abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50000135
26-06-2006: Onlangs werd er via de veilingsite E-bay een heuse 2,5 centimeter grote “waterolifant” voor $60.000 dollar te koop aangeboden. Nee, geen levend exemplaar maar een opgezette versie. Wat is een kleine waterolifant en nog belangrijker… is hij echt?

In Thailand doen al jaren de vreemdste verhalen de ronde over kleine waterolifanten. Kleine waterolifanten leven een verborgen leven in de vele modderige watertjes die de Thaise jungle rijk is. Ze worden niet groter dan zo’n 12 centimeter en ze zijn giftig. Naar verluidt kunnen de olifantjes met hun giftige slachttanden een volwassen man doden.
Een levend exemplaar is, voor zover ik weet, nog nooit in de openheid gebracht. Wel zijn er natuurlijk legio verhalen van mensen die menen de olifantjes gezien te hebben. Er schijnen zelfs lieden geweest te zijn die een waterolifantje hebben weten te vangen om als huisdier te houden. Zonder succes overigens, volgens de verhalen houden ze het in de regel in gevangenschap niet langer uit dan een week daarna sterven ze.

Enfin, een keurig opgezet exemplaar van zo’n waterolifantje is dus nu voor veel geld te koop. Worden we bij de neus genomen of bestaan er echt wezens zoals de waterolifant?

( nep of echt? )

In 2003 dook er ook al een zogenaamde opgezette waterolifant op. De eigenaar van het diertje liet toen röntgenopnames maken. De röntgenfoto’s lieten duidelijk zien dat het olifantje een heus skelet had:

( Piepklein en toch een skelet )

Toch worden we waarschijnlijk bij de neus genomen. Sommige mensen verstaan de kunst van taxidermie, oftewel het opzetten van dode dieren. Het vermoeden bestaat dat slimme taxidermisten een muis, zoals bijvoorbeeld hieronder, tijdens het opzetten omgevormd hebben tot een waterolifant. De reden daarvoor is simpel, op deze manier hopen de taxidermisten een leuk centje aan toeristen te verdienen.

( Hoe je van een muis een olifant maakt. )

Dat sommige taxidermisten er genoegen in scheppen om uit de onderdelen van verschillende dode dieren vreemdsoortige monsters te maken is niets nieuws. Momenteel houdt het Amerikaanse Bates College Museum of Art tot oktober 2006 een expositie van artiesten die, ieder op een eigen manier, vreemde wezens hebben gecreëerd. Maar buiten duidelijk opzettelijk gecreëerde monstertjes, duiken er ook exemplaren op die net als de waterolifant toch wel voor verwarring zorgen. Even de historie induiken.

( De Kunst van monstertjes maken, nep dus )

De Chileense dwerg-Aliën.
Chili, oktober 2002. Een familie, op vakantie in de omgeving van het Zuid-Chileense stadje Conception, deed een bijzondere vondst.
Ze vonden de overblijfselen van een mensachtig wezentje dat niet groter was dan zo’ n 7 centimeter. Het wezentje had een relatief groot hoofd, twee armen met lange vingers en twee benen.
Het duurde niet lang of Mega News Service (de lokale nieuwsdienst van Santiago) maakte het verhaal wereldkundig. De UFO-wereld was laaiend enthousiast en de verwachtingen waren hoog gespannen.

( Alien of berg-aapje? )

De ontnuchtering kwam al gauw; op 25 oktober van datzelfde jaar.
Dierenarts Arturo Mann (die tevens als professor is verbonden aan de Universiteit van Santo Thomas) had het wezentje bekeken en verklaarde dat het ging om een zeer jonge Monito de Monte, letterlijk berg-aapje (of zoals zijn officiële naam luidt: Dromiciops australis een ondersoort verwant aan de Microbiotheriiae.) Monito’s zijn vrij zeldzame diertjes die leven in de regenwouden van Valdivian.

Mysterie opgelost, of toch niet?
Professor Mann geeft in een interview toe dat hij voor 90% zeker is van zijn bewering. Een DNA-analyse was niet uitgevoerd. Als je naar het schedeltje kijkt dan lijkt dat niet op de schedels van soortgenoten uit de familie van de Microbiotheriiae, maar ja, het kan natuurlijk om een misvormd exemplaar gaan...
En het is hoogst ongebruikelijk dat het wezentje vertoefde in het zuiden van Chili waar het gevonden was, daar zijn oorspronkelijke habitat rond de evenaar ligt.

Weer een dwerg-Aliën.
Op 10 oktober 2003, bracht de Spaanstalige krant La Cuarta een bericht naar buiten dat er weer een Aliëntje was gevonden in Chili.
Ditmaal ging het om een gemummificeerd wezentje met Aliën-achtige kenmerken. De vondst werd gedaan door onderzoeker Oscar Muñoz (Chileens-Spaanse Insitituut voor Onderzoek en Exobiologische studies, IIEE) ) in La Noria, ten oosten van Iquique, Chili.

( Kleine alien ?? )

Dit is wat FoK nieuws over het alientje te melden had:
"Het wezentje is 15cm groot en heeft een kegelvormig hoofdje. Onderzoekers hebben vastgesteld dat het geen pop is. Mario Pizarro zegt dat het wezentje organisch weefsel heeft en een 'vastgekleefde huid'. Op het linkerbeen is een groot litteken te zien, waar hij mogelijk door iets geraakt kan zijn. De Aliën heeft handen met vier vingers. Opvallend zijn de vreemde gewrichten die op een soort lagers lijken. De Aliën is nu waarschijnlijk door een groep Amerikanen gekocht. Het is niet duidelijk in wiens handen de mummie nu is".

( Mysterie alom dus )

Meestal is er op dit soort berichten geen follow-up, maar de Chileense nieuwsdienst Terra.cl wist in december 2003 toch te melden dat het IIEE pogingen doet om het wezentje te kopen van een niet nader genoemde industrieel. En dat was tot nu het laatste wat we van deze vondst gehoord hebben...

Fake of echt?
Ik heb geen idee maar ik mag aannemen dat mensen die dergelijke obscure items voor veel geld kopen toch eerst een grondige check doen. Soms zijn de berichten over mysterieuze mummies zo serieus dat er geen ruimte over twijfel kan bestaan. Een mooi voorbeeld daarvan is de 25 centimeter grote dwerg die in 2005 werd gevonden in Iran.

( Klein duimpje echt? )

Dwerg stelt archeologen voor een raadsel.
10 Oktober 2005, Cultural Heritage News Agency: Een onlangs in Kerman (Iran) gevonden en schijnbaar gemummificeerde dwerg, met een lengte van 25 centimeter trekt de aandacht van archeologen en antropologen.

Teheran, 20 oktober 2005 (CHN): Illegale opgravingen in het ongeveer 1800 jaar oude historische fort van Gudiz in de provincie van Kerman vlakbij Shahdad Stad hebben geleid tot de vondst van een 25 centimeter lange mummie en enorm veel vragen van wetenschappers.

Forensische studies hebben uitgewezen dat het lijkje ondanks de opgravingen behoorlijk intact is gebleven. Men schat dat de dwerg ongeveer 16 of 17 jaar oud moet zijn geweest toen het overleed. Het geslacht van de minimummie is nog niet bepaald. Omdat er in de buurt overblijfselen van zeer lage muren zijn opgegraven denken sommigen nu, na het vinden van de mummie dwerg, dat er ooit een heuse dwergenstad heeft bestaan. Archeologen wijzen deze theorie vooralsnog van de hand.

( Lelijk is 'ie wel. )

Javadi, archeoloog en verbonden aan het Cultureel Erfgoed en Toerisme Organisatie van de Kerman provincie is terughoudend. “Er moet nog zeer veel onderzoek worden gedaan en zolang we niet zeker zijn van het geslacht, is het moeilijk om de juiste leeftijd van de mummie te schatten. En zelfs als wordt bewezen dat het om een mummie van een dwerg gaat wil dat nog niet zeggen dat er een dwergenstad heeft bestaan.” Aldus Javadi die eraan toevoegt: “Kerman is een zeer oude regio die herhaaldelijk door geografische veranderingen bedekt is geraakt, maar buiten dat had men in oude tijden hier niet de techniek om huizen met stenen muren te bouwen.”

“Gezien het feit dat uit geen enkele periode in Iran mummies zijn gevonden is het niet aannemelijk dat deze dwerg is gemummificeerd. Omdat de lokale bodemsamenstelling dusdanig is dat elk lichaam erin vergaat en er nog nooit een intact skelet is gevonden moeten we rekening houden met een vervalsing.” zegt Javadi.

“In de afgelopen 38 jaar van opgravingen in de regio hebben archeologen geen bewijs gevonden van een dwergenstad. Overblijfselen van muren, nu 80 centimeter hoog, suggereren een oorspronkelijke hoogte van rond de 190 centimeter. Omdat we ook muren van 5 centimeter hoog hebben gevonden wil nog niet zeggen dat daar dwergen gewoond hebben”, aldus Mirabedin Kaboli, hoofd archeologie Shahdad stad.

Het 25 centimeter lange lijkje is gevonden op een islamitische begraafplaats. Er zijn geen inscripties gevonden en de onprofessionele opgraving heeft het graf zodanig vernield dat over de wijze van begraven niets zinnigs kan worden gezegd.

De lokale politie van Kerman heeft twee smokkelaars aangehouden die van plan waren om de mummie voor 3 miljoen dollar in Duitsland te verkopen. Een groep antropologen wil binnenkort naar Kerman vertrekken om de ouderdom vast te stellen en meer details te achterhalen.

Aldus CHN.

( politie toont dwerg )

Het Iraanse nieuwsblad “Persian Journal” meldde op 29 oktober 2005 het volgende; Politiechef Hamid Gorizan toonde journalisten het lichaam van de onlangs in beslag genomen dwerg. Tegenover de journalisten verklaarde Gorizan dat het om het lichaam van een ongeveer 1000 jaar oude mummie gaat. De dwerg is volgens de politiechef ergens tussen het 12de en 16de levensjaar overleden.

Weet niet of dit hier thuishoort, maar vind het wel leuk!

klik

nog een klik

[ Bericht 32% gewijzigd door JamesBrowny op 01-06-2007 14:27:03 ]
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:09:40 #2
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_50000288
komisch olifantje
feest
pi_50000533
hee, doe es fatsoenlijke OP maken, beetje text enzo

voor de rest: puik topic
Op donderdag 4 oktober 2007 09:50 schreef staticdata het volgende:
- Alle Milfen zullen zich, gesorteerd op cup maat, in rijen van 10 staan en zich bereidwillig opstellen
pi_50000558
Daar zat ik aan te denken, maar da's allemaal copy en paste dan...

Zal het even een beetje aanpassen.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_50000600
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:18 schreef JamesBrowny het volgende:
Daar zat ik aan te denken, maar da's allemaal copy en paste dan...

Zal het even een beetje aanpassen.
uiteraard copy/paste
Op donderdag 4 oktober 2007 09:50 schreef staticdata het volgende:
- Alle Milfen zullen zich, gesorteerd op cup maat, in rijen van 10 staan en zich bereidwillig opstellen
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:21:34 #6
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_50000657
Het hele artikel gewoon plaatsen
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_50000709
WTF!?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:26:50 #8
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_50000822
En nu de foto's er nog tussen
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_50000925
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:26 schreef denka het volgende:
En nu de foto's er nog tussen
Was ik al mee bezig!

Ik geloof trouwens wel dat er diersoorten bestaan die we nog niet kennen, ook grote, een tijdje geleden is er een dier ontdekt, een soort bok-achtig beest, met kieuwen op zijn neus, dit dier was zo vreemd(Vanwaar die kieuwen?) dat als er geen beelden/foto's van waren geweest, mensen het waarschijnlijk niet geloofd zouden hebben, overigens kon ik dit dier een tijdje geleden niet vinden, ik ga nog eens kijken.

Van het vogelbekdier, dachten ze eerst ook dat het een in elkaar geknutseld nep-dier was.

[ Bericht 1% gewijzigd door JamesBrowny op 01-06-2007 14:43:27 ]
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_50001311
In 1798 kwam de eerste complete huid van een vogelbekdier binnen bij het British Museum in Londen. Niemand geloofde dat het een echte huid was. Iedereen was er van overtuigd dat een dier met een snavel en een vacht niet kon bestaan. Het schip dat de huid meegenomen had was door de Indische oceaan gevaren, daar waren handelaren die zelf dierenhuiden maakten en die voor veel geld verkochten aan goedgelovige kapiteins.
Vier jaar later werden er complete lichamen gebracht door sir Everald Home. Toen bleken de wonder baarlijke diertjes toch wel te bestaan.

Bron
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:47:56 #11
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_50001467
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:29 schreef JamesBrowny het volgende:

[..]

Was ik al mee bezig!
Goed bezig
quote:
Ik geloof trouwens wel dat er diersoorten bestaan die we nog niet kennen, ook grote, een tijdje geleden is er een dier ontdekt, een soort bok-achtig beest, met kieuwen op zijn neus, dit dier was zo vreemd(Vanwaar die kieuwen) dat als er geen beelden/foto's van waren geweest, mensen het waarschijnlijk niet geloofd zouden hebben, overigens kon ik dit dier een tijdje geleden niet vinden, ik ga nog eens kijken.

Van het vogelbekdier, dachten ze eerst ook dat het een in elkaar geknutseld nep-dier was.
Er zijn nog ontelbaar veel diersoorten niet ontdekt dus er kan nog vanalles bij zitten. Veel van de dieren in het artikel blijken achteraf nep te zijn. Op zich wel slim van die mensen want ze spelen lekker in op het tourisme. Daarom moeten zulke verhalen in het begin met een korreltje zout worden genomen totdat echt is bewezen dat het niet nep is. Als je zo kijkt naar de foto's dan lijkt het allemaal echt maar ga je het artikel lezen dan zie je maar weer dat het allemaal fake is en dat er een paar slimme mensen zijn geweest die voor deze opschudding hebben gezorgt.

Wel interessant en grappig om te lezen.
pi_50001531
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:47 schreef denka het volgende:

[..]

Goed bezig
[..]

Er zijn nog ontelbaar veel diersoorten niet ontdekt dus er kan nog vanalles bij zitten. Veel van de dieren in het artikel blijken achteraf nep te zijn. Op zich wel slim van die mensen want ze spelen lekker in op het tourisme. Daarom moeten zulke verhalen in het begin met een korreltje zout worden genomen totdat echt is bewezen dat het niet nep is. Als je zo kijkt naar de foto's dan lijkt het allemaal echt maar ga je het artikel lezen dan zie je maar weer dat het allemaal fake is en dat er een paar slimme mensen zijn geweest die voor deze opschudding hebben gezorgt.

Wel interessant en grappig om te lezen.
Ik denk ook dat het nep is, dat dacht ik eigenlijk al meteen, maar ik vind het wel leuk om te lezen, als je alleen al kijkt naar idd het vogelbekdier, waarvan men ook dacht dat het niet echt was...
Het KAN dus wel en DAT vind ik zo leuk.
Ik kan trouwens die bok/antilope/hert met kieuwen niet vinden, heel irritant.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_50004817
Goed bezig
Vivre
pi_50005769
Dit is dan wel geen diersoort maar wel erg vreemd.
Mike, the headless chicken, kennelijk heeft ie 18 maanden geleefd.

Weet niet wat ik daar nou weer van moet geloven, maar goed.

Bron

Hoe zou ik dat dier kunnen vinden waar ik het over heb, dat hert met kieuwen, ik heb er ooit beelden van gezien, volgens mij op het nieuws, maar heb geen idee meer wanneeer dat dan geweest zou moeten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door JamesBrowny op 01-06-2007 17:40:30 ]
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_50006593
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:51 schreef JamesBrowny het volgende:
Dit is dan wel geen diersoort maar wel erg vreemd.
Mike, the headless chicken, kennelijk heeft ie 18 maanden geleefd.
[afbeelding]

Weet niet wat ik daar nou weer van moet geloven, maar goed.

Bron
Zover ik weet heeft hij echt bestaan hoor.
Vivre
  vrijdag 1 juni 2007 @ 17:22:26 #16
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_50006684
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 17:18 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Het lijkt mij heel sterk dat dat beest 18 maanden als een kip zonder kop heeft rondgelopen.
Zonder kop is het moeilijk eten en drinken
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_50006727
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 17:22 schreef mazaru het volgende:

[..]

Het lijkt mij heel sterk dat dat beest 18 maanden als een kip zonder kop heeft rondgelopen.
Zonder kop is het moeilijk eten en drinken
Daarom werd hij inderdaad ook met een pipetje gevoerd dat rechtstreeks in de slokdarm terecht kwam.
Vivre
pi_50007202
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 17:18 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Ik zei al, ik weet het niet, lijkt me wel vreemd idd.Wel leuk overigens.

Iemand een idee hoe ik dat hert/impala-achtige beest met kieuwen zou kunnen vinden?
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_50012832
Ik heb een stukje gevonden over dat hert (eigenlijk antilope) met kieuwen

The animal you are referring to is not actually a deer. It is a semi-aquatic antelope, cetaformia anthalopus.
Although sightings are rare, they are not unprecedented.
This shy and beautiful animal inhabits the rapidly disappearing rain forests of Cambodia and has only once been collected.
A partially devoured carcass was obtained from a Khymer Rouge commander by zoologist and former member of Students For A Democratic Society, Dr. J. Walden Pond (yes, his real name)in 1975.
The preserved remains can be seen at the Berkeley Museum of Natural History by appointment with the Director of Special Collections, Dr. Stephanie Alderton.
You can contact her at salderton@ucberkeley.edu

Bron

Ik kan geen foto vinden, maar weet zeker dat die er eentje is, ergens, heb hem nl gezien, volgens mij op het nieuws ofzo.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:38:20 #20
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_50015269
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 17:23 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Daarom werd hij inderdaad ook met een pipetje gevoerd dat rechtstreeks in de slokdarm terecht kwam.
Waarom in hemelsnaam
Wat een rarigheid
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_50017049
Ik vond ook dit:

The Gilled Antelope (or Gilled Deer) claimed under the classification of "Cetaformia anthalopus" is a false species.

Wikipedia spreekt tegen dat dit dier bestaat.

In de tekst staat dat het voorbeeld voor dit dier de saola is:

Deze heeft klieren voor zijn ogen die op kieuwen lijken (ik zie dat niet zo, maar goed)

Jammer.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:34:20 #22
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50017744
De TT deed mij meteen denken aan de tardigradar oftewel waterbeertje maar goed dit gaat over iets heel anders, toch maar een klein tvptje dan.

[ Bericht 1% gewijzigd door BaajGuardian op 01-06-2007 22:44:00 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_50017936
Waterbeertje

beestjes die verstopt zaten in een stukje mos dat tentoongesteld was in een museum.
Het mos werd na 120 jaar in water gedompeld en na korte tijd begonnen de bewoners te bewegen.
Een sterk staaltje van een bijzonder sterk diertje.
Want je kunt rustig zeggen dat het waterbeertje (Tardigrada, ofwel ‘langzame loper’ in het Latijn) amper kapot te krijgen is. Stop hem in de vloeibare helium en koel hem af tot min 270 graden Celsius, en twintig uur lang geeft hij geen kik. Verhit hem tot 200 graden, en pas na twintig maanden legt hij het loodje.
Plaats hem in de kooldioxide, zet hem onder een druk van 1000 atmosfeer, in een bijna-vacuüm, in de pure alcohol, in ultraviolette of röntgenstraling, het maakt niet uit.
Een waterbeertje, zo zeggen sommige onderzoekers, zou het in de leegte van de ruimte nog best kunnen uithouden.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_50018234
Zeemeerminnen

Dit is natuurlijk niet waar, durf ik te stellen, maar er is zoveel in de oceanen niet ontdekt, het zou best kunnen dat er iets leeft waarvan je zou kunnen zeggen dat het op een zeemeermin lijkt.
Er zitten tenslotte wel vreemdere dieren in de zee.

Fangtooth fish

Vestimentiferan worm

Piglet squid

Nou ja, ik wil maar zeggen.

[ Bericht 13% gewijzigd door JamesBrowny op 01-06-2007 22:54:14 ]
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:47:16 #25
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50018244
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:39 schreef JamesBrowny het volgende:
Waterbeertje

beestjes die verstopt zaten in een stukje mos dat tentoongesteld was in een museum.
Het mos werd na 120 jaar in water gedompeld en na korte tijd begonnen de bewoners te bewegen.
Een sterk staaltje van een bijzonder sterk diertje.
Want je kunt rustig zeggen dat het waterbeertje (Tardigrada, ofwel ‘langzame loper’ in het Latijn) amper kapot te krijgen is. Stop hem in de vloeibare helium en koel hem af tot min 270 graden Celsius, en twintig uur lang geeft hij geen kik. Verhit hem tot 200 graden, en pas na twintig maanden legt hij het loodje.
Plaats hem in de kooldioxide, zet hem onder een druk van 1000 atmosfeer, in een bijna-vacuüm, in de pure alcohol, in ultraviolette of röntgenstraling, het maakt niet uit.
Een waterbeertje, zo zeggen sommige onderzoekers, zou het in de leegte van de ruimte nog best kunnen uithouden.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')