Vind het een prima thema, ga mijne van vannacht alleen niet vertellenquote:Op zondag 13 juni 2004 22:14 schreef melonovy het volgende:
* Loena-tik- doet thema suggestie: dromen in je zwangerschap
Ben je gek! Je mag juist trots op jezelf zijn, dat je er goed over na hebt gedacht! En als je kindje het je later vraagt, kun je volmondig antwoorden dat het niet gepland, maar wel heel erg gewenst isquote:Op zondag 13 juni 2004 21:48 schreef Luchtbel het volgende:
Iedereen die gereageerd had op m'n vraag over abortus bedankt.
Gek dat ik er zo aangewend ben inmiddels terwijl ik in het begin zo twijvelde, ik schaam me er soms zelfs een beetje voor, maar ja dat is achteraf. Bedacnkt voor de reacties, ben dus niet de enige.
Zo denk ik er dus ook over, ook voor mezelf. Heb er nu zelf een goed gevoel over, omdat we er bewust voor gekozen hebben het te houdenquote:Op zondag 13 juni 2004 22:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Ben je gek! Je mag juist trots op jezelf zijn, dat je er goed over na hebt gedacht! En als je kindje het je later vraagt, kun je volmondig antwoorden dat het niet gepland, maar wel heel erg gewenst is
Precies, zo denk ik er ook over.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Ben je gek! Je mag juist trots op jezelf zijn, dat je er goed over na hebt gedacht! En als je kindje het je later vraagt, kun je volmondig antwoorden dat het niet gepland, maar wel heel erg gewenst is
Dat kind is nu al 2 jaar.. en al 2 jaar kan ik er maar niet aan wennen dat mijn naam gebruikt wordt voor iemand andersquote:Op zondag 13 juni 2004 22:52 schreef LadyS het volgende:
Eloïse
Gewoon doen. Vreemder dan wat er tot nu toe is geschreven, kan ik haast niet meer voorstellen . . .quote:Op zondag 13 juni 2004 22:25 schreef Loena-tik- het volgende:
Vind het een prima thema, ga mijne van vannacht alleen niet vertellen( verdraagt het daglicht zeg maar niet
)
Ik heb dat op een andere manier, ik kan er al twee jaar lang niet aan wennen dat iemand zo`n lelijk kind zo`n mooie naam geeft, of ben ik dan een beetje te eerlijkquote:Op zondag 13 juni 2004 23:31 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dat kind is nu al 2 jaar.. en al 2 jaar kan ik er maar niet aan wennen dat mijn naam gebruikt wordt voor iemand anders
En voorop de prive/story/weekend vind ik 't nog steeds heel raar staanAlsof er iets over mij in dat blad zou staan
Neh, doe het lekker toch nietquote:Op zondag 13 juni 2004 23:32 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Gewoon doen. Vreemder dan wat er tot nu toe is geschreven, kan ik haast niet meer voorstellen . . .
*grinnik*quote:Op zondag 13 juni 2004 23:56 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Ik heb dat op een andere manier, ik kan er al twee jaar lang niet aan wennen dat iemand zo`n lelijk kind zo`n mooie naam geeft, of ben ik dan een beetje te eerlijk![]()
Maar je weet wat ze zeggen he... "lelijk in de luier, mooi in de sluier"quote:Op maandag 14 juni 2004 00:16 schreef E.T. het volgende:
*grinnik*
maar de oranje-telgjes blinken niet uit in mooie babies..
Ahh toe, doe's vertel . . .quote:Op zondag 13 juni 2004 23:57 schreef Loena-tik- het volgende:
Neh, doe het lekker toch niet![]()
Oke daar heb je ook weer gelijk in, thanksquote:Op zondag 13 juni 2004 22:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat voor verstand hebben verloskundigen en kraamhulp van opvoeding en problemen daarbij? Waarom moet er een register komen waar zij dingen kunnen melden? De 'gewone burgerplicht' voor het melden van kindermishandeling geldt nu toch al voor hen, wat voegt dit toe?quote:Kraamhulp wordt waakhond voor jeugdproblemen
Uitgegeven: 14 juni 2004 09:00
DEN HAAG - Verloskundigen en kraamhulpen moeten problemen gaan opsporen bij de opvoeding van babies. Als ze problemen tegenkomen, dan moeten ze die laten opnemen in een centraal register van de gemeente, waar hulpverleners, medici en mogelijk ook de politie inzage in krijgen.
Staatssecretaris Ross (Volksgezondheid) zal maandag tijdens een conferentie een landelijk systeem voorstellen van registratie van problemen bij jonge kinderen. Door er zo snel bij te zijn, hoopt de staatssecretaris problemen bij de opvoeding in een vroeg stadium te kunnen corrigeren.
quote:Op maandag 14 juni 2004 09:24 schreef phluphy het volgende:
Piglet Laten we hopen dat het een groeispurtje is. Doe voor de zekerheid toch maar rustig aan!!!
ow, wat raarquote:Op maandag 14 juni 2004 09:32 schreef Githa het volgende:
Lady S, ik was uitgegaan van mijn laatste menstruatie ...tenminste ik had dat uit laten rekenen op babybrabbel.nl nam aan dat dat wel klopte ...![]()
Ik wacht de echo wel af...
Misschien denkt de verloskundige dat jij niet weet dat je de eerste twee weken gratis en voor niks krijgt en denkt ze dus dat jij die er nog niet bij hebt gedaan...quote:Op maandag 14 juni 2004 09:32 schreef Githa het volgende:
Lady S, ik was uitgegaan van mijn laatste menstruatie ...tenminste ik had dat uit laten rekenen op babybrabbel.nl nam aan dat dat wel klopte ...![]()
maar ik moest mijn menstruatie dagen doorgeven .....quote:Op maandag 14 juni 2004 09:57 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Misschien denkt de verloskundige dat jij niet weet dat je de eerste twee weken gratis en voor niks krijgt en denkt ze dus dat jij die er nog niet bij hebt gedaan...
Dan zie ik nog maar één mogelijkheid....Het kleintje is nu al spuugeigenwijsquote:Op maandag 14 juni 2004 10:16 schreef Githa het volgende:
[..]
maar ik moest mijn menstruatie dagen doorgeven .....ook geen optie dus
Dan kruip je nog een paar uurtjes lekker je bed weer in . . .quote:Op maandag 14 juni 2004 10:40 schreef pluisje het volgende:
Geen nieuws van het front hier, alleen dat ik best nog een paar uur had kunnen slapen
O jakkesquote:Op maandag 14 juni 2004 08:41 schreef Luchtbel het volgende:
'Ik woonde onder in een put samen met Samara van The Ring en we dronken daar karnemelk'
Ja, eerst even wasje draaien en heleboel chocomel drinken, daarna ga ik weer lekker duttenquote:Op maandag 14 juni 2004 10:44 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Dan kruip je nog een paar uurtjes lekker je bed weer in . . .
Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden...quote:Op maandag 14 juni 2004 09:39 schreef poemojn het volgende:
Ik heb niets gedroomd..
Wat vinden jullie hier van:
[..]
Wat voor verstand hebben verloskundigen en kraamhulp van opvoeding en problemen daarbij? Waarom moet er een register komen waar zij dingen kunnen melden? De 'gewone burgerplicht' voor het melden van kindermishandeling geldt nu toch al voor hen, wat voegt dit toe?
Ze moeten gewoon weer wat te bemoeien hebben . . .quote:Op maandag 14 juni 2004 11:34 schreef piglet het volgende:
-knip-
Stel dat dat soort dingen allemaal klakkeloos gemeld worden in een centraal registratiesysteem![]()
Lekker, chocomelquote:Op maandag 14 juni 2004 10:49 schreef pluisje het volgende:
Ja, eerst even wasje draaien en heleboel chocomel drinken, daarna ga ik weer lekker dutten
Het idee is goed, want er zijn vaak nog te veel wantoestanden in gezinnen die met melding aangepakt hadden kunnen worden.quote:Op maandag 14 juni 2004 09:39 schreef poemojn het volgende:
- vraagstuk over kraamhulp etc -
Ja maar Mevrouw Piglet, moet ik u dan nog vertellen over de wisselwerking tussen de hersentjes en het lijf?quote:Op maandag 14 juni 2004 09:43 schreef piglet het volgende:
Eigenlijk doe ik helemaal niet druk, maar m'n hersentjes gaan soms maar door![]()
Dat gevoel krijg ik er ook bij... Ook als je het bijbehorende rapport leest. Eerst een heel verhaal over dat mensen kinderen krijgen zo lang uitstellen en dat er zo weinig kinderen geboren worden (opl: meer kinderopvang, langer bevallingsverlof), dan eea over het maatschappelijk belang van kinderen en een goede opvoeding en vervolgens taakuitbreiding voor kraamzorg, verloskundigen, consultatiebureau.. Waarbij nog vermeld wordt dat er nog moet worden vastgelegd welke gegevens uit de dossiers moeten worden overgedragen naar de volgende stap in het traject.quote:Op maandag 14 juni 2004 11:34 schreef piglet het volgende:
Aan de ene kant is het natuurlijk geweldig dat problemen in gezinnen zsm worden opgespoord. Aan de andere kant ben ik wel een beetje bang voor te veel instanties die zich bemoeien met gezinnen en de manier waarop zij hun kinderen opvoeden.
Ik heb ook altijd het gevoel dat op de een of andere manier dit niet gaat werken op de manier waar het voor bedoeld is...
Je kunt je daarvoor (ja, jij dus nu niet meerquote:Op maandag 14 juni 2004 12:35 schreef texelonia het volgende:
Wat een kut verzekering heb ik dan zeg... Net alsof ik daar geld voor heb...
Ja, zeg je gewoon dat je huis een enorme bende is ofzoquote:Op maandag 14 juni 2004 12:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je kunt je daarvoor (ja, jij dus nu niet meer) bijverzekeren. Ik heb dat dus gedaan en word door iedereen uitgelachen, maar het zal je maar gebeuren dat je toch moet bevallen en geen centjes hebt... misschien kun je bij de vlos een sociale indicatie lospeuteren?
Behoorlijk veel info en er worden door de schoolarts soms behoorlijk persoonlijke vragen gesteld! Toch heeft geen enkele instantie/arts/leraar/weetikveelwat bemerkt dat ik mishandeld werd, terwijl ik -naar ik later begrepen heb- toch wel wat specifieke kenmerken van een mishandeld kind vertoonde. Maar toen ik een jaar of dertien, veertien was en ik voor het laatst naar de schoolarts ging, werd wel uit het niets gevraagd of mijn vader geen sexuele handelingen met me verrichte, want dat had ze bij een klasgenootje ook meegemaakt en ze bleef maar doorzeiken!! Ik heb vriendelijk tegen deze mevrouw gezegd dat ze dood kon vallen (quote:Op maandag 14 juni 2004 11:49 schreef poemojn het volgende:
Weet iemand hier welke gegevens uit het dossier vd verloskundige nu al standaard naar het consultatiebureau gaan? En wat dat consultatiebureau dan weer aan de schoolarts doorgeeft?
Ja, of dat je door je leeftijd en de onverwachte zwangerschap bang bent dat je de emotionele onzekerheid van een thuisbevalling niet aankan (quote:Op maandag 14 juni 2004 12:44 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Ja, zeg je gewoon dat je huis een enorme bende is ofzo![]()
Als ik zou bijverzekeren bij dezelfde verzekering, dan zou het 50% vergoed worden. Om echt alles vergoed te krijgen, had ik dan dus me totaal ergens anders moeten laten verzekeren... Als we de zwangerschap gepland hadden, had ik dat waarschijnlijk ook wel gedaanquote:Op maandag 14 juni 2004 12:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Je kunt je daarvoor (ja, jij dus nu niet meer) bijverzekeren. Ik heb dat dus gedaan en word door iedereen uitgelachen, maar het zal je maar gebeuren dat je toch moet bevallen en geen centjes hebt... misschien kun je bij de vlos een sociale indicatie lospeuteren?
Ik kreeg het ook niet vergoed, heb een particuliere studentenverzekering. Maar op basis van een medisch verleden waarbij ik een beetje heb overdreven bij mijn angst dat er iets aan de hand zou zijn, heb ik een medische indicatie gekregen. Wel slecht van me maar tochquote:Op maandag 14 juni 2004 12:50 schreef texelonia het volgende:
[..]
Als ik zou bijverzekeren bij dezelfde verzekering, dan zou het 50% vergoed worden. Om echt alles vergoed te krijgen, had ik dan dus me totaal ergens anders moeten laten verzekeren... Als we de zwangerschap gepland hadden, had ik dat waarschijnlijk ook wel gedaan
Ach, ben je gek....quote:Op maandag 14 juni 2004 12:55 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik kreeg het ook niet vergoed, heb een particuliere studentenverzekering. Maar op basis van een medisch verleden waarbij ik een beetje heb overdreven bij mijn angst dat er iets aan de hand zou zijn, heb ik een medische indicatie gekregen. Wel slecht van me maar toch
quote:Op maandag 14 juni 2004 12:50 schreef Luchtbel het volgende:
L: ja wel zo ongeveer wil je het weten
Ik ken d'r dus al kei lang en ook irl maar heb nu toch echt op blokkeren en verwijderen gedruktquote:Op maandag 14 juni 2004 12:54 schreef bixister het volgende:
wat een irritant mens luchtbel!
Ja volgens die verklaring welquote:Op maandag 14 juni 2004 12:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ach, ben je gek....
Die is vast zelf ook deprie gewordenquote:Op maandag 14 juni 2004 12:58 schreef bixister het volgende:
Pat vindt vast niet voor niks alles stom.
Groot gelijk hoor. Naar hoor als mensen alleen maar in zichzelf geïnteresseerd zijn.quote:Op maandag 14 juni 2004 12:56 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik ken d'r dus al kei lang en ook irl maar heb nu toch echt op blokkeren en verwijderen gedruktvoeg d'r wel weer een keer toe als ik er weer tegen kan, dit gaat echt al weeeeken zo
![]()
Thanks, ik deed nog kei lief tegen d'r maar goed ze had wel 1 leuke opmerking terug moeten maken, dat was genoeg geweest, jammer maar helaasquote:Op maandag 14 juni 2004 13:09 schreef snoopy het volgende:
[..]
Groot gelijk hoor. Naar hoor als mensen alleen maar in zichzelf geïnteresseerd zijn.
Enne, ik vind jouw kamertje heeeeel mooi Luchtbel![]()
Ik weet überhaupt niet of ik tegen die tijd wel een "thuis" heb om te bevallenquote:Op maandag 14 juni 2004 12:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, of dat je door je leeftijd en de onverwachte zwangerschap bang bent dat je de emotionele onzekerheid van een thuisbevalling niet aankan ()
Ik denk het niet, ik heb er zelf erg lang over moeten doorgaan...quote:Op maandag 14 juni 2004 13:35 schreef texelonia het volgende:
[..]
Weet dus niet of we voor of na de bevalling verhuizen, misschien staat alles wel in de verhuisdozen straks, zou ik dat kunnen "gebruiken"
Volgens mij is dat een sociale indicatie. Ik zou dat alleen wel zo spoedig mogelijk regelen (dat je je zwangerschap rustiger beleeft als je weet dat dat in orde is, ofzo)quote:Op maandag 14 juni 2004 13:35 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik weet überhaupt niet of ik tegen die tijd wel een "thuis" heb om te bevallen
Micha en ik wonen onofficiëel samen. We huren allebei één kamer, en hebben een gedeelde badkamer en keuken enzow. In elke kamer mag maar 1 persoon wonen. Dus we moeten hier weg nu we een kind krijgen. Maar jah, voorlopig hebben we nog geen huis... Weet dus niet of we voor of na de bevalling verhuizen, misschien staat alles wel in de verhuisdozen straks, zou ik dat kunnen "gebruiken"
Ieder voor zich hoor, ik moet er ook niet aan denken thuis te bevallen. En in andere ons omringende landen is het ziekenhuis de norm. Een beetje raar dat je daar hier dan zo'n hoog bedrag voor moet neertellen!quote:Het is niet dat ik heel erg anti-thuisbevallen ben ofzow. Maar mij trekt het thuisbevallen gewoon niet zo, ziekenhuis lijkt me gewoon prettiger. Maar als ik er zo'n hoog bedrag voor neer moet tellen, dan maar niet hoor..
Ach texelonia. nog niet al te druk om maken hoor. Ik wilde aan het begin van mijn zwangerschap ook alleen maar in het ziekenhuis bevallen. Sinds een paar weken ben ik helemaal overstag en ga ik het gewoon proberen om thuis te bevallen. Ben er 'gewoon' naartoe gegroeid. Wat enorm helpt is natuurlijk het feit dat mijn zwangerschap tot nu toe goed verloopt.quote:Op maandag 14 juni 2004 13:35 schreef texelonia het volgende:
Het is niet dat ik heel erg anti-thuisbevallen ben ofzow. Maar mij trekt het thuisbevallen gewoon niet zo, ziekenhuis lijkt me gewoon prettiger. Maar als ik er zo'n hoog bedrag voor neer moet tellen, dan maar niet hoor..
Fijn dat alles goed is. Toch weer een geruststelling. Heb je het nog gehad over het feit dat je je niet lekker voelde? Wat zeiden ze erover? En wel bellen he als je je niet lekker voeltquote:Op maandag 14 juni 2004 13:42 schreef LadyS het volgende:
Kortom alles is goed eigenlijk. Ik moet wel nog steeds bellen als ik me beroerd ga voelen..
Denk het niet dus...quote:Wanneer kom ik in aanmerking voor een urgentie?
Vanwege de krappe woningmarkt in de regio Utrecht kunt u alleen in echte noodgevallen die direct te maken hebben met uw huidige woonsituatie in aanmerking komen voor een urgentie.
U komt NIET voor urgentie in aanmerking als u:in verwachting bent en niet genoeg/ geen woonruimte heeft
Kraamzorg heb ik ook die eigen bijdrage idd...quote:Op maandag 14 juni 2004 13:42 schreef LadyS het volgende:
texelonia, Ik moet voor mijn bevalling in het ziekenhuis 129 euro betalenen dan nog de kraamzorg 154 euro
(eigen bijdrage 3,50 per uur)
Ze zei dat als het echt niet goed was, dat ik dan ook echt beroerd zou zijn, dus knallende koppijn, braken enz. of juist heeeeel veel vage klachten bij elkaar.. Dat je echt raar voelt en niet thuis te brengen en vaag te omschrijvenquote:Op maandag 14 juni 2004 13:47 schreef snoopy het volgende:
[..]
Fijn dat alles goed is. Toch weer een geruststelling. Heb je het nog gehad over het feit dat je je niet lekker voelde? Wat zeiden ze erover? En wel bellen he als je je niet lekker voelt![]()
Spullen kopen kan allemaal wel meevallen hoor, als je een beetje creatief denkt....quote:Op maandag 14 juni 2004 13:51 schreef texelonia het volgende:
[..]
Kraamzorg heb ik ook die eigen bijdrage idd...
Maar als ik niet in ziekenhuis kan bevallen (dus geen medische indicatie enzow), kan ik het gewoon niet zelf betalen denk ik... Mag al blij zijn als we alle spullen voor het kind straks kunnen kopen
Vaag omschrijven ben je best goed in tochquote:Op maandag 14 juni 2004 13:52 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ze zei dat als het echt niet goed was, dat ik dan ook echt beroerd zou zijn, dus knallende koppijn, braken enz. of juist heeeeel veel vage klachten bij elkaar.. Dat je echt raar voelt en niet thuis te brengen en vaag te omschrijven
Ja inderdaad.. Maar denk ook niet dat we een urgentie krijgen, eigenlijk.quote:Op maandag 14 juni 2004 13:52 schreef pluisje het volgende:
Hou er ook rekening mee dat ALS je een urgentie voor een woning mocht krijgen, die alleen geldt voor jou, en niet voor Micha. Jullie voeren officieel namelijk 2 aparte huishoudens, en het probleem ligt alleen bij jouw situatie, niet bij die van hem.
Dat houdt dus in dat je ws een 1 of 2 kamer woning krijgt, en nog wellicht niet kunt gaan samenwonen.
Ik hoop het. Maar als ik dan zo'n lijst zie van wat je allemaal moet hebbenquote:Op maandag 14 juni 2004 13:54 schreef Luchtbel het volgende:
Spullen kopen kan allemaal wel meevallen hoor, als je een beetje creatief denkt....
Ik schrok me ook lam...maar ben toen aan het rekenen gegaan en het bleek best wel mee te vallen achteraf. Ik denk dat ik niet meer dan 200 euro heb uitgegeven (kinderwagen heb ik cadeau gehad) en ik heb toch goeie spullen en alles ongeveer wel in huis. Er zijn zoveel outlets, markten, tweedehandsspullen te koop. En ook veel dingen kun je vragen of overnemen van bekenden.quote:Op maandag 14 juni 2004 14:00 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik hoop het. Maar als ik dan zo'n lijst zie van wat je allemaal moet hebben
Stom stom stom, ik was even vergeten dat de buren nog steeds volgens het motto "Een dag niet geboord is een dag niet geleefd" levenquote:Op maandag 14 juni 2004 10:49 schreef pluisje het volgende:
[..]
Ja, eerst even wasje draaien en heleboel chocomel drinken, daarna ga ik weer lekker dutten
Moest ze die gaten niet dichtstoppen of geldt die regel niet bij koopwoningen ??quote:Op maandag 14 juni 2004 14:51 schreef piglet het volgende:
De vorige bewoonster hield er blijkbaar van om op elke muur minstens 10 dingetjes op te hangen![]()
).
quote:Op maandag 14 juni 2004 15:25 schreef m@x het volgende:
Wat betreft de dromen tijdens de zwangerschap, die zijn er bij mij genoeg. Vannacht had ik een dochter, ze heette Amalia (3 keer raden in wie meneerm@x was veranderd). Ik vergat haar constant te verschonen en eten te geven en toen was ze dood. Ik heb vannacht dus de toekomstige koningin om zeep geholpen........sorry mensen........
Nog nooit van gehoord bij koopwoningen (het viel trouwens niet eens zo erg op, tot je het behang van de muur trokquote:Op maandag 14 juni 2004 14:55 schreef ThunderChild het volgende:
Moest ze die gaten niet dichtstoppen of geldt die regel niet bij koopwoningen ??
quote:Op maandag 14 juni 2004 15:33 schreef piglet het volgende:
Nog nooit van gehoord bij koopwoningen (het viel trouwens niet eens zo erg op, tot je het behang van de muur trok).
Huurwoningen zeker, die moet je achterlaten zoals ie aan jou is opgeleverd. Voor koopwoningen gelden ook bepaalde regels, alleen weet ik niet welke (maar zijn wel minder stomzinnig dan huurwoningen).quote:Maar moet je dat bij huurwoningen dan wel doen?
Ik dacht dat die regel was veranderd en dat, als de nieuwe huurder accoord gaat met de aangebrachte wijzigingen, de woning niet meer in de oude staat hoeft te worden teruggebracht. Maar ik kan het ook verkeerd hebben.....quote:Op maandag 14 juni 2004 15:43 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Breek me de bek niet open . . .
![]()
[..]
Huurwoningen zeker, die moet je achterlaten zoals ie aan jou is opgeleverd. Voor koopwoningen gelden ook bepaalde regels, alleen weet ik niet welke (maar zijn wel minder stomzinnig dan huurwoningen).
Tja, dan kan je wel gaan sproeien, maar dit gaat dus al ruim 5 maanden zo. Ik droom echt de ene nacht nog gekker als de andere. Laatst werd ik snikkend wakker. Ik was samen met 1 van onze katten ontvoerd en ik had weten te ontsnappen en hij niet en ik had geen geld om het losgeld te betalen (10 miljoen voor een jeweetwelkatertje). Echt een drama!quote:Op maandag 14 juni 2004 15:31 schreef ThunderChild het volgende:
[..]![]()
![]()
* ThunderChild is nu in het bezit van melkbesproeid toetsenbord, waarvoor dank
Volgens mij is dit in de nieuwe huurwet inderdaad aangepast. Maar een verhuurder mag volgens mij van deze regelgeving afwijken, en dus toch wel eisen dat de woning opgeleverd wordt in de oude staat.quote:Op maandag 14 juni 2004 16:01 schreef m@x het volgende:
[..]
Ik dacht dat die regel was veranderd en dat, als de nieuwe huurder accoord gaat met de aangebrachte wijzigingen, de woning niet meer in de oude staat hoeft te worden teruggebracht. Maar ik kan het ook verkeerd hebben.....
Ik vind die internetvriendin voornamelijk egoistisch. En als je je zo gedraagt, vind je in je omgeving inderdaad geen luisterend oor meer. Dat zij het moeilijk heeft oké, maar dat zij luchtbel verwijt dat zij door kan gaan, terwijl luchtbel het zonder partner ook niet makkelijk heeft, valt bij mij verkeerd. Je eigen pijn, je eigen verdriet, prima, maar dat moet je niet vergelijken met andermans leven. En zeker door het gebrek aan interesse in haar persoontje kan ik me voorstellen dat luchtbel er even geen zin meer in heeft.quote:Op maandag 14 juni 2004 16:02 schreef Tinkepink het volgende:
Hè, wat reageren jullie hard op die 'internetvriendin'. Het eerste wat bij mij op kwam toen ik het stukje las was 'shit, díe is depressief'. Misschien wou ze haar verhaal eens kwijt en kon ze dat niet in haar eigen omgeving. Of ze baalde op het moment wel heel erg van de BI omdat het nu wel heel erg pijn deed en ze het echt niet meer zag zitten.
In ieder geval weet je niet wat er achter steekt, dus persoonlijk zou ik niet meteen zo hard oordelen over iemand.
Dat klopt, dat was hier bij de woningbouw zelfs voor die nieuwe wet zo... mijn ouders hadden een huurflat, de buren honderdduizend gaten in de muur, de nieuwe bewoners hadden daar geen problemen mee, maar na een paar jaar wilden ze verhuizen en de nieuwe huurder had geen zin in al die gaten. Konden ze mooi de meuk van een ander oplossenquote:Op maandag 14 juni 2004 16:01 schreef m@x het volgende:
[..]
Ik dacht dat die regel was veranderd en dat, als de nieuwe huurder accoord gaat met de aangebrachte wijzigingen, de woning niet meer in de oude staat hoeft te worden teruggebracht. Maar ik kan het ook verkeerd hebben.....
O my God, ik droom nu al zo bizarquote:Op maandag 14 juni 2004 16:04 schreef m@x het volgende:
[..]
Tja, dan kan je wel gaan sproeien, maar dit gaat dus al ruim 5 maanden zo. Ik droom echt de ene nacht nog gekker als de andere. Laatst werd ik snikkend wakker. Ik was samen met 1 van onze katten ontvoerd en ik had weten te ontsnappen en hij niet en ik had geen geld om het losgeld te betalen (10 miljoen voor een jeweetwelkatertje). Echt een drama!
Tinkepink, dit gaat echt al weeeeken zo en eigenlijk al de hele tijd dat ik d'r ken. Ook in het echie zeg maar, ze is zo'n type dat als je zegt; 'ik heb m'n vinger gebroken' reageert met 'moet je horen ik had een keer 10 vingers gebroken dus zeik niet' Normaal kan ik het wel handelen maar vandaag gingen zoals ik al zei mijn zwangere nekharen rechtovereind staan. Maar ja zo lang kan ik niet geirriteerd zijn; dus heb d'r een lief kaartje gestuurd met de reden waarom ik d'r nu ff niet meer wil spreken en dat ze anders maar een keertje langs moet komen en we het er dan wel over hebben.quote:Op maandag 14 juni 2004 16:02 schreef Tinkepink het volgende:
Hè, wat reageren jullie hard op die 'internetvriendin'. Het eerste wat bij mij op kwam toen ik het stukje las was 'shit, díe is depressief'. Misschien wou ze haar verhaal eens kwijt en kon ze dat niet in haar eigen omgeving. Of ze baalde op het moment wel heel erg van de BI omdat het nu wel heel erg pijn deed en ze het echt niet meer zag zitten.
In ieder geval weet je niet wat er achter steekt, dus persoonlijk zou ik niet meteen zo hard oordelen over iemand.
quote:Op maandag 14 juni 2004 15:25 schreef m@x het volgende:
Wat betreft de dromen tijdens de zwangerschap, die zijn er bij mij genoeg. Vannacht had ik een dochter, ze heette Amalia (3 keer raden in wie meneerm@x was veranderd). Ik vergat haar constant te verschonen en eten te geven en toen was ze dood. Ik heb vannacht dus de toekomstige koningin om zeep geholpen........sorry mensen........
Las ik toch echt ff 'Een dag niet gescoord is een dag niet geleefd'quote:Op maandag 14 juni 2004 14:27 schreef pluisje het volgende:
[..]
Stom stom stom, ik was even vergeten dat de buren nog steeds volgens het motto "Een dag niet geboord is een dag niet geleefd" leven
Dat is de andere kant van het verhaal. Maar die kant kende ik nog niet en vele andere hier op het forum ook niet vermoed ik. Nu ik deze kant heb gehoord kan ik goed begrijpen dat je reageert zoals je reageert. Ik heb er alleen een beetje moeite mee dat (op Internet) iedereen zo snel een oordeel klaar heeft, terwijl de situatie meestal iets genuanceerder ligt dan man in een paar regels op kan schrijven.quote:Op maandag 14 juni 2004 17:30 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Tinkepink, dit gaat echt al weeeeken zo en eigenlijk al de hele tijd dat ik d'r ken. Ook in het echie zeg maar, ze is zo'n type dat als je zegt; 'ik heb m'n vinger gebroken' reageert met 'moet je horen ik had een keer 10 vingers gebroken dus zeik niet' Normaal kan ik het wel handelen maar vandaag gingen zoals ik al zei mijn zwangere nekharen rechtovereind staan. Maar ja zo lang kan ik niet geirriteerd zijn; dus heb d'r een lief kaartje gestuurd met de reden waarom ik d'r nu ff niet meer wil spreken en dat ze anders maar een keertje langs moet komen en we het er dan wel over hebben.
Om eerlijk te zijn zou ik er veel meer begrip voor op kunnen brengen als ze echt deprie was of iets mankeerde, want op deze manier kan ik d'r niet meer helemaal handelen.
Die van mij (hoor mij, 'k heb d'r nog niet eens gezien) komt komende woensdag, dan ben ik bijna 34 weken. Heb toevallig vanavond de afspraak gemaaktquote:Op maandag 14 juni 2004 19:59 schreef phluphy het volgende:
Rottdog Hopelijk is het maar een kort dipje en slaap je vannacht als een roosje.
Poemojn Merk jij al veel van je laatste loodjes?
Het wordt vanaf donderdag weer een stuk koeler. Lijkt me voor jullie wel fijn![]()
Oh ja, voor diegenen die al een bezoekje hebben gehad van de kraamhulp: hoe lang van te voren was die afspraak bij jullie ook alweer?
Donderdag komt mijn moeder voor een weekje logeren (woont op 200 km afstand).
Gaan we lekker tuttelen aan de babykamer
wij hebben de pretecho toen tussendoor gedaan (ook vanwege onzekerheid) maar dat was dus wel al bij 17 weken. Onze gyn was er toen niet en had tussen de bezoeken 10 weken zitten en in week 9 ofzo van die wachttijd hield ik het niet meer (we hadden dus met 9 wkn ofzo voor het laatst de gyn gezien en ondanks het bloedverlies tussendoor kon ik bij niemand anders terecht).quote:Op maandag 14 juni 2004 20:54 schreef Martineke het volgende:
Knorretje of/en Danny even vraagjejij hebt toch vrij vroeg in je zwangerschap al een pret echo laten maken om te kijken of alles goed was met je kleintje?? mag ik vragen hoeveel weken je toen was? en heb je dat toen uitgebreid gedaan of was het gewoon even snel kijken en een enkele echo meenemen ipv video's e.d.??
and thanks
bebesounds prenatal heart listening waarschijnlijk das de enige tenminste die wij destijds konden vinden.quote:Op maandag 14 juni 2004 21:29 schreef Githa het volgende:
RandaV wat een goed idee....dat zou ik doen Martineke
zou toch wel erg zijn als ze dat zouden weigerenmijn zus heeft een apparaatje besteld waarmee ik zelf het hartje kan luisteren vraag me niet hoe het heet
maar als je wil kan ik dat navragen
![]()
Wou ik net zeggen, zeker in een vroeg stadium (tot een week of 15) is het hartje ook voor een VK soms maar moeilijk te horen. En ook daarna is het nog wel gebeurd dat ze minutenlang aan het zoeken is geweest, omdat mijn placenta aan de voorkant ligt.quote:Op maandag 14 juni 2004 21:56 schreef Luchtbel het volgende:
Euh die apparaatjes waarbij je het hartje zou moeten kunnen horen, daar heb ik hele nare verhalen over gehoord, dat je het zelf niet goed kan vinden et cetera waardoor je in de stress schiet dat je het hartje niet kan horen....
*Brrr, rillll* Arme M@x je hebt dus niet gedroomd, je hebt een nachtmerrie gehadquote:Op maandag 14 juni 2004 15:25 schreef m@x het volgende:
Pluisje, weet je zeker dat er zich geen tandarts naast je heeft gevestigd? Dat zou wel al dat geboor verklaren
Wat betreft de dromen tijdens de zwangerschap, die zijn er bij mij genoeg. Vannacht had ik een dochter, ze heette Amalia (3 keer raden in wie meneerm@x was veranderd).
Ja en daarbij komt dat als je het hartje al kan vinden, je ook `dippen`kan horen in de hartslag van de baby(wat op zich mag bij niet zo`n lange zwangerschapsduur) , zou ik persoonlijk erg nerveus van worden. Maar goed dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij daar nerveus van wordt natuurlijk....quote:Op maandag 14 juni 2004 21:56 schreef Luchtbel het volgende:
Euh die apparaatjes waarbij je het hartje zou moeten kunnen horen, daar heb ik hele nare verhalen over gehoord, dat je het zelf niet goed kan vinden et cetera waardoor je in de stress schiet dat je het hartje niet kan horen....
tnx, maar laten horen zal mijn vlos nu niet doen aangezien zon ding (doptone of doppler toch??) te belastend is voor een kleintje jonger dan 12 weken ivm die straling of zoietsquote:Op maandag 14 juni 2004 21:20 schreef Randa_v het volgende:
Kun je niet aan de vlos vragen om het hartje te laten horen, misschien dat je dan wat geruster bent.
*beetje gerustgesteld is* tnxquote:Op maandag 14 juni 2004 22:24 schreef E.T. het volgende:
Martineke, als er op een echo goede hartactiviteit is gezien is de kans dat 't mis gaat nog maar erg klein hoor.
De twee grootste oorzaken dat 't mis gaat is een foutje bij het innestelen of dat het hartje niet goed gaat kloppen. Dat is bij jou allebei goed gegaan![]()
(maar ik kan je onzekerheid goed voorstellen hoor, ik had precies hetzelfde)
Hmmmm , ben bang dat ik mijn huis nog niet eens zo uitgeleefd krijgquote:Op maandag 14 juni 2004 15:43 schreef ThunderChild het volgende:
Huurwoningen zeker, die moet je achterlaten zoals ie aan jou is opgeleverd. Voor koopwoningen gelden ook bepaalde regels, alleen weet ik niet welke (maar zijn wel minder stomzinnig dan huurwoningen).
Sugar ook al zo'n lekkere nacht gehad?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 07:10 schreef Sugar het volgende:
Auw, auw, mijn heupjes, mijn botjes en m'n liezen...
![]()
Auwieauwieauw!
![]()
* piglet probeert positief te blijven!![]()
Dat was inderdaad een verademingquote:Op dinsdag 15 juni 2004 08:24 schreef Belana het volgende:
En idd, na de bevalling kan je meteen weer zo heerlijk slapen! Dat was geweldig!
Oef, dat klinkt niet fijnquote:Op dinsdag 15 juni 2004 08:31 schreef lily het volgende:
Dat was inderdaad een verademing![]()
Ik heb de laatste 2 maanden in het ziekenhuis gelegen dus fatsoenlijk slapen kon ik wel vergeten. (lichamelijke ongemakken, klein bed, kraaklakens, veel gedoe om je heen...)
Dat hoop ik ook jaquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:06 schreef piglet het volgende:
Ik hoop dat je dat deze keer bespaard zal blijven
Klinkt goedquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:46 schreef pluisje het volgende:
VK was tevreden, kilootje aangekomen, bloeddruk stabiel, wel wat vocht in voeten dus rustig aan.
Dat is prima hoor! Zullen we om een uurtje of elf doenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:04 schreef pluisje het volgende:
Miss d, ik doe vanavond een poging ja, ik vind het nu nog even te warm
Tja, ik voel het al zeker 2 maanden en ben gelukkig ook heel bijtijds doorverwezen naar een fysiotherapeut voor oefeningen en zo (begin vorige maand al). Dat helpt wel, maar naarmate ik zwaarder word en meer verweek, wordt het natuurlijk toch erger. Sinds vorige week begon m'n stuitje af en toe pijn te doen en nu voel ik tijdens het fietsen ook af en toe m'n schaambot al...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:55 schreef phluphy het volgende:
Piglet en Sugar He jakkes, da's echt naar zeg als je niet goed kan slapen. Ik wist niet dat jullie zoveel *geraamtepijn* hadden
Hebben jullie dat al lang?
Inderdaad, je kunt het niet zelf bepalen, dus we zullen geduldig af moeten wachten...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:11 schreef pluisje het volgende:
Nou ja, we zien wel wat Humpie zelf in gedachten heeft, je doet er toch niks aan.
1x per week. Ik rij er vandaag of donderdag weer heen (hangt een beetje af van het humeur van de mini die hier al rondloopt)quote:Op dinsdag 15 juni 2004 08:58 schreef Sugar het volgende:
En dan nog iets: hoe vaak check jij die postbus?![]()
Wowquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:23 schreef Luchtbel het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik heb het voor elkaar, ik krijg toch twee maanden doorbetaald na m'n bevalling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dutchie is pas bevallen, wil je nu alweer een verse baby?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:31 schreef miss_dynastie het volgende:
We willen eenB
we willen een
A
we willen een
B
we willen een
Y
![]()
![]()
BABY
![]()
![]()
* LadyS wordt wat ongeduldig...
dutchie was het begin van de baby boom toch? Dus de rest moet maar gauw volgenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:33 schreef LadyS het volgende:
dutchie is pas bevallen, wil je nu alweer een verse baby?![]()
Even denken..... nee, ik wil drie verse baby'squote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:33 schreef LadyS het volgende:
[..]
dutchie is pas bevallen, wil je nu alweer een verse baby?![]()
Ik heb altijd gelezen als tip:quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:31 schreef texelonia het volgende:
Ik dacht dat ik 's ochtends van m'n misselijkheid af was, maar nu komt het 3 keer zo hard terug
Iemand tips en trucs om iets te eten zonder dat je het eruit gooit? Als ik niet eet, krijg ik meer honger en word ik ook juist misselijker...
Ging net al bijna over m'n nek door de geur van gewoon droog brood...
Dat soort dromen over je baby schijnt volkomen normaal te zijn. Ook dromen dat je je baby vergeet, of laat vallen, of vergeet eten te geven, dat soort dingen. Maar kan me voorstellen dat je wel met een naar gevoel wakker wordt. Ik heb een keer in één week gedroomd dat er 3 mensen doodgingen (m'n vriend, m'n moeder en m'n zus), dan had ik de hele dag nog een naar gevoel, ook al wist ik dat het maar een droom was...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:52 schreef Githa het volgende:
heb vreselijk geslapen.
Ik droomde dat ik bevallen was en de hond het kindje liet zien en dat de hond toen beetkon nog moeilijk van dat gevoel dat het echt gebeurd was afkomen ook dus werd helemaal niet fijn wakker.
Kan het me bijna ook niet voorstellen van de hond want het is zo'n lieverd ook voor kinderenmaar het houd je toch bezig zie je wel ...
Ik had er eerst ook maar heel weinig last van... Moest alleen beetje opletten met wat ik at 's ochtends.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:35 schreef LadyS het volgende:
Ik heb altijd gelezen als tip:
eet 's ochtend vóórdat je opstaat iets lichts.. een droog crackertje ofzo. Dat schijnt een stuk te schelen. En voor de rest kleine beetjes eten
ik weet dus niet of het helpt, want ik ebn dus geen seconde misselijk geweest![]()
Ik nog niet hoor! Moet nog van alles regelen!!!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:36 schreef LadyS het volgende:
jullie zijn wel ongeduldig, hoor. tex en miss-d
en, miss-d, 3 babys nog wel .. van wie dan wel niet?
precies!!!!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:35 schreef phluphy het volgende:
LadyS Wat zijn nou 6 weken? (over positiviteitsmodus gesproken)![]()
Deze mensen mogen zelf kiezen wie er als eerste, tweede en derde gaat..quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:36 schreef LadyS het volgende:
jullie zijn wel ongeduldig, hoor. tex en miss-d
en, miss-d, 3 babys nog wel .. van wie dan wel niet?
Misschien gaat er wel iemand voordringenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:41 schreef LadyS het volgende:
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
***27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger***
deze 3 gaat het om, natuurlijk
Kom maar op met die babies
Blikje cola in de morgen is een ontbijt zonder zorgenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:37 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik had er eerst ook maar heel weinig last van... Moest alleen beetje opletten met wat ik at 's ochtends.
Wowquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:43 schreef Anitra het volgende:
Hier even een berichtje van mij.
Ik heb de computer bijna niet meer aan. Dit komt omdat ik dus aan het borduren ben, thanks to Phluphy en Miss-D en dus het borduurwerk niet aan de kant kan leggen. Zo doe je een paar weken niks en zo blijf je aan de gang. Maar ik ben wel over de helft heen en deze keer is de overgang van de ene naar de andee tekening goed gegaan
Mond valt van verbazing open...... zo ver alquote:Verder heeft ma gister de wieg gebracht dus word het nu eht een kwestie van inruimen van de comode en de kast en checken wat we nog moeten hebben. Akelig netjes op schema dus. Ook hier de 30 weken gepasserd inmiddels, wat gaat de tijd snel zeg.
Ik ga nu even wat te eten maken en dan weer verder et bordurenvoor iedereen
Is het vandaag in Duitsland ook zulk goed weer voor een jurkje?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
1x per week. Ik rij er vandaag of donderdag weer heen (hangt een beetje af van het humeur van de mini die hier al rondloopt)
Ieuw, ik moet er niet aan denkenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:45 schreef Luchtbel het volgende:
Blikje cola in de morgen is een ontbijt zonder zorgen
Dat doe ik dus al jarenlang iedere morgenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:51 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ieuw, ik moet er niet aan denken
*alvast wat ellebogenwerk verricht*quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:43 schreef texelonia het volgende:
[..]
Misschien gaat er wel iemand voordringenPluisje bijvoorbeeld
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:56 schreef Luchtbel het volgende:
Ik vind het eng als jij gaat bevallen Pluisje, dat betekent namelijk dat ik ook bijna moet
Wij beginnen hier ook gewoon met frisdrank hoorquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:53 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Dat doe ik dus al jarenlang iedere morgen
Da's een hele geruststellingquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wij beginnen hier ook gewoon met frisdrank hoor
Dat gevoel had ik met Dutchiequote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:56 schreef Luchtbel het volgende:
Ik vind het eng als jij gaat bevallen Pluisje, dat betekent namelijk dat ik ook bijna moet
Je bent er gewoon aan toe op een gegeven moment, is echt zo. Mag het misschien niet altijd een pretje zijn, je wilt gewoon dat dat kind eruit komt!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:00 schreef pluisje het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik met Dutchie
Maar nu kijk ik er eigenlijk vooral naar uit, ben er zelf eigenlijk relaxter onder dan Rick, die vindt het maar eng
voeten zijn wel continue opgezet, maar niet zo erg meer als op de foto'squote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:59 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
LadyS hoest met je voeten?
Oke gelukkig maar! Had namelijk een halve tube ijscreme gevonden, wou hem al opsturenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:02 schreef LadyS het volgende:
[..]
voeten zijn wel continue opgezet, maar niet zo erg meer als op de foto'sMijn vingers zijn ook weer lekker dik
Maar hier is nog wel mee te leven
heerlijk, snoopyquote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:14 schreef snoopy het volgende:
Vandaag mijn laatste werkdagje, joepie... Wat heb ik zin in die vrije tijd. Niet dat ik er lichamelijk zo aan toe ben maar ik ga er wel van genieten![]()
Gefeliciteerd Snoopy! Zie het maar als een soort vakantie en probeer zoveel mogelijk te genieten!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:14 schreef snoopy het volgende:
Vandaag mijn laatste werkdagje, joepie... Wat heb ik zin in die vrije tijd. Niet dat ik er lichamelijk zo aan toe ben maar ik ga er wel van genietenEn nu maar hopen dat het mooi weer gaat worden. Niet te heet, niet te warm
![]()
Gisteravond even een klein paniekaanvalletje: heb ik alles wel goed geregeld, ben ik niks vergeten? Maar nu gaat het wel weer geloof ik. Heb nog 6 weken (in theorie) om alle kleine restdingetjes te regelen![]()
Gelukkig maar, dan kun je tenminste wel bijkomen van een nacht waarin je er last van hebt gehad. Volgens mij wordt het lastiger om vol te houden als je er echt elke nacht niet meer kunt slapenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:15 schreef Sugar het volgende:
Piglet, ik heb wisselende nachten: soms voel ik nauwelijks iets als ik wakker word om even te gaan plassen en soms voelt het bij iedere draai pijnlijk. Niet echt erg, dus!
Ja maar dan moet ik een half uur gaan lopen... Ik denk niet dat ik dat nog kanquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:35 schreef phluphy het volgende:
Piglet Misschien zou je beter niet meer kunnen fietsen??? Ik weet niet, maar ik vind fietsen toch een beetje een eng idee.
Misschien een ideetje om 's nachts geen onderbroek meer te dragen? Stel dat je hoge nood hebtquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:54 schreef pluisje het volgende:
het enige waar ik me echt zorgen over maak zijn mijn handen. Als ik s nachts naar de wc moet kan ik nauwelijks mijn onderbroek aan en uit krijgen omdat ze helemaal stijf zijn
Dan schop je toch ff je vriend wakker en laat je die je ff helpen ... ??quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:54 schreef pluisje het volgende:
... het enige waar ik me echt zorgen over maak zijn mijn handen. Als ik s nachts naar de wc moet kan ik nauwelijks mijn onderbroek aan en uit krijgen omdat ze helemaal stijf zijn (en het duurt s morgens een half uur om er beweging in te krijgen), ...
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:59 schreef LadyS het volgende:humptie
kom maar gauw
Nee joh, tijdens het voetballen . . .quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:01 schreef LadyS het volgende:
[afbeelding]maar wel ná het voetbal vanavond graag [afbeelding]
Kijk, weer zo'n ding van het lijstje! Een BH... Ik moet ook nog zoiets als voedingsbh's kopen maar ik voel me er toch een beetje opgelaten overquote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:43 schreef Rottdog het volgende:
Vandaag op Bh jacht geweestdure troep als je zwanger bent zeg aso
maaar toch geslaagd en tig ¤ armer. Had liever na de bevalling bh's gekocht zat der alleen niet meer in, 1ste knalde de beugel eruit, tweede zit plots een gat in en aan de derde zaten plots geen haakjes meer
![]()
Snoopy jij gaat je vervelen hoor meid hihihih![]()
ik bedenk me net dat hier in Lelystad een extra koopavond is van de Livera met lekker veel kortingen én ik heb nog een kortingsbonnetje voor 10% op voedings- en meegroeibh'squote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:11 schreef LadyS het volgende:
ow ja... voedingsbh's
*op lijstje schrijft*
Heerlijk, lekker genieten van de vrije tijd die je nu hebtquote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:09 schreef snoopy het volgende:
Kijk, weer zo'n ding van het lijstje! Een BH... Ik moet ook nog zoiets als voedingsbh's kopen maar ik voel me er toch een beetje opgelaten overOf koop je dat pas na je bevalling? Stel er komt helemaal geen voeding uit, zit je mooi met die dure bh's
![]()
En eeeeeeeeeeecht niet dat ik me ga vervelen, ik ga genietenJoepie
![]()
Ik ben overgegaan op boxershorts van een paar maten te groot, die zakken op weg naar de wc al half van mijn kont, dat scheelt weerquote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:46 schreef piglet het volgende:
[..]
Misschien een ideetje om 's nachts geen onderbroek meer te dragen? Stel dat je hoge nood hebt![]()
Nou da's ook niet liefquote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:17 schreef Sugar het volgende:
Mijn vriendje is bezig met het huis schilderen. Of wil dat gaan doen. Of wil dat niet gaan doen, maar het moet gebeuren en nu is hij chagrijnig. En ik moet tentamens leren. En of ik het dan niet zelf doe, het schilderen.
Ik heb verdomme vandaag expres al een uur minder geleerd, omdat we samen verf uit moesten kiezen. Hij durft de verantwoordelijkheid niet aan, dat voel ik wel aan. Dus ik hartstikke lief voor hem de hele tijd. Zeggen dat het vast hartstikke goed gaat. Maar de grafstemming blijft en uiteindelijk kwam ie dus met: "Jij doet het toch ook niet? Waarom doe je het eigenlijk niet zelf?"
Begin gewoon en val mij er niet mee lastig. Daar heb ik op dit moment ècht geen tijd, zin en geduld voor... (hij heeft hele week vrij; ik heb tentamens en moet werken...)![]()
![]()
Wanneer??quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:17 schreef LadyS het volgende:
[..]
ik bedenk me net dat hier in Lelystad een extra koopavond is van de Livera met lekker veel kortingen én ik heb nog een kortingsbonnetje voor 10% op voedings- en meegroeibh's![]()
Niet vanavond, mag ik aannemenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:54 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Wanneer??
Zal je net weer zien . . .quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:55 schreef miss_dynastie het volgende:
Niet vanavond, mag ik aannemen![]()
Zou wel lekker rustig zijn, ik vind voetbal stomquote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Niet vanavond, mag ik aannemen![]()
bij de HEMA heb je mooie voedingsbh's voor 12,95quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:09 schreef snoopy het volgende:
Stel er komt helemaal geen voeding uit, zit je mooi met die dure bh's![]()
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:54 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Wanneer??
*snel naar 2e streepjes gaat*quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:30 schreef piglet het volgende:
En de lijst wordt weer langer
volgens mij heb ik wat gemistquote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:40 schreef LadyS het volgende:
[..]
*snel naar 2e streepjes gaat*
Verkeerde topicquote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:41 schreef LadyS het volgende:
volgens mij heb ik wat gemist
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:41 schreef LadyS het volgende:
[..]
volgens mij heb ik wat gemist
ik zie het jaquote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:44 schreef piglet het volgende:
[..]
Verkeerde topic![]()
Ja pcies, ik wordt ook 33, vandaar. Grappig, ik voel een beetje een overeenkomst wat dat aangaat, vandaar mijn nieuwsgierigheid!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:58 schreef bixister het volgende:
voor mij speelde m'n leeftijd een grote rol. ik ben 35, en wilde daarom liefst niet te lang wachten.
maar misschien moeten we de rest v/h gesprek in Z&G of GKB voortzetten?
Een voedingsbh dient voldoende steun te geven, makkelijk te openen en te sluiten cups te hebben en van een ademend materiaal te zijn. Daarnaast heeft een voedingsbh liefst geen naden die over de tepels lopen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:13 schreef phluphy het volgende:
Wie wil mij uitleggen wat een voedings-BH is, cq. waar deze voor dient / wat is er specifiek aan?![]()
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:02 schreef Belana het volgende:
Ja pcies, ik wordt ook 33, vandaar. Grappig, ik voel een beetje een overeenkomst wat dat aangaat, vandaar mijn nieuwsgierigheid!
Oh da's lekker, gaat het dan niet stinken?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:21 schreef LadyS het volgende:
Sugar, zeg gewoon dat jij niet mag schilderen en dat is niet gelogen
(tenzij het verf op waterbasis is)
Wel een beetje flauw dat hij zo doet. Peter heeft er ook wel een handje van.. Hij zegt dan niet wat jou vriendje zegt, maar hij doet het gewoon niet. En als ik het dan aan hem vraag of hij bijvoorbeeld de was op wil hangen, dan kijkt ie geirriteerd en danz egt ie : "JA zo" Nu zit de was nog ind e wasmachine van zondag
Wat een afschuwelijk dingquote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:16 schreef LadyS het volgende:
niet echt duidelijk, maar goed
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:15 schreef jolene het volgende:
Een voedingsbh dient voldoende steun te geven, makkelijk te openen en te sluiten cups te hebben en van een ademend materiaal te zijn. Daarnaast heeft een voedingsbh liefst geen naden die over de tepels lopen.
Dankuwel damesquote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:16 schreef LadyS het volgende:
er zit een klepje aan, dan hoef je niet je hele tiet uit je bh te hijsenalleen klepje open en dan kan de baby er zou uit lurken
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat een afschuwelijk ding
Zijn er ook meer sexy exemplaren niet dat je daar gelijk na de bevalling zin in hebt, maar ik wilde toch minstens een half jaar borstvoeding gaan geven, dus om daar nu de hele tijd in rond te lopen![]()
Jawelquote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:22 schreef bixister het volgende:
[..]nou ja je bent dus pas 32, nog 'tiet' zat dus, om maar een beetje bij de bh-stof aan te sluiten.
Ze zitten anders heerlijkquote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zijn er ook meer sexy exemplaren niet dat je daar gelijk na de bevalling zin in hebt, maar ik wilde toch minstens een half jaar borstvoeding gaan geven, dus om daar nu de hele tijd in rond te lopen![]()
Natuurlijk kan datquote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:43 schreef phluphy het volgende:
Dankuwel dames![]()
Volgens mij kan je dus ook prima uit de voeten met een naadloze/beugelloze BH met voorsluiting?
En dan ga je je waarschijnlijk weer zorgen maken over andere dingenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:45 schreef m@x het volgende:
Martineke, die onzekerheid die blijft volgens mij de hele zwangerschap. Ik ben elke keer weer blij dat ik het hartje kan horen bij de VK. Nu heb ik Snotje al een hele dag niet voelen trappen en loop ik daar weer over te zenuwen. Volgens mij houdt het pas op als de baby er eenmaal is. Sterkte!
Oh nee, waar ben ik aan begonnenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:56 schreef texelonia het volgende:
[..]
En dan ga je je waarschijnlijk weer zorgen maken over andere dingen
Als je hem/haar niet hoort ademen in z'n slaap, als ie (hoge) koorts heeft, etc, etc, etc.
Ik vrees dat het nooit écht ophoudt
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Zijn er ook meer sexy exemplaren
Deze valt nog wel mee ja. Maar die is zeker heel duur?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:57 schreef piglet het volgende:
Sorry miss_d, echt sexy exemplaren heb ik nog niet gezienMaar ik heb deze:
[afbeelding]
vinnik zelf nog wel gaan... (al zie je hier eigenlijk niet op dat het een voedingsbh is, maar dat is het echt!)
Babies krijgen is niet sexyquote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zijn er ook meer sexy exemplaren[/sub]
Nee, het moment zelf niet, maar na een paar maanden.... die zwarte vind ik wel mooi!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:24 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Babies krijgen is niet sexy
Wat leuk, gefeliciteerd! En wees blij, onze nieuwste familie-aanwinst heet Puck Fuck Stuk Ongeluk en ga zo verderquote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:11 schreef texelonia het volgende:
Ik heb er trouwens weer een achternichtje bij!Het enige wat ik weet is dat het dus een meisje is, en dat ze Babette heet... Vind het zelf een vreselijke naam, maar jah, smaken verschillen he
Owjah, en ze is zondag 13 juni geboren
Ik ben 13 mei geboren, de 13 roels
Verder nog geen foto's of zelfs geboortekaartje gezien, maar we zullen binnenkort wel een keer op kraamvisite gaan
En er voor is het vaak ook al niet sexyquote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, het moment zelf niet, maar na een paar maanden.... die zwarte vind ik wel mooi!
mister_d vindt zwangere vrouwen wel sexy zegt ie altijdquote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:59 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
En er voor is het vaak ook al niet sexy
bof jij ff met hemquote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
mister_d vindt zwangere vrouwen wel sexy zegt ie altijd
Ik heb wel eens opgepast op een meisje dat Puck heet. Vond het best geinige naam.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat leuk, gefeliciteerd! En wees blij, onze nieuwste familie-aanwinst heet Puck Fuck Stuk Ongeluk en ga zo verder
Ik hou wel van truttigquote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:04 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik heb wel eens opgepast op een meisje dat Puck heet. Vond het best geinige naam.
Onze hele familie heeft van die truttige namen... Nou jah, over een half jaar aan mij de kans het goede voorbeeld te geven heheb alleen nog geen flauw idee...
Ik vind em ook wel geinig, alleen vind ik het niet echt een naam voor een volwassene, magoe, mijn nichtje is er heel blij mee.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:04 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik heb wel eens opgepast op een meisje dat Puck heet. Vond het best geinige naam.
Noem eens watquote:Onze hele familie heeft van die truttige namen... Nou jah, over een half jaar aan mij de kans het goede voorbeeld te geven heheb alleen nog geen flauw idee...
Ik ook, soms krijg je al een heel beeld van mensen als je de namen ziet, niet altijd terecht overigens, maar toch...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Noem eens wat
* Luchtbel is altijd benieuwd naar namen
mmm, ja een beetje wel. Hij kost ruim 31 pond (ex. verzendkosten). En je moet ook minimaal cup D hebben bij deze shopquote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:09 schreef texelonia het volgende:
Deze valt nog wel mee ja. Maar die is zeker heel duur?
Ik heb écht nog geen ideequote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Noem eens wat
* texelonia is altijd benieuwd naar namen
Ik bedoelde de namen in de familie die jij truttig vindtquote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:16 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik heb écht nog geen idee
We hebben het er nog niet veel over gehad, misschien toch maar een namenboekje halen binnenkort
In elk geval niet te lange namen, dus 1 of 2 lettergrepen. Liefst niet iets wat je overal hoort. En dus niet te truttig
Hoeveel is dat dan in euro's? 1,5 keer zoveel ofzow?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:16 schreef piglet het volgende:
mmm, ja een beetje wel. Hij kost ruim 31 pond (ex. verzendkosten). En je moet ook minimaal cup D hebben bij deze shopMet mijn grote maat ben ik dat soort prijzen helaas wel een beetje gewend...
Maar ik neem aan dat er toch ook wel in Nederland aardige voedingsbh's te koop zijn???
Wat vindt je truttig dan?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:16 schreef texelonia het volgende:
[..]
In elk geval niet te lange namen, dus 1 of 2 lettergrepen. Liefst niet iets wat je overal hoort. En dus niet te truttig
Ooooooooohquote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik bedoelde de namen in de familie die jij truttig vindt![]()
Is ongeveer 49 euro (ff in de gwk calculator gegooid, want ik weet het ook nooitquote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:18 schreef texelonia het volgende:
Hoeveel is dat dan in euro's? 1,5 keer zoveel ofzow?
Naja, ik ga er voorlopig toch geen kopen, eerst maar eens afwachten hoeveel mijn borsten gaan groeien
Voor hetzelfde geld kun je, je gewone bh's blijven dragen!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:25 schreef piglet het volgende:
[..]
Is ongeveer 49 euro (ff in de gwk calculator gegooid, want ik weet het ook nooit)
Maar wacht nog maar even inderdaad. Je kunt nu nog niet echt voorspellen wat ze gaan doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |