Wij hadden in principe binnen twee uur na de bevalling weer thuis kunnen zijn.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 17:38 schreef texelonia het volgende:
Als je in het ziekenhuis bevalt, hoe lang moet je daar dan eigenlijk blijven na de bevalling? Aangenomen dat er geen complicaties zijn...
M'n moeder had van een collega gehoord dat ze in het ziekenhuis hier in Utrecht een soort huiskamers hebben als je net bevallen bent. Dus dan is het al minder "ziekenhuis-achtig".
het bevallen zelf maakte me op een gegeven moment niks meer uit waar dat was. Je ziet echt niks meer om je heen en 't zal je allemaal worst wezen, als dat kind er maar uitkomt!quote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:28 schreef m@x het volgende:
Voordat ik zwanger was ging ik er altijd vanuit dat ik in het ziekenhuis zou bevallen. Nu het eenmaal zover is neig ik meer naar een thuisbevalling. Het lijkt me heerlijk om omringd door je eigen spullen, in je eigen bed en met je eigen muziek op de achtergrond te bevallen in plaats van in zo'n steriele ziekenhuiskamer. Ook het feit dat je het eerste stukje toch thuis moet doen en dan bij een ziekenhuisbevalling puffend en steunend daar nog naartoe moet staat me een beetje tegen.
Waarschijnlijk heb je daar ook wel gelijk in en wil ik tijdens de bevalling alleen nog maar dat de baby eruit is, maar op 'door het idee dat ik straks in mijn eigen omgeving lig te persen zie ik op dit moment iets minder tegen de bevalling op.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:37 schreef E.T. het volgende:
[..]
het bevallen zelf maakte me op een gegeven moment niks meer uit waar dat was. Je ziet echt niks meer om je heen en 't zal je allemaal worst wezen, als dat kind er maar uitkomt!
De rit naar 't ziekenhuis, sja.. ik woon gelukkig op nog geen vijf minuten rijden van 't ziekenhuis dus dan is het allemaal te overzien. Alleen die drempel over terwijl ik net een wee kreeg, dat was ff minder(ik sloop die drempel nog een keertje daarvoor.. denk niet dat ik ooit nog zal vergeten welke drempel het was
) Maar op zich valt dat ook best mee. (mits je niet op het allerlaatste moment naar 't ziekenhuis gaat, dan lijkt 't me wat minder)
Ik was nog zo in de roes van geluk vanwege 't babietje dat op mijn buik lag en dat ik aan 't bewonderen was dat ik van de placenta-geboorte weinig meer afweetquote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:47 schreef m@x het volgende:
Hoe zit dat trouwens met die placenta? Ik hoor van vriendinnen allemaal horrorverhalen dat het ook nog een hele toer is om dat ding eruit te krijgen. Klopt dat of zitten ze me gewoon een beetje op te naaien?
De vegetarische lasagna is ook geluktquote:Op zaterdag 29 mei 2004 16:28 schreef Anitra het volgende:
En hoe bevalt Pluisjedag?
Keertje voorzichtig trekken aan de navelstreng en het was erquote:Op zaterdag 29 mei 2004 20:17 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik was nog zo in de roes van geluk vanwege 't babietje dat op mijn buik lag en dat ik aan 't bewonderen was dat ik van de placenta-geboorte weinig meer afweetVolgens mij was 't een keer persen en dat ding was er. (veel verloskundigen en gyneacologen geven je vlak na de geboorte van de baby een injectie met oxitocine om de placenta makkelijker en sneller geboren te laten worden, volgens mij heb ik in de ziekenhuispapieren gelezen datik ook zo'n injectie heb gehad.... Maar door die roes kan ik dus niks meer met zekerheid zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |