Sqoubidou bierquote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:23 schreef 303 het volgende:
Drinkt die jongen op de foto nu paars bier?
Nee, dat is ranja in een bierglasquote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:23 schreef 303 het volgende:
Drinkt die jongen op de foto nu paars bier?
What a shame...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:24 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Nee, dat is ranja in een bierglas
Nee, dat is niet zo heel duur inderdaad.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:42 schreef Tokay het volgende:
Ik was gisteren in de stad, en die dingen waren dus echt overal uitverkocht!
Alleen bij Intertoys heb ik nog een zak van 100 draadjes kunnen bemachtigen (de laatste!), voor 3,99.
(Wat volgens mij niet echt heel duur is.)
Ik heb ze in alle kleuren van de regenboog, dus dat is leuk.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:48 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo heel duur inderdaad.
Ik kocht ze voor 2 euro per 20 dacht ik.
Maarja waar ik ze koop zijn ze nooit uitverkocht.
Heb je een mooie assorti? Ik vind de glitterige touwtjes altijd een beetje viezig overkomen.
Ja ik heb wel eens glitters geknoopt, maar ze zijn inderdaad wat lastiger. Er zitten sowieso touwtjes tussen die (om onverklaarbare reden) niet lekker knopen, die zijn dan minder goed buigbaar dan de anderen. Dat komt bij de glitterige dus wel wat vaker voor dan bij andere.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:50 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ik heb ze in alle kleuren van de regenboog, dus dat is leuk.
Er waren er ook met glitters, maar die schijnen stug te knopen.
Heb jij daar ervaring mee?
jij hebt zeker zelf nog nooit geknooptquote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
overal om me heen liggen die rottouwtjes
yupquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:03 schreef Croupouque het volgende:
Als ik het goed begrijp, is het eigenlijk gewoon breien of punniken.
Maar dan hip.
Je gebruikt er alleen geen breinaalden of punnikklosje bij.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:03 schreef Croupouque het volgende:
Als ik het goed begrijp, is het eigenlijk gewoon breien of punniken.
Maar dan hip.
oh, ik dacht dat je bedoelde dat je gek werd van die dingen omdat je zusje oid er de hele tijd mee in de weer wasquote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:58 schreef MissyMirjaM het volgende:
jawel, ben sinds vorige week bezig
ik vind de ronde wel wat simpelerquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:27 schreef Tokay het volgende:
Gewoon, de meest simpele variant denk ik, een vierkante dus.
zo uiterst nuttig zijn deze dingen natuurlijk ook weer niet, het biedt wat vermaak, net als pokémon-kaarten.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:36 schreef Andoire het volgende:
Mijn zusje van 11 heeft ze ook
Het is een nieuwe rage of zo, eerst had je die Pokemon dingen, toen die yu gee o ( of weet ik veel hoe je dat schrijft...)
en nu eindelijk eens iets 'nuttigs' ( watn al die pokemon kaarten e.d waren NIET nuttig)
Ik zal eens vragen of mn zusje het me kan leren...
trollenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:41 schreef Andoire het volgende:
Nuttig in de zin van dat die kinderen écht met iets bezig zijn ( handwerk )...
Met Pokemon kaarten ben je alleen maar aan het kijken wie de mooiste / duurste / apartste kaarten heeft..
En hiermee kan je armbandjes maken en zo
Ik vind het iig veel leuker dan flippo's , kaarten en die rare tolletjes
das waar, misschien moet ik ook maar eens zo'n zakje kopen,quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:41 schreef Andoire het volgende:
Nuttig in de zin van dat die kinderen écht met iets bezig zijn ( handwerk )...
Met Pokemon kaarten ben je alleen maar aan het kijken wie de mooiste / duurste / apartste kaarten heeft..
En hiermee kan je armbandjes maken en zo
Ik vind het iig veel leuker dan flippo's , kaarten en die rare tolletjes
Echt?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:30 schreef p-etr-a het volgende:
ik vind de ronde wel wat simpeler
het is een echte aanrader als je van gefriebel houdtquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:44 schreef karoltje het volgende:
Inderdaad sinds lange tijd weer een leuke rage op de basisscholen! Ik zag het in mn stageklas, en een studiegenootje van mij bekende laatst er ook verslaafd aan te zijn. Ik ga het denk ik ook maar eens kijken, hou wel van gefriebel
.
Jaquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:46 schreef Tokay het volgende:
[..]
Echt?
Je bedoelt die waar zo'n mooie 'twist' in zit?
Die lijken me juist heel ingewikkeld om te maken.
Afijn, die site die ik als link gaf is wel uitgebreid en duidelijk, ik zal 'm zeker gaan raadplegen!
Cool!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:48 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ja
Als je ze goed kent gaan ze ook nog eens veel sneller dan de vierkante, en zijn inderdaad heel mooi.
Kom dan ook onder die rots vandaan Bupatih!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:50 schreef Bupatih het volgende:
Nog nooit eerder gezien
zo jouw broertje is een ervaren scoubidou-er!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:04 schreef tonks het volgende:
mijn broertje had er ook vormpjes mee gemaakt een vis en een helicopter..
en een slang
Hahaquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:51 schreef Tokay het volgende:
[..]
Kom dan ook onder die rots vandaan Bupatih!
Nou die van jou waren in ieder geval aardig goedkoop!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:23 schreef Tokay het volgende:
Ik keek best vreemd op dat hier nog geen topic over was.
Vooral omdat het echt al overal in het nieuws geweest, en een enorm grote rage is in Nederland. Iedereen heeft het erover en/of is ermee bezig.
In Frankrijk (van waaruit het is overgewaaid) schijnt het al veel langer een groot succes te zijn...
Wat ook opvallend is, is het verschil in prijs van de touwtjes.
Ben trouwens benieuwd waar ze het goedkoopst zijn!
Er waren gisteren twee kinderen voor me bij de Intertoys, en die hadden het hele schap leeggekocht.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:29 schreef p-etr-a het volgende:
Nou die van jou waren in ieder geval aardig goedkoop!
Maarja, het kost sowieso nergens echt veel, dus kan je ze net zo goed gewoon kopen waar je ze tegenkomt. Voor die paar euro meer of minder ga ik niet moeilijk doen.
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:49 schreef Deetch het volgende:
Vrouwen daarentegen zijn altijd aan het denken over van alles en nog wat waardoor ze handwerk nodig hebben om hun hersenen even te kunnen laten rusten.
Haha jij ook alquote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:26 schreef Brennie het volgende:
Ik moet ook maar es onder mijn steen vandaan komen vrees ik![]()
ja, basisscholen, brugklassen, balletclubjes enzoquote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:50 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Haha jij ook al
Maar Tokay, waar moet ik die dingen tegenkomen dan?
Basisscholen? Cafés?
Uhm...daar kom ik dus nooitquote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:51 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
ja, basisscholen, brugklassen, balletclubjes enzo
Da's nou echt een geval van bad timing.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:06 schreef Ils het volgende:
ik heb trouwens net dat pakketje wat ik 2 jaar geleden in frankrijk kocht weggemikt![]()
hej relaxed! ik kan nu nog alleen maar die ronde zeg maar, met 1 lus, maar deze wilde ik ook graag leren, thanx!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:39 schreef Tokay het volgende:
Handig linkje voor de liefhebbers...
http://www.yoarra.nl/
Het is niet moeilijk, maar wel verslavend!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:06 schreef littledrummergirl het volgende:
ik heb ffies wat touwtjes uit mn moeders naaibox gejat.. even kijken of ik het id snap
da word nog wat ik ben niet zo goed in precieze werkjes meestal.. maja als basisschoolkindjes het kunnenheb ik ook nog hoop
wish me luck
ik snapte m in t begin echt nietquote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:58 schreef Tokay het volgende:
[..]
Het is niet moeilijk, maar wel verslavend!
Have fun!
Whahahaaquote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:38 schreef bloempjuh het volgende:
Bioscoopzalen liggen vól met geknoopte scoubidou's.. Allemaal meisjes die hun handjes niet stil kunnen houden tijdens de film en dan onschuldige touwtjes gaan knopen
Gewone touwtjes/draadjes zijn te slap idd.quote:Op woensdag 16 juni 2004 14:53 schreef littledrummergirl het volgende:
de poging met gewone touwtjes is mislukt.. toch maar ergens een paar van die dingen ergens vandaan toveren
lief buurmeisje ofzo![]()
volgens mij mag je dan nog wel even oefenenquote:Op woensdag 16 juni 2004 15:37 schreef moussy het volgende:
Na het ontdekken van dit topic en het bekijken van de site die hier ergens stond en het zien van déze foto...[afbeelding].... heb ik ook een pakketje met van die touwtjes gekocht
Je kunt ze overal kopen: Intertoys, Bart Smit, Blokker, speelgoedwinkels. Ook op de markt en in hobbywinkels. Gewoon vragen naar 'van die touwtjes' (of scoubidou), en ze begrijpen meteen wat je bedoelt!quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:36 schreef ivetje het volgende:
ik zal ze ook maar eens gaan kopenHou wel van gefreubel etc. Ben zelf een tijdje geleden armbandjes gaan knopen met touw en dat lukt me ook aardig, dus dit moet ook wel lukken. Gewoon bij de speelgoedwinkel ofzo kan je ze kopen neem ik aan?? Zag ze afgelopen week ergens voor het raam hangen, maar wil het nu toch wel ff gaan proberen
Er staat geen leeftijdsgrens op de pakjes, dus...quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:00 schreef Moonah het volgende:
Mij hemel...
Is dit ook bedoeld voor volwassenen?
vast nietquote:Op woensdag 16 juni 2004 16:00 schreef Moonah het volgende:
Mij hemel...
Is dit ook bedoeld voor volwassenen?
Dat valt dus tegen... Ik heb net een armbandje met kralen voor mn dochter in elkaar gefröbeld, ik vind het altijd leuk om te kutten en te pielen, maar dit knoop je zo in elkaar... Nu mijn ketting nogquote:Op woensdag 16 juni 2004 15:57 schreef ivetje het volgende:
[..]
volgens mij mag je dan nog wel even oefenen
Oh, maar dát vind ik ook leuk hoor!quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:17 schreef moussy het volgende:
ik vind het altijd leuk om te kutten en te pielen
Ik heb een paar weken geleden bij Blokker een zak van 100 gescoord voor 2,99quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:57 schreef Tokay het volgende:
[..]
Prijzen variëren nogal. Ik heb bij Intertoys 3,99 betaald voor een zak met 100 stuks (veel verschillende kleuren). Is volgens mij een redelijk goede prijs.
hier waren die dingen uitverkocht, bij de drogist lagen er nog een paar zakjes, 25 voor 1,50quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:31 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb een paar weken geleden bij Blokker een zak van 100 gescoord voor 2,99![]()
Scoubidouweren natuurlijkquote:Op donderdag 17 juni 2004 12:58 schreef miss_bleu het volgende:
Ik zag gisteren 2 meiden het bij de bushalte doen, had echt het idee van wat zijn die nou aan het doen!
8! Geintjuh... 30+ hiero!quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:23 schreef Miss_mini het volgende:
hoe oud zijn de meeste van jullie??
27, maar ik doe het voor mijn dochter van 5quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:23 schreef Miss_mini het volgende:
Nieuw????????????????????????quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:59 schreef Tokay het volgende:
maar die nieuwe rage, Scoubidou:
Ik ken ze ook nog van -vroegah- .. straks gaan mensen zeker ook weer punniken?quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:32 schreef Keios het volgende:
[..]
Nieuw????????????????????????
Ik heb nog Soubidous liggen van toen ik twaalf was..............
gewoon naar de speelgoedwinkel, intertoys heeft ze. ik doe het ook altijd bij mn vriendin! verslavend man, maar ik kom nog niet verder dan de vierkant koordjes.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
die draadjes zijn hier in leiden praktisch nergens te krijgen
intertoys heeft hele kleine zakjesquote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:31 schreef Tinus1983 het volgende:
[..]
gewoon naar de speelgoedwinkel, intertoys heeft ze. ik doe het ook altijd bij mn vriendin! verslavend man, maar ik kom nog niet verder dan de vierkant koordjes.
Ben er net geweest. 25 voor 0,79 cent dusquote:Op donderdag 17 juni 2004 18:13 schreef Kimmster het volgende:
Vorige week bij de Zeeman....100 touwtjes voor 0.79 cent.
(Doe trouwens niet aan de rage mee...zusje wel...)
Oh okquote:Op vrijdag 18 juni 2004 13:51 schreef Angelic1 het volgende:
[..]
Ben er net geweest. 25 voor 0,79 cent dus
Hé Georges!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 21:47 schreef Georges het volgende:
He Tokay
Het beginnetje is altijd lastig.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:49 schreef littledrummergirl het volgende:
ik heb het geprobeerd bij mn schoonzusje ( die had wel de goeie touwtjes) maar het wilde niet echt lukken. het beginnetje lukte niet![]()
Goedzo Bupatih.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:58 schreef Bupatih het volgende:
Tokay, Tokay, Tokay
Ik heb eindelijk een echte scoubidou'er c.q. scoubidou-touwtjes in het echt gezien
Ik heb er wel allerlei schoolpleintjes voor moeten afstruinen
Hoor ik er nu een beetje bij?
Ik bedoel maar.quote:Op maandag 21 juni 2004 22:16 schreef seeya_40 het volgende:
Ik doe t ook, kreeg t in mn handen gedouwd van mn oppaskindje en moest het maar leren...
En eerlijk is eerlijk: hoewel t vreselijk nutteloos is, is het heerlijk nutteloos en verslavend
Maar toen zat hij vast in mijn neusquote:Op maandag 21 juni 2004 22:12 schreef Tokay het volgende:
[..]
Goedzo Bupatih.
Heb je er ook aan geroken?
Dat moet wél hoor.
Niets ruikt zo lekker als die chemische plasticlucht van die touwtjes.
Nu nog je eerste strengetje knopen en je hoort er helemaal bij!![]()
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 16:50 schreef super-muffin het volgende:
Foto?
en ik moet ook touwtjes gaan kopen, mn zusje vind het niet leuk als ik die van haar pak
19, en ben manquote:Op donderdag 17 juni 2004 14:23 schreef Miss_mini het volgende:
tnxquote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:33 schreef p-etr-a het volgende:
zo die helikopter, mooi gemaakt!
Denk echt niet dat het de echte zijn, de echte kosten namelijk 7,95 per 100 stuks.quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:07 schreef Patries86 het volgende:
Heb vandaag 2 zakjes gekocht bij elkaar 1 euroheb er nu 50 en het zijn de echte.. volgens het zakje en anders boeit het me niet.
Ik was eergisteren bij mijn buurmeisje en die had er 1tje liggen en toen ging ze het me uitleggen en toen heb ik die van haar verder gemaakt, gisteren had mijn begeleidster op twirlen ze ook...was ze aan het maken dus vandaag ook maar 2 zakjes gehaald om te proberen.. nu nog uitvinden hoe de beginknoop moet maar ik kom er wel uit met die ene site... hoop ik
Hehe ik begin rustig.. eerst een gewone makenquote:Op donderdag 24 juni 2004 12:47 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb al twee helikopters af
Heb ik ook gedaan hoorquote:Op donderdag 24 juni 2004 12:51 schreef Patries86 het volgende:
[..]
Hehe ik begin rustig.. eerst een gewone maken
De slang.. ziet er wel leuk uitquote:Op donderdag 24 juni 2004 12:56 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan hoor
Ik had nu alleen gewoon zin in iets anders maken.
Ik heb trouwens ook twee verschillende soorten touwtjes, heel goedkope en de echte. Het voordeel van die goedkope vind ik dat je ze makkelijker knoopt (zijn soepeler) maar die echte blijven wel beter zitten. Ik heb van desondanks van allebei de soorten een helikopter kunnen maken, en nu ga ik eens op de site van yoarra kijken wat mijn volgende project wordt
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:58 schreef Tokay het volgende:
Oooh, wat een leuke ketting!
Ik heb net de Eiffeltoren gemaakt in de kleuren van de Franse vlag!![]()
geintje :')
ah joh, die ronde is toch mooierquote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:20 schreef Patries86 het volgende:
nou ik kan alleen de ronde knoop die rechte lukt me echt niet
En wat denk je? Nergens te krijgenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:23 schreef karoltje het volgende:
Ik ga vanmiddag zelf kopen.
Stomme vraag.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:32 schreef MikeyMo het volgende:
dus touwtjes knopen is de nieuwe hype????
Ja dat is zo maar wil die rechte ook want dan kan ik helicoptertje makenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:37 schreef moussy het volgende:
[..]
ah joh, die ronde is toch mooier
Geen idee waarom het Scoubidou heet.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:36 schreef Sylvana het volgende:
Weet niemand het antwoord op mijn vraag( zie vorige post van mij)
idd, ik heb ook niet het idee dat het daarvandaan komt, dus ben benieuwd waar het dan wel vandaan komtquote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:40 schreef Tokay het volgende:
[..]
Geen idee waarom het Scoubidou heet.
Het is een rage die in Frankrijk is begonnen.
Het enige wat ik weet, is dat de Fransen de tekenfilmhond Scoobydoo, 'Scoubidou' noemen.
Vandaar de verbasterde naam.
Maar ik heb niet het idee dat die hond iets met die touwtjesrage te maken heeft.
Was je toevallig ook vandaag op de markt in amstelveen? Daar heb ik ze ook vandaag gehaald voor dezelfde prijsquote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:26 schreef Deviant1nl het volgende:
Heb nu nieuwe touwtjes binnen![]()
2 setjes met glow in de dark, 2 met glitters er allemaal doorheen, en 3 met normale kleuren.
Die man waar het vandaan komt verkoopt ook een regenboog set. Alleen die heb ik niet gezien.
6 strengen kost bij hem 5euro trouwens. Dus net iets goedkoper dan in de winkels zover ik weet.
Ik heb 1,50 betaald voor 25 strengen en de laatste keer 3 euro voor 50 bij een andere winkel en vanmiddag zag ik bosjes van 1,75 voor 25 strengen, dus volgens mij was je erg duur uit.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:26 schreef Deviant1nl het volgende:
2 setjes met glow in de dark, 2 met glitters er allemaal doorheen, en 3 met normale kleuren.
Die man waar het vandaan komt verkoopt ook een regenboog set. Alleen die heb ik niet gezien.
6 strengen kost bij hem 5euro trouwens. Dus net iets goedkoper dan in de winkels zover ik weet.
In 1 zo'n streng zitten 25 touwtjes. dus dan net iets goedkoper. of zit ik nu verkeerd?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 20:43 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik heb 1,50 betaald voor 25 strengen en de laatste keer 3 euro voor 50 bij een andere winkel en vanmiddag zag ik bosjes van 1,75 voor 25 strengen, dus volgens mij was je erg duur uit.
owwww, ik dacht 6 van die sliertjesquote:Op vrijdag 25 juni 2004 20:46 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
In 1 zo'n streng zitten 25 touwtjes. dus dan net iets goedkoper. of zit ik nu verkeerd?
Ik heb nu ook nieuwe met glitters en volgens mij ook een beetje glow in the dark er doorheen. Ik ben echt allemaal sleutelhangers bij iedereen aan het slijtenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:26 schreef Deviant1nl het volgende:
Weg geven aan mensen die je leuk /aardig vindt...quote:Op maandag 28 juni 2004 12:10 schreef lievelieze het volgende:
is al heeel oud, zat ze te knopen in frankrijk op de camping, 10 jaar geleden. heek af en toe deed ik het nog wel eens. maar die enorme scoubidou explosie van de laatste tijd...
wel leuk om te zien dat er meer mogelijkheden zijn dan de standaard die ik altijd maakte, maar..wat doe je ermee als het klaar is???
Anders open je er een topic overquote:Op dinsdag 29 juni 2004 13:38 schreef peach_ii het volgende:
mensennnnn mensen!!!!!! ik snap hier helemaaal niks van! wat is hier nou leuk aan! ik vind je echt een klein kind als je hieraan doet
het is zo nutteloos........ zo kinderachtig ... zo'n goedkope hype ... ik snap de scoubidou liefhebbers NIET}:| ! krijg een leven
........................... jullie hebben blijkbaar niets beters te doen dan met toutjes spelen......
![]()
Jij heb kennelijk niets anders te doen dan te letten op wat de ander doet. Heb je niets beters te doen??quote:Op dinsdag 29 juni 2004 13:38 schreef peach_ii het volgende:
mensennnnn mensen!!!!!! ik snap hier helemaaal niks van! wat is hier nou leuk aan! ik vind je echt een klein kind als je hieraan doet
het is zo nutteloos........ zo kinderachtig ... zo'n goedkope hype ... ik snap de scoubidou liefhebbers NIET}:| ! krijg een leven
........................... jullie hebben blijkbaar niets beters te doen dan met toutjes spelen......
![]()
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 13:24 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Vriendin van mij werkt bij de Bart Smit en kwam er ook al mee aanzetten
Ik heb t even geprobeerd, werkt verslavend maar uiteindelijk toch het geduld en de tijd er niet voor
Wat kosten ze bij jullie, nikky?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:04 schreef nikky het volgende:
[..]welke vestiging?
maar anywaaaaay.. ik moet dus ijzerdraadjes zien te regelen. die slang vind ik gaaf en ook die draak vind ik liev
ja.. er word ook een topic geopend over he liefhebben ervan.. ik snap het nut gewoon niet. als je een 20 jarig iemand dat ziet doen... dan vraag je je toch af... WAAROM??? het is leuk voor kleine kinderen ja... mijn broertje van 9 doet het ook... maar jongeren... nee ik vind het gewoon raar..... ieder zijn ding okee. maar dit is dus mijn meningquote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:00 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Anders open je er een topic over.
Lotgenoten in Aarghh, Scoubidou: het is overal, OVERAL!!!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:14 schreef peach_ii het volgende:
[..]
ja.. er word ook een topic geopend over he liefhebben ervan.. ik snap het nut gewoon niet. als je een 20 jarig iemand dat ziet doen... dan vraag je je toch af... WAAROM??? het is leuk voor kleine kinderen ja... mijn broertje van 9 doet het ook... maar jongeren... nee ik vind het gewoon raar..... ieder zijn ding okee. maar dit is dus mijn mening
..ehm Utrecht Kanaleneilandquote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:04 schreef nikky het volgende:
[..]welke vestiging?
maar anywaaaaay.. ik moet dus ijzerdraadjes zien te regelen. die slang vind ik gaaf en ook die draak vind ik liev
Prima dat jij het geen moer aan vind maar om dan te oordelen dat wij kinderachtig zijn omdat wij aan scoubidou zijn..... beetje jammer! Ik vraag me af of je eigenlijk wel weet waar je over praat....quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:14 schreef peach_ii het volgende:
[..]
ja.. er word ook een topic geopend over he liefhebben ervan.. ik snap het nut gewoon niet. als je een 20 jarig iemand dat ziet doen... dan vraag je je toch af... WAAROM??? het is leuk voor kleine kinderen ja... mijn broertje van 9 doet het ook... maar jongeren... nee ik vind het gewoon raar..... ieder zijn ding okee. maar dit is dus mijn mening
????????nu oordeel je toch ook over mij????????wat is jouw probleem dan.. als het je niets kan schelen waarom ga je er dan op in??? ik zou alleen graag horen waaroooooom je zo iets doet... want ik snap het niet.. en blijkbaar weetjij daar geen antwoord opquote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:06 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Prima dat jij het geen moer aan vind maar om dan te oordelen dat wij kinderachtig zijn omdat wij aan scoubidou zijn..... beetje jammer! Ik vraag me af of je eigenlijk wel weet waar je over praat....
niet gaan rellen,quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:35 schreef peach_ii het volgende:
[..]
????????nu oordeel je toch ook over mij????????wat is jouw probleem dan.. als het je niets kan schelen waarom ga je er dan op in??? ik zou alleen graag horen waaroooooom je zo iets doet... want ik snap het niet.. en blijkbaar weetjij daar geen antwoord op
-offtopic-quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:08 schreef LunaticLaUrA het volgende:
[..]
..ehm Utrecht Kanaleneiland...
gewoon google op scoubidou, en dan vind je het wel...quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:19 schreef ivetje het volgende:
maar hoe maak je deze nou eigenlijk?? Dat staat niet op de site...
[afbeelding]
Het knopen met 7 touwtjes gaat nog wel, maar er zitten van die vlakkere stukken in met op de randen geknoopte gekleurde touwtjesIk snap hem niet helemaal...staat dit toevallig wel in beokjes over scoubidou of ook niet?
ik luister muziek en scoubibou tegelijkquote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:33 schreef peach_ii het volgende:
okee ik snap het. dat zal voor iedereen wel anders zijnik luister meestal muziek om tot rust te komen, en jij gebruikt scoubidou toutjes.. ieder z'n ding
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:09 schreef super-muffin het volgende:
[..]
niet gaan rellen,
scoubidouen geeft rust
misschien moet jij het ook eens proberen
Wat is er eigenlijk zo moeilijk te begrijpen aan de TT ?quote:Op woensdag 30 juni 2004 21:37 schreef oZner het volgende:
macrame voor de jongere depro's?
imo doelloze rage...!
Ze kunnen het zelf gewoon nietquote:Op woensdag 30 juni 2004 23:22 schreef Brennie het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk zo moeilijk te begrijpen aan de TT ?
Joh als je het niets vindt, reageer dan niet
Ik krijg die 2 lusjes waar je het andere gedeelte door heen moet doen, niet mooi voormekaarquote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:40 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
tnx![]()
hier mijjn visje:
[afbeelding]
Alleen dat touw is net iets te kort om hem wat groter te maken. Tenzij je er een extra touw aan vastknoop. Ik zal wel even verder knutselen![]()
staat wel op de site..quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:19 schreef ivetje het volgende:
maar hoe maak je deze nou eigenlijk?? Dat staat niet op de site...
[afbeelding]
Het knopen met 7 touwtjes gaat nog wel, maar er zitten van die vlakkere stukken in met op de randen geknoopte gekleurde touwtjesIk snap hem niet helemaal...staat dit toevallig wel in beokjes over scoubidou of ook niet?
Om dat gaatje te krijgen waardoor hij later doorheen moet, is het handig om een pen te gebruiken (of potlood). Als je die er dan gewoon oplegt, en daar die knoop overheen maakt, krijg je een mooie lus, en kun je weer verder knopen. En wanneer je denkt dat hij goed past, kun je hem door het lusje duwen.quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:33 schreef XemmyX het volgende:
[..]
Ik krijg die 2 lusjes waar je het andere gedeelte door heen moet doen, niet mooi voormekaar
HELP
quote:Op zondag 27 juni 2004 18:45 schreef Randa_v het volgende:
Gaaf hé Scoubie douen, heb er nu ook strijkkralen gekocht zodat ik zo armbandjes kan maken. Was een iedeetje van mijn neefjes. Een Tip! misschien?
bij zigzag moet je gewoon in spiegelbeeld werken. behoorlijk frustrerend; bij mij gaat het nog steeds weleens fout.quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:05 schreef XemmyX het volgende:
ik vind die uitleg op het internet allemaal maar slecht begrijp er helemaal niets van vooral niet van dag zigzag
Ik zeg dan altijd gewoon ja.. dat het voor mijn neefje is....quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:06 schreef Biancavia het volgende:
Verkoopster: "Is het een kadootje?"
Het lukt me nu wel, die zigzag, alleen zit ik nog steeds wel naar de plaatjes te kijken...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
bij zigzag moet je gewoon in spiegelbeeld werken. behoorlijk frustrerend; bij mij gaat het nog steeds weleens fout.
Je kan ook gewoon http://www.yoarra.nl/begin.php hier een begin kiezen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:13 schreef Biancavia het volgende:
Ik wil graag deze doen:
http://www.yoarra.nl/technieken-3rond.php
Met drie uiteindes dus, maar hoe moet ik dan beginnen?
"De knooptechniek met 3 SCOUBIDOU® touwtjes rond doen we volgens de doosmethode" staat er, maar waar vind ik de 'doosmethode' ?
Ja, maar ik wil dus 3 uiteindes krijgen. En daar staat alleen hoe je moet beginnen zodat je 4 of 6 of 8 enz. uiteindes krijgt.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:28 schreef moussy het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon http://www.yoarra.nl/begin.php hier een begin kiezen.
Mja inderdaad. Ik ga eerst mijn eerste zigzagprutswerk afmaken en dan zal ik dat eens gaan proberen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:58 schreef moussy het volgende:
Je kan toch ook eerst een dikke knoop met die drie maken, knopen en dan die dikke beginknoop er uit halen?
Hee wat leuk, da's zo'n zelfde als die ik aan mijn sleutelbos heb. Ik ben nu aan mijn tweede met 8 draden bezig, dat werkt op de zelfde manier.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:12 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Mja inderdaad. Ik ga eerst mijn eerste zigzagprutswerk afmaken en dan zal ik dat eens gaan proberen.
[afbeelding]
Een scoubiedouënde jongen die een muisje maakt!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:12 schreef super-muffin het volgende:
ik probeer een muisje te maken
http://www.yoarra.nl/begin.phpquote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:50 schreef EminemRulezz het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe ik een begin maak met die dingen ? Ik heb 2 touwtjes en dan ? Op de sites die er zijn staan allleen voorbeelden als je het al kan
Ik begin net en kom niet verder dan 2 rechte touwtjes
En dát is tegenwoordig nog moeilijker dan scoubidouën zelf, want ze zijn heel vaak uitverkocht!quote:Op zondag 4 juli 2004 00:25 schreef Imaginations het volgende:
Ik wil die touwtjes ook hebben.....
Ik zat laatst in de trein en iemand voor mij zat ook te scoubidou-en.... Gelukkig was de reis lang genoeg zodat ik het heb kunnen leren door alleen te kijken! Ik weet hoe het moet.. nu alleen nog naar de winkel om die touwtjes te bemachtigen...
Ik zag ze bij de Appie, in zo'n trekautomaatquote:Op zondag 4 juli 2004 17:08 schreef Randa_v het volgende:
In Weert vrijdag bij de Bart Smit hadden ze er helemaal geen. En bij de Intertoys ook alleen de nepperds.
De echte heb ik nu, heeft mannetje meegenomen. Het boek...twee ga ik morgen of vrijdag kopen. We gaan zaterdag een weekendje weg. Ben ik tenminste rustig in de auto.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:26 schreef No Nick het volgende:
Bruna heeft de echte touwtjes (100 voor 7.95) en het boekje ook
Heb je er al mee geknoopt?quote:Op woensdag 7 juli 2004 21:28 schreef Randa_v het volgende:
[..]
De echte heb ik nu, heeft mannetje meegenomen. Het boek...twee ga ik morgen of vrijdag kopen. We gaan zaterdag een weekendje weg. Ben ik tenminste rustig in de auto.
Ik heb trouwens glitter en gewone...
Whahahaha.quote:Op woensdag 7 juli 2004 22:19 schreef Biancavia het volgende:
En ik kan het nu zelfs ook op mijn vakantiewerk doen!
Er moet straks trouwens wel een deel 2 komen hoor!
en de kleuren daar van zijn ook niet zo mooi van die knoopiedoen touwtjesquote:Op woensdag 7 juli 2004 22:24 schreef Tokay het volgende:
[..]
Whahahaha.
Ik zat er nèt aan te denken.
Als deze vol is, een deeltje twee openen?
Ik heb er nu negen aan mijn sleutelbos hangen, echt een vrolijk gezicht!
En ik ben tot de conclusie gekomen dat de Knoopiedoen touwtjes (o.a. te koop bij Blokker) waardeloos knopen. Ze glijden steeds weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |