abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19653666
Ik kon over deze geweldige formatie nog helemaal niets vinden op Fok!
Het verbaasde me wel enigszins aangezien het natuurlijk een lekker hip bandje is dat helemaal in is. Maar... niet zo standaard als je verwacht als je Shut Up hoort. Het album zit werkelijk vol met hele goede nummers die echt niet in een stijl onder te brengen is. En tot mijn grote verbazing hebben de heren (dame zit er pas sinds deze cd bij) al meerdere albums uitgebracht... Behoorlijk goede en originele muziek...

Wat vinden we op Fok! hier van de Black Eyed Peas? Ik, als toch voornamelijk metal/rocker moet zeggen dat het mij wel charmeren kan, deze hiphop. Lekker origineel geluid én goede rappers die niet zeuren over hun tijd in 'the hood' en over 'the bitches' die ze allemaal geneukt hebben... Bijzonder goede artiesten
pi_19653831
Op Pinkpop waren ze slecht
Maar ze hebben wel een paar aardige nummertjes gemaakt, meer ook niet...
pi_19654153
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 23:58 schreef onanymous het volgende:
Ik kon over deze geweldige formatie nog helemaal niets vinden op Fok!
http://forum.fok.nl//fok/search_lite?q=eyed&member=&order=relevance&fora%5B%5D=30
pi_19654210
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 00:13 schreef Seborik het volgende:

[..]

http://forum.fok.nl//fok/(...)evance&fora%5B%5D=30
Ik zocht op black eyed peas

stom van mij
maar wie gaat er dan ook op eyes zoeken als je b.e.p. wil
maarach een centraal bep topic was er nog niet dus 8)
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 00:03 schreef ilona-scuderia het volgende:
Op Pinkpop waren ze slecht
Maar ze hebben wel een paar aardige nummertjes gemaakt, meer ook niet...
ik vond ze juist op pinkpop behoorlijk goed klinken voor een rap-act. Normaal klinken dat soort acts altijd walgelijk omdat alle studiogeluidjes weggelaten zijn of vervangen voor casettebandjes etc. Dit leefde echt
  zaterdag 5 juni 2004 @ 11:53:58 #5
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_19659176
Vond ze voor Elephunk veel leuker.....
1,000,000 demons can't be wrong...
  zaterdag 5 juni 2004 @ 11:56:02 #6
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19659206
Ik vond ze ook erg goed en enthousiast op Pinkpop.
Proud Powerpauper
  zaterdag 5 juni 2004 @ 12:51:48 #7
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_19660068
ze waren niet bijzonder goed, maar echt niet slecht - de stage presence was top en ze hebben het publiek netjes meegekregen!
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_19660160

[ Bericht 100% gewijzigd door Seborik op 05-06-2004 13:00:28 (Reageer maar een beetje normaal.) ]
  zaterdag 5 juni 2004 @ 13:21:16 #9
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_19660648
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 11:53 schreef DaisyDuke het volgende:
Vond ze voor Elephunk veel leuker.....
Veel leuker inderdaad.
Tegenwoordig is het van die poppige top40-muziek, terwijl Behind The Front en Bridging The Gap gewoon lekker relaxe Hiphop platen waren met een paar hele sterke nummers.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 13:24:12 #10
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_19660710
Vroeger was het beter................
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
  zaterdag 5 juni 2004 @ 13:31:55 #11
94969 Ms.Bitters
moeilijke naam
pi_19660891
Een aantal jaar geleden vond ik ze nog goed met Joints&Jams.
Tegenwoordig lijkt het maar nergens op.. irritante deuntjes die in je hoofd blijven zitten..
The captain has NO need for biscuits!
pi_19667124
neh je moet ff die hitjes wegdenken (hoewel hey mama nog wel cool is) er staan op elephunk een aantal zeer relaxe nummers

anxiety, lets get retarded, the boogie that b en nog een aantal mindere
  Redactie Frontpage zaterdag 5 juni 2004 @ 20:08:06 #13
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_19668060
Echt een standaard R'n'B-groepje wat weer helemaal in is en je elk uur drie keer voorbij hoort komen op de radio. !
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_19668089
Ik vind ze ook wel leuk. Een van de betere artiesten die wat aandacht krijgen op MTV/TMF/radio de laatste tijd. De oudere albums ken ik niet maar ik heb wel van meerdere gehoord dat die beter zijn dan Elephunk. Elephunk is ook wel leuk, teminste niet zo'n album dat 14 dezelfde nummers bevat.

Favoriete nummers; Let's Get Retarded, Smells Like Funk, Latin Girls, Fly Away, The APL song en Anxienty.
It's a simple question -- if the moon were made of ribs ... would ya eat it?...I know I would.
pi_19670794
Ohww gatver... ik vind ze zo stom, was een keer bij een vriendin en die had die laatste cd van hun aan staan, ik dacht dat mijn hersenen uit elkaar gingen spatten.. nee, tis niet mijn ding
La vie en Rose
  zaterdag 5 juni 2004 @ 21:57:36 #16
81104 Rex_Everything
Caught in a Whirl
pi_19671057
Nou, goed zijn ze niet, zelfs nog niet matig, maar ze hebben toch één klein stapje voor op de rest van het volkje dat te lui is om echte instrumenten te leren bespelen: ze zitten niet constant te zeiken over hoe moeilijk hun jeugd wel was, hoeveel kogels ze al hebben gevangen, hoeveel schaarsgeklede vrouwen er dagelijks hun duck sicken (jawel, ik hou mijn taal proper) en welke dure auto's en juweeltjes ze hebben verdiend met hun 'muziek'. Een half babyduimpje omhoog daarvoor.
You don't seem to understand the deal.
I don't give two shits on how you feel.
pi_19671197
* Stuart vind de Black Eyed Peas wel leuk
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zaterdag 5 juni 2004 @ 22:03:31 #18
2889 Zander
He's gone
pi_19671296
quote:
Nou, goed zijn ze niet, zelfs nog niet matig, maar ze hebben toch één klein stapje voor op de rest van het volkje dat te lui is om echte instrumenten te leren bespelen
Nou, ik geloof dat een paar van die BEP-gasten op de plaat zelf de meeste instrumenten bespelen...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_19671334
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 13:31 schreef Ms.Bitters het volgende:
Joints&Jams
Die was cool inderdaad!
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 20:08 schreef Djeez het volgende:
Echt een standaard R'n'B-groepje wat weer helemaal in is en je elk uur drie keer voorbij hoort komen op de radio. !
Nou.. als je dit een "standaard R'n'B-groepje" noemt ben je wel een beetje wereldvreemd...
pi_19671384
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 21:57 schreef Rex_Everything het volgende:
Nou, goed zijn ze niet, zelfs nog niet matig, maar ze hebben toch één klein stapje voor op de rest van het volkje dat te lui is om echte instrumenten te leren bespelen: ze zitten niet constant te zeiken over hoe moeilijk hun jeugd wel was, hoeveel kogels ze al hebben gevangen, hoeveel schaarsgeklede vrouwen er dagelijks hun duck sicken (jawel, ik hou mijn taal proper) en welke dure auto's en juweeltjes ze hebben verdiend met hun 'muziek'. Een half babyduimpje omhoog daarvoor.
Want muziek is pas "echt" als het op instrumenten wordt bespeeld!

zaterdag 5 juni 2004 @ 22:11:11 #21
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_19671586
Beetje jammer dat deze 'muziek' 3 keer per uur wordt uitgezonden op de radio.. "where is the love" klonk the eerste 2 keer nog wel aardig, maar toen ik dat nummer voor de 3e keer hoorde, jawel, binnen 2 uur tijd!, had ik alweer snel genoeg van die gasten. Lekker tegenstrijdig ook, maken ze een nummer waarin ze waarschijnlijk lopen te protesteren tegen al het haat en geweld in de wereld, maar ondertussen staat er wel weer zo'n neger op een agressieve manier te rappen alsof hij helemaal 'tha bomb' is.

Vervolgens kwam al snel het nummer 'shut up' in de bekendheid, en heel misschien als het nummer nog wat creatiefs in petto had in plaats van het eentonige 'shut up' en de standaard rap-dingetjes was het misschien nog wat geweest.

black eyed peas...
pi_19671697
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 22:11 schreef Sm0keZ het volgende:
Lekker tegenstrijdig ook, maken ze een nummer waarin ze waarschijnlijk lopen te protesteren tegen al het haat en geweld in de wereld, maar ondertussen staat er wel weer zo'n neger op een agressieve manier te rappen alsof hij helemaal 'tha bomb' is.
Hehe... Waar slaat dat nou weer op?!
  zaterdag 5 juni 2004 @ 22:15:45 #23
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_19671768
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 22:13 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hehe... Waar slaat dat nou weer op?!
okee.. ik zal eens wat meer feiten gaan verzamelen voordat ik mijn mening hier uitspreek

waar gaat het nummer over?
pi_19671789
quote:
Ach zeur toch niet. Ze zijn tenminste een van de weinige mainstream artiesten met wat invloeden van verschillende stijlen op een album. Waardoor ze ook met kop en schouders boven de gemiddelde mainstream R&B act uitstijgen. Heb je eigenlijk wel meer van ze gehoord dan de 3 nummers op TMF ? Zo slecht als jij ze beschrijft zijn ze nou ook weer niet. Geniaal zijn ze niet, maar toch stukken beter dan de gemiddele TMF artiest. Maar volgens mij vind je jezelf een beetje te goed omdat je van underground muziek houd of je bent zoiezo al bevoordeeld over mainstream of het genre. En in alle 3 de gevallen had je dit topic beter kunnen laten voor wat het is, i.p.v. een onwetende post te plaatsen.
It's a simple question -- if the moon were made of ribs ... would ya eat it?...I know I would.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 22:17:30 #25
81104 Rex_Everything
Caught in a Whirl
pi_19671848
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 22:05 schreef P-Style het volgende:

[..]

Want muziek is pas "echt" als het op instrumenten wordt bespeeld!

Zei ik dat? Ik heb iets tegen mensen die te lui zijn om een instrument te leren. Dat is iets anders dan weten dat je ook zonder instrumenten iets moois kunt maken. Wat Black Eyed Peas betreft: die gebruiken blijkbaar ook instrumenten, inderdaad. Ik dácht al dat er iets goed aan was.

Ga me nu niet voor een kortzichtige zwart-wit-kijker aanzien, ik kan wel af en toe iets van hiphop appreciëren (nog het liefst in mengvorm met andere genres), maar in de meeste van die dingen hoor ik toch echt niet meer dan een simpele baslijn en een rijkeluis die over zijn moeilijke jeugd staat te lullen.
pi_19672265
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 22:17 schreef Rex_Everything het volgende:
Zei ik dat? Ik heb iets tegen mensen die te lui zijn om een instrument te leren. Dat is iets anders dan weten dat je ook zonder instrumenten iets moois kunt maken. Wat Black Eyed Peas betreft: die gebruiken blijkbaar ook instrumenten, inderdaad. Ik dácht al dat er iets goed aan was.

Ga me nu niet voor een kortzichtige zwart-wit-kijker aanzien, ik kan wel af en toe iets van hiphop appreciëren (nog het liefst in mengvorm met andere genres), maar in de meeste van die dingen hoor ik toch echt niet meer dan een simpele baslijn en een rijkeluis die over zijn moeilijke jeugd staat te lullen.
Ik ben te lui om een instrument te leren. Ben je nou ook tegen mij?!

Leg eens uit waarom je tegen mensen bent die te lui zijn om een instrument te spelen, maar ondertussen wèl weet dat je ook zonder instrumenten iets moois kunt maken.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 22:35:46 #27
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_19672386
maar eh, P-Style, waar gaat dat nummer dan over?
  zaterdag 5 juni 2004 @ 22:38:15 #28
81104 Rex_Everything
Caught in a Whirl
pi_19672456
Wel, je kunt ook zeggen: "hé, ik heb een ideetje om mooie muziek te maken, en ik heb er helemaal geen instrumenten voor nodig". Dat is iets anders dan "nou, ik wil graag stinkend rijk worden met muziek, maar ik heb geen zin om een instrument te leren, ik ga wat stukjes uit plaatjes van anderen draaien en wat lullen over m'n moeilijke jeugd".

O ja, néé ik heb niets tegen jou. Tenzij je stiekem de man achter pakweg 50 cent bent. Mijn moeder gaat óók geen instrument leren, maar zij beweert ook helemaal niet dat ze muziek maakt, snappie.
pi_19672479
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 22:35 schreef Sm0keZ het volgende:
maar eh, P-Style, waar gaat dat nummer dan over?
Dat heb je zelf toch al gezegd? Wat ik zo grappig vond is dat je zei dat er "wel weer zo'n neger op een agressieve manier te rappen alsof hij helemaal 'tha bomb' is". En dat dat tegenstijdig zou zijn met waar het nummer over gaat.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 22:41:10 #30
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_19672540
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 22:39 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat heb je zelf toch al gezegd? Wat ik zo grappig vond is dat je zei dat er "wel weer zo'n neger op een agressieve manier te rappen alsof hij helemaal 'tha bomb' is". En dat dat tegenstijdig zou zijn met waar het nummer over gaat.
oh ik kreeg enigszins de indruk dat je me aan het tegenspreken was, toen ik dat zei
pi_19672607
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 22:38 schreef Rex_Everything het volgende:
Wel, je kunt ook zeggen: "hé, ik heb een ideetje om mooie muziek te maken, en ik heb er helemaal geen instrumenten voor nodig". Dat is iets anders dan "nou, ik wil graag stinkend rijk worden met muziek, maar ik heb geen zin om een instrument te leren, ik ga wat stukjes uit plaatjes van anderen draaien en wat lullen over m'n moeilijke jeugd".

O ja, néé ik heb niets tegen jou. Tenzij je stiekem de man achter pakweg 50 cent bent. Mijn moeder gaat óók geen instrument leren, maar zij beweert ook helemaal niet dat ze muziek maakt, snappie.
Ik snap je, maar nu zeg je wel heel wat anders dan wat je eerst zei. Ik kan bijvoorbeeld erg genieten van "elektronische muziek", waarbij er dus geen instrumenten (met de hand) bespeeld worden. (een computer is ook een intrument) Zolang de muziek maar creatief en origineel is! En dan maakt het me echt niet uit of het van iemand komt die de moeite heeft genomen om een instrument te leren bespelen, of van iemand met een geniaal muzikaal vermogen die beter met computers muziek kan maken dan met handmatige instrumenten.

Ik vind het een beetje dom om niet-hand-instrument-bespeelde-muziek als minderwaardig te beschouwen. Ècht slechte muziek mag je wel als minderwaardig beschouwen.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 22:47:21 #32
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_19672685
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 22:44 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik snap je, maar nu zeg je wel heel wat anders dan wat je eerst zei. Ik kan bijvoorbeeld erg genieten van "elektronische muziek", waarbij er dus geen instrumenten (met de hand) bespeeld worden. (een computer is ook een intrument) Zolang de muziek maar creatief en origineel is! En dan maakt het me echt niet uit of het van iemand komt die de moeite heeft genomen om een instrument te leren bespelen, of van iemand met een geniaal muzikaal vermogen die beter met computers muziek kan maken dan met handmatige instrumenten.

Ik vind het een beetje dom om niet-hand-instrument-bespeelde-muziek als minderwaardig te beschouwen. Ècht slechte muziek mag je wel als minderwaardig beschouwen.
Gelukkig weet P-Style mijn standpunt met een mooie zin helemaal duidelijk te maken
pi_19672746
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 22:47 schreef Sm0keZ het volgende:
Gelukkig weet P-Style mijn standpunt met een mooie zin helemaal duidelijk te maken
Hehe... Jammer genoeg is "ècht slechte muziek" smaakgebonden en dus een persoonlijk begrip. Dus uiteindelijk mag je helemaal geen muziek als minderwaardig beschouwen.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 22:58:03 #34
81104 Rex_Everything
Caught in a Whirl
pi_19672987
Jawel. Eddy Wally.
  zondag 6 juni 2004 @ 04:08:16 #35
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_19677905
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 22:49 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hehe... Jammer genoeg is "ècht slechte muziek" smaakgebonden en dus een persoonlijk begrip. Dus uiteindelijk mag je helemaal geen muziek als minderwaardig beschouwen.
En nu spreek je jezelf weer tegen

Toch ben ik wel van mening dat er wel degelijk verschil is, goed of slecht.
Ik denk dat een Marco Borsato toch een stuk beter is dan "de gebroeders Ko" of zo'n andere apres-ski calamiteit
(niet dat ik een marco borsato fan ben ofzo, maar het voorbeeld is toch wel duidelijk dacht ik..)
  zondag 6 juni 2004 @ 10:00:36 #36
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_19678894
BeP ruleren!
pi_19679434
quote:
Op zondag 6 juni 2004 04:08 schreef Sm0keZ het volgende:
En nu spreek je jezelf weer tegen

Toch ben ik wel van mening dat er wel degelijk verschil is, goed of slecht.
Ik denk dat een Marco Borsato toch een stuk beter is dan "de gebroeders Ko" of zo'n andere apres-ski calamiteit
(niet dat ik een marco borsato fan ben ofzo, maar het voorbeeld is toch wel duidelijk dacht ik..)
Dàt is een mening! Een die véél mensen met jou zullen delen, maar het blijft een mening. Zeer waarschijnlijk denken "de gebroeders Ko"-fans hier anders over.

Maargoed... terug naar de Black Eyed Peas.
pi_19680348
quote:
Dat argument van die instrumenten; ik snap het; maar het klopt niet helemaal in het geval van the Black Eyed Peas. Die gasten zijn gewoon een grote band en een paar mensen spelen muziek (alle kanten op; piano, (contra)bas, gitaar, trompet en af en toe meer zaken) en een paar rappen. Omdat je de rappers de hele tijd ziet in de clip lijkt het alsof je naar gesampelde rap zit te kijken (zeker omdat Shut Up gewoon zo'n commercieel in elkaar gedraaid nummertje is) maar dat is zeker niet het geval. Ik verbaasde me er ook over .

En btw wat betreft al die kortzichtige reacties van 'ik vond shut up en/of where is the love niet leuk DUS is het commerciele troep': luister eerst eens andere nummers van dat album want de rest is echt héél anders... wist ik zelf ook niet
pi_19680514
quote:
Op zondag 6 juni 2004 12:12 schreef onanymous het volgende:

[..]

Dat argument van die instrumenten; ik snap het; maar het klopt niet helemaal in het geval van the Black Eyed Peas. Die gasten zijn gewoon een grote band en een paar mensen spelen muziek (alle kanten op; piano, (contra)bas, gitaar, trompet en af en toe meer zaken)
nee die muziek wordt niet 100% met computers gemaakt natuurlijk

pi_19681504
quote:
Op zondag 6 juni 2004 12:22 schreef Zombie_Holocaust het volgende:

[..]

nee die muziek wordt niet 100% met computers gemaakt natuurlijk

Inderdaad niet nee. Hij komt er wel bij kijken, maar is zeker niet het hoofdelement.
  Redactie Frontpage zondag 6 juni 2004 @ 19:27:18 #41
3926 crew  Djeez
pi_19688883
Nou.. als je dit een "standaard R'n'B-groepje" noemt ben je wel een beetje wereldvreemd...
[/quote]
Alle R'n'B is standaard! Zeker BYP, veel te vaak hoor je hen op de radio. Zelfs radio 2 draait hen al ieder uur!
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_19689533
Sinds ik hun Live concert heb bekeken vind ik ze helemaal super. Kende ze daarvoor niet eens
  zondag 6 juni 2004 @ 20:25:57 #43
81104 Rex_Everything
Caught in a Whirl
pi_19690015
Daar zijn pillen tegen.
pi_19690419
quote:
Op zondag 6 juni 2004 19:27 schreef Djeez het volgende:
Alle R'n'B is standaard! Zeker BYP, veel te vaak hoor je hen op de radio. Zelfs radio 2 draait hen al ieder uur!
Al eens andere nummers dan die twee hits gehoord??

[ Bericht 19% gewijzigd door onanymous op 06-06-2004 22:15:40 ]
  zondag 6 juni 2004 @ 22:54:41 #45
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_19693680
quote:
Op zondag 6 juni 2004 20:44 schreef onanymous het volgende:

[..]

Al eens andere nummers dan die twee hits gehoord??
wel grappig dit, iedereen heeft het altijd over de "andere" nummers... waarom zijn die dan niet 'bekend' ?
  Redactie Frontpage zondag 6 juni 2004 @ 23:35:17 #46
3926 crew  Djeez
pi_19694286
quote:
Op zondag 6 juni 2004 22:54 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

wel grappig dit, iedereen heeft het altijd over de "andere" nummers... waarom zijn die dan niet 'bekend' ?
Omdat die 'andere' nummers ws nog slechter zijn, al is dat bijna onmogelijk...
  zondag 6 juni 2004 @ 23:50:35 #47
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_19694674
quote:

[..]

Omdat ze er toen niet voor kozen om zich op het top40 publiek te richten, wat ze nu dus overduidelijk wel doen, met succes.
  zondag 6 juni 2004 @ 23:54:46 #48
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_19694772
quote:
Op zondag 6 juni 2004 23:50 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Omdat ze er toen niet voor kozen om zich op het top40 publiek te richten, wat ze nu dus overduidelijk wel doen, met succes.
dus als ik het goed begrijp kunnen artiesten van te voren vertellen welke ze beschikbaar willen stellen voor de top40
  maandag 7 juni 2004 @ 02:39:08 #49
81104 Rex_Everything
Caught in a Whirl
pi_19696895
Richten op de top40, dropveter, dat is commerciële gladgepolijste loodvrije suikerpop maken. Dat is best wel te sturen, hoor. Er bestaat ondertussen zelfs een computerprogramma dat met om en bij de 80% nauwkeurigheid kan voorspellen of iets een top-weetikveelhoeveel-hit wordt. Heerlijk toch, die commerciële muziek?
pi_19699010
quote:
Omdat men voor de poppy nummers kiest waarmee men denkt zoveel mogelijk hits mee te kunnen scoren. Over jou lieve metallica met Nothing Else Matters zullen we het maar neit hebben he . Da's net zo'n commerciël gerotzooi. Van Master of Puppets is niet eens een clip!

Maargoed nu gaat iedereen die het afdoet als commerciële troep dit topic fijn verlaten en een eigen topic starten ofzo want daar is dit topic niet voor bedoeld.
pi_19700753
ik vind ze niet geweldig, maar dat komt omdat ik R 'n B vind

donderdag 24 juni 2004 @ 18:10:38 #52
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_20157944
de laatste tijd is de nieuwe single Let's get it started veel op TMF en MTV.. erg lekker nummer weer

maar nou besloot ik om toch eindelijk het hele album maar eens te luisteren, en nu zie ik dat het nummer daar Let's Get Retarded heet

hebben ze dat in de single aangepast omdat het wel lekker swingt maar deze tekst beter is, of is het om censuurredenen? "retarded".... of .. ? iemand die het weet? viel me op, ben wel benieuwd

Blijft een eeerg lekker nummer
Seriously!?
pi_20158416
Mijn zusje zocht op KaZaa ook naar dat nr en zij vond ook steeds 'Let's get retarded'. Vraag me af waarom dat zo is..

Dit is het eerste BEP's nr dat ik kan waarderen trouwens..
  vrijdag 25 juni 2004 @ 01:57:43 #54
81104 Rex_Everything
Caught in a Whirl
pi_20169971
quote:
Op maandag 7 juni 2004 11:32 schreef super-muffin het volgende:
ik vind ze niet geweldig, maar dat komt omdat ik R 'n B vind

http://www.albinoblacksheep.com/text/hitwizard.html

Voor een kijkje achter de schermen...
  vrijdag 25 juni 2004 @ 10:31:00 #55
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_20173193
Ik weet niet wie de muziek allemaal verzint maar ik vindt dat ze best gevarieert zijn. Die laatste clip "Lets get started" vindt ik ook super gedaan maar ze moeten niet teveel inzoomen op die Latino met dat lange zwarte haar.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_20173285
ik dacht altijd dat het: let's get retarded was totdat ik de titel zag, let's get it started
  vrijdag 25 juni 2004 @ 12:13:58 #57
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_20175973
Ik vind de Black Eyed Peas niet meer zo goed als een aantal jaar geleden. Als ik me niet vergis zat dat grietje nog niet bij de BEP, maar is ze er pas bij Elephunk bijgekomen. Vroeger maakten ze rielekste hip-hop, maar tegenwoordig is het weer allemaal te gelikt en lijkt het of ze voor de commercie gaan. Toch zijn ze in vergelijking met alle rotzooi die in de hedendaagse top40 staat zeer goed. Ze laten zien dat ze talent hebben. Jammer alleen dat hun hele muziekstijl zou zo veranderd is..
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_20182653
black eyed peas Ik vind ze wel zo gruwelijk belabberd zingen. Qua muziekale kwaliteit is het niks imo
pi_20184584
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 10:35 schreef superheist het volgende:
ik dacht altijd dat het: let's get retarded was totdat ik de titel zag, let's get it started
Let's get it started is ook een andere versie Op de cd staat Let's get retarded. Dus je dacht goed
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 11:58:15 #60
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_20200288
Afgezien van die afgrijselijke draak met Justin Timberlake vind ik BEP nog steeds wel okay. En net als vele anderen hier was Joints and Jam mijn eerste kennismaking met de band (heb nog steeds de cd-maxi daarvan hier ergens liggen). En ik kan nu wel de "vroeger waren ze veel beter" zuurpruim gaan uithangen, maar zo slecht was Elephunk nu ook weer niet, op wat negatieve uitschieters na.
pi_20200324
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 17:33 schreef Avani het volgende:

[..]

Let's get it started is ook een andere versie Op de cd staat Let's get retarded. Dus je dacht goed
aha.. maar wie maakt er dan een liedje dat let's get retarded heet

[ Bericht 0% gewijzigd door superheist op 26-06-2004 12:55:12 ]
  zondag 27 juni 2004 @ 22:37:15 #62
64792 Mryc
play me one more song
pi_20237680
let's get retarded is idd de album versie, let's get it started is een speciale versie voor de NBA, alleen de titel en de tekst zijn een beetje anders
pi_20242496
Black Eyed Peas.. Tsjah. Een jaar geleden maakten ze nog hele lekkere platen.. zonder dat lekkere mokkelthje erbij, fijne niet-commerciele-muziek. Helaas zijn de verkeerde weg ingeslagen...
"Tommy, thats $100.000,- for a GD golf swing..."
"It's a beautiful saterday morning, what else can we do.."
pi_20243420
quote:
Op maandag 28 juni 2004 02:29 schreef Nizzle1982 het volgende:
Helaas zijn de verkeerde weg ingeslagen...
Hoezo verkeerd? Waarom is iedereen toch altijd zo tegen de commercie?! Zonder commercie hadden we nu niet in zo'n luxe westers wereldje gewoond!
  maandag 28 juni 2004 @ 09:07:41 #65
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_20243531
quote:
Op maandag 28 juni 2004 08:56 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hoezo verkeerd? Waarom is iedereen toch altijd zo tegen de commercie?! Zonder commercie hadden we nu niet in zo'n luxe westers wereldje gewoond!
Dit heeft niks met welvaart te maken, de muziek is gewoon vele malen slechter geworden
pi_20268720
Elephunk Music Review:

What is the proper definition of a sellout? Most will tell you that it is when an artist or a team of artists such as the case in point, forsake their integrity to try and benefit financially or appeal to a mass audience. Well I am of the opinion that Black Eyed Peas have sold out their integrity as artists to the extreme. I tried to look the other way and cover my ears when they were whoring themselves all over those Mountain Dew commercials (or was it Sprite? does it matter?) But this album is an embarrassment to true hip hop enthusiasts everywhere. One of the most overused and lazy formats of rap songs out there right now is getting a female singer to sing all your choruses in between all the rapping. Well, the Peas must have thought Damn! we got to get one of those so we can be cool like everyone else! So they went out and recruited new member Fergie, who sounds like a third rate Ashanti/Nelly Furtado lite.

The second most overused format in hip hop is to get whoever is hot to guest on your record. Enter bland flavor of the day Justin Timberlake to guest on "Where is the Love." And the third most overused format is to blend hard rock metal with your hip hop. What do you do when you can't get Linkin Park? Why, you hire Papa Roach on "Anxiety" at half the price of course! Man, could this album get any more retarded? Well it could when the big "let's get this party started anthem" song is called "Let's Get Retarded." Sound stupid? It should, and it is. Do yourself a favor and go buy the Peas first two records, and forget that this one even exists.

Klopt mijns inziens helemaal!
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 15 januari 2010 @ 09:00:14 #67
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_76839462
Wat vinden jullie van de nieuwste single van the Black Eyes Peas met Rock that body

Hier het liedje met een clipje gemaakt door fans, volgens mij is er nog geen officiële clip.

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  vrijdag 15 januari 2010 @ 09:03:32 #68
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_76839531
Als je geen inspiratie hebt moet je niet proberen muziek uit je te persen. Wat een rommel zeg die laatste paar platen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 15 januari 2010 @ 09:05:17 #69
80791 crew  Paul
pi_76839563
ik vond hem wel leuk
hoorde hem net voor het eerst op de radio
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 15 januari 2010 @ 09:11:10 #70
80791 crew  Paul
pi_76839659
Ik heb het album even gekocht, ben benieuwd
pi_76839694
Black Eyed Peas, waarschijnlijk de slechtste mainstream band van de afgelopen jaren.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 15 januari 2010 @ 09:13:44 #72
80791 crew  Paul
pi_76839717
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:12 schreef psychedelicate het volgende:
Black Eyed Peas, waarschijnlijk de slechtste mainstream band van de afgelopen jaren.
ze roeleren juist
  vrijdag 15 januari 2010 @ 09:15:42 #73
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_76839752
Lekker nummer wel.
Feyenoord Rotterdam
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 15 januari 2010 @ 09:16:38 #74
80791 crew  Paul
pi_76839773
Ik vind o us echt zo'n black eyed pea
  vrijdag 15 januari 2010 @ 09:17:33 #75
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_76839798
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:16 schreef Paul het volgende:
Ik vind o us echt zo'n black eyed pea
Ik kan niet zingen, das nou weer jammer .
Feyenoord Rotterdam
pi_76839810

Giel draaide'm net; dacht ff dat we de nieuwe armin van buuren hoorde oid
pi_76839817
Ik heb ze nooit gemogen, maar na Boom Boom Pow heb ik totaal geen respect meer voor ze. Daarna kwam ook nog I Gotta Feeling, en het vreemde daarvan is dat niemand blijkbaar ooit tegen ze heeft gezegd, "Hey, het is eigenlijk I('ve) Got A Feeling". Of mis ik hier nu een woordspeling ofzo?
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 15 januari 2010 @ 09:23:32 #78
80791 crew  Paul
pi_76839934
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:17 schreef Numbie het volgende:

Giel draaide'm net; dacht ff dat we de nieuwe armin van buuren hoorde oid
Stil nou ik wou juist weglaten dat ik hem bij Giel hoorde
pi_76840129
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:17 schreef o.us het volgende:

[..]

Ik kan niet zingen, das nou weer jammer .
De leden van BEP ook niet. Waarom denk je dat ze hun stem altijd zo vervormen?
Heb ze 1 keer live gehoord, en dat was werkelijk om te huilen. Vooral die Fergie.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_76841325
Klinkt als Knabbel en Babbel
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:15:15 #81
165512 MASD
Music is dead.
pi_76841349
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:30 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

De leden van BEP ook niet. Waarom denk je dat ze hun stem altijd zo vervormen?
Heb ze 1 keer live gehoord, en dat was werkelijk om te huilen. Vooral die Fergie.
Zo goed als iedereen doet dat bij studioalbums, vooral popmuzikanten. Verschil is dat de meeste mensen autotune en dergelijken zo instellen dat het niet opvalt, de laatste tijd is dat net andersom.
Long live music.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 15 januari 2010 @ 10:15:54 #82
80791 crew  Paul
pi_76841370
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:15 schreef MASD het volgende:

[..]

Zo goed als iedereen doet dat bij studioalbums, vooral popmuzikanten. Verschil is dat de meeste mensen autotune en dergelijken zo instellen dat het niet opvalt, de laatste tijd is dat net andersom.
? autotune? waar heb je het over
pi_76841626
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:14 schreef bloodymary het volgende:
Klinkt als Knabbel en Babbel

Ze kunnen zo meedoen in Alvin & The chipmunks 3 idd
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:36:06 #84
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_76842048
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:15 schreef MASD het volgende:

[..]

En dat zegt natuurlijk wel weer wat over het niveau van tegenwoordig.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:05:23 #85
165512 MASD
Music is dead.
pi_76843203
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

En dat zegt natuurlijk wel weer wat over het niveau van tegenwoordig.
Vroeger werd het net zo goed overal gebruikt. Toen vooral om de opnames net wat gelikter te maken. Die mensen kónden goed zingen, maar het gaf net dat extra beetje kwaliteit waar veel mensen naar zoeken in studio-opnames. Vergelijk live-opnames eens met studio-opnames, weinig bekende bands die hetzelfde klinken.
Long live music.
pi_76845729
Nou, dat vind ik echt onzin, ben pas nog naar concerten geweest van Editors, Pearl Jam, Muse, Placebo en de zang klinkt dan echt wel hetzelfde als op de c.d. hoor.
pi_76846367
Geef mij Zanger Rinus maar
pi_76846395
Alsjeblieft. Ik hoef hem toch niet.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 15 januari 2010 @ 23:10:47 #89
80791 crew  Paul
pi_76873462
We zijn gemerged
pi_76877019
black eyed peas

Rock that body vind ik echt top! Dat sommige ouwe lullen het hier niks vinden dat kan ik wel begrijpen want rock that body is zo 2010!

voor alle haters>>

4 miljoen albums verkocht al van the E.N.D trouwens maar hier op fok vinden ze het allemaal maar niks.

best nummer op album>>

[ Bericht 9% gewijzigd door forzaudinese op 16-01-2010 00:43:57 ]
pi_76884797
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 00:38 schreef forzaudinese het volgende:
4 miljoen albums verkocht al van the E.N.D trouwens maar hier op fok vinden ze het allemaal maar niks.
Right, want iets dat veel verkocht wordt is automatisch goed.
pi_76887371
Er zijn best liedjes die ik leuk vind van BEP, de meeste niet, maar heb ze zelfs wel eens live gezien, twee keer zelfs op Werchter en het was echt tenenkrommend slecht.
pi_76890907
BEP wisselt hele leuke met hele matige liedjes af. Boom boom pow vond ik persoonlijk geen reet aan en Meet me Halfway vond ik weer te gek.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:27:28 #95
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_76905070
Ik ben fan van ze
Ik vind bijna alle nummers geweldig

BEP fan 4life

Maar mijn favoriete nummer is toch Pump It
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_76905473
BEP

Een van m'n favo muziekgroepen. Vernieuwd, origineel en heel veelzijdig en gewoon lekker muziek.
-
pi_76968330
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 00:38 schreef forzaudinese het volgende:
black eyed peas

Rock that body vind ik echt top! Dat sommige ouwe lullen het hier niks vinden dat kan ik wel begrijpen want rock that body is zo 2010!

voor alle haters>>

best nummer op album>>
Haha! Ach weet je ? Niet iedereen heeft dezelfde smaak.
Ik ben toevallig wel van mening dat ze goed zijn, ook live. =)
pi_76968509
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:42 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Right, want iets dat veel verkocht wordt is automatisch goed.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 18 januari 2010 @ 15:52:25 #99
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_76968724
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:05 schreef MASD het volgende:

[..]

Vroeger werd het net zo goed overal gebruikt. Toen vooral om de opnames net wat gelikter te maken. Die mensen kónden goed zingen, maar het gaf net dat extra beetje kwaliteit waar veel mensen naar zoeken in studio-opnames. Vergelijk live-opnames eens met studio-opnames, weinig bekende bands die hetzelfde klinken.
Ik snap je, maar goed praten is onnodig. Die bands klonken natuurlijk anders op studio-opnames maar live klonken ze ook goed. Er zijn tegenwoordig zoveel 'succesvolle' pop bandjes die live helemaal nergens naar klinken. Jammer.
  zondag 28 februari 2010 @ 22:51:07 #101
189430 Anonymousz
pi_78572779
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:14 schreef Ritmo het volgende:

Wat een videoclip
2 nummers in 1
duurt wel 10 min
pi_78573214
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:51 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

2 nummers in 1
duurt wel 10 min
Klopt ja, wel leuk gedaan. 'Imma be' vind ik niet heel bijzonder, maar 'rock that body' is een heerlijke track.
-
  zondag 28 februari 2010 @ 23:15:57 #103
189430 Anonymousz
pi_78573985
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:59 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Klopt ja, wel leuk gedaan. 'Imma be' vind ik niet heel bijzonder, maar 'rock that body' is een heerlijke track.
eens rock that body vind ik veel leuker
  zondag 28 februari 2010 @ 23:19:23 #104
189430 Anonymousz
pi_78574144
Imma be/rock that body nu op tmf
pi_78719420
My humps. Het nummer met een van de meest wanstaltige songteksten ooit.

Merkwaardig genoeg hebben ze er toch iets in weten te stoppen waardoor ik ervan geniet (de prettig minimalistische productie, denk ik), en is het door de jaren heen een heus 'guilty pleasure' geworden.

Fergie klinkt in sommige nummers verder als een miauwende kat, maar toch hoor je ergens dat die lui zo hun kwaliteiten hebben (hoe commercieel het ook is).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2010 09:45:32 ]
pi_84615963
Ik hoop dat The E.N.D. World Tour op DVD uitkomt, heb de volledige MP3 en klonk erg goed.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')