http://forum.fok.nl//fok/search_lite?q=eyed&member=&order=relevance&fora%5B%5D=30quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:58 schreef onanymous het volgende:
Ik kon over deze geweldige formatie nog helemaal niets vinden op Fok!
Ik zocht op black eyed peasquote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:13 schreef Seborik het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl//fok/(...)evance&fora%5B%5D=30
ik vond ze juist op pinkpop behoorlijk goed klinken voor een rap-act. Normaal klinken dat soort acts altijd walgelijk omdat alle studiogeluidjes weggelaten zijn of vervangen voor casettebandjes etc. Dit leefde echtquote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:03 schreef ilona-scuderia het volgende:
Op Pinkpop waren ze slecht
Maar ze hebben wel een paar aardige nummertjes gemaakt, meer ook niet...
Veel leuker inderdaad.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 11:53 schreef DaisyDuke het volgende:
Vond ze voor Elephunk veel leuker.....
Nou, ik geloof dat een paar van die BEP-gasten op de plaat zelf de meeste instrumenten bespelen...quote:Nou, goed zijn ze niet, zelfs nog niet matig, maar ze hebben toch één klein stapje voor op de rest van het volkje dat te lui is om echte instrumenten te leren bespelen
Die was cool inderdaad!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:31 schreef Ms.Bitters het volgende:
Joints&Jams
Nou.. als je dit een "standaard R'n'B-groepje" noemt ben je wel een beetje wereldvreemd...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 20:08 schreef Djeez het volgende:
Echt een standaard R'n'B-groepje wat weer helemaal in is en je elk uur drie keer voorbij hoort komen op de radio.!
Want muziek is pas "echt" als het op instrumenten wordt bespeeld!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 21:57 schreef Rex_Everything het volgende:
Nou, goed zijn ze niet, zelfs nog niet matig, maar ze hebben toch één klein stapje voor op de rest van het volkje dat te lui is om echte instrumenten te leren bespelen: ze zitten niet constant te zeiken over hoe moeilijk hun jeugd wel was, hoeveel kogels ze al hebben gevangen, hoeveel schaarsgeklede vrouwen er dagelijks hun duck sicken (jawel, ik hou mijn taal proper) en welke dure auto's en juweeltjes ze hebben verdiend met hun 'muziek'. Een half babyduimpje omhoog daarvoor.
Hehe...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:11 schreef Sm0keZ het volgende:
Lekker tegenstrijdig ook, maken ze een nummer waarin ze waarschijnlijk lopen te protesteren tegen al het haat en geweld in de wereld, maar ondertussen staat er wel weer zo'n neger op een agressieve manier te rappen alsof hij helemaal 'tha bomb' is.
okee.. ik zal eens wat meer feiten gaan verzamelen voordat ik mijn mening hier uitspreekquote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hehe...Waar slaat dat nou weer op?!
Ach zeur toch niet. Ze zijn tenminste een van de weinige mainstream artiesten met wat invloeden van verschillende stijlen op een album. Waardoor ze ook met kop en schouders boven de gemiddelde mainstream R&B act uitstijgen. Heb je eigenlijk wel meer van ze gehoord dan de 3 nummers op TMF ? Zo slecht als jij ze beschrijft zijn ze nou ook weer niet. Geniaal zijn ze niet, maar toch stukken beter dan de gemiddele TMF artiest. Maar volgens mij vind je jezelf een beetje te goed omdat je van underground muziek houd of je bent zoiezo al bevoordeeld over mainstream of het genre. En in alle 3 de gevallen had je dit topic beter kunnen laten voor wat het is, i.p.v. een onwetende post te plaatsen.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 21:57 schreef Rex_Everything het volgende:
Nou, goed zijn ze niet, zelfs nog niet matig, maar ze hebben toch één klein stapje voor op de rest van het volkje dat te lui is om echte instrumenten te leren bespelen: ze zitten niet constant te zeiken over hoe moeilijk hun jeugd wel was, hoeveel kogels ze al hebben gevangen, hoeveel schaarsgeklede vrouwen er dagelijks hun duck sicken (jawel, ik hou mijn taal proper) en welke dure auto's en juweeltjes ze hebben verdiend met hun 'muziek'. Een half babyduimpje omhoog daarvoor.
Zei ik dat? Ik heb iets tegen mensen die te lui zijn om een instrument te leren. Dat is iets anders dan weten dat je ook zonder instrumenten iets moois kunt maken. Wat Black Eyed Peas betreft: die gebruiken blijkbaar ook instrumenten, inderdaad. Ik dácht al dat er iets goed aan was.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:05 schreef P-Style het volgende:
[..]
Want muziek is pas "echt" als het op instrumenten wordt bespeeld!![]()
![]()
Ik ben te lui om een instrument te leren. Ben je nou ook tegen mij?!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:17 schreef Rex_Everything het volgende:
Zei ik dat? Ik heb iets tegen mensen die te lui zijn om een instrument te leren. Dat is iets anders dan weten dat je ook zonder instrumenten iets moois kunt maken. Wat Black Eyed Peas betreft: die gebruiken blijkbaar ook instrumenten, inderdaad. Ik dácht al dat er iets goed aan was.
Ga me nu niet voor een kortzichtige zwart-wit-kijker aanzien, ik kan wel af en toe iets van hiphop appreciëren (nog het liefst in mengvorm met andere genres), maar in de meeste van die dingen hoor ik toch echt niet meer dan een simpele baslijn en een rijkeluis die over zijn moeilijke jeugd staat te lullen.
Dat heb je zelf toch al gezegd? Wat ik zo grappig vond is dat je zei dat er "wel weer zo'n neger op een agressieve manier te rappen alsof hij helemaal 'tha bomb' is".quote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:35 schreef Sm0keZ het volgende:
maar eh, P-Style, waar gaat dat nummer dan over?
oh ik kreeg enigszins de indruk dat je me aan het tegenspreken was, toen ik dat zeiquote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:39 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat heb je zelf toch al gezegd? Wat ik zo grappig vond is dat je zei dat er "wel weer zo'n neger op een agressieve manier te rappen alsof hij helemaal 'tha bomb' is".En dat dat tegenstijdig zou zijn met waar het nummer over gaat.
Ik snap je, maar nu zeg je wel heel wat anders dan wat je eerst zei. Ik kan bijvoorbeeld erg genieten van "elektronische muziek", waarbij er dus geen instrumenten (met de hand) bespeeld worden. (een computer is ook een intrument) Zolang de muziek maar creatief en origineel is!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:38 schreef Rex_Everything het volgende:
Wel, je kunt ook zeggen: "hé, ik heb een ideetje om mooie muziek te maken, en ik heb er helemaal geen instrumenten voor nodig". Dat is iets anders dan "nou, ik wil graag stinkend rijk worden met muziek, maar ik heb geen zin om een instrument te leren, ik ga wat stukjes uit plaatjes van anderen draaien en wat lullen over m'n moeilijke jeugd".
O ja, néé ik heb niets tegen jou. Tenzij je stiekem de man achter pakweg 50 cent bent. Mijn moeder gaat óók geen instrument leren, maar zij beweert ook helemaal niet dat ze muziek maakt, snappie.
Gelukkig weet P-Style mijn standpunt met een mooie zin helemaal duidelijk te makenquote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik snap je, maar nu zeg je wel heel wat anders dan wat je eerst zei. Ik kan bijvoorbeeld erg genieten van "elektronische muziek", waarbij er dus geen instrumenten (met de hand) bespeeld worden. (een computer is ook een intrument) Zolang de muziek maar creatief en origineel is!En dan maakt het me echt niet uit of het van iemand komt die de moeite heeft genomen om een instrument te leren bespelen, of van iemand met een geniaal muzikaal vermogen die beter met computers muziek kan maken dan met handmatige instrumenten.
Ik vind het een beetje dom om niet-hand-instrument-bespeelde-muziek als minderwaardig te beschouwen. Ècht slechte muziek mag je wel als minderwaardig beschouwen.![]()
Hehe...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:47 schreef Sm0keZ het volgende:
Gelukkig weet P-Style mijn standpunt met een mooie zin helemaal duidelijk te maken
En nu spreek je jezelf weer tegenquote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hehe...Jammer genoeg is "ècht slechte muziek" smaakgebonden en dus een persoonlijk begrip.
Dus uiteindelijk mag je helemaal geen muziek als minderwaardig beschouwen.
Dàt is een mening! Een die véél mensen met jou zullen delen, maar het blijft een mening. Zeer waarschijnlijk denken "de gebroeders Ko"-fans hier anders over.quote:Op zondag 6 juni 2004 04:08 schreef Sm0keZ het volgende:
En nu spreek je jezelf weer tegen
Toch ben ik wel van mening dat er wel degelijk verschil is, goed of slecht.
Ik denk dat een Marco Borsato toch een stuk beter is dan "de gebroeders Ko" of zo'n andere apres-ski calamiteit
(niet dat ik een marco borsato fan ben ofzo, maar het voorbeeld is toch wel duidelijk dacht ik..)
Dat argument van die instrumenten; ik snap het; maar het klopt niet helemaal in het geval van the Black Eyed Peas. Die gasten zijn gewoon een grote band en een paar mensen spelen muziek (alle kanten op; piano, (contra)bas, gitaar, trompet en af en toe meer zaken) en een paar rappen. Omdat je de rappers de hele tijd ziet in de clip lijkt het alsof je naar gesampelde rap zit te kijken (zeker omdat Shut Up gewoon zo'n commercieel in elkaar gedraaid nummertje is) maar dat is zeker niet het geval. Ik verbaasde me er ook overquote:Op zaterdag 5 juni 2004 21:57 schreef Rex_Everything het volgende:
nee die muziek wordt niet 100% met computers gemaakt natuurlijkquote:Op zondag 6 juni 2004 12:12 schreef onanymous het volgende:
[..]
Dat argument van die instrumenten; ik snap het; maar het klopt niet helemaal in het geval van the Black Eyed Peas. Die gasten zijn gewoon een grote band en een paar mensen spelen muziek (alle kanten op; piano, (contra)bas, gitaar, trompet en af en toe meer zaken)
Inderdaad niet nee. Hij komt er wel bij kijken, maar is zeker niet het hoofdelement.quote:Op zondag 6 juni 2004 12:22 schreef Zombie_Holocaust het volgende:
[..]
nee die muziek wordt niet 100% met computers gemaakt natuurlijk
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Al eens andere nummers dan die twee hits gehoord??quote:Op zondag 6 juni 2004 19:27 schreef Djeez het volgende:
Alle R'n'B is standaard! Zeker BYP, veel te vaak hoor je hen op de radio. Zelfs radio 2 draait hen al ieder uur!![]()
wel grappig dit, iedereen heeft het altijd over de "andere" nummers... waarom zijn die dan niet 'bekend' ?quote:Op zondag 6 juni 2004 20:44 schreef onanymous het volgende:
[..]
Al eens andere nummers dan die twee hits gehoord??
Omdat die 'andere' nummers ws nog slechter zijn, al is dat bijna onmogelijk...quote:Op zondag 6 juni 2004 22:54 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
wel grappig dit, iedereen heeft het altijd over de "andere" nummers... waarom zijn die dan niet 'bekend' ?
Omdat ze er toen niet voor kozen om zich op het top40 publiek te richten, wat ze nu dus overduidelijk wel doen, met succes.quote:Op zondag 6 juni 2004 22:54 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
wel grappig dit, iedereen heeft het altijd over de "andere" nummers... waarom zijn die dan niet 'bekend' ?
dus als ik het goed begrijp kunnen artiesten van te voren vertellen welke ze beschikbaar willen stellen voor de top40quote:Op zondag 6 juni 2004 23:50 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Omdat ze er toen niet voor kozen om zich op het top40 publiek te richten, wat ze nu dus overduidelijk wel doen, met succes.
Omdat men voor de poppy nummers kiest waarmee men denkt zoveel mogelijk hits mee te kunnen scoren. Over jou lieve metallica met Nothing Else Matters zullen we het maar neit hebben hequote:Op zondag 6 juni 2004 22:54 schreef Sm0keZ het volgende:
http://www.albinoblacksheep.com/text/hitwizard.htmlquote:Op maandag 7 juni 2004 11:32 schreef super-muffin het volgende:
ik vind ze niet geweldig, maar dat komt omdat ik R 'n Bvind
Let's get it started is ook een andere versiequote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:35 schreef superheist het volgende:
ik dacht altijd dat het: let's get retarded wastotdat ik de titel zag, let's get it started
aha.. maar wie maakt er dan een liedje dat let's get retarded heetquote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:33 schreef Avani het volgende:
[..]
Let's get it started is ook een andere versieOp de cd staat Let's get retarded. Dus je dacht goed
Hoezo verkeerd? Waarom is iedereen toch altijd zo tegen de commercie?! Zonder commercie hadden we nu niet in zo'n luxe westers wereldje gewoond!quote:Op maandag 28 juni 2004 02:29 schreef Nizzle1982 het volgende:
Helaas zijn de verkeerde weg ingeslagen...
Dit heeft niks met welvaart te maken, de muziek is gewoon vele malen slechter gewordenquote:Op maandag 28 juni 2004 08:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoezo verkeerd? Waarom is iedereen toch altijd zo tegen de commercie?! Zonder commercie hadden we nu niet in zo'n luxe westers wereldje gewoond!
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:12 schreef psychedelicate het volgende:
Black Eyed Peas, waarschijnlijk de slechtste mainstream band van de afgelopen jaren.
Stil nou ik wou juist weglaten dat ik hem bij Giel hoordequote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:17 schreef Numbie het volgende:![]()
Giel draaide'm net; dacht ff dat we de nieuwe armin van buuren hoorde oid
De leden van BEP ook niet. Waarom denk je dat ze hun stem altijd zo vervormen?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:17 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik kan niet zingen, das nou weer jammer.
Zo goed als iedereen doet dat bij studioalbums, vooral popmuzikanten. Verschil is dat de meeste mensen autotune en dergelijken zo instellen dat het niet opvalt, de laatste tijd is dat net andersom.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:30 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
De leden van BEP ook niet. Waarom denk je dat ze hun stem altijd zo vervormen?
Heb ze 1 keer live gehoord, en dat was werkelijk om te huilen. Vooral die Fergie.
? autotune? waar heb je het overquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:15 schreef MASD het volgende:
[..]
Zo goed als iedereen doet dat bij studioalbums, vooral popmuzikanten. Verschil is dat de meeste mensen autotune en dergelijken zo instellen dat het niet opvalt, de laatste tijd is dat net andersom.
En dat zegt natuurlijk wel weer wat over het niveau van tegenwoordig.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:15 schreef MASD het volgende:
[..]
Zo goed als iedereen doet dat bij studioalbums, vooral popmuzikanten. Verschil is dat de meeste mensen autotune en dergelijken zo instellen dat het niet opvalt, de laatste tijd is dat net andersom.
Vroeger werd het net zo goed overal gebruikt. Toen vooral om de opnames net wat gelikter te maken. Die mensen kónden goed zingen, maar het gaf net dat extra beetje kwaliteit waar veel mensen naar zoeken in studio-opnames. Vergelijk live-opnames eens met studio-opnames, weinig bekende bands die hetzelfde klinken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
En dat zegt natuurlijk wel weer wat over het niveau van tegenwoordig.
Right, want iets dat veel verkocht wordt is automatisch goed.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:38 schreef forzaudinese het volgende:
4 miljoen albums verkocht al van the E.N.D trouwens maar hier op fok vinden ze het allemaal maar niks.![]()
Haha! Ach weet je ? Niet iedereen heeft dezelfde smaak.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:38 schreef forzaudinese het volgende:
black eyed peas![]()
![]()
![]()
![]()
Rock that body vind ik echt top! Dat sommige ouwe lullen het hier niks vinden dat kan ik wel begrijpen want rock that body is zo 2010!![]()
voor alle haters>>
4 miljoen albums verkocht al van the E.N.D trouwens maar hier op fok vinden ze het allemaal maar niks.![]()
best nummer op album>>
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:42 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Right, want iets dat veel verkocht wordt is automatisch goed.
Ik snap je, maar goed praten is onnodig. Die bands klonken natuurlijk anders op studio-opnames maar live klonken ze ook goed. Er zijn tegenwoordig zoveel 'succesvolle' pop bandjes die live helemaal nergens naar klinken. Jammer.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:05 schreef MASD het volgende:
[..]
Vroeger werd het net zo goed overal gebruikt. Toen vooral om de opnames net wat gelikter te maken. Die mensen kónden goed zingen, maar het gaf net dat extra beetje kwaliteit waar veel mensen naar zoeken in studio-opnames. Vergelijk live-opnames eens met studio-opnames, weinig bekende bands die hetzelfde klinken.
2 nummers in 1quote:
Klopt ja, wel leuk gedaan. 'Imma be' vind ik niet heel bijzonder, maar 'rock that body' is een heerlijke track.quote:
eens rock that body vind ik veel leukerquote:Op zondag 28 februari 2010 22:59 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klopt ja, wel leuk gedaan. 'Imma be' vind ik niet heel bijzonder, maar 'rock that body' is een heerlijke track.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |