quote:Die is er niet...
Op maandag 8 september 2003 11:46 schreef Yvette21 het volgende:
Wat vinden jullie een acceptabele leeftijd om voor het eerst moeder te worden, en waarom?
er is alleen een acceptabele attitude.
quote:Indd. ligt er volkomen aan hoe volwassen je zelf bent en of je verantwoordelijkheid kan en wil aangaan.
Op maandag 8 september 2003 11:48 schreef Mirage het volgende:[..]
Die is er niet...
quote:Wat vind JIJ een acceptabele leeftijd?
Op maandag 8 september 2003 11:46 schreef Yvette21 het volgende:
Wat vinden jullie een acceptabele leeftijd om voor het eerst moeder te worden, en waarom?
Maar onder de 18 lijkt het me niet verstandig om (bewust) moeder te worden.
quote:Ik zou eerder zeggen een acceptabele situatie.
Op maandag 8 september 2003 11:48 schreef Mirage het volgende:[..]
Die is er niet...
/edit
Laten we er maar 18 van maken... 16 is wel erg vroeg.
[Dit bericht is gewijzigd door aa_koch op 08-09-2003 12:03]
Verder ken ik zat tienermoeders om te weten dat dat niet goed gaat. Of ze kunnen niet voor zichzelf zorgen, of ze scheiden al heel snel, als ze al trouwen. Ze missen nog de levenservaring die nodig is om een kind goede normen en waarden bij te brengen, waardoor ze op een bepaald moment de overmacht op de kinderen kwijtraken en de kinderen de baas in huis worden.
Vaak laten ze ook de kinderen aan een babysit over, omdat ze vinden dat ze nog jong zijn en nog moeten mogen stappen.
Ja hallo, begin dan niet aan kinderen!!
Nee, minimaal 21 jaar en dan verder als voorwaarde dat deze persoon de verantwoording aan moet kunnen. Wat overigens niet te checken is, dus je moet goed nadenken of je eraan toe bent of niet.
Maar kun je voor je 18de wel bepalen of je er echt klaar voor bent, kun je wel beseffen wat de consequenties zijn..... Op zo'n jonge leeftijd bestaat de kans dat er meer naar een kindje gekeken word als een pop om leuk aan te kleden dan als een levenslange verantwoordelijkheid.
Het valt me op dat niemand echt een leeftijdsgrens heeft.
Inmiddels toch wel een paar grenzen gelezen ;-)
[Dit bericht is gewijzigd door Yvette21 op 08-09-2003 12:08]
[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 08-09-2003 12:24]
quote:21 jaar?? Ik moet er niet aan denken, zit nog midden in m'n studie.
Op maandag 8 september 2003 12:01 schreef Gia het volgende:
Ik vind 21 jaar wel een acceptabele leeftijd. Vind over het algemeen meisjes jonger dan 21 vaak nog erg kinderachtig.
Een jaar of 25 zou ik zeggen.
Zo zijn er ook tienermoeders/-vaders die wél hun verantwoordelijkheid nemen en hun kind(eren) goed op kunnen voeden.
Maar over het algemeen vind ik begin twintig wel een mooie leeftijd, mits er een stabiele relatie is.
Voortaan graag even de search gebruiken voor je een dergelijk topic open gooit want hier is al meerdere malen, vanuit diverse hoeken, over gediscussierd.
Omdat het topic toch wel leuk loopt laat ik het wel open, voor deze keer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |