quote:Cafetaria's zijn en blijven het enige kanaal voor de zogeheten "Joppiesaus". Volgens de producent van de nieuwe saus kan de snackbar iets "eigens" toevoegen aan de menukaart. De introductie van Joppiesaus blijkt ondertussen succesvol. Een jaar geleden werden er nog experimenteel enkele emmertjes verkocht, nu gaat het met enige duizenden liters per week.
Directeur Harry Niemeijer van een bedrijf uit Neede legt uit waarom de saus blijft voorbehouden aan de cafetaria’s: `Veel consumenten kopen een patatje zonder en doen er thuis een fritessaus uit de supermarkt op. Dat overkomt de cafetariahouders met Joppiesaus niet.` Cafetaria’s zijn volgens Niemeijer de onmisbare schakel in het succes van Joppiesaus. De fabrikant heeft bewust geen publiciteit gezocht voor de nieuwe saus en de naam van de fabrikant blijft voor het oog van de consument verborgen. De fabrikant heeft juist posters en flyers waarop de snackbarhouder diens eigen naam kan laten drukken. Niemeijer: `Want dan wordt het als iets van de cafetaria’s zelf gezien.`
Omdat het product via de patatzaken wordt verkocht, is niet precies bekend in hoeveel zaken de saus verkrijgbaar is, maar aan de hand van het aantal verkochte pompen, 1500 à 2000, kan hij het wel een beetje inschatten. De exacte productiecijfers van Joppiesaus worden niet bekendgemaakt, maar de weekproductie is inmiddels tien keer zo hoog dan bij de introductie ´en het groeit elke maand nog´. Niemeijer stuitte op de Joppiesaus toen hij op klantenbezoek ging in Glanerbrug. Annie’s snackbar serveerde daar een geelgekleurde ´Joppiesaus´ bij de patat en andere snacks. Eigenaressen Jeanyne de Jager (bijnaam ´Joppie´) bleek de saus twee jaar geleden zelf te hebben ontwikkeld. De milde, zoet-zure smaak houdt het midden tussen kerrie- en eiersalade.
Misschien zijn er meerdere recepten? In deze iig geen uitjes.quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:28 schreef Draakje81 het volgende:
En de uitjes dan? Ik weet zeker dat er ook uitjes in zitten
Fout! Het komt uit Glanerbrug, gemeente Enschede.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:58 schreef shredder het volgende:
mijn schoonbroer verkoopt het spul in de snackbar. Het schijnt een sausje afkomstig uit brabant te komen. In het begin was het een snackbar die het maakt, deze schijnt zn recept verkocht te hebben en nu maakt een fabriek het.
ach 1 pot natquote:Op woensdag 2 juni 2004 22:05 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Fout! Het komt uit Glanerbrug, gemeente Enschede.
quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:21 schreef shredder het volgende:
[..]
ach 1 pot natsorry!
Yoppyquote:Op donderdag 3 juni 2004 00:50 schreef Alexxxxx het volgende:
Voormalig hoofdsponsor van ruuddewild.nl
Gatverdamme!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:43 schreef Doekes het volgende:
YoppyNu ook in de smaak haring-ananas
Qué?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:42 schreef heipaal het volgende:
als er een sakkel dood moet is het wel ruud de wild met z'n irritante kutkop.
Op deze foto ziet Ruud er idd niet uit...quote:
quote:Op woensdag 17 november 2004 15:22 schreef lone_wolf het volgende:
[..]
Joppiesaus volgens mij...mayo + zeer fijne uitjes, kerrie, mosterd en suiker..... Maar dat registreren mijn smaakpapillen.....
Niet te vreten trouwens...
Klopt, ik zag het gisteren staan in de supermarkt en de uiterlijke overeenkomsten zijn vrijwel gelijk. Ik ben er zelf ook erg fan van.quote:Op zaterdag 20 november 2004 20:30 schreef La_Guiri het volgende:
Volgens mij kun je het nu ook in ee nfles kopen van Calvé, zij noemen het smulsaus. Neem tenminste aan dat het hetzelfde is als joppiesaus n.a.v. de beschrijving.
[offtopic] Ik zou dat kaartje voor die treinreis van de sint meteen ritueel verbranden. Coevorden wil je je ergste vijand nog niet aan doenquote:Op zondag 21 november 2004 10:29 schreef Maxster4th het volgende:
[..]
Klopt, ik zag het gisteren staan in de supermarkt en de uiterlijke overeenkomsten zijn vrijwel gelijk. Ik ben er zelf ook erg fan van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |