Minder spannend als wat ze eropaf schieten.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
is dat een leo of een abraham
standaart raket wat je ziet ontploffen is de minutie die blaast er gewoon de koepel afquote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:36 schreef Eightball het volgende:
[..]
Minder spannend als wat ze eropaf schieten.
Nee de M1 heeft geen oto lader.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:52 schreef Piro het volgende:
[..]
Naar mijn weten hebben de M1 en de Leopard 2A6 allebei een automatische lader en toch staat er bij de specs van de M1 5-8 per minute.
Al zoveel ?quote:de verliezen van M1's in irak zijn al hoger dan de Sowjets in 10 jaar afghanistan hadden.
http://fmso.leavenworth.a(...)ES/convoy/convoy.htmquote:During the war, the Soviets lost 11,389 trucks, 1314 armored personnel carriers, 147 tanks, 433 artillery pieces and 1138 command vehicles/radios during their fight with the mujahideen1 guerrillas.
Ik vroeg me al af wanneer dat zou komen. Zo'n rijdend stuk roest zou ik indd ook niet echt bepaald modern noemen.quote:verhaal over T72 in reactie op "Ultramoderne tank"
Nederland is al zijn L2a5's aan het upgraden naar A6quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:45 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af wanneer dat zou komen. Zo'n rijdend stuk roest zou ik indd ook niet echt bepaald modern noemen.
Enneh, nog eens wat. Ik zie een aantal mensen blaten over de A6 uitvoering van de Leopard II. Maar voor zover ik weet rijden wij nog steeds met het type A5. Dit veranderd pas als alle landen die de LIIA5 gebruiken em upgraden naar een A6.
de A5 upgrade is een stap onderweg naar de A6 en het behelst iets meer dan enkel de verlenging van de loop (het is overigens een totaal nieuw kanon afaik)quote:Niet dat die upgrade, die (naar mijn weten) slechts een verlenging van de loop inhoudt, niet zo verrekte veel gaat uithalen t.o.v. van prestaties..
nee geen autolader maar of dat een voordeel of een nadeel is zijn de meningen nog over verdeeldquote:Bovendien heeft een A5 geen autolader en een A6 dus ook niet. Of ze moeten die specs veranderd hebben sinds ik die voor het laatst gelezen heb.
voor zover ik weet gebruikt de M1 hetzelfde kanon als de leopard 2 (alleen heeft de A6 een ander kaliber) en kun je er exact dezelfde munitie mee verschieten.quote:En wat betreft de minutie. De vergelijking tussen een M1 en een LII gaat ook niet op. Een Leopard gebruikt toch maar 2 typen? Bristan granaten en een variant van de APFSDS? Een M1 gebruikt o.a. HEAT, HASH, MPAT en de APFSDS.
Of kraam ik nou onzin uit?
4000 kapotgeschoten vijandelijke tanks 4 "friendly" tanks verloren door "oude rotzooi" is, zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat je gelijk hebt, het een aardige score en uiteraard een totale overwinning.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:31 schreef Pumatje het volgende:
word zo lang volgehouden dat het gewoon overal geloofd word. De m1a2 heeft nooit, nooit nooit een tegenstander van enige waarde gehad, maar word wel uitgeschakeld door 40 jaar oude spullen.
| 1 2 3 4 | Total Equipment Coalition Lost On hand Tanks 4 3,360 |
| 1 2 3 4 | Total Equipment Iraqi Lost On hand Tanks 4,000 4,230 |
http://www.globalsecurity(...)-equipment-intro.htm en uiteraard google.quote:Verder, is er nog nooit een T-72 uitgeschakeld door een M1,
BBC houd er enkel van om naar een T-72 te rijden en vervolgens beelden te maken zodra de tankers er doorheen hebben geknald, leukste is dat op de TV beelden die ze lieten zien in de de Irak oorlog T-55''s lieten zien, terwijl ze zeiden dat het T-72's waren![]()
Het kwartje viel door het ophemelen van de Sovjet-Unie en....quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Hij heeft in ieder geval te vaak naar HamasTV gekeken.
Wel de tekst erbij vermeldenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:31 schreef Pumatje het volgende:
Toen was er geen ERA voorhanden, en dat waren t-72's en T-80's. Met geen missile interception systems. Tsjah, moeilijk vergelijken.
Maar ja de amerikanen zijn er al, 200 kwijt, pentagon verteld anders I know, maar er zijn al meer dan 300 foto's in omloop van de laatste irak oorlog van verschillende M1a2's.
300 foto's uppen gaat wat ver
Maar een Guerilla oorlog winnen is niet echt te doen, bergen en woestijnen zjin niet onder controle te krijgen.
http://www.armytimes.com/content/editorial/new/07sr01.html
kijk daar eens, het was niet eens een projectiel met een lading.
kopieer onderstaande link even naar de werkbalk
http://www.webmutants.com(...)lessons_learned2.jpg
deze foto, de voorkant van de m1a2 is gepenetreerd, kom op. Door een 30 jaar oud wapen , ( RPG-7/9) 30 jaar oud ! in de voorkant van de toren waar de bepantsering als meest zware geldt.
Je verhaal rammelde net zoals een T72, en na een eerste confrontatie zit het ook al vol met gaten.quote:NO catastrophic losses due to Iraqi direct or indirect fire weapons
Several tanks were destroyed due to secondary effects attributed to enemy weapon systems
Majority of losses attributed to mechanical breakdown and vehicle either being stripped for parts or severely vandalized by Iraqi people
No reported case of an AGTM ever being fired at any U.S. Army vehicle
No Kornet missiles found in country
quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:28 schreef PLAE@ het volgende:
Nog nooit een T-72 uitgeschakeld door een Abrahams?![]()
Alleen door de luchtmacht en overige? (law's op humvees en laws van de infantery?)
In de 2e Golfoorlog hebben er zich in de woestijn in het Zuid-Westen van Irak toch enkele grote tankslagen voorgedaan? En daarbij is ook geen enkele T-72 door een Abrahams afgeknald?
De Russen hebben toch ook een nieuwe tank na de T-80. Wat is de naam daarvan? Of zitten ze nog in de ontwikkelingsfase (al 25 jaar lang geen nieuwe tank lijkt me toch wat lang voor zo'n wereldmacht....wat het toen nog echt was).
de russen hebben de zeer goede upgrade van de t-80 genaamd de Black eagle
ze hebben de T-90 en de T-95 komt eraan
Hoe oud is de Abrahams eigenlijk?
[b]
designs dateren uit de Jaren 60, ze zijn ontwikkeld om europa te "beschermen"tegen aanval vanuit oost-europa
En zijn er T-80's verkocht aan andere landen? Of moeten al die andere landen het doen met geupgrade T-72's?
Ja die zijn verkocht
In hoeverre denken jullie dat de crews van de Iraakse tanks getrained waren? Zouden die ook echt hebben kunnen oefenen zoals onze legers dat in het westen doen.
De Irakezen zijn verschrikkelijk qua taktieken, en manier van oorlogsvoering, daarnaast is de t-72 die ze gebruikte de goedkope export versie, lees : expres downgraded
En de laatste vraag aan Pumatje. Hebben de Tsjetjenen ook T-80's uitgeschakeld....en gebruiken de Russen de T-72 nog?![]()
De Tsjetjenen hebben de t-80 inderdaad uitgeschakeld, Elke tank heeft plekken die niet te verdedigen zjin, de t-780 is niet penetreerbaar van de voorkant voor ballistische wapens met explosieve lading. De M1a2 bv wel.
Vragen zat
quote:Op woensdag 11 mei 2005 03:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
4000 kapotgeschoten vijandelijke tanks 4 "friendly" tanks verloren door "oude rotzooi" is, zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat je gelijk hebt, het een aardige score en uiteraard een totale overwinning.
Voor de duidelijkheid, dit is de eerste golfoorlog.
[ code verwijderd ]
hahaahah, jij moet je beter laten informeren, allereerst zjin er 20 keer zoveel tanks uitgeschakeld als de cijfers die jij geeft. En 4000 tanks uitgeschakeldDe Irakezen hebben zoveel tanks niet eens ingezet/tot beschikking gekregen
![]()
![]()
![]()
[ code verwijderd ]
[..]
http://www.globalsecurity(...)-equipment-intro.htm en uiteraard google.
Als je keiharde feiten gaat ontkennen is een echte discussie overigens totaal zinloos. Neem de link eens door. Misschien leer je iets.
Link kan ik nu niet doornemen , zit op beveiligde pc
ik geloof da tjij h et fout hebt want feiten laten wat anders zienquote:Op woensdag 11 mei 2005 07:41 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Wel de tekst erbij vermelden
[..]
Je verhaal rammelde net zoals een T72, en na een eerste confrontatie zit het ook al vol met gaten.
we zullen het uberhaupt nooit weten want een Leopard zal nooit een Abrams tegenkomen in een gevechtquote:Op woensdag 11 mei 2005 03:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik denk dat we met de huidige mate van militair EU optreden nooit zullen weten wie wat wegknalt. En daar is ook alles mee gezegt denk ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |