ooo, ik vind het ook zo spannend joh. ik hoop zó dat het goed gaat; positief gesprek, goeie test-groepje & een super fantastisch eind-resultaat!quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:14 schreef phluphy het volgende:
* hartje warmt de *harder-duim-modus* nog even op, over 3 kwartier accelereren !!!!
hoe bedoel je dat? ze is toch meerdere keren zwanger geweest? dan ligt het in ieder geval niet aan haar man dacht ik zo. maar ik kan er natuurlijk ook naast zittenquote:Op woensdag 16 juni 2004 13:35 schreef Dementor het volgende:
Nu heb ik toch eens even een klein vraagje als kerel(tje) zijnde.
Laten jullie ook je vriend testen, want ik lees allemaal verhalen dat jullie zo hard je best doen maar het kan ook aan hem liggen....
Wat mij betreft wel hoorquote:Op woensdag 16 juni 2004 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of ik hier thuis hoor
*zich hierbij aansluitquote:Op woensdag 16 juni 2004 17:09 schreef hartje het volgende:
[..]
idem![]()
thnxquote:Op woensdag 16 juni 2004 16:56 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel hoor
k'wou net zeggen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:36 schreef Merisse het volgende:
Fluf, rondom de eisprong condoom gebruiken dus of op andere wijzen sexen! Of ff een paar dagen niet. Komen we wel uit.
merisse, welke afwijking zou dan te behandelen zijn met vitamine's & welke vitamine's zijn dat dan?quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:16 schreef Merisse het volgende:
de afwijkingen die onderzocht worden zijn te behandelen of met bloedverdunners of met vitaminen
Goeie vraag, vroeg mijn mannetje ook maar nee het schijnt nooit aan de man te liggen. Ze gaan ervan uit dat als het sperma in staat is te bevruchten het in orde is.quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:35 schreef Dementor het volgende:
Nu heb ik toch eens even een klein vraagje als kerel(tje) zijnde.
Laten jullie ook je vriend testen, want ik lees allemaal verhalen dat jullie zo hard je best doen maar het kan ook aan hem liggen....
Lieve miss_sly, meer dan welkom hoor. Ik kan me je tussen wal en schip gevoel heel goed voorstellen. Moeilijk hoor. Maar je warme, meelevende reacties heb ik tot nu toe erg gewaardeerd.quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of ik hier thuis hoor.
Eigenlijk niet, want ik ben nu niet bezig te proberen zwanger te worden. Sterker nog, ik zou hebben geaccepteerd dat het nooit zal lukken. Wat vriendje (nog) niet weet (denk ik), is dat het toch wel weer erg speelt bij me. Dus ik zou ook graag willen meedoen hier.
Van de andere kant kan ik me voorstellen dat jullie eigenlijk niet zitten te wachten op iemand waarbij het helemaal niet gelukt is. Dat is een stap te ver, denk ik?
Ow en Merisse, sterkte bij de gyn. vnadaag. Ik hoop ontzettend voor je dat ze je meteen gericht kunnen helpen of je in de juiste testgroep kunnen zetten!
Dank je Slaapmeisje. Watquote:Op woensdag 16 juni 2004 13:25 schreef Masscheroen het volgende:
Geen roze wolk kijk anders ook even in dit topic, misschien staat er nog wat info in waar je wat mee kunt.
Verder wens ik je veel succes vandaag Merisse![]()
Slaapmeisje
(mijn password is gekaapt en ik hoop dat er wat aan te doen valt vandaar even onder een andere naam)
Lieve Xanthe,quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:44 schreef Xanthe het volgende:
Merisse een mooi topic!
Ik heb een positieve test nu , maar het lijkt wel een stuk zelf bescherming , want ik voel me helemaal niet zwanger. Misschien is het onbewust de angst dat het toch weer fout zal gaan.
Iets dat je vast wel herkend Merisse.
Toch hop ik dat gene die in dit topic komen allemaal het geluk krijgen om toch eens een kindje te krijgen , het zij van jezelf hetzij via adoptie.
Kus voor alle meiden die nog druk bezig zijn met verwerken/behandelen en wachten enz.
Het is inderdaad zwaarquote:Op woensdag 16 juni 2004 19:14 schreef Merisse het volgende:
[..]
Dank je Slaapmeisje. Watdat je password gekaapt is
![]()
Heb het hele topic zojuist gelezen. Is precies wat ik met dit topic bedoelde; een plaats waar iedereen terecht kan als het allemaal niet zo soepel loopt om welke wijze dan ook. Misschien wordt dit topic wel een vervolgverhaal?
Hoopvol vond ik om te lezen dat 2 ervan nu inmiddels moeder zijn van een klein humpieVind jij dat nou moeilijk of meer hoopvol of beide?
Jij heel veel succes morgen. Ik denk aan je.![]()
quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:20 schreef Merisse het volgende:
[..]
Lieve Xanthe,
Fijn dat je nog niet helemaal afscheid wil nemen. Ik snap het hartstikke goed maar ik hoop, ik bid dat jij hier nooit meer echt zult horen
Jij bent nu namelijk ons grote voorbeeld dat het allemaal best goed kan komen en tevens onze trouwe supporter![]()
FF praktisch: hoe is het nu met je cyclus? Misschien zou je eerst eens thuis kunnen gaan dokteren en net als Spindizzy ovulatietesten gebruiken? Weet je in ieder geval hoe het daarmee staat. Maar kan me ook wel voorstellen dat dat (nog) een brug te ver is voor je.quote:Lurky - woensdag 19 maart 2003 @ 10:50
Maar het te vergeten, uit het hoofd zetten, gaat niet. Misschien is het iets hormonaals, een drang tot voorplanting het beestje mens eigen. Zelfs als je 100% tegen het krijgen van kinderen beslist blijft het pijnlijk.
De ene keer is het keurig 28 dagen, de andere keer een paar dagen langer. In tijden van stress wil mijn menstruatie nog wel 's een paar weken op zich laten wachten. Er zit genoeg verschil in om de ovulatietests te proberen, vond ikquote:Op donderdag 17 juni 2004 13:07 schreef Merisse het volgende:
Over dokteren gesproken, Spindizzy, ik begrijp dat jij nooit gedokterd hebt. Hoe is het met jouw cyclus, is die regelmatig?
Wat ze al niet verzinnen hequote:Verder zag ik laatst, ik geloof bij de Etos, dat ze tegenwoordig ook spermathuistests hebben. Ideetje Spindizzy of is je man (nog) niet zover als jij?
6 mei was de eerste dag van mijn laatste menstruatie, nog voortvloeiend uit de pil. Kijken dnaar het verleden verwacht ik dit jaar geen menstruatie meer eigenlijk. de eirijping/follikelgroei is bij mij dusdanig ontregeld dat er gewoon niets komt. het follikel begint te groeien, stort dan in en dan begint het weer opnieuw. zonder eisprong en de bijbehorende hormonen geen menstruatie, heb ik begrepen van mijn gyn. destijds.quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:07 schreef Merisse het volgende:
FF praktisch: hoe is het nu met je cyclus? Misschien zou je eerst eens thuis kunnen gaan dokteren en net als Spindizzy ovulatietesten gebruiken? Weet je in ieder geval hoe het daarmee staat. Maar kan me ook wel voorstellen dat dat (nog) een brug te ver is voor je.
sperm-test had ik ook van gehoord jaquote:Op donderdag 17 juni 2004 13:07 schreef Merisse het volgende:
Verder zag ik laatst, ik geloof bij de Etos, dat ze tegenwoordig ook spermathuistests hebben. Ideetje Spindizzy of is je man (nog) niet zover als jij? Dat lijkt me toch echt een stuk minder beladen en genant als in een ziekenhuis. Ook hebben ze tegenwoordig thuistesten om te kijken of je in de overgang bent maar gelukkig is dat bij jullie nog niet nodig. En als ik mijn gyn mag geloven ook bij mij niet. Maar ik denk ik zet het er voor de compleetheid even bij.
lieve merisse, vergeet niet dat je dit niet 1 keer, maar 3 keer meegemaakt heb hè. ik heb af&toe ook nog emotionele momenten & het is al 10 maanden geleden. 't lijkt me dat de klap ook steeds harder aankomt omdat je steeds meer gaat twijfelen aan je lichaam & steeds weer die teleurstelling moet verwerken. goed dat je je ziek hebt gemeld hoor & zoek ook iemand om (professioneel) mee te gaan praten hè, as woensdag kon je toch naar de bedrijfsarts?quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:20 schreef Merisse het volgende:
Lieve Fluf, Hartje en Miss_sly, wat lief dat jullie naar mij informeren.
Het gaat niet goed. Gisteren behoorlijke aanvaringen gehad met hubbie. Vannacht beroerd gedroomd, ik had me laten opereren want daarmee kon ik een ander stel aan een kind helpen maar nu kon ik zelf niet meer zwanger worden en dat vond ik ZO erg! Ik heb liggen huilen in mijn slaap werd om 4:30 wakker (nat kussen en ogen opgezwollen), en heb geen oog meer dicht gedaan. Het voelt alsof ik in de rouw ben nog steeds, verlamd, somber. Heb me ziekgemeld op mijn werk.
Die vent van me kan er gewoon niet mee omgaan. Doet alsof er niks aan de hand is, trekt zich van me terug, overdreven vrolijk, zet zich af, wil er niks van weten. Werkt averechts, ik probeer wanhopig zijn aandacht te trekken en hoe harder ik trek hoe harder hij zich terugtrekt... Hij vind dat ik er teveel mee bezig ben, er is meer in het leven, ik moet afleiding zoeken en me op andere leuke positieve dingen richten. En dit Forum..... breek 'm de bek niet open...
Lieve Merisse,quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:20 schreef Merisse het volgende:
Lieve Fluf, Hartje en Miss_sly, wat lief dat jullie naar mij informeren.
Het gaat niet goed. Gisteren behoorlijke aanvaringen gehad met hubbie. Vannacht beroerd gedroomd, ik had me laten opereren want daarmee kon ik een ander stel aan een kind helpen maar nu kon ik zelf niet meer zwanger worden en dat vond ik ZO erg! Ik heb liggen huilen in mijn slaap werd om 4:30 wakker (nat kussen en ogen opgezwollen), en heb geen oog meer dicht gedaan. Het voelt alsof ik in de rouw ben nog steeds, verlamd, somber. Heb me ziekgemeld op mijn werk.
Die vent van me kan er gewoon niet mee omgaan. Doet alsof er niks aan de hand is, trekt zich van me terug, overdreven vrolijk, zet zich af, wil er niks van weten. Werkt averechts, ik probeer wanhopig zijn aandacht te trekken en hoe harder ik trek hoe harder hij zich terugtrekt... Hij vind dat ik er teveel mee bezig ben, er is meer in het leven, ik moet afleiding zoeken en me op andere leuke positieve dingen richten. En dit Forum..... breek 'm de bek niet open...
ik vind dat je daar helemaal gelijk in hebt! weet ook niet goed hoe je dat moet oplossen, mijn vriend leest ook écht nooit iets wat ik hem geef wat ik belangrijk vind (vooral info ivm zwangerschap). lijkt altijd wel of 'ie als een echte man maar 1 ding tegelijk kan & dat is doordeweeks z'n werk; heeft ie dan geen zin in, is ie moe, wil ie alleen rustig ff tv kijkenquote:Op donderdag 17 juni 2004 14:22 schreef Merisse het volgende:
Ben ik dan egoistisch als ik van hem verwacht (maar ook eis eigenlijk) dat hij geinteresseerd is in wat gisteren allemaal besproken en gebeurd is bij de gyn? En dat ik wil dat hij ook de papieren leest. Heb een folder over meervoudige miskramen en een waarin het ALIFE onderzoek staat uitgelegd. Hij heeft gisteren wel even kort geluisterd en wat vragen gesteld maar de papieren heeft hij niet ingekeken. Het gaat hier toch ook om ZIJN eventueel toekomstige kind? Daarvan mag ik toch eisen dat hij betrokken is?
niet rot over voelen hoor, kan me voorstellen dat dit het enige plekje is waar je het kwijt kan. is toch ook de bedoeling dat je hier lekker anoniem dingen kan bespreken.quote:Het voelt overigens wel erg rot en als verraad om dit allemaal hier neer te zetten maar ik weet ook niet aan wie ik het anders kwijt moet. Het is ook niet iets wat ik makkelijk tegen mijn moeder, zus of vriendin vertel.
dat heb ik nou ookquote:Op donderdag 17 juni 2004 16:28 schreef phluphy het volgende:
Ach Merisseke toch, mijn hartje breekt bij het lezen van al je leed,
ja hequote:Op donderdag 17 juni 2004 16:32 schreef hartje het volgende: dat heb ik nou ook![]()
Hmm geen preken dan, maar ik ben wel benieuwd wat het effect is op toekomstige dubbelblinde onderzoeken wanneer bekend zou worden dat deelnemers zelf kunnen laten onderzoeken of iets wel/niet een placebo is.. Het kan nl zelfs al gevolg hebben dat ALIFE niet-geldig wordt verklaard.quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:59 schreef Merisse het volgende:
Zou het mogelijk zijn om ergens te laten testen of zelf te testen of een poedertje aspirine of een placebo is? (geen preken s.v.p.)
Zo zie ik het ook echt niet Ik vind je helemaal geen zeikerd, in tegendeel, je worstelt dapper verder, logisch dat dat niet gepaard gaat met een jubelstemming.quote:Op donderdag 17 juni 2004 19:27 schreef Merisse het volgende:
Lieverdshet komt allemaal uiteindelijk allemaal wel goed met me hoor.
Het is ook niet de bedoeling dat dit "het grote jank mee met Merisse en al d'r ellende"-topic is hoor.
Daar wil ik nog even wat over kwijt: ik hoop niet dat je je steeds verplicht voelt om te reageren als ik zelf gewoon de behoefte heb te laten merken dat ik "aan je denk". Soms heb ik wel een concrete vraag, maar soms wil ik gewoon ff laten weten dat ik je niet vergeten ben. Je hoeft voor mij niet elke keer te reageren hoor, ik lees genoeg tussen de regels door.quote:Al waardeer ik het tuurlijk wel enorm dat jullie met me meeleven.
quote:Mannetje is inmiddels tuus en was lief voor me en we hebben een beetje gepraat wat voorlopig wel voldoende is. Zus belde en was erg lief en begrijpend. Doet goed. Komt goed. Heeft tijd nodig. Liefs van mij![]()
Geldt ook voor mijquote:Op donderdag 17 juni 2004 20:39 schreef phluphy het volgende:
Daar wil ik nog even wat over kwijt: ik hoop niet dat je je steeds verplicht voelt om te reageren als ik zelf gewoon de behoefte heb te laten merken dat ik "aan je denk". Soms wil ik gewoon ff laten weten dat ik je niet vergeten ben. Je hoeft voor mij niet elke keer te reageren hoor, ik lees genoeg tussen de regels door.
Met adoptie wel.. Dan heb je allebei evenveel controle over de situatie. Of beter gezegd: allebei even weinigquote:Op donderdag 17 juni 2004 21:48 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ze willen graag dingen oplossen (check Mannen komen van Mars en Vrouwen van Venus) en in het geval van zwanger raken hebben ze geen 100% controle over de situatie.
.. heb ik dit ook met het lezen van je verhaal. Ik sluit me aan bij de andere dames.quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:28 schreef phluphy het volgende:
Ach Merisseke toch, mijn hartje breekt bij het lezen van al je leed,
Hups gooi het er uit Xanthe. Is niet goed voor je hoor. Desnoods mag je mijn oude keukenservies wel lenen om heerlijk kapot te gooien of je slaat een paar kussens in elkaar omdat ze de gore moed hebben om op de bank te liggenquote:Op vrijdag 18 juni 2004 20:51 schreef Xanthe het volgende:
Voel me enorm bedonderd (voor de zoveelste keer) door mijn ouders , ben kwaad , onzeker en heel erg verdrietig.
Het lijkt wel alsof ze het me niet gunt.
En nu is het ook nog weekend en kan ik niemand bereiken , moet dus wachten t/m maandag om de gyn te spreken...
Kan me goed voorstellen dat je je druk maak,das ook helemaal niet erg,maar juist goed denk ik.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 21:41 schreef Xanthe het volgende:
De reden dat ik de gyn wil spreken omdat het bij mijn ouders dus vaker is mis gegaan en ze voor mij geen zwangerschap verder heeft volbracht dan 12 weken.
Ebn dat het daar dus door haar lichamelijke probleem stopte , ik voel me hier onzeker over , de vorige keer zaten we op net geen 10 weken en ik wil toch niet dat door zoiets lulligs het nu weer fout zou gaan.
Voor hetzelfde geld kan ik preventief anders iets gebruiken of kan hij wel achterhalen wat mijn moeder gebruikt heeft en zo eventueel dingen te kunnen uitsluiten en mij gerust te kunnen stellen.
Ondanks het feit dat ik weet dat het niet perse zo hoeft te zijn dat ik hetzelfde heb , de angst zit er wel.
Alles was mixed emotions.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 20:32 schreef phluphy het volgende:
Dat verhaal van die vrouw naast je, ik kan me voorstellen dat dat niet leuk was![]()
Maar de interviews in het blad dat je las weer wel, toch?![]()
Zal allemaal wel goed komen joh,het belangrijkste is je eigen niet al te druk gaan maken das juist ook niet goed.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 22:03 schreef Xanthe het volgende:
Nee hoor edje , je zegt niets verkeerd.
Maar het is gewoon frustie dat na de hele medische malle molen dit er pas ruim 1,5 jaar later eens uit komt.
En net nu er een positieve test is....
Ik zou het mijn moeder niet kunnen vergeven als het nu dus fout zou gaan...
Om dit in te dekken heb ik gelijk gezegd tegen mijn vriend dat als collega's dat zouden zeggen hij zou zeggen dat ze maar meteen moesten komen.quote:Op zondag 20 juni 2004 13:29 schreef miss_sly het volgende:
Het ergste vind ik van die mensen die vrij gemakkelijk (of eigenlijk, gewoon zonder echte problemen, paar maandjes proberen en het lukt) kinderen hebben kunnen krijgen en die dan voorstellen om de man van het stel eens langs te laten komen om het voor te doen, want hij heeft zo'n superzaad, dat komt zeker goedHet klinkt ongeloofwaardig, maar die mensen zijn er!
Het gevoel te falen ken ik zeker wel. Heb echt het gevoel dat mijn lichaam mij in de steek laat en ik mijn kindje (na de miskraam). Dat het niet zo is, weet ik ook, maar voelen....![]()
En ik heb een keer een verhaal gelezen over zo'n man met superzaad die ook altijd dat soort ballerige opmerkingen maakte: het lukte niet om een tweede kind te krijgen en hij en zijn vrouw gingen de MMM in... en wat denk je: hij kon helemaal geen kind verwekt hebben, want hij was onvruchtbaar. Hun eerste kind was het resultaat van een slippertje van zijn vrouw. Daar sta je dan met je superzaadquote:Op zondag 20 juni 2004 13:29 schreef miss_sly het volgende:
Het ergste vind ik van die mensen die vrij gemakkelijk (of eigenlijk, gewoon zonder echte problemen, paar maandjes proberen en het lukt) kinderen hebben kunnen krijgen en die dan voorstellen om de man van het stel eens langs te laten komen om het voor te doen, want hij heeft zo'n superzaad, dat komt zeker goedHet klinkt ongeloofwaardig, maar die mensen zijn er!
Kloten is dat ja Slaapmeisje. Normaal krijgen bazen en collega's pas te horen als het een voldongen feit is. En wij moeten wel vertellen dat we zwanger willen worden en dat dat niet lukt. Ik ervaar het als een stukje privacy dat ik noodgedwongen moet opgeven en ook ... tja toch als falen. Beschamendquote:Op zondag 20 juni 2004 14:41 schreef Slaapmeisje het volgende:
Normaal gesproken zou ik dus nooit aan mijn baas vertellen dat ik zwanger wil worden en kun je gewoon na 3 maanden vrolijk vertellen dat je zwanger bent.
Iew ja, da's een grote verleiding. Hou je het vol denk je?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:28 schreef Merisse het volgende:
Vandaag eisprongdag en ik mag niet zwanger worden
Moeilijk, deprimerend, verleidelijk zullen we toch niet even...
Ik bied me aan voor safe-sexquote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:09 schreef Merisse het volgende:
Ik hou volik hou vol
ook voor de rust in mijn hoofd is het wel goed denk ik
Alhoewel... ach als een van ons 2 maar volhoudt
Mijn man heeft nu overigens weer een nieuw argument voor alternatieve sex gevonden in het Z&G topic... tja niet geheel vervelend voor hem uiteraard. Vooruit, voor het goeie doel dan, niet omdat ik het leuk vind hoor![]()
Phluphy, dat je mij mupke noemt vind ik wel heel bijzonder. Een aantal jaren geleden had ik een maatje met wie ik lief en leed deelde (alles behalve het bed) en wij noemden elkaar altijd mup of mupke! Heel grappig dat nu een ander maatje mij ook zo noemt!![]()
p.s. nog 2 nachtjes slapen en dat is het donderdag, hoe laat ga je en gaat je mannetje mee?
Kijk, en op die manier gaat hij het forum steeds meer waarderen toch!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:09 schreef Merisse het volgende:
Mijn man heeft nu overigens weer een nieuw argument voor alternatieve sex gevonden in het Z&G topic... tja niet geheel vervelend voor hem uiteraard. Vooruit, voor het goeie doel dan, niet omdat ik het leuk vind hoor![]()
Voor jou ookquote:Op vrijdag 25 juni 2004 19:34 schreef Boelaloe het volgende:
Voor allemaal een dikke knuffel en ik hoop mee op goed nieuws voor jullie!
uhh nou meestal komt het tijden goede tijden slechte tijden.. dus dan kijk ik niet.. maar als ik kan kijken doe ik het wel gwoon.. blijf het ondanks de probleempjes toch wel leuk vinden.. kijk tuurlijk het doet wel beetjes pijn.. maar in muh achterhoofd denk ik toch wel van.. ooit kank ook zo'n humpie beethouden.. en merisse.. ik ben er van overtuigd dat het jouw ook gebeurdquote:Op maandag 28 juni 2004 23:51 schreef Merisse het volgende:
Vraagje aan alle andere dames bij wie het allemaal niet zo makkelijk gaat: kijken jullie nou ook tv-programma's als bevallingsverhalen en de verloskundigepraktijk? En kan je daar tegen?
Bevallingsverhalen kijk ik nu wel weer maar ik kan er eigenlijk niet tegen. Ik moest weer zo huilen vanavond dat ik denk: wat doe ik mezelf toch aan.
Boeken over zwangerschap (ik heb er 2, 1 gekocht en 1 gekregen toen ik zwanger was) liggen onderin de kledingkast en daar mag ik van mezelf niet in lezen. Tijdschriften over zwangerschap en kinderen heb ik nog nooit gekocht.
ik moet de laatste tijd steeds weer opdrachten maken voor mijn opdrachtgever in de baby-spullen bussiness. men, wat baal ik daar af&toen van; moet ik allemaal folders met enige kinderkamers & andere leuke spulletjes doornemen om inspi op te doenquote:Op maandag 28 juni 2004 23:51 schreef Merisse het volgende:
Vraagje aan alle andere dames bij wie het allemaal niet zo makkelijk gaat: kijken jullie nou ook tv-programma's als bevallingsverhalen en de verloskundigepraktijk? En kan je daar tegen?
Bevallingsverhalen kijk ik nu wel weer maar ik kan er eigenlijk niet tegen. Ik moest weer zo huilen vanavond dat ik denk: wat doe ik mezelf toch aan.
Boeken over zwangerschap (ik heb er 2, 1 gekocht en 1 gekregen toen ik zwanger was) liggen onderin de kledingkast en daar mag ik van mezelf niet in lezen. Tijdschriften over zwangerschap en kinderen heb ik nog nooit gekocht.
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:49 schreef phluphy het volgende:
Uiteindelijk hebben we besloten het niet te doen, en wel om de volgende reden:
Sommige tests kunnen hooguit aantonen dat er sprake zou zijn van "verhoogd risico op Down". De iets geavanceerdere (en ook risicovollere) tests bieden meer zekerheid, maar kunnen niet aantonen welke mate van Down aan de orde is. Het kan dan een lichte vorm zijn, of een zware, maar daar kunnen ze niets over zeggen. Voor ons maakte dat wel verschil, want een kindje met een lichte vorm zou ik zeker houden.
ik denk & twijfel nog ff verder, maar als ik dit lees denk ik eigenlijk, zo moeilijk is het niet.quote:Zij merkte op: dit kindje heeft jouw buik uitgekozen en zal daar wel een verrekt goede reden voor hebben. Misschien heel naïef, maar voor mij was de beslissing toen genomen.
Lieve Fluf,quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:49 schreef phluphy het volgende:
De iets geavanceerdere (en ook risicovollere) tests bieden meer zekerheid, maar kunnen niet aantonen welke mate van Down aan de orde is. Het kan dan een lichte vorm zijn, of een zware, maar daar kunnen ze niets over zeggen. Voor ons maakte dat wel verschil, want een kindje met een lichte vorm zou ik zeker houden.
En daar heb je helemaal gelijk in. Bij mij moet het ook ooit nog maar zover komen. En ik vind het ook hartstikke moeilijke materie.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:03 schreef hartje het volgende:
twijfel, twijfel, twijfel.....laat ik eerst dat 2e streepje maar 's scoren!
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:59 schreef Merisse het volgende:
Nu, omdat ik stokoud ben.....
knuffel van mij hoorquote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:07 schreef Merisse het volgende:
Lees net in Z&G dat er iemand met valentijnsdag is uitgerekend.....
Mes, steek, pijn![]()
ow Merisse tochquote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:07 schreef Merisse het volgende:
Mes, steek, pijn![]()
In mijn (bekrompen) beleving komt dat een beetje op hetzelfde neer als zoals ik het omschreef, al neem ik het mijn gyn wel een beetje kwalijk het dus eigenlijk verkeerd uitgelegd te hebben.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:59 schreef Merisse het volgende:
Er is echter een grote variatie in wat ze uiteindelijk kunnen bereiken. Niet alleen hun aanleg, maar vooral ook de omgeving speelt daarbij een belangrijke rol.
Weet je mupke, ik vind dat voor het lichaam hetzelfde geldt als voor de geest, de leeftijd geeft niet altijd exact de ouderdom weer. Sommige lichamen blijven "jonger", in elk geval sterker. En wat ik kon zien aan je trouwfoto's geldt dat ook voor jou. For real hoor, geen gein.quote:Nu, omdat ik stokoud ben gaan we voor een vlokkentest.
Ik bied mijn hele servies aan, mag je lekker kapot komen gooien. Helpen doet het je niet echt, maar het afreageren is soms wel even een opluchting.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:07 schreef Merisse het volgende:
Mes, steek, pijn![]()
Thanks mup, dat zei de gyn idd ook, dat ik zo snel weer zwanger was daar stond ze van te kijken en mijn lichaam zou wel eens jonger kunnen zijn dan mijn kalenderleeftijd.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:54 schreef phluphy het volgende:
Weet je mupke, ik vind dat voor het lichaam hetzelfde geldt als voor de geest, de leeftijd geeft niet altijd exact de ouderdom weer. Sommige lichamen blijven "jonger", in elk geval sterker. En wat ik kon zien aan je trouwfoto's geldt dat ook voor jou. For real hoor, geen gein.
Minoes als er bij jou dan uit de nekplooimeting zou komen dat die normaal is, wil je dan geen vlokkentest meer laten uitvoeren? Nekplooimeting is niet 100% zeker maar wel 100% veilig, vlokkentest andersom.quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:41 schreef minoes1967 het volgende:
Maar je had t over die trippletest en ik heb juist gelezen,dat deze verouderd is en daty je er niet veel aan hebt.Wel nekplooimeting en de vlokkentest,daar ga ik dan voor.
Dat soort verhalen geven altijd weer hoop vind ik.quote:Op woensdag 30 juni 2004 08:29 schreef miss_sly het volgende:
Wel weer redelijk nieuws was dat mijn nichtje (die ook sinds een jaar of 10 heeft geaccepteerd dat ze geen kindjes zou krijgen omdat het niet lukte) 14 juni is bevallen van een gezonde zoon! Ze gebruikte geen anticonceptie omdat ze toch niet zwanger kon worden...dus toch!ze is bovendien ook niet meer piep (39 denk ik) dus dat is ook weer positief!
Frustrerend en pijnlijk Slaapmeisje, ook om je kwaad over te maken als je dat achteraf van je moeder te horen krijgtquote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:10 schreef Slaapmeisje het volgende:
[Nog even een frustratie wegwerken hierAfgelopen weekend hoorde ik van mijn moeder dat verschillende familieleden op mijn trouwen aan haar vroegen of ik zwanger was. We zijn inmiddels alweer een jaar verder, maar dit durfde ze mij nu pas te vertellen. Ik baal er zo van dat iedereen maar elke keer denkt dat ik zwanger ben
en dat ik dat zelf ook bijna elke maand denk
Kansbepalend onderzoek (tripletest, nekplooimeting) wordt niet vergoed als je onder de 36 bent en geen erfelijke aandoening hebt. Kosten ongeveer 100 euro. Vervolgonderzoek wordt indien nodig wel vergoed. Bron: http://zwangernu.nl/quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:38 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik ben nu 33 dus nog een relatief jong mutsje, maar ik zou wel vragen om een nekplooimeting. Mocht die een verhoogde kans geven op een kindje met down dan zou ik zeker overwegen om het kindje niet te laten komen. Pas als die nekplooimeting afwijkt zou ik verder onderzoek willen laten doen en als het moet betaal ik die gewoon zelf. Is die wijziging er trouwens al door dat je de prenatale diagnostiek zelf moet betalen?
Dat hoop ik ook , we laten alles maar over ons heen komen zeg maar..quote:Op zondag 27 juni 2004 12:14 schreef miss_sly het volgende:
Boelaloe, goed dat je toch maar naar de HA bent gegaan. Het is na 3 jaar echt niet raar dat je toch wel wilt weten waarom je nog niet zwanger bent! Ik hoop dat jullie zomerstop dusdanig goed afloopt dat je helemaal niet de mmm in hoeft![]()
Het is idd.. erg vervelend om nog steeds niet echt iets te weten,..quote:Op zondag 27 juni 2004 13:21 schreef Merisse het volgende:
Boelaloe, wat een verhaal ook van jou. Dat lijkt me zooo moeilijk dat eindeloze wachten zeker omdat het allemaal nogal vaag is bij jou en ze geen echte oorzaak kunnen vinden. Hoe ga jij daar mee om? Ben je erg verdrietig als je weer ongesteld wordt? Hopelijk hoef je die kijkoperatie niet te ondergaan. Maar hou ons op de hoogte.
Eeuhm.. ik kan er wel tegen.. en meestal kijk ik dit soort zaken wel.. maar gewoon niet teveel zeg maarquote:Op maandag 28 juni 2004 23:51 schreef Merisse het volgende:
ja, eigenlijk wel!quote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:05 schreef Spindizzy het volgende:
Wat goed van je dat je het er met hem over hebt gehad, Miss Sly. Opgelucht?
Jawel, maar daar heb je nu niks aan...quote:Op maandag 12 juli 2004 08:57 schreef miss_sly het volgende:
Ach, ook deze bui gaat wel weer over...
hoe moet ik je anders bereikenquote:Op maandag 12 juli 2004 09:35 schreef miss_sly het volgende:
jolene, lieverd, dat je hier post
schrijven, tja, dat kan ik ook beter, daarom zit ik immers hier. we hebben het er 1 keer over gehad, en hij heeft gezegd dat hij snapt dat de zwangerschap van mijn zusje soms misschien wat zwaar kan worden, en dat hij er altijd zal zijn om me te steunen. misschien moet ik daar gewoon een beroep op doen he?
mag ik vragen wat pco is?? jah sorry ben nie zo bekend met die medische termenquote:Op maandag 12 juli 2004 14:37 schreef miss_sly het volgende:
Girly, mijn cyclus loopt inderdaad ook niet. Ik had zoiets al wel verwacht, omdat bij mij al zo'n 10 jaar geleden pco is geconstateerd en ik toen ook niet ongesteld werd. Ik ben na diverse behandelingen destijds gewoon weer aan de pil gegaan, maar daar wilde ik vanaf. Gewoon omdat het rotzooi is, en diep van binnen misschien ook wel om dat hele kleine kansje om ooit zwanger te worden (zonder hulp) toch mee te pikken. Maar ja, ik was er al bang voor dat er niets zou komen. Ik verwacht eigenlijk geen menstruatie zonder hulpmiddelen, dus ik ben benieuwd. Ik loop nu nergens, maar misschien dat ik dat volgend jaar toch wel ga doen, al was het maar omdat nooit ongesteld worden ook niet gezond is. Ik ben nu bezig met wat afvallen, dat schijnt dan een goede invloed te kunnen hebben, dus dat probeer ik dan maar.Ik begrijp dus zeker wel hoe je je voelt en het is gewoon niet fijn!
Daar is het topic toch voorquote:Op maandag 12 juli 2004 19:16 schreef katinka het volgende:
Mag ik hier dus even komen klagen?
bedankt meid voor de uitlegquote:Op maandag 12 juli 2004 15:21 schreef miss_sly het volgende:
uitleg
1 collega (die zelf net geaccepteerd heeft zonder kindjes door het leven te gaan, ook vanwege haar gezondheid) weet het en mijn baas, die er niet vaak is. Aan die ene collega heb ik dus heel veel steun, alleen werken we maar weinig tegelijkertijd. Dus alle anderen weten van niks, omdat ik niet wil dat zij ook nog eens van ons sexleven op de hoogte raken. De sfeer zou dan wel erg 'beladen' worden en daar heb ik echt geen zin in. Dan maar liever tandjes op elkaar en slikken.quote:Op maandag 12 juli 2004 20:03 schreef miss_sly het volgende:
Weten je collega's dat jullie met IVF bezig zijn?
Ja maar, hoe moet hij nu weten dat je iets dwars zit als je het hem niet verteld? Het is ook niet erg eerlijk om hem niks te vertellen en hem te laten denken dat alles in orde is terwijl je best een arm om je heen kunt gebruiken. Denk dat hij die arm graag om je heen wil slaan maar dan moet je hem wel de kans geven. Hoe moeilijk het ook is om erover te beginnen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:44 schreef miss_sly het volgende:
Uiteindelijk hebben we gisteren niet gepraat. Ik heb toch maar telkens het gevoel dat ik hem een beetje verraden heb door ineens met dingen te komen die hij nooit heeft kunnen incalculeren en vind dat dan weer oneerlijk van mezelf.
Pffff Merisse dat is ook wat. Soms lijken die momenten gewoon ter bevestiging van je eigen gedachten langs te komen ofzo.quote:Op maandag 12 juli 2004 23:58 schreef Merisse het volgende:
Verder nog iets raars: wij hadden vanavond over adoptie gehad en tijdens dat gesprek had ik gezegd dat een Chinees meisje waarschijnlijk was. Gaat Jacob tennissen vanavond laat een man die hij vaag kent een foto zien van hun Chinese adoptiedochtertje wat ze binnenkort kunnen ophalen. Jacob wist helemaal niks van die man zijn privesituatie verder. Is dat maf? Jacob zei dat ie helemaal koude rillingen kreeg.
Ik denk het wel Miss_Sly, je kan die steun gebruiken.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:55 schreef miss_sly het volgende:
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Ik ga dat toch anders aanpakken en er met hem over praten.
Helaas dan weer niet vanavond, want vanavond heb ik een afspraak met een vriendin om te gaan eten, dus ik kom pas laat thuis en dat is niet meer een goed moment. Even kijkenof zich een goed moment voordoet, en anders moet ik dat maar creeeren he?![]()
Dat is inderdaad erg jammerquote:Op maandag 12 juli 2004 23:58 schreef Merisse het volgende:
Op een gegeven moment wilde ik iets vertellen over dat Alife onderzoek, onderbreekt ze me halverwege![]()
Dat viel dus weer even tegen
![]()
Het vreemde was dus dat zij zei dat ze er zo'n vrede mee had en het allemaal een plaatsje had gegeven. Maar dan echt op zo'n manier van "O ik niet hoor, ik heb het allemaal verwerkt"quote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:26 schreef miss_dynastie het volgende:
Misschien dat ze zo bezig is met zichzelf en haar eigen emoties, dat ze daardoor geen tijd en aandacht heeft voor jou...
ff mezelf quotenquote:Op donderdag 15 juli 2004 10:39 schreef hartje het volgende:
het valt mij altijd op dat wanneer mensen verhalen vertellen het meestal gaat over alle vreselijke & vervelende ervaringen omdat dat gewoon smeuiger is om te vertellen & langer in je gedachten blijft hangen.
[offtopic]quote:Op donderdag 15 juli 2004 10:52 schreef Ripley het volgende:
Hoi! Ik ben zelf niet bezig met proberen of zoiets, maar ik wilde hier toch even melden dat ik hoop dat het jullie allemaal lukt om jullie babywens te verwezenlijken.
Nog even een redelijk positief verhaal: mijn moeder heeft voor mij 2 miskramen gehad en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, tussen mij en mijn zusje nog 1 miskraam en na mijn zusje nog een. Ze vond die tegenslagen ook onwijs ontmoedigend, maar kon haar geluk niet op toen het twee keer raak bleek. Achteraf bleek dat de andere babietjes jongetjes waren geweest en die schijnen zwakker te zijn als vrucht. Anyway, het bleek dus dat ze geen jongetjes kon voldragen maar meisjes wel.
Ik weet dat dit weer een heel andere situatie is dan die van veel van jullie (er is overigens ook geen speciale behandeling verder aan te pas gekomen), maar ik wilde het toch even vertellen om te laten zien dat het soms opeens goed kan gaan
ik wil meer van dit soort verhalenquote:Op donderdag 15 juli 2004 10:52 schreef Ripley het volgende:
Nog even een redelijk positief verhaal:
thanx, we gaan hard ons best doen!quote:Op vrijdag 16 juli 2004 13:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik wens je niet minder dan een spontaan tweede streepje en wel de eerstvolgende keer
Jouw vriend is ook wat jonger dan jij, toch? of haal ik je nu door elkaar met iemand anders? mijn vriendje is pas 25, dus dat is ook nog erg jong. Helaas geldt dat dan weer niet meer voor mij, maar ik heb nog een aantal jaartjes!
Ik moet nu weg voor mijn werk en zie denk ik geen pc/internet meer voor vanavond, dus alvast fijne vakantie in ieder geval, samen daarvan genieten is ook erg fijn en relaxing!
Hey Merisse, ik wil toch even reageren, want je raakt een gevoelige snaar bij mij...denk je dat jij er wel mee kunt leven als de doc's denken dat je grotere kans op een gezonde zwangerschap hebt als het zaad van je ventje wordt onderzocht? Of zelfs wordt opgewerkt (zodat de beste zaadjes bij jouw eitje komen?); eventueel geinsemineerd in een natuurlijke cyclus (zonder hormonen) bij jou?quote:[b].
Die van mij zou zijn zaad niet inleveren omdat hij alleen op de natuurlijke wijze een kind wil. Zijn goed recht overigens maar ben wel blij dat dat niet nodig is bij ons.
Kan ik ook over mee praten helaas. Op dit moment ben ik eigenlijk heel erg boos en weet er niet zo goed raad mee. Aan de ene kant heel verdrietig, aan de andere kant baal ik dat het zo'n invloed heeft op mijn leven. Ik probeer dan ook krampachtig de voordelen van geen kindjes wat meer te zien. En me te concentreren op iets anders...pfff dat is het moeitlijkste wat ik ooit heb moeten doen.quote:[b].
Waar jullie het over hebben met die mmm en dat je leven dan "on hold" is, dat gevoel heb ik ook heel erg sterk vanaf mijn 1e mk. Ondanks dat er tot nu toe bij ons weinig mmm aan te pas is gekomen. Was het helemaal met die psycholoog waar ik vandaag was eens dat ik er niet zo mee bezig moet zijn en me beter kan concentreren op andere dingen in mijn leven en moet laten komen wat komt op het gebied van zwangerschap. Maar ja nu de praktijk nog....
We hebben het er inderdaad over gehad voordat ik stopte met de pil dat we, gezien mijn leeftijd zouden kijken of het zwanger raken nog spontaan zou lukken, en zo niet, dan zouden we niet gaan dokteren. Wat dat dokteren inhield daar hebben we verder niet over gehad. Tja wie had ooit gedacht dat het zwanger raken wel spontaan zou lukken alleen het zwanger blijven niet. Grapje van moeder natuurquote:Op vrijdag 16 juli 2004 18:51 schreef katinka het volgende:
Hey Merisse, ik wil toch even reageren, want je raakt een gevoelige snaar bij mij...denk je dat jij er wel mee kunt leven als de doc's denken dat je grotere kans op een gezonde zwangerschap hebt als het zaad van je ventje wordt onderzocht? Of zelfs wordt opgewerkt (zodat de beste zaadjes bij jouw eitje komen?); eventueel geinsemineerd in een natuurlijke cyclus (zonder hormonen) bij jou?
Ik heb het idee dat jij wel wat verder wil gaan dan jouw mannetje, of heb ik het mis?
Gelukkig vond mijn ventje het geen probleem (ik bracht wel het potje weg, dat vond hij nogal genant). Als hij het niet had gewild, had ik me geen raad geweten denk ik...
Jeetje, daar heb je wel een punt...bij mij is het misschien ook zo'n grapje; dat alles bij ons wel werkt, behalve het innestelen... (en daar is helaas niks aan te doen)quote:Op zaterdag 17 juli 2004 00:42 schreef Merisse het volgende:
Tja wie had ooit gedacht dat het zwanger raken wel spontaan zou lukken alleen het zwanger blijven niet. Grapje van moeder natuur![]()
Dat kan ik me heel goed voorstellen; als je je al eens voorbereid hebt op het moederschap, dan kun je die knop volgens mij niet zomaar terugzetten. Dat is vast weer zo'n oergevoel...quote:Bij mij komt het ook echt doordat ik zwanger geweest ben. Nu wil ik pas echt graag, ben ik er meer mee bezig en heb ik er meer voor over.
Wat je zegt! Rare kwibesSEN! brrrrr, moet je toch niet aan denken, zo´n relatie. Lekker blij blijven met je ventje hoor! ik vroeg me gewoon af hoe het zat ( 'k zat me toch wel op te winden achter mijn pc-tje; ook al slaat dat misschien nergens op ? Jullie hebben er blijkbaar goed over gepraat en trouwens, zijn mijn zaken ook niet he) Maarja, = gevoelig onderwerp, dat blijktquote:BTW we hadden het hier vorige week nog over met dat stel dat bij ons was en bezig was met IVF. Hij vond het geen enkel probleem om zijn zaad in te leveren en vond het raar dat mijn man dat wel had maar hij wilde niks met de opvoeding van het kindje te maken hebben (zij wil dat kind, dan moet zij er ook maar voor zorgen). Kijk en dan ben ik toch blijer met mijn vent! Rare kwibus! Raar stel!
Ach nee meisquote:Op woensdag 21 juli 2004 23:17 schreef mallemeid het volgende:
Hallo dames, ik denk dat ik ook in dit topic 'thuishoor'..het zwanger blijven lijkt niet te lukken. Vanmorgen toen ik opstond had ik last van donkerrood slijmerig bloed, toen een tijdje ff niet en vanmorgen vroeg in de avond weer wel. Zonet weer ff naar de wc geweest en er zaten stolseltjes bij en ik begin aardige krampen te krijgen wat uitstraalt naar mn heupen. Al met al geen goed nieuws dus....
Ik snap het ook wel Mallemeid en ik heb het ook wel gehad dat ik schroom voelde om verdrietige dingen in Z&G te posten maar toen je zei dat je het topic niet wilde "bevuilen" ging dat mij door merg en been. En werd ik er kwaad en verdrietig over. Niet op jou hoor, absoluut niet!, maar alsof je je zou moeten schamen voor een (dreigende) miskraam. Tuurlijk niet. Jij kan er niks aan doen en het is hartstikke erg dat je dit weer moet overkomen.quote:Op donderdag 22 juli 2004 09:27 schreef mallemeid het volgende:
Dankje piglethet is gewoon een gevoel, ik kan het niet zo goed uitleggen....heeft ook niks met alle lieverds te maken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |