abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19856218
Allochtonen zoeken vaak op de verkeerde plekken naar werk. Dat blijkt uit onderzoek van de Intelligence Group. Vooral allochtonen op mbo- en hbo-niveau hebben niet het goede netwerk om op de juiste functies te kunnen solliciteren. Ze belanden daarvoor vaak in banen waarvoor ze zijn overgekwalificeerd. Werkgevers slaan de plank mis door nadrukkelijk te vragen naar allochtone sollicitanten. Dat schrikt volgens onderzoekers allochtonen af.

Bron: Brabants Dagblad

Dat laatste 'de positieve discriminatie op de arbeidsmarkt' daar kunnen we beter vanaf volgens mij. Werkgevers moeten zich niet gaan binden aan quotas, maar bij elke sollicitatie gewoon de beste kandidaat aannemen. Ongeacht welke etnische achtergrond deze kandidaat heeft of welk geslacht. Ik kan me goed voorstellen dat allochtonen niet gaan solliciteren op een vacature waarin nadrukkelijk wordt gevraagd naar een allochtoon. Dan voel je je al snel een excuus-allochtoon of een opvulsel zodat het bedrijf voldoet aan haar quota.

Het eerste over dat netwerk begrijp ik dan weer niet goed. Bij een vacature staat er nog bij welk niveau er wordt gevraagd. Als je een HBO diploma hebt, dan solliciteer je toch op HBO-banen en als dat niet lukt dan zoek je eventueel lager gekwalificeerde banen.

Daarom:

- Afschaffen quota's die voorzien in een x-percentage allochtonen in 'n onderneming.
- Meer aandacht bij uitzendbureaus en arbeidsbureaus voor allochtonen die 'onder hun niveau' solliciteren. Laat ze eerst eens solliciteren bij banen op hun niveau en mocht dat niet lukken dan kunnen ze onder hun niveau solliciteren (wat ook geldt voor Nederlanders die op zoek zijn naar een baan overigens).
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 13 juni 2004 @ 14:49:32 #2
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_19856266
Die Prem zei laatst bij Dit Was Het Nieuws: "Ze leren hen [allochtonen] waar de sociale dienst is en hoe je een WW kunt aanvragen ipv de weg wijzen naar de effectenbeurs of het uitzendbureau"

Zit wel wat in.
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 14:51:12 #3
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19856300
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Allochtonen zoeken vaak op de verkeerde plekken naar werk. Dat blijkt uit onderzoek van de Intelligence Group. Vooral allochtonen op mbo- en hbo-niveau hebben niet het goede netwerk om op de juiste functies te kunnen solliciteren. Ze belanden daarvoor vaak in banen waarvoor ze zijn overgekwalificeerd. Werkgevers slaan de plank mis door nadrukkelijk te vragen naar allochtone sollicitanten. Dat schrikt volgens onderzoekers allochtonen af.

Het eerste over dat netwerk begrijp ik dan weer niet goed. Bij een vacature staat er nog bij welk niveau er wordt gevraagd. Als je een HBO diploma hebt, dan solliciteer je toch op HBO-banen en als dat niet lukt dan zoek je eventueel lager gekwalificeerde banen.

Daarom:

- Afschaffen quota's die voorzien in een x-percentage allochtonen in 'n onderneming.
- Meer aandacht bij uitzendbureaus en arbeidsbureaus voor allochtonen die 'onder hun niveau' solliciteren. Laat ze eerst eens solliciteren bij banen op hun niveau en mocht dat niet lukken dan kunnen ze onder hun niveau solliciteren (wat ook geldt voor Nederlanders die op zoek zijn naar een baan overigens).
En vervolgens komen er weer topics dat *de* allochtonen te lui zijn om te werken .

Overigens:

NWS--> WGR
pi_19856310
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:49 schreef -DailaLama- het volgende:
Die Prem zei laatst bij Dit Was Het Nieuws: "Ze leren hen [allochtonen] waar de sociale dienst is en hoe je een WW kunt aanvragen ipv de weg wijzen naar de effectenbeurs of het uitzendbureau"

Zit wel wat in.
Dat is jarenlang het beleid geweest van de Nederlandse overheid inderdaad, figuren als Hans Dijkstal denken nog steeds zo en die nemen dan zitting in bijvoorbeeld de commissie PaVEM, dat biedt dan weer sombere perspectieven.

Ik zie liever dat men wat druk er achter zet om mensen aan het werk te helpen, als dat er alleen de weg wordt gewezen naar de sociale dienst of dat men mensen op een post gaat neerzetten waarvoor ze overgekwalificeerd zijn. Dat laatste zou pas moeten gebeuren als iemand binnen een bepaalde periode geen werk op zijn niveau heeft gevonden. Niet alleen allochtonen, maar ook Nederlanders met een HBO-diploma die zonder werk zitten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_19856323
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:51 schreef Loedertje het volgende:

[..]

En vervolgens komen er weer topics dat *de* allochtonen te lui zijn om te werken .

Overigens:

NWS--> WGR
pi_19856991
Dit is een mooie aanzet voor een politieke discussie
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_19857014
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:23 schreef _-rally-_ het volgende:
Dit is een mooie aanzet voor een politieke discussie
Het lijkt hier net een flipperkast.
pi_19862203
Allochtonen willen juist wel werken
Maar omdat de werkgevers Racisten zijn worden ze niet aangenomen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_19862214
quote:
Op zondag 13 juni 2004 19:25 schreef Meki het volgende:
Lezen is zo enorm moeilijk he
  zondag 13 juni 2004 @ 19:26:03 #10
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19862220
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Het lijkt hier net een flipperkast.
Ik kon het al niet meer vinden.

Allochtonen solliciteren in hun vrije tijd. Schopje UVT?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19862260
quote:
Het is altijd de schuld ve ander .

Werkgevers zijn bereid goede mensen weg te sturen omdat die een 'verkeerde' huidskleur hebben .
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_19862450
quote:
Op zondag 13 juni 2004 19:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Schopje ONZ lijkt me toepasselijker.
Want? Dit bericht klopt niet? Jij weet het beter als de Intelligence Group? Verklaar je nader of blijf gewoon koest.
  zondag 13 juni 2004 @ 21:44:31 #14
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_19865764
quote:
Hoezo kort door de bocht
Krekker is de bom!
pi_19866161
ik denk niet dat het alleen ligt aan alleen dat allochtonen geen netwerken hebben waarop ze kunnen bouwen, maar ook ondere andere vanwege het feit dat een allochtoon niet in een bedrijfscultuur past, vanwege het feit dat 99% autochtoon is in het bedrijf, maar de komende tweede en derde generatie allochtonen zal denk ik door hun in de toekomst afnemen.
long time no see
pi_19871103
Doet me denken aan deze column over leeftijdsdiscriminatie.. komt op hetzelfde neer

Leeftijdsdiscriminatie

De bemoeizucht van de overheid als het gaat om discriminatie lijkt geen grenzen te kennen. Ging het voorheen om geslacht, ras, sexuele voorkeur en geloof, inmiddels moet je ook oppassen voordat je onterecht onderscheid maakt op handicap. En alsof dat allemaal nog niet betuttelend genoeg is ligt momenteel bij de Tweede Kamer een wetsontwerp waarin leeftijdsdiscriminatie, onder meer op de arbeidsmarkt, verboden wordt. Te jong of te oud (waarschijnlijk met name dat laatste) mag geen reden meer zijn voor afwijzing voor baan of bv huurwoning.

Het lijkt me stug dat ouderen erop vooruit zullen gaan met de voorgestelde wet. Volgens de overheid is het heel fatsoenlijk als je mensen dwingt met anderen om te gaan en draagt dat bij tot een betere samenleving. Waarschijnlijk draagt het eerder bij aan een moralistische hypocriete samenleving waarbij de overheid (en bevriende clubs) wel op leeftijd mogen discrimineren en de rest niet. De rest probeert creatief door te discrimineren terwijl men zich bij hoog en laag uitspreekt tegen discriminatie. De leugenachtige maatschappij komt zo weer een stapje dichterbij.

Bedrijven en verhuurders die lekker willen doorgaan voor zichzelf te bepalen met wie ze omgaan moeten hun creatiefste beentje voorzetten. Hoe voorkomt een werkgever of verhuurder dat er zich onverhoopt een oudje aandient die zijn huis wil huren of zijn vacature wil vervullen? Waar een wil is, is vast een weg. Je plaatst bv alleen advertenties in jongerenbladen (wat eigenlijk ook niet mag) of vermeldt in je personeelsadvertentie dat er veel gevloekt wordt op de werkvloer. Daar kunnen veel ouderen niet tegen schijnt het. Tja, als je van de wet niet de waarheid mag zeggen in je eigen voordeel kun je maar beter liegen in je eigen voordeel.

Wie al niet wilde omgaan met deze nieuwe verdrukte groep heeft er van de overheid een extra reden bijgekregen. Want een werkgever die een ouder persoon aanneemt weet nu dat hij later eventueel door zijn nieuwe aanwinst vanwege leeftijdsdiscriminatie kan worden aangeklaagd. Bijvoorbeeld wanneer hij een jongere medewerker promotie laat maken (aan zoiets ontkom je nu eenmaal niet als werkgever) en de oudere werknemer zich schandelijk "gediscrimineerd" voelt. Zo'n werknemer houdt een extra risico in zich en kan volgens hem maar beter sollicitant blijven met wat kunst- en (v)lieg-afwijswerk. De ironie is dat door al die anti-disciminatiewetgeving juist een blanke, heterosexuele, christelijke (of atheďstische) vrijgezelle man van een jaar of dertig een aantrekkelijke werknemer is geworden. Volgens veel progressieven nou net de meest verachtelijke menselijke variant die mogelijk is. Zolang je personeelsbestand voornamelijk uit dat soort mannen bestaat loop je weinig risico op discriminatievervolging (en mogelijk ander gezeur). Deze heren zullen hem nooit succesvol kunnen aanklagen wegens discriminatie met onze huidige overheid aan het roer.

En zo zien we weer dat goede bedoelingen, met name die waarbij dwang in het spel is, vaak tot tegengestelde resultaten leiden. Was het de overheid erom te doen ouderen aan een baan te helpen, het resultaat zou wel eens kunnen zijn dat die kans op een baan juist kleiner wordt. Als de overheid bepaalde groepen werknemers privileges geeft dan zijn ze daarmee voor werkgevers minder aantrekkelijk geworden. Het is dan straks wellicht moeilijker om ze buiten de deur te houden maar het loont wel meer. Werkgevers en verhuurders hebben hun eigen manieren om het recht op vrije associatie te bewaken. Laten we hopen dat het lukt, hoewel het jammer is voor de oudere werkzoekende.

Om oudere mensen een grotere kans op een baan te bieden (en andere verdrukte groepen) kan men het beste het ontslagrecht versoepelen en het minimumloon en de algemeen bindend verklaarde CAO's afschaffen. Zo kan iedereen vrij onderhandelen over werk en wordt het interessant deze groepen een baan aan te bieden. De enige andere manier ligt in een voorstel van de SP: verplicht bedrijven bepaalde mensen aan te nemen. Da's inderdaad een oplossing, maar vereist tevens een totalitaire maatschappij. Ik heb zelf een lichte voorkeur voor de eerste optie.

Frank Karsten
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_19911469
quote:
Das grappig, ik ben ook buitenlander en werk al 8 jaar onafgebroken. Ben nog nooit afgewezen voor een sollicitatie. Raar hoor....
pi_19912236
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:40 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Das grappig, ik ben ook buitenlander en werk al 8 jaar onafgebroken. Ben nog nooit afgewezen voor een sollicitatie. Raar hoor....
Maar dat past niet in de slachtoffer rol waarin bepaalde mensen zich wensen te manouvreren. Ik heb genoeg prima allochtone collega's (gehad), die net als mijn autochtone collega's niet werden / worden ontslagen zolang ze hun werk maar fatsoenlijk deden / doen. Allochtone en autochtone medewerkers die denken de hele dag een nauwelijks wat uit te hoeven voeren mogen doorgaans snel vertrekken. Beide uiten vaak hun ongenoegen, waarbij echter door de allochtone ex-werknemer nogal snel met woorden als racisme en discriminatie wordt gesmeten. Tsja, het is natuurlijk makkelijker dan de schuld bij jezelf te zoeken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:57:41 #19
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_19913731
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:40 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Wanneer allochtonen gemiddeld vaker worden afgewezen dan autochtonen wil dit niet zeggen dat elke allochtoon per definitie 1x moet zijn afgewezen, dus ik weet niet wat je nou met deze opmerking wilt zeggen
Krekker is de bom!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 17:10:13 #20
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_19914102
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar dat past niet in de slachtoffer rol waarin bepaalde mensen zich wensen te manouvreren. Ik heb genoeg prima allochtone collega's (gehad), die net als mijn autochtone collega's niet werden / worden ontslagen zolang ze hun werk maar fatsoenlijk deden / doen. Allochtone en autochtone medewerkers die denken de hele dag een nauwelijks wat uit te hoeven voeren mogen doorgaans snel vertrekken. Beide uiten vaak hun ongenoegen, waarbij echter door de allochtone ex-werknemer nogal snel met woorden als racisme en discriminatie wordt gesmeten. Tsja, het is natuurlijk makkelijker dan de schuld bij jezelf te zoeken.
Dat er soms onterecht met termen als racisme en discriminatie wordt gesmeten wil niet automatisch betekenen dat racisme en discriminatie nog alleen maar voorkomen in sprookjesboeken.

Hoe vaak het ras v/d ander daadwerkelijk invloed heeft gehad is zeker wat betreft afwijzing bij sollicitaties zeer moeilijk te meten. Ten eerste omdat men wanneer dit het geval is geweest, niet eerlijk zal zeggen dat afkomst een rol heeft gespeeld. Ten tweede omdat er bij sollicitaties wordt gekeken naar de persoon in zijn geheel. Hier kan afkomst zelfs zonder dat de gene die de sollicitatie afneemt bewust discrimineert op afkomst, samen met heleboel ander factoren ook een rol bij spelen.

Ik heb trouwens zo'n gevoel dat bij vlotte welbespraakte mensen het verschil tussen allochtoon en autochtoon mbt de kans dat zij door een sollicitatie heen komen, een stuk kleiner zijn dan bij minder vlotte welbespraakte allochtonen versus autochtonen. Misschien dat het gebrek aan 'vlotheid' eerder de buitenlandse afkomst benadrukt? Zelfs al beheerst men de Nederlandse taal technisch gezien goed. Maar goed, dit is puur een gevoel dat ik zelf heb, verder nog niet wetenschappelijk onderbouwd
Krekker is de bom!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 18:35:01 #21
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_19916047
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De voornaamste redenen waarom allochtonen niet altijd even adequaat zouden solliciteren is omdat de hulp hierbij vaak ontbreekt. Je kan niet van mensen uit een aanzienlijk andere cultuur verwachten dat ze precies weten hoe de ongeschreven regels met betrekking tot dit soort zaken in elkaar steken.
Afrika Paprika
pi_19916256
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 18:35 schreef LuQas het volgende:

[..]

De voornaamste redenen waarom allochtonen niet altijd even adequaat zouden solliciteren is omdat de hulp hierbij vaak ontbreekt. Je kan niet van mensen uit een aanzienlijk andere cultuur verwachten dat ze precies weten hoe de ongeschreven regels met betrekking tot dit soort zaken in elkaar steken.
Ja dat mag je wel verwachten ... zeker als ze en Nederlandse uitkering genieten !
  dinsdag 15 juni 2004 @ 18:52:46 #23
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_19916514
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 18:44 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Ja dat mag je wel verwachten ... zeker als ze en Nederlandse uitkering genieten !
Ach wat een onzin. Als je je bedenkt dat er zelfs voor autochtone hele cursussen en handboeken gemaakt worden over hoe te solliciteren...
Afrika Paprika
  dinsdag 15 juni 2004 @ 18:54:36 #24
16715 Mylene
*schatje*
pi_19916563
Het is gewoon de schuld van Fortuyn. Gelukkig ligt die clown al onder de grond. Anders zou de schade niet te overzien zijn .
pi_19917420
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 18:35 schreef LuQas het volgende:

[..]

Onzin, er is hulp zat, sollicitatietrainingen voor minderheden te over, boeken genoeg over hoe je moet solliciteren en banen genoeg. Mijn vrouw sprak ook geen woord Nederlands toen ze hier binnenkwam, noch toen ze naar een baan ging zoeken, maar ze had wel binnen twee weken werk en nu na twee tijdelijke baantjes, gewoon een vaste aanstelling.

Het kan dus prima, ze moeten gewoon willen.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 19:38:38 #26
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_19917679
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 19:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Onzin, er is hulp zat, sollicitatietrainingen voor minderheden te over, boeken genoeg over hoe je moet solliciteren en banen genoeg. Mijn vrouw sprak ook geen woord Nederlands toen ze hier binnenkwam, noch toen ze naar een baan ging zoeken, maar ze had wel binnen twee weken werk en nu na twee tijdelijke baantjes, gewoon een vaste aanstelling.

Het kan dus prima, ze moeten gewoon willen.
Je komt nu met een voorbeeld aan waaruit je afleidt dat het bij elke allochtoon zo gaat. Extreem onlogisch.

De meeste allochtonen willen niets liever.
Afrika Paprika
pi_19917871
quote:
Vooral allochtonen op mbo- en hbo-niveau hebben niet het goede netwerk om op de juiste functies te kunnen solliciteren.
quote:
Iemand die HBO heeft afgerond, weet heus wel hoe de zogenaamde ongeschreven regels in elkaar steken bij het solliciteren van een baan. Jij dacht dat ze dat nooit op school krijgen?
Zelfs op MBO leren wij goede sollicitatiebrieven schrijven, gesprekken, etc.
En als je HBO afgerond hebt, neem ik aan dat je sowieso de Nederlandse cultuur wel kent.

Ik denk inderdaad dat het feit dat ze niet zulke goeie netwerken hebben.
Immers, als een hoogopgeleide allochtoon zelf met veel allochtoon omgaan, en diegene de enige uitzondering is in zijn omgeving die hoogopgeleid is komt hij niet ver met netwerken om een goede baan te vinden (ervan uitgaande de allochtonen in zijn omgeving allemaal laagopgeleid zijn.)
quote:
Dat laatste 'de positieve discriminatie op de arbeidsmarkt' daar kunnen we beter vanaf volgens mij. Werkgevers moeten zich niet gaan binden aan quotas, maar bij elke sollicitatie gewoon de beste kandidaat aannemen. Ongeacht welke etnische achtergrond deze kandidaat heeft of welk geslacht. Ik kan me goed voorstellen dat allochtonen niet gaan solliciteren op een vacature waarin nadrukkelijk wordt gevraagd naar een allochtoon. Dan voel je je al snel een excuus-allochtoon of een opvulsel zodat het bedrijf voldoet aan haar quota.
Mee eens. Ik zou ook nooit een baan aannemen als er nadrukkelijk staat dat er een allochtoon wordt gezocht (tenzij het echt veel betaald )

[ Bericht 3% gewijzigd door Space-Chinees op 15-06-2004 19:49:29 ]
pi_19918120
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 19:38 schreef LuQas het volgende:

[..]

Je komt nu met een voorbeeld aan waaruit je afleidt dat het bij elke allochtoon zo gaat. Extreem onlogisch.

De meeste allochtonen willen niets liever.
Fout, ik leid eruit af dat het zo bij vele (Niet alle, maar vele) allochtonen zo kan gaan, als ze maar echt willen, zeker als ze een beetje opleiding hebben genoten.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 19:58:44 #29
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_19918270
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 18:54 schreef schatje het volgende:
Het is gewoon de schuld van Fortuyn. Gelukkig ligt die clown al onder de grond. Anders zou de schade niet te overzien zijn .
Ja inderdaad en alle werkgevers zijn racisten!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_19923821
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wanneer allochtonen gemiddeld vaker worden afgewezen dan autochtonen wil dit niet zeggen dat elke allochtoon per definitie 1x moet zijn afgewezen, dus ik weet niet wat je nou met deze opmerking wilt zeggen
Wat ik ermee wil zeggen is dat het niet ligt aan het allochtoon zijn maar aan je eigen gedrag en houding. Ik heb o.a. 5 Turkse vrienden, 2 Hindoestaanse vrienden, 2 Spaanse vrienden

De turken:
- advocate
- afgestudeerde financiele guru
- accountant
- IT-projectleider
- hoofd systeembeheer

De Hindoestanen:
- freelancer in de financiele wereld
- miljonair via Import/export bedrijf

De Spanjaarden
- Eigen bedrijf (UMTS)
- Projectleider IT-bedrijf in London

Oh ja, en een Argentijnse vriend die ook in London werkt bij Cisco.

Daarnaast heb ik 2 Marrokaanse en een Iraanse collega-programmeurs gehad. Geen eentje had problemen met discriminatie tijdens sollicitaties. Oh, en mijn accountmanager is Indonesisch.

Oftewel, het ligt aan JOU en JOUW KUT-instelling, niet aan de 'racistische' werkgevers. Die zijn het gewoon zat om van die ongemotiveerde eikels die denken dat ze rijk kunnen worden zonder er iets voor te doen, in dienst te nemen.
pi_19925650
quote:
Jaja, alle werkgevers zijn racistisch. Het is zekere een zionistische samenzwering.
pi_19926192
De meeste mensen willen werken, dat is uit veel onderzoeken gebleken. Zeker hoger opgeleiden. Je denkt toch niet dat allochtonen een HBO-studie gaan volgens om vervolgens slechts 816 euro per maand te krijgen (voor alleenwonenden, samenwonenden krijgen zo'n 550)?

Voor de lager opgeleiden, die verdienen dan weer vaak zo weinig, dat een bijstandsuitkering nog voordeliger kan zijn, ivm subsidies. Misschien dat ze daar eens verandering in moeten gaan brengen! Werken moet toch wel lonen!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_19926900
Het is moeilijk om werk te vinden als je de Nederlandse taal niet goed beheerst.
pi_19927917
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 01:18 schreef COLAIUTA het volgende:
Het is moeilijk om werk te vinden als je de Nederlandse taal niet goed beheerst.
Bullshit. Holland staat er juist om bekend om zijn vele talen. Veel bedrijven komen hier omdat er veel mensen zijn die meerdere talen spreken. Werk genoeg, ook als je geen Nederlands kent. Met een beetje intensief speurwerk, lukt het prima.
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:53:58 #35
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19929505
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 06:09 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Bullshit. Holland staat er juist om bekend om zijn vele talen. Veel bedrijven komen hier omdat er veel mensen zijn die meerdere talen spreken. Werk genoeg, ook als je geen Nederlands kent. Met een beetje intensief speurwerk, lukt het prima.
Ik denk dat dat voornamelijk opgaat als je een westerse taal spreekt.

Ik denk dat als je alleen berbers spreekt ofzo dat dat stug tegenvalt.
&lt;signature here&gt;.
pi_19929784
Als je alleen berbers, Swahili, Arabisch, Spaans, Turks, Italiaans oid spreekt en in Nederland woont ligt het niet aan de 'racistische' werkgevers maar aan je eigen beslissing om in een land werk te gaan zoeken waarvan je de taal niet machtig bent. Eigen schuld, dikke bult dus. Ik spreek Spaans, Engels en Nederlands, dus als ik ergens moest gaan wonen en werken zou ik het land o.a. op de gangbare talen uitzoeken. Nu scheelt het nogal dat je Engels spreekt, maar in Portugal ben ik denk ik toch de pineut. Waarschijnlijk in Frankrijk ook omdat niemand daar Engels WIL spreken.
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:13:02 #37
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19929844
Spaans is overigens een wereldtaal.

Dat wordt behalve in spanje ook in zuid-amerika gesproken.
&lt;signature here&gt;.
pi_19930073
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:53 schreef ExTec het volgende:

[..]

Niet perse. Nederland zit vol met bedrijven die over de hele wereld zaken doen, waarbij de gekste talen de revu passeren. Denk naast alle gangbare westerse talen bijvoorbeeld ook aan Chinees, Japans, Koreaans, Hebreeuws, etc etc.

Met Berbers zal het inderdaad wat lastiger zijn, maar de meerderheid van de migranten zal toch echt een taal spreken waar ze best mee uit de voeten kunnen voor het vinden van een baan.
pi_19930129
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:10 schreef LaTiNo het volgende:
Als je alleen berbers, Swahili, Arabisch, Spaans, Turks, Italiaans oid spreekt en in Nederland woont ligt het niet aan de 'racistische' werkgevers maar aan je eigen beslissing om in een land werk te gaan zoeken waarvan je de taal niet machtig bent. Eigen schuld, dikke bult dus. Ik spreek Spaans, Engels en Nederlands, dus als ik ergens moest gaan wonen en werken zou ik het land o.a. op de gangbare talen uitzoeken. Nu scheelt het nogal dat je Engels spreekt, maar in Portugal ben ik denk ik toch de pineut. Waarschijnlijk in Frankrijk ook omdat niemand daar Engels WIL spreken.
Je spreekt Spaans, Engels en Nederlands? Kan je gewoon in Nederland blijven. Banen genoeg waar mensen worden gezocht die die talen spreken, denk aan toeristische sector, call centers, vertaalburo's en vertaalafdelingen bij grotere bedrijven, hotelketens, etc etc Werk zat, maar gewoon willen is het credo.
pi_19930229
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:13 schreef ExTec het volgende:
Spaans is overigens een wereldtaal.

Dat wordt behalve in spanje ook in zuid-amerika gesproken.
Wel leuk en aardig maar het is niet de taal die gesproken word in het internationale bedrijfsleven net zoals Frans. Ook al ben je de taal niet voldoende machtig kun je je met engels nog wel redden.
quote:
Voor de lager opgeleiden, die verdienen dan weer vaak zo weinig, dat een bijstandsuitkering nog voordeliger kan zijn, ivm subsidies. Misschien dat ze daar eens verandering in moeten gaan brengen! Werken moet toch wel lonen!
Dat is ook het probleem, daarom moeten uitkeringen ook net genoeg zijn om te kunnen leven en moet er een rem op de hoeveelheid subsidies.

Wat ik niet begrijp uit de OP is dat gesteld word dat allochtonen geen netwerk hebben om op de juiste functies te soliciteren. Het is weliswaar makkelijker om bij een bedrijf binnen te komen als je connecties hebt maar hoeveel autochtonen hebben dit? Dit lijkt me ook geen grote groep. Veel vacatures worden vervuld door personeelsadvertenties. Kan me nog voorstellen dat allochtonen die hun studie hebben gevolgd in het land van herkomst problemen hebben met het bepalen van de juiste functie om op te soliciteren, gebrek aan netwerk lijkt me onzin. Maar kan het fout hebben
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:17:00 #41
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_19931359
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 01:18 schreef COLAIUTA het volgende:
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:10 schreef LaTiNo het volgende:
Beetje overbodige opmerkingen dit, want Ik denk toch echt dat het hier gaat om allochtonen die de Nederlandse taal wel 'goed' (lees: zoals de gemiddelde autochtoon) beheersen.
Krekker is de bom!
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:19:48 #42
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19931436
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:22 schreef Vhiper het volgende:
Met Berbers zal het inderdaad wat lastiger zijn, maar de meerderheid van de migranten zal toch echt een taal spreken waar ze best mee uit de voeten kunnen voor het vinden van een baan.
Paar topics terug kwamen we tot de conclusie dat meer dan 50% van de alhier zijnde migranten van niet westerse afkomst is.

En dan spreken ze volgens jou 'echt een taal waar ze best mee uit de voeten kunnen voor het vinden van een baan'.

Maar dat wishfull thinking jou niet vreemd is is niks nieuws.
quote:
Wel leuk en aardig maar het is niet de taal die gesproken word in het internationale bedrijfsleven net zoals Frans. Ook al ben je de taal niet voldoende machtig kun je je met engels nog wel redden.
Jawel, daar heb je gelijk in, maar het is tenminste nog een wereldtaal.

Itt berbers of turks.

Arabisch zou je in zekere zin nog een wereldtaal kunnen noemen, maar de economische activiteiten die we in die regio's ondernemen zijn enorm beperkt.
&lt;signature here&gt;.
pi_19931483
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 10:30 schreef Chewie het volgende:

Gebieden in de wereld genoeg waar Spaans een absolute must of op z'n minst een pre is. Denk aan geheel Zuid- en midden Amerika, flinke delen van de States, Spanje, Portugal, etc etc. En aangezien er genoeg bedrijven in Nederland zijn die in die gebieden zaken doen, is er ook genoeg werk voor mensen met die taal.
quote:
Dat is ook het probleem, daarom moeten uitkeringen ook net genoeg zijn om te kunnen leven en moet er een rem op de hoeveelheid subsidies.
En dat is niet al zo? Met een bijstandje van net 500 eurootjes doe je niet veel meer dan leven, als je het daarmee al redt.
quote:
Wat ik niet begrijp uit de OP is dat gesteld word dat allochtonen geen netwerk hebben om op de juiste functies te soliciteren. Het is weliswaar makkelijker om bij een bedrijf binnen te komen als je connecties hebt maar hoeveel autochtonen hebben dit? Dit lijkt me ook geen grote groep. Veel vacatures worden vervuld door personeelsadvertenties. Kan me nog voorstellen dat allochtonen die hun studie hebben gevolgd in het land van herkomst problemen hebben met het bepalen van de juiste functie om op te soliciteren, gebrek aan netwerk lijkt me onzin. Maar kan het fout hebben
Bepalen van de juiste functie? Gewoon zorgen dat je werk hebt, daarna kan je gaan kijken of je op betere banen kunt solliciteren, of je wat moet bijscholen of of je je kunt opwerken. Gewoon ff willen en er wat voor doen, niet verwachten dat het je allemaal maar wordt aangereikt.
pi_19931517
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

Jawel, daar heb je gelijk in, maar het is tenminste nog een wereldtaal.

Itt berbers of turks.
Ik weet best dat jij niet een al te hoge dunk hebt van turken en marokkanen, maar heb je enig idee hoe het aantal turkssprekenden zich verhoudt met het aantal spaanssprekenden? Je hele vergelijking berbers/turks is te lachwekkend voor woorden.
pi_19931626
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:19 schreef ExTec het volgende:

Paar topics terug kwamen we tot de conclusie dat meer dan 50% van de alhier zijnde migranten van niet westerse afkomst is.
Dus? Alsof ze alleen in het westen westerse talen spreken?? Het door jou genoemde Zuid Amerika alleen al spreekt volledig een westerse taal. Dan nog ff Afrika, waar het halve continent Frans en de andere helft Engels spreekt.
quote:
En dan spreken ze volgens jou 'echt een taal waar ze best mee uit de voeten kunnen voor het vinden van een baan'.
Yup, behalve de eerder genoemde continenten met een westerse taal, is hier genoeg werk voor mensen met andere grote talen, zoals Chinees, Japans, Koreaans en Hebreeuws.
quote:
Maar dat wishfull thinking jou niet vreemd is is niks nieuws.
En dat hokjesgedrag van jou, waarbij je maar al te graag migranten als achterlijke idioten uit achtergestelde, onontwikkelde gebieden wilt bestempelen is ook niets nieuws en begint me behoorlijk de keel uit te hangen
  woensdag 16 juni 2004 @ 12:07:13 #46
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19932917
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:26 schreef Vhiper het volgende:
Yup, behalve de eerder genoemde continenten met een westerse taal, is hier genoeg werk voor mensen met andere grote talen, zoals Chinees, Japans, Koreaans en Hebreeuws.
Ja, en dit land heeft ook te maken met een grote influx van Chinezen, Koreanen, Japanners en Joden
&lt;signature here&gt;.
pi_19932986
Ik ken zat nederlanders die geen fluit uitvoeren(vrienden) terwijl mijn postbode (allochtoon) de hele dag in de weer is.
  woensdag 16 juni 2004 @ 12:17:35 #48
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19933230
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik weet best dat jij niet een al te hoge dunk hebt van turken en marokkanen, maar heb je enig idee hoe het aantal turkssprekenden zich verhoudt met het aantal spaanssprekenden? Je hele vergelijking berbers/turks is te lachwekkend voor woorden.
Noem mij dan ens een aantal landen, waar de voertaal danwel berbers, danwel turks is?

Want dat maakt een wereldtaal.

Niet of er veel turken buiten turkije wonen.
&lt;signature here&gt;.
pi_19933553
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, en dit land heeft ook te maken met een grote influx van Chinezen, Koreanen, Japanners en Joden
Nee joh, alle migranten zijn achterlijke, idiote Turken en Marokkanen, die niets anders spreken dan hun eigen, niet al te ontwikkelde dialect van een taal, uit een gebied dat nog niet verder is dan de middeleeuwen.

Tief toch op met die onzin
  woensdag 16 juni 2004 @ 12:32:14 #50
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19933676
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:27 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nee joh, alle migranten zijn achterlijke, idiote Turken en Marokkanen, die niets anders spreken dan hun eigen, niet al te ontwikkelde dialect van een taal, uit een gebied dat nog niet verder is dan de middeleeuwen.

Tief toch op met die onzin
De omgekeerde overdrijving

Leuk geprobeerd.

Dat zeg ik niet namelijk, dat maak jij ervan, gelieve je eigen hersenspinselen niet neer te zetten als mijn mening.
&lt;signature here&gt;.
pi_19933947
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Noem mij dan ens een aantal landen, waar de voertaal danwel berbers, danwel turks is?

Want dat maakt een wereldtaal.

Niet of er veel turken buiten turkije wonen.
Mijn cijfertjes zijn wat veroudert, maar de onderlinge verhoudingen zullen sinds 1998 niet zoveel verandert zijn. In 1998 was Spaans de 3e wereldtaal (Achter Chinees en Engels) en was Turks terug te vinden op de 19e plaats, let wel, zou daarin de dialecten gebaseert op Turks worden meegenomen, schiet die taal zo de top 10 binnen.

Nederlands is overigens niet in de top 20 terug te vinden

Bron: http://www.ling.upenn.edu(...)world_languages.html
pi_19934014
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

De omgekeerde overdrijving

Leuk geprobeerd.

Dat zeg ik niet namelijk, dat maak jij ervan, gelieve je eigen hersenspinselen niet neer te zetten als mijn mening.
Uiteraard is het overdreven, dat is sarcasme, ooit van gehoord?

De kern is echter gewoon duidelijk. Jij ziet de meerderheid van de migranten als kansloze mensen uit achtergestelde gebieden, terwijl dit gewoon pure onzin is.
  woensdag 16 juni 2004 @ 12:46:55 #53
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_19934104
Tsja, ik ben een neger en ik heb er geen last van. Ik werk hard en heb een goede baan. Geef nu leiding aan een niet te groot team (ong 10 man). Maar als ik mensen aanneem dan let ik er wel op of ze willen werken en maar al te vaak zie ik allochtonen die dat gewoon niet willen. Die de kantjes eraf lopen. Die neem ik dus niet eens aan.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 16 juni 2004 @ 12:47:17 #54
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19934113
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:43 schreef Vhiper het volgende:
De kern is echter gewoon duidelijk. Jij ziet de meerderheid van de migranten als kansloze mensen uit achtergestelde gebieden, terwijl dit gewoon pure onzin is.
Tuurlijk, vhiper, jij weet wat ik denk
&lt;signature here&gt;.
pi_19934247
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:21 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Gebieden in de wereld genoeg waar Spaans een absolute must of op z'n minst een pre is. Denk aan geheel Zuid- en midden Amerika, flinke delen van de States, Spanje, Portugal, etc etc. En aangezien er genoeg bedrijven in Nederland zijn die in die gebieden zaken doen, is er ook genoeg werk voor mensen met die taal.
Zelfs in gebieden waar Spaans de voertaal is, is Engels voor de internationaal opererende bedrijven een must.
[..]
quote:
En dat is niet al zo? Met een bijstandje van net 500 eurootjes doe je niet veel meer dan leven, als je het daarmee al redt.
Blijkbaar niet want het spoort (bepaalde) groepen autochtonen en allochtonen blijkbaar niet aan om werk aan te nemen in bijvoorbeeld het westland of op de bollenvelden.
[..]
quote:
Bepalen van de juiste functie? Gewoon zorgen dat je werk hebt, daarna kan je gaan kijken of je op betere banen kunt solliciteren, of je wat moet bijscholen of of je je kunt opwerken. Gewoon ff willen en er wat voor doen, niet verwachten dat het je allemaal maar wordt aangereikt.
Waar reageer je in godsnaam op? Het enige wat ik zei was dat ik me kon voorstellen dat allochtonen die hun opleiding in het land van herkomst hebben gevolgd moeite hebben om te kijken wat voor hun een juiste functie is (i.v.m. opleiding dus niet of ze willen soliciteren of werk accepteren). Vaak is het namelijk lastig om de opleidingen hier en in het land van herkomst te vergelijken qua niveau.
pi_19934339
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:47 schreef ExTec het volgende:

[..]

Tuurlijk, vhiper, jij weet wat ik denk
Nee, ik zie wat je schrijft
  woensdag 16 juni 2004 @ 12:59:33 #57
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19934425
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:55 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nee, ik zie wat je schrijft
Daar trek je een nogal verkeerde conclusie uit dan.

ik zou wel kunnen concluderen dat je een extreem-links persoon bent, gelet op jou neiging om alles wat met migratie heeft te maken toch vooral als een positief iets te zien.

Maar dat doe ik ook niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_19934473
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:52 schreef Chewie het volgende:

Zelfs in gebieden waar Spaans de voertaal is, is Engels voor de internationaal opererende bedrijven een must.
Het zal zeker een pre zijn, maar een must? Zeker niet in alle functies.
quote:
Blijkbaar niet want het spoort (bepaalde) groepen autochtonen en allochtonen blijkbaar niet aan om werk aan te nemen in bijvoorbeeld het westland of op de bollenvelden.
Blijkbaar zijn sommige mensen tevreden met "alleen leven"? Maar wat wil je dan doen? De uitkeringen zo verlagen dat we hier Amerikaanse toestanden krijgen en gettovorming?
quote:
Waar reageer je in godsnaam op? Het enige wat ik zei was dat ik me kon voorstellen dat allochtonen die hun opleiding in het land van herkomst hebben gevolgd moeite hebben om te kijken wat voor hun een juiste functie is (i.v.m. opleiding dus niet of ze willen soliciteren of werk accepteren). Vaak is het namelijk lastig om de opleidingen hier en in het land van herkomst te vergelijken qua niveau.
Ah, ok, dan begreep ik het verkeerd. Maar voor de waardering van diploma's hebben we in Nederland diverse instanties, die iemand precies de waarde van het diploma kunnen vertellen. Dat mag het probleem niet zijn
pi_19934614
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Daar trek je een nogal verkeerde conclusie uit dan.

ik zou wel kunnen concluderen dat je een extreem-links persoon bent, gelet op jou neiging om alles wat met migratie heeft te maken toch vooral als een positief iets te zien.

Maar dat doe ik ook niet.
Schilder ik jou als extreem rechts af dan? nee, exact. Ik constateer alleen dat jij voortdurend en onjuist stelt dat de meerderheid van de migranten kansloze mensen uit achtergebleven gebieden zijn, dat is niets anders dan de waarheid. Dat ik dat vervolgens sarcastisch opblaas om een punt te maken, ontgaat jou weer volkomen en je neemt het maar weer letterlijk.

En nee, ik ben niet extreem links, dat moge ook wel duidelijk zijn uit mijn posts, zeker in dit topic waarin ik stel dat migranten in het zoeken van werk een eigen verantwoordelijkheid hebben en niet in de watten moeten worden gelegd met allerlei nutteloze "ondersteuning".
  woensdag 16 juni 2004 @ 16:36:51 #60
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19941280
quote:
Ik constateer alleen dat jij voortdurend en onjuist stelt dat de meerderheid van de migranten kansloze mensen uit achtergebleven gebieden zijn, dat is niets anders dan de waarheid.

Duidelijk.

Als die gebieden waar die mensen vandaan komen net zo ontwikkeld zijn als waar wij leven, waarom komen die mensen dan hier?

Als die mensen zo 'kansrijk' zijn, in hun evenzo 'ontwikkelde' gebied van afkomst, wat komen ze hier dan doen?

Komen ze hier voor het weer ofzo?
&lt;signature here&gt;.
pi_19943571
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:53 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat ligt dan ook wel een heel klein beetje aan jezelf dat je dan geen werk kan vinden.
pi_19943829
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 16:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

Duidelijk.

Als die gebieden waar die mensen vandaan komen net zo ontwikkeld zijn als waar wij leven, waarom komen die mensen dan hier?

Als die mensen zo 'kansrijk' zijn, in hun evenzo 'ontwikkelde' gebied van afkomst, wat komen ze hier dan doen?

Komen ze hier voor het weer ofzo?
Partner? Studie? Werk, omdat er in hun land een overschot is en hier een tekort (denk aan verplegers bv.)?, etc etc

Redenen genoeg dus, ze komen niet allemaal voor een uitkering hoor, Extec
  woensdag 16 juni 2004 @ 18:50:36 #63
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_19944323
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Partner? Studie? Werk, omdat er in hun land een overschot is en hier een tekort (denk aan verplegers bv.)?, etc etc

Ja domme arbeiders ja. Nou domme mensen hebben we ondertussen genoeg in Nederland. Ik denk dat we daar geen Polen, Turken, Marrokanen of andere arbeidsmigranten voor nodig hebben....
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_19945017
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:50 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Ja domme arbeiders ja. Nou domme mensen hebben we ondertussen genoeg in Nederland. Ik denk dat we daar geen Polen, Turken, Marrokanen of andere arbeidsmigranten voor nodig hebben....
En nog een met van die leuke vooroordelen, alsof alle Polen, Turken, Marokkanen en andere arbeidsmigranten ongeschoolde, stomme, achterlijke en, ik quote, "domme" mensen zijn.

Wie is hier nu dom?
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:23:00 #65
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19945080
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Werk en studie, vallen wel degelijk onder het kopje "hier beter dan in hun eigen 'achtergestelde' gebied".

Symphatiek dat je me dan via een omweg toch nog gelijk geeft.
quote:
Nee, vast niet. Maar dat zei ik ook, *wederom*, niet.

Ik heb er zelfs alle begrip voor dat menig sloeber op deze planeet afreist naar het rijke westen, ten einde te proberen daar een betere toekomst op te bouwen.

Maar anderzijds wordt ik doodmoe van vhiper, die het woord 'migrant' hoort, naar zijn uit Canada afkomstige vrouw kijkt, en het bestaat die als representatief neer te zetten voor alle migranten.

Ogenschijnlijk zijn afgelopen bewogen jaren in s'lands politiek geruisloos aan je voorbij gegaan.

We hebben over de jaren heen gezien, dat dit land binnenkomen steeds moeilijker gemaakt wordt, zowel via asielaanvragen als via gezinsvorming/hereniging.

Waarom is dat denk je, vhiper?

Omdat al die migranten zo goed bleken te zijn voor dit land en onze economie?

Want als we jou moeten geloven komt het gros echt met de beste bedoelingen binnen, en wil asap aan het werk (vergeten we even het feit dat een hoop dus onze taal niet spreken, vergeten we ook dat het gros geen/geen genoeg opleiding heeft, want zulks trivialiteiten mag vhipers pret niet drukken).
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:25:18 #66
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_19945127
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 19:19 schreef Vhiper het volgende:

[..]

En nog een met van die leuke vooroordelen, alsof alle Polen, Turken, Marokkanen en andere arbeidsmigranten ongeschoolde, stomme, achterlijke en, ik quote, "domme" mensen zijn.

Wie is hier nu dom?
De opleiding krijgen ze meestal hier. Lees eens wat onderzoeken van het CBS en kom dan nog maar eens aan met je vooroordelen!
pi_19955402
quote:
Precies. En dan nog zeuren dat zij in allerlei uitkeringen zitten.
  donderdag 17 juni 2004 @ 03:00:24 #68
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_19955563
Aan de andere kant, als de werkgevers niet meer vrij mogen kiezen wie ze mogen aannemen , dan open je wagenwijd de deur richting lage loon landen natuurlijk.

Het moet voor een werkgever VOLLEDIG vrij zijn om aan te nemen in zijn bedrijf WIE HIJ WIL , uiteindelijk , het is met zijn centen dat er werkgelegenheid geschapen wordt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 17 juni 2004 @ 03:23:54 #69
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_19955761
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 03:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Aan de andere kant, als de werkgevers niet meer vrij mogen kiezen wie ze mogen aannemen , dan open je wagenwijd de deur richting lage loon landen natuurlijk.

Het moet voor een werkgever VOLLEDIG vrij zijn om aan te nemen in zijn bedrijf WIE HIJ WIL , uiteindelijk , het is met zijn centen dat er werkgelegenheid geschapen wordt ...
Ja dag! We leven niet meer in de vorige eeuw!
  donderdag 17 juni 2004 @ 03:28:39 #70
pi_19955795
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 03:23 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Ja dag! We leven niet meer in de vorige eeuw!
Wat wil je daarmee zeggen ? Is het niet omdat de werkomstandigheden en de lonen aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen dat je ook al eens aan een werkgever gaat zeggen wie hij in dienst moet nemen ? Dan leg je gewoon aan autostrade aan voor die werkgevers waarop ze kunnen verhuizen naar lage loonlanden ...
pi_19957120
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 19:23 schreef ExTec het volgende:

Werk en studie, vallen wel degelijk onder het kopje "hier beter dan in hun eigen 'achtergestelde' gebied".

Symphatiek dat je me dan via een omweg toch nog gelijk geeft.
Grappig dat jij bij studie en arbeid meteen aan mensen denkt die hier komen uit achtergestelde gebieden, waar ze niet kunnen studeren of kunnen werken, zeker aangezien de mensen die hier voor werk komen, overal aan de slag kunnen, kijk maar naar die leuke Zweed bij Ahold, is ook een arbeidsmigrant

En voor studies dito. Stel, iemand in het buitenland wil graag internationale handelswetenschappen, specifiek gericht op Nederland, studeren, dan kunnen ze dat toch het beste in Nederland doen. Nederlandse universiteiten en hogescholen zitten vol buitenlandse studenten
quote:
Nee, vast niet. Maar dat zei ik ook, *wederom*, niet.

En weer het sarcasme niet zien...
quote:
Ik heb er zelfs alle begrip voor dat menig sloeber op deze planeet afreist naar het rijke westen, ten einde te proberen daar een betere toekomst op te bouwen.
En dat is nou juist jouw probleem. Jij denkt maar dat het allemaal sloebers zijn en dat zijn ze nou juist niet. Sloebers komen er hier niet in. Wil je hier studeren, moet je zoveel geld meenemen, zodat je daar minimaal je gehele studieduur van kunt leven, sloebers hebben dat niet en arbeidsmigranten komen er pas in als ze hier al verzekert zijn van werk en dus inkomen, ook een sloeber zal hier niet zomaar, vanuit het buitenland een baantje kunnen vinden.
quote:
Maar anderzijds wordt ik doodmoe van vhiper, die het woord 'migrant' hoort, naar zijn uit Canada afkomstige vrouw kijkt, en het bestaat die als representatief neer te zetten voor alle migranten.
Waar heb ik gezegd dat mijn vrouw representatief is voor alle migranten? Of ga jij nu voor mij denken, Extec?
quote:
Ogenschijnlijk zijn afgelopen bewogen jaren in s'lands politiek geruisloos aan je voorbij gegaan.
Juist het tegendeel, door mijn ervaringen met die politiek heb ik er juist veel dingen van gezien, ook die dingen die je niet op de voorpagina van kranten ziet, iets waar jij je blijkbaar op baseert.
quote:
We hebben over de jaren heen gezien, dat dit land binnenkomen steeds moeilijker gemaakt wordt, zowel via asielaanvragen als via gezinsvorming/hereniging.

Waarom is dat denk je, vhiper?
Omdat er een minderheidsgroep is die misbruik maakt van die regelingen, welke vervolgens zo in de media worden opgeblazen, dat de politiek, uiteraard voor het winnen van zieltjes, daar handig op inspeelt, aangezien vele Nederlanders niets anders zien dan een paar raddraaiende buitenlanders en daar direct het typische hokjesgedrag, wat ik bij jou ook waarneem, op loslaten.
quote:
Want als we jou moeten geloven komt het gros echt met de beste bedoelingen binnen, en wil asap aan het werk (vergeten we even het feit dat een hoop dus onze taal niet spreken, vergeten we ook dat het gros geen/geen genoeg opleiding heeft, want zulks trivialiteiten mag vhipers pret niet drukken).
Het gros komt ook met de beste bedoelingen binnen. Jouw insinuatie dat dat dus niet zo zou zijn, doet mij weer walgen...En dan nog je vooroordelen durven ontkennen, bah!
pi_19957174
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 19:25 schreef Ludwig het volgende:

[..]

De opleiding krijgen ze meestal hier. Lees eens wat onderzoeken van het CBS en kom dan nog maar eens aan met je vooroordelen!
Post maar, ik heb al te vaak CBS cijfertjes gepost die mijn argumenten ondersteunen. Kansloze, onopgeleide, arme mensen komen Nederland gewoonweg niet in, tenzij ze vluchteling zijn, of een kansrijke, goede baan hebbende Nederlandse partner hebben.
pi_19957212
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 03:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen ? Is het niet omdat de werkomstandigheden en de lonen aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen dat je ook al eens aan een werkgever gaat zeggen wie hij in dienst moet nemen ? Dan leg je gewoon aan autostrade aan voor die werkgevers waarop ze kunnen verhuizen naar lage loonlanden ...
Nee joh, geef hem de macht om iemand op elk willekeurig moment te kunnen aannemen en ontslaan, dan kunnen we inderdaad terug naar de vorige eeuw, waar een werkgever koning was en werknemers maar alles accepteerden om hun baan te behouden.
  donderdag 17 juni 2004 @ 13:12:05 #74
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19963048
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 09:04 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Grappig dat jij bij studie en arbeid meteen aan mensen denkt die hier komen uit achtergestelde gebieden, waar ze niet kunnen studeren of kunnen werken, zeker aangezien de mensen die hier voor werk komen, overal aan de slag kunnen, kijk maar naar die leuke Zweed bij Ahold, is ook een arbeidsmigrant
Natuurlijk, vhiper, blijf elke witte raaf die je tegenkomt maar angstvallig aanmerken als 'representatief'.
quote:
En voor studies dito. Stel, iemand in het buitenland wil graag internationale handelswetenschappen, specifiek gericht op Nederland, studeren, dan kunnen ze dat toch het beste in Nederland doen. Nederlandse universiteiten en hogescholen zitten vol buitenlandse studenten
Die mensen noemen we uitwisselstudenten, geen migranten.
quote:
En dat is nou juist jouw probleem. Jij denkt maar dat het allemaal sloebers zijn en dat zijn ze nou juist niet. Sloebers komen er hier niet in. Wil je hier studeren, moet je zoveel geld meenemen, zodat je daar minimaal je gehele studieduur van kunt leven, sloebers hebben dat niet en arbeidsmigranten komen er pas in als ze hier al verzekert zijn van werk en dus inkomen, ook een sloeber zal hier niet zomaar, vanuit het buitenland een baantje kunnen vinden.
Studenten zijn geen migranten, en arbeidsmigranten komen idd bijna dit land niet meer in, nee.
quote:
Waar heb ik gezegd dat mijn vrouw representatief is voor alle migranten? Of ga jij nu voor mij denken, Extec?
Ja, da's niet tof hey, als mensen pretenderen te weten wat je denkt? hint, hint...
quote:
Juist het tegendeel, door mijn ervaringen met die politiek heb ik er juist veel dingen van gezien, ook die dingen die je niet op de voorpagina van kranten ziet, iets waar jij je blijkbaar op baseert.
Wonderbaarlijk, jij weet het beter dan s'lands politiek?
quote:
Omdat er een minderheidsgroep is die misbruik maakt van die regelingen, welke vervolgens zo in de media worden opgeblazen, dat de politiek, uiteraard voor het winnen van zieltjes, daar handig op inspeelt, aangezien vele Nederlanders niets anders zien dan een paar raddraaiende buitenlanders en daar direct het typische hokjesgedrag, wat ik bij jou ook waarneem, op loslaten.
Zo zou ik het ook bekijken als ik jou was, ja.

Misschien moet je je diensten aanbieden aan s'lands politiek.
quote:
Het gros komt ook met de beste bedoelingen binnen. Jouw insinuatie dat dat dus niet zo zou zijn, doet mij weer walgen...En dan nog je vooroordelen durven ontkennen, bah!
Ja, maar dat dat in de praktijk niet haalbaar is, vanwege opleiding/taal, daar ga je zoals te verwachten idd niet op in.
&lt;signature here&gt;.
pi_19963677
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 13:12 schreef ExTec het volgende:

Natuurlijk, vhiper, blijf elke witte raaf die je tegenkomt maar angstvallig aanmerken als 'representatief'.
Het worden wel erg veel witte vogels, he, Extec? Kijk maar in de top van welk willekeurig, zichzelf beetje respecterend bedrijf en je zal eens zien hoeveel arbeidsmigranten daar zitten.
quote:
Die mensen noemen we uitwisselstudenten, geen migranten.
En de mensen die naar Nederland vluchten, noemen we Asielzoekers en de mensen die naar Nederland komen om te trouwen, omschrijven we als "Importbruiden" (De mannen daar maar makkelijk bij vergeten), ze vallen echter, net als studenten en arbeidsmigranten onder migratie.
quote:
Ja, da's niet tof hey, als mensen pretenderen te weten wat je denkt? hint, hint...
Jij mag pretenderen dat je weet wat ik denk, maar loop dan geen onzin te verkondigen. Ik kan aantonen dat jij meermalen het gros van de migranten, zo niet alle, omschrijft als onontwikkelde mensen (Dus zonder studie/werk, c.q.ervaring) uit achterlopende gebieden. Ik pretendeer, in tegenstelling tot jou, dus niets, ik baseer me op de feiten.
quote:
Wonderbaarlijk, jij weet het beter dan s'lands politiek?
Als het op het menselijke vlak aan komt, dan durf ik dat inderdaad wel te stellen. De overheid houdt zich niet bezig met het individu, die kijkt naar de cijfertjes: "Oh, er komen er tig duizend binnen, Oh, mijn kiezers vinden dat niet zo leuk, aanpakken maar die handel en weer wat stemmetjes erbij"

Beetje simplistisch gesteld, maar zo gaat het wel.
quote:
Misschien moet je je diensten aanbieden aan s'lands politiek.
Helaas ben ik het met de partijen die het met mijn migratiestandpunt eens zijn, op andere vlakken weer volkomen oneens, dus laten we dat maar niet doen.
quote:
Ja, maar dat dat in de praktijk niet haalbaar is, vanwege opleiding/taal, daar ga je zoals te verwachten idd niet op in.
En daar hebben we het vooroordeeltje weer, je komt ook geen post door zonder he? Toch maar weer ff proberen te melden dat het gros van de migranten geen opleiding hebben en "de taal" niet spreken en dat het daarom niet haalbaar is...wat een onzin zeg
  donderdag 17 juni 2004 @ 13:35:35 #76
pi_19963695
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 09:12 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nee joh, geef hem de macht om iemand op elk willekeurig moment te kunnen aannemen en ontslaan, dan kunnen we inderdaad terug naar de vorige eeuw, waar een werkgever koning was en werknemers maar alles accepteerden om hun baan te behouden.
"Geef hem de macht" , bij mijn weten hebben ze die macht nooit verloren hoor ... , weliswaar moeten er bij vaste werknemers ontslagvergoedingen betaald worden , maar een werkgever kiest nog altijd wie hij in zijn fabriek tewerkstelt , en dat is maar goed ook ...

Beter mensen die alles accepteren om hun baan te houden , dan helemaal geen baan beschikbaar om te houden (en we zijn op weg naar dat laatste als je de economie bekijkt ... )
pi_19964623
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 13:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

"Geef hem de macht" , bij mijn weten hebben ze die macht nooit verloren hoor ... , weliswaar moeten er bij vaste werknemers ontslagvergoedingen betaald worden , maar een werkgever kiest nog altijd wie hij in zijn fabriek tewerkstelt , en dat is maar goed ook ...

Beter mensen die alles accepteren om hun baan te houden , dan helemaal geen baan beschikbaar om te houden (en we zijn op weg naar dat laatste als je de economie bekijkt ... )
Maar gelukkig zijn er regels waar ook een werkgever zich aan dient te houden bij het "uitkiezen" wie er in zijn fabriek komt te werken en kan ontslaan alleen met een geldige reden.

Dat zijn dingen waar we vooral niet aan moeten tornen, willen we niet teruggaan in de tijd.
  donderdag 17 juni 2004 @ 14:12:03 #78
pi_19964684
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 14:09 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Maar gelukkig zijn er regels waar ook een werkgever zich aan dient te houden bij het "uitkiezen" wie er in zijn fabriek komt te werken en kan ontslaan alleen met een geldige reden.

Dat zijn dingen waar we vooral niet aan moeten tornen, willen we niet teruggaan in de tijd.
Duidelijk niet veel ervaring "in de praktijk" , een werkgever vindt altijd wel een geldige reden als hij iemand wil ontslaan hoor ... ,

en regels waaraan hij zich dient te houden bij het uitkiezen ? Op wat doel je dan ??
  donderdag 17 juni 2004 @ 15:41:19 #79
92803 Bela
homo ludens
pi_19967362
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 18:54 schreef schatje het volgende:
Is Volkert nu van moordenaar tot held geworden?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_19967442
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:46 schreef Pikkebaas het volgende:
Tsja, ik ben een neger en ik heb er geen last van. Ik werk hard en heb een goede baan. Geef nu leiding aan een niet te groot team (ong 10 man). Maar als ik mensen aanneem dan let ik er wel op of ze willen werken en maar al te vaak zie ik allochtonen die dat gewoon niet willen. Die de kantjes eraf lopn. Die neem ik dus niet eens aan.
Racist! Je hebt een hekel aan allochtonen, gekleurden en negers, he? He?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_19983438
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 14:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Duidelijk niet veel ervaring "in de praktijk" , een werkgever vindt altijd wel een geldige reden als hij iemand wil ontslaan hoor ... ,
Duidelijk niet veel ervaring met wetgeving...

Bij een geldige reden, volgt normaliter geen ontslagvergoeding en hoe komt het, denk je, dat er tegenwoordig zoveel ontslagvergoedingen worden betaald...?

Inderdaad, omdat de geldige reden er niet is en de werkgever het contract moet "afkopen"
quote:
en regels waaraan hij zich dient te houden bij het uitkiezen ? Op wat doel je dan ??
Ik doel op de hele wetgeving rond sollicitaties. Ook de werkgever heeft zich aan bepaalde regels te houden, waren die er niet, kon hij mensen bijvoorbeeld simpelweg afwijzen omdat ze een kinderwens hebben, etc.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 06:14:10 #82
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19983441
quote:
Jij bent dan ook een lichtend voorbeeld van jong ondernemerschap voor je allochtone medebroeders!

Je moet toch wat het, met die tijd die je overhoudt omdat je steevast geweigerd wordt aan de deur van uitgaansgelegenheden
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 18 juni 2004 @ 11:20:11 #83
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_19987035
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 15:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Racist! Je hebt een hekel aan allochtonen, gekleurden en negers, he? He?
Euh sorry hoor, wilde eigenlijk je grap niet verpesten, maar een neger kan ook daadwerkelijk negatieve vooroordelen hebben jegens andere negers. komt vaak genoeg voor. Geldt voor elk ras natuurlijk.
Krekker is de bom!
  FOK!fotograaf vrijdag 18 juni 2004 @ 12:01:26 #84
18921 freud
Who's John Galt?
pi_19988392
Er zijn ook hele wijken vol met autochtonen die niet willen werken, dus is het 'wel kunnen, maar niet willen werken' principe een beetje zinloos om op te delen in allochtoon en autochtoon. Je moet ze gewoon allemaal dwingen te werken, maar goed, als niets doen ook loont in dit landje, dan zullen ze dat ook zeker blijven doen!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_19989018
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 12:01 schreef freud het volgende:
Er zijn ook hele wijken vol met autochtonen die niet willen werken, dus is het 'wel kunnen, maar niet willen werken' principe een beetje zinloos om op te delen in allochtoon en autochtoon. Je moet ze gewoon allemaal dwingen te werken, maar goed, als niets doen ook loont in dit landje, dan zullen ze dat ook zeker blijven doen!
Ben het volkomen met je eens, maar er is 1 klein probleempje...Momenteel hebben we ruim 600.000 werklozen en maar ruim 100.000 openstaande vacatures...

Hoe gaan we al die mensen aan het werk krijgen als het werk er niet is? Het wordt de hoogste tijd dat Balkie eens gaat werken aan het creeëren van banen!
  vrijdag 18 juni 2004 @ 13:03:01 #86
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_19990062
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 13:34 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het worden wel erg veel witte vogels, he, Extec? Kijk maar in de top van welk willekeurig, zichzelf beetje respecterend bedrijf en je zal eens zien hoeveel arbeidsmigranten daar zitten.
Ik werk al jaren bij zo'n bedrijf, vhiper.

Die mensen vragen helemaal niet de nederlandse nationaliteit aan, waarom zouden ze?

En 'erg veel'?

Tuurlijk, vhip, het gros van de hier werkzame buitenlanders bevolken de raden van bestuur in NL bedrijven.

Maar we gaan weer genieten van je repliek.
quote:
En de mensen die naar Nederland vluchten, noemen we Asielzoekers en de mensen die naar Nederland komen om te trouwen, omschrijven we als "Importbruiden" (De mannen daar maar makkelijk bij vergeten), ze vallen echter, net als studenten en arbeidsmigranten onder migratie.
Maar volgens mij is het niet de bedoeling dat studenten blijven?
quote:
Jij mag pretenderen dat je weet wat ik denk, maar loop dan geen onzin te verkondigen. Ik kan aantonen dat jij meermalen het gros van de migranten, zo niet alle, omschrijft als onontwikkelde mensen (Dus zonder studie/werk, c.q.ervaring) uit achterlopende gebieden. Ik pretendeer, in tegenstelling tot jou, dus niets, ik baseer me op de feiten.
Het gros idd ja.

Vanwege het simpele principe dat als je het goed hebt, in je land/regio van herkomst, je geen motivatie hebt om hier te komen.

En er is ook allang becijferd en uitgevonden dat echt high potentials geen zin hebben in nederland. Belasting druk te hoog, het land te benauwd te druk.

Maar ook dat feit weerhoud vhiper niet van verregaand wishfull thinking.
quote:
Als het op het menselijke vlak aan komt, dan durf ik dat inderdaad wel te stellen. De overheid houdt zich niet bezig met het individu, die kijkt naar de cijfertjes: "Oh, er komen er tig duizend binnen, Oh, mijn kiezers vinden dat niet zo leuk, aanpakken maar die handel en weer wat stemmetjes erbij"
Dat is normaal, dat een overheid kijkt naar het colelctief, ipv. het individu. Je kunt ook geen beleid maken voor het individu, alleen voor groepen.

Elk zieltje ondervragen hoe het precies zit is namelijk nogal duur.
quote:
En daar hebben we het vooroordeeltje weer, je komt ook geen post door zonder he? Toch maar weer ff proberen te melden dat het gros van de migranten geen opleiding hebben en "de taal" niet spreken en dat het daarom niet haalbaar is...wat een onzin zeg
Hoezo, beweer je het tegenovergestelde dan, dat ze wel de taal beheersen, en dat ze wel een goeie opleiding hebben?
&lt;signature here&gt;.
pi_19992680
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 13:03 schreef ExTec het volgende:

Ik werk al jaren bij zo'n bedrijf, vhiper.

Die mensen vragen helemaal niet de nederlandse nationaliteit aan, waarom zouden ze?
Wie heeft het over aanvragen van de Nederlandse nationaliteit? We praten hier over het zoeken van werk door allochtonen, nationaliteit doet er niet toe.
quote:
En 'erg veel'?

Tuurlijk, vhip, het gros van de hier werkzame buitenlanders bevolken de raden van bestuur in NL bedrijven.
Behalve dat dat er inderdaad behoorlijk wat zijn, heb je mij niet horen zeggen dat het de meerderheid is, ook op andere niveau's zijn in Nederland buitenlanders werkzaam. Wat is daar mis mee? Moeten we vooral zo houden.
quote:
Maar we gaan weer genieten van je repliek.
Ben blij dat je het zo graag en met plezier leest
quote:
Maar volgens mij is het niet de bedoeling dat studenten blijven?
Dus? Ook arbeidsmigranten mogen niet blijven. Ook die moeten na afloop van hun contract weer weg
quote:
Het gros idd ja.

Vanwege het simpele principe dat als je het goed hebt, in je land/regio van herkomst, je geen motivatie hebt om hier te komen.
Bullshit, er zijn meer redenen dan alleen economische om naar een ander land te vertrekken. Dat jij dat nou zo graag niet wilt zien...
quote:
En er is ook allang becijferd en uitgevonden dat echt high potentials geen zin hebben in nederland. Belasting druk te hoog, het land te benauwd te druk.
Moet je me toch eens vertellen waarom er zoveel buitenlanders in dit land op redelijk hoge plaatsen zitten.
quote:
Dat is normaal, dat een overheid kijkt naar het colelctief, ipv. het individu. Je kunt ook geen beleid maken voor het individu, alleen voor groepen.
Heb ook niet beweerd dat het niet normaal is, geef alleen aan op welk vlak ik dus kan stellen dat ik het inderdaad "beter weet" dan de overheid. De overheid zien de schrijnende gevolgen op individueel niveau (Welke overigens ook al in de honderden, zo niet duizenden gevallen loopt) niet.
quote:
Elk zieltje ondervragen hoe het precies zit is namelijk nogal duur.
Ja, ontken ik dat dan?
quote:
Hoezo, beweer je het tegenovergestelde dan, dat ze wel de taal beheersen, en dat ze wel een goeie opleiding hebben?
Ik beweer dat het gros inderdaad wel een goede opleiding heeft en genoeg talenkennis (Nederlands of wat anders, doet er niet toe) heeft om hier aan de slag te kunnen als ze dat willen
pi_19999500
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 12:01 schreef freud het volgende:
Precies sommige mensen zijn nooit in dorpen geweest als Oude Pekela, daar zit een halve overwegend autochtoon volk met een uitkering.
pi_20005558
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 18:10 schreef Stratos het volgende:

[..]

Precies sommige mensen zijn nooit in dorpen geweest als Oude Pekela, daar zit een halve overwegend autochtoon volk met een uitkering.
Daar wordt dan ook erg links gestemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')