abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 december 2004 @ 12:18:00 #251
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_23829953
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:12 schreef turnpike het volgende:
Het ging over kinderrrrrrarbeid, niet over de juiste werkhouding. Chinezen zijn behoorlijk flexibel...dusssss.

Dom liberaal geblaat hier.

Het past gewoon niet als je als industrie zijnde, geworteld in een westers land, je producten laat fabriceren in landen waar regels getreden worden die je zelf in acht houdt. Dat heet, het in stand houden en profiteren van.
Je mag best je producten daar laten maken omdat het zo lekker goedkoop is, daar kan je geen ondernemer ongelijk in geven.
Hoewel ik het in de kern met je eens ben, heb je wel een praktisch probleem: er blijven bijzonder weinig produkten over die je kunt gebruiken. China is de 'manufacturer' van de wereld en jij profiteert daar op dit moment (waarschijnlijk) ook van, en houdt zo het systeem in stand.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_23829989
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:20 schreef Lexie het volgende:
Wat een slappe aflevering gisteren trouwens over die speelgoedfabrieken. Het viel me hardstikke mee hoe die mensen daar werkten: nette fabrieken, geen kinderen en die flats zagen er ook niet slecht uit. Beetje lomp om je westerse normen qua arbeidsomstandigheden op een ander land toe te passen.
Het is net zoiets als naar Africa gaan en dan verontwaardigd zijn dat ze geen 10 mbit internet in hun kleihut hebben .
Mee eens.
pi_23830009
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:12 schreef turnpike het volgende:
Het ging over kinderrrrrrarbeid, niet over de juiste werkhouding. Chinezen zijn behoorlijk flexibel...dusssss.
Bij dit programma gaat het soms in eerste instantie over het een, en later over het ander... Maar ik denk dat jij ook wel flexibel wordt als je moet werken voor een hongerloontje
quote:
Dom liberaal geblaat hier.
Oh ja? Fijn dat jij zo'n inhoudelijke reactie geeft
quote:
Het past gewoon niet als je als industrie zijnde, geworteld in een westers land, je producten laat fabriceren in landen waar regels getreden worden die je zelf in acht houdt. Dat heet, het in stand houden en profiteren van.
Je mag best je producten daar laten maken omdat het zo lekker goedkoop is, daar kan je geen ondernemer ongelijk in geven.
dus: ethisch gezien klopt het niet, maar economisch gezien heel slim?
  woensdag 8 december 2004 @ 12:25:44 #254
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_23830112
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:18 schreef Litman het volgende:

[..]

Hoewel ik het in de kern met je eens ben, heb je wel een praktisch probleem: er blijven bijzonder weinig produkten over die je kunt gebruiken. China is de 'manufacturer' van de wereld en jij profiteert daar op dit moment (waarschijnlijk) ook van, en houdt zo het systeem in stand.
Dat klopt, het begint met consumeren.

Het gaat mij er ook niet om dat de mensen in China in precies dezelfde omstandigheden moeten werken als wij hier in de westerse maatschappij. Ik vind het wel heel belangrijk dat we bepaalde, in verdragen, vastgelegde "values" blijven respecteren.
Dat je van zo'n fabriek eist dat ze geen kinderen te werk stellen lijkt mij een plicht en geen onderhandelingspunt.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  woensdag 8 december 2004 @ 12:34:19 #255
99899 turnpike
pi_23830286
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:21 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Bij dit programma gaat het soms in eerste instantie over het een, en later over het ander... Maar ik denk dat jij ook wel flexibel wordt als je moet werken voor een hongerloontje
[..]
Natuurlijk, in China zal je moeten, daar is het geen kwestie van willen.
quote:
Oh ja? Fijn dat jij zo'n inhoudelijke reactie geeft
[..]
ach, gezien de lage olieprijzen mag ik gerust een aantal litertjes op het vuur gooien.
:p
quote:
dus: ethisch gezien klopt het niet, maar economisch gezien heel slim?
Sja, als bedrijf zul je moeten blijven concurreren, daar moet je realistisch in zijn.
pi_23831394
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:34 schreef turnpike het volgende:

Sja, als bedrijf zul je moeten blijven concurreren, daar moet je realistisch in zijn.
Tsja, zo werkt dat. Tijdens mijn stageonderzoek een tijdje geleden kwam ik een hoop bedrijven tegne die hun productie naar china wilden verplaatsen. Geef ze eens ongelijk.

Toch denk ik dat bedrijven wel een maatschappelijke functie zouden kunnen vervullen voor de arbeidsomstandigheden aldaar. Maar goed, dat is aan het bedrijf zelf.
  woensdag 8 december 2004 @ 13:45:53 #257
99899 turnpike
pi_23831632
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:32 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Tsja, zo werkt dat. Tijdens mijn stageonderzoek een tijdje geleden kwam ik een hoop bedrijven tegne die hun productie naar china wilden verplaatsen. Geef ze eens ongelijk.

Toch denk ik dat bedrijven wel een maatschappelijke functie zouden kunnen vervullen voor de arbeidsomstandigheden aldaar. Maar goed, dat is aan het bedrijf zelf.
Bedoel je de westerse bedrijven of de andere partij ?
pi_23832243
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:45 schreef turnpike het volgende:

[..]

Bedoel je de westerse bedrijven of de andere partij ?
de westerse bedrijven. Zij hebben in zoverre een sterke positie dat ze een 'goede' behandeling van werknemers zouden kunnen afdwingen. Dat kan ook economisch aantrekkelijk zijn voor het westerse bedrijf...
  Eindredactie Games woensdag 8 december 2004 @ 15:08:45 #259
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_23833162
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:22 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

de westerse bedrijven. Zij hebben in zoverre een sterke positie dat ze een 'goede' behandeling van werknemers zouden kunnen afdwingen. Dat kan ook economisch aantrekkelijk zijn voor het westerse bedrijf...
tuurlijk is dat niet ecomisch aantrekkelijk, want dan gaan de prijzen omhoog. en dat wil jij ook niet
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_23833214
Gemist deze week Wordt het herhaald? En zo ja, wanneer?
pi_23833227
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:08 schreef donald_dick het volgende:

[..]

tuurlijk is dat niet ecomisch aantrekkelijk, want dan gaan de prijzen omhoog. en dat wil jij ook niet
Economisch aantrekkelijk kan ook zijn dat een bedrijf zich profileert als een bedrijf met aandacht voor de mensenrechten... dat kan de verkoop een enorme boost geven. Economie is meer dan alleen prijzen
pi_23833242
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:11 schreef Scrutinizer het volgende:
kijk eens op www.kwv.nl daar staan alle uitzendingen online
  woensdag 8 december 2004 @ 15:12:40 #263
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23833253
quote:
Je kunt het nakijken op via deze link
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_23833265
quote:
http://www.rvu.nl/kvw/
pi_23833279
Great minds think alike.
  woensdag 8 december 2004 @ 15:14:21 #266
99899 turnpike
pi_23833302
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:11 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Economisch aantrekkelijk kan ook zijn dat een bedrijf zich profileert als een bedrijf met aandacht voor de mensenrechten... dat kan de verkoop een enorme boost geven. Economie is meer dan alleen prijzen
In neverland misschien.

De rest van die kapitalistische honden moet nog steeds gewoon aan de lijn worden gehouden.
  Eindredactie Games woensdag 8 december 2004 @ 15:19:26 #267
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_23833403
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:11 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

ja dat zeiden ze ook van biologisch vlees, maar een gemiddelde cnsument gaat geen kipfilet kopen wat 2x zo duur is dan een gewoon lappie kipfilet.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_23833408
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:14 schreef turnpike het volgende:

[..]

In neverland misschien.

De rest van die kapitalistische honden moet nog steeds gewoon aan de lijn worden gehouden.

Het begint hier teveel op POL te lijken zo
pi_23833418
Tnx @ Wendy-tje, Golfer en Eightball
pi_23833436
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:19 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ja dat zeiden ze ook van biologisch vlees, maar een gemiddelde cnsument gaat geen kipfilet kopen wat 2x zo duur is dan een gewoon lappie kipfilet.
Das ook wel het slechtste voorbeeld idd... omdat de vleesprijzen chrinisch te laag zijn, is het biologische in verhouding ook gewoon te duur
  woensdag 8 december 2004 @ 15:33:32 #271
99899 turnpike
pi_23833696
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:19 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Het begint hier teveel op POL te lijken zo
Ohjadaswaarook.

Maar de welvaart in China heeft directe relatie met de emigratie vanuit dat land, zo kunnen we makkelijk een bruggetje bouwen naar de overvloed aan chinese restaurants in NL. Ofzo......
pi_23833919
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:33 schreef turnpike het volgende:

[..]

Ohjadaswaarook.

Maar de welvaart in China heeft directe relatie met de emigratie vanuit dat land, zo kunnen we makkelijk een bruggetje bouwen naar de overvloed aan chinese restaurants in NL. Ofzo......
Oeh leuk! Complottheorietjes
pi_23834922
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:10 schreef DinoPK het volgende:
De presentatie vind ik juist werelds. Lekker droog idd, vooral bij de telefoontjes naar de klanten services. Heerlijk om te horen hoe ze mensen keer op keer stil weten te krijgen door gewoon slim hun stelling over te brengen. Wel vind ik het jammer dat er dit seizoen niet echt spraakmakende onderwerpen bijzitten. Ik had bijvoorbeeld veel verwacht van ve-tsin, maar die aflevering was juist erg mild. ...
Van de website
quote:
Hallo? Vetsin ja, vetsin nee?
De KvW belt een Chinees restaurant over vetsin

KVW: "Goedemiddag, ik wilde misschien een hapje bij u gaan eten en ik wil weten of u in uw Chinese keuken vetsin gebruikt."
CHINEES: "Ja, vetsin niet."
KVW: "Oh."
CHINEES:: "Geen vetsin hè."
KVW: "Nee?"
CHINEES: "Jij wilt vetsin?"
KVW: "Nee, ik wil liever geen vetsin."
CHINEES: "Ja daarom. Wij geven geen vetsin."
KVW: "Wat is er slecht aan vetsin?"
CHINEES: "Nee, als jij wil niet, dan geven wij niet. Als je wil, dan wij geven wel."
KVW: "Oh, jullie gebruiken het wel."
CHINEES: "Ja. Maar voor sommige mensen is het een beetje lastig die vetsin, dan doen wij het niet."
KVW: "Wat vindt u zelf lekkerder, met of zonder vetsin?'
CHINEES: "Eigenlijk is met vetsin de smaak een beetje lekker."
KVW: "Dus u gebruikt het zelf wel en u bent nog steeds helemaal gezond?'
CHINEES: (lacht) "Ok, gefeliciteerd. Kom es eten."
KVW: "Ja, ik kom het een keertje proberen."
CHINEES: "Hoe laat kom je?'
KVW: "Nee ik wil niet reserveren, ik kom wel een keertje langs."
CHINEES: "Dat is echt fijn, dan zal ik zo een knappe jongen zien, hè?"
KVW: "Er komt een knappe jongen?"
CHINEES: "Ik zal misschien een knappe jongen zien, ik bedoelde jij, ik kan helemaal niet wachten. Want ik werk hier en als jij komt langs, dan kan ik jou zien, toch?"
KVW: "Ja, dat is wel leuk ja."
CHINEES: "Daarom ik zeg, ik kan hele knappe jongen zien. Dus als jij gelijk even langs kan komen dan is het echt gezellig."
KVW: "Ha-ha-ha!"
CHINEES: "Dan weet je genoeg hè? Ok dag!"
KVW: "Ja, bedankt."
een van dè betere telefoontjes
pi_23835125
Ik vind Wouter Klootwijk het beste aan de telefoon.
Op zeer beleefde en vriendelijke wijze, maar ultra-zuigerig, een klantenservice over de kling jagen. Heerlijk. Roland Duong moet echt telefoontraining hebben.
  woensdag 8 december 2004 @ 23:08:30 #275
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_23844159
Roland gaat het ook steeds beter doen vind ik, die nieuwe gast vind ik daarintegen echt een lul.
Gaat hij naar die bruine bonen-directeur en als die mondige directeur dan wat zegt dan antwoordt hij veel te vaak met: ok?
Kritische vragen stellen, scherp denken, zuigen, dat willen we!

Ik vond de aflevering van gisteren kut, ze kunnen het beter bij de voedingsmaffia houden, is nog genoeg in te ontdekken, veel interessanter dan zo'n kuthelicopter.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')