Gaat erom dat bij een bepaald bedrag als je daar boven zit die invoerrechten betaald moeten worden, door te bundelen komen ze aan dat bedragquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:27 schreef yup het volgende:
Uhh als ik het begrijp is dit het probleem.
Iemand besteld 2 cd's en 3 dvd's (apart) maar ze worden toch gebundelt en daarom moet je invoerheffingen betalen, right?
Edit=
Want als ze apart werden gezonden, hoef je geen heffingen te betalen, want de waarde is minder dan wanneer alles word gebundeld, right?
play verzend volgens mij vanaf een of andere eilandengroep ofzo. Iig binnen europaquote:Op donderdag 10 juni 2004 13:55 schreef Anahka2309 het volgende:
Even voor de duidelijkheid; bij play.com heb je hier geen last van.
Ik tenminste niet..en ik bestel aardig wat. Ook vrij veel verzamel-boxen en die komen toch echt wel boven die magische grens van 22 euro (ofzo) uit.
Komt geloof ik omdat play.com vanuit NL verstuurd ofzo? Werd in het vorige topic niet helemaal duidelijk....
van jersey maar das GEEN eu t.a.v heffingen...dus bij play kan je ook gewoon de bok zijnquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:43 schreef Hare het volgende:
[..]
play verzend volgens mij vanaf een of andere eilandengroep ofzo. Iig binnen europa
ach ik geloof dat het te maken heeft met dat CD-wow geen waardes aangeeft op de verpakkingen...quote:Op vrijdag 11 juni 2004 05:39 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wel vreemd dat ik vorig jaar driemaal een tvserie op dvd heb gekocht bij cd-wow ter waarde van 60 euro en nooit wat van douane heb gehoord en ze nu bij 30 euro al lopen te piepen
Man, ze worden net zo irritant als verkeerspolitie
CD-wow zet altijd 12.99 pond op de pakjes, ongeacht de werkelijke waarde (wat dus nogal ongunstig is als je gepakt wordt door de douane en de werkelijke waarde is eigenlijk lager).quote:Op vrijdag 11 juni 2004 05:49 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ach ik geloof dat het te maken heeft met dat CD-wow geen waardes aangeeft op de verpakkingen...
dat bedoel ikquote:Op vrijdag 11 juni 2004 06:02 schreef StrayDog het volgende:
[..]
CD-wow zet altijd 12.99 pond op de pakjes, ongeacht de werkelijke waarde (wat dus nogal ongunstig is als je gepakt wordt door de douane en de werkelijke waarde is eigenlijk lager).
als ik het goed heb, hebben ze OF de wet pas geleden verandert OF ze zijn gewoon strenger aan t controleren. Want vorig jaar oktober ofzo heb ik 3 cd`s en n dvd besteld bij CDWOW die allemaal tegelijk werden afgeleverd zonder problemenquote:Op vrijdag 11 juni 2004 05:39 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wel vreemd dat ik vorig jaar driemaal een tvserie op dvd heb gekocht bij cd-wow ter waarde van 60 euro en nooit wat van douane heb gehoord en ze nu bij 30 euro al lopen te piepen
Man, ze worden net zo irritant als verkeerspolitie
ja ook en met t feit dat CDWOW dus verzend vanuit Singapore en dat ligt niet binnen de EU. zendingen van binnen de EU worden doorgelaten, ongeacht de prijs van de bestelling.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 05:49 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ach ik geloof dat het te maken heeft met dat CD-wow geen waardes aangeeft op de verpakkingen...
ok danquote:Op maandag 14 juni 2004 14:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Vandaag eindelijk m'n Babylon 5 - fifth season box binnen.
Das minderquote:Wel met een rekening er aan, helaas
dan ben ik bang dat we er al helemaal niets aan kunnen doen, wanneer t van t Ministerie afkomstig isquote:Overigens heb ik wel gehoord dat er een beleidslijn is uitgegeven door het ministerie, die expliciet aangeeft dat zendingen door de douane gebundeld mogen worden wanneer ze gelijktijdig aankomen, van dezelfde afzender afkomstig zijn en aan dezelfde persoon gericht zijn.
Een DVD per keer bestellen bij cdwow en wachten tot de verzendbevestiging is op zich al voldoende.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:28 schreef Anahka2309 het volgende:
Hoezo kun je er niks aan doen? Gewoon 1 dvd per keer bestellen lijkt me.....en dan 3 dagen later de volgende. Zo voorkom je iig dat bundelen.
ja da klopt das ook t enige wat je eraan kunt doenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:28 schreef Anahka2309 het volgende:
Hoezo kun je er niks aan doen? Gewoon 1 dvd per keer bestellen lijkt me.....en dan 3 dagen later de volgende. Zo voorkom je iig dat bundelen.
bij play.com en playusa.com kun je zoveel bestellen als je wilt. het bedrag van de zending maakt niets uit, want bij beide sites wordt geleverd vanuit Engeland en dat levert dus geen problemen opquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:09 schreef Anahka2309 het volgende:
Wat me trouwens pas opviel; volgens mij probeert play.com dit zelf ook al te voorkomen. Ik had pas 5 dvd's besteld, ze werden alle 5 op 2 dagen tijd geleverd maar _allemaal_ via andere vervoeders.
Nouja:quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:38 schreef Timo20 het volgende:
bij play.com en playusa.com kun je zoveel bestellen als je wilt. het bedrag van de zending maakt niets uit, want bij beide sites wordt geleverd vanuit Engeland en dat levert dus geen problemen op
quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:55 schreef mooiegek het volgende:
[..]
van jersey maar das GEEN eu t.a.v heffingen...dus bij play kan je ook gewoon de bok zijn
Nee volges mij hoort Jersey bij Engeland: Engeland is EU dus moet geen probleem zijn. Heb iig tot nu toe nog geen problems gehadquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:43 schreef Hare het volgende:
[..]
Nouja:
[..]
neee...jersey hoort niet compleet bij engeland...kijk maar op de site van de douane...dat jij (ikzelf eveneens) tot nu toe geen problemen ermee hebben gehad, zegt niks over het feit dat dit wel nog kan gaan gebeuren...een groot gedeelte van de problemen met cd-wow zijn gewoon toe te schrijven aan het ontbreken van een juiste waarde op de verpakkingquote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:32 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Nee volges mij hoort Jersey bij Engeland: Engeland is EU dus moet geen probleem zijn. Heb iig tot nu toe nog geen problems gehad
Jersey maakt deel uit van het Verenigd Koninkrijk maar niet van de EU. Play.com heeft minder problemen omdat men a) de juiste waarde vermeld en b) de zendingen (in bulk) naar elk land schijnt te sturen en wellicht alle regeltjes volgt en daarna verder verzend binnen Nederland (Rijswijk).quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:32 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Nee volges mij hoort Jersey bij Engeland: Engeland is EU dus moet geen probleem zijn. Heb iig tot nu toe nog geen problems gehad
Dat moeten ze dan ook maar es op hun website vermelden. Op dit moment weet ik niet méér dan dat ik niets illegaals doe door meerdere dvd's in aparte zendingen te laten komen.quote:Op maandag 14 juni 2004 14:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Vandaag eindelijk m'n Babylon 5 - fifth season box binnen. Wel met een rekening er aan, helaas. (Maar gezien de prijs op zich terecht, dus daar hoor je me niet over)
Overigens heb ik wel gehoord dat er een beleidslijn is uitgegeven door het ministerie, die expliciet aangeeft dat zendingen door de douane gebundeld mogen worden wanneer ze gelijktijdig aankomen, van dezelfde afzender afkomstig zijn en aan dezelfde persoon gericht zijn.
Ik heb daar alleen zo snel niks over kunnen vinden.
oh ok thnx voor de info. zal zo es ff kijken danquote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:12 schreef mooiegek het volgende:
[..]
neee...jersey hoort niet compleet bij engeland...kijk maar op de site van de douane...
Das minder want ik wilde binnenkort die collector`s box van Audrey Hepburn bestellen en die box kost meer als 22 pleuriquote:dat jij (ikzelf eveneens) tot nu toe geen problemen ermee hebben gehad, zegt niks over het feit dat dit wel nog kan gaan gebeuren...
Ja, maar dan is 't volledig terecht dat er BTW en eventueel douanekosten worden geheven. Daar gaat 't in dit topic ook niet om. Het punt is dat de douane van mening is dat ze afzonderlijke bestellingen (die minder dan 22 euro per stuk kosten) mogen bundelen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 20:13 schreef Timo20 het volgende:
Das minder want ik wilde binnenkort die collector`s box van Audrey Hepburn bestellen en die box kost meer als 22 pleuri![]()
ja klopt is idd. terecht en begrijp me goed: heb ook geen problemen mee wanneer mijn bestelling hoger dan 22 euro is dat er dan BTW wordt geheven, das nu eenmaal de wet.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 20:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, maar dan is 't volledig terecht dat er BTW en eventueel douanekosten worden geheven. Daar gaat 't in dit topic ook niet om. Het punt is dat de douane van mening is dat ze afzonderlijke bestellingen (die minder dan 22 euro per stuk kosten) mogen bundelen.
Truequote:Op dinsdag 15 juni 2004 20:23 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ja klopt is idd. terecht en begrijp me goed: heb ook geen problemen mee wanneer mijn bestelling hoger dan 22 euro is dat er dan BTW wordt geheven, das nu eenmaal de wet.
Maar wanneer Jersey wel volledig bij de EU hoorde, dan was t ook geen probleem geweest als me bestelling hoger dan 22 euro was.
Snap je n beetje my point??
I knowquote:Op dinsdag 15 juni 2004 20:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
True.
Duitsland hoort ook bij de EU, maar jammergenoeg zegt Amazon.de dat er nog extra belasting bij komtquote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:32 schreef Timo20 het volgende:
[..]
quote:quote:CD-Wow heeft deze twee bestellingen netjes apart in doosjes naar mij opgestuurd. Helaas vermelden ze wel standaard een waarde van £12.99 op de pakketjes, maar dat zit onder de grens van ¤22. Tot zover niets aan de hand. Maar wat doet de douane?
Ze binden de twee pakketten samen (een plastiekje eromheen) en ik mag invoerbelasting over £25.98 (¤39) = ¤7.41 betalen!!!!
------------------------------------------------------------------------------
Ik denk dat dit een nieuwe Europese regeling is want op de duitse douane site http://www.zoll.de/b0_zol(...)ngwertige_sendungen/ staat dit:
Quote:
Eine Sendung ist dabei die Warenmenge, die an demselben Tag von demselben Lieferanten an denselben Einführer abgesandt worden ist und von derselben Zollstelle abgefertigt wird.
Vrije vertaling:
Voor de douane zijn alle van dezelfde verzender op dezelfde dag naar dezelfde ontvanger verstuurde pakketten, die van dezelfde "douane office" afgehandeld worden, EEN zending.
Maar ik heb hier in Duitsland nog nooit iets ervan gehoord.
ja, maar als het een pakketje is wat ze versturen met 12,99 pond er op dan dok je toch niets juist? Je dokt pas als er meerdere pakketjes tegelijk naar je verstuurd worden.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 20:13 schreef Timo20 het volgende:
[..]
oh ok thnx voor de info. zal zo es ff kijken dan
[..]
Das minder want ik wilde binnenkort die collector`s box van Audrey Hepburn bestellen en die box kost meer als 22 pleuri![]()
Dan is de kans nog groot dat ze uit dezelfde postzak komen rollen. Dus dokken.quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:33 schreef sampoo het volgende:
Opzich niet zo ernstig zolang je onder de 22 euro zit. Vandaag en gisteren aangetekent de pakketjes ontvangen.![]()
De dvd's die ik bij cd-wow besteld bestel ik ik vaak om de veel lagere prijs en als ze een week later binnen komen dan is dat niet zo'n punt. Al zal ik nu hooguit een dvdtje per dag bestellen bij cd-wow.
Niet wanneer je wacht tot ze verstuurd worden. Dat is doorgaans een dag later rond 7:00. Dus zolang je niet vandaag na 7:00 en de volgende dag voor 7:00 besteld komt het goed.quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dan is de kans nog groot dat ze uit dezelfde postzak komen rollen. Dus dokken.
Neehoor. En geloof, ik heb al een keer of 125 bij CDWOW besteld, dus ervaring genoeg. Er vliegt niet iedere dag een zending richting Nederland, dus als er slechts één dag tussen zit, is de kans groot dat ze in dezelfde postzak bij dequote:Op woensdag 16 juni 2004 16:41 schreef sampoo het volgende:
[..]
Niet wanneer je wacht tot ze verstuurd worden. Dat is doorgaans een dag later rond 7:00. Dus zolang je niet vandaag na 7:00 en de volgende dag voor 7:00 besteld komt het goed.
Maar volgens Roel zijn ze zelf zo crimineel bij de douane dat ik hier niet automatisch op hoef te rekenen als het gebeurt.quote:Maar anders had ik het ook wel teruggekregn want ik kon uiteraard aantonen dat ik maar 6,50 p.s. voor mijn prachtige Raging Bull en Usual Suspects dvd's had betaald. En da's nog altijd vrij van importheffing en nare belastingtoestanden.
Of je bestelt gewoon wat paardehoofdenquote:Op woensdag 16 juni 2004 21:48 schreef Wepeel2 het volgende:
Misschien moeten we met een groep filmnerds maar ff een keer langsgaan bij de heren.
denk niet dat dat bij zo`n box set en/of seizoen van n serie zo gaat, want das natuurlijk wel n dik pakketje en dan denken de heren dat ze geld kunnen innenquote:Op woensdag 16 juni 2004 15:14 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja, maar als het een pakketje is wat ze versturen met 12,99 pond er op dan dok je toch niets juist? Je dokt pas als er meerdere pakketjes tegelijk naar je verstuurd worden.
quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:32 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Of je bestelt gewoon wat paardehoofden.
Jij hebt hem ook nog steeds niet binnen dus... Ik heb vanmiddag een mail de deur uit gedaan naar cd wow. Kreeg als antwoord dat het niet normaal was en dat ik mijn aflever adres moest terugmailen zodat het geverifiëerd kan worden. Heb gelijk ook maar even de informatie meegestuurd over de mafia praktijken van de douane hier. Ben benieuwd naar het antwoord.quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:24 schreef Kremers het volgende:
Die k*t douane doet er wel lang over he? Meer dan 2 weken geleden 2 spellen opgestuurd en nog helemaal niets gehoord
Net een pakje van play.com ontvangen dat vorige week dinsdag de deur uit gegaan is, cd-wow mijd ik voortaan maar, kan ik ze nog beter bij amazon.co.uk bestellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |