Gaat erom dat bij een bepaald bedrag als je daar boven zit die invoerrechten betaald moeten worden, door te bundelen komen ze aan dat bedragquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:27 schreef yup het volgende:
Uhh als ik het begrijp is dit het probleem.
Iemand besteld 2 cd's en 3 dvd's (apart) maar ze worden toch gebundelt en daarom moet je invoerheffingen betalen, right?
Edit=
Want als ze apart werden gezonden, hoef je geen heffingen te betalen, want de waarde is minder dan wanneer alles word gebundeld, right?
play verzend volgens mij vanaf een of andere eilandengroep ofzo. Iig binnen europaquote:Op donderdag 10 juni 2004 13:55 schreef Anahka2309 het volgende:
Even voor de duidelijkheid; bij play.com heb je hier geen last van.
Ik tenminste niet..en ik bestel aardig wat. Ook vrij veel verzamel-boxen en die komen toch echt wel boven die magische grens van 22 euro (ofzo) uit.
Komt geloof ik omdat play.com vanuit NL verstuurd ofzo? Werd in het vorige topic niet helemaal duidelijk....
van jersey maar das GEEN eu t.a.v heffingen...dus bij play kan je ook gewoon de bok zijnquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:43 schreef Hare het volgende:
[..]
play verzend volgens mij vanaf een of andere eilandengroep ofzo. Iig binnen europa
ach ik geloof dat het te maken heeft met dat CD-wow geen waardes aangeeft op de verpakkingen...quote:Op vrijdag 11 juni 2004 05:39 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wel vreemd dat ik vorig jaar driemaal een tvserie op dvd heb gekocht bij cd-wow ter waarde van 60 euro en nooit wat van douane heb gehoord en ze nu bij 30 euro al lopen te piepen
Man, ze worden net zo irritant als verkeerspolitie
CD-wow zet altijd 12.99 pond op de pakjes, ongeacht de werkelijke waarde (wat dus nogal ongunstig is als je gepakt wordt door de douane en de werkelijke waarde is eigenlijk lager).quote:Op vrijdag 11 juni 2004 05:49 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ach ik geloof dat het te maken heeft met dat CD-wow geen waardes aangeeft op de verpakkingen...
dat bedoel ikquote:Op vrijdag 11 juni 2004 06:02 schreef StrayDog het volgende:
[..]
CD-wow zet altijd 12.99 pond op de pakjes, ongeacht de werkelijke waarde (wat dus nogal ongunstig is als je gepakt wordt door de douane en de werkelijke waarde is eigenlijk lager).
als ik het goed heb, hebben ze OF de wet pas geleden verandert OF ze zijn gewoon strenger aan t controleren. Want vorig jaar oktober ofzo heb ik 3 cd`s en n dvd besteld bij CDWOW die allemaal tegelijk werden afgeleverd zonder problemenquote:Op vrijdag 11 juni 2004 05:39 schreef Hertog_Martin het volgende:
Wel vreemd dat ik vorig jaar driemaal een tvserie op dvd heb gekocht bij cd-wow ter waarde van 60 euro en nooit wat van douane heb gehoord en ze nu bij 30 euro al lopen te piepen
Man, ze worden net zo irritant als verkeerspolitie
ja ook en met t feit dat CDWOW dus verzend vanuit Singapore en dat ligt niet binnen de EU. zendingen van binnen de EU worden doorgelaten, ongeacht de prijs van de bestelling.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 05:49 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ach ik geloof dat het te maken heeft met dat CD-wow geen waardes aangeeft op de verpakkingen...
ok danquote:Op maandag 14 juni 2004 14:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Vandaag eindelijk m'n Babylon 5 - fifth season box binnen.
Das minderquote:Wel met een rekening er aan, helaas
dan ben ik bang dat we er al helemaal niets aan kunnen doen, wanneer t van t Ministerie afkomstig isquote:Overigens heb ik wel gehoord dat er een beleidslijn is uitgegeven door het ministerie, die expliciet aangeeft dat zendingen door de douane gebundeld mogen worden wanneer ze gelijktijdig aankomen, van dezelfde afzender afkomstig zijn en aan dezelfde persoon gericht zijn.
Een DVD per keer bestellen bij cdwow en wachten tot de verzendbevestiging is op zich al voldoende.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:28 schreef Anahka2309 het volgende:
Hoezo kun je er niks aan doen? Gewoon 1 dvd per keer bestellen lijkt me.....en dan 3 dagen later de volgende. Zo voorkom je iig dat bundelen.
ja da klopt das ook t enige wat je eraan kunt doenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:28 schreef Anahka2309 het volgende:
Hoezo kun je er niks aan doen? Gewoon 1 dvd per keer bestellen lijkt me.....en dan 3 dagen later de volgende. Zo voorkom je iig dat bundelen.
bij play.com en playusa.com kun je zoveel bestellen als je wilt. het bedrag van de zending maakt niets uit, want bij beide sites wordt geleverd vanuit Engeland en dat levert dus geen problemen opquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:09 schreef Anahka2309 het volgende:
Wat me trouwens pas opviel; volgens mij probeert play.com dit zelf ook al te voorkomen. Ik had pas 5 dvd's besteld, ze werden alle 5 op 2 dagen tijd geleverd maar _allemaal_ via andere vervoeders.
Nouja:quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:38 schreef Timo20 het volgende:
bij play.com en playusa.com kun je zoveel bestellen als je wilt. het bedrag van de zending maakt niets uit, want bij beide sites wordt geleverd vanuit Engeland en dat levert dus geen problemen op
quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:55 schreef mooiegek het volgende:
[..]
van jersey maar das GEEN eu t.a.v heffingen...dus bij play kan je ook gewoon de bok zijn
Nee volges mij hoort Jersey bij Engeland: Engeland is EU dus moet geen probleem zijn. Heb iig tot nu toe nog geen problems gehadquote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:43 schreef Hare het volgende:
[..]
Nouja:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |