nee op zich niet, maar met zoveel (potentieel) goeie coaches, lijkt het me dat het wl een nederlander gaat wordenquote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:32 schreef quattro het volgende:
moet onze bondscoach een nederlander zijn?
Nee dat hoeft niet, wat ik overigens vreemd vindt.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:32 schreef quattro het volgende:
moet onze bondscoach een nederlander zijn?
Rehagel heeft me daar een team neergezet in griekenland, daar zeg je "u" tegen..quote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:39 schreef BobRooney het volgende:
Een Duitser!! Ben je gek geworden
Hitzelf is toch niet te betalen ...en Rehagel schijnt ook een paar miljoen te verdienen in Griekenland
Goeie coaches zijn het zeker...ik zie opzich wel wat in Rehagel....ik zie de persconferenties al voor me...quote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:41 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
Rehagel heeft me daar een team neergezet in griekenland, daar zeg je "u" tegen..
En hitzfeld heeft keer op keer bewezen een goede coach te zijn. Want Bayern heeft eigenlijk helemaal niet zo'n goed team..
Misschien wordt het gewoon tijd voor een duitse "schwung"![]()
![]()
quote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:43 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Goeie coaches zijn het zeker...ik zie opzich wel wat in Rehagel....ik zie de persconferenties al voor me...
Dat is dus het verschil tussen trainers die zelf ook absolute toppers waren en trainers die dat niet waren. Je moet dus een echte ex-topspeler als bondscoach hebben is mijn conclusiequote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:52 schreef Kozzmic het volgende:
Van Hanegem / Van Basten
Trainers in dienst van de voetballers in ieder geval, geen figuren die er alleen ter meerdere eer en glorie van zichzelf zitten. Ik denk dat Adriaanse net zo'n figuur is als Van Gaal en Advocaat, het zijn clubtrainers die een selectie een heel seizoen bij elkaar moeten hebben om hun tactische ideeën over te brengen. Dat heeft geen zin bij Oranje, de selectie is meestal maar een paar dagen bijeen en dat is te kort om de spelers een ingewikkelde tactiek bij te brengen. Meer opportunisme dus, en de tactiek aanpassen aan het spelersmateriaal.
Eitjes zoekenquote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:28 schreef BobRooney het volgende:
Ik ben opzich wel benieuwd of de aanpak van Co, ook werkt bij het NL elftal
Co Adriaanse dus...
Dickhead wel ......quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:10 schreef devv05 het volgende:
Geen buitenlandse coach, nooit! Zo'n iemand heeft toch geen vaderland gevoel..
Vast wel, maar die heeft gewoon een grote metalen plaat voor z'n kopquote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:10 schreef Takemenow het volgende:
[..]
Dickhead wel ......![]()
![]()
![]()
Ik vond Rijkaard ook niet slecht.. Ik denk dat als we niet zo ongelukkig waren geweest met penalties tegen Italie dat we een hele goede kans gehad zouden hebben om te winnen..quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:21 schreef CANARIS het volgende:
we hebben maar 1 wereld coach
hiddink weer aan de macht
Zijn oranje in 98 beviel mij ook het beste van ale oranjes na 74
is dat nodig dan?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:10 schreef devv05 het volgende:
Geen buitenlandse coach, nooit! Zo'n iemand heeft toch geen vaderland gevoel..
ja ik hoop ook op johan, maar hij doet het toch nietquote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:32 schreef Amersf00rt het volgende:
Ik hoop dat Johan Cruijf het toch ooit nog een keer gaat doen... Als hij het niet kan kan niemand het!!
Moet zeggen dat ik Foppe ook nog wel eens die kans gun, denk dat ie het erg goed zou doen!
Ja en laten we eerlijk zijn met de huidige spelers moet een toch een grote kans kunnen maken om Nederland wereld kampioen te maken!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:39 schreef Gubbe het volgende:
johan for president
als hij ff coach wordt...en gelijk ff wereldkampioen worden en dan gelijk er weer mee stoppen
dan wordt ie pas echt onsterfelijk
ik bedoel..dat risico wil je toch wel nemen?
Ja, vind ik wel.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:37 schreef keijz het volgende:
[..]
is dat nodig dan?
Geen Italiaanquote:Op vrijdag 18 juni 2004 13:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik ben voor een Italiaan ofzo. Dat lijkt me echt geweldig zo'n overopgewonden Italiaanse coach die tegen die slome Nederlanders loopt te brullen.
Maar wel met z'n grote bek bij elke Nederland wedstrijd zitten vertellen wat er wel/niet goed gaat/ging?!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:34 schreef Takemenow het volgende:
Johan gaat dat nooit van zn leven doen, stel je voor dat het niet goed gaat! Dan valt ie hard van zn meters hoge voetstuk en wordt ie niet meer aanbeden door half NL.....
Dat is niet waar. Cruijff heeft meerdere malen aangegeven bondscoach te willen zijn. Zowel in 1994 als 1998. Maar het ketste beide keren af omdat de KNVB niet aan Cruijff's eisen wilde voldoen.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:38 schreef keijz het volgende:
[..]
ja ik hoop ook op johan, maar hij doet het toch niet
Cruyff laat altijd op de essentiele momenten zijn elftal in de steek omdat hij het beter denkt te weten;quote:Op vrijdag 18 juni 2004 13:53 schreef Mr_Brownstone het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Cruijff heeft meerdere malen aangegeven bondscoach te willen zijn. Zowel in 1994 als 1998. Maar het ketste beide keren af omdat de KNVB niet aan Cruijff's eisen wilde voldoen.
Ik weet het niet meer 100% zeker, maar volgens mij zat het als volgt: Cruijff wil alleen het elftal leiden tijdens het WK zelf omdat hij vindt dat hij iedere dag met de spelers bezig moet zijn om een goed resultaat te behalen. Een kwalificatiereeks onder Cruijff werkt niet, volgens Cruijff. Maar de KNVB zag het niet zitten om iemand voor de kwalificatie aan te stellen, die na het kwalificeren de teugels aan Cruijff zou geven.
Inderdaad.. misschien na afloop van z'n tijd bij Barcelona, waar hij ook geen verkeerde reeks heeft neergezet. Anders is Adriaanse ook geen verkeerde denk ik, mits hij zo blijft als hij nu is en niet terugvalt op zijn mentaliteit die hij bij Ajax had. Ik snak naar een bondscoach die rustig en gefundeerd zijn visie kan uitleggen (dan hoef ik het er niet eens mee eens te zijn) en niet bij alles roept dat 'het bij anderen nog veeel erger is' of dat 'de spelers niet doen wat hij zegt'.. In dat licht zou Koeman ook een goeie zijn, maar die moet eerst Ajax de beste van Europa makenquote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:23 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ik vond Rijkaard ook niet slecht.. Ik denk dat als we niet zo ongelukkig waren geweest met penalties tegen Italie dat we een hele goede kans gehad zouden hebben om te winnen..
quote:Op zaterdag 19 juni 2004 10:36 schreef Dentist het volgende:
[..]
In dat licht zou Koeman ook een goeie zijn, maar die moet eerst Ajax de beste van Europa maken
Deze ben ik voor! Laat dick maar assistent worden en van Hanegem het team leiden. Als hij niet zou willen zou ik voor Koeman gaan. Die weet tenminste wat ie doet.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 13:53 schreef FrankyMcG het volgende:
[afbeelding]
De Haan lijkt me helemaal niet geschikt. Is een leuke trainer voor GVvV, maar daar houdt het ook wel zo ongeveer mee op.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 12:59 schreef Libris het volgende:
Waarom is de naam Ratelband nog niet gevallen??![]()
Van Basten, Adriaanse of De Haan lijken me wel goed.
Heb je hem horen praten toen hij laatst op TV was, hij kan niet echt meer brullenquote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:02 schreef SEMTEX het volgende:
Rinus Michels
Die brult ze omver als ze weer eens ongehoorzaam zijn
Dan geef je hem zo'n oranjetoeterquote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:11 schreef Inquistor87 het volgende:
[..]
Heb je hem horen praten toen hij laatst op TV was, hij kan niet echt meer brullen
Jawel. van Gaal heeft het prima gedaan, had nooit weg moeten gaan.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:51 schreef plugger het volgende:
Van Gaal – Geen optie. Heeft gefaald en terughalen zou een enorm zwaktebod zijn. Bovendien wil niemand in Nederland Louis weer als bondscoach zien. Duidelijke zaak dus.
Ik vond hem meesterlijk in Studio nogwat. Van mij mag 'ie.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:56 schreef methodmich het volgende:
Co Adriaanse moet het in ieder geval nooit worden.
Dat Van Gaal een goede trainer is en iemand met een aanvallende instelling ontken ik niet. Maar hij heeft hanteert te veel de drill-instructor werkwijze. Idem voor Co Adriaanse. Op clubniveau kun je daarmee misschien succes halen, maar bij Oranje werkt zoiets volgens mij niet. Bovendien ontbreekt het dit soort figuren op communicatief vlak aan enige vorm van realiteitszin waardoor ze iedereen (de pers, het volk) tegen zich in het harnas jagen. Dat zal ex-topspelers als Neeskens of Koeman nooit gebeuren. Die dwingen van nature meer respect af. Het blijft een tricky positie, bondscoach. Daar heeft Louis zich destijds lelijk op verkeken.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:53 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Jawel. van Gaal heeft het prima gedaan, had nooit weg moeten gaan.
Nou ja, waardeloos kun je hem niet noemen. Althans niet als voetbaltrainer.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:05 schreef methodmich het volgende:
Co is zelf een waardeloze trainer, zeker met bovengemiddelde spelers.
Co zet dan die gelouterde internationals die keer op keer hebben gefaald en weigeren de hand in eigen boezem te steken gewoon uit het team... Iets dat al jaren eerder had moeten gebeuren.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 13:51 schreef plugger het volgende:
Ik heb het al eerder gezegd; de knvb moet Johan Neeskens aanstellen als bondscoach. Zelfs als Advocaat ons onverhoopt toch nog Europees kampioen maakt. Belangrijkste is namelijk dat Oranje weer oranje gaat spelen. Als assistent naast Nees zou Jan Wouters door kunnen schuiven, of men neemt iemand als Danny Blind bijvoorbeeld.
De rest:
Adriaanse – Goede trainer, zeer ambitieus, maar de verkeerde man voor Oranje. Co’s werkwijze zal nooit geaccepteerd worden door gelouterde internationals. Dat wordt een regelrechte ramp.
[knip]
Dat je Co niet graag als trainer van het Nederlands Elftal ziet is tot daar aan toe, maar dat je roept dat Co een waardeloze trainer is, raakt kant noch wal. Alle profclubs die onder zijn leiding hebben gestaan, zijn beter gaan presteren. Zwolle en ADO hielp hij naar de Eredivisie, met Willem II haalde hij Europees voetbal, met AZ nu ook. En ongemerkt heeft hij ook een grote rol gehad in het op de rails zetten van Ajax, dat met een 4e en 5e plaats in de voorgaande seizoenen het spoor volledig bijster was. Toen Co wegging stond Ajax tweede; net geen eerste.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:05 schreef methodmich het volgende:
Co is zelf een waardeloze trainer, zeker met bovengemiddelde spelers.
Co zal alleen maar kneedbare slaafjes selecteren.
Nederland - Schotland 0-0, Nederland - Engeland 1-4, tegen Frankrijk in de kwartfinale ondanks goed spel eruit gevlogen... We hebben betere toernooien meegemaakt.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 23:32 schreef dVTB het volgende:
Wat de andere genoemde namen in deze thread betreft: Guus Hiddink zou een goede coach kunnen zijn. Hij presteerde in 1996 uitstekend met Oranje.
Waarom staat Martin Jol hier niet tussen?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:24 schreef Nyluzzz het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat Dick na het ek niet door zal gaan als bondscoach. Als het wel gebeurd zou het Nederlandse volk wel eens in opstand kunnen komen en het hoofdkwartier van de KNVB aan kunnen vallen. Dus de vraag is: wie volgt Dick op?
De opties:
Wim Jansen
Co Adriaanse
Foppe de Haan
Leo Beenhakker
Guus Hiddink
Ronald Koeman
Jan Wouters
Ruud Krol
Wilem van Hanegem
Frank en Ronald de Boer![]()
Dat wordt een moeilijke keuze, moelijk om iemand te vinden die vrij is. Ik hoop op iemand als Ruud Krol
Sorry... Je hebt gelijk ja. Ik doelde eigenlijk meer op de WK 1998...quote:Op zaterdag 19 juni 2004 23:35 schreef Glacius het volgende:
[..]
Nederland - Schotland 0-0, Nederland - Engeland 1-4, tegen Frankrijk in de kwartfinale ondanks goed spel eruit gevlogen... We hebben betere toernooien meegemaakt.
Jan Mulder heeft dan wel een goed, hele goede, assitent nodig.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 23:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Jan Mulder geeft net in BVD aan wel bereid te zijn bondscoach te worden.
Ton Boot!quote:Op zaterdag 19 juni 2004 23:59 schreef engessa het volgende:
[..]
Jan Mulder heeft dan wel een goed, hele goede, assitent nodig.
Dat zou wat zijn! Weg met al die ego's in het voetbal, wie niet wil werken kan opsodemieteren! Dan worden we godverdomme zeker weten kampioen in 2006!quote:Op zondag 20 juni 2004 00:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ton Boot!
Maar dan alleen de voorbereiding en het wk. Kwalificatie moet worden gedaan door of Van Basten (en Foppe) of de vriend van Ton Boot: Co Adriaanse.quote:Op zondag 20 juni 2004 00:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ton Boot!
Mee eens. Heb ik al in een ander topic gepostquote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:37 schreef sir_dalord het volgende:
waarom een nederlandse coach? ik denk dat het eens tijd wordt voor een buitenlandse coach. Het is gewoon gebleken dat de nederlandse speler niet onder een Nederlandse coach kunnen fucntioneren. Ik zelf ben wel van van Rehagel of Hitzfeld
gullit gaat de komende jaren naar feijenoord.quote:Op zondag 20 juni 2004 00:47 schreef PJORourke het volgende:
Gullit met een goede assistent vind ik ook een optie. Hij benadrukt het belang van mentaliteit, en de wil om ondanks slechts spel te willen winnen. Ik zeg daarmee niet dat dat het probleem van deze wedstrijd was, maar tegen ze germans wel.
Rijkaard bakte er helemaal niets van, een tactische onbenul, nog erger als advocaat.... het is dat we toen tegen de Tsjechen wel het geluk mee hadden (al speelden we toen lang niet zo goed) en o.m. een onterechte strafschop kregen anders hadden we er in 2k ook gewoon in de voorronde uitgelegen.... Rijkaard blunderde net als advocaat overigens ook opzichtig met zn wissels. Het spel leek in 2000 ook nergens op. (weer op 1 wedstrijd na , die tegen de joegoslaven)quote:Op zondag 20 juni 2004 11:06 schreef SeLang het volgende:
Rijkaard deed het toch ook niet zo slecht.
zo geweldig vind ik NEC niet spelen onder zijn leiding.quote:Op zondag 20 juni 2004 11:20 schreef Johan-Derksen het volgende:
JOHAN NEESKENS natuurlijk
Henk ten Cate heb ik ook groot respect voor! Hij is nu de eigenlijke coach van Barcelona (met rijkaard als spreekpop naar buiten toe) hij heefthet altijd zeer goed gedaan bij zijn clubs en straalt echt iets uit. Met ten Cate zou ik ook goed kunnen leven als bondscoach.quote:Op zondag 20 juni 2004 12:08 schreef Leviathan23 het volgende:
Ik heb niemand het nog horen zeggen maar HENK TEN CATE.....dat is de man die het gaat doen!!
met Guus faalden we ook in de halve finale tegen braziliëquote:Op zondag 20 juni 2004 12:19 schreef Gianluca het volgende:
Guusie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met hem kwamen we nog ergens...... nu is alles verloren![]()
Toen kwam NL tenminste nog in de halve finalesquote:Op zondag 20 juni 2004 12:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
met Guus faalden we ook in de halve finale tegen brazilië
Ik ben beschikbaarquote:Op zondag 20 juni 2004 12:51 schreef AirRaidSiren het volgende:
Johan "voetbal intenational" Derksen met als assistent Borst.
je mag niet roken in de dug-out hè, dat weet je?quote:Op zondag 20 juni 2004 13:08 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
Ik ben beschikbaar
Jij hebt echt een gaatje in je hoofd. Ik hoop alleen al voor jou, en die kop van Beckenbauer dat ze van Tsjechie verliezen. Daar hoeft Nederland niet eens voor door te gaan wat mij betreft.quote:Op zondag 20 juni 2004 14:09 schreef supercreep het volgende:
Nederland heeft geen goede coaches. Alleen Cruijff kan meerwaarde brengen, de rest zijn prutsers van het niveau Advocaat. Als de KNVB slim is bieden ze Beckenbauer een miljoenencontract aan. DER KAISER coach van Oranje ! ! !
[afbeelding]
quote:Op zondag 20 juni 2004 14:50 schreef Johan-Derksen het volgende:
[afbeelding]
ps. Frits, ja ik zal me inhouden
Rot ff op wil jequote:Op zondag 20 juni 2004 14:09 schreef supercreep het volgende:
Als de KNVB slim is bieden ze Beckenbauer een miljoenencontract aan. DER KAISER coach van Oranje ! ! !
[afbeelding]
Youriquote:Op zaterdag 19 juni 2004 23:59 schreef engessa het volgende:
[..]
Jan Mulder heeft dan wel een goed, hele goede, assitent nodig.
Lijkt me een goed ideequote:Op zondag 20 juni 2004 14:52 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Voor de miljoenste keer; Een buitenlander met aanzien en internationale ervaring.
Iemand waar de mannen naar luisteren, en geen tegenspraak duldt. En Nederland effectiever leert voetballen.
hahaha, das eengoeie!quote:Op zondag 20 juni 2004 15:09 schreef Johan-Derksen het volgende:
[afbeelding]
Kein keloel, fussbal spielen. Zoals Ernst Happel ooit.quote:Op zondag 20 juni 2004 15:08 schreef Hedgehog het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee
quote:Op zondag 20 juni 2004 14:50 schreef Johan-Derksen het volgende:
[afbeelding]
ps. Frits, ja ik zal me inhouden
Als hij Robben, Makaay en Sneyder in de basis had gezet tegen Duitsland hadden we ze opgerold.quote:Op zondag 20 juni 2004 16:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
een beetje flauw Advocaat de schuld van alles te geven... De matige inzet van de spelers in het duel tegen Duitsland is m.i. de hoofdoorzaak dat we in deze situatie zijn beland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |