Wat vinden jullie en hoe oud waren jullie bij de eerste???
Zelf zou ik er niet aan moeten denken (ben 24), denk sowieso niet dat ik ooit kinderen wil, ik hou van een vrij leven met zo min mogelijk verantwoordelijkheden.
Hoe oud is je vriend?
Ik denk dat leeftijd geen goede maatstaf is.
Hebben jullie ene stabiel inkomen ? Een eigen huis ?
Wonen jullie al een tijdje samen ( en zijn jullie dus in ieder geval door de eerst 1,5 jaar heen ? Dit jaar is namelijk vaak een soort " pest elkaar weg jaar " )
WILLEN jullie het beiden graag ?
Zijn jullie je ervan bewust dat het geen konijn is die je als je er genoeg van hebt aan je buurmeisje geeft...
Dan denk ik dat er geen reden is om te " wachten ".
hoe regelen jullie het..
willen jullie getrouwd zijn of alleen samenwonend ?
Als je getrouwd wil zijn. regel dat eerst dan even...
als je samenwonend wil zijn.. zorg dan dat je weet hoe het wettelijk geregeld is.
( je partner moet TIJDENS de zwangerschap het kindje erkennen.. JIJ moet mee.. achternaam keuze moet gemaakt worden.. JIJ moet tekenen... anderds mag je mannetje de baby niet eens aangeven na de geboorte.. daarna moeten jullie sámen naar de kantonrechter en kan jij toestemming geven voor " gezamelijke zeggenschap "... etc etc..
even kijken dus in welke volgorde je het wil áls je definitief voor JA gaat )
Ik ben er pas op mijn 35ste aan begonnen omdat ik ze uiteindelijk
wel graag wilde, maar straks (als ze 20 zijn) niet al te bejaard wil zijn.
Eerder was ik er eerlijk gezegd nog niet aan toe.
Als Brian 20 is ben ik 39 jaar.
( mijn man overigens 8 jaartjes ouder )
quote:We gaan in december samenwonen. Ik heb een vaste baan van nu nog 40 uur. Mijn vriend gaat nog naar school vandaar dat we nog een jaartje wachten. En we willen allebei heel graag. maar het wachten is eerst op het samenwonen. En als hij strax klaar is met school wil ik minder gaan werken en de beide oma's willen een dag in de week oppassen dus das al geen probleem.
Op woensdag 6 augustus 2003 16:30 schreef Mirage het volgende:
Ik was 19 toen ik mijn zoontje Brian kreeg.
Nu ben ik 24 en heb 13 dagen terug mijn 2e kindje Merlyn gekregen.Ik denk dat leeftijd geen goede maatstaf is.
Hebben jullie ene stabiel inkomen ? Een eigen huis ?
Wonen jullie al een tijdje samen ( en zijn jullie dus in ieder geval door de eerst 1,5 jaar heen ? Dit jaar is namelijk vaak een soort " pest elkaar weg jaar " )
WILLEN jullie het beiden graag ?
Zijn jullie je ervan bewust dat het geen konijn is die je als je er genoeg van hebt aan je buurmeisje geeft...
Dan denk ik dat er geen reden is om te " wachten ".
Ik ben gewoon heel bang voor de reacties van mensen. Dat ze gaan denken van. Ja hoor heb je weer zo'n ongelukje.
Vooral van mensen die mijn familie kennen (ik heb een nichtje van 19 met een zoontje van 3).
Ik moet me er nix van aantrekken maar die reacties van mensen is soms moeilijk!!!
Al zouden ze ervan uitgaan dat het een " ongelukje " zou zijn.... júist dan zijn ze gigantisch achterlijk wanneer ze geen respect voor je hebben.
je bewijst dan toch maar mooi dat jullie de verantwoordelijheid nemen en serieus bezig zijn.
Daarnaast.. ikzelf vind 23 een heel goede leeftijd.
Zeker als je bedenkt dat het ene paar jaar kan duren eer je zwanger raakt.
Lukt het meteen behoor je gewoon tot the lucky ones !
ik begrijp trouwens niet waarom je je met anderen bezig houdt als jullie zo een belangrijke beslissing voor JULLIE ZELF aan het nemen zijn.. als je op een dergelijk niveau bent beland dan doet de rest er toch helemaal niet meer toe ?
maar reken maar dat ik trots op mijn buik én mijn prinsje was en ben !!
quote:Ik heb de reacties op de zwangerschap van mijn nichtje mee gemaakt en die waren niet al te vrolijk. Mijn achterneefje is nu 3 en je wilt niet weten hoe vaak mensen tegen hem (als geintje maar blijft lullig) zeggen: Ja jij bent een klein ongelukje. Das niet leuk. Zoiets wil ik mijn kind niet aandoen. Is toch zielig voor het kind en van die mensen!!!!!!!!
[b]
ik begrijp trouwens niet waarom je je met anderen bezig houdt als jullie zo een belangrijke beslissing voor JULLIE ZELF aan het nemen zijn.. als je op een dergelijk niveau bent beland dan doet de rest er toch helemaal niet meer toe ?
quote:Sorry, maar dan vind ik die mensen erg onverantwoordelijk bezig !
Op woensdag 6 augustus 2003 17:03 schreef Mysterygirl het volgende:[..]
Ik heb de reacties op de zwangerschap van mijn nichtje mee gemaakt en die waren niet al te vrolijk. Mijn achterneefje is nu 3 en je wilt niet weten hoe vaak mensen tegen hem (als geintje maar blijft lullig) zeggen: Ja jij bent een klein ongelukje. Das niet leuk. Zoiets wil ik mijn kind niet aandoen. Is toch zielig voor het kind en van die mensen!!!!!!!!
Het probleem in dit geval ligt niet bij het krijgen van eenkindje op jonge leeftijd, maar bij disrespect van anderen.
Verschuif het probleem niet.
Daarnaast is 15 jaar heeeel wat anders dan 23.
[Dit bericht is gewijzigd door RedheadBitch op 06-08-2003 22:40]
quote:Vind ik trouwens ook zo`n gezeik " Eerst maar lekker geniet hoor"
Op woensdag 6 augustus 2003 20:10 schreef babyfeet het volgende:
Ik was zelf 22 toen ik kyllian kreeg
ik weet dat ouders zeggen je moet nog genieten
maar oh whee als ze het horen dat je zwanger bent
nou dan zijn ze verkocht
de mijne in iedergeval wel..
en schoonouders ook natuurlijk
Bij mij begonnen de kriebels rond oktober vorig jaar. Ik wist altijd al wel dat ik ooit kinderen wilde. En die gevoelens zijn er niet minder heftig op geworden, integendeel. Sinds begin dit jaar is het allemaal nog veel heftiger geworden zelfs, ik was toen klaar met mn studie en dat triggerde denk ik een soort van 'ja het kan nu'-idee.
Maar aangezien mijn vriend met een eenjarige opleiding begint dit jaar, komt er veel op m af en wil ie nu nog niet. Dat is eigenlijk de belangrijkste reden voor mij om t nog ff te proberen te negeren (wat niet lukt natuurlijk).
Maar nog een practische reden is, dat we ook (nog steeds) geen woning/appartement hebben en die zijn niet dik gezaaid helaas. In n studentenhuis n kind krijgen is echt geen optie, schijnt
Naja, toch wel goede redenen om het dus nu niet te doen. Maar daar luisteren die hormonen niet naar he. Die razen lekker door ondertussen.
Ik vroeg me dus eigenlijk af of er mensen zijn die (een huisje voor ons hebben en) in een soortgelijke situatie zitten/hebben gezeten.
Maar ja, ik heb gestudeerd tot mijn 25e, daarna nog een paar jaar fulltime gewerkt, en zie daar, een oude moeder.
Daar zit ook wel wat in,
als je er eentje krijgt moet je je verantwoordelijkheid nemen, ook al was het een 'ongelukje', dan heb je toch niet alle voorzorgsmaatregelen genomen.
quote:Klopt! Was al ongeveer 8 jaar aan de pil, altijd problemen mee gehad, veel misselijk van de pil, was het slikken gewoon meer dan zat. Jammergenoeg werd ik na het stoppen nog veel misselijker
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:46 schreef rolon het volgende:
Je hoort weleens van 'Kinderen neem je niet, die krijg je'.Daar zit ook wel wat in,
als je er eentje krijgt moet je je verantwoordelijkheid nemen, ook al was het een 'ongelukje', dan heb je toch niet alle voorzorgsmaatregelen genomen.
quote:Niet helemaal waar..
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:46 schreef rolon het volgende:
het lijkt alsof je suggereert dat je met anticonceptie níet zwanger kan raken.
Lees de bijsluiters en volg de ontwikkelingen mbt anticonceptie eens..
op de bijsluiters staat meestal al een lager percentage dan 100% en het lijkt erop of dit percentage steeds lager wordt.
Ikzelf was ook aan de pil.. een ontzettende miep was ik qua innemen.. iedere dag.. en zelfs op exact hetzelfde tijdstip.
Er kwam toch maar mooi een cadeautje in mijn buik
het cadeautje is inmiddels overigens 4 jaar
Maar eh trouwen geeft je ook niet echt vrij briefjes hoor, ik ben hiervoor nog een keer getrouwd geweest en gelukkig gescheiden na 6 jaar.
En ach als je jong bent en al ouder, waarom niet. Ik was er gewoon eerder nog niet aan toe.
Ik moet zeggen dat ik soms wel rare gezichten krijg van mensen, maar heb ik schijt aan. (sorry voor mijn woordkeuze)
quote:Bij mij precies hetzelfde
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:23 schreef Nausicaa het volgende:
Maar ja, ik heb gestudeerd tot mijn 25e, daarna nog een paar jaar fulltime gewerkt, en zie daar, een oude moeder.
Ik was trouwens 29 toen ik moeder werd
Toen mijn vriendje en ik verkering kregen [tweede kerstdag 2002] en dus ook zijn kindjes [meisje van 7 en jongen van 4] een beetje mijn kindjes werden...
En het zijn GEEN stiefkindjes...
Want OH MY GOD... wat heb ik een hekel aan het woordt STIEF...
In combinatie met -kinderen... zowel als met -moeder *JAKKES*
quote:Ik zal 34 zijn, mijn vrouw 31 jaar als de kleine wordt geboren.
Op woensdag 6 augustus 2003 16:31 schreef bastardhost het volgende:
Ik was 29, mijn vrouw 30.
Hadden we 10 jaar geleden geweten wat we nu weten... dan was mijn oudste ongeveer 10 geweest....
quote:Hmmm... je zou beter eerder kunnen beginnen i.v.m. complicaties etc. maar rond je 30e zou het nog geen probleem mogen zijn.
Op donderdag 7 augustus 2003 08:56 schreef Koningin het volgende:
Ik wil zeker kinderen, maar ik zeg altijd: niet voor mijn 30e.
Ik ben nu 24 (bijna 25) en mijn vriend is 28. Willen eerst nog trouwen en nog saampjes genieten en wat centen verdienen (huisje nog verder verbouwen) en dan gaan we eens aan kids denken!!
Kan ik dan ook rustig wat regelen met parttime werken enzo....
quote:Ik vind dat ik op mijn huidige leeftijd (25) een kind nog niets kan bieden. Dus wacht ik daar nog effe mee. Tuurlijk besef ik me ook dat het ook niet kan lukken en dat je dan enkele jaren verder bent, maar dat zie ik dan wel.
Op woensdag 13 augustus 2003 10:49 schreef Bright het volgende:[..]
Hmmm... je zou beter eerder kunnen beginnen i.v.m. complicaties etc. maar rond je 30e zou het nog geen probleem mogen zijn.
Let er wel op dat als het niet mocht lukken je al snel een paar jaar bezig bent met het hele medische circuit! Als je dan daarvoor nog eens een jaar klust zonder resultaat, ben je al 33 jaar voordat er echt is geconstateerd dat je geen kinderen zult kunnen krijgen. Of 32 a 33 jaar wanneer de IVF oid. aanslaat. (Werkt IVF etc. beter wanneer de moeder wat jonger is?)
quote:Volgens de statistieken wel. De conditie van baarmoeder en eierstokken neemt af naarmate je ouder wordt.
Op woensdag 13 augustus 2003 10:49 schreef Bright het volgende:
. (Werkt IVF etc. beter wanneer de moeder wat jonger is?)
En de maximumleeftijd voor de vrouw bij IVF is 40.
quote:Zwanger worden kan nog
Op woensdag 13 augustus 2003 22:11 schreef DuchessX het volgende:
Jeetje, het ziet er naar uit dat ik dan ook een 'oude' moeder zal zijn. Voor mijn dertigste een kind baren red ik al niet meer(* Joene wordt 1-9 30
)
quote:Is het niet de bedoeling dat je emotioneel enigszins stabiel bent voordat je een kind gaat opvoeden? Ik wil niet gemeen zijn ofzo, maar als ik jouw posts in bijvoorbeeld 'Hoe voel je je nu?' zo zie denk ik dat het voor je toekomstige kind én voor jezelf beter is dat je daar nog even mee wacht, en dan niet alleen totdat je samenwoont.
Op woensdag 13 augustus 2003 11:33 schreef texelonia het volgende:
Ik ben nu 22, en als het aan ij ligt zou ik al een kindje hebben. Maar de omstandigheden zijn er nog niet naar. We willen op z'n minst samenwonen, etc. Dus daarom wachten we nog even. En ik ben nog jong, dus kan nog wel even wachten
Ontopic: ik denk dat de 'juiste' leeftijd voor iedereen verschilt. Er zijn vast mensen die op hun twintigste al helemaal klaar zijn voor een kind, terwijl andere mensen zich op hun dertigste zelf nog als een puber gedragen. Leeftijd is maar een getalletje, het belangrijkste is volgens mij dat jij en je vriend er klaar voor zijn om een mensje op de wereld te zetten en op te voeden.
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 14:28 schreef Sannekuh het volgende:
Zoals ik er nu over denk wil ik graag kinderen als ik 22 ben dan is mijn huidige vriend 33 en ik hoop dat we dan ook nog bij elkaar zijn.
quote:eerst zelf maar eens geboren worden jongedame!
uit je profiel gequote:
geboortedatum 07 oktober 2003
quote:Je haalt hier texelonia aan maar ik neem aan dat het advies voor meer mensen geldt?
Op woensdag 13 augustus 2003 22:55 schreef Mini_rulez het volgende:
Is het niet de bedoeling dat je emotioneel enigszins stabiel bent voordat je een kind gaat opvoeden? Ik wil niet gemeen zijn ofzo, maar als ik jouw posts in bijvoorbeeld 'Hoe voel je je nu?' zo zie denk ik dat het voor je toekomstige kind én voor jezelf beter is dat je daar nog even mee wacht, en dan niet alleen totdat je samenwoont.
Ik zie nu al zoveel rampen om me heen, instabiele ouders en wat dat met de kinderen doet, ik wil nog maar een keer jouw woorden herhalen dat leeftijd maar een getal is en als zodanig een veel minder belangrijke maatstaf is dan stabiliteit (qua woonsituatie, qua inkomen maar nog VEEL belangrijker qua emotionele toestand van de ouders)
[Dit bericht is gewijzigd door sheila_na_gig op 14-08-2003 15:13]
quote:kolere dus jij ben 15 en hij 26 wat een pedow
Op donderdag 14 augustus 2003 15:02 schreef Sannekuh het volgende:
Dat is dus over 7 jaar
quote:Misschien eerst maar eens een jaartje of twee menstrueren ...
Op donderdag 14 augustus 2003 15:02 schreef Sannekuh het volgende:
Zo klinkt t wel heel hard mja. Dat is dus over 7 jaar bijna 6 en dan vind ik dat ik er nu wel al over mag nadenken t kan ook zijn dat k dan er nog helemaal niet toe aan ben maar toch erover nadenken kan geen kwaad vind ik.
Kijk ik vind dat dus is het mijn mening en als jullie daar nu een andere mening over hebben respecteer ik dat maar doe dat dan ook even bij mijn mening.
Alvast bedankt
[Dit bericht is gewijzigd door Sannekuh op 14-08-2003 16:16]
Zelf denk ik ook dat je naar meer moet kijken dan alleen de leeftijd. Ben je er zelf klaar voor en kun je de verantwoordelijkheid van een kind opvoeden aan? Dat zijn veel belangrijkere dingen.
We hebben er beide geen spijt van en houden heel erg veel van onze zoon.
quote:Precies...
Op donderdag 14 augustus 2003 15:10 schreef sheila_na_gig het volgende:[..]
Je haalt hier texelonia aan maar ik neem aan dat het advies voor meer mensen geldt?
[edit]Misschien maar beter geen namen noemen[/edit]Ik zie nu al zoveel rampen om me heen, instabiele ouders en wat dat met de kinderen doet, ik wil nog maar een keer jouw woorden herhalen dat leeftijd maar een getal is en als zodanig een veel minder belangrijke maatstaf is dan stabiliteit (qua woonsituatie, qua inkomen maar nog VEEL belangrijker qua emotionele toestand van de ouders)
quote:Juist! (Naar mijn mening kan het wel, maar het blijft wat vreemd)
Op donderdag 14 augustus 2003 15:47 schreef Sannekuh het volgende:
Mja. laat maar hangen.Kijk ik vind dat dus is het mijn mening en als jullie daar nu een andere mening over hebben respecteer ik dat maar doe dat dan ook even bij mijn mening.
Alvast bedankt
quote:Idd een beetje vreemd maar wel lekker
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:49 schreef Bright het volgende:[..]
Juist! (Naar mijn mening kan het wel, maar het blijft wat vreemd)
iig. heel veel geluk met hem hoor! En het kan best ontzettend goed gaan
quote:Als jij graag kinderen wilt en je voelt je lekker in je relatie moet je doen wat je zelf wil. Je hebt niets te maken met andere mensen, die lopen gewoon te zeiken en te bemoeien.
Op woensdag 6 augustus 2003 16:21 schreef Mysterygirl het volgende:
Ik ben zelf 22 en wil al heel graag kinderen. Ik heb al een tijdje een vaste relatie en mijn vriend zou ook wel graag kinderen willen. Nu hebben we afgesroken dat we het volgend jaar gaan proberenDus als ik 23 ben.
Nu zijn de reacties van mensen om ons heen nogalZe vinden ons veel te jong.
Wat vinden jullie en hoe oud waren jullie bij de eerste???
Zelf ben ik nu 30 en heb nog geen kinderen. Komt wel als mijn hubbie is afgestudeerd. Maar wat word ik af en toe moe van die mensen in de omgeving (meestal zijn het onbekende!) die lopen te bemoeien van waarom er nog geen kids zijn (bah!).
In mijn vriendenkring is nu pas de baby boom (allemaal 30 plussers) maar JIJ moet gewoon doen wat jij voor jezelf het beste vindt. Laat ze maar lekker zeiken over dat te jong zijn, ze moeten maar met zichzelf bemoeien
Als alles goed gaat ben ik 23 als ik voor het eerst moeder wordt, trouwens.quote:'Oude moeders' baren De Geus zorgen
Uitgegeven: 12 mei 2004 19:56
DEN HAAG - De stijgende leeftijd van vrouwen die hun eerste kind krijgen, zorgt voor hogere medische kosten. Ook nemen de medische risico's bij een uitgestelde eerste bevalling toe. "Vanuit dit oogpunt is het belangrijk dat de leeftijd waarop vrouwen kinderen krijgen niet verder stijgt". Dat heeft minister De Geus van Sociale Zaken woensdag geschreven in een brief aan de Tweede Kamer.
Volgens het ministerie zijn Nederlandse moeders de oudste nieuwe moeders ter wereld. Eerder onderzoek van het CBS toont aan dat vrouwen gemiddeld ruim 29 jaar zijn als zij hun eerste kind krijgen. Dertig jaar geleden was dat nog 24 jaar. Hoogopgeleide moeders zijn zelfs gemiddeld 32 jaar als zij voor het eerst moeder worden.
'Zorgwekkend'
Dat vrouwen later kinderen krijgen komt vooral door hun opleiding. Steeds meer vrouwen gaan naar het hbo of de universiteit en worden daardoor later zwanger. Een woordvoerster van het ministerie noemde het "zorgwekkend" dat de gemiddelde leeftijd van nieuwe moeders stijgt. Tegelijk vindt De Geus het hogere opleidingsniveau positief voor de vrouw en voor de samenleving.
De minister weet dat hij slechts beperkte invloed heeft op de leeftijd waarop vrouwen kinderen krijgen. "Hij wil zeker niet de gezinsplanning invoeren", lichtte de woordvoerster toe. Wel kan de minister eventuele belemmeringen voor het (vroeg) krijgen van kinderen zo klein mogelijk maken.
Kinderopvang
Daarmee moet de kloof tussen de leeftijd waarop vrouwen kinderen willen en de leeftijd waarop zij die krijgen zo klein mogelijk blijven. Hij wijst onder meer op de nieuwe Wet Basisvoorziening Kinderopvang, waarover de Tweede Kamer volgende week stemt.
In een onderzoek dat het ministerie liet maken, noemen de meeste ondervraagden het afmaken van een opleiding een van de belangrijkste voorwaarden voor het krijgen van een eerste kind. In het verlengde daarvan ligt werk. Met name mannen en laagopgeleide vrouwen vinden een 'serieuze' baan en een vast inkomen belangrijk.
Voorwaarde
Bij hoogopgeleiden is er een verschil te zien tussen de leeftijd waarop zij een kind willen en de leeftijd waarop zij echt zwanger worden. Voor hen is een relatie niet altijd een voorwaarde voor het krijgen van een kind.
Dan voldoe jij keurig aan de statistieken mbt de hoog-opgeleide vrouw.quote:Op maandag 31 mei 2004 17:43 schreef xxshirleyxx het volgende:
ik ben een vrouw mijn moeder was 18 dat ze me broer kreeg 24 van mij ik wil rond me 27e kinderen
Dat betekent niet dat zij zich mogen 'bemoeien' met wanneer iemand een kind krijgt of niet. Denk dat de meeste mensen zich er echt wel van bewust zijn dat je op latere leeftijd meer kans op complicaties kunt hebben. Die keuze kunnen ze zelf wel maken denk ik.quote:Op maandag 31 mei 2004 17:38 schreef LowJoe het volgende:
Ik ben man en mijn moeder was 25 toen ze mij kreeg als laatste kind!En die Geus heeft wel gelijk,het gaat moeilijker op latere leeftijd en er kunnen meer complicaties op treden...Bovendien is het voor de kinderen niet zo leuk als de ouders al zo oud zijn......
En mijn moeder was ook 22 toen ze mij kreeg (heel toevallig trouwens ) en 27 en 29 toen ze mijn zusjes kreegquote:Op maandag 31 mei 2004 19:11 schreef Nuongirl het volgende:
Ik was 22 toen ik mijn dochter kreeg
Hey als je allebij klaar bent voor kinderen en ze echt wil dan moet je dat ook gewoon doen. Lijkt me ook geweldig om straks kleine koters te hebben. Maar je moet wel iemand hebben waar je dat mee wil en kan doen. Veel succes nog met het krijgen van een kind!quote:Op maandag 31 mei 2004 23:42 schreef Girly het volgende:
ik was zwanger toen ik 20 was.. heb helaas een miskraam gehad.. (was in feb 2004) maar we zijn volop weer bezig..
en de reacties van anderen kunnen me niks schelen.... ik ben al 6 jaar bij mijn vriend. waarvan we 2 jaar en 1 maand samenwonen. gaat hartstikke goed..
ik vind leeftijd speelt niet echt een rol.. ligt meer in wat voor situatie je zit ook.. en hoe verantwoordelijk je bent op die leeftijd.. kijk iedreen is verschillend..
eeej bedankt hehquote:Op maandag 31 mei 2004 23:45 schreef BossFight het volgende:
[..]
Hey als je allebij klaar bent voor kinderen en ze echt wil dan moet je dat ook gewoon doen. Lijkt me ook geweldig om straks kleine koters te hebben. Maar je moet wel iemand hebben waar je dat mee wil en kan doen. Veel succes nog met het krijgen van een kind!
Zal nog wel even duren, ben nu nog niet klaar met feesten en jong zijn.quote:Op maandag 31 mei 2004 23:50 schreef Girly het volgende:
[..]
eeej bedankt hehjah we zijn er alebei klaar voor.. mijn vriend is wel ouder dan mij hij is 33 ... maar voor mij heeft leeftijd geen grenzen..
het gevoel dat er een klein wondertje in je groeit.. is onbeschrijfelijk... kan niet wachten
jij ook succes als je ooit eraan begint!!!
ik ben ook nog niet klaar met feesten... ben zaterfdag nog naar hellraiser gweest.. , ik ga maar 1 keer per maand.. (meeste van mijn leeftijd gaan elk weekend.. )quote:Op maandag 31 mei 2004 23:58 schreef BossFight het volgende:
[..]
Zal nog wel even duren, ben nu nog niet klaar met feesten en jong zijn.![]()
Nou laten we het dan houden op het feit dat ik zo'n kind nog geen leven kan bieden omdat mijn geld op het ogenblik op gaat aan een heleboel andere dingen. Ik zal nooit een klein leven op de wereld zetten als ik van tevoren weet dat ik het in zijn jonge jaren geen leven kan bieden.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 00:13 schreef Girly het volgende:
[..]
ik ben ook nog niet klaar met feesten... ben zaterfdag nog naar hellraiser gweest.. , ik ga maar 1 keer per maand.. (meeste van mijn leeftijd gaan elk weekend.. )
of ik nou een kind heb of niet... maak mij niet echt uit... behalve als pas geboren is.. dan doe ik ff niks
ben ik helemaal met je eens... zowieso moet je financieel goed zitten voordat je eraan begint vind ik!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 00:20 schreef BossFight het volgende:
[..]
Nou laten we het dan houden op het feit dat ik zo'n kind nog geen leven kan bieden omdat mijn geld op het ogenblik op gaat aan een heleboel andere dingen. Ik zal nooit een klein leven op de wereld zetten als ik van tevoren weet dat ik het in zijn jonge jaren geen leven kan bieden.
Ik was 34, mijn vrouw 31. En, ja, als we elkaar eerder hadden leren kennen, was Elise ook al veel ouder! (Geen spijt, maar had het leuk gevonden als we elkaar 10 jaar eerder hadden ontmoet ...)quote:Op woensdag 6 augustus 2003 16:31 schreef bastardhost het volgende:
Ik was 29, mijn vrouw 30.
Hadden we 10 jaar geleden geweten wat we nu weten... dan was mijn oudste ongeveer 10 geweest....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |