Als ze enterprise cancelen voor de 7 seizoenen vol zijn ga ik huilen... :'(quote:Op dinsdag 9 juni 2004 03:20 schreef Summoner het volgende:
Keating speaketh:
[ ]
[ ]
http://www.bbc.co.uk/cult/cult/news/cult/2004/06/07/11957.shtml
Dat weten we pas als we het vervolg gezien hebben... misschien hebben de producers wel een fantastisch idee...quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:13 schreef jpg97 het volgende:
Seizoen 3 was toch redelijk spannend? Ik vond alleen het einde minder
Dat past dus mooi in het verhaal wat Summoner op het einde van het vorige topic postte dat het nieuwe management een andere doelgroep wil aanspreken en ST niet in hun plannen past. Ze willen van die serie af en proberen door slechte programmering de kijkcijfers naar beneden te halen, zodat ze een goede reden hebben om het te schrappenquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:51 schreef Dr_Crouton het volgende:
De kijkcijfers vielen tegen omdat ENT in Amerika op slechts één zender (UPN) werd uitgezonden en op een slechte tijd. Een van de redenen waarom de serie ws het loodje legt.
De kijkcijfers zijn van van 12 miljoen (de pilot aflevering) naar ongeveer 3 miljoen zijn gegaan. Er is niet 1 reden aan te wijzen voor de kijkcijfers; sommigen haken af omdat ze de serie niks vinden, sommigen stoppen nu omdat de serie naar de 'death slot' gaat en dus geen tijd of zin hebben om op vrijdagavond te kijken. UPN zond ook al Voyager uit en dat ging ook steeds meer naar beneden. Ik denk zelf dat het meer de vermoeidheid is met Star Trek, de 'gewone' kijker, dus niet de fan, heeft het na 17 jaar bijna iedere week nieuwe afleveringen en constante herhalingen gewoon gehad. Maar zoals je zegt, het is waarschijnlijk een combinatie van factoren...quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:51 schreef Dr_Crouton het volgende:
De kijkcijfers vielen tegen omdat ENT in Amerika op slechts één zender (UPN) werd uitgezonden en op een slechte tijd. Een van de redenen waarom de serie ws het loodje legt.
Heej het blijft een spoiler topic... dus als jij wil melden dat er aan het eind ineens nazi's opduiken dan moet je dat vooral doen... en idereen die daar een probleem mee heeft had niet in het topic moeten kijken...quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:50 schreef jpg97 het volgende:
Nah...DS9 werd ook pas na seizoen 2 spannend ( met de dominion ). Dat ging dus nog tot het einde ( seizoen 7 ). Daarom vind ik het wel jammer dat het einde van seizoen 3 van ENT ook het einde van het conflict met de XINDI is. De cliffhanger vond ik wel erg matig overigens maar ik zal niks verklappen voor degene die het nog moeten zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo dat wist nog niemand? Alle regulars hebben hem in middels gezien... en voor de mensen die hem nog niet gezien hebben ... spijtig... SCHIET EENS OP!quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:52 schreef jpg97 het volgende:
Ja maar BLAUWE nazi's...dat wist nog niemand! En nu is het einde echt verpest voor degene die het nog moeten zien.
Euhm...quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:31 schreef jpg97 het volgende:
En het feit dat Hoshi in seizoen 4 doodgaat is ook wel triest
Precies. Dit topic is van oorsprong een spoilertopic en mensen die niet up to date zijn kunnen beter wegblijven. Zelfs ik met m'n roestige PII kan de nieuwste afleveringen bekijken, dus er is geen enkel excuus om de nieuwste gave afleveringen nog niet te hebben gezien.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:54 schreef Skimmer het volgende:
Hoezo dat wist nog niemand? Alle regulars hebben hem in middels gezien... en voor de mensen die hem nog niet gezien hebben ... spijtig... SCHIET EENS OP!
Deze uitspraak vind ik op z'n minst opmerkelijk, want in een van de vorige topics zei je nog dat ze het maar bij seizoen 3 moesten houden, aangezien het toch niet overtroffen kon worden.quote:Op woensdag 9 juni 2004 08:52 schreef Skimmer het volgende:
Als ze enterprise cancelen voor de 7 seizoenen vol zijn ga ik huilen...![]()
Umm, die spoilers in de topic titel staat daar voor afleveringen die al zijn geweest...quote:En het feit dat Hoshi in seizoen 4 doodgaat is ook wel triest
Not really.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:57 schreef jpg97 het volgende:
whehehe daar schrokken jullie he?
Het grootste deel van deze speculaties zijn al voorbij gekomen in het vorige topic... niet dat dat erg is...quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:42 schreef jpg97 het volgende:
Nee laten we speculeren:
ik denk dat door de explosie in de sphere ( dat megawapen ) archer door een tijdsbarriere is gegaan. Hij is in een alternatieve realiteit gekomen waar de nazi's wel hadden gewonnen en een pact heeft gesloten met kwaadwillende aliens. Dit wordt opgepikt in de temporele oorlogvoering en Daniels helpt de enterprise crew een handje.
of is dat te ver gezocht?
Ja en met die klote nazi's zouden ze helemaal niet meer verder moeten gaan...quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:10 schreef Summoner het volgende:
[..]
Deze uitspraak vind ik op z'n minst opmerkelijk, want in een van de vorige topics zei je nog dat ze het maar bij seizoen 3 moesten houden, aangezien het toch niet overtroffen kon worden.
Als je maar geen enterprise afleveringen gaat schrijven dan...quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:20 schreef jpg97 het volgende:
Ja inderdaad...nazi's hmpf...
ze konden ook zoiets verzinnen als:
Archer belandt in de middeleeuwen en de crew gaat hem daar redden. Dan blijkt dat er toch draken bestaan: in de vorm van reptilian xindi samen met de aerial xindi ( die uitgestorven zijn in de normale tijdlijn ) die de mensen willen overheersen. Vandaar dat er een drakenmythe is ontstaan en archer kan dan een soort Beowulf worden...
Zucht...ik word nog eens scriptschrijver
Maar Archer zit dus in Duitsland, vandaar dat er Duits gesproken werd... (Denk ik)quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:00 schreef Skimmer het volgende:
Het grootste deel van deze speculaties zijn al voorbij gekomen in het vorige topic... niet dat dat erg is...
Om ontopic te reageren op wat je zegt: Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de nazi's in die tijdlijn hebben gewonnen... Sterker nog... De shuttle pod wordt boven de VS aangevallen door amerikaanse gevechts toestellen...
True... ik kijk graag naar documentaires of films over de tweede wereldoorlog... er zaten een zooitje briljante strategen bij onze oosterburen...quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:12 schreef Summoner het volgende:
Wie houdt er nou niet van nazi's?![]()
Persoonlijk vind ik de tweede wereldoorlog een zeer fascinerende tijd en ik klaag dan ook zeker niet dat we daar wat van te zien krijgen in Enterprise. En kom niet telkens met verwijzingen naar het geromantiseerde holo-programma dat de Hirogen gebruikten ("The Killing Game") of de nazi beschaving op Ekos ("Patterns of Force"), want dat waren slechts afspiegelingen van 'the real thing'.
Natuurlijk kan dat wel... we kunnen ook hele grote ruimteschepen bouwen waar we normale zwaartekracht hebben...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:44 schreef kingmob het volgende:
Een Dyson bol is een bol Met de straal van de aarde om een zon heengebouwd, zodat deze alle energie opvangt. Probleem is alleen dat je er niet op kan staan(aan de binnenkant dan).
Nou, er woonde ooit een beschaving aan de binnenkant en je zag duidelijk zeeën en landmassa's. De binnenkant is volledig geterraformed en heeft dus ook een geschikte zwaartekracht.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:44 schreef kingmob het volgende:
Een Dyson bol is een bol Met de straal van de aarde om een zon heengebouwd, zodat deze alle energie opvangt. Probleem is alleen dat je er niet op kan staan(aan de binnenkant dan).
Denk jij dat wij nu de mogelijkheid hebben om:quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:11 schreef jpg97 het volgende:
bestaat dat zo'n dyson bol. echt of is dit weer uit een star trek serie?
theoretisch zouden ze toch kunnen bestaan?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:11 schreef jpg97 het volgende:
bestaat dat zo'n dyson bol. echt of is dit weer uit een star trek serie?
Dus ook toekomst voorspellen gaat je niet goed af...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:19 schreef jpg97 het volgende:
Ja dat bedoel ik...
en duitsland wint toch om maar ff offtopic te blijven
Ik had even moeten melden dat ik me nu in de echte, en niet in de star trek wereld begaf. Ik weet dat er een aflevering in TNG is met een Dyson spherequote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:36 schreef Summoner het volgende:
[..]
Nou, er woonde ooit een beschaving aan de binnenkant en je zag duidelijk zeeën en landmassa's. De binnenkant is volledig geterraformed en heeft dus ook een geschikte zwaartekracht.
Je zal er best op kunnen staan, aan de buitenkant, maar je moet wel sterk zijn, want een zon heeft iets meer zwaartekracht dan de aarde.quote:Op woensdag 16 juni 2004 20:27 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik had even moeten melden dat ik me nu in de echte, en niet in de star trek wereld begaf. Ik weet dat er een aflevering in TNG is met een Dyson sphere.
Ik had het over het feit dat je normaal gezien alleen aan de buitenkant van zo'n Dyson bol kan staan. Zonder vaag, nog nooit uitgelegd zwaartekrachtopwekkingapparaat zoals ze bij star trek gebruiken dan.
De sphere heeft de straal van de aardbaan, dus de zwaartekracht van de zon is even sterk als dat we dat nu voelen en ik zie niemand naar de zon vallenquote:Op woensdag 16 juni 2004 20:31 schreef Miwe het volgende:
[..]
Je zal er best op kunnen staan, aan de buitenkant, maar je moet wel sterk zijn, want een zon heeft iets meer zwaartekracht dan de aarde.
Maar de zwaartekracht van een planeet is toch afhankelijk van de elementen in de kern en niet de afstand tot de zon? Onze maan staat op ongeveer dezelfde afstand van de zon, maar toch is de zwaartekracht daar veel minder sterk.quote:Op donderdag 17 juni 2004 00:06 schreef kingmob het volgende:
De sphere heeft de straal van de aardbaan, dus de zwaartekracht van de zon is even sterk als dat we dat nu voelen en ik zie niemand naar de zon vallen.
Dat bedoelde ik ook te zeggen, misschien ietwat te vaag. Ik probeerde eenvoudig aan te tonen dat de zwaartekracht van de zon in vergelijking met die van het object best vergeten mag worden.quote:Op donderdag 17 juni 2004 01:33 schreef Summoner het volgende:
[..]
Maar de zwaartekracht van een planeet is toch afhankelijk van de elementen in de kern en niet de afstand tot de zon? Onze maan staat op ongeveer dezelfde afstand van de zon, maar toch is de zwaartekracht daar veel minder sterk.
Aub als er een god is, stel dan deze man aan als producer van de volgende serie. Straczynski zou wonderen verrichten in het star trek universum.quote:Babylon 5 creator J. Michael Straczynski claimed that he recently worked on the development of a new Star Trek series.
Cinescape has reprinted the news from a post at JMS News, in which Straczynski said that he and Dark Skies creator Bryce Zabel had written a treatment earlier this year for a new television series for Paramount. Straczynski stated that the new installment of the franchise would restore Star Trek "in a big way", adding, "I actually think it could be a hell of a show. Whether that ever goes anywhere with Paramount, who knows?"
Though there have been rumours that Paramount had entertained outside pitches for new Star Trek shows from everyone from William Shatner to a group of horror film producers, this is the first time another major television science fiction team has claimed to be working on a project independent of Rick Berman, who has been an executive producer of Star Trek for nearly two decades.
Berman's current production partner Brannon Braga has stated in interviews that he will not be the show-runner for Star Trek: Enterprise next season, with new writer Manny Coto likely to take over those duties, according to several actors on the show. Straczynski praised Coto and offered veiled criticism of Berman and Braga at the same time, saying, "Left to his own devices, I think he could be a big help over there without the other powers that be impeding the process."
The Great Link has previously reported Straczynski's claims that he was invited to become an executive producer on Enterprise, but declined the position.
bron: Trektoday.comquote:Star Trek: Enterprise executive producer Rick Berman today said last season\'s cliffhanger will be resolved within the first few episodes of season four.
\"We\'ve already mapped out the first six or seven episodes, in a general sense,\" Berman said in issue 116 of Star Trek Magazine. \"We\'ve got a story beat out for the first episode. The Xindi arc will be resolved within the first three episodes.
\"And when I say the Xindi arc I mean the predicament of where our characters now find themselves,\\\" he said, referring to last season\'s cliffhanger episode, \"Zero Hour\", in which Archer wakes up in the custody of an unknown alien wearing a Nazi uniform.
Instead of a storyline that unfolds over the course of an entire year, season four will be comprised of a series of \\\"very high-concept mini-arcs\", Berman said. \"Just as when we did Star Trek: First Contact, we couldn\'t do a movie about Picard and company saving the future from being destroyed, we can\'t do another season-long on Enterprise that involves Archer and company trying to save humanity. On the other hand, we don\\\'t feel that we want to go back to the season one and season two concept of \'we\'re out there exploring space,\' period.\"
Former Odyssey 5 writer Manny Coto, who joined the Enterprise staff as co-executive producer last season, will take a more active role in the creative direction of the series. Coto has been working with Berman and executive producer Brannon Braga to map out these arcs, which \"will run two, three, maybe four episodes\".
\"We\'ve got a couple of them that I think are going to have some big surprises and things that will hearken back to perhaps The Original Series. We\'ll bring in some actors, and possibly some characters, that are very familiar to our audience.\"
Ik krijg die irritante \\ na 3x editten niet wegquote:Op dinsdag 6 juli 2004 12:38 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
bron: Trektoday.com
Ben benieuwd welke characters terug komen.
al zie ik liever Q dan Kirk terug
Dan weer de pijp uit laten gaan.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:31 schreef Summoner het volgende:
Bring Back Kirk!
Braxton. Een link naar de Voyager zou aardig zijn. (Al ben ik geen Voyager fan)quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:12 schreef Retuobak het volgende:
Characters, mmmh wie leeft er lang genoeg om terug te kunnen komen?
Q obviously, en Kirk leefde toen ook al.
Maar wie verder?
Guinan?
U said it.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:31 schreef Summoner het volgende:
Kleine arcs, I luv em!
De nazi-bashers kunnen dus opgelucht ademhalen, het wordt geen nazi-seizoen.
Bring Back Kirk!
Dat flimpje van Four To The Floor - Starsailor belooft wat voor degenen die alleen via veronica enterprise kijken..ik zag een naakte T'pol!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:36 schreef OphiOn het volgende:
http://infuzionjewelrydesign.ca/wicked%20games_0002.wmv
http://suzvoy.freeservers.com/fourtt.WM
Yeaaaaaaah!![]()
![]()
![]()
![]()
Kirk was nog lang niet geboren, die werd in 2233 geboren. Q zou een optie zijn. Guinan natuurlijk ook, zou een zeer welkome crossover zijn! De Dax symbiont is rond deze tijd op Vulcan te vinden. Mensen hebben het vaak over een jonge Sarek maar zij realiseren zich niet dat hij pas in 2164 werd geboren.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:12 schreef Retuobak het volgende:
Q obviously, en Kirk leefde toen ook al.
Maar wie verder?
Guinan?
Voor mij is TNG veruit het beste met als goede 2de Voyager. In allebei de series zitten de juiste personages en geschikte acteurs. Dat mis ik volledig bij DS9. Zoals gezegd moet ik Enterprise nog wat vaker bekijken om tot een oordeel te komen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 18:36 schreef Wuder het volgende:
Ik vind deze Star Trek de enige Star Trek die me egt aanspreektHet is dichterbij onze eigen tijd en ik vind de intro echt super goed
Je krijgt gewoon zin om egt zo\'n schip te bouwen
![]()
Klinkt goedquote:Op woensdag 7 juli 2004 20:26 schreef Summoner het volgende:
Spoilhounds moeten maar even hier kijken: http://www.trektoday.com/news/070704_01.shtml
Staat wat informatie over 4.01 "Storm Front" (gave titel), echter nog onbevestigd door officiele bronnen.
Jij hebt Enterprise duidelijk nog niet vaak bekeken.quote:Op woensdag 7 juli 2004 20:36 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Daadkracht en leiderschap.
Hij komt een beetje over als een doetje, maar ik moet het idd nog wat vaker bekijken.quote:Op woensdag 7 juli 2004 21:02 schreef Summoner het volgende:
[..]
Jij hebt Enterprise duidelijk nog niet vaak bekeken.
In de eerste twee seizoenen is Archer wel een beetje een overoptimistische, naieve captain. Maar hij is dan ook de eerste captain die er met een starship op uit trekt. In seizoen 3 ondergaat hij een grote verandering. Bereid je voor op airlock Archer en dark Archer, om maar wat beschrijvingen van Archer in seizoen 3 te noemen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 22:01 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Hij komt een beetje over als een doetje, maar ik moet het idd nog wat vaker bekijken.
Precies, wat dat betreft vind ik Archer ook een van de meest menselijke captains die er zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2004 22:08 schreef Summoner het volgende:
[..]
In de eerste twee seizoenen is Archer wel een beetje een overoptimistische, naieve captain. Maar hij is dan ook de eerste captain die er met een starship op uit trekt. In seizoen 3 ondergaat hij een grote verandering. Bereid je voor op airlock Archer en dark Archer, om maar wat beschrijvingen van Archer in seizoen 3 te noemen.
Ik ben het met deze beschrijvingen eens. Sisko in "In the Pale Moonlight" was briljant. Ik heb de video ergens, maar ben het kwijtgeraakt.quote:Op woensdag 7 juli 2004 22:48 schreef Summoner het volgende:
Ik heb niet echt van die rangorden voor captains. Ze hebben allemaal zo hun kwaliteiten. Kirk is zeer avontuurlijk ingesteld, neemt risico's en werkt goed onder extreme stress. Picard is een geweldig diplomaat en de belichaming van wijsheid. Sisko is een zeer menselijke captain, uiterst toegewijd aan z'n opdracht en functioneert extreem goed in gevechtssituaties. Janeway is een goed all-round captain met een hart voor verkenning en wetenschap. En dan is er nog Archer... die nog niet helemaal z'n identiteit gevonden heeft en met elke aflevering groeit als captain.
Sisko was gewoon briljant. The Visitor was ook een goede Sisko(-Jake) aflevering waarom vader-zoon band echt goed werd uitgediept (en vond hem ook het meest menselijk toen).quote:Op woensdag 7 juli 2004 23:15 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Ik ben het met deze beschrijvingen eens. Sisko in "In the Pale Moonlight" was briljant. Ik heb de video ergens, maar ben het kwijtgeraakt.
Briljant, inderdaad.quote:Op woensdag 7 juli 2004 23:15 schreef Dr_Crouton het volgende:
Sisko in "In the Pale Moonlight" was briljant. Ik heb de video ergens, maar ben het kwijtgeraakt.
Hell yeah!quote:Op woensdag 7 juli 2004 23:34 schreef Summoner het volgende:
[..]
Briljant, inderdaad.![]()
"I lied. I cheated. I bribed men to cover the crimes of other men. I am an accessory to murder. And if I had to do it all over again, I would. But the most damning thing of all: I think I can live with it. Garak was right about one thing. A guilty conscience is a small price to pay for the safety of the Alpha Quadrant. So I will learn to live with it. ... Because I can live with it. ... I cán live with it.
Computer... erase that entire personal log."
Jij bent gekquote:Op donderdag 8 juli 2004 13:10 schreef Wuder het volgende:
Zeg is eerlijk, de begin-credits van Enterprise is toch wel de beste van allemaal![]()
Ik ben de enige in de hele wereld die het echt heel mooi vind (oorspronkelijke dan, die van S3 is pas echt erg).quote:Op donderdag 8 juli 2004 14:08 schreef MrData het volgende:
[..]
Jij bent gekDe beelden vind ik goed gekozen maar de muziek..afschuwelijk. En krijgen ze het voor elkaar om 'm nog slechter te maken.
Mooie intro, maar de credit is natuurlijk voornamelijk voor TOS. Patrick Stewart sprak het stukje alleen mooier in dan Shatner.quote:Op donderdag 8 juli 2004 14:13 schreef Sharkdoggie het volgende:
Die hele intro van TNG had ook wel iets: Space,
The final frontier.
These are the voyages of the Starship
Enterprise.
Its ongoing mission:
to explore strange new worlds,
to seek out new life and new civilizations,
to boldly go where no one has gone before
Ja, daar keek ik best wel van op, een vreedzaam schip enteren om iets te stelen wat die slachtoffers, notabene ook ontdekkingsreizigers, nog langer onderweg moeten vliegen om thuis te komen... Ik hoop dat dat volk later nog een excuses krijgt aangeboden van de Federation.quote:Op donderdag 8 juli 2004 08:54 schreef jpg97 het volgende:
Ik vond airlock Archer niet eens zo schokkend...ik vond archer eigenlijk erger toen ie besloot om een onderdeel te jatten van een voorbij komend schip om zo zelf verder te kunnen gaan.
Picard heeft een mooiere stem daarvoorquote:Op vrijdag 9 juli 2004 00:34 schreef Summoner het volgende:
[..]
Mooie intro, maar de credit is natuurlijk voornamelijk voor TOS. Patrick Stewart sprak het stukje alleen mooier in dan Shatner.
Ja die is goed!quote:Op woensdag 7 juli 2004 23:15 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Ik ben het met deze beschrijvingen eens. Sisko in "In the Pale Moonlight" was briljant. Ik heb de video ergens, maar ben het kwijtgeraakt.
bron: Trektoday.comquote:The Romulan Wars are tipped to be the subject of the next Star Trek feature film.
Enterprise executive producer Brannon Braga reportedly told the Star Trek Communicator that the series may not be able to feature the Romulan Wars because of a possible clash with the upcoming movie.
"It's certainly one of the things that we've been discussing," Braga reportedly said. "But there's also a prequel feature in development regarding the Romulan Wars, so we might have to stay away from that." In the same magazine, franchise head honcho Rick Berman said Trek XI would be set before the time of Kirk, but would not be connected with Enterprise.
The first sighting of the Romulans came in the second-season episode, "Minefield", in which the NX-01 inadvertantly strayed into Romulan territory. According to established Star Trek lore, the Romulan Neutral Zone was established in 2160 after a long war between Earth and the Romulans. With "Zero Hour" taking place in 2154, the Romulan Wars could conceivably take place during Enterprise's run.
Braga also discussed the storylines in development for Enterprise's fourth season, including the return of the Temporal Cold War. "One thing we're discussing is possibly blowing the lid off the Temporal Cold War once and for all," he reportedly said. "That's probably something we'll do in this first storyline. I can't say that for sure, because we're just getting into it. But I'd really like to resolve that and put a cap on it. It would be a nice thing to do after three seasons of teasing it along."
The foundation of the Federation could also start to figure heavily in the series. "There are going to be some major interstellar events and conflicts happening that could involve the forming of the federation. We're going to see more of what's going on back at Earth. We might see something dealing with the Eugenics Wars."
Wordt Enterprise nu een voorvader serie? Eerst met Duras, waarschijnlijk later ook nog de vader van kirk en nu vooropa van Dr. Noonien Soong.quote:Star Trek: The Next Generation actor Brent Spiner (Data) is reportedly set to make a series of guest appearances on Enterprise this season.
Spiner's TNG co-star Marina Sirtis (Deanna Troi) told fans at the Dallas Sci-Fi Expo yesterday that Spiner will appear in three episodes, according to a report submitted by TrekToday reader Jason Weingartner.
The actor, who will reportedly appear without make-up, won't be playing his most familiar character, the android Data, but the grandfather of Data's creator, Dr. Noonien Soong. Soong appeared in the fourth-season Next Generation episode, "Brothers", in which Spiner pulled triple-duty, playing Data, his brother Lore, and Soong.
Sirtis reportedly told fans Spiner's first episode will start shooting next month, with November sweeps the most likely air date. Production on Enterprise's fourth season is scheduled to begin this week, when the premiere episode, "Storm Front", goes before the cameras.
Discussing his plans for Enterprise's fourth season recently, executive procducer Rick Berman said there was a possibility the show could feature "some actors, and possibly some characters, that are very familiar to our audience" (story).
Please note that this information has not been confirmed by Paramount Pictures or UPN and until such time you should treat it as you would any rumour from an unofficial source. Thanks to Jason for sending this in!
Misschien komt dat ook wel een beetje omdat je gewend bent Spiner als emotieloze Data te zien, waardoor de emoties van Dr. Soong ineens heel erg overdreven lijken.quote:Op maandag 12 juli 2004 19:56 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Dr. Soong is zo irritant! Ik zie het echt als een overbodig character die alleen een rol krijgt omdat Brent Spiner zijn acteerkwaliteiten wilt laten zien. Steeds Data spelen vind hij zo saai maar dat is juist waar hij goed in is. Je ziet ook echt dat het Data is maar dan met een heel vreemd emotievol gezicht en rare grimassen.
Ik vind het hoe dan ook voor het verhaal niet een goed idee om voorouders van populaire karakters te introduceren. Commercieel gezien zal het daar en tegen waarschijnlijk wel verstandig zijn. Ik denk ook dat het wel leuke tv maakt, gaat alleen tenkoste van de geloofwaardigheid.quote:Op maandag 12 juli 2004 19:56 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Dr. Soong is zo irritant! Ik zie het echt als een overbodig character die alleen een rol krijgt omdat Brent Spiner zijn acteerkwaliteiten wilt laten zien. Steeds Data spelen vind hij zo saai maar dat is juist waar hij goed in is. Je ziet ook echt dat het Data is maar dan met een heel vreemd emotievol gezicht en rare grimassen.
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 16:36 schreef Sharkdoggie het volgende:
Heb net de eerste seizoen van Enterprise voor 21,99 bij de Free Factory (FRS) in Betaviastad gehaald. 13 banden + mooie box staat mooi in mijn boekenkast totdat ik ze ga vervangen met de DVDs.
Wat mij betreft offeren ze zo nu en dan wat van de 'geloofwaardigheid' op voor leuke crossovers en special appearances van voorouders en dergelijke, want het is vaak leuk om de acteurs terug te zien en het schept een aardige continuiteit met de andere series. Als continuiteitshoer ben ik er misschien wat overgevoelig voor, maar ik beschouw de vijf star trek series en de films als één groot geheel en ik vind het dan ook leuk als elementen en characters uit andere series terugkomen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:25 schreef Skimmer het volgende:
Iets met belangrijke families ofzo... hoewel de familie Bush ook al een eeuw een belangrijke rol in de Amerikaanse geschiedenis speelt...
bronquote:Fourth Season Production Commences Sans Film
Riding the wave of the digital age, the new season of Star Trek: Enterprise began production today (Thursday) with a whole new approach to shooting the show. The age-old familiarity of celluloid film has been replaced with high-definition digital video.
"Storm Front" is the name of the fourth-season premiere, picking up where the bizarre cliffhanger of "Zero Hour" left off. This morning scenes were shot in Sickbay, followed by the Bridge and Situation Room in the afternoon. The entire principal cast minus Scott Bakula reported to work (he comes in Friday).
Director of photography Marvin Rush has adopted the use of a Sony 900 digital camera, after conducting tests with it last week on the standing ship sets and some exteriors. Those tests proved that the new generation of high-definition video now easily rivals film in look as well as practicality.
"If anything, it's neck-and-neck with film. And I'm just talking about aesthetics, image to image. I'm not talking about other aspects of how easy [the digital camera] is to work with or how flexible it is," Rush told STARTREK.COM.
In two days of tests, Rush's team was able to shoot more footage than planned, in less time than budgeted. And when they showed the footage to executive producers Rick Berman and Brannon Braga, "they both walked out of the room and said basically, 'Wow, why weren't we doing this before?'"
The answer to that question, he explained, was that the previous generations of high-def digital cameras did not match the quality of film. "This is a third-generation camera, and it's very new — I think this is only a few months old — and they've done some real improvements." Some of the improvements that compelled Rush to make the switch were the new camera's ability to capture detail in the extreme bright areas of a shot, such as when pyrotechnics are used. And it's actually superior to film in some respects, such as in low-light situations. It has better depth of field, no variance in frame registration, and many other advantages that only a cinematographer can explain.
Rush is also very excited about the way the digital camera will change the way he works. "When you look through the lens of a film camera, you're not seeing the film's interpretation of the light, you're just seeing what light is coming through the lens. When you look at a digital camera image on a high-definition monitor — assuming you've properly set the monitor up — you're seeing essentially the final product when you're making it. So it's possible to make artistic decisions about the look, very accurate ones, in real time," Rush explained. Plus, there are a number of in-camera effects he can more effectively achieve. He could've used a digital camera to help him with the "bleach bypass" process he employed in last year's "North Star." There are also significant cost savings to mastering digitally, he pointed out, as well as to the shooting process.
"It's dangerous to over-promise, but I believe that we will actually be shooting faster — not that we're cutting corners, I just don't think it'll take as much work to get a shot ready," he said. "I think that the problems get solved a little quicker with the HD camera. Ask me in a week and I'll give you a full answer, 'cause we'll have done it, we will have shot a show."
But how will this affect what people see on TV? "Artistically, I don't think the audience is going to see much difference," Rush said, explaining that the digital picture will be "timed" (color-corrected) to perfectly emulate film and thus match the look of the show to date. However, he added, "My question is, do you really want it to look the same? I think that there are some aspects to the HD look that are superior — you see a little more detail in the shadows. My personal taste is, why not keep them — it's just more fidelity, you know."
"Storm Front" will be in production through the end of next week. It is the first part of a multi-episode "arc" which will resolve the questions raised from last season's finale.
According to Rick Berman in an interview for the upcoming issue of Star Trek Communicator, the fourth season will largely go back to the stand-alone episode format of Seasons 1 and 2, though there will be several "mini-arc" stories consisting of two or three episodes. Also in that interview, Berman mentions that William Shatner could return to the Star Trek fold this season. "We're hopefully going to have some discussions with our dear friend, Mr. Shatner, and perhaps come up with a small arc that will involve him," Berman said. Such discussions will be contingent on his schedule for Boston Legal, the new series Shatner is starring in this fall.
Something else to look forward to this year — though this has not been officially confirmed yet — is a guest spot on Enterprise for Brent Spiner. Presumably Spiner will appear in a three-episode arc fairly early in the season as an ancestor of Dr. Noonien Soong, Data's inventor. Robert Picardo mentioned this in his Wednesday chat with STARTREK.COM.
It remains to be seen whether an appearance by Shatner would employ the same concept, i.e., he would play an ancestor of Jim Kirk. As the season unfolds, it should all — to use camera vernacular — come into focus.
quote:Picardo: 'Remarkable Coincidence' in 'Enterprise' Story
Robert Picardo, who played the Doctor on Star Trek: Voyager for seven years and who has both written and directed episodes for the franchise, said he was surprised to hear from his friend Brent Spiner (Data) that Rick Berman and Brannon Braga were developing a storyline for Spiner on Star Trek: Enterprise very similar to one that he had pitched himself.
"Late last August, I stopped in to see Brannon and told him I'd enjoy doing the show but I wanted to try to avoid heavy rubber," he said in a chat at StarTrek.com. He suggested that perhaps he could play "a great-great-great-ancestor of the Doctor's programmer, Lewis Zimmerman, who was vigorously opposed to the development of artificial intelligence." Picardo found it "a remarkable coincidence" when he learned from Spiner that "they're doing exactly the same story with Data in a three-part episode."
Picardo kept his sense of humour, saying that it would be remarkable as well if Braga telephoned him about the coincidence, and saying that he had had an offer already to appear on Enterprise but his shooting schedule for Lyon's Den had interfered.
Vind het nog steeds jammer dat ze dit niet hadden gedaan.quote:Op maandag 19 juli 2004 22:54 schreef Summoner het volgende:
Mike Sussman zou bijvoorbeeld van "Future Tense" eerst een andere episode maken, waarin Archer en co. aan boord van de tijdrijzende USS Defiant uit TOS "The Tholian Web" komen, waar Kirk in z'n spacesuit zat rond te dwalen. Om maar wat te noemen. Een voorbeeld van de vele mogelijkheden van de TCW.
Was dat maar waar... snap dat hele catsuite gebeuren niet in de Startrek series. Mini-skirt & go-go boots zijn veel sexier.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 16:57 schreef Summoner het volgende:
Eerste promo pic voor seizoen 4?
In de allereertste aflevering van TNG had Deanna Troi ook een minirokje aan, maar dat was binnen no time afgeschaft.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:07 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Was dat maar waar... snap dat hele catsuite gebeuren niet in de Startrek series. Mini-skirt & go-go boots zijn veel sexier.
Sommige mannen droegen dat toen ook in de eerste paar afleveringen...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 18:35 schreef Miwe het volgende:
[..]
In de allereertste aflevering van TNG had Deanna Troi ook een minirokje aan, maar dat was binnen no time afgeschaft.
Ja, vreselijk. Ze waren na vijf episodes verdwenen, geloof ik. Oneervol ontslagen uit Starfleet vanwege obscene kledingcode.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:01 schreef Sharkdoggie het volgende:
Sommige mannen droegen dat toen ook in de eerste paar afleveringen...
Marina Sirtis is er helaas niet veel mooier op geworden met de jaren. Jammer.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:01 schreef Sharkdoggie het volgende:
Sommige mannen droegen dat toen ook in de eerste paar afleveringen...
Marina Sirtus had nog wel benen voor die minirok.
Bron: Trektoday.comquote:One of the first arcs after the two-part premiere will revolve around an ancestor of Dr. Noonien Soong, played by Brent Spiner (Data). But fans shouldn't expect the new character, Arik Soong, to be anything like his Next Generation counterpart. "This character is more of a Dr. Frankenstein," Coto told StarTrek.com at UPN's fall preview party during the Television Critics Association press tour. "He is not a benign individual. He has brought to life 20 embryos from the Eugenics era. So you have Soong who's leading a band of Khan Noonien Singhs, so to speak. He believes that genetic engineering was on the right track!"
The storyline will span episodes four through six, perfectly timed to coincide with the crucial November sweeps ratings period. When these 20 genetically-engineered relics from the Eugenics era threaten to incite war with the Klingon Empire, Enterprise recruits Arik Soong to help Starfleet track down the renegades. Their pursuit leads them all the way to a never-before-seen part of space called the Borderland between the Klingon Empire and the Orion Syndicate.
"What I really wanted to do this season is make the episodes that I as a Star Trek fan would have to see," Coto said. "You know, as a fan of the original series, if I heard that they were doing the Orion slavers and the Eugenics Wars, I would have to be in front of that TV."
Later in season four, Coto said there will be a three-episode arc that will deal with a Vulcan civil war, a storyline that will explain the difference between the Enterprise Vulcans and those in later time periods. "Our Vulcans lie, our Vulcans are monolithic, our Vulcans are not pacifistic. What we've done is develop an idea: What if an individual appears on Vulcan who is saying to the populace that we have strayed from the teachings of Surak? This individual is like a Martin Luther. And he spawns a Vulcan civil war."
Coto plans to draw explicit parallels between the 16th century Reformation in Europe and the events happening on Vulcan. "I'm equating the Vulcan High Command with the Catholic Church, which in medieval times strayed from the teachings of Christianity; similarly, the Vulcan High Command has strayed from the teachings of Surak. This individual wants to bring us back to those teachings, but it causes instability on Vulcan because he's preaching pacifism, he's preaching pure logic, he's preaching a return to the old ways."
quote:There is another three-episode story arc being planned for later in the season that Coto is tremendously enthused about, one that deals with a civil war on planet Vulcan. "If you've watched Enterprise and you watched the old series and Next Gen, you know that there's a difference between the Vulcans of our era and the Vulcans of later eras. Our Vulcans lie, our Vulcans are monolithic, our Vulcans are not pacifistic. What we've done is develop an idea: What if an individual appears on Vulcan who is saying to the populace that we have strayed from the teachings of Surak? This individual is like a Martin Luther. And he spawns a Vulcan civil war."
He nicknamed it "Vulcan of Arabia" because it's an epic story taking place almost entirely on the hot, desert planet. "It involves a Vulcan Reformation," he continued. "The Vulcan High Command I'm equating with the Catholic Church, which in medieval times strayed from the teachings of Christianity; similarly, the Vulcan High Command has strayed from the teachings of Surak. This individual wants to bring us back to those teachings, but it causes instability on Vulcan because he's preaching pacifism, he's preaching pure logic, he's preaching a return to the old ways. But, he not only believes in the teachings of Surak, he believes he is Surak. He claims that he possesses Surak's katra. Is that true or isn't it? We'll find out. But what happens is, with the instability on Vulcan, you have the Andorians trying to take advantage, and it threatens to destabilize the entire region. And of course, Enterprise will be stuck in the midst of this turmoil, and by the end of this three-episode arc, we will begin to see Vulcans approaching what they were in the later eras. We'll see the beginnings of a new Vulcan."
Dit vind ik wel jammer. Ik had toch gehoopt dat de serie zou eindigen waarmee het ook begon net als in TNG (Q) en DS9 (Prophets). Dat de identiteit van 'Future Guy' onbekend blijft zie ik dan toch als een tegenvaller.quote:Brannon Braga Tuesday revealed the Temporal Cold War will be wrapped up in the two-part season premiere, "Storm Front".
"Our intention is to resolve the Temporal Cold War once and for all," Braga told StarTrek.com at UPN's party during the Television Critics Association press tour. "It lingered for three seasons, and we would like to finish it off in grandiose fashion, and move on to new territory."
The story arc has been a part of the series since the premiere, "Broken Bow", but took somewhat of a backseat during season three, which primarily dealt with the Xindi storyline. Braga said temporal agent Daniels and Silik the Suliban will return for what will "most likely" be their farewell appearances. "It's hard to say for sure, because we're so early in the season, but our intention is to be done with it."
But that doesn't mean the shadowy Humanoid Figure, nicknamed "Future Guy" by fans, will be around for the big finish. In fact, Braga doesn't even know if we'll ever find out who he was. "We have some ideas about him — or her — or it. But we haven't settled on any one identity yet. It's still a question mark. The Temporal Cold War may resolve without Future Guy's identity being revealed."
Er is nog niet beslist of de indenteit onbekend blijft of nietquote:Op donderdag 22 juli 2004 14:13 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Dit vind ik wel jammer. Ik had toch gehoopt dat de serie zou eindigen waarmee het ook begon net als in TNG (Q) en DS9 (Prophets). Dat de identiteit van 'Future Guy' onbekend blijft zie ik dan toch als een tegenvaller.
quote:To bridge the gap, Coto envisions a story arc in which a revolutionary Vulcan—Coto calls him a "Lawrence of Arabia" of Vulcan—proclaims that Vulcans have strayed from the teachings of Surak, the legendary Vulcan who ushered in the Time of Awakening and founded the movement based on logic and peace. "And this character will lead a revolution on Vulcan, which will bring Vulcan and Vulcan ideals to where we know them in the later series," Coto said. "And Enterprise will get involved in this." As a result of this resurgence, the political situation with the Andorians changes, and mysterious dissidents on the planet Vulcan attempt to stir up a civil war (and will later be revealed to have been Romulans in disguise), he added. "That's an example of the kinds of stories that we're going to tell this season," Coto said.
Ze is erg mager geworden. Kijk maar naar haar beentje en vergelijk het met TNG.quote:Op woensdag 21 juli 2004 13:16 schreef Summoner het volgende:
Och, in de twee Voyager episodes en "Nemesis" vond ik er nog wel om aan te zien hoor. Het kapsel staat haar goed en de twee Sirtissen staan nog fier overeind.
Wow, dat is wel heel erg gaaf. Ik vraag me af hoe dat concept gerealiseerd wordt. Dat idee van Coto is echt geweldig, precies het soort verhalen dat ik wil zien in Enterprise. Ik kwijl al bij de gedachte.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 01:10 schreef Sharkdoggie het volgende:
Rommies! Komen eindelijk weer terug.
Een van de beste episodes van seizoen 3!quote:Op maandag 26 juli 2004 22:30 schreef Summoner het volgende:
Zo, "Twilight" was weer gaaf.
Byebye Daniels?quote:SFX has also revealed that it has obtained both parts of the script for the dual-episode "Storm Front" and will print a summary of the plot in issue 122, on sale August 27th. "Just to tease you a little, we'll reveal one thing: the two-parter will feature the death of a recurring character (but not a member of the crew)..." stated the web site.
Alleen maar pics van gehavende amerikaanse stad... slechts een van de sets die voor "Stormfront" zijn gebruikt. Ik heb een stukje script gelezen en de twee episodes zelf zijn wel veelbelovend.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:57 schreef Sharkdoggie het volgende:
Pics zijn niet echt spectaculair...
Daniels is al eerder dood gegaan, dus mocht hij het zijn is het weinig boeiend...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:57 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Byebye Daniels?![]()
Ze gaan de Temporal War arc afsluiten met Storm Front. Kans is groot dat Daniels dan ook echt wegblijft hierna.quote:Op woensdag 28 juli 2004 08:09 schreef Skimmer het volgende:
[..]
Daniels is al eerder dood gegaan, dus mocht hij het zijn is het weinig boeiend...
Als ze hem in een latere aflevering weer nodig hebben kan ie zo weer terug komen.
In het geval van data is dat natuurlijk wel heel goed mogelijk, omdat hij gebaseerd kan zijn op één van de voorvaderen van Soong.quote:Op donderdag 22 juli 2004 22:44 schreef MrData het volgende:
Wat ik dan wel weer jammer vind is dat Spiner zo nodig die rol moet spelen. Waarom moet iedere afstammeling of voorvader van een character telkens weer door dezelfde acteur gespeeld worden, ik lijk toch ook niet als 2 druppels water op m'n opa. Maar kennelijk heeft Spiner nog een vinger in de pap bij de Beebs.
Data en Soong zelf natuurlijk wel, omdat Data expres gemaakt is naar zijn schepper. Maar Soong en z'n overgrootvader vind ik wel wat moeilijker te verklaren. Of ze moeten stiekem allemaal klonen van elkaar zijn. Ik vind het leuk als we een voorvader of afstammeling van een bekende character tegenkomen, maar laat het dan gewoon door een andere acteur spelen. Het lijkt af en toe wel of ze denken dat mensen het niet snappen of accepteren dat 2 karakters verwant zijn (Sela bijvoorbeeld) zonder dezelfde acteur te gebruiken.quote:Op woensdag 28 juli 2004 20:04 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
In het geval van data is dat natuurlijk wel heel goed mogelijk, omdat hij gebaseerd kan zijn op één van de voorvaderen van Soong.
Maar Soong zelf ziet er absoluut niet zo uit als data. Het kan toch zijn dat Soong na het sterven van zijn vader geprobeert heeft om hem na te maken. Heeft hij tenslotte bij zijn vrouw ook gedaan.quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:31 schreef MrData het volgende:
[..]
Data en Soong zelf natuurlijk wel, omdat Data expres gemaakt is naar zijn schepper. Maar Soong en z'n overgrootvader vind ik wel wat moeilijker te verklaren. Of ze moeten stiekem allemaal klonen van elkaar zijn. Ik vind het leuk als we een voorvader of afstammeling van een bekende character tegenkomen, maar laat het dan gewoon door een andere acteur spelen. Het lijkt af en toe wel of ze denken dat mensen het niet snappen of accepteren dat 2 karakters verwant zijn (Sela bijvoorbeeld) zonder dezelfde acteur te gebruiken.
Ook een beetje zeikerig, maar ik kan me er wel soms aan ergeren: acteurs die tig keer in andere rollen voorkomen. Jeffrey Combs, J.G. Herzler bijvoorbeeld. In hun originele/grote rollen (Weyoun en Martok) vind ik ze schitterend, maar als ik ze dan in een andere rol zie neemt het toch een beetje van de magie weg omdat je meteen de stem herkent en vaak ook, ondanks de make-up, het gezicht.
Vind dit toch een aardige gelijkenis. Daarbij was het juist de bedoeling dat Data op Soong leek.quote:Op donderdag 29 juli 2004 18:22 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
Maar Soong zelf ziet er absoluut niet zo uit als data.
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 18:31 schreef hp22 het volgende:
Weten jullie misschien welke uitvoering van 'faith of the heart' wordt gebruikt bij het intro? Heb versies gevonden van Rod Stewart en Russell Watson maar die waren niet de uitvoeringen van Enterprise
Helaas gaat het niet niet om de vader van Soong maar een overgrootvader (of nog verder weg). Dan wordt het al iets minder geloofwaardig. Maargoed, we zullen zien wat het wordt.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:00 schreef RIVDSL het volgende:
Maar hoe dan ook vind ik het nog wel kloppen. Dat Soong een beetje op zijn vader lijkt en een android maakt die gebaseerd is op zijn vader.
Dus je gaat de serie toch weer actief volgen? Dat is goed om te horen!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:53 schreef MrData het volgende:
[..]
Helaas gaat het niet niet om de vader van Soong maar een overgrootvader (of nog verder weg). Dan wordt het al iets minder geloofwaardig. Maargoed, we zullen zien wat het wordt.
Of dat het geluid bij explosies tegelijkertijd met licht aankomt?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 21:24 schreef Summoner het volgende:
Ach, in zulke gevallen vind ik discussies over geloofwaardigheid wat overbodig. Men gaat toch ook niet zeuren over de onmogelijkheid van geluid in de ruimte, of vuur als een schip ontploft?
Had ik dat maar met Voyager.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 21:31 schreef Sessy het volgende:
Ik vind Enterprise steeds beter worden! Of misschien dat ik er nou een beetje aan gewend ben, en het niet meer zo vreemd is.
quote:Yeah, now Rick Berman was not...Gene didn't like Rick, at all. But Rick was installed on the show by the studio as a way to keep a control on the show. To keep it from getting out of hand. To keep the budgets in line, make sure that the scripts were done. Rick was there to manage the details. To make sure that the scripts got done on time, and that production moved along. Because the studio was a little bit afraid of another debacle like Star Trek: The Motion Picture, which had gone way over-budget, way out-of-control, and was a big fat turkey. And the studio knew their problem then had been Gene. And so they put Rick in place to try and make things work. To work around Gene, to make it work.
Koop je die Voyager boxen eigenlijk wel, Sharkdoggie?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 21:32 schreef Sharkdoggie het volgende:
Had ik dat maar met Voyager.![]()
Mja, oke... maar ik zie persoonlijk liever Spiner dan een andere acteur.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 21:33 schreef MrData het volgende:
Nee, maar je hebt verschillende soorten geloofwaardigheid. Dit is gewoon een kwestie van Spiner z'n zin niet geven en een andere acteur inhuren, problem solved.
Ja. Als Trekkie zie ik het nog steeds als een plicht om al die Startrek series/films op dvd te kopen om de serie te steunen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:34 schreef Summoner het volgende:
[..]
Koop je die Voyager boxen eigenlijk wel, Sharkdoggie?
Interessant idd. Rick deed goed werk voor TNG. Hij maakte er de TNG van waar de fans van houden. Weg met dat cheesy gedoe van seizoen 1 en 2, minder afgekeurde TOS scripts en wat meer spanning, dreiging en actie.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 21:33 schreef MrData het volgende:
Dit is trouwens ook wel interessant:
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:39 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ja. Als Trekkie zie ik het nog steeds als een plicht om al die Startrek series/films op dvd te kopen om de serie te steunen.
Jammer dat je die niet zo leuk vindt. Maar je moet toch wel een paar episodes en rassen tof vinden?quote:Maar serieus enige wat ik leuk vond aan Voyager was The Docter en 7of9 (heb zelfs een 7of9 videoband box). Ik ben ook geen grote fan van TOS (eigenlijk vind ik alleen Kirk matig aan de serie maar ok..) , maar heb daarvan ook alle films gekocht (SE & gewoon).
Na BASICS was er nauwelijks wat leuksquote:Op vrijdag 30 juli 2004 21:32 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Had ik dat maar met Voyager.![]()
De Hirogen zijn zooooooooooooo coolquote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:44 schreef Summoner het volgende:
en rassen tof vinden?
Ja, maar ik ben gewoon te verwend door DS9 (die Startrek serie met wel goede verhalen en characters) en Voyager... tja dat was gewoon een stap terug. In tekenfilms zat nog meer diepte en verhaal in.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:44 schreef Summoner het volgende:
[..]![]()
![]()
Held
![]()
![]()
![]()
[..]
Jammer dat je die niet zo leuk vindt. Maar je moet toch wel een paar episodes en rassen tof vinden?
Hirogen waren wel kewl. Ze hadden gewoon eentje moeten meenemen aanboord. Een Hirogen in de crew als security chef of iets dergelijks zou de serie al veel beter maken. Zodat er ook een alienview is zoals bij de DS9.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:48 schreef Sessy het volgende:
[..]
De Hirogen zijn zooooooooooooo coolKlingon maar dan met een leuker uiterlijk en in een fris jasje gestoken, onbelemmerd met een of andere erecode...
![]()
Hmmm, dat vind ik wel heel erg extreem. Seizoen drie, vier en vijf vind ik de sterkste seizoenen. Hoewel twee ook erg leuk is, met een beetje arc.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:46 schreef Sessy het volgende:
Na BASICS was er nauwelijks wat leuks![]()
Mja, dit in tegenstelling tot de Kazon. Dat was Klingon maar dan met een rotter uiterlijk en in een onfris jasje gestoken.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:48 schreef Sessy het volgende:
De Hirogen zijn zooooooooooooo coolKlingon maar dan met een leuker uiterlijk en in een fris jasje gestoken, onbelemmerd met een of andere erecode...
![]()
Ja, ik zie je punten en ik ben het eigenlijk ook overal wel mee eens. Maar ook al is Voyager mijn minst favoriete Trek serie, hou ik er toch erg veel van. De characters, toch wel veel op zichzelf staande, goede episodes, de SFX... Voyager heeft IMO toch wel een aantal interessante Delta Quadrant rassen aan het Star Trek universum toegevoegd. De serie op zich bestaat alleen uit veel gemiste kansen, true.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:56 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ja, maar ik ben gewoon te verwend door DS9 (die Startrek serie met wel goede verhalen en characters) en Voyager... tja dat was gewoon een stap terug. In tekenfilms zat nog meer diepte en verhaal in.
In Voyager zaten gewoon te veel gemiste kansen Species 8472 om maar een voorbeeld te noemen. Ik had nooit het idee dat Voyager echt ver van huis was gegooid. Ja ze zaten in een stukje onbekend ruimte maar het kon gewoon vager, dat het echt een nieuwe wereld is waar ze in beland waren. Het was niet vreemd of bizar genoeg. Beetje zoals Stargate en Farscape die dat gevoel bij mij wel weten te scheppen.
Die had ik gedownload maar het was niet hetzelfde, wat 'slomer' zeg maarquote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:00 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
De versie waar jij over praat is van Season 3.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:24 schreef hp22 het volgende:
[..]
Die had ik gedownload maar het was niet hetzelfde, wat 'slomer' zeg maar
Ze hadden VEEL meer met Chakotay moeten doen, uiteindelijk maakten ze uit hem een of andere lamme pop die af en toe soldaatje mag spelen, maar hij kan zo VEEL meer, z'n Borg- en 8472 geliefden en die van het ras dat hij vergat, en niet te vergetenquote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:05 schreef Summoner het volgende:
De serie op zich bestaat alleen uit veel gemiste kansen, true.
2 captains over 1 schip werkt toch niet, er moet toch altijd 1 de baas zijn met de eindverantwoordingquote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:52 schreef Sessy het volgende:
[..]
Okay de Marquis waren outnumbered, wat, 8 tegen 1, maar Chakotay had ook kunnen zeggen van, ik heb mijn schip Liberty voor die van jou kapotgevlogen op dat verdomde Kazon ding, dan mag je ook naar mij luisteren ja, ik steek me niet in zo'n idioot pakje van jou met me Starfleet terwijl we 70 jaar van het Alfaquadrant verwijderd zitten.
ik vind tom en B'elanna juist zo leuk bij elkaar passen, ik hoopte altijd dat chakotay met janeway zou krijgen, die man die janeway had thuis nog op aarde denk ik toch niet dat hij op haar blijft wachten, maar helaas uiteindelijk wilde hij toch sevenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:52 schreef Sessy het volgende:
En B'Elanna had veel beter bij hem gepast dan bij Paris. Gun die man eens een gelukkig liefdesleven voor de verandering.
Terwijl ze nog in een van de eerste seizoens een sexuele fantasie over hem had ook.
Je moet niet vergeten dat Chakotay al vele jaren in Starfleet had gediend voordat hij zich bij de Maquis aansloot. Hij was zelfs al tot de rang van Commander opgeklommen. Dit is niet iemand die een hekel heeft aan Starfleet, en hij was waarschijnlijk wel doorgegaan in Starfleet als de Federation niet zo'n kloterig verdrag met de Cardassians gesloten had en daarmee een hele hoop kolonisten in een nare situatie bracht.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:52 schreef Sessy het volgende:
Hij is VEEL te makkelijk meegegaan met het feit dat hij nou onder Janeway, in Starfleet, moet dienen.
Okay de Marquis waren outnumbered, wat, 8 tegen 1, maar Chakotay had ook kunnen zeggen van, ik heb mijn schip Liberty voor die van jou kapotgevlogen op dat verdomde Kazon ding, dan mag je ook naar mij luisteren ja, ik steek me niet in zo'n idioot pakje van jou met me Starfleet terwijl we 70 jaar van het Alfaquadrant verwijderd zitten.
Ze komt niet terug in die aflevering, in die episode zie je een hologram van Seska. Je ziet haar ook nog in seizoen zeven, "Shattered".quote:Welke episode komt Seska trouwens nog in terug, na Worst Case Scenario? Ik zal die gemist hebben of zo?
Dat hele Chakotay met Seven gedoe sloeg echt nergens op. Er was totaal geen opbouw, dat hadden ze maar ff snel erin gegooid voor de laatste aflevering. Kim en Seven zou ik wel leuk bij elkaar gevonden hebben.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:59 schreef denise-d het volgende:
[..]
ik vind tom en B'elanna juist zo leuk bij elkaar passen, ik hoopte altijd dat chakotay met janeway zou krijgen, die man die janeway had thuis nog op aarde denk ik toch niet dat hij op haar blijft wachten, maar helaas uiteindelijk wilde hij toch seven
Het is een tijdje geleden dat ik de laatste paar seizoenen van Voyager gezien heb, maar volgens mij was er toch een aardige opbouw van Chakotay en Seven. In ieder geval in het laatste seizoen. Maar het kwam aardig onverwachts. Is er eigenlijk iemand die de series finale wel goed vond? Ik had in ieder geval meer van de thuiskomst willen zien.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 08:05 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Dat hele Chakotay met Seven gedoe sloeg echt nergens op. Er was totaal geen opbouw, dat hadden ze maar ff snel erin gegooid voor de laatste aflevering. Kim en Seven zou ik wel leuk bij elkaar gevonden hebben.
Die man van Janeway was toch getrouwd met iemand anders later?
Nee. Ik had er ook veel meer van verwacht. Het viel mij behoorlijk tegen. Dit had ik ook bij DS9.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 10:12 schreef MrData het volgende:
[..]
Is er eigenlijk iemand die de series finale wel goed vond? Ik had in ieder geval meer van de thuiskomst willen zien.
Bij DS9 had ik méér nóg mééér battlesquote:Op zaterdag 31 juli 2004 11:27 schreef OphiOn het volgende:
[..]
Nee. Ik had er ook veel meer van verwacht. Het viel mij behoorlijk tegen. Dit had ik ook bij DS9.
WAT ECHT?!!! OMFG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 31 juli 2004 10:12 schreef MrData het volgende:
[..]In Oktober komt Beltran trouwens naar Nederland, kun je 'm persoonlijk zeggen wat je van 'm vind
Ja alle seizoenen van op Startrek The Next Generation en Deep Space Nine zijn op dvd verkrijgbaar. De eerste 2 seizoenen van Voyager ook. Goedkoopst zijn die boxen bij MM Rijswijk.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 14:44 schreef Suzanna het volgende:
Weet iemand trouwens of er DVD-collecties of zo te krijgen zijn van die series? Lijkt me wel leuk om te zien...of te lenen in de videotheek ofzo.
Zie www.utopiasite.comquote:Op zaterdag 31 juli 2004 14:35 schreef Sessy het volgende:
[..]
WAT ECHT?!!! OMFG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Robert Beltran z'n fan message board was de eerste die ik ooit op het internet heb bezocht en waar ik engels leerde overigens, toen duurde een paar regeltjes schrijven nog een kwartier want ik moest alle woorden opzoeken. Hij had d'r zelfs een keer persoonlijk wat gepost geloof ik.)
Waar ergens komt hij naartoe dan?!
Komen nog uit.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:13 schreef Sessy het volgende:
En de andere seizoenen?
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:39 schreef Derice het volgende:
Is er ook toevalllig al bekend of er een Star Trek Movies Special Edition box uitkomt?
Want ze hebben nu van alle original series al een SE uitgebracht en van GEN komt er dus nog eentje (zie die andere films ook nog wel komen als SE). Maar het is natuurlijk leuker (en waarschijnlijk ook voordeliger) om alle SE films in een box te hebben.
Heb ook daarom expres nog geen SE dvd's gekocht. Wil ze wel hebben.
Zou kunnen, hij is in ieder geval op een of andere manier om het leven gekomen tijdens het verdedigen van z'n kolonie.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 02:47 schreef Sessy het volgende:
Trouwens Chakotay's vader was toch vermoord of zo iets daar ?
quote:Brent Spiner (Data) took to the stage on Friday at Creation Entertainment's Las Vegas convention, but he wasn't giving anything away about his upcoming Star Trek: Enterprise guest appearance.
Spiner will be playing Dr. Arik Soong, the ancestor of Data's creator, Dr. Noonien Soong, who appeared in the Next Generation episode, "Brothers". "And I'm not gonna tell you anything else about it because...I don't know anything else about it!" the actor told assembled fans, according to a report posted at StarTrek.com.
It seems Spiner has turned into quite an Enterprise addict, even going so far as to share the experience with some special friends. "Enterprise is a wonderful show, I watch it all the time. I get in my uniform, I sit down, I line up all my action figures, and we all watch the show together. And to be honest, they enjoy it even more than I do!"
quote:When production of Season 3 concluded last March, it was still uncertain whether the cast and crew would be returning for a Season 4. But, with a sigh of relief, they have, and principal photography concluded Thursday on a most unusual episode.
Audiences were left downright perplexed by the season cliffhanger of "Zero Hour," but this episode will end the guessing game about that bizarre ending. Archer and the NX-01 did indeed end up in Earth's past, during World War II — except that events have been altered by the Temporal Cold War. Archer, of course, is on the surface, fending for himself as he tries to figure out what the heck is going on, while his crew is in orbit doing the same. In fact, what has happened is that, with alien help, the Nazis have conquered the eastern portion of the United States, and much of the action of this episode takes place in a German-controlled Brooklyn. The title is "Storm Front," written by Manny Coto, and is the first of two parts.
John Fleck and Matt Winston make return engagements as temporal agents "Silik" and "Daniels," respectively. Also, Tom Wright, who turned in a striking performance as the title character of Star Trek: Voyager's "Tuvix," plays one of those Nazi aliens named "Ghrath." (By the way, those aliens are not Remans as some have conjectured; they are a new species, a Temporal Cold War faction called "Na'kuhl.") Christopher Neame, who played "Unferth" in "Heroes and Demons," also returns as a German General.
Zouden het misschien de Nazi's zijn die over 400 jaar de Xindi vernietigen en dat de Xindi daarom dus de aarde willen vernietigen? Hmm.. 't zet je wel een beetje aan het denken.quote:. In fact, what has happened is that, with alien help, the Nazis have conquered the eastern portion of the United States, and much of the action of this episode takes place in a German-controlled Brooklyn. The title is "Storm Front," written by Manny Coto, and is the first of two parts.
de films first contact tm de laatste zijn die er al in SE of komen die ook nog???quote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:35 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Komen nog uit.
Van Voyager:
Season Three September 2nd, 2004
Season Four November 4th, 2004
Season Five January 6th, 2005
Season Six March 3rd, 2005
Season Seven May 5th, 2005
The Orginal Serie:
Season One August 26th, 2004
Season Two October 28th, 2004
Season Three December 9th, 2004
Generations Special Edition
Release date: September, 30th 2004
Die komen nog hoewel Nemesis al 2 disk is (ik denk niet dat daarvan nog een SE uitkomt). De gewone versies zijn 1 disk.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:34 schreef devilish1980 het volgende:
[..]
de films first contact tm de laatste zijn die er al in SE of komen die ook nog???
Waarom download je iets terwijl je het niet kijktquote:Op maandag 2 augustus 2004 11:01 schreef SiGNe het volgende:
PS. ik volg Enterprise alleen op Veronica, dus ik ben lang niet zo ver als sommigen van jullie
Ik heb overigens wel heel seizoen 3 op mn PC staan, maar op tv kijken vind ik toch leuker, lekker een week in spanning wachten op de volgende aflevering
Wat is MM Rijswijk? Zal wel in Rijswijk zijnquote:Op zaterdag 31 juli 2004 14:46 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Goedkoopst zijn die boxen bij MM Rijswijk.
Media markt in Rijswijkquote:Op maandag 2 augustus 2004 12:29 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Wat is MM Rijswijk? Zal wel in Rijswijk zijn![]()
Hehe, inderdaad. En vervolgens VETTE spoilers gaan lezen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:24 schreef Pietjuh het volgende:
Waarom download je iets terwijl je het niet kijktBeetje zonde van je HD ruimte lijkt me!
Koop zo goedkoop mogelijk cd's (cd spindel), brand alles als vcd en kijk alles gewoon op tv.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:01 schreef SiGNe het volgende:
[..]
PS. ik volg Enterprise alleen op Veronica, dus ik ben lang niet zo ver als sommigen van jullie
Ik heb overigens wel heel seizoen 3 op mn PC staan, maar op tv kijken vind ik toch leuker, lekker een week in spanning wachten op de volgende aflevering
Zonder ondertitels, maar dat maakt niets uit.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:08 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Koop zo goedkoop mogelijk cd's (cd spindel), brand alles als vcd en kijk alles gewoon op tv.
Harddiskruimte is goedkoper dan cd's tegenwoordig. DVD's zijn nog goedkoperquote:Op maandag 2 augustus 2004 13:08 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Koop zo goedkoop mogelijk cd's (cd spindel), brand alles als vcd en kijk alles gewoon op tv.
70 GB (700 mb x 100 cd's) voor 18 euro met cd's. En je hoef niet te kloten met kabels naar TV. Ik geef mijn vcd's nadat ik ze heb bekeken aan een vriendin (die denkt echt dat ik het speciaal voor haar brandtquote:Op maandag 2 augustus 2004 13:42 schreef Miwe het volgende:
[..]
Harddiskruimte is goedkoper dan cd's tegenwoordig. DVD's zijn nog goedkoper
Ok, dat zijn wel hele goedkope cd's dan. Bij mijn lokale pc-boer betaal je 50ct per cd van 700mb, dat is dan 73ct per gb, terwijl HD-ruimte 68ct per gb kost. En op een cd houd je altijd nog ruimte over.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:59 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
70 GB (700 mb x 100 cd's) voor 18 euro met cd's. En je hoef niet te kloten met kabels naar TV. Ik geef mijn vcd's nadat ik ze heb bekeken aan een vriendin (die denkt echt dat ik het speciaal voor haar brandt)
Welke Daniel?quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:37 schreef Kanter het volgende:
Weet iemand in welke episode Daniel begint met tijdreizen, ergens in season 2 dacht ik.
quote:Op maandag 2 augustus 2004 14:41 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Welke Daniel?
10GB op een schijf van 200GB maakt ook niet veel uit, en downloaden is ook zo gebeurt met 100Mbit, dus waarom nietquote:Op maandag 2 augustus 2004 12:24 schreef Pietjuh het volgende:
[..]
Waarom download je iets terwijl je het niet kijkt :') Beetje zonde van je HD ruimte lijkt me!
Die spoilers ben ik tegen de tijd dat het uitgezonden wordt toch alweer vergeten.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:03 schreef Summoner het volgende:
[..]
Hehe, inderdaad. En vervolgens VETTE spoilers gaan lezen.![]()
![]()
b'tje last van Goldfield Syndrome?quote:Op maandag 2 augustus 2004 20:01 schreef SiGNe het volgende:
[..]
10GB op een schijf van 200GB maakt ook niet veel uit, en downloaden is ook zo gebeurt met 100Mbit, dus waarom niet
En het is ook wel handig als ik 't een keertje gemist heb.
Ik weet dat het vaag is, ik zou net zo goed elke week vanaf m'n harde schijf kunnen kijken, maar elke maandag een Startrek avondje met 1xEnt en 2xTNG is ook heel relaxed.
(Eigenlijk hadden ze 1x Ent daarna 1xTNG en daarna 1xVoy moeten doen, Voy zenden ze tenslotte nu al op zaterdag uit)
[..]
Die spoilers ben ik tegen de tijd dat het uitgezonden wordt toch alweer vergeten.
Start hem dan gewoon vanaf je harde schijf als hij op Veronica begint. Dan heb je tenminste niet al die reclame tussendoor.quote:Op maandag 2 augustus 2004 20:01 schreef SiGNe het volgende:
[..]
10GB op een schijf van 200GB maakt ook niet veel uit, en downloaden is ook zo gebeurt met 100Mbit, dus waarom niet
En het is ook wel handig als ik 't een keertje gemist heb.
Ik weet dat het vaag is, ik zou net zo goed elke week vanaf m'n harde schijf kunnen kijken, maar elke maandag een Startrek avondje met 1xEnt en 2xTNG is ook heel relaxed.
(Eigenlijk hadden ze 1x Ent daarna 1xTNG en daarna 1xVoy moeten doen, Voy zenden ze tenslotte nu al op zaterdag uit)
[..]
Die spoilers ben ik tegen de tijd dat het uitgezonden wordt toch alweer vergeten.
Natuurlijk zijn ze beter dan van die smeerlappen die een minderheid van onschuldige kinderen discrimineren. Kijk eens om je heen naar deze wereld, boodschappen als in "North Star" zijn nog steeds nodig.quote:Op maandag 2 augustus 2004 23:06 schreef Sessy het volgende:
Weer dat moraliserende, wij zijn zoooo veel beeeeter dan iedereen anders.
Als je leven ervan af hangt vecht je wel terug hoor.quote:En met z'n schouder, doorheen geschoten, en dan vervolgens zo vechten? Yeaaah right.
True. Ik vind het eigenlijk wel meevallen (niet zo zeer dat ik het echt irritant gaat vinden).quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 02:42 schreef Seborik het volgende:
Als je niet tegen moraliseren kunt, moet je geen Star Trek kijken. De hele serie bestaat vanaf het begin al ui maatschappijkritische blikken.
Bovendien zitten er altijd drie 'levels' aan zo'n moraal-episode. In de eerste plaats levert het sociale kritiek, maar het is ook een verhaal over een bepaalde beschaving. En dan is er nog het avontuurlijke aspect (verkennen, conflict en vaak knokkenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 02:42 schreef Seborik het volgende:
Als je niet tegen moraliseren kunt, moet je geen Star Trek kijken. De hele serie bestaat vanaf het begin al uit maatschappijkritische blikken.
http://www.slavausa.com/enterprise/quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:14 schreef devilish1980 het volgende:
wanneer begint seizoen 4 in de USA??
bron: Trektoday.comquote:Enterprise's fourth season has only recently begun filming, but actor Dominic Keating (Malcolm Reed) is already expecting it to be the show's last.
"We're gonna be doing 22 episodes, which will give them 98 episodes, which I figure they figure is enough to syndicate," Keating told the British SFX Magazine. "Which kinda leads you onto going... 'Well, y'know..." (Keating clicks his fingers) "That'll be that.' And I'm banking, monetarily, that that's what's gonna happen."
Although Keating was pessimistic about the show's future, he was happy there even is one, as he told the magazine he was "relieved" Enterprise got renewed for a fourth season. As for that fourth season, he is happy it will be in the hands of new showrunner Manny Coto.
quote:The new-look STAR TREK: ENTERPRISE continues to take shape for the upcoming fourth season. Just as new executive producer Manny Coto has promised to bring more ORIGINAL SERIES and NEXT GENERATION ties to the stories on the prequel series, the show now welcomes two writers eminently qualified to deliver on that promise.
TrekWeb has confirmed that Judith and Garfield Reeves-Stevens have joined ENTERPRISE as story editors. The Reeves-Stevens are two of the STAR TREK fiction world's best authors, having written six original TREK novels, four non-fiction entries, and more. They're also well-known for their contribution to the eight 'Captain Kirk' novels co-written by William Shatner: THE ASHES OF EDEN, THE RETURN, AVENGER, SPECTRE, DARK VICTORY, PRESERVER, CAPTAIN'S PERIL, and CAPTAIN'S BLOOD. The ninth novel in the series, CAPTAIN'S GLORY, is scheduled for release in 2005.
The Kirk novels are well-known for bringing the various eras of STAR TREK together, putting Kirk with other characters like 'Picard' in adventures that span the galaxy and tie in with innumerable elements of STAR TREK continuity. One of the sharpest criticisms of the prequel series has been its fast-and-loose adherence to established STAR TREK canon, a phenomenon that can often doom franchise-based television series and feature films. Most recently, the new film CATWOMAN was derided by fans of the comic for deviating from the source material; the film made a poor showing at the box office. The intricate knowledge and sometimes obsessive dedication that franchise fans possess has moved into the mainstream, with Hollywood courting fan favor at huge events like the San Diego Comic Con and reaching unparallelled success with adaptations like the SPIDER-MAN and X-MEN films.
The Reeves-Stevens' other TREK novels include FEDERATION, PRIME DIRECTIVE, MEMORY PRIME, and the DEEP SPACE NINE: MILLENNIUM trilogy. Their non-fiction STAR TREK books include THE MAKING OF STAR TREK: DEEP SPACE NINE, THE ART OF STAR TREK, STAR TREK: PHASE II - THE LOST SERIES, and STAR TREK: THE NEXT GENERATION - THE CONTINUING MISSION. In addition, they also wrote an issue of the illustrated NEXT GENERATION comic series for DC Comics. In 2003 they provided a new interview for the Pocket Books omnibus collection WORLDS IN COLLISION, a trade paperback compilation of MEMORY PRIME and PRIME DIRECTIVE. One of their next projects with William Shatner will be the recently-announced STARFLEET ACADEMY novels featuring a young James T. Kirk.
bron: Trektoday.comquote:Are you "toned," "perfect looking," and could you pass for a genetically enhanced supersoldier? Then there might just be a place for you in the new Enterprise episode "Borderland".
According to TrekWeb, Paramount has begun casting for the first of three episodes to feature Arik Soong, a scientist enlisted by Starfleet to track down a group of 20 genetically-engineered soldiers from the Eugenics Wars. As previously reported, Arik Soong is the ancestor of The Next Generation's Dr. Noonien Soong, the creator of Data, and will be played by Brent Spiner (Data). He is a future Dr. Frankenstein, whose belief in the virtues of genetic engineering lead him to revive 20 Eugenics era embryos, but was then unpleasantly surprised to find them threatening to incite war with the Klingon Empire.
The technical name for the resurrected supersoldiers will be "augments," and they will be lead by an individual called Malik, who intends to show that his kind is where humanity's true potential lies. He is joined by a "perfect woman" called Persis, and a somewhat older man called Raakin, who will not survive beyond the events in "Borderland."
The episode's title refers to the region of space to which Soong leads the Enterprise, the border between the Klingon Empire and the Orion Syndicate. The Enterprise will encounter both a Klingon crew and an "imposing" Orion slave trader, who captures both T'Pol and Lucas McGregor, a new twentysomething recurring crewmember. Whether T'Pol and McGregor escape will likely become clear during the remainder of the Arik Soong arc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |