mm, hoe krijg ik dat weg?quote:Op woensdag 2 juni 2004 17:36 schreef DarkElf het volgende:
het leest misschien iets makkelijker TS zonder al die fratsen in je tekst
Da's humor.quote:Op woensdag 2 juni 2004 17:44 schreef Shaantje het volgende:
[..]
mm, hoe krijg ik dat weg?
Klopt in grote lijnen, mensen die uit de lagere sociale klassen komen zijn vaak meer "moppentappers" ook, dat verklaart het publiek bij Ab Normaal, hoewel ik ook erg intelligente mensen ken die daar om kunnen lachen. (Ja, ik snap het ook niet, ik zal d'r wel te dom voor zijn).quote:Op woensdag 2 juni 2004 18:01 schreef Shaantje het volgende:
Is er dan ook een verband tussen humor en intelligentie? mensen van de universiteit houden over het algemeen van woordspeling-grappen en mensen met "lager" niveau van Andre van Duin.
Ik niet.quote:Op woensdag 2 juni 2004 17:48 schreef Repeat het volgende:
Moppen vertellen kan iedereen
MWah ik ken genoeg studiegenoten die "literair café" van Hans Teeuwen helemaal geweldig vindenquote:Op woensdag 2 juni 2004 18:01 schreef Shaantje het volgende:
Is er dan ook een verband tussen humor en intelligentie? mensen van de universiteit houden over het algemeen van woordspeling-grappen en mensen met "lager" niveau van Andre van Duin.
maar jij bent ook niet iedereen natuurlijkquote:Op woensdag 2 juni 2004 18:05 schreef tong80 het volgende:
Ik niet.
Ja maar Hans Teeuwen is ook geweldig!quote:Op woensdag 2 juni 2004 18:06 schreef CEx het volgende:
[..]
MWah ik ken genoeg studiegenoten die "literair café" van Hans Teeuwen helemaal geweldig vinden
Humor is zeker aan te leren, maar zoals met alles, oefening baart kunst.
En altijd de situatie kunnen relativeren, dan valt er met de meest vreselijke dingen nog wel te lachen
Zo'n vriendin heb ik ook. Als je dan een grapje maakt wat met de actualiteiten te maken heeft, snapt ze het niet. Dat heeft denk ik met je algemene ontwikkeling te maken, die ze naar mijn idee niet echt heeft..quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:32 schreef Disco het volgende:
Ik ken een vriendin die heel weinig gevoel voor humor heeft en ze begrijpt mij dikwijls niet als het om humor gaat. Zelf begrijp ik niet zo goed hoe dit kan. Komt nog eens bij dat ze vreselijk naief is.
Zelfkennis is echter ook wat waardquote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Volgens mij is het niet echt aan te leren, vroeger heb ik ook eens geprobeerd humoristisch te zijn, maar dat past niet bij me, ik kan gewoon NIET grappig zijn
Jaquote:Op woensdag 2 juni 2004 17:10 schreef Shaantje het volgende:
Oftwel: is humor een vaardigheid?
ja, en ook daarbij geldt dat de ene wat meer talent heeft dan de ander, dat sommigen sneller leren en dat anderen een met dyslexie vergelijkbare kijk op humor hebben.quote:Die je kunt aanleren, zoals luisteren, presenteren, aanpassingsvermogen en leidinggeven.
[/quote ja
[quote]
De mythe over humor: dat heb je, of dat heb je niet; geldt immers net zo min voor voor piano spelen als voor schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
Waarom zijn de bananen krom?quote:En waarom wordt van vrouwen gezegd dat ze geen humor hebben?
De meeste cabaretiers presenteren zich dan ook voorspelbaar 'grappig'. Hoe goedkoper de grap, hoe meer publiek de clou snapt.quote:Ik bedoel, de meeste caberatiers maken grappen over.... juist! vrouwen!
Toch zijn al jouw essays doorspekt van een onderkoeld soort Angelsaksische humor?!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Volgens mij is het niet echt aan te leren, vroeger heb ik ook eens geprobeerd humoristisch te zijn, maar dat past niet bij me, ik kan gewoon NIET grappig zijn
Leg dat eens uitquote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:32 schreef sjun het volgende:
[..]
Zelfkennis is echter ook wat waard
Je stelt van jezelf dat je niet of nauwelijks humor produceert. Ik ben het daar vanharte mee eens en steek je een hart onder de riem met de opmerking dat deze zelfkennis ook wat waard is. Als iedereen grappig zou proberen te zijn was het al heel vlot niet grappig meer...quote:Op zondag 6 juni 2004 14:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Leg dat eens uit
:[
mhaw, dat ben ik niet helemaal met je eens. Kijk als je gaat schelden van Joh klootzak! Mja, oke, whatever dat kan iedereen. Maar als je serieus met iets leuks komt ( en ga me nou ff niet vragen watquote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:44 schreef sir_dalord het volgende:
Ohja, iemand uitschelden noem ik GEEN humor. Dat kan namelijk iedereen
Ja inderdaad, ben ik ook met je eensquote:Op zondag 6 juni 2004 15:20 schreef sjun het volgende:
[..]
Je stelt van jezelf dat je niet of nauwelijks humor produceert. Ik ben het daar vanharte mee eens en steek je een hart onder de riem met de opmerking dat deze zelfkennis ook wat waard is. Als iedereen grappig zou proberen te zijn was het al heel vlot niet grappig meer...
Nou, als iemand ineens losbarst tegen iemand en alles eruit gooit wat hem dwarszit en dat met hele mooie zinnen doet dan kan dat wel humoristisch zijn.. wel een beetje cruelquote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:44 schreef sir_dalord het volgende:
Ohja, iemand uitschelden noem ik GEEN humor. Dat kan namelijk iedereen
Spellen daarentegen welquote:Op zondag 6 juni 2004 17:52 schreef ook_gek het volgende:
kan jen iet leren![]()
ach daar zie ik zelfs de humor wel van inquote:Spellen daarentegen wel
quote:Op maandag 7 juni 2004 01:54 schreef coz het volgende:
[..]
ach daar zie ik zelfs de humor wel van in
hier heb je watquote:Kijk als je gaat schelden van Joh klootzak! Mja, oke, whatever dat kan iedereen. Maar als je serieus met iets leuks komt ( en ga me nou ff niet vragen wat)
Helemaal mee eens. Je moet er gevoel voor hebben, het heet niet voor niets 'gevoel voor humor'. Er zijn mensen die mijn humor proberen na te doen wat dus absoluut niet lukt. Als mensen mijn vragen "Doe eens grappig", dan komt er bij mij helemaal niets uit, want het gaat om de juiste situatie, de juiste geniale inval en de improvisatie. Mensen denken vaak dat humor bepaald wordt door bepaalde spreuken, maar dat is allerminst zo. Het is een bepaalde tact die je moet hebben.quote:Op woensdag 2 juni 2004 18:24 schreef Qwea het volgende:
Ik denk persoonlijk niet dat je humor aan kan leren. Als ik kijk naar mezelf en naar anders...Er hoeft maar *dit* te gebeuren, en ik maak wel een opmerking waar iemand van in een deuk ligt.Terwijl een ander misschien precies dezelfde opmerking maakt, maar er helemaal niet om gelachen wordt. Ik denk dat humor een stukje van jezelf is.Humor zal je ook IMO zeker maken tot wie je nu bent.Als je humor gaat aanleren zal het alleen maar nep en vaag over komen. Dus nee, ik ben van mening dat je het absoluut niet kan leren
Ik ben ook tweelingquote:Op woensdag 9 juni 2004 15:35 schreef Youssef het volgende:
van sterrenbeeld ben ik tweelingen, en ze zeggen dat tweelingen humoristisch zijn, dus als je geen tweelingen bent.........
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |