Ik dacht al zoietsquote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:06 schreef MUUS het volgende:
NorthernStar had hier al eens een topic over geopend. Even kijken of ik het kan vinden
Geeft toch niks. Ik kan dat andere topic ook niet meer vinden, dus we gaan gezellig hier verder.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:13 schreef ImmovableMind het volgende:
Sorry, en ik had nog wel gezocht! Maar een paar van die filmpjes hebben er nog niet opgestaan dat weet ik zeker _0-
Volgens mij is het ijzeren gordijn wel weg? En wolven waren toch weer aan het oprukken? Kortom, ze komen weer meer richting het westen/noorden?quote:Op maandag 13 juni 2005 08:58 schreef ImmovableMind het volgende:
Wolven kunnen inderdaad ver afdwalen van hun eigen leefgebied. Dit zijn meestal jonge of hele oude exemplaren. Jongere wolven (man) worden weg gestuurd door de leider van de groep roebel! En de oudere mannetjes worden door nieuwe de nieuwe leider tevens verjaagd.
In Nederland is de Wolf al 100 jaar verdwenen. Sinds de tweede wereld oorlog is de oostelijke grens van Duitsland afgesloten met het zogenaamde ijzeren gordijn. Dit was ook voor wolven moeilijk passeerbaar. Ook in Belgie, Frankrijk, Spanje en Portugal was de Wolf uitgeroeid. De laatste Wolf meldingen in Nederland die ik me kan herinneren is er 1 in 2000 - Zeeland en een paar jaar daarvoor op de waddeneilanden. Deze schijnt via het Wad uit Scandinavie te zijn gekomen.![]()
Het verhaal van die Wolf in Belgie kende ik nog niet. Zou je er beelden van kunnen vinden?
[afbeelding]
quote:Op woensdag 15 juni 2005 09:12 schreef ImmovableMind het volgende:
[...]
We hebben iig onze eigen grote katten mysteries op de Veluwe.
*knip*
De politie zoekt op de Veluwe samen met de marechaussee en jachtopzichters naar een poema.
Nah.quote:Oh ja, mocht het beest gevonden worden dan wacht het de kogel.
Ik weet niet of hij nog leeft maar anders had hij vast gezegd "Zie je wel, ik had gelijk".quote:Op woensdag 15 juni 2005 09:37 schreef MUUS het volgende:
Ik wilde het verhaal van mijn opa vertellen, maar dat staat al in dit topic..
Nee, hij leeft niet meer helaas.quote:Op woensdag 15 juni 2005 09:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij nog leeft maar anders had hij vast gezegd "Zie je wel, ik had gelijk".
Zeg, jij hebt hier meer verstand van, dus vertel eens of ze aan dat dier kunnen zien waar het vandaan komt? Ik heb geen idee of dat kan namelijk en dat lijkt me toch wel een interessant iets om te weten in dit verhaal.quote:Was net op het journaal dat ze een half opgegeten hert hebben gevonden. Als hij nu onvindbaar blijkt kunnen ze iig niet zeggen dat die mensen het zich verbeeld hebben.
Kijk en vergelijk:quote:Op woensdag 15 juni 2005 09:51 schreef Karboenkeltje het volgende:
[afbeelding]
Is dat niet gewoon een jakhals?
Als ze hem te pakken krijgen bedoel je? Nou ja dan kunnen ze iig vaststellen om wat voor soort het gaat. Dat ze nu al zeker zouden weten dat het een poema is lijkt me wat voorbarig. Hoe die hier dan komt is de grote vraag natuurlijk.quote:Op woensdag 15 juni 2005 09:48 schreef MUUS het volgende:
[..]
Zeg, jij hebt hier meer verstand van, dus vertel eens of ze aan dat dier kunnen zien waar het vandaan komt? Ik heb geen idee of dat kan namelijk en dat lijkt me toch wel een interessant iets om te weten in dit verhaal.
En waarom moeten ze dat dier nou afknallen.. Gooi het ergens in het wild neer of in de dierentuin voor mijn part.
Nee okay, het vergt wat meer inzet. Maar je zou hopen dat we inmiddels wat verder waren dan 'doodmaken' als primaire oplossing voor problemen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:13 schreef Natalie het volgende:
Ja, maar krijg zo'n dier maar eens te pakken. Dat schijnt vaak ook nog wel een probleem te zijn.
Je opa heeft gelijk, alleen is het geen tijger maar een poema.quote:Op donderdag 10 juni 2004 09:51 schreef MUUS het volgende:
[..]
Tja, de hele familie van mijn opa kwam van de Veluwe en elk familielid had wel een apart verhaal over dingen die ze daar hadden gezien.
Mijn opa beweerde ook bij hoog en laag dat hij een keer een tijger daar in het bos heeft zien lopen. Zei ook vooral niet tegen hem dat dat niet kon, want het was zo en daarmee basta!
Het was een hele nuchtere man die keihard zou gaan lachen als iemand hém had verteld dat ze een tijger op de Veluwe hadden gezien (de verhalen over geesten en dwaallichtjes van overige familieleden deden hem ook niks), maar hierover was hij uiterst serieus..
Nee, doodmaken lijkt me ook niet de bedoeling. Eerst maar eens uitvinden wat het nu precies door dier is. Wellicht een kruising of heeft ie zich anderzijds aanpast in de omgeving. We weten natuurlijk niet hoelang ze daar al rondlopen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:24 schreef NorthernStar het volgende:
Nee okay, het vergt wat meer inzet. Maar je zou hopen dat we inmiddels wat verder waren dan 'doodmaken' als primaire oplossing voor problemen.
Ach ja dat klopte ook weer nietquote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:01 schreef ImmovableMind het volgende:
In de telegraaf staat een foto van een Tweede Katachtige die op de Veluwe is gezien. De eerste was donker en kleiner, deze tweede is duidelijk lichter en ook duidelijk een Poema.
Maar then again.................het was wel de telegraaf
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |