yep correct... dat kan ik beamen.quote:Op zondag 6 juni 2004 17:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
En weer verder na De atmosfeer staat op ontploffen (deeltje 28)
Maastricht meldt volop zon, weinig wolken en prima temperatuur.
Venray doet ook mee..quote:Op zondag 6 juni 2004 17:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
En weer verder na De atmosfeer staat op ontploffen (deeltje 28)
Maastricht meldt volop zon, weinig wolken en prima temperatuur.
Nee nog niet, woensdag zit de kans er wel inquote:Op zondag 6 juni 2004 20:01 schreef BMWM3 het volgende:
Krijgen we vanavond nog onweer? Na zo'n benauwde dag?
Stoer...quote:Op zondag 6 juni 2004 20:38 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nee nog niet, woensdag zit de kans er wel in
Afwachten dus. Ik zie het wel, want morgenmiddag en avond ben ik de hele dag buitenquote:[....]
Daarna is de aandacht gericht op het passeren van de thermische vore op dinsdagmiddag. Vooralsnog ziet het er naar uit dat de kans op buien hierbij klein is.
Een verklaring is dat door het ruimen van de wind na passage van de vore in de grenslaag relatief
koude lucht wordt aangevoerd waardoor het ontstaan van buien vanaf het aardoppervlak niet waarschijnlijk is, terwijl op enige hoogte de ZZW aanvoer van warme lucht doorgaat. Verder is de lucht zeer droog in de huidige modeluitvoer. De situatie voor flinke convectie is echter potentieel wel aanwezig en dient daarom nauwgezet gevolgd te worden.
[...]
WINDSTOTEN: Vooralsnog niet aan de orde. Wel in de gaten
blijven houden!
quote:Op maandag 7 juni 2004 07:37 schreef dimage het volgende:
ps. Roel_jewel ook naar de opendag van de woonwagenbewoners geweest ???
quote:NEERSLAG: alleen POP en EC00 geven dinsdagmiddag in het
noordoosten van het land een neerslagsignaal, de andere
modellen houden het droog (de atmosfeer is erg droog), maar
misschien dat er door forcering bij passage van de vore in het
noordoosten toch een lokale onweersbui ontstaan. Dat kan dan
overigens wel een fikse bui zijn (toppen 35.000 voet) met
onweer (voorwaardelijke kans volgens hir12 in het noordoosten
85%) of hagel. Toch iets om goed in de gaten te blijven houden.
[...]
TEMPERATUUR: Wat de maximumtemperatuur betreft, zijn de
verschillen tussen KTG en DMO niet zo groot. Voor De Bilt en
Beek komt DMO met temperaturen boven de 30 graden (KTG houdt
het daar op 30 graden), elders rond 28 graden. Als de wind naar
het (zuid)westen draait en wat aan gaat trekken in de middag,
daalt de temperatuur aan de kust naar rond 15 graden (zeewater
14-15 graden).
't blijft dus nog steeds erg onduidelijk. Er werd toch geen onweer verwacht voor vandaag?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:07 schreef Oom_Agent het volgende:
Tjonge jonge...............de lifted index staat op -9 (!!) de CAPE op maar liefst meer dan 2750 !!
Voor zwaar onweer (supercells en windhozen) heb je 3 ingredienten nodig:
1. een lage lifted index van minimaal -3 die vandaag dus ruimschoots wordt overschreden.
2. CAPE van 1250 of meer, meer als 2x zoveel vandaag.......
En 3, welke vandaag dus gemist wordt.........vochtige lucht.
Mocht er een bui ontstaan vandaag, dan is dat een hele zware, toppen tot 35.000 voet !!
Maar goed, geen vochtige lucht op het moment. Die stroomt vanavond en vannacht pas het land binnen, dan wel onweer![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
weerbericht van MCquote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
't blijft dus nog steeds erg onduidelijk. Er werd toch geen onweer verwacht voor vandaag?
hee, gast, ik word werkelijk schijtziek van je stiekeme gespam de hele tijd. Pleur om met je verdomde website.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:58 schreef dimage het volgende:
jawel vanaf vanavond in het zuiden kans op onweer en morgen en overmorgen in het hele land onweer , met de waarschuwing erbij dat dit zware tot zeer zware buien kunnen worden .
De radars laten nu nog niet veel zien .. beetje onweer op de noordzee maar nog weinig tot niets in Frankrijk en daar moet het nu toch echt vandaan komen.
pssst roel_jewel weet nog stacaravan te koop
Sorry?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hee, gast, ik word werkelijk schijtziek van je stiekeme gespam de hele tijd. Pleur om met je verdomde website.![]()
Wat is jouw probleem bij een informatieve link?????? ga baggeren in onzin!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hee, gast, ik word werkelijk schijtziek van je stiekeme gespam de hele tijd. Pleur om met je verdomde website.![]()
Dude, relax! Laat 'm lekker z'n website een beetje promoten, het is een handige site waar je veel interessante dingen kan vinden.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
in werkelijk IEDERE post staat een link naar zijn website, gewoon pure spam dus.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry?
* DemonRage zit op z'n laptop te wachten... waarschijnlijk deze week binnenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 16:07 schreef dimage het volgende:
hoge sluier bewolking nu hier in de kop van noord-holland ( medemblik ) temp 24 graden wel stevig windje kracht 4 a 5 heerlijk weer om met de laptop in de tuin te hangen en te fokken
Hier in Venlo is iig weinig van wolkjes te zienquote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:06 schreef indahnesia.com het volgende:
ik zie ten oosten van Eindhoven wat mini wolkjes. Verder alleen nog zeer lichte sluierbewolking.
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:54 schreef dimage het volgende:
ow ja >> radar << en nee niet klikbaar![]()
De Lift-index (LI) (ook wel 'stijgingsindex') is de temperatuur op het 500 hectopascal - vlak (gemiddeld is dat op ongeveer 5500 meter hoogte, of 18.000 voet boven zeeniveau), minus de temperatuur van een opstijgend luchtdeeltje vanaf de grond op dit luchtdrukniveau. Als de Lift-Index (sterk) negatief is dan geeft het aan dat een luchtdeeltje (veel) warmer is dan zijn omgeving, en het luchtdeeltje zal blijven stijgen. Omdat onweerswolken gevoed worden door sterk stijgende luchtstromen is de Lift-Index een goede indicatie voor de kans op de ontwikkeling van (zware) onweersbuien.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:54 schreef plankie het volgende:
waar stond ookalweer de uitleg van lifted index en cape?
Zegt iemand met een url als nickquote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:59 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
in werkelijk IEDERE post staat een link naar zijn website, gewoon pure spam dus.
Hmm, ik zie alleen onweer op de (noordelijke) Noordzee. Heb je er nog meer van gezien?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:30 schreef Martinovibes het volgende:
net weerlicht gezien ten noordoosten van \rozenburg,kan geen inschatting maken over de afstand maar er is onweer aan het ontstaan denk ik
En dat zijn de omstandigheden waar ik op zit te wachten. Flinke bak windschering erbij en het is feest. Lekker stormchasen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:12 schreef Oom_Agent het volgende:
In zeer uitzonderlijke omstandigheden lopen deze waarden zelfs op tot 5000 J/kg.
Geloof me, het duurt wel even. Morgen middag misschien. We waren vandaag in Oost Maarland (ja, warmste plaats van Nderland) en ik heb stapelwolken gezien. Die stapelwolken wilden groeien maar werden naar beneden gedrukt!!!quote:Op woensdag 9 juni 2004 00:33 schreef Steijn het volgende:
[..]
En dat zijn de omstandigheden waar ik op zit te wachten. Flinke bak windschering erbij en het is feest. Lekker stormchasen.
Jammer dat die lucht vandaag zo droog was.
Ook bij het KNMI vertrouwen ze het niet helemaal volgens mijquote:Ontwikkelingen bij een eventueel MCS-
complex dat m.n. morgenmiddag en avond zou kunnen ontstaan
geven kans op windstoten tot 45 kt.
Nie handigquote:Op woensdag 9 juni 2004 00:59 schreef Steijn het volgende:
Heb ik net een dagkaart voor de neerslagradar bij Weeronline aangevraagd, geven ze me de verkeerde toegangscode.Hopen dat ze morgen hun zaakje wel op orde hebben.
helaas voor jou, jouw portie onweer ligt al boven Duitslandquote:Op woensdag 9 juni 2004 10:12 schreef teigan het volgende:
Hier in Groningen heb ik de zon niet eens gezien vanmorgen, het is hier de hele tijd al bewolkt.. Maar het is hier ook niet echt warm ofzo, het waait hier...
Het is hier dus wel uit te houden, maar kom maar op met het onweer, ik heb het hele jaar hier nog niets gezien/gehoord, dus ik wil ook wat zien vandaag..
In Maastricht/Luik lukte dat een paar weken geleden anders primaquote:Op woensdag 9 juni 2004 10:21 schreef dimage het volgende:
volgens de laatste meetingen gaat het pas tegen het eind van de middag/begin van de avond vanuit het zuiden onweren/regenen de lucht boven Frankrijk is nog niet onstabiel genoeg om tot onweersclusters te kunnen uitgroeien.. en mijn eigen mening is dat ik nog moet zien of we echt wel heftig onweer krijgen.. 2 dagen warm/heet weer is nu nog niet genoeg om tot zwaar onweer te komen in heel Nederland..
ben het zeer met dimage eens, zoals ik nu naar buiten kijk ziet er er alleen bewolkt uit en zo warm voelt het hier ook niet aan (dronten) ...maar goed..je weet het nooit..hopen dat er in frankrijk nog wat clusters groeien.quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:21 schreef dimage het volgende:
volgens de laatste meetingen gaat het pas tegen het eind van de middag/begin van de avond vanuit het zuiden onweren/regenen de lucht boven Frankrijk is nog niet onstabiel genoeg om tot onweersclusters te kunnen uitgroeien.. en mijn eigen mening is dat ik nog moet zien of we echt wel heftig onweer krijgen.. 2 dagen warm/heet weer is nu nog niet genoeg om tot zwaar onweer te komen in heel Nederland.. daarom geef ik nog steeds het zuiden de meeste kans op zowel een onweersbui als een regenbui..
later meer
maar toen was de atmsosfeer om ons heen vele malen kouder dan wat nu het geval is.. het is nu overal snikheet ik blijf bij mijn voorspelling dat als er onweer komt , zwaar onweer bedoel ik dan niet een locaal knallertje, deze pas eind van de middag begin van de avond komt en dan vooral in het zuiden van het land . Brabant en Limbabwequote:Op woensdag 9 juni 2004 10:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In Maastricht/Luik lukte dat een paar weken geleden anders prima. Toen was 't ook maar een dag of wat erg warm.
nop alleen ver weg op de noordzee en met de wind uit het zuid-westen schiet dat ook niet echt op.. het is gewoon afwachten wat er vanmiddag NA 2 uur zich boven het midden van Frankrijk gaat ontwikkellen en dat ziet er tot nu toe niet goed uit als het om onweer gaatquote:Op woensdag 9 juni 2004 11:41 schreef Marky-Boom het volgende:
zit er in de buurt nog een kou front die onze richting opkomt?
En wat versta je onder "overal"? Hier is het niet warm hoor, een graad of 23. Niet dat je zegt "snikheet".quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:32 schreef dimage het volgende:
[..]
het is nu overal snikheet
Ik volg dit topic al een tijdje en ik snap ook wel dat er een hoop ervaring bij komt kijken, maar zijn er sites op internet die een beetje uitleggen hoe buien kunnen ontstaan en wat bijvoorbeeld de voorwaarden zijn om in Nederland onweersbuien te krijgen?quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:30 schreef Oom_Agent het volgende:
Als het in Midden Frankrijk ontstaat trekt het via Luxemburg Duitsland in, daar hebben we niets aan. Het moet vanmiddag minstens in Belgie ontstaan op nadering van de WCB (Warm Conveyor Belt
) die vanuit het Kanaal en Belgie op ons afkomt, daar zit ook vochtigere lucht die benodigd is.
Frankrijk, normaal een goede voedingsbodem voor onweersbuien, maar nu echt een NO Thunder alley.
inderdaad maar een enkel wolkje. Overwegend sluierbewolking en een briesje wind. Heerlijk weer in ieder geval.quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:57 schreef DemonRage het volgende:
Stapelwolken in Eindhoven... *heeft al iets meer hoop*
(waren er ook maar een paar btw)
Ruhrgebied is ook roerig, Tsjechië is een en al onweersbui.quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:20 schreef Againzender het volgende:
In de Ardennen zitten pittige buien, maar dat komt niet naar Nederland.
Kans op regen/buitjes.quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:35 schreef Fillipe het volgende:
Komt het zeikerdje weer, ik heb een toernooi dit weekend in Uden (Brabant, dunkt mij) en kan ik lekker weer verwachten of iig geen regen/onweer/kou![]()
Alvast bedankt!
ik hanteer gewoon de enkhuizer almanak.. die zegt van als het niet regent schijnt de zon !quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Kans op regen/buitjes.
Vanaf volgende week weer droger en beetje warmer.
Weet je: Ik kan zo zeggen: Het weer valt tegenwoordig niet meer te voorspellen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:29 schreef dimage het volgende:
[..]
ik hanteer gewoon de enkhuizer almanak.. die zegt van als het niet regent schijnt de zon !
Algemeen feit.quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:57 schreef dimage het volgende:
..... ( daarom luister ik ook bijna nooit naar de knmi, die zijn heel goed in het voorspellen van het weer van gisteren ) ..
Euh heb ik gezegt dat het VANDAAG zou onweren?? Nee dat heb ik niet gezegt maar oke laat maar maak er geen probleem van hoorquote:Op woensdag 9 juni 2004 19:57 schreef dimage het volgende:
ow het weer is heel goed te voorspellen.. het gaat gewoon NIET onweren in Nederland vandaag.. en als het toch gaat onweren is het op zeer kleine schaal omdat de wind domweg uit de verkeerde hoek komt.. de wind moet uit het zuid tot zuidoosten komen OF uit het oosten willen wij eens echt noodweer krijgen qua onweer.. als je goed de radars bekijkt dan zie je dat alles mooi onder nederland doortrekt.. ( daarom luister ik ook bijna nooit naar de knmi, die zijn heel goed in het voorspellen van het weer van gisteren ) ..
Ik heb wel ergens eens een keer gelezen maar ik weet zo niet meer waar.quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:29 schreef drelletje het volgende:
in soesterberg voor et mountainbiken was een prachtige halo te zien en zelfs met 2 sundogs. Toen ik terug fietste zag ik ook nog op ongeveer de dubele afstand van een sundog ook een regenboog kleur in de lucht. Iemand enig idee wat dit zou zijn?? Was dus niet in regen en er was een soort van sluierbewolking te zien. De banen van de kleuren liepen verticaal.
Misschien een fietsband die 's ochtends tot het uiterste opgepompt was.quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:49 schreef ondeugend het volgende:
Ik de hele dag vrij ...... ontploft er niets
Niet dus. een Bijzon ook wel sundog genoemt zit aan de rand van een 22 graden halo en deze zat veel verder.quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:45 schreef Againzender het volgende:
Die regenboog zal een bijzon geweest zijn. Breking van het zonlicht door ijskristallen hoog in de atmosfeer.
Mooi verschijnsel
http://www.sundog.clara.co.uk/atoptics/phenom.htmquote:Op woensdag 9 juni 2004 21:44 schreef hellmondunited het volgende:
bedoel je met een halo dit:
[afbeelding]
ik probeer me namelijk wat meer in het weer te interesseren maar weet er nog niet al te veel vanaf
Het zwaarste onweer ontstaat meestal door een koufront dat vanuit het zuidwesten ons land aan doet. Ostgewitter komt niet vaak voor maar zijn meestal, zwakkere warmte onweders.quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:57 schreef dimage het volgende:
ow het weer is heel goed te voorspellen.. het gaat gewoon NIET onweren in Nederland vandaag.. en als het toch gaat onweren is het op zeer kleine schaal omdat de wind domweg uit de verkeerde hoek komt.. de wind moet uit het zuid tot zuidoosten komen OF uit het oosten willen wij eens echt noodweer krijgen qua onweer.. als je goed de radars bekijkt dan zie je dat alles mooi onder nederland doortrekt.. ( daarom luister ik ook bijna nooit naar de knmi, die zijn heel goed in het voorspellen van het weer van gisteren ) ..
Aha, ik heb even die site doorgelezen van jou. Het blijkt dat ik kennelijk iets teveel onder de naam bijzon gooiquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:32 schreef drelletje het volgende:
[..]
Niet dus. een Bijzon ook wel sundog genoemt zit aan de rand van een 22 graden halo en deze zat veel verder.
thnxquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:33 schreef drelletje het volgende:
[..]
http://www.sundog.clara.co.uk/atoptics/phenom.htm
lees dit maar eens door. Dit is wel de beste site voor zulk soort verschijningen.
En veel kijken dat is ook belangrijk. Toen ik nog niets er vanaf wist zag ik ook niets en nu ik er wat meer vanaf weet zie ik ook meer.
zoals ik al eerder zei dacht ik dat het een 46 halo was dit ook omdat de zon laag stond.quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:45 schreef Againzender het volgende:
[..]
Aha, ik heb even die site doorgelezen van jou. Het blijkt dat ik kennelijk iets teveel onder de naam bijzon gooiLeuke link trouwens!
Maar ja, dan weet ik dus ook niet wat het was. Het zal in ieder geval iets met lichtbreking te maken hebben
Zo, da's een knoeperd! Die zit volgens mij heel hoog!quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:53 schreef Oom_Agent het volgende:
Een foto van de onweersbui die boven de Duitse Eifel hangt, om ongeveer 20:30 vanuit Maastricht, door een weeramateur, genomen.
[afbeelding]
Bron: www.weerwoord.be
Leuk buitjequote:Op woensdag 9 juni 2004 22:53 schreef Oom_Agent het volgende:
Een foto van de onweersbui die boven de Duitse Eifel hangt, om ongeveer 20:30 vanuit Maastricht, door een weeramateur, genomen.
[afbeelding]
Inderdaad, was in een omtrek van 120 km nog te zien, aan de bovenkant zit pileus, een verwaaide ijskap.quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
Zo, da's een knoeperd! Die zit volgens mij heel hoog!
Die heb ik idd zien hangenquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:53 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
In het algemeen ontstaan Mamatussen onder het aambeeld van een bui. IJskristallen vallen uit het aambeeld en laten de luchttemperatuur plaatselijk dalen. Omdat de koude lucht zwaarder is dan de omringende lucht zorgt dat voor een dalende luchtbeweging en dat levert Mamatus op.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:15 schreef drelletje het volgende:
Dit is echt zoo mooi, hoe ontstaat zoiets?
Regen in ieder geval, maar het onweersgedeelte wordt twijfelachtig.quote:Op donderdag 10 juni 2004 09:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
Volgens mij gaat er nog wel een regengebiedje over Midden- en Zuid-Limburg, als ik de radar zo bekijk.
Maastricht, 23 graden en flink aan het regenen. Nog geen donder gehoord. Het lijkt er wel op dat het nog komt.quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:23 schreef lily het volgende:
Het heeft net even flink geregend. Is wel nog benauwd...
(Heerlen Z-L)
Hoop je althansquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:40 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Maastricht, 23 graden en flink aan het regenen. Nog geen donder gehoord. Het lijkt er wel op dat het nog komt.
Misschien activeert het nog???
Maar Rotterdam heeft dus niets te zoekenquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op bovenstaand radarbeeld lijkt Maastricht nog wel enige kans op onweer te maken.
Ah, van die heerlijk paarse vlekkenquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:53 schreef nozem het volgende:
[afbeelding]
Er ligt nog van alles klaar..
Wow 10:45 neemt ineens de kleur zwart wel heel intens toe, dus kans op wolkbreuken!!!quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:53 schreef nozem het volgende:
[afbeelding]
Er ligt nog van alles klaar..
Daar heb je op zich wel een punt, ik zat alleen naar de onweershaarden te kijken, en die lijken wat oostelijker te trekken.quote:Op donderdag 10 juni 2004 12:16 schreef Marky-Boom het volgende:
gek, want als je naar de radar van nozem kijkt (paar posts naar boven), vindt ik het meer NO, dan ONO. ligt dit aan mij? of heeft iemand anders ook dat idee?
laat maar komen, want ik zit al een dag of wat te wachtenquote:Op donderdag 10 juni 2004 12:26 schreef Againzender het volgende:
En voor Brabant en Limburg: in de Kempen wordt nu onweer gedetecteerd! Dat zou toch zeker over de grens moeten gaan trekken.
dit is natuurlijk voor een polderman als mij goed nieuws..alleen het woordje regenzone irriteert me iets...quote:Op donderdag 10 juni 2004 12:38 schreef Oom_Agent het volgende:
Vanmiddag krijgt ook Midden en NO NL er mee te maken, de regenzone trekt NO waarts en ligt boven het Kanaal. Komt helemaal goed hoor.............
Friesland dus niet??quote:Op donderdag 10 juni 2004 12:38 schreef Oom_Agent het volgende:
Vanmiddag krijgt ook Midden en NO NL er mee te maken, de regenzone trekt NO waarts en ligt boven het Kanaal. Komt helemaal goed hoor.............
Volgens de buienradar komt er een regengebied aan, inmiddels in Zeeland, zuid Zuid-Holland en westelijk Noord-Brabant, met een halfuurtje regent het in Amsterdam!quote:Op donderdag 10 juni 2004 12:44 schreef Againzender het volgende:
Dat wordt dus weer niets voor Amsterdam
Nou ja, andere keer beter.
Ik wil geen regen, ik wil onweerquote:Op donderdag 10 juni 2004 12:59 schreef Yezz het volgende:
[..]
Volgens de buienradar komt er een regengebied aan, inmiddels in Zeeland, zuid Zuid-Holland en westelijk Noord-Brabant, met een halfuurtje regent het in Amsterdam!![]()
t regent hier al zon 10 minuten on afgebroken.. en t stelt idd geen zak voorquote:Op donderdag 10 juni 2004 13:50 schreef Steijn het volgende:
De trekrichting van het regen/buiencomplex:
[afbeelding]
Iedereen die ten zuiden van de lijn Leiden - Apeldoorn woont moet rekening houden met wat neerslag. De neerslag verpietert snel overigens.En op onweer of een wolkbreuk hoe je al helemaal niet te rekenen.
inderdaad, het is hier ondertusse al LANG droog. en het ziet er voorlopig ook niet naar uit dat het nog flink gaar regenenquote:Op donderdag 10 juni 2004 15:59 schreef dimage het volgende:
zullen wij die gasten van het knmi maar eens een curses weer voorspellen geven ?? die voorspellen nog steeds veel regen en ook onweervolgens mij doet hun radar het niet goed.. onweer is zoals voorspeld niet te vinden in Nederland en regen dan wel maar niet echt in grote hoeveelheden
radars
quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op bovenstaand radarbeeld lijkt Maastricht nog wel enige kans op onweer te maken.
het regent nu even niet. Het is wel erg vochtig met alweer ruim 24 graden...quote:Op donderdag 10 juni 2004 16:10 schreef AiRulez het volgende:
[..]Maastricht
![]()
Ik ben op mijn stageplek zo neergezet dat ik niet kan zien welk weer het is![]()
Dank U. Ik hoef dus niet te gaan balen dat ik niks van jas of trui heb meegebracht!quote:Op donderdag 10 juni 2004 16:50 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
het regent nu even niet. Het is wel erg vochtig met alweer ruim 24 graden...
De zon die net doorkwam is alweer vertrokken. Is maar afwachten dus.quote:Op donderdag 10 juni 2004 16:55 schreef AiRulez het volgende:
[..]
Dank U. Ik hoef dus niet te gaan balen dat ik niks van jas of trui heb meegebracht!
Toch nog spanning in de late namiddag (insert tromgeroffel!)quote:Op donderdag 10 juni 2004 16:57 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
De zon die net doorkwam is alweer vertrokken. Is maar afwachten dus.
quote:Op donderdag 10 juni 2004 17:31 schreef ondeugend het volgende:
Assen 17.30
Veel harde regen en ja ! ... Onweer
Krijg nou wat, toch nog onweer, in Drenthe nog wel!quote:Op donderdag 10 juni 2004 17:31 schreef ondeugend het volgende:
Assen 17.30
Veel harde regen en ja ! ... Onweer
Ja.. wel verdiend he ?quote:Op donderdag 10 juni 2004 17:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
Krijg nou wat, toch nog onweer, in Drenthe nog wel!
Het is je van harte gegundquote:Op donderdag 10 juni 2004 17:49 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja.. wel verdiend he ?We kwamen er iedere keer maar bekaaid vanaf hier
quote:Op donderdag 10 juni 2004 17:54 schreef Oom_Agent het volgende:
Yep zojuist ontstaan...trekt verder richting Winschoten en Duitsland.
Hier sinds 15:00 gewoon wat ordinaire regen.
quote:Op donderdag 10 juni 2004 17:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]Diender !
are you sure? damn de zon schijnt hier vol op!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 07:31 schreef dimage het volgende:
Goedenmorgen Nederland !!!.
Vanochtend kans op een lekkere bui in het zuiden van het land. de rest van het land durf ik nu nog niet te voorspellen dat komt zo rond 8 uur wel onweer nog niet in de buurt maar de storing boven Frankrijk ziet er wel redelijk veel belovend uit.. Morgen wordt wel gewoon ronduit een regendag
tot de volgende update
Ik denk dat dat valse echo's zijn. Anders kent de bij wel een heel bizar verloop. Ik zou gewoon rekenen op lichte/matige regen.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 13:42 schreef hellmondunited het volgende:
als je op de radar kijkt van de weerkamer zie je dat er flink wat kleine wolkbreuken er aan zitten te komen
http://weerkamer.nl/weer/radar/
't regent iig hier nu ffquote:Op vrijdag 11 juni 2004 13:50 schreef Tha_T het volgende:
Wind ziet er goed uit hier in maastricht
voor de veranderingquote:Op vrijdag 11 juni 2004 14:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
't regent iig hier nu ff
mooiquote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:15 schreef dimage het volgende:
nou er trekt iets van gedonder noord-brabant binnenzo richting eindhoven
Ook nacht ?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 05:54 schreef Oom_Agent het volgende:![]()
Ook onweer te Nijmegen.
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 06:03 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Ook nacht ?
Mag jij wel fokken op je werk ! ?![]()
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 06:05 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
stiekum
Wij krijgen dus ook wat :pquote:Op zaterdag 12 juni 2004 10:40 schreef Oom_Agent het volgende:
Op het moment ontstaan (vooral in het oosten) weer een aantal onweersbuien.
Op de Noordzee ligt een actieve trog die over enkele uren het NW van Nederland nadert. Op deze trog zitten (zware) hagel en onweersbuien.
Buienlijn ligt klaar op de Noordzee en zakt ZO waarts
[[url=
welke kant van maastricht zit jij ook alweer?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 12:01 schreef leviathanfd het volgende:
[afbeelding]
Flink onweer met veel regen net gehad. Zat ook wat hagel tussen.
Dit is dus een van de buienwolken boven Maastricht. Dit ding groeit hard!!!
Daar zie jij onweer in? Ik heb er geen verstand van hoor, maar.......quote:Op zaterdag 12 juni 2004 15:23 schreef Renesite het volgende:
[afbeelding]
Duurt niet lang meer [afbeelding]
Ik vind dat t alleen erg donker word, alleen het trekt allemaal weer wegquote:Op zaterdag 12 juni 2004 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar zie jij onweer in? Ik heb er geen verstand van hoor, maar.......
jip ut heeft hier en daar lekker geregend in nederland hier in nijmegen regent het nog een beetjequote:Op zaterdag 12 juni 2004 23:02 schreef Oom_Agent het volgende:
Vandaag ontstonden er vooral in het oosten flinke buien. Boven Spanje en de Italiaanse Alpen waren er flinke onweersbuien ontwikkeld zoals je op prachtige beelden kan zien:
http://wind.met.fu-berlin(...)ndlos_mit_R%FCcklauf
Vanmiddag was ik even naar de Waalkade geweestquote:Op zaterdag 12 juni 2004 23:04 schreef -chefke- het volgende:
[..]
jip ut heeft hier en daar lekker geregend in nederland hier in nijmegen regent het nog een beetje
Tip: Bekijk frontpage eensquote:Op zaterdag 12 juni 2004 22:59 schreef Wolfjesfan het volgende:
Dit is volgens mij een lediging van een vliegtuigtoilet.![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 13 juni 2004 15:19 schreef dimage het volgende:
we gaan maar met zijn allen op de BBQ bij Oom_agent of Roel_jewel![]()
yeeeeeyquote:Op zondag 13 juni 2004 15:19 schreef dimage het volgende:
quote:Op zondag 13 juni 2004 15:19 schreef dimage het volgende:
waar? ook bier?quote:Op zondag 13 juni 2004 15:49 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
[afbeelding]
Da's goed........heb alles klaar staan![]()
GVD kan ik weer geen foto's maken, nu is het ook al niet zo bijzonder weer GVD!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 02:21 schreef Steijn het volgende:
Het ECWMF voorspelt morgen een enorme bak regen, 40 mm!!
Nederland ??quote:Op vrijdag 18 juni 2004 02:21 schreef Steijn het volgende:
Het ECWMF voorspelt morgen een enorme bak regen, 40 mm!!
Tja, ze voorspellen telkens mis. Gaat het regenen, schijnt het zonnetje, en als het zonnetje gaat schijnen, gaat het regen :quote:Op vrijdag 18 juni 2004 16:53 schreef DaMart het volgende:
Ik dacht dat we vandaag zoveel regen zouden krijgen... geen spatje gezien hier vandaag. had ik net zo goed op mijn fiets naar mijn werk kunnen gaan in plaats van met de auto
hier in Helmond heeft het wel flink geregendquote:Op vrijdag 18 juni 2004 16:53 schreef DaMart het volgende:
Ik dacht dat we vandaag zoveel regen zouden krijgen... geen spatje gezien hier vandaag. had ik net zo goed op mijn fiets naar mijn werk kunnen gaan in plaats van met de auto
damn ben ik blij dat ik daar niet zit in spanjequote:Op vrijdag 18 juni 2004 22:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Voor NL
[afbeelding]
WTF wat gebeurd er in Spanje??
[afbeelding]
ook. maar ook over het weer in zn algemeen. als er ergens iets leuks bezig is ofzoquote:Op vrijdag 18 juni 2004 22:52 schreef Rapid het volgende:
Waar gaat dit topic over? Over wat voor weer het is bij jou in de buurt
Okequote:Op vrijdag 18 juni 2004 22:54 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
ook. maar ook over het weer in zn algemeen. als er ergens iets leuks bezig is ofzo
Aha....quote:Op vrijdag 18 juni 2004 23:02 schreef Againzender het volgende:
En dan vooral het leuk inderdaad. Onweer vooral, vandaar het ontploffen
Dat was dan zeer plaatselijk.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 11:02 schreef calvobbes het volgende:
Nou de atmosfeer was hier (boven Amersfoort) aan het ontploffen
Net een fikse hagelbui en wat onweer
hey broertjequote:Op zaterdag 19 juni 2004 11:24 schreef indahnesia.com het volgende:
In Eindhoven zojuist een dondertje, boven het centrum is het donker, maar de bui trekt snel OZO-waards.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |