abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19724783
Niemand begrijpt mij. Ik begrijp niemand. :'(

Even een edit; ik ben er niet zeker van of ik hoogbegaafd ben enzo, maar ik heb wel sinds de lagere school erg hoge cijfers gehaald. Van groep 4 tot de 4e klas van de middelbare heb ik best hard geleerd en heb ik telkens hoge cijfers gehaald. Mijn motivatie was op dat moment erg goed, maar daarna werd het enorm snel minder.

Ik kreeg veel ruzie met klasgenootjes, deed absoluut niets meer aan school omdat de Tweede Fase een nog kleinere uitdaging was dan de middelbare school eerst.

Sindsdien (dit is mijn tweede jaar op de uni) heb ik vrijwel niets meer gedaan. Vorig jaar Latijn en Grieks gedaan, maar dat was eigenlijk veel te makkelijk en wat saai. Dit jaar Religie en Levensbeschouwing, maar een echte uitdaging is het niet. Ik haal wel onvoldoendes nu, vooral omdat ik mijn boeken niet eens meer koop en gewoon helemaal niet meer leer. Ik heb het er wel erg moeilijk mee.

Ik merk dat ook wel in de communicatie met mijn klasgenoten; ze begrijpen me soms niet en ik hen soms niet, verbaal, maar vaak ook van binnen niet. Ik kreeg een tijd geleden een stortvloed kritiek over me heen omdat ik niets deed...ik zou hun belastinggeld verpesten. Ik vond dat niet helemaal eerlijk. Ieder zijn eigen proces, zijn eigen leven, en ook al doe ik niets, ook dat is nuttig voor me, denk ik maar zo.

[ Bericht 90% gewijzigd door JohnDDD op 08-06-2004 12:55:11 ]
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 12:50:30 #3
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_19724794
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_19724867
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 12:50 schreef Blind_Guardian het volgende:
dubbel: Hoogbegaafd... welke voordelen, deel 3.
Het mooie is dat dit topic eerder is.
pi_19724888
Ik ben uitermate hoogbegaafd. Mijn probleem is dat ik ook uitermate lui ben en ten gevolge daarvan mijn hoge intelligentie niet erkend wordt.
pi_19724901
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 12:50 schreef Blind_Guardian het volgende:
dubbel: Hoogbegaafd... welke voordelen, deel 3.
Problemen is wat anders dan voordelen hoor..

Het lastigste probleem is dat niemand begrijpt dat als je werk doet onder je niveau dat je het dan niet kan. Het zit vreemd in elkaar, maar ik kan bijvoorbeeld Havo veel beter dan Mavo. En niemand begrijpt dat...

Een ander probleem is dat je heel veel gepest wordt omdat je net iets anders denkt dan de anderen, je loopt niet in de "rij" dus dan ben je vreemd...

Veel hoogbegaafden presteren slecht op school waardoor sommigen zelfs op het LOM-onderwijs terecht komen... dit alles komt door een slechte aanpak op scholen...
pi_19725070
Aan: JohnDDD

Je moet echt 'schijt' aan andere hebben, gewoon weer lekker gaan leren en je dingen doen.
Je komt vanzelf mensen tegen die je wel begrijpen, je kan je leventje toch niet vergooien omdat andere jou en jij andere niet begrijpt! Aan het einde van je studie heb je een mooie lijst en uitzicht op een mooie baan / roeping.
pi_19725246
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 12:53 schreef thabit het volgende:

[..]

Het mooie is dat dit topic eerder is.
Alleen die van mij had weer een andere invalshoek. Waarom alleen problemen belichten? waarom niet de voordelen een keer?
I´m back.
pi_19725260
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 13:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alleen die van mij had weer een andere invalshoek. Waarom alleen problemen belichten? waarom niet de voordelen een keer?
Kunnen we een vooroordeel niet als een probleem beschouwen?
pi_19725312
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 13:01 schreef mjdejong het volgende:
Aan: JohnDDD

Je moet echt 'schijt' aan andere hebben, gewoon weer lekker gaan leren en je dingen doen.
Je komt vanzelf mensen tegen die je wel begrijpen, je kan je leventje toch niet vergooien omdat andere jou en jij andere niet begrijpt! Aan het einde van je studie heb je een mooie lijst en uitzicht op een mooie baan / roeping.
Je begrijpt het niet

ook dat interesseert me niet zo, ik ben daar niet zo mee bezig, een lijst of een baan. Ik ben veel meer bezig met het begrijpen van het leven zelf; toen er op school weinig meer te doen was ben ik me daar maar eens mee bezig gaan houden.

Het is wel moeilijk om schijt te hebben aan anderen, zeker als je alleen in de wereld staat. Ik heb wel buien waarin ik schijt heb aan anderen, maar dat is niet goed voor de manier waarop ik met anderen omga. Soms word ik dan daardoor juist heel boos, agressief (gebeurt niet zoveel en ik sla sowieso nooit iemand, maar ik verlang er soms wel naar), contemplatief (dromend over het plannen van misdaden), verdrietig, wanhopig, van alles eigenlijk. Ik heb nooit vrienden gehad, sociaal ben ik sowieso wat...scheefgegroeid
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 13:13:09 #11
91271 zemmer
sterf eens
pi_19725373
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 12:55 schreef daeri het volgende:

[..]

Problemen is wat anders dan voordelen hoor..

Het lastigste probleem is dat niemand begrijpt dat als je werk doet onder je niveau dat je het dan niet kan. Het zit vreemd in elkaar, maar ik kan bijvoorbeeld Havo veel beter dan Mavo. En niemand begrijpt dat...

Een ander probleem is dat je heel veel gepest wordt omdat je net iets anders denkt dan de anderen, je loopt niet in de "rij" dus dan ben je vreemd...

Veel hoogbegaafden presteren slecht op school waardoor sommigen zelfs op het LOM-onderwijs terecht komen... dit alles komt door een slechte aanpak op scholen...
het spijt me maar dit klinkt mij ook wel heel vreemd in de oren
de onderstaande zin is waar
de bovenstaande zin is niet waar
pi_19725416
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 13:08 schreef thabit het volgende:

[..]

Kunnen we een vooroordeel niet als een probleem beschouwen?
Welk vooroordeel?

Ik ben gewoon benieuwd naar wat de voordelen zijn. Hier, jij bent begenadigd wiskundige en begrijpt dingen waar ik absoluut nooit van mijn leven kaas van zal eten. Wat zijn daar de voordelen van? Wat zie, weet etc. jij dat ik niet zie, weet etc.
I´m back.
pi_19725450
JohnDDD: Als een studie niet uitdagend genoeg is, neem dan een tweede studie erbij. Als je niet technisch geinteresseerd bent zoals ik uit je studie keuze merk is misschien phylosofie wel iets om op te pakken.
Daar lopen wel meer "vreemde" vogels rond. Omdat je momenteel niets aan/met je studie doet maar wel stufi ontvangt, kan ik mij voorstellen dat anderen vinden dat je belastinggeld verspild en dat is imho ook wel een beetje zo.
Geef jezelf een schop onder je kont, ga praten met een studiebegeleider en maak wat van je leven ipv je te verbergen achter je hoogbegaafdheid.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_19725507
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 13:13 schreef zemmer het volgende:

[..]

Tis toch echt zo, dan presteer je onder... je kan nooit boven je niveau presteren... Ik snap het zelf ook niet echt, maar uit ervaring weet ik dat het zo is...
pi_19725562
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 13:15 schreef Deetch het volgende:
maak wat van je leven ipv je te verbergen achter je hoogbegaafdheid.
In een van de reacties hierboven vertelde hij dat hij niet zeker wist of hij HB was.

Op www.mensa.nl kan je een test aanvragen en die inzenden, zij kijken hem na voor een bedrag en dan krijg je de uitslag thuis..

Edit:

Ik zie nu dat je de test ook online kan doen...

[ Bericht 6% gewijzigd door daeri op 08-06-2004 13:22:06 (zie boven) ]
  dinsdag 8 juni 2004 @ 13:26:01 #16
91271 zemmer
sterf eens
pi_19725709
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 13:18 schreef daeri het volgende:

[..]

Tis toch echt zo, dan presteer je onder... je kan nooit boven je niveau presteren... Ik snap het zelf ook niet echt, maar uit ervaring weet ik dat het zo is...
ik snap best dat het systeem je niet ligt... maar iemand die zogenaamd hoogbegaaft is...
moet geen moeite hebben met mavo of op een lomschool zitten ....

als ik eerlijk ben geloof ik ook niet zo in dat hoogbegaafd zijn gedoe...
je zult best mensen hebben die hyperintelligent zijn en heeeeeel makkelijk leren
ik zag er een keer een programma over... kinderen die hoogbegaafd waren en op een speciale school zaten ....
2 jochies van een jaar of 9/10.... die zag je dan met computers bezig...
beetje in elkaar zetten enzo... en dan denk ik ... dus.... dat zegt toch geen moer...
das hetzelfde als iemand die niet zo slim is bij z'n pa z'n autobedrijf zit en als op z'n 10e autos kan reparen kom nou...

ik zit ook met een jongen in de klas die op de basisschool voor hoogbegaafd werd verklaard.
die gast is nu 2 keer blijven zitten...... nee sorry het komt er bij mij niet goed in
pi_19725740
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 13:13 schreef zemmer het volgende:

[..]

Toch klopt het... Toen ik getest werd op hoogbegaafdheid bleek ook dat ik op makkelijke testjes veel meer foute antwoorden gaf dan op moeilijke vragen. Kwestie van motivatie, uitdaging. Makkelijke vragen doe je op de automatische piloot terwijl je voor moeilijke, dus interessante, vragen de moeite neemt om er eens goed over na te denken en je in te zetten.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_19725840
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 13:26 schreef zemmer het volgende:

[..]

ik snap best dat het systeem je niet ligt... maar iemand die zogenaamd hoogbegaaft is...
moet geen moeite hebben met mavo of op een lomschool zitten ....

als ik eerlijk ben geloof ik ook niet zo in dat hoogbegaafd zijn gedoe...
je zult best mensen hebben die hyperintelligent zijn en heeeeeel makkelijk leren
ik zag er een keer een programma over... kinderen die hoogbegaafd waren en op een speciale school zaten ....
2 jochies van een jaar of 9/10.... die zag je dan met computers bezig...
beetje in elkaar zetten enzo... en dan denk ik ... dus.... dat zegt toch geen moer...
das hetzelfde als iemand die niet zo slim is bij z'n pa z'n autobedrijf zit en als op z'n 10e autos kan reparen kom nou...

ik zit ook met een jongen in de klas die op de basisschool voor hoogbegaafd werd verklaard.
die gast is nu 2 keer blijven zitten...... nee sorry het komt er bij mij niet goed in
Ik ken ook iemand die terechtkwam op een school voor moeilijk lerende kinderen en ontzettend veel gedragsproblemen had, juist door zijn hoogbegaafdheid. Hij werd niet begrepen, er werd niets gedaan met zijn 'afwijking', dus raakte hij met alles en iedereen in de knoop en dachten ze dat hij dom was omdat hij niets deed. Zo vreemd is dat niet.
Hoogbegaafdheid is niet iets waar je wel of niet in gelooft, net als bijvoorbeeld depressie of ADHD. Het is een combinatie van factoren, van symptomen waar hoge intelligentie er één van is en die ook heus niet allemaal bij elke 'patiënt' voor hoeven te komen, waar psychologen ooit met z'n allen over hebben afgesproken dat ze dat voortaan het label hoogbegaafdheid mee gaan geven.
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 8 juni 2004 @ 13:34:13 #19
91271 zemmer
sterf eens
pi_19725961
nou ik ben slim en doe ook geen flikker op school en heb ook wel eens problemen met leraren??
dus mijn vraag aan jou...
pi_19725963
Dit is een topic naar mijn hart. Geloof me, hoogbegaafdheid is géén pretje. Frustrerend, vaak. Ik heb al zolang ik me kan herinneren te maken met mensen die me niet begrijpen. Sterker nog; niemand begrijpt me. Ik zal een voorbeeld geven. En niet zómaar een voorbeeld, nee... het is iets waar ik steeds maar weer mee geconfronteerd word. The story of my life.
Telkens wanneer ik grapjes maak, zij het op straat, in de kroeg of op dit forum, dan lacht niemand. Geen grinnik, geen giechel, zelfs geen spoor van een licht omhoogkrullend mondhoekje. En wat doe ik nou verkeerd? Niks, volgens mij. Ik vertel hoogst amusante moppen, al zeg ik het zelf. Ik schrijf hilarische teksten. Als ik een ander was, dan zou ik niet meer bijkomen van het lachen. Maar nee hoor, niets van dat alles. Niemand lacht. NIEMAND! Mijn humor wordt niet begrepen. Nee, weet je wat ze wél grappig vinden? Nou? Als ik toevallig een keertje met mijn voortanden tegen een stoeprand kletter omdat ik met mijn broekspijp aan mijn bagagedrager vast blijf zitten, dan lachen ze opeens wel. Ha-fucking-ha! Leedvermaak! Puur, ordinair leedvermaak.
Was ik maar wat minder intelligent. Zodat mensen ook eens mét mij kunnen lachen, niet óm mij.
pi_19726010
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 13:34 schreef Croupouque het volgende:
Dit is een topic naar mijn hart. Geloof me, hoogbegaafdheid is géén pretje. Frustrerend, vaak. Ik heb al zolang ik me kan herinneren te maken met mensen die me niet begrijpen. Sterker nog; niemand begrijpt me. Ik zal een voorbeeld geven. En niet zómaar een voorbeeld, nee... het is iets waar ik steeds maar weer mee geconfronteerd word. The story of my life.
Telkens wanneer ik grapjes maak, zij het op straat, in de kroeg of op dit forum, dan lacht niemand. Geen grinnik, geen giechel, zelfs geen spoor van een licht omhoogkrullend mondhoekje. En wat doe ik nou verkeerd? Niks, volgens mij. Ik vertel hoogst amusante moppen, al zeg ik het zelf. Ik schrijf hilarische teksten. Als ik een ander was, dan zou ik niet meer bijkomen van het lachen. Maar nee hoor, niets van dat alles. Niemand lacht. NIEMAND! Mijn humor wordt niet begrepen. Nee, weet je wat ze wél grappig vinden? Nou? Als ik toevallig een keertje met mijn voortanden tegen een stoeprand kletter omdat ik met mijn broekspijp aan mijn bagagedrager vast blijf zitten, dan lachen ze opeens wel. Ha-fucking-ha! Leedvermaak! Puur, ordinair leedvermaak.
Was ik maar wat minder intelligent. Zodat mensen ook eens mét mij kunnen lachen, niet óm mij.
En jij denkt dat MBheid een pretje is???
I´m back.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 13:35:59 #22
91271 zemmer
sterf eens
pi_19726015
quote:
iereen zijn eigen humor hoor... maar vertel eens een mop dan... of een grap ofzoiets
  FOK!fotograaf dinsdag 8 juni 2004 @ 13:37:09 #23
18921 freud
Who's John Galt?
pi_19726044
quote:
[...]
Dus omdat je een afwijkend gevoel voor humor hebt, ben je hoogbegaafd?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_19726045
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 13:30 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik ken ook iemand die terechtkwam op een school voor moeilijk lerende kinderen en ontzettend veel gedragsproblemen had, juist door zijn hoogbegaafdheid. Hij werd niet begrepen, er werd niets gedaan met zijn 'afwijking', dus raakte hij met alles en iedereen in de knoop en dachten ze dat hij dom was omdat hij niets deed. Zo vreemd is dat niet.
Hoogbegaafdheid is niet iets waar je wel of niet in gelooft, net als bijvoorbeeld depressie of ADHD. Het is een combinatie van factoren, van symptomen waar hoge intelligentie er één van is en die ook heus niet allemaal bij elke 'patiënt' voor hoeven te komen, waar psychologen ooit met z'n allen over hebben afgesproken dat ze dat voortaan het label hoogbegaafdheid mee gaan geven.
Idd, met hoogbegaafdheid hoef je ook niet altijd makkelijk te leren, meestal juist niet omdat de stof te makkelijk is en je er dan geen energie in stopt.. door mijn hoogbegaafdheid heb ik al 8 scholen gehad, en een jeugd waarin ik veel gepest werd en niet begrepen werd. Ik heb het afgelopen jaar mavo 3 en 4 in een gedaan omdat ik geen overgangsbewijzen had om havo 4 te kunnen doen. Volgend jaar ga ik wel havo 4 doen en hoop ik over 2 jaar te slagen. Maar ik moet maar zien of ik in de school pas... Als ik niet in de school pas dan wordt ik waarschijnlijk weer gepest en gaat het weer slecht met me en kan ik weer in een depressie raken.. hier hoop ik natuurlijk niet op...
Hoogbegaafdheid is niet makkelijk, het is meer een last dan een gave.
  FOK!fotograaf dinsdag 8 juni 2004 @ 13:38:16 #25
18921 freud
Who's John Galt?
pi_19726075
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 13:35 schreef zemmer het volgende:

[..]

iereen zijn eigen humor hoor... maar vertel eens een mop dan... of een grap ofzoiets
Oh come on! Het belangrijkste van humor zijn intonatie en non verbale communicatie. Met een beetje aanleg kan je zelfs een boodschappenlijstje als mop vertellen!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')