ja da kuttig mens dat altijd alle aandacht moet krijgen en dan nog al wenend belt naar mijn ma als ik niet enthousiast genoeg ben voor haarquote:Op woensdag 2 juni 2004 18:29 schreef vdo28 het volgende:je zus?
Het klinkt misschien heel grof van mij, maar ik kan het haar echt niet meer gunnen. Sorry... maar echtquote:Op woensdag 2 juni 2004 18:53 schreef Brighteyes het volgende:
Leonieke, ik ga toch even reageren hier omdat je geen eigen topic hebt. Ik herken wat je zegt. Mijn zus was de eerste die ging trouwen en ik was heel blij voor haar en het was een groot feest.
Zij hadden altijd gezegd dat ze nooit kindjes wilden dus ik ging er vanuit dat ik daarin de eerste zou zijn. Groot was dus ook mijn verbazing toen ze vorig jaar vertelden dat mijn zus zwanger was. En hoe blij ik ook voor haar was. Het stak toch even wel. Ook omdat ik het zelf ook zo graag wilde. Dat nare gevoel duurde bij mij gelukkig maar even. Daarna kon ik wel blij zijn. Helaas eindigde deze zwangerschap ik een miskraam.Nu is ze weer zwanger en ik kan niet anders dan dolblij voor haar zijn. Mijn hele leven heeft intussen op zijn kop gestaan en ik kan nu inzien dat het mijn tijd gewoon nog niet is.
Maar geloof me, ook voor jou zullen straks alle toeters en bellen uit de kast getrokken worden als jij zulke grote dingen gaat beleven. Het is nu even heel vervelend, maar probeer er toch doorheen te bijten. Dit soort dingen kunnen van binnen tot iets heel groots uit groeien waardoor de kans dat er afstand tussen jou en je zus, en misschien wel tussen jou en anderen gaat ontstaan. En dat zou toch heel jammer zijn. Sterkte ermee...
Wilde het net gaan tikken...quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:21 schreef DarkElf het volgende:
klinkt alsof je ouders iets fout doen, niet je zus.
Het grote probleem is nu eigenlijk en ook de reden waarom ik me zo pissed voel dat mijn zus vanmorgen getelefoneerd heeft naar mijn ma, al wenend, dat ze de indruk krijgt dat ik boos ben op haar, dat ik geen interesse heb voor haar leven.quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:21 schreef DarkElf het volgende:
klinkt alsof je ouders iets fout doen, niet je zus. Spreek hun aan zeg.
je klinkt zo vies jaloers, echt verschrikkelijk zeg.
1. Ik mocht niet snoepen want in de ogen van mijn ma ben ik te dik (lees vet haar woorden) en zou ik veel mooier zijn als ik meer op mijn zus leekquote:Op woensdag 2 juni 2004 19:25 schreef Xennia het volgende:
kreeg ze vroeger ook meer snoepjes dan jij?
mocht zij langer uitgaan dan jij?
kreeg ze altijd meer verjaardagscadeautjes dan jij?
werd ze altijd voorgetrokken?
ja sorry maar ik ben ook jaloers, niet op haar huis ofzo maar wel op het feit dat ik er altijd maar achter trappel, alsof ik niet meetel want alles wat ik later ooit ga doen (huis kopen/bouwen, kinderen krijgen) da's allemaal oud geworden, hebben ze al allemaal eens meegemaakt. Ook ik ga verder met mijn leven, maar niemand die er ooit maar eens aandacht aan besteedt...quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:21 schreef DarkElf het volgende:
klinkt alsof je ouders iets fout doen, niet je zus. Spreek hun aan zeg.
je klinkt zo vies jaloers, verschrikkelijk .
En jouw punt is?quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:35 schreef djenneke het volgende:
Praat je wel eens met mensen?
Mijn punt is, dat jouw familie wellicht geen idee heeft van jouw gevoelens....? En dat bepaalde zaken nou eenmaal zo gegroeid zijn... ongemerkt??quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
En jouw punt is?
Ik heb een tijd terug de situatie aan mijn ma uitgelegd en gezegd hoe ik me voel. Het enige wat ik te horen kreeg, was dat ik een vervelend nest ben dat stikjaloers is... Tjah wat moet ik er dan mee doen?quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:38 schreef djenneke het volgende:
[..]
Mijn punt is, dat jouw familie wellicht geen idee heeft van jouw gevoelens....? En dat bepaalde zaken nou eenmaal zo gegroeid zijn... ongemerkt??
Omdat ze de oudste is? Omdat ze mooier is? Omdat ze slanker is? Omdat.. tjah.. omdat ze beter is (voor mijn ma dan toch)quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:56 schreef Moonah het volgende:
Wat is de reden dat je zus zo anders wordt behandeld dan jij?
Nou, als ik zo eea lees lijkt me dat in dit stadium niet zo'n goed plan. TS barst van de woede, jaloezie en wrok.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:04 schreef marchien het volgende:
Zou je het ook met je zus kunnen bespreken? eventueel?
Dag Marchienieliefquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:04 schreef marchien het volgende:leonieke
![]()
![]()
je zou eens met een goede viend(in) die de situatie goed kent moeten overleggen of die ook een manier weet om het te veranderen.
Zou je het ook met je zus kunnen bespreken? eventueel?
Dit herken ik, als oudste, wel een beetje. Mijn zus vond het dan ook fantastisch dat zij de eerste was die ging trouwen, de eerste is die zwanger is. Begrijpelijk.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:06 schreef leonieke het volgende:
Voor de rest: tjah.. zij doet alles als eerste, wat erna komt, da's maar "tweedehands" niet meer...
ok.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:07 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dag Marchienielief
Mja ik heb er met mijn vriend over gesproken en hij is de situatie ook meer dan grondig beu... Hij haat het als ik dan zit te wenen enzo. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Met mijn zus over praten? nee, zij hoeft niet te weten hoe ik me voel. Ze interesseert er zich ook niet voor hoor. Het enige wat haar stoort is, is dat ze van mij niet de aandacht krijgt dat ze wel van de rest krijgt...
Komt bij ons ook voor, ik heb me erover heen gezet.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:06 schreef leonieke het volgende:
[..]
Omdat ze de oudste is?
Voor de rest: tjah.. zij doet alles als eerste, wat erna komt, da's maar "tweedehands" niet meer...
Net zoals bv de rest van de familie die nooit eens vraagt hoe het met mij gaat... Is dat nu echt zo vreemd dat ik dat verwacht van mensen?quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:09 schreef Lucille het volgende:
Je focussed je op je zus, maar het probleem ligt zo te zien grotendeels bij je ouders. Zij behandelen jou anders dan je zus.
Ik vind het vreemd dat je dit dus al jaren overkomt en het nog steeds verwacht.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:38 schreef leonieke het volgende:
[..]
Net zoals bv de rest van de familie die nooit eens vraagt hoe het met mij gaat... Is dat nu echt zo vreemd dat ik dat verwacht van mensen?
Ja dat ik zeg ook niet dat mijn zus het niet fantastisch mag vinden, maar dan moet ze hetzelfde toch niet van mij verwachten?quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:09 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dit herken ik, als oudste, wel een beetje. Mijn zus vond het dan ook fantastisch dat zij de eerste was die ging trouwen, de eerste is die zwanger is. Begrijpelijk.
Mja ik weet echt niet wat ik er moet mee aanvangen hoor... ik weet wel dat ik jaloers ben op dat gebied (dan kon je al afleiden waarschijnlijk) maar echt. ik voel me er gewoon k*t door, heb een hele nacht liggen wenen en vanavond toen ik het allemaal aan mijn vriend vertelde, was het niet andersquote:Maar Leonieke, het lijkt me voor jouw welzijn erg belangrijk hier eens wat mee te doen. En eerlijk gezegd zou ik niet al te veel verwachten van je zus en je ouders. Jíj bent degene die iets kan veranderen aan hoe je met dergelijke (wel begrijpelijke) gevoelens omgaat. Die verantwoordelijkheid moet je niet bij anderen neerleggen, dat maakt je afhankelijk.
Het gevoel dat ik nu heb, komt waarschijnlijk wel omdat de geschiedenis zich gewoon zal herhalen, als ik hetzelfde doe, zal het nie meer speciaal genoeg zijn en zal er ook veel minder aandacht aan besteed worden onder het motto: "het is toch maar normaal dat je dat doet, jouw zus heeft het ook gedaan"quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:19 schreef Frenkie het volgende:
Dit is zeker een zussending.
Ik kan me niet voorstellen dat ik er ook maar 1 minuut wakker van lig als mijn broertje eerder trouwt dan ik (zal er wel inzitten), dat ik eerder oom word dan hij (denk daar maar eens over na).
Verder kan je hier beter eens met je moeder over praten, daar ligt de oorzaak denk ik zo
Pfff Can you blame me?quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:06 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, als ik zo eea lees lijkt me dat in dit stadium niet zo'n goed plan. TS barst van de woede, jaloezie en wrok.
Precies wat kan jou het schelen wat andere van jou of van jou zus vinden? Die leeftijd heb je toch wel gehad denk ik?quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:26 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik begrijp helemaal niets van jou, ik heb een oudere broer maar het interesseert me echt totaal helemaal geen ene reet wat hij doet of wat men van hem vindt.
Mijn vriend woont op 100km van hier, dus heb ik nog het geluk dat ik ginder een nieuw leven kan opbouwen. Maar het zijn niet enkel vrienden en kennissen eh, de meeste vragen komen van mijn familie.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:07 schreef Kontiki het volgende:
Hoe zit het met je eigen sociale leven? Blijkbaar kennen al jouw relaties, vrienden en kennissen ook je zus. Misschien helpt het om wat meer je eigen leven op te bouwen. Los van je familie.
Zoals ik al zei, het stoort me vooral dat mijn zus nu vanmorgen gebeld heeft naar mijn ma om haar beklag te doen. Zodat ik nu vandaag nog eens extra onder mijn voeten heb gekregen van mijn ma dat ik mij moet aanpassen en dat ik blij moet zijn voor haar enzovoort...quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:09 schreef Lucille het volgende:
Je focussed je op je zus, maar het probleem ligt zo te zien grotendeels bij je ouders. Zij behandelen jou anders dan je zus.
Doe eens even relaxed dame.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:01 schreef leonieke het volgende:
[..]
Pfff Can you blame me?![]()
En nee ik voel me daar ook niet goed bij hoor, ik ben er helemaal niet trots op ofzo, en ik wil er wel van af.. maar alles wat ik doe is toch maar minderwaardig
Nee inderdaad, dit dacht ik ook. Je gaat er toch geen race van maken wie het eerst trouwt e.d.?quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:19 schreef Frenkie het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik er ook maar 1 minuut wakker van lig als mijn broertje eerder trouwt dan ik (zal er wel inzitten), dat ik eerder oom word dan hij (denk daar maar eens over na).
Verder kan je hier beter eens met je moeder over praten, daar ligt de oorzaak denk ik zo
Hmz om ff alle misverstanden uit de wereld te helpen die ':(' was vooral naar mezelf bedoeld omdat ik me er zo slecht bij voel, omdat ik dit gevoel helemaal niet wil, maar het er gewoon is en ik het niet weg krijg. was dus niet bedoeld op hetgeen jij gezegd hebtquote:Op woensdag 2 juni 2004 21:09 schreef Moonah het volgende:
[..]
Doe eens even relaxed dame.
Je hoeft niet kwaad op mij te worden.
Niemand zegt dat je gevoelens vreemd zijn hoor. Ik heb zelfs in een post gezegd dat ik ze best begrijpelijk vind.
Maar je zult er toch écht wat mee moeten doen. En de enige die dat kan ben jij.
Al eens aan therapie gedacht? (serieus bedoeld, voordat ik weer eenkrijg...)
Je zus wilt graag aandacht , niet geven!!!! Ze is niet anders gewend...quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:06 schreef leonieke het volgende:
Zoals ik al zei, het stoort me vooral dat mijn zus nu vanmorgen gebeld heeft naar mijn ma om haar beklag te doen. Zodat ik nu vandaag nog eens extra onder mijn voeten heb gekregen van mijn ma dat ik mij moet aanpassen en dat ik blij moet zijn voor haar enzovoort...
Zo is het ook helemaal niet gegaan bij ons hoor.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:12 schreef Kontiki het volgende:
Je gaat er toch geen race van maken wie het eerst trouwt e.d.?
Dat soort dingen doe je -soms- omdat je je liefde voor het leven hebt gevonden, of omdat je graag moeder wilt zijn. Niet om aandacht te trekken of het gras voor je zus' neus weg te maaien.
Ah, oké.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:13 schreef leonieke het volgende:
[..]
Hmz om ff alle misverstanden uit de wereld te helpen die ':(' was vooral naar mezelf bedoeld omdat ik me er zo slecht bij voel, omdat ik dit gevoel helemaal niet wil, maar het er gewoon is en ik het niet weg krijg. was dus niet bedoeld op hetgeen jij gezegd hebt
Mja en therapie, ik hoop eigenlijk dat ik er zelf wel uitkom, mits de steun van mijn vriend ofzo..
Dat vind ik dus ook. Maar ik heb dan ook alleen een jonger broertje en eentje die een beetje anders is dan ik.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:12 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Nee inderdaad, dit dacht ik ook. Je gaat er toch geen race van maken wie het eerst trouwt e.d.?
Dat soort dingen doe je -soms- omdat je je liefde voor het leven hebt gevonden, of omdat je graag moeder wilt zijn. Niet om aandacht te trekken of het gras voor je zus' neus weg te maaien.
Ik denk dat meeste meisjes/vrouwen wel zoiets hebben dat ze later een eigen huis willen, willen trouwen, kinderen willen, enz, dus zo raar is dat nu niet.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:35 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Kortom we leven een heel ander leven (kan het overigens prima met hem vinden) misschien dat het anders is als precies hetzelfde wil als je zus ofzo
nee hoor, geen zussending. Ik zou er ook niet van wakker liggenquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:19 schreef Frenkie het volgende:
Ik woon nog steeds bij mijn moeder en heb er het geld nog niet voor om alleen te gaan wonen. Ale, ik heb het geld wel hoor (ga ook al twee jaar werken) maar ik zou het liever wat sparen zodat ik meer kan investeren in mijn huis later. Al hetgeen je opdoet aan huur, ben je kwijt eh.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:36 schreef janvier_egalite het volgende:
Kortom, net zoals eerdere reacties bouw een nieuw leven op. Laat je leven niet verder beinvloeden door de cheerleader aanmoedigende ouders van je. Stuur kaartjes met verjaardagen, bel ze zo nu en dan op, maar houd verder afstand.
Wil je nog leven naar de verwachtingen van je moeder of wil je zelf je eigen dromen vervullen.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:47 schreef leonieke het volgende:
Ik verwacht helemaal niet dat ze mijn zus negeren eh, of geen aandacht besteden aan haar, ik zou gewoon graag eens hebben dat ze hetzelfde deden voor mij. Dat ik ook eens het gevoel kreeg dat iets wat ik doe, ook speciaal is en niet iets dat vanzelfsprekend is aangezien het mijn zus voor mij ook gedaan heeft. Ik heb mijn ma één keer horen vertellen dat het later maar normaal zal zijn dat ik ook een eigen huis zal hebben, want ja, mijn zus heeft toch ook gebouwd... Ik bedoel maar...
Sorry, maar als je wel weg kan, maar dat uit zuinigheid niet doet, dan vind ik dat je niet moet zeuren ehquote:Op woensdag 2 juni 2004 21:49 schreef leonieke het volgende:
Ik woon nog steeds bij mijn moeder en heb er het geld nog niet voor om alleen te gaan wonen. Ale, ik heb het geld wel hoor (ga ook al twee jaar werken) maar ik zou het liever wat sparen zodat ik meer kan investeren in mijn huis later. Al hetgeen je opdoet aan huur, ben je kwijt eh.
Of hoe lever ik zinloze commentaar..quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:36 schreef milagro het volgende:
vervelend kind.
het gaat er toch om dat jij blij bent met je leven en met de keuzes die je maakt? Als jij zwanger bent is dat toch speciaal voor jou? Het is toch JOUW eerste keer? Je moet je gevoel niet zo af laten hangen van wat anderen zeggenquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:51 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het gevoel dat ik nu heb, komt waarschijnlijk wel omdat de geschiedenis zich gewoon zal herhalen, als ik hetzelfde doe, zal het nie meer speciaal genoeg zijn en zal er ook veel minder aandacht aan besteed worden onder het motto: "het is toch maar normaal dat je dat doet, jouw zus heeft het ook gedaan"
Eens, maar ik begrijp dat als je ziet dat je zus in de ogen van je ouders alles is, dat ook jij graag een keer erkenning en waardering wilt krijgen voor wat jij doet....quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:00 schreef Xennia het volgende:
[..]
het gaat er toch om dat jij blij bent met je leven en met de keuzes die je maakt? Als jij zwanger bent is dat toch speciaal voor jou? Het is toch JOUW eerste keer? Je moet je gevoel niet zo af laten hangen van wat anderen zeggen
ja elk kind wil dat, maar jij bent volwassen en je zou je leven niet meer zo moeten laten bepalen door je ouders. Losmaken heet datquote:Op woensdag 2 juni 2004 21:47 schreef leonieke het volgende:
[..]
Voor de rest wil elk kind waarschijnlijk wel eens aangemoedigd worden ofzo als ze een goed rapport halen of wil elke adolescent als ze afstuderen wel eens horen dat hun ouders tevreden zijn. Of ben ik nu wereldvreemd?
tja, maar kan erg moeilijk zijn als het van jongs af aan zo is gegaan. Dan heb je er denk ik min of meer een minderwaardigheidscomplex (jezus wat een woord..) aan over gehouden ....quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:05 schreef Xennia het volgende:
[..]
ja elk kind wil dat, maar jij bent volwassen en je zou je leven niet meer zo moeten laten bepalen door je ouders. Losmaken heet dat
ms had ik het wel over je zus.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:55 schreef leonieke het volgende:
[..]
Of hoe lever ik zinloze commentaar..
Ik kan best tegen kritiek, ik weet ook dat ik eigenlijk niet jaloers zou mogen zijn, maar hey, als je er mee zit... maar 'vervelend kind' zonder iets erbij..![]()
Tjah je was dan ook zo overduidelijk nietwaar?quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:15 schreef milagro het volgende:
[..]
ms had ik het wel over je zus.
zie je nu hoe je alles meteen op jezelf betrekt.
je had het kunnen vragen natuurlijk.quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:16 schreef leonieke het volgende:
[..]
Tjah je was dan ook zo overduidelijk nietwaar?
waarom zou je je willen bewijzen ten opzichte van je ouders? je moet je bewijzen tegenover jezelf. je plaatst jezelf zo ook wel heel erg in een slachtofferrol, je wordt continu gekwetst omdat je je gevoel laat bepalen door waardering die je toch niet van je ouders krijgt.quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:15 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
tja, maar kan erg moeilijk zijn als het van jongs af aan zo is gegaan. Dan heb je er denk ik min of meer een minderwaardigheidscomplex (jezus wat een woord..) aan over gehouden ....
Ik denk dat je dan juist extra je best te doen om te bewijzen dat je die dingen ook kunt, en dus ook extra teleurgesteld bent als je weer eens afgescheept wordt met een "o, goed" van je ouders....
Als je zus altijd het lievelingetje is geweest, kan ik me best voor stellen dat jij wilt bewijzen, laten zien aan je ouders dat jij ook in staat bent om dingen goed te doen, ook al weet je dat het niet erkend of gewaardeerd wordt .... de hoop daarop blijft toch in je zitten denk ik.....quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:23 schreef Xennia het volgende:
[..]
waarom zou je je willen bewijzen ten opzichte van je ouders? je moet je bewijzen tegenover jezelf. je plaatst jezelf zo ook wel heel erg in een slachtofferrol, je wordt continu gekwetst omdat je je gevoel laat bepalen door waardering die je toch niet van je ouders krijgt.
tja, je kan er inderdaad voor kiezen je eigen graf te graven. Je kan er ook voor kiezen verantwoordelijkheid voor je eigen leven te nemen. Denk dat je daar gelukkiger van wordt. Maar goed, wegkwijnen in zelfmedelijden kan ook.quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:36 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Als je zus altijd het lievelingetje is geweest, kan ik me best voor stellen dat jij wilt bewijzen, laten zien aan je ouders dat jij ook in staat bent om dingen goed te doen, ook al weet je dat het niet erkend of gewaardeerd wordt .... de hoop daarop blijft toch in je zitten denk ik.....
Losmaken is makkelijker gezegd dan gedaan....
Ik zeg niet at het oké is, ik zeg dat ik het me wel voor kan stellen dat ze zich er kut onder voelt...En het moeilijk lijkt om daar boven te staan..quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:49 schreef Xennia het volgende:
[..]
tja, je kan er inderdaad voor kiezen je eigen graf te graven. Je kan er ook voor kiezen verantwoordelijkheid voor je eigen leven te nemen. Denk dat je daar gelukkiger van wordt. Maar goed, wegkwijnen in zelfmedelijden kan ook.
Heb je het er uberhaupt wel eens met je ouders\zus over gehad ?quote:Op woensdag 2 juni 2004 23:20 schreef leonieke het volgende:
Ik weet ook wel dat ik me eigenlijk niet zoveel zou mogen aantrekken van dit gedoe, maar dit sleept nu al zo lang aan dat ik het echt beu ben. En het laatste anderhalf jaar liep het de spuigaten uit door dat huis dat ze gebouwd hebben, en net nu dit begint te verminderen, wil ze zwanger worden... En ik heb echt zoiets van: "ah mens.. haat je mij ofzo??" Net alsof ze er om doet, als de aandacht voor haar misschien kan verminderen, moet ze weer iets anders vinden..
ja, ik zei vandaag nog tegen mijn vriend: kom we gaan een kindje maken, omdat ik mijn zus haat, dan wordt mijn zus lekker pissig. Krijg ik lekker aandacht en zij lekker niet, lekker lekker puhquote:Op woensdag 2 juni 2004 23:20 schreef leonieke het volgende:
Ik weet ook wel dat ik me eigenlijk niet zoveel zou mogen aantrekken van dit gedoe, maar dit sleept nu al zo lang aan dat ik het echt beu ben. En het laatste anderhalf jaar liep het de spuigaten uit door dat huis dat ze gebouwd hebben, en net nu dit begint te verminderen, wil ze zwanger worden... En ik heb echt zoiets van: "ah mens.. haat je mij ofzo??" Net alsof ze er om doet, als de aandacht voor haar misschien kan verminderen, moet ze weer iets anders vinden..
Dan kan iedereen afgunstig zijn eh. Maar nog maar eens (soms kan lezen zo fantastisch zijn eh): ik begrijp dus best dat ze een eigen huis wil, dat ze kinderen wil, de meeste mensen willen dat wel en hebben zo'n toekomstbeeld voor ogen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 00:09 schreef Xennia het volgende:
Waarom denk je eigenlijk dat de wereld van je zus om jou draait en dat zij allemaal plannetjes beraamt om jou het leven zuur te maken? Zou het niet zo kunnen zijn dat zij een kindje wil omdat ze graag moeder wil zijn? Zou ze niet een huis bouwen omdat ze groter wil wonen?
Het gaat er volgens mij niet eens om dat zij alle aandacht krijgt, maar volgens mij heeft zij gewoon het leven dat jij graag zou willen leiden en is dit geen jaloezie maar afgunst
Ik weet dat ik een goeie smaak heb hoorquote:Op donderdag 3 juni 2004 07:45 schreef DarkElf het volgende:
als iets je al zo lang dwars zit vindt je het of niet belangrijk genoeg om er iets aan te gaan doen of stiekum vindt je het wel best zo.... het onderscheidt je he? maar goed das slechts mijn mening.
... mmm Emma, leuke naam....
Dus jij denkt dat ik mijn mening gevormd heb door deze paar feiten? Hoe tegendraads kan je wel niet zijn zeg. Ik spreek hier over zaken die al jaren aan de gang zijn en die dus gisteren en eergisteren een hoogtepunt hebben bereikt.quote:Op donderdag 3 juni 2004 07:45 schreef milagro het volgende:
Djeeeeeeeeezus, zeg wat een bitterheid.
Je bent én t eegocentrisch, denkend dat iedereen alles doet om jou dwars te zitten, én je fixeert je teveel op onbelangrijke zaken.
...
En die bitterheid wek jij op, niet zij, door verkeerde linken te leggen, bevooroordeeld te zijn en streng , veels te streng.
Vervelende poster.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:36 schreef milagro het volgende:
vervelend kind.
Weet je, ik was eigenlijk niet van plan om mee te gaan naar mijn zus, ik ben ook nooit van plan geweest om nog maar eens naar dat huis te gaan zien en er een hele avond over te moeten praten, maar is het ooit al in je gedachten gekomen dat ik verplicht was? Ik moest mee van mijn ma naar haar huis. Ik moet van haar interesse tonen in hetgeen mijn zus allemaal doet. Ik kan me zelfs helemaal niet losmaken van dit alles want ik leef er te midden in.quote:Op donderdag 3 juni 2004 07:59 schreef DarkElf het volgende:
sorry maar er is maar echt 1 advies als je denkt dat er nooit iets kan veranderen:
stop met klagen en zeuren en zeiken en jaloers doen en ga je leven leiden, maak je los en heb het naar je zin. Word volwassen en maak jezelf los van je familie, wat ze denken maar ook van eigen kinderachtige zelf. Staat je niet dit gedrag, dit gedrag staat niemand.
ja ik ben een rappe lezer en typer, dus ik lees het idd wel allemaal. Jij typt toch ook direct een antwoord terug?quote:Op donderdag 3 juni 2004 08:07 schreef DarkElf het volgende:
je bent 23, je kan zelfstandig denken, doe dat dan ook. sjees zo blijf je erin zeg als je meteen weer een weerwoord hebt, lees je uberhaupt wel wat mensen zeggen?
Ook al weer wakker?quote:Op donderdag 3 juni 2004 07:59 schreef DarkElf het volgende:
sorry maar er is maar echt 1 advies als je denkt dat er nooit iets kan veranderen:
stop met klagen en zeuren en zeiken en jaloers doen en ga je leven leiden, maak je los en heb het naar je zin. Word volwassen en maak jezelf los van je familie, wat ze denken maar ook van eigen kinderachtige zelf. Staat je niet dit gedrag, dit gedrag staat niemand.
Oh god... En op die manier denk je nu natuurlijk dat je gelijk hebt eh. Als je op die manier altijd een discussie voert, be my guest. Maar ik heb dan liever dat je het bij andere mensen doet.quote:Op donderdag 3 juni 2004 08:09 schreef milagro het volgende:
Je hebt gelijk, hoor, Leonieke
Het ligt allemaal aan 'die anderen' en jouw houding heeft er niets mee te maken.
Je zus is idd een kutwijf, en je ouders prefereren een kutwijf boven die leuke enthousiaste dochter die jij bent.
Ik heb met je te doen.
Je wilt alleen maar bevestiging van jouw gelijk lezen hierzo, dus vooruit dan maar.
Als je zo graag in de slachtofferrol wilt blijven hangen , so be it
Wedden dat je zus wel gewoon zou antwoorden?!quote:Op donderdag 3 juni 2004 08:12 schreef leonieke het volgende:
(voor het geval mensen hier opeens durven beweren dat TS niet meer durft te antwoorden ofzo...)
Wat zij zegt.quote:Op donderdag 3 juni 2004 08:09 schreef milagro het volgende:
Je hebt gelijk, hoor, Leonieke
Het ligt allemaal aan 'die anderen' en jouw houding heeft er niets mee te maken.
Je zus is idd een kutwijf, en je ouders prefereren een kutwijf boven die leuke enthousiaste dochter die jij bent.
Ik heb met je te doen.
Je wilt alleen maar bevestiging van jouw gelijk lezen hierzo, dus vooruit dan maar.
Als je zo graag in de slachtofferrol wilt blijven hangen , so be it
quote:Op donderdag 3 juni 2004 08:17 schreef kastanova het volgende:
[..]
Wedden dat je zus wel gewoon zou antwoorden?!
quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:50 schreef miss_sly het volgende:
Sorry dat ik het zeg, leonieke, maar de slachtofferrol, zoals al eerder gezegd, lijkt je wel te passen. Voor alles wijs je anderen aan, terwijl je zelf al iets kunt veranderen door bijvoorbeeld wel je geld aan te spreken en op jezelf te gaan wonen. Dan loopt je leventje misschien ietsje anders dan je altijd had gedacht, maar guess what: that's life!
Ik vind dat je niet meer moet toestaan dat je moeder je ergens toe verplciht, maar als je zelfstandig woont, kan ze dat ook niet meer. Leef je eigen leven en maak dat prettig met mensen die aandacht aan jou besteden en bij jou zijn omdat ze dat willen (en niet omdat ze toevallig familie zijn!) en laat dat niet afhankelijk zijn van je moeder, zus en familie.
Kortom, niet zeuren, aan jezelf werken en niet aan de rest van de wereld!
Heb je er ook al eens met je zus over gepraat?quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:40 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik heb een tijd terug de situatie aan mijn ma uitgelegd en gezegd hoe ik me voel. Het enige wat ik te horen kreeg, was dat ik een vervelend nest ben dat stikjaloers is... Tjah wat moet ik er dan mee doen?
............
Zeg, moet dat nou zo'n reactie? Zeg dan niets!quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:36 schreef prinsrob het volgende:
Je bent 23, woont bij je ouders en het bevalt je daar niet. Als je denkt een leven zonder zelfmedelijden aan te kunnen zou ik eens op mezelf gaan wonen.
Alsof dit iets toevoegt!!!quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:37 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Zeg, moet dat nou zo'n reactie? Zeg dan niets!
Een bescheiden advies: je moet je toch losmaken van je ouder(s) en je zus. Als zij andere gedachten (vastgeroeste) hebben over hoe jij je leven zou behoren te leven, fijn voor hen. Maar jij maakt toch je eigen keuzes, en jij bent wie jij bent.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:47 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik denk dat meeste meisjes/vrouwen wel zoiets hebben dat ze later een eigen huis willen, willen trouwen, kinderen willen, enz, dus zo raar is dat nu niet.
Voor de rest wil elk kind waarschijnlijk wel eens aangemoedigd worden ofzo als ze een goed rapport halen of wil elke adolescent als ze afstuderen wel eens horen dat hun ouders tevreden zijn. Of ben ik nu wereldvreemd?
Ik verwacht helemaal niet dat ze mijn zus negeren eh, of geen aandacht besteden aan haar, ik zou gewoon graag eens hebben dat ze hetzelfde deden voor mij. Dat ik ook eens het gevoel kreeg dat iets wat ik doe, ook speciaal is en niet iets dat vanzelfsprekend is aangezien het mijn zus voor mij ook gedaan heeft. Ik heb mijn ma één keer horen vertellen dat het later maar normaal zal zijn dat ik ook een eigen huis zal hebben, want ja, mijn zus heeft toch ook gebouwd... Ik bedoel maar...
Hmmmnee. Ik heb twee jongere zussen, en ik herken dit helemaal niet. We zijn alledrie zo verschillend, zulke verschillende karakters, zulke verschillende passies, zulke verschillende talenten...en dus ook zulke verschillende levens. Ik kan me alleen voorstellen dat het gaat steken als je broer/zus in alle opzichten beter/eerder/sneller/succesvoller is dan jij en dat toevallig ook terreinen zijn die jij belangrijk vindt. Dat is bij ons drieen gelukkig niet het geval.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:19 schreef Frenkie het volgende:
Ja krijg je ervan als je tegelijk gaat slapen nietwaar?quote:Op donderdag 3 juni 2004 08:12 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ook al weer wakker?.
Ten eerste heb ik hier al eens gepost dat ik er met mijn ma al over gesproken heb. Ik heb uitgelegd waarom ik het zo moeilijk vind om naar dat huis van mijn zus te gaan en om weer heel de avond verhalen te moeten horen over de werkzaamheden. Als ze hier bij ons thuis is, wordt er over niets anders gepraat, dus dan is het voor mij al voldoende geweest. Ik hoor trouwens niet enkel het verhaal van mijn zus, ik hoor het elke donderdagmiddag ook nog eens van mijn oma ik kuis daar namelijk altijd over de middag op donderdag Vandaag was het niet anders: ik stap de deur binnen en eerste wat ik te horen krijg is: "het is eveline haar verjaardag geweest. Zou ze het weten? (ja du'uh) Wanneer zou ze komen?" Ik heb er gewoon op gereageerd dat ik het weet en dat zij het uiteraard ook wel zal weten maar dat ik totaal geen idee heb wanneer ze zal gaan. Lijkt me niet echt bitter volgens mij? Maar soit, jullie zullen er wel anders over denken.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:54 schreef Brighteyes het volgende:
...
Het enige dat ik kan zeggen is dat ik als ik jou was een keertje een gesprek met je moeder aan zou gaan en daarin gewoon uitleggen dat je soms niet zo heel erg enthousiast kan zijn voor haar omdat het je steekt dat zij met alles de eerste is en daardoor heel veel aandacht krijgt en jij dus minder als jij ook een van die stappen bereikt.
Je verliest er niks mee als je dat tegen haar zegt en dan ben jij het kwijt, en heel misschien ziet zij dan wel in dat er mss wel een kern van waarheid in schuilt.
En verder... je bent wel heel erg bitter hoor! Kijk uit dat je jezelf niet op gaat zitten vreten daardoor. Want als ik het zo hoor, dan kan ik ook niet anders zeggen dan dat je over komt als een verwend, vervelend kind... Sorry...
quote:Op donderdag 3 juni 2004 19:00 schreef milagro het volgende:
ik vind je een beetje een Zwelg Belgje
Moet je je toch niet voor excuseren ?quote:Op donderdag 3 juni 2004 19:02 schreef Frenkie het volgende:
[..]
. :'(.
. :'). sorry, maar deze opmerking vind ik echt geweldig
Je moet juist níet alles verbergen. Word maar eens duidelijk, geef maar eens je grenzen aan.quote:Op donderdag 3 juni 2004 18:58 schreef leonieke het volgende:
en dat ik alles zo goed mogelijk probeer te verbergen.
euh psycholoogje? verwaarlozing is wel een heel groot woord. Met verwaarlozing wordt een vorm van mishandeling bedoeld. Kinderen van 4 die alleen thuis gelaten worden, kinderen die urenlang huilen zonder dat de ouder reageert, kinderen die nauwelijks te eten krijgen en er onverzorgd bijlopen, dat idee.quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:43 schreef Girlysprite het volgende:
Ok ik ga een beetje psychologg uithangen
ff wat dingen die ik dan herken in jou; De valkuil van minderwaardigheid (zoals ze dat daar zo mooi noemen) Doordat je verwaarlosst bent of achtergesteld bent als kind, kun je een patroon in je gevoel ontwikkelen waarin je je 'minderwaardig' voelt.
omdat ze gewend is dat je in het weekend altijd 100 km verderop zit (zoals je zelf zegt) heeft ze je maar niet uitgenodigd. Niet geheel onlogisch toch?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:55 schreef leonieke het volgende:
Late reactie van TS (I know) maar ik heb me vanmorgen nogal serieus overslapen, dus ja
Misschien zit er wel iets in dat mijn zus die bevestiging wel heel vaak nodig heeft. Gaat ook veel vlugger wenen bij mijn ma, iets wat ik eigenlijk praktisch nooit doe. Ik verwerk mijn problemen liever op een andere manier. Maar dat betekent niet dat ik niet af en toe eens wat bevestiging kan gebruiken natuurlijk.
Voor de rest ben ik misschien wel wat zelfstandiger op die manier, of kom ik alleszins zo over. Ik ben nooit de persoon geweest die alles ging vragen aan mammie en pappie. (op internet vind je toch alles nietwaar?) Maar soms.. tjah soms steekt het wel eh.
Om nu eens een dom voorbeeld te geven eh. Afgelopen dinsdag was het de verjaardag van mijn zus. Wat doet ze vanavond? Ze geeft een etentje voor de familie. En wie is er uitgenodigd? Mijn ma, de ma en de zus van haar vriend en ... ja nee, sorry dat is het. Begrijp je wat ik bedoel? Aan mij vraagt ze het bv al niet. Tjah, wat moet ik daar dan anders gaan doen? Gewoon eens vragen of ik misschien zou willen afkomen, zou natuurlijk ook al iets betekenen eh. En misschien ging het zelfs wel lukken want mijn vriend heeft pas volgende week donderdag ofzo een volgend examen, dus dit weekend is het toch een beetje relaxen. Ah ja.. mij best niet meer te druk in maken zeker? Of toch proberen alleszins...
Leonieke, je situatie is allang duidelijk hoor! Hoe frustrerend het ongetwijfeld voor je is, je hoeft ons niet eindeloos te voorzien van voorbeelden.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:55 schreef leonieke het volgende:
Klaagklaagklaag
Waar moet ik op ingaan? In zes posts op rij wordt telkens hetzelfde gezegd en ik reageer dan gewoon op één (in de veronderstelling dat mensen wel weten dat het ook voor hun post bedoeld is... anders krijg ik commentaar dat ik te veel quote)quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:17 schreef Moonah het volgende:
[..]
Leonieke, je situatie is allang duidelijk hoor! Hoe frustrerend het ongetwijfeld voor je is, je hoeft ons niet eindeloos te voorzien van voorbeelden.
Waarom ga je niet in op inhoudelijke posts in dit topic? Oh ja, je bent er op eentje ingegaan, die niet echt consequenties heeft voor jouw gedrag, maar die iets zegt over het gedrag van je zus.
Denk je wel na over hetgeen er tegen je gezegd wordt hier?
Nou, dat het dus niet jouw verantwoordelijkheid is om voor je moeder te blijven zorgen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:19 schreef leonieke het volgende:
[..]
Waar moet ik op ingaan?
Je zegt dat je moeder je niet ziet staan e.d. , maar ze kan niet zonder jequote:Op donderdag 3 juni 2004 13:16 schreef leonieke het volgende:
Het enige wat ik hier op kan aanmerken eh, van het gedoe over alleen gaan wonen. Het komt misschien verschrikkelijk dom over van mij maar ik kan dat gewoon nog niet doen. Mijn pa is hier vorig jaar in juli het huis uit getrokken en ik woon dus nog alleen bij mijn ma. Als ik nu zou vertrekken, betekent dit dat mijn ma dan helemaal alleen zit hier in dit huis, en dat kan ze gewoon nog niet.
Je bent onverbeterlijk. Vervelend is dat. Nu heb je blijkbaar alweer bij je moeder zitten afreageren over je zus. Nogal stom van je. Natuurlijk heeft je zus gelijk, die is er niet bij en je moeder kan er niet tegen dat je op je zus zit af te geven als die er zelf niet bij is.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:44 schreef leonieke het volgende:
Voor iedereen die hier zit te zeggen dat ik mijn mond moet opendoen eh.. Wel ik heb het daarnet nog eens verteld over mijn ma en guess what: mijn zus heeft altijd gelijk.
Tot zover dus mijn probeersel. Nu al twee keer geprobeerd...
Da's wel een heel Special(s) bericht...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 18:54 schreef milagro het volgende:
Take it easy and then your jive will swing
jij wilde toch niet eens meer mee naar je zus omdat het dan alleen over haar en haar huis gaat? Je moeder moest je notabene dwingen om mee te gaan naar de verjaardag van je eigen zus maar als je zus je niet uitnodigt is het ook weer niet goed. Zo valt er altijd wat te klagen ehquote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:55 schreef leonieke het volgende:
Om nu eens een dom voorbeeld te geven eh. Afgelopen dinsdag was het de verjaardag van mijn zus. Wat doet ze vanavond? Ze geeft een etentje voor de familie. En wie is er uitgenodigd? Mijn ma, de ma en de zus van haar vriend en ... ja nee, sorry dat is het. Begrijp je wat ik bedoel? Aan mij vraagt ze het bv al niet. Tjah, wat moet ik daar dan anders gaan doen? Gewoon eens vragen of ik misschien zou willen afkomen, zou natuurlijk ook al iets betekenen eh. En misschien ging het zelfs wel lukken want mijn vriend heeft pas volgende week donderdag ofzo een volgend examen, dus dit weekend is het toch een beetje relaxen. Ah ja.. mij best niet meer te druk in maken zeker? Of toch proberen alleszins...
Bananarama!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 18:54 schreef milagro het volgende:
It ain't what you do it's the way that you do it
It ain't what you do it's the time that you do it
It ain't what you do it's the place that you do it
And that's what gets results
Ze zou er idd niet over moeten klagen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
jij wilde toch niet eens meer mee naar je zus omdat het dan alleen over haar en haar huis gaat? Je moeder moest je notabene dwingen om mee te gaan naar de verjaardag van je eigen zus maar als je zus je niet uitnodigt is het ook weer niet goed. Zo valt er altijd wat te klagen eh
ik vraag me af hoe het dergelijke personen vergaat wanneer zij eens echte tegenslagen te verwerken krijgen. Waar maak je je druk om? Om een uitnodiging die je niet kreeg, terwijl je er toch al niet naar toe wilde gaan? Dat is hetzelfde als ervan balen dat iemand die jij haat je niet magquote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:24 schreef prupke het volgende:
[..]
Ze zou er idd niet over moeten klagen.
Even vanuit mijn situatie : Mijn moeder vertelde dat er een familiebarbeque was. Iedereen was uitgenodigd behalve ik. Niet dat ik daar nou zo graag heen wilde gaan maar het gaat erom dat je ten eerste niet gevraagd bent!
Ik bedoel je kan altijd een uitnogdiging afslaan als je hem tenminste ontvangt. Voor haar word al beslist of ze komt of niet. EN ja dat kan knagen aan een persoon.
Miischien kan ze vanandere personen wel zoiets velen maar van haar familie niet?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:28 schreef Xennia het volgende:
[..]
ik vraag me af hoe het dergelijke personen vergaat wanneer zij eens echte tegenslagen te verwerken krijgen. Waar maak je je druk om? Om een uitnodiging die je niet kreeg, terwijl je er toch al niet naar toe wilde gaan? Dat is hetzelfde als ervan balen dat iemand die jij haat je niet mag
Ik ben het helemaal met Xennia eens (in deze draad althansquote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:31 schreef prupke het volgende:
[..]
Miischien kan ze vanandere personen wel zoiets velen maar van haar familie niet?
Je ouders zouden je steun en toeverlaat moeten zijn. En je vrienden kan je zelf kiezen. En iemand haten... dat doe je volgens mij niet snel.
Ze voelt zich gepasseerd en dat is gewoon niet prettig.
Ik snap je punt. Maar denk je eens in : Je hebt al ruim 10 jaar het gevoel gekregen dat je niet gewaardeerd word en je word gepasseerd. Je weet na die 10 jaar het antwoord al als je iets zegt of vraagt. Het is zaak om haarzelf eerst duidelijk te maken dat ze belangrijk is. (voor haarzelf dan)quote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:39 schreef hace_x het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met Xennia eens (in deze draad althans)
Ze komt absoluut niet voor zichzelf op en zit alles op te kroppen. Natuurlijk is het niet prettig, maar als ze het niet aan haar familie laat blijken geeft ze hun ook geen kans te weten wat er nou werkelijk in dat hoofdje speelt.
en het antwoord is : ach meid je beeld het je in. stel je niet aan.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar ik kan me ook zo voorstellen dat ze het mss ook niet helemaal op de juiste manier brengt. Gewoon puur omdat het haar zo hoog zit.
Ze 'moet' iig niet als ze het gesprek met haar moeder aangaat het verhaal vertellen vanuit de 'verongelijkte kleuter-mode'.
Als ze nou rustig aan verteld dat ze het op zich allemaal heel gaaf en leuk vind voor haar zus maar dat ZIJ het er soms moeilijk mee heeft dat alles wat zij doet altijd al de 2e keer is voor veel mensen en dat daar dus minder aandacht voor is en dat dat steekt en dat ze weet dat het mss heel kinderachtig en jaloers is, maar dat zij zelf ook zo graag eens bijzonder gevonden wil worden...
IPV zij doet dit, en zij doet dat, en dan doen jullie weer dit, en dan doet zij weer dat...
Nogmaals, ik was er niet bij, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het zo gegaan is.
Waarom zou ze tegen de familie in moeten gaan... Ik begrijp dit echt niet hoor. Het is toch geen wedstrijd. Die maakt zij er zelf van. Ik durf te wedden dat die hele familie zich echt van geen kwaad bewust is hoor. En dat de situatie alleen maar vervelender wordt doordat zij zich van de boel afsluit en terug trekt. Maar dat doet ze zichzelf aan...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:18 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Maar denk je eens in : Je hebt jezelf al ruim 10 jaar het gevoel gekregen aangepraat dat je niet gewaardeerd word en je word gepasseerd. Je denkt weet na die 10 jaar het antwoord al te weten als je iets zegt of vraagt.
Het is zaak om haarzelf eerst duidelijk te maken dat ze belangrijk is. (voor haarzelf dan)
En als ze dat bereikt heeft kan ze pas tegen de familie ingaan.
Juist!!!!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waarom zou ze tegen de familie in moeten gaan... Ik begrijp dit echt niet hoor. Het is toch geen wedstrijd. Die maakt zij er zelf van. Ik durf te wedden dat die hele familie zich echt van geen kwaad bewust is hoor. En dat de situatie alleen maar vervelender wordt doordat zij zich van de boel afsluit en terug trekt. Maar dat doet ze zichzelf aan...
Jezus, wat een larie.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:24 schreef prupke het volgende:
[..]
Ze zou er idd niet over moeten klagen.
Even vanuit mijn situatie : Mijn moeder vertelde dat er een familiebarbeque was. Iedereen was uitgenodigd behalve ik. Niet dat ik daar nou zo graag heen wilde gaan maar het gaat erom dat je ten eerste niet gevraagd bent!
Ik bedoel je kan altijd een uitnogdiging afslaan als je hem tenminste ontvangt. Voor haar word al beslist of ze komt of niet. EN ja dat kan knagen aan een persoon.
Ze heeft een vriend, las ik hier net. Maarja, die woont 100KM verderop.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:28 schreef prupke het volgende:
Je komt er wel als je maar wil. Alleen dan heb je wel iemand nodig die je daarbij wil helpen.
Je wil een mogelijkheid krijgen om een uitnodiging of af te slaan of te accepteren!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:32 schreef milagro het volgende:
[..]
Jezus, wat een larie.
Dus jij wilt een uitnodiging ontvangen enkel om hem af te kunnen slaan
Hoe treurig is dat dan.
Als je uitnodigingen altijd afslaat word je op een gegeven moment ook niet meer gevraagd , hè, logisch lijkt me.. en wees blij dan kan je tenminste weer wijzen naar die ander ipv naar jezelf.
Als ik niet naar een feestje wil ben ik BLIJ als ik niet uitgenodigd wordtquote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:35 schreef prupke het volgende:
[..]
Je wil een mogelijkheid krijgen om een uitnodiging of af te slaan of te accepteren!
Dat mag jij toch nog altijd zelf wel bepelen of je iets wel of niet wilt? Of vind jij het prima dat anderen dat voor jou beslissen van wat je wel of niet wilt?
misschien had die zus ook wel helemaal geen zin om haar kleuterige zusje uit te nodigen die altijd loopt te janken omdat ze zo achtergesteld isquote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:35 schreef prupke het volgende:
[..]
Je wil een mogelijkheid krijgen om een uitnodiging of af te slaan of te accepteren!
Dat mag jij toch nog altijd zelf wel bepalen of je iets wel of niet wilt? Of vind jij het prima dat anderen dat voor jou beslissen van wat je wel of niet wilt?
edit :tiepvoud
En het verschil is dat jij dje daar ieit druk om kunt maken!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:37 schreef milagro het volgende:
[..]
Als ik niet naar een feestje wil ben ik BLIJ als ik niet uitgenodigd wordt
Ik heb geen last van kinderachtige gepikeerdheid in een te groot ego omdat niet iedereen me altijd leuk vind, en al helemaal niet als ik hén niet leuk vind.
Ze moet zich ms wat sympathieker opstellen.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:40 schreef prupke het volgende:
[..]
En het verschil is dat jij dje daar ieit druk om kunt maken!Maar de TS maakt er zich wel druk om.
Dat kan. Niemand is het zelfde.
Gelukkig maar...
toch?
Reach out and touch... somebody's hand... make this world a better place... if you can...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:40 schreef prupke het volgende:
[..]
En het verschil is dat jij dje daar ieit druk om kunt maken!Maar de TS maakt er zich wel druk om.
Gelukkig maar...
toch?
Klopt, ben het met je eens.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:43 schreef milagro het volgende:
[..]
Ze moet zich ms wat sympathieker opstellen.
Wie goed doet, goed ontmoet.
Beetje boel minder zwelgen en wijzen naar anderen.
Niets makkelijker dan anderen verwijten als je leven niet loopt zoals jij het graag zag.
Een ander geluk misgunnen omdat jij het nog niet gevonden hebt is best treurig.
mensen hoeven niet allemaal hetzelfde te zijn, maar ik ben allergisch voor mensen die zichzelf altijd maar in de slachtofferrol drukken en nooit eens de verantwoordelijkheid bij zichzelf neerleggenquote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:40 schreef prupke het volgende:
[..]
Gelukkig maar...
toch?
het kan wel moeilijk zijn, maar als je het niet doet, houd je de situatie die je verafschuwt zelf in stand en moet je dus ook niet klagenquote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:47 schreef prupke het volgende:
[..]
Klopt, ben het met je eens.
Maar het vertellen is makkelijk en het doen word al moeilijker....
Ze probeert het wel..alleen op de verkeerde manier.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:50 schreef Xennia het volgende:
[..]
het kan wel moeilijk zijn, maar als je het niet doet, houd je de situatie die je verafschuwt zelf in stand en moet je dus ook niet klagen
Echte tegenslagen? Je bedoelt zoiets als bv een pa waarmee je altijd optrekt die het opeens opstapt en dan zo 3 - 4 maand wacht om iets van hem te laten weten? Of een pa die het opeens niet meer belangrijk vindt om ook maar enig contact te hebben met zijn kinderen? Of heb je het eerder over het feit dat je op je 18e te weten komt dat je niet op een natuurlijke manier zwanger kan worden? Of ...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:28 schreef Xennia het volgende:
[..]
ik vraag me af hoe het dergelijke personen vergaat wanneer zij eens echte tegenslagen te verwerken krijgen.
We hebben het er inderdaad dit weekend nog eens over gehad (samen met zijn ma dan natuurlijk). Kwestie van de koe bij de horens te pakken. Nu ik mijn werk heb opgegeven, ben ik op zoek naar een job in het onderwijs. En ik heb altijd gezegd dat ik sowieso een nieuwe job ging zoeken in de streek waar ik woon. Maar na een lang gesprek lijkt het mij misschien niet zo onwaarschijnlijk dat ik toch ginder op zoek ga naar iets nieuws en ik kan blijkbaar daar in de week verblijven (mits natuurlijk iets te betalen ook al willen zijn ouders dat niet) en dan in het weekend terug naar huis, zodat mijn ma ook kan wennen aan het idee dat ik er opeens niet meer elke dag zal zijn, maar toch nog een aantal dagen per week. Kwestie van het rustig af te bouwen. Misschien lijkt dit geen zo'n banaal idee. Maar er moet nog veel over gepraat worden enzo, maar toch.. het doet toch deugd om te weten dat ik er niet alleen voor sta, ook al komt alle hulp dan van een andere kant...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:33 schreef hace_x het volgende:
[..]
Ze heeft een vriend, las ik hier net. Maarja, die woont 100KM verderop.
Misschien wil die vriend wel gezellig bij haar moeder komen intrekken?
Nah.. waarschijnlijk beter als ze het andersom doet.
Dus je bedoelt dat ik er dit weekend niets aan heb proberen te doen? Tjah... waarschijnlijk dan enkel jouw posts ofzo gelezen... Soit, ik ben en blijf trots op mezelf dat ik er dit weekend wel heb aan gewerkt, itt wat jullie hier allemaal gaan bewerenquote:Op maandag 7 juni 2004 08:07 schreef DarkElf het volgende:
hoeveel voorbeelden je ook geeft; ik blijf erbij dat je er zelf iets aan moet doen om dit te veranderen; of zelf volwassen worden en verder gaan, of praten en duidelijk zijn ipv rancuneus en gemeen.
Ik ben niet gek, maar de hele wereld is gek?quote:Op maandag 7 juni 2004 07:40 schreef leonieke het volgende:
Ik krijg hier de indruk dat jullie precies hetzelfde zijn als mijn familie.
ik zei niet dat jij nooit echte tegenslagen hebt gekend, ik vroeg me alleen af hoe je daar dan mee om zou gaan als je van zo iets kleins al zon drama kan maken.quote:Op maandag 7 juni 2004 07:21 schreef leonieke het volgende:
[..]
Echte tegenslagen? Je bedoelt zoiets als bv een pa waarmee je altijd optrekt die het opeens opstapt en dan zo 3 - 4 maand wacht om iets van hem te laten weten? Of een pa die het opeens niet meer belangrijk vindt om ook maar enig contact te hebben met zijn kinderen? Of heb je het eerder over het feit dat je op je 18e te weten komt dat je niet op een natuurlijke manier zwanger kan worden? Of ...
Vertel me aub niet dat ik niet weet wat tegenslagen zijn, je zou nog kunnen verschieten hoor. Misschien lijkt het voor jou allemaal o zo vanzelfsprekend om iets te ondernemen in je leven, andere mensen moeten voor de simpelste zaken in hun leven knokken. Maar wat kan jij dat nu weten? Jij maakt je waarschijnlijk nooit eens ergens druk om eh. Met je perfecte leventje
Om maar effe aan te tonen dat het niet aangenaam is om te moeten horen dat alles zo perfect gaat bij jou en dat je loopt te zeuren om iets onbenulligs, want weet ik nu veel of jij misschien ook nog andere problemen hebt...
Ik heb er dus al mee omgegaan. Die voorbeelden waren eigen ervaringen. Hoe ik het aanpak? Mja, ivm dat evt moederschap, dat heb ik volledig alleen verwerkt, was misschien idd op dat moment niet de goede beslissing, maar ik kan wel zeggen dat ik me er zelf heb doorgesparteldquote:Op maandag 7 juni 2004 18:12 schreef Xennia het volgende:
[..]
ik zei niet dat jij nooit echte tegenslagen hebt gekend, ik vroeg me alleen af hoe je daar dan mee om zou gaan als je van zo iets kleins al zon drama kan maken.
Misschien kun je gewoon de tips die je hier krijgt aan nemen?quote:Op maandag 7 juni 2004 07:40 schreef leonieke het volgende:
kamer zitten overdag, want mijn zus kon elk moment binnenstappen. En nooit heb ik daar ook maar iets over gezegd, nu ook niet, zoiets doe je omdat het je zus is, omdat je van haar houdt.
Mag je ook best tegen je zus zeggen, dat je bepaalde dingen graag van haar wil horen.quote:Maar toen ze terug samen was met Pieter? Tjah, dat moest ik dan weer van haar beste vriendin vernemen, dat kon mijn eigen zus mij dan niet vertellen.
Is deze samenvatting voldoende of blijf je volharden in die plaat voor je hoofd?quote:Ik krijg hier de indruk dat jullie precies hetzelfde zijn als mijn familie
Het zijn zo langzamerhand geen vooroordelen meer. Je bewijst keer op keer, dat je niet assertief bent, dat je niet communiceert, dat je niet voor jezelf op komt, dat je steeds maar weer rekening wil houden met de ander. Op zich heel goed en lief, totdat je jezelf wegcijfert en je vervalt tot cynisme.quote:En jullie kunnen nu best zeggen dat ik loop te klagen, maar ik vind toch dat ik het recht heb om te reageren op al deze vooroordelen van jullie.
Dat je een mail stuurt naar je zus is goed. Maar stop eens met voorbaat die excuses te maken. Die kun je, na haar reactie, in een tweede mail sturenquote:En trouwens, ik heb haar dit weekend een email gestuurd van 3 bladzijden waarin ik de situatie heb uitgelegd. Dus ik heb er nu al met mijn ma over gepraat en haar op de hoogte gebracht. Een mail waarin ik ook mijn fouten heb toegegeven. Dus zo'n trut ben ik misschien niet...
Mja dat is inderdaad het gevoel dat ik momenteel heb. Maar zoals hierboven al gezegd, ik ben echt op zoek naar oplossingen eh (eventueel bij mijn vriend tijdje intrekken, ook al heb ik daar wel schrik voor)quote:Op maandag 7 juni 2004 10:36 schreef ElizabethR het volgende:
Ik begrijp je wel hoor leonieke. Het is waarschijnlijk nu, op dit moment, teveel voor je. Jarenlang een rotgevoel gehad maar alles geslikt zoals het kwam en nu ineens knapt het en dat duurt effe. Het is ook heel logisch om jezelf, als het dan eenmaal is geknapt, een tijdje heel erg zielig te vinden en onbegrepen door de hele wereld. Dat is niet erg maar moet niet te lang duren, dus waak daarvoor. Ik geloof in ieder geval niet dat het jouw insteek is om jezelf continue als slachtoffer te zien, het is immers pas onlangs geescaleerd.
Mja dat is nu net wat mijn vriend altijd loopt te zeggen: 'trek het je niet aan' 'laat ze zeggen, luister er gewoon niet naar' 'ene oor in, ander oor uit' ... Soms wou ik dat ik een beetje zijn karakter had. Hij kan zich zo 5 minuten druk maken om iets en dan is dat voorbij, terwijl het bij mij.. mja net ietsje langer duurtquote:...
En verder vind ik het jammer dat je het jarenlang opgekropt hebt. Dat is zuur. Ik zou in ieder geval proberen om me een zekere mate van onverschilligheid aan te meten en alles wat met ma en zus te maken heeft langs me af te laten glijden. Concentreer je liever op je te vinden job en woning. Als je uit de buurt bent van je familie zal alles waarschijnlijk een stuk soepeler verlopen. Bovendien moet je gewoon je eigen leven 'maken'. Familie is niet heilig.
Ik vrees dat ik die mail dan beter niet had gestuurdquote:Op maandag 7 juni 2004 18:26 schreef hace_x het volgende:
[...]
Dat je een mail stuurt naar je zus is goed. Maar stop eens met voorbaat die excuses te maken. Die kun je, na haar reactie, in een tweede mail sturenNiets is zo vervelend als: "Ik vind het niet leuk dat je dit en dat zei maar sorry ik weet dat het door mezelf komt" want de ontvanger zal daardoor nog steeds niets doen met je bericht.
[...]
Ik quote het nog maar even...quote:Op maandag 7 juni 2004 18:26 schreef hace_x het volgende:
1) Wees assertiever
2) Zeg het WEL als je iets niet zo leuk vindt
3) Wees adrem en zeg het zoveel mogelijk DIRECT (ook al is het maar iets kleins)
4) Als je iets direct zegt, betekent dat NIET dat je niet van je zus zou houden
5) Leer communiceren
6) Lees een boek over zachte confrontatie of zoek eens over dat onderwerp op internet.
Voorbeeldlink: http://www.lichaamstaal.nl/lichaamstaal.html?assertief.html
Ik heb in heel die situatie nog nooit nagelaten om een mail te beantwoorden of een smsje ofzo terug te sturen. Ik was ook de eerste dinsdag om haar een gelukkige verjaardag enzo te wensen. En zeuren tegen mijn ma dat we niet genoeg contact hebben? Ik had het persoonlijk liever zoals het was, zonder al die ruzie. Zoals ik al meermaals zei: ik weet ook wel dat ik mijn fouten en gebreken heb, ook in deze situatie, maar echt nie alle schuld ligt bij mij te rapen (wat ik ook niet beweer dat jij hier zit te verkondigen natuurlijk) Het stoort me gewoon uitermate dat mijn zus overal de indruk probeert te wekken dat zij niets verkeerd doet (en mijn ma trapt daar natuurlijk ongelooflijk hard in)quote:Op woensdag 9 juni 2004 00:17 schreef zillah666 het volgende:
[...]
- ten tweede bekijk het eens van een andere kant; ik heb een ook zus. de enige van ons gezin waarmee ze contact zoekt is onze moeder (en echt in de zin van ze reageert niet op mailtjes van mij en zo). als ze vervolgens samen is met mn moeder (ze komt ook zelden op verjaardagen etc.)gaat ze lopen zeuren over dat wij nooit contact met haar opnemen....iets waar ik inmiddels dus ook geen behoeft meer aan heb.
[...]
Welke gekke dingen zou ik mij kunnen aandoen? Ik ben keihard aan het werken aan de situatie door te zien waar ik mogelijks ga werken vanaf september. Ik haal echt geen domme dingen in mijn hoofd hoor. Ik mag er niet aandenken dat ik mijn vriend ooit zo zou kwetsen.. nee echt voor de rest voel ik me wel lekker in mijn vel, het is gewoon die situatie die nu ff de bovenhand heeftquote:Op woensdag 9 juni 2004 11:32 schreef RigorMortis het volgende:
Je moet echt professionele hulp zoeken, dat is niet als grap bedoeld!
Los dit soort dingen op met mensen die er verstand van hebben, niet op één of ander anoniem forum!
En doe jezelf a.u.b. geen gekke dingen aan!
tsja, wat kan ik dan nog zeggen?quote:Op woensdag 9 juni 2004 07:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik heb in heel die situatie nog nooit nagelaten om een mail te beantwoorden of een smsje ofzo terug te sturen. Ik was ook de eerste dinsdag om haar een gelukkige verjaardag enzo te wensen. En zeuren tegen mijn ma dat we niet genoeg contact hebben? Ik had het persoonlijk liever zoals het was, zonder al die ruzie. Zoals ik al meermaals zei: ik weet ook wel dat ik mijn fouten en gebreken heb, ook in deze situatie, maar echt nie alle schuld ligt bij mij te rapen (wat ik ook niet beweer dat jij hier zit te verkondigen natuurlijk) Het stoort me gewoon uitermate dat mijn zus overal de indruk probeert te wekken dat zij niets verkeerd doet (en mijn ma trapt daar natuurlijk ongelooflijk hard in)
Zo hee, de grap van de eeuw!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:57 schreef Orginial het volgende:
Ik lees net het topic en ik vroeg me af: "Hoe is het met je zus?"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |