quote:Cafetaria's zijn en blijven het enige kanaal voor de zogeheten "Joppiesaus". Volgens de producent van de nieuwe saus kan de snackbar iets "eigens" toevoegen aan de menukaart. De introductie van Joppiesaus blijkt ondertussen succesvol. Een jaar geleden werden er nog experimenteel enkele emmertjes verkocht, nu gaat het met enige duizenden liters per week.
Directeur Harry Niemeijer van een bedrijf uit Neede legt uit waarom de saus blijft voorbehouden aan de cafetaria’s: `Veel consumenten kopen een patatje zonder en doen er thuis een fritessaus uit de supermarkt op. Dat overkomt de cafetariahouders met Joppiesaus niet.` Cafetaria’s zijn volgens Niemeijer de onmisbare schakel in het succes van Joppiesaus. De fabrikant heeft bewust geen publiciteit gezocht voor de nieuwe saus en de naam van de fabrikant blijft voor het oog van de consument verborgen. De fabrikant heeft juist posters en flyers waarop de snackbarhouder diens eigen naam kan laten drukken. Niemeijer: `Want dan wordt het als iets van de cafetaria’s zelf gezien.`
Omdat het product via de patatzaken wordt verkocht, is niet precies bekend in hoeveel zaken de saus verkrijgbaar is, maar aan de hand van het aantal verkochte pompen, 1500 ą 2000, kan hij het wel een beetje inschatten. De exacte productiecijfers van Joppiesaus worden niet bekendgemaakt, maar de weekproductie is inmiddels tien keer zo hoog dan bij de introductie ´en het groeit elke maand nog´. Niemeijer stuitte op de Joppiesaus toen hij op klantenbezoek ging in Glanerbrug. Annie’s snackbar serveerde daar een geelgekleurde ´Joppiesaus´ bij de patat en andere snacks. Eigenaressen Jeanyne de Jager (bijnaam ´Joppie´) bleek de saus twee jaar geleden zelf te hebben ontwikkeld. De milde, zoet-zure smaak houdt het midden tussen kerrie- en eiersalade.
Misschien zijn er meerdere recepten? In deze iig geen uitjes.quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:28 schreef Draakje81 het volgende:
En de uitjes dan? Ik weet zeker dat er ook uitjes in zitten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |