quote:10. NAIL DOWN THE VENUE
First things first. Get it clear in your own mind exactly where you want to be as the whistle goes.
Do you like being surrounded by sweaty drunken strangers who may spontaneously bear-hug you in the event of a goal, and accidentally brand you with a lit cigarette if nudged mid-match?
Then the boozer is the place for you, my friend. Should a glacial silence and easy access to the bathroom be more important, then stay home.
Fail to make up your mind, and you'll find yourself paying Ŗ10 to get into a shocking Antipodean theme bar where the screens are all showing old Aussie Rules games and the commentary is drowned out by endless Powderfinger tunes blaring out of the PA.
9. PERFECT THE PREPARATIONS
In the words of the great Sally Gunnell, "Fail to prepare, and prepare to fail."
If you're hosting at your gaff, get creative.
Don't just buy a load of ordinary beers - get a mini England v France battle going by purchasing one case of old-school bitter and one of fancy-dan continental lager.
At the end of the day, tot up the empties and hey presto! you've got the scoreline that really tells us which country is best.
8. BONE UP ON BONAPARTE
Historical context is all. This fixture is just the latest in a series of Anglo-French dust-ups stretching back through the mists of time.
While your pals will try to impress with some chat on the merits of Patrick Vieira, blow them out of the water by reeling off the career stats of the original French midfield general, Napoleon Bonaparte.
Did they know, for example, that the real name of the stroppy general's mistress was not Josephine but Marie-Rose de Tascher de la Pagerie?
Or that, far from being the stumpy dwarf of legend, he was actually 5ft 5ins tall - slightly above average height for a Frenchman in 1800?
Put that in your pipe and smoke it, Lynam.
7. POLISH THE ARGUMENTS
Choose one of the following pub cliches and learn it off by heart:
A. "Forget this diamond business - you've got to pick the best four midfielders in the country, ain'tcha."
B. "Yeah, so Henry has the speed of a puma and can score from anywhere - but can he head the ball? Eh? Eh?"
C. "He's a liability, that Rooney - he'll be sent off in the first 10 minutes, just you watch."
D. "Them Italians - say what you like about the hair, but their shirts are the business."
6. ESTABLISH THE GROUND RULES
Who is in charge of the remote control?
Whose round is it next?
Do you lose your seat if you go to the toilet?
If your player from the sweepstake goes off, do you get the substitute?
5. DON'T PEAK TOO EARLY
The temptation will be to go out on Saturday night and, pumped with adrenaline and jangling of nerve, get battered before the main event even begins.
Stop. Take a deep breath. And another.
Have Your Say
Where will you be watching the big game?
Don't throw it all away now. Pop yourself down on the sofa, crack open a lemonade and enjoy the gentle delights of Spain v Russia, free of expletives and anxiety.
This way, you can wake up on Sunday with the clear head of the truly innocent.
4. PROTECT YOUR OWN INTERESTS
Do you own a Renault? Is there a model of the Eiffel Tower in your front garden?
Cover them up. Hide them. Stick them in the shed.
Should England lose, some ape-like thug will almost certainly attempt to express his pain via the medium of violent destruction of the first French-related thing he sees.
Ask yourself this: are your soft cheeses safe?
3. COLLAPSE INTO PANIC
Oh my giddy aunts. We've got David James in goal! And either Ledley King or Jamie Carragher in central defence!
They've got Thierry Henry! And they've won the World Cup! We couldn't beat Japan!
2. GO GUNG-HO
We've got the hottest young striker in the world! And dead-eye Michael Owen! Up against the 94-year-old Marcel Desailly and Bixente Lizarazu!
They couldn't score a goal in the last World Cup! And the coach is so convinced they're going to lose that he'd rather manage Spurs!
1. APOLOGISE TO ALL, AND BEGIN
Man to girlfriend: "I am sorry, for I am about to shout and swear like a tramp coming off meths."
Woman to boyfriend: "I too am sorry, for I am about to scream like a witch in a washing-machine."
The talk is over. Let us begin!
Bij de Fransen is iig Desailly een twijfelgeval, naar verwachtig zal Sylvestre voor hem spelen.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 12:42 schreef Doc het volgende:
Er zijn natuurlijk eerst nog de twee openingswedstrijden in groep A en de eerste groepswedstrijd van groep A waar de Kroaten het tegen de Zwitsersopnemen, maar de eerste wedstrijd waar ik echt naar uitkijk is deze kraker tussen de Engelsen en de Fransen die gespeeld wordt in Lissabon.
Beide teams zijn vol vertrouwen dat ze die wedstrijd zullen winnen. Pires denk met 3-1.
De Britten hebben centraal achterin wat problemen (zal Terry fit zijn, en zo niet wordt het dan Carra ofKing - wsl de laatste). Of de Fransen dergelijke problemen hebben weet ik niet.
In Engeland wordt er in ieder geval al afgeteld
quote:quote:10. NAIL DOWN THE VENUE
First things first. Get it clear in your own mind exactly where you want to be as the whistle goes.
Do you like being surrounded by sweaty drunken strangers who may spontaneously bear-hug you in the event of a goal, and accidentally brand you with a lit cigarette if nudged mid-match?
Then the boozer is the place for you, my friend. Should a glacial silence and easy access to the bathroom be more important, then stay home.
Fail to make up your mind, and you'll find yourself paying Ŗ10 to get into a shocking Antipodean theme bar where the screens are all showing old Aussie Rules games and the commentary is drowned out by endless Powderfinger tunes blaring out of the PA.
9. PERFECT THE PREPARATIONS
In the words of the great Sally Gunnell, "Fail to prepare, and prepare to fail."
If you're hosting at your gaff, get creative.
Don't just buy a load of ordinary beers - get a mini England v France battle going by purchasing one case of old-school bitter and one of fancy-dan continental lager.
At the end of the day, tot up the empties and hey presto! you've got the scoreline that really tells us which country is best.
8. BONE UP ON BONAPARTE
Historical context is all. This fixture is just the latest in a series of Anglo-French dust-ups stretching back through the mists of time.
While your pals will try to impress with some chat on the merits of Patrick Vieira, blow them out of the water by reeling off the career stats of the original French midfield general, Napoleon Bonaparte.
Did they know, for example, that the real name of the stroppy general's mistress was not Josephine but Marie-Rose de Tascher de la Pagerie?
Or that, far from being the stumpy dwarf of legend, he was actually 5ft 5ins tall - slightly above average height for a Frenchman in 1800?
Put that in your pipe and smoke it, Lynam.
7. POLISH THE ARGUMENTS
Choose one of the following pub cliches and learn it off by heart:
A. "Forget this diamond business - you've got to pick the best four midfielders in the country, ain'tcha."
B. "Yeah, so Henry has the speed of a puma and can score from anywhere - but can he head the ball? Eh? Eh?"
C. "He's a liability, that Rooney - he'll be sent off in the first 10 minutes, just you watch."
D. "Them Italians - say what you like about the hair, but their shirts are the business."
6. ESTABLISH THE GROUND RULES
Who is in charge of the remote control?
Whose round is it next?
Do you lose your seat if you go to the toilet?
If your player from the sweepstake goes off, do you get the substitute?
5. DON'T PEAK TOO EARLY
The temptation will be to go out on Saturday night and, pumped with adrenaline and jangling of nerve, get battered before the main event even begins.
Stop. Take a deep breath. And another.
Have Your Say
Where will you be watching the big game?
Don't throw it all away now. Pop yourself down on the sofa, crack open a lemonade and enjoy the gentle delights of Spain v Russia, free of expletives and anxiety.
This way, you can wake up on Sunday with the clear head of the truly innocent.
4. PROTECT YOUR OWN INTERESTS
Do you own a Renault? Is there a model of the Eiffel Tower in your front garden?
Cover them up. Hide them. Stick them in the shed.
Should England lose, some ape-like thug will almost certainly attempt to express his pain via the medium of violent destruction of the first French-related thing he sees.
Ask yourself this: are your soft cheeses safe?
3. COLLAPSE INTO PANIC
Oh my giddy aunts. We've got David James in goal! And either Ledley King or Jamie Carragher in central defence!
They've got Thierry Henry! And they've won the World Cup! We couldn't beat Japan!
2. GO GUNG-HO
We've got the hottest young striker in the world! And dead-eye Michael Owen! Up against the 94-year-old Marcel Desailly and Bixente Lizarazu!
They couldn't score a goal in the last World Cup! And the coach is so convinced they're going to lose that he'd rather manage Spurs!
1. APOLOGISE TO ALL, AND BEGIN
Man to girlfriend: "I am sorry, for I am about to shout and swear like a tramp coming off meths."
Woman to boyfriend: "I too am sorry, for I am about to scream like a witch in a washing-machine."
The talk is over. Let us begin!
kon het niet zonder die enorme lap tekst te quoten?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 14:19 schreef azaroth het volgende:
[..]
![]()
wat een heerlijk stukje sfeercreatie
Geluk voor de Fransen dat Desailly niet kan spelen, die is toch over zijn top heen.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 12:50 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Bij de Fransen is iig Desailly een twijfelgeval, naar verwachtig zal Sylvestre voor hem spelen.
Waarschijnlijke opstellingen:
Frankrijk: Barthez; Gallas, Thuram, Silvestre, Lizarazu; Pires, Vieira, Makelele, Zidane; Henry, Trezeguet.
Engeland: James, Neville, Campbell, King, Cole, Beckham, Lampard, Gerrard, Scholes, Owen, Rooney.
Met name die rechts back is zwaar kut natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 14:53 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Geluk voor de Fransen dat Desailly niet kan spelen, die is toch over zijn top heen.
De verdediging van de Engelsen ziet er toch erg matig uit, dat moet voor de Franse aanval toch een makkie worden.
Ja, die ook.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 15:51 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Met name die rechts back is zwaar kut natuurlijk.
5-1 heb je staanquote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:06 schreef methodmich het volgende:
Heb in mijn pouletjes 4-1 staan.
Ik hoop dat ze dat gaan doen, ja.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 23:06 schreef Stuart het volgende:
Yay Engeland moet winnen![]()
Ik steun ze gewoon hoorquote:Op zaterdag 12 juni 2004 23:11 schreef zjroentje het volgende:
Zonder Terry wordt dit echt een kansloze missie.
Niet in mijn geldpoules. De rest is voor de lol.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 23:10 schreef Inquistor87 het volgende:
[..]
5-1 heb je staan.
Ik heb 1-1 staan ik denk dat Frankrijk het toch vrij moeilijk krijgt
El_Catalan!quote:Op zondag 13 juni 2004 16:12 schreef El_Catalan het volgende:
Frankrijk gaat hopelijk Engeland vernederen.
Idd jammer van Sagnol heb hem liever daar op die plaats.
Ah,een kennerquote:Op zondag 13 juni 2004 17:11 schreef methodmich het volgende:
Zidane, Henry, Pires.
. Vooral Pires is ware kunst.
Ik hoop van niet maar ik ben er bang voorquote:Op zondag 13 juni 2004 17:48 schreef kamagurka het volgende:
Ik hoop dat die engelsen op hun flikker krijgen!
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 23:55 schreef mitt het volgende:
Desailly is een beetje de Frank de Boer daar..
Zo is Zidane wel aanvoerder
Ikke 3-1quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:06 schreef methodmich het volgende:
Heb in mijn pouletjes 4-1 staan.
Pires is een $%@*()&^$#quote:Op zondag 13 juni 2004 17:16 schreef DutchGooner het volgende:
ZJROENTJE,LEES JE DIT OOK?
Ze moeten eigenlijk allebei erg snel naar huis.quote:Op zondag 13 juni 2004 20:03 schreef mitt het volgende:
Niet dat ik hoop dat dieEngelsen goed gaan presteren natuurlijk
Gerrard zal wel vanaf links komen.quote:Op zondag 13 juni 2004 20:21 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Scholes op links? Gaat dat wel werken?
Heb het ook maar zomaar van teletekst afquote:Op zondag 13 juni 2004 20:21 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Scholes op links? Gaat dat wel werken?
Ik ook, dat zou namelijk gunstig zijn voor mijn poulequote:Op zondag 13 juni 2004 20:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik ben voor Frankrijk,.
Goede keus.quote:Op zondag 13 juni 2004 20:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik ben voor Frankrijk,.
Die lul laat niks zien.quote:Op zondag 13 juni 2004 20:18 schreef mitt het volgende:
Henry zal het vandaag wel moeten laten zien, wil hij DE voetballer van de wereld worden/zijn.
Hij heeft al mooie dingen laten zien, maar er staan gewoon constant twee mannen op hem om hem af te dekken.quote:Op zondag 13 juni 2004 21:38 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Die lul laat niks zien.Hij kan beter aan de linkerkant gaan hangen dan kan die met de bal oplopen. Nu die zo diep staat is er helemaal geen ruimte voor niemand.
Als dat geen pingel was dan weet ik niet wat wel strafschopwaardig is..quote:Op zondag 13 juni 2004 22:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gadverdamme zeg, wat een kutscheids, wat een kutfransen!
Ja, net als Silvestre eerderquote:Op zondag 13 juni 2004 22:35 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Dat moet toch gewoon rood zijn
quote:Op zondag 13 juni 2004 22:36 schreef mitt het volgende:
Niet te geloven dit![]()
![]()
ZIZOUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
Vooral dat laatste,quote:Op zondag 13 juni 2004 22:37 schreef Doc het volgende:
Ongelovelijk.
Als Beckham nou gescoord had ...
En wat een fout van Gerrard
Inderdaad.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:37 schreef mitt het volgende:
wat een held, WAT EEN HELD
Maar Zidane schitterd wel. Henry niet.quote:Op zondag 13 juni 2004 21:41 schreef placebeau het volgende:
[..]
Hij heeft al mooie dingen laten zien, maar er staan gewoon constant twee mannen op hem om hem af te dekken.
De Engelsen hebben blijkbaar ook de opdracht gekregen Zidane te torpederen...
En ze waren zo braaf, aldus de slecht geinformeerde domme verslaggeverquote:Op zondag 13 juni 2004 22:39 schreef zjroentje het volgende:
Leuk ook voor de Portugeze politie dit.
Ik vind het beiden kutlanden.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:43 schreef twi het volgende:
Waarom is iedereen eigenlijk voor Frankrijk? Da's toch gewoon de topfavoriet? Van mij mogen Portugal, Frankrijk, Duitsland en andere favorieten eruit liggen hoor...
Dat doen ze niet, geloof me, dat doen ze niet.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:39 schreef golfer het volgende:
En nou maar hopen dat de Engelse supporters zich een beetje rustig houden na afloop.
Ja inderdaad zou mooi zijn als die landen er snel uit gaan zoals bij het WK in 2002 was ook ongelovelijk mooiquote:Op zondag 13 juni 2004 22:43 schreef twi het volgende:
Waarom is iedereen eigenlijk voor Frankrijk? Da's toch gewoon de topfavoriet? Van mij mogen Portugal, Frankrijk, Duitsland en andere favorieten eruit liggen hoor...
Omdat ik tegen Engeland benquote:Op zondag 13 juni 2004 22:43 schreef twi het volgende:
Ik ben voetballiefhebber en Frankrijk speelt het mooiste voetbalquote:Op zondag 13 juni 2004 22:43 schreef twi het volgende:
ja, 4 is Stevie Gquote:Op zondag 13 juni 2004 22:44 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Dat doen ze niet, geloof me, dat doen ze niet.
Klote nummer 4 (Gerrard?)
quote:Op zondag 13 juni 2004 22:44 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Klote nummer 4 (Gerrard?)
quote:Op zondag 13 juni 2004 22:45 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
ja, 4 is Stevie G
Owen was niets.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:46 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Z'n collega Liverpooler speelde ook al zo'n briljante wedstrijd.
quote:Op zondag 13 juni 2004 22:46 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Moven.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:47 schreef zjroentje het volgende:
[..]
![]()
Superwedstrijdquote:Op zondag 13 juni 2004 22:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Ik ben voetballiefhebber en Frankrijk speelt het mooiste voetbal
Owen die geen bal goed raakt, Gerrard die een enorme blunder maakt, Heskey ook niet gezien.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:47 schreef Doc het volgende:
En ik had al enigszins een kutdag ...
Hoewel tussen ' ', is dat een rot term.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:49 schreef TC03 het volgende:
Mooi ook voor al die 'landverraders' (no offence) die voor Engeland zijn hier
.
Heskey 7 balcontaten. 5 goed. 1 matig. 1 niet zo heel erg goed...quote:Op zondag 13 juni 2004 22:49 schreef Doc het volgende:
En Heskey maakte de overtreding waaruit de vrije trap van Zizou volgende
Heskkey gelukkig tegenwoordig ex-LFC
Jij was deze wedstrijd ook voor Engeland ...quote:Op zondag 13 juni 2004 22:49 schreef TC03 het volgende:
Mooi ook voor al die 'landverraders' (no offence) die voor Engeland zijn hier
.
Klote, ja.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:50 schreef Doc het volgende:
Ongelovelijk.
Ongelovelijk.
Ongelovelijk.
Hoewel het ergens wel een kern van waarheid bevat...quote:Op zondag 13 juni 2004 22:50 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Hoewel tussen ' ', is dat een rot term.
Klopt. Maar ik bedoel dus degenen die in plaats van Nederland voor Engeland zijn, dat je per wedstrijd een persoonlijke voorkeur hebt staat buiten kijfquote:Op zondag 13 juni 2004 22:51 schreef Doc het volgende:
[..]
Jij was deze wedstrijd ook voor Engeland ...
Ik ben ook voor Holland, hoewel in een wedstrijd NL-Engeland voor Engeland.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoewel het ergens wel een kern van waarheid bevat...
Moet je tegen kunnen.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:49 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Moven.
Nou, vrijwel iedereen hier heeft toch wel een oranje icoontje of niet...?quote:Op zondag 13 juni 2004 22:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik bedoel dus degenen die in plaats van Nederland voor Engeland zijn, dat je per wedstrijd een persoonlijke voorkeur hebt staat buiten kijf.
In het rijtje Owen en Gerrard paste ook Heskey of is dat moeilijk te vatten.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:50 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Heskey 7 balcontaten. 5 goed. 1 matig. 1 niet zo heel erg goed...
maar ja, als Beckham scoort win je.
Als Gerrard en James niet kutten, speel je gelijk.
Maar goed, altijd fijn om Scapegoat Heskey de schuld te geven
Zie post onder die van jou.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik bedoel dus degenen die in plaats van Nederland voor Engeland zijn, dat je per wedstrijd een persoonlijke voorkeur hebt staat buiten kijf.
Zijn hoek, dus zijn fout.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:52 schreef placebeau het volgende:
ah, james kon er niks aan doen, die bal van Zidane was snoeihard en vlak over de muur gespeeld. Toen hij de bal zag was het al veel te laat.
Vrijwel ja. Niet iedereen dus.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:53 schreef brighton het volgende:
[..]
Nou, vrijwel iedereen hier heeft toch wel een oranje icoontje of niet...?
Jij bent dus voor Engeland als ze tegen elkaar spelen. Heeft ie dus gelijk in.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:53 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Zie post onder die van jou.
Ik vind het anders allerminst grappig, en mijn achtergrond is je wel bekend, waarom ik nog al snel aangebrand ben. (Zie de link maar die voor 3 maanden in mijn sig stond.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:53 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Moet je tegen kunnen.
Engeland staat bij mij een goede tweede na NL. Daarna een tijd niets en dan Frankrijk.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan nog.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:54 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik vind het anders allerminst grappig, en mijn achtergrond is je wel bekend, waarom ik nog al snel aangebrand ben. (Zie de link maar die voor 3 maanden in mijn sig stond.)
Met 'al die landverraders' valt het dus ook wel meequote:Op zondag 13 juni 2004 22:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Vrijwel ja. Niet iedereen dus.
Dan heb ik het dus niet over jouquote:Op zondag 13 juni 2004 22:54 schreef Doc het volgende:
[..]
Engeland staat bij mij een goede tweede na NL. Daarna een tijd niets en dan Frankrijk.
En ik baal dus.
Hij had minstens naar de bal kunnen duiken, dat wel, maar hem hebben is nog een andere zaak.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:53 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Zijn hoek, dus zijn fout.
Ja, eigenlijk wel. Had ik anders moeten zeggen jaquote:Op zondag 13 juni 2004 22:55 schreef brighton het volgende:
[..]
Met 'al die landverraders' valt het dus ook wel mee
Nee.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:54 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Jij bent dus voor Engeland als ze tegen elkaar spelen. Heeft ie dus gelijk in.
Ik ben ķķk voor NL, alleen in de wedstrijd NL-Engeland, 1 wedstrijd, heb ik een persoonlijke voorkeur.quote:Klopt. Maar ik bedoel dus degenen die in plaats van Nederland voor Engeland zijn
Dan nog, kan ik ook niet tegen.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:55 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dan nog.
Moet je tegen kunnen.
Vind het desalnietemin slap dat als je voor een team bent in een wedstrijd, en dat team verliest je andere uit gaat liachen die meer voor dat team zijn.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan heb ik het dus niet over jou. Ik heb het over degenen die Engeland boven Nederland plaatsen, als Nederlander zijnde.
Haha dus met mij icoontje ben je landverrader?quote:Op zondag 13 juni 2004 22:53 schreef brighton het volgende:
[..]
Ach, een beetje jennen kan toch geen kwaad. Je voelt het op dit moment gewoon anders. Hetzelfde gebeurde gisteren met methodmich, terwijl die ook gewoon voor Nederland is.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:57 schreef Doc het volgende:
[..]
Vind het desalnietemin slap dat als je voor een team bent in een wedstrijd, en dat team verliest je andere uit gaat liachen die meer voor dat team zijn.
Nee, zeg ik dat danquote:Op zondag 13 juni 2004 22:58 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Haha dus met mij icoontje ben je landverrader?
Mooi!
Tja, dat komt omdat ik Frankrijk gedurende het eerdere spel geen overwinning gunde. Ik vond dat Engeland het meer verdiende, op basis van de goal in de eerste helft. Maar vooral door die pingel heeft Engeland het best wel voor zichzelf verspeeld en op basis daarvan is het ook weer verdiend voor Frankrijk. Dat ik dan weinig medelijden heb met Engeland, tja, dat mag je van mij slap noemen verder.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:57 schreef Doc het volgende:
[..]
Vind het desalnietemin slap dat als je voor een team bent in een wedstrijd, en dat team verliest je andere uit gaat liachen die meer voor dat team zijn.
quote:Op zondag 13 juni 2004 22:56 schreef Agrafes het volgende:
voor die arrogante kut-engelsen fransen
Het zou wel al te zot worden dat je een Oranje icoontje moet hebben wil je echt voor Oranje zijn. Ik vind Oranje icoontjes eigenlijk iets voor teletoeters...quote:Op zondag 13 juni 2004 22:58 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Haha dus met mij icoontje ben je landverrader?
Mooi!
Excusus, ik heb ze niet samen aan een persoon gekoppeld, maar die 2e leek puur gericht op Emilequote:Op zondag 13 juni 2004 22:53 schreef Doc het volgende:
[..]
In het rijtje Owen en Gerrard paste ook Heskey of is dat moeilijk te vatten.
De eerste twee "hoofdschuldigen" zijn Becks en Ged. En die noemde ik dus al in m'n eerste post van na de wedstrijd.
Dus schud maar niet zo met dat hoofdje.
quote:UEFA-Preses Lennart Johannsson heeft
zijn dreigement,om deelnemers van het
EK uit te sluiten als hooligans van dat
land zich misdragen,weer ingetrokken.
Het dreigement was vooral gericht aan
de Engelse hooligans,die onder meer op
Euro 2000 nog flink huishielden."Wij
zullen de Engelse bond of het nationale
elftal niet verantwoordelijk houden
voor het wangedrag van de fans",liet
Johansson in een interview met de BBC
weten.
ZIt maar te fokken johquote:Op zondag 13 juni 2004 23:00 schreef brighton het volgende:
[..]
Nee, zeg ik dat dan
Nee hoorquote:Op zondag 13 juni 2004 22:53 schreef brighton het volgende:
Volgens mij bedoelde brighton met zijn opmerking dat het meerendeel van de Fok!kers nog steeds voor Nederland is. Niet dat je zonder Oranje icoontje een landverrader bent.quote:Op zondag 13 juni 2004 23:01 schreef Doc het volgende:
[..]
Het zou wel al te zot worden dat je een Oranje icoontje moet hebben wil je echt voor Oranje zijn. Ik vind Oranje icoontjes eigenlijk iets voor teletoeters...
quote:Op zondag 13 juni 2004 23:02 schreef popolon het volgende:
No worries, ze gaan natuurlijk gewoon door.
Nou, ik verwacht dat er vanavond wel een paar ruiten zullen sneuvelenquote:Op zondag 13 juni 2004 23:02 schreef brighton het volgende:
[..]
Bron: NOS TT
Voor de wedstrijd melde je overigens ook al dat je voor Engeland was.quote:Op zondag 13 juni 2004 23:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tja, dat komt omdat ik Frankrijk gedurende het eerdere spel geen overwinning gunde. Ik vond dat Engeland het meer verdiende, op basis van de goal in de eerste helft. Maar vooral door die pingel heeft Engeland het best wel voor zichzelf verspeeld en op basis daarvan is het ook weer verdiend voor Frankrijk. Dat ik dan weinig medelijden heb met Engeland, tja, dat mag je van mij slap noemen verder.
Daar komt Engeland heel goed mee weg, ik denk niet dat Lissabon vannacht een beetje kan slapen.quote:Op zondag 13 juni 2004 23:02 schreef brighton het volgende:
[..]
Dat zijn mijn woorden helemaal nietquote:Op zondag 13 juni 2004 23:02 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
ZIt maar te fokken joh
Alleen tussen regels komt het wel opneer als je geen oranje-icoontje hebt dat je dan landverrader zou zijn.
Een paar 100 is meer in mijn lijn der verwachting.quote:Op zondag 13 juni 2004 23:03 schreef placebeau het volgende:
[..]
Nou, ik verwacht dat er vanavond wel een paar ruiten zullen sneuvelen
Ja omdat daar mijn voorkeur naar uitgaat, maar dat was ook maar licht. Het is niet zo dat ik van tevoren mezelf als fanatiek Engeland supporter profileerde en nu ineens niet meer. Maar goed, dit wordt een eindeloze discussie.quote:Op zondag 13 juni 2004 23:03 schreef Doc het volgende:
[..]
Voor de wedstrijd melde je overigens ook al dat je voor Engeland was.
Maar goed, je gedachtengang die je hier tentoonspreid vind ik typisch successupporter gerdrag: je bent voor degene die voor staat.
quote:Op zondag 13 juni 2004 23:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde brighton met zijn opmerking dat het meerendeel van de Fok!kers nog steeds voor Nederland is. Niet dat je zonder Oranje icoontje een landverrader bent.
Je bent Zwitser?quote:Op zondag 13 juni 2004 23:04 schreef Skwish het volgende:
Wat een wedstrijd voor de (neutrale) kijker![]()
![]()
Ik had geen favoriet.
Ik toet dan ook al een poosje in Oranje Hoolsquote:Op zondag 13 juni 2004 23:01 schreef Doc het volgende:
[..]
Het zou wel al te zot worden dat je een Oranje icoontje moet hebben wil je echt voor Oranje zijn. Ik vind Oranje icoontjes eigenlijk iets voor teletoeters...
quote:Op zondag 13 juni 2004 22:53 schreef brighton het volgende:
[..]
Het ging me dan ook om de gedachtengang. Ouwe successupporterquote:Op zondag 13 juni 2004 23:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja omdat daar mijn voorkeur naar uitgaat, maar dat was ook maar licht. Het is niet zo dat ik van tevoren mezelf als fanatiek Engeland supporter profileerde en nu ineens niet meer. Maar goed, dit wordt een eindeloze discussie.
Jaja, uitzonderingen daargelatenquote:Op zondag 13 juni 2004 23:07 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Nu ja, de Fransen getuigden ook van weinig creativiteit in de aanval, altijd moeilijke ballen in het pak smijten, dat moet je tegen een engelse verdediging niet proberen.quote:Op zondag 13 juni 2004 23:05 schreef zjroentje het volgende:
Man wat een wedstrijd.
Maar moet wel zeggen, alle credits voor de Engelsen die mij zeker in positieve zin verrast hebben. Ze speelden tot de 90ste minuut gewoon goed gegroepeerd, geen doorkomen aan voor de Fransen.
quote:Op zondag 13 juni 2004 23:07 schreef Doc het volgende:
[..]
Het ging me dan ook om de gedachtengang. Ouwe successupporter
Zeker ook fan van F'noord geworden toen ze de UEFA beker wonnenquote:Op zondag 13 juni 2004 23:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
![]()
Dat was met de paplepel ingegoten, sorryquote:Op zondag 13 juni 2004 23:09 schreef Doc het volgende:
[..]
Zeker ook fan fan F'noord geworden toen ze de UEFA beker wonnen
Verbaasd dat je? Post dan ook hierquote:Op zondag 13 juni 2004 23:09 schreef ASSpirine het volgende:
ik kom hier maar ff reageren, want bij de topic ts frankrijk en engeland in het EK forum is niet veel zinnigs te zeggen...
hier voel ik me meer thuis
heeft ook wel wat te maken met het feit dat suporters van gastland Portugal en Spanje gisteren aan het rellen warenquote:Op zondag 13 juni 2004 23:02 schreef brighton het volgende:
[..]
Die fanfare dan tegen de engelsenquote:Op zondag 13 juni 2004 23:10 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
heeft ook wel wat te maken met het feit dat suporters gastland Portugal en Spanje gisteren aan het rellen waren
t
Maar dit seizoen was je stiekem voor Ajax natuurlijk, want die hadden toch het betere van het spelquote:Op zondag 13 juni 2004 23:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat was met de paplepel ingegoten, sorry.
Nou, niet echt eigenlijk. Iets wat er met de paplepel is ingegoten haal je er niet met beter spel uitquote:Op zondag 13 juni 2004 23:12 schreef Doc het volgende:
[..]
Maar dit seizoen was je stiekem voor Ajax natuurlijk, want die hadden toch het betere van het spel
groot gelijk!quote:Op zondag 13 juni 2004 23:09 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het boeit niet voor wie je bent, iedereen heeft een fantastische ontknoping meegemaakt en de partij die op voorhand "de wedstrijd van het toernooi" werd genoemd, heeft z'n naam waargemaakt. Beide teams zullen wel doorgaan naar de kwartfinales
Mooie ontknoping dat wel.quote:Op zondag 13 juni 2004 23:09 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het boeit niet voor wie je bent, iedereen heeft een fantastische ontknoping meegemaakt en de partij die op voorhand "de wedstrijd van het toernooi" werd genoemd, heeft z'n naam waargemaakt. Beide teams zullen wel doorgaan naar de kwartfinales
eiglijk nietquote:Op zondag 13 juni 2004 23:10 schreef Doc het volgende:
[..]
Verbaasd dat je? Post dan ook hier
quote:Op zondag 13 juni 2004 23:13 schreef ASSpirine het volgende:
daar word er beweerd dat Zidane geluk heeft (vrije trap)
Dat kan je beter overkomen in de groepsfase dan in de knock-out fase, er is weinig aan de hand voor de Engelsenquote:Op zondag 13 juni 2004 23:13 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Mooie ontknoping dat wel.
Alleen dat neemt niet weg dat ik het klote vind dat Engeland zo de wedstrijd 'weg geeft'.
Idd, tegen Zwitserland en in mindere mate ook tegen Kroatië hoort Engeland gewoon 3 punten per wedstrijd te pakken.quote:Op zondag 13 juni 2004 23:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Dat kan je beter overkomen in de groepsfase dan in de knock-out fase, er is weinig aan de hand voor de Engelsen
Klopt, maar reëel gekeken naar de teams, is er voor Engeland geen vuiltje aan de lucht. Engeland wint het fysiek, tactisch en zelfs technisch van beide landenquote:Op zondag 13 juni 2004 23:17 schreef placebeau het volgende:
zoals ik al zei is het helemaal niet zeker voor engeland.
Ze winnen niet van de Kroaten.quote:Op zondag 13 juni 2004 23:17 schreef placebeau het volgende:
zoals ik al zei is het helemaal niet zeker voor engeland.
Begrijpbaar...quote:england 1-2 france................we lead for 89 minutes WHAT THE FUCK!!!! GERRARD, HESKY AND BECKHAM SHOULD BE SHOT!!!! p.s the only good thing was my man ledly, which i did predict! anyone else wana kill themselves, coz i sure as hell do!
Kroatië kan in hun goede momenten zeker goede dingen doen, daar kunnen wij belgen van meesprekenquote:Op zondag 13 juni 2004 23:18 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Klopt, maar reëel gekeken naar de teams, is er voor Engeland geen vuiltje aan de lucht. Engeland wint het fysiek, tactisch en zelfs technisch van beide landen
Ik mag toch hopen dat de Engelsen doorgaan.quote:Op zondag 13 juni 2004 23:19 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ze winnen niet van de Kroaten.
Daar ergerde ik me ook aan, vooral die tattoo in zijn nek.quote:Op zondag 13 juni 2004 23:52 schreef kamagurka het volgende:
Wat een ontknoping! Als dat doelpunt van Zidane niet zo mooi was geweest zou je bijna denken dat we al met de duitsers te maken hadden
Maar dit belooft nog wat! Engelsen maakten goede indruk. Ik erger me alleen grijs aan al die tattoos van beckham, denkt ie de hoofdrolspeler van memento te zijn ofzo?
Ja, het is geen gezicht die opzichtige en lelijke tattoos van hem.quote:Op zondag 13 juni 2004 23:53 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Daar ergerde ik me ook aan, vooral die tattoo in zijn nek.
Het britse publiek zal t wel weer fantastisch vindenquote:Op maandag 14 juni 2004 00:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja, het is geen gezicht die opzichtige en lelijke tattoos van hem.
Hmm ik vond het toch een zeer behoorlijk niveau hoorquote:Op zondag 13 juni 2004 23:43 schreef RedGuy het volgende:
Ook al was het kwalitatief geen beste wedstrijd, ik heb in de tweede helft toch op het puntje van mijn stoel gezeten. Schitterend einde, helaas moest Super Stevan Gerrard dat foutje maken.
inderdaad, zelden zo genotenquote:Op maandag 14 juni 2004 01:09 schreef Linz het volgende:
mooi zeg, echt mooi, mooie voetbalavond, dit is waarom we naar voetbal kijken
quote:Op zondag 13 juni 2004 23:01 schreef Doc het volgende:
[..]
Maak je niet druk Franky, het is gunstig dat Zwi - Kro in een gelijkspel is geeindigd. Nu valt de schade nog enigzins mee. Zwi & Kro hebben ook nog eens een dermate zwakke indruk achtergelaten dat het voor een ploeg als Engeland wel heel erg triest is als ze de tweede ronde niet zouden halen.quote:Op maandag 14 juni 2004 09:18 schreef FrankyMcG het volgende:
Barthez, de clown van het Franse team. Krijgt doelpunten om de oren vanwege zijn eigen dwaasheden. En uitgerekend met 'zo'n wedstrijd houdt hij een, op het oog, goed ingeschoten penalty van Beckham eruit.
En wat bezield Gerrard om zo terug te verdedigen!
Pass van Beckham op Lampard, en de goal van Zidane waar van uitzonderlijke klasse!
Nu moet Engeland gewoon 2x winnen!
quote:Op maandag 14 juni 2004 09:48 schreef pfaf het volgende:
Wat een pot
Je hebt alleen de samenvatting met de doelpunten gezien?quote:Op maandag 14 juni 2004 09:51 schreef ErikT het volgende:
[..]
Twee vrije trappen en twee penalties. Dat was het. Kutwedstrijd.
Nee. Gebeurde er nog meer spectaculairs dan? Heb ik gemist dan...quote:Op maandag 14 juni 2004 10:06 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Je hebt alleen de samenvatting met de doelpunten gezien?
Het was kwalitatief misschien niet al te hoogstaand, maar het was toch zeker wel een leuke wedstrijd om naar te kijken..Na de 1ste goal that is.quote:Op maandag 14 juni 2004 09:51 schreef ErikT het volgende:
[..]
Twee vrije trappen en twee penalties. Dat was het. Kutwedstrijd.
Ik heb me 95 minuten lang erg vermaakt.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:14 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee. Gebeurde er nog meer spectaculairs dan? Heb ik gemist dan...
Ik heb 95 minuten lang in spanning gezeten, maar de wedstrijd was niet best, hoewel er wel bij heel enkele vlagen wat mooie acties waren.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb me 95 minuten lang erg vermaakt.
Zal wel aan mij liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |