abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juni 2004 @ 21:25:48 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19737714
5 minuten op NL 3 docu van Keuringdienst van waarden, over water
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_19738136
Ah, tnx, ik kijk meestal de herhaling overdag.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_19738283
quote:
Dat is hetzelfde water op zich.

Grappig hé.
pi_19738408
drink alleen spa en daar hebben ze het helemaal niet over.
toen ik klein was, wilde ik spa blauw bestellen in het buitenland. Kennen ze niet! Ikwas echt verbaasd. hehe
pi_19738498
Piet, ik hou dit topic maar aan als programma-topic over 'Keuringsdienst van Waarden', dan pas ik de titel een beetje aan,
er komen vast meer afleveringen waar over te discussieren valt.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 21:56:13 #7
45206 Pietverdriet
pi_19738546
Ik woon net over de grens, maar het water hier stinkt, smaakt smerig.
Gek, voor een beschaafd land als Duitsland.
Daarom drink ik liever geen leidingwater hier.
  woensdag 9 juni 2004 @ 00:00:12 #8
45206 Pietverdriet
pi_19742264
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 21:54 schreef shmoopy het volgende:
Piet, ik hou dit topic maar aan als programma-topic over 'Keuringsdienst van Waarden', dan pas ik de titel een beetje aan,
er komen vast meer afleveringen waar over te discussieren valt.

Mischien heb je gelijk, maar het was een mooie woordgrap
pi_19745701
Ze kunnen lullen als Brugman, maar hier is het water goor. Vol met algen

Maar goed, RO-water uit de duinen (YEAH RIGHT!) en bronwater wat behandelt leidingwater is. *lol*
  woensdag 9 juni 2004 @ 09:42:03 #10
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_19746549
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 21:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik woon net over de grens, maar het water hier stinkt, smaakt smerig.
Gek, voor een beschaafd land als Duitsland.
Daarom drink ik liever geen leidingwater hier.
Het leidingwater in Nederland behoort tot de beste kwaliteit van de wereld. Maar ja, mensen willen opgelicht worden en betalen goudgeld voor een fles bronwater. Vaak van een merk afkomstig uit een van de vervuilste plekken van Europa (Spa).
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
pi_19746707
waarden of waren?

nm
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_19747711
Het is Keuringsdienst van Waren. Tijdje geleden nog college gehad van de directeur van de KvW, erg interessant. Het programma ken ik verder niet, waar gaat het precies over?
So just Get up, Stand up, Move up, I've got Something to say!
pi_19747757
Keuringsdienst van Waarde is het.
Zie www.kvw.tv.
pi_19747782
Het programma heet "Keuringsdienst van Waarde", de organisatie heette"Keuringsdienst van Waren".
  woensdag 9 juni 2004 @ 12:58:02 #15
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_19751507
eht een heel leuk progamma. Die gasten zijn erg goed in irritant doen en belachelijke vragen stellen
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_19751667
Ik vind dit echt een geniaal programma! Fijn dat er eens mensen kritisch tegenover de levensmiddelenindustrie zijn en al de problemen aan het licht brengen .
pi_19772971
Echt lachen, ik woon op de utrechtse heuvelrug, het beste water van nederland. Gaan mensen hier Sourcy kopen, da's hetzelfde water in een fles......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 10 juni 2004 @ 09:08:06 #18
45206 Pietverdriet
pi_19775079
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 01:49 schreef krakkemieke het volgende:
Echt lachen, ik woon op de utrechtse heuvelrug, het beste water van nederland. Gaan mensen hier Sourcy kopen, da's hetzelfde water in een fles......
Met koolzuur is dat lekkerder?
Maar zo zie je de kracht van marketing.
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:43:49 #19
45206 Pietverdriet
pi_19793865
waarom het rundvlees zo slecht is in Nederland..
http://www.omroep.nl/rvu/sites/kvw/tv/biefstuk.html
Iedereen die van lekker eten houd moet dit ff kijken.
pi_19820120
De pakken koolzuurvrij Bar-le-duc verkopen hier ook goed.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 12 juni 2004 @ 13:47:36 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_19833621
Vorig jaar lang weekendje in Saint-Dizier, midden op de lijn Troyes-Nancy in de Lorraine.
Ligt de plaats "Bar-Le-Duc"10 km verderop.
Sta je in de Super-U, nergens "BarleDuc" water te bekennen
Maar ja dat komt daar natuurlijk uit de kraan!?

Sta je een paar dagen bij de AH eens op zo'n pak te kijken, pompen ze het gewoon in Bunnik (geloof ik) uit de grond. Als ik me niet vergis tussen de A12 en de spoorlijn Utrecht-Arnhem op dat mooie Vrumona terrein

Bij mij thuis staat er gewoon een colafles met H2O in de koeling
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_19889621
Over een klein kwartiertje weer op nederland 3 .
pi_19891608
quote:
Op maandag 14 juni 2004 20:02 schreef veldmuis het volgende:
Over een klein kwartiertje weer op nederland 3 .
Waar gaat ging het over?
pi_19891761
Klasse programma, maarre, das normaal toch op dinsdag?
pi_19891890
quote:
Op maandag 14 juni 2004 21:16 schreef Arinna het volgende:
Klasse programma, maarre, das normaal toch op dinsdag?
Maar morgen is nederland duitsland, ik vrees dat de kijkcijfers dan enigszins tegenvallen..

Ik had er trouwens ook al eens een topic over geopend, maar dan in tv .

Keuringsdienst van waarde.
  maandag 14 juni 2004 @ 21:21:17 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_19891924
nu ivm EK een paar keer op maandag.

link met aflevering van vandaag met oa streamvideo: http://www.omroep.nl/rvu/sites/kvw/tv/voordebuis.html
pi_19891987
Geweldig programma, zoals ze die bedrijven opbellen.
pi_19892149
Dju, daar zit je dan zonder tv-gids... keek er normaal wel naar. Ff onthouden voor volgende week dan.
pi_19892560
quote:
Op maandag 14 juni 2004 21:11 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Waar gaat ging het over?
Heb niet gekeken... .
Had wel willen kijken
Maargoed.
pi_19893298
quote:
Op maandag 14 juni 2004 21:27 schreef Arinna het volgende:
Dju, daar zit je dan zonder tv-gids... keek er normaal wel naar. Ff onthouden voor volgende week dan.
http://gids.omroep.nl/

maandag 14 juni 2004 @ 22:09:01 #31
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_19893526
quote:
Op maandag 14 juni 2004 21:41 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Heb niet gekeken... .
Had wel willen kijken
Maargoed.
Dan kijk je het morgen online even
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 15 juni 2004 @ 13:02:01 #32
5080 Wieteke
Wordt vervolgd
pi_19906799
quote:
Op maandag 14 juni 2004 21:11 schreef shmoopy het volgende:
Waar gaat ging het over?
Over breedbeeld-tv's, over wurst und kase en bier natuurlijk!!

Oftewel, hoe komen we probleemloos het EK door.
pi_20074083
En dit keer ga ik WEL kijken!
quote:
Een ambachtelijk gemaakt consumentenprogramma
met daarin simpele vragen, hilarische antwoorden en wonderlijke televisie. De verslaggevers vragen zich af wat fabrikanten ze wijs willen maken. Op doodgewone vragen krijgen ze de meest bizarre antwoorden. De stomme verbazing van de Keuringsdienst van Waarde over waren die in de winkel liggen en over wat er op staat. En over wat de fabrikanten ervan zeggen
Populairste vleesgerecht. De gehaktbal. De Keuringsdienst van waarde vraagt zich af wat gehakt precies is en belandt pardoes in Botswana. En in een vrieshuis in Londen waar diepgevroren Afrikaanse koeien worden bewaard voor Albert Heijn die er filet Américain van maakt. Américain? Africain zult u bedoelen
Een programma van Maurice Dekkers, Roland Duong, Wouter Klootwijk en Teun van de Keuken
pi_20074849
Technisch is het niet mogelijk om op de verpakking van rundvlees te zetten waar het vandaan komt, zegt mevrouw Albert Heijn .
Maar. Gatverdamme. Iemand een gehaktbal?
pi_20075836
Weer gemist Morgen dan maar weer in rm kijken

Het slopen van dat Heineken-vaatje vorige keer. Er zit gewoon een plastic zak met bier in, briljant
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_20076008
quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:08 schreef SuperRembo het volgende:

Het slopen van dat Heineken-vaatje vorige keer. Er zit gewoon een plastic zak met bier in, briljant
Dan moet ik dat weer gaan kijken! .
  maandag 21 juni 2004 @ 21:17:36 #37
45206 Pietverdriet
pi_20076126
op de website staan alle oude afleveringen, ook die van vorig jaar, de een nog beter dan de andere
  maandag 21 juni 2004 @ 21:25:38 #38
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_20076391
Belt de helpdesk

"mevrouw, ik ben op zoek naar het bos waar de bosvruchten vandaan komen "

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_20149297
Goed programma!

De laatste aflevering die ik heb gezien ging over Africain filet van koeien uit Boswana .

Toen aan de mevrouw van AH gevraagd werd, waarom de herkomst van het vlees niet op de verpakking staat, kwam ze heel serieus met een verhaal dat het AH in ál die tijd (=20 jaar) niet is gelukt een etiket te maken waar dat allemaal op kan staan. .
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_20149427
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:23 schreef RaisinGirl het volgende:
Goed programma!

De laatste aflevering die ik heb gezien ging over Africain filet van koeien uit Boswana .

Toen aan de mevrouw van AH gevraagd werd, waarom de herkomst van het vlees niet op de verpakking staat, kwam ze heel serieus met een verhaal dat het AH in ál die tijd (=20 jaar) niet is gelukt een etiket te maken waar dat allemaal op kan staan. .
En dat verhaal geloven we natuurlijk allemaal... .
  donderdag 24 juni 2004 @ 16:40:18 #41
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_20155897
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:23 schreef RaisinGirl het volgende:
Goed programma!

ik heb het ook gezien
net alsof iemand gelooft dat dat "technisch onmogelijk" is
  donderdag 24 juni 2004 @ 17:00:57 #42
45206 Pietverdriet
pi_20156438
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 16:40 schreef capibar het volgende:

[..]

ik heb het ook gezien
net alsof iemand gelooft dat dat "technisch onmogelijk" is
Het gaat niet om het printen, maar het gaat erom dat datgene wat je print representatief is voor de inhoud. Je moet dan voor ieder pakje bepalen waar precies de inhoud uit bestaat, en dat deklareren. Kan me best voorstellen dat dit organisatorisch niet eenvoudig is, maar niet onmogelijk.
Bovendien moet AH dan de hoeveelheid vet die men door het gehakt mengt melden, en iedereen die wel eens AH gehakt heeft gebraden weet dat dit aandeel niet gering is.

AH vlees vind ik sowieso om te huilen.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 11:58:05 #43
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_20175482
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het gaat niet om het printen, maar het gaat erom dat datgene wat je print representatief is voor de inhoud. Je moet dan voor ieder pakje bepalen waar precies de inhoud uit bestaat, en dat deklareren. Kan me best voorstellen dat dit organisatorisch niet eenvoudig is, maar niet onmogelijk.
Bovendien moet AH dan de hoeveelheid vet die men door het gehakt mengt melden, en iedereen die wel eens AH gehakt heeft gebraden weet dat dit aandeel niet gering is.

AH vlees vind ik sowieso om te huilen.
Het AH kalfsvlees is excellent (maarja, dat wordt dan ook onder mijn neus groot:) En dat heeft een fraai registratiesysteem: je tikt het nummertje op de verpakking in op de internetsite, en je komt uit bij de boerderij waar het kalf vandaan komt. Daar werken wij ons trouwens een slag in de rondte voor wat betreft administratie, elke scheet die die beesten laten moet je bijkans bijhouden

Ik vind AH biefstuk en gehakt trouwens ronduit smerig, en wat die herkomst van vlees betreft: Ik koop het liefst NL vlees, van eigen bodem, omdat ik tenminste goed weet hoe dat geproduceerd wordt. En meestal koop ik het niet eens, rundvlees en lansvlees komt het uit mijn eigen diepvries met mijn eigen koe en lam erin
Af en toe haal ik een Ierse ribeye, beetje tegen m'n principe dus, maar die zijn zo gruwelijk lekker. En die filet Americain van de AH eet ik ook weleens, ook al heb ik 'em 1000x liever van de slager. Grappig dat er Afrikaanse koe in zit, maar ik heb meer vertrouwen in Afrikaanse koe dan in de Argentijnse hormonenlapjes die ze helaas ook verkopen bij de AH. De herkomst van niet-Europees vlees is sowieso moeilijk vast te stellen, en ik neem aan dat de registratiesystemen op de Afrikaaanse savanne niet optimaal zijn Dus snap ik wel dat dat etiket niet haalbaar is.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  vrijdag 25 juni 2004 @ 13:17:23 #44
45206 Pietverdriet
pi_20177617
Rundvlees bij AH is IMHO om te huilen
Te mager
Te jong geslacht
Niet goed afgehangen
Door malsers heengehaald/ingekerft
De registratie etc is leuk en aardig, maar dit zegt geen fluit over de kwaliteit van het vlees. Verteld je hooguit waar de rotzooi vandaan komt. Nederlands vlees zegt mij dat de kans heel groot is dat het afgemolken melkvee is (eigenlijk worstvlees).
Jammer, maar helaas, we verdienen schijnbaar niet beter. Persoonlijk denk ik dat dit niet de schuld is van AH of de slagers in NL, maar van de consument, die niet meer weet wat goed vlees is. Dit komt IMHO vooral door de Libelle en consorten die mager mager mager preken.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 13:56:57 #45
90273 merdeka
pi_20178803
Eerlijk gezegd vind ik mager vlees wel lekker. Maar eigenlijk eet ik alles van een dier wel, ook orgaanvlees etc. Vlees voor de AH wordt inderdaad bij sommige slagerijen slecht afgehangen en door malsers heengehaald, dat is een bekend gegeven. Zonde, maar ik weet wel dat dit gelukkig niet bij alle slagerijen die aan de AH leveren gebeurt.

De eisen voor het leveren van NL vlees aan de AH zijn toch nog behoorlijks streng, daar krijg je echt geen afgemolken koe tussen. Wij produceren zelf kalfsvlees voor AH, en dat is zelfs het strengste systeem van Europa. Niet alleen wat betreft registratie, maar zeker ook qua kwaliteit. Zo is er een strenge malsheidsindex. Voor wat betreft het gehakt en euroshopper vlees van de AH: daar gaan alle mogelijke taaie koeien heen. Bij ons in de buurt zeggen ze soms, als een afgemolken koe weggaat : Daar gaat weer een euroshopper!

Registratie zegt niet of het vlees lekker is, maar het zegt wel degelijk iets over veiligheid van het vlees, en de strenge eisen die er aan onze productie worden gesteld. Ik zie dagelijks hoe strak er op allerlei zaken gecontroleerd wordt, en dat zorgt ervoor dat ik veel meer vertrouwen heb in NL vlees dan in ander Europees en niet-Europees vlees. Ook al vind ik dat het af en toe overdreven wordt: kip zal je bv. nooit geheel salmonellavrij krijgen, dat is een utopie.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 14:12:19 #46
45206 Pietverdriet
pi_20179230
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:56 schreef merdeka het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik mager vlees wel lekker. Maar eigenlijk eet ik alles van een dier wel, ook orgaanvlees etc. Vlees voor de AH wordt inderdaad bij sommige slagerijen slecht afgehangen en door malsers heengehaald, dat is een bekend gegeven. Zonde, maar ik weet wel dat dit gelukkig niet bij alle slagerijen die aan de AH leveren gebeurt.
Probeer maar eens een behoorlijke entracote te bakken als ie geen spatje vet in het vlees heeft, das een ramp. En sudderen kan je met mager vlees vergeten, dat wordt nooit lekker. Maar, euh:
Ik dacht dat alle vlees van AH uit Groenlo (vleescombinatie?) kwam?
Of is dat alleen oost nederland?
quote:
Registratie zegt niet of het vlees lekker is, maar het zegt wel degelijk iets over veiligheid van het vlees, en de strenge eisen die er aan onze productie worden gesteld. Ik zie dagelijks hoe strak er op allerlei zaken gecontroleerd wordt, en dat zorgt ervoor dat ik veel meer vertrouwen heb in NL vlees dan in ander Europees en niet-Europees vlees. Ook al vind ik dat het af en toe overdreven wordt: kip zal je bv. nooit geheel salmonellavrij krijgen, dat is een utopie.
Veiligheid is een relatief begrip, en kip eet je sowieso niet rauw.
Ik eet graag rundvlees uit andere landen, als de kwaliteit maar goed is (dan doel ik in de eerste plaats op culinaire kwaliteit)
Het jammere is, dat we in Nederland prachtig rundvlees hebben, maar dat je dit uiterst zelden in de winkel ziet liggen. Als je in de vleeswereld zit, dan ken je merken als Black Star wel, top vlees, maar alleen bij de Horeca groothandel te koop. Zo ken ik een aantal slagers die uitsluitend aan de horeca leveren, en die hebben prachtig nederlands rundvlees, maar, ja, dat heeft een vetaandeel, en dat willen huisvrouwtjes niet in boodschappenmand.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 14:38:21 #47
90273 merdeka
pi_20179835
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:

Probeer maar eens een behoorlijke entracote te bakken als ie geen spatje vet in het vlees heeft, das een ramp. En sudderen kan je met mager vlees vergeten, dat wordt nooit lekker. Maar, euh:
Ik dacht dat alle vlees van AH uit Groenlo (vleescombinatie?) kwam?
Of is dat alleen oost nederland?
Bij mijn weten leveren ten minste 2 vleescombinaties aan AH, en gebruiken ze meerdere slachterijen/uitbeenderijen. Maar er zijn in de huidige malaises wel veel fusies ed in de slachterijwereld, dus precies kan ik het niet zeggen. Ik dacht het even na te kunnen kijken op de AH website, maar daar reppen ze enkel over de het Greenfields rundvlees (niet NL) en het Peters Farm kalfsvlees. Niks over de taaie euroshopper koeien en aanverwanten

Voor mij horen sommige stukken vlees wel vet te zijn (entrecote hoort bijvoorbeeld zeker een randje aan, en ook nog mooi dooraderd als het kan) maar andere soorten heb ik liever mager. Mager vlees als kalfsvlees of magere runderlappen en bieflapjes vind ik lekker. En rosbief vind ik ook heerlijk. Maar over wel/niet mager verschillen de smaken natuurlijk ook.

Heb je wel eens wagyu vlees geproefd? Dat is imo het lekkerste rundvlees wat ik ooit gegeten heb!
  vrijdag 25 juni 2004 @ 14:48:57 #48
45206 Pietverdriet
pi_20180073
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 14:38 schreef merdeka het volgende:

Bij mijn weten leveren ten minste 2 vleescombinaties aan AH, en gebruiken ze meerdere slachterijen/uitbeenderijen. Maar er zijn in de huidige malaises wel veel fusies ed in de slachterijwereld, dus precies kan ik het niet zeggen. Ik dacht het even na te kunnen kijken op de AH website, maar daar reppen ze enkel over de het Greenfields rundvlees (niet NL) en het Peters Farm kalfsvlees. Niks over de taaie euroshopper koeien en aanverwanten
Sja, Eerlijk is eerlijk, ik kom al een tijdje zelden bij AH, omdat ik destijds gewoon de buik vol had van de AH in mijn woonplaats. Niet alleen het vlees, maar ook de groente daar waren bagger, de olijfolie over datum, en verschrikkelijk veel slecht en ongemotiveerd personeel.
quote:
Voor mij horen sommige stukken vlees wel vet te zijn (entrecote hoort bijvoorbeeld zeker een randje aan, en ook nog mooi dooraderd als het kan) maar andere soorten heb ik liever mager. Mager vlees als kalfsvlees of magere runderlappen en bieflapjes vind ik lekker. En rosbief vind ik ook heerlijk. Maar over wel/niet mager verschillen de smaken natuurlijk ook.
maar dan wel van je eigen koetjes begrijp ik
quote:
Heb je wel eens wagyu vlees geproefd? Dat is imo het lekkerste rundvlees wat ik ooit gegeten heb!
Ja,
Maar, alleen als het door een expert is klaar gemaakt, zoals ieder zeer hoogwaardig product is het niet vergevingsgezind en kan je er alleen goede resultaten mee behalen als je er veel vakmanschap aan besteed.
Ik heb jaren in Düsseldorf gewoont en daar is een enorme japanse gemeenschap, de grootste buiten japan, afaik, en veel uitstekende japanse restaurants, die japans koken (niet op de westerse smaak afgestemt).
pi_20184219
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Rundvlees bij AH is IMHO om te huilen
Te mager
Te jong geslacht
Niet goed afgehangen
Door malsers heengehaald/ingekerft
Geldt dat niet gewoon voor al het supermarktvlees?
  vrijdag 25 juni 2004 @ 18:27:46 #50
45206 Pietverdriet
pi_20185868
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 17:17 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Geldt dat niet gewoon voor al het supermarktvlees?
Ja, en ook voor de meeste slagers.
pi_20192893
Ooit werkte ik in een supermarktslagerij en daar verkochten we iers rundvlees, voor de lappen dan. Ooit hadden we een reclame met sucade lappen, die heel scherp was. De mensen kwamen terug omdat het zulk goed vlees was.
Er werd ook niet mee geadverteerd dat het iers was, het was rund en het was goed.
De mensen worden inderdaad gek gemaakt met vet, ik vind ossehaas minder lekker dan een entrecote of rib-eye. Dat vet kan je er op je bord afsnijden, en dan nog is het minder vet dan gehakt of een hamburger.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 25 juni 2004 @ 23:03:03 #52
45206 Pietverdriet
pi_20193048
Mmmmmm
Sucadelappen
Inleggen in azijn, wat water en kruiden, uiringen (rauw)
een paar dagen in de koelkast en dan braden.
Dan smoren in de marinade.
Suurvlees.
Eigenlijk hoort dat met paardevlees, maar goed paardevlees is net zo zeldzaam als goed rundvlees.
pi_20193126
Liefjens, blijven we een beetje ontopic?
  vrijdag 25 juni 2004 @ 23:29:32 #54
45206 Pietverdriet
pi_20193714
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 23:05 schreef shmoopy het volgende:
Liefjens, blijven we een beetje ontopic?
Tuurtlijk Shmoop.
Sorry, maar als het over vlees gaat, dan gaan de gedachten dwalen
Aflevering Biefstuk gezien? Zo ver zitten we niet OT trouwens
http://www.omroep.nl/rvu/sites/kvw/tv/biefstuk.html
pi_20259326
Zometeen (20:15) nieuwe aflevering: brood
pi_20259519
*gaat kijken*
zou eigelijk moeten leren, verdomme. .
pi_20259549
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:05 schreef SuperRembo het volgende:
Zometeen (20:15) nieuwe aflevering: brood
thanks, bijna gemist
De Puta Madre
  maandag 28 juni 2004 @ 20:51:36 #58
16715 Mylene
*schatje*
pi_20260648
Leuke, interessante aflevering weer.

Dat hele donkere brood neem ik in het vervolg niet meer .
pi_20260785
Ik wil gvd gewoon lekker brood. Niet van die brinta-cake.

Een bakker moet gewoon wit en volkoren verkopen. Als ie dat goed kan dan mag ie iets anders proberen

Weet iemand mischien waar die ene bakker zit? Het was iets van Tiggelman ofzo.
  maandag 28 juni 2004 @ 21:05:16 #60
16715 Mylene
*schatje*
pi_20261080
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:55 schreef SuperRembo het volgende:
Ik wil gvd gewoon lekker brood. Niet van die brinta-cake.

Een bakker moet gewoon wit en volkoren verkopen. Als ie dat goed kan dan mag ie iets anders proberen

Weet iemand mischien waar die ene bakker zit? Het was iets van Tiggelman ofzo.
Tja, dat wordt wel ff zoeken. Meer dan 90% van het brood is een aangeleverde mix .
pi_20261096
Ik vond die aflevering over de pluimveeseparatorvleesfabriek briljant!!

Een echt "weet wat je eet"-programma.

Voor de mensen die het gemist hebben, het was aflevering 7: kalkoen.
Daar lieten ze zien hoe van gevogeltekarkasjes (waar dus de pootjes en fileetjes al af zijn gehaald) puree wordt gemaakt waar Unox wel raad mee weet....... lekker hoor, knakworstjes
Geluk duurt je leven lang.
  maandag 28 juni 2004 @ 21:06:29 #62
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_20261124
Broodbakmachine?
En op de fiets naar de molen; meel halen.
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 21:09:50 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_20261251
Leuk hoe die verslaggever door de telefoon vast zei wat z'n gesprekspartner zou gaan zeggen. :

'Am, am, am, am, ambachtelijk gebakken.'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 28 juni 2004 @ 21:14:43 #64
16715 Mylene
*schatje*
pi_20261412
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:05 schreef Geluk het volgende:
Ik vond die aflevering over de pluimveeseparatorvleesfabriek briljant!!

Een echt "weet wat je eet"-programma.

Voor de mensen die het gemist hebben, het was aflevering 7: kalkoen.
Daar lieten ze zien hoe van gevogeltekarkasjes (waar dus de pootjes en fileetjes al af zijn gehaald) puree wordt gemaakt waar Unox wel raad mee weet....... lekker hoor, knakworstjes
Gelukkig eet ik die nooit.

Onlangs sinds lange tijd wel een keer frikandellen waarna er de volgende dag een bericht verscheen in de media van een vleeswarenbedrijf die slachtafval had verwerkt in die dingen .
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 21:18:17 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_20261546
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:14 schreef schatje het volgende:

[..]

Gelukkig eet ik die nooit.

Onlangs sinds lange tijd wel een keer frikandellen waarna er de volgende dag een bericht verscheen in de media van een vleeswarenbedrijf die slachtafval had verwerkt in die dingen .
Weet je dat uitzendkrachten in de grote pot met jam spugen als ze aan het werk zijn ?

En dat in een restaurant de op de grond gevallen biefstuk onder de kraan wordt ontdaan van de haren die erop zitten.

En dat als je sla eet je grote kans hebt dat er één of ander insect mee naar binnen gaat bij het kauwen.

Dat er in appels vaker wormen zitten dan je kan zien, omdat ze bij het steeltje naar binnen glippen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 28 juni 2004 @ 22:14:33 #66
45206 Pietverdriet
pi_20263540
Ik bak al jaren mijn brood zelf, duidelijk nu dus waarom?
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 22:20:48 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_20263796
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik bak al jaren mijn brood zelf, duidelijk nu dus waarom?
Volgens mij moet jij je eigen topic maken over al die dingen.

Ik sta steeds weer versteld van de oplichtingspraktijken.

Jij weet meer dan 99% van de nederlanders.

Kom eens met al die feiten die we in dit programma nu open en bloot te zien krijgen.

maandag 28 juni 2004 @ 22:36:02 #68
45206 Pietverdriet
pi_20264414
Gewoon het hele culi forum maar eens doorlezen, staan verhalen genoeg.
Ik moet trouwens zeggen dat die van KVW écht goed zijn, en dat ik daar ook wel eens van sta te kijken
Op de website kan je alle afleveringen zien trouwens.
www.kvw.tv
  Trouwste user 2022 maandag 28 juni 2004 @ 22:37:53 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_20264483
De leukste tot dusver was over de Pizza's. Dat ze naar Italië gingen en die Italianen echt kwaad werden door zoveel amateurisme.

pi_20268281
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:37 schreef tong80 het volgende:
De leukste tot dusver was over de Pizza's. Dat ze naar Italië gingen en die Italianen echt kwaad werden door zoveel amateurisme.

die serie kunnen ze nog jarenlang maken, wat voor 2 verdienes troep er wordt verkocht,
stoom groenten, aardappel anders, en dat aardappel..gedoe, Avico,
heel die zooi, dat is toch geen koken meer? vraag me af wat daar in zit,
veel water ?
De Puta Madre
  dinsdag 29 juni 2004 @ 14:08:15 #71
16715 Mylene
*schatje*
pi_20278634
Hert leukste is dat die presentatoren zo lekker droog zijn.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 18:46:08 #72
45206 Pietverdriet
pi_20285835
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 00:32 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

die serie kunnen ze nog jarenlang maken, wat voor 2 verdienes troep er wordt verkocht,
stoom groenten, aardappel anders, en dat aardappel..gedoe, Avico,
heel die zooi, dat is toch geen koken meer? vraag me af wat daar in zit,
veel water ?
Het is hier wel bekend denk ik dat ik een vreselijke hekel heb aan pakjes en potjes aardappel anders, chicken tonight, hollandaise en andere ellende.
Maar, de ingredienten staan keurig op de verpakking.
Koken is het zeker niet, en lekker (imho) al helemaal niet.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 18:47:39 #73
45206 Pietverdriet
pi_20285871
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 14:08 schreef schatje het volgende:
Hert leukste is dat die presentatoren zo lekker droog zijn.
Heb erg moeten lachen toen die ene het woord ambachtelijk weer hoorde. (uitvoerig behandeld in de aflevering ambachtelijk).
pi_20340230
Het is inderdaad een leuk programma. Ik ga binnenkort eens de gemiste afleveringen bekijken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_20342125
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:18 schreef tong80 het volgende:

[..]

Weet je dat uitzendkrachten in de grote pot met jam spugen als ze aan het werk zijn ?

En dat in een restaurant de op de grond gevallen biefstuk onder de kraan wordt ontdaan van de haren die erop zitten.

En dat als je sla eet je grote kans hebt dat er één of ander insect mee naar binnen gaat bij het kauwen.

Dat er in appels vaker wormen zitten dan je kan zien, omdat ze bij het steeltje naar binnen glippen.

En dat 5% van je chocoladereep uit insecten bestaat :p
Geluk duurt je leven lang.
  donderdag 1 juli 2004 @ 18:54:55 #76
45206 Pietverdriet
pi_20342400
Volgende week weer op Dinsdag, gaat dan over ver weg eten,
Wordt dan duidelijk gemaakt dat het eten wat in Nederland verkocht wordt als Chinees, Thais, Mexikaans helemaal niets te maken heeft met wat men in die landen eet vermoed ik..
pi_20350967
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Wordt dan duidelijk gemaakt dat het eten wat in Nederland verkocht wordt als Chinees, Thais, Mexikaans helemaal niets te maken heeft met wat men in die landen eet vermoed ik..
Nee dat lijkt me ook niet. In de aflevering van afgelopen maandag lieten ze al een voorstukje zien en dat was al erg komisch .
pi_20352064
quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:08 schreef SuperRembo het volgende:

En dat vindt je bijzonder? Veel kelderbier systemen (grote tanks) werken ook met een plastic zak in een stalen tank. Dat lost een hoop problemen rondt oververzadiging en losgeslagen bier op. Niets bijzonders en voor veel horeca mensen geen geheim.

Over de brood aflevering: de 2 echte bakkers zeiden dat er in de donkere broden vooral witte bloem gaat. Heb het even nagekeken hier thuis. Ik heb hier ook de beruchte mix voor waldkorn (van het merk Soezie / Aveve, verkrijgbaar bij de welkoop). Ook daar moet je een mengsel maken van donker en licht meel. Om exact te zijn: 3 delen waldkornmix op 7(!) delen witbroodmeel.

De water aflevering heb ik niet gezien, maar ik kan je wel vertellen dat het water in nederland van prima kwaliteit is, maar niet overal even lekker. Dat ligt vooral aan de herkomst ervan, in sommige delen van utrecht komt er sourcy uit de kraan (waterleiding en bottelaar pompen uit dezelfde bron). Maar wees blij dat je geen engels water hoeft te drinken, dat is gewoon vies. Een koolstof filter is daar onontbeerlijk.

Nog een leuk waterfeitje: De Heineken brouwerei in Den Bosch pompt water op uit een bron, terwijl de brouwerij in Asterdam gewoon leiding water gebruikt.

Ben overigens ook fan van nationaal kokologisch geweten Pierre Wind. Zijn mooiste uitspraak: "De smaak is verschrikkelijk, waarom zou je die in godsnaam willen versterken?" (over smaakverstekers in satesaus)
pi_20352121
Het is zelfs zo dat de normen voor drinkwater strenger zijn dan die voor flessenwater .
  vrijdag 2 juli 2004 @ 09:16:51 #80
90273 merdeka
pi_20354577
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Hihi... nee, wat ze je hier bij de Chinees aanbieden is grotendeels Indisch, en dan lijkt het nog niet ook Vraag in China maar eens om sambal of nasi, dan weten ze echt niet wat je bedoelt. Trouwens, bij een willekeurige Engelse of Franse Chinees kennen ze dat ook niet.

Thais vind ik soms nog redelijk op het eten in Thailand lijken. Maar vooral de soepjes hier slaan altijd volledig de plank mis....
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 01:10 schreef Fixers het volgende:
Maar wees blij dat je geen engels water hoeft te drinken, dat is gewoon vies. Een koolstof filter is daar onontbeerlijk.
Inderdaad, dat is verschrikkelijk! Nu proeft het daar ook niet overal even afschuwelijk, maar over het algemeen is het goor, zurig water. En gets... troebel dat het soms ook is!
pi_20354622
Ik ga volgende week zeker kijken. Waren ze in dat voorstukje nou de 'roti' van Knorr Wereldgerechten aan het maken? Dat wordt leuk!
pi_20356600
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 09:16 schreef merdeka het volgende:

[..]

Hihi... nee, wat ze je hier bij de Chinees aanbieden is grotendeels Indisch, en dan lijkt het nog niet ook Vraag in China maar eens om sambal of nasi, dan weten ze echt niet wat je bedoelt. Trouwens, bij een willekeurige Engelse of Franse Chinees kennen ze dat ook niet.

Thais vind ik soms nog redelijk op het eten in Thailand lijken. Maar vooral de soepjes hier slaan altijd volledig de plank mis....
[..]

Inderdaad, dat is verschrikkelijk! Nu proeft het daar ook niet overal even afschuwelijk, maar over het algemeen is het goor, zurig water. En gets... troebel dat het soms ook is!
Het is al jaren bekend dat de chinezen hier de smaak afstemmen op de hollanders, dat verkoopt nu eenmaal beter. Echter "chinese keuken" is een ruim begrip met zo'n gigantisch land. Ik heb wel gehoord dat er meer dan 80 verschillende chinese talen zijn, dus met de kook stijlen is zal er ook wel verschil zijn. Maar inderdaad nederlands-chinees is nog lang geen chinees-chinees.
  zondag 4 juli 2004 @ 18:46:47 #83
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_20411225
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 09:21 schreef Toeps het volgende:
Ik ga volgende week zeker kijken. Waren ze in dat voorstukje nou de 'roti' van Knorr Wereldgerechten aan het maken? Dat wordt leuk!
Ja, dat zag ik ook.
En die nep-roti vin ik nog lekker ook
  zondag 4 juli 2004 @ 18:55:42 #84
45206 Pietverdriet
pi_20411377
quote:
Op zondag 4 juli 2004 18:46 schreef Hyperdude het volgende:
Ja, dat zag ik ook.
En die nep-roti vin ik nog lekker ook
Net als al die smaakpanels.
Als er geen publiek voor was, zouden deze pakjes niet verkopen. Echt mexicaans of Chinees vinden de doorsnee nederlanders niet lekker, net zo min als echt spaans of grieks. De meeste nederlanders worden huiverig als ze sardientjes op de grill zien liggen, en roepen,
Motteuh dat kieke, de Kuppe bint er nog ahn.
of
Teeehring man, dah legguh hele vissuh, man, dan heb juh de bek vohl met gratuh man
  zondag 4 juli 2004 @ 18:58:20 #85
45206 Pietverdriet
pi_20411440
Net als trouwens een Chinees een stuk kaas ongelofelijk smerig vindt. Of een spanjaard zoute drop niet lekker vindt. (beide meegemaakt, wat een vieze gezichten trokken die)
pi_20411473
Die roti van knorr zou ik echt nooit kopen! Maar ja, dat is omdat ik weet wat echte roti is.
Er zijn inderdaad genoeg mensen die Chinees eten als apart en exotisch beschouwen. En dan bedoel ik dus de afhaalchinees, waar ze nasi, bami, pindasaus en loempia's kopen.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 20:43:49 #87
45206 Pietverdriet
pi_20447712
Vanavond dus weer, 21:30
  dinsdag 6 juli 2004 @ 21:14:18 #88
17114 Pistol_Pete
pi_20448461
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond dus weer, 21:30
thanks voor de tip

* kijken gaat
pi_20448918
Het is weer begonnen .

Die roti heb ik vorige week ook gemaakt .
  dinsdag 6 juli 2004 @ 21:42:16 #90
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_20449132
"Kan ik m'n vakantiekruiden na de vakantie ook nog gebruiken?"
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 juli 2004 @ 21:49:19 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_20449282
Hoe smaakt Zuid Afrika ?

En die aardappeltjes.

pi_20449346
Zout-Afrika
(wat een treurnis)
  dinsdag 6 juli 2004 @ 21:55:02 #93
45206 Pietverdriet
pi_20449451
Ge-Wel-Dig
De uitvindster van de kruidenmix,
TOP!

Maar het beste was "een hindoestaan zou dit niet kopen"
pi_20449479
Het smaakte inderdaad niet heel geweldig maar je moet wat als je geen zin hebt om moeilijk te doen .

Maar vanaf volgende week de hoogtepunten van vorig jaar, leuk .
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 juli 2004 @ 21:57:08 #95
7889 tong80
Spleenheup
pi_20449514
Hoelang deed u over Zuid Afrika ?

'Een week.'

dinsdag 6 juli 2004 @ 22:00:17 #96
17114 Pistol_Pete
pi_20449585
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 21:42 schreef Hyperdude het volgende:
"Kan ik m'n vakantiekruiden na de vakantie ook nog gebruiken?"
Ja! die was mooi!
pi_20449627
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 21:32 schreef du_ke het volgende:
Het is weer begonnen .

Die roti heb ik vorige week ook gemaakt .
Vies he .
  dinsdag 6 juli 2004 @ 22:02:22 #98
45206 Pietverdriet
pi_20449635
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 21:56 schreef du_ke het volgende:

Maar vanaf volgende week de hoogtepunten van vorig jaar, leuk .
Alle afleveringen staan ook online, maar de afleveringen die ze gaan herhalen, niet meer. Jammer en een beetje flauw. www.kvw.tv
pi_20449662
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 22:02 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Vies he .
Die roti's zijn niet dicht te vouwen . Verder smaakte het wel aardig naar niks . Niet smerig ofzo.
pi_20449691
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 22:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die roti's zijn niet dicht te vouwen .
idd .
quote:
Verder smaakte het wel aardig naar niks . Niet smerig ofzo.
Ja het smaakt wat zoutig en soppig en hard en....kvind het echt retesmerig.

Eigelijk het meeste van knorr is niet echt lekker ofzo.
pi_20449723
35 % zout, dat is niet moeilijk te bedenken in een week,
maar iedereen weet wel dat dat nep-buitenlands is, tenminste als je een klein beetje iets van koken afweet. .......afgestemt op " de Nederlander "wie dat zijn weet ik ook niet.

en je bespaart een hoop geld door een recept te zoeken op internet, wat zijn die pakken duur zeg, bijna ¤ 5......
ff naar de markt of de toko.
De Puta Madre
pi_20449752
Vond het niet de leukste aflevering, maar wel amusante televisie.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 22:08:11 #103
17114 Pistol_Pete
pi_20449777
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 22:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alle afleveringen staan ook online, maar de afleveringen die ze gaan herhalen, niet meer. Jammer en een beetje flauw. www.kvw.tv
tja, ze willen natuurlijk nog wel een beetje reclamezendtijd verkopen aan Unilever, Nestle etc rond hun programmering
  dinsdag 6 juli 2004 @ 22:13:31 #104
16715 Mylene
*schatje*
pi_20449919
Die ene poster met dat model die aan het spelen was met de kruiden.

Zegt ie " was het mijn dochter maar".

.
pi_20449956
Shiiiit wat een desilllusie dat de uitvinder van de Silvo Kruidenmix zo'n stom wijf is
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_20449979
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 22:13 schreef schatje het volgende:

.
Ik zei nog tegen mn vriendin van 'bah wat een smeerlap'
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_20449982
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 22:13 schreef schatje het volgende:

.
Je krijgt opeens een ander beeld van zo'n man he. Incest, enzo.
pi_20450010
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 22:14 schreef Thetallguy het volgende:
Shiiiit wat een desilllusie dat de uitvinder van de Silvo Kruidenmix zo'n stom wijf is
Met rode flaporen
  dinsdag 6 juli 2004 @ 22:18:12 #109
45206 Pietverdriet
pi_20450040
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 22:14 schreef Thetallguy het volgende:
Euh die mevrouw was niet stom, mischien niet media geniek maar zeker niet stom.
En ze was niet de uitvinder van de Silvo Kruidenmix, maar van het concept Kruidenmix.
pi_20450074
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

mischien niet media geniek maar zeker niet stom.
Oh.
misschien.
pi_20450221
Ik vond die niet in beeld komende pr-miep van honig zo stom!
"Ja, deze vraag heb je wel drie keer gesteld nou..."
pi_20450446
Ik heb vandaag nog paella gehad van knorr. Was ook vooral... zout .
  dinsdag 6 juli 2004 @ 22:39:28 #113
45206 Pietverdriet
pi_20450547
Alle pakjes voer is voornamelijk ... zout....
En die nasmaak van sja, maggie,
  dinsdag 6 juli 2004 @ 22:55:56 #114
3677 SuperRembo
Sinds 1998
pi_20450983
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 22:06 schreef Killer_Mom het volgende:
35 % zout, dat is niet moeilijk te bedenken in een week,
maar iedereen weet wel dat dat nep-buitenlands is, tenminste als je een klein beetje iets van koken afweet. .......afgestemt op " de Nederlander "wie dat zijn weet ik ook niet.
Dat was ook zo dom van die honig man. We maken een thaise mix, maar dan met heel weinig koriander, want dat lusten de meeste mensen niet. Het is dus thaise mix voor mensen dien niet van thais eten houden.
Ze hadden daar ook zo overdreven hun best gedaan op het uistallen van hun spulletjes, met allemaal vers spul er omheen.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 23:10:18 #115
45206 Pietverdriet
pi_20451384
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 22:55 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Dat was ook zo dom van die honig man. We maken een thaise mix, maar dan met heel weinig koriander, want dat lusten de meeste mensen niet. Het is dus thaise mix voor mensen dien niet van thais eten houden.
Juist, dat is de markt, mensen de illusie verkopen dat ze Thais eten lusten.
pi_20453172
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 23:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Juist, dat is de markt, mensen de illusie verkopen dat ze Thais eten lusten.
dat is wel lachen als je ergens echt buitnelands eet, zitten daar die bouwpaketjes, op hun zoveelste trouwdag, .laten we eens iets anders doen...we weten nu wat indisch is..
staat op t pakje, net echt.
off topic, ik ga me lekker begaaien dit weekend, in Eindhoven, Passer Malum!
De Puta Madre
pi_20454226
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 22:17 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Met rode flaporen
Die rode oren vielen mij ook op
pi_20459252
Het treurige is dat veel mensen denken dat paella echt zo smaakt. Maar ja als water koken al moeilijk wordt gevonden...............
pi_20752405
En weer afgelopen. 'k ga het een steeds koeler programma vinden!
Zielug voor die dolfijnen trouwens....maar tonijn is best lekker.
pi_20754815
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 22:02 schreef veldmuis het volgende:
En weer afgelopen. 'k ga het een steeds koeler programma vinden!
Zielug voor die dolfijnen trouwens....maar tonijn is best lekker.
ergens zit iets scheef, ze jagen op tonijn, en die doen ze in blikjes, die worden met tonnen te gelijk gevangen. praat niemand over,
waarom zijn die vissen minder als dolfijnen?
minder aaibaar? of omdat t zoogdieren zijn? die dol-fijnen bedoel ik
als er haaien boven die tonijn zouden zwemmen, en die doden ze, kraait er geen haan naar,

ik vind dolfijnen maar slijmerts, beetje tegen mongolen aanrijden, niet mijn keus van vis,
geef mij maar een haai, recht op je doel af, maar dit is on toppic
De Puta Madre
  woensdag 21 juli 2004 @ 07:54:09 #121
68810 roofless
get wet...
pi_20758295
Tsja, als dieren hetzij intelligenter, hetzij knuffelbaarder worden willen we ze niet meer eten. En dolfijnen zijn zowel intelligent als speels, knuffelbaar etc. Maar het is maar wat je cultuur ervan heeft gemaakt, het zou me niets verbazen als ze in Mexico dolfijnen eten.

Ik verbaas me ook wel eens over de recepten van bijvoorbeeld Gordon Ramsay waarin staat dat je zeer verse, niet ingevroren tonijn, "met de lijn gevangen" moet hebben.
Ja ja, als die beesten in de golf van Mexico worden gevangen, hoe moeten ze dan "vers" hier komen?

Het hele idee van de keuringsdienst van waarde gaat er van uit dat de Nederlanders het zou boeien dat eten authentiek en verantwoord is. Ik denk het dus niet...
pi_20897262
Vergeten we niet te kijken, liefjens?

Zometeen, 20:30 weer op 3, de aflevering van vandaag heet 'Vers'.

Vorige week, toen ik met een keelontsteking ziekjes was, heb ik alle filmpjes nog even via de site op herhaling bekeken, je krijgt een beetje de neiging allerlei service-nummers te gaan bellen.

Have fun.
pi_20897304
Had ik ook idd... toen ik een aantal filmpjes had gezien.
Dit gaat over "verse vis" en nee, ik vergeet het niet liefjen
pi_20897347
Pff. Nou ga ik ook nooit meer vis eten. Net als dat vers vlees zeker....

Ik ga kijken hoor, liefje .
pi_20897983
Duffe uitzending
pi_20898024
Wel een beetje jammer dat ze nu steeds oude afleveringen in een nieuw jasje stoppen, want dit kennen we allemaal al.

Misschien een idee om met zo'n Klootwijkstem naar de betreffende omroep te gaan bellen en zeuren over dat het helemaal geen nieuwe afleveringen zijn?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 22:06:24 #127
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20898200
Ja weinig aan dit keer. Misschien kunnen we zelf suggesties inzenden die men dan aan de kaak kan stellen?
Wat doet bij ons een wenkbrauw liften als we in de winkel staan? Ik kan zogauw niets bedenken, maar brand los
  dinsdag 27 juli 2004 @ 22:12:15 #128
90273 merdeka
pi_20898348
Eigenlijk doet niets in de winkel mij de wenkbrauwen meer fronsen. Ja, blauwe cola. Toen vroeg ik mij af waar we in vredesnaam mee bezig zijn op deze aardbol..........
pi_20898424
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 22:12 schreef merdeka het volgende:
Eigenlijk doet niets in de winkel mij de wenkbrauwen meer fronsen. Ja, blauwe cola. Toen vroeg ik mij af waar we in vredesnaam mee bezig zijn op deze aardbol..........
Cola heeft toch standaard een viezige kleur? Voordat ze die kleurstof erin duwen, dus. Of heb ik dat mis?

Nee, niet over blauwe cola, maar over cola in het algemeen .
pi_20898457
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:58 schreef shmoopy het volgende:
Wel een beetje jammer dat ze nu steeds oude afleveringen in een nieuw jasje stoppen, want dit kennen we allemaal al.

Misschien een idee om met zo'n Klootwijkstem naar de betreffende omroep te gaan bellen en zeuren over dat het helemaal geen nieuwe afleveringen zijn?
Shmoopy: "Ja mevrouw hoe vers zijn uw afleveringen nu eigenlijk?"
RVU-miep: "Die worden ieder seizoen vers gemaakt hoor en dan gaan ze de vriezer in. Vlak voor het uitzenden ontdooien we ze weer en is het zo goed als vers."
Shmoopy: "Dus die uitzendingen kunnen al weken tot maanden oud zijn?"
RVU-miep: "Ehm.... Ja, ja maar dan zijn ze nog steeds vers hoor."
Shmoopy: "En die onderwerpen zijn ook al vaker gebruikt, we krijgen dus gewoon tweedehands TV."
RVU-miep: "Nee zo moet u dat niet zien, door naar een andere diersoort over te stappen is het toch heel anders. We moeten natuurlijk ook niet teveel afwijken, anders lusten mensen ons programma niet meer, dan is het te anders."
pi_20898537
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 22:16 schreef Fixers het volgende:

[..]

Shmoopy: "Ja mevrouw hoe vers zijn uw afleveringen nu eigenlijk?"
RVU-miep: "Die worden ieder seizoen vers gemaakt hoor en dan gaan ze de vriezer in. Vlak voor het uitzenden ontdooien we ze weer en is het zo goed als vers."
Shmoopy: "Dus die uitzendingen kunnen al weken tot maanden oud zijn?"
RVU-miep: "Ehm.... Ja, ja maar dan zijn ze nog steeds vers hoor."
Shmoopy: "En die onderwerpen zijn ook al vaker gebruikt, we krijgen dus gewoon tweedehands TV."
RVU-miep: "Nee zo moet u dat niet zien, door naar een andere diersoort over te stappen is het toch heel anders. We moeten natuurlijk ook niet teveel afwijken, anders lusten mensen ons programma niet meer, dan is het te anders."

Dit was idd precies het gesprek dat ik voor ogen had.
  woensdag 28 juli 2004 @ 10:43:59 #132
90273 merdeka
pi_20905531
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 22:15 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Cola heeft toch standaard een viezige kleur? Voordat ze die kleurstof erin duwen, dus. Of heb ik dat mis?

Nee, niet over blauwe cola, maar over cola in het algemeen .
Precies, maar waarom zou je dan in vredesnaam er ook nog blauwe kleurstof inflikkeren? Blauwe kleurstoffen zijn traditioneel ook nog eens sterker en 'giftiger' dan andere kleuren, gewoon vieze meuk dus. Bah!
pi_20906050
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 22:06 schreef Aventura het volgende:
Ja weinig aan dit keer. Misschien kunnen we zelf suggesties inzenden die men dan aan de kaak kan stellen?
Wat doet bij ons een wenkbrauw liften als we in de winkel staan? Ik kan zogauw niets bedenken, maar brand los
Ik weet er wel een paar. Vis-extract in Roosvicee Multivit (om de vitaminen in te kapselen of zo), Dierlijk wolvet (vitamine D3) in 100% plantaardige margarine... En dit staat allemaal niet op de verpakking, omdat het minder dan een bepaalde hoeveelheid is, en het er daarom niet op hoeft.
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:19:55 #134
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20906225
Ja, of misschien iets over producten met een 'toegevoegde waarde' zoals yoghurt met allerlei bacterieculturen erin, of sap met toegevoegde vitamines, of melk met toegevoegd calcium.
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:31:08 #135
90273 merdeka
pi_20906481
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:09 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik weet er wel een paar. Vis-extract in Roosvicee Multivit (om de vitaminen in te kapselen of zo), Dierlijk wolvet (vitamine D3) in 100% plantaardige margarine... En dit staat allemaal niet op de verpakking, omdat het minder dan een bepaalde hoeveelheid is, en het er daarom niet op hoeft.
Dat vis-extract heeft voedseltechnisch gezien nog wat logisch. Het voegt inderdaad wat toe aan het product. Het ligt een beetje ingewikkeld, maar kort gezegd worden de vitamines daardoor minder vluchtig.

Wolvet (lanoline) komt van wol, dus daar zijn geen dieren voor geslacht, en voldoet dus aan de vegetarische normen. Ik vraag me af of je ook veganistische margarine hebt, maar dat zal wel alleen dat vieze soja-spul zijn (en daar is weer 90% van genetisch gemanipuleerd, voor het geval je je daar ook druk over maakt). Hoewel ik vind dat elk pietepeuterig beetje dierlijk ingredient in een plantaardig product vermeld zou moeten worden, wordt dat bij margarine wel erg moeilijk. En ons voedsel zou er absoluut duurder van worden, als bij alle kleine restjes bijproducten die zaken op het etiket vermeld moeten worden. Dat zou imo wel moeten gelden voor dierlijke stoffen in plantaardige producten, en stoffen die gluten/suikers/lactose en andere potentiele allergenen bevatten.
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:36:35 #136
45206 Pietverdriet
pi_20906593
Wat te denken trouwens van de lijm waarmee de etiketten op de flessen zijn geplakt, hotmelt is lijm van dierlijk oorsprong.
pi_20906750
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat te denken trouwens van de lijm waarmee de etiketten op de flessen zijn geplakt, hotmelt is lijm van dierlijk oorsprong.
LOL de eerstvolgende vegetarier die ik zie met een fles wijn:

"Weet je wel waar dat etiket mee vast zit geplakt?"
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:48:31 #138
45206 Pietverdriet
pi_20906872
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

LOL de eerstvolgende vegetarier die ik zie met een fles wijn:

"Weet je wel waar dat etiket mee vast zit geplakt?"
Precies daar wou ik heen, en om bij wijn en bier te blijven, enig idee waar die mee geklaard (helder gemaakt) worden?
pi_20907003
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Precies daar wou ik heen, en om bij wijn en bier te blijven, enig idee waar die mee geklaard (helder gemaakt) worden?
Ohja is ook een leuke: eiwit en vismeel.
  woensdag 28 juli 2004 @ 12:24:41 #140
90273 merdeka
pi_20907612
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Tuurlijk, dat is zo! Daar heb ik nooit bij stilgestaan... ow, wat moet het leven van een 'echte' vegetarier moeilik zijn, laat staan dat van een veganist. Kan je niets meer nemen waar een etiket op zit geplakt!

Ik vraag me af of ze bij die vega producten met dat 'geschikt voor vegetariers' keurmerk daar ook op letten. Dat zal toch wel?
  woensdag 28 juli 2004 @ 12:32:11 #141
45206 Pietverdriet
pi_20907750
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:24 schreef merdeka het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat is zo! Daar heb ik nooit bij stilgestaan... ow, wat moet het leven van een 'echte' vegetarier moeilik zijn, laat staan dat van een veganist. Kan je niets meer nemen waar een etiket op zit geplakt!

Ik vraag me af of ze bij die vega producten met dat 'geschikt voor vegetariers' keurmerk daar ook op letten. Dat zal toch wel?
Kijk een paar afleveringen Keuringsdienst van waarde, en ga de fabrikanten bellen met net zulke uitgestreken vragen als zij dat doen
  woensdag 28 juli 2004 @ 12:40:59 #142
90273 merdeka
pi_20907924
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk een paar afleveringen Keuringsdienst van waarde, en ga de fabrikanten bellen met net zulke uitgestreken vragen als zij dat doen
KVW kijk ik al wel, maar ik krijg nu toch best wel zin om ook wat rond te gaan bellen. Fok's keuringsdienst van waarde
pi_20910077
Niemand die zich ooit afvraagt wat voor rommel ze in die broodjes bapau stoppen?
Vage brokjes vlees, slijmerig spul....
  woensdag 28 juli 2004 @ 14:34:40 #144
90273 merdeka
pi_20910293
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:24 schreef veldmuis het volgende:
Niemand die zich ooit afvraagt wat voor rommel ze in die broodjes bapau stoppen?
Met die vulling is niets mis, maar misschien dat jij een erg vies merk neemt? Maar je kan ze ook zelf maken, mocht je echt lekkere bapao willen
pi_20914482
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:24 schreef veldmuis het volgende:
Ook als ze er wel bij zeggen wat het ishoef ik het eigenlijk al niet meer. Bijvoorbeeld kipsaté bevat onder andere kalkoen (het heet toch kip?) en kippe-seperator vlees.
  woensdag 28 juli 2004 @ 18:01:40 #146
45206 Pietverdriet
pi_20914684
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 17:50 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ook als ze er wel bij zeggen wat het ishoef ik het eigenlijk al niet meer. Bijvoorbeeld kipsaté bevat onder andere kalkoen (het heet toch kip?) en kippe-seperator vlees.
Sja
Seperator vlees,
als men de kalkoenen en de kippen heeft ontbeent word er van de resten (de botten) machinaal nog resten van afgehaald waar men worstjes en vormvlees van maakt, en de resten die uit de seperator komen maakt men hondevoer...
pi_20918417
En dat proef je dan ook.
Of dacht men werkelijk dat er keurig blokjes gemaakt werden van kipfilet (zoals je dat thuis doet) die gemarineerd en gebakken worden.
Je voelt met 1 hap meteen: dit is rotzooi, en dan hebben we het nog niet eens over de 'smaak'.
pi_20920270
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sja
Seperator vlees,
als men de kalkoenen en de kippen heeft ontbeent word er van de resten (de botten) machinaal nog resten van afgehaald waar men worstjes en vormvlees van maakt, en de resten die uit de seperator komen maakt men hondevoer...
'k zal eens moeten kijken op het pak hondevoer, maar ik durf te wedden dat er echt kippevlees in gaat. Mischien van ouwe taaie soepkippen, maar dan wel echt vlees.

Trouwens nu we het over kip hebben: bij de Kentucky fried chicken lijkt het op echt kippevlees, smaakt het als echt kippevlees en het voelt als echt kippevlees. Dus dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Ze gebruiken echt kippevlees.
2. Ze doen tenminste hun best om het op echte kip te laten lijken. (dat kan je van burger king en macdonalds niet zeggen.
pi_20920418
Burger king kip! !!!!!!!

De friet smaakte naar vlees, en de kip smaakte naar friet.
Zelfs m'n maag vond het niet lekker! En gooide het er keihard weer uit. .
  donderdag 29 juli 2004 @ 10:42:32 #150
90273 merdeka
pi_20928010
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 20:45 schreef shmoopy het volgende:
En dat proef je dan ook.
Of dacht men werkelijk dat er keurig blokjes gemaakt werden van kipfilet (zoals je dat thuis doet) die gemarineerd en gebakken worden.
Je voelt met 1 hap meteen: dit is rotzooi, en dan hebben we het nog niet eens over de 'smaak'.
Oeps
Ik maak bapao dus thuis ook met restvlees, meestal als ik soto eet - dan bewaar ik de mooie stukken voor de soto en de prut die ik van de kip af pluk gaat in de bapao...........

Ik heb eigenlijk niets tegen restvlees. Het is te eten, het is te gebruiken, dus merdeka eet het lekker op en vindt het geen rotzooi Maar ik kan dan ook heel slecht voedsel weggooien, zeker als het vlees betreft.
pi_20928317
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 10:42 schreef merdeka het volgende:

[..]

Oeps
Ik maak bapao dus thuis ook met restvlees, meestal als ik soto eet - dan bewaar ik de mooie stukken voor de soto en de prut die ik van de kip af pluk gaat in de bapao...........

Ik heb eigenlijk niets tegen restvlees. Het is te eten, het is te gebruiken, dus merdeka eet het lekker op en vindt het geen rotzooi Maar ik kan dan ook heel slecht voedsel weggooien, zeker als het vlees betreft.
Ik zal even uitleggen wat ze in de vleesverwerkende industrie restvlees en seperatorvlees noemen.
- Restvlees = alles wat je niet kan verkopen omdat het te klein is, vaak afsnijdsels wanneer er bijvoorbeeld lapjes worden gesneden. Nog niet zo'n probleem, op zich is dat prima vlees en favoriet voor dingen als gehakt.
- Sepratorvlees= Vleesresten die onder hog druk van botten af gewerkt wordt, favoriet bij fastfoodkatens en satehfabrikanten.

Wat is nu eigenlijk de correcte spelling? sathe, sateh, saté
  donderdag 29 juli 2004 @ 11:23:57 #152
90273 merdeka
pi_20928662
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:03 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik zal even uitleggen wat ze in de vleesverwerkende industrie restvlees en seperatorvlees noemen.
- Restvlees = alles wat je niet kan verkopen omdat het te klein is, vaak afsnijdsels wanneer er bijvoorbeeld lapjes worden gesneden. Nog niet zo'n probleem, op zich is dat prima vlees en favoriet voor dingen als gehakt.
- Sepratorvlees= Vleesresten die onder hog druk van botten af gewerkt wordt, favoriet bij fastfoodkatens en satehfabrikanten.

Wat is nu eigenlijk de correcte spelling? sathe, sateh,
Dan nog vind ik het niet zo'n punt. Je kan die laatste vleesresten er zelf lastig afhalen, ook als je hebt voorgekookt. Machinaal lukt dat wel goed, dus dan gebruiken ze het ook. Ik beschouw separatorvlees niet als iets vies, maar goed, ik heb al eens koeienoog gegeten, en dat vinden veel mensen wellicht het engste restvlees (en ter 'geruststelling': dat mag in de meeste landen nog steeds fijngemalen je snack in, dus wellicht heb jij het ook al eens op)

De authentieke naam voor sateh is sateh, maar in NL mag je ook gewoon saté schrijven.
pi_20929222
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:23 schreef merdeka het volgende:

[..]

Dan nog vind ik het niet zo'n punt. Je kan die laatste vleesresten er zelf lastig afhalen, ook als je hebt voorgekookt. Machinaal lukt dat wel goed, dus dan gebruiken ze het ook. Ik beschouw separatorvlees niet als iets vies, maar goed, ik heb al eens koeienoog gegeten, en dat vinden veel mensen wellicht het engste restvlees (en ter 'geruststelling': dat mag in de meeste landen nog steeds fijngemalen je snack in, dus wellicht heb jij het ook al eens op)

De authentieke naam voor sateh is sateh, maar in NL mag je ook gewoon saté schrijven.
Ongetwijfeld zal ik alle delen van een koe inmiddels wel gegeten hebben. Maar d'r moet eens opgetreden worden tegen de naam eerste klas rundvlees zoals Macdonalds en Burger King altijd gebruiken. Ik durf er een hoop geld om te verwedden dat in die burgers alleen maar seperatorvlees gaat, mischen zal je ergens een stukje verdwaald restvlees vinden. Of die lekkere malse stukken kip op de saté verpakkingen, ik vind er altijd van die miezerige fröbels al dan niet aan een stokkie geregen in zón pakkie.
  Eindredactie Games donderdag 29 juli 2004 @ 11:58:50 #154
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_20929334
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:23 schreef merdeka het volgende:

[..]

(en ter 'geruststelling': dat mag in de meeste landen nog steeds fijngemalen je snack in, dus wellicht heb jij het ook al eens op)
{maar gelukkig niet in de EU landen)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_20930306
Net even de auitzending van afgelopen dinsdag gekeken (verse vis). Zie ik meteen dat ze komende week het gaan hebben over wat ze op de foto zetten en wat je krijgt. Doet me enken aan de film "Falling Down" waar Michael Douglas de Whammy-burger in loopt en een hamburger besteld, op de borden boven de kassa de bekende foto's van een sappige smakelijke en aantrekkelijke hamburger. In het doosje treft hij echter aan: een verlept slap geval waar een auto over heenis gereden. Hopelijk laten ze dat fragment even zien.

Terug naar de vis (met niet teveel haast die is toch al niet vers meer). Ik wist wel dat krabvlees meestal wordt vervangen door surimi. En de vage duitser die mij warenkennis heeft bijgebracht heeft me altijd verteld dat surimi koolvis is, eventueel beetje bijgekleurd maar zeker geen soja en al helemaal geen kip.

Even mijn boek Warenkennis erbij gepakt, dat heeft het volgende te melded:
quote:
Surimi is gefileerde en gewassen koolvis. Na enkele bewerkingen wordt het produkt vezelig en kan het worden geperst. Er worden extracten van garnalen of krab enaromaten aan toegevoegd. Het produkt krijgt een bepaalde vorm en wordt gesteriliserd, verpakt en ingevroren.
Daar zeggen ze ook niets over kip of soja.

Ze moesten die voedselindustrie types maar eens verplicht een jaartje laten werken in keukens met types als Gordon Ramsay: "You call that f***ing fish? You f***ing wanka, get the f**k lost out of my f***ing kitchen! Before I tryout my new f***ing knives in your f***ing guts!" Zulk soort conversaties krijg je dan (even in de BBC versie)
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:14:33 #156
90273 merdeka
pi_20930965
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:58 schreef donald_dick het volgende:

[..]

{maar gelukkig niet in de EU landen)
Is dat zo? Want in Portugal heb ik dat betreffende koeienoog gegeten (taai, hard, niet lekker overigens). Als het daar op je bord mag, mag het ook in een snack, lijkt me.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 03:34:10 #157
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_20969538
Waar kun je nou aan dit soort kennis komen?
Lijkt me wel een leuke nieuwe hobby eigenlijk
Wat voor boeken zijn goed om te lezen enzo?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_20971186
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 03:34 schreef BBQ-kip het volgende:
Waar kun je nou aan dit soort kennis komen?
Lijkt me wel een leuke nieuwe hobby eigenlijk
Wat voor boeken zijn goed om te lezen enzo?
Opleiding: Middelbare Hotelschool sorry:Horecaondernemerschuinestreepmanagerniveauvier. Maar ik zeg gewoon middelbare hoteschool (afgekort MHS). Daar krijg je de basis wel, met je certificaat assistent kok . Voor wat meer diepgang een koksopleiding doen. Maar een beetje interesse in koken en voedsel kom je een heel eind.

Goeie boeken:
De leerboeken van de SVH uitgeverij (keukentechnieken, warenkennis en als je zelf de smaakpolitie uit wil hangen ook nog milieuhygiene). Wat kan je nog meer doen ehm lees/luister/kijk naar/van types als Pierre Wind, Johannes van Dam, Peter Klosse en andere mensen die echt wat weten van eten, smaak, product kennis en restaurant recenties (dus niet dat telegraaffiguur, die komt alleen op afspraak).
  maandag 2 augustus 2004 @ 09:41:38 #159
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_21005770
Ik doe al een HBO-opleiding, een MBO ga ik er echt niet meer bij doen, dan ben ik helemaal oud als ik klaar ben (en het is een beetje duur enzo).
Ik ga wel een keertje kijken dan naar die boeken van de SVH
Bedankt!
En luisteren naar die figuren doe ik altijd wel, alleen is het altijd zo gehaast en dus niet altijd volledig onderbouwd dan, omdat het voor tv ofzo moet.
Wel rete-interessant!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_21040214
Hoi. Bijna weer.
pi_21040238
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 21:26 schreef veldmuis het volgende:
Hoi. Bijna weer.
Tnx!
pi_21040802
Pff...vroeger hing ik vast aan de tv toen dit kwam. Het was weer een jammere uitzending, al was het wel beter dan vorige week.
pi_21040883
Ik kon maar een klein stukje zien, maar volgens mij was het weer oude wijn in nieuwe zakken.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 10:33:56 #164
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_21048950
Yep, oude aflevering inderdaad.
Kalfs-leverworst enzo.
Volgende keer beloven ze nieuwe afleveringen!
Na de zomer, helaas...
pi_22824182
En net een voorstukje dat er nieuwe afleveringen komen.
Ze gaan zich nu druk maken over ikea-bedden
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 22:56:24 #166
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_22829585
Ow leuk leuk leuk!!!

even een quootje van de site:
quote:
Keuringsdienst van Waarde

Het ambachtelijk gemaakte consumentenprogramma van de RVU. Simpele vragen, hilarische antwoorden, wonderlijke televisie.

De Keuringsdienst van Waarde keert terug! Vanaf 26 oktober om 21:30 uur op Nederland 3. Tegelijkertijd gaat een splinternieuwe website de lucht in.

Aflevering 1: Het donzen dekbed
Wat slaapt beter, onder eend of onder ganzendons? De Keuringsdienst van Waarde laat zich voorlichten over het slaapcomfort en de isolatiekracht van het betere dekbed. Dons moet het zijn, maar van welk beest en waarom? Verkopers raaskallen er vrolijk op los en de Keuringsdienst gaat op reis. Naar de bakermat van het beste donzen dekbed. Voor een bloedserieus kussengevecht. Foto: donsganzen op een modelboerderij in Hongarije.

De verslaggevers van de Keuringsdienst vragen zich af wat fabrikanten ze wijs willen maken. Op doodgewone vragen krijgen ze de meest bizarre antwoorden. KVW: geen cabaret, geen zeep, maar gewone boodschappen en toch theater. Een programma van Dahl TV in opdracht van de RVU educatieve omroep, gemaakt door Maurice Dekkers, Wouter Klootwijk, Roland Duong en Teun van de Keuken. Eindredactie: Henk Baard.
Ik ga zeker weer kijken!
  zondag 24 oktober 2004 @ 12:18:23 #167
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_22838038
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 22:56 schreef BBQ-kip het volgende:
Ow leuk leuk leuk!!!

even een quootje van de site:
[..]

Ik ga zeker weer kijken!
Ga zeker ook kijken ben aa de hand van dit topic wel erg benieuwd geworden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 24 oktober 2004 @ 12:20:44 #168
17114 Pistol_Pete
pi_22838086
Cool! weer een nieuw seizoen

Ik ga zeker kijken!
pi_22884549
En alvast een kickje voor vanavond!

De Keuringsdienst van Waarde keert terug! Vanaf 26 oktober om 21:30 uur op Nederland 3.

nu moet ik zeker SatC gaan opnemen
Eeuwig vijfentwintig
pi_22886504
Tnxx Reese !
  woensdag 27 oktober 2004 @ 00:10:05 #171
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_22895125
Toch wel zeer interresant enzo..,
Dat van die ganzen wist ik echt niet zeg dierenleed dus toch he!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Trouwste user 2022 woensdag 27 oktober 2004 @ 00:11:50 #172
7889 tong80
Spleenheup
pi_22895188
Ok heb ik het verkeerde topic omhoog geknald.

Het was weer genieten.

pi_22895212
Ik vond het weer een uitermate moraalridderige aflevering, die niet leuk was.
  Trouwste user 2022 woensdag 27 oktober 2004 @ 00:15:31 #174
7889 tong80
Spleenheup
pi_22895281
Ik vond het geweldig om te zien.

pi_22898652
Kijktip: Keuringsdienst van Waarde

In welk topic moet het, of ligt het eraan of het te eten is
pi_22926120
Schitterend program, ook weer online terug te zien. Volgende week over E621.
  dinsdag 9 november 2004 @ 20:50:41 #177
45206 Pietverdriet
pi_23201263
Vanavond weer, over een kleine 3 kwartier
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 november 2004 @ 21:11:04 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_23201826
In de gids staat dat het over bruine bonen gaat. Maar vorige week viel de uitzending over smaakversterkers uit, dus waarschijnlijk gaat het daar over.

dinsdag 9 november 2004 @ 21:24:47 #179
45206 Pietverdriet
pi_23202261
Nee, gaat over bruine bonen, de aflevering over smaakversterkers houden we tegoed. Zal wel aan het eind worden uitgezonden.
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 november 2004 @ 21:27:55 #180
7889 tong80
Spleenheup
pi_23202359
Ja ik zie het net in de aankondiging.

Trouwste user 2022 dinsdag 9 november 2004 @ 21:54:04 #181
7889 tong80
Spleenheup
pi_23203162
Ik kijk toch eens vaker in de onderste schappen bij de AH.

Je wordt opgelicht waar je bijstaat.

pi_23203185
Grappig
  dinsdag 9 november 2004 @ 21:55:26 #183
45206 Pietverdriet
pi_23203207
Waaaaanzin

Ik eet sowiso liever capcijners (van de aldi)
Volgende week over Helal.
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 november 2004 @ 21:56:42 #184
7889 tong80
Spleenheup
pi_23203248
Wat is Helal ? Nooit van gehoord.

pi_23203628
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 21:56 schreef tong80 het volgende:
Wat is Helal ? Nooit van gehoord.

Goedgekeurd vlees volgens Islamitische voorschriften.
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 november 2004 @ 22:16:20 #186
7889 tong80
Spleenheup
pi_23203916
Ok, weer wat geleerd.

dinsdag 9 november 2004 @ 22:17:45 #187
45206 Pietverdriet
pi_23203969
Zoiets als Kosher, maar dan voor moslims
  dinsdag 9 november 2004 @ 23:50:59 #188
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_23207551
Halal heet dat in de meeste supermarkten hiero.
pi_23208237
nooit van gehoord , ik kijk de volgende uitzending.
De Puta Madre
  woensdag 10 november 2004 @ 00:40:30 #190
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_23208824
Dat is ritueel geslacht vlees, maar inderdaad, volgende week weten we meer daarover
Ik vond het voorstukje er al wel prikkelend uitzien, ik ga kijken!
pi_23209011
Was idd wel een leuke aflevering.
  woensdag 10 november 2004 @ 01:41:52 #192
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23209579
Ik heb me rotgelachen bij het opmeten van die bruine bonen van de laatste aflevering.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_23209608
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgende week over Helal.
Beter bekend als Halal in Nederland. Halal kroketten verkrijgbaar bij Febo.
  woensdag 10 november 2004 @ 01:47:50 #194
45206 Pietverdriet
pi_23209634
De aflevering over smaakversterkers komt op 23 November om 21:30
http://www.rvu.nl/kvw/index.php?i=8&r=30&n=397
  woensdag 10 november 2004 @ 01:50:06 #195
45206 Pietverdriet
pi_23209658
enne, E 621 is wel degelijk Sodium glutamate, MSG , ve tsin
pi_23209670
Leuk programma
  woensdag 10 november 2004 @ 02:22:30 #197
45206 Pietverdriet
pi_23209881
Smaakversterkers

Ik lees en hoor altijd een hoop onzin over dit product, en vraag me dan af, als je er hoofdpijn van krijgt, waarom heeft heel china dan geen hoofdpijn?
Het komt trouwens van Nature voor in dingen als Salamie, Zeewier, Parmazaanse Kaas, Ansjovis,Jonge Erwtjes, gedroogde tomaten, Shitakes en nog veel meer producten.
Het werd voor het eerst geisoleerd in 1908 door Kikunae Ikeda uit Kelp. Dit wordt in Japan al sinds eeuwen gegeten (gedocumenteerd sinds 797)

Het hele verhaal over het Chinees restaurant syndroom begon in 1968 toen Robert Ho Man Kwok een brief schreef aan de New England journal of medicine schreef. HIj merkte hier in op dat ie wel eens hoofdpijn had na het bezoek aan een chinees restaurant.

ZONDER enige wetenschappelijke research kregen smaakversterkers er de schuld van. Zonder enige research nog enige wetenschappelijke reden.

Pas in 1993, let wel, 25 jaar later ! Werd het eerste wetenschappelijke dubbelblinde onderzoek naar smaakversterkers en hoofdpijn gedaan. (Tarasof en Kelly) Ze maakten eerst gehakt van voorgaande onderzoeken, die absoluut onwetenschappelijk bleken, statistiek verkeerd gebruikten.
De Enige persoon die in hun zeer grondige onderzoek een postief gaf, reageerde op een placebo!
Er is geen enkel bewijs voor dat MSG hoofdpijn veroorzaakt als ding op zich, het enige verband wat is aangetoont is dan mensen die een tekort hebben aan vitamine B6 hoofdpijn kunnen krijgen indien ze MSG binnen krijgen. (Karl Folkers, uni van Texas) Na behandeling met vitamine B6 verdwijnen dan de verschijnselen
MVG
Piet Verdriet

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 10-11-2004 13:54:45 ]
pi_23213602
Die vent van bonduelle die nog even een extra hapje gaat nemen van zijn product, wat een ongelooflijke glibberige slijmerd!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 10 november 2004 @ 11:13:06 #199
104779 divX_Xvid
Retro Gangsta
pi_23213714
koude bruine bonen uit een glazen schaal eten
Art comes to you proposing frankly to give nothing but the highest quality to your moments as they pass.
pi_23217967
die goeie kopen bonen zagen er uit als snot.
ergens zal er toch wel verschil in zitten
De Puta Madre
  woensdag 10 november 2004 @ 18:46:44 #201
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_23222992
quote:
Op woensdag 10 november 2004 11:13 schreef divX_Xvid het volgende:
koude bruine bonen uit een glazen schaal eten
Idd uit een GLAZEN SCHAAL......

Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  woensdag 10 november 2004 @ 18:50:58 #202
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_23223078
Vond het trouwens niet zo'n hele sterke aflevering. Er werd hier niet iets verrassends geproduceerd, het was bij mij wel redelijk bekend. Alleen mooi dat die vent van Bonduelle eerst aan de telefoon iets over HAk zegt en als ze met de camera erbij zijn glashard ontkent. Ben benieuwd naar volgende week aangezien dat iets is waar ik niet veel over weet. Ja, Halal is geslacht volgens bepaalde eisen maar welke dat nu precies zijn.......
  woensdag 10 november 2004 @ 19:04:11 #203
45206 Pietverdriet
pi_23223400
Zou me niets verbazen als die aflevering niet wordt uitgezonden, want zal wel te polariserend zijn
  woensdag 10 november 2004 @ 19:18:26 #204
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_23223801
Mag toch hopen van niet, dan kunnen we wel meer van de buis halen.

Leuke site trouwens, bijvoorbeeld onder het kopje Nieuws; De bonduelle sfeer binnen de Swing band van Bonduelle "Dan delen we blikjes uit en zingen we het Bonduelle lied.".....

http://www.rvu.nl/kvw/index.php?r=30
  woensdag 17 november 2004 @ 00:06:34 #205
45206 Pietverdriet
pi_23367324
Iemand nog meer de uitzending over Halal gezien? Verbaasd dat vrijwel alle kaas en kalfsvlees sowieso Halal is? Ik wel. Goed staaltje hollandse handelsgeest.
  woensdag 17 november 2004 @ 00:14:11 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23367507
quote:
Op woensdag 17 november 2004 00:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Iemand nog meer de uitzending over Halal gezien? Verbaasd dat vrijwel alle kaas en kalfsvlees sowieso Halal is? Ik wel. Goed staaltje hollandse handelsgeest.
Gezien.

Was weer leuke uitzending waarbij bleek dat ik morgen ook halal kan zetten op al mijn producten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_23367811
Eh, ooit uitzending van de moslim omroep gezien.....Gelovige joden en christenen mogen halal slachten..
Niet zomaar, gelovige christenen en joden zijn ook het volkvan het Boek
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_23473580
Ik heb net even de stream gekeken.

Een leuk gespekje met de halal-slager:
Vragensteller: "Kunt u dan aan mij bijvoorbeeld aan een stuk vlees laten zien hoe ik kan zien dat het halal is?"
Slager: "Ja, je ziet het gewoon aan kleur."
"Want wat voor kleur is dit dan?"
"Dit is gewoon halal kleur."
"Halal kleur?"
"Een kleur van een vlees die halal gesneden is ziet zo'n kleur uit."
"Hoe zou 't er uit zien als het niet halal gesneden was ?
"Ik heb het nooit gezien."
  dinsdag 23 november 2004 @ 22:05:22 #209
45206 Pietverdriet
pi_23527584
Naar aanleiding van de uitzending over smaakversterkers had ik al een stukje geschreven voor het forum, mooi om te zien dat ook de expert die ze in de uitzending het zelfde zei. Er is geen enkel bewijs voor de negatieve invloeden van smaakversterkers. (Zie ook boven)

De complot theorie van dat het toevoegen van smaakversterkers aan eten om mensen meer te laten eten is vergezocht. Het toevoegen van zout of het lekker maken van je product bereikt het zelfde effect, en smaakversterkers maken een product vaak ook lekkerder. Je verwijt de fabrikant in principe dat ie een product maakt wat we lekker vinden.
pi_23529497
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 22:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Naar aanleiding van de uitzending over smaakversterkers had ik al een stukje geschreven voor het forum, mooi om te zien dat ook de expert die ze in de uitzending het zelfde zei. Er is geen enkel bewijs voor de negatieve invloeden van smaakversterkers. (Zie ook boven)

De complot theorie van dat het toevoegen van smaakversterkers aan eten om mensen meer te laten eten is vergezocht. Het toevoegen van zout of het lekker maken van je product bereikt het zelfde effect, en smaakversterkers maken een product vaak ook lekkerder. Je verwijt de fabrikant in principe dat ie een product maakt wat we lekker vinden.
Heb het begin van de aflevering gezien. En ja er is gezegd dat het in princiepe niet schadelijk is. Weet niet of het in de afevering is gezegd, maar heb wel eens gehoord van een mogelijke allergie voor E62/MSG/Vé-Tsin. Maar goed het is niet schedlijk en goedgekeurd. Daarover kunnen we de industrie niets verwijten

Wat de industrie wel te verwijten valt is het verkopen van smakeloze massa, kunstmatig opgewerkt met MSG. Zoals het treffende voorbeeld van de gedroogde worst, een beetje smaakversterker erin en je kan dat ding eerder verkopen met meer vocht erin. Aangezien voedingswaar wordt verkocht op gewicht en water nu eenmaal minder kost dan worst. Vandaar dat vlees vaak wordt geinjecteerd met water om het zwaarder te maken.

Als laatste nog een aardige opmerking van Pierre Wind (sathe test in de NieuweRevu) over smaakversterkers:
quote:
De smaak is verschrikkelijk, waarom zou je die in godsnaam moeten versterken..........
  dinsdag 23 november 2004 @ 23:09:36 #211
45206 Pietverdriet
pi_23529854
Fixers, dan kan je ook de industrie verwijten dat men zout, suiker of kruiden toevoegt. Als jij authentieke worst wil, dan moet je die kopen, en daar zit het ook in, van nature. Net zo als er suikers in fruit zitten. Je kan de industrie wel verwijten dat ze smerige troep in potjes verkopen, maar dat is niet het probleem. Het probleem is dat mensen het willen eten. Voorlopig floppen er ondanks test en smaakpanels markonderzoek en veel reclame nog een 9 van de 10 producten schat ik.
  dinsdag 23 november 2004 @ 23:21:37 #212
45206 Pietverdriet
pi_23530297
Trouwens die allergie of overgevoeligheid die mensen beweren te hebben, daar blijkt niets uit wetenschappelijk onderzoek.
pi_23533210
Ik wordt ook gewoon gek van mensen die voedsel zonder vetsin willen, "want dat is heel slecht voor je"
Lijkt mij bull*. Een klein beetje smaakversterker kan eventueel slecht zijn als je daar sterk allergisch op reageert. Maar voor ieder gewoon persoon is dat niet erg.
Je kan imho ook gewoon allergisch zijn voor gluten, alsof zetmeel dan per definitie slecht voor je is.
pi_23555936
Even die nuance lezen. Ik heb wel gehoord van een mogelijke MSG allergie, ik zeg niet dat iedereen dat heeft. Ik ben zelf toch al niet zo dol op al die moderne allergietjes, al moet ik bekennen dat ik zelf ook een bizarre heb.

Kan namelijk niet tegen iets dat in/op de schil van graany smith's zit. Heel obscuur allemaal, want andere appels vormen geen probleem. Komt er zo'n 'lollige' allergoloog die zecht dat ik dat ding dan maar dik moet schillen en eventjes tien minuten. Dan is de het lekkere van die appel ook wel af, oen!!
pi_23588048
Is het niet keurkings dienst van waren of zeg ik nu iets heel stoms
  vrijdag 26 november 2004 @ 15:42:28 #216
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_23588418
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 13:50 schreef MaRySe het volgende:
Nu zeg je iets heel stoms...

Het is keuringsdienst van waarde. En als je het topic verder had gelezen dan snap je ook waarom het zo heet.
  vrijdag 26 november 2004 @ 17:01:44 #217
45206 Pietverdriet
pi_23590202
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 13:50 schreef MaRySe het volgende:
www.kvw.tv
pi_23591026
quote:
Op woensdag 24 november 2004 02:05 schreef shredder het volgende:

Je kan imho ook gewoon allergisch zijn voor gluten, alsof zetmeel dan per definitie slecht voor je is.
Guten zijn eiwitten...

Maar idd, je hebt gelijk
  vrijdag 26 november 2004 @ 17:39:41 #219
45206 Pietverdriet
pi_23591056
En er is een groot verschil tussen mensen die allergies te zijn voor gluten, en mensen die het beweren te zijn.
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:29:21 #220
45206 Pietverdriet
pi_23679300
* Pietverdriet zit al klaar met melk en koekies
pi_23679319
Eet jij speelgoedhelicopters?
pi_23679715
Steun Teun!. Aan het begin van dit seizoen hadden ze een item over de kindslaven in afrika, die door de chocoladeindustrie ingezet worden in de cacaoteelt. Toen opperde Teun ook het idee om zichzelf aan te klagen, leek mij niet echt serieus., maar hij is er dus nog steeds mee bezig Hopelijk dat er wat uitkomt, en de chocoladeindustrie ook 's wat veranwoorder gaat handelen/produceren.
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:49:35 #223
45206 Pietverdriet
pi_23679825
* Pietverdriet heeft chocolade gegeten, ben ik nu strafbaar?
pi_23679882
ja, alleen justitie wil je niet veroordelen (volgens de advocaat in KVW)
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:01:29 #225
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23680174
Hilarische uitzending weer.
De gedoe met die helicopter en die vent van Intertoys die tot in China achtervolgd wordt, maar nog steeds de pers niet te woord wil staan.
Heb in een deuk gelegen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_23681037
Ja, Intertoys heeft het goed voor elkaar. Een persvoorlichter, die de pers geeneens te woord wil staan. Omdat hij het zogenaamd te druk heeft met andere dingen. iig geen reclame voor het bedrijf om geen openheid van zaken te geven
pi_23681162
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:01 schreef golfer het volgende:
Heb in een deuk gelegen.
Ik niet.
De inhoud van het programma is best grappig enzo, maar dat kloot-figuur presenteert als een droogkloot, gewoon niet grappig.

Het had beter gekund met dezelfde inhoud, maar een goeie presentatie.
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:38:22 #228
45206 Pietverdriet
pi_23681510
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:28 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ik niet.
De inhoud van het programma is best grappig enzo, maar dat kloot-figuur presenteert als een droogkloot, gewoon niet grappig.

Rot op, je hebt gewoon een pestbui vanavond. Je begon ook al tegen mij te blazen of ik helicopters at.
pi_23681847
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rot op, je hebt gewoon een pestbui vanavond. Je begon ook al tegen mij te blazen of ik helicopters at.
Rot op, ik was keiserieus. Ja niet over die helicopters. *Blaas*
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:02:15 #230
45206 Pietverdriet
pi_23682443
pi_23688710
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:28 schreef veldmuis het volgende:

Ik vind de presentatie een van de sterkere punten van het programma. Dat gemaakt leuk doen wat je tegenwoordig zoveel op tv ziet is er tenminste niet bij.
Lang leve de verfrissende droogkloten
pi_23751064
Genieten it is
pi_23755021
De presentatie vind ik juist werelds. Lekker droog idd, vooral bij de telefoontjes naar de klanten services. Heerlijk om te horen hoe ze mensen keer op keer stil weten te krijgen door gewoon slim hun stelling over te brengen.
Wel vind ik het jammer dat er dit seizoen niet echt spraakmakende onderwerpen bijzitten. Ik had bijvoorbeeld veel verwacht van ve-tsin, maar die aflevering was juist erg mild. De leukste tot nu toe is de speelgoed aflevering van afgelopen week, schitterend dat gekloot met dat helicoptertje. Volgende week het 2e deel.
pi_23755788
Het is één van de mooiste progamma's van de publieke omroep. Ik vind het wel jammer dat het zo kort duurt. Maak er dan een half uurtje of er drie kwartier van.
  zondag 5 december 2004 @ 20:29:48 #235
16715 Mylene
*schatje*
pi_23784525
Iemand gisteren Kassa gezien?? Daarin ook een instructeur radiografisch vliegen die tot de conclusie kwam dat de helikopter niet naar behoren werkt. Hij gaf dit en dat hij het een schande vindt dat het gekozen is tot 'Speelgoed van het Jaar' te kennen tegenover Thom van der Panne, juryvoorzitter van de instantie, die op zijn beurt bleef volhouden dat het ding wel werkt.

Het zou mij ook niets verbazen als die lui die het speelgoed moeten beoordelen omgekocht worden.

uitzendinggemist
pi_23809381
Ik heb de uitzending over diervoeders niet helemaal begrepen.
Nu weet ik nog niet of de kattenbrokjes van Hill's, technical, royal canin enzo echt beter zijn dan andere brokjes.
Het ging meer over nat voer.
pi_23827391
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb de uitzending over diervoeders niet helemaal begrepen.
Nu weet ik nog niet of de kattenbrokjes van Hill's, technical, royal canin enzo echt beter zijn dan andere brokjes.
Het ging meer over nat voer.
Tsja... maar ik denk dat de teneur wel duidelijk was... het is allemaal dezelfde zooi... welk merk je ook neemt, er zit meer zooi in dan vlees of gezonde dingen voor je dier...
pi_23827424
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:27 schreef wendy-tje het volgende:

Tsja... maar ik denk dat de teneur wel duidelijk was... het is allemaal dezelfde zooi... welk merk je ook neemt, er zit meer zooi in dan vlees of gezonde dingen voor je dier...
Precies, alleen kan het zijn dat je echt verschil bij je kat merkt w.b. ontlastingprobs of zo, maar dat komt dan door hoe je kat op het voer (of de veranderingen in het voer) reageert, en niet aan het voer zelf.

Volgens de dierenarts maakte ik ook de fout door natvoer te geven en steeds te wisselen van droogvoer.
1 soort droogvoer/of wat verschillende pakken standaard door elkaar gemikt en niet te veel afwisselen schijnt volgens haar het beste voor de spijsvertering te zijn.
pi_23828945
Wat een slappe aflevering gisteren trouwens over die speelgoedfabrieken. Het viel me hardstikke mee hoe die mensen daar werkten: nette fabrieken, geen kinderen en die flats zagen er ook niet slecht uit. Beetje lomp om je westerse normen qua arbeidsomstandigheden op een ander land toe te passen.
Het is net zoiets als naar Africa gaan en dan verontwaardigd zijn dat ze geen 10 mbit internet in hun kleihut hebben .
pi_23829049
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:20 schreef Lexie het volgende:
Wat een slappe aflevering gisteren trouwens over die speelgoedfabrieken. Het viel me hardstikke mee hoe die mensen daar werkten: nette fabrieken, geen kinderen en die flats zagen er ook niet slecht uit. Beetje lomp om je westerse normen qua arbeidsomstandigheden op een ander land toe te passen.
Het is net zoiets als naar Africa gaan en dan verontwaardigd zijn dat ze geen 10 mbit internet in hun kleihut hebben .
Mwah, het gaat natuurlijk meer om het principe... het WNF geeft aan dat alles goed en netjes gebeurt, willen daar vervolgens niks over zeggen etc. Juist zo'n ideeele organisatie als het WNF zou wel wat meer openheid van zaken mogen geven
  woensdag 8 december 2004 @ 11:33:08 #241
45206 Pietverdriet
pi_23829168
quote:
IDD
  woensdag 8 december 2004 @ 11:34:08 #242
45206 Pietverdriet
pi_23829182
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:25 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Mwah, het gaat natuurlijk meer om het principe... het WNF geeft aan dat alles goed en netjes gebeurt, willen daar vervolgens niks over zeggen etc. Juist zo'n ideeele organisatie als het WNF zou wel wat meer openheid van zaken mogen geven
Dat is een andere discussie, maar je hebt wel gelijk, het is schandalig dat WNF geen openheid geeft.
  woensdag 8 december 2004 @ 11:58:27 #243
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_23829596
quote:
Ik vond het commentaar van die nederlandse ondernemer zeer reëel: qua arbeidsomstandigheden kun je gewoonweg niet verwachten, dat een land in ontwikkeling direct op het niveau zit van bijvoorbeeld Nederland. Dit is een ontwikkeling die geleidelijk gaat en heeft rechtstreeks te maken met (algemene) welvaart, scholing e.d..

Vergeet ook niet dat bijvoorbeeld kinderarbeid ook pas definitief begin vorige eeuw is afgeschaft in Nederland. Relatief niet zo heel erg lang geleden dus.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_23829665
Ik zie die Chinezen al kijken als ze opeens een steuntje onder hun voeten krijgen en op een skippybal moeten zitten tegen de RSI .
pi_23829681
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:58 schreef Litman het volgende:

[..]

Ik vond het commentaar van die nederlandse ondernemer zeer reëel: qua arbeidsomstandigheden kun je gewoonweg niet verwachten, dat een land in ontwikkeling direct op het niveau zit van bijvoorbeeld Nederland. Dit is een ontwikkeling die geleidelijk gaat en heeft rechtstreeks te maken met (algemene) welvaart, scholing e.d..

Vergeet ook niet dat bijvoorbeeld kinderarbeid ook pas definitief begin vorige eeuw is afgeschaft in Nederland. Relatief niet zo heel erg lang geleden dus.
Klopt, net als dat de vakbeweging, pensioenvoorzieningen etc ook nog niet zo lang bestaan...
  woensdag 8 december 2004 @ 12:05:03 #246
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_23829720
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:02 schreef Lexie het volgende:
Ik zie die Chinezen al kijken als ze opeens een steuntje onder hun voeten krijgen en op een skippybal moeten zitten tegen de RSI .
Ik vond wel dat die chinees die teddyberen aan het 'stuffen' was heel angstig keek. Hij ging ook heel snel weer verder met zijn werk na het 'spontane' interview om de verloren tijd weer in te halen...
  woensdag 8 december 2004 @ 12:12:30 #247
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_23829847
Het ging over kinderrrrrrarbeid, niet over de juiste werkhouding. Chinezen zijn behoorlijk flexibel...dusssss.

Dom liberaal geblaat hier.

Het past gewoon niet als je als industrie zijnde, geworteld in een westers land, je producten laat fabriceren in landen waar regels getreden worden die je zelf in acht houdt. Dat heet, het in stand houden en profiteren van.
Je mag best je producten daar laten maken omdat het zo lekker goedkoop is, daar kan je geen ondernemer ongelijk in geven.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  woensdag 8 december 2004 @ 12:13:03 #248
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_23829858
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:03 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Klopt, net als dat de vakbeweging, pensioenvoorzieningen etc ook nog niet zo lang bestaan...
Op een of andere manier denken veel mensen dat dit universele rechten zijn, die al sinds het begin van de mensheid bestaan. Niets is minder waar inderdaad.
  woensdag 8 december 2004 @ 12:14:31 #249
45206 Pietverdriet
pi_23829886
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:12 schreef turnpike het volgende:
Het past gewoon niet als je als industrie zijnde, geworteld in een westers land, je producten laat fabriceren in landen waar regels getreden worden die je zelf in acht houdt. Dat heet, het in stand houden en profiteren van.
Je mag best je producten daar laten maken omdat het zo lekker goedkoop is, daar kan je geen ondernemer ongelijk in geven.
Spreek je jezelf niet een beetje tegen?
  woensdag 8 december 2004 @ 12:16:24 #250
99899 turnpike
pi_23829927
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Spreek je jezelf niet een beetje tegen?
Nee...

Maar je mag jezelf verduidelijken, ik bijt niet.
  woensdag 8 december 2004 @ 12:18:00 #251
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_23829953
quote:
Het ging over kinderrrrrrarbeid, niet over de juiste werkhouding. Chinezen zijn behoorlijk flexibel...dusssss.

Hoewel ik het in de kern met je eens ben, heb je wel een praktisch probleem: er blijven bijzonder weinig produkten over die je kunt gebruiken. China is de 'manufacturer' van de wereld en jij profiteert daar op dit moment (waarschijnlijk) ook van, en houdt zo het systeem in stand.
pi_23829989
quote:
Mee eens.
pi_23830009
quote:
Bij dit programma gaat het soms in eerste instantie over het een, en later over het ander... Maar ik denk dat jij ook wel flexibel wordt als je moet werken voor een hongerloontje
quote:
Oh ja? Fijn dat jij zo'n inhoudelijke reactie geeft
quote:
dus: ethisch gezien klopt het niet, maar economisch gezien heel slim?
  woensdag 8 december 2004 @ 12:25:44 #254
99899 turnpike
pi_23830112
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:18 schreef Litman het volgende:

[..]

Hoewel ik het in de kern met je eens ben, heb je wel een praktisch probleem: er blijven bijzonder weinig produkten over die je kunt gebruiken. China is de 'manufacturer' van de wereld en jij profiteert daar op dit moment (waarschijnlijk) ook van, en houdt zo het systeem in stand.
Dat klopt, het begint met consumeren.

Het gaat mij er ook niet om dat de mensen in China in precies dezelfde omstandigheden moeten werken als wij hier in de westerse maatschappij. Ik vind het wel heel belangrijk dat we bepaalde, in verdragen, vastgelegde "values" blijven respecteren.
Dat je van zo'n fabriek eist dat ze geen kinderen te werk stellen lijkt mij een plicht en geen onderhandelingspunt.
  woensdag 8 december 2004 @ 12:34:19 #255
99899 turnpike
pi_23830286
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:21 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Bij dit programma gaat het soms in eerste instantie over het een, en later over het ander... Maar ik denk dat jij ook wel flexibel wordt als je moet werken voor een hongerloontje
[..]
Natuurlijk, in China zal je moeten, daar is het geen kwestie van willen.
quote:
Oh ja? Fijn dat jij zo'n inhoudelijke reactie geeft
[..]
ach, gezien de lage olieprijzen mag ik gerust een aantal litertjes op het vuur gooien.
:p
quote:
dus: ethisch gezien klopt het niet, maar economisch gezien heel slim?
Sja, als bedrijf zul je moeten blijven concurreren, daar moet je realistisch in zijn.
pi_23831394
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:34 schreef turnpike het volgende:

Sja, als bedrijf zul je moeten blijven concurreren, daar moet je realistisch in zijn.
Tsja, zo werkt dat. Tijdens mijn stageonderzoek een tijdje geleden kwam ik een hoop bedrijven tegne die hun productie naar china wilden verplaatsen. Geef ze eens ongelijk.

Toch denk ik dat bedrijven wel een maatschappelijke functie zouden kunnen vervullen voor de arbeidsomstandigheden aldaar. Maar goed, dat is aan het bedrijf zelf.
  woensdag 8 december 2004 @ 13:45:53 #257
99899 turnpike
pi_23831632
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:32 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Tsja, zo werkt dat. Tijdens mijn stageonderzoek een tijdje geleden kwam ik een hoop bedrijven tegne die hun productie naar china wilden verplaatsen. Geef ze eens ongelijk.

Toch denk ik dat bedrijven wel een maatschappelijke functie zouden kunnen vervullen voor de arbeidsomstandigheden aldaar. Maar goed, dat is aan het bedrijf zelf.
Bedoel je de westerse bedrijven of de andere partij ?
pi_23832243
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:45 schreef turnpike het volgende:

[..]

Bedoel je de westerse bedrijven of de andere partij ?
de westerse bedrijven. Zij hebben in zoverre een sterke positie dat ze een 'goede' behandeling van werknemers zouden kunnen afdwingen. Dat kan ook economisch aantrekkelijk zijn voor het westerse bedrijf...
  Eindredactie Games woensdag 8 december 2004 @ 15:08:45 #259
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_23833162
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:22 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

de westerse bedrijven. Zij hebben in zoverre een sterke positie dat ze een 'goede' behandeling van werknemers zouden kunnen afdwingen. Dat kan ook economisch aantrekkelijk zijn voor het westerse bedrijf...
tuurlijk is dat niet ecomisch aantrekkelijk, want dan gaan de prijzen omhoog. en dat wil jij ook niet
pi_23833214
Gemist deze week Wordt het herhaald? En zo ja, wanneer?
pi_23833227
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:08 schreef donald_dick het volgende:

[..]

tuurlijk is dat niet ecomisch aantrekkelijk, want dan gaan de prijzen omhoog. en dat wil jij ook niet
Economisch aantrekkelijk kan ook zijn dat een bedrijf zich profileert als een bedrijf met aandacht voor de mensenrechten... dat kan de verkoop een enorme boost geven. Economie is meer dan alleen prijzen
pi_23833242
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:11 schreef Scrutinizer het volgende:
kijk eens op www.kwv.nl daar staan alle uitzendingen online
  woensdag 8 december 2004 @ 15:12:40 #263
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23833253
quote:
Je kunt het nakijken op via deze link
Poef.....gone! ©golfer
pi_23833265
quote:
http://www.rvu.nl/kvw/
pi_23833279
Great minds think alike.
  woensdag 8 december 2004 @ 15:14:21 #266
99899 turnpike
pi_23833302
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:11 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Economisch aantrekkelijk kan ook zijn dat een bedrijf zich profileert als een bedrijf met aandacht voor de mensenrechten... dat kan de verkoop een enorme boost geven. Economie is meer dan alleen prijzen
In neverland misschien.

De rest van die kapitalistische honden moet nog steeds gewoon aan de lijn worden gehouden.
  Eindredactie Games woensdag 8 december 2004 @ 15:19:26 #267
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_23833403
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:11 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

ja dat zeiden ze ook van biologisch vlees, maar een gemiddelde cnsument gaat geen kipfilet kopen wat 2x zo duur is dan een gewoon lappie kipfilet.
pi_23833408
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:14 schreef turnpike het volgende:

[..]

In neverland misschien.

De rest van die kapitalistische honden moet nog steeds gewoon aan de lijn worden gehouden.

Het begint hier teveel op POL te lijken zo
pi_23833418
Tnx @ Wendy-tje, Golfer en Eightball
pi_23833436
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:19 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ja dat zeiden ze ook van biologisch vlees, maar een gemiddelde cnsument gaat geen kipfilet kopen wat 2x zo duur is dan een gewoon lappie kipfilet.
Das ook wel het slechtste voorbeeld idd... omdat de vleesprijzen chrinisch te laag zijn, is het biologische in verhouding ook gewoon te duur
  woensdag 8 december 2004 @ 15:33:32 #271
99899 turnpike
pi_23833696
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:19 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Het begint hier teveel op POL te lijken zo
Ohjadaswaarook.

Maar de welvaart in China heeft directe relatie met de emigratie vanuit dat land, zo kunnen we makkelijk een bruggetje bouwen naar de overvloed aan chinese restaurants in NL. Ofzo......
pi_23833919
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:33 schreef turnpike het volgende:

[..]

Ohjadaswaarook.

Maar de welvaart in China heeft directe relatie met de emigratie vanuit dat land, zo kunnen we makkelijk een bruggetje bouwen naar de overvloed aan chinese restaurants in NL. Ofzo......
Oeh leuk! Complottheorietjes
pi_23834922
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:10 schreef DinoPK het volgende:
De presentatie vind ik juist werelds. Lekker droog idd, vooral bij de telefoontjes naar de klanten services. Heerlijk om te horen hoe ze mensen keer op keer stil weten te krijgen door gewoon slim hun stelling over te brengen. Wel vind ik het jammer dat er dit seizoen niet echt spraakmakende onderwerpen bijzitten. Ik had bijvoorbeeld veel verwacht van ve-tsin, maar die aflevering was juist erg mild. ...
Van de website
quote:
Hallo? Vetsin ja, vetsin nee?
De KvW belt een Chinees restaurant over vetsin

KVW: "Goedemiddag, ik wilde misschien een hapje bij u gaan eten en ik wil weten of u in uw Chinese keuken vetsin gebruikt."
CHINEES: "Ja, vetsin niet."
KVW: "Oh."
CHINEES:: "Geen vetsin hè."
KVW: "Nee?"
CHINEES: "Jij wilt vetsin?"
KVW: "Nee, ik wil liever geen vetsin."
CHINEES: "Ja daarom. Wij geven geen vetsin."
KVW: "Wat is er slecht aan vetsin?"
CHINEES: "Nee, als jij wil niet, dan geven wij niet. Als je wil, dan wij geven wel."
KVW: "Oh, jullie gebruiken het wel."
CHINEES: "Ja. Maar voor sommige mensen is het een beetje lastig die vetsin, dan doen wij het niet."
KVW: "Wat vindt u zelf lekkerder, met of zonder vetsin?'
CHINEES: "Eigenlijk is met vetsin de smaak een beetje lekker."
KVW: "Dus u gebruikt het zelf wel en u bent nog steeds helemaal gezond?'
CHINEES: (lacht) "Ok, gefeliciteerd. Kom es eten."
KVW: "Ja, ik kom het een keertje proberen."
CHINEES: "Hoe laat kom je?'
KVW: "Nee ik wil niet reserveren, ik kom wel een keertje langs."
CHINEES: "Dat is echt fijn, dan zal ik zo een knappe jongen zien, hè?"
KVW: "Er komt een knappe jongen?"
CHINEES: "Ik zal misschien een knappe jongen zien, ik bedoelde jij, ik kan helemaal niet wachten. Want ik werk hier en als jij komt langs, dan kan ik jou zien, toch?"
KVW: "Ja, dat is wel leuk ja."
CHINEES: "Daarom ik zeg, ik kan hele knappe jongen zien. Dus als jij gelijk even langs kan komen dan is het echt gezellig."
KVW: "Ha-ha-ha!"
CHINEES: "Dan weet je genoeg hè? Ok dag!"
KVW: "Ja, bedankt."
een van dè betere telefoontjes
pi_23835125
Ik vind Wouter Klootwijk het beste aan de telefoon.
Op zeer beleefde en vriendelijke wijze, maar ultra-zuigerig, een klantenservice over de kling jagen. Heerlijk. Roland Duong moet echt telefoontraining hebben.
  woensdag 8 december 2004 @ 23:08:30 #275
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_23844159
Roland gaat het ook steeds beter doen vind ik, die nieuwe gast vind ik daarintegen echt een lul.
Gaat hij naar die bruine bonen-directeur en als die mondige directeur dan wat zegt dan antwoordt hij veel te vaak met: ok?
Kritische vragen stellen, scherp denken, zuigen, dat willen we!

Ik vond de aflevering van gisteren kut, ze kunnen het beter bij de voedingsmaffia houden, is nog genoeg in te ontdekken, veel interessanter dan zo'n kuthelicopter.
pi_23844797
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:08 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik vond de aflevering van gisteren kut, ze kunnen het beter bij de voedingsmaffia houden, is nog genoeg in te ontdekken, veel interessanter dan zo'n kuthelicopter.
Nah, ik vind het ook wel leuk als ze andere dingetjes behandelen.
En dan een pruduct laten afzeiken door eigen mensen van Nikko waar de directeur bij staat vind ik echt klasse. Vergeet de (waarschijnlijk opgepoetste) verkoopcijfers niet, 18.000 stuks @100 euro...
Best interessant dus, zo vlak voor de kerst.
pi_23845006
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:08 schreef BBQ-kip het volgende:
Roland gaat het ook steeds beter doen vind ik.
Aan de telefoon kan dat veel beter. Bij hem wordt het meteen een vraag & antwoordspel.
Bij die andere jongens vaak ook.
-vraag
-antwoord
-vraag
-antwoord
etc.
Dat wekt vaak genoeg irritatie op aan de andere kant. Gisteren bij meneer Cornelissen en het WNF nog.
Als Wouter aan de telefoon zit wordt het meteen een gesprek. Hij sust de tegenpartij licht in slaap, stelt zuigerig zijn vragen en krijgt vaak antwoord.
  zaterdag 11 december 2004 @ 15:12:29 #278
45206 Pietverdriet
pi_23898897
Zag net de herhaling van Kassa waar de speelgoed van het jaar figuur werd doorgezaagd over de helicopter. Wat een idioot. Hij bleef maar volhouden dat het ding vliegt, ook al kan dat niet. Die man weet echt niet hoe je met zoiets omgaat.
  zondag 12 december 2004 @ 12:56:51 #279
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_23917208
Ik hb het ook gezien bij Kasse, geweldig, zelfs iemand van Nikko houd het ding niet in de lucht.
  zondag 12 december 2004 @ 13:10:30 #280
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23917526
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:56 schreef Chielus het volgende:
Ik hb het ook gezien bij Kasse, geweldig, zelfs iemand van Nikko houd het ding niet in de lucht.
Ja en dat was dan speelgoed van het jaar......
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 12 december 2004 @ 14:33:01 #281
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_23919290
Net als het Voedingscentrum is die "Speelgoed van het jaar"-verkiezing natuurlijk een grote fake-show om zoveel mogelijk van hun eigen prullaria te verkopen.
  maandag 13 december 2004 @ 12:32:42 #282
99899 turnpike
pi_23939178
Mij lijkt het anders geweldig speelgoed om "terroristje in Baghdad" mee te spelen.
  maandag 13 december 2004 @ 23:09:54 #283
45206 Pietverdriet
pi_23955660
Van de site van KVW
quote:
Beste kijkers,

De Keuringsdienst van Waarde heeft veel reacties gekregen op de uitzending over e621 / Vetsin.

Een van de opmerkingen was dat we te weinig aandacht hadden voor de gevolgen van deze smaakversterker.

Daarom zoeken wij voor onze speciale eindejaarsuitzending proefpersonen die volgende week voor de camera de gevolgen kunnen demonstreren van het gebruik van e621 / Vetsin.

Wilt u meedoen, dan kunt u een e-mail sturen naar:

kvw@rvu.nl
  dinsdag 14 december 2004 @ 08:42:46 #284
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_23960870
Whahaha, geweldig!
Wedden dat dan alle muppets die reageerden niet op komen dagen.
Ik vind het wel een goede reactie hoor, erg grappig!
En die eindejaarsuitzending ga ik dan ook zeker kijken als die er komt, wat ik betwijfel.
  dinsdag 14 december 2004 @ 20:32:59 #285
45206 Pietverdriet
pi_23974708
Vanavond weer KVW.
pi_23976694
quote:
Misschien is dat wel met Photoshop gedaan. Dat kan natuurlijk ook nog

Edit: dit werd dus gezegd over de witte tanden van een tandpastareclamemodel. Door een mevrouw van het tandpastamerk zelf
Eeuwig vijfentwintig
pi_23976723
Lauwe aflevering.
pi_23977700
Die prodent mutsen, damn....nognooit zo'n dom promoteam gezien
pi_23978570
Vond het wel grappig vanavond .
pi_23979062
Yorin borduurt nog even voort op het thema van vanavond
Eeuwig vijfentwintig
pi_23980930
heel die zooi werkt dus niet,
de beste tip die ze aangaven, ....... onder de zonnebank gaan, met een bruine huid lijken je tanden witter......
yohh, zwartepieten hebben altijd witte tanden, dus t moet wel waar zijn.
De Puta Madre
  woensdag 22 december 2004 @ 13:52:34 #292
45206 Pietverdriet
pi_24137410
Ik vond dit een slechte, ja de allerslechste uitzending die ik tot nu toe gezien heb. Zo goed als andere uitzendingen waren, zo slecht was deze.
-> Er werd absoluut niet duidelijk gemaakt dat frituurvet met veel onverzadigde vetzuren heel snel vrije radicalen bevat.
-> Er werd absoluut niet gesproken over de smaak van friet
-> Er werd slechts over friet gesproken.
Persoonlijk frituur ik al jaaaren in ossewit, dierlijk vet. Heerlijke friet, en weinig vrije radicalen.
Het is ONZIN om te beweren dat onverzadigde vetten gezonder zijn dan verzadigde. Dit is deel van het hele cholesterol sprookje. Een hoog cholesterol gehalte in je bloed heeft zeer weinig te doen met wat je eet.
Terug naar de basis jongens, eerst je feiten op een rijtje voor je aan alle hypes mee doet.
Ik dacht dat KVW nu juist NIET mee deed aan modieuze snik snak, en goed wou berichten.

Nu zie ik dat KVW meedoen aan de hype.
Foei,
Valt vies, heel vies van KVW tegen!
pi_24137649
Ik heb het niet gezien... maar als ze dat over die vetzuren letterlijk zo gezegd hebben zou ik dat heel jammer vinden
  woensdag 22 december 2004 @ 17:06:59 #294
45206 Pietverdriet
pi_24141001
quote:
Op woensdag 22 december 2004 14:04 schreef wendy-tje het volgende:
Ik heb het niet gezien... maar als ze dat over die vetzuren letterlijk zo gezegd hebben zou ik dat heel jammer vinden
op www.kvw.tv kan je de aflevering kijken.
  woensdag 22 december 2004 @ 22:17:36 #295
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24147502
Vond het wel sterk over de Linol in de speciale linol frituur zit minder linol zuur dan in de gewone dit terwijl geadverteerd wordt met nu extra linol zuur........
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_24150290
die kilometers tanks met frituurvet , een pot nat.
luxe verpakking omheen, hoe luxer hoe duurder. natuurlijk.
en t komt er gewoon op neer, optijd nieuwe olie of frites vet vervangen., simpel toch?
De Puta Madre
pi_24163888
Vanavond dus weer een uitzending om 20.40 waarin o.a. het vervolg op het Bertolli-vrouwen verhaal
pi_24171121
quote:
Op donderdag 23 december 2004 19:00 schreef Scrutinizer het volgende:
Vanavond dus weer een uitzending om 20.40 waarin o.a. het vervolg op het Bertolli-vrouwen verhaal
al met al is t nep. ergens gezien, t is gewoon , made in Holland.
De Puta Madre
  zondag 26 december 2004 @ 22:49:56 #299
45206 Pietverdriet
pi_24225081
Made in Spain, Killer Mom,
Geweldige uitzending trouwens, eindelijk de dame van de saus gevonden.
Hopelijk wordt de biefstuk beter. Wat de spruit aangaat, vraag ik me af waarom de boeren geen cooperaties aangaan en een groentewinkel keten oprichten, dan kunnen ze hun groentes zonder de tussenhandel aan de man brengen, als ze zo goed weten hoe en wat...
Man had trouwens aan de andere kant wel gelijk, groentes in de meeste supermarkten zijn om te huilen slecht.
pi_24284719
Iemand Keuringsdienst van Waarde gezien??

Daarin één van gehaktdraaier's te gast die figureerde in de gehakt commercial van AH. De man had een dreigbrief naar het programma gestuurd omdat hij door het aan te kaak stellen van de herkomst van het vlees benadeeld werd in zijn inkomsten. Na die bewuste uitzending heeft AH het uizenden van de commercial namelijk gestaakt. Vervolgens kreeg hij van de makers een goedmakertje. Hij kon kiezen tussen een reis naar Botswana of ¤600 handje contantje. Hij koos voor dat laatste. En op de vraag of hij dat dan wilde delen met de andere acteurs antwoordde hij nee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 05-07-2005 11:20:22 ]
  woensdag 29 december 2004 @ 21:59:22 #301
45206 Pietverdriet
pi_24284888
Nee, darn, vergeten..
Kijk hem van de week wel online.
Nog meer leuks in de uitzending?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')