nu (24) moet ik er de komende 5 jaar nog niet aan denken, waarom ik weet het niet maar ik heb persoonlijk nog niet het gevoel een goed verantwoordelijk vader te kunnen zijn voor mijn kind, hoe denken jullie hierover??
quote:waar ik eigenlijk naar op zoek ben is: wanneer ben je er verantwoordelijk genoeg voor, financieel, moreel, denk ook aan waarden normen... milieu. enz enz
Op donderdag 24 april 2003 14:10 schreef goudappeltje het volgende:
voorlopig nog niet, ben nu 19 en ik wil eerst mijn studie afmaken. Dat betekent dat ik nog wel wat jaartjes zoet ben zonder kids![]()
Denk dat ik er einde 20 wel aan toe ben ofzo, maar vooral niet te vroeg dus.
quote:ik denk dat dit ongeveer is als je een paar jaartjes gewerkt hebt. Je bent dan de ergste wilde haren kwijt en weet wat het is om verplichtingen te hebben. Dan sta je er ook financieel beter voor.
Op donderdag 24 april 2003 14:14 schreef basjeP24 het volgende:[..]
waar ik eigenlijk naar op zoek ben is: wanneer ben je er verantwoordelijk genoeg voor, financieel, moreel, denk ook aan waarden normen... milieu. enz enz
quote:mee eens
Op donderdag 24 april 2003 14:18 schreef Sylvana het volgende:
ik denk dat je voor je 25/26e nog niet financieel zelfstandig genoeg bent voor een kind. Als ik klaar ben me studeren ben ik 22/23 en dan moet ik eerst echt wel een paar jaar gewerkt hebben om een kind te kunnen onderhouden. Ik vind zelf 28 een mooie leeftijd om kinderen te krijgen, dan werk je meestal al een paar jaar, heb je een eigen huis, meer verantwoordelijkheid, wat meer levenservaring, dus dan lijkt het me wel kunnen om een kind te krijgen
quote:in mijn geval ben ik het er wel mee eens hoor. Maar er zijn zat mensen die op hun 25e al een aantal jaren gewerkt hebben en wel financieel zelfstandig zijn.
Op donderdag 24 april 2003 14:18 schreef Sylvana het volgende:
ik denk dat je voor je 25/26e nog niet financieel zelfstandig genoeg bent voor een kind. Als ik klaar ben me studeren ben ik 22/23 en dan moet ik eerst echt wel een paar jaar gewerkt hebben om een kind te kunnen onderhouden. Ik vind zelf 28 een mooie leeftijd om kinderen te krijgen, dan werk je meestal al een paar jaar, heb je een eigen huis, meer verantwoordelijkheid, wat meer levenservaring, dus dan lijkt het me wel kunnen om een kind te krijgen
Maarja wat me wel freakt is dat je meestal een lange relatie hebt met iemand waarmee je dan trouwt. Dat zou betekenen dat ik binnen nu en 4 jaar iemand tegen kom waarmee ik 3 jaar smamenwoon ofzo en dan trouw en dan na 1 jaar kinderen neem. Das naar mijn idee best snel.
aan me gedachte is ook wel te zien dat ik nu nog geen kinderen wil want ben er nog lang nie klaar voor, ik heb nu ook ziets dat ik alleen een jongen wil want ik moet er wel mee kunnen voetballen
quote:ik ben nu 16 en wil soms liever 18 zijn
Op donderdag 24 april 2003 14:07 schreef basjeP24 het volgende:
het toppic doet even anders denken dan wat de vraag eigenlijk is, maar wat vind jij de geschikte leeftijd om een volwaardig ouder te kunnen zijn. ik persoonlijk heb in de loop der jaren mijn menig hierover bijgescherpt. toen ik 16 was vond ik dat een prima leeftijd en als de kleine kwam nam ik mijn verantwoordelijkheden
toen ik 18 was, vond ik het nog niet zo erg maar de greep naar finciele middelen was minimaal
toen ik 22 was vond ik het al minder prettig, de gedachten om nu al vader te moeten zijn...nu (24) moet ik er de komende 5 jaar nog niet aan denken, waarom ik weet het niet maar ik heb persoonlijk nog niet het gevoel een goed verantwoordelijk vader te kunnen zijn voor mijn kind, hoe denken jullie hierover??
behalve dat is het wel leuk om 16 te zijn
grtz werty
quote:En op welke leeftijd wil je dan kinderen krijgen?
Op donderdag 24 april 2003 14:37 schreef werty het volgende:[..]
ik ben nu 16 en wil soms liever 18 zijn
word je tenminste serieus genomen
heb je van die mensen die gaan met me vriend praten en kijken straal langs me heen want ik ben een domme 16-jarige die nergens wat vanaf weetbehalve dat is het wel leuk om 16 te zijn
grtz werty
quote:gefeliciteerd! En veel sterkte tijdens de slapeloze nachten!
Op donderdag 24 april 2003 14:35 schreef BladE-l----- het volgende:
Ik ben 26 en we verwachten in augustus de eerste.
Ik wilde niet te vroeg, maar ik pas ervoor om al tegen de 50 te lopen als mijn eerste net 18 wordt.
Takes all the fun out of being a parent.
quote:Dank je!
Op donderdag 24 april 2003 14:39 schreef Fio het volgende:[..]
gefeliciteerd! En veel sterkte tijdens de slapeloze nachten!
Over de financiele kant wat door iemand werd aangekaart dat je daar niet de middelen voor zou hebben als je voor je 25 ste kinderen krijgt. dat is je reinste bullshit vind ik persoonlijk.
Mijn man werkt al vanaf zijn 18e fulltime en ik ben op mijn 19e begonnen met werken. We waren beiden klaar met school en mijn man leert nu nog bij via zijn werk dmv cursussen. Tja een IT-er moet bij blijven he?
Ik ben gestopt met werken momenteel en ben van plan om misschien de draad weer op te pakken als de jongste ook naar school is, dus over 4 jaar ongeveer.
Maar tot nu toe redden we het prima en kunnen we ook nog leuke dingen doen zonder dat het ons de kop kost.
Als ik zeker wist dat ik hetzelfde kind zou krijgen, had ik er liever een jaar of 5 mee gewacht. Ik ben heel blij met mijn kleine, zou hem voor geen goud kwijt willen, maar het had beter voor hem geweest als ik wat meer financiele zekerheid had gehad op het moment dat we hem kregen.
quote:ik denk dat het verschil vooral in de opleiding zit (niet lullig bedoeld). Mensen met een lage opleiding beginnen eerder met werken en zijn daardoor eerder toe aan kinderen. Daar komt nog eens bij dat vrouwen met een hogere opleiding eerder geneigd zijn om eerst te gaan werken, omdat anders hun opleiding weggegooid geld is.
Op donderdag 24 april 2003 14:48 schreef Angel22 het volgende:
Goh ik zie hier een hoop reacties met pas eind 20 ofzow.
Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn 25ste klaar wil zijn met kinderen krijgen en gelukkig dacht mijn man er ook zo over.
Helaas heb je je eigen timing nooit zo in de hand, en een kind "neem" je niet, die krijg je. Afwachten dus...
(En mocht ik vandaag zwanger raken, dan zou ik het stiekum ook ontzettend leuk vinden )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |