Ik ben errug benieuwd naar de definitie van het woord 'zending' volgens de douane. Nergens wordt melding gemaakt over de mogelijkheid dat zendingen kunnen worden gebundeld.quote:Het bestellen van artikelen via internet is niet anders dan het invullen van een elektronisch bestelformulier zoals postorderbedrijven dat gebruiken. Het maakt dus niet uit of de artikelen schriftelijk, telefonisch of via internet worden gekocht.
Over alle artikelen die in landen buiten de EU worden gekocht, moeten douanerechten en BTW worden betaald. De douanerechten worden betaald over de aankoopprijs van het artikel en de verzekerings- en vervoerskosten tot aan binnenkomst van het artikel in de EU. Dit is de douanewaarde. De BTW wordt geheven over de douanewaarde, daarbij opgeteld het douanerecht en de verzekerings- en vervoerskosten tot de plaats van bestemming.
Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van ¤ 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming.
Volgens mij had de douane geen ruk meer te doen ofzo. 't Lijkt me duidelijk dat daar behoorlijk wat mensen op straat gegooid kunnen worden, omdat ze toch niets te doen hebben. Anders zouden ze niet deze moeite gaan doen.quote:Op donderdag 13 mei 2004 21:07 schreef Maerycke het volgende:
Dat laatste lijkt me nog het beste. Het lijkt me trouwens een helse taak om al dat spul te bundelen trouwens. Overigens wordt bestellen via internet op deze manier nauwelijks lucratief meer natuurlijk.
Dat gaat CD WOW veel geld kosten als ze dat allemaal gaan dokken.quote:Hi there
Thank you for your email.
Sorry to hear that you are having these problems. The Customs should not be
adding these items together, they are separate units.
If you can pay the charge please and then get a receipt for it we will
refund it for you.
If you then scan us this receipt or fax us a copy that would be great. The
fax number is +44 0870 350 0925.
We hope that they will let you have these items and we look forward to
hearing from you.
Kind Regards
Richard
www.cd-wow.com
volgens mij kan dat bij CD WOW niet.quote:Op donderdag 13 mei 2004 21:32 schreef Kogando het volgende:
Je moet het als een cadeau/gift laten verzenden, dan kunnen ze er geen belasting op heffen.
da's lang niet overal toch?quote:Op donderdag 13 mei 2004 21:32 schreef Kogando het volgende:
Je moet het als een cadeau/gift laten verzenden, dan kunnen ze er geen belasting op heffen.
Dat is heel fijn voor de douane, maar ik zie nergens een officiële mededeling dat er wijzigingen zijn doorgevoerd. En die regel dat pakketten mogen worden gebundeld, slaat gewoon nergens op. De douane is geen logistiek dienstverlener. Volgens mij hebben ze dat idee nu wel.quote:Op donderdag 13 mei 2004 21:35 schreef Imda het volgende:
Roel_Jewel
Helaas, dat is het niet
Europa heeft in zijn grote wijsheid besloten om op alles buiten europa (en dan voornamelijk de VS) belasting en invoerrechten te heffen. Dit omdat de VS, amerikaanse bedrijven zou bevoordelen dmv van subsidies waardoor europese becrijven niet meer eerlijk kunnen concureren.
Nu was deze regel (belasting) er al wel, maar werd niet altijd nageleefd. Nu ze er echter opdracht voor hebben gekregen zijn ze er echter druk mee bezig.
Maar CD-WOW is toch een UK site? Dan heb je toch helemaal nix met invoerrechten te maken?quote:Op donderdag 13 mei 2004 21:35 schreef Imda het volgende:
Roel_Jewel
Helaas, dat is het niet
Europa heeft in zijn grote wijsheid besloten om op alles buiten europa (en dan voornamelijk de VS) belasting en invoerrechten te heffen. Dit omdat de VS, amerikaanse bedrijven zou bevoordelen dmv van subsidies waardoor europese becrijven niet meer eerlijk kunnen concureren.
Nu was deze regel (belasting) er al wel, maar werd niet altijd nageleefd. Nu ze er echter opdracht voor hebben gekregen zijn ze er echter druk mee bezig.
dat dacht ik dus ook.... ? ? ?quote:Op donderdag 13 mei 2004 22:23 schreef foton het volgende:
[..]
Maar CD-WOW is toch een UK site? Dan heb je toch helemaal nix met invoerrechten te maken?![]()
Je betaalt gewoon in ponden op die site dus ik dacht altijd dat de bestellingen vanuit Engeland verstuurd werden?quote:CD-WOW!
Customer Service Centre
Suite 2a
Gregories Court
Gregories Road
Beaconsfield
Bucks
HP9 1HQ
GB
Er is officieel ook geen wijziging ingevoerd. Die regel is immers al veel ouder.quote:Op donderdag 13 mei 2004 21:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat is heel fijn voor de douane, maar ik zie nergens een officiële mededeling dat er wijzigingen zijn doorgevoerd.
CDWOW gaat ervan uit dat dit niet vaak zal gebeuren.quote:Op donderdag 13 mei 2004 21:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
In dit topic op 't dvd-forum ontving een user de volgende reactie van CDWOW tne hij hen het probleem met de douane voorlegde:
[..]
Dat gaat CD WOW veel geld kosten als ze dat allemaal gaan dokken.
Het mag makkelijk zijn maar het zijn simpelweg verschillende zendingen waar in principe meerkosten voor worden gemaakt. De douane doet dit omdat 99% het toch niet zal aanvechten.quote:Op donderdag 13 mei 2004 22:17 schreef Pistol_Pete het volgende:
Ik denk dat de Douane echt in haar recht staat. Het is natuurlijk heel makkelijk om invoerbelasting en BTW te ontwijken door altijd zendingen in pakketjes met een inhoudswaarde van minder dan 22 euro te laten toesturen. Hier wordt vast misbruik van gemaakt. Daarom zal de douane wel opletten of er niet erg vaak zending van bv CDWOW jouw kant op gaan. Als ze merken dat dit het geval is gaan ze die pakketjes natuurlijk bundelen en moet je gewoon invoerbelasting en BTW betalen.
In het geval van CDWOW en PLAY is er sprake van gratis bezorging. Dus het argument van de meerkosten kun dus niet gehanteerd worden.quote:Op donderdag 13 mei 2004 22:48 schreef sampoo het volgende:
[..]
CDWOW gaat ervan uit dat dit niet vaak zal gebeuren.
[..]
Het mag makkelijk zijn maar het zijn simpelweg verschillende zendingen waar in principe meerkosten voor worden gemaakt. De douane doet dit omdat 99% het toch niet zal aanvechten.
cd-wow en play maken de meerkosten. Daar doel ik op.quote:Op donderdag 13 mei 2004 22:54 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
In het geval van CDWOW en PLAY is er sprake van gratis bezorging. Dus het argument van de meerkosten kun dus niet gehanteerd worden.
cd-wow verstuurde naar mij altijd uit singaporequote:Op donderdag 13 mei 2004 22:33 schreef Mr_Pasto het volgende:
[..]
Je betaalt gewoon in ponden op die site dus ik dacht altijd dat de bestellingen vanuit Engeland verstuurd werden?
(heb trouwens zelf geen ervaring met deze site, Play.com lijkt me veel interessanter, of niet?)
ikk ben benieuwd naar de officiële formulering ervan.quote:Op donderdag 13 mei 2004 22:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Er is officieel ook geen wijziging ingevoerd. Die regel is immers al veel ouder.
oh jawel hoor. De grens ligt dan echter dubbel zo hoog als voor als je het normaal verstuurt.quote:Op donderdag 13 mei 2004 21:32 schreef Kogando het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |