abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19893831
Komt u maar, hoe maak je makkelijk een vierkante funbox?!
Steve-O - dinsdag 13 juli 2004 @ 16:17
van mij mag je weer een ban krijgen .
pi_19893864
DUBBEL!
pi_19893871
Mijn OP is beter en groter!
pi_19893894
Gvd
pi_19893900
Linkje van jouw?
pi_19893917
Slet mijne was eerst fuck jouw!
pi_19894022
ik heb tenminste een openingspost en jouw topic staat nu al vol met bagger!
pi_19894103
pi_19894190
wat voor 1tje wil je maken?
pi_19894398
een die van alle zijden toegangelijk is...
pi_19894459
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:32 schreef Timens het volgende:
een die van alle zijden toegangelijk is...
je wil n 4kanten hoer maken?

kuch
[Centraal]Skateboarding Part3, Het Painten Van Curbs 8-)
kuch
pi_19894811
Hier verder is beter, komt door de topicnaam
pi_19896106
met curve of zonder?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:00:39 #14
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_19897341
Al gepost in andere topic, maar aangezien dit het nieuwe wordt en de ander dicht zit:

Ik zit er nu ook al een tijd aan te denken om eens wat anders voor me vrije tijd te gaan verzinnen en kan me erg in skateboarden vinden (ook de 'attitude'). Kan wel een beetje snowboarden en ben verder nogal sportief ingesteld, en daarnaast, alles is te leren toch Heb de andere topics zitten doorbladeren, wilde eerst gewoon een cheap boardje aanschaffen en ollie e.d. gaan oefenen, maar denk dat ik toch maar even naar een skateshop ga en daar de noob uithangen en me maar een beetje proberen te laten adviseren door mensen die er ook echt verstand van hebben.
Ken verder niemand echt die skateboard, maar er zijn genoeg bronnen waar je hulpmateriaal vandaan kunt halen om dingen te leren, ik zal eerst maar eens beginnen met wat rollen, ollies en vooral proberen er op te blijven staan en me nek niet te breken...
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:22:30 #15
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19901468
quote:
Op maandag 14 juni 2004 18:56 schreef koston het volgende:
Ga naar de betere skateshop en koop daar Thrashers: How to build skateboard ramps, halfpipes, boxes, bowls and more. Je hebt m op video en in boekvorm. Zit redelijk duidelijk in elkaar, maar het is wel in het Engels. Ik heb er zelf nog niks uit kunnen bouwen omdat hout toch redelijk duur is
Als ik het goed gezien heb ligt die video in de uitverkoopbak bij Brainwash skateshop Arnhem (sluipreclame ) Ik heb oa. One Step Beyond eruit gevist. Mijn favoriete (skate)film allertijden! Gister nog eens bekeken en man! wat die Kris Markovich allemaal met een curbje kan frontside bluntslide to switch five-o (of to fakie nosegrind, hoe je het bekijkt ) en backside tailslide shove-it uit, maar dan zelf nog es een bodyvarial maken

en @miguel: vallen is ook een belangrijk onderdeel van het skateboarden. Wees niet bang om onderuit te schieten. Als je een paar keer onderuit bent gegaan weet je wat je ongeveer moet verwachten voor pijn en is de angst gelijk stukken minder. bedenk dat je maar een centimeter of 10 hoger staat dan normaal met lopen. Zo hard komt het meestal niet aan dus. Wel eerst goed vertrouwd raken met je plankje voordat je truukjes gaat proberen.
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_19901483
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 00:00 schreef Miguel het volgende:
Al gepost in andere topic, maar aangezien dit het nieuwe wordt en de ander dicht zit:

Ik zit er nu ook al een tijd aan te denken om eens wat anders voor me vrije tijd te gaan verzinnen en kan me erg in skateboarden vinden (ook de 'attitude'). Kan wel een beetje snowboarden en ben verder nogal sportief ingesteld, en daarnaast, alles is te leren toch Heb de andere topics zitten doorbladeren, wilde eerst gewoon een cheap boardje aanschaffen en ollie e.d. gaan oefenen, maar denk dat ik toch maar even naar een skateshop ga en daar de noob uithangen en me maar een beetje proberen te laten adviseren door mensen die er ook echt verstand van hebben.
Ken verder niemand echt die skateboard, maar er zijn genoeg bronnen waar je hulpmateriaal vandaan kunt halen om dingen te leren, ik zal eerst maar eens beginnen met wat rollen, ollies en vooral proberen er op te blijven staan en me nek niet te breken...
Mensen in skateshops zullen je graag willen helpen denk ik hoor! Succes!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 11:17:25 #17
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_19903873
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 09:22 schreef Goofup het volgende:
en @miguel: vallen is ook een belangrijk onderdeel van het skateboarden.
Ja dat snap ik wel, genoeg skate videos voor gezien. Ik ben ook niet bang om op me bakkes te gaan, heb in me hele leven nog nooit iets gebroken (en vaak zat ongelukken gehad) dus dan moet dat er ook maar eens van komen
Ik was ook wel van plan eerst lekker vertrouwd raken met me skateboard, bij mijn ouders thuis ligt een asfaltweg waar een keer per uur een (vracht)auto doorheen komt, dus daar kan ik lekker aanpielen. Vroeger liep ik ook weleens te pielen op van die blokker boards en zo, en daar kon ik ben een ollie mee van 10 cm, maar dat is echt basisschooltijd (ben nou 19)
Waar ik me iig wel in kon vinden was de tip op een skatesite om als beginner ook skateschoenen te kopen (dus met brede onderkant) omdat je dan natuurlijk minder makkelijk door je enkel gaat als op bv. sportschoenen met een smalleren zool. Waar zou je goedkope skateschoen modellen kunnen vinden? Ik wil best wat geld uitgeven voor een goed board, maar niet ook nog eens dure schoenen waarvan je weet dat ze flink op hun donder gaan krijgen
pi_19905568
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 11:17 schreef Miguel het volgende:
Ja dat snap ik wel, genoeg skate videos voor gezien.
Tip: ga ze nog niet na proberen te doen. Skateboarden is een stuk moeilijker dan het lijkt . Niet om te pimpen, maar ik merkte ook pas hoe moeilijk het is toen ik het eindelijk eens ging doen.
quote:
Ik ben ook niet bang om op me bakkes te gaan, heb in me hele leven nog nooit iets gebroken (en vaak zat ongelukken gehad)
Ahum, voordat ik ging skateboarden had ik ook nog nooit iets gebroken. Nou, ok, mijn grote teen dan. Toen ik 4 was ben ik een keer met mijn teen tussen de ketting van mijn skelter gekomen .
quote:
Waar ik me iig wel in kon vinden was de tip op een skatesite om als beginner ook skateschoenen te kopen (dus met brede onderkant) omdat je dan natuurlijk minder makkelijk door je enkel gaat als op bv. sportschoenen met een smalleren zool. Waar zou je goedkope skateschoen modellen kunnen vinden?
Schoenenreus, schoenenreus, schoenenreus. En in de uitverkoop kun je bij skateshops nog wel eens aardige schoenen voor weinig geld kopen. Het probleem is dat als je eenmaal lekker bezig bent, je hooguit 3 maanden met een paar schoenen doet. Ik koop mijn schoenen nooit duurder dan zo'n 35 euro. Als ze in de uitverkoop zijn en je weet dat ze lekker zitten, koop er dan gelijk een heel stel .

Overigens heeft het bij mij wel even geduurd voordat ik wist wat ik lekkere schoenen vond. Ik heb bijvoorbeeld een setje Vans gekocht, maar die zijn veel te breed en ze houden mijn voet niet goed vast. Ik wil juist smallere schoenen met zachte zolen. Maar wel een vlakke zool, geen bullshit uitsnijdingen en andere onzin waar je je enkel al mee verzwikt als je al gewoon op een vlakke weg loopt.

Flappen en andere zut zitten ook in de weg. En echt, met 3 maanden zijn je schoenen aan flarden, dus laat de 'mode' ook maar links liggen. Skateschoenen zijn een werktuig, een onderdeel van je skateboard, zeg maar.
pi_19905671
Dit is trouwens MIJN topic, stelletje imperialisten!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 12:42:23 #20
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_19906280
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 12:18 schreef RetepV het volgende:
Tip: ga ze nog niet na proberen te doen.

Ahum, voordat ik ging skateboarden had ik ook nog nooit iets gebroken.

Schoenenreus, schoenenreus, schoenenreus. Overigens heeft het bij mij wel even geduurd voordat ik wist wat ik lekkere schoenen vond.
Dat ben ik ook niet van plan, weet wel hoe moeilijk het is hoor, als ik een stoeprand op kan ollie-en heb ik genoeg bereikt, dat zal nog wel een weekje of 2 oefenen kosten

Ik heb alleen mijn neus gebroken bij me geboorte, maar dat telt niet mee

Ik zal eens bij die schoenenbaas gaan kijken dan, vroeger heb ik wel Vans gehad, maar nooit echt op geskate, maar om normaal op te lopen zaten die echt super, heb al brede voeten van mezelf...

Thnx voor alle tips (ook die niet direct aan mij waren gericht maar die ik uit de vorige delen heb gevist ) altijd makkelijk!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 12:55:09 #21
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19906596
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 12:22 schreef RetepV het volgende:
Dit is trouwens MIJN topic, stelletje imperialisten!
nooit gehoord van het vooroordeel dat skaters stelen

Die tip van die schoenen is idd. goed. Zorg ervoor dat de schoenen echt goed passen. Schuiven van de voeten in de schoenen kan alleen maar tot vervelende blessures leiden; verzwikte enkel, blauwe teennagels doordat je voet voorin je schoen schuift (vorig weekend kwam 1 van mijn nagels er spontaan af ).
Ik denk dat je de basis al een beetje onder de knie hebt als je al ollies kon. Kwestie van weer even wennen..
Bij de schoenenreus hebben ze inderdaad namaak globe schoenen (of iets dergelijks). Kan jou het schelen waar ze vandaan komen. It's a start
En met dat breken valt wel mee. Ik heb volgens mij nog nooit wat gebroken in de 15 jaren die ik al rol. (wel een keer in het gips gezeten, dat ze aan de hand van een röntgen zeiden dat het gebroken was, maar achteraf zeiden ze dat het botsplinters waren). Maar eigenlijk pas na 14 jaar echte blessures gehad (enkel- en knieblessures niet meegerekend)
pi_19911632
mijn DC's hebben slechts een beetje schuurplekken op de neus en zijkant en een beginnend gat op de nose. Heb ze al bijna een jaar (waarvan 4/5 maand skaten (maar niet heel intensief)). Maar ik kan met zekerheid zeggen dat mijn schoenen het nog wel ff gaan uithouden! Dus misschien toch een idee geen schoenenreus te kopen?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 17:08:26 #23
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19914046
Bij de schoenenreus heb je ook van die wannabee skateschoenen met rubber-protection (hmmm, op de een of andere manier klinkt dat woord best fout eigenlijk...)
Maar ik heb nu ook DC's en die bevallen me ook prima (daarvoor ook een paar gehad die ik heb weggegeven omdat ze niet lekker zaten... te breed. Deze zijn lekker
pi_19914192
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 00:00 schreef Miguel het volgende:

Mja beter ga je naar een echte winkel. Left of Hardcore of 100% ofzo.
Daar weten ze van zaken. Anders kom je met zo'n cheapass kutding uit waarop je het sowieso niet leert. Ik tyf al van die dingen af bij het steppen
Het is best prijzig maar als je serieus bent is het het zeker waard.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 17:37:56 #25
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19914796
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:13 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Het is best prijzig maar als je serieus bent is het het zeker waard.
My skateboard took my money and my soul. All that's left is to ride it..
pi_19916924
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:37 schreef Goofup het volgende:

[..]

My skateboard took my money and my soul. All that's left is to ride it..
Zeker waar, hoeveel geld zo'n plankje met wieletjes kan opmaken is onvoorstelbaar
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
  dinsdag 15 juni 2004 @ 20:18:09 #27
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_19918827
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:13 schreef Thomas B. het volgende:
Mja beter ga je naar een echte winkel.
Was ik ook van plan, Downtown in Den Bosch als iemand het kent...
pi_19923612
Ik heb middelmatige vans, niet te breed, niet te smal lekker stevig in de zijkant, loopt heerlijk
pi_19924972
kuttopic dit
pi_19925985
Net Really Sorry gekeken van Flip, Saari en Rowley zijn echt ongelofelijk goede skaters
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_19930199
okay. stel ik wil als meisje skateboard kopen.. waar moet ik op letten?
pi_19930384
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:29 schreef blablasjit het volgende:
okay. stel ik wil als meisje skateboard kopen.. waar moet ik op letten?
hetzelfde als waar een jongen op let... . nouja misschien wil je een cute plaatje op je board, maar voor de rest kan ik zo nix bedenken..
pi_19930596
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:38 schreef NullPointer het volgende:

[..]

hetzelfde als waar een jongen op let... . nouja misschien wil je een cute plaatje op je board, maar voor de rest kan ik zo nix bedenken..
maar er zal wel toch iets met wieltjes en wat er om heen zit zijn enzo... waar ik op met letten?!
pi_19934064
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:45 schreef blablasjit het volgende:
maar er zal wel toch iets met wieltjes en wat er om heen zit zijn enzo... waar ik op met letten?!
Nou, meisjes zijn doorgaans lichter dan jongens en hebben meestal kleinere voeten.

Al met al zou ik dus een smal model skateboard aanraden. Skateboards komen in verschillende maten. Maar eigenlijk moet je gewoon even 'passen'. Als ik in de breedte op mijn skateboard sta, hangen mijn tenen en hiel volgens mij elk zo'n 1cm over de rand. Ik heb maatje 42.

Lichte trucks is denk ik ook wel wat belangrijker. Ik weeg zelf maar 60Kg, en persoonlijk ben ik erg blij met mijn Venture trucks. Ik heb gewoon harde 100a wielen, 54mm doorsnee. Als beginner kun je misschien beter eerst 95a wielen gebruiken. Dan heb je iets meer controle over je skateboard, maar het kost je wel snelheid en je skateboard staat ook sneller stil.

Maar voor de rest is er weinig aan een skateboard waar je wat aan kan varieeren, het zijn eigenlijk nogal simpele dingen, hoewel de details erg belangrijk zijn.

Als je niet te veel geld over hebt voor een skateboard, dan zul je je moeten behelpen met een standaard skateboard. Volgens mij wegen de meeste jongens wel een kilo of 70-80 en hebben ze gemiddeld schoenmaat 42 .

Ga naar een winkel en laat je voorlichten. Reken voor een fatsoenlijk skateboard toch al snel zo'n 100 euro. Voor een volledig professioneel skateboard ben je wel over de 200 euro kwijt.

Een Blokker board kost 25 euro, maar dat zijn echt klote dingen, niet doen. Tenzij je 30Kg weegt en flink gespierd bent . Die boards kunnen geen gewicht dragen en een betonblok schuift nog sneller over het asfalt . Daarbij hebben ze vaak PVC wieltjes, die zijn levensgevaarlijk, ze hebben amper grip. Wieltjes moeten van polyurethaan zijn.

Gewetensvraag: ben je echt bereid om je scheenbenen vol met littekens te krijgen? Ik ben 2 jaar geleden begonnen met skateboarden, en tot die tijd zagen mijn scheenbenen er wel aardig uit. Inmiddels zie mijn benen er uit als die van een kickbokser .

[ Bericht 13% gewijzigd door RetepV op 16-06-2004 12:52:25 ]
  woensdag 16 juni 2004 @ 12:52:30 #35
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19934260
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:45 schreef blablasjit het volgende:

[..]

Als je een beginnend skater bent, is het moeilijk aan te geven waar je voorkeur naar uitgaat. Als je al een beetje kunt skaten weet je wat je fijner vindt; een lange/korte smallere/bredere plank, meer/minder concave, hoge/lage lange/korte tail of nose. Brede/smalle grote/kleine harde/zachte wielen, hoge/lage brede/smalle lichte/zware trucks.
Een hoop verschil, maar geen gulden tip voor een beginnersboard.
Ik zou niet gelijk met een erg smalle plank beginnen. 7'5 of meer, maar koop ook weer geen duikboot, want dan kun je hem niet meer controleren. Niet de zwaarste trucks nemen, maar koop ook niet de goedkoopste, want trucks zijn belangrijk dat je goeie hebt. Belangrijker dan het board als je het mij vraagt.
Wielen... ligt er heel erg aan waar je wilt gaan skaten. Gladde ondergrond: harde wielen. Veel randjes ed.: wat zachtere wielen (je bent geneigd te denken dat hoe zachter de wielen, hoe fijner het rijdt, maar dit is niet zo op gladde ondergrond. Ook voor truukjes kun je beter wat hardere wieltjes hebben. Neem niet te kleine wielen, maar ook niet de grootste, want dat is extra gewicht en ook weer lastiger met truukjes)
Lagers zou ik Reds nemen ofzo. Niet te duur, maar wel kwaliteit. Duurdere lagers gaan niet langer mee en het verschil is toch te verwaarlozen, zonde van je geld dus.

Maar loop gewoon een skateshop binnen en vraag en kijk eens rond.
  woensdag 16 juni 2004 @ 12:56:04 #36
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19934348
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:45 schreef RetepV het volgende:

[..]

Gewetensvraag: ben je echt bereid om je scheenbenen vol met littekens te krijgen? Ik ben 2 jaar geleden begonnen met skateboarden, en tot die tijd zagen mijn scheenbenen er wel aardig uit. Inmiddels zie mijn benen er uit als die van een kickbokser .
hehe, ik ben blij dat ik dateen beetje kan camoufleren met beenhaar, maar ik zal het haar toch niet aanraden
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:01:10 #37
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19934478
ok, smalle boards flippen makkelijker, maar je hebt minder controle. Wordt je board wat breder dan neemt de controle toe. Maar als je een te brede plank neemt is ie juist weer moeilijk in beweging te krijgen.
pi_19934538
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:56 schreef Goofup het volgende:
hehe, ik ben blij dat ik dateen beetje kan camoufleren met beenhaar, maar ik zal het haar toch niet aanraden
Eigenlijk is het een stomme gewetensvraag. Als je geen street of vert doet, verniel je eigenlijk ook het uiterlijk van je scheenbenen niet zo snel. Bij streetsurfen en slalom krijgen je knieen misschien wat littekens.

blablasjit: als je slalom wilt gaan doen, dan heb je een heel ander skateboard nodig, let daar wel op.

Buiten het litteken van mijn gebroken been kwamen de littekens eigenlijk pas toen ik kickflips ging proberen. Van het weekend ook nog geskateboard, oh, oh, oh, weer compleet blauwe enkels. Ik heb een skateboard met een aardig diepe concave. Als je dan primo aan het oefenen bent, dan wil je skateboard nog wel eens heel hard omklappen door lompheid. En dan klapt de rand van de concave tegen je been, vlak boven de enkel. Ik had toch een pijn in mijn achillespees, en ik snapte er niks van. Tot er gisterochtend (2 dagen later dus) ineens een blauwe plek zichtbaar werd. Blijkbaar gecamoufleerd door de andere blauwe plekken ofzo .
pi_19935490
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:52 schreef Goofup het volgende:

[..]

Als je een beginnend skater bent, is het moeilijk aan te geven waar je voorkeur naar uitgaat. Als je al een beetje kunt skaten weet je wat je fijner vindt; een lange/korte smallere/bredere plank, meer/minder concave, hoge/lage lange/korte tail of nose. Brede/smalle grote/kleine harde/zachte wielen, hoge/lage brede/smalle lichte/zware trucks.
Een hoop verschil, maar geen gulden tip voor een beginnersboard.
Ik zou niet gelijk met een erg smalle plank beginnen. 7'5 of meer, maar koop ook weer geen duikboot, want dan kun je hem niet meer controleren. Niet de zwaarste trucks nemen, maar koop ook niet de goedkoopste, want trucks zijn belangrijk dat je goeie hebt. Belangrijker dan het board als je het mij vraagt.
Wielen... ligt er heel erg aan waar je wilt gaan skaten. Gladde ondergrond: harde wielen. Veel randjes ed.: wat zachtere wielen (je bent geneigd te denken dat hoe zachter de wielen, hoe fijner het rijdt, maar dit is niet zo op gladde ondergrond. Ook voor truukjes kun je beter wat hardere wieltjes hebben. Neem niet te kleine wielen, maar ook niet de grootste, want dat is extra gewicht en ook weer lastiger met truukjes)
Lagers zou ik Reds nemen ofzo. Niet te duur, maar wel kwaliteit. Duurdere lagers gaan niet langer mee en het verschil is toch te verwaarlozen, zonde van je geld dus.

Maar loop gewoon een skateshop binnen en vraag en kijk eens rond.
tnx voor de info. kzal eens left in rotterdam binnenstappen ofzo
  woensdag 16 juni 2004 @ 14:58:41 #40
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19938102
je hebt ook speciale completes. Die zijn goedkoper omdat je de set ineens koopt. Je hebt dan vaak weinig keus in boards en de trucks zullen ook niet de beste wezen, maar is wel leuk als opstapboardje
  woensdag 16 juni 2004 @ 16:29:00 #41
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_19941069
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 14:58 schreef Goofup het volgende:
je hebt ook speciale completes. Die zijn goedkoper omdat je de set ineens koopt. Je hebt dan vaak weinig keus in boards en de trucks zullen ook niet de beste wezen, maar is wel leuk als opstapboardje
Ik ben dus van plan zo'n complete te halen binnenkort, maar wat ik me eigenlijk afvroeg, is het nou verschillend of je 1,90 bij 80 kilo bent (zoals ik) of 1.75 bij 65, en dan met name de schoenmaat zat ik me af te vragen.. Ik heb aardig grote voeten (ligt eraan welk model, maar onder maat 45 kom ik er iig nooit in, adidas moet ik bv. al 47,5 hebben...) hoe ver mogen mijn voeten dan buiten mijn plank hangen eigenlijk?
pi_19942558
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 16:29 schreef Miguel het volgende:
Ik ben dus van plan zo'n complete te halen binnenkort, maar wat ik me eigenlijk afvroeg, is het nou verschillend of je 1,90 bij 80 kilo bent (zoals ik) of 1.75 bij 65, en dan met name de schoenmaat zat ik me af te vragen.. Ik heb aardig grote voeten (ligt eraan welk model, maar onder maat 45 kom ik er iig nooit in, adidas moet ik bv. al 47,5 hebben...) hoe ver mogen mijn voeten dan buiten mijn plank hangen eigenlijk?
Tja, het belangrijkste is dat je niet met je tenen of hielen de grond raakt als je de bocht om gaat. Voor street niet zo'n probleem, maar voor bowlriding is het juist heel erg belangrijk . Je ziet dan ook vaak dat bowlriders bredere skateboards hebben (soms zelfs old-school vormen).

Als je veel fliptricks wil gaan doen, is het beter om een smal board te hebben. Die flippen sneller. Ook voor kleinere kinderen is dat beter omdat die nog niet zo hoog kunnen springen.

In feite maakt het niet zo veel uit of je voeten groter zijn dan je board, je bent toch altijd bezig met je voeten te verplaatsen. Alleen in bowls, waar je veel carved (snelle bochten), is het echt belangrijk.

Misschien was ik wat voortvarend om over die breedtes te beginnen . Mijn board is 31" bij 7.75". Een nieuw board zou ik misschien één maatje smaller nemen, 7.5" dus. Maar ik vraag me af of ik dat echt zal merken. 0.25 inch is 0.64 millimeter.

Wat bij een complete belangrijker is, is dat je hem uitprobeert (als dat mag). Trucks zijn echt vele malen belangrijker. Mijn eerste complete was dit ding. Op zich helemaal geen gek skateboard, maar de trucks stuurden heel slecht. Als je een paar verschillende completes uitprobeert, merk je al snel of eentje slecht stuurt.

Je kan het trouwens ook aan de kingpin zien. Hoe schuiner die staat, hoe sneller de truck stuurt.

Edit:

Ik ben 1.80 en weeg 60Kg. Schoenmaat 42.
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:55:37 #43
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19943131
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 16:29 schreef Miguel het volgende:

[..]

maakt verder niet uit. Ik ben ook rond de 1.90 (iets korter en lichter, schoenmaat ca. 44.5), maar ik heb ook tijden op 7'4 decks gereden. Ben nu op de 7'5 overgestapt (geloof ik)
pi_19951147
ik zou niet een té beginners board kopen. Heb ik ook gedaan, best wat bespaard maar al snel had ik erg behoefte aan een beter deck en ook wel wieltjes (maar dat laat k maar ff) Ook met mijn trucks ben ik te gierig geweest, kingpin steekt heel klein beetje boven de axle uit >.<.
Meteen een echt pro board kopen bespaart je veel geld, dus als je zeker bent dat je t niet een paar weekjes doet raad ik aan meteen een flink goede te kopen

heb zelf al 2week niet geskaten vanwege school >.< Straks vakantie, WHOOHOO, ik ga mn ass dr af skaten. In de stad, colosseum, en mn tuin, heb al een slide-ding (niet grind want k denk dat ie bstwel kapot gaat als je daar met je trucks op gaat schure:P). en een kleine jumper. In de vakantie maar wat meer maken, een curb ofzo En VEEL oefenen.
pi_19952311
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 23:01 schreef MotionMan0 het volgende:
Ook met mijn trucks ben ik te gierig geweest, kingpin steekt heel klein beetje boven de axle uit >.<.
Als je strakkere bushings koopt, zou je je kingpin minder strak hoeven aandraaien. Koop een setje doh-doh's, die komen in diverse hardheden.

Bij mijn trucks wilde de verkoper me eerst lage Thunder trucks 'aansmeren' (viel wel mee ). Die zagen er prima uit, totdat me opviel dat de kingpin bijna 3mm uitstaken! Dus net op tijd niet gekocht. Toen kwam hij met hoge Venture trucks aanzetten. Ik wilde eigenlijk medium trucks, omdat ik dacht dat medium het gemiddelde zou zijn en dus wel ok zou zijn. Maar ik ben blij dat ik deze Venture high's heb. Ze sturen perfekt en zonder risers zijn ze net zo hoog als mijn oude trucks met risers.

Venture rules!

Ik wil ook skaten :'(. Maar ik ben steeds te moe 's avonds. Dus pas weer van het wekend, denk ik .
  donderdag 17 juni 2004 @ 11:36:25 #46
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19960386
Ik heb ook ooit ventures gehad. Die had ik gekocht omdat ik vanuit Utrecht naar Arnhem reed (waar ik toen nog niet woonde) om iemand op te pikken om in Duitsland te gaan skaten, maar toen ik in Arnhem de auto uitstapte bekroop mij het gevoel dat ik iets was vergeten.... mijn SKATEBOARD!!!
Toen maar een komplete setup gekocht Ik kocht toen ventures met grote Lordz wielen en de verkoper in de winkel dacht dat het een onmogelijke combinatie was, omdat ik mijn trucks zo los wilde hebben en ik dan wheelbite zou hebben. Hij keek me helemaal na toen ik de winkel verliet en de straat uitskateboardde Maar het reed prima hoor!
pi_19963213
Hmm die trucks... mijn trucks zitten echt super los, dat ik dus wel mn tenen op de grond krijgen kan, maar als ik ze aandraai maakt het geen reet uit... draai ik ze nou niet goed vast of...?
  donderdag 17 juni 2004 @ 13:53:40 #48
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19964187
Dat ligt niet aan de trucks, maar aan de (te) zachte rubbers. Misschien zit er ook een scheurtje in die rubbers?
  vrijdag 18 juni 2004 @ 08:46:08 #49
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19984147
grmbl Koop ik gister een nieuwe plank + nieuwe trucks, krijg ik diezelfde avond (zonder ook maar te skaten, ik zat gewoon te babbelen met iemand...) weer last van mijn enkel. Hopen dat het gauw wegzakt, want heb hele nacht niet kunnen slapen en 's ochtends nog een mug rond mijn kop ook
pi_19986711
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 08:46 schreef Goofup het volgende:
grmbl Koop ik gister een nieuwe plank + nieuwe trucks, krijg ik diezelfde avond (zonder ook maar te skaten, ik zat gewoon te babbelen met iemand...) weer last van mijn enkel. Hopen dat het gauw wegzakt, want heb hele nacht niet kunnen slapen
Hmm, kraakbeen niet helemaal lekker meer? Doe jij voor het skateneen warming-up? Ik wel. Goed, ik ben dan 36, dus het is nodig , maar de laatste keer dat ik geen warming-up had gedaan, had ik binnen 5 minuten mijn enkel verstuikt (die zei echt 'krak', gelukkig niks gebroken ). Dus tegenwoordig ga ik zeker 15 minuten opwarmen voordat ik ook maar een voet op mijn plankie zet.

Nou had je nog niet geskateboard, maar dit is misschien een meer algemene waarschuwing aan de mensen die nog geen blessure hebben .
quote:
en 's ochtends nog een mug rond mijn kop ook
Tsja, ik lag maandagnacht te slapen. Wordt ik ineens midden in de nacht wakker. Vliegt er een mug rond mijn hoofd . Echt, ik slaap ZO licht hé, slapen is echt een ramp voor mij.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 13:00:22 #51
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19989984
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 11:06 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hmm, kraakbeen niet helemaal lekker meer? Doe jij voor het skateneen warming-up? Ik wel. Goed, ik ben dan 36, dus het is nodig , maar de laatste keer dat ik geen warming-up had gedaan, had ik binnen 5 minuten mijn enkel verstuikt (die zei echt 'krak', gelukkig niks gebroken ). Dus tegenwoordig ga ik zeker 15 minuten opwarmen voordat ik ook maar een voet op mijn plankie zet.
Ik heb 18 februari dit jaar een kijkoperatie aan mijn enkel gehad, waarbij ze botsplinters verwijderd hebben en gewoon een hoop rotzooi wegggehaald hebben wat er niet hoorde. Ik heb de boel nog op video staan zelfs. Maar het lijkt erop dat het slechts een tijdelijke oplossoing is geweest en ik nu weer terug bij af ben. Even nog dit weekend afwachten en anders maar is naar de dokter...
pi_19997374
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 13:00 schreef Goofup het volgende:
Ik heb de boel nog op video staan zelfs.
Op video? Met dit soort beelden?

pi_19998453
mn been wat doe je

waarom wordt er geen footage gepost en alleen gelult eigenlijk
pi_19998559
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 17:25 schreef SuperFruitig het volgende:
mn been wat doe je

waarom wordt er geen footage gepost en alleen gelult eigenlijk
Goed plan, ik zal van de week wel eens proberen of ik wat foto's kan maken
Hunter S. Thompson
pi_19998583
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 17:30 schreef koston het volgende:

[..]

Goed plan, ik zal van de week wel eens proberen of ik wat foto's kan maken
pi_19999428
't Is vakantie. Mijn vader heeft net een vette digitale spiegelreflex gekocht. Ik houd van skaten. Ik houd van fotografie.

You do the math.
  maandag 21 juni 2004 @ 09:20:38 #57
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20058104
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 16:41 schreef RetepV het volgende:

[..]

Op video? Met dit soort beelden?

[afbeelding]
ziet er netjes uit Nee, was een kijkoperatie, dus er werd een gaatje aan beide kanten van mijn enkel gemaakt en van de ene kant werd een slang met een cameraatje erdoor geduwd, door de andere wat transformer-speeltjes; zo zag het eruit op video tenminste
Aan het begin van de operatie zag mijn enkel er van binnen uit als een Jaques Cousteau-documentaire, een koraalrif dus.. Toen met wat knip-, snij- en freeswerk bleef er een grote leegte achter.
Ik kan er alweer bijna normaal op lopen, maar ik ga toch maar 'ns naar de dokter weer. Dit zou niet meer terug moeten komen..
pi_20060512
Sjeezus, zondag geskate, durfde ik toch weer niet meer het stoepje op te ollien . Meer valt er niet te vertellen, it sucks. 36 jaar en dan ben ik nog gefrustreerd als iets niet lukt .
pi_20065974
quote:
Op maandag 21 juni 2004 09:20 schreef Goofup het volgende:

[..]

ziet er netjes uit Nee, was een kijkoperatie, dus er werd een gaatje aan beide kanten van mijn enkel gemaakt en van de ene kant werd een slang met een cameraatje erdoor geduwd, door de andere wat transformer-speeltjes; zo zag het eruit op video tenminste
Aan het begin van de operatie zag mijn enkel er van binnen uit als een Jaques Cousteau-documentaire, een koraalrif dus.. Toen met wat knip-, snij- en freeswerk bleef er een grote leegte achter.
Ik kan er alweer bijna normaal op lopen, maar ik ga toch maar 'ns naar de dokter weer. Dit zou niet meer terug moeten komen..
Beterschap, ik ga trwns morgen naar arnhem
mail me ff n dag/tijd etc... envyum@Hotm..(nieuwe )
  maandag 21 juni 2004 @ 15:41:02 #60
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20067025
teveel pornspam op je vorige adres
mail is verstuurd...
pi_20070296
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:41 schreef Goofup het volgende:
teveel pornspam op je vorige adres
mail is verstuurd...
Whehe, wie had t over spam ?
  maandag 21 juni 2004 @ 17:53:14 #62
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20070351
quote:
Op maandag 21 juni 2004 17:51 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Whehe, wie had t over spam ?
sPamela Anderson
pi_20070443
quote:
Op maandag 21 juni 2004 17:53 schreef Goofup het volgende:

[..]

sPamela Anderson
Whehe, timens is n matige pornorukker

TIMENSSSSSS
pi_20072987
Porno is gezond

* Timens heeft niet genoeg aan Zn vriendin
pi_20074178
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:37 schreef Timens het volgende:
Porno is gezond

* SuperFruitig heeft niet genoeg aan Zn vriendin
Dwergenprono!
pi_20074320
quote:
Op maandag 21 juni 2004 11:38 schreef RetepV het volgende:
Sjeezus, zondag geskate, durfde ik toch weer niet meer het stoepje op te ollien . Meer valt er niet te vertellen, it sucks. 36 jaar en dan ben ik nog gefrustreerd als iets niet lukt .
Ik vind het echt kick dat jij als 36-jarige nog begint met skaten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2004 20:26:32 ]
pi_20074329
-edit-
dubbel gelikt

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2004 20:27:28 ]
  dinsdag 22 juni 2004 @ 09:04:48 #68
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20084909
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:25 schreef Thomas B. het volgende:
-edit-
dubbel gelikt
waarschuwing dit topic is niet geschikt voor jeugdige kijkers.

Mocht je jonger zijn dan 16 klik dan snel weg.
In dit topic wordt openlijk gepost over porno en er wordt dubbel gelikt
  dinsdag 22 juni 2004 @ 12:52:33 #69
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20090113
zaterdag trouwens een skatefestivalletje in Ede (Peptalk) gaat er nog iemand, behalve ik?
pi_20093509
hoe maak ik mijn grip schoon van modder en shit:P vind t lelijk *stelt zich aan:P

Net ff naar de supermarkt geskate, waren ook 2 skaters die k nog nooit heb gezien, meteen groeten enzo. Wat een heerlijk volk toch die skaters =)

Ik zag ze wel met jaloezie kijken naar mn prachtige deckje
  dinsdag 22 juni 2004 @ 16:47:09 #71
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20097039
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:51 schreef MotionMan0 het volgende:
hoe maak ik mijn grip schoon van modder en shit
beste is niet.. maar als het heel erg is met een zachte borstel als het opgedroogd is. gewoon eraf laten slijten is het beste.
pi_20098527
Mja ik laat hem maar dan denk k.
Op mtv is Bowl Bash programma, heel vet
pi_20099889
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:24 schreef Thomas B. het volgende:
Ik vind het echt kick dat jij als 36-jarige nog begint met skaten
Ja fuck, was ik vroeger maar geen computernerd geweest . Naja, ik verdien nu wel lekker, dus ik heb geen spijt . Het ligt er ook heel erg aan of ik goed geslapen heb of niet. Als ik goed heb geslapen gaat het allemaal veel beter.

Ik wou dat we hier een bowl hadden, veel leuker om in te skateboarden volgens mij. Street is wel leuk, maar al die kleine 10-jarige kereltjes om je heen, hé .
pi_20101287
Mijn vaste skateplak is sinds kort verboden om te skaten door geluidsoverlast, fucked up
kan je 80 euro boete voor krijgen :S
  woensdag 23 juni 2004 @ 09:31:00 #75
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20114619
grappig. Ik heb het idee dat als ik weinig geslapen heb het beter gaat. Dan gaat de automatische piloot aan, zeg maar

Trouwens naar de huisarts geweest voor die enkel.. Hij: "ik weet niet of de chirurg je allemaal rozengeur en manenschijn beloofd heeft? dit is niet het geval. Je zult het toch rustiger aan moeten doen, anders krijg je langdurige last ervan"

Ontstekingsremmer (Diclofenacnatrium) en fysiotherapie...

Ik word oud...
  donderdag 24 juni 2004 @ 15:43:37 #76
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_20154653
* Miguel heeft nu een Zorlac board!!

Ik moet echt vanaf scratch beginnen, want zelf me ollie lijkt nergens op, kom amper met 4 wielen v/d grond Gister pas 1,5 uur of zo erop gestaan, toen belde me vrienden dat ik voetbal moest komen kijken, sorry Ben nou net klaar met werken (heb nu universitair zomerreces tot 23 juli ) dus ik ga zo weer ff pielen, ik zit nu bij me ouders thuis (zit op kamers in Tilburg) en ik kan in de schuur skaten op beton (vrij stuk van 30 bij 4 of zo, beton ligt er nog geen jaar )
O ja, die tip van de schoenenreus was zeker wel ok, voor 20 euro ff goeie schoenen gehaald die ik helemaal af kan trappen komende weken (board was 115 euro, dus veel geld voor schoenen heb ik niet over )
  donderdag 24 juni 2004 @ 16:01:36 #77
88760 ETR1
etter één
pi_20155064
haaaaaaa ik meld me ook als FOK skatedude! Skate nu een jaartje of 2 gok ik.
weer zit niet echt mee de laatste tijd maar paar dagen geleden toen et weer nog ok was heb ik wel lekker geskate, heb nu nieuwe skateschoenen (Vans Rowly) die erg goed bevallen, schoenen schelen veel vinnik...
anyway van et weekend word het weer weer beter heb ik begrepen, dus dan kan ik mijn leven weer instellen op fulltime skaten
pi_20167186
ok dan...heb bijna genoeg geld voor een board. weet alleen nog niet wat ik nou precies wil kopen ben ongeveer 1.90, 85 kg en schoenmaat 46/47...heb geen idee wat voor deck of trucks ik wil...wieltjes ook niet. ben wel van plan om meer 'street' te gaan, aangezien het gene dat bij ons in het dorp voor skatepark door moet gaan, altijd wordt belaagd door ongure types, of vervelende puperjochies op scooters. en dan nog maar te zwijgen over het feit dat de meeste skaters hier zo rond de 10 jaar zijn voel me zo wel een ouwe lul
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  vrijdag 25 juni 2004 @ 00:13:49 #79
88760 ETR1
etter één
pi_20167862
wielen maken niet uit evenals lagers deck hangt af van wat je fijn vind en niet zo zeer je fysieke bouw... ik ben helemaal voor brede decks (8+ inch!) maar dat hangt er maar vanaf, brede decks zijn stabieler en flippen imo mooier (niet zon snel klote flipflopje met je 7.25" )... Trucks komt ook beetje neer op uitproberen, et valt me op dat sommige trucks vervelende kinderziektes hebben (Orion vaak losse as waardoor telkens 1 wiel vast komt te zitten, andere trucks hebben assen die doorbuigen, etc etc...)
Hoe dan ook, koop gewoon bekende merken dan zit et altijd wel goed (klinkt kut maar daar komt et wel op neer)
  zaterdag 26 juni 2004 @ 12:11:42 #80
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_20200560
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 23:52 schreef NgInE het volgende:
ok dan...heb bijna genoeg geld voor een board. weet alleen nog niet wat ik nou precies wil kopen ben ongeveer 1.90, 85 kg en schoenmaat 46/47...)
Ik ben ook 1.90, 80 kilo en schoenmaat variërend van 46 tot 48 (voor sportschoenen bv.) en ik heb van de week een complete gekocht van Zorlac (in de '80 moet dat echt mega topmerk zijn geweest ) en ben er tot nu toe erg tevreden over..
Ik zou zeggen, ga eens naar een skateshop in Den Haag of Rotterdam (zag dat je in wateringen woont, dat ligt toch vlakbij kijkduin?) en vraag daar wat ze je adviseren...
Ik heb gewoon een normaal board gekocht, maar toen ik er mee kwam dat ik aardig grote voeten had werd me wel verteld dat ik eventueel een iets breder deckzou kunnen proberen als deze gaar/gebroken is (trucks overschroeven dus als die nog goed zijn, merk wel dat deck sneller slijt dan de rest iig)

Succes!
  zondag 27 juni 2004 @ 01:09:56 #81
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20218715
schoenmaat heeft weinig te maken met breedte van de plank. Eigenlijk heeft niks ermee te maken, behalve smaak en daar kunnen wij geen oordeel over doen. Ik zou niet een te smalle plank nemen, want je bent uit de oldschool tijd toch? toen waren de pl;anken veel breder dan de breedsten van nu, maar neem toch niet te breed, dat is gewooonweg niet fijn te controleren. Te smal geeft ook weer controleproblemen.
pi_20254300
Het probleem met een breder deck is dat je eigenlijk ook bredere trucks nodig hebt. Het is de bedoeling dat je assen (en je wieltjes) gelijk zijn met de rand van je deck. Anders krijg je problemen met primo enzo.

Maar ik heb zelf een 7.5" deck, mijn trucks zijn wel gelijk met de zijkant van mijn board, maar mijn wieltjes zijn iets naar binnen. Als ik primo sta, dan sta ik eigenlijk op de assen van de truck. Da's eigenlijk niet zo goed voor je assen.

Maar volgens mij heeft het niet zo te maken met controleproblemen maar voornamelijk met hoe ver je tenen en hielen uitsteken. Op een smal deck ga ik nog net zo makkelijk de bocht om. Het deck flipt wel sneller. Maar ja, Goofup is hier de skateshopmedewerker en weet er eigenlijk het meeste vanaf .
pi_20254668
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 23:52 schreef NgInE het volgende:
ben wel van plan om meer 'street' te gaan, aangezien het gene dat bij ons in het dorp voor skatepark door moet gaan, altijd wordt belaagd door ongure types, of vervelende puperjochies op scooters. en dan nog maar te zwijgen over het feit dat de meeste skaters hier zo rond de 10 jaar zijn voel me zo wel een ouwe lul
Mietje, mietje! Hoe denk je dat ik me voel als je bij zo'n jochie zijn wieltjes wat vaster aandraait, zijn vriendjes eromheen komen staan en eentje vraagt 'is dat je vader?' .

Je moet het zo zien: die ongure types kijken tegen je op als je ouder bent. Ze hebben problemen met gezag en proberen je uit, maar eigenlijk zijn ze gewoon bang voor je omdat je ouder bent en proberen ze hun angst te overwinnen . Daar kun je prima op inspelen, ze zijn zo onzeker als wat .

Het is echt VELE malen moeilijker om ze zo ver te krijgen dat ze je NIET als oudere ziet. Er was zelfs een gozer die 'u' tegen me zei .
  maandag 28 juni 2004 @ 17:24:21 #84
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20255488
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:43 schreef RetepV het volgende:
Maar ja, Goofup is hier de skateshopmedewerker en weet er eigenlijk het meeste vanaf .
lol! Ik ben een tijdje op donderdagavond gevraagd, maar dat doe ik niet meer vanwege tijdgebrek. Ben er nog wel iedere donderdagavond te vinden.
pi_20273975
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:24 schreef Goofup het volgende:
lol! Ik ben een tijdje op donderdagavond gevraagd, maar dat doe ik niet meer vanwege tijdgebrek. Ben er nog wel iedere donderdagavond te vinden.
Ahum, dan moet je Brainwash eens vertellen dat ze de site moeten aanpassen ! LOL, grappig dat iedereen uit jullie team in 1970 is geboren, zelfs Tobias die er uitziet alsof hij 14 of 15 is .

Hmm, vraagje. Ik wil toch een ander deck gaan kopen. Het deck wat ik heb is van zo'n Oxygen complete, 9 lagen hout. Nou heb ik nog zo'n deck liggen (van het skateboard dat mijn broertje had gekocht, maar die wil niet meer skaten sinds ik mijn been gebroken had ), maar ik vraag me af of ik die niet gewoon 2ehands moet verkopen en een ander merk deck moet aanschaffen. Ik heb het idee dat andere decks lichter zijn en meer pop hebben. Ze klinken gewoon anders, het geluid klinkt scherper als ze een ollie poppen.

Maar ik wil er ook niet te veel geld aan uitgeven. Ik zat dus te denken aan een ATM deck van zo'n 50 euro. Zijn die wat? Of kan ik beter gelijk een duurder deck kopen? Ik ben geen beginner meer, en de rest van de spullen zijn ook van het betere merk.

Kijk, ik wil eigenlijk een Element deck, maar ik heb er geen 85 euro voor over .
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:10:36 #86
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20275483
ja, ATM is verder niks mis mee. Ik neem altijd andere modellen, omdat ik verwend ben en de boards helemaal uitkies naar mijn smaak (breedte, concave, etc. Dit keer speelde zelfs de print mee in mijn beslissing: een fles bier ). Maar een ATM is toch minstens 3 stappen beter dan zo'n zwaar board als jij nu hebt. Het is het geld in dit geval dus zeker waard. Het verschil tussen eenblanco ATM en een board met een print is eigenlijk alleen de shape. Je betaald in dat geval in principe voor de naam van de pro-skater die erop staat. Toch vind ik die planken betere shapes hebben; er zijn er zo veel dat er altijd wel eentje tussenzit van jouw smaak. Bij die blancs heb je een zeer beperkte keus.

je hebt trouwens ook vaak uitverkoop-bakken bij skateshops, met oude planken. Hier zitten ook wel eens leuke boardjes tussen voor weinig geld
pi_20275998
Een beetje concave moet er wel in zitten. Ik ben inmiddels wel gewend aan het rijden met concave. De grap is dat je met een concave heel snel voelt hoe je je voeten hebt staan. Maar als beginner heb je op een plat board volgens mij toch wel iets meer controle. Ik kan het niet echt definieeren. Een concave voelt lekkerder aan .

Maar ik had bij de skateshop een ATM gezien met de nose en tail even hoog (of in ieder geval bijna even hoog) en een aardige concave.

Tja, 50 euro of 85 euro is toch wel een verschil. Voor 35 euro kan ik er een complete nieuwe set wielen bij kopen.

Edit:

Misschien dat ik nog maar eens in Amsterdam bij de Independent Outlet langs ga. Jammer van mijn lokale skateshop, maar de keus bij hen is toch iets te klein en ze zijn te duur. Bij de Independent Outlet ben ik voor een pro deck maar 75 euro kwijt, bij de lokale skateshop 85 euro.

[ Bericht 18% gewijzigd door RetepV op 29-06-2004 12:44:33 ]
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:37:00 #88
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20276067
ik zag laatst een Element-plank met exact gelijke nose/tail. Het was een plank van Bam Margera en Jeremy Wray samen. De ene kant van de een (knal rose ) en de andere van de ander (baby blauw)
pi_20276339
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:37 schreef Goofup het volgende:
ik zag laatst een Element-plank met exact gelijke nose/tail. Het was een plank van Bam Margera en Jeremy Wray samen. De ene kant van de een (knal rose ) en de andere van de ander (baby blauw)
Ach, ik zie niet in waarom de nose of tail verschillend van hoogte zouden moeten zijn. Als je hoger wil poppen moet je gewoon beter timen of meer op sprongkracht trainen .

Ik heb natuurlijk wel het voordeel dat ik van nature flink wat sprongkracht heb en maar 60Kg weeg, hehehe . Mijn board wil alleen nog niet altijd mee omhoog komen als ik ollie. Een lichter board met meer pop is volgens mij wel lekker.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:56:55 #90
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20276583
Zit wat in, maar lichter is niet per definitie beter. Als je alles het lichtste van het lichtste neemt heb je wel een plank die gemakkelijk de lucht in popt, maar dan vliegt ie alle kanten op, omdat je geen controle meer hebt.
pi_20276646
http://www.skateboardfederatie.nl/news/emerica.htm

"26 september 2004; Street skaten in Huizen (meeten bij Trendy Sports) met de Nederlandse Emerica rijders. Ook zullen de meeste team rijders van Left en E-zone bij deze street sessie aanwezig zijn."

Gaan er nog mensen van dit forum naar Huizen op 26 september?
pi_20276747
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:56 schreef Goofup het volgende:
Zit wat in, maar lichter is niet per definitie beter. Als je alles het lichtste van het lichtste neemt heb je wel een plank die gemakkelijk de lucht in popt, maar dan vliegt ie alle kanten op, omdat je geen controle meer hebt.
Ja, fuckit, waar moet ik DAN op kiezen??!!!?!? Voor duizend euro aan spullen kopen, alles uitproberen en alles wat ik niet lekker vindt weer 2ehands verkopen ofzo? .

Nope, ik ga gewoon nar de skateshop, ga op alle plankjes staan die ze hebben, kies iets dat hetzelfde aanvoelt als mijn huidige plank en hopelijk lichter is. Mijn trucks zijn niet de lichtste, dus de plank zelf mag wel wat lichter zijn.

Ik vind dat ik het idee moet krijgen dat ik met mijn voeten het board controleer, in plaats van dat ik hem telkens een flinke zet moet geven zodat er iets gebeurt. De grootste moeite die ik met skateboarden heb is de 'airtime'. Ik moet volgens mij zo hard poppen dat ik al uit balans ben voordat ik in de lucht hang. En dan moet ik mijn voeten snel weer neer zetten voordat ik zo ver uit balans ben dat ik niet meer kan landen.

[ Bericht 17% gewijzigd door RetepV op 29-06-2004 13:09:35 ]
  woensdag 30 juni 2004 @ 09:14:58 #93
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20299121
quote:
Ja, fuckit, waar moet ik DAN op kiezen??!!!?!? Voor duizend euro aan spullen kopen, alles uitproberen en alles wat ik niet lekker vindt weer 2ehands verkopen ofzo? .
haha, het is gewoon onmogelijk om iemand over internet advies te geven wat voor plank die moet kopen. Zelfs in de winkel kun je geen board aanwijzen van "dat board zoek jij". Het is uiteindelijk jouw keuze. Ik kan alleen wat tips geven.

Als ik het zo hoor kun je inderdaad een wat lichter boardje gebruiken. Ook dat verhaal van 9-plies ipv 7... dat werkt ook tegen in de veerkracht, dus een nieuw plankje is zeker niet verkeerd. Maar gewicht zou ik niet te veel op letten. Dat zit hem meer in de trucks en eventueel wielen een beetje (grotere, kleinere, of met zo'n hard-core). ATM is prima verder.. lichter, meer pop; een hele verbetering ten opzichte van je Oxygen.
pi_20301179
quote:
haha, het is gewoon onmogelijk om iemand over internet advies te geven wat voor plank die moet kopen. Zelfs in de winkel kun je geen board aanwijzen van "dat board zoek jij".
Je hebt natuurlijk gelijk.

Maar goed, ik heb dus gisteren toch maar mijn zuurverdiende geld losgelaten en een nieuw deck gekocht. Ik kon echter niet om mijn vrek-instinct heen en heb een goedkoop blank deck gekocht. Het merk is 'Permanent', volgens mij een Duits merk. Gewoon een simpel 7-ply blank deck voor 55 euro. De maten precies hetzelfde als mijn oude deck (viel me ook gelijk op dat er zowat 2cm van de nose en tail van mijn oude deck waren afgesleten ).

Het deck heeft stukken meer pop dan mijn oude, en is inderdaad een stuk lichter. Gisteren meteen de hele avond geskateboard en de eerste keer dat ik een stoepje op ollie'de ging het direkt goed. Het gewicht leek al te verschillen toen ik mijn oude en nieuwe deck in mijn handen hield, maar als je er op skateboard voel je pas echt het verschil in gewicht.

Andere decks waren allemaal rond de 80 euro. Well, ik ben te oud om me nog iets aan te trekken van enig patser-instinct, dus geen deck met graphics voor mij . Voor het geld van een blank deck kan ik 1.5 keer zo veel decks kopen per jaar. Volgens mij wordt je blijer van wat vaker een nieuw deck met veel pop, dan van een deck met mooie graphics waarop je tot ver na de uiterste houdbaarheidsdatum doorskate.
pi_20301492
Kheb laatst weer een alien workshop gekocht in de bak van 'vorige modellen'. Die zijn dan afgeprijst naar 50 euro. Was in Joeys skatepaleis btw (als jullie ook de brainwash kennen )

Die bakken zijn in de meeste zaken de vinden, de subliminal (A'dam) heeft er ook bijvoorbeeld.
pi_20301569
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:59 schreef RetepV het volgende:
http://www.skateboardfederatie.nl/news/emerica.htm

"26 september 2004; Street skaten in Huizen (meeten bij Trendy Sports) met de Nederlandse Emerica rijders. Ook zullen de meeste team rijders van Left en E-zone bij deze street sessie aanwezig zijn."

Gaan er nog mensen van dit forum naar Huizen op 26 september?
Ze waren ook langs gegeaan in Joey's Sk8paleis, arnhem.
Kwas er niet, maar khad nog van jesse (werkt daar, ken ik) een poster gekregen die iemand had laten liggen, gesigneerd. (niet dat ik de rijder die er op stond kende, de enige die ik ken van emerica is eric koston )
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 09:31 schreef Goofup het volgende:
grappig. Ik heb het idee dat als ik weinig geslapen heb het beter gaat. Dan gaat de automatische piloot aan, zeg maar

-knip-
Das trouwens echt waar. Ik heb heel vaak, na een avond flink uit gaan, dat ik dan de volgende dag brak ben, en half gaar nog. Maar als ik dan wel genoeg heb gegeten, dus energie heb, board ik echt goed
En als het slecht gaat, vind je het minder erg, je hebt een excuus

[ Bericht 17% gewijzigd door godard_k op 30-06-2004 11:31:51 ]
pi_20302068
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:17 schreef godard_k het volgende:

[26 september in Huizen]

Kwas er niet, maar khad nog van jesse (werkt daar, ken ik) een poster gekregen die iemand had laten liggen, gesigneerd. (niet dat ik de rijder die er op stond kende, de enige die ik ken van emerica is eric koston )
Euh, 26 september is nog zo'n 3 maanden verderop in de toekomst hoor .

Misschien een beetje vroeg om nu al te melden, dat geef ik toe.
quote:
Das trouwens echt waar. Ik heb heel vaak, na een avond flink uit gaan, dat ik dan de volgende dag brak ben, en half gaar nog. Maar als ik dan wel genoeg heb gegeten, dus energie heb, board ik echt goed
Hmm, energie is inderdaad erg belangrijk. Ik was gisteren na het eten gelijk gaan skateboarden. Volop energie. Enige probleem was dat ik na verloop van tijd pijn in mijn buik kreeg. Toch iets te snel na het eten gaan skaten .
pi_20302608
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:35 schreef RetepV het volgende:

[..]

Euh, 26 september is nog zo'n 3 maanden verderop in de toekomst hoor .

Misschien een beetje vroeg om nu al te melden, dat geef ik toe.
[..]

Hmm, energie is inderdaad erg belangrijk. Ik was gisteren na het eten gelijk gaan skateboarden. Volop energie. Enige probleem was dat ik na verloop van tijd pijn in mijn buik kreeg. Toch iets te snel na het eten gaan skaten .
Ja neej, ik verbeterde me dat het in joeys sk8paleis was, en dat is al geweest, en dat was ook zo een soort datum, alleen dan in juni , mijn fout, ik las je post maar half.

Het beste voor mij is nog steeds een pizza, en dan de volle dag er tegen aan , met genoeg water natuurlijk (wat zou skateboarden zijn zonder je fles water )
(maar bedoelde jullie nou bij brainwash, de zaak in arnhem bij tegenover de rabo of abn bank te arnhem ?)
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:12:33 #99
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20303126
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:17 schreef godard_k het volgende:

[..]

Ze waren ook langs gegeaan in Joey's Sk8paleis, arnhem.
lol, je weet tot op heden nog niet welke skater het was?
Misschien heb je wel een onvervalste handtekening van Jesse
quote:
[..]

haha, dan zeg je aan het begin van de dag hoe kut je je wel niet voelt en dat het niks wordt die dag en dan betrap je jezelf er later ineens op dat je juist heel lekker bezig bent
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:28:50 #100
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20303639
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:54 schreef godard_k het volgende:

[..]

(maar bedoelde jullie nou bij brainwash, de zaak in arnhem bij tegenover de rabo of abn bank te arnhem ?)
Tegenover de voormalige Rabobank, waar het zo platgegooid is, aan de andere kant van de bouw bij de V&D, zeg maar?...
Nee, die Brainwash ken ik niet

Die dus, ja
pi_20305267
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:12 schreef Goofup het volgende:

[..]

lol, je weet tot op heden nog niet welke skater het was?
Misschien heb je wel een onvervalste handtekening van Jesse
[..]
-knip-
hehe, neej, want de boarder die zijn handtekenening erop heeft gezet, staat ook op de poster (en doet echt een zieke stairgap )
dus hijs wel echt
(kheb trouwens ook nog gewerkt in de brainwash, met werkweek , doen de PSX er nog was )
pi_20311527
Jaa net ook weer is effe wezen blazen
Was wel te merken dat ik het lang niet gedaan heb maar het ging wel weer aardig na een tijdje. Frontside flip lukte bij de 2e keer ofzo en fs nosegrind lukte ook nog wel.
  donderdag 1 juli 2004 @ 12:04:15 #103
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20332468
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:26 schreef godard_k het volgende:

[..]

(kheb trouwens ook nog gewerkt in de brainwash, met werkweek , doen de PSX er nog was )
Zat Wouter toen niet in het gips? (vanwege knie, of enkel ofzo?)
pi_20338135
Iemand zondag nog naar de Area 51 Open?

http://open.area51skatepark.nl
  donderdag 1 juli 2004 @ 17:42:55 #105
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20341113
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 15:34 schreef RetepV het volgende:
Iemand zondag nog naar de Area 51 Open?

http://open.area51skatepark.nl
misschien als toeschouwer... weet nog niet.
  maandag 5 juli 2004 @ 08:50:17 #106
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20422129
Als we het dan toch over events hebben...
Video première 'Static II - The Invisibles' zaterdag 10 july (aankomende dus) 14:00 uur in Filmhuis aan de Korenmarkt 42 te Arnhem. Een skateboardvideo in de bios dus!!
Kaarten kosten ¤ 3,50 en zijn te koop bij Brainwash skateshop
Enkele rijders:
Bobby Puleo, John Igei, Kenny Reed, Paul Shier, Ricky Oyola, Wayne Patrick, en anderen..

Op de première zullen ook gesigneerde posters aanwezig zijn

De video is van John Stewart. Dit is ook de maker van Adio's video 'One Step Beyond' mijn persoonlijke favoriet van video's.

Reden genoeg om een bezoekje te plegen dacht ik zo
pi_20436693
Ik ben uiteindelijk niet gegaan. Ik heb de hele fucking dag koppijn gehad . Ergens een kou opgelopen. Vast te veel gezweet met skateboarden en daarna te lang blijven zitten. Verkoudheid achtervolgt me al mijn hele leven .

Vandaag valt het weer misschien mee en zal ik die casper flip onder de knie krijgen. En mijn enkels voelen ook weer goed, dus misschien mijn eerste boardslide proberen . Een boardslide moet toch niet zo moeilijk zijn? De rail is zo\'n 25cm hoog.

Ik heb al wel op het stoepje ollies naar boardslide positie gedaan, maar betonbanden sliden nogal slecht .
  dinsdag 6 juli 2004 @ 13:17:18 #108
88760 ETR1
etter één
pi_20438592
hoera, ik was gister in burnside en heb mn enkel verneukt dubbelgeklapt met het meest stomme ooit (zoals altijd, ik ga er ook niet verder op in ). Wel voor die tijd wembly gap ge-ollied (is cool ) en best wel lekker geskate... Is wel even wat anders dan et local parkje hier in Zwolle, in Burnside kan je tenminste knetterhard rondrijden en alle pyramids en driveways etc ollieen echt goed...

Maarja het ziet eruit dat ik de komende dagen niet ga skaten kan amper lopen nu, mn enkel was 3x zo dik als de \"gezonde\" gister. Heb em nu ingespalkt met een verbandje en zit een beetje de hele dag op mn kamer . Net nu de fokking regen van de afgelopen dagen is opgehouden... tof isdat
pi_20442323
Hahaha, ik ga vanmiddag skaten, kijken of ik ook mijn enkel verzwik .

Burnside is een gaaf skatepark, echt waar. Maar het plafond is zo laag dat het er nogal claustrofobisch is. En als er wedstrijden zijn is er amper ruimte voor publiek, da\\\'s ook wel jammer. Geen klacht hoor, want het skatepark zelf maakt het allemaal meer dan goed!

Edit:

Eigenlijk moet je altijd ice-packs bij je hebben. Als je je enkel verzwikt en er direkt een ice-pack op doet voor een paar minuten, dan krijg je geen zwelling en zal er minder schade optreden. Als je de dagen daarna met je enkel in warm water gaat zitten (regelmatig verversen), dan heelt het ook nog eens sneller.

Geen gein. Ik moet nog eens van die chemische ice-packs zien te vinden. Die zijn gevuld met chemische rommel en er zit een buisje in met andere chemische rommel. Normaal is de ice-pack niet koud, maar als je het buisje binnenin breekt dan wordt de ice-pack koud. Hoef je niet te kloten met vriezer enzo, en die nomale ice-packs worden toch al vrij snel weer warm als je uit de vriezer haalt.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 16:14:51 #110
88760 ETR1
etter één
pi_20443098
hm ik heb geleerd dat ik mn voet altijd omhoog moet houden om de zwelling tegen te gaan vlak na de verzwikking, dit heb ik ook gedaan. Ik zou ook vast wel ijs kunnen regelen maar ik dacht toen dat het niet zo erg was, misschien was het ook de 20km tocht van Burnside terug naar et station die de druppel was... ik weet het niet.

Hoe dan ook, ik baal flink, iedereen is gaan skaten vandaag en ik zit hier binnen in mn kamer nu naar et park gaan om te chillen is ook geen optie want dan voel ik me uiteindelijk alleen maar kutter.
pi_20448767
Spring ik vanmiddag precies op mn nose met trucksschroeven in t midden... Resultaat? *KRAK* vette breuk erin... was niet meer skatebaar... heb ik m opgepakt en op n oude vrouw kapot geslagen... of was t nou op de stoep?
pi_20460616
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 21:26 schreef Timens het volgende:
heb ik m opgepakt en op n oude vrouw kapot geslagen... of was t nou op de stoep?
Kon je hem niet op zo'n rollerskater kapot slaan?

Gisteravond weer lekker geskateboard. Op zich ging het niet zo lekker, maar ik heb toch twee dingen bereikt.

Ten eerste ben ik er eindelijk achter waarom mijn board vaak scheef gaat als ik ollie. It sucks, het komt door mijn enkel. Ik kan mijn enkel niet zo ver meer omhoog krijgen, dus ik moet meer met de voorkant van mijn voet poppen. Is wel eventjes wennen, maar toen ik het eenmaal te pakken kreeg, lukte het me om kaarsrecht te ollien. Dat belooft wat. Het probleem is nu wel dat ik iets minder balans heb omdat ik met mijn achterste voet eigenlijk op mijn tenen sta en mijn balans alleen met mijn voorste voet kan houden.

Het tweede was dat ik eindelijk na veel gespring zowaar 3 kickflips achter elkaar landde. En het heeft ook al te maken met mijn achterste voet. Dus misschien dat ik nu weer eens wat meer vooruitgang kan maken .
  zondag 11 juli 2004 @ 00:29:14 #113
71428 Neverstop
Neverstop
pi_20542575
Ben sinds 2 dagen ook maar actief gaan skateboarden. Daarvoor al even aan de gang geweest met het bord van de vriendin van m'n broertje .
Kan al wel snowboarden en de rede dat ik er dus mee begonnen ben is om nu eindelijk ook maar is in de zomer op een plankje te staan.

Aangezien ik geen zin had in complete sets en lelijke decks heb ik maar gelijk wat meer geld uitgegeven. Kreeg ik natuurlijk wel wat voor terug: Element deck (ow wat zijn die dingen mooi), Silver trucks (vrij goeie dingen, matchte mooi bij m'n deck), Red lagers en redelijk harde wieltjes.

Kan na deze 2 dagen redelijk ollieen, kom zo nu en dan een stoepje op en ben nu maar begonnen met de wat ingewikkeldere truukjes: FS 180 en Pop Shove-It. Het is dus de bedoeling dat bord al dan niet met mij erop minimaal 180 graden te laten draaien , 180 graden draaien zonder pop (gewoon op tail drukken en draaien) ging me wel al makkelijk af (lang leve het snowboard ).

Ben trouwens 19, het erg jonge volk dat zich met skateboarden bezig houdt viel mij ook al op. Helemaal als je op die sites kijkt waar je truukjes kan "leren", alleen maar plaatjes en flimpjes van mannetjes van amper 10 jaar. Wordt je toch behoorlijk jaloers van als zo'n ventje even een darkslide neerzet of een dubbele kickflip.

Maargoed zal wel vaker m'n skateboard-bevindingen gaan posten in dit topic dan.
Weet iemand toevallig of het een goed idee is om over stoepranden te gaan grinden, bij m'n eerste poging vond ik de rode strepen die m'n trucks achter lieten namelijk niet zo geslaagd.
pi_20716277
Tiens. Ging ik gisteren op mijn bek, breek ik bijna mijn arm omdat ik zo nodig mijn val moest proberen te breken. Wordt ik vanochtend wakker, doet mijn andere arm ook fokking zeer omdat ik gisteren nog even met gewichten aan de gang ben geweest. Arg!
pi_20719310
Heb al meer dan een week niet geskate... ik ben ziek
pi_20727383

:p ging niet super nee
pi_20733834
wie gaat er dan skaten als het nat is? motionman :p
pi_20736402
Hehehe het was NOG niet nat bij die eerste filmpjes :p. En toen ging het regenen toen maar op dat crappy board in de regen. En tja van 't één komt 't ander :p >Krak<
  woensdag 21 juli 2004 @ 00:02:17 #119
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20754837
is er nog iemand in Dortmund geweest van 't weekend trouwens? Ik was er wel en ben zelfs nog op het pro-parcours geweest bij de finale. Wel apart om te zien hoe nerveus die pro's zijn zo vlak voor hun runs. Ik heb zelf alleen eventjes heen en weer gerold over het parcours om te voelen hoe het is, maar kon geen truukjes doen ivm. blessure. Het is een superglad park. Zonde dat het meteen weer wordt afegbroken na de wedstrijd
Er werd zeker vet gerold. Tim Zom wist het van de Hollanders het verste te schoppen tot in de halve finale; respect. Wieger van Wageningen, Leander Geelhoed en Ricardo Paterno deden ook mee.
pi_20755965
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 03:45 schreef MotionMan0 het volgende:
Hehehe het was NOG niet nat bij die eerste filmpjes :p. En toen ging het regenen toen maar op dat crappy board in de regen. En tja van 't één komt 't ander :p >Krak<
offtopic:
Mooi shirt, heb m ook. + nog 5 andere . HIM rockt.

ontopic:
skaten gaat nu wel stukkie beter, kan m shoven. Kickflippen blijft een probleem . Skaten is leuk.

btw. Hoe doe je in hemelsnaam een FS 180, ik kan draaien wat ik wil maar m'n bord gaat mooi niet mee.
  woensdag 21 juli 2004 @ 15:38:11 #121
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20767276
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 01:06 schreef Neverstop het volgende:

[..]
btw. Hoe doe je in hemelsnaam een FS 180, ik kan draaien wat ik wil maar m'n bord gaat mooi niet mee.
Voor je je ollie maakt draai je je bovenlichaam de frontside kant op. onder het maken van die beweging maak je de ollie en bij het poppen schuif je de tail ook opzij. Door de draaiende beweging die je hebt ingezet met je bovenlichaam volgt de rest van je lichaam en dus ook je skateboard.
Probeer hem anders eerst 90 graden en daarna pas de 180 graden, dan hoef je je namelijk nog niet zo te concentreren op je evenwicht bij de landing.
Een hulpmiddel om je bovenlichaam te draaien is eerst een stukje de andere kant op draaien en dan je armen opzij zwiepen naar de goede kant en poppen maar.....
pi_20768594
Ik was een paar maanden geleden wel van plan naar Dortmund te gaan, maar ik kreeg niemand hier mee en ik had geen zin om er in mijn eentje rond te lopen. Ik kan niet zo goed skaten, dus daar mezelf vermaken met skateboarden op die baan zou toch niks worden. Dus ben ik uiteindelijk niet gegaan.

GVD, mijn armen doen allebei nog steeds zeer .

Kickflip gaat steeds beter, ik kan hem nu telkens landen als ik heel erg hard concentreer op welke bewegingen ik moet maken. Erg grappig, alleen kan ik me niet zo lang heel erg hard concentreren omdat ik dat al 8 uur lang op mijn werk heb gedaan .

Ik ben ook bezig geweest om de casperflip te doen vanaf de grond. Dus vanuit casper, waarbij mijn voorste voet op de grond staat i.p.v. dat ik me in evenwicht hou. Als ik dat helemaal goed voor elkaar heb moet ik het ook vanuit een echte casper kunnen doen. Het is toch echt vooral een kwestie van beheersing van het deck met mijn voeten. Als je het board goed flipt gaat de landing eigenlijk vanzelf. Als je het board goed flipt hoef je alleen nog maar te zorgen dat je je voeten op tijd boven het deck houdt .

Waar ik me dood aan erger is het weer van deze zomer, maar dat zal wel een open deur zijn .
pi_20788495
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 16:29 schreef RetepV het volgende:
Ik was een paar maanden geleden wel van plan naar Dortmund te gaan, maar ik kreeg niemand hier mee en ik had geen zin om er in mijn eentje rond te lopen. Ik kan niet zo goed skaten, dus daar mezelf vermaken met skateboarden op die baan zou toch niks worden. Dus ben ik uiteindelijk niet gegaan.

GVD, mijn armen doen allebei nog steeds zeer .

Kickflip gaat steeds beter, ik kan hem nu telkens landen als ik heel erg hard concentreer op welke bewegingen ik moet maken. Erg grappig, alleen kan ik me niet zo lang heel erg hard concentreren omdat ik dat al 8 uur lang op mijn werk heb gedaan .

Ik ben ook bezig geweest om de casperflip te doen vanaf de grond. Dus vanuit casper, waarbij mijn voorste voet op de grond staat i.p.v. dat ik me in evenwicht hou. Als ik dat helemaal goed voor elkaar heb moet ik het ook vanuit een echte casper kunnen doen. Het is toch echt vooral een kwestie van beheersing van het deck met mijn voeten. Als je het board goed flipt gaat de landing eigenlijk vanzelf. Als je het board goed flipt hoef je alleen nog maar te zorgen dat je je voeten op tijd boven het deck houdt .

Waar ik me dood aan erger is het weer van deze zomer, maar dat zal wel een open deur zijn .
Nou inderdaad, of het regent zodat je niet KAN skaten, of het is zo warm dat je na een half uurtje wel weer genoeg hebt van rondspringen op je plankje.

Ik ga zo nog maar is flink klooien met 180's. Een kickflip verandert bij mij trouwens meestal in een heelflip , vraag me niet hoe maar m'n voet krijgt altijd de neiging er aan de verkeerde kant af te gaan. Op zich niet zo erg want ik land nu dus bijna een heelflip .

Heb vroeger trouwens geskeelerd, merk nu wel dat dat VEEL makkelijker is. Kon toen allerlei leuke tricks in de half-pipe waar ik nu nog niet eens van kan dromen hehe. Makkelijk grinden van de ene naar de andere kant, 360's en 540's alsof t niks kost.
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:47:33 #124
88760 ETR1
etter één
pi_20792405
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 14:45 schreef Neverstop het volgende:

[..]

Nou inderdaad, of het regent zodat je niet KAN skaten, of het is zo warm dat je na een half uurtje wel weer genoeg hebt van rondspringen op je plankje.
Je stelt je aan dit weer is echt wel goed skatebaar, gewoon knetter veel water drinken en lekker zweten. Ik vermaak me prima de afgelopen 2 dagen met deze hoge temperaturen, alleen ik heb nog steeds last van mn enkel (nog steeds ) dus flips zijn een no-go, beetje ollieen en andere niet enkel intensieve tricks is et enige waar ik mij tot nu toe aan waag...
  donderdag 22 juli 2004 @ 23:17:53 #125
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20798350
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 16:29 schreef RetepV het volgende:
Wij hadden nog een plekje in de auto over gehad (er ging op het laatste moment iemand niet mee) en ik kon ook niet skaten al kon ik het niet laten toch even mijn enkel eerst een keer op te fucken bij ons verblijf waar een klein indoor parkje was en de dag erna om een truukje te doen op het parcours (beetje aan de zijkant, maar het gaat om het idee
pi_20855029

Barçalóna... Skate Fo' Life !
pi_20857772
als je als beginner zou moeten kiezen voor een van de volgende merken, welke zou je dan kiezen?:

- Blind
- Darkstar
- Enjoi
- Hook-ups
- Habitat
- Wold Industries
pi_20858122
Hook-ups, daar staan de lekkerste wijven op namelijk
pi_20858484
ik heb het hier niet allen over de print (hoewel ik idd een groot anime fan ben ) maar ook over stevigheid, hoe lang de pop goed blijft ect.
pi_20864983
quote:
Op maandag 26 juli 2004 01:04 schreef NgInE het volgende:
ik heb het hier niet allen over de print (hoewel ik idd een groot anime fan ben ) maar ook over stevigheid, hoe lang de pop goed blijft ect.
Ik bedoelde daarmee eigenlijk te zeggen dat alle pro-decks kwa kwaliteit tzelfde zijn. Je moet kijken wat je t fijnste vindt kwa nose/tail/concave. Dit kun je niet weten als je begint met skateboarden. Dus ik zou zeggen, pick one.
pi_20865735
dus moet ik gewoon op de prijs/print afgaan?
pi_20866275
quote:
Op maandag 26 juli 2004 13:30 schreef NgInE het volgende:
dus moet ik gewoon op de prijs/print afgaan?
jup alhoewel de prijs vrijwel ook tzelfde is
pi_20866323
ok. ik wil wel meer de kant van steetskating op...zou ik dan niet moeten kiezen voor een wat lichter model? anders ben ik erg geneigd om een darkstar aan te schaffen, maar heb gehoord dat die dingen best zwaar zijn (maar wel stevig)
pi_20866363
vragen @ skateshop
  maandag 26 juli 2004 @ 16:19:47 #135
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20869934
darkstar heb ik eigenlijk nog nooit op gereden, maar ik heb er eigenlijk alleen positieve berichten over gehoord, dus het zal geen miskoop zijn. Ik heb me eens aan een World Industries gewaagd. Ik zal geen hoge trappen meer springen, omdat ik vandaag definitief het o zo fijne nieuws heb gekregen dat mijn enkel is versleten (er zit nog minimaal kraakbeen in het gewricht en het is niet meer mogelijk trappen te skaten , eigenlijk om sowieso nog te rollen, maar daar ben ik weer te eigenwijs voor. Daar moet ik eerst op de hardway achterkomen, denk ik.. 1 voordeel... ik zal niet gauw meer een board verslijten met mijn piel-truukjes
Ik heb van 't weekend van 't eerst weer op de plank gestaan en mijn enkel liet meer toe dan ik durfde hopen eigenlijk. Weer nollie bigspin heelflips geland Doet me toch weer goed om weer een beetje terug te zijn.
pi_20870364
Enjoi is trouwens ook een speciaal geval. Alle boards die je noemt zijn street boards, maar Enjoi is eigenlijk een freestyle board. Hoewel... Als ik nu naar de website ga (www.enjoico.com), dan kom ik op de meest vage website die ik ooit gezien heb. Sinds Rodney Mullen daar weg is, lijkt het er een puinhoop te zijn .
  maandag 26 juli 2004 @ 17:29:53 #137
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20871495
Enjoy is toch gewoon street? Ik vind alleen de modellen altijd een beetje onmogelijk, maar smaken verschillen..
pi_20871875
wie sponsort Mullen nu dan?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:10:40 #139
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20887121
hij zit nu bij Almost (is geloof ik ook van hem)

Wel leuke printjes: ALMOST a skateboardbrand
pi_20896368
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:10 schreef Goofup het volgende:
hij zit nu bij Almost (is geloof ik ook van hem)

Wel leuke printjes: ALMOST a skateboardbrand
http://www.almostawebsite.com

Niet echt veel te zien en alweer een paar maanden niet geupdate.
pi_20896561
tja...ben zelf toch geneigd om een Darkstar te nemen...hmn. nouja, heb nog ongeveer 2 weken om er goed over na te denken, daarna moet ik er gewoon een hebben en is het slimmer om voor een compelte te gaan, of toch meer te betalen en er eentje zelf samen te stellen?
pi_20898127
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:58 schreef NgInE het volgende:
tja...ben zelf toch geneigd om een Darkstar te nemen...hmn. nouja, heb nog ongeveer 2 weken om er goed over na te denken, daarna moet ik er gewoon een hebben en is het slimmer om voor een compelte te gaan, of toch meer te betalen en er eentje zelf samen te stellen?
Als je het geld hebt: zelf samenstellen. En dan wat verschillende dingen uitproberen in de winkel, die dingen zijn duur zat . Maar als je niet weet wat je moet kiezen kun je beter een complete kopen. Die spullen zijn gemiddeld, zegmaar, en je betaalt er niet zo veel voor.
pi_20939056
Ik ben gehandicapt geraakt... blauwe schenen door die fucking popshove it, die nu wel goed gaat:) En mn een spiertje in mn nek verrekt, hoe? Dunno
pi_20939108
Ik heb niet eens schenen meer
  vrijdag 30 juli 2004 @ 12:53:40 #145
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20952169
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 20:10 schreef Timens het volgende:
En mn een spiertje in mn nek verrekt, hoe? Dunno
ik denk dat jij de gave hebt. slechts enkelen weten dit te presteren!
pi_20956531
Blauwe schenen door de pop shove-it? Geen problemen mee gehad. Wel wat schaafwonden op de binnenkant van mijn bovenbenen omdat het board soms nog niet ver genoeg geflipt was en ik al aan het dalen was . Geen ass- of nutcrack gelukkig .

Wel blauwe schenen door die tering kickflip, maar die gaat steeds beter. Lijkt wel of het ook nodig is om bepaalde spieren te trainen voordat hij begint te lukken. In het begin had ik vreselijk pijn in mijn benen na het oefenen, maar nu niet meer.

Ik heb al weer 2 weken niet geskateboard door o.a. het slechte weer. Maar dit weekend gaat het wel lukken . Toen ik vorige keer stopte was ik heel ver op weg om de casperflip te kunnen. Ik kon hem vanuit stilstand en met beide voeten op de grond (dus niet vanuit balans). Best moeilijk om het board zo te flippen dat je zeker weet dat je goed land. Je moet heel beheerst flippen omdat je anders OF op de zijkant van je board terecht komt en je rug verrekt, OF met één voet erop en eentje ernaast omdat hij te ver doordraait. Je kunt het board namelijk niet zomaar catchen met je achterste voet omdat hij er horizontaal onderdoor draait. Het board moet goed flippen en je moet in één keer je voet goed neerzetten om de rotatie te stoppen.

Pop shove-it ziet er trouwens het beste uit als je heel hoog springt en recht omhoog springt. Bij een shove-it ziet het er ook mooier uit als je niet vooruit hoeft te springen (dwz. het deck netjes precies onder je door laat draaien). Het ziet er het beste uit als je je voorvoet in het midden zet en een beetje laat hangen. Dan is het net of je deck om je voorste voet heen draait.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 17:38:05 #147
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_20958644
Ik had vroeger ook blauwe schenen van de pop shove-its, dacht ik. En spierpijn? ik had soms zelfs spierpijn in mijn scheenbeen

Dit weekend trouwens een gezellige happening in de snakerun van Oldenzaal. Boardercross, best trick in de bank, downhill etc. (bier, barbecue, mooi weer, meertje erbij)
pi_20966379
Weet je wat er precies gaat gebeuren in Oldenzaal. Het is 2 dagen toch?
pi_20996699
hoe heette die mIRC server van #sk8videos ook alweer ?
iets met irc2.otherside.net ofzoiets ?
ik kan m niet meer vinden
pi_20997190
efnet #skatevideos

?
pi_20997511
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 21:07 schreef MotionMan0 het volgende:
efnet #skatevideos

?
nee efnet suckass en t is ook niet dalnet
  maandag 2 augustus 2004 @ 12:31:35 #152
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21008579
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 23:57 schreef Cat_Byte het volgende:
Weet je wat er precies gaat gebeuren in Oldenzaal. Het is 2 dagen toch?
oeps, beetje laat, maar lees het nu pas

Ok, eerste dag was gewoon lekker rondrollen door de snakerun met muziek erbij en later barbeque. Dan ergens een onmogelijke plek tot slaapplaats omdopen en de volgende dag in eerste instantie niet meer de quarter in durven te droppen, om je brakke knik-beentjes. Na even rollen doen je benen weer wat je hersenen ze opdragen
Op zondag was er een Best Trick contest op de bankjes onderin achter de snakerun. Ze hadden een curbje bovenaan de bank gezet om een soort quarter met coping effect te creëren. Werd lekker gerold. Daarna een Best Line in de downhill naast de snakerun. Middenin waren jumpramps geplaatst en je kon eventueel de bult aan het end nog als launch gebruiken (Aldo Niemijer en Christian Schwarz). Dan was er de Catamaran in dezelfde downhill. Je moest dwars op je skateboard zitten tegenover je partner met je benen op de anders plank. Dan werd je aangeduwd en suisde je recht op de bult onderin af (of gewoon op het publiek aan de zijkant) om daar gelanceerd te worden en heel hard te bidden dat je niet met je board op een verkeerde wijze onder je reet landt. Dit is het enige onderdeel waaraan ik meedeet en we waren derde geeindigd (hadden we niet verwacht).
In de Snakerun was er een Boardercross, waar je met zijn tweeën tegelijk als eerste over de finish moest komen, koste was kost... en er was een Beste tijd.

De sfeer was niet te beschrijven. Het was twee dagen, maar het voelde als een complete zomervakantie daar. Gewoonweg gezellig. Geen gestress, rollen met die hap
pi_21011234
Sjow, ik heb vrijdagavond met voetballen (voor de lol hoor, ik kan helemaal niet voetballen ) blijkbaar een ader op mijn enkel gescheurd. Ik was aan het voetballen en ineens voelde ik iets prikken. Keek ik naar mijn enkel, was de ader helemaal dik en een bloeduitstorting eromheen. Zaterdag ging het wel weer, dus heb ik geskateboard, maar toen ik daar mee stopte was mijn enkel helemaal rood, geel en blauw. Geen pijn, maar gewoon een bloeduitstorting. Weet iemand of dit kwaad kan? Ik durf zo effe niet te skateboarden .

Zaterdag was het eigenlijk te heet om te skateboarden, maar ik ben toch gegaan. Helemaal niks bij geleerd, maar wel van alles en nog wat gedaan. Volgende keer beter. Kickflips gaan steeds beter. Ik begin te merken dat ik beter kan volgen wat het board allemaal aan het doen is. Ik leer langzamerhand het board te catchen als het in de lucht is. Veel belangrijker dan ik dacht .

Op het gebied van sk8videos: #sk8videos op irc2.othersideirc.net of irc.eggheads.org. Otherside.net is gewenst, maar op irc.eggheads.org kan ik ze ook vinden.

Wat zijn een beetje goeie skatevideo's? Ik heb het niet zo erg meer gevolgd.
  maandag 2 augustus 2004 @ 17:36:51 #154
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21014621
ik vind dat je toch wel The DC Video, Girl - yeah right!, Flip - sorry(/really sorry), Adio - One step beyond moet hebben gezien. (Adio is niet van dit moment, maar doet toch niet onder vind ik, vooral hoe die ge-edit/gefilmd is, daar kan men nog wat van leren, vind ik.
  maandag 2 augustus 2004 @ 17:39:29 #155
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21014667
en ik vind de Static II dvd ook een goede video. Misschien niet echt voor de hammers als in DC of Flip, maar zeker voor de creativiteit op alledaagse spots, waar je normaal voorbij zou lopen en er eigenlijk nooit iets skatebaars in herkende. Creatieviteit met plank en plaats
pi_21017673
YEAH! dankjewel!
pi_21034218
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 17:36 schreef Goofup het volgende:
ik vind dat je toch wel The DC Video, Girl - yeah right!, Flip - sorry(/really sorry), Adio - One step beyond moet hebben gezien.
Maar dat zijn allemaal al best weer oude video's. Ik heb deze allemaal wel gezien .

Ik kan er nog aan toevoegen: Rodney Mullen vs. Daewon Song deel 1 en 2, die moet je beide gezien hebben.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 17:34:52 #158
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21035126
ja, round two heb ik eigenlijk niet eens gezien maar ik hoor van iedereen dat dat meer van hetzelfde is.
pi_21052689
Round two is wel vet. Hij begint met Daewon Song in een opslagloods, waar ze van allerlei rommel die daar ligt allerlei obstakels maken.

(of dat was een andere video met Daewon Song, weet ik niet meer zeker. Ik zal mijn video's weer eens afspelen )
pi_21071638
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 13:31 schreef RetepV het volgende:
Round two is wel vet. Hij begint met Daewon Song in een opslagloods, waar ze van allerlei rommel die daar ligt allerlei obstakels maken.

(of dat was een andere video met Daewon Song, weet ik niet meer zeker. Ik zal mijn video's weer eens afspelen )
Ik denk dat je Deca - Second to none bedoelt. Coole video ja, moddervette tricks van Daewon Song (fs crooks to bs noseblunt 180 switch nosemanual out en van die ongein. ).

Mijn Foundation Shimizu deck begint het nu echt te begeven. Toen ik hem zo'n 2 maanden terug kocht ging ik er meteen mee op vakantie en toen ik na een week terug kwam zaten er al pressure cracks in bij de trucks. Nu zitten er echt op minimaal 6 verschillende plaatsen beginnende breuken in, soms zelfs door alle 7 de plies, en tóch blijft 'ie maar poppen enzo. Komt denk ik omdat ik niet meer zo veel stairsets en flips doe enzo, ik was tot een jaar geleden altijd heel gedreven bij het boarden maar tegenwoordig is het gewoon een beetje lam rondrollen en liptricks enzo doen en af en toe een flip of een grind. Komt ook omdat mijn rug en enkel steeds meer protesteren . Ik leer niks nieuws meer .
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:55:50 #161
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21081411
dat is inderdaad 'second to none' met al die technische ongein. Bij die film vind ik het alleen een beetje teveel van het goede. Bij Rodney M. vs. Daewon S. vind ik het beter gedaan.
pi_21087243
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 12:31 schreef Goofup het volgende:

[..]

oeps, beetje laat, maar lees het nu pas
Geeft niet, ik was ook een beetje laat met m'n vraag
Klinkt wel erg leuk allemaal, misschien volgende keer toch maar gaan
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 13:06:46 #163
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21096560
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 22:33 schreef Cat_Byte het volgende:

[..]

Geeft niet, ik was ook een beetje laat met m'n vraag
Klinkt wel erg leuk allemaal, misschien volgende keer toch maar gaan
ik vond het denk ik wel de gezelligste skatewedstrijd die ik ooit meegemaakt heb.
pi_21097218
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 17:36 schreef Goofup het volgende:
ik vind dat je toch wel The DC Video, Girl - yeah right!, Flip - sorry(/really sorry), Adio - One step beyond moet hebben gezien. (Adio is niet van dit moment, maar doet toch niet onder vind ik, vooral hoe die ge-edit/gefilmd is, daar kan men nog wat van leren, vind ik.
Allemaal vrij vette films, hoewel ik One Step Beyond een beetje tegen vond vallen. Vooral de section van Bam Margera, allemaal footage wat al in cky 3 en 4 zat . Hoewel hij in FDR toch duidelijk wel supervet kan skaten (nollie 540 ) .
Mijn favoriete films blijven toch wel Transworld Sight Unseen (werkelijk íédere section is vet in die film) en Foundation - Artbars & Seagulls, maar dat laatste is voornamelijk omdat ik van die artsy 8mm opnames hou.
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_21098158
Ik ga maar s wat films dlen,. heb al hele tijd niks gekeken
pi_21121708
yeah! ik hoor net van een vriend van me die in de VS zit nu dat hij een element featherlight deck voor me mee neemt . Hier betaal je er ¤87,50 voor daar $40,-
pi_21212315
Echt veel te heet om te gaan skateboarden. Ik ben gewoon al helemaal lam als ik thuis kom en kom nergens aan toe .
pi_21214949
Mn scheen is al 3 weken volkomen verhard

En mn deck is pot
  woensdag 11 augustus 2004 @ 19:49:56 #169
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21215116
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 19:41 schreef Timens het volgende:
Mn scheen is al 3 weken volkomen verhard
je wordt al een echte man
pi_21215454
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:38 schreef RetepV het volgende:
Echt veel te heet om te gaan skateboarden. Ik ben gewoon al helemaal lam als ik thuis kom en kom nergens aan toe .
Mja is niks he
Als het zo heet is als nu en we zijn op het skatepark springen we altijd in de rivier die ernaast ligt... effe zwemmen. Ben je weer fit
pi_21494517
Hoe zit het nou precies met die kickflip? ik kan er echt geen draai inrkijgen hoe dan ook?!
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 08:27:47 #172
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21501989
je moet gewoon een ollie maken, net als anders, maar dan zet je je voorste voet van tevoren wat meer aan de zijkant, maar wel zo dat je nog je gewicht kunt verdelen over je beide benen.
Hurken..ollieen en dan je voorste voet van je board af trekken/schoppen; ongeveer op de plek waar je nose begint te knikken.
belanrijk is dat je in je ollie ook vanuit je voorste voet springt, net als bij een normale ollie. Anders kun je niet allebei je voeten op je plank krijgen, maar land je hem met maar 1 voet.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 08:28:10 #173
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21501990
maar eigenlijk is er geen goude tip ofzo.... oefenen!
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 08:35:26 #174
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_21502035
* Miguel kan nog steeds geen goeie ollie
ik begin te denken dat ik toch eindelijk iets heb gevonden waar ik geen talent voor heb Ik heb het niet echt regelmatig gedaan en het weer zat ook niet echt mee de afgelopen maand(en), maar ik moet en zal die stoeprand op komen ... Ik heb al wel gemerkt dat het 'makkelijk' lukt als er ook daadwerkelijk iets is om over te springen ipv gewoon op een plat stuk grond een ollie te maken, ik doe het iig als er niemand is die het kan zien want vind mezelf aardig kansloos dat ik nog steeds geen ollie kan... Wat is er nu het beste oefenen? Uit stilstand of al rollende?
pi_21505190
Rollende ging in het begin makkelijker bij mij, omdat je in het begin de neiging hebt om het bord voor je uit te schoppen, en door mee te vliegen compenseert dat... en Ollie is puur oefenen, ik ken wel mensen die er er 2 weken over deden
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 12:53:57 #176
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21506058
ik heb hem ook rijdend geleerd en toen ik dat een beetje doorhad idd. ook een stoeprand op proberen. Je wilt niet weten hoe vaak mijn trucks achter die rand bleven haken, maar bij mij is het ook goedgekomen... Gewoon door blijven zetten.

[peter jan rens-stem] Geef nooit op! [/peter jan rens-stem]
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:35:54 #177
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_21510080
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 12:53 schreef Goofup het volgende:
idd. ook een stoeprand op proberen
Meestal leg ik gewoon een balk op een open stukje, das makkelijker dan een stoeprand en ook minder slopend voor je board lijkt me (al ziet die er al redelijk gehavend uit , vooral het oefenen van de manual kost je je nose en tail )
pi_21510735
Manual heb ik ook altijd gelazer met mn nose en tail die zien er niet uit, maar nu kom ik toch op 10 meter :D:D nog niet veel maar beter als ik niks

En de kickflip, tja ik krijg er nu een halve draai in
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 17:58:12 #179
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21513747
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:02 schreef Timens het volgende:
Manual heb ik ook altijd gelazer met mn nose en tail die zien er niet uit, maar nu kom ik toch op 10 meter :D:D nog niet veel maar beter als ik niks

En de kickflip, tja ik krijg er nu een halve draai in
kickflip manual... de volgende stap
pi_21513808
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 15:35 schreef Miguel het volgende:

[..]

Meestal leg ik gewoon een balk op een open stukje, das makkelijker dan een stoeprand en ook minder slopend voor je board lijkt me (al ziet die er al redelijk gehavend uit , vooral het oefenen van de manual kost je je nose en tail )
niet als je het goed doet
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:29:28 #181
102331 Chopin
Speelt een liedje
pi_21519495
Ik heb het ook geprobeerd, ik kwam niet verder dan een ollie en een halve 50-50 grind, ik vind het echt moeilijk, maar als je Tony Hawk ziet, vind ik dat echt vet om te zien, maar hij doet het al wat langer he.
Respect voor al die skaters, dat ze toch weer doorzetten na vallen en opstaan.
Groetjes
Goed bezig!
pi_21554540
heuehuehuehueueheuheuheueueueuheu
skaten!! nolliefakieollie360backflip5050grind!!!
tony hawk!tonyhawk! yoyoyoyo chad muska!!!
erik ellington
  donderdag 26 augustus 2004 @ 12:48:23 #183
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21554598
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 12:45 schreef slutch het volgende:
heuehuehuehueueheuheuheueueueuheu
skaten!! nolliefakieollie360backflip5050grind!!!
tony hawk!tonyhawk! yoyoyoyo chad muska!!!
kruisje ingedrukt houden...vierkantje schuin naar linksboven en dan naar rechts gevolgd door driehoekje....
pi_21560702
Verslaving speelt weer op, maar goed dat ik mn PS2 verkocht heb tony hawk *tril**tril*

hoogste score in een truc zonder cheats 202.000
pi_21571134
Gaat er hier nog iemand naar de bowlbash a.s. zondag?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 08:20:09 #186
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21573034
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 01:01 schreef Cat_Byte het volgende:
Gaat er hier nog iemand naar de bowlbash a.s. zondag?
wil wel, kan niet.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 10:40:12 #187
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_21594863
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 17:19 schreef Timens het volgende:
hoogste score in een truc zonder cheats 202.000
Een trick of één combo, als 1 trick:
pi_21595461
Combo gewoon kickflip to boardslide to croocked grind to manual to kickflip to nosemanual to heelflip bluntslide en noem maar op
pi_21595524
als 1 trick ook wel, dan met moonphysics
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 12:44:07 #190
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_21596544
Met combo's heb ik wel hogere scores neergezet (THPS4-Xbox)

Maare, vandaag is het best aardig weer en hoewel ik redelijk brak ben van deze week (o.a. gister staan hakken op de Party Animals Live! ) ga ik vanmiddag wel weer ff echt, toch iets leuker dan achter de tv
  maandag 30 augustus 2004 @ 12:32:05 #191
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21636499
hoe was het nou bij de bowlbash? wie is de champ?
pi_21649035
Bowlbash was echt vet! Also Niemeyer was de overall winner.
Check het hier:
http://skateboarding.chri(...)ody_impressions.html
http://www.archipelbuurt.nl/Skateboardwedstrijd.htm (getuige het commentaar zal de fotograaf voor het eerst in zijn leven een skateboarder hebben gezien. .. "bijna de bocht uit" tsssss...)
http://hagazine.denhaag.org/2004/08/nu.html#Bowlbash

[ Bericht 11% gewijzigd door Cat_Byte op 30-08-2004 22:49:12 ]
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:41:19 #193
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21658637
hey cool, ik zie dat Joost Oomes ook nog altijd aan het skaten is! Tijd niks gehoord van hem. Was vroeger altijd een held van me
pi_21670716
ja, Joost was aardig heftig aan het skaten. Ze waren eigenlijk allemaal wel erg indrukwekkend. Van hem heb ik helaas geen foto, van anderen heb ik er wel wat gemaakt: http://www.geocities.com/lindainbarna

[ Bericht 48% gewijzigd door Cat_Byte op 01-09-2004 01:35:14 (link toegevoegd) ]
  woensdag 1 september 2004 @ 12:37:52 #195
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21681388
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 21:36 schreef Cat_Byte het volgende:
ja, Joost was aardig heftig aan het skaten. Ze waren eigenlijk allemaal wel erg indrukwekkend. Van hem heb ik helaas geen foto, van anderen heb ik er wel wat gemaakt: http://www.geocities.com/lindainbarna
Damn, die pool ziet er lekker uit! Ik ben pas geleden nog effe in Tilburg geweest. Moest er toch zijn en wist dat daar ook een pool zat. Ik moest even mijn draai vinden daar, maar toen ik er even was had ik de lijn te pakken en ik vind het echt een poole cool! (andersom dan )
  donderdag 16 september 2004 @ 12:29:50 #196
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_21990755
iemand nog in Burnside geweest trouwens, afgelopen weekend?
Was wel lacheh daar. Beetje chaos-wedstrijd, doordat omstebeurd alle obstacels aan de beurt kwamen om daar een best-trick op te landen. Het kwam er dus op neer dat iedereen elkaar in de weg reed, maarja was toch leuk. Ik heb zelfs nog meegedaan met de freestyle-contest ja, freestyle Ik zag die gasten oefenen voor de wedstrijd en deed ook wat piel-truukjes. Toen werd ik gevraagd of ik ook meedeed. In eerste instantie zei ik nee, maar besloot later toch mee te doen.
Ik kreeg te horen dat ik toch nog 5e of 6e was geworden (was NK freestyle). Niet dat er zo veel meer meededen, maar toch leuk voor op mijn CV
  dinsdag 28 september 2004 @ 13:02:40 #197
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_22256992
Ik heb enige tijd terug van een arts te horen gekregen dat mijn kraakbeen in mijn enkelgewricht weg was gesleten, waardoor ik niet meer zou kunnen skateboarden...nooit meer, want kraakbeen groeit niet meer terug..
Gister had ik een afspraak bij een andere arts, die oa. gespecialiseerd is in kraakbeen. Hem wilde ik dus vragen wat er nog mogelijk was. Die sprak het helemaal tegen. Mijn kraakbeen is niet versleten; er zit een bobbel op mijn bot aangegroeid. Als ik dan mijn voet omhoog beweeg kan mijn enkelband tussen die knobbel en mijn bot van mijn been komen. Dit verklaard idd. de pijn die ik er altijd aan had en de manier waarop. Het werkt als een soort notenkraker op mijn enkelband.

kort samengevat: Nu kan ik dus na een kijkoperatie weer op de plank
pi_22264802
veel sterkte man! opereren is nooit leuk.

ik heb net een powell mini-logo deck gekocht, maar na het lezen van het vorige berichtje wacht ik toch nog ff met uitproberen nouja...eigenlijk moet ik nog steeds sparen voor trucks en wieltjes
  dinsdag 28 september 2004 @ 18:35:22 #199
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_22265345
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 18:13 schreef NgInE het volgende:
veel sterkte man! opereren is nooit leuk.

ik heb net een powell mini-logo deck gekocht, maar na het lezen van het vorige berichtje wacht ik toch nog ff met uitproberen nouja...eigenlijk moet ik nog steeds sparen voor trucks en wieltjes
haha, nee man. Heb begin dit jaar al zo'n zelfde operatie gehad en dat viel al met al reuze mee. Alleen hadden ze in een keer alles wel weg mogen halen

en trouwens dat aangegroeide bot heb je niet van de een op de andere dag hoor
pi_22273279
ik moet er niet aan denken dat ik nooit meer zou kunnen skateboarden ...brrrr. Het zal wel een opluchting geweest zijn dat je he tkunt blijven doen.
  woensdag 29 september 2004 @ 12:51:39 #201
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_22282707
ik zat al allemaal dingen te bedenken die de leegte op zouden moeten vangen, maar eigenlijk alle leuke dingen die met beweging te maken hebben vallen af en voor darten heb ik mijn buikje niet mee zitten...
Ik kan gewoon niet zonder!
pi_22315980
Hmm Goofup Good luck man! Echt supernaar voor je!

Anyway ff ontopic... Popshoveit, IK KON HEM!! En nu trap ik steeds mn voet eronder Iemand tips?
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 17:57:35 #203
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_22335633
quote:
Op donderdag 30 september 2004 20:37 schreef Timens het volgende:
Hmm Goofup Good luck man! Echt supernaar voor je!

Anyway ff ontopic... Popshoveit, IK KON HEM!! En nu trap ik steeds mn voet eronder Iemand tips?
maak er een shove-it underflip van
pi_22347237
Whahaha:D Das huge moeilijk volgens mij

Geen tips verder?
pi_22357831
jezus...bearings zijn f-ing duur! en dan moet ik ook nog wieltjes en trucks erbij kopen! is er echt geen goedkoper alternatief?

[EDIT]

en maakt het nog uit welk merk trucks/wieltjes/bearings/deck je gebruikt? ik neem aan dat er van alles gewoon een standaard bestaat?
  maandag 4 oktober 2004 @ 01:20:54 #206
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_22387485
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 09:52 schreef Timens het volgende:
Whahaha:D Das huge moeilijk volgens mij

Geen tips verder?
ik denk dat je teveel naar achteren leunt (richting tail dus)
maar is moeilijk zeggen van achter een schermpje
  maandag 4 oktober 2004 @ 01:26:48 #207
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_22387594
geen goedkoop alternatief, helaas.. maar neem niet de duurste lagers, want dat is zonde van het geld. Vooral als je gaat streetskaten. Dan maakt het geen reet uit welke abec, of wat dan ook, je koopt; die gaan toch wel kapot. Dan beter cheape lagers naar de klote dan lagers voor de prisj waarvan je een board kon kopen.
trucks moet je zelf maar zien. hoog of laag, breed of smal... zit genoeg verschil tussen. Ook in de rubbertjes..
wielen zou ik niet voor een merk gaan dat eigenlijk skateboards maakt en dan ook een serie wieltjes geprint heeft. Ik zou dan voor een merk gaan dat zig specialiseerd p wielen.
  maandag 4 oktober 2004 @ 12:36:08 #208
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_22393227
whooo... heb zaterdag en zondag weer is park geskate. Zaterdag ging nog niet zo lekker, beetje onwennig gevoel, maar zondag heb ik in Burnside wat op de achtergrond geskate. Nog twee keer achter elkaar een nollie heelflip frontside lipslide to fakie geland daar achterin op dat flatrailtje bij die vertwall
pi_22394495
gisteren sinds een maand weer geboard ( geen tijd/ school/ regen ) en ik suckte, kreeg nog geen ollie meer gepopt
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:53:26 #210
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_22447391
Ik heb de smaak weer te pakken. Voordat ik naar dat ziekenhuis gegaan was, was ik onzeker als de pest, en dan kun je maar beter niet gaan rollen, maar nu durf ik veel truukjes alweer aan
pi_22447811
Oeh Fakie ollie is echt 95% goed, en fakie shove it ongeveer 60 %
  woensdag 6 oktober 2004 @ 18:16:30 #212
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_22447866
dat maakt samen 155 % die je landt
pi_22447944
Not bad ey?
  maandag 25 oktober 2004 @ 18:08:14 #214
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_22868372
Komende zaterdag 30 okt. is er een videopremiere in het Filmhuis te Arnhem van The Magic Hour. Een video met nederlands skateboarden erin gemaakt door Roeland Bentvelzen, die ook al de video's Eyewitness en Cinégraphique op zijn kerfstok heeft.

Voor kaartjes kun je hier terecht.

en ene Goofup doet er ook nog een paar truukjes in

en voor de premiere geldt vol=vol, dus wees er snel bij als je een kaartje wilt

(ik kan je zeggen het is de moeite waard)

[ Bericht 2% gewijzigd door Goofup op 26-10-2004 20:10:22 ]
  woensdag 27 oktober 2004 @ 13:19:41 #215
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_22903963
Allemaal winterslaap gaan houden ofzo? Waar is iedereen?
pi_22908543
ik heb vandaag m'n skateboard compleet gemaakt ben meteen gaan skaten en ging wel aardig (maar 1 keer onderuit gegaan)...moet nog wel veel leren maar verslavend is het zeker!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 18:03:34 #217
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_22910678
Was afgelopen weekend nog Redbull Guts-finale in Amsterdam. Pieter Jenken had gewonnen.
Ik had in eerste instantie geen plank bij me (had ik in de auto liggen van iemand die mee zou gaan, maar dat feest ging niet door). Maar ik nam een board in beslag van iemand die door zijn enkel ging en heb toch nog lekker geskate daar. Ze hadden stalen picnick-tafelsen meer natuurlijk , daar vermaakte ik me wel lekker op
pi_22914735
ik ging daarnet weer ff skaten over een betegeld fietspad heen...maar dat rijd toch veel minder relaxed dan gewoon asfalt (natuurlijk)...toch zou het wel handig zijn dat ik beter leer om over betegeling heen te rijden, aangezien ik anders elke keer naar de stad toe moet als ik een beetje leuk wil skaten...er is wel een mooie parkeerplaats in de buurd, maar die komt pas s'avonds laat vrij
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 17:59:39 #220
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_22938338
coole nosemanual
pi_22939251
not me hoor, ik was aan 't filmen. I wish dat ik dat zo lang kon
hij kan volgens mij nog wel uren zo doorgaan
pi_22958304
Iemand de nieuwste viva la bam al gezien? waar hij zijn complete driveway omtovert tot een skatepark
  maandag 1 november 2004 @ 18:35:56 #223
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_23002824
Iemand nog bij de Cremé-demo geweest in Burnside afgelopen zondag?
pi_23022228
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 18:22 schreef MotionMan0 het volgende:
Iemand de nieuwste viva la bam al gezien? waar hij zijn complete driveway omtovert tot een skatepark
Die is toch al best oud? Dat was nog in zijn oude huis. Maarja wel vet ja.

Ik heb vorige week toch maar weer een (blank) deck gekocht en ben weer begonnen met skateboarden. Na 3 maanden werkelijk géén fysieke inspanning valt dat nog niet mee, maar het begint al weer een beetje te lukken. Wel goed frustrerend dat ik er nu opeens minimaal 3 keer over doe om ook maar een kickflip te landen, kost echt doorzettingsvermogen om alles weer opnieuw te leren, maar het komt wel terug zullen we maar hopen.

En nu ga ik Man Down van het Tilt Mode Army kijken. Marc Johnson Colt Cannon en natuurlijk Louie Barletta , en dan straks skaten. Hmm life is sweet.
pi_23022986
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 13:42 schreef Sjaeck het volgende:

[..]

Die is toch al best oud? Dat was nog in zijn oude huis. Maarja wel vet ja.
nee hoor, toen had hij zijn huis omgebouwd. maar nu met zijn nieuwe huis verandert hij zijn driveway in een soort hele lange kromme halfpipe, naja moeilijk uit te leggen. Veel beton
o.a. don vito's hele auto in t cement zodat ze er overheen konden kickflippen

Vorig weekend de film 'grind' gezien. echt een aanrader. leuk geskate en veel gelachen
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:58:01 #226
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_23028346
ik heb die Bam ondertussen wel gezien
pi_23246374
ik probeer nu de ollie te leren maar das nog best lastig...en ik ben nog te scheiterig om het rijdend te doen nog tips?
  donderdag 11 november 2004 @ 17:40:55 #228
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_23246649
spring met je board mee in de richting die je rijdt, verder hetzelfde als stilstaand
pi_23246930
quote:
Op donderdag 11 november 2004 17:30 schreef NgInE het volgende:
ik probeer nu de ollie te leren maar das nog best lastig...en ik ben nog te scheiterig om het rijdend te doen nog tips?
niet vergeten goed je achterste been omhoog te trekken en dan op tijd te levelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2004 17:51:55 ]
  donderdag 11 november 2004 @ 18:05:17 #230
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_23247241
oh wacht, je kunt hem nog niet rijdend.. ik las niet goed.

zet je achterste voet op de tail. Het belangrijkste is dat het gedeelte van je tenen comfortabel staan. Zet de voorste voet ergens achter de schroefjes van je voorste truck; niet te ver naar achter want dan ben je je evenwicht kwijt. Ook hier moet het voorste gedeelte van je voet comfortabel op de plank staan (het maakt verder niet uit of een stukje van je tenen uitsteekt van je plank).
Hurk een beetje, zodat je in een statische beweging een sprong kunt maken. Zet die beweging in vanuit beide benen, maar zorg ervoor dat je uiteindelijk vanuit je achterste voet de sprong maakt. Neem je plank als het ware mee met je voorste voet, door met deze tegendruk te geven. Je zult een soort schuifbeweging naar de nose toe maken met deze voet.
Nu zou je plank de lucht in moeten komen en doordat je met je voorste voet tegendruk geeft, komt de achterkant omhoog en kun je die tegenhouden met je achterste voet en je plank plat in de lucht proberen te krijgen ('levelen' zoals Thomas B. al zegt). Als het goed is ga je dan ook weer naar beneden probeer dan in evenwicht te zijn.

maar het beste: vraag het aan een vriend als je aan het skaten bent. Die kan kijken wat je eventueel verkeerd doet. Skateboarden is niet in woorden uit te drukken. Je moet het voelen.
pi_23248618
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 13:42 schreef Sjaeck het volgende:

[..]

En nu ga ik Man Down van het Tilt Mode Army kijken. Marc Johnson Colt Cannon en natuurlijk Louie Barletta , en dan straks skaten. Hmm life is sweet.
Man Down Die is idd zeer strak, samen met Black Label's Label Kills één van mijn favorieten
Hunter S. Thompson
pi_23285167
Alleen jammer dat de section van Colt Cannon zo kort is.
Weet iemand in welke video dat is dat hij een kickflip to nosemanual to manual to nosegrind van zo'n ledge af ( ) doet?

Ik begin het gevoel eindelijk weer een beetje terug te krijgen. Gisteren een nollie 360 geland.
  maandag 15 november 2004 @ 17:53:12 #233
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_23333093
quote:
Zoals de meesten van jullie wel weten is de NS al maanden druk bezig om de skaters en krakers bij The Yard weg te krijgen. Dat het tot nu toe niet gelukt is, heeft vooral te maken dat de rechter er niet echt haast mee had een uitspraak in de zaak te doen. On een of andere reden dreigt het nu echter wel snel tot een uitspraak te komen, en de kans is groot dat de NS de rechtzaak wint.

Vorige week hebben de krakers en local skaters van The Yard een aantal Utrechtse wethouders & gemeenteraadleden uitgenodigd om hun te kunnen laten zien wat voor (positiefs) er allemaal gebeurd boven en vooral onder The Yard. Dit om er voor te zorgen dat er gewoon geskate kan worden, zowel onder als boven!

As woendag (17 november) rond 19.00u zullen zij een bezoek brengen aan indoor skatepark The Yard. Beter dus als er dan 40 skateboarders zijn ipv 10!

E-zone verloot die avond nog een paar vette skateschoenen van eS, een setje Thunder trucks en een set Spitfire wielen voor diegene die voor 18.45u binnen zijn! Iedereen die dus komt skaten (en voor 18.45u binnen is) maakt kans op deze vette skate goodies! Het skatepark is vanaf 18.30u open!!!

Kom dus as woendag naar Utrecht en zorg ervoor dat ook jij deze winter en de komende zomer nog bij The Yard kan skaten!!!
  maandag 22 november 2004 @ 12:49:37 #234
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_23489049
afgelopen weekend was er nog een wedstrijd in Blender, Venlo. Was een Duits/Nederlandse contest. Die duitsers konden er wel wat van. Er was zo'n gozer die achter elkaar kickflip to crooked plaatste op de back to back flatrail. Hoog niveau en opvallend weinig Nederlanders eigenlijk.
Ik heb ook nog meegereden. Had me zaterdag 10e gekwalificeerd, maar de dag erna was ik een beetje wat pieltruukjes aan de zijkant aan het doen om niet af te koelen tijdens de jeugdcontest (was echt ijskoud daarbinnen ) en toen verdraaide ik mijn foute enkel een beetje. Ik dacht eerst dat het niet erg was, maar daardoor was ik de kracht kwijt en daarmee ook mijn evenwicht bij het klaar gaan staan om te poppen. Nou ja, in ieder geval zaterdag lekker geskate.
Leeft skateboardend fok! nog verder, eigenlijk?
pi_23501898
quote:
Op maandag 22 november 2004 12:49 schreef Goofup het volgende:
Leeft skateboardend fok! nog verder, eigenlijk?
Het is winter, voor mij te koud en te nat om te skaten Maar wel respect dat je iig nog probeert om dit topic op gang te blijven houden
Hunter S. Thompson
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:53:47 #236
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_23529282
linkje naar die kickflip to crooked: klik rechts naast de poep-foto..
  maandag 20 december 2004 @ 17:58:20 #237
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_24105149
komende vrijdagavond premiere van de 24/7 skateshop-video in Merlijn, Nijmegen. Ik geloof dat de entree gratis is.
  dinsdag 28 december 2004 @ 16:59:24 #238
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_24257264
de premiere was vet.... vet druk dus. Ik kon het grootste gedeelte van de film de plank niet eens zien (allemaal hoofden ervoor), maar zeker de moeite om te zien. Damiaan vond ik de man met zijn rare flip to manual grind combo
pi_25976471
Zoooooow, eens effe dit topic weer uit de krochten van de database te voorschijn toveren.

* Wie afgelopen zondag niet geskate heeft is een poser!

* Ongeloofelijk hoeveel stof er in een winter op zo'n skatepark terecht komt! Ik had mijn lagers schoongemaakt en na het skateboarden kon ik ze opnieuw schoonmaken.

* Ik kan sinds gisteren BS pop shovits.

* Ik kan nog steeds niet kickflippen, zelfs slechter dan vorig jaar.

* Ik kan sinds gisteren ECHT over een deck ollieen, in plaats van het soms per ongeluk te halen.

* Ik durf nu ook FS shovits, maar het deck gaat nog niet precies zoals ik wil. Het is meer 1/2 shovit en 1/2 body varial .

* Ik heb nieuwe elleboogbeschermers. Nog niet geprobeerd, maar deze zitten zo goed dat ik ze zeker ga dragen als ik op ramps ga prutsen. Toch wel handig als je je val wil breken.

* Ik ben al een tijdje aan het fitnessen.

* Ik dacht dat ik geen spierpijn zou krijgen. Maar blijkbaar heb ik meer spieren dan ik dacht, want mijn reet en hamstrings doen pijn .

Zo, nu jullie.
pi_25994755
Sjees, allemaal posers hier!
pi_25999869
Ben al weer 2 (of 3 ) weken heerlijk aan de gang .

Vorig jaar begonnen, kon toen nog niet echt veel.

Nu 2 (of 3 ) weken geleden voor het eerst naar het skatepark gegaan in Zoetermeer, paar keer lekker onderuit bij indroppen voor de rest beetje rond geskate, wat rijdt dat asfalt toch heerlijk.

Daarna ook hier in Alphen maar veel naar skateparkjes gegaan, kan nu axel stalls en 50-50 grinds over de koping van de funbox (woohoo) op van die betonnen dingen springen (die er voor bedoelt zijn om op te springen, hoe noem je die ?). Beetje door de miniramp scheuren, rock to fakie, indroppen wachten we nog ff mee .

Pop Shove-It's gaan prima, kick/heel flips niet, maar dat komt vanzelf wel. Vind t al erg rustgevend om gewoon door het skatepark heen te skaten, truukje hier, truukje daar. Echt fantastisch.

Denk dat deze zomer beter wordt dan vorig jaar .

EDIT:
Laten we om de mensen te stimuleren om te posten er ook maar een opsom topic van maken.
Wat is je "set-up"?

Deck: Element Level

Trucks: Silver type onbekend (rood)

Bearings: Reds

Wieltjes: Niet op merk gelet, ze waren zwart en rood met wit en matchte m'n deck geweldig.

Grootste voordeel van later beginnen met skaten is toch wel dat je niet moeilijk hoef te doen met Intertoys plankjes enzo. Kan nu gewoon een plank van 180 euro kopen, nadeel is weer dat je het park binnen rolt en de ogen vanzelf naar jou gaan omdat er gigantisch ELEMENT op de onderkant van je deck staat en iedereen van onder de 16 denkt: "en nu komt het". Tegenvaller elke keer weer , maar ga ik verandering in brengen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Neverstop op 05-04-2005 18:06:37 ]
pi_26007850
Ok . Mijn setup:

Deck: Permanent (goedkoop merk, doet het prima)
Lagers: Bones Reds of Movement (wissel ze af en toe om)
Trucks: Venture SL5.0 high

Wieltjes: F.S.U. Tiger Teeth 100a 53mm

Ik heb high trucks gekocht zodat ik geen riser pads nodig zou hebben. Ik had het idee dat het beter zou zijn als de trucks direkt in contact staan met het deck in plaats van met die plastic plaatjes ertussen. Met mijn vorige setup had ik last van 'pressure cracks' bij de trucks, en die had low trucks met risers erbij. Maar blijkbaar maakt het niet uit, ik heb nu ook pressure cracks. Zal wel komen door de lompheid waarmee ik doorgaans land (lang verhaal kort: ik heb een keer mijn been gebroken en kan nu niet goed meer door de knieen ).

Enneh, over die leeftijd . Ik heb naast goede spullen ook altijd gereedschap bij me. En die kleine koters hebben altijd wel wat te sleutelen aan hun board. Vorig jaar gebeurde het me dat ik voor zo'n koter zijn trucks aan het vastdraaien was. Kwamen al zijn vriendjes om ons heen staan, zegt er eentje tegen die koter: "Is dat je vader?"... En bedankt hé...

Die FSU wieltjes ben ik wel heel tevreden mee. Keihard, rollen als een speer en grip als een tank. Als ik eens wat minder grip wil (powerslides zijn ook wel eens leuk ), dan heb ik andere wieltjes. Smaller, maar ook zachter. Je hebt dan wel nog veel grip voor het bochtenwerk, maar ze glijden bij powerslides makkelijker. Alleen omdat ze zachter en smaller zijn sta je ook wat eerder weer stil.

Indroppen durf ik ook nog steeds niet. Maar dat gaat deze zomer wel lukken, denk ik. Eigenlijk is indroppen niet zo moeilijk, je moet alleen niet halverwege de drop naar achteren gaan leunen omdat je het te snel vind gaan. Dan ga je dus op je bek. Naja, nog altijd beter dan te ver naar voren leunen: vorig jaar was er een gozer die vloog eerst 2 meter door de lucht voordat hij de grond raakte . Ik denk dat ik eerst op een mini ramp ga proberen.
pi_26009947
Ik heb alleen een steeksleutel bij me , voor het strakker/losser zetten van de kingpin.

Indroppen heb ik een aantal keer gedaan:
1e: Ging omlaag maar sprong van m'n bord (eng)
2e: Op m'n tail naar beneden
3e: KEIHARD op m'n bek... (overmoedig omdat t 2 keer niet erg fout ging)

even een pauze (week ofzo ).

4e: Op m'n tail

nu weer even pauze hehe.

Ik kom er wel . Mini ramp is wel een goed idee trouwens, minder eng dan een quarter pipe met een glimmende laag zwart asfalt eronder (hint try nummer 3).
pi_26019201
Als het weer mooi weer is ga ik stoepje op en af ollieen. Als dat een beetje gaat (vooral angst overwinnen ), dan ga ik de funbox op en af. En als dat Ok gaat, dan moet ik toch wel 50-50's kunnen. Volgens mij nog een dagje of 2 skaten en dan moet het wel lukken . Zeker nu ik de ollie wel aardig onder de knie heb.

Met indroppen denk ik dat het loont om pols- en elleboogbeschermers te gebruiken. Dan kun je je val op het asfalt tenminste breken zonder helemaal open te liggen .
pi_26022531
De truuk bij het stoepje op en af ollieen is: ga hard.
Denk je dat je hard gaat? Ga nog 2 keer zo hard, dan hoef je bij wijze van spreken alleen maar je voorste wielen op te tillen en je staat er al op. Als het hoger wordt pop je wat harder en sta je er ook op.
Is natuurlijk logisch, als je hard gaat hoef je maar een paar tiende van een seconde hoog te springen want daarna rijdt je alweer over de stoep/funbox, ga je langzaam dan moet je veel langer hoog blijven en om te compenseren dus 2 keer zo hoog springen.

50-50's over de rand van de funbox lukken me nog niet geweldig, maar zijn niet moeilijk, vooral een kwestie van mikken.

Pols en elleboogbeschermers heb ik toen ik skeelerde 1 keer gebruikt in een half-pipe, ik werd compleet gestoord van het beperkende gevoel dat ik kreeg.
  maandag 11 april 2005 @ 13:13:28 #246
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_26145441
wow, het leeft hier dus toch nog!

Nou, ik ben natuurlijk weer eens op mijn bek gegaan voor de verandering.
Deze keer mijn knie verdraaid + schouder uit de kom. Nog aantal weekjes niet rollen (met dit mooie weer )

Oh, wel een filmpje online gezet:
http://www.icelounge.com
member search,
en vul als member nickname 'goofup' in.
pi_26153841
quote:
Op maandag 11 april 2005 13:13 schreef Goofup het volgende:
Nou, ik ben natuurlijk weer eens op mijn bek gegaan voor de verandering.
Deze keer mijn knie verdraaid + schouder uit de kom. Nog aantal weekjes niet rollen (met dit mooie weer )
Je kan natuurlijk ook net als ik alleen maar stoepje op stoepje af ollieen . Hoewel... Breek je je been natuurlijk.

Je kunt trouwens met een schouder uit de kom toch best skateboarden? Mooie hands-down stilo . Tja, als ik niet kan skaten ga ik vaak toch effe kijken, neem ik mijn camera mee. Maar als je al zo lang skate is dat misschien ook niet leuk meer.

Misschien is het een goed idee om eens op fitness te gaan? Doe ik nu ook, en ik merk dat mijn enkels sterker worden en dat ik nu veel meer durf. Nog wel last van mijn elleboog die ik vorig jaar nog net effe op de laatste mooie dag verneukte, maar alla, ik heb ook last van mijn knieen en schouder dus het valt niet zo op .

Naja, inderdaad leeft het hier weer. Met het mooie weer verdwijnt mijn winterdepressie als sneeuw voor de zon en durf ik hier weer te posten.

Ik weet zeker dat ik dit jaar een keer bij je langs kom in de winkel. Mijn deck begint te kraken, dus ik heb binnenkort een nieuwe nodig . Ik verrij liever 25 euro benzine om voor 50 euro een deck bij een kennis te kopen dan dat ik hier 75 euro voor een nieuw deck neerleg .
pi_26154523
Decks voor 50 euro? Waar!

Heb vrolijk m'n eigen skateboard kastje in elkaar geknutseld en daar kan nog een deck bij .

Ik baal er sowieso van dat Decks hier in NL zo over de 80 euro gaan, terwijl je er in Amerika 2 of 3 voor hetzelfde bedrag krijgt.

Ik heb alleen van de eerste keer dat ik in een skatepark rond reed wat mooie aandenkens (die pas 2 weken terug helemaal zijn verdwenen), 2 gigantische blauwe plekken op allebei de zijkanten van m'n bovenbenen (omhoog rijden, en vervolgens dat board onder je vandaan zien scheiten , gebeurd gelukkig niet meer ).
M'n broertje maakte laatst nog wel een mooi klapper, hij sprong op een schuin stukkie beton, z'n bord schoot 5 meter verder en hij verwisselde 10cm voor de neus van m'n vriendin heel snel z'n hoofd met z'n voeten .
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:02:56 #249
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_26168827
quote:
Op maandag 11 april 2005 19:19 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat ik dit jaar een keer bij je langs kom in de winkel. Mijn deck begint te kraken, dus ik heb binnenkort een nieuwe nodig . Ik verrij liever 25 euro benzine om voor 50 euro een deck bij een kennis te kopen dan dat ik hier 75 euro voor een nieuw deck neerleg .
welkom,

ik kan je alleen niet verzekeren dat ik er zal zijn. Meestal hang ik er donderdagavond wel rond en op zaterdag in de loop van de middag ook vaak.
  dinsdag 19 april 2005 @ 12:42:12 #250
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_26345216
afgelopen zondag was een nike demo in Area 51. Het team van nederland en belgie was er. Was wel leuk, ware het dat ik zelf niet kon skaten en ik al snel een beetje gek werd
Damn, ik hoop dat ik snel weer mag rollen, het kriebelt aan alle kanten
pi_26410522
Om t topic maar weer omhoog te kicken.

Ik hoorde vandaag op m'n favo skate spotJE dat ze hier in Alphen een gebouw gekraakt hebben en er een skatepark in hebben gebouwd. De oude SWA hal op de eikenlaan oid. Voor iemand die weet waar het over gaat.
Voor 0,50 mag je naar binnen, misschien dat ik morgen of in de loop van volgende week is naar binnen ga.
  woensdag 4 mei 2005 @ 13:16:13 #252
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_26724553
5 mei staat er op het bevrijdingsfestival in Wageningen een miniramp (buiten, maar wel overdekt bij Kabaal am Gemaal). Allemaal bandjes en lekker skateboarden... ik zal er ook zijn.
pi_27114914
Al gehoord: er komen wereldkampioenschappen Skateboarden naar Rotterdam?! 15-17 juli: street en vert contest. Meer info: www.wsr05.com
Ik ga er wel heen. Gezien het prijzengeld, denk ik wel dat er goeie skaters op af komen.
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:00:34 #254
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_27119226
hoe zit het nu met Münster eigenlijk? Worden daar nu (ook) wereldkampioenschappen gehouden, of is het nu officieel in Rotterdam?

Ik heb begrepen dat de wereldkampioenschappen die voorheen in Münster werden gehouden en daarna verplaatst naar Dortmund, nu weer in Münster werden gehouden (Münster Meisterschaft).
pi_27173421
Klopt volgens mij: http://www.mastership.de/

And after it’s move from Münster to Dortmund, the much bigger Westfalenhalle now seats 10.000 fans. The Münster Monster Mastership was renamed into Monster Mastership and reflects the spirit of skateboarding from all over the world....

After 6 years, the biggest German skateboard-contest moves from Dortmund back to Muenster - the place where it all began!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:20:35 #256
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_27182604
Ik ga toch denk ik maar naar oud vertrouwd Münster. Naar mijn mening zijn dat toch dé wereldkampioenschappen.
  zondag 5 juni 2005 @ 23:20:19 #257
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_27660643
beetje dooie boel hier... skaten er überhaupt nog fok!kers hier?
pi_27674449
Ja hoor, ikke! Maar als het lekker weer is, zit skateboard ik buiten. En verder op boardstyle.nl en www.skateboardfederatie.nl/forum

[ Bericht 6% gewijzigd door Cat_Byte op 06-06-2005 14:14:42 ]
  maandag 6 juni 2005 @ 17:21:23 #259
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_27681680
hey, skateboardfed. zit ik ook wel... (ook Goofup)
pi_27716604
Hmz, ik heb maar weinig geskateboard de afgelopen tijd. Ik ben nu 2 keer in de week aan het fitnessen, maar omdat het zo druk is op mijn werk heb ik eigenlijk verder nergens zin in als ik thuis kom. Hoop dat het binnenkort wat rustiger wordt hier, dan ga ik weer naar buiten .
pi_27720238
Waarom niet 2x p. week skateboarden i.p.v. fitnessen? (Vink persoonlijk leuker, maar smaken kunnen natuurlijk verschillen!)
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:33:18 #262
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_27789613
ik heb het ook mega druk op mijn werk, maar er zijn sowieso altijd nog de weekenden.
Zondag voorrondes NK in Burnside, Deventer.
pi_28119736
Tijd voor een schopje. Maandag ben ik in good ol' Oldenzaal geweest. Op het laatst helaas flink op m'n bek gegaan door een steentje, maar verder lekker gezwommen en naar beneden geroetsjt.

woensdag 22 juni 2005 @ 12:40:33 #264
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_28129912
heey, wanneer is weer oerendhard, eigenlijk?
pi_28136007
6 en 7 augustus, staat hier: http://www.skateboardfederatie.nl/agenda.htm
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:50:46 #266
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_28159697
ok thanks. Ga er zeker weer heen dit jaar. Was zeker gezellige boel vorig jaar!
Hopen dat het weer net zo ok is als toen
  maandag 11 juli 2005 @ 18:55:27 #267
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_28713735
gaat er hier nog iemand naar Rotterdam van 't weekend? Zo ja, wie blijft daar pitten en hoe?
pi_28724816
Jongens/Mannen, ik ben begonnen met skateboarden!

Een vriend van me skate al een tijdje en kan het wel goed(vind ik ). Ik heb een paar keer op zn board gestaan en ik vond het wel leuk eigenlijk. Dus ik heb een paar dagen geleden een goedkoop boardje bij perry sport gekocht(30euro). Ik wou niet meteen zo een duur board kopen omdat ik het zonde zou vinden als ik het maar een paar weekjes zou doen.

Nou meteen ff de straat op, we hebben een lang pad van asfalt achter het huis waar je heerlijk kan rijden, en wat gecruist en de ollie geprobeerd. De olie kon ik stilstaand de eerste dag(uur) al redelijk, ik heb alleen wat moeite met het landen op beide benen tegelijk.
Vandaag ook nog een paar uurtjes geskate, alles gaat steeds een stukje beter. Mijn doel is de komende weken goed(en snel) te leren rijden en de ollie ook rijdend te kunnen. Ik merk dat het ik toch nog bang ben om hard onderuit te gaan als ik de ollie rijdend probeer

Oefenen, oefenen, oefenen en dat moet het allemaal hopelijk lukken.

PS; Ik ben bijna 19, dus redelijk aan de late kant maarja ik moet toch iets te doen hebben
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
  dinsdag 12 juli 2005 @ 12:27:15 #269
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_28733149
maakt niet uit toch? ik ben ook al 27 en ben nog steeds fanatiek bezig. Wel minder de tijd ervoor dan vroeger, maar ik vind het nog altijd een uitdaging.
pi_28750216
Bijna 19...ik wou dat ik toen was begonnen. Ik ben op mijn 24e begonnen, dus het is allemaal maar relatief!
Als je maar lol hebt erin
pi_28750275
quote:
Op maandag 11 juli 2005 18:55 schreef Goofup het volgende:
gaat er hier nog iemand naar Rotterdam van 't weekend? Zo ja, wie blijft daar pitten en hoe?
Moi! Ik dacht trouwens dat jij Münster prefereerde?
Ik wilde eigenlijk alleen naar de vert contest gaan, maar nu ik 2 kaartjes heb gewonnen....
Ha! ook maar naar streetcontest. Maar ik pit lekker thuis, in die mooie stad achter de duinen
pi_28751291
Wel leuk al die fietsers die zeggen dat je er niks van kunt en opmerkingen maken als 'wie als eerst iets breekt!' en 'die jongens gaan hun nek breken!'. En als je dan vraagt of ze het zelf eens willen proberen fietsen ze altijd snel door
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:16:21 #273
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_28764899
Ja, wilde eigenlijk naar Münster, maar daar kwam het toch niet van (te druk met vanalles). Dan toch maar Rotterdam (wat een straf hè ). Iemand kon evt. nog kaartjes voor me regelen ook . Weet nog niet hoe ik het ga doen met slapen (of dat ik überhaubt ga slapen), maar ik neem in ieder geval een tentje mee.
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:27:15 #274
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_28765276
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 22:11 schreef stFz het volgende:
Wel leuk al die fietsers die zeggen dat je er niks van kunt en opmerkingen maken als 'wie als eerst iets breekt!' en 'die jongens gaan hun nek breken!'. En als je dan vraagt of ze het zelf eens willen proberen fietsen ze altijd snel door
Ja, maar je krijgt ook wel positieve feedback. Ik heb zelfs ooit een keer geld gekregen om een ijsje te kopen van een vent die stond te kijken, haha!
pi_28794862
Dat is mij nou nooit overkomen! Wel stonden er laatst twee oude dametjes bij de pool te kijken (ja, mét rollator) en je zag die hoofden de hele tijd meebewegen met de skaters en fietsers. En telkens als er iemand omhoog kwam, was het hoog gilletje van "Oe!!!!", met de handen voor de mond. Reuzespannend vonden ze het.

Balen hoor, dat je naar Rotterdam moet.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 07:36:25 #276
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_28821422
ja shit man (vrouw), moet ik weer naar Rotterdam.. heb ook al een slaapplaats redelijk in de buurt kunnen regelen (Capelle a/d Ijssel).
pi_28825566
Ik zit dus min of meer met een probleem...
Ik vind skateboarden(alles erop en eraan) helemaal geweldig!
alleen ik kan niet skaten
En ik ken ook vrij weinig mensen die skaten....dus van iemand leren HO MAAR!
that really sucks , want wil t wel graag leren
Dus iemand tips?
pi_28826689
Ik zit een beetje met een probleem...
ik vin skateboarden echt helemaal geweldig!
Alleen ik kan t niet ..ik ken nl geen people die skaten dus ookgeen mensen die het me kunnen leren...
Iemand tips??
kn btw zijn dat ik 2 keer iets geplaatst heb:P
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:12:27 #279
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_28828254
gewoon naar een plek gaan waar je vaker skateboarders/-sters ziet en zeggen dat je net begint. Of ie wat leuke tips heeft om eerst te leren. Niks mis met nieuwe vrienden toch?
pi_28843379
Zeker niks mis met a bunch of new friends!:)
pi_28846927
Anders gebruik je deze thread om een oproep neer te zetten:

"Romanxl zoekt m/v, xx jaar, omgeving ... om te rollen".

Ik woon in Den Haag, zeker niet in de buurt?
pi_28857432
Skateboarden is echt verslavend! Maar vooral als je samen met andere skateboard, dan blijf je gemotiveerd en leer je makkelijker

Ik kan nu rijdend ollien, nog niet heel goed maar het lukt best vaak Dit moet ik nog veel oefenen en ook moet ik de timing onder de knie krijgen voor het springen op een stoeprandje of over een tak
  zondag 17 juli 2005 @ 02:20:29 #283
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28874716
Morgen de laatste dag van het WK-skate in Rdam, waar moet ik wezen?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28880572
nee woon cker niet in de buur van denhaag!
maar bedankt voor de tip:)
pi_28883166
Heeyyy

Net naar het worldchampionship Skateboarding Rotterdam geweest en ik moet zeggen ;

Was behoorlijk spectaculair ! Op het schouwburgplein was het niet echt interresant, stonden 2 mega ramps maar er gebeurde weinig..op westblaak was het genieten !! Het mooie is dat je ook gastjes van 6 jaar bezig ziet, echt geniaal
Alleen jammer dat die vriendinnen van die skaters je echt vuil aan gaan zitten kijken als je een foto maakt..
  zondag 17 juli 2005 @ 15:27:26 #286
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28883267
Ik was pas net wakker, en ik had in gedachten zo rond 12.00 wakker te zijn,
kut
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28888599
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 12:15 schreef romanxl het volgende:
Ik zit een beetje met een probleem...
ik vin skateboarden echt helemaal geweldig!
Alleen ik kan t niet ..ik ken nl geen people die skaten dus ookgeen mensen die het me kunnen leren...
Iemand tips??
kn btw zijn dat ik 2 keer iets geplaatst heb:P
Same here ! Vanaf de 2e middelbare school vond ik t hele skatewereldje al interresant, maar zelf kan ik het niet (inline)skaten kan ik prima, maar ik doel natuurlijk op skateboarden.Niemand van mn vrienden skate,en in rotterdam op skatebaan helpen ze je echt niet ..en ben ook nog s een meisje dus dan word t meteen weer als zo'n versierpoging gezien :S
Zeker na vandaag op t worldchampionship zit ik echt te dubben of ik gewoon zo'n plankie zal kopen..maarja..en dan..:S
pi_28890323
Ik ken het gevoel (ben ook een meisje)! Stuur me anders een mailtje. Den Haag is niet zo heel ver, dus we kunnen best eens samen rollen (heb evt. een deckje te leen als je er zelf geen hebt).
Heb je Evelien Boulliard nog gezien op het WK, in Ahoy? Die ging bij de trick contest nog een paar keer van de handrail af. supervet
  maandag 18 juli 2005 @ 12:12:24 #289
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_28906141
quote:
Op zondag 17 juli 2005 20:31 schreef Cat_Byte het volgende:
Ik ken het gevoel (ben ook een meisje)! Stuur me anders een mailtje. Den Haag is niet zo heel ver, dus we kunnen best eens samen rollen (heb evt. een deckje te leen als je er zelf geen hebt).
Heb je Evelien Boulliard nog gezien op het WK, in Ahoy? Die ging bij de trick contest nog een paar keer van de handrail af. supervet
damn, dat heb ik gemist. Ik zat eerst op een perfecte plek (ergens bovenin), maar werd daar op een gegeven moment weggekickt, omdat ze boven af gingen sluiten. Toen ben ik op een plek gaan zitten, waar je niet goed op de rail kon kijken.
Ik vond de finale zeker spectaculair. Op zaterdag was ik een beetje van mening dat het met zijn vieren tegeljik skaten de druk een beetje van de skaters halen. Dit werkte positief uit op de creative truuks die geprobeerd werden, maar dan viel dus de druk wat weg dat het moést lukken en lukte er in mijn ogen minder. Maarja, ik heb zaterdag maar een paar heats bekeken, dus ik kan niet echt oordelen.

Zondag bij de finale gingen ze in ieder geval goed los! Bastien Salabanzi weer de winnaar. Vond het niet echt een verrassing ook. Die gozer heeft gewoon complete controle. Wel jammer dat alles flip, backside, of backside flip is (met evt. een boardslide erin). Maar toch is hij terecht de winnaar.
Cabalereal kickflip op die mega-stijle bank, of double backside kickflip zooo gecontroleerd. Kan zijn dat mensen die een tribune onder mij zaten wat kwijl uit mijn openhangende mond hebben gehad. Sorry daarvoor..
pi_28911635
Salabanzi vond ik ook een zeer terechte winnaar. Die heats waren lekker chaotisch, ik had liever gezien in de finale dat ze 1 voor 1 een run hadden. Iedereen was wel lekker hyper in de finale
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:25:50 #291
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_28971453
ik vond die heats inderdaad wel goed bij de voorrondes, maar ik denk inderdaad dat een individuele finale toch duidelijker was geweest. Ik heb het idee dat iedereen in de finale zijn ogen richtte op Bastian, waardoor enkele truken van de andere finalisten over het hoofd gezien werden. Ook was mij zo niet helemaal duidelijk wie nou precies wie was (op Wieger na dan, die is gemakkelijk te herkennen )
pi_29205492
Wij meide hebben t maar moeilijk
  zaterdag 30 juli 2005 @ 02:18:11 #293
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_29257677

even voorstellen, ben roy, 17 jaar enzo
skate vroeger wel eens, eerst inline tot mijn 13de toen gaan skateboarden die zomer, na die zomder eigenlijk niet meer gedaan tot deze zomer nadat het uit ging met mijn vriendin en ik wel schrikbarend veel vrije tijd had

tricks kon ik toen al niet, heb gelijk een prodeck gekocht,
eerste echte setup:
ATM deck
vengers trucks
red dragon lagers
en merkloze wheels

na de gewone ollie's, axle stalls, en andere makkelijke tricks oefenen. had ik wat chips in mijn deck en ik vond hem niet echt fijn meer, naar shifty's in enschede (toffe zaak) een blind deck gekocht
en nieuwe lagers erin omdat deze helemaal naar de klote waren. ook red dragons deze keer, op deze skate ik nog altijd,
mijn tricks zijn
ollie (nouja stoeprand >_>)
boardslide's (ben ik gisteren mee begonnen)
axle stalls en varianten (hoewel ik niet goed kan blijven staan en meteen weer indrop.)
pop-shovit (alleen waar ik boos ben stick ik hem, weet niet waarom denk omdat mij dan niks meer boeit )

dat was het zowel
trouwens ik skate in winterswijk, ga binnenkort in lichtenvoorde skaten aangezien ik daar ga wonen. de kick/ de zoo of hou dat nu gaat heten daar ga ik binnenkort naar toe
  zaterdag 30 juli 2005 @ 02:18:57 #294
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_29257699
en trouwens spitfire wheels eronder geflikker nu aangezien met powerslide's je wheeltjes nogal slijten
  zaterdag 30 juli 2005 @ 02:45:21 #295
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_29258185
om trouwens mijn posts ook even iets op te krikken
ik heb het voor elkaar gekregen toen ik stilstaand een ollie deed (kon alleen blijkbaar rijdend)
mijn enkelbanden uit te rekken, 2 botjes in mijn voeten gebarsten/gebroken.
6 weken niet skaten of lopen
moest op krukken lopen, maar aangezien ik in arnhem op school zit mijn voet maar goed in getaped. en zonder krukken gelopen. en stond naar een weekendje alweer op mijn skateboard
trouwens die foto hier boven is dat nu de beruchte snake? en hoe hoog is de quater op oerend hard? want erwin doet mee maar een quater hoger als zijn eigen dropt die kerel noot in end ie is 1 meter ofzo
pi_29273469
Als ik jarig ben (minder dan een maandje) koop ik ook maar eens een prodeck, de lagers van dit G&S deck zijn gewoon kut en het prodeck van een vriend van me voelt gewoon lekkerder aan .

Ok anyway, ik kan nu al een beetje op een stoepje ollien, vind ik wel cool Twee dagen geleden kwam ik erachter dat er een skateparkje hier 5minuten vandaan is, wordt hier ook de snake genoemd.
Was gister een jongetje van hooguit 10 aan het indroppen enzo, allemaal shizzle die ik nog niet kan en toen kwam hij ons ook nog vragen of we ff de manueel wouden voordoen :D Toen hij met zn moeder wegging en het donker werd gingen we zelf proberen van zon klein rampje af te gaan. De eerste keer was wel ff eng, maar gelukkig gingen we omstebeurt elkaar opvangen, en na een paar pogingen lukte het zonder hulp

En nu ga ik er weer heen!

PS: wat is het 'makkelijkste' truukje om te leren na de ollie? kickflip, shov-it?
pi_29364127
Dope shit hoor net hier in Apeldoorn, waren een paar skaters van Built to destroy. Kwamen ff een demotje geven. Shit die gasten waren wel naar. 1 gastje van 12 ofzo uit Amerika die was echt goed. Alles landen
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
pi_29379937
Ik wil ook weer gaan beginnen. Ik heb vrienden die best goed zijn dus dan kan ik daar van leren. Weet er iemand nog een goede online webshop?

Binnenkort verhuis ik wel naar Tilburg is het daar een beetje leuk skaten?
pi_29465530
Njah ben Roman....en zoek een skatemaatje!
pi_29465917
Ben 15 jaar wil graag leren skaten!
age doesnt matter
geslacht ook niet!
\Dus iemand die een beetje geduld heeft om mij te leren skaten, moet maar even reageren!
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:29:55 #301
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_29681725
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 02:45 schreef luciferist het volgende:
...maar aangezien ik in arnhem op school zit....
Heej, ik woon in Arnhem. Ik werk alleen doordeweeks en ben pas tegen 6-7 uur weer in Arnhem, dan zul je wel weer foetsie zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')