abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:13:15 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19928758
Calvobbes flikkerde hem in GC op slot omdat je daar niet mag discussieren over allochtone Nederlanders (terwijl het hier voornamelijk gaat over buitenlandse situaties, en een geloof)
Dat mag hier wel me dunkt.
quote:
Het echte leven

Wij hebben de vreemde neiging moslims op hun woord te geloven. Zo kan het gebeuren dat boze Marokkaanse jongens (te vaak geweigerd bij de disco) gaan roepen dat Osama groot is en alle joden dood moeten. Toch heeft zich nog nooit een internationale Jihad-brigade uit, pakweg, Amsterdam-West zwaar bewapend op weg naar het MiddenOosten begeven. Althans, ik weet van niks. Net zomin gooien islamieten homo's met hun hoofd naar beneden van gebouwen, ook al staat dat inderdaad in middeleeuwse boeken en hebben inderdaad sommige imam's dat soort boeken in huis. Ja, er wordt getreiterd, geschreeuwd en geintimideerd, fraai is het niet, maar de woorden zijn groter dan de daden. Het is echt niet zo dat een brede beweging van tienduizenden Nederlandse moslims dagelijks uren in training is voor het gewapenderhand afschaffen van de democratie, het knechten van ook de Nederlandse vrouw en het invoeren van de sharia in de Schilderswijk.

De sultan van Oman is trouwens al jaren homo, en nog nooit door iemand met zijn hoofd naar beneden van een gebouw gegooid. Ja, de sultan van Oman. Van dat vredige land aan de Perziche Golf. Mooie riffen, mooie bergen. Ik had dat gerucht al eens vernomen en toen ik laatst op een mooie zomeravond in gesprek kwam met een dame uit Oman (van een goede familie, prima contacten aan de top) begon zij er zomaar zelf over. "Onze sultan is homo, hij heeft geen kinderen, wil dat ook niet, en daarom heeft onze Sultan besloten dat hij zelf de laatste sultan is, en voor hij dood gaat wordt Oman een democratie". Ze bracht het routineus, niet als groot nieuws, wat het voor de inwoners van Oman ook allang niet meer is. Hoewel die allemaal de Koran lezen, vinden ze het wel best. De zaakjes lopen, de bevolking leeft in vrede, de welvaart groeit, dus het zou bepaald zonde zijn om opeens de sultan van een gebouw te gooien.

Ook is het niet zo dat homoseksueel gedrag in de Arabische wereld zeldzamer is dan in Nederland. Jongens en meisjes worden daar zo lang mogelijk uit elkaars buurt gehouden. De hormonen raken ver boven het kookpunt. Goede vrienden zijn dan best bereid elkaar uit de acute sexuele nood te helpen. Net als op Engelse kostscholen, niks onnatuurlijks aan. Wel hanteert men in bijvoorbeeld Marokko een onderscheid tussen degene die hem erin steekt en degene die ontvangt. De ontvanger is het wijfje, en daarmee de homo. Het achteropkomend verkeer blijft tellen als volwaardige man. Een mens in nood met een minder bespreekbare hobby, maar zeker geen homo. Als Marokannen dus beweren dat in hun land lang niet zoveel homo's zijn als hier, tellen ze gewoon alleen de ondermannen. Slim, maar het blijft een truc. Het is vast ook niet voor niks dat schriftgeleerden al ruim duizend jaar homo's bedreigen met uitzinnige straffen: niet omdat het nooit voorkomt. Eerder het omgekeerde.

Het zou trouwens kunnen dat ook Marokko door een nietheterosexueel staatshoofd geregeerd wordt. Over Koning Hassan II heb ik meer dan een landgenoot (van hem) horen zeggen dat Hassan van de verkeerde kant is. Pas toen het moest, want papa dood, is de nieuwe Koning snel getrouwd. Net als de sultan van Oman toont hij zich in veel opzichten trouwens een verlicht heerser. Zo is de huwelijks-wetgeving in Marokko (en daarmee de positie van de vrouw) door Hassan II drastisch verbeterd, naar Westers model. Een breuk met het verleden, een lange neus naar de boze conservatieve baarden. Genoeg om de Koning twee keer van een gebouw te gooien, zou je zeggen, maar de opstand is uitgebleven. Er is theorie, en er is praktijk. Er is een officiele moraal, en er is het echte leven. Zoals overal.

Justus van Oel
Ik mis een kanttekening over landen waar er dus wel mensen vervolgd worden vanuit de sharia. Hoe treffende deze column op sommige punten ook is, het neemt niet weg dat er landen zijn waar hele volkeren onderdrukt worden vanwege de sharia en landen als Irak waar dit dreigt te gebeuren.
Maar idd, het moet nog ver komen wil Nederland en de rest van Europa onder leiding van El Moumni te komen staan.

Overigens ben ik benieuwd hoe BSB reageert op het stukje over die homo-isten
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Admin woensdag 16 juni 2004 @ 09:14:52 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_19928783
En je discussiepunt is

Of wilde je gewoon TOCH dit stukje plaatsen enkel en alleen omdat Calvobbes je topic terecht sloot?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:17:03 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19928824
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:14 schreef yvonne het volgende:
En je discussiepunt is

Of wilde je gewoon TOCH dit stukje plaatsen enkel en alleen omdat Calvobbes je topic terecht sloot?
hoezo ik von dhet een goede column, hij gooide hem op slot omdat het onderwerp kennelijk niet mag in GC (die reden is ook de enige die hij aangeeft)

Boodschap uit dit stukje is voornamelijk dat we mensen zoals we die hier ook op het forum hebben, maar wat minder serieus moeten nemen met hun droombeelden van een volledig geshariaseerde Nederlandse samenleving
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_19928859
calvobbes ook :')

Na KLB is GC nu ook een allochtoon-discussie vrije zone.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_19928896
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:17 schreef MikeyMo het volgende:

Boodschap uit dit stukje is voornamelijk dat we mensen zoals we die hier ook op het forum hebben, maar wat minder serieus moeten nemen met hun droombeelden van een volledig geshariaseerde Nederlandse samenleving
Volgens mij zijn het vooral de mensen die de Islam vrezen die denken dat er een shaira komt....
pi_19928909
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:18 schreef Strolie75 het volgende:
calvobbes ook

Na KLB is GC nu ook een allochtoon-discussie vrije zone.
Dat is het ALLANG strolie
  Admin woensdag 16 juni 2004 @ 09:21:41 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_19928917
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:18 schreef Strolie75 het volgende:
calvobbes ook

Na KLB is GC nu ook een allochtoon-discussie vrije zone.
WQas altijd al, wel blijven opletten
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 16 juni 2004 @ 09:22:02 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_19928923
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:21 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat is het ALLANG strolie
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_19928934
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:21 schreef yvonne het volgende:
WQas altijd al, wel blijven opletten
Ik kom niet zovaak meer buiten GAM en de Gijsjes-topics.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:23:55 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19928951
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:20 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het vooral de mensen die de Islam vrezen die denken dat er een shaira komt....
Ik vrees (en om Yoda te citeren: feat leads to anger, anger leads to hate) gewoon alle religiews, met name religies waarin de volgelingen indien ze dat nodig achten geen geweld schuwen.

Daarnaast blijf ik het vreemd vinden wat voor aparte denkbeelden er in de hoofden van sommige medelanders bevinden.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:27:25 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19929013
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

WQas altijd al, wel blijven opletten
Eigenlijk is het pure discriminatie en racistisch om topics vanwege hun allochtone afkomst/inhoud te weigeren
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_19929016
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:23 schreef MikeyMo het volgende:

Daarnaast blijf ik het vreemd vinden wat voor aparte denkbeelden er in de hoofden van sommige medelanders bevinden.
Zoals bij die christelijke mensen die hun eigen kinderen niet inenten tegen enge ziektes omdat ze menen dat het de wil van god is en daar niet aan getornd mag worden?

Psycho's en fanatici die hun geloof gebruiken om 'vreemde' dingen uit te halen heb je overal wel. Oke, wat meer bij de Islam, maar dat heeft ook andere oorzaken zoals het idee bij velen dat het westen tegen hun is oid.

En dat jij die religie's vreest, wil nog niet zeggen dat die religies hun religie hier in Nederland willen doorvoeren.
pi_19929038
Maar goed, even ontopic. Ik van die Justus van Oel een flapdrol die elk probleem met allochtonen of moslims bagatelliseert. En in deze column doet hij dit ook weer. We moeten fundamentalistisch geblaat, bedreigingen en intimidatise maar accepteren omdat ze het toch niet menen en (bijna) nooit ten uitvoer brengen? Slaap verder Justus.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:36:14 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19929172
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:27 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Zoals bij die christelijke mensen die hun eigen kinderen niet inenten tegen enge ziektes omdat ze menen dat het de wil van god is en daar niet aan getornd mag worden?

Psycho's en fanatici die hun geloof gebruiken om 'vreemde' dingen uit te halen heb je overal wel. Oke, wat meer bij de Islam, maar dat heeft ook andere oorzaken zoals het idee bij velen dat het westen tegen hun is oid.

En dat jij die religie's vreest, wil nog niet zeggen dat die religies hun religie hier in Nederland willen doorvoeren.
zoals ik al aangaf, ik maak geen onderscheid tussen religies, dus ook wat betreft die jehova's die idd rare dingen doen als inentingen weigeren.

Helaas, het voornaamste doel van religieuze leiders is zieltjes winnen. De bekeringsdrang is meester van elke religie. Het is alleen per religie verschillende hoe ver men wilt gaan om te bekeren.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:38:23 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19929213
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:29 schreef Strolie75 het volgende:

Maar goed, even ontopic. Ik van die Justus van Oel een flapdrol die elk probleem met allochtonen of moslims bagatelliseert. En in deze column doet hij dit ook weer. We moeten fundamentalistisch geblaat, bedreigingen en intimidatise maar accepteren omdat ze het toch niet menen en (bijna) nooit ten uitvoer brengen? Slaap verder Justus.
ach hie rop het forum moet dat wel toepasbaar zijn, irl wat minder. Stel zo'n figuur als Meki loopt weer te blaten dan ga ik denk eerst even deze column herlezen voordat ik energie in hem steek. Stel ras-troll BSB loopt weer te blaten over homo=isten: dan kopieer ik mooi dat stuk even uit deze column...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_19929328
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:27 schreef calvobbes het volgende:
Zoals bij die christelijke mensen die hun eigen kinderen niet inenten tegen enge ziektes omdat ze menen dat het de wil van god is en daar niet aan getornd mag worden?
Vergelijking van niks (zoals gewoonlijk). Het is een feit dat moslims over de hele wereld steeds gewelddadiger worden. Kijk maar naar de zaligverklaring van de islam door haar fanatieke, geweldadige aanhang en het hiermee samenhangende terrorisme. Veel mensen zijn van mening dat er tot nog toe niets goeds gekomen is van welke godsdienst dan ook, en dat godsdienst vooral voor domme mensen is. Maar ik heb de laatste jaren nog niks gehoord over Christelijke zelfmoordterroristen uit de achterhoek.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_19929414
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:38 schreef MikeyMo het volgende:
ach hie rop het forum moet dat wel toepasbaar zijn, irl wat minder. Stel zo'n figuur als Meki loopt weer te blaten dan ga ik denk eerst even deze column herlezen voordat ik energie in hem steek. Stel ras-troll BSB loopt weer te blaten over homo=isten: dan kopieer ik mooi dat stuk even uit deze column...
Het is gewoon weer het zoveelste voorbeeld van links geknuffel en de totale weigering van die groep om het besef van eigen verantwoordelijk bij allochtonen te leggen. “Zelfs als ze bedreigende fundamentalistische uitlatingen doen geeft dat niet, want die schatjes menen dat toch niet.”
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:55:03 #18
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19929529
Hassan II? Hoe oud is deze column wel niet?!
Die is in 1999 reeds gestorven...
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:55:13 #19
17030 Damusic2me
-yeah you to-
pi_19929535
volgens mij is het niet eens zo zeer zieltjes winnen waar ze op uit zijn, het is gewoon plain simple macht. hoe meer volgelingen, hoe meer aanzien je hebt, en hoe groter je macht is. de meeste van die zogenaamde extremistische moslims die uit naam van allah dingen opblazen, en mensen vermoorden, gebruiken allah als excuus, op exact dezelfde manier die de protestanten en katholieken gebruiken in Ierland. T heeft helemaal niks meer met religie te maken, religie is puur een manier om een onderscheid te maken tussen 'ons' en 'zij' in weze lijken namelijk alle 3 de religies te veel op elkaar om een oorlog te rechtvaardigen.
De koran verschilt nouwelijks van de bijbel, in beide word gezegd dat vrouwen hoofddoekjes moeten dragen en zo. T verschil zit m pas in het JC gebeuren.. de enige reden voor al die oorlogen zou dan zijn "een simpel verschil van mening, of ie nou de zoon van god was, of een profeet" dat is wel en leuke voor een zatte kroeg discussie, maar niet genoeg voor een oorlog zou je denkn.
t verschil tussen protestanten, en katholieken is nog kleiner... de 1 vindt dat je enkel God mag aanbidden, de ander vind dat je via de heiligen ook tot god mag bidden.
is dat genoeg voor een oorlog? ik zou echt zo iets hebben van: "lekker jou probleem, vermaak je er mee"
Conclusie van het totaal is wel dat het hele 1 god geloof: Joods, Christen, Moslim nog niks goeds heeft gebracht de afgelopen 300 jaar. Het houdt de wetenschap tegen (voor de opkomst van de moslims was het midden oosten qua wetenschap vele malen verder dan west europa) t geeft t excuus voor verzamelingen van zinloze oorlogen, en het kost gewoon akelig veel tijd. je bent er namelijk minimaal 1 dag per week aan kwijt.. dat is 1/7e van je totale leven.
-this message was created with 100% recycled electrons-
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:27:11 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19930159
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:55 schreef kLowJow het volgende:
Hassan II? Hoe oud is deze column wel niet?!
Die is in 1999 reeds gestorven...
op deze pagina: http://www.mincom.gov.ma/(...)esty/hismajesty.html
spreken ze idd over "late King Hassan II"
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:38:47 #21
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_19931975
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:27 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

op deze pagina: http://www.mincom.gov.ma/(...)esty/hismajesty.html
spreken ze idd over "late King Hassan II"
Bedoeld is dan ook de nieuwe koning, Mohammed VI.
pi_19932098
Hey, het strolie loopt leeg topic
  woensdag 16 juni 2004 @ 12:42:17 #23
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_19933979
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:44 schreef Strolie75 het volgende:

Maar ik heb de laatste jaren nog niks gehoord over Christelijke zelfmoordterroristen uit de achterhoek.
Dat klopt Christelijke zelfmoordterroristen heb je niet veel, maar dat is ook niet nodig.
Als je straaljagers, helicopters, lange afstand raketten, laser gestuurde bommen, zware wapens, en tanks tot je beschikking hebt dan heb je geen m/v die met een beetje C4 rondloopt nodig.
pi_19934041
kwaliteit weer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 16 juni 2004 @ 12:44:34 #25
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19934044
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:42 schreef Monus het volgende:

[..]

Dat klopt Christelijke zelfmoordterroristen heb je niet veel, maar dat is ook niet nodig.
Als je straaljagers, helicopters, lange afstand raketten, laser gestuurde bommen, zware wapens, en tanks tot je beschikking hebt dan heb je geen m/v die met een beetje C4 rondloopt nodig.
en welke misdaden zijn er op die manier gepleegd uit naam van Christus de laatste tijd?
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')