abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19519408
Misschien wat vroeg, want we krijgen nog o.a. de Dauphiné en de Ronde van Zwitserland, maar in het topic over de Giro werd al wat geanticipeerd op de Tour. Krijgen we net zoiets te zien als in de Giro, twee ploegen die de boel gesloten houden? Wordt het nr. 6 voor Armstrong? Wat doen zijn concurrenten?

Ik loop effe wat mensen langs:

Armstrong is natuurlijk weer topfavoriet, en heeft zijn vorm al een paar keer getoond. Is 'ie te vroeg in vorm dit jaar? Vorig jaar was 'ie iig niet overtuigend in de Tour (of althans niet zo overtuigend als de jaren ervoor).

Ullrich was vorig jaar onverwacht sterk. Van de winter waren er weer veel verhalen over te dik zijn. Is 'ie op tijd klaar? Deze week de Ronde van Duitsland, daar zien we misschien al iets.

Ploegmaat van Ullrich: Vinokourov. Heeft al gezegd dat 'ie de Tour wil winnen. Interessante gedachte daarbij is dat 'ie vorig jaar zei dat 'ie op het podium wilde komen, en dat deed. Hij daalt vaak de doelen die hij zichzelf stelt! Kan 'ie verassen en idd de Tour winnen.

Beloki viel vorig jaar weg uit de Tour. In de tussentijd weinig van gehoord. Heeft zo op het oog niet de sterkste ploeg, is 'ie toch op tijd klaar?

Hamilton, voormalig knecht van Armstrong. Was de afgelopen jaren al een paar keer sterk bezig in Giro en Tour, maar veel pech (botbreuken) gehad. Misschien wel de grootste uitdager van Armstrong?

Nog een voormalig hulpje van Armstrong: Heras. Verliet afgelopen winter het kamp van Armstrong voor de ploeg van Saiz. In ieder geval een ploeg die hoge ogen gooit in de ploegentijdrit, dus hij hoeft niet met achterstand aan de bergen te beginnen.

Hetkaartje met het parkoers:

Etappes:
0 Samedi 3 juillet 6 km Liège Prologue (clm)
1 Dimanche 4 juillet 195 km Liège - Charleroi
2 Lundi 5 juillet 195 km Charleroi - Namur
3 Mardi 6 juillet 195 km Waterloo - Wasquehal
4 Mercredi 7 juillet 65 km Cambrai - Arras (clm / équipes)
5 Jeudi 8 juillet 195 km Amiens - Chartres
6 Vendredi 9 juillet 190 km Bonneval - Angers
7 Samedi 10 juillet 208 km Châteaubriant - Saint-Brieuc
8 Dimanche 11 juillet 172 km Lamballe - Quimper
R Lundi 12 juillet Transfert et Repos - Limoges
9 Mardi 13 juillet 160 km Saint-Léonard-de-Noblat - Guéret
10 Mercredi 14 juillet 237 km Limoges - Saint-Flour
11 Jeudi 15 juillet 164 km Saint-Flour - Figeac
12 Vendredi 16 juillet 199 km Castelsarrasin - La Mongie
13 Samedi 17 juillet 217 km Lannemezan - Plateau de Beille
14 Dimanche 18 juillet 200 km Carcassonne - Nîmes
R Lundi 19 juillet Repos à Nîmes
15 Mardi 20 juillet 179 km Valréas - Villard-de-Lans
16 Mercredi 21 juillet 15 km Bourg d'Oisans - L'Alpe d'Huez (clm)
17 Jeudi 22 juillet 212 km Bourg d'Oisans - Le Grand Bornand
18 Vendredi 23 juillet 166 km Annemasse - Lons-le-Saunier
19 Samedi 24 juillet 60 km Besançon - Besançon (clm)
20 Dimanche 25 juillet 165 km Montereau-Fault-Yonne - Paris Champs-Élysées
  zondag 30 mei 2004 @ 21:21:10 #2
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_19520741
voor welke ploeg rijd Beloki dit jaar?
  zondag 30 mei 2004 @ 21:25:15 #3
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_19520828
Je zegt het zelf, tijd genoeg nog, dus we kunnen nog wel een paar mensen langs lopen.

Iban Mayo, won vorig jaar op onze L'Alpe d'Huez en was, in mijn ogen, de enige die Armstrong in de bergen zeer kon doen. Als hij zijn tijdrit nog wat aan kan scherpen en meer hulp krijgt in de aanval van anderen dan kan hij voor verrassingen zorgen.

Ivan Basso, jaartje ouder jaartje beter?? Met hulp van of samen met Jaksche een bedreiging? In ieder geval een team om in de gaten te houden.

Levi Leipheimer/Michael Rasmussen een combinatie die voor een top vijf plaats moet gaan, bedreiging voor Lance zijn ze geenzins.

Denis Menchov/Francisco Mancebo nog een combinatie die voor gevaar kan zorgen. Taaie rakkers die vaak terug komen op lange beklimmingen. Menchov heeft het voorjaar al wat moois laten zien, nu alleen Manchebo nog.

d'r volgen uiteraard nog meer.......
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_19520856
quote:
Op zondag 30 mei 2004 21:21 schreef Daniel.San het volgende:
voor welke ploeg rijd Beloki dit jaar?
Brioches - La Boulangere.

Ik ben in ieder geval razend benieuwd.

Armstrong laat bijna het hele jaar in alle koersen die hij rijd goeie dingen zien, maar ik vind hem wel opvallend vroeg in vorm. Niet te vroeg misschien?

Mijn persoonlijke voorkeur gaat overigens uit naar Vino, kort gevolgd door Ullrich.
pi_19520917
Beloki rijdt voor die Franse bakkersploeg. Brioches la Boulangerie of zo. Kan effe niet precies op de naam komen.

Mayo idd. En ook zijn ploegmaat Zubeldia is niet te onderschatten, die heeft een wat betere tijdrit. Maar deze Tour zal de tijdrit iets minder belangrijk zijn. Hoe doen die basken het in de ploegentijdrit trouwens?
  zondag 30 mei 2004 @ 21:40:28 #6
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_19521156
wordt idd een spannend jaar weer denk ik.
ik hoop zelf dat Ulrich wint. of in ieder geval iemand anders dan Armstrong .
  zondag 30 mei 2004 @ 21:42:40 #7
pi_19521216
quote:
Op zondag 30 mei 2004 21:29 schreef Wombcat het volgende:
Mayo idd. En ook zijn ploegmaat Zubeldia is niet te onderschatten, die heeft een wat betere tijdrit. Maar deze Tour zal de tijdrit iets minder belangrijk zijn. Hoe doen die basken het in de ploegentijdrit trouwens?
Vorig jaar dramatisch, 3.22 verloren in de TTT. Dit jaar zal het niet veel beter worden lijkt mij, maar als ze een kans willen maken moet dit beter worden.
  zondag 30 mei 2004 @ 21:45:32 #8
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_19521290
Ik hoop dat Vinokourov wint
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zondag 30 mei 2004 @ 22:04:28 #9
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_19521798
die laatste 2 berg ritten in de alpen vind ik wel grappig,
maar verwacht helaas dat de top favorieten zich dan zullen sparen voor de individuele tijdrit,.
toch wel jammer dat niet tenminste 1 zo'n bergrit NA de individuele tijdrit komt,.
Ik kan echt al helemaal fantaseren hoe prachtig het zou zijn in zo'n alles of niks rit op zo'n parcours.
pi_19521803
van Beloki hoef je in de komende tour geen wonderen te verwachten.

Hij gebruikt de Tour immers ter voorbereiding op de Vuelta aangezien de Tour dit jaar na zijn val vorig jaar te vroeg komt.

En wat betreft Vino/Ulle kan weleens uitlopen op wat je nu in de Giro zag tussen Gibo en Cunego
  zondag 30 mei 2004 @ 22:06:10 #11
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_19521852
Die tijdrit naar Alpe d'Huez vind ik zeer apart.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_19521881
quote:
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Againzender het volgende:
Die tijdrit naar Alpe d'Huez vind ik zeer apart.
Erg leuk dat die erbij zit vind ik.
pi_19521977
quote:
Op zondag 30 mei 2004 22:04 schreef Bartoli het volgende:
van Beloki hoef je in de komende tour geen wonderen te verwachten.

Hij gebruikt de Tour immers ter voorbereiding op de Vuelta aangezien de Tour dit jaar na zijn val vorig jaar te vroeg komt.

En wat betreft Vino/Ulle kan weleens uitlopen op wat je nu in de Giro zag tussen Gibo en Cunego
Ah. Wist ik niet dat Beloki de Tour zo zag. Wel vreemd met een franse sponsor.

Vino en Ullrich in één ploeg kan idd leuke tactische zetten opleveren, zeker als ze allebei nog relatief dicht in het klassement staan. Bv. vroeg in de aanval gaan, zoals Cunego en Simoni in de Giro deden.

Vorig jaar na de Tour zei ik dat Ullrich dit jaar zou gaan winnen. Daar blijf ik maar bij, ondanks dat Ullrich me tot nog toe wat tegenvalt dit jaar.
Vinokourov is mentaal erg sterk.

Ook Hamilton schat ik hoog in.

Maar alles beter dan Armstrong weer.
  zondag 30 mei 2004 @ 22:12:36 #14
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_19522030
quote:
Op zondag 30 mei 2004 22:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Valt wel me, hij bleef kwakkelen. Hij moet toch een keer in vorm komen.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zondag 30 mei 2004 @ 22:23:49 #15
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19522349
goed topic!

Ullrich is vandaag vijfee geworden in een of ander ritje, op 13 seconden van de winnaar (Vrolich), hij komt er dus wel.
Mayo en Menchov zijn in de vorm van hun leven.
Armstrong en zijn ploeg zijn top voor de moment.
pi_19522437
Ik heb er weer zin in .

En ga voor Ullrich of Vino.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_19523152
quote:
Op zondag 30 mei 2004 22:23 schreef placebeau het volgende:
goed topic!

Ullrich is vandaag vijfee geworden in een of ander ritje, op 13 seconden van de winnaar (Vrolich),
Ulle was gisteren 5e in de GP Hainleite op 13 sec. van Peter Wrolich
  zondag 30 mei 2004 @ 22:57:56 #18
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_19523227
quote:
Op zondag 30 mei 2004 22:07 schreef Remzz het volgende:

[..]

Erg leuk dat die erbij zit vind ik.
Oh ja, absoluut! Was niet negatief bedoeld ofzo.

Verder ben ik erg geinteresseerd in die rit van Carcassonne naar Nimes, maar dat is dan omdat ik de streek daar vrij goed ken.
pi_19523248
quote:
Op zondag 30 mei 2004 22:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Jup het kan een afleidingsmanoevre zijn dat die dat zegt maar zijn beste prestatie dit jaar was een 28e plaats in de tijdrit in de Classica Alcobendas en zoveel wedstrijden heeft die tot nu toe nog niet gereden.

J.Beloki start wel woensdag in de Euskal Bizikleta waar die vorig jaar 2e werd. En heeft te kennen gegeven dat hij voor dit jaar wat wou laten zien in de Vuelta en de Tour dus te gebruiken als voorbereiding erop. Dat neemt niet weg dat die zich niet in één of andere rit voor BLB wil tonen.

BLB en met name ploegleider Jean Rene Bernadeau weet ook wel dat Beloki nog niet in die vorm is om voor deze ploeg het podium te halen. Het zou des te straffer zijn als die het wel zou doen.
pi_19525028
Ik zet voor alle vlakke ritten mijn geld op Pettachi. Verrassend he
Winstkans 90 %
Edit: -- Signature verwijderd door Forum Admin, niet terugplaatsen --
  maandag 31 mei 2004 @ 00:01:40 #21
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_19525105
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  maandag 31 mei 2004 @ 01:59:15 #22
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19527545
quote:
Op zondag 30 mei 2004 23:59 schreef Realforze het volgende:
Ik zet voor alle vlakke ritten mijn geld op Pettachi. Verrassend he
Winstkans 90 %
tja, maar voor de laatste ritten zul je toch iemand anders moeten kiezen.
pi_19528412
Als Armstrong maar niet in Parijs arriveert, vind ik alles best

in die hitte wint Petacchi niet 90%, die zit met vijf zeges thuis aan het zwembad
pi_19529087
Even een vraagje:
Doen Simoni en Cunego ook mee aan de tour dit jaar? Simoni iig wel als ik het goed begrepen heb: althans voor de giro zei hij nog dat hij serieus Armstrong aan wou vallen dit jaar.
pi_19530123
Gaat Cadel Evans dit jaar rijden??
  maandag 31 mei 2004 @ 12:05:50 #26
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_19531539
Even de bergetappes op een rijtje.

Etappe 10

Etappe 12

Etappe 13

Etappe 15

Etappe 17

Etappe 18

De zestiende etappe is dan nog de tijdrit op de Alpe d'Huez.

Bron: www.letour.fr
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 31 mei 2004 @ 12:59:48 #27
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19532614
Ook leuk om weten: ze gaan over de muur van Geraardsbergen. Dan kunnen de Flandriens zich nog eens tonen. Er zit ook een stuk kasseistrook in een Noord-Franse rit.
pi_19532733
quote:
Op maandag 31 mei 2004 12:59 schreef placebeau het volgende:
Ook leuk om weten: ze gaan over de muur van Geraardsbergen.
Dat wist ik dus niet. Wel leuk dat zo'n monumentale plek in het wielrennen er eens inzit.
pi_19533398
quote:
Op maandag 31 mei 2004 01:59 schreef placebeau het volgende:

[..]

tja, maar voor de laatste ritten zul je toch iemand anders moeten kiezen.
Hoeft niet, Petacchi heeft laten weten te gaan voor het groen in Parijs. Dus gaan we er ook vanuit dat die in Parijs aankomt.

Hij rijdt immers geen Vuelta. Althans heeft die zelf gezegd.
pi_19533429
quote:
Op maandag 31 mei 2004 09:20 schreef Hedgehog het volgende:
Even een vraagje:
Doen Simoni en Cunego ook mee aan de tour dit jaar? Simoni iig wel als ik het goed begrepen heb: althans voor de giro zei hij nog dat hij serieus Armstrong aan wou vallen dit jaar.
Simoni start iig wel. Cunego niet.
pi_19533454
quote:
Op maandag 31 mei 2004 10:54 schreef Chepke het volgende:
Gaat Cadel Evans dit jaar rijden??
geen idee, T-Mobile zekerheden zijn tot nu toe alleen Zabel, Vino en Ulle.

Maar als die rijdt is het in dienst van Ulle en Vino.

Of Botero rijdt ook geen idee. Zo ja ook om te knechten wss.
pi_19533570
Missschien ook wel leuk om te weten voor de NL kijkers die graag Sporza gezien hadden. De VVD wil namelijk dat Sporza hier wel op de kabel komt. EN proberen dat nu ook te bewerkstelligen.

Tenminste als ik dat goed begrijp.

Sporza.....niet in Nederland!?

Zondag zullen Formule 1, de laatste etappe van de Giro d'Italia, het Tennis van Roland Garros nog op VRT TV 1 en VRT Canvas te zien zijn. Vanaf maandag zijn deze beide zenders goeddeels verschoond van sport. De sport zal bij de VRT worden geconcentreerd op de tijdelijke sportzender Sporza die t/m 3 september zal bestaan. Daarna zal de sport van de Vlaamse 'openbare' omroep terugkeren op VRT TV 1 en VRT Canvas. Voor liefhebbers van de Vlaamse wijze van sportberichtgeving is het een domper dat Sporza in Nederland niet beschikbaar wordt gesteld door de VRT. In Vlaanderen (inclusief Brussel) is de zender via de kabel te ontvangen alsmede via DVB-T (digitale ether). Laatstgenoemde biedt ook de mogelijkheid tot ontvangst in de grensregio's (Zeeuws Vlaanderen, het Zuidelijkste deel van Noord-Brabant en delen van Nederlands Limburg).
Opvallend is dat VVD-Tweede Kamerlid Fadime Örgü op de vooravond van de lancering van Sporza ineens vragen heeft gesteld aan Medy van der Laan (staatssecretaris Media) over de doorgifte. Örgü profileert de afgelopen tijd als nieuw mediawoordvoerster voor de VVD met interessante standpunten. Op 22 januari 2004 ging de Tweede Kamer unaniem accoord (zonder beraadsslaging) met het wijzigingsvoorstel waardoor Sporza niet automatisch als verplicht door te geven VRT zender op de kabel als 'must carry' zender zou moeten. Het venijnige van dit wijzigingsbesluit is dat het verweven zat in het voorstel tot verlaging van de gelden voor de publieke omroepsector. Ook de Eerste Kamer ging unaniem accoord op 17 februari jl. In dat kader zijn de vragen van het VVD kamerlid enigszins opvallend, aangezien deze eerder zonder opmerkingen accoord ging met het wijzigingsvoorstel waardoor de distributieplicht voor Sporza niet meer de facto geldt. Los van dit alles heeft de VRT er echter ook voor gekozen om Sporza niet voor Nederland beschikbaar te stellen.'
  maandag 31 mei 2004 @ 13:41:29 #33
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19533575
quote:
Op maandag 31 mei 2004 13:34 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Hoeft niet, Petacchi heeft laten weten te gaan voor het groen in Parijs. Dus gaan we er ook vanuit dat die in Parijs aankomt.

Hij rijdt immers geen Vuelta. Althans heeft die zelf gezegd.
oh, super!
pi_19533597
quote:
Op maandag 31 mei 2004 12:59 schreef placebeau het volgende:
Ook leuk om weten: ze gaan over de muur van Geraardsbergen. Dan kunnen de Flandriens zich nog eens tonen. Er zit ook een stuk kasseistrook in een Noord-Franse rit.
Dat van de Muur wist ik niet, leuk te weten. Welke categorie istie?
Ik dacht dat er zelfs twee kasseistroken in een rit zaten.

Maar één keer de Muur of twee kasseistroken is wel wat anders dan een Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix. Hangt ook af van hoever ze van de finish zitten, kan dus evengoed een massasprint worden.

De eerste etappes rondom Luik/Namen, zitten daar eigenlijk veel klimmetjes in. Misschien dat de klassementrijders dan toch al eens proberen vroeg uit te halen. Zou leuk zijn.

Overigens gok ik voor de vlakke etappes ook op veel ritoverwinningen van Petacchie. Ik denk een stuk of 5.
  maandag 31 mei 2004 @ 13:44:00 #35
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_19533642
Het hele peleton over de Muur wordt wel lachen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_19533660
quote:
Op maandag 31 mei 2004 13:41 schreef Bartoli het volgende:
Missschien ook wel leuk om te weten voor de NL kijkers die graag Sporza gezien hadden. De VVD wil namelijk dat Sporza hier wel op de kabel komt. EN proberen dat nu ook te bewerkstelligen.

Tenminste als ik dat goed begrijp.

Sporza.....niet in Nederland!?

Zondag zullen Formule 1, de laatste etappe van de Giro d'Italia, het Tennis van Roland Garros nog op VRT TV 1 en VRT Canvas te zien zijn. Vanaf maandag zijn deze beide zenders goeddeels verschoond van sport. De sport zal bij de VRT worden geconcentreerd op de tijdelijke sportzender Sporza die t/m 3 september zal bestaan. Daarna zal de sport van de Vlaamse 'openbare' omroep terugkeren op VRT TV 1 en VRT Canvas. Voor liefhebbers van de Vlaamse wijze van sportberichtgeving is het een domper dat Sporza in Nederland niet beschikbaar wordt gesteld door de VRT. In Vlaanderen (inclusief Brussel) is de zender via de kabel te ontvangen alsmede via DVB-T (digitale ether). Laatstgenoemde biedt ook de mogelijkheid tot ontvangst in de grensregio's (Zeeuws Vlaanderen, het Zuidelijkste deel van Noord-Brabant en delen van Nederlands Limburg).
Opvallend is dat VVD-Tweede Kamerlid Fadime Örgü op de vooravond van de lancering van Sporza ineens vragen heeft gesteld aan Medy van der Laan (staatssecretaris Media) over de doorgifte. Örgü profileert de afgelopen tijd als nieuw mediawoordvoerster voor de VVD met interessante standpunten. Op 22 januari 2004 ging de Tweede Kamer unaniem accoord (zonder beraadsslaging) met het wijzigingsvoorstel waardoor Sporza niet automatisch als verplicht door te geven VRT zender op de kabel als 'must carry' zender zou moeten. Het venijnige van dit wijzigingsbesluit is dat het verweven zat in het voorstel tot verlaging van de gelden voor de publieke omroepsector. Ook de Eerste Kamer ging unaniem accoord op 17 februari jl. In dat kader zijn de vragen van het VVD kamerlid enigszins opvallend, aangezien deze eerder zonder opmerkingen accoord ging met het wijzigingsvoorstel waardoor de distributieplicht voor Sporza niet meer de facto geldt. Los van dit alles heeft de VRT er echter ook voor gekozen om Sporza niet voor Nederland beschikbaar te stellen.'
Ikke wil ook sporza op m'n kabel. Ik moet er niet aand enken om de Tour op NL te zien.
Aan de andere kant, Eurosport is wel OK, maar dan heb je die reclame steeds (en ik heb slecht beeld op Eurosport).
  maandag 31 mei 2004 @ 13:45:03 #37
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19533670
quote:
Op maandag 31 mei 2004 13:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat van de Muur wist ik niet, leuk te weten. Welke categorie istie?
Ik dacht dat er zelfs twee kasseistroken in een rit zaten.

Maar één keer de Muur of twee kasseistroken is wel wat anders dan een Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix. Hangt ook af van hoever ze van de finish zitten, kan dus evengoed een massasprint worden.

De eerste etappes rondom Luik/Namen, zitten daar eigenlijk veel klimmetjes in. Misschien dat de klassementrijders dan toch al eens proberen vroeg uit te halen. Zou leuk zijn.

Overigens gok ik voor de vlakke etappes ook op veel ritoverwinningen van Petacchie. Ik denk een stuk of 5.
muur is derde categorie, en het is nog een redelijk eind voor de aankomst. Maar je zult zeker renners hebben die zich er zullen laten opmerken.
pi_19533675
quote:
Op maandag 31 mei 2004 13:42 schreef Wombcat het volgende:

Zo'n ritten waren paar jaar geleden ook toen Wauters in het geel reed en toen was het Zabel die de sprint won van een uitegdund peloton.

Sprintje was trouwens bergop. Dus volledige pelotonnetjes krijg je niet.
pi_19533704
Trouwens Placebeau de Muur van Huy zit er in verwar je je niet met die???

heb nergens gelezen dat de Muur van Geraardsbergen erin zit want in die kanten komen ze niet geloof ik
  maandag 31 mei 2004 @ 13:49:01 #40
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19533770
Wuyts vertelde het, in de rit van waterloo naar het Franse grondgebied
  maandag 31 mei 2004 @ 13:50:57 #41
11923 I.R.Baboon
pi_19533821
Hoe staat het het trouwens met de Nederlandse verslaggeving? Ik had vorig jaar begrepen dat Mart wel weer eens terug zou kunnen komen, en dat zou heel goed nieuws zijn want nog een jaar Herbert is natuurlijk funest.
pi_19533834
quote:
Op maandag 31 mei 2004 13:49 schreef placebeau het volgende:
Wuyts vertelde het, in de rit van waterloo naar het Franse grondgebied
ja van Waterloo naar Wasquehal maar dacht dat de Muur van Geraardsbergen als je het kaartje bekijkt meer naar links lag.

Maar goed het is wel leuk dat beide Muren erin zitten
  maandag 31 mei 2004 @ 13:55:56 #43
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19533944
quote:
Day 5. Tuesday, July 6
The Battle of Waterloo?
Waterloo was the site of one of the most famous battles in European history and it provides the start for the 195km stage to Wasquehal.

The Tour de France are expected to include the feared cobbled climb of the Muur van Geraardsbergen (don't get caught walking!) and once we know the final route we will either go there before the start or straight after to see the riders pass over it. Each rider is required to sign on each day and this provides a good opportunity to see the riders up close. The Team buses and support vehicles are usually close by and you should the able to compare the latest bikes as the Teams prepare for the start. After we see the cyclists on their way to Wasquehal it may be possible to go straight to Geraardsbergen. This will again depend on the final route being announced.
Dit is de eerste de beste bron die ik erover kon vinden

Wat is de officiele site van de tour toch slecht!
  maandag 31 mei 2004 @ 13:57:14 #44
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19533975
quote:
Op maandag 31 mei 2004 13:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ikke wil ook sporza op m'n kabel. Ik moet er niet aand enken om de Tour op NL te zien.
Aan de andere kant, Eurosport is wel OK, maar dan heb je die reclame steeds (en ik heb slecht beeld op Eurosport).
Ik hoop wel voor jullie dat jullie kunnen kijken, want naar het schijnt zal Johan Museeuw cocommentaar geven bij de tour
pi_19534020
quote:
Op maandag 31 mei 2004 13:55 schreef placebeau het volgende:

[..]

Dit is de eerste de beste bron die ik erover kon vinden
Ja ja ik geloof je wel maar nogmaals dan klopt die routemap op de site van de TDF en die van cn.com niet helemaal:

maandag 31 mei 2004 @ 14:00:02 #46
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19534045
niet echt hé, je hebt gelijk
pi_19534077
quote:
Op maandag 31 mei 2004 13:57 schreef placebeau het volgende:

[..]

Ik hoop wel voor jullie dat jullie kunnen kijken, want naar het schijnt zal Johan Museeuw cocommentaar geven bij de tour
Oh, dan hoeft 't niet meer (grapje).
Maar iets serieuzer: Museeuw, die praat altijd zo zacht en binnensmonds, moeten ze 'm wel goed instrueren of de microfoon ver in zijn strot duwen.
pi_19534172
quote:
Op maandag 31 mei 2004 13:45 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Zo'n ritten waren paar jaar geleden ook toen Wauters in het geel reed en toen was het Zabel die de sprint won van een uitegdund peloton.

Sprintje was trouwens bergop. Dus volledige pelotonnetjes krijg je niet.
Of nog iets langer geleden, toen je een soort LBL had, en Indurain iedereen op een hoopje reed, met Bruyneel in zijn wiel, die niet over mocht nemen van de ploegleider, maar toch op het eind voorbij Indurain sprintte om geel en etappe te pakken (waardoor ze vervolgens bij ONCE de rest van het jaar altijd Banesto tegen zich hadden).
  maandag 31 mei 2004 @ 14:07:08 #49
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19534210
quote:
Op maandag 31 mei 2004 14:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Oh, dan hoeft 't niet meer (grapje).
Maar iets serieuzer: Museeuw, die praat altijd zo zacht en binnensmonds, moeten ze 'm wel goed instrueren of de microfoon ver in zijn strot duwen.
Zo hoog zul je bedoelen, ja
pi_19534222
quote:
Op maandag 31 mei 2004 13:57 schreef placebeau het volgende:

[..]

beter Johan dan Herbert hé
  maandag 31 mei 2004 @ 14:08:37 #51
11923 I.R.Baboon
pi_19534251
quote:
Op maandag 31 mei 2004 14:07 schreef Bartoli het volgende:

[..]

beter Johan dan Herbert hé
Dat is geen argument. Ik hoor nog liever een stervende giraf commentaar geven dan Herbert.
pi_19534302
quote:
Op maandag 31 mei 2004 14:08 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat is geen argument. Ik hoor nog liever een stervende giraf commentaar geven dan Herbert.
dat zeg ik toch. Ik hoop liever ook dat Smeets dan in zijn uppie commentaar geeft.

Want Herbert nee danke. Daarom dat ik zeg dat ik dan liever Johan Museeuw als co-commentator heb (al moeten ze dan wel opschieten in de kamer met hun besluit over Sporza).
  maandag 31 mei 2004 @ 14:42:01 #53
11923 I.R.Baboon
pi_19535128
quote:
Op maandag 31 mei 2004 14:10 schreef Bartoli het volgende:

[..]

dat zeg ik toch. Ik hoop liever ook dat Smeets dan in zijn uppie commentaar geeft.

Want Herbert nee danke. Daarom dat ik zeg dat ik dan liever Johan Museeuw als co-commentator heb (al moeten ze dan wel opschieten in de kamer met hun besluit over Sporza).
Ik snap het, maar goed, ik denk dat Mart druk is met zijn avondprogramma (dat zou groter worden dan vorig jaar), en vorig jaar was dat erg relaxed. Dus dan kan het altijd 's avonds nog goedgemaakt worden.
pi_19535204
quote:
Op maandag 31 mei 2004 14:42 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik snap het, maar goed, ik denk dat Mart druk is met zijn avondprogramma (dat zou groter worden dan vorig jaar), en vorig jaar was dat erg relaxed. Dus dan kan het altijd 's avonds nog goedgemaakt worden.
das waar
  maandag 31 mei 2004 @ 14:46:27 #55
11923 I.R.Baboon
pi_19535260
Ik denk trouwens niet dat wij nog Sporza te zien krijgen, want aangenomen dat alle kabelnetten nu vol zijn (en dat is vast zo, anders hadden ze er wel een zender bijgegooid) betekent dit dus ook dat er één zender van de kabel af moet. En dat is vast heel moeilijk te regelen met contracten en zo.
pi_19535574
quote:
Op maandag 31 mei 2004 14:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik denk trouwens niet dat wij nog Sporza te zien krijgen, want aangenomen dat alle kabelnetten nu vol zijn (en dat is vast zo, anders hadden ze er wel een zender bijgegooid) betekent dit dus ook dat er één zender van de kabel af moet. En dat is vast heel moeilijk te regelen met contracten en zo.
dat ze zo'n programma's als preview tv of zo'n tell sell achtige zenders eraf gooien. Kijkt toch geen hond naar.
pi_19535694
Ik neem aan dat Rogers en Pecharroman ook zullen deelnemen namens QSD?

Van Michael Rogers verwacht ik namelijk nog het een en andere in met name de tijdritten.
  maandag 31 mei 2004 @ 15:07:02 #58
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_19535724
Dat wordt nog lastig volgen vanuit de VS.

Maar goed, keuze tussen het EK of Le Tour was niet al te moeilijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_19536076
quote:
Op maandag 31 mei 2004 15:05 schreef Leatherface het volgende:
Ik neem aan dat Rogers en Pecharroman ook zullen deelnemen namens QSD?

Van Michael Rogers verwacht ik namelijk nog het een en andere in met name de tijdritten.
Rogers wel.

Pecha normaal ook maar die komt nu pas terug van een blessure. Dus dat is ff afwachten
  maandag 31 mei 2004 @ 15:28:50 #60
11923 I.R.Baboon
pi_19536214
quote:
Op maandag 31 mei 2004 15:01 schreef Bartoli het volgende:

[..]

dat ze zo'n programma's als preview tv of zo'n tell sell achtige zenders eraf gooien. Kijkt toch geen hond naar.
Ja, maar daar zullen we wel geld voor krijgen.

Nou ja, afwachten maar...
  maandag 31 mei 2004 @ 23:38:44 #61
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_19550347
En derr Jan was vandaag 2de in de openingstijdrit van de Ronde Van Duitsland op een half minuutje van specialist Michael Rich.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 31 mei 2004 @ 23:49:06 #62
11923 I.R.Baboon
pi_19550595
Geheel tegen mijn principes, maar ik vrees dat ik deze zomer een duitser ga aanmoedigen.
  maandag 31 mei 2004 @ 23:50:25 #63
pi_19550642
Ik hoop hoe dan ook dat Armstrong zijn 6de niet wint, het zou een schande voor de wielersport zijn dat iemand als Armstrong zich naast legendes als Anquetil , Merckx , Hinault en Indurain zou kunnen plaatsen. Stuk voor stuk renners met een presence , stijl en vooral palmares waar Lance totaal niet aan kan tippen.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 00:13:02 #64
11923 I.R.Baboon
pi_19551160
Nou ja, Indurain vond ik ook een nogal saaie en degelijke renner, maar goed, Lance moet inderdaad NOOIT de 6e overwinning halen. Denk trouwens ook niet dat dat gaat gebeuren.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 00:15:58 #65
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19551222
quote:
Op maandag 31 mei 2004 23:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik hoop hoe dan ook dat Armstrong zijn 6de niet wint, het zou een schande voor de wielersport zijn dat iemand als Armstrong zich naast legendes als Anquetil , Merckx , Hinault en Indurain zou kunnen plaatsen. Stuk voor stuk renners met een presence , stijl en vooral palmares waar Lance totaal niet aan kan tippen.
ernaast staat hij toch al en dat mag hij ook van mij, hij mag er alleen niet boven komen.
Ik hoop heimelijk op een verrassende winnaar, een mayo of zo.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 00:31:11 #66
pi_19551558
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 00:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou ja, Indurain vond ik ook een nogal saaie en degelijke renner, maar goed, Lance moet inderdaad NOOIT de 6e overwinning halen. Denk trouwens ook niet dat dat gaat gebeuren.
Met Indurain spreken we toch ook over een grootse kampioen hoor, iemand die naast zijn 5 tour ook nog (najaars)klassiekers gewonnen heeft , die 2 giro's won , die op meerdere wk's op het podium stond, ...
Indurain was vooral misschien saai omdat hij zo ongenaakbaar was , iemand die gewéldige patatten kon uitdelen in de tijdritten én bergop , maar zolang men aan zijn gele trui niet raakte de rest lustig de ritoverwinningen liet uitvechten.
Indurain was ook in de moderne tijd nog iemand die gerust giro + tour , de rittenwedstrijden ertussen en een najaar tot aan het WK kon rijden en overal kon meestrijden om te winnen.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 00:31:33 #67
pi_19551564
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 00:15 schreef placebeau het volgende:

[..]

ernaast staat hij toch al en dat mag hij ook van mij, hij mag er alleen niet boven komen.
Ik hoop heimelijk op een verrassende winnaar, een mayo of zo.
Ik bedoelde ook erboven
pi_19552299
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 00:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Met Indurain spreken we toch ook over een grootse kampioen hoor, iemand die naast zijn 5 tour ook nog (najaars)klassiekers gewonnen heeft , die 2 giro's won , die op meerdere wk's op het podium stond, ...
Indurain was vooral misschien saai omdat hij zo ongenaakbaar was , iemand die gewéldige patatten kon uitdelen in de tijdritten én bergop , maar zolang men aan zijn gele trui niet raakte de rest lustig de ritoverwinningen liet uitvechten.
Indurain was ook in de moderne tijd nog iemand die gerust giro + tour , de rittenwedstrijden ertussen en een najaar tot aan het WK kon rijden en overal kon meestrijden om te winnen.
Nou, Lance heeft toch anders ook 2 klassiekers (Waalse Pijl + San Sebastian) gewonnen + een aantal ereplaatsen behaald. Het Wereldkampioenschap natuurlijk ook niet te vergeten.

Ik vind het wel een smetje op zijn carriere dat hij in de Giro nooit wat heeft laten zien.

Overigens was de lange van Pamplona alles behalve saai.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 01:14:54 #69
11923 I.R.Baboon
pi_19552411
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 01:09 schreef Leatherface het volgende:

[..]
Okee, Zenon Jaskula at graag wat glas, dus vergeleken met die man was iedereen saai, misschien is dat het.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 01:16:19 #70
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19552447
Armstrong heeft de mortirolo opgereden, samen met de wielertoeristen deze giro. Misschien il hij na zijn zesde tour wel eens de Giro?
pi_19552474
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 01:14 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Zenon Jaskula at graag wat glas

Anyway, ik vond Indurain een zeer boeiende en imposante atleet, maar goed, ieder zijn eigen mening, en daar valt niet over te twisten.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 01:18:30 #72
11923 I.R.Baboon
pi_19552496
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 01:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Een van de nutteloze feitjes die in mijn hoofd opgeslagen is. Stond ooit in een van de vlaamse kranten tijdens de tour (die moeten toch wat schrijven om die katernen vol te krijgen).
  dinsdag 1 juni 2004 @ 02:03:33 #73
pi_19553072
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 01:09 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nou, Lance heeft toch anders ook 2 klassiekers (Waalse Pijl + San Sebastian) gewonnen + een aantal ereplaatsen behaald. Het Wereldkampioenschap natuurlijk ook niet te vergeten.

Ik vind het wel een smetje op zijn carriere dat hij in de Giro nooit wat heeft laten zien.

Wat ik bedoel is dat Indurain er in slaagde dat gewoon te doen in de jaren terwijl hij de tour won ... En dat eigenlijk in een periode waarin de meeste renners al specialiseerden ...
pi_19554309
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 01:16 schreef placebeau het volgende:
Armstrong heeft de mortirolo opgereden, samen met de wielertoeristen deze giro. Misschien il hij na zijn zesde tour wel eens de Giro?
hij sloot het niet uit, maar geloof daar verder niet in dat hij dat doet
  dinsdag 1 juni 2004 @ 09:20:10 #75
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_19554551
quote:
Op maandag 31 mei 2004 14:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Er is ook een mozaïekkanaal, net als in België, dan kan die toch gebruikt worden .
sig verwijderd door FA
  dinsdag 1 juni 2004 @ 11:08:25 #76
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_19556532
quote:
Op maandag 31 mei 2004 15:01 schreef Bartoli het volgende:

[..]

In Vlaanderen komt ie in plaats van de mozaiek.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_19558726
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 01:18 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Een van de nutteloze feitjes die in mijn hoofd opgeslagen is. Stond ooit in een van de vlaamse kranten tijdens de tour (die moeten toch wat schrijven om die katernen vol te krijgen).
Hij heeft ook 'ns tijdens een tourjournaal een glas opgegeten.
pi_19579120
quote:
Op maandag 31 mei 2004 12:05 schreef zjroentje het volgende:
Even de bergetappes op een rijtje.

Etappe 10

[afbeelding]

Etappe 12

[afbeelding]

Etappe 13

[afbeelding]

Etappe 15

[afbeelding]

Etappe 17

[afbeelding]

Etappe 18

[afbeelding]

De zestiende etappe is dan nog de tijdrit op de Alpe d'Huez.

Bron: www.letour.fr
Hmm, vind de bergritten nog niet eens zo spannend

Etappe 10:

Weinig serieuze bergen zo te zien die echt het klassement kunnen openbreken.

Etappe 11 en 12

De enige 2 etappes met serieuze bergen op het einde volgens mij

Etappe 15

Ook een etappe waarin volgens mij het verschil niet gemaakt kan worden.

Etappe 17: Leuk begin, maar daarna nog 130 km met "lichte" beklimmingen volgens mij, grote verschillen zullen ws ook hier niet gemaakt worden aan de kop van het klassement

Etappe 18: Leuk midden gedeelte, maar na de laatste "col" nog 40 km afdaling met 1 klein puistje. Ook niet echt een rit om gaten te slaan.

Niet echt mijn idee van leuke bergritten.

Ik zou toch liever een Tour zien met een proloog dan 4 vlakke ritten, een ploegen tijdrit, een vlakke en nog een overgangs etappe. Dan een rustdag daarna 2 berg etappes met finish berg op op minimaal een eerste categorie col, maar liever HC, dan 2 overgangs etappes (zodat groepjes ook kansen krijgen op ritzeges) dan weer 2 vlakke ritten, dan de individuele tijdrit, een rustdag, een vlakke rit, een overgangs etappe, en dan "gemiddelde" bergrit met finish in een dal. en dan nog 2 bergritten weer finish bergop op zware cols en daarna een transfer om de volgende dag te finishen in parijs.

Want ik zie geen mogelijkheid dat een pure klimmer op het parkoer van dit jaar de tour zal kunnen winnen en dat is toch erg jammer. Ik zie liever pure klimmers strijden met armstrong/ullrich en dat zal voor de eindzege denk ik niet gaan op dit parkoers. Ik vind dit parcours een beetje gemaakt zelfs voor een armstrong/ullrich gevecht. dan voor een gevecht tussen tijdrijder/klimmers en de echte pure klimmers
pi_19579147
Ik ben voor Jan Ullirch.
pi_19581349
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 02:29 schreef Steijn het volgende:
Ik ben voor Jan Ullirch.
Ik ook.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_19585648
er is ook nog een klimtijdrit naar Alpe D'Huez en die gaat wel verschillen opleveren
pi_19585666
al hoop ik voor de spanning van niet.
  woensdag 2 juni 2004 @ 13:25:29 #83
11923 I.R.Baboon
pi_19586510
Ik vrees van wel.
  woensdag 2 juni 2004 @ 14:06:02 #84
pi_19587664
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 13:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vrees van wel.
Ja dat denk ik ook, Mayo gaat echt en gat slaan die dag
pi_19593118
Ik vind ook wel dat dat moet, de echte klimmers moeten net zoveel kans hebben dan de tijdrijders/klimmers. het huidige parcours valt me iig erg tegen
  donderdag 3 juni 2004 @ 08:14:46 #86
67640 SaintOfKillers
pi_19607864
Ik las net nog een interview met Christophe Brandt. Die denkt zelf dat van de top 10 uit de Giro enkel Cunego (misschien) de top 10 in de Tour zou kunnen halen. Die schat het verschil tussen beide rondes dus zeer groot in.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 3 juni 2004 @ 08:21:31 #87
pi_19607909
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 08:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik las net nog een interview met Christophe Brandt. Die denkt zelf dat van de top 10 uit de Giro enkel Cunego (misschien) de top 10 in de Tour zou kunnen halen. Die schat het verschil tussen beide rondes dus zeer groot in.
Nooit geweten dat Brandt zo'n wijs man was, maar ik denk dat hij wel eens gelijk kan hebben. Getuigd natuurlijk ook van zelf kennis dat hij weet dat hij met deze mannen wel mee kan rijden, maar in de tour weet hij dat hij kansloos is.
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:16:34 #88
11923 I.R.Baboon
pi_19609654
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 08:21 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

Nooit geweten dat Brandt zo'n wijs man was, maar ik denk dat hij wel eens gelijk kan hebben. Getuigd natuurlijk ook van zelf kennis dat hij weet dat hij met deze mannen wel mee kan rijden, maar in de tour weet hij dat hij kansloos is.
Nou ja, ik kan me Addy Engels nog herinneren, die reed (volgens mij 2 jaar geleden) ook een heel fatsoenlijke Giro en die zakte ook door het ijs in de tour, dus ik denk inderdaad dat Brandt wel gelijk heeft wat dat betreft.
pi_19609715
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:16 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou ja, ik kan me Addy Engels nog herinneren, die reed (volgens mij 2 jaar geleden) ook een heel fatsoenlijke Giro en die zakte ook door het ijs in de tour, dus ik denk inderdaad dat Brandt wel gelijk heeft wat dat betreft.
En wat heeft Savoldelli in de Tour laten zien?
pi_19609803
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 08:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zit wat in. Met name de tijdrit van Giro toppers als Cunego en Simoni is zeer matig. Ze zitten trouwens ook helemaal niet aërodynamisch op hun fiets ofzo.... zet ze een dagje in een windtunnel en ze gaan een heel stuk harder al. Ik snap echt niet dat ze daar niet wat meer aandacht aan besteden
Vrijwillig gebanned
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:38:35 #91
11923 I.R.Baboon
pi_19610048
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:20 schreef Leatherface het volgende:

[..]

En wat heeft Savoldelli in de Tour laten zien?
Een paar mooie afdalingen.

Maar goed, dit verhaal geldt ook voor Gotti, bijvoorbeeld, en ik denk dat het nog wel voor een heel aantal mensen op zal gaan.
  donderdag 3 juni 2004 @ 11:09:55 #92
67640 SaintOfKillers
pi_19610686
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:16 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Of Rik Verbrugghe. In de Tour wel al een rit gewonnen, maar in een klassement nog niet al te veel potten gebroken. In de Giro werd die al 7e en met wat meer geluk had hij zelfs 5de kunnen eindigen.
pi_19610928
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 11:09 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Of Rik Verbrugghe. In de Tour wel al een rit gewonnen, maar in een klassement nog niet al te veel potten gebroken. In de Giro werd die al 7e en met wat meer geluk had hij zelfs 5de kunnen eindigen.
Brandt zelf is een voorbeeld van die constant in beide ronde kan rijden.

Nu 14e in de Giro, vorig jaar ook al top 20 geloof ik en was als eens in de top 35 van de Tour.

Opzicht niet eens zo slecht
  donderdag 3 juni 2004 @ 11:34:45 #94
72386 heropscyho
doodoo queen
pi_19611321
Hoop echter dat Armstrong zijn 6de niet mag winnen, zoals al de vorige keer werd verteld behoord hij niet tot een superieure klasse. Wil niet weg nemen dat hij niet goed en sterk is, maar hij mag zich niet boven de grootre vijf bevinden.!!

Tenslotte waren het de grote vijf die niet alleen de tour de france wonnen maar alles daarom heen! En vooral Eddie Merkx, die heeft alles gewonnen wat er te winnen viel._O_

Vindt het aan de ene kant niet leuk dat Armstrong zich alleen aan het richten is op de tour de france, Als hij zich wil bewijzen, dan moet hij het hele jaar door rijden zoals zijn naaste concurrenten doen. Overigens ben ik een groot liefhebber van "Der Jan" en "Vino"

Er moet dit jaar meer aangevallen worden, denk ook niet dat hij het redt, vorig jaar was lance breekbaar en dat weten ze.
"A little dirty doodoo, To see trough you"
  donderdag 3 juni 2004 @ 11:59:52 #95
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19611967
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 11:09 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Verbrugghe heeft zich ook in de bus gevestigd in de tour, en in de grio voor een klassement gegaan.
Ik denk dat Gonchar en Popovych, de betere tijdrijders van de Giro, ook wel nog een klassement zouden kunnen neerzetten in de tour.
  donderdag 3 juni 2004 @ 12:02:53 #96
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_19612038
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 02:29 schreef Steijn het volgende:
Ik ben voor Jan Ullirch.
Ik ben voor Michael Boogerd
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 3 juni 2004 @ 12:05:02 #97
50936 The_Hives
pi_19612099
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 12:02 schreef Doekes het volgende:

[..]

Ik ben voor Michael Boogerd
Die rijdt niet
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_19612137
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 12:05 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Die rijdt niet
Oh?
sig verwijderd door FA
  donderdag 3 juni 2004 @ 12:12:22 #99
50936 The_Hives
pi_19612318
iig niet in de tour
Fok! Federatie
  donderdag 3 juni 2004 @ 12:13:45 #100
pi_19612358
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 12:05 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Die rijdt niet
Oh?

Van www.michaelboogerd.nl
quote:
Verkenning Alpenritten Tour 2004.

Afgelopen week heeft Michael samen met Levi Leipheimer, Michael Rasmussen, en Erik Dekker enkele Alpenritten van de Tour 2004 verkend. Ook Erik Breukink was erbij. "De vierdaagse training was nuttig. Natuurlijk weten ze wel wat de Alpen zijn. Zo nieuw is het niet. Maar er zijn toch wat klimmetjes die je niet echt kent en die je nu een keer rijdt. Dan kom je niet voor verrassingen te staan. Vooral de 17e etappe had nog wel kleine geheimpjes. Dat is de etappe naar Le Grand Bornand. De Glandon en de Madeleine zijn wel bekend. Maar daarna heb je nog wat klimmetjes. Die lijken een stuk minder moeilijk, maar daar zat heel wat klimwerk in," aldus Erik Breukink. Het viertal heeft o.a.ook de klimtijdrit naar de top van de Alpe d'Huez verkend, die op 12 juli op het programma staat.
pi_19612380
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 12:12 schreef The_Hives het volgende:
iig niet in de tour
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_19612386
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 12:12 schreef The_Hives het volgende:
iig niet in de tour
Dat is nieuw voor mij. Ik weet wel dat hij niet voor het klassement gaat, maar dat hij helemaal niet meedoet lijkt me sterk..
sig verwijderd door FA
  donderdag 3 juni 2004 @ 12:14:48 #103
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19612392
Hij moet maken dat hij fris genoeg is om de wereldbeker te winnen
  donderdag 3 juni 2004 @ 12:15:56 #104
50936 The_Hives
pi_19612428
Ehh,

ben ik nou gek .

Ik dacht dat ik een interview gehoord of gelezen heb waarin hij dat zei.
Fok! Federatie
  donderdag 3 juni 2004 @ 12:26:34 #105
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_19612641
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 00:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik keek altijd graag naar Indurain maar je praat nu wel onzin...

Indurain werd nooit wereldkampioen... Lance wel...
Indurain won nooit een klassieker, zelfs nooit op het podium... Lance volgens mij zelfs zo'n 10 keer...
Ik denk dat Lance nu al niet onderdoet voor een Indurain... Helemaal niet als hij zijn 6e wint.
pi_19612714
Lance
Lance is gewoon DE man, perfect met z'n sport bezig! Super atleet
Hem vergelijken met Merckx is niet eerlijk, we leven nu in een andere tijd.
Vrijwillig gebanned
  donderdag 3 juni 2004 @ 12:55:44 #107
pi_19613259
Laten we wel wezen, hoe dacht iedereen over Indurain toen hij zijn 5de gewonnen had. Niemand vond dat hij kon tippen aan de anderen uit het illustere rijtje. Nu staat Lance 5 jaar op eenzame hoogt en denkt weer iedereen hetzelfde. Zoals hierboven beschreven, hij is op en top super atleet. Dat het een klootzak in de omgang is doet nog niets af aan het feit dat hij een absolute topper is!!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 juni 2004 @ 13:39:38 #108
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_19614379
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 12:26 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik keek altijd graag naar Indurain maar je praat nu wel onzin...

Indurain werd nooit wereldkampioen... Lance wel...
Indurain won nooit een klassieker, zelfs nooit op het podium... Lance volgens mij zelfs zo'n 10 keer...
Ik denk dat Lance nu al niet onderdoet voor een Indurain... Helemaal niet als hij zijn 6e wint.
indurain won 2 maal de giro, werd wereldkampioen tijdrijden, verbeterde het wereld uur record en eindigde meerdere malen op het podium tijdens de wk wegwedstrrijd.

armstrong haalde volgens mij bij lange na geen 10 podia boij wb wedsrtijden

bovendien heeft indurain olympisch goud
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 3 juni 2004 @ 13:47:06 #109
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19614562
Armstrong heeft in de jaren voor zijn Tourzeges en kankerperikelen en zo ondermeer de Waalse pijl, het wereldkampioenschap en de classica sebastian gewonnen.
Maar eens hij zich is gaan toeleggen op de ronde van Frankrijk, had hij voor de andere wedstrijden niet zoveel interesse mee. En dat stoort me wel wat.
pi_19614578
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 13:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]

indurain won 2 maal de giro, werd wereldkampioen tijdrijden, verbeterde het wereld uur record en eindigde meerdere malen op het podium tijdens de wk wegwedstrrijd.

armstrong haalde volgens mij bij lange na geen 10 podia boij wb wedsrtijden

bovendien heeft indurain olympisch goud
Indurain heeft overigens wel degelijk een klassiekers gewonnen: San Sebastian.

Maar al met al vind ik dat Lance Armstrong en Miguel Indurain weinig voor elkaar onderdoen.
  donderdag 3 juni 2004 @ 14:40:29 #111
67640 SaintOfKillers
pi_19615872
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 12:55 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Laten we wel wezen, hoe dacht iedereen over Indurain toen hij zijn 5de gewonnen had. Niemand vond dat hij kon tippen aan de anderen uit het illustere rijtje. Nu staat Lance 5 jaar op eenzame hoogt en denkt weer iedereen hetzelfde. Zoals hierboven beschreven, hij is op en top super atleet. Dat het een klootzak in de omgang is doet nog niets af aan het feit dat hij een absolute topper is!!
Dat rijtje wil eigenlijk toch weinig zeggen, vind ik. Ik vind dat Merckx en Hinault sowieso een eind boven Anquetil, Indurain en Armstrong uitsteken qua uitstraling en gewoon meesterschap.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 juni 2004 @ 15:58:35 #112
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_19617790
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 13:47 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar al met al vind ik dat Lance Armstrong en Miguel Indurain weinig voor elkaar onderdoen.
oke, dat wist k niet, k was trouwens ook niet diegene die dat ontkende.

maar aangezien ze nix voor elkaar onderdoen gun ik het armstrong ook niet om een 6e te winnen
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_19617908
Ik hoop dat Armstrong deze zomer zijn 6e wint, en het in 2005 wat relaxter doet en wat klassiekers, de Giro en de Vuelta rijdt (en wint).
Vrijwillig gebanned
pi_19617961
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 12:15 schreef The_Hives het volgende:
Ehh,

ben ik nou gek .

Ik dacht dat ik een interview gehoord of gelezen heb waarin hij dat zei.
Boogerd start ook maar gaat niet voor een klassement
pi_19618323
Ik hoop overigens ook niet dat Lance zijn 6e wint.

Zoals de vaste sport - fokkers wel weten ben ik bepaald geen fan van de Texaan, en als iemand 6e Tours had moeten winnen was dat Eddy of anders Hinault.

Maar diepe buiging als het hem wel lukt.
pi_19618505
Overigens, met iets meer mazzel had Ullrich er al wel 6 kunnen hebben:

'96 had ie al kunnen hebben als Riis voor hem had gereden
'97 heeft ie natuurlijk
'98 heeft ie verloren op 1 etappe door hongerklop / te koud
'99 had ie iets aan z'n knie, maar won ie de Vuelta en in '99 was Armstrong echt nog niet onklopbaar
2000 had ie LA ook kunnen hebben
in 2001 en 2002 was Armstrong op z'n sterkst en imo echt onklopbaar
Als Der Jan in 2003 in de Alpe d'Huez er dichter bij had gezeten (maar hij was ziek) had ie 2003 ook kunnen winnen.

Oke..... als als als, maar ik bedoel dat t ook een kwestie van geluk is.
Vrijwillig gebanned
pi_19618617
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:26 schreef MartinusMagnus het volgende:

'97 heeft ie natuurlijk
'99 had ie iets aan z'n knie, maar won ie de Vuelta en in '99 was Armstrong echt nog niet onklopbaar
Als Der Jan in 2003 in de Alpe d'Huez er dichter bij had gezeten (maar hij was ziek) had ie 2003 ook kunnen winnen.

Idd wel heel erg hypothetisch

Maar in 2000 was Lance IMO ook verreweg de sterkste, zoals hij toen in de eerste Pyreneeenrit gas gaf
  donderdag 3 juni 2004 @ 16:31:37 #118
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19618677
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:19 schreef Leatherface het volgende:

Zoals de vaste sport - fokkers wel weten ben ik bepaald geen fan van de Texaan, en als iemand 6e Tours had moeten winnen was dat Eddy of anders Hinault.

Maar diepe buiging als het hem wel lukt.
Als Armstrong een beetje respect heeft, dan begint hij niet eens aan deze tour de France
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 juni 2004 @ 16:36:18 #119
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_19618823
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:26 schreef MartinusMagnus het volgende:

'97 heeft ie natuurlijk

als indurain een jaar voor zn eerste tour overwinning niet had hoeven te knechten voor Delgado had hij die ook gewonnen en had ie nou op 6 kunnen staan
DeLuna vindt me dik ;(
pi_19618872
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:29 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar in 2000 was Lance IMO ook verreweg de sterkste, zoals hij toen in de eerste Pyreneeenrit gas gaf
Hautacam toch? Otxoa, regen? Memories....
Vrijwillig gebanned
pi_19618901
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:37 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]

Hautacam toch? Otxoa, regen? Memories....
Exactly.
pi_19618995
Nog verder denken.... Alberto Elli in 't geel? Of was dat '99?
Vrijwillig gebanned
pi_19619061
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:41 schreef MartinusMagnus het volgende:
Nog verder denken.... Alberto Elli in 't geel? Of was dat '99?
Was in die Tour, weet echter niet zeker of Elli tot die rit nog het geel doreg.
pi_19619106
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:44 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Was in die Tour, weet echter niet zeker of Elli tot die rit nog het geel doreg.
Als dat idd in 2000 was weet ik zeker dat Elli de dag van de eerste bergetappe nog in t geel startte.
Vrijwillig gebanned
  donderdag 3 juni 2004 @ 16:50:25 #125
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_19619259
precies over een maad begint het!

(verkapt tvp reactie)
Powered by Garmin Etrex Legend
  donderdag 3 juni 2004 @ 17:06:24 #126
pi_19619704
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:50 schreef drelletje het volgende:
precies over een maad begint het!

(verkapt tvp reactie)
Als het zo doorgaat zitten we over een maand al vol!
pi_19620240
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 17:06 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

Als het zo doorgaat zitten we over een maand al vol!
Vorig jaar ging het ook hard.

Toen hadden we voor het begin van de Tour al zo'n 2 topics vol.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 juni 2004 @ 18:05:24 #128
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_19621011
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 17:27 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Vorig jaar ging het ook hard.

Toen hadden we voor het begin van de Tour al zo'n 2 topics vol.
dat lukt makkelijk, zeker als dadelijk de tour selecties bekend worden
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 3 juni 2004 @ 18:28:55 #129
67640 SaintOfKillers
pi_19621427
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:19 schreef Leatherface het volgende:

Armstrong telt niet mee. Enkel de renners die alle 3 de grote rondes gewonnen hebben. Dus enkel Merckx, Hinault, Anquetil en Gimondi.
  donderdag 3 juni 2004 @ 21:56:26 #130
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_19625988
Ik vrees toch weer voor de overmacht van Armstrong dit jaar.

Voornaamste uitdagers zijn Hamilton en Ullrich. Maar ik zie nog een kanshebber: Jörg Jaksche.
Rijdt nu bij CSC en Riis heeft op een of andere manier de zaakjes uitstekend voor elkaar.

Beloki is (bijna?) nog erger uit vorm dan Kluivert bij het voetbal. Zie ik absoluut niet terugkomen.
a.k.a. Sikko
pi_19626086
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 21:56 schreef Dieptriest het volgende:

Voornaamste uitdagers zijn Hamilton en Ullrich. Maar ik zie nog een kanshebber: Jörg Jaksche.
Rijdt nu bij CSC en Riis heeft op een of andere manier de zaakjes uitstekend voor elkaar.

Beloki is (bijna?) nog erger uit vorm dan Kluivert bij het voetbal. Zie ik absoluut niet terugkomen.
Beloki is ook geen vergelijking die kent een hoop problemen dit jaar. Terugkomen van die val, daarna weer gevallen en heeft net als zijn broertje Gorka astmatische problemen.

Het verdere artikel is hier te lezen: http://www.velonews.com/race/int/articles/6207.0.html
pi_19632801
Bobby Julich? Helemaal opgeleefd bij Riis
Vrijwillig gebanned
pi_19633056
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 09:11 schreef MartinusMagnus het volgende:
Bobby Julich? Helemaal opgeleefd bij Riis
Idd, Riis heeft daar een aardig team samengesteld.

Met Jaksche, Basso en Julich kun je toch wel spreken van een sterk blok.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 10:38:35 #134
67640 SaintOfKillers
pi_19633816
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 09:39 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Idd, Riis heeft daar een aardig team samengesteld.

Met Jaksche, Basso en Julich kun je toch wel spreken van een sterk blok.
Alleen jammer dat Hamilton daar niet meer bijhoort.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 13:12:52 #135
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_19637532
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 21:56 schreef Dieptriest het volgende:

Moet Jaksche niet knechten voor Basso?
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 13:42:36 #136
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_19638184
Vandaag de WielerRevue Tourspecial binnengekregen
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_19640085
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 13:42 schreef Keano het volgende:
Vandaag de WielerRevue Tourspecial binnengekregen
*binnenkort naar de winkel gaat rennen
Vrijwillig gebanned
  vrijdag 4 juni 2004 @ 16:42:49 #138
95437 O-DOG
en un momento dado...
pi_19642954
is al bekend wie er allemaal voor de Rabobank meegaan?
The death of one man is a tragedy
The death of a million is just a statistic
pi_19645151
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 16:42 schreef O-DOG het volgende:
is al bekend wie er allemaal voor de Rabobank meegaan?
nee wordt pas na de Dauphine bekendgemaakt

Leipheimer, Dekker, Boogerd en Rasmussen zekerheden
  vrijdag 4 juni 2004 @ 18:07:51 #140
95437 O-DOG
en un momento dado...
pi_19645242
en Freire waarschijnlijk ook wel
pi_19645358
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 18:07 schreef O-DOG het volgende:
en Freire waarschijnlijk ook wel
Als Freire zelf zin heeft.

Maar geloof dat Freire het nog niet wist en liever neigde niet te gaan omzo te najaarsklassiekers te gaan voorbereiden.

Want hij en/of boogerd kunnen nog steeds de WB winnen
pi_19657963
Ik denk dat de rancune Heras tot goeie prestaties zal drijven.
pi_19658040
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 10:06 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk dat de rancune Heras tot goeie prestaties zal drijven.
zekers ze zijn iig nu al aardig aan het warmdraaien zowel in Duitsland met Hruska, Davis en De Galdeano en in de Bici Basca met Vicioso, Heras en Gil.
pi_19658079
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 10:15 schreef Bartoli het volgende:

[..]

zekers ze zijn iig nu al aardig aan het warmdraaien zowel in Duitsland met Hruska, Davis en De Galdeano en in de Bici Basca met Vicioso, Heras en Gil.
En Nozal, gaat die ook naar de Tour?
pi_19658240
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 10:18 schreef Leatherface het volgende:

[..]

En Nozal, gaat die ook naar de Tour?
geen idee.
pi_19658895
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 10:38 schreef Bartoli het volgende:

[..]

geen idee.
Als ik Manolo Saiz was zou ik hem wel meenemen met het oog op de ploegentijdrit.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 16:11:43 #147
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_19664260
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 13:47 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ikwil je integriteit niet in twijfel trekken maar weet je dat zeker? Ik kan het nergens vinden namelijk...
pi_19664324
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 16:11 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ikwil je integriteit niet in twijfel trekken maar weet je dat zeker? Ik kan het nergens vinden namelijk...
http://sports123.com/rcy/m-clss.html 1990 dus...

Geen idee of ie toen in de WB zat, maar dat terzijde.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 16:22:39 #149
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19664453
Hij heeft trouwens ook twee jaar na elkaar parijs Nice gewonnen
  zaterdag 5 juni 2004 @ 22:54:47 #150
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_19672902
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 13:12 schreef wimpie-bosboom het volgende:

[..]

Moet Jaksche niet knechten voor Basso?
Hij lijkt een vrije rol te hebben dit jaar. Jaksche heeft volgens mij ook een betere tijdrit in de benen.
Vorig jaar heeft ie minuten verloren door op Beloki te wachten, en in de eerder etappe's heeft ie toen moeten knechten. Hij kan dus echt wel kort in het klassement rijden
a.k.a. Sikko
  zaterdag 5 juni 2004 @ 23:00:20 #151
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_19673048
Overigens is een van mijn favoriete tourmanagerspellen ook weer online: http://www.dvhn.nl/ploegleider

Je werkt met een vast team die je moet samenstellen van 10.000 UCI punten (9 renners + 5 reserve"s) , je hoeft dus niet dagelijks te wisselen....

Nu rondemaster en de onvolprezen fok tourmanager nog...
a.k.a. Sikko
pi_19673089
Ulrich gaat niet uitrijden. .
pi_19673241
Hoezo niet? Meestal wordt 'ie 2e als 'ie de tour rijdt, behalve als 'ie 'm wint.
pi_19673323
Omdat zijn vorm nu slechter dan ooit is, gezien de nog resterende tijd tot het begin van de Tour.
pi_19673367
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 23:11 schreef Modus het volgende:
Omdat zijn vorm nu slechter dan ooit is, gezien de nog resterende tijd tot het begin van de Tour.
wordt wel 7e in de Ronde van Duitsland, was 2e in de Tijdrit.

Al 5e in een duitse klimkoers.

Hij is zeker op de weg terug. Met een goeie Ronde van Zwitserland erbij en Ulle staat er.
pi_19673450
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 23:12 schreef Bartoli het volgende:

[..]

wordt wel 7e in de Ronde van Duitsland, was 2e in de Tijdrit.

Al 5e in een duitse klimkoers.

Hij is zeker op de weg terug. Met een goeie Ronde van Zwitserland erbij en Ulle staat er.
Persies. Ullrich staat er wel weer in de Tour.
pi_19673724
We'll see. Denk niet dat ie Armstrong net zoveel tegengas kan geven als vorig jaar. .
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 juni 2004 @ 23:43:20 #158
862 Arcee
Look closer
pi_19674098
quote:
Op maandag 31 mei 2004 23:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Helemaal mee eens! Niettemin buitengewoon knap om 6 keer de Tour de France te winnen natuurlijk, maar ik hoop van harte dat 't 'm niet lukt.

Overigens is het met name Merckx waarvan ik het jammer zou vinden als Lance er voorbij zou gaan, qua Tour-overwinningen. Eigenlijk zou niemand boven Merckx mogen staan in welk wielerrijtje dan ook.
quote:
Op zondag 30 mei 2004 20:15 schreef Wombcat het volgende:
Ploegmaat van Ullrich: Vinokourov. Heeft al gezegd dat 'ie de Tour wil winnen. Interessante gedachte daarbij is dat 'ie vorig jaar zei dat 'ie op het podium wilde komen, en dat deed. Hij daalt vaak de doelen die hij zichzelf stelt! Kan 'ie verassen en idd de Tour winnen.
Ik vind Vinokourov minder dan vorig jaar in de aanloop naar de Tour. Waarom denkt een aantal mensen dat-ie dit jaar beter is in de Tour?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 juni 2004 @ 23:46:07 #159
862 Arcee
Look closer
pi_19674173
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 23:27 schreef Modus het volgende:
We'll see. Denk niet dat ie Armstrong net zoveel tegengas kan geven als vorig jaar. .
Dat denk ik eigenlijk ook, helaas. Maar laten we hopen dat-ie 't wel kan.

Der Jan
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_19674466
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 23:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Niettemin buitengewoon knap om 6 keer de Tour de France te winnen natuurlijk, maar ik hoop van harte dat 't 'm niet lukt.

Overigens is het met name Merckx waarvan ik het jammer zou vinden als Lance er voorbij zou gaan, qua Tour-overwinningen. Eigenlijk zou niemand boven Merckx mogen staan in welk wielerrijtje dan ook.
[..]

Ik vind Vinokourov minder dan vorig jaar in de aanloop naar de Tour. Waarom denkt een aantal mensen dat-ie dit jaar beter is in de Tour?
Ik heb niet zoveel van 'm gehoord de laatste tijd (qua prestaties dan). Maar in de winter zei 'ie dat 'ie zich meer op de tour wilde richten en van 't voorjaar las ik in een interview dat 'ie de tour wilde winnen.
Ennuh: wat ik al zei: hij haalt best vaak de doelen die hij zich stelt. Vorig jaar bv. de Amstel Gold Race, die hij wilde winnen voor Kivilev, en 3e in de tour nadat 'ie na de voorjaarsklassiekers had gezegd dat 'ie op 't podium wilde komen in de tour. Toen dacht ik ook dat 'ie dat nooit zou redden. Ga ik nu niet zeggen, vooral omdat er niet zo heel veel vlakke tijdrit (minder als vorig iig) in de tour zit.
pi_19675155
Ben geen diehard wielren-fan, maar altijd leuk om de Tour te volgen!

*tvp* dus
  zondag 6 juni 2004 @ 00:35:03 #162
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19675294
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 23:00 schreef Dieptriest het volgende:
Overigens is een van mijn favoriete tourmanagerspellen ook weer online: http://www.dvhn.nl/ploegleider

Je werkt met een vast team die je moet samenstellen van 10.000 UCI punten (9 renners + 5 reserve"s) , je hoeft dus niet dagelijks te wisselen....

Nu rondemaster en de onvolprezen fok tourmanager nog...
er komt natuurlijk ook nog een fok!tourmanager !
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 juni 2004 @ 00:35:51 #163
862 Arcee
Look closer
pi_19675300
quote:
Op zondag 6 juni 2004 00:35 schreef placebeau het volgende:
er komt natuurlijk ook nog een fok!tourmanager !
Dat zegt-ie toch ook.
  zondag 6 juni 2004 @ 00:38:46 #164
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19675360
quote:
Op zondag 6 juni 2004 00:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat zegt-ie toch ook.
ah, nu je het zegt
(maar er kan geen reclame genoeg zijn )
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 juni 2004 @ 00:56:27 #165
862 Arcee
Look closer
pi_19675678
quote:
Op zondag 6 juni 2004 00:38 schreef placebeau het volgende:
ah, nu je het zegt
(maar er kan geen reclame genoeg zijn )
Dat is waar. De Fok!Tourmanager roeleert.
  zondag 6 juni 2004 @ 13:48:04 #166
30919 mitt
Michael Corleone
pi_19682037
Wat een fantastische Tour zou het kunnen gaan worden..

Armstrong en Ullrich

en wat te denken van Hamilton, die zeker op het podium gaat komen..
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zondag 6 juni 2004 @ 13:51:55 #167
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_19682119
Is de ploeg van de Rabobank al bekend?
  zondag 6 juni 2004 @ 13:54:51 #168
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19682184
quote:
Op zondag 6 juni 2004 13:48 schreef mitt het volgende:
Wat een fantastische Tour zou het kunnen gaan worden..

Armstrong en Ullrich

en wat te denken van Hamilton, die zeker op het podium gaat komen..
En Heras, en Mayo, en Vino, en Jaksche
Het wordt volgens mij nog boeiender als vorig jaar.
pi_19683347
quote:
Op zondag 6 juni 2004 13:54 schreef placebeau het volgende:

[..]

En Heras, en Mayo, en Vino, en Jaksche
Het wordt volgens mij nog boeiender als vorig jaar.
Nou, één ding weet ik wel zeker. Allemaal gaan ze niet op het podium komen (hooguit 5 van de genoemde namen: 1e 3, bollekes en groene trui, maar groen gaat meestal naar een sprinter).

Maar idd. Er zijn dit jaar veel kanshebbers, dacht ik zo.
Hoewel ik Jaksche nog niet direct een kanshebber wil noemen, wel een outsider.
Zubeldia ook niet vergeten!
  dinsdag 8 juni 2004 @ 00:22:33 #170
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_19718240
Davide Rebellin laat volgende maand
de Tour de France aan zich voorbijgaan.
De Italiaan van het Duitse Gerolsteiner
wil zich op de laatste wedstrijden om
de wereldbeker richten.

Rebellin,dit jaar winnaar van de Amstel
Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik,gaat
in het WB-klassement aan de leiding
voor Michael Boogerd.

"Ik wil in augustus in vorm zijn,daarom
laat ik de Tour schieten.Naast de WB
wil ik me ook nog richten op het WK in
Verona en de Olympische Spelen",aldus
de Italiaan.

Bron: TT.
sig verwijderd door FA
pi_19722345
Wie gaat er naar een etappe toe om te kijken?

Ik denk dat ik dit jaar weer naar de d'Huez ga, net als vorig jaar (zie http://home.tiscali.nl/fietsvakantie/.

Hoe ik daar heen ga? Op de fiets natuurlijk! (http://forum.fok.nl/topic/556581
pi_19723680
Verstandig besluit van Rebellin.
pi_19724048
Weet iemand of je die Live Strong armbandjes ( http://store.laf.org/catalog/index.php?cPath=19&track_id=LACOM ) ook in NL kunt kopen?
Vrijwillig gebanned
  dinsdag 8 juni 2004 @ 14:56:07 #174
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_19728278
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:27 schreef achterop23 het volgende:
Wie gaat er naar een etappe toe om te kijken?

Ik denk dat ik dit jaar weer naar de d'Huez ga, net als vorig jaar (zie http://home.tiscali.nl/fietsvakantie/.

Hoe ik daar heen ga? Op de fiets natuurlijk! (http://forum.fok.nl/topic/556581
Leuk verhaal van die 3 beklimmingen van de Ventoux erg knap gedaan.
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  dinsdag 8 juni 2004 @ 23:51:53 #175
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_19742081
Hmm..Der Jan gaat dit jaar historie schrijven door ervoor te zorgen dat Lance niet z´n 6´de titel kan pakken. Volgens mij speelt Der jan "verstoppertje" Vino gaat het brengen. Maar vergeet ook Simoni nog niet hoor! Dit moet nog steeds z´n jaar goed maken!! lance heeft niet zo´n sterk team als voorgaande jaren. Trouwens ik gun het Armstrong ook niet!
Begin bij het begin en eindig nooit!
pi_19742328
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 23:51 schreef Letterman het volgende:
lance heeft niet zo´n sterk team als voorgaande jaren.
Gewaagde uitspraak.

Azevedo is volgens mij toch wel een redelijk alternatief voor Heras, maar goed, we zullen zien.

Ik vraag me wel af of ze die Benjamin Noval ook mee zullen nemen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 9 juni 2004 @ 01:19:31 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_19743852
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 23:51 schreef Letterman het volgende:
Hmm..Der Jan gaat dit jaar historie schrijven door ervoor te zorgen dat Lance niet z´n 6´de titel kan pakken. Volgens mij speelt Der jan "verstoppertje" Vino gaat het brengen. Maar vergeet ook Simoni nog niet hoor! Dit moet nog steeds z´n jaar goed maken!! lance heeft niet zo´n sterk team als voorgaande jaren. Trouwens ik gun het Armstrong ook niet!
die simoni vertrouw ik ook niet, stiekum niet de supervorm in de giro hebben, dat kan niet zomaar gebeuren, die heeft een plannetje voor de tour, al ben k bang dat ie net tekort komt voor de tourtop!
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 9 juni 2004 @ 10:23:56 #178
96855 haarballetje
het was weer genieten
pi_19747358
Ik hoop op een hete zomer, dan maakt de rest(vino, der Jan, mayo, hamilton) kans op de overwinning. als het wat frisser word, dus niet zo heet als vorig jaar wint amstrong denk ik(vrees ik). mijn favoriet is hamilton
wie het laatst lacht snapt de grap het minst snel
  woensdag 9 juni 2004 @ 10:44:55 #179
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_19747818
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 01:19 schreef rubbereend het volgende:

[..]

die simoni vertrouw ik ook niet, stiekum niet de supervorm in de giro hebben, dat kan niet zomaar gebeuren, die heeft een plannetje voor de tour, al ben k bang dat ie net tekort komt voor de tourtop!
Denk ook dat Simoni te kort zal komen voor de Tour.
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:33:22 #180
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19749118
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 10:44 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Denk ook dat Simoni te kort zal komen voor de Tour.
Hij wint wel weer een rit of zo
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:37:34 #181
56483 wingerd
p l a s t i c f a c e
pi_19749240
hmm ja heb bij een tourtoto in ieder geval Simoni opgenomen, maar vooral veel sprinters...

voor het eindklassement zeg ik 'Vino"
De slaap van de Rede brengt Monsters voort.
Welterusten.
pi_19749425
Voor de groene trui zeg ik 'Hushovd'
Vrijwillig gebanned
  woensdag 9 juni 2004 @ 12:35:17 #183
pi_19750985
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:43 schreef MartinusMagnus het volgende:
Je had Cunego, maar Hushovd mag ook wel als revelatie van het seizoen genoemd worden. Wat een beetje dieet en harder trainen voor resultaat kan hebben.
pi_19754792
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:43 schreef MartinusMagnus het volgende:
Denk ook dat Hushovd daar hoge ogen gaat gooien. Net als Boonen overigens
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  woensdag 9 juni 2004 @ 14:57:23 #185
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19754910
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 14:54 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Denk ook dat Hushovd daar hoge ogen gaat gooien. Net als Boonen overigens
Boonen is ook mijn man
die kan al een helling meer overbruggen als Petacchi. Ik betwijfel trouwens of Petacchi daadwerkelijk deze tour zal uitrijden.
  woensdag 9 juni 2004 @ 15:35:41 #186
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_19756218
Hmm, kzit een beetje te piekeren. Armstrong zal het niet makkelijk gaan krijgen alhoewel hij in de tijdrit naar de Alpe d'Huez vlgs mij z´n slag zal gaan slaan denk ik.
pi_19757299
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 15:35 schreef Letterman het volgende:
Hmm, kzit een beetje te piekeren. Armstrong zal het niet makkelijk gaan krijgen alhoewel hij in de tijdrit naar de Alpe d'Huez vlgs mij z´n slag zal gaan slaan denk ik.
Of Ome Lance wint daar, of hij krijgt er hankie spankie. 1 van die 2 denk ik.
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:36:18 #188
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_19758043
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 16:08 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Of Ome Lance wint daar, of hij krijgt er hankie spankie. 1 van die 2 denk ik.
Ja dat zou best wel eens kunnen.....Zouden ze daarom een tijdrit naar Aple d'Huez hebben opgenomen? om zeker te weten dat Armstrong wint?..of dat Lance zichzelf opblaast?
pi_19758109
Denk niet dat Lance Amstrong wint vorig jaar was die ook al niet meer zo alte best...
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:40:44 #190
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19758162
Onderschat een Heras ook niet op zo'n klimtijdrit. Hij komt uit de zelfde leerschool van Lance en zit nu onder de hoede van Saiz.
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:53:37 #191
pi_19758502
Wie heeft een goed geheugen??

Tijdens hoeveel ritten heeft Armstrong vorig jaar tijd gepakt op de anderen?

Ulli was slecht op Alpe d'Huez terwijl de hij op Mayo in de tijdrit tijd gepakt heeft. Alleen die rit dat hij tegen de grond kwakte pakte hij een half minuutje op iedereen. Deze ronde gaat hij nog minder in de bergen pakken en pakt Ulli hem in de tijdritten. Klaar als een klontje (hoop ik eigenlijk)

[ Bericht 0% gewijzigd door Achterhoekers_eerst op 09-06-2004 19:14:22 ]
  woensdag 9 juni 2004 @ 17:30:56 #192
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_19759476
Proloog:
Haimar Zubeldia Aguire 3 +0:02
Jan Ullrich 4 +0:02
Tyler Hamilton 6 +0:06
Lance Armstrong 7 +0:07
Joseba Beloki Dorronsoro 8 +0:09

8e etappe (l'Alpe d'Huez):
Iban Mayo Diez 1 5:57:30
Alexandre Vinokourov 2 +1:45
Lance Armstrong 3 +2:12
Francisco Mancebo Perez 4 +2:12
Joseba Beloki Dorronsoro 6 +2:12
Tyler Hamilton 7 +2:12
Roberto Heras Hernandez 12 +3:36
Jan Ullrich 13 +3:36

12e etappe (tijdrit):
Jan Ullrich 1 58:32
Lance Armstrong 2 +1:36
Alexandre Vinokourov 3 +2:06
Haimar Zubeldia Aguire 4 +2:40
Tyler Hamilton 5 +2:43

13e etappe (Ax 3 Domaines):
Carlos Sastre Candil 1 5:16:08
Jan Ullrich 2 +1:01
Haimar Zubeldia Aguire 3 +1:01
Lance Armstrong 4 +1:08
Alexandre Vinokourov 5 +1:18
Ivan Basso 6 +1:18
Iban Mayo Diez 8 +1:59
Tyler Hamilton 10 +2:32

15e etappe (Luz Ardiden):
Lance Armstrong 1 4:29:26
Iban Mayo Diez 2 +0:40
Jan Ullrich 3 +0:40
Haimar Zubeldia Aguire 4 +0:40
Ivan Basso 6 +0:47
Tyler Hamilton 7 +1:10

19e etappe (tijdrit):
Tyler Hamilton 2 +0:09
Lance Armstrong 3 +0:14
Jan Ullrich 4 +0:25

20e en laatste etappe verloor Armstrong nog 15".
sig verwijderd door FA
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:03:33 #193
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_19782357
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 17:30 schreef Ambrosius het volgende:
Proloog:blablablabla 20e en laatste etappe verloor Armstrong nog 15".
Idd 1 slechte etappe van Ullrich heeft hem de gele trui gekost!! dank voor het overzicht Ambrosius! K was het effe kwijt. *zucht, ppffooeeiii* ik heb weer hoop op verlies van Armstrong
pi_19784438
Vandaag zullen we een goede indicatie krijgen van hoe de verhoudingen nu werkelijk zijn.
pi_19784512
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:05 schreef Leatherface het volgende:
Vandaag zullen we een goede indicatie krijgen van hoe de verhoudingen nu werkelijk zijn.
David Millar heeft iig erg slecht gereden
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
pi_19784584
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:07 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

David Millar heeft iig erg slecht gereden
Verbaast me niet, aangezien het een klimtijdrit is.
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:53:20 #197
pi_19785988
Vaughters denkt dat Mayo Armstrong zwaar klop gaat geven. Laten we het hopen.
pi_19786318
Oscar Sevilla voorlopig de snelste tussentijd op het 2e meetpunt

Edit - oops, foute topic.
pi_19786357
Phonak gaat hoge ogen gooien in de Tour, die zijn echt ongelofelijk goed bezig en hebben een brede basis van tijdrijders en klimmers!
pi_19786382
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 16:06 schreef Lortnoc het volgende:
Phonak gaat hoge ogen gooien in de Tour, die zijn echt ongelofelijk goed bezig en hebben een brede basis van tijdrijders en klimmers!
Idd, maar houden ze deze vorm nog zo lang vol?

Is wel te hopen.
pi_19787186
Iban Mayo heeft met groot machtsvertoon de klimtijdrit op Le Mont Ventoux gewonnen en bij deze bombardeer ik hem tot de te kloppen man in La Grande Boucle.
  donderdag 10 juni 2004 @ 17:38:18 #202
62913 Blik
The one and Only!
pi_19789057
Denk dat de Tour van dit jaar erg spannend gaat worden, beetje jammer dat de bergetappes een beetje matig zijn, 2 aankomsten bergop en 1 klimtijdrit op Alpe d'Huez

Erg jammer ook dat in etappe 17 de 2 interessantste bergen op het begin zitten.

(het zegt eigenlijk al genoeg als je zegt dat de Madeleine de zwaarste berg is in het parcours)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 juni 2004 @ 18:31:09 #203
862 Arcee
Look closer
pi_19790370
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 16:35 schreef Leatherface het volgende:
Iban Mayo heeft met groot machtsvertoon de klimtijdrit op Le Mont Ventoux gewonnen en bij deze bombardeer ik hem tot de te kloppen man in La Grande Boucle.
Vergeet ook Hamilton niet. Is ook nog 'es ijzersterk in vlakke tijdritten.
pi_19790563
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 18:31 schreef Arcee het volgende:

[..]

Vergeet ook Hamilton niet. Is ook nog 'es ijzersterk in vlakke tijdritten.
En hij heeft een geweldige ploeg om zich heen met o.a. Sevilla die grote vorm toont en hetzelfde deed Pereiro Sio.
Ik zie Hamilton als de grootste uitdager van Armstrong.
sig verwijderd door FA
  donderdag 10 juni 2004 @ 19:49:15 #205
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19792418
Laat ons ook Ullrich niet uit het oog verliezen...
Volgens mij maakt hij zeker kans dit jaar.
pi_19793305
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 16:35 schreef Leatherface het volgende:
vergeet euskaltel in de ploegentijdrit niet hé daarverliezen ze op Lance.

Een geluk als ze werkelijk 4.00 zouden verliezen wordt maar 2.30 of 3.00 aangerekend. Dus als een ploeg 10min zou verliezen zijn het voor de renners die in de z.t binnenkomen maar 2.30 of 3.00 achterstand.

Die wat moeten lossen verliezen hun werkelijke tijd.

Je zou zeggen slaat nergens op maar zou het wel spannender kunnen maken.
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:34:36 #207
50936 The_Hives
pi_19793610
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:21 schreef Bartoli het volgende:

Een geluk als ze werkelijk 4.00 zouden verliezen wordt maar 2.30 of 3.00 aangerekend. Dus als een ploeg 10min zou verliezen zijn het voor de renners die in de z.t binnenkomen maar 2.30 of 3.00 achterstand.

Die wat moeten lossen verliezen hun werkelijke tijd.

Je zou zeggen slaat nergens op maar zou het wel spannender kunnen maken.
Ik snap je niet
Fok! Federatie
pi_19793777
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:34 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Ik snap je niet
In de ploegentijdrit telt de tijd van de 5e (weet niet helemaal zeker) die de meet passeert. Nu is er een regel ingesteld dat een team maar maximaal 3 minuten kan verliezen op het winnende team.

Wanneer er een renner op achterstand van de 5e van zijn team binnenkomt wordt zijn tijd wel individueel berekend, ongeacht of dat op meer dan 3 minuten van de winnaar is.
pi_19793874
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:34 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Ik snap je niet
Ik probeer het je nu uit te leggen aan de hand van de uitslag van vorig jaar.

1 US Postal presented by Berry Floor 1.18.27 (52.77 km/h)
2 O.N.C.E.-Eroski 0.30
3 Team Bianchi 0.43
4 iBanesto.com 1.05
5 Quick.Step-Davitamon 1.23
6 Team Telekom 1.30
7 Vini Caldirola-SO.DI 1.32
8 Crédit Agricole
9 AG2r Prévoyance 1.38
10 Team CSC 1.45
11 Gerolsteiner 1.49
12 Fassa Bortolo 1.53
13 Alessio 2.05
14 Cofidis, Le Crédit par Téléphone 2.06
15 Brioches La Boulangère 2.30
16 Rabobank 2.41
17 Team Saeco 3.02
18 Euskaltel-Euskadi 3.22
19 FDJeux.com 3.29
20 Jean Delatour 3.37
21 Kelme-Costa Blanca 3.49
22 Lotto-Domo 4.53

Normaal gezien worden de achterstanden aangerekend als verliestijd zoals achter de ploeg staat. Dus vorig jaar verloor Simoni met Saeco 3.02. En Lotto zelf bijna 5.00.

Maar nu is het zo dat Als Saeco en Lotto weer op die achterstand eindigen hun geen 3.02 of 4.53 wordt aangerekend maar 2.30 of was nu 3.00.

Dit is om de klassementsrenners die geen team hebben wat tegen de klok kan rijden een beetje tegemoet te komen.

Dus stel Simoni zou goed 5.00 in een TTT verliezen er wordt hem maar 2.30 of 3.00 aangerekend als verliestijd. Dat geldt trouwens voor iedereen behalve de renners die niet in dezelfde tijd als hun eigen ploegmaten binnenkomen.

Stel dat Rabobank met 5 man finished op goed 1.20 van de winnaar en een geloste neem Bram de Groot zou binnenkomen op 7.00 dan wordt hem wel die 7.00 aangerekend.

Zo een beetje duidelijk?
pi_19793920
@ Bartoli: ik dacht dat Euskaltel nu juist enkele hardrijders had aangetrokken om wat beter te presteren in de ttt?
pi_19794138
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:45 schreef Leatherface het volgende:
@ Bartoli: ik dacht dat Euskaltel nu juist enkele hardrijders had aangetrokken om wat beter te presteren in de ttt?
Mja het team van Euskaltel is al bekend:

Iban Mayo
Haimar Zubeldia
Iker Camaño
Iker Flores
Egoi Martinez
David Etxebarria
Unai Etxebarria
Mikel Artetxe
Iñigo Landaluze

Ouwe rot Roberto Laiseka is 1e reserve.

Ben wel benieuwd als hardrijders naast Mayo en Zubeldia nog De Etxebarria's, Artetxe en Landaluze.

De rest weet ik niet echt wat die waard zijn in een redelijk vlakke TTT
pi_19794275
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:52 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Mja het team van Euskaltel is al bekend:

Iban Mayo
Haimar Zubeldia
Iker Camaño
Iker Flores
Egoi Martinez
David Etxebarria
Unai Etxebarria
Mikel Artetxe
Iñigo Landaluze

Ouwe rot Roberto Laiseka is 1e reserve.

Ben wel benieuwd als hardrijders naast Mayo en Zubeldia nog De Etxebarria's, Artetxe en Landaluze.

De rest weet ik niet echt wat die waard zijn in een redelijk vlakke TTT
Tsja, het is natuurlijk wel wat minder dan US Postal, maar een verlies van pak em beet 2 minuten zou heel goed zijn voor de Basken.
pi_19794286
Gilberto Simoni (Ita)
Mirco Celestino (Ita)
Salvatore Commesso (Ita)
Danilo Di Luca (Ita)
Gerrit Glomser (Aut)
Jörg Ludewig (Ger)
Eddy Mazzoleni (Ita)
Evgueni Petrov (Rus)
Marius Sabaliauskas (Ltu)

zijn de 9 van Saeco
pi_19794324
Commesso, wat een held is dat.
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:00:53 #215
50936 The_Hives
pi_19794407
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:40 schreef Leatherface het volgende:

uitleg
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:44 schreef Bartoli het volgende:

uitleg
ok, helemaal duidelijk, thnx .

Ik wist niet van die nieuwe regel. Vandaar.

Absurde regel btw, maar kan begrijpen dat het voor de spanning goed is....
Fok! Federatie
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 juni 2004 @ 21:07:38 #216
862 Arcee
Look closer
pi_19794610
Volgens mij kan Armstrong die 6e overwinning mooi op z'n Texaanse buik tatoeëren.
pi_19794829
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:07 schreef Arcee het volgende:
Volgens mij kan Armstrong die 6e overwinning mooi op z'n Texaanse buik tatoeëren.
ik heb vooralsnog het vermoeden dat die niet voluit aan gaan is in de dauphine.

Maar dat kan ik vanaaf pas zien mits ze beelden hebben bij de NOS ofdat "trainen" is of "en bloc"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 juni 2004 @ 21:15:59 #218
862 Arcee
Look closer
pi_19794899
Volgens mij is er geen enkele wielrenner waar wij dezelfde mening over hebben, Bartoli. Als jij hoopt dat-ie wint, hoop ik dat-ie verliest, en omgekeerd.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 08:38:21 #219
pi_19803794
Jammer dat er zo verrekte weinig op tv te zien was, maar wat ik van Lance zag was dat hij zeiknat van het zweet was. Hij zag er best fanatiek uit, ik denk echt dat hij voluit gegaan is. Of moeten we toch denken aan die etappe van de Alpe d'Huez paar jaar terug toen hij bergop deed als of hij er door zat, maar Breukink zag dat hij aan het eten was en dus nooit slecht kon zijn. Later in de etappe pakte hij toch 1.30 op iedereen.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 10:18:27 #220
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19805197
Ik kan verstaan dat hij in de gewone ritten in lijn niet voluit gaat, dat daar de concentratie wat minder is, maar in een tijdrit zou het me verbazen als hij dat niet deed.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 13:05:41 #221
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_19808506
Pcies, in een tijdrit is het niet verstandig om je "te verstoppen" en dat doet Armstrong dus ook nooit. Altijd zorgt hij ervoor OF om te winnen OF op korte afstand op plaats 2 of 3. Dit lijkt me een teken aan de wand. Tenzij hij nog met z´n vorm opbouw bezig is en aan het fijn tunen maar dat lijkt me sterk.
pi_19809010
Wacht maar.....
Vrijwillig gebanned
  vrijdag 11 juni 2004 @ 13:44:03 #223
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_19809557
In de klimtijdrit op Le Mont Ventoux vind ik Ivan Basso (29e) en Jörg Jaksche (45e) ook niet helemaal meevallen. David Millar (76e) hoeven we op de Alpe ook niet te verwachten denk ik. Opvallend is de schijnbare wederopstanding van Oscar Sevilla (3e).

En Richard Virenque (54e) bewijst weer eens zijn uitzonderlijke klimcapaciteiten, .
pi_19809672
Sevilla idd goed zeg

Virenque
Vrijwillig gebanned
pi_19809897
Het schijnt dat Basso en Jaksche bewust alles erg rustig aan doen omdat zij denken dat dat de beste voorbereiding is. Ik verwacht ze in de Tour dus wel wat hoger.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 13:55:38 #226
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_19809900
Armstrong ziet Jan Ullrich als zijn grootste concurrent, met name dankzij zijn ervaring. Maar ook vlakt hij Heras, Hamilton en Mayo niet uit. Ik kijk er nu al naar uit .
sig verwijderd door FA
  vrijdag 11 juni 2004 @ 20:40:19 #227
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_19820227
Het kan zijn dat het al ergens gemeld is hoor, maar komt er weer zo'n coole Fok! Tourmanager?
  vrijdag 11 juni 2004 @ 20:59:26 #228
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19820749
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 20:40 schreef Trainspotter het volgende:
Het kan zijn dat het al ergens gemeld is hoor, maar komt er weer zo'n coole Fok! Tourmanager?
Ja hoor.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 23:32:53 #229
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_19824512
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 13:55 schreef Ambrosius het volgende:
Armstrong ziet Jan Ullrich als zijn grootste concurrent, met name dankzij zijn ervaring. Maar ook vlakt hij Heras, Hamilton en Mayo niet uit. Ik kijk er nu al naar uit .
Ja dat betekent dat nu ook dat 4 man de competitie aangaan met Armstrong, alle 4 de mannen met een strekere ploeg dan vorig jaar? Vorig jaar waren het volgens mij 2 ploegen die de US Postal en dus Armstrong aanvielen en in de bergen kwam daar Euskatel bij voor de dagprijs....Dit jaar 4 ploegen die om en om zullen aanvallen....en dan hebben we het niet eens over de Saeco ploeg met Simoni voor de dagprijs die ook zal gaan aanvallen maar met een gevaarlijke kopman kort in het klassement, dus eigenlijk 5 serieuze ploegen die het leven van Armstrong zuur gan maken.
pi_19824551
Het enige grote sport evenement van deze zomer waar ik naar uitkijk. Voetbal en Olympische spelen kunnen me gestolen worden.

Hopelijk heeft Ullrich beetje goede vorm zodat hij Armstrong kan bijbenen cq aanvallen. IK hoop dat het een mooie en spannende tour gaat worden
  vrijdag 11 juni 2004 @ 23:36:22 #231
11923 I.R.Baboon
pi_19824592
Ik denk (en hoop) dat het de spannendste tour van de afgelopen 5-6 jaar gaat worden.
pi_19825071
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:15 schreef Arcee het volgende:
Volgens mij is er geen enkele wielrenner waar wij dezelfde mening over hebben, Bartoli. Als jij hoopt dat-ie wint, hoop ik dat-ie verliest, en omgekeerd.
en idd Armstrong was voluit gegaan maar kwam gewoon te kort vooralsnog.

Alhoewel ik niet geloof wat ze zeiden dat Armstrong na tussenpunt 2 waar die een halve minuut achter Mayo was rustig aan gedaan heeft.

Want op goed 8 km dan 1.30 verliezen
pi_19825091
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 13:55 schreef Lortnoc het volgende:
Het schijnt dat Basso en Jaksche bewust alles erg rustig aan doen omdat zij denken dat dat de beste voorbereiding is. Ik verwacht ze in de Tour dus wel wat hoger.
Basso rijdt niet voluit aangezien hij al een zwaar voorjaar erop heeft zitten en nu extra rustig aan doet in voorbereiding op.
pi_19825123
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:15 schreef Arcee het volgende:
by the way hoop ook dat Lance verliest alleen ik relativeer dat aan de hand van beelden of wat ik zie.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juni 2004 @ 00:22:45 #235
862 Arcee
Look closer
pi_19825614
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 20:40 schreef Trainspotter het volgende:

http://tourmanager.fok.nl/index.fok
pi_19832861
Ik maak me geen zorgen over Armstrong, die kerel weet heus wel wat hij doet. Daar komt nog eens bij dat het zwaartepunt van de tour in de laatste week ligt, dus heeft Armstrong nog genoeg tijd om in vorm te komen. Zo doet Ullrich dat ook altijd: In de eerste week verliest hij de overtollige kilo's en komt hij in vorm. Ik denk dat Mayo iets te vroeg in vorm is, want hij won enkele weken geleden ook al koersen. En de rest komt gewoonweg te kort om het Armstrong echt moeilijk te maken. Basso: te zwaar voorseizoen. T-mobile gaat niet voor elkaar rijden, ze hebben te veel 'potentiele kopmannen' (Ullrich, Evans, Botero, Vinokourov).
Verder zijn er te weinig bergen voor mannen als Simoni en Sevilla. En Hamilton is gewoon niet zo goed als Armstrong.
Al met al denk ik dat het een 6de overwinning wordt voor Armstrong.
pi_19832891
Als ik nog iemand vergeet, zeg het dan ff...
  zaterdag 12 juni 2004 @ 13:28:13 #238
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19833200
Mayo
en Heras
en een grote ronde wordt nog steeds gewonnen in de bergen en in de tijdritten, en daar heeft voor elkaar rijden niet zoveel belang.
pi_19833902
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 13:10 schreef Chepke het volgende:
En Hamilton is gewoon niet zo goed als Armstrong.
haha maar die kan het wel eens gaan winnen van Lance. Aangezien Tyler beter bergop rijdt de laatste tijd dan wat die eerst deed en soms zelfs een betere tijdrit kan neerzetten dan Lance.

En Basso heeft zwaar voorseizoen gehad maar doet het nu relatief rustig aan (alhoewel is zich nu wel aan het testen in de dauphine).

En verder Mayo, Zubeldia, Simoni, Heras, Ullrich, Vinokourov en nog een hoop blokken die wat kunnen doen.

Mancebo, Sevilla, Julich ze kunnen allemaal dingen doen in dienst van wat us Postal kan laten kraken.
pi_19834229
Heras zal zich meer richten op de Vuelta omdat ie weet dat ie daar wel een kans heeft
Hamilton rijdt misschien de laatste tijd beter bergop, maar Armstrong moet nog groeien, en daar heeft ie ook nog genoeg tijd voor
Basso had ik al genoemd
Mayo heb ik genoemd
Zubeldia, Julich en Mancebo komen gewoonweg te kort
Dus het komt er op neer dat meerdere ploegen moeten gaan samenwerken tegen US Postal, maar dat zie ik ook niet gebeuren.
pi_19835341
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 14:16 schreef Chepke het volgende:
Heras zal zich meer richten op de Vuelta omdat ie weet dat ie daar wel een kans heeft
Hamilton rijdt misschien de laatste tijd beter bergop, maar Armstrong moet nog groeien, en daar heeft ie ook nog genoeg tijd voor
Basso had ik al genoemd
Mayo heb ik genoemd
Zubeldia, Julich en Mancebo komen gewoonweg te kort
Dus het komt er op neer dat meerdere ploegen moeten gaan samenwerken tegen US Postal, maar dat zie ik ook niet gebeuren.
Ik vermoed dat bij Lance er niet meer veel te groeien valt. Hij is mss 95% maar als die aan 100% zat had hij de TT op de Ventoux nog verloren.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juni 2004 @ 15:30:42 #242
862 Arcee
Look closer
pi_19835674
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 13:10 schreef Chepke het volgende:
En Hamilton is gewoon niet zo goed als Armstrong.
Da's veel te makkelijk. Hamilton klopte Armstrong dik in de klimtijdrit op de Mont Ventoux en heeft ook nog een ijzersterke vlákke tijdrit in de benen.
pi_19835934
Hamilton is mits ie in de tour op 100% is wel degelijk gelijkwaardig aan Lance.
pi_19837560
Nee joh. Dan had Armstrong hem destijds nooit laten gaan...
pi_19837669
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 17:05 schreef Chepke het volgende:
Nee joh. Dan had Armstrong hem destijds nooit laten gaan...
Vorig jaar in die rit naar Biarritz, bedoel je?

Dat was toen, en nu zijn we een jaar verder en liggen de verhoudingen weer anders.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 17:29:28 #246
11102 knep
Mountainfreak
pi_19838075
Vorig jaar reed Tyler NB ook nog met een gebroken sleutelbeen!
  zaterdag 12 juni 2004 @ 20:41:49 #247
pi_19843074
Lance en Bruyneel hebben het er ook over dat hij rustig aan heeft gedaan, maar dat was nadat hij eerst tijd verloren had in de tijdrit in de eerste kilometers. Die eerste paar kilometers heeft hij echt serieus gereden en toch verloren. Hij gaat het zwaar krijgen in Frankrijk in juli, neem dat maar aan.
pi_19847610
Ik hoop dat Iban Mayo de Tour gaat winnen!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 13 juni 2004 @ 00:12:58 #249
11923 I.R.Baboon
pi_19847930
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik hoop dat Iban Mayo de Tour gaat winnen!
Hij moet vooral opletten dat ie de eerste week niet in een verkeerde waaier terecht komt. Daarmee zou hij al z'n kansen al kunnen vergooien en Euskaltel is niet de beste ploeg als het op waaierrijden aankomt.
pi_19847984
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:12 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Hij moet vooral opletten dat ie de eerste week niet in een verkeerde waaier terecht komt. Daarmee zou hij al z'n kansen al kunnen vergooien en Euskaltel is niet de beste ploeg als het op waaierrijden aankomt.
Inderdaad. In de bergen heeft hij weinig te vrezen. Het gevaar schuilt voor hem vooral in de vlakkere etappe´s en in de ploegentijdrit. Hij moet zorgen dat hij zo gauw als de Tour de bergen in gaat nog meedoet voor de winst en niet al op kansloze achterstand staat. Ik hoop dat Zubeldia en Mayo vrij kort op Armstrong staan voor de eerste bergrit, dan wordt het een spektakel in de bergen!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 13 juni 2004 @ 00:17:47 #251
11923 I.R.Baboon
pi_19848080
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Inderdaad. In de bergen heeft hij weinig te vrezen. Het gevaar schuilt voor hem vooral in de vlakkere etappe´s en in de ploegentijdrit. Hij moet zorgen dat hij zo gauw als de Tour de bergen in gaat nog meedoet voor de winst en niet al op kansloze achterstand staat. Ik hoop dat Zubeldia en Mayo vrij kort op Armstrong staan voor de eerste bergrit, dan wordt het een spektakel in de bergen!
Ik denk dat ze de oude Kelme-taktiek zullen toepassen, door vrij vroeg op de dag bij andere beklimmingen allerlei andere mensen uit de ploeg te laten ontsnappen zodat die óf als springplank kunnen dienen, óf voor dagsucces zullen gaan.
pi_19848130
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:17 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik denk dat ze de oude Kelme-taktiek zullen toepassen, door vrij vroeg op de dag bij andere beklimmingen allerlei andere mensen uit de ploeg te laten ontsnappen zodat die óf als springplank kunnen dienen, óf voor dagsucces zullen gaan.
Dat is voor hun de beste tactiek inderdaad. Het is niet een ploeg die echt een rit kan controleren, ze moeten het toch hebben van aanvallen. Jammer dat Del Olmo daar niet meer rijdt, zou ook een goede renner zijn geweest in de bergen. Ik hoop maar dat Mayo en Zubeldia in de buurt van Armstrong blijven in de ritten voor de bergritten, zodat ze een gooi kunnen doen naar de eindzege, anders zullen ze waarschijnlijk voor dagsuccessen gaan zoals jij zegt.
pi_19852300
Het sleutelbeen van Hamilton was echt niet gebroken hoor. Dan kan je echt niet zo door fietsen. En ik bedoelde dat Armstrong Hamilton niet naar een andere ploeg had laten gaan als hij wist dat Hamilton een serieuze bedreiging kon gaan vormen in de toekomst. Daarom denk ik dat Armstrong weet dat Hamilton het (net) niet gaat redden.
Zoals jullie weten wordt er in het wielrennen af en toe een koersje gekocht en aangezien Hamilton en Armstrong elkaar goed kennen en Armstrong graag z'n 6de titiel wilt winnen, kan het goed zijn dat Hamilton ergens een rit-overwinning krijgt en Armstrong het geel...
  zondag 13 juni 2004 @ 12:18:06 #254
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_19852901
quote:
Op zondag 13 juni 2004 11:38 schreef Chepke het volgende:
Zoals jullie weten wordt er in het wielrennen af en toe een koersje gekocht en aangezien Hamilton en Armstrong elkaar goed kennen en Armstrong graag z'n 6de titiel wilt winnen, kan het goed zijn dat Hamilton ergens een rit-overwinning krijgt en Armstrong het geel...
Ook al kennen ze elkaar goed, ik denk niet dat Hamilton, als hij weet dat hij beter is en de Tour zou kunnen winnen, zich in gaat houden. Vijf jaar lang heeft Armstrong gewonnen, dan wil iedereen, ook Hamilton, de Tour winnen.
sig verwijderd door FA
  zondag 13 juni 2004 @ 12:57:33 #255
pi_19853725
quote:
Op zondag 13 juni 2004 11:38 schreef Chepke het volgende:
Denk je echt dat je de Tour kan kopen, never nooit niet. Armstrong wint alleen als hij goed genoeg is. Hamilton zal nooit, niet aanvallen om zo ergens een etappe van Armstrong te krijgen. Hamilton is iemand die graag aanvalt, dus Lance mag blij wezen als Hamilton zich rustig houdt en niet overal aanvalt, waar wij absoluut wel op hopen. Maar kopen, nee dat niet in de Tour
pi_19854022
Nee de Tour is niet te koop. Vorig jaar wachtte Hamilton wel op Lance toen die viel, maar dat is het dan ook.
Vrijwillig gebanned
pi_19855674
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:10 schreef MartinusMagnus het volgende:
Nee de Tour is niet te koop. Vorig jaar wachtte Hamilton wel op Lance toen die viel, maar dat is het dan ook.
vergis je er niet in. Als men veel geld biedt kan alles

alleen laten we hopen dat het niet voorkomt
pi_19855741
Alles is de koop, zelfs de Tour, maar dan heb je het echt wel over enorme bedragen die betaald moeten gaan worden. Een kermiskoersje koop je voor een habbekrats, maar voor de Tour zul je echt flink moeten betalen en de Tour is ook wel iets lastiger om te kopen dan een kermiskoers waar je je 2 metgezellen in de kopgroep afkoopt. In de Tour heb je met meer mensen te maken en moet je zelf ook goed presteren als je hem wilt winnen door de Tour te kopen.
pi_19855968
Carlos Sastre
Ivan Basso
Jörg Jaksche
Jens Voigt
Bobby Julich
Nicki Sørensen
Jakob Piil
Kurt-Asle Arvesen
Michele Bartoli.

is de tour ploeg van CSC
pi_19856031
Wat komt Michele Bartoli doen?? (Met alle respect voor hem overigens)
pi_19856039
In '97 heeft Virenque toch 'n etappe gekocht?
Vrijwillig gebanned
pi_19856070
Een etappe kopen is wat anders als de Tour kopen.
pi_19856413
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:38 schreef Chepke het volgende:
Wat komt Michele Bartoli doen?? (Met alle respect voor hem overigens)
knechten voor die mannen.

Wie moeten ze anders meenemen? want Luttenberger is nog niet veel dit jaar.

En Frank Schleck is te jong. En zal voor Miki vooral in dienst zijn van de ploeg en als voorbereiding op de najaarsklassiekers.

En Miki is goeie man voor de ploegentijdrit
  zondag 13 juni 2004 @ 15:01:36 #264
11923 I.R.Baboon
pi_19856503
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:56 schreef Bartoli het volgende:

[..]
Wie moeten ze anders meenemen?
Nou ja, ze hadden Hoffman kunnen meenemen als oude rot, die heeft genoeg tours gedaan en die rijdt nou ook in de Dauphine. Denk alleen dat ie er zelf niet zo'n zin meer in heeft.
pi_19856525
Dan heb je meer aan Bartoli denk ik.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:15:30 #266
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_19856826
Hetgeen wat vorig jaar "killing" was voor Armstrong waren de aanvallen van de verschillende kopmannen. Als de ene de aanval plaatste dan moest een knecgt van Armstrong het gat dichten want een andere ploegen dat US postal dachten deden het niet. Daarmee brokkelde het assortiment knechten voor in de bergen af voor lance en moest hij meer zelf opknappen waardoor hij heel moeilijk kreeg. (Het is dat Beloki toen is gevallen en dat was jammer want dat was wel vorig jaar "de grote aanstichter" van de aanvallen) Dit jaar zijn er gewoon meer kanshebbers die allemaal zullen aanvallen.....Amstrong zal toch op een gegeven moment breken
  maandag 14 juni 2004 @ 09:23:02 #267
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_19873705
Ai,ai,ai,ai....Der Jan is z´n meesterknecht Vino kwijt voor de tour!!!
pi_19873750
quote:
Op maandag 14 juni 2004 09:23 schreef Letterman het volgende:
Ai,ai,ai,ai....Der Jan is z´n meesterknecht Vino kwijt voor de tour!!!
Mits ie iets gebroken heeft wel, volgens de T - Mobile ploegarts.
  maandag 14 juni 2004 @ 10:25:32 #269
pi_19874702
blijft een flinke tegenvaller voor der Ulle
pi_19877257
Ik ben benieuwd of Bartoli het kan opbrengen om te knechten voor andere
  maandag 14 juni 2004 @ 12:14:00 #271
50936 The_Hives
pi_19877335
quote:
Op maandag 14 juni 2004 10:25 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
blijft een flinke tegenvaller voor der Ulle
misschien wel gunstig, dat er een schaduwkopman wegvalt en je een extra knecht kan meenemen.

Van de andere kant, jammer dat er misschien zo'n sterk blok wegvalt...
Fok! Federatie
pi_19877351
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:11 schreef Chepke het volgende:
Ja, dat kan hij opbrengen. Deed ie ook in Parijs - Nice voor Jaksche.
pi_19877413
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:14 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Van de andere kant, jammer dat er misschien zo'n sterk blok wegvalt...
T - Mobile heeft nog altijd de in topvorm verkerende Cadel Evans (winnaar in Oostenrijk), Botero en Savoldelli achter de hand.

Het gemis van Vino is zeker een aderlating, maar nog kwaliteit genoeg bij de Duitsers.
  maandag 14 juni 2004 @ 12:18:42 #274
50936 The_Hives
pi_19877468
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:16 schreef Leatherface het volgende:

[..]

T - Mobile heeft nog altijd de in topvorm verkerende Cadel Evans (winnaar in Oostenrijk), Botero en Savoldelli achter de hand.

Het gemis van Vino is zeker een aderlating, maar nog kwaliteit genoeg bij de Duitsers.
weet ik, ik doelde ook puur op het blok ullie/vino als kopman/schaduwkopman
Fok! Federatie
pi_19884319
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:11 schreef Chepke het volgende:
Hij weet intussen zelf ook wel dat hij niet bij de eerste tien in het eindklassement gaat rijden in de Tour.
  maandag 14 juni 2004 @ 18:12:06 #276
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_19886818
Aleksandr Vinokoerov gaat definitief
niet naar de Tour de France.De Kazach
liep zondag in de Ronde van Zwitserland
een schouderblessure op bij een val en
gaat dinsdag onder het mes.De nummer
drie van de vorige editie van de Tour
staat daarna drie weken aan de kant.

De afmelding van Vinokoerov is ook een
tegenvaller voor zijn ploeg T-Mobile en
kopman Jan Ullrich in het bijzonder.De
Duitser legde in de vorige aflevering
vijfvoudig tourwinnaar Lance Armstrong
al het vuur na aan de schenen en zou
met de hulp van Vinokoerov mogelijk nog
meer kans hebben op de eindzege.

Ullrich koerste vorig jaar voor Bianchi
en verkaste daarna naar T-Mobile.
sig verwijderd door FA
  maandag 14 juni 2004 @ 19:57:21 #277
30919 mitt
Michael Corleone
pi_19889500
Aii, zeer jammer, zeker voor Ullricht..
Dit kan het verschil maken voor Der Jan
  maandag 14 juni 2004 @ 20:27:46 #278
95437 O-DOG
en un momento dado...
pi_19890349
zeer zonde.. hij is elk jaar wel goed voor een etappewinst
pi_19892834
Erg jammer, Vino was vorig jaar toch een van de smaakmakers .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_19900321
Wat een pech

Echt jammer
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 12:41:52 #281
pi_19906269
Ik heb echt een schurfthekel aan Vino, maar hij viel altijd en overal aan wat hem weer een leuke renner maakt. Das 1 smaakmaker minder, toch wel jammer.
pi_19906382
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 12:41 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Ik heb echt een schurfthekel aan Vino.
Dat heb ik nog niet eerder gehoord.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 12:50:45 #283
30919 mitt
Michael Corleone
pi_19906487
Nou ik ben ook geen fan voor Vino hoor, en aanvallen doet ie ook niet altijd en overal, want op het echte hooggebergte kan hij niet aanvallen.
Hij valt altijd aan tijdens een korte afdaling tijdens een klim ofzo, wel slim, maar zijn klimcapiciteiten worden lichtelijk overschat vind ik
pi_19906985
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 12:50 schreef mitt het volgende:
Nou ik ben ook geen fan voor Vino hoor, en aanvallen doet ie ook niet altijd en overal, want op het echte hooggebergte kan hij niet aanvallen.
Hij valt altijd aan tijdens een korte afdaling tijdens een klim ofzo, wel slim, maar zijn klimcapiciteiten worden lichtelijk overschat vind ik
Nou, hij is bergop niet van het niveau Armstrong - Mayo, maar op Alpe d'huez kon hij toch echt bergop aanvallen, werd niet voor niks 2e.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:16:05 #285
pi_19912549
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 12:46 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat heb ik nog niet eerder gehoord.
Misschien een Achterhoeks woord, ergens een schurfthekel aan hebben.
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 12:50 schreef mitt het volgende:
Hier ben ik het met je eens, zijn klimcapaciteiten worden vaak zwaar overschat. Net als bij Rebellin en een Bartoli. Dat zijn van die mannen die over de heuvels goed van voren rijden, maar boven de 1000 meter zijn ze kansloos. Misschien dat Ullrich zelfs een betere KNECHT krijgt nu Vino niet meegaat, maar een betere strijdmakker denk ik niet.
pi_19912855
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:16 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

[..]

Hier ben ik het met je eens, zijn klimcapaciteiten worden vaak zwaar overschat. Net als bij Rebellin en een Bartoli. Dat zijn van die mannen die over de heuvels goed van voren rijden, maar boven de 1000 meter zijn ze kansloos. Misschien dat Ullrich zelfs een betere KNECHT krijgt nu Vino niet meegaat, maar een betere strijdmakker denk ik niet.
Ullrich is wss na Vino ook Steinhauser kwijt. Die kwam ook lelijk ten val in Zwitserland en is afgevoerd met nog een 6 tal andere naar het ziekenhuis.

Marcus Zberg werd ook afgevoerd die waren ze kwijt, wat bleek die was 15 mt lager in een ravijn beland
pi_19912879
Marcus Zberg is dan wel van Gerolsteiner natuurlijk
pi_19912933
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:16 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

[..]
ik ken de uitdrukking wel.

Maar je bent de eerste met een Vinokourov - antipathie die ik ooit ben tegengekomen. Maar misschien is mijn beeld wat vertekend omdat mijn omgeving Vino zo adoreert
  dinsdag 15 juni 2004 @ 17:00:07 #289
pi_19913813
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:29 schreef Leatherface het volgende:

[..]

ik ken de uitdrukking wel.

Maar je bent de eerste met een Vinokourov - antipathie die ik ooit ben tegengekomen. Maar misschien is mijn beeld wat vertekend omdat mijn omgeving Vino zo adoreert
'ke, maar ik kan ook niet iedereen sympathiek vinden.
pi_19930995
Joseba Beloki niet naar de Tour

Joseba Beloki gaat niet naar de Tour.
De Franse ploeg Brioches La Boulangère
gaat zijn contract ontbinden.Volgens
ploegleider Jean-René Bernaudeau is het
besluit genomen door de leiding,maar
kon de Bask zich er wel in vinden.

De Franse ploeg legde Beloki,die drie
keer het podium beklom in de Tour,in de
winter vast voor twee seizoenen.Maar
aansprekende resultaten heeft hij tot
dusver niet kunnen boeken.Zijn val in
de laatste Tour,waarbij Beloki een been
brak,is daar mede debet aan.

De weigering van de ploegarts om hem
zijn gebruikelijke medicijn tegen astma
voor te schrijven,maakt volgens Beloki
zelf de breuk zelfs wenselijk.

Bron: TT
sig verwijderd door FA
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:42:46 #291
95437 O-DOG
en un momento dado...
pi_19932099
weer een teleurstelling
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:46:52 #292
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_19932242
Op zich wel jammer van Beloki, maar hij draaide inderdaad nog geen goed seizoen
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:48:21 #293
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_19932289
Kans is groot dat Armstrong volgend jaar ook meedoet:

Discovery Channel nieuwe sponsor Armstrong

De Amerikaanse TV-zender Discovery Channel wordt vanaf 2005 de nieuwe sponsor van de ploeg van Lance Amrstrong. Het bedrijf maakte in de hoofdvestiging in Silver Spring bekend, dat het de ploeg de komende drie jaar zal sponsoren. Het team werd sinds 1996 al door US Postal Service gefinancierd, maar aan het einde van dit jaar zal het bedrijf het contract uit de wielersport stappen. Lance Armstrong heeft regelmatig verklaard, dat hij zijn loopbaan alleen voortzetten als zijn team een nieuwe sponsor zou vinden.

(bron: www.tourdefrance.nl)

[ Bericht 7% gewijzigd door Dieptriest op 16-06-2004 11:49:17 (bronvermelding) ]
a.k.a. Sikko
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:57:47 #294
30919 mitt
Michael Corleone
pi_19932592
Beloki dus de tweede grote afvaller voor de Tour
pi_19932597
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:46 schreef Againzender het volgende:
Op zich wel jammer van Beloki, maar hij draaide inderdaad nog geen goed seizoen
had je dat dan verwacht na een gebroken been en de rest wat die brak.

de reden dat joseba zich wel kan vinden gaat om de laatste alinea, dat van dat die zich niet mag laten behandelen aan de astma
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:58:46 #296
30919 mitt
Michael Corleone
pi_19932623
Nouja, ik zal hem niet missen, meerijders genoeg
  Moderator woensdag 16 juni 2004 @ 12:14:21 #297
8781 crew  Frutsel
pi_19933124
Hmm..Beloki en Vino er dus niet bij... Dan zal ut Ullrich,Hamilton + Euskaltel tegen Armstrong worden. Hopelijk wordt ut een spannende tour...
Zal Zubeldia weer zo goed zijn dit jaar?? Laiseka is leuk maar niet goed als ronderenner lijkt ut... Zubeldia en Mayo...die moeten ut doen.
Wanneer worden de eerste ploegen bekend gemaakt... heeft iedereen al een uitnodiging gehad of worden er nog wildcards uitgedeeld voor de tour?

Komt er nog een FOK-Tourmanager?
pi_19933684
Hmm, na Vinokourov nu ook nog geen Beloki.

Niet dat ik uberhaupt ook maar iets had verwacht van Joseba.
  woensdag 16 juni 2004 @ 12:34:21 #299
pi_19933740
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:14 schreef Frutsel het volgende:

Komt er nog een FOK-Tourmanager?
  Moderator woensdag 16 juni 2004 @ 12:45:45 #300
8781 crew  Frutsel
pi_19934069
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:34 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

Ja ok...maar de EK managers kwam er ook niet
pi_19934269
Laiseka en Samuel Sanchez mogen de Tour niet rijden. Okeej nu Artetxe geblesseerd is hebben ze mss nog een kans anders niet. Team is puurgebouwd rond de in vorm zijnde Mayo en Zubeldia.

en Beloki had nooit potten gebroken in de komende tour.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')