quote:Of het thema:
"Waar je nooit eerder bij had stilgestaan...!!!"
De onvoorziene gevolgen van zwanger zijn
Nou ja MissD het valt allemaal best mee hoor, kijk eens in het grote buiken topic, ik heb er genoeg leuke possitiemode gezien, heel casual, eigentijds en lekker zittend. Tegenwoordig hoef je echt niet meer in een bloementjesjurk rond te lopen!quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:01 schreef miss_dynastie het volgende:
Volgens mij is het zwangerschapsondergoed wel een onvoorzien gevolg... jeetje, wat zit er me daar een partij truttigheid tussen. Alsof het zegt: ik ben al voorzien, so why even bother?! Hetzelfde geldt overigens voor veel positiemode, al trekt dat de laatste tijd behoorlijk bij. Net alsof je als zwangere alleen in lieflijke beertjes en bloemetjes wil rondlopen
Onvoorzien gevolg: wijze raad geven en nu geen idee meer hebben wat het ook alweer wasquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:32 schreef phluphy het volgende:
En inderdaad... ondergoed is foeilelijk, maar daar heb ik destijds Piglets raad/mening in opgevolgd (en geen spijt van gehad).
Zoals ik al zei, het trekt aardig bij... maar in sommige winkels hier in het dorp en naar sommige mama's moet je ECHT niet kijkenquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:34 schreef melonovy het volgende:
[..]
Nou ja MissD het valt allemaal best mee hoor, kijk eens in het grote buiken topic, ik heb er genoeg leuke possitiemode gezien, heel casual, eigentijds en lekker zittend. Tegenwoordig hoef je echt niet meer in een bloementjesjurk rond te lopen!
In ondergoed heb ik me niet echt verdiept, ik had de degelijke positieslips van de HEMA, gewoon lekkere katoenen dingen, zaten prima! En waren bovendien goed te betalen.
quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:44 schreef piglet het volgende:
[..]
Onvoorzien gevolg: wijze raad geven en nu geen idee meer hebben wat het ook alweer was![]()
![]()
Je moet idd goed zoeken voor wat leuke dingen, maar zeker qua zomerkleding is het wel te doenquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het trekt aardig bij... maar in sommige winkels hier in het dorp en naar sommige mama's moet je ECHT niet kijken
quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:09 schreef Jessicaa het volgende:
Heb ik normaal ook
quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:01 schreef miss_dynastie het volgende:
Volgens mij is het zwangerschapsondergoed wel een onvoorzien gevolg... jeetje, wat zit er me daar een partij truttigheid tussen. Alsof het zegt: ik ben al voorzien, so why even bother?!
quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:07 schreef Jessicaa het volgende:
Kleding vond ik eigenlijk juist leuk. Ik vond het heerlijk om mijn buik te sjowen. Eindelijk dat ding eens niet inhouden, maar uitpuilen met die handel. En mijn smaak was er in zwangerschapskleding ook te krijgen. En die grote onderbroeken intreseren me niet zo, als ze maar lekker zitten. Das ook mijn motto als ik niet zwanger ben
Eigenlijk kan ik me zo 1,2,3, geen onvoorziene gevolgen bedenken.
Gefeliciteerd!!!! Wat leuk lilyquote:Op donderdag 3 juni 2004 08:53 schreef lily het volgende:
[afbeelding]
Wanneer ben je uitgerekend
Laatste menstruatie: 11 april 2004
Cyclusduur: 29
Je bent uitgerekend op: 16 januari 2005
Je bent nu: 53 dagen zwanger
En je hebt nog: 227 dagen te gaan
Dit is de: 8e week
![]()
Het went niet he?quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:02 schreef lily het volgende:
dank jullie wel![]()
het is mijn tweede maar ik vind het doodeng![]()
ongelooflijk moe (ogen niet open kunnen houden) en kotsmisselijk (de hele dag door), ben ook afgevallen..quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Jammer dat jij je zelf niet zo goed voelt, waar heb je last van?
Oh, dat is wel ontzettend balenquote:Op donderdag 3 juni 2004 09:11 schreef lily het volgende:
[..]
ongelooflijk moe (ogen niet open kunnen houden) en kotsmisselijk (de hele dag door), ben ook afgevallen..
quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Had je hier bij je vorige zwangerschap ook last van?
ik heb precies dezelfde kwalen die jij nu hebt trouwens (las ik in tweede streepje)quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:33 schreef Slaapmeisje het volgende:
Misselijk zijn is natuurlijk helemaal niet leuk, maar wel een overduidelijk zwangerschapsteken. Hopelijk gaat het beter met je zodra je de drie maanden grens over bent.
quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:44 schreef bixister het volgende:LILLEBILLLL van HARTE!!!
quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:25 schreef Luchtbel het volgende:
Zwangerschapsgevolg; ik wil alleen nog maar eten uit kommetjes en niet meer uit borden
Pas maar op jij; ooit zet je jezelf net zo hard voor lulquote:Op donderdag 3 juni 2004 11:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik ben ook heeeeel erg benieuwdquote:Op donderdag 3 juni 2004 11:31 schreef Belana het volgende:
Oe, de FOK! geboortegolf gaat bijna van start he.....spannend man!! Allemaal nieuwe beebies...ik kan niet wachten om te zien hoe ze er allemaal uit gaan zien!![]()
Ik vergeet altijd hoever ik ben en dan kijk ik ff wat jij gepost heb en dan trek ik er een week afquote:Op donderdag 3 juni 2004 11:38 schreef pluisje het volgende:
Luchtbel...toen ik je posts las dacht ik "ohja, die is ook al ver, dat schiet op!"...
om me 1 seconde later te realiseren dat ik zelf al een week verder ben dan jij
Afwas veroorzakenquote:Op donderdag 3 juni 2004 11:30 schreef Luchtbel het volgende:
Als je nog harder wil lachen, ik neem ook de friet van de snackbar mee naar huis in een bakje en doe het thuis in een kommetje![]()
![]()
Vind ik ook leuk tegenwoordigquote:Op donderdag 3 juni 2004 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Afwas veroorzaken![]()
quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:43 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Vind ik ook leuk tegenwoordig
quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:11 schreef dutchie het volgende:
Pluisje, als ie met het koppie naar beneden zou liggen zou die theorie best op kunnen gaan.![]()
En F5-en vanwege jou nuquote:Op donderdag 3 juni 2004 12:04 schreef dutchie het volgende:
Zo, en nu maar weer lekker F5-en met zijn allen vanwege Martineke.
Ben heel erg benieuwd.
is wel beter als hij blijft zitten natuurlijk, maar het lijkt mij toch raar dat je je er op instelt dat hij misschien wel komt enzoquote:Op donderdag 3 juni 2004 12:24 schreef dutchie het volgende:
Klein beetje wel ja. Maar het is veel beter dat ie nog eventjes blijft zitten. Hoe ongeduldig hij ook is.
Ik krijg mailtjes van het mannetje:
Zzzzz..... zzzzz....![]()
![]()
Ik ben blij dat ik een vaatwasser hebquote:Op donderdag 3 juni 2004 12:32 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
![]()
quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:38 schreef poemojn het volgende:
LOL @LadyS..
Dat had ik eerst ook, maar nu heb ik zwangerschapsverlof en kan ik dus wel schoonmaken.. De afgellopen weken bleef het bij ergeren & chagrijnig doen.Had echt niet de energie om na m'n werk ook nog te gaan schoonmaken.
Dat hoor ik voor het eerst. Ik had juist begrepen dat het verliezen van de slijmprop 1 van de eerste tekenen zijn dat de bevalling op komst is (dat noemen ze ook tekenen toch?). Dat of het breken van de vliezen of de weëen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:10 schreef poemojn het volgende:
Dutchy, wat ik niet snap: het verliezen van (een gedeelte van) de slijmprop zegt toch niets over het begintijdstip van de bevalling? Die slijmprop kan toch weer worden aangemaakt?
Leuk trouwens dat de komst van je baby dichterbij komt.
daar hou ik het ook maar op jaquote:Op donderdag 3 juni 2004 12:41 schreef poemojn het volgende:Dan schijnt 't alleen te betekenen dat de baby voorlopig nog niet komt, want je hebt niet voldoende nesteldrang.
![]()
bronquote:Je verliest een slijmprop
Een slijmprop sluit tijdens je zwangerschap de baarmoedermond af. Het verliezen van deze slijmprop houdt niet automatisch in dat de bevalling spoedig wordt ingezet. De slijmprop kan namelijk ook twee weken voor de bevalling naar buiten komen. Dit is wel een teken dat het eind van de zwangerschap nadert. De slijmprop is ongeveer anderhalf ŕ twee centimeter groot. Bij sommigen komt de prop er pas bij het persen eruit. Bij anderen komt de prop soms helemaal niet.
Afwassen vind ik leukquote:Op donderdag 3 juni 2004 12:36 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik een vaatwasser heb
En ik ben dus helemaal niet huishoudelijker gewordenHet is net als anders: kzit me wel te ergeren aan de zooi (als die er is) maar er wat aan doen: HO maar
![]()
quote:bron
Ik heb jarenlang Prozac geslikt, maar vanwege mijn kinderwens ben ik begin vorig jaar overgestapt op Seroxat. Mijn huisarts heeft het, in samenwerking met een gyneacoloog én de apotheker, helemaal uitgezocht. Het schijnt dat je 4 classificaties hebt: ABC en D. In A zitten zeg maar de dingen als paracetamol, niet schadelijk, maar het liefst zo min mogelijk. En in D zit bijvoorbeeld Vitamine A-zuur, waarbij je dus absoluut niet zwanger mag raken. Prozac zat ik klasse C. Dat houdt in dat je een verhoogde kans hebt op een miskraam en het kindje misschien afwijkingen kan krijgen. Daarbij is er van Prozac en zwangerschap nog niet zoveel bekend. Seroxat zit in klasse B. Ook daarover is nog niet zo heel veel bekend, maar hetgeen wat ze weten is dat het het minst schadelijk is van alle soorten anti-depressiva. Bij mij is er uitgebreidt overleg geweest tussen de huisarts en de psychiater wat het beste voor mij zou zijn. De depressies komen in mijn geval door een tekort aan serotinine. Wanneer ik zou stoppen met de medicatie, zou dat betekenen dat ik hoe dan ook een terugval zou krijgen. Dit slaat net zo goed door op je ongeboren kindje, dus is er besloten dat ik door zou gaan, maar dan wel met Seroxat. Ik ben dus ruim een half jaar voor ik stopte met de pil overgestapt, zodat ik die terugval opgevangen heb.
Intussen ben ik 9 weken zwanger en alles gaat goed. Ik heb contact gehad met de verloskundige en het is niet nodig om eerst naar de gyneacoloog te gaan, al zal ik daar waarschijnlijk wel een keer naar toe moeten, maar dan puur voor de extra controle. Verder moet ik inderdaad in het ziekenhuis bevallen (dat scheelt alweer kiezen denk ik dan maar) en mag ik geen borstvoeding geven.
Zoals je kunt lezen, is het bij ons een keuze geweest die we heel goed hebben overwogen en heb ik natuurlijk het geluk dat mijn huisarts er zoveel aandacht aan heeft besteed. Ik hoop dat je er iets aan hebt, en verder adviseer ik je dan toch te overleggen met je huisarts en evt. met de psycholoog of psychiater..
LILYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYquote:Op donderdag 3 juni 2004 08:53 schreef lily het volgende:
[afbeelding]
Wanneer ben je uitgerekend
Laatste menstruatie: 11 april 2004
Cyclusduur: 29
Je bent uitgerekend op: 16 januari 2005
Je bent nu: 53 dagen zwanger
En je hebt nog: 227 dagen te gaan
Dit is de: 8e week
![]()
Poemojn, ik zie je zo vaak reageren met nuttige tips, informatie over specifieke dingen indien dit ergens een onderwerp is, geweldige links naar sites, statistiekgegevens etc.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:21 schreef poemojn het volgende:
-knip-
Hier word dat (nog steeds, ja...quote:Op donderdag 3 juni 2004 08:58 schreef Loena-tik- het volgende:
(knippie)
Met stip op nummer 1: De emotionele instabiliteit, wat zeg ik dat eigenlijk keurigMijn mannetje roept altijd heel zachtzinnig: !!!HORMOOOOOOOOOOOOOOOONEN!!! bij die gevalletjes van E.I.
(knippie)
Oh ja! dat vragen ze me nu inderdaad een aantal keren per dag. En dan antwoord ik altijd heel onnozel: hoelang moet ik wat nog?quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:50 schreef Rottdog het volgende:
Ten derde tig keer op een dag vertellen dat je nog zo en zolang moet![]()
quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:49 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Hier word dat (nog steeds, ja...Wilyan is nu 13 maanden) Emotioneel Incontinent genoemd....
![]()
heb het alleen zien kloppen, horen mocht nog niet omdat zon doplerding teveel soort straling afgeeft of zoiets aan zon ienieminie kleintje, volgende keer gaan we wel luisteren 5 juli want dan ben ik weer 5 weken verder.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:56 schreef jolene het volgende:
Martineke, wat gaaf joh.
Onwijs goed gevoel het hartje horen kloppen of niet.
Ow ok, helemaal spannend...dikke knuffelquote:Op donderdag 3 juni 2004 14:01 schreef Martineke het volgende:
[..]
heb het alleen zien kloppen, horen mocht nog niet omdat zon doplerding teveel soort straling afgeeft of zoiets aan zon ienieminie kleintje, volgende keer gaan we wel luisteren 5 juli want dan ben ik weer 5 weken verder.
echt gaaf om zoiets te zien, geeft gelijk een stuk meer zekerheid af. Tnx Loenaback
quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:41 schreef lily het volgende:
[..]
ik heb precies dezelfde kwalen die jij nu hebt trouwens (las ik in tweede streepje)
misselijk
pijnlijke borsten
maagzuur
vol gevoel
Dan zal snoopybaby wel op 31 juli komen nietwaar? Zal het in m'n agenda zetten Slaapmeisjequote:Op donderdag 3 juni 2004 14:08 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik las net even over volle maan en dat het dan extra druk is met bevallingen, om jullie voor te bereiden hierbij de resterende volle manen voor 2004:
03/06
02/07
31/07
30/08
28/09
28/10
26/11
26/12
![]()
Geen idee eerlijk gezegd...quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:45 schreef Stiekemurd het volgende:
Cesar methode is dat hetzelfde??
Mja, mijn vader had dat ook. Met medicijnen is dat wel onder controle te brengen. Ik neem aan dat ze nu goed nagekeken wordt? Bij mijn vader blijkt het samen te hangen met het feit dat zijn nieren het niet goed doen (hij dialyseert dan ook).quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:31 schreef poemojn het volgende:
/ edit
Iemand hier verstand van extreem hoge bloeddrukken? Mijn oma had het erover dat zij 230/180 heeft, pas ontdekt, verklaart wel waarom ze zich altijd zo slecht voelt.. maar ik kan zulke hoge getallen verder nergens terugvinden..In elk geval willen m'n ouders nu een annuleringsverzekering afsluiten voor hun vakantie omdat zij zich daar ook niet erg prettig bij voelen..
werd tijd hehquote:Op donderdag 3 juni 2004 15:23 schreef Angel22 het volgende:
LILY!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Van harte meid!!!!!! Eindelijk een broertje of zusje voor Damon!!!!!!!
Hoi Annie,quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:30 schreef AnnieB het volgende:
Ik heb een vraagje: vorige week, 25 mei, ben ik naar de verloskundige gegaan. We hebben een nieuwe afspraak gemaakt voor 6 juli. Dan ben ik alweer 18 weken. Klopt het nou dat er zoveel tijd tussen twee afspraken zit.
En vanaf wanneer ga je dan om de drie weken?
Bedankt alvast voor het antwoord.
Ja, ze heeft nu wel medicijnen gekregen, maar wordt nog door de huisarts behandeld. Ik zou liever zien dat ze werd doorverwezen, ook omdat uit eerdere onderzoeken bleek dat haar hart en nieren enzo niet goed meer werken, maar daar doet de huisarts nog alles zelf.quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:01 schreef Rewimo het volgende:
Mja, mijn vader had dat ook. Met medicijnen is dat wel onder controle te brengen. Ik neem aan dat ze nu goed nagekeken wordt? Bij mijn vader blijkt het samen te hangen met het feit dat zijn nieren het niet goed doen (hij dialyseert dan ook).
Zoveel mogelijk water drinken? Dat moet je bij een kater (alcohol) in elk geval wel doen als je niet dronken wilt worden. Ik ben nog nooit dronken geweest maar dit heb ik van horen-zeggen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:21 schreef Tinkepink het volgende:
Heeft iemand een tip om de werking van cafeine zo snel mogelijk teniet te doen?
Ieks! Straks krijgen wij echt een kerstkindje!quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:08 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik las net even over volle maan en dat het dan extra druk is met bevallingen, om jullie voor te bereiden hierbij de resterende volle manen voor 2004:
03/06
02/07
31/07
30/08
28/09
28/10
26/11
26/12
![]()
Als veel alcohol hebt gedronken, helpt veel water drinken inderdaad tegen een kater. Die hoofdpijn krijg je namelijk doordat de alcohol je uitdroogt. Door water te drinken voorkom je dus dat je uitdroogt, en dus ook dat je hoofdpijn krijgt.quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:31 schreef poemojn het volgende:
Zoveel mogelijk water drinken? Dat moet je bij een kater (alcohol) in elk geval wel doen als je niet dronken wilt worden. Ik ben nog nooit dronken geweest maar dit heb ik van horen-zeggen.
Mijn eerste afspraak was met 12 weken en vanaf dat moment kom ik er elke 4 weken. Vanaf de volgende keer (ik ben dan bijna 28 weken) mag ik om de 3 wekenquote:Op donderdag 3 juni 2004 15:30 schreef AnnieB het volgende:
Ik heb een vraagje: vorige week, 25 mei, ben ik naar de verloskundige gegaan. We hebben een nieuwe afspraak gemaakt voor 6 juli. Dan ben ik alweer 18 weken. Klopt het nou dat er zoveel tijd tussen twee afspraken zit.
En vanaf wanneer ga je dan om de drie weken?
Bedankt alvast voor het antwoord.
Vervelend he die hormonen? Dikkequote:Op donderdag 3 juni 2004 16:50 schreef texelonia het volgende:
Vandaag een huilbui op m'n werk gehad (was gelukkig niemand bij)dat is nog erger dan een huilbui voor de tv...
Weet iemand hoe het zit met ander werk zoeken als je zwanger bent? Ze mogen je tijdens een sollicitatie gesprek toch niet vragen of je zwanger bent of binnenkort wilt worden? Want ik heb al geen diploma;s en niet echt boeiende werkeravring, dus als ze dan ook nog weten dat ik zwanger ben, is er volgens mij al helemaal geen kip meer die me nog aanneemt...
Alleen vanaf wanneer moet je het vertellen dan dat je zwanger bent? Want ze moeten toch ook vervanging zoeken als je met verlof gaat en dat soort dingen...
Zal ik ook eens kijken. in CAO staat niks bijzonders over zwangerschapsverlof, dan zouden, neem ik aan, de gewone 16 weken gelden. Maar geen idee wat de TPG gaat doen als het werk fysiek te zwaar wordt?quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:42 schreef SEMTEX het volgende:
Ik weet iig dat een collegaatje van me met zangerschapsverlof ging toen ze zwanger was en haar buikje was nog niet eens te zien. Is dat ook niet te regelen met de TPG? Als je kleintje eenmaal geboren is, kun je dan eventueel opzeggen.
Geef je trouwens groot gelijk dat je geen zin meer hebt met dat nieuwe masterplan![]()
Dring er alsjeblieft op aan dat ze een verwijzing krijgt naar een internist. Laat iemand met haar meegaan naar de huisarts en een verwijzing vragen. Daar heb je recht op. Met tijdige behandeling valt er van alles aan te doen. Hoge bloeddruk is gevaarlijk, behalve die omlaag brengen met medicijnen moet ook de oorzaak opgespoord worden, en dat kan een huisarts niet zelf.quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:31 schreef poemojn het volgende:
Ja, ze heeft nu wel medicijnen gekregen, maar wordt nog door de huisarts behandeld. Ik zou liever zien dat ze werd doorverwezen, ook omdat uit eerdere onderzoeken bleek dat haar hart en nieren enzo niet goed meer werken, maar daar doet de huisarts nog alles zelf.
Tja, ik was eerlijk gezegd ook een beetje verbaasd, ik dacht namelijk dat jouw man niet wildequote:Op donderdag 3 juni 2004 15:24 schreef lily het volgende:
werd tijd heh![]()
Ja dat is wel zo, maar no way dat als ik 7 maanden zwanger ben, ik nog tassen van gerust 25 kilo op m'n fietsje kan tillenquote:Op donderdag 3 juni 2004 19:42 schreef Tinkepink het volgende:
Texelonia: anderen hebben het ook al gezegd, maar solliciteren vanuit een zwangere positie is niet makkelijk (ik weet waar ik het over heb, en ik heb wel diploma's). Het beste kan je je tijd 'uitzitten' en er het beste van proberen te maken. Hou de 16 weken verlof voor ogen!Je bent er zo, geloof me!
En ook nog een hele bijzondere volle maan op 26-12 want het is de 13e maan en die is er maar 1 x in de 2 a 3 jaar!quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:32 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ieks! Straks krijgen wij echt een kerstkindje!
psssttttttttt >>>> kijkshop, blokker (allemaal verchillend genaamd maar wel hetzelfde)quote:Op donderdag 3 juni 2004 21:37 schreef Martineke het volgende:
hmmzz mijn kleine zusje van bijna 8 jaar wil voor haar verjaardag een ding om dingetjes in dr haar te doen met van die kleurtjesze bedoelt waarschijnlijk zon twist & curl
ding(weleens gezien op tv in reclame), maar waar zijn die te koop?? en wat is de goede naam?? bart smit heb ik gekeken online maar zag er niks van staan, maybe intertoys?? en anders....
Nee nog niet, hoezo?quote:Op donderdag 3 juni 2004 20:03 schreef Slaapmeisje het volgende:
En ook nog een hele bijzondere volle maan op 26-12 want het is de 13e maan en die is er maar 1 x in de 2 a 3 jaar!
Pssst, ben je al met micha naar de MissEtam geweest![]()
Ik las je post hierover en moest natuurlijk ook meteen aan onszelf denken omdat dit bij ons ook een hele tijd het geval was...quote:Op donderdag 3 juni 2004 21:49 schreef Karin het volgende:
zat van de week nog te denken hoe het met je zou gaan op dit vlak nav een post van mij dat het bij mij weer een heel pietsie begint te kriebelen en bij Peet nog niet
Ja 21 moet je zijn idd.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ducth? Is dat wel zo? Je kan op een gegeven moment toch ook een toelatingsexamen doen? Als je boven een bepaalde leeftijd bent?
Iets wat ik overigens belachelijk vind. Ik doe een hbo opleiding en ben eind derde jaars en wordt over 2 weken 21. Als ik geen goede vooropleiding had gehad, had ik het tot hier nooit gered en dat heeft niks met m'n leeftijd te maken. Ik vind dat echt onzin dat je dan wel toegelaten kan worden, maar goed dat is mijn mening.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:26 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ja 21 moet je zijn idd.
En voor de uni 27, toch?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:26 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ja 21 moet je zijn idd.
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:35 schreef LadyS het volgende:
ik heb ook een zwangerschapsgevolg bedacht en wel een heeeeele positieve:
Ik heb gewoon een taille![]()
Ik dacht ook gewoon 21?? Heb ik ook nog aan zitten denken namelijk, maar ik dacht... Da's misschien wat te hoog gegrepen. Dus ga gewoon HBO doenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:35 schreef miss_dynastie het volgende:
En voor de uni 27, toch?
Ik geloof 35 cm, dus dat was redelijk, over de grootte van de buik maakte ze zich geen zorgenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:36 schreef Luchtbel het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Hoe groot was je buik bij de meting? Je was ook gister bij de vlos of niet?
Oke was ff nieuwsgierig, bij mij vond ze hem klein maar wel in orde (29,3 cm)quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:39 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ik geloof 35 cm, dus dat was redelijk, over de grootte van de buik maakte ze zich geen zorgen
wel een beetje om de omvang van mijn voeten en handen![]()
het was trouwens dinsdag, maar dat maakt niet uit
Ik heb beiden gedaan en ik moet zeggen dat ik het verschil in niveau niet echt groot vind. Het grootste verschil zit hem vooral in discipline doordat je op de Uni je tijd meer zelf kan indelen. Nu heb ik niet meegekregen welke richting je uit wilt trouwens...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:38 schreef texelonia het volgende:
[..]
Heb ik ook nog aan zitten denken namelijk, maar ik dacht... Da's misschien wat te hoog gegrepen. Dus ga gewoon HBO doen
Als ik naar de universiteit zou gaan, zou ik "Taal- en cultuurstudies" in Utrecht willen doen. Dan kun je voor een groot deel zelf de vakken kiezen uit het aanbod van de gehele letterenfaculteit. Dus talen en letterkunde, literatuur, maar ook geschiedenis, film- en televisiewetenschappen, muziek, etc. Juist omdat dit zo breed is, trekt het me enorm.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:46 schreef lily het volgende:
Ik heb beiden gedaan en ik moet zeggen dat ik het verschil in niveau niet echt groot vind. Het grootste verschil zit hem vooral in discipline doordat je op de Uni je tijd meer zelf kan indelen. Nu heb ik niet meegekregen welke richting je uit wilt trouwens...
kan ik me iets bij voorstellenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:52 schreef texelonia het volgende:
[..]
Maar nu wacht ik sowieso tot na de geboorte voor ik ga beginnen.
Wel goed geslapen, helaas weer vroeg mijn bed uit "geboord" door de buren, en weer knap zere handen. Mijn vingers lijken wel rauwe worstjes: dik en roodquote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:23 schreef Sugar het volgende:
Pluis, gaat het beter vandaag? Hoop het!![]()
en het rottige is: de meeste van die accuboren hebben 2 accu'squote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:29 schreef pluisje het volgende:
[..]
Hou maar weer een bankdagje, met misschien zo hier en daar een dutje als de accu van die ellendige boor ooit leeg raakt
Oh... ik krijg er zin inquote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:20 schreef poemojn het volgende:
Texelonia, ken je de Open Universiteit? Volgens mij heb je daar geen vooropleiding nodig (voor zover ik op de hoogte ben is de OU ooit ook opgezet om huisvrouwen met lage opleiding aan de studie te helpen).
vanwaar al die blozeys?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh... ik krijg er zin in
Ik studeer nu voltijd Nederlands recht, wil hierna bedrijfswetenschappen gaan doen, maar psychologie studeren als hobby lijkt me ook zo leuk![]()
![]()
Omdat er staat: ik krijg "er" zin in, en ze niet specifiek erbij vermeldt wat "er" is.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:14 schreef bixister het volgende:
[..]
vanwaar al die blozeys?toch niks om je voor te schamen?
lijkt me een betere hobby dan dagindaguit fok!ken.
Nee, maar ik heb het al zo druk, dus ik weet niet of een studie erbij wel zo'n goed idee is... een studie brengt ook een hoop stress en spanningen mee en ik weet niet of ik dan wel aan mijn ontspanning toekom. Ach, ik zie volgend jaar wel of zo...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:14 schreef bixister het volgende:
[..]
vanwaar al die blozeys?toch niks om je voor te schamen?
lijkt me een betere hobby dan dagindaguit fok!ken.
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:22 schreef phluphy het volgende:
[..]
Omdat er staat: ik krijg "er" zin in, en ze niet specifiek erbij vermeldt wat "er" is.![]()
ach, nog maar 8 wekenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:38 schreef snoopy het volgende:
De rest heb ik bekeken en snel de deksel er weer op gedaan. Wat een ellende zeg![]()
* Slik *quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:06 schreef DIGGER het volgende:
Ik hoef niet te weten wie hoeveel/welke kleur/geur afscheiding heeft
Ik ben niet geinteresseerd in je 'spuug schema'
Het zal me boeien hoe het er op de WC aan toe gaat, ik wil het niet weten
Je hebt er zelf voor gekozen zwanger te geraken/blijven, zeik dan ook niet over je figuur, dat je dikker wordt
Hou af en toe toch eens je klep dicht en besteed tijdens je zwangerschapsverlof die zeeen aan vrije tijd eens nuttig (ik moet voor dezelfde hoeveelheid vrije tijd 4 jaar keihard werken ja!)
En schuif toch niet eens alles op die hormonen af, alsof je zelf geen enkele invloed meer hebt over wat je doet en niet doet.
![]()
Tja, niemand verplicht je om het te lezen....quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:20 schreef DIGGER het volgende:
Ik heb over m'n eigen vrouw geen klagen hoor, maar sommige figuren uit haar omgeving (pufclub), dingen die ik in al die blaadjes lees, sommige dingen die ik hier lees, dat zijn typisch van die dingen die je niet wil weten.
Dat bedoelde ik. Je hebt het meer over onvoorziene gevolgen van lezen, luisteren enzo.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:22 schreef m@x het volgende:
Tja, niemand verplicht je om het te lezen....
Tsja, als mensen je in een gesprek ongevraagde info geven snap ik het wel. Maar ik neem aan dat als je een topic openklikt dat 'zwangerschap en geboorte' heet, je toch wel weet wat je mag verwachten.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:06 schreef DIGGER het volgende:
Mbt het thema: "De onvoorziene gevolgen van zwanger zijn".
Ik word soms niet goed van een deel van de info die ik ongevraagd krijg, of het nu gaat om folders, gesprekken, dingen die ik hier lees etc.
Oh ja, mijn afscheiding was vanmorgen pimpelpaars met een gouden randjequote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:28 schreef Sugar het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik. Je hebt het meer over onvoorziene gevolgen van lezen, luisteren enzo.![]()
Lullig voor je!
Rood zijn ze bijna altijd, ontstekingen enzo. Nu zijn ze alleen ook nog dik erbij (ws door dezelfde reden als dat getintel), vandaar het rauwe worsten effectquote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:01 schreef dutchie het volgende:
Pluisje, rode handen?Waarom bel je niet even om te vragen of dat normaal is?
Meid, wat naar!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:31 schreef m@x het volgende:
Oh ja, mijn afscheiding was vanmorgen pimpelpaars met een gouden randje
Ik voelde me laatst aangevallen toen iemand iets over mijn hormonen zeiquote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:32 schreef Sugar het volgende:
[..]
Meid, wat naar!
En ik voel me gewoon aangevallen door DIGGER, ligt aan mijn hormonen...![]()
![]()
Waarom niet? Keertje wat drinken kan toch geen kwaad?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:36 schreef Luchtbel het volgende:
Onvoorzien gevolg: werd net eindelijk door leuke jongen mee uit gevraagd maar kon natuurlijk geen ja zeggen :'(![]()
ik neem aan dat hij wel kan ien dat je zwanger bent, dan zal hij er toch vast wel rekening mee houden? Ga je een avondje naar de film ofzoiets....quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:36 schreef Luchtbel het volgende:
Onvoorzien gevolg: werd net eindelijk door leuke jongen mee uit gevraagd maar kon natuurlijk geen ja zeggen![]()
![]()
De meeste babies worden toch juist niet op de uitgerekende datum geboren, dus zelfs dat zou geen probleem moeten zijnquote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:39 schreef Sugar het volgende:
Wat Brighteyes zegt...
Why not, Luchtbel? Vroeg hij je uit op je uitgerekende datum?
stom koekie....dat was ikquote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:41 schreef janatwork het volgende:
[..]
ik neem aan dat hij wel kan ien dat je zwanger bent, dan zal hij er toch vast wel rekening mee houden? Ga je een avondje naar de film ofzoiets....
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:39 schreef Sugar het volgende:
Wat Brighteyes zegt...
Why not, Luchtbel? Vroeg hij je uit op je uitgerekende datum?
Waarom niet?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:36 schreef Luchtbel het volgende:
Onvoorzien gevolg: werd net eindelijk door leuke jongen mee uit gevraagd maar kon natuurlijk geen ja zeggen :'(![]()
Weet je 'aanbidder' eigenlijk dat je zwanger bent? Als dat het geval is kan je hem eventueel een keer tussen neus en lippen vertellen dat je best een keer uit wilt, maar dan na de bevalling ofzo, als je alles weer een beetje op een rijtje hebt. Dan kan je altijd nog zien.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:53 schreef Luchtbel het volgende:
Nope ik heb niemand nee.
Toch lijkt het me niet zo handig allemaal; lijkt me gewoon niet zo verstandig om nu verliefd te worden enzo. Ben nu net zo gewend aan alles in m'n eentje en voor mezelf en de beebie te regelen. Maar ja, hoop dat ik hem niet weggejaagd heb, misschien over een tijdje....
Luchtbel is in juli uitgerekendquote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Weet je 'aanbidder' eigenlijk dat je zwanger bent?
Ik denk dat je gelijk hebt, maar misschien zien ze elkaar alleen als luchtbel achter een balie staat ofzo, net als in Amerikaanse soaps waar de zwangerschap van een van de actrices verborgen gehouden moet worden omdat het niet in het script past.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Luchtbel is in juli uitgerekendIk denk wel dat ie het kan zien
Tuurlijk, maar dan staat het zo middenin een leuk verhaaltje of zoquote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tsja, als mensen je in een gesprek ongevraagde info geven snap ik het wel. Maar ik neem aan dat als je een topic openklikt dat 'zwangerschap en geboorte' heet, je toch wel weet wat je mag verwachten.
Grrrrr, stress is niet goedquote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:18 schreef m@x het volgende:
iets over stress en zo
Of alles tussen spoilertags wat digger wel kan lezen, das makkelijkerquote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:37 schreef texelonia het volgende:
Misschien moeten we voortaan spoiler tags gaan gebruiken, voor alle dingen waar Digger misschien niet tegen kan
Ik zat ook te twijfelen tussen Hogeschool of thuisstudie, en bij een thuisstudie heb je volgens mij geen werkgroepjes. Tenminste, je hebt geen lessen op school enzow, dus lijkt me vrij lastig om dan met werkgroepjes te moeten werken.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:01 schreef dutchie het volgende:
Over die werkgroepjes, het mannetje doet momenteel studie aan de universiteit in Groningen en ook daar hebben ze constant werkgroepjes. Dus dat maakt niet zoveel verschil uit met HBO hoor.
Als het niet gaat, kun je ook vragen of je VK in actie wil komen. Je zal echt niet de eerste zijn die op zeer dringend advies van een VK minder gaat werken, of zelfs helemaal stopt, nog voor het eigenlijke verlof zou beginnen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:18 schreef m@x het volgende:
Om nog even terug te komen op gisteren... allemaal heel erg bedankt voor de lieve berichtjes. Ik heb besloten nog meer mijn best te doen om mijn gezondheid en de gezondheid van mijn kindje voorop te stellen. Volgende week donderdag ga ik naar de Arbo-arts en hopelijk kan hij mijn baas voldoende onder druk zetten om wat aan de situatie te gaan doen. Het is niet zo dat ik niet wil werken, maar op deze manier gaat het niet. Ik stress mezelf helemaal suf en ik kan aan het eind van een werkdag geen poot meer verzetten. Ik kom er nu achter dat 8 uur per dag werken en ruim 2 uur reistijd per dag best zwaar wordt. Misschien valt daar wel iets aan te doen.....
Is die groen dan?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:32 schreef phluphy het volgende:
Digger Snoep verstandig, lik mijn reet!![]()
Je hebt toch al verteld dat je zwanger bent? Als dat zo is, dan mogen ze je niet ontslaan tot ruim na je bevallingsverlof. Dus als je nog niet hebt verteld, even doen, altijd handig die ontslagbeschermingquote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:27 schreef texelonia het volgende:
Thanx voor de tips iedereenIk ben net 23 geworden trouwens
M'n werk belde trouwens net, en volgens mij zijn ze even niet zo blij met me (ik ook niet met hen), dus de kans zit er nu nog in dat ik nog ontslagen word ook..
Ik stuur media en informatie management aan de hvaquote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:33 schreef Zabb het volgende:
Even nieuwsgierig: Luchtbel, welke studie doe je eigenlijk?
Klinkt leuk! Zelf doe ik ook HBO en ben derdejaars. Ook ik moet eigenlijk altijd in groepen werken en irriteer me altijd wel aan een paar uit de groep! Erg irritant!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:47 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik stuur media en informatie management aan de hva
En dat is dus de reden dat ik universiteit doe. HBO is veel praktijkgerichter, maar ik kan niet tegen studiegroepen, dus dat viel helaas af.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:52 schreef Zabb het volgende:
[..]
Klinkt leuk! Zelf doe ik ook HBO en ben derdejaars. Ook ik moet eigenlijk altijd in groepen werken en irriteer me altijd wel aan een paar uit de groep! Erg irritant!
Nou, ik vind het juist wel leuk om in een team samen te werken, alleen wil ik wel zelf kunnen beslissen in welk team ik dat wil, want er zijn genoeg meelifters.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En dat is dus de reden dat ik universiteit doe. HBO is veel praktijkgerichter, maar ik kan niet tegen studiegroepen, dus dat viel helaas af.
En om de een of andere reden trek ik meelifters aan, weet ook niet hoe het komt. Samenwerken vind ik ook wel leukquote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:59 schreef Zabb het volgende:
[..]
Nou, ik vind het juist wel leuk om in een team samen te werken, alleen wil ik wel zelf kunnen beslissen in welk team ik dat wil, want er zijn genoeg meelifters.
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:05 schreef Luchtbel het volgende:
Moet dadelijk werken durf bijna niet meer. Ben vast teleurgesteld als ie nu geen goedekope stomme films meer komt kopen![]()
Ja, groene afscheiding.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:15 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Is die groen dan?
Nee heb ik nog niet verteld op m'n werk. Wilde de eerste 3 maanden afwachten, en eerste afspraak/echo. Maar dat is volgende week alquote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:36 schreef Sjeen het volgende:
Je hebt toch al verteld dat je zwanger bent? Als dat zo is, dan mogen ze je niet ontslaan tot ruim na je bevallingsverlof. Dus als je nog niet hebt verteld, even doen, altijd handig die ontslagbescherming![]()
Groetjes
Sjeen
Vandaag 31 weken zwanger!!!!!!!!!!!!!!
Ik ook!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:05 schreef Luchtbel het volgende:
Ik haat meelifters,
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:07 schreef Luchtbel het volgende:
LadyS ik zal je wat schokkends vertellen; er komt daarna vast nog wel een topic, dus het zou alletwee nog aan de beurt kunnen komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |