Je moet wel goed lezen Koos, er staat dat Turkije aan ALLE economische voorwaarden moet voldoen, maar dat de economie niet doorslaggevend is om het toelatingsproces te starten.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:40 schreef Koos Voos het volgende:
ISTANBUL - Hansjoerg Kretschmer, the Head of the Representation of the European Commission to Turkey, said on Wednesday that the European Union (EU) was more positive towards starting full membership negotiations with Turkey when compared with the past.
Kretschmer stated that Turkey would have to meet EU criteria like democracy, human rights and respect to minority rights.
Turkey would also have to meet all economic criteria when it became a member, Kretschmer pointed out.
But, Kretschmer said, meeting economic criteria was not important for the decision EU would take in December. He stressed that the EU was only interested whether or not political criteria was met at the moment.
Kretschmer stated that Turkey was trying to meet political criteria as much as possible, adding that the EU was more positive towards opening entry talks with Turkey when compared with the past.
Turkey passed the first EU adjustment law in August 2002. Under this law, Turkey abolished death penalty for crimes of terrorism and commuted death sentence to life imprisonment. This law widened rights of the foundations and associations and enabled broadcasting and education in different languages and dialects.
bron : Anadolu Agency: 6/2/2004
quote:Turkey would also have to meet all economic criteria when it became a member, Kretschmer pointed out.
Ik geloof dat jij iets niet helemaal begrijpt ..quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:11 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Je moet wel goed lezen Koos, er staat dat Turkije aan ALLE economische voorwaarden moet voldoen, maar dat de economie niet doorslaggevend is om het toelatingsproces te starten.
[..]
'Gedwongen om zelfmoord te plegen, wat moet ik me daarbij voorstellen ? 'quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:17 schreef SLASH het volgende:
Gedwongen om zelfmoord te plegen, wat moet ik me daarbij voorstellen ?
Eerwraak zou toch vooral voorkomen onder de ouderwetse immigranten in europa ?![]()
Er staat dat -naar het inzicht van de coordinator- turkije al het mogelijke doet om economische hervormingen door te voeren. Om te beginnen met de onderhandelingen zullen ze hier dus niet op afgerekend worden. Maar voor ze lid willen worden van de EU, moeten ze aan alle doelstellingen op economisch gebied voldaan hebben.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:53 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij iets niet helemaal begrijpt ..
But, Kretschmer said, meeting economic criteria was not important for the decision EU would take in December.
(De tekst is copy/paste dus don't shoot the messenger)
Dus als aan de politieke voorwaarden is voldaan kan er al gestart worden met de toetredingonderhandelingen, de economische voorwaarden zijn daarvoor (op dat moment) nog niet belangrijk.
Er wordt dus alles aan gedaan om het eea gladjes te laten verlopen.
(EU)Arbo regels worden ook al versoepeld dus dat is ook alweer gunstig.
Tot hoelang wil je wachten dan met verdere toetreding? Je kan kandidaat landen niet lang buiten blijven houden. Vooral staten als Bulgarije en Roemenie die al bijna zeker is toegezegd binnen korte tijd toe te treden.quote:Koos
Ik wil voorop stellen dat ik niets tegen Turken of Turkije heb.
Ik heb zelfs goede Turkse vrienden en ik doe wel eens wat grafisch werk voor een Turks restaurant. ( zwart werk JA)
Wel heb ik bezwaar tegen verdere uitbreiding miomenteel van de EU met welk land dan ook.
Ook vind ik het hele proces van toetreding tot de EU niet erg transparant en derhalve volg ik alle berichten over Turkije.
Ik heb al dusdanig veel info verzameld het laatste jaar dat ik er een boek van kan maken.
Moet jij eens opletten dat er keus zat is. De Europese bevolking moet de Turken niet. En wat goed is voor Turkije is irrelevant. De EU is geen suikeroompje. Ze regelen hun eigen zaakjes maar lekker.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:39 schreef SCH het volgende:
Volgens mij is er niet veel keus meer. Er zijn al teveel toezeggingen gedaan - en omdat het goed is voor Turkije, is het goed voor de wereld.
Jij moet de Turken niet, dat is heel wat anders.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:40 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten dat er keus zat is. De Europese bevolking moet de Turken niet. En wat goed is voor Turkije is irrelevant. De EU is geen suikeroompje. Ze regelen hun eigen zaakjes maar lekker.
Roemenie en Bulgarije hoeven er van mij ook niet bij, maar ze zijn tenminste Europees en niet islamitisch. Oh, en ik kan je garanderen dat indien via een referendum gevraagd zou worden aan de Europese bevolking of Turkije toe mag treden het antwoord met overweldigende meerderheid NEE is.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij moet de Turken niet, dat is heel wat anders.
Het is heel belangrijk of het goed is voor Turkije - dat is namelijk ook goed voor ons en voor de mensheid. Als het daar beter gaat met mensenrechten en allerlei andere soorten rechten dan is dat goed voor de wereld. Net als Roemenie, daar heb ik nog veel meer vraagtekens bij eigenlijk maar daar hoor ik vrijwel niemand over.
Ja gek he, dat er mensen zijn die andere mensen boven geld verdienen stellen. Het zou verboden moeten wordenquote:Op donderdag 3 juni 2004 17:48 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Roemenie en Bulgarije hoeven er van mij ook niet bij, maar ze zijn tenminste Europees en niet islamitisch.
En wat 'goed is voor demensheid
is al helemaaaaal een sentimenteel non-argument. Dat zulke mensen serieus bestaan zeg... ik dacht dat dat fabeltje was.
Oh jaquote:Op donderdag 3 juni 2004 17:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja gek he, dat er mensen zijn die andere mensen boven geld verdienen stellen. Het zou verboden moeten worden
Dank je. Ik weet het, ik ben een goed mens - jij een slecht - dat is dan weer mooi gecompenseerdquote:Op donderdag 3 juni 2004 17:49 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Oh jawat een hart op de goede plaats weer
Goed hoor
![]()
Ik weet dat je als een kind van 11 denkt Jaap. Dat weet ik.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Dank je. Ik weet het, ik ben een goed mens - jij een slecht - dat is dan weer mooi gecompenseerd
Nee Raymond, ik denk gewoon niet de hele dag aan mijn eigen belangen en aan geld. Als je daar niet tegenkunt, soit - het zij zo. Maar ik ben ervan overtuigd dat het de goede manier van naar de wereld kijken is.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:53 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Ik weet dat je als een kind van 11 denkt Jaap. Dat weet ik.
Oeeeh... ik ben een slecht mens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |