Ieder zijn smaak, ik vind dat Bauhaus iets teveel leentjebuur bij Bowie speelde, terwijl Joy Division een muzikale revolutie heeft veroorzaakt die tot op de dag van vandaag voortduurd.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:13 schreef cafca het volgende:
[..]
O/T: goede band, Joy Division. Ookal heb ik persoonlijk Bauhaus altijd beter gevonden
Daarom spraken ze mij ook wel aan natuurlijkquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef Kolkus het volgende:
[..]
...... leentjebuur bij Bowie speelde, .......
Dat is ontegenzeggelijk waar. Niks tegen in te brengen.quote:terwijl Joy Division een muzikale revolutie heeft veroorzaakt die tot op de dag van vandaag voortduurd.
De stem van Peter Murphy heeft misschien wat weg van Bowie, maar verder vind ik Bauhaus een uniek eigen geluid hebben al was Murphy zeker een fan van Bowie.De cover van Ziggy Stardust is natuurlijk wel erg goedquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ieder zijn smaak, ik vind dat Bauhaus iets teveel leentjebuur bij Bowie speelde, terwijl Joy Division een muzikale revolutie heeft veroorzaakt die tot op de dag van vandaag voortduurd.
En dat was ook wel hel duidelijk in de muziek te horen, hoor.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:56 schreef nozem het volgende:
[..]
De stem van Peter Murphy heeft misschien wat weg van Bowie, maar verder vind ik Bauhaus een uniek eigen geluid hebben al was Murphy zeker een fan van Bowie.De cover van Ziggy Stardust is natuurlijk wel erg goed
Moet je toch ns luisteren naar the church - under the milky way of tears for fears met pale shelter, of het hele echo & the bunnymen oeuvre... de meest prachtige en warme nummers en typisch 80quote:Op zondag 20 november 2005 05:51 schreef Ringo het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat ik die typische jaren 80 muziek afschuwelijk vond klinken: de cleane, doodse, inktige sound van gedeprimeerde postpunk kids die zongen over despair en resentment, brr mij niet gezien.
Toch eens een cd van Joy Division geleend (ook al zo'n enge onheilspellende naam, met die lugubere etymologie) en wat blijkt: prachtige muziek, jarenlang ten onrechte verguisd (door mij dan) Na Unknown Pleasures ook maar es Closer beluisteren, ben benieuwd
24 hours.quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:38 schreef ThomYorke het volgende:
Maar wat vinden jullie het beste nummer van Joy Division? Ik ben verliefd op Novelty
Die gitaar in dat nummer, wow! Word er elke keer weer wild van.quote:
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Dead Souls is een briljant nummer.
Briljant! Ik hoor hem nu voor het eerst, terwijl ik al jaren en jaren JD luister. Day of the Lords:quote:Op woensdag 25 augustus 2004 17:38 schreef nozem het volgende:
Les Bains Douches..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |