abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9982887
het toppic doet even anders denken dan wat de vraag eigenlijk is, maar wat vind jij de geschikte leeftijd om een volwaardig ouder te kunnen zijn. ik persoonlijk heb in de loop der jaren mijn menig hierover bijgescherpt. toen ik 16 was vond ik dat een prima leeftijd en als de kleine kwam nam ik mijn verantwoordelijkheden
toen ik 18 was, vond ik het nog niet zo erg maar de greep naar finciele middelen was minimaal
toen ik 22 was vond ik het al minder prettig, de gedachten om nu al vader te moeten zijn...

nu (24) moet ik er de komende 5 jaar nog niet aan denken, waarom ik weet het niet maar ik heb persoonlijk nog niet het gevoel een goed verantwoordelijk vader te kunnen zijn voor mijn kind, hoe denken jullie hierover??

Le roi est mort, vive le roi!
  donderdag 24 april 2003 @ 14:09:08 #2
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_9982918
offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 24-04-2003 18:56]

852002IWASTHERE
pi_9982950
voorlopig nog niet, ben nu 19 en ik wil eerst mijn studie afmaken. Dat betekent dat ik nog wel wat jaartjes zoet ben zonder kids
Denk dat ik er einde 20 wel aan toe ben ofzo, maar vooral niet te vroeg dus.
pi_9982982
offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 24-04-2003 18:57]

donderdag 24 april 2003 @ 14:13:57 #5
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_9983030
30 ofzo, ik moe absoluut nog geen kind voor mn 25/30e
ik wil iig nog genieten van een vrij leven, zonder verantwoordelijkheden voor dat ik me voorgoed moet vastgrijpen aan het vaderschap
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_9983034
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:10 schreef goudappeltje het volgende:
voorlopig nog niet, ben nu 19 en ik wil eerst mijn studie afmaken. Dat betekent dat ik nog wel wat jaartjes zoet ben zonder kids
Denk dat ik er einde 20 wel aan toe ben ofzo, maar vooral niet te vroeg dus.
waar ik eigenlijk naar op zoek ben is: wanneer ben je er verantwoordelijk genoeg voor, financieel, moreel, denk ook aan waarden normen... milieu. enz enz
pi_9983086
ik ben nu 24 en moet er nog even niet aan denken. Ik vind 30 wel een leuke leeftijd om een kind te krijgen. Maar ja, dan moet ik voor die tijd natuurlijk wel een lieve man hebben gevonden.
pi_9983144
ik denk dat je voor je 25/26e nog niet financieel zelfstandig genoeg bent voor een kind. Als ik klaar ben me studeren ben ik 22/23 en dan moet ik eerst echt wel een paar jaar gewerkt hebben om een kind te kunnen onderhouden. Ik vind zelf 28 een mooie leeftijd om kinderen te krijgen, dan werk je meestal al een paar jaar, heb je een eigen huis, meer verantwoordelijkheid, wat meer levenservaring, dus dan lijkt het me wel kunnen om een kind te krijgen
pi_9983164
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:14 schreef basjeP24 het volgende:

[..]

waar ik eigenlijk naar op zoek ben is: wanneer ben je er verantwoordelijk genoeg voor, financieel, moreel, denk ook aan waarden normen... milieu. enz enz

ik denk dat dit ongeveer is als je een paar jaartjes gewerkt hebt. Je bent dan de ergste wilde haren kwijt en weet wat het is om verplichtingen te hebben. Dan sta je er ook financieel beter voor.
  donderdag 24 april 2003 @ 14:19:34 #10
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_9983172
ik weet t niet, misschien over een jaar of 10/15, nu kan t nog echt niet. En daarbij moet ik eerst nog een geschikte baarmoeder vinden.
aka Man-Mountain
pi_9983238
Ik moet er nu ook nog niet aan denken, ben nu 23. Vind 28 wel een mooie leeftijd voor kinderen
pi_9983259
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:18 schreef Sylvana het volgende:
ik denk dat je voor je 25/26e nog niet financieel zelfstandig genoeg bent voor een kind. Als ik klaar ben me studeren ben ik 22/23 en dan moet ik eerst echt wel een paar jaar gewerkt hebben om een kind te kunnen onderhouden. Ik vind zelf 28 een mooie leeftijd om kinderen te krijgen, dan werk je meestal al een paar jaar, heb je een eigen huis, meer verantwoordelijkheid, wat meer levenservaring, dus dan lijkt het me wel kunnen om een kind te krijgen
mee eens
pi_9983320
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:18 schreef Sylvana het volgende:
in mijn geval ben ik het er wel mee eens hoor. Maar er zijn zat mensen die op hun 25e al een aantal jaren gewerkt hebben en wel financieel zelfstandig zijn.
  donderdag 24 april 2003 @ 14:30:19 #14
18552 WiXX
Kijk uit maloot...
pi_9983449
Kmoet eerst nog een lekker wijf tegen het lijf lopen waarmee ik kindjes wil maken (ik wil wel mooie kinderen op deze wereld zetten). Maar ben nu 19 en heb na mijn idee tot eind 20 de tijd.

Maarja wat me wel freakt is dat je meestal een lange relatie hebt met iemand waarmee je dan trouwt. Dat zou betekenen dat ik binnen nu en 4 jaar iemand tegen kom waarmee ik 3 jaar smamenwoon ofzo en dan trouw en dan na 1 jaar kinderen neem. Das naar mijn idee best snel.

aan me gedachte is ook wel te zien dat ik nu nog geen kinderen wil want ben er nog lang nie klaar voor, ik heb nu ook ziets dat ik alleen een jongen wil want ik moet er wel mee kunnen voetballen

pi_9983577
Ik ben 26 en we verwachten in augustus de eerste.
Ik wilde niet te vroeg, maar ik pas ervoor om al tegen de 50 te lopen als mijn eerste net 18 wordt.
Takes all the fun out of being a parent.
pi_9983615
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:07 schreef basjeP24 het volgende:
het toppic doet even anders denken dan wat de vraag eigenlijk is, maar wat vind jij de geschikte leeftijd om een volwaardig ouder te kunnen zijn. ik persoonlijk heb in de loop der jaren mijn menig hierover bijgescherpt. toen ik 16 was vond ik dat een prima leeftijd en als de kleine kwam nam ik mijn verantwoordelijkheden
toen ik 18 was, vond ik het nog niet zo erg maar de greep naar finciele middelen was minimaal
toen ik 22 was vond ik het al minder prettig, de gedachten om nu al vader te moeten zijn...

nu (24) moet ik er de komende 5 jaar nog niet aan denken, waarom ik weet het niet maar ik heb persoonlijk nog niet het gevoel een goed verantwoordelijk vader te kunnen zijn voor mijn kind, hoe denken jullie hierover??

ik ben nu 16 en wil soms liever 18 zijn
word je tenminste serieus genomen
heb je van die mensen die gaan met me vriend praten en kijken straal langs me heen want ik ben een domme 16-jarige die nergens wat vanaf weet

behalve dat is het wel leuk om 16 te zijn

grtz werty

pi_9983648
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:37 schreef werty het volgende:

[..]

ik ben nu 16 en wil soms liever 18 zijn
word je tenminste serieus genomen
heb je van die mensen die gaan met me vriend praten en kijken straal langs me heen want ik ben een domme 16-jarige die nergens wat vanaf weet

behalve dat is het wel leuk om 16 te zijn

grtz werty

En op welke leeftijd wil je dan kinderen krijgen?
pi_9983661
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:35 schreef BladE-l----- het volgende:
Ik ben 26 en we verwachten in augustus de eerste.
Ik wilde niet te vroeg, maar ik pas ervoor om al tegen de 50 te lopen als mijn eerste net 18 wordt.
Takes all the fun out of being a parent.
gefeliciteerd! En veel sterkte tijdens de slapeloze nachten!
pi_9983747
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:39 schreef Fio het volgende:

[..]

gefeliciteerd! En veel sterkte tijdens de slapeloze nachten!

Dank je!
Maar ik heb net van mijn baas gehoord dat ik heel veel vrije tijd ga krijgen.
(reorganisatie, ik ben volgende week werkeloos.)
Dus ik kan wel wat slaap missen.
pi_9983917
Goh ik zie hier een hoop reacties met pas eind 20 ofzow.
Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn 25ste klaar wil zijn met kinderen krijgen en gelukkig dacht mijn man er ook zo over.
Ik ben nu 24 en trotse mamma van Damien (2,5 jaar) en Duncan (3 weken oud).
Ik denk ook dat het komt omdat ik zelf een "oude" vader heb. Die is nl al 60, al doet ie nog alsof ie 18 is .
Het lijkt me zo lekker om gewoon straks als de kinders het huis uit zijn nog gewoon zonder al te veel ellende te kunnen genieten van het leven, want aletn we wel wezen als mijn kinders rond hun zeg 20ste het huis uit zouden gaan zijn mijn man en ik allebei net begin veertig.
Heerlijk toch?

Over de financiele kant wat door iemand werd aangekaart dat je daar niet de middelen voor zou hebben als je voor je 25 ste kinderen krijgt. dat is je reinste bullshit vind ik persoonlijk.
Mijn man werkt al vanaf zijn 18e fulltime en ik ben op mijn 19e begonnen met werken. We waren beiden klaar met school en mijn man leert nu nog bij via zijn werk dmv cursussen. Tja een IT-er moet bij blijven he?
Ik ben gestopt met werken momenteel en ben van plan om misschien de draad weer op te pakken als de jongste ook naar school is, dus over 4 jaar ongeveer.
Maar tot nu toe redden we het prima en kunnen we ook nog leuke dingen doen zonder dat het ons de kop kost.

pi_9983932
Ik was 21 toen mijn zoon geboren werd, en toen dacht ik er wel klaar voor te zijn. Nu achteraf weet ik dat ik dat niet was. Zeker financieel niet. Ik weet wel dat in mijn geval het krijgen van een kind op mij een positieve uitwerking heeft gehad.

Als ik zeker wist dat ik hetzelfde kind zou krijgen, had ik er liever een jaar of 5 mee gewacht. Ik ben heel blij met mijn kleine, zou hem voor geen goud kwijt willen, maar het had beter voor hem geweest als ik wat meer financiele zekerheid had gehad op het moment dat we hem kregen.

pi_9984688
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:48 schreef Angel22 het volgende:
Goh ik zie hier een hoop reacties met pas eind 20 ofzow.
Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn 25ste klaar wil zijn met kinderen krijgen en gelukkig dacht mijn man er ook zo over.
ik denk dat het verschil vooral in de opleiding zit (niet lullig bedoeld). Mensen met een lage opleiding beginnen eerder met werken en zijn daardoor eerder toe aan kinderen. Daar komt nog eens bij dat vrouwen met een hogere opleiding eerder geneigd zijn om eerst te gaan werken, omdat anders hun opleiding weggegooid geld is.
  donderdag 24 april 2003 @ 15:25:11 #23
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_9984743
zou het nu opzich best willen hoor, word dit jaar 25.
Maar qua woning/geld is het nog niet echt handig nu.
Maar het lijkt me ondanks alle zorgen e.d super!
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_9984757
Ik was inderdaad "al" 25 toen ik klaar was met mijn studie. Daarna heb ik nog een paar jaar fulltime gewerkt totdat ik probeerde zwanger te worden en moeder werd. (Ik werk trouwens nog steeds 32 uur)
  donderdag 24 april 2003 @ 15:27:16 #25
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9984800
Vroeger zei ik altijd dat ik op mijn 23e mijn eerste kindje wilde. Volgens de planning die we nu aanhouden, lijkt 25 mij wel een goede leeftijd. Over drie jaar zijn mijn vriend en ik alletwee afgestudeerd, heb ik al een jaar gewerkt, en lijkt het me een goede timing.

Helaas heb je je eigen timing nooit zo in de hand, en een kind "neem" je niet, die krijg je. Afwachten dus...

(En mocht ik vandaag zwanger raken, dan zou ik het stiekum ook ontzettend leuk vinden )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')