abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27942658
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 09:51 schreef Karboenkeltje het volgende:
[afbeelding]

Is dat niet gewoon een jakhals?
Kijk en vergelijk:

Andere kleur, geen tekening op de rug, langere nek. Wel een kruising, denk ik, als je de bouw bekijkt.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 10:06:06 #77
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27942921
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 09:48 schreef MUUS het volgende:

[..]

Zeg, jij hebt hier meer verstand van, dus vertel eens of ze aan dat dier kunnen zien waar het vandaan komt? Ik heb geen idee of dat kan namelijk en dat lijkt me toch wel een interessant iets om te weten in dit verhaal.

En waarom moeten ze dat dier nou afknallen. . Gooi het ergens in het wild neer of in de dierentuin voor mijn part.
Als ze hem te pakken krijgen bedoel je? Nou ja dan kunnen ze iig vaststellen om wat voor soort het gaat. Dat ze nu al zeker zouden weten dat het een poema is lijkt me wat voorbarig. Hoe die hier dan komt is de grote vraag natuurlijk.

Cru om dat beest gelijk dood te schieten idd. Ze zouden imo iig kunnen proberen het levend te vangen.
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:13:52 #78
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27943131
Ja, maar krijg zo'n dier maar eens te pakken. Dat schijnt vaak ook nog wel een probleem te zijn.
(Un)masking for the greater good.
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 10:24:36 #79
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27943435
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:13 schreef Natalie het volgende:
Ja, maar krijg zo'n dier maar eens te pakken. Dat schijnt vaak ook nog wel een probleem te zijn.
Nee okay, het vergt wat meer inzet. Maar je zou hopen dat we inmiddels wat verder waren dan 'doodmaken' als primaire oplossing voor problemen.
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:33:56 #80
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27943715
Het lijkt me geen Jakhals, ook al heeft hij veel van de eigenschappen.
Het beest staat idd net wat anders op de benen, tevens is het pigment patroon anders dan bij de jakhals.Ook ziet er beest er massiever en groter uit dan de jakhals.

Fok nieuws vermeld:
Roofdieropvang Pantera denkt dat het om hetzelfde dier gaat dat een paar jaar geleden in Brabant en Limburg is gezien. Een woordvoerder van de opvang meent dat de jacht op het dier zinloos is, aangezien hij te snel en te slim is om zich te laten vangen.

Dit is geen beest wat zich snel laat vangen. Lengte: kop-romp 95-245 cm, staart 53-85 cm, hoogte 60-76 cm. Gewicht: 27-120 kg. Deze afmetingen gelden voor poema’s in het algemeen, maar de poema’s in de tropen zijn kleiner dan hun soortgenoten uit koudere streken.De poema leeft solitair, dus alleen, en is territoriumgebonden. Hij is echter niet agressief en gaat indringers het liefst uit de weg (Wikipedia)

Rond Ede wordt massaal gezocht naar de loslopende poema

Vind het wel tof als het hetzelfde dier blijkt te zijn die ze in Limburg en Brabant hebben gezien!
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_27944104
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 09:51 schreef MUUS het volgende:

[..]

Tja, de hele familie van mijn opa kwam van de Veluwe en elk familielid had wel een apart verhaal over dingen die ze daar hadden gezien.

Mijn opa beweerde ook bij hoog en laag dat hij een keer een tijger daar in het bos heeft zien lopen. Zei ook vooral niet tegen hem dat dat niet kon, want het was zo en daarmee basta!
Het was een hele nuchtere man die keihard zou gaan lachen als iemand hém had verteld dat ze een tijger op de Veluwe hadden gezien (de verhalen over geesten en dwaallichtjes van overige familieleden deden hem ook niks), maar hierover was hij uiterst serieus.

.
Je opa heeft gelijk, alleen is het geen tijger maar een poema.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:48:47 #82
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_27944198
Laten we voor 1 ding waken!
En dat die prutsers van Pantera zich er niet ook nog mee gaan bemoeien!!

Die "poema" zoude ze, in plaats van direct afschieten, eerst maar eens moeten proberen te vangen.. het is namelijk wel heel interessant dat zo'n dier in staat is om te overleven... zeker omdat het een dier is van een particulier oid.
Maar zo gauw het publiek in gevaar komt dan schieten dat dier....

Want buiten zijn onderzoekswaarde, is er geen enkele dierentuin die zo'n dier wil hebben en in een opvang centrum kan die ook niet.
kijk, dan ben je sapdrinkerdewijs goed bezig!!
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:51:22 #83
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27944279
Ik ben niet bekend met de praktijken van Panthera, zou je kunnen onderbouwen waarom jij het prutsers vind Thanks
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:55:11 #84
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27944393
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:24 schreef NorthernStar het volgende:

Nee okay, het vergt wat meer inzet. Maar je zou hopen dat we inmiddels wat verder waren dan 'doodmaken' als primaire oplossing voor problemen.
Nee, doodmaken lijkt me ook niet de bedoeling. Eerst maar eens uitvinden wat het nu precies door dier is. Wellicht een kruising of heeft ie zich anderzijds aanpast in de omgeving. We weten natuurlijk niet hoelang ze daar al rondlopen.
  woensdag 15 juni 2005 @ 14:43:28 #85
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27951827
  woensdag 15 juni 2005 @ 19:33:59 #86
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_27961161
Panthera,... ze lullen veel maar hebben nergens echt verstand van!

Huisvesting en verzorging van de opgevangen dieren zijn op zijn zachtst gezegd discutabel en het management is autoritair en kortzichtig.

Kortom kansloos,...

Ik herzie mijn mening over het vangen van dit dier,... niet aan beginnen... want wat zijn de opties daarna?
kijk, dan ben je sapdrinkerdewijs goed bezig!!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:01:28 #87
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_28296223
In de telegraaf staat een foto van een Tweede Katachtige die op de Veluwe is gezien. De eerste was donker en kleiner, deze tweede is duidelijk lichter en ook duidelijk een Poema.
Maar then again.................het was wel de telegraaf
pi_28310212
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:01 schreef ImmovableMind het volgende:
In de telegraaf staat een foto van een Tweede Katachtige die op de Veluwe is gezien. De eerste was donker en kleiner, deze tweede is duidelijk lichter en ook duidelijk een Poema.
Maar then again.................het was wel de telegraaf
Ach ja dat klopte ook weer niet
http://www.geenstijl.nl/paginas/stommepoemas.html
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_32869912
Nieuw zoogdier gevonden op Borneo

Cameravallen in het East Kalimantan National Park hebben twee foto's gemaakt van een tot nog toe onbekende kleine carnivoor, zo maakte het WNF vandaag bekend.

Indien het bevestigd wordt, wat slechts echt kan door het vangen van een levend exemplaar, dan is het de eerste nieuwe carnivoor die op het eiland ontdekt wordt in meer dan een eeuw. Het dier heeft een bruine vacht en een lange gespierde staart en is iets groter dan een normale huiskat werd voor het eerst in 2003 gefotografeerd; sinds die tijd is het WNF bezig om te achterhalen wat het is en om een levend exemplaar te vangen. Verwacht wordt dat het verwant is aan de civetkat.

Het eerste waar men aan dacht bij het zien van de foto was een lemuur, maar die beesten zijn beperkt tot het eiland Madagascar, een paar oceanen en een paar duizend kilometer verderop, die mogelijkheid wordt dus uitgesloten.

De directeur van het park heeft er bij de Indonesische regering op aangedrongen plannen om het park open te stellen voor houtkap en palmolie winning uit te stellen.

pi_33946652
http://news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/060109/480/nyet27501091906

Dit valt neem ik aan ook onder vreemde katten ^_^. The Cyclops kitten!
pi_50081911
tvp
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  maandag 4 juni 2007 @ 10:05:15 #92
47102 Elvi
miemkwien
pi_50083851
Goeie kick
  maandag 4 juni 2007 @ 10:49:21 #93
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_50085007
Gutsamme... zet dit topic dan gewoon in je bookmarks, JamesBrowny. Een kick na meer dan een jaar voor zoiets als 'tvp' is wel heel erg.
  maandag 4 juni 2007 @ 10:58:44 #94
47102 Elvi
miemkwien
pi_50085248
Dan maar ff een nuttig linkje, zodat deze kick niet helemaal useless was: Kleine waterolifanten *tadaaa*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')