Nu hoor ik van de mensen om mij heen eigenlijk alleen maar gezeik over de nieuwe albums: "de oude liedjes zijn veel beter...", "ik word er depressief van", "gejengel" enz..
Ben ik nu echt de enige fan van Kid A en Amnesiac?
quote:Check maar eens wat oude topics in het muziek-forum en je zult ontdekken dat je niet de enige bent
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:24 schreef Intel-lekt het volgende:
karma police LIVE.... wauwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
Ook ik vin het allebei pracht albums. Heb er al zoveel ovenede woordjes over getypt, zoekt en gij zult vinden!
quote:wow heb je dat in divx of mpeg?
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:08 schreef Jorma het volgende:
heb van het weekeind weer het stuk pinkpop2001 van ze teruggekeken .. kippenvel ..
ben benieuwd, heb er namelijk nog nooit echt serieus naar geluisterd. Het eerst nummer klinkt niet slecht trouwens...
quote:was je er ook live bij?
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:08 schreef Jorma het volgende:
heb van het weekeind weer het stuk pinkpop2001 van ze teruggekeken .. kippenvel ..
Radiohead is een goeie band, ze zijn IMHO alleen wat te serieus.
quote:Nee, VHS
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:09 schreef the_undertaker het volgende:
wow heb je dat in divx of mpeg?
quote:Yeps, en stond nog redelijk vooraan ook.
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:12 schreef Vork het volgende:
was je er ook live bij?
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 00:20 schreef Theeboon het volgende:
Holy shit Ranja... Dire Straits?
Dat is als een wasbeer met een grasspriet vergelijken!Radiohead is een goeie band, ze zijn IMHO alleen wat te serieus.
De stijl, de vormgeving eromheen, de houding, en niet te vergeten de muziek maken de band, tot wat het is en ik ga het steeds beter vinden. Gek genoeg vind ik juist creep op de tekst na een heel erg simpel nummer, simpel uitgevoerd, simpele accoorden, echt niet veel bijzonders en Karma Police was voor mij trouwens ook een van de mindere numemrs (voor zover je daarover kun spreken) van OK Computer.
Sjah ach, smaken verschillen. Het is de meest gebruikte cloché opmerkingen binnen de muziekwereld aan het worden, maar t klopt wel.
En als ik "Yesterday, I woke up sucking a lemon" hoor, komt het woord 'serieus' toch echt niet het eerste in me op..
quote:Dat hangt van diegene die 'm interviewt af..en de bui van de bandleden natuurlijk. het zijn ook maar mensen. Voglens mij moet je echt uitkijken met wat je zegt soms, want ik heb die Thom Yokre dan wel eens een paar echt keer kwaad zien worden om een vraag van de interviewer. Schrik je je ook de tering als interviewert.
Op zaterdag 11 augustus 2001 02:26 schreef Jorma het volgende:
Ik heb verschillende interviews gezien met Thom Yorke en daarin wastie toch wel vrij serieus. Maar het interview wat tijdens Pinkpop werd afgenomen/uitgezonden (met gitarist en drummer) was een groot deel dollen.
quote:Maar wat is mis met serieus? Ik erger me vaak juist aan een gebrek aan sireusiteit (
Op zaterdag 11 augustus 2001 00:20 schreef Theeboon het volgende:Radiohead is een goeie band, ze zijn IMHO alleen wat te serieus.
(al moet je jezelf nu ook weer niet tè serieus nemen, en het jezelf lekker toestaan om af en toe naar het cooldowncafé te gaan. Aanrader! Neem wel genoeg geld voor drank mee.....)
http://www.xs4all.nl/%7Eatease/ateaseweb_com-likespinningplates.mp3
En gelukkig hebben we Zanderr als mod, dus dit soort linkjes mogen . haha! En tsja.. Radiohead roeleert gewoon hevig. Is ook mijn favoriete band denk ik
. Dus ja, ik zou wel denken dat er flink wat 'Radiohead' liefhebbers zijn. Zie ook het uberinteressante ontoegankelijke muziek topic
. Man, wat hebben we een pret gehad
.
quote:Ik moet zeggen dat ik me zelf ook de 'tering
Op zaterdag 11 augustus 2001 02:30 schreef Vork het volgende:[..]
Dat hangt van diegene die 'm interviewt af..en de bui van de bandleden natuurlijk. het zijn ook maar mensen. Voglens mij moet je echt uitkijken met wat je zegt soms, want ik heb die Thom Yokre dan wel eens een paar echt keer kwaad zien worden om een vraag van de interviewer. Schrik je je ook de tering als interviewert.
quote:*hand opsteekt
Op zaterdag 11 augustus 2001 13:24 schreef Xhorder het volgende:
Radiohead te serieus? Nee, dat zijn ze niet. Ga maar eens in de cd-boekjes kijken, het bibliotheek-concept is humor en komt op al hun recente werk terug. Ook de teksten zijn niet altijd serieus. Het leuke aan Radiohead is juist dat ze op het goeie moment serieus zijn of juist niet.
Mee eens.. luister maar eens naar dat maffe introotje van Yokre bij die mp3 . Het is niet echt grappig, maar geeft wel aan dat het niet constant serieus is.. en idd, die hoes precies hetzelfde
. Ik vond hem tijdens Pinkpop trouwens ook best grappig
.
Maar ja, smaak en twisten enzo...
Wie van Radiohead moet trouwens beslist Sparklehorse eens proberen!
quote:Muse is goed, dat moet ik toegeven (heb allebei de twee albums en draai ze geregeld), maar grensverleggend wil ik ze allerminst noemen. Het eerste album klinkt meer als een kruising tussen Radiohead en Nirvana dan als Muse. Op OOS hebben ze dan hun eigen sound ontwikkeld, grensverleggend is het allerminst vind ik.[ Maar mooi is het zeker wel. Schoonheid heeft weinig tot niks met grensverleggendheid te maken, en ook niet met smaak denk ik. Misschien vind je het slecht omdat 'ontoegankelijker' is dan Muse?
Op zaterdag 11 augustus 2001 13:38 schreef Lamon het volgende:Op dit moment vind ik dat Muse een stuk grensverleggender bezig is (omdat ik daar geen enkel slecht nummer tussen kan ontdekken), dan Radiohead.
quote:Daarrrrrrr is 'ie weeeeerrrrrrrrr!
Op zaterdag 11 augustus 2001 14:41 schreef Man_in_a_Shed het volgende:Misschien vind je het slecht omdat 'ontoegankelijker' is dan Muse?
quote:en toch is het zo
Op zaterdag 11 augustus 2001 14:44 schreef MuadDib het volgende:[..]
Daarrrrrrr is 'ie weeeeerrrrrrrrr!
quote:Sorry? Heb ik nou iets gemist... bij mijn weten heeft Radiohead nog nooit een MTV unplugged show gedaan... Je bedoelt ongetwijfeld het Live at the 10 spot concert voor Amnesty
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:29 schreef the_undertaker het volgende:
dan moet je Radiohead - MTV Unplugged eens checken.. werelds gewoon!karma police LIVE.... wauwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
Maar ja, Karma Police is idd wel mooi live .
quote:Klopt, maar een combinatie van beiden is wel zo intrigerend.
Op zaterdag 11 augustus 2001 14:41 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Schoonheid heeft weinig tot niks met grensverleggendheid te maken
quote:Schoonheid kan niet erkend worden zonder smaak. Iets kan pas schoonheid bevatten, als er iemand is om die schoonheid toe te kennen. Dus deze twee begrippen zijn wel degelijk nauw met elkaar verbonden.
en ook niet met smaak denk ik.
quote:Ik vind het absoluut niet slecht, maar ook zeker niet experimenteler dan Muse. Als ik deze twee experimentele bandjes met elkaar vergelijk (want ook Muse valt onder de noemer experimenteel. De accoordenschema's, de arrangementen en de wijze waarop Bellamy zijn stem gebruikt, zal je nooit bij een 'mainstream' groepje tegenkomen) komt Muse bij mij als beste uit de verf. Zelfs al vind ik Radiohead helemaal niet slecht (en voor mij toegankelijk genoeg).
Misschien vind je het slecht omdat 'ontoegankelijker' is dan Muse?
Kortom, toch gewoon een kwestie van smaak, experimenteel of niet.
quote:Maar niet-mainstream staat niet gelijk aan experimenteel vind ik. Maar goed, de discussies "wat is ontoegankelijk" of "wat is experimenteel" zijn hier al zo vaak gevoerd. Het gaat erom wat je mooi vind maar dat zei je zelf ook al
Op zaterdag 11 augustus 2001 14:51 schreef Lamon het volgende:
Ik vind het absoluut niet slecht, maar ook zeker niet experimenteler dan Muse. Als ik deze twee experimentele bandjes met elkaar vergelijk (want ook Muse valt onder de noemer experimenteel. De accoordenschema's, de arrangementen en de wijze waarop Bellamy zijn stem gebruikt, zal je nooit bij een 'mainstream' groepje tegenkomen) komt Muse bij mij als beste uit de verf. Zelfs al vind ik Radiohead helemaal niet slecht (en voor mij toegankelijk genoeg).Kortom, toch gewoon een kwestie van smaak, experimenteel of niet.
quote:Die is simpel. Als weinig mensen het kunnen/willen aanhoren of daar veel moeite voor moeten doen, is het ontoegankelijk. Gaat dus voor geen van beiden op.
Op zaterdag 11 augustus 2001 14:55 schreef MuadDib het volgende:
"wat is ontoegankelijk"
Wat experimenteel betreft, het uitproberen van nieuwe dingen of een nieuwe stijl creeeren lijkt me een redelijke definitie. En dat gaat wel voor beide groepen op.
Dus het blijft gewoon een kwestie van smaak, tenzij het gecreeerde zonder emotie is neergezet (zoals veel commerciele 'muziek'), maar daar ben ik ook bij beide groepen niet bang voor.
Radiohead is goed als je het mooi vindt, als je sommige nummers niet mooi vindt (zoals ik heb bij een aantal nummers) dan is het je smaak gewoon niet. Of het nou experimenteel of wat dan ook is, dat doet er niet toe.
Je moet in eerst instantie muziek niet begrijpen, maar juist voelen. En daar is iedere muziekliefhebber het wel mee eens, neem ik aan.
Hoogtepunten uit de geschiedenis van het muziekforum
quote:Ik denk niet dat dat waar is.. het is meer dat mensen er moeite voor moeten doen dan dat het een kwestie is van willen. Het feit dat Kid A toch een hit is, is omdat mensen er wel moeite voor wilden doen en uiteindelijk is dat voor veel mensen positief uitgevallen
Op zaterdag 11 augustus 2001 15:04 schreef Lamon het volgende:[..]
Die is simpel. Als weinig mensen het kunnen/willen aanhoren of daar veel moeite voor moeten doen, is het ontoegankelijk. Gaat dus voor geen van beiden op.
quote:Ik zou wat Muse doet nou niet meteen een nieuwe stijl noemen. Radiohead trouwens ook niet. Ik vind wel dat Radiohead iets extremer is in zijn experimenten en Muse is ook niet bewust bezig om maf te doen. Zoals Matt zelf in een interview zei, Radiohead zijn met vijf mensen die constant ideeen op elkaar uitproberen, Muse is daarin veel beperkter. In die beperkte ruimte doen ze natuurlijk wel veel, maar echt baanbrekend is het nog steeds niet. Ik had niet echt het idee, 'Wow, dit is compleet anders'.
Wat experimenteel betreft, het uitproberen van nieuwe dingen of een nieuwe stijl creeeren lijkt me een redelijke definitie. En dat gaat wel voor beide groepen op.
quote:Maar waar baseer je deze conclusie nou op? Niet dat ik je wil aanvallen, maar grenzen verleggen heeft nog steeds niets met smaak te maken
Dus het blijft gewoon een kwestie van smaak, tenzij het gecreeerde zonder emotie is neergezet (zoals veel commerciele 'muziek'), maar daar ben ik ook bij beide groepen niet bang voor.
quote:Soms kan iets goed zijn zonder dat je het mooi vind, ook bij Radiohead. En idd, zoals je zegt.. Experimenteel of niet, het kan gewoon je smaak niet zijn, dus heeft smaak idd geen hout te maken met experiment
Radiohead is goed als je het mooi vindt, als je sommige nummers niet mooi vindt (zoals ik heb bij een aantal nummers) dan is het je smaak gewoon niet. Of het nou experimenteel of wat dan ook is, dat doet er niet toe.
quote:Ik denk niet dat er echt sprake is van moeten. Om even bij Radiohead te blijven.. Mensen die houden van 'gitaarmuziek' begrepen er niks van toen ze Everything in it's right place&co hoorden. "waar zijn de gitaren???". De mensen die breder of anders georienteerd waren begrepen het dan weer wel en de meesten vonden het mooi. De gitaarmensen die zich er in wilden verdiepen vonden het soms mooi, soms gewoon niet. Tsja.. soms moet je iets begrijpen om het mooi te vinden, soms niet.
Je moet in eerst instantie muziek niet begrijpen, maar juist voelen. En daar is iedere muziekliefhebber het wel mee eens, neem ik aan.
Oh, en mag ik je idd aanraden om de topic die Muaddib naar boven haalde te lezen . Ik moet eerlijk zeggen dat het een hele fijne discussie was, ook al zaten we er wel eens naast. Misschien idd wel een van de hoogtepunten van het muziekforum. Mag wat mij betreft wel eens vaker, gewoon een discussie met argumenten
.
quote:Dat ik het niet met je eens ben op de meeste punten mag duidelijk zijn, maar ik heb al mijn argumenten genoemd en gelukkig zie jij het ook met een
Op zaterdag 11 augustus 2001 15:39 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Een lang, goed onderbouwd verhaal, maar wel met vele argumenten waar ik het niet mee eens ben.
Radiohead nu op ned. 3, optreden bij Pinkpop
* Meril weet nog dat het concert pas echt goed werd toen de tv ermee ophield
quote:Juist... nu snap ik het.
Op zaterdag 11 augustus 2001 13:38 schreef Lamon het volgende:
Ik heb al eens de vergelijking gemaakt met Dire straits, qua saaiheid en quasi-intelligent gitaar geneuzel, raad eens wat ik het beste nummer van dire straits vind?
quote:Toch niet *yuck* Walk of Life *vomit*?
Op donderdag 03 januari 2002 00:17 schreef ranja het volgende:
raad eens wat ik het beste nummer van dire straits vind?
quote:Nee joh... nooig gehoord van Twisting by the pool?
Op donderdag 03 januari 2002 00:22 schreef Zander het volgende:[..]
Toch niet *yuck* Walk of Life *vomit*?
quote:Nee. Ik was altijd tegen Radiohead, maar sinds Kid A ben ik bekeerd. Achteraf moet ik toegeven dat er ook op OK Computer wel wat erg goede nummers staan.
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:24 schreef Intel-lekt het volgende:
Wat heb ik ongelovige heimwee terug naar pinkpop.... Dit jaar kan ik er niet naar toe door m'n examens en dat vind ik wel zoooo ongelooflijk klote!!
Toen ik Radiohead daar zag vond ik er eigenlijk niet zoveel aan. Ik kende het ook niet zo goed. Sindsdien heb ik 3 cd's van ze gekocht en ben ik langzaam maar zeker toch hun muziek heel erg gaan waarderen. Nu vind ik het werkelijk onbeschrijflijk mooi, van een ongekende schoonheid...
ik zag mezelf trouwens nog in het publiek!
quote:*vol met afgunst en jaloezie kijkend*
Op donderdag 03 januari 2002 01:40 schreef Jorma het volgende:
trouwens nog in het publiek!
Heb ik veel gemist?? Ik wou nog Idioteque horen! Das een van de weinige nummers van Radiohead die ik vet vind maarja die stond er dus niet op!
En natuurlijk is Johnny Greenwood gewoon cool.
quote:Idioteque kwam daarna nog inderdaad..
Op donderdag 03 januari 2002 09:32 schreef Kid_RisK het volgende:
Mn tape stopte tijdens Pyramid Song!Heb ik veel gemist?? Ik wou nog Idioteque horen! Das een van de weinige nummers van Radiohead die ik vet vind maarja die stond er dus niet op!
Dat nummer is overigens totaal onvergelijkbaar met alles wat ze eerder gedaan hebben. Kijk maar eens in het archief van www.ateaseweb.com: in 1971 heeft een Britse wetenschapper, Paul Lansky, voor het eerst in de geschiedenis muziek laten 'genereren' door een computer. Zie deze Britse universiteitssite. De viertonige sample uit Idioteque komt uit het nummer "Mild und leise", die is gewoon gejat. Ik was afgelopen september aanwezig bij de soundcheck 's middags voor het Radiohead-concert in Nijmegen, en ze hebben zeker 20 minuten die ene sample staan tweaken. Het hele Goffertpark leek wel betoverd. Geniaal.
quote:Dat weet je wel, maar je snapt het niet.
Op donderdag 03 januari 2002 09:20 schreef BobBlow het volgende:
ik weet echt niet wat jullie er zo leuk aan vinden.
Ok Computer is echt een meesterlijk album, eerst vond ik het
maar een saai album, en the bends vond ik wel leuk, toen ben
ik es GOED gaan luisteren, en ow, wat een vette ceedee!!
Favo's:
Climbing up the wall
Electioneering
Karma Police
Paranoid Android
My Iron Lung
Just
quote:
Op vrijdag 04 januari 2002 17:52 schreef kamagurka het volgende:
Ik zou het woordje "vet" uit de topictitel kunnen schrappen en het dan nog het understatement aller tijden vinden. Maar dit lijkt me een topic waarbij mensen elkaar elleboogjes en schouderklopjes geven waarom ze het met deze muzikale waterzooi maar goed getroffen hebben, dus houd ik me verder afzijdig.
Ik moet zeggen dat ik het, na zo vaak luisteren nog steeds steengoede platen vind, stuk voor stuk. Niets heerlijker dan na een drukke dag lekker bijkomen onder het rustgevende gebliep van Kid A en de muzikale geluidsoase van OK Computer. Het zijn toch echt een soort klassiekers voor mij geworden. Ik luister ze niet dagelijks meer, maar elke luistersessie is het toch weer kippenvel.
Laatst hoorde ik ook voor het eerst de live versie van Spinning Plates. Was erg mooi, weer erg wanhopig en een wel heel leuke afwisseling op de studioversie, die ik toch wat ingehouden vind. Maar goed, zo blijft er tenminste wat te ontdekken!
quote:Could be, maar floppen betekend inderdaad niet dat ze slecht zijn. Amnesiac werd wel door de critici als een erg goed album gezien dacht ik, wat ik zelf ook vind, beter en mooier dan Kid A. I Might be Wrong (Live Recordings) is ook prachtig, alleen de hoes al. Mooie life versies, vooral I Might Be Wrong komt heel goed tot zijn recht. En de intro van Everything in its Right Place...als dat keyboard zo langzaam opkomt en het publiek begint te klappen. Echt heel mooi.
Op vrijdag 22 februari 2002 17:18 schreef Meril het volgende:
Commercieel zijn Kid A. en Amnesiac een beetje geflopt (zoals verwacht), en het live-album heeft hier in Nederland volgens mij helemaal NIKS gedaan. Terwijl dat toch een erg sterk album is.
Ik ken trouwens eigelijk geen mensen in mijn omgeving die Radiohead wel okee vinden, of men vind Radiohead fantastisch (ikkuh ) of men vind het vreselijke muziek. Wat ik me dan weer niet kan voorstellen.
quote:Op zich kan ik het wel begrijpen hoor. Het is toch niet echt de meest vrolijke muziek je je voor kunt stellen. Het is echt iets waar je van moet houden. En ik zal maar niet nog een keer over ontoegankelijk beginnen
Op vrijdag 22 februari 2002 19:21 schreef Scylla het volgende:
Ik ken trouwens eigelijk geen mensen in mijn omgeving die Radiohead wel okee vinden, of men vind Radiohead fantastisch (ikkuh) of men vind het vreselijke muziek. Wat ik me dan weer niet kan voorstellen.
Leuk die oude topics die ineens weer bovenkomen...
Maar hier staat veel over Radiohead op Pinkpop
Laat dat concert de laatste tijd ineens op WinMX rondzwerven...
SLA JE SLAG
quote:
Op Sunday 24 February 2002 16:50 schreef Ulx het volgende:
O jee, Radiohoofd, de opgewarmde prak van een Pink Floyd op z'n retour. Nee, ik kan niet zeggen dat ik dit quasi-intellectuele geneuzel mooi vind. Als de heren nu eens popliedjes zouden gaan schrijven en bij voorkeur spelen wil ik het best gaan luisteren, maar wat ze met Kid A en B hebben afgeleverd staat hoog in mijn lijstje meest overgewaardeerde onboeiende pretentieuze blaatherrie albums van de laatste 30 jaar.
quote:Jij!!! JIJ!!!
Op Sunday 24 February 2002 16:50 schreef Ulx het volgende:
O jee, Radiohoofd, de opgewarmde prak van een Pink Floyd op z'n retour. Nee, ik kan niet zeggen dat ik dit quasi-intellectuele geneuzel mooi vind. Als de heren nu eens popliedjes zouden gaan schrijven en bij voorkeur spelen wil ik het best gaan luisteren, maar wat ze met Kid A en B hebben afgeleverd staat hoog in mijn lijstje meest overgewaardeerde onboeiende pretentieuze blaatherrie albums van de laatste 30 jaar.
Nuja...over smaken valt niet te twisten....
Heiden.
quote:Hoe meer erop afgegeven wordt, des te meer ik in mijn element raak. Het laatste waar ik behoefte aan heb, is om dit te delen met willekeurige grapjassen.
Op Friday 22 February 2002 16:35 schreef Legolas het volgende:
Jammer dat ik in mijn omgeving maar bar weinig mensen (niemand) ken die echt hetzelfde in die muziek ziet als ik, maar aan de andere kant past dat gegeven ook wel weer een beetje bij het karakter van de muziek
"when I am king you will be first against the wall"
"we hope that you choke"
"this is what you get when you mess with us"
Wat is die man heerlijk gefrustreerd!
En als je je frustratie dan in zulke teksten weet te uiten, fantastisch
quote:Dat is juist het mooie aan radiohead, ze hebben geen 'leest' (je snapt hopelijk wel wat ik bedoel
Op zondag 10 maart 2002 15:58 schreef Theeboon het volgende:
Ze moeten 'es op houden met dat gepriegel op Kid A en Amnesiac... schoenmaker blijf bij je leest.
quote:Eigenlijk ben ik 't er wel mee eens. Hoewel ik Kid A bij verschijnen nog wel regelmatig gedraaid heb, luister ik uiteindelijk toch nog steeds veel vaker naar The Bends of OK Computer.
Op zondag 10 maart 2002 15:58 schreef Theeboon het volgende:
Ze moeten 'es op houden met dat gepriegel op Kid A en Amnesiac... schoenmaker blijf bij je leest.
Maar, ik ben het eens met degene die zei: "er is geen leest". Da's precies het briljante van Radiohead.
Op Amnesiac staan btw hele goeie tracks, maar dat zijn dan de ouwe-stijl tracks... de rest is maar so-so.
quote:Nah, 'Achtung Baby' werd toch ook wel enthousiast onthaald door pers en publiek, in mijn herinnering. Die clips waren iig niet weg te branden van MTV (toen keek ik daar nog naar
Op zondag 10 maart 2002 16:30 schreef Theeboon het volgende:
Toen U2 ging experimenteren vond iedereen 't kut
Ik snap achteraf ook niet zo goed wat iedereen zo vernieuwend vond aan Kid A. Voor een voormalige rockband was 't wel enigszins gewaagd, maar verder...
Persoonlijk hou ik het meeste van OK Computer. Maar op The Bends (Street Spirit, Fake Plastic Trees) en Kid A (Idioteque, Optimistic, Morning bell) staan ook nummers die ik erg goed vind.
Ben erg benieuwd waar ze straks mee op de proppen zullen komen.
quote:"I wish I was special, you're so fokking special. But I'm a creep, I'm a weirdo"
Op zondag 10 maart 2002 14:50 schreef Fogerty het volgende:
Ik begin de teksten steeds meer te waarderen!"when I am king you will be first against the wall"
"we hope that you choke"
"this is what you get when you mess with us"Wat is die man heerlijk gefrustreerd!
En als je je frustratie dan in zulke teksten weet te uiten, fantastisch
Idd erg krachtige teksten. Ook wel een van de redenen waarom ik Radiohead zo ontzettend goed vind.
quote:same here.
Op woensdag 03 april 2002 14:28 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Iemand van plan om naar die gekke flasback te gaan van 16 down? Ik ben op zich wel nieuwsgierig, maar heb toch zeker ook mijn twijfels.
maar daarbij komt ook dat de data een beetje irritant vallen voor mij zal er dus wel niet in zitten...
quote:Waar en wanneer enzo zijn die concerten? Als het in de buurt is en het komt uit, dan lijkt het me best grappig.
Op woensdag 03 april 2002 14:28 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Iemand van plan om naar die gekke flasback te gaan van 16 down? Ik ben op zich wel nieuwsgierig, maar heb toch zeker ook mijn twijfels.
Verder sluit ik me geheel bij aan!
"Take the money, run. Take the money, run!"
Geweldig nummer, zeker met de clip erbij
maar ja.. da's weer offtopic..
quote:Oei, ik vind dat nummer wel erg aan de, ehm, zwaarmoedige kant... (Heb de clip niet gezien). Het zou leuk zijn als Thom Yorke ook weer eens wat luchtigere muziek zou gaan schrijven
Op zaterdag 11 mei 2002 06:08 schreef MadScientist het volgende:
Hm nog niemand in dit topic verwezen naar U.N.K.L.E. ft. Thom Yorke - Rabbit in your headlightsGeweldig nummer, zeker met de clip erbij
Wat ook leuk is zijn wat bootlegs die er zijn van portishead en radiohead bijv. samen met het nummer lucky
quote:
Op zaterdag 16 maart 2002 00:06 schreef Legolas het volgende:
Ik zou het trouwens wel leuk vinden als ze wat meer acoustisch zouden gaan spelen.
[Dit bericht is gewijzigd door EvilMinion op 29-09-2003 13:45]
Staat er een datum of plaats op? Wat is de tracklist, en waar heb je 'm vandaan?
quote:Check
Op maandag 29 september 2003 13:44 schreef EvilMinion het volgende:[..]
Ooit gehoord van het album Radiohead Unplugged??? Ik heb hem
![]()
Dus om ze nou te plaatsen in hall of fame aller tijden gaat mij te ver, ze borduren gewoon voort op lijnen die in de jaren zeventig zijn ingezet met bijv. Roxy Music en Pink Floyd, met al dat quasi-artistieke ge-experimenteer.
quote:Ben het met je eens dat ze hun tijd mee hebben. En inderdaad zijn ze 1 van de weinigen die nog experimenteert. Op termijn zullen ze vast wel in de Hall of Fame belanden. Natuurlijk borduren ze voort op de jaren 60 en 70, maar ze doen dat wel heel duidelijk met hedendaagse muziekmogelijkheden erbij. Quasi artistiek kan je het toch niet noemen. Als je dat zegt, ben ik geneigd te zeggen dat je hun werk niet voldoende kent. Maar dat zou een vooroordeel kunnen zijn natuurlijk.
Op maandag 29 september 2003 16:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Radiohoofd wordt m.i. wat overschat. In het land der blinden is Stevie Wonder koning, zullen we maar zeggen, ze hebben hun tijdperk mee.Dus om ze nou te plaatsen in hall of fame aller tijden gaat mij te ver, ze borduren gewoon voort op lijnen die in de jaren zeventig zijn ingezet met bijv. Roxy Music en Pink Floyd, met al dat quasi-artistieke ge-experimenteer.
Maar daarna deden ze op Kid A en Amnisiac allemaal dingen die anderen veel beter kunnen, en ook al veel beter gedaan hebben, jaren daarvoor.
quote:Ik heb hem op cd dus ik wil hem helemaal niet downloaden.
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:35 schreef Chasin het volgende:
Radiohead - Like spinning plates (live) is echt zoooooooooooooooooo ontzettend relaxed om te luisteren. Allemaal ff downloaden en geef me je mening!
quote:Ik ook inderdaad, but I might be wrong.....
Op zaterdag 4 oktober 2003 01:58 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ik heb hem op cd dus ik wil hem helemaal niet downloaden.
Is The Bends dat extra geld waard? Amnesiac en Kid A lijken me ook erg goed, maar aangezien ik I Might Be Wrong heb lijkt het me beter die pas later aan te schaffen. Hail to the Thief ken ik nog niet en My Iron Lung ook bijna niet. Wat raden jullie aan? Met argumenten a.j.b.
quote:Ja...
Op maandag 6 oktober 2003 16:28 schreef Gillingham het volgende:
Is The Bends dat extra geld waard?
quote:vetcoole post man
Op maandag 6 oktober 2003 16:33 schreef Brul het volgende:
Radiohead is verschikkelijk...punt
Stelletje nichten, aanstellers, hoogdravend mongolen.
quote:tis maar goed dat je met zulke geweldige argumenten aan komt zetten, want nu ben ik helemaal overtuigd van je gelijk!
Op maandag 6 oktober 2003 16:33 schreef Brul het volgende:
Radiohead is verschikkelijk...punt
Stelletje nichten, aanstellers, hoogdravend mongolen.
quote:Ik zou inderdaad eerst The Bends aanschaffen, lijkt me de meest logische volgorde. De 3 laatste en tevens meer experimentele albums komen dan later vanzelf wel. Hij kost bij de FRS geloof ik zo'n 15 euro en dat is ie dubbel en dwars waard vind ik.
Op maandag 6 oktober 2003 16:28 schreef Gillingham het volgende:
Ik heb op dit moment alleen nog maar Pablo Honey, OK Computer en I Might Be Wrong in mijn bezit en wil mijn Radiohead-collectie dan ook snel gaan vergroten. Ik zelf zat aan The Bends te denken, maar het nadeel is dat die cd in de meeste winkels niet of nauwelijk is afgeprijsd.Is The Bends dat extra geld waard? Amnesiac en Kid A lijken me ook erg goed, maar aangezien ik I Might Be Wrong heb lijkt het me beter die pas later aan te schaffen. Hail to the Thief ken ik nog niet en My Iron Lung ook bijna niet. Wat raden jullie aan? Met argumenten a.j.b.
quote:Dankje.
Op maandag 6 oktober 2003 21:20 schreef fractalis het volgende:[..]
Ik zou inderdaad eerst The Bends aanschaffen, lijkt me de meest logische volgorde. De 3 laatste en tevens meer experimentele albums komen dan later vanzelf wel. Hij kost bij de FRS geloof ik zo'n 15 euro en dat is ie dubbel en dwars waard vind ik.
quote:Heb het net ff gechecked, en hij is inderdaad 15 euro. Ik zou trouwens vervolgens Kid A aanschaffen, die is ook maar zo'n 9 a 10 euro en uiteraard zeer de moeite waard.
Op maandag 6 oktober 2003 22:00 schreef Gillingham het volgende:[..]
Dankje.
Bij FRS 15 euro? Bij relatief goedkope cd winkels als Van Leest en Kroese kost hij zelfs nog zo'n 20 euro. Morgen eens langs FRS gaan dan, ben benieuwd.
quote:Mooi, morgen is The Bends waarschijnlijk de mijne.
Op maandag 6 oktober 2003 22:15 schreef fractalis het volgende:[..]
Heb het net ff gechecked, en hij is inderdaad 15 euro. Ik zou trouwens vervolgens Kid A aanschaffen, die is ook maar zo'n 9 a 10 euro en uiteraard zeer de moeite waard.
ps. Waarom staat My Iron Luny ook op The Bends?
quote:My Iron Lung is officieel "slechts" een EP'tje en eigenlijk maar een tussendoortje geweest. Ik vind 'm zelf best goed, maar na Pablo hun minste werk en ik vind zowel Kid A als Amnesiac stukken beter. Persoonlijk zou ik 'm dus even overslaan, maar het zijn natuurlijk jouw centen!
Op maandag 6 oktober 2003 22:20 schreef Gillingham het volgende:[..]
Mooi, morgen is The Bends waarschijnlijk de mijne.
Dat de andere goedkoper waren had ik ook al gezien ja. Maar als ik nog enigszins chronologisch bezig wil zijn zou ik eigenlijk eerst My Iron Lung moeten aanschaffen, die ook goedkoop is trouwens.ps. Waarom staat My Iron Luny ook op The Bends?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |