quote:Op zondag 13 juni 2004 14:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Allochtonen zoeken vaak op de verkeerde plekken naar werk. Dat blijkt uit onderzoek van de Intelligence Group. Vooral allochtonen op mbo- en hbo-niveau hebben niet het goede netwerk om op de juiste functies te kunnen solliciteren. Ze belanden daarvoor vaak in banen waarvoor ze zijn overgekwalificeerd. Werkgevers slaan de plank mis door nadrukkelijk te vragen naar allochtone sollicitanten. Dat schrikt volgens onderzoekers allochtonen af.
Het eerste over dat netwerk begrijp ik dan weer niet goed. Bij een vacature staat er nog bij welk niveau er wordt gevraagd. Als je een HBO diploma hebt, dan solliciteer je toch op HBO-banen en als dat niet lukt dan zoek je eventueel lager gekwalificeerde banen.
Daarom:
- Afschaffen quota's die voorzien in een x-percentage allochtonen in 'n onderneming.
- Meer aandacht bij uitzendbureaus en arbeidsbureaus voor allochtonen die 'onder hun niveau' solliciteren. Laat ze eerst eens solliciteren bij banen op hun niveau en mocht dat niet lukken dan kunnen ze onder hun niveau solliciteren (wat ook geldt voor Nederlanders die op zoek zijn naar een baan overigens).
Dat is jarenlang het beleid geweest van de Nederlandse overheid inderdaad, figuren als Hans Dijkstal denken nog steeds zo en die nemen dan zitting in bijvoorbeeld de commissie PaVEM, dat biedt dan weer sombere perspectieven.quote:Op zondag 13 juni 2004 14:49 schreef -DailaLama- het volgende:
Die Prem zei laatst bij Dit Was Het Nieuws: "Ze leren hen [allochtonen] waar de sociale dienst is en hoe je een WW kunt aanvragen ipv de weg wijzen naar de effectenbeurs of het uitzendbureau"
Zit wel wat in.
quote:Op zondag 13 juni 2004 14:51 schreef Loedertje het volgende:
[..]En vervolgens komen er weer topics dat *de* allochtonen te lui zijn om te werken .
Overigens:
NWS--> WGR
Het lijkt hier net een flipperkast.quote:Op zondag 13 juni 2004 15:23 schreef _-rally-_ het volgende:
Dit is een mooie aanzet voor een politieke discussie
Lezen is zo enorm moeilijk hequote:Op zondag 13 juni 2004 19:25 schreef Meki het volgende:
Allochtonen willen juist wel werken
Maar omdat de werkgevers Racisten zijn worden ze niet aangenomen
Ik kon het al niet meer vinden.quote:Op zondag 13 juni 2004 15:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het lijkt hier net een flipperkast.
Het is altijd de schuld ve anderquote:Op zondag 13 juni 2004 19:25 schreef Meki het volgende:
Want? Dit bericht klopt niet? Jij weet het beter als de Intelligence Group? Verklaar je nader of blijf gewoon koest.quote:Op zondag 13 juni 2004 19:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Schopje ONZ lijkt me toepasselijker.
Hoezo kort door de bochtquote:Op zondag 13 juni 2004 19:25 schreef Meki het volgende:
Das grappig, ik ben ook buitenlander en werk al 8 jaar onafgebroken. Ben nog nooit afgewezen voor een sollicitatie. Raar hoor....quote:Op zondag 13 juni 2004 19:25 schreef Meki het volgende:
Maar dat past niet in de slachtoffer rol waarin bepaalde mensen zich wensen te manouvreren. Ik heb genoeg prima allochtone collega's (gehad), die net als mijn autochtone collega's niet werden / worden ontslagen zolang ze hun werk maar fatsoenlijk deden / doen. Allochtone en autochtone medewerkers die denken de hele dag een nauwelijks wat uit te hoeven voeren mogen doorgaans snel vertrekken. Beide uiten vaak hun ongenoegen, waarbij echter door de allochtone ex-werknemer nogal snel met woorden als racisme en discriminatie wordt gesmeten. Tsja, het is natuurlijk makkelijker dan de schuld bij jezelf te zoeken.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:40 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Das grappig, ik ben ook buitenlander en werk al 8 jaar onafgebroken. Ben nog nooit afgewezen voor een sollicitatie. Raar hoor....
Wanneer allochtonen gemiddeld vaker worden afgewezen dan autochtonen wil dit niet zeggen dat elke allochtoon per definitie 1x moet zijn afgewezen, dus ik weet niet wat je nou met deze opmerking wilt zeggenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:40 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Das grappig, ik ben ook buitenlander en werk al 8 jaar onafgebroken. Ben nog nooit afgewezen voor een sollicitatie. Raar hoor....
Dat er soms onterecht met termen als racisme en discriminatie wordt gesmeten wil niet automatisch betekenen dat racisme en discriminatie nog alleen maar voorkomen in sprookjesboeken.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dat past niet in de slachtoffer rol waarin bepaalde mensen zich wensen te manouvreren. Ik heb genoeg prima allochtone collega's (gehad), die net als mijn autochtone collega's niet werden / worden ontslagen zolang ze hun werk maar fatsoenlijk deden / doen. Allochtone en autochtone medewerkers die denken de hele dag een nauwelijks wat uit te hoeven voeren mogen doorgaans snel vertrekken. Beide uiten vaak hun ongenoegen, waarbij echter door de allochtone ex-werknemer nogal snel met woorden als racisme en discriminatie wordt gesmeten. Tsja, het is natuurlijk makkelijker dan de schuld bij jezelf te zoeken.
De voornaamste redenen waarom allochtonen niet altijd even adequaat zouden solliciteren is omdat de hulp hierbij vaak ontbreekt. Je kan niet van mensen uit een aanzienlijk andere cultuur verwachten dat ze precies weten hoe de ongeschreven regels met betrekking tot dit soort zaken in elkaar steken.quote:Op zondag 13 juni 2004 14:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Allochtonen zoeken vaak op de verkeerde plekken naar werk. Dat blijkt uit onderzoek van de Intelligence Group. Vooral allochtonen op mbo- en hbo-niveau hebben niet het goede netwerk om op de juiste functies te kunnen solliciteren. Ze belanden daarvoor vaak in banen waarvoor ze zijn overgekwalificeerd. Werkgevers slaan de plank mis door nadrukkelijk te vragen naar allochtone sollicitanten. Dat schrikt volgens onderzoekers allochtonen af.
Ja dat mag je wel verwachten ... zeker als ze en Nederlandse uitkering genieten !quote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:35 schreef LuQas het volgende:
[..]
De voornaamste redenen waarom allochtonen niet altijd even adequaat zouden solliciteren is omdat de hulp hierbij vaak ontbreekt. Je kan niet van mensen uit een aanzienlijk andere cultuur verwachten dat ze precies weten hoe de ongeschreven regels met betrekking tot dit soort zaken in elkaar steken.
Ach wat een onzin. Als je je bedenkt dat er zelfs voor autochtone hele cursussen en handboeken gemaakt worden over hoe te solliciteren...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:44 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ja dat mag je wel verwachten ... zeker als ze en Nederlandse uitkering genieten !![]()
Onzin, er is hulp zat, sollicitatietrainingen voor minderheden te over, boeken genoeg over hoe je moet solliciteren en banen genoeg. Mijn vrouw sprak ook geen woord Nederlands toen ze hier binnenkwam, noch toen ze naar een baan ging zoeken, maar ze had wel binnen twee weken werk en nu na twee tijdelijke baantjes, gewoon een vaste aanstelling.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:35 schreef LuQas het volgende:
[..]
De voornaamste redenen waarom allochtonen niet altijd even adequaat zouden solliciteren is omdat de hulp hierbij vaak ontbreekt. Je kan niet van mensen uit een aanzienlijk andere cultuur verwachten dat ze precies weten hoe de ongeschreven regels met betrekking tot dit soort zaken in elkaar steken.
Je komt nu met een voorbeeld aan waaruit je afleidt dat het bij elke allochtoon zo gaat. Extreem onlogisch.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 19:28 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Onzin, er is hulp zat, sollicitatietrainingen voor minderheden te over, boeken genoeg over hoe je moet solliciteren en banen genoeg. Mijn vrouw sprak ook geen woord Nederlands toen ze hier binnenkwam, noch toen ze naar een baan ging zoeken, maar ze had wel binnen twee weken werk en nu na twee tijdelijke baantjes, gewoon een vaste aanstelling.
Het kan dus prima, ze moeten gewoon willen.
quote:Vooral allochtonen op mbo- en hbo-niveau hebben niet het goede netwerk om op de juiste functies te kunnen solliciteren.
Iemand die HBO heeft afgerond, weet heus wel hoe de zogenaamde ongeschreven regels in elkaar steken bij het solliciteren van een baan. Jij dacht dat ze dat nooit op school krijgen?quote:De voornaamste redenen waarom allochtonen niet altijd even adequaat zouden solliciteren is omdat de hulp hierbij vaak ontbreekt. Je kan niet van mensen uit een aanzienlijk andere cultuur verwachten dat ze precies weten hoe de ongeschreven regels met betrekking tot dit soort zaken in elkaar steken.
Mee eens. Ik zou ook nooit een baan aannemen als er nadrukkelijk staat dat er een allochtoon wordt gezocht (tenzij het echt veel betaaldquote:Dat laatste 'de positieve discriminatie op de arbeidsmarkt' daar kunnen we beter vanaf volgens mij. Werkgevers moeten zich niet gaan binden aan quotas, maar bij elke sollicitatie gewoon de beste kandidaat aannemen. Ongeacht welke etnische achtergrond deze kandidaat heeft of welk geslacht. Ik kan me goed voorstellen dat allochtonen niet gaan solliciteren op een vacature waarin nadrukkelijk wordt gevraagd naar een allochtoon. Dan voel je je al snel een excuus-allochtoon of een opvulsel zodat het bedrijf voldoet aan haar quota.
Fout, ik leid eruit af dat het zo bij vele (Niet alle, maar vele) allochtonen zo kan gaan, als ze maar echt willen, zeker als ze een beetje opleiding hebben genoten.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 19:38 schreef LuQas het volgende:
[..]
Je komt nu met een voorbeeld aan waaruit je afleidt dat het bij elke allochtoon zo gaat. Extreem onlogisch.
De meeste allochtonen willen niets liever.
Ja inderdaad en alle werkgevers zijn racisten!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:54 schreef schatje het volgende:
Het is gewoon de schuld van Fortuyn. Gelukkig ligt die clown al onder de grond. Anders zou de schade niet te overzien zijn.
Wat ik ermee wil zeggen is dat het niet ligt aan het allochtoon zijn maar aan je eigen gedrag en houding. Ik heb o.a. 5 Turkse vrienden, 2 Hindoestaanse vrienden, 2 Spaanse vriendenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wanneer allochtonen gemiddeld vaker worden afgewezen dan autochtonen wil dit niet zeggen dat elke allochtoon per definitie 1x moet zijn afgewezen, dus ik weet niet wat je nou met deze opmerking wilt zeggen
Jaja, alle werkgevers zijn racistisch. Het is zekere een zionistische samenzwering.quote:Op zondag 13 juni 2004 19:25 schreef Meki het volgende:
Bullshit. Holland staat er juist om bekend om zijn vele talen. Veel bedrijven komen hier omdat er veel mensen zijn die meerdere talen spreken. Werk genoeg, ook als je geen Nederlands kent. Met een beetje intensief speurwerk, lukt het prima.quote:Op woensdag 16 juni 2004 01:18 schreef COLAIUTA het volgende:
Het is moeilijk om werk te vinden als je de Nederlandse taal niet goed beheerst.
Ik denk dat dat voornamelijk opgaat als je een westerse taal spreekt.quote:Op woensdag 16 juni 2004 06:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Bullshit. Holland staat er juist om bekend om zijn vele talen. Veel bedrijven komen hier omdat er veel mensen zijn die meerdere talen spreken. Werk genoeg, ook als je geen Nederlands kent. Met een beetje intensief speurwerk, lukt het prima.
Niet perse. Nederland zit vol met bedrijven die over de hele wereld zaken doen, waarbij de gekste talen de revu passeren. Denk naast alle gangbare westerse talen bijvoorbeeld ook aan Chinees, Japans, Koreaans, Hebreeuws, etc etc.quote:Op woensdag 16 juni 2004 09:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voornamelijk opgaat als je een westerse taal spreekt.
Ik denk dat als je alleen berbers spreekt ofzo dat dat stug tegenvalt.
Je spreekt Spaans, Engels en Nederlands? Kan je gewoon in Nederland blijven. Banen genoeg waar mensen worden gezocht die die talen spreken, denk aan toeristische sector, call centers, vertaalburo's en vertaalafdelingen bij grotere bedrijven, hotelketens, etc etc Werk zat, maar gewoon willen is het credo.quote:Op woensdag 16 juni 2004 10:10 schreef LaTiNo het volgende:
Als je alleen berbers, Swahili, Arabisch, Spaans, Turks, Italiaans oid spreekt en in Nederland woont ligt het niet aan de 'racistische' werkgevers maar aan je eigen beslissing om in een land werk te gaan zoeken waarvan je de taal niet machtig bent. Eigen schuld, dikke bult dus. Ik spreek Spaans, Engels en Nederlands, dus als ik ergens moest gaan wonen en werken zou ik het land o.a. op de gangbare talen uitzoeken. Nu scheelt het nogal dat je Engels spreekt, maar in Portugal ben ik denk ik toch de pineut. Waarschijnlijk in Frankrijk ook omdat niemand daar Engels WIL spreken.
Wel leuk en aardig maar het is niet de taal die gesproken word in het internationale bedrijfsleven net zoals Frans. Ook al ben je de taal niet voldoende machtig kun je je met engels nog wel redden.quote:Op woensdag 16 juni 2004 10:13 schreef ExTec het volgende:
Spaans is overigens een wereldtaal.
Dat wordt behalve in spanje ook in zuid-amerika gesproken.
Dat is ook het probleem, daarom moeten uitkeringen ook net genoeg zijn om te kunnen leven en moet er een rem op de hoeveelheid subsidies.quote:Voor de lager opgeleiden, die verdienen dan weer vaak zo weinig, dat een bijstandsuitkering nog voordeliger kan zijn, ivm subsidies. Misschien dat ze daar eens verandering in moeten gaan brengen! Werken moet toch wel lonen!
quote:Op woensdag 16 juni 2004 01:18 schreef COLAIUTA het volgende:
Het is moeilijk om werk te vinden als je de Nederlandse taal niet goed beheerst.
Beetje overbodige opmerkingen dit, want Ik denk toch echt dat het hier gaat om allochtonen die de Nederlandse taal wel 'goed' (lees: zoals de gemiddelde autochtoon) beheersen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 10:10 schreef LaTiNo het volgende:
Als je alleen berbers, Swahili, Arabisch, Spaans, Turks, Italiaans oid spreekt en in Nederland woont ligt het niet aan de 'racistische' werkgevers maar aan je eigen beslissing om in een land werk te gaan zoeken waarvan je de taal niet machtig bent. Eigen schuld, dikke bult dus. Ik spreek Spaans, Engels en Nederlands, dus als ik ergens moest gaan wonen en werken zou ik het land o.a. op de gangbare talen uitzoeken. Nu scheelt het nogal dat je Engels spreekt, maar in Portugal ben ik denk ik toch de pineut. Waarschijnlijk in Frankrijk ook omdat niemand daar Engels WIL spreken.
Paar topics terug kwamen we tot de conclusie dat meer dan 50% van de alhier zijnde migranten van niet westerse afkomst is.quote:Op woensdag 16 juni 2004 10:22 schreef Vhiper het volgende:
Met Berbers zal het inderdaad wat lastiger zijn, maar de meerderheid van de migranten zal toch echt een taal spreken waar ze best mee uit de voeten kunnen voor het vinden van een baan.
Jawel, daar heb je gelijk in, maar het is tenminste nog een wereldtaal.quote:Wel leuk en aardig maar het is niet de taal die gesproken word in het internationale bedrijfsleven net zoals Frans. Ook al ben je de taal niet voldoende machtig kun je je met engels nog wel redden.
Gebieden in de wereld genoeg waar Spaans een absolute must of op z'n minst een pre is. Denk aan geheel Zuid- en midden Amerika, flinke delen van de States, Spanje, Portugal, etc etc. En aangezien er genoeg bedrijven in Nederland zijn die in die gebieden zaken doen, is er ook genoeg werk voor mensen met die taal.quote:Op woensdag 16 juni 2004 10:30 schreef Chewie het volgende:
Wel leuk en aardig maar het is niet de taal die gesproken word in het internationale bedrijfsleven net zoals Frans. Ook al ben je de taal niet voldoende machtig kun je je met engels nog wel redden.
En dat is niet al zo? Met een bijstandje van net 500 eurootjes doe je niet veel meer dan leven, als je het daarmee al redt.quote:Dat is ook het probleem, daarom moeten uitkeringen ook net genoeg zijn om te kunnen leven en moet er een rem op de hoeveelheid subsidies.
Bepalen van de juiste functie? Gewoon zorgen dat je werk hebt, daarna kan je gaan kijken of je op betere banen kunt solliciteren, of je wat moet bijscholen of of je je kunt opwerken. Gewoon ff willen en er wat voor doen, niet verwachten dat het je allemaal maar wordt aangereikt.quote:Wat ik niet begrijp uit de OP is dat gesteld word dat allochtonen geen netwerk hebben om op de juiste functies te soliciteren. Het is weliswaar makkelijker om bij een bedrijf binnen te komen als je connecties hebt maar hoeveel autochtonen hebben dit? Dit lijkt me ook geen grote groep. Veel vacatures worden vervuld door personeelsadvertenties. Kan me nog voorstellen dat allochtonen die hun studie hebben gevolgd in het land van herkomst problemen hebben met het bepalen van de juiste functie om op te soliciteren, gebrek aan netwerk lijkt me onzin. Maar kan het fout hebben
Ik weet best dat jij niet een al te hoge dunk hebt van turken en marokkanen, maar heb je enig idee hoe het aantal turkssprekenden zich verhoudt met het aantal spaanssprekenden? Je hele vergelijking berbers/turks is te lachwekkend voor woorden.quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jawel, daar heb je gelijk in, maar het is tenminste nog een wereldtaal.
Itt berbers of turks.
Dus? Alsof ze alleen in het westen westerse talen spreken?? Het door jou genoemde Zuid Amerika alleen al spreekt volledig een westerse taal. Dan nog ff Afrika, waar het halve continent Frans en de andere helft Engels spreekt.quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:19 schreef ExTec het volgende:
Paar topics terug kwamen we tot de conclusie dat meer dan 50% van de alhier zijnde migranten van niet westerse afkomst is.
Yup, behalve de eerder genoemde continenten met een westerse taal, is hier genoeg werk voor mensen met andere grote talen, zoals Chinees, Japans, Koreaans en Hebreeuws.quote:En dan spreken ze volgens jou 'echt een taal waar ze best mee uit de voeten kunnen voor het vinden van een baan'.
En dat hokjesgedrag van jou, waarbij je maar al te graag migranten als achterlijke idioten uit achtergestelde, onontwikkelde gebieden wilt bestempelen is ook niets nieuws en begint me behoorlijk de keel uit te hangenquote:Maar dat wishfull thinking jou niet vreemd is is niks nieuws.
Ja, en dit land heeft ook te maken met een grote influx van Chinezen, Koreanen, Japanners en Jodenquote:Op woensdag 16 juni 2004 11:26 schreef Vhiper het volgende:
Yup, behalve de eerder genoemde continenten met een westerse taal, is hier genoeg werk voor mensen met andere grote talen, zoals Chinees, Japans, Koreaans en Hebreeuws.
Noem mij dan ens een aantal landen, waar de voertaal danwel berbers, danwel turks is?quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik weet best dat jij niet een al te hoge dunk hebt van turken en marokkanen, maar heb je enig idee hoe het aantal turkssprekenden zich verhoudt met het aantal spaanssprekenden? Je hele vergelijking berbers/turks is te lachwekkend voor woorden.
Nee joh, alle migranten zijn achterlijke, idiote Turken en Marokkanen, die niets anders spreken dan hun eigen, niet al te ontwikkelde dialect van een taal, uit een gebied dat nog niet verder is dan de middeleeuwen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en dit land heeft ook te maken met een grote influx van Chinezen, Koreanen, Japanners en Joden
De omgekeerde overdrijvingquote:Op woensdag 16 juni 2004 12:27 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nee joh, alle migranten zijn achterlijke, idiote Turken en Marokkanen, die niets anders spreken dan hun eigen, niet al te ontwikkelde dialect van een taal, uit een gebied dat nog niet verder is dan de middeleeuwen.![]()
Tief toch op met die onzin
Mijn cijfertjes zijn wat veroudert, maar de onderlinge verhoudingen zullen sinds 1998 niet zoveel verandert zijn. In 1998 was Spaans de 3e wereldtaal (Achter Chinees en Engels) en was Turks terug te vinden op de 19e plaats, let wel, zou daarin de dialecten gebaseert op Turks worden meegenomen, schiet die taal zo de top 10 binnen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Noem mij dan ens een aantal landen, waar de voertaal danwel berbers, danwel turks is?
Want dat maakt een wereldtaal.
Niet of er veel turken buiten turkije wonen.
Uiteraard is het overdreven, dat is sarcasme, ooit van gehoord?quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
De omgekeerde overdrijving
Leuk geprobeerd.
Dat zeg ik niet namelijk, dat maak jij ervan, gelieve je eigen hersenspinselen niet neer te zetten als mijn mening.
Tuurlijk, vhiper, jij weet wat ik denkquote:Op woensdag 16 juni 2004 12:43 schreef Vhiper het volgende:
De kern is echter gewoon duidelijk. Jij ziet de meerderheid van de migranten als kansloze mensen uit achtergestelde gebieden, terwijl dit gewoon pure onzin is.
Zelfs in gebieden waar Spaans de voertaal is, is Engels voor de internationaal opererende bedrijven een must.quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:21 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Gebieden in de wereld genoeg waar Spaans een absolute must of op z'n minst een pre is. Denk aan geheel Zuid- en midden Amerika, flinke delen van de States, Spanje, Portugal, etc etc. En aangezien er genoeg bedrijven in Nederland zijn die in die gebieden zaken doen, is er ook genoeg werk voor mensen met die taal.
Blijkbaar niet want het spoort (bepaalde) groepen autochtonen en allochtonen blijkbaar niet aan om werk aan te nemen in bijvoorbeeld het westland of op de bollenvelden.quote:En dat is niet al zo? Met een bijstandje van net 500 eurootjes doe je niet veel meer dan leven, als je het daarmee al redt.
Waar reageer je in godsnaam op? Het enige wat ik zei was dat ik me kon voorstellen dat allochtonen die hun opleiding in het land van herkomst hebben gevolgd moeite hebben om te kijken wat voor hun een juiste functie is (i.v.m. opleiding dus niet of ze willen soliciteren of werk accepteren). Vaak is het namelijk lastig om de opleidingen hier en in het land van herkomst te vergelijken qua niveau.quote:Bepalen van de juiste functie? Gewoon zorgen dat je werk hebt, daarna kan je gaan kijken of je op betere banen kunt solliciteren, of je wat moet bijscholen of of je je kunt opwerken. Gewoon ff willen en er wat voor doen, niet verwachten dat het je allemaal maar wordt aangereikt.
Nee, ik zie wat je schrijftquote:Op woensdag 16 juni 2004 12:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tuurlijk, vhiper, jij weet wat ik denk
Daar trek je een nogal verkeerde conclusie uit dan.quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nee, ik zie wat je schrijft![]()
Het zal zeker een pre zijn, maar een must? Zeker niet in alle functies.quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:52 schreef Chewie het volgende:
Zelfs in gebieden waar Spaans de voertaal is, is Engels voor de internationaal opererende bedrijven een must.
Blijkbaar zijn sommige mensen tevreden met "alleen leven"? Maar wat wil je dan doen? De uitkeringen zo verlagen dat we hier Amerikaanse toestanden krijgen en gettovorming?quote:Blijkbaar niet want het spoort (bepaalde) groepen autochtonen en allochtonen blijkbaar niet aan om werk aan te nemen in bijvoorbeeld het westland of op de bollenvelden.
Ah, ok, dan begreep ik het verkeerd. Maar voor de waardering van diploma's hebben we in Nederland diverse instanties, die iemand precies de waarde van het diploma kunnen vertellen. Dat mag het probleem niet zijnquote:Waar reageer je in godsnaam op? Het enige wat ik zei was dat ik me kon voorstellen dat allochtonen die hun opleiding in het land van herkomst hebben gevolgd moeite hebben om te kijken wat voor hun een juiste functie is (i.v.m. opleiding dus niet of ze willen soliciteren of werk accepteren). Vaak is het namelijk lastig om de opleidingen hier en in het land van herkomst te vergelijken qua niveau.
Schilder ik jou als extreem rechts af dan? nee, exact. Ik constateer alleen dat jij voortdurend en onjuist stelt dat de meerderheid van de migranten kansloze mensen uit achtergebleven gebieden zijn, dat is niets anders dan de waarheid. Dat ik dat vervolgens sarcastisch opblaas om een punt te maken, ontgaat jou weer volkomen en je neemt het maar weer letterlijk.quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar trek je een nogal verkeerde conclusie uit dan.
ik zou wel kunnen concluderen dat je een extreem-links persoon bent, gelet op jou neiging om alles wat met migratie heeft te maken toch vooral als een positief iets te zien.
Maar dat doe ik ook niet.
quote:Ik constateer alleen dat jij voortdurend en onjuist stelt dat de meerderheid van de migranten kansloze mensen uit achtergebleven gebieden zijn, dat is niets anders dan de waarheid.
Dat ligt dan ook wel een heel klein beetje aan jezelf dat je dan geen werk kan vinden.quote:Op woensdag 16 juni 2004 09:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voornamelijk opgaat als je een westerse taal spreekt.
Ik denk dat als je alleen berbers spreekt ofzo dat dat stug tegenvalt.
Partner? Studie? Werk, omdat er in hun land een overschot is en hier een tekort (denk aan verplegers bv.)?, etc etcquote:Op woensdag 16 juni 2004 16:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Duidelijk.
Als die gebieden waar die mensen vandaan komen net zo ontwikkeld zijn als waar wij leven, waarom komen die mensen dan hier?
Als die mensen zo 'kansrijk' zijn, in hun evenzo 'ontwikkelde' gebied van afkomst, wat komen ze hier dan doen?
Komen ze hier voor het weer ofzo?
Ja domme arbeiders ja. Nou domme mensen hebben we ondertussen genoeg in Nederland. Ik denk dat we daar geen Polen, Turken, Marrokanen of andere arbeidsmigranten voor nodig hebben....quote:Op woensdag 16 juni 2004 18:28 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Partner? Studie? Werk, omdat er in hun land een overschot is en hier een tekort (denk aan verplegers bv.)?, etc etc
Redenen genoeg dus, ze komen niet allemaal voor een uitkering hoor, Extec
En nog een met van die leuke vooroordelen, alsof alle Polen, Turken, Marokkanen en andere arbeidsmigranten ongeschoolde, stomme, achterlijke en, ik quote, "domme" mensen zijn.quote:Op woensdag 16 juni 2004 18:50 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Ja domme arbeiders ja. Nou domme mensen hebben we ondertussen genoeg in Nederland. Ik denk dat we daar geen Polen, Turken, Marrokanen of andere arbeidsmigranten voor nodig hebben....
Werk en studie, vallen wel degelijk onder het kopje "hier beter dan in hun eigen 'achtergestelde' gebied".quote:Op woensdag 16 juni 2004 18:28 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Partner? Studie? Werk, omdat er in hun land een overschot is en hier een tekort (denk aan verplegers bv.)?, etc etc
Nee, vast niet. Maar dat zei ik ook, *wederom*, niet.quote:Redenen genoeg dus, ze komen niet allemaal voor een uitkering hoor, Extec
De opleiding krijgen ze meestal hier. Lees eens wat onderzoeken van het CBS en kom dan nog maar eens aan met je vooroordelen!quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:19 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En nog een met van die leuke vooroordelen, alsof alle Polen, Turken, Marokkanen en andere arbeidsmigranten ongeschoolde, stomme, achterlijke en, ik quote, "domme" mensen zijn.
Wie is hier nu dom?![]()
Precies. En dan nog zeuren dat zij in allerlei uitkeringen zitten.quote:Op zondag 13 juni 2004 19:25 schreef Meki het volgende:
Ja dag! We leven niet meer in de vorige eeuw!quote:Op donderdag 17 juni 2004 03:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Aan de andere kant, als de werkgevers niet meer vrij mogen kiezen wie ze mogen aannemen , dan open je wagenwijd de deur richting lage loon landen natuurlijk.
Het moet voor een werkgever VOLLEDIG vrij zijn om aan te nemen in zijn bedrijf WIE HIJ WIL , uiteindelijk , het is met zijn centen dat er werkgelegenheid geschapen wordt ...
Wat wil je daarmee zeggen ? Is het niet omdat de werkomstandigheden en de lonen aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen dat je ook al eens aan een werkgever gaat zeggen wie hij in dienst moet nemen ? Dan leg je gewoon aan autostrade aan voor die werkgevers waarop ze kunnen verhuizen naar lage loonlanden ...quote:Op donderdag 17 juni 2004 03:23 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Ja dag! We leven niet meer in de vorige eeuw!
Grappig dat jij bij studie en arbeid meteen aan mensen denkt die hier komen uit achtergestelde gebieden, waar ze niet kunnen studeren of kunnen werken, zeker aangezien de mensen die hier voor werk komen, overal aan de slag kunnen, kijk maar naar die leuke Zweed bij Ahold, is ook een arbeidsmigrantquote:Op woensdag 16 juni 2004 19:23 schreef ExTec het volgende:
Werk en studie, vallen wel degelijk onder het kopje "hier beter dan in hun eigen 'achtergestelde' gebied".
Symphatiek dat je me dan via een omweg toch nog gelijk geeft.
quote:Nee, vast niet. Maar dat zei ik ook, *wederom*, niet.
En dat is nou juist jouw probleem. Jij denkt maar dat het allemaal sloebers zijn en dat zijn ze nou juist niet. Sloebers komen er hier niet in. Wil je hier studeren, moet je zoveel geld meenemen, zodat je daar minimaal je gehele studieduur van kunt leven, sloebers hebben dat niet en arbeidsmigranten komen er pas in als ze hier al verzekert zijn van werk en dus inkomen, ook een sloeber zal hier niet zomaar, vanuit het buitenland een baantje kunnen vinden.quote:Ik heb er zelfs alle begrip voor dat menig sloeber op deze planeet afreist naar het rijke westen, ten einde te proberen daar een betere toekomst op te bouwen.
quote:Maar anderzijds wordt ik doodmoe van vhiper, die het woord 'migrant' hoort, naar zijn uit Canada afkomstige vrouw kijkt, en het bestaat die als representatief neer te zetten voor alle migranten.
Juist het tegendeel, door mijn ervaringen met die politiek heb ik er juist veel dingen van gezien, ook die dingen die je niet op de voorpagina van kranten ziet, iets waar jij je blijkbaar op baseert.quote:Ogenschijnlijk zijn afgelopen bewogen jaren in s'lands politiek geruisloos aan je voorbij gegaan.
Omdat er een minderheidsgroep is die misbruik maakt van die regelingen, welke vervolgens zo in de media worden opgeblazen, dat de politiek, uiteraard voor het winnen van zieltjes, daar handig op inspeelt, aangezien vele Nederlanders niets anders zien dan een paar raddraaiende buitenlanders en daar direct het typische hokjesgedrag, wat ik bij jou ook waarneem, op loslaten.quote:We hebben over de jaren heen gezien, dat dit land binnenkomen steeds moeilijker gemaakt wordt, zowel via asielaanvragen als via gezinsvorming/hereniging.
Waarom is dat denk je, vhiper?
Het gros komt ook met de beste bedoelingen binnen. Jouw insinuatie dat dat dus niet zo zou zijn, doet mij weer walgen...En dan nog je vooroordelen durven ontkennen, bah!quote:Want als we jou moeten geloven komt het gros echt met de beste bedoelingen binnen, en wil asap aan het werk (vergeten we even het feit dat een hoop dus onze taal niet spreken, vergeten we ook dat het gros geen/geen genoeg opleiding heeft, want zulks trivialiteiten mag vhipers pret niet drukken).
Post maar, ik heb al te vaak CBS cijfertjes gepost die mijn argumenten ondersteunen. Kansloze, onopgeleide, arme mensen komen Nederland gewoonweg niet in, tenzij ze vluchteling zijn, of een kansrijke, goede baan hebbende Nederlandse partner hebben.quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:25 schreef Ludwig het volgende:
[..]
De opleiding krijgen ze meestal hier. Lees eens wat onderzoeken van het CBS en kom dan nog maar eens aan met je vooroordelen!
Nee joh, geef hem de macht om iemand op elk willekeurig moment te kunnen aannemen en ontslaan, dan kunnen we inderdaad terug naar de vorige eeuw, waar een werkgever koning was en werknemers maar alles accepteerden om hun baan te behouden.quote:Op donderdag 17 juni 2004 03:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen ? Is het niet omdat de werkomstandigheden en de lonen aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen dat je ook al eens aan een werkgever gaat zeggen wie hij in dienst moet nemen ? Dan leg je gewoon aan autostrade aan voor die werkgevers waarop ze kunnen verhuizen naar lage loonlanden ...
Natuurlijk, vhiper, blijf elke witte raaf die je tegenkomt maar angstvallig aanmerken als 'representatief'.quote:Op donderdag 17 juni 2004 09:04 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Grappig dat jij bij studie en arbeid meteen aan mensen denkt die hier komen uit achtergestelde gebieden, waar ze niet kunnen studeren of kunnen werken, zeker aangezien de mensen die hier voor werk komen, overal aan de slag kunnen, kijk maar naar die leuke Zweed bij Ahold, is ook een arbeidsmigrant
Die mensen noemen we uitwisselstudenten, geen migranten.quote:En voor studies dito. Stel, iemand in het buitenland wil graag internationale handelswetenschappen, specifiek gericht op Nederland, studeren, dan kunnen ze dat toch het beste in Nederland doen. Nederlandse universiteiten en hogescholen zitten vol buitenlandse studenten
Studenten zijn geen migranten, en arbeidsmigranten komen idd bijna dit land niet meer in, nee.quote:En dat is nou juist jouw probleem. Jij denkt maar dat het allemaal sloebers zijn en dat zijn ze nou juist niet. Sloebers komen er hier niet in. Wil je hier studeren, moet je zoveel geld meenemen, zodat je daar minimaal je gehele studieduur van kunt leven, sloebers hebben dat niet en arbeidsmigranten komen er pas in als ze hier al verzekert zijn van werk en dus inkomen, ook een sloeber zal hier niet zomaar, vanuit het buitenland een baantje kunnen vinden.
Ja, da's niet tof hey, als mensen pretenderen te weten wat je denkt? hint, hint...quote:Waar heb ik gezegd dat mijn vrouw representatief is voor alle migranten? Of ga jij nu voor mij denken, Extec?
Wonderbaarlijk, jij weet het beter dan s'lands politiek?quote:Juist het tegendeel, door mijn ervaringen met die politiek heb ik er juist veel dingen van gezien, ook die dingen die je niet op de voorpagina van kranten ziet, iets waar jij je blijkbaar op baseert.
Zo zou ik het ook bekijken als ik jou was, ja.quote:Omdat er een minderheidsgroep is die misbruik maakt van die regelingen, welke vervolgens zo in de media worden opgeblazen, dat de politiek, uiteraard voor het winnen van zieltjes, daar handig op inspeelt, aangezien vele Nederlanders niets anders zien dan een paar raddraaiende buitenlanders en daar direct het typische hokjesgedrag, wat ik bij jou ook waarneem, op loslaten.
Ja, maar dat dat in de praktijk niet haalbaar is, vanwege opleiding/taal, daar ga je zoals te verwachten idd niet op in.quote:Het gros komt ook met de beste bedoelingen binnen. Jouw insinuatie dat dat dus niet zo zou zijn, doet mij weer walgen...En dan nog je vooroordelen durven ontkennen, bah!
Het worden wel erg veel witte vogels, he, Extec? Kijk maar in de top van welk willekeurig, zichzelf beetje respecterend bedrijf en je zal eens zien hoeveel arbeidsmigranten daar zitten.quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:12 schreef ExTec het volgende:
Natuurlijk, vhiper, blijf elke witte raaf die je tegenkomt maar angstvallig aanmerken als 'representatief'.
En de mensen die naar Nederland vluchten, noemen we Asielzoekers en de mensen die naar Nederland komen om te trouwen, omschrijven we als "Importbruiden" (De mannen daar maar makkelijk bij vergeten), ze vallen echter, net als studenten en arbeidsmigranten onder migratie.quote:Die mensen noemen we uitwisselstudenten, geen migranten.
Jij mag pretenderen dat je weet wat ik denk, maar loop dan geen onzin te verkondigen. Ik kan aantonen dat jij meermalen het gros van de migranten, zo niet alle, omschrijft als onontwikkelde mensen (Dus zonder studie/werk, c.q.ervaring) uit achterlopende gebieden. Ik pretendeer, in tegenstelling tot jou, dus niets, ik baseer me op de feiten.quote:Ja, da's niet tof hey, als mensen pretenderen te weten wat je denkt? hint, hint...
Als het op het menselijke vlak aan komt, dan durf ik dat inderdaad wel te stellen. De overheid houdt zich niet bezig met het individu, die kijkt naar de cijfertjes: "Oh, er komen er tig duizend binnen, Oh, mijn kiezers vinden dat niet zo leuk, aanpakken maar die handel en weer wat stemmetjes erbij"quote:Wonderbaarlijk, jij weet het beter dan s'lands politiek?
Helaas ben ik het met de partijen die het met mijn migratiestandpunt eens zijn, op andere vlakken weer volkomen oneens, dus laten we dat maar niet doen.quote:Misschien moet je je diensten aanbieden aan s'lands politiek.
En daar hebben we het vooroordeeltje weer, je komt ook geen post door zonder he? Toch maar weer ff proberen te melden dat het gros van de migranten geen opleiding hebben en "de taal" niet spreken en dat het daarom niet haalbaar is...wat een onzin zegquote:Ja, maar dat dat in de praktijk niet haalbaar is, vanwege opleiding/taal, daar ga je zoals te verwachten idd niet op in.
"Geef hem de macht" , bij mijn weten hebben ze die macht nooit verloren hoor ... , weliswaar moeten er bij vaste werknemers ontslagvergoedingen betaald worden , maar een werkgever kiest nog altijd wie hij in zijn fabriek tewerkstelt , en dat is maar goed ook ...quote:Op donderdag 17 juni 2004 09:12 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nee joh, geef hem de macht om iemand op elk willekeurig moment te kunnen aannemen en ontslaan, dan kunnen we inderdaad terug naar de vorige eeuw, waar een werkgever koning was en werknemers maar alles accepteerden om hun baan te behouden.
Maar gelukkig zijn er regels waar ook een werkgever zich aan dient te houden bij het "uitkiezen" wie er in zijn fabriek komt te werken en kan ontslaan alleen met een geldige reden.quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
"Geef hem de macht" , bij mijn weten hebben ze die macht nooit verloren hoor ... , weliswaar moeten er bij vaste werknemers ontslagvergoedingen betaald worden , maar een werkgever kiest nog altijd wie hij in zijn fabriek tewerkstelt , en dat is maar goed ook ...
Beter mensen die alles accepteren om hun baan te houden , dan helemaal geen baan beschikbaar om te houden (en we zijn op weg naar dat laatste als je de economie bekijkt ... )
Duidelijk niet veel ervaring "in de praktijk" , een werkgever vindt altijd wel een geldige reden als hij iemand wil ontslaan hoor ... ,quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Maar gelukkig zijn er regels waar ook een werkgever zich aan dient te houden bij het "uitkiezen" wie er in zijn fabriek komt te werken en kan ontslaan alleen met een geldige reden.
Dat zijn dingen waar we vooral niet aan moeten tornen, willen we niet teruggaan in de tijd.
Is Volkert nu van moordenaar tot held geworden?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:54 schreef schatje het volgende:
Het is gewoon de schuld van Fortuyn. Gelukkig ligt die clown al onder de grond. Anders zou de schade niet te overzien zijn.
Racist! Je hebt een hekel aan allochtonen, gekleurden en negers, he? He?quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:46 schreef Pikkebaas het volgende:
Tsja, ik ben een neger en ik heb er geen last van. Ik werk hard en heb een goede baan. Geef nu leiding aan een niet te groot team (ong 10 man). Maar als ik mensen aanneem dan let ik er wel op of ze willen werken en maar al te vaak zie ik allochtonen die dat gewoon niet willen. Die de kantjes eraf lopn. Die neem ik dus niet eens aan.
Duidelijk niet veel ervaring met wetgeving...quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Duidelijk niet veel ervaring "in de praktijk" , een werkgever vindt altijd wel een geldige reden als hij iemand wil ontslaan hoor ... ,
Ik doel op de hele wetgeving rond sollicitaties. Ook de werkgever heeft zich aan bepaalde regels te houden, waren die er niet, kon hij mensen bijvoorbeeld simpelweg afwijzen omdat ze een kinderwens hebben, etc.quote:en regels waaraan hij zich dient te houden bij het uitkiezen ? Op wat doel je dan ??
Jij bent dan ook een lichtend voorbeeld van jong ondernemerschap voor je allochtone medebroeders!quote:Op zondag 13 juni 2004 19:25 schreef Meki het volgende:
Euh sorry hoor, wilde eigenlijk je grap niet verpesten, maar een neger kan ook daadwerkelijk negatieve vooroordelen hebben jegens andere negers. komt vaak genoeg voor. Geldt voor elk ras natuurlijk.quote:Op donderdag 17 juni 2004 15:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Racist! Je hebt een hekel aan allochtonen, gekleurden en negers, he? He?
Ben het volkomen met je eens, maar er is 1 klein probleempje...Momenteel hebben we ruim 600.000 werklozen en maar ruim 100.000 openstaande vacatures...quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:01 schreef freud het volgende:
Er zijn ook hele wijken vol met autochtonen die niet willen werken, dus is het 'wel kunnen, maar niet willen werken' principe een beetje zinloos om op te delen in allochtoon en autochtoon. Je moet ze gewoon allemaal dwingen te werken, maar goed, als niets doen ook loont in dit landje, dan zullen ze dat ook zeker blijven doen!
Ik werk al jaren bij zo'n bedrijf, vhiper.quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:34 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het worden wel erg veel witte vogels, he, Extec? Kijk maar in de top van welk willekeurig, zichzelf beetje respecterend bedrijf en je zal eens zien hoeveel arbeidsmigranten daar zitten.
Maar volgens mij is het niet de bedoeling dat studenten blijven?quote:En de mensen die naar Nederland vluchten, noemen we Asielzoekers en de mensen die naar Nederland komen om te trouwen, omschrijven we als "Importbruiden" (De mannen daar maar makkelijk bij vergeten), ze vallen echter, net als studenten en arbeidsmigranten onder migratie.
Het gros idd ja.quote:Jij mag pretenderen dat je weet wat ik denk, maar loop dan geen onzin te verkondigen. Ik kan aantonen dat jij meermalen het gros van de migranten, zo niet alle, omschrijft als onontwikkelde mensen (Dus zonder studie/werk, c.q.ervaring) uit achterlopende gebieden. Ik pretendeer, in tegenstelling tot jou, dus niets, ik baseer me op de feiten.
Dat is normaal, dat een overheid kijkt naar het colelctief, ipv. het individu. Je kunt ook geen beleid maken voor het individu, alleen voor groepen.quote:Als het op het menselijke vlak aan komt, dan durf ik dat inderdaad wel te stellen. De overheid houdt zich niet bezig met het individu, die kijkt naar de cijfertjes: "Oh, er komen er tig duizend binnen, Oh, mijn kiezers vinden dat niet zo leuk, aanpakken maar die handel en weer wat stemmetjes erbij"
Hoezo, beweer je het tegenovergestelde dan, dat ze wel de taal beheersen, en dat ze wel een goeie opleiding hebben?quote:En daar hebben we het vooroordeeltje weer, je komt ook geen post door zonder he? Toch maar weer ff proberen te melden dat het gros van de migranten geen opleiding hebben en "de taal" niet spreken en dat het daarom niet haalbaar is...wat een onzin zeg
Wie heeft het over aanvragen van de Nederlandse nationaliteit? We praten hier over het zoeken van werk door allochtonen, nationaliteit doet er niet toe.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 13:03 schreef ExTec het volgende:
Ik werk al jaren bij zo'n bedrijf, vhiper.
Die mensen vragen helemaal niet de nederlandse nationaliteit aan, waarom zouden ze?
Behalve dat dat er inderdaad behoorlijk wat zijn, heb je mij niet horen zeggen dat het de meerderheid is, ook op andere niveau's zijn in Nederland buitenlanders werkzaam. Wat is daar mis mee? Moeten we vooral zo houden.quote:En 'erg veel'?
Tuurlijk, vhip, het gros van de hier werkzame buitenlanders bevolken de raden van bestuur in NL bedrijven.
Ben blij dat je het zo graag en met plezier leestquote:Maar we gaan weer genieten van je repliek.
Dus? Ook arbeidsmigranten mogen niet blijven. Ook die moeten na afloop van hun contract weer wegquote:Maar volgens mij is het niet de bedoeling dat studenten blijven?
Bullshit, er zijn meer redenen dan alleen economische om naar een ander land te vertrekken. Dat jij dat nou zo graag niet wilt zien...quote:Het gros idd ja.
Vanwege het simpele principe dat als je het goed hebt, in je land/regio van herkomst, je geen motivatie hebt om hier te komen.
Moet je me toch eens vertellen waarom er zoveel buitenlanders in dit land op redelijk hoge plaatsen zitten.quote:En er is ook allang becijferd en uitgevonden dat echt high potentials geen zin hebben in nederland. Belasting druk te hoog, het land te benauwd te druk.
Heb ook niet beweerd dat het niet normaal is, geef alleen aan op welk vlak ik dus kan stellen dat ik het inderdaad "beter weet" dan de overheid. De overheid zien de schrijnende gevolgen op individueel niveau (Welke overigens ook al in de honderden, zo niet duizenden gevallen loopt) niet.quote:Dat is normaal, dat een overheid kijkt naar het colelctief, ipv. het individu. Je kunt ook geen beleid maken voor het individu, alleen voor groepen.
Ja, ontken ik dat dan?quote:Elk zieltje ondervragen hoe het precies zit is namelijk nogal duur.
Ik beweer dat het gros inderdaad wel een goede opleiding heeft en genoeg talenkennis (Nederlands of wat anders, doet er niet toe) heeft om hier aan de slag te kunnen als ze dat willenquote:Hoezo, beweer je het tegenovergestelde dan, dat ze wel de taal beheersen, en dat ze wel een goeie opleiding hebben?
Precies sommige mensen zijn nooit in dorpen geweest als Oude Pekela, daar zit een halve overwegend autochtoon volk met een uitkering.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:01 schreef freud het volgende:
Er zijn ook hele wijken vol met autochtonen die niet willen werken, dus is het 'wel kunnen, maar niet willen werken' principe een beetje zinloos om op te delen in allochtoon en autochtoon. Je moet ze gewoon allemaal dwingen te werken, maar goed, als niets doen ook loont in dit landje, dan zullen ze dat ook zeker blijven doen!
Daar wordt dan ook erg links gestemd.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 18:10 schreef Stratos het volgende:
[..]
Precies sommige mensen zijn nooit in dorpen geweest als Oude Pekela, daar zit een halve overwegend autochtoon volk met een uitkering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |