Gelukkig heb ik nooit zoiets belachelijks als een ontgroening ondergaan, maar voor de mensen die vrijwillig aan de vernedering zijn blootgesteld: wat bezielde je?
StudieVerenigingen zijn daarentegen nog wel geinig.
ten eerste vind ik het gewoon allemaal flauwekul..ten tweede, mijn kamergenoot is dus lid van albertus..en hij en zn kameraadjes komen elke woensdag bij elkaar om vervolgens intellectueel dronken te worden..keertje was ik dus aanwezig (zou net weggaan naar vriendin, maar had bus gemist), en geloof me..zonder bier waren het allemaal gozers die niks te vertellen hadden tegen elkaar, maar zodra het bier ging vloeien waren ze allen broertjes van elkaar..omhelsen, lachen, dansen, lol maken..
triest ja! maar ach, dit zal zeker een uitzondering zijn...
oh ja, studentenvereniging van A mag natuurlijk absoluut niet mensen van studentenvereniging B..die zijn lelijk, dom bijdehand etc etc..nogmaals triest ja
quote:Virgiel is sowieso geil!
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:04 schreef martijnvds het volgende:
Hmm tsja ik ga komend jaar informatica () studeren in Delft aan de TU, en ik heb echt geen idee of ik wel bij een vereniging zal gaan.. er zijn wel een aantal aardige maar of ze nou echt superboeiend zijn
anyway over een week is de Owee (ontvangstweek) en daar ga je ook langs alle verenigingen en dan zie ik het wel.. zit er een hele toffe tussen dan wordt ik wel lid en anders niet.. je komt toch wel genoeg mensen tegen met je studie/sport/uitgaan etc dus
jaarclubjes, die zijn pas erg! brrr...
quote:hey dit klinkt vet! ik hoop alleen niet dat er een bralcultuur hangt
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:27 schreef spaceben het volgende:
Histos in utrecht is top. mits je zeilen, gezellige mensen en een top lokatie van een kroeg je wat doenjaarclubjes, die zijn pas erg! brrr...
in iedergeval: _Geen_corpsbal
quote:Ga jij naar het kennismakings weekend van christiaan huijgens?
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:04 schreef martijnvds het volgende:
Hmm tsja ik ga komend jaar informatica () studeren in Delft aan de TU, en ik heb echt geen idee of ik wel bij een vereniging zal gaan.. er zijn wel een aantal aardige maar of ze nou echt superboeiend zijn
anyway over een week is de Owee (ontvangstweek) en daar ga je ook langs alle verenigingen en dan zie ik het wel.. zit er een hele toffe tussen dan wordt ik wel lid en anders niet.. je komt toch wel genoeg mensen tegen met je studie/sport/uitgaan etc dus
Iig ik zit er wel over na te denken om lid te worden van een studenten vereniging. Vergillius dan nog het leukst in delft. Maar ja die ontgroening he, is die verplicht? Of hebben ze er problemen mee als ik de eerste 3 dagen niet kom? Ben namelijk op lowlands te vinden dan.
quote:Ik zit zelf op Virgiel en je kan zeker NIET 3 dagen later komen, die ontgroening is verplicht, maar zeker de moeite waard.
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:52 schreef Tweek het volgende:[..]
Ga jij naar het kennismakings weekend van christiaan huijgens?
Iig ik zit er wel over na te denken om lid te worden van een studenten vereniging. Vergillius dan nog het leukst in delft. Maar ja die ontgroening he, is die verplicht? Of hebben ze er problemen mee als ik de eerste 3 dagen niet kom? Ben namelijk op lowlands te vinden dan.
quote:PArticolarte oid?
Op vrijdag 10 augustus 2001 17:54 schreef Xortes het volgende:
Je hebt ook studentenverenigingen zonder ontgroening die niet zo duur zijn en waar de leden een gemeenschappelijk interesse hebben. In Amsterdam heb je zo'n studentenvereniging waar men samen culturele uitjes doet zoals films, theater en men voorleest uit eigen werk enzo. Lijkt mij heel leuk, maar ik heb er geen tijd voor...
quote:Heb al kaartjes.
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:31 schreef 666 het volgende:[..]
Ik zit zelf op Virgiel en je kan zeker NIET 3 dagen later komen, die ontgroening is verplicht, maar zeker de moeite waard.
je zal dus wel moeten kiezen: lowlands OF Virgiel (als je nog geen kaartjes voor lowlands hebt, zou ik ze niet kopen, lowlands kan volgend jaar nog een keer)
quote:Hmmm, daar zit ik dus over na te denken. Alleen heb ik een hekel aan zeilen. Ik windsurf. Maar weet niet echt of dat mijn type mensen zijn daaro. Ik ga iig bij Protos, want wil weer gaan volleyballen. Voor de rest zie ik as zondag tot ???? wel.
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:27 schreef spaceben het volgende:
Histos in utrecht is top. mits je zeilen, gezellige mensen en een top lokatie van een kroeg je wat doenjaarclubjes, die zijn pas erg! brrr...
quote:Leg mijn ouders dat maar eens uit. Ze zeuren dat ik studentenvereniging voor moet laten gaan en dat ze zelfs mijn kaartje vergoeden, maar NO WAY dat ik dat ga doen.
Op zaterdag 11 augustus 2001 02:49 schreef Tweek het volgende:[..]
Heb al kaartjes.
quote:Das kut.
Op zaterdag 11 augustus 2001 02:56 schreef Gianthuust het volgende:[..]
Leg mijn ouders dat maar eens uit. Ze zeuren dat ik studentenvereniging voor moet laten gaan en dat ze zelfs mijn kaartje vergoeden, maar NO WAY dat ik dat ga doen.
quote:Ik zou je ook aanraden om studentenvereniging voor te laten gaan, anders mis je dat een heel jaar. Ik ken ook mensen die vorig jaar lowlands voor lieten gaan en das gewoon zonde.
Op zaterdag 11 augustus 2001 02:56 schreef Gianthuust het volgende:[..]
Leg mijn ouders dat maar eens uit. Ze zeuren dat ik studentenvereniging voor moet laten gaan en dat ze zelfs mijn kaartje vergoeden, maar NO WAY dat ik dat ga doen.
Blijf eerste jaar toch nog thuis wonen en ik moet mar zien of ik het eerste jaar haal, dus is misschien maar beter ook.
quote:ooo vertel eens.. nog nooit iets van gemerkt!!
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:11 schreef 666 het volgende:[..]
knip
maar mensen die lid zijn hebben (iig in Delft wel) toch een streepje voor (met name op het sociale gebied)
quote:Whops! Sorry! Had niet gezien dat er al een topic was over studentenverenigingen. Thanks Breuls.
Op zaterdag 18 augustus 2001 15:26 schreef Breuls het volgende:
*schop*
quote:Het is iets, je zit met honderden types die net zo nerveus erover zijn en daar zitten er altijd (of je bent autist) mensen bij met wie het het na een aantal dagen goed blijkt te kunnen vinden. Ga er met een open mind en zonder onnodige angst in.
Op zondag 18 augustus 2002 23:30 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ik ga het gewoon proberen, de ontgroening en de vereniging, en als het niks is ben ik weg.
quote:Ik vind 't een vreemde manier om vrienden te maken.
Op zondag 18 augustus 2002 23:17 schreef Bazooka-Eend het volgende:
Vergeet niet dat die 'ontgroening' er alleen op is gericht jou beter te maken. Zonde om dat te willen ontlopen, denk ik dan. Het enige nut is vrienden voor het leven maken met mensen waarmee je een beetje 'in het nauw gedreven' bent. Niets meer, niets minder.
quote:Unitas. Ik ga proberen er onbevooroordeeld heen te gaan, maar ik zal niet zeggen dat ik zin heb in die ontgroening of zo. Het is wel beter dat je niet de enige bent iig.
Op zondag 18 augustus 2002 23:47 schreef Bazooka-Eend het volgende:[..]
Het is iets, je zit met honderden types die net zo nerveus erover zijn en daar zitten er altijd (of je bent autist) mensen bij met wie het het na een aantal dagen goed blijkt te kunnen vinden. Ga er met een open mind en zonder onnodige angst in.
Welke ga je bij?
Om eerlijk te zijn vind ik het wel vreemd dat je eerst de nodige vernederingen moet ondergaan omdat dat goed is voor het groepsgevoel of zo, en het lijkt me dat het vooral 'zo hoort' en meer niet, maar het zij zo. Ik wilde toch lid worden van een vereniging, dus het moet maar.
Ken wel verhalen van mensen die het wel leuk vinden.
quote:Ook omdat het de ouderejaars een kick geeft om je te vernederen.
Op maandag 19 augustus 2002 14:24 schreef Meneer_Aart het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik het wel vreemd dat je eerst de nodige vernederingen moet ondergaan omdat dat goed is voor het groepsgevoel of zo, en het lijkt me dat het vooral 'zo hoort' en meer niet, maar het zij zo.
quote:Jep en dan vertellen ze jou dat je er een 'groepsgevoel' van krijgt
Op maandag 19 augustus 2002 14:58 schreef Bazyx het volgende:[..]
Ook omdat het de ouderejaars een kick geeft om je te vernederen.
quote:En dat ze het zelf ook hebben gedaan, dat ze er niks over mogen zeggen en dat het achteraf reuze meeviel. Ja vast.
Op maandag 19 augustus 2002 15:03 schreef DimeBag het volgende:
Jep en dan vertellen ze jou dat je er een 'groepsgevoel' van krijgt.
We hebben ze wel door.
.
Als je sociaal en open-minded bent ingesteld, dan is een studentenvereniging harstikke leuk. Je leert een heleboel mensen kennen met dezelfde interesses als jou, waar je ook buiten de vereniging om een hoop leuke dingen mee kunt doen. Ik las hierboven een verhaal dat die mensen zonder bier niks te vertellen hebben; dat zijn ze heus niet allemaal, maar wat dan nog? Het gaat er toch om dat ze plezier hebben? Ik vind er niks zieligs aan...
Hier in Groningen bijvoorbeeld zijn er iets van 10 studentenverenigingen, voor alle soorten mensen. Ben je het hockey type dan is Vindicat bij uitstek geschikt, ben je gewoon een beetje raar dan is Cleopatra het juiste voor jou, ben je het stereotype 'gewoon' dan heb je weer Dizkartes (of die nieuwe, Fleks). Of voor Friezen heb je Bernlef (best gezellig daar hoor!), en ga zo maar door. Ik ben dit jaar KEI-leider geweest (vanavond nog eindfeest
) en we hebben geprobeerd onze KEI-kindjes alle studentenverenigingen te laten zien en hun vooroordelen weg te halen. Ben je er geweest en vind je het niks: prima, maar roep niet dat het niks is voordat je er geweest bent en ga er met een open mind heen.
Als je je maar bedenkt dat die ontgroening allemaal 1 groot spel is, dan is er niks zwaars aan. Althans dat kan ik me niet voorstellen: ik zit niet bij een studentenvereniging. Heb er wel over zitten nadenken; maar ik heb besloten dat lid zijn van een studentensportvereniging (heb me dit jaar ingeschreven bij de TAM - tennisvereniging van Albertus) wel genoeg is. Ik ken al een heleboel mensen, dus de noodzaak is er voor mij niet zo. Maar als jij uit een andere stad komt en je kent weinig mensen dan is het absoluut een aanrader!
Van de andere steden heb ik er een hoop gezien maar vond vooral Vergiel (delft) en Dizcartez ofzo (groningen) erg gezellig.
Ze zullen allemaal wel wat leuks hebben. behaaaaaaalve audentis natuurlijk
quote:Oh, Unitas... hun ontgroening schijnt nog wel mee te vallen (al mogen ze je er eigenlijk niets over vertellen). Ik ken wel een paar leden, en zij hebben het wel naar hun zin daar. Maar voor mij is het niks, al die verplichtingen. Ik bepaal zelf wel wanneer ik zin heb om een biertje te komen drinken, en dan heb ik al helemaal geen zin om de officiele stropdas te moeten dragen of dergelijke BS... ik heb in ieder geval nog nooit een studentenvereniging nodig gehad om vrienden te maken. Maar goed: je moet er denk ik een bepaald type voor zijn, sommige mensen vinden het geweldig en dat is hun goed recht.
Op maandag 19 augustus 2002 14:24 schreef Meneer_Aart het volgende:
Unitas. Ik ga proberen er onbevooroordeeld heen te gaan, maar ik zal niet zeggen dat ik zin heb in die ontgroening of zo. Het is wel beter dat je niet de enige bent iig.
Ben wel benieuwd: waarom heb je precies voor Unitas gekozen eigenlijk?
quote:Omdat het corps of Veritas eigenlijk geen opties waren. Ik twijfelde tussen Biton en Unitas, maar omdat ik niet wist of ik het lang uit zou houden tussen de alternatievelingen (dat leek me zo tenminste), heb ik Unitas gekozen... mede omdat ze een sub hebben voor o.a. geschiedenisstudenten & een debatingclub, dat sprak me wel aan uit het boekje... en die tradities zoals het Nobellied vind ik ook wel iets hebben. Net als verplichtingen trouwens, ik heb daar (nog) niet zo'n moeite mee.
Op dinsdag 20 augustus 2002 19:10 schreef Zander het volgende:
Ben wel benieuwd: waarom heb je precies voor Unitas gekozen eigenlijk?
Jammer dat dat huis van ze er zo kut uitzag, maar goed je kunt niet alles hebben. Maar wat kun jij verder nog over ze zeggen? (wat ik eigenlijk wil weten, wordt er alleen gebrald, of zit er nog wat meer bij?)
[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 20-08-2002 23:12]
quote:Er zijn toch ook verenigingen zonder ontgroening? Waarom ben je daar dan niet bij gegaan?
Op maandag 19 augustus 2002 14:24 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Unitas. Ik ga proberen er onbevooroordeeld heen te gaan, maar ik zal niet zeggen dat ik zin heb in die ontgroening of zo. Het is wel beter dat je niet de enige bent iig.
Om eerlijk te zijn vind ik het wel vreemd dat je eerst de nodige vernederingen moet ondergaan omdat dat goed is voor het groepsgevoel of zo, en het lijkt me dat het vooral 'zo hoort' en meer niet, maar het zij zo. Ik wilde toch lid worden van een vereniging, dus het moet maar.
quote:Is Veritas niet de Utrechtse tegenhanger van Vindicat in Groningen?
Op woensdag 21 augustus 2002 23:14 schreef SportsIllustrated het volgende:
Meneer_Aart: wat is Veritas voor vereniging?
quote:denk eerder van Albertus dan, gezien de post hierboven.
Op donderdag 22 augustus 2002 18:47 schreef Knakker het volgende:[..]
Is Veritas niet de Utrechtse tegenhanger van Vindicat in Groningen?
quote:Klopt, veritas is onderdeel van het AHC (waar katholieke vereningen zich in verenigd hebben), hier is Albertus ook lid van. Niet dat de verenigingen nog veel met deze achtergrond doen maar dat terzijde.
Op vrijdag 23 augustus 2002 14:57 schreef AzraeI het volgende:[..]
denk eerder van Albertus dan, gezien de post hierboven.
Echter, er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
En deze voordelen kan je ook op andere manieren realiseren.
Zelf zie ik nog wel of ik bij een studenten vereniging ga.
Wat me wel opviel bij introducties is veel ex middelbaar scholieren (17/18 jaar) vatbaarder zijn voor de mooie verhalen en lokkertjes om lid te worden.
Zelf ben ik 22 en kan in het 2de jaar instromen, daardoor is de drempel wat hoger om in een 0de jaars groep te beginnen en eventueel tijd te verliezen aan een studenten vereniging.
Alles bij elkaar denk ik dat een studenten vereniging een goede aanvulling kan zijn voor de vorming van je persoonlijkheid en sociale contacten.
Maar het is zeker niet een must.
Wat je moet nemen als uitgangspunt is dat je een vereniging kiest waar je jezelf kan blijven en tot ontplooiing kan komen.
Zelf zit ik bij Cyclades in Amsterdam, een kleine SV, erg gezellig en heel hecht. We hadden geen ontgroening, tsja, ik had het niet zó erg gevonden hoor, als er wel ontgroend werd, maar de wijze van kennismaking en een band krijgen is op de manier van Cyclades ook érg geslaagd. Je had een verplichte introductietijd die je moest doorlopen en doordat we in die tijd zoveel deden kreeg je vanzelf een enorm goeie band. Tot nu toe vind ik het er erg leuk. We hebben vaak feesten, kampen, een zeilweek, een skiweek, etc, en natuurlijk kan je vaak een biertje komen drinken op de soos.
Maar goed, wat ik dus wou zeggen: een studentenvereniging is echt een aanradertje voor iedereen die van mensen, feesten, dingen ondernemen, bieren (goedkoop!) etc houdt. Vooral als je in een andere stad waar je niemand kent gaat studeren raad ik het je van harte aan, proberen kan iig geen kwaad lijkt me! En er is voor ieder wat wils qua aanbod van verenigingen denk ik.
Bovendien wordt mijn gierigheid niet op de proef gesteld, want ik kan alsnog een EL CID-inschrijfformulier invullen; zodoende kost het lidmaatschap me 13 euro, in plaats van de gebruikelijke 35 euro.
quote:Wat gebeurde er op dat kamp?
Op woensdag 28 augustus 2002 14:13 schreef Passione het volgende:
was vorig jaar fel tegen SV's... dit jaar toch maar lid geworden. Zit nu midden in de ontgroening van Albertus Magnus. Heb het kamp er op zitten, zondag weer melden... en dat 3 weken lang.
quote:Dat zullen ze je niet vertellen als het goed is ...
Op woensdag 28 augustus 2002 14:16 schreef CraZaay het volgende:[..]
Wat gebeurde er op dat kamp?
quote:veel
Op woensdag 28 augustus 2002 14:16 schreef CraZaay het volgende:[..]
Wat gebeurde er op dat kamp?
quote:Je hebt gewoon een officieel contract getekend...
Op woensdag 28 augustus 2002 21:25 schreef Passione het volgende:[..]
veel
En ik mag het niet publiceren... tenzij jij mij ¤10.000 geeft
Ik heb in de laatste tijd een heleboel leuke vriendinnen leren kennen met wie ik een betere band heb dan met de mensen die ik daar leerde kennen. Ik ga nog met slechts een persoon om van die vereniging en dat is een vriendin die ik daarvoor al kende, met wie ik samen lid ben geworden en die inmiddels ook geen lid meer is. Verder heb ik nog een vriendin op mijn studie die lid is geweest, maar eigenlijk gingen we in die tijd nog niet met elkaar om, we gaan echt met elkaar om via de studie.
Het is dus echt niet zo dat je het per se leuk hebt als je maar sociaal genoeg bent, je moet er gewoon tussen passen en als dat niet zo is... ach, ik vond het wel een leuke ervaring en ik weet nu dus wat het allemaal een beetje is (ik heb overigens geen ontgroening gehad, dus dat weet ik niet, wij hadden een wat mildere kennismakingstijd).
Het lijkt mij verder niet zo'n moeilijke keuze. Als het je wat lijkt kun je het gewoon proberen, als het tegenvalt zie je wel weer, het is geen keuze waar je leven vanaf hangt.
Het probleem wat veel mensen hebben met studentenverenigingen, herken ik voor een klein gedeelte. Studenten die op een studentenvereniging zitten, gaan voor een groot gedeelte allemaal op elkaar lijken, en zich op dezelfde manier kleden.
Staat dat je tegen, ga dan niet op een grote vereniging. Maar ik zou het in principe iedereen aanraden.
Ik ga de komende weken nog bij de volgende verenigingen kijken (Amsterdam)
- DERM
- Particolarte
- en die europese studentenvereniging (kweet de naam even niet)
- misschien nog cyclades
en als het me allemaal niet aanstaat neem ik het komende half jaar gewoon gitaarles en ga ik als ik er dan nog zin in heb in de winter ergens nog bij Unitas...
Mogelnlijkheden genoeg dus... Maar zijn er mensen die misschien iets over deze verenigingen weten te vertellen?
p.s. meneer_aart heb je de ontgroening gehaald?
quote:Heet die Europese vereniging toevallig AEGEE?
Op zondag 01 september 2002 16:36 schreef Lotjeb het volgende:
Ok, ik wil dus wel bij een vereniging,maar weet nog niet welke...Ik ga de komende weken nog bij de volgende verenigingen kijken (Amsterdam)
- DERM
- Particolarte
- misschien nog cyclades
en als het me allemaal niet aanstaat neem ik het komende half jaar gewoon gitaarles en ga ik als ik er dan nog zin in heb in de winter ergens nog bij Unitas...
Mogelnlijkheden genoeg dus... Maar zijn er mensen die misschien iets over deze verenigingen weten te vertellen?
quote:Volgens mij wel.
Op zondag 01 september 2002 19:54 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Heet die Europese vereniging toevallig AEGEE?
Vraagje: zijn de mensen die lid zijn van verenigingen daarin actief als kaderlid? En hoe gemakkelijk is dat bij jou vereniging?
quote:Over Cyclades kan ik heeeel wat vertellen maar het beste is gewoon ff kijken op onze website.
Op zondag 01 september 2002 16:36 schreef Lotjeb het volgende:
Ok, ik wil dus wel bij een vereniging,maar weet nog niet welke...Ik ga de komende weken nog bij de volgende verenigingen kijken (Amsterdam)
- DERM
- Particolarte
- misschien nog cyclades
...
Maar zijn er mensen die misschien iets over deze verenigingen weten te vertellen?
quote:Mag ik je nummer
Op woensdag 28 augustus 2002 21:25 schreef Passione het volgende:[..]
veel
En ik mag het niet publiceren... tenzij jij mij ¤10.000 geeft
Maar ik persoonlijk vond het een makkie, maar dat komt omdat ik zelfverzekerd en sterk genoeg ben. Lichamelijk was het wel wat zwaar, maar voor velen was het teveel. Mensen die flauw vielen en/of huilend weggingen.. of van de pijn, of van de vernedering.
Hoe erg kan je nou vernederd worden op kamp, het valt allemaal wel mee als je weet dat het niet serieus is.
quote:Precies. Bij ons was niet aangegeven dat er een ontgroening zou zijn. Ik had het echter wel verwacht. Ik vond het ook wel meevallen. Toch zijn er een hoop mensen weggegaan. Jankend en al.
Op maandag 02 september 2002 22:15 schreef Placemad het volgende:Hoe erg kan je nou vernederd worden op kamp, het valt allemaal wel mee als je weet dat het niet serieus is.
Er wordt je oa. veel geleerd over de geschiedenis van de vereniging en over hoe het er bij de vereniging aan toegaat. Alle mores (ongeschreven regels) bijvoorbeeld. Sommige klein en andere wat belangrijker. Klein voorbeeldje dat je geen witte sokken mag dragen. Waarom? Omdat je dan gelijk al kan zien bij binnekomst of diegene ook echt lid is. Er zijn natuurlijk meer van zulke regeltjes want wie draagt nog witte sokken tijdens het uitgaan?
Verder is het gewoon een feit dat je omdat je 3 weken lang elke dag met dezelfde groep mensen activiteiten ondergaat je veel mensen leert kennen. In elke groep van zeg 300 mensen zijn er heus wel mensen waarmee je goed kan opschieten. Doordat je pas na een ontgroening een jaarclub samestelt krijg je bijna altijd jaarclubs met mensen die bij mekaar passen en een beetje dezelfde metaliteit hebben.
Waarom moet je dan 'ontgroent' worden in de zin van bv. 'vernederd' worden? Hoor ik je al vragen. Nou:
A: Je leert voor jezelf op te komen in de zin van woorden en niet van physiek geweld. Want dat wordt (in beide richtingen) niet getolereerd! Je wordt er dus metaal sterker van.
B: Je leert ook voor anderen in je jaar op te komen. Je hebt snel door dat je in zelfde schuitje zit en dat je elkaar moet helpen. Hierdoor ontstaat weldegelijk een sterk samenhorigheidsgevoel.
C: Het is een manier om orde & discipline te handhaven in een groep van zeg 300 mensen. Op deze manier kan er de 'feuten' veel meer geleerd worden in 3 weken.
D: En het is natuurlijk een afhaakrace. Alleen mentaal sterke mensen komen erdoorheen. mietjes/zeikerds etc. zijn natuurlijk niet de gewenste personen om bij je vereniging te hebben.
Er zijn natuurlijk ook nadelen van een ontgroening. De grootste vond ik dat je echt merkt dat je eigenlijk ge-'brainwashed' wordt. Er wordt je weldegelijk een manier van denken/kleden/praten/omgaan aangeleerd. Ikzelf was daar niet gevoelig voor, maar het verbaast mij nog steeds hoeveel mensen zo erg veranderd kunnen worden erdoor. Jongeren die net uit de middelbare school komen en nog eigenlijk aan het puberen zijn, zijn er toch wel errug gevoelig voor. Maargoed.
Misschien geloof je me niet maar toch zeg ook ik dat het achteraf best meevalt en op sommige momementen best leuk en gezellig kan zijn.
Overigins ben ik er na een jaar mee gestopt omdat ik naar Amsterdam verhuisde. Dit omdat ik mn studie aan de RUG daar niet leuk/intressant vond.
quote:nu al, hoe kan dat, zo kort??????
Op zondag 01 september 2002 17:11 schreef wazzup het volgende:
Ik zelf heb de ontgroening van Veritas er net op zitten.
De ongroening was zeker wel kut, maar het creeert absoluut een groepsgevoel. Zoals iemand al eerder in dit topic aanhaalde, niet iedereen kan er lid van worden, je moet er wat voor over hebben. Als je het er niet voor over hebt, dan moet je het niet doen. Maar ga ons dan ook niet proberen te kleineren door te zeggen dat wij allemaal "corpsballen" zijn.
Ik vind het in ieder geval voor iedereen aan te raden om bij een studentenvereniging te gaan.
quote:Gisteren nog verhalen gehoord van mensen die wel geslagen werden. Maar goed, je moet er wat voor over hebben he.
Op dinsdag 03 september 2002 01:21 schreef DaMayan het volgende:A: Je leert voor jezelf op te komen in de zin van woorden en niet van physiek geweld. Want dat wordt (in beide richtingen) niet getolereerd! Je wordt er dus metaal sterker van.
Als het 'je ding' is dan moet je dat vooral doen, maar ik hoef niet zonodig bij een vereniging waar het sociaal darwinisme is doorgevoerd (Berserker, wel iets voor jou?) om gezellig met elkaar elitair te doen.
quote:Dat zijn hippies.
Op woensdag 04 september 2002 15:53 schreef blikgroente het volgende:
Weet iemand hier iets over sv Liber in Amsterdam?? Werd laatst tegen mij gezegd dat dat wel iets voor mij zou zijn..
quote:Ja je zou er zogenaamd mentaal sterker van worden, maar het gemiddelde corpslid voelt zich heel wat in een groep maar als ie in z'n eentje is valt dat nogal tegen.
Op woensdag 04 september 2002 13:37 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Gisteren nog verhalen gehoord van mensen die wel geslagen werden. Maar goed, je moet er wat voor over hebben he.
Als het 'je ding' is dan moet je dat vooral doen, maar ik hoef niet zonodig bij een vereniging waar het sociaal darwinisme is doorgevoerd (Berserker, wel iets voor jou?) om gezellig met elkaar elitair te doen.
quote:Dat hoeft niet persé, als je je niet openstelt voor die vereniging leer je daar ook niet zo snel medestudenten kennen. Je zult daar ook een zeker sociaal niveau moeten hebben om daarin normaal mee te draaien...
Op woensdag 04 september 2002 16:01 schreef robh het volgende:
Voor iedereen die niet zelfverzekerd of sociaal vaardig genoeg is om zelf vrienden maken is een studentenvereniging idd een uitkomst.
quote:Liber klonk als de leukste vereniging in A'dam. Met hun 1-mans Frans Bauer dispuut en zo. Vaag, en behoorlijk klein (50 leden of zo). Maar wel leuk.
Op woensdag 04 september 2002 15:53 schreef blikgroente het volgende:
Weet iemand hier iets over sv Liber in Amsterdam?? Werd laatst tegen mij gezegd dat dat wel iets voor mij zou zijn..
quote:Ah, en daar zit iedereen te wachten op autisten, bedoel je?
Voor iedereen die niet zelfverzekerd of sociaal vaardig genoeg is om zelf vrienden maken is een studentenvereniging idd een uitkomst.
quote:-lekker late edit-
Op zondag 01 september 2002 17:11 schreef wazzup het volgende:
p.s. meneer_aart heb je de ontgroening gehaald?
[Dit bericht is gewijzigd door I.R.Baboon op 16-08-2003 16:38]
quote:Klopt bovendien is het bier er goedkoper, de AA is er niks bij.
quote:KOTS?
Op woensdag 04 september 2002 20:16 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
ook de bezoekjes met gore drankjes, kots en vernederingen waren minder prettig... fysiek is vooral het urenlange appèl zwaar.
* Angeles heeft kotsfobie
quote:Oftewel: het is weleens veel te ver gegaan.
Op woensdag 04 september 2002 20:16 schreef Meneer_Aart het volgende:Het was wel zwaar, maar het is bijna nooit veel te ver gegaan...
Verreweg de meesten staan daar wel in.
quote:Nou ja, het hangt er maar vanaf waar je je grens legt. Sommige mensen vinden een uur appèl al te ver gaan, dan moet je er dus niet aan beginnen. Wat ik zelf te ver vond gaan bij onze ontgroening was een jongen die na een bezoekje aan het sociëteitsbestuur in zijn boxershort eruit gekickt werd om die aan te bieden aan de senaat. Maar veel van zulke excessen zijn er dus niet geweest.
Op woensdag 04 september 2002 21:03 schreef CraZaay het volgende:[..]
Oftewel: het is weleens veel te ver gegaan.
quote:Sorry hoor, maar zo zijn ik en mijn vrienden ook, maar daarvoor hoefden we niet collectief vernederd te worden.
Op woensdag 04 september 2002 20:16 schreef Meneer_Aart het volgende:
Maar het is achteraf een heel mooie ervaring en ik ben blij dat ik het gehaald heb. Zoals meer mensen gezegd hebben, je wordt idd een groep omdat je collectief vernederd wordt, je leert voor elkaar opkomen.
quote:bs... naast je vereniging hou je ook wel je andere vrienden hoor. Het is gewoon een aanvulling
Op donderdag 05 september 2002 02:53 schreef Jimmy het volgende:[..]
Sorry hoor, maar zo zijn ik en mijn vrienden ook, maar daarvoor hoefden we niet collectief vernederd te worden.
quote:Kijk meneer_aart jij begrijpt mij op dit opzicht volkomen. Je moet jezelf voorhouden dat het een groot toneelstuk is, het is op sommige momenten wel moeilijk dat blijft natuurlijk maar achteraf gezien is het zo mooi!
Op woensdag 04 september 2002 20:16 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
-edit-
p.s. waar slaat het nou weer op dat studentenverenigingen iets is voor social outcasts. Maar ja als je er zo over oordeelt weet je totaal niet waarover je het hebt en zul je het ook niet kunnen begrijpen. Er zijn zoveel commisies en disputen waar je deel van uit kan maken dat is niet normaal meer. Dit geeft, vind ik dan, een absolute meerwaarde aan je studententijd.
[Dit bericht is gewijzigd door I.R.Baboon op 16-08-2003 16:39]
Hoe hard was de ontgroening een aantal jaar geleden eigenlijk?
quote:Ik zit bij Augustinus en heb twee weken geleden de KMT gehad. Van een ontgroening is sowieso geen sprake op Augustinus... sterker nog, de kennismakingscommissie was dit jaar zeer mild. Bijvoorbeeld, tijdens de werkweek moest elke student per se om 11 uur in zijn bed liggen, met als reden dat iedereen z'n slaap hard nodig had. Zo'n uitleg zal je bij de KMT van Minerva niet snel aantreffen denk ik. Het enige vermoeiende is de werkweek, wat inhield dat ik 40 uur bij de Blokker in Geldermalsen moest werken... 4 uur 's nachts je nest uit, om vervolgens 8 uur lang 30-kilo zware dozen te sjouwen onder het genot van zwakbegaafde gesprekken met Poolse asielzoekers en imbeciele huisvrouwen. Afgezien van deze loodzware week, valt het bij Augustinus allemaal reuze mee wat betreft ontgroening.
Op donderdag 05 september 2002 20:43 schreef SportsIllustrated het volgende:
Voor de mensen die bij Augustinus zitten, of hebben gezeten:Hoe hard was de ontgroening een aantal jaar geleden eigenlijk?
Ik neem aan dat dit bericht eigenlijk onnodig was geweest, aangezien je om ervaringen van enkele jaren geleden vroeg,
. Bij welke vereniging ben jij trouwens lid?
quote:ja, ik bedoelde inderdaad de KMT van zeg, vijft, tien jaar terug. Ik wist al dat Augistinus niet werkelijk meer ontgroent.
Op donderdag 05 september 2002 20:54 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Ik zit bij Augustinus en heb twee weken geleden de KMT gehad. Van een ontgroening is sowieso geen sprake op Augustinus... sterker nog, de kennismakingscommissie was dit jaar zeer mild. Bijvoorbeeld, tijdens de werkweek moest elke student per se om 11 uur in zijn bed liggen, met als reden dat iedereen z'n slaap hard nodig had. Zo'n uitleg zal je bij de KMT van Minerva niet snel aantreffen denk ik. Het enige vermoeiende is de werkweek, wat inhield dat ik 40 uur bij de Blokker in Geldermalsen moest werken... 4 uur 's nachts je nest uit, om vervolgens 8 uur lang 30-kilo zware dozen te sjouwen onder het genot van zwakbegaafde gesprekken met Poolse asielzoekers en imbeciele huisvrouwen. Afgezien van deze loodzware week, valt het bij Augustinus allemaal reuze mee wat betreft ontgroening.
Ik neem aan dat dit bericht eigenlijk onnodig was geweest, aangezien je om ervaringen van enkele jaren geleden vroeg,
. Bij welke vereniging ben jij trouwens lid?
Ik zit overigens bij de S.I.B.
quote:b'vo
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:11 schreef 666 het volgende:[..]
Virgiel is sowieso geil!
quote:Het gevangenisexperiment is van Zimbardo, Milgram deed het stroomschokkenexperiment.
Op donderdag 05 september 2002 21:47 schreef Lestat het volgende:uit psychologisch oogpunt heel interessant aangezien ze in feite hetzelfde als Stanley Milgrams gevangenisexperiment; heel boeiend om te zien hoe de aap in de mens loskomt.
quote:Mooi toch. Met een ontgroening kom je alleen 10 x zo snel op dat punt, wat dat betreft.
Op donderdag 05 september 2002 02:53 schreef Jimmy het volgende:[..]
Sorry hoor, maar zo zijn ik en mijn vrienden ook, maar daarvoor hoefden we niet collectief vernederd te worden.
quote:Precies. Dat je even je verwende westerse leventje weer gaat waarderen.
Op donderdag 05 september 2002 12:04 schreef wazzup het volgende:
Het was vooral erg mooi toen ik de dag na de ontgroening in de trein zat en me besefte hoe fokking mooi het wel niet is om vrij te zijn, ik heb nog nooit cola met zoveel smaak gedronken en friet met zoveel lust gegeten.
quote:Hehe, ik zal opletten.
Ik kom binnenkort sowieso een keer zuipen bij Unitas (ik weet niet of het mogelijk is maar ik probeer het) en dan zal ik es jou proberen te traceren. Altijd mooi om mede fokkers te ontmoeten bij een vereniging.
quote:Je hebt natuurlijk helemaal gelijk.
Op vrijdag 06 september 2002 16:28 schreef Angeles het volgende:[..]
Het gevangenisexperiment is van Zimbardo, Milgram deed het stroomschokkenexperiment.
quote:geef je aan dat ie wél gelijk had. Ronduit triest IMO.
Ik heb die gozer toen een enorme hengst in het gezicht gegeven en toen zijn we maar gegaan...
quote:Ik zie zelf absoluut het nut wél van een vereniging (alleen niet van een ontgroening), maar jouw reactie geeft de betreffende heren nog meer stof om de volgende keer exact dezelfde opmerking te maken.
Op vrijdag 06 september 2002 22:55 schreef thetruth het volgende:
Omdat we leren jassen aan hadden en een paar van ons sportschoenen droegen zeiden ze meteen of wij 'asociale kutkampers niet even heel gauw weg wilden gaan' anders zouden zij de politie wel even bellen. Met hun keurige boordpin met verenigingslogo er op en biertje in de hand. Ik heb die gozer toen een enorme hengst in het gezicht gegeven en toen zijn we maar gegaan.
Je had natuurlijk ook kunnen laten zien dat ze niet zo'n hele snuggeren opmerking maakten door te zeggen dat de politie er niets aan zal doen zolang je niet door de eigenaar van het cafége gevorderd bent en dus geen huisvredebreuk pleegt
quote:Je hebt inderdaad grote kans dat ze rechten studeerden
Op zaterdag 07 september 2002 09:48 schreef CraZaay het volgende:[..]
Ik zie zelf absoluut het nut wél van een vereniging (alleen niet van een ontgroening), maar jouw reactie geeft de betreffende heren nog meer stof om de volgende keer exact dezelfde opmerking te maken.
Je had natuurlijk ook kunnen laten zien dat ze niet zo'n hele snuggeren opmerking maakten door te zeggen dat de politie er niets aan zal doen zolang je niet door de eigenaar van het cafége gevorderd bent en dus geen huisvredebreuk pleegt
quote:Meneer_aart, klinkt als een redelijk chaotische ontgroening. Natuurlijk mag je er niks over zeggen, maar kun je deze verhalen bevestigen?
Ontgroening Utrecht loopt uit de hand
Door BAS BELLEMANOvergeven vanwege levertraan, flauwvallen van de hitte, met poep in het haar in een kelder staan en tien tandenborstels voor vierhonderd monden. Dat is de oogst na de ontgroeningen in Utrecht door studentenverenigingen Veritas en Unitas.
Nadat in september 1997 de Groningse student Reinout Pfeiffer om het leven kwam na het drinken van een fles jenever, zijn overal afspraken gemaakt over ontgroeningen: geen alcohol, voldoende slaap, geen fysiek of psychisch geweld. Toch zijn er weer twee verenigingen in opspraak nadat twee
bezorgde ouders een brief schreven naar de universiteit. In het Utrechts Nieuwsblad hebben bovendien enkele afhakers getuigenissen afgelegd.
Wat ons betreft valt het allemaal wel mee, zegt rector Pim van Geffen van studentenvereniging Unitas. Het is misschien ook de tijdgeest, dat mensen het niet pikken en deze verhalen naar buiten komen. Hij vindt het vreemd dat de klachten niet gewoon bij Unitas zijn ingediend, maar neemt ze wel serieus. We zijn een intern onderzoek begonnen.
Preses Marjolijn Kort van Veritas weigert commentaar, maar in het Utrechts Nieuwsblad noemde de vorige preses van Veritas, Johannes Zandvoort, het onvermijdelijk dat er mensen flauwvallen. Hij liet verder weten dat de kennismakingstijd maar een spelletje is.
De universiteit spreekt deze week met de betrokken partijen over de voorvallen. In het ergste geval worden de subsidies ingetrokken. (HOP)
bron: www.rug.nl/uk
quote:-edit-
Op zondag 15 september 2002 23:40 schreef Bazooka-Eend het volgende:[..]
Meneer_aart, klinkt als een redelijk chaotische ontgroening. Natuurlijk mag je er niks over zeggen, maar kun je deze verhalen bevestigen?
[Dit bericht is gewijzigd door I.R.Baboon op 16-08-2003 16:41]
Ik zou er al niet eens aan beginnen, maar dingen moeten drinken waar je van gaat overgeven vind ik dus shockerender dan de meeste andere dingen. Gedwongen worden om wat dan ook te eten of te drinken gaat mij sowieso al te ver. Wat je in je mond stopt en doorslikt is zo van jezelf, dat is voor mij gewoon heilig.
quote:denk dat Augustinus nog het beste te vergelijken is met KOKO, groot (lees: tamelijk massaal) en zonder ontgroening.
Op zondag 15 september 2002 17:31 schreef SportsIllustrated het volgende:
Weet iemand wat 'het Maastrichtse Augustinus' is?
Owja, en Augustinus heeft, voor zover ik me kan herinneren, al heel erg lang niet meer ontgroend (behalve sommige gezelschappen maar daar hoef je niet bij). Als ze het al gedaan hebben dan zal het waarschijnlijk eind jaren '60 gestopt zijn.
Meneer Aart: je vertelt nogal veel over je ontgroening, mag dat eigenlijk wel?
Van mij mag iedereen lekker doen waar hij zelf zin in heeft hoor, maar misschien zijn jullie wat gebrainwashed ofzo, maar ik vind het dus niet normaal, dingen drinken waarvan je moet kotsen en weet ik wat voor zieke dingen. Dat is niet menselijk!
Wat ik dan wel weer heel fout vind, is dat unitas en veritas eruit geknikkerd zijn door de universiteit. Nu is er eventueel helemaal niemand die iets kan doen aan excessen, ook al weet meneer aart te melden dat hij vond dat die er niet waren. Ze hadden ze gewoon onder meer toezicht moeten stellen, niet helemaal los moeten maken........
Vrijdag was er een ontzettend goede film op belgie, over een studentenvereniging en hoe het mis ging tijdens een ontgroening. Nou gaat het in belgie nog net wat anders enzo, maar vond het wel een goede film om te zien.
We zaten op Ameland. De bijnaam van het kamp was Expeditie K.
Eenmaal op het eiland aangekomen, bleek dat die K voor Korsakov stond
.
Wij kennen dan ook geen ontgroening. Het vervelendste dat we moesten doen, was een toneelstukje opvoeren.
De kampcie was uiterst sympathiek en voorkomend, absoluut geen kampbeulen.
Toen we om half twee 's nachts de paarden in een nabijgelegen weiland gingen bekijken, wist ik zeker dat ik voor de juiste vereniging had gekozen
.
en ga nou niet zeggen dat het niet een echte vereniging is enzo. We zetten ons gewoon af tegen de tradities als ontgroening en jaarclubs. en bij ons kan iedereen lid worden. Studie/sekse/karakter maakt niet uit, iedereen is welkom.
Wat voor suggesties kunnen jullie mij aan de hand doen, en hoe essentieel (en als het erg essentieel, waarom is het essentieel) om in Leiden lid te worden van een studentenvereniging? Want ik ben er ook niet helemaal uit of ik nou in Rotterdam of in Leiden lid zou moeten worden van een vereniging.
Ik heb al eens eerder een jaar bij een studentenvereniging gezeten (van HBO) en dat was niks, gewoon niet echt mensen waar ik wat mee had (alhoewel de introweek met lichte ontgroening wel heel erg leuk was). Toch wil ik niet op basis van die ervaring (ná die introweek zakte het allemaal als een kaartenhuis in elkaar) meteen alle studentenverenigingen de deur uitgooien.
Kan iemand mij helpen?
quote:In Leiden heb je 5 "grote" gezelligheidsverenigingen: Minerva, Quintus, Augustinus, SSR en Catena:
Op woensdag 23 oktober 2002 20:01 schreef zodiakk het volgende:
Ik wil misschien wel bij een leuke studentenvereniging in Leiden
Hiernaast heb je nog sportverenigingen:
- Asopos de Vliet (Roeien), erg gezellig, voor fanatieke en minder fanatieke roeiers. Geen ontgroening, wel een kennismakingsweek.
- Njord (Roeien), ook erg gezellig, is een sub-vereniging van Minerva, dit is ook te merken aan een aantal mensen die daar rondlopen. Is vooral voor fanatieke roeiers.
- En zo zijn er nog velen...
Voor alle sites van de Leidse studentenverenigingen kijk eens op http://www.leidsestudentenverenigingen.nl/
Veel plezier en ik hoop dat je een goeie keus maakt, dan kan je de tijd van je leven hebben.
[sub]en vergeet niet dat er bij elke vereniging mensen rondlopen die op jouw "golflengte" zitten, bij de een alleen wat meer dan bij de andere [/sub]
quote:Ah bedankt voor de informatie,
Op woensdag 23 oktober 2002 20:14 schreef the_bbk het volgende:
- Minerva is de corporaalste, een stevige ontgroening (naar het schijnt), veel rijkeluiskindjes en ballen.
- Quintus zit hieronder, is lichtelijk corporaal, is opgebouwd uit vele disputen waarbij de ene een zware ontgroening heeft en de ander een lichte.
- Augustinus is een standaard studentenvereniging, is opgebouwd uit jaarclubs (heet daar alleen anders). Is niet corporaal, hier lopen zat 'normale' mensen rond.
- SSR is de op één na kleinste van de groten. Weet ik zelf niet zoveel over.
- Catena is de kleinste, en ook de meest alternatieve. Veel alternatieve mensen hierzo en alles is mogelijk, als je het maar organiseert.Veel plezier en ik hoop dat je een goeie keus maakt, dan kan je de tijd van je leven hebben.
En Catena: alto's? Wat moet ik verstaan onder alto's? Gothics? Zweverige typjes?
Overigens zijn disputen (bij ons althans) verticale verbanden, dwz oudere- en jongerejaars, waar je voor gevraagd moet worden. Jaarclubs kom je wel sowieso in, want die vorm je in loop van tijd met mensen uit je jaar waar je goed mee op kunt schieten. En idd een vereniging bestaat uit een heleboel soms wat mysterieuze clubjes, wat imho erg leuk is...
quote:Ja, hoe bevalt het je eigenlijk?? (ik spreek je verder zelden). Je bent vast al de studentenstud.
Op woensdag 23 oktober 2002 21:38 schreef Meneer_Aart het volgende:
Mocht je bij een vereniging met ontgroening gaan, zou je het dan, ehm, niet wat lullig vinden om afgebekt te worden door jochies die veel jonger + twee koppen kleiner zijn dan jij?Overigens zijn disputen (bij ons althans) verticale verbanden, dwz oudere- en jongerejaars, waar je voor gevraagd moet worden. Jaarclubs kom je wel sowieso in, want die vorm je in loop van tijd met mensen uit je jaar waar je goed mee op kunt schieten. En idd een vereniging bestaat uit een heleboel soms wat mysterieuze clubjes, wat imho erg leuk is...
quote:Ha, dat valt tegen. Maar verder ben ik nog elke dag blij van de middelbare school af te zijn.
Op woensdag 23 oktober 2002 22:00 schreef zodiakk het volgende:[..]
Ja, hoe bevalt het je eigenlijk?? (ik spreek je verder zelden). Je bent vast al de studentenstud.
[sub]jees... binnen 45 min ben ik eruit gegooid, laten ze je daarvoor 3 uur reizen[/sub]
quote:Het hangt er vanaf bij welk dispuut je gevraagd wordt, sommige disputen hebben een pittige ontgroening, maar sommige ook helemaal geen...
Op donderdag 24 oktober 2002 06:03 schreef Passione het volgende:
Kom nu net van Quintus vandaan (...) Ze hebben trouwens geen ontgroening ofzo.
quote:Bij de meeste studentenverenigingen is het zo dat je "automatisch" bij een dispuut of jaarclub gaat, studenten zonder dispuut of jaarclub bestaan bij hun niet. Voor een dispuut moet je worden gevraagd, dit gebeurd door allerlei kennismakingsactiviteiten. Een jaarclub moet je zelf oprichten (met een aantal jaargenoten). Je hebt inderdaad gelijk dat er binnen een studentenvereniging een boel subgroepen zijn.
Op woensdag 23 oktober 2002 21:12 schreef zodiakk het volgende:
Ah bedankt voor de informatie,. Maar hoe zit het dan met disputen en jaarclubs? Als je bij een studentenvereniging gaat, ga je dan automatisch in een dispuut of jaarclub? Dus je hebt eigenlijk een boel subgroepen binnen een stduentenvereniging?
En Catena: alto's? Wat moet ik verstaan onder alto's? Gothics? Zweverige typjes?
Bij Catena lopen oa. gothics rond, maar ook skaters, punkers, alto's en ook een aantal "normale" studenten.
[Dit bericht is gewijzigd door the_bbk op 24-10-2002 11:09]
quote:Neen, tenzij je een schaap bent...
Op donderdag 24 oktober 2002 11:52 schreef texelonia het volgende:
Zijn er ook (leuke) studentenverenigingen?
quote:ja, ga jij nou maar lekker wielrennen ofzo
Op donderdag 24 oktober 2002 11:58 schreef BarBaar het volgende:[..]
Neen, tenzij je een schaap bent...
[Dit bericht is gewijzigd door wazzup op 24-10-2002 16:56]
En die Veritijnen waren ook laffe hazen, want die gingen de bar op de bovenste verdieping veroveren, daar was geen eer aan te behalen. Helemaal des te lachwekkender dat het ze niet gelukt is :p.
quote:ja, ben van Albertus. En het waren ook onze eigen mede Albertianen die lekker rustig bier bleven drinken terwijl wij eruit gegooid werden. In plaats dat we met z'n 180'en tegelijk gaan bleeft minimaal 75% stil staan.
Op donderdag 24 oktober 2002 16:29 schreef wazzup het volgende:
Ik was ook gisteren bij quintis, bij het MAFF feest.
stelletje sukkels daar. Zij snappen echt niet wat brassen is, ze slaan er gewoon kei hard op. Toen ze dat deden was het hek ook van de dam.
Passione, jij was zeker van albertus? Daar waren er namelijk al snel veel van uitgeflikkerd van jullie, het was trouwens een mooie actie om de bar over te nemen. Veritas is boven ook nog bezig geweest om 1:30. Was ook flink matten.
quote:Na 75% is wel wat overdreven maar inderdaad, er zaten heel wat laffe hazen tussen. Echter er waren ook gasten die maar bleven proberen de bar te veroveren, en op een gegeven moment moest je toch wel inzien dat het nix meer werd, en je alleen maar rake klappen kreeg. Maar getuige het feit dat ik amper een shirt over had en een dikke wang, geeft toch wel aan dat ik wel mn best heb gedaan onze meder albartianen te helpen.
Op donderdag 24 oktober 2002 18:51 schreef Passione het volgende:[..]
ja, ben van Albertus. En het waren ook onze eigen mede Albertianen die lekker rustig bier bleven drinken terwijl wij eruit gegooid werden. In plaats dat we met z'n 180'en tegelijk gaan bleeft minimaal 75% stil staan.
BTW Krijg je zo'n gebitsbescherming bij de inauguratie cadeau ofzo?
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:46 schreef TheHolyOne het volgende:
Dat komt alleen maar doordat die mafkezen van jullie (en de kenau's) gelijk blind zaten te hoeken en te schoppen, stijlloos, ik zou me schamen als ik lid van die vereniging was.BTW Krijg je zo'n gebitsbescherming bij de inauguratie cadeau ofzo?
quote:Ik was er niet bij maar ik heb gehoord dat jullie je nogal misdragen hebben, dus het was vast je verdiende loon.
Dat komt alleen maar doordat die mafkezen van jullie (en de kenau's) gelijk blind zaten te hoeken en te schoppen, stijlloos, ik zou me schamen als ik lid van die vereniging was.BTW Krijg je zo'n gebitsbescherming bij de inauguratie cadeau ofzo?
quote:De termen 'dispuut' en 'jaarclub' zijn nogal verenigingsgebonden, meen ik. Een dispuut is toegankelijk voor studenten van verschillende jaargangen, dit is meer gangbaar bij Quintus. Bij Minerva hechten ze nogal aan jaarclubs.
Op woensdag 23 oktober 2002 21:12 schreef zodiakk het volgende:[..]
Ah bedankt voor de informatie,
. Maar hoe zit het dan met disputen en jaarclubs? Als je bij een studentenvereniging gaat, ga je dan automatisch in een dispuut of jaarclub? Dus je hebt eigenlijk een boel subgroepen binnen een stduentenvereniging?
Catena is ooit ontstaan als een vrij rechtse vertakking van Minerva, maar inmiddels hebben ze totaal geen verplichtingen meer. Ik vond het er wel sympathiek, maar te vrijblijvend. Ze hebben overigens wel een fantastisch pand.
En Minerva is inderdaad nogal corporaal, maar dat geldt lang niet voor alle leden. Zo is er een Minervaan waarvan ik nooit geraden zou hebben dat hij lid was, omdat ik er doorgaans sjieker uit zie dan hij. Hij is zelfs lid van Pro Patria.
En ik kan ook uiterst goed opschieten met de ultieme elle. Die is wel corporaal, maar uiterst goed te verdragen, als je er niet te zwaar aan tilt.
quote:Uiteraard, maar some fratboys are more equal than others.
Op zaterdag 26 oktober 2002 10:38 schreef TheHolyOne het volgende:
En Minerva is zeker corporaal, want het IS het corps van Leiden.
quote:precies. Wat een dieptrieste show off van die gasten. En ook nog het feit dat ze ingehuurde uitsmijters hebben geregeld, hoezo sneu? Maar ja, de pussy's zonder ontgroening kunnen het niet alleen af.
En TheHolyOne, wie ben jij nou weer dan???
quote:ja, bijna elke vereniging is toegankelijk voor HBO mensen sinds een paar jaar.
Op donderdag 24 oktober 2002 11:52 schreef texelonia het volgende:
Zijn er ook (leuke) studentenverenigingen voor HBO?
quote:Ehm, het HBO heeft al jaren hun eigen studentenverenigingen gehad en heeft deze nog steeds. Ik zit zelf al vier jaar bij Volupia in Heerlen, heb er zelfs een jaar bestuur gedaan, en die vereniging bestaat op 8 september volgend jaar zeker 25 jaar!
Op zaterdag 26 oktober 2002 15:11 schreef Passione het volgende:[..]
ja, bijna elke vereniging is toegankelijk voor HBO mensen sinds een paar jaar.
En een concurrerende vereniging van ons heeft een koninklijke status omdat ze al 70 jaar bestaan! En beide verenigingen zijn aangesloten bij Hogeschool Zuyd en dus gericht op HBO.
quote:hartstikke leuk voor je
Op zaterdag 26 oktober 2002 15:23 schreef Christmuz het volgende:[..]
Ehm, het HBO heeft al jaren hun eigen studentenverenigingen gehad en heeft deze nog steeds. Ik zit zelf al vier jaar bij Volupia in Heerlen, heb er zelfs een jaar bestuur gedaan, en die vereniging bestaat op 8 september volgend jaar zeker 25 jaar!
En een concurrerende vereniging van ons heeft een koninklijke status omdat ze al 70 jaar bestaan! En beide verenigingen zijn aangesloten bij Hogeschool Zuyd en dus gericht op HBO.
quote:Nuttige txt van je!
Op zaterdag 26 oktober 2002 15:45 schreef Passione het volgende:[..]
hartstikke leuk voor je
quote:Wij hebben wel ontgroening, namelijk dispuutsontgroening.
Op zaterdag 26 oktober 2002 15:10 schreef Passione het volgende:[..]
precies. Wat een dieptrieste show off van die gasten. En ook nog het feit dat ze ingehuurde uitsmijters hebben geregeld, hoezo sneu? Maar ja, de pussy's zonder ontgroening kunnen het niet alleen af.
quote:Whooooeeeee.......en als je lid wordt? Of kan iedere laffe haas zomaar lid worden?
Op zaterdag 26 oktober 2002 16:17 schreef Lestat het volgende:[..]
Wij hebben wel ontgroening, namelijk dispuutsontgroening.
En Passionne, mijn naam is Lennart, en jij dan?
[Dit bericht is gewijzigd door TheHolyOne op 27-10-2002 11:06]
quote:Komt wel vaker voor...is ook om leden actief binnen de vereniging te houden en het kaf van het koren te scheiden.
Op zondag 27 oktober 2002 18:38 schreef wazzup het volgende:
Wat ik ervan begrepen had, was dat iedereen lid kon worden bij quintis in Leiden. Maar dan moet je eigenlijk wel verplicht bij een dispuut. Anders ben je na 1 jaar een NO-NO lid en wordt je uitgekotst door de vereniging.
Je kent ze vast wel...de mensen met de grootste bek, die niets doen...
die kennen zij niet of nauwelijks...
ennuh over het MAFF: Fuck Black&White, Red&white is koning
[Dit bericht is gewijzigd door Lexcorp op 30-10-2002 20:33]
quote:Je zou ook bij de S.I.B. kunnen gaan.
Op donderdag 24 oktober 2002 20:09 schreef zodiakk het volgende:
Toch heb ik vooralsnog geen zin om naar Leiden te verhuizen, een vriend van me zit bij Augustinus en die zei dat het toch wel heel erg handig was als je in Leiden woonde. Maar waar ik nu zit is prima, ik heb geen zin om op kamers te gaan wonen (ik woon nu in een ruim appartement). Misschien is het toch handiger om bij een Rotterdamse vereniging te gaan. Maar mijn studie hier in rotterdam duurt 2 jaar, dus dat betekent dat ik maximaal een jaar bij die studentenvereniging kan zitten, maar dta is niet echt ene groot probleem. Maar goed, dan moet ik nog wel 3 jaar in Leiden... Hmmz, choices choices.
Afgelopen september (toen ik aan mijn derde jaar begon) ben ik lid geworden (de vereniging heb ik al eerder genoemd).
Inmiddels weet ik wel zeker dat ik, tot aan het bittere einde van mijn studententijd, lid wil blijven. We hebben drie fantastische reizen ondernomen. Ik heb een hele hoop ontzettend aardige mensen leren kennen (waarvan een hoop leuke meisjes
). Zelfs de wekelijkse borrel blijft uitermate boeiend.
Ik ben nooit gekant geweest tegen studentenverenigingen; integendeel. Het duurt bij mij nu eenmaal altijd even, voor ik de juiste ader aanboor.
Ik heb gemerkt, dat anderen wél fel gekant zijn tegen studentenverenigingen, en er daarom nooit eens bij gaan kijken. Dat is eeuwig zonde. Laat je niet weerhouden door vooroordelen.
Aan de andere kant moet je je, uiteraard, ook niet moeten laten overhalen om lid te worden van een vereniging, terwijl je er eigenlijk geen zin in hebt. En het heeft natuurlijk al helemaal geen zin om ook nog, nadat je allang zeker weet dat je je er je tijd zult verdoen, lid te blijven van zo'n vereniging.
Maar ga er op zijn minst eens kijken. Die tenten, waarvan je zeker weet dat ze je dood zullen vervelen, kun je altijd mijden. Maar de meeste studentenverenigingen zijn erg gevarieerd; tenzij je een volkomen autist bent, zul je altijd wel ''soortgenoten'' treffen.
(Sowieso zijn er geen studenten, die in hun tweede of derde jaar lid worden van het Corps. Corpsleden hebben geen aansporing nodig. Dit is bedoeld voor eenieder, die over andere verenigingen twijfelt).
En - als het even kan - laat het niet bij een SV alleen. Ik ben ook lid van een onafhankelijk letterendispuut, en van een commissie van de studievereniging. Die commissie wordt in september opgeheven, en dan ga ik waarschijnlijk weer eens echt sporten.
Hoe gevarieerd een studentenvereniging ook kan zijn, bij zo'n letterendispuut, commissie, of sportvereniging tref je altijd weer mensen, die geen lid zijn, maar desondanks niet minder aardig
.
Kortom, ik kan het iedereen aanbevelen
. En ik weet wel zeker, dat er veel studenten zijn die zitten te twijfelen, om vervolgens toch maar geen lid te worden. En die missen waarschijnlijk heel wat.
Maar wat en zo, geen idee..
quote:Hmm, disputen waar je gewoon bij mag.. dat is toch iets anders dan bij "echte" disputen
Op zaterdag 8 maart 2003 20:53 schreef Phynny het volgende:
Ik zit bij de ASVL (Amsterdamse Studenten Vereniging Leeuwenburg) van de Hogeschool van Amsterdam (vestiging Leeuwenburg, Amstel). Dan ben ik vervolgens lid van dispuut MIMagine, een dispuut van de studie MIM, maar iedereen mag erbij, hoe meer leden hoe beter. MIM heeft zo'n 80 leden, je leert snel veel nieuwe mensen kennen, de drank is goedkoper, ze hebben uitstapjes en het is gewoon gezellig. ik heb nooit iets van een ontgroening meegemaakt, en als ik het goed heb is het zelfs verboden op onze school na enkele incidenten met fatale afloop.
quote:'Enkele incidenten met fatale afloop', toe maar.
Op zaterdag 8 maart 2003 20:53 schreef Phynny het volgende:
Ik zit bij de ASVL (Amsterdamse Studenten Vereniging Leeuwenburg) van de Hogeschool van Amsterdam (vestiging Leeuwenburg, Amstel). Dan ben ik vervolgens lid van dispuut MIMagine, een dispuut van de studie MIM, maar iedereen mag erbij, hoe meer leden hoe beter. MIM heeft zo'n 80 leden, je leert snel veel nieuwe mensen kennen, de drank is goedkoper, ze hebben uitstapjes en het is gewoon gezellig. ik heb nooit iets van een ontgroening meegemaakt, en als ik het goed heb is het zelfs verboden op onze school na enkele incidenten met fatale afloop.
Wist U trouwens dat driekwart van de corpsleden in Utrecht, en naar men mag aannemen ook in andere steden, HBO'er is?
quote:wat maakt een dispuut "echt"? als je 2 liter vodka moet drinken om binnen te komen? ik wil bij een dispuut, niet bij de hell's angels.
Op zaterdag 8 maart 2003 21:07 schreef CyBeRSPiN het volgende:[..]
Hmm, disputen waar je gewoon bij mag.. dat is toch iets anders dan bij "echte" disputen
quote:You're damn right!
Op zaterdag 8 maart 2003 21:10 schreef Phynny het volgende:[..]
wat maakt een dispuut "echt"? als je 2 liter vodka moet drinken om binnen te komen? ik wil bij een dispuut, niet bij de hell's angels.
p.s. Wanneer je vragen hebt over de ontgroening kan je die stellen aan de praeses en vicarius van mijn vereniging. Dit betreft www.veritas.nl , er staat daar een link op de hoofdpagina waar de e-mail adressen van hun staan.
quote:Het stond toch al vrijwel vast dat je zou gaan roeien?
Op zaterdag 8 maart 2003 20:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zit ook nog te twijfelen en derhalve voel ik me gesterkt door jouw bemoedigende woorden om na m'n zomervakantie toch maar wat te gaan doen.Maar wat en zo, geen idee..
quote:Ooit.
Op zondag 9 maart 2003 14:08 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Het stond toch al vrijwel vast dat je zou gaan roeien?
maar ik zweef nog erger dan de gemiddelde PvdA-stemmer.
Op dit moment denk ik dat ik voor cyclades ga.
Maar hey, het moet pas in augustus besloten worden dus ik heb nog de tijd om nog 7x te veranderen.
quote:Cyclades?
Op zondag 9 maart 2003 18:12 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ooit.
maar ik zweef nog erger dan de gemiddelde PvdA-stemmer.
Op dit moment denk ik dat ik voor cyclades ga.
Maar hey, het moet pas in augustus besloten worden dus ik heb nog de tijd om nog 7x te veranderen.
Ga maar roeien. Wel bij Nereus, want dan kom ik heel misschien ooit nog eens tegenover je te staan.
PS- Jamai lijkt sprekend op Drs. P
[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 09-03-2003 20:34]
quote:Nee, Cyclades profileert zich als vereniging tussen de grote (stomme) verenigingen en de kleine vage clubjes. En dat is okay. Maar geen fietsen.
Op zondag 9 maart 2003 20:26 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Cyclades?
Is dat een fietsvereniging?Ga maar roeien. Wel bij Nereus, want dan kom ik heel misschien ooit nog eens tegenover je te staan.
PS- Jamai lijkt sprekend op Drs. P
En Nereus, dat nooit.
Qua studentenverenigingen doe ik mezelf trouwens denken aan die man die dagelijks belde Barend en van Dorp dat ie nou weer zeker weten op een andere partij ging stemmen.
Iemand ervaring met de KMT van het RSC en kan vertellen of dat die zuur is?
quote:Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee. De neef van een vriendin studeert in Rotterdam en heeft voor zijn ontgroening door slachtafval en rotte vis moeten kruipen, hetgeen hem slecht bekomen is. Ik weet echter niet, of dat bij het RSC was.
Op maandag 10 maart 2003 03:34 schreef dthissen het volgende:
Ik kom al bijna 4 jaar lang bij de Bikini en open feesten van het RSC en denk er over om dit jaar lid te worden.Iemand ervaring met de KMT van het RSC en kan vertellen of dat die zuur is?
Ik heb ook wel eens een verhaal van wat RSCers gehoord over middernachtelijke excursies en gedwongen gebruik van dildo's, maar ik kreeg het idee dat dat niet helemaal gemeend was
.
quote:Heb je daar een bron van?
Op zaterdag 8 maart 2003 21:10 schreef Meneer_Aart het volgende:
Wist U trouwens dat driekwart van de corpsleden in Utrecht, en naar men mag aannemen ook in andere steden, HBO'er is?
quote:Ik heb een behoorlijk social life en kan ook goed leven zonder lidmaatschap (al een paar jaar niet meer lid). Deze zomer ga ik me misschien weer ergens inschrijven, omdat ik er meerwaarde uit kan halen. Het is dus niet zo dat alle studenten die ergens lid van zijn, sociaal gestoord zijn als ze niet lid zouden zijn.
Op woensdag 26 maart 2003 20:25 schreef thetruth het volgende:
Ik blijf er bij dat studentenverenigingen in het leven zijn geroepen om mensen zonder social life buiten hun opleiding te leren omgaan met andere mensen. Ik voel me niet thuis bij dat soort volk. Ik heb mijn eigen groep kameraden van allemaal verschillende opleidingen en beroepen....... I don't need that crap
Bovendien kun je als lid naar leuke studentenfeesten van je vereniging met lage bierprijzen. Dat kun je inderdaad ook doen als je bij een sportvereniging zit, maar dat is ieders persoonlijke voorkeur.
quote:Je brengt dus mensen zonder 'social life' onder in een studentenvereniging, en dan leren ze van elkaar hoe het hoort?
Ik blijf er bij dat studentenverenigingen in het leven zijn geroepen om mensen zonder social life buiten hun opleiding te leren omgaan met andere mensen. Ik voel me niet thuis bij dat soort volk. Ik heb mijn eigen groep kameraden van allemaal verschillende opleidingen en beroepen....... I don't need that crap
PS- studenten volgen geen opleiding ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 27-03-2003 11:46]
quote:Uh ja de logica is zeker overweldigend. Want mensen met een eigen groep vrienden hebben zo'n vereniging niet nodig
Op donderdag 27 maart 2003 11:36 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Je brengt dus mensen zonder 'social life' onder in een studentenvereniging, en dan leren ze van elkaar hoe het hoort?
De logica is overweldigend.PS- studenten volgen geen opleiding
quote:HBO-ers zijn geen studenten,
Op donderdag 27 maart 2003 16:37 schreef thetruth het volgende:[..]
Uh ja de logica is zeker overweldigend. Want mensen met een eigen groep vrienden hebben zo'n vereniging niet nodig
BTW HBO is een afkorting voor hoger beroeps onderwijs, een opleiding dus
Maar dit terzijde. Ikzelf weet echt niet of het de moeite waard is om voor 1 jaar lid te worden. En als ik bij een vereniging ga dan wordt het waarschijnlijk RSG. Maar goed, ik weet het dus niet. Ben ik niet abnormaal oud om bij een studentenvereniging te gaan met 22? Zo voel ik het wel in ieder geval.
quote:pas op! er zit een HBO'er op de kast!
Op donderdag 27 maart 2003 16:51 schreef zodiakk het volgende:[..]
HBO-ers zijn geen studenten,
.
Maar dit terzijde. Ikzelf weet echt niet of het de moeite waard is om voor 1 jaar lid te worden. En als ik bij een vereniging ga dan wordt het waarschijnlijk RSG. Maar goed, ik weet het dus niet. Ben ik niet abnormaal oud om bij een studentenvereniging te gaan met 22? Zo voel ik het wel in ieder geval.
On-topic: 1 jaar is wel erg weinig. De meeste verenigingen worden volgens mij leuker hoe langer je er rondloopt (met een maximum van een jaar of vijf, natuurlijk), omdat je dan een beetje de weg en de mensen leert kennen. Bovendien: hoe langer je er bent, des te meer je er kunt doen.
En 22...ach, een clubgenoot van mij was 23 toen hij lid werd. Als je denkt dat je het aankan dat de meeste van je jaargenoten net van de middelbare school komen, moet het geen probleem zijn. Ik vind het zelf wel leuk om mensen van verschillende leeftijd af en toe te spreken.
Toch zou ik er nu (24) echt niet meer aan moeten denken om lid te worden...maar dat komt meer door het feit dat ik die vereniging wel gezien heb, dan door mijn leeftijd. Denk ik.
quote:Aan die opmerking kan ik al afleiden dat je een slecht sociaal leven hebt
Op donderdag 27 maart 2003 16:51 schreef zodiakk het volgende:[..]
HBO-ers zijn geen studenten,
.
quote:Ik heb een eigen groep vrienden. Sterker nog, ik had drie groepen vrienden voordat ik lid werd.
Op donderdag 27 maart 2003 16:37 schreef thetruth het volgende:[..]
Uh ja de logica is zeker overweldigend. Want mensen met een eigen groep vrienden hebben zo'n vereniging niet nodig
BTW HBO is een afkorting voor hoger beroeps onderwijs, een opleiding dus
quote:Oh, niet denigrerender dan de opmerking dat duizenden studenten een ''slecht sociaal leven'' hebben.
Op donderdag 27 maart 2003 17:29 schreef thetruth het volgende:[..]
Aan die opmerking kan ik al afleiden dat je een slecht sociaal leven hebt
Hoezo denigrerend.........
Hoe je trouwens aan bovenstaande uitspraak al kunt afleiden dat hij een ''slecht sociaal leven'' heeft, vind ik onbegrijpelijk. Ontsluit uw Holmsiaanse methodiek.
Ik vermag althans niet de logica ervan te onderkennen.
Als iemand een hekel aan Joden heeft, is hij een antisemiet. Als iemand een bank berooft, is hij een misdadiger. Als iemand in 1982 geboren wordt, leeft hij in 2200 niet meer. - Dat is logica.
[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 27-03-2003 23:03]
quote:Ik toren met plezier in elk menselijk aspect boven je uit, zowel intellectueel, fysiek, emotioneel, ja, zelfs spiritueel. Ik neuk met meer en knappere meisjes dan jij, ik ben aantrekkelijker, gevoeliger en prettiger in de omgang. Daarnaast heb ik onnavolgbaar geniale humor en iedereen vindt mij geweldig. En het kost me allemaal geen enkele moeite, ik laat me afzuigen door een supermodel van 22 terwijl ik Dostojewski's 'Idioot' lees, ik vinger een gewillige vrouw terwijl ik sidder bij een gedicht van Rilke, ja ik neem een vrouw van achter terwijl ik Cantate 102 van Bach op heb staan. Ja, ik ben een arrogante superintellectueel and I'm lovin' it.
Op donderdag 27 maart 2003 17:29 schreef thetruth het volgende:[..]
Aan die opmerking kan ik al afleiden dat je een slecht sociaal leven hebt
Hoezo denigrerend.........
Jij bent inderdaad iets lager, ietsje minder en heel wat vervelender dan mij. Ga dus nu maar in de ballenbak van het plebs spelen.
[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 28-03-2003 14:25]
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 11:43 schreef zodiakk het volgende:Ik toren met plezier in elk menselijk aspect boven je uit, zowel intellectueel, fysiek, emotioneel, ja, zelfs spiritueel. Ik neuk met meer en knappere meisjes dan jij, ik ben aantrekkelijker, gevoeliger en prettiger in de omgang. Daarnaast heb ik onnavolgbaar geniale humor en iedereen vind mij geweldig. En het kost me allemaal geen enkele moeite, ik laat me afzuigen door een supermodel van 22 terwijl ik Dostojewski's 'Idioot' lees, ik vinger een gewillige vrouw terwijl ik sidder bij een gedicht van Rilke, ja ik neem een vrouw van achter terwijl ik Cantate 102 van Bach op heb staan. Ja, ik ben een arrogante superintellectueel and I'm lovin' it.
Jij bent inderdaad iets lager, ietsje minder en heel wat vervelender dan mij. Ga dus nu maar in de ballenbak van het plebs spelen.
quote:maar of vind nou met een d of dt moet weet je niet!
Op vrijdag 28 maart 2003 11:43 schreef zodiakk het volgende:[..]
Ik toren met plezier in elk menselijk aspect boven je uit, zowel intellectueel, fysiek, emotioneel, ja, zelfs spiritueel. Ik neuk met meer en knappere meisjes dan jij, ik ben aantrekkelijker, gevoeliger en prettiger in de omgang. Daarnaast heb ik onnavolgbaar geniale humor en iedereen vind mij geweldig. En het kost me allemaal geen enkele moeite, ik laat me afzuigen door een supermodel van 22 terwijl ik Dostojewski's 'Idioot' lees, ik vinger een gewillige vrouw terwijl ik sidder bij een gedicht van Rilke, ja ik neem een vrouw van achter terwijl ik Cantate 102 van Bach op heb staan. Ja, ik ben een arrogante superintellectueel and I'm lovin' it.
quote:Als ik iemand een klootzak vind, dan zeg ik gewoon: "ik vind je een klootzak". Daar heb ik echt niet zo veel woorden voor nodig.
Ik toren met plezier in elk menselijk aspect boven je uit, zowel intellectueel, fysiek, emotioneel, ja, zelfs spiritueel. Ik neuk met meer en knappere meisjes dan jij, ik ben aantrekkelijker, gevoeliger en prettiger in de omgang. Daarnaast heb ik onnavolgbaar geniale humor en iedereen vind mij geweldig. En het kost me allemaal geen enkele moeite, ik laat me afzuigen door een supermodel van 22 terwijl ik Dostojewski's 'Idioot' lees, ik vinger een gewillige vrouw terwijl ik sidder bij een gedicht van Rilke, ja ik neem een vrouw van achter terwijl ik Cantate 102 van Bach op heb staan. Ja, ik ben een arrogante superintellectueel and I'm lovin' it.
Maar goed het ging hier om studentenverenigingen en aangezien ik daar geen lid van ben, zal ik me er verder niet meer mee bemoeien
quote:Auw
Op vrijdag 28 maart 2003 14:20 schreef Diggler het volgende:
maar of vind nou met een d of dt moet weet je niet!
quote:Ja. Echt. Een superopmerking. Ik kan niet anders zeggen. Ik kan nu wel heel stoer tegen je gaan zeggen dat zinnen met hoofdletters beginnen en dat aanhalingstekens hier en daar best handig zijn, maar dat haalt weinig uit denk ik. Het is en blijft een slappe flame.
Op vrijdag 28 maart 2003 14:20 schreef Diggler het volgende:[..]
maar of vind nou met een d of dt moet weet je niet!
quote:Haha, ik wíst het gewoon! heel volwassen van je hoor, dat je het niet zegt. Maar je niveau is misschien niet helemaal wat je er zelf van verwacht...
Ja. Echt. Een superopmerking. Ik kan niet anders zeggen. Ik kan nu wel heel stoer tegen je gaan zeggen dat zinnen met hoofdletters beginnen en dat aanhalingstekens hier en daar best handig zijn, maar dat haalt weinig uit denk ik. Het is en blijft een slappe flame.
quote:Proleet!
Op vrijdag 28 maart 2003 14:22 schreef Frenkie het volgende:[..]
Als ik iemand een klootzak vind, dan zeg ik gewoon: "ik vind je een klootzak". Daar heb ik echt niet zo veel woorden voor nodig.
En om mijn cursus logica te vervolmaken:
De uitspraak ''ik kan uit je oordeel aangaande HBOers afleiden dat je een slecht sociaal leven hebt'' is fuzzy-logic, of wellicht een non-sequittur. Er is namelijk geen verband tussen de beide zinsdelen.
Als de heer z. nu eens zou hebben opgebiecht dat hij zich per dag zeventig keer aftrekt op een screenshot van Tatjana die door de buurman van haar slipje wordt ontdaan, dan zou je gelijk hebben gehad.
Zo er een definitie van ''slecht sociaal leven'' bestond, dan zou een dergelijk bestaan daaraan beantwoorden.
In dit geval is zijn opvatting aangaande het studentikoze gehalte van het HBO echter secundair, en op geen enkele wijze relevant in de discussie. Hij impliceert immers niets omtrent de verdere activiteiten van de heer z.
"Hij vindt dat HBOers geen studenten zijn, en moet dus wel een slecht sociaal leven hebben'' is in geen enkel opzicht gelijkwaardig aan ''Hij heeft DVDs gestolen, en is dus een dief''.
Tenslotte: zelfs als de heer z. een ''slecht sociaal leven'' zou hebben, dan zou dit nog niets bewijzen, aangezien dit oordeel onmogelijk een algemene uitspraak zou kunnen worden. Je zou dan moeten kunnen bewijzen dat eenieder die deze opvatting over HBOers koestert, een ''slecht sociaal leven'' heeft, ja, dat deze geestesgesteldheid samenhangt met zijn miserabel gebrek aan contacten.
Zo, en nu ga ik een pul drinken terwijl een nul de gaatjes in mijn full broques telt.
quote:Het impliceert immers
Op vrijdag 28 maart 2003 15:41 schreef SportsIllustrated het volgende:
Dat is waar ook.
zodiakk: lager dan ik.
quote:
Ik toren met plezier in elk menselijk aspect boven je uit
Maar je bent toch helemaal geen mens? Jij was toch die 24/7 fokker zonder life?,
zowel intellectueel , Dat zal mij jeuken.
fysiek, Dat lijkt me niet het geval, alleen al het feit dat jij veel vaker en langer op fok zit dan ik, vertelt mij genoeg over jouw conditie, je bent gewoon een lampens
emotioneel, Lijkt me niet, als dat zo was zou je niet bij een studentenvereniging gaan.
ja, zelfs spiritueel. Uh volgens mij begrijp je dit zelf niet
Ik neuk met meer en knappere meisjes dan jij, Goh je gaat naar de hoeren?
ik ben aantrekkelijker, Zegt de hoer over je geld.
gevoeliger homo's ook
en prettiger in de omgang omgang met je internet vrienden?
. Daarnaast heb ik onnavolgbaar geniale humor Echte humor is niet geniaal.
en iedereen vindt mij geweldig 'Iedereen' is in jouw geval je ouders en korpskameraden?
. En het kost me allemaal geen enkele moeite, ik laat me afzuigen door een supermodel van 22 Tja sommige mensen houden het begrip hoer en model niet uit elkaar he.
terwijl ik Dostojewski's 'Idioot' lees, Ik lees liever het aantal telefoonnummers van mijn kameraden, maar ja je moet wat bij gebrek aan sociale contacten
ik vinger een gewillige vrouw. Nee hoeren doen jou geloven dat ze gewillig zijn.
terwijl ik sidder bij een gedicht van Rilke, Mijn hele leven is een en al Poëzie in tegenstelling tot dat van jou.
ja ik neem een vrouw van achter Ik houd niet van anaal.
terwijl ik Cantate 102 van Bach op heb staan. Ik luister liever naar André Hazes
Ja, ik ben een arrogante superintellectueel annex stakker
and I'm lovin' it. You are loving your internet life.Jij bent inderdaad iets lager Want je woont in een flat?
ietsje minder Minder sociaal gestoord? Idd.
en heel wat vervelender dan mij dan ik meneer de superintellectueel.
. Ga dus nu maar in de ballenbak van het plebs spelen. Behoor jij daar niet toe?
quote:Dan niet. Ga dan niet op andere mensen hun vermaak afgeven, bevooroordeelde knor. Neem anders nog een lekkere BrEeZaH.
[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 28-03-2003 20:45]
quote:Ik heb liever een glas jonge jenever, maar anyway, je voelt je duidelijk gekrenkt. Anders zou je niet zo oververhit reageren
Op vrijdag 28 maart 2003 19:26 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Dan niet. Ga dan niet op andere mensen hun vermaak afgeven, bevooroordeelde knor. Neem anders nog een lekkere BrEeZaH.
quote:Mensen die "anyway" midden in de zin gebruiken zouden onmiddelijk uitgesloten moeten worden van elke vorm van sociale interactie.
Op vrijdag 28 maart 2003 21:48 schreef thetruth het volgende:[..]
Ik heb liever een glas jonge jenever, maar anyway, je voelt je duidelijk gekrenkt. Anders zou je niet zo oververhit reageren
Enjoy your social life
Jonge jenever? Proost.
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 19:26 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Dan niet. Ga dan niet op andere mensen hun vermaak afgeven, bevooroordeelde knor. Neem anders nog een lekkere BrEeZaH.
quote:Nee, impliceert slaat op ''opmerking''.
Op vrijdag 28 maart 2003 17:00 schreef -Dalai- het volgende:[..]
Het impliceert immers
En EINDELIJK, het woord knor is gevallen!
quote:Ja, idd. Het heeft bijna 2 jaar geduurd, maar dan heb je ook wat.
Op zaterdag 29 maart 2003 12:58 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Nee, impliceert slaat op ''opmerking''.
En EINDELIJK, het woord knor is gevallen!
quote:Over wie hebben we het nu?
Op zaterdag 29 maart 2003 13:27 schreef citizenerased het volgende:
We hebben hier inderdaad expliciet te maken met een arrogant, zichzelf intellectueel noemende, onzeker koorballetje die kunstmatige contacten onderhoud en niet verder komt dan zijn pctje.
Maar goed, laat eens zien.
In Leiden heb je de grote 5: Minerva, Augustinus, Quintus, SSR en Catena. Zij hebben allen minimaal 450 leden.
Als we uitgaan van een conservatieve schatting, dan kom je op 2250 leden.
Mijn eigen vereniging: 350 erbij, 2600.
En, met de hausse aan andere verenigingen, kom je al gauw aan 3500, 4000 leden. (Of ze al dan niet actief zijn, doet niet ter zake).
4000 stumperds zonder social life! Gelukkig dartelen de niet-leden door dit universum der autisten heen zoals flarden van een Brandenburgs Concert zich door een wijk vol betonkolossen voort bewegen.
[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 29-03-2003 16:43]
quote:Nee hoor, van een plebejer als jij raak ik niet onder de indruk. Ik zou de geste willen riposteren, en je ook een heel gelukkig social life willen wensen, temidden van BrEeZaH-sletjes zwetend in je Nelly en Kelly-draaiende discotheekje, met je zijden bloesje en je instapschoentjes. Geeft niks
Op vrijdag 28 maart 2003 21:48 schreef thetruth het volgende:[..]
Ik heb liever een glas jonge jenever, maar anyway, je voelt je duidelijk gekrenkt. Anders zou je niet zo oververhit reageren
Enjoy your social life
quote:Dus jij prefereert de van hun sjaaltjes ontdane, naar witte wijn riekende doosjes...??
Op zaterdag 29 maart 2003 18:18 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Nee hoor, van een plebejer als jij raak ik niet onder de indruk. Ik zou de geste willen riposteren, en je ook een heel gelukkig social life willen wensen, temidden van BrEeZaH-sletjes zwetend in je Nelly en Kelly-draaiende discotheekje, met je zijden bloesje en je instapschoentjes. Geeft niks
.
quote:Kun je je replies niet simpeler formuleren? Of maak je er een sport van om je vocabulaire ten toon te stellen aan de fokkers? Dan ben ik liever een 'plebejer' met echte vrienden en BrEeZaH girls dan een lelijke korpsbal met naar bier stinkende schorre studentes geschiedenis
Op zaterdag 29 maart 2003 18:18 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Nee hoor, van een plebejer als jij raak ik niet onder de indruk. Ik zou de geste willen riposteren, en je ook een heel gelukkig social life willen wensen, temidden van BrEeZaH-sletjes zwetend in je Nelly en Kelly-draaiende discotheekje, met je zijden bloesje en je instapschoentjes. Geeft niks
.
quote:Ja, beter kun je mij inderdaad niet omschrijven.
Op zaterdag 29 maart 2003 18:11 schreef Frenkie het volgende:
Studenten bij een vereniging zijn gewoon sukkels met een sociaal leven.
Zo tevreden Sportsillustrated..??
quote:Ja, heerlijk he?
Op zaterdag 29 maart 2003 23:30 schreef Perzikje het volgende:
Wat een vooroordelen weer..
Momenteel heeft mijn Hbo-opleiding geen meerwaarde in mijn leven. De stof ken ik al, het rooster stelt amper wat voor. Het is altijd wel gezellig in het instituut, maar daar houdt het dan ook bij op. De meeste studenten gaan na de les z.s.m. naar huis. Is dit nu het roemruchte studeren? ![]()
Ik zou dus graag naast school met leuke dingen bezig zijn. Dat kan volgens mij prima bij de lokale vereniging.
Dat kan ik ook thuis doen, met vrienden in een vertrouwde stad, maar waarom studeer ik dan nog?
Overigens stimuleert dit topic het lidworden niet bepaald, wat een quasi-intellectuelen hangen hier rond.
quote:Studentes geschiedenis bij een studentenvereniging?
Op zaterdag 29 maart 2003 21:57 schreef thetruth het volgende:[..]
Kun je je replies niet simpeler formuleren? Of maak je er een sport van om je vocabulaire ten toon te stellen aan de fokkers? Dan ben ik liever een 'plebejer' met echte vrienden en BrEeZaH girls dan een lelijke korpsbal met naar bier stinkende schorre studentes geschiedenis
En zijden bloesjes, instapschoentjes, Nelly en Kelly zijn aan mij niet besteed
quote:van de reacties hier moet je niets aan trekken, ik vind alleen wel dat mensen die geen lid zijn absoluut geen idee hebben waar ze over praten. Je hoeft echt geen kakker, kansloos figuur, wanna be of weet ik veel te zijn om lid te worden. Ikzelf ben lid geworden omdat ik gewoon mijn studententijd zo leuk mogelijk wilde doorbrengen en juist wilde voorkomen wat jij nu zelf hebt. Me ouders vonden het eerst wel leuk voor me, maar waren niet echt enthiousiast erover. Vorige week was er echter een ouderdag en vinden het nu wel te gek. Zij zijn blij dat ik lid ben geworden, ook al vinden ze ontgroening nog steeds maf
Op zondag 30 maart 2003 19:02 schreef Robino het volgende:
Ik twijfel nog of ik lid zal worden van de vereniging van mijn school.Momenteel heeft mijn Hbo-opleiding geen meerwaarde in mijn leven. De stof ken ik al, het rooster stelt amper wat voor. Het is altijd wel gezellig in het instituut, maar daar houdt het dan ook bij op. De meeste studenten gaan na de les z.s.m. naar huis. Is dit nu het roemruchte studeren?
Ik zou dus graag naast school met leuke dingen bezig zijn. Dat kan volgens mij prima bij de lokale vereniging.
Dat kan ik ook thuis doen, met vrienden in een vertrouwde stad, maar waarom studeer ik dan nog?Overigens stimuleert dit topic het lidworden niet bepaald, wat een quasi-intellectuelen hangen hier rond.
![]()
Tuurlijk ook ik vind het niet iedere vereniging leuk, het corps is niks voor en vele andere ook niet. Maar bij de vereniging waar ik zit voel ik me thuis.
Ik vermaak me er iedere keer weer en heb er nu al vele goeie herineringen aan, ook aan mijn ontgroening.
Daarbij ben ik niet lid geworden om vrienden te vinden, maar om mijn studenten tijd ten volle te benutten. Vrienden had ik al en nog steeds, ik heb ze in alle soorten en nu heb ik er nog meer.
Je kan zeggen dat alles wat je zoekt je ook gewoon kan vinden, sporten kan ook bij een vereniging, studeren doe je bij je studenten vereniging, bier drinken doe je in de kroeg en eten bij vrienden thuis. Maar waarom is het dan zo fout als je die dingen in 1 vereniging stopt?
Mijn advies is dus, doe wat je zelf wilt, kijk wat er bij je past, wordt er lid en vermaak jezelf. Past er niks bij je, so be it. Bedenk wel dat een studenten vereniging is wat je er zelf van maakt.
Plus, erg belangrijk, je krijgt meer spijt van dingen die je niet doet dan van dingen die je hebt gedaan. Kortom, als je studententijd eenmaal voorbij is (en dat gaat echt enorm snel) kun je nooit meer die ervaring meemaken. Ben je eenmaal lid kun je zo weer lid af worden, andersom niet.
quote:Even tussendoor hoppend, sluit ik geheel bij de vorige twee meningen aan. Er zijn ondertussen zoveel verenigingen, van corperaal tot alternatief en in ieder geval levert een studentenvereniging een behoorlijke meerwaarde aan je studententijd. Ik heb het gedaan en ik heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad. Er zijn jaargenoten die ik nog steeds spreek, terwijl ik mijn oude klasgenoten zo goed als nooit meer zie. Mijn advies is ook, kijk goed rond en kies er een die je leuk vind.
Op vrijdag 4 april 2003 00:54 schreef Passione het volgende:
goed gezegd. Er zijn zoveel verschillende verenigingen, van traditioneel tot aan alternatief. Bij je studententijd hoort gewoon een vereniging, sommigen bestaan al zo lang, het hoort gewoon bij het geheel vind ik.Plus, erg belangrijk, je krijgt meer spijt van dingen die je niet doet dan van dingen die je hebt gedaan. Kortom, als je studententijd eenmaal voorbij is (en dat gaat echt enorm snel) kun je nooit meer die ervaring meemaken. Ben je eenmaal lid kun je zo weer lid af worden, andersom niet.
=edit= vorige drie meningen....
"Een studentenvereniging is gewoon iets voor de zwakkeren van de maatschappij.
Mensen die te naief zijn, geen eigen mening hebben.
Ze hebben misschien dan wel het brein, maar eigen respect totaal niet."
Nu zag ik eerder al dat je van mening bent veranderd en dat je in Groningen voor Albertus hebt gekozen. Maar wat heeft je doen veranderen van mening? En waarom is je mening over bijvoorbeeld ontgroeningen 180 graden gedraaid? Ik ben daar wel benieuwd naar...je bent nu dik een half jaar lid bij Albertus...ben je daar zo gebrainwashed dat je het nu ineens helemaal ok vind of heb je bewust ingezien dat je puberale gewouwel van dik een half jaar geleden toch niet helemaal waar was?
Ik ben benieuwd!
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 00:12 schreef Passione het volgende:
Een jaarclub is gewoon ontzettend gezellig, ik eet echt nooit een avond alleen, kijk gewoon relaxed 2x in de week een filmpje met een paar man, ga paar keer stappen in de week, reis het hele land door, gaan samen op vakantie etc. En echt niet met nep vrienden of bral apen, nee, gewoon met me vrienden die ik gewoon daar heb leren kennen. Hoe dan ook, je bent welkom om eens te kijken.
quote:Helemaal met je eens. Met dat prominente gedoe heb ik ook niks, maar m'n jaarclub is echt ontzettend leuk en dat zijn ook echt goede vrienden. En ik ga ook liever de stad in of naar een of ander feest met m'n jaarclub dan altijd naar de sociëteit, waar het lang niet altijd gezellig is. Voor sommige mensen is een vereniging zaligmakend, ik vind het leuk om mee te maken en niet meer dan dat. Echter de jaarclub is geweldig. Elke week eten, stappen, op vakantie, weekenden, en je hebt het zelf min of meer samen kunnen stellen dus je zit met de mensen waar je het best mee op kunt schieten.
Op vrijdag 4 april 2003 16:03 schreef Passione het volgende:
Ik ga liever stappen in de stad zelf met m'n jaarclub dan naar de societeit te gaan. Kom daar dan ook maar 2 a 3x per maand. Ik moet echter wel bekennen dat ik nog steeds hetzelfde denk over de mensen die ik voor mijn lidmaatschap daar verwachte, de prominente kakkers die ik zelf slecht trek. Mijn mening destijds was te generaliserend, maar niet compleet onzin. Het belangrijkste is dat je niet met die mensen hoeft om te gaan, je komt toch in een jaarclub met mensen die bij je passen, de prominente bralgasten ontwijk ik gewoon. Wat zij over mij denken boeit mij echt niets, hetzelfde geldt voor hen, wat ik over hen denk boeit hen niets. Er is gewoon genoeg plek om je te ontplooien in een vereniging, je hebt dus nergens last van.
quote:Algemeen verschijnsel bij vereningen zonder ontgroening. Het aantal afhakers is enorm groot bij die verenigingen, vaak blijven mensen maar een jaar tot 2 jaar lid ervan. De meeste jaarclubs vallen ook uiteen, iets wat niet voorkomt bij de traditionelere verenigingen met ontgroening. De band met elkaar blijft en de meeste mensen zijn toch al gauw 4 tot 6 jaar lid. Veel mensen stappen ook over van een vereniging zonder ontgroening naar 1 met ontgroening.
Ik ben zelf een korte tijd lid geweest van een vereniging echter had er geen tijd meer voor ivm sport dus ben er weer mee gestopt.
quote:
Op vrijdag 6 september 2002 22:55 schreef thetruth het volgende:
Ik was een keer met mijn kameraden op stap en toen kwamen we in een café waar allemaal korpsballen waren. Omdat we leren jassen aan hadden en een paar van ons sportschoenen droegen zeiden ze meteen of wij 'asociale kutkampers niet even heel gauw weg wilden gaan' anders zouden zij de politie wel even bellen. Met hun keurige boordpin met verenigingslogo er op en biertje in de hand. Ik heb die gozer toen een enorme hengst in het gezicht gegeven en toen zijn we maar gegaan.
quote:Leren jas dragend= uitlokking
Op zaterdag 5 april 2003 18:06 schreef SportsIllustrated het volgende:
Overigens kun je maar beter geen ruzie zoeken met bepaalde guitigaards:
[..]
quote:Die asociale kutkampers ook altijd.
Op zaterdag 5 april 2003 18:06 schreef SportsIllustrated het volgende:
Overigens kun je maar beter geen ruzie zoeken met bepaalde guitigaards:
[..]
quote:wat een bullshit, ik heb ook een zwarte leren jas...
Op zaterdag 5 april 2003 18:10 schreef dax het volgende:[..]
Leren jas dragend= uitlokking
Maar enniewees, kan iemand me wat vertellen over de studentenverenigingen in nijmegen?
Ik ben nu heel hard op zoek naar een kamer, en ik ben toch wel benieuwd. Ik ben zelfs langzamerhand blind aan het worden van de belachelijk idiote dingen zoals een ontgroening, die leuke dingen spreken me gewoon heel erg aan
quote:Nouja, je hebt er maar twee dus weinig keuze. Carolus= ballen, Ovum= normaal.
Op zondag 6 april 2003 13:09 schreef Fliepke het volgende:[..]
wat een bullshit, ik heb ook een zwarte leren jas...
maar dat staat me gewoon iets beter dan die andere jassen.
maw ik lijk wat brederMaar enniewees, kan iemand me wat vertellen over de studentenverenigingen in nijmegen?
Ik ben nu heel hard op zoek naar een kamer, en ik ben toch wel benieuwd. Ik ben zelfs langzamerhand blind aan het worden van de belachelijk idiote dingen zoals een ontgroening, die leuke dingen spreken me gewoon heel erg aan
quote:Ik ben lid van S.I.B.-Leiden (die I.B. staat voor internationale betrekkingen).
Op zondag 6 april 2003 13:03 schreef Passione het volgende:
Waar zijn de mensen hier lid van dan? En wat voor soort vereniging is het?
Deze prachtige vereniging heeft in vrijwel alle studentensteden wel zijtakken. Mocht je er één zien, aarzel dan niet!
Overigens, iemand die net wat vroeg over Nijmegen, je hebt daar Carolus Magnus. Dat iemand roept dat er ballen rond lopen klopt, maar dat betekent niet meteen dat het een shit vereniging is. Het is een vrij oude vereniging met supermooie activiteiten zoals gala's enzo. Tevens kun je als hier lid bent bij veel dingen ook aanwezig zijn van andere verenigingen, zoals Virgiel in Delft of iets dergelijks. Je kunt mixen met meidenjaarclubs van andere steden en al dat soort activiteiten, iets wat ik wel zou afwegen bij het lid worden. En dan neem ik de ballen voor lief, zijn ook niet mijn favoriete mensen.
quote:Yep! -->http://ahc.studenten.net/
Op zondag 6 april 2003 15:24 schreef SportsIllustrated het volgende:
Carolus, Albertus, Virgiel.... is dat niet allemaal AHC?
Met Quintus en Veritas erbij, natuurlijk.
Als ik in Nijmegen zou gaan studeren, zou ik voor Carolus Magnus kiezen. De KMT kan ietwat zuur zijn, maar het lijkt mij de moeite waard.
Het leuke is inderdaad dat je dan bij andere verenigingen op bezoek gaat van het AHC. Zoals gala's, blind-date diners etc.
quote:Ben ik het wel degelijk mee eens, een ontgroening bindt de mensen aan de vereniging. Je merkt binnen mijn vereniging dat de jaarclubs behoorlijk hecht zijn. Als ik het hoor van verenigingen waar men geen binding met elkaar heeft is er een kleine harde kern en een hoop zwevers eromheen...
Op zaterdag 5 april 2003 00:32 schreef Passione het volgende:[..]
Algemeen verschijnsel bij vereningen zonder ontgroening. Het aantal afhakers is enorm groot bij die verenigingen, vaak blijven mensen maar een jaar tot 2 jaar lid ervan. De meeste jaarclubs vallen ook uiteen, iets wat niet voorkomt bij de traditionelere verenigingen met ontgroening. De band met elkaar blijft en de meeste mensen zijn toch al gauw 4 tot 6 jaar lid. Veel mensen stappen ook over van een vereniging zonder ontgroening naar 1 met ontgroening.
quote:Het is lonely at the top
Ik toren met plezier in elk menselijk aspect boven je uit, zowel intellectueel, fysiek, emotioneel, ja, zelfs spiritueel. Ik neuk met meer en knappere meisjes dan jij, ik ben aantrekkelijker, gevoeliger en prettiger in de omgang. Daarnaast heb ik onnavolgbaar geniale humor en iedereen vindt mij geweldig. En het kost me allemaal geen enkele moeite, ik laat me afzuigen door een supermodel van 22 terwijl ik Dostojewski's 'Idioot' lees, ik vinger een gewillige vrouw terwijl ik sidder bij een gedicht van Rilke, ja ik neem een vrouw van achter terwijl ik Cantate 102 van Bach op heb staan. Ja, ik ben een arrogante superintellectueel and I'm lovin' it.
[Dit bericht is gewijzigd door Synapse op 29-06-2003 18:25]
Hebben ze ook een ontgroening en wat voor types lopen er rond? Die website van ze is echt bar slecht dus er valt totaal geen info vandaan te halen.
quote:Oja, op welke punten dan zoal?
Op zaterdag 26 juli 2003 14:50 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ik ben overigens aardig bekomen van mijn verenigingsenthousiasme, zo dat al erg aanwezig was.
quote:Maar wél gristenen
Op donderdag 28 augustus 2003 07:58 schreef JoopK het volgende:
zit op RSK (3e jaar), www.RSKEnschede.nlen geen balletjes...
quote:die hebbe hier momenteel een KMT (andere christenfundamentalisten vereniging). Hebben ook serieus KMT in een kerk, lopen allemaal in pak rond (zelfs de feuten). Wel leuk om te zien, gister moesten ze op gospelmanier de klinkers uit t alfabet zingen
Op donderdag 28 augustus 2003 13:06 schreef dax het volgende:[..]
Maar wél gristenen
quote:Meneer is uberknor, hij "zit op" een studentenvereniging. Ben je wel lid? Je gaat zeker ook naar school, volgt lessen en je krijgt een diploma??
Op donderdag 28 augustus 2003 07:58 schreef JoopK het volgende:
zit op RSK (3e jaar), www.RSKEnschede.nlleuke vereniging, altijd gezellig en geen balletjes...
quote:Het hele id achter ontgroeningen is volgens mij nog steeds 1 grote sterke lichting te bouwen. Dus dat iedereen elkaar goed kent, en elkaar steunt.
Op donderdag 28 augustus 2003 16:57 schreef speknek het volgende:
Die binding door de ontgroening komt meer omdat het zo fucking zonde is al die shit voor niets doorstaan te hebben i.m.o.
quote:Ja, maar de versie van speknek lijkt me plausibeler.
Op vrijdag 29 augustus 2003 04:16 schreef DaFan het volgende:[..]
Het hele id achter ontgroeningen is volgens mij nog steeds 1 grote sterke lichting te bouwen. Dus dat iedereen elkaar goed kent, en elkaar steunt.
Tenminste, zo gaat het bij ons.
quote:
Op zondag 6 april 2003 14:34 schreef Passione het volgende:
Overigens, iemand die net wat vroeg over Nijmegen, je hebt daar Carolus Magnus. Dat iemand roept dat er ballen rond lopen klopt, maar dat betekent niet meteen dat het een shit vereniging is.
quote:*Meldt!
Op zondag 4 januari 2004 12:37 schreef lariekoek_ het volgende:
hmm.. zo te lezen zijn er nogal wat mensen negatief over een studenten vereniging.... zijn er nog mensen die er wel lol aan beleven??
quote:En in de pauzes rook je gewoon netjes een sigaretje op het schoolplein. Flikker toch op met dat elitaire gewauwel. Ik moet me hier eigenlijk niet zo druk om maken, aangezien er morgen een proefwerk op het programma staat.
Op donderdag 28 augustus 2003 16:02 schreef Solitarias het volgende:[..]
Je gaat zeker ook naar school, volgt lessen en je krijgt een diploma??
Oh ja ik wil even de mensen verbeteren die zeggen dat in elke stad een corpora is. Dit is dus niet zo!! Corpora zijn er enkel in: Amsterdam, Leiden, Groningen, Rotterdam, Utrecht en Wageningen.
Wat ik ook zag was dat mensen zeiden dat er meerdere corpora in bepaalde steden aanwezig waren, dit is dus ook niet zo. De rest zijn gewoon knorren.
Iedereen die dus een ruzie maakt met zoals ik ook las "corpsballen" van een vereniging uit Nijmwegen die maakt dus ruzie met wannabe verschoning "wil graag lijken op" mensen.
Amsterdam: ASC
Leiden: Minerva
Groningen: Vindicat
Rotterdam: RSC
Utrecht: USC
Wageningen: aaha daar wil toch niemand lid worden...
quote:Ga naar de introductiedagen, dat is altijd een goed advies. Daar kan je ze allemaal zien
Op maandag 5 januari 2004 14:49 schreef EddyMR het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat de leuke verenigingen in Maastricht zijn?
BTW zijn er mensen in R'dam lid hier?
quote:Delft: DSC
Op maandag 5 januari 2004 16:01 schreef sonnie het volgende:
Moet je ff zoeken op google voor maastricht dan vind je er zo een aantal.Oh ja ik wil even de mensen verbeteren die zeggen dat in elke stad een corpora is. Dit is dus niet zo!! Corpora zijn er enkel in: Amsterdam, Leiden, Groningen, Rotterdam, Utrecht en Wageningen.
Wat ik ook zag was dat mensen zeiden dat er meerdere corpora in bepaalde steden aanwezig waren, dit is dus ook niet zo. De rest zijn gewoon knorren.
Iedereen die dus een ruzie maakt met zoals ik ook las "corpsballen" van een vereniging uit Nijmwegen die maakt dus ruzie met wannabe verschoning "wil graag lijken op" mensen.Amsterdam: ASC
quote:En de vrouwen in R'dam en Utrecht
Op donderdag 15 januari 2004 02:16 schreef Tweek het volgende:[..]
Delft: DSC
Ik heb me voor de gein eens aangemeld bij Cleopatra Groningen, maar woon zelf nog wel in Assen... echt bereid om heen en weer te reizen ben ik maar een paar keer per maand eigenlijk.quote:Op zondag 16 januari 2005 00:55 schreef DaFan het volgende:
Tuurlijk niet Undertaker2. Als jij bereidt bent om doordeweeks voor een kroegavond heen en weer te reizen is er niks aan de hand
Ik kende ook zo'n iemand. Heet je toevallig Hans?quote:Op zondag 16 januari 2005 11:56 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Ik heb me voor de gein eens aangemeld bij Cleopatra Groningen, maar woon zelf nog wel in Assen... echt bereid om heen en weer te reizen ben ik maar een paar keer per maand eigenlijk.Je *moet* wel overnachting hebben anders is er geen fuck aan.
Valt best mee hoor. Gewoon uitvinden wanneer de bus ongeveer vertrekt en op tijd uit de kroeg/club waar je je bevindt vertrekken.quote:Op zondag 16 januari 2005 13:23 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hier in A'dam zijn er wel een aantal mensen die 's nachts met nachtbussen e.d. teruggaan, en als je het gewend bent valt het vast wel mee, maar het lijkt mij echt vreselijk om 's nachts niet nuchter in de kou op zo'n kutbus te wachten.
Dat is waar, maar ik vind het meer sneu voor die mensen dat zij daar hun invulling van een vereniging vandaan moeten halen, te meer omdat ik zelf juist totaal niet zo ben. En nu is het op een roeivereniging sowieso wel anders dan bij normale verenigingen, want ik neem aan dat niet iedereen bijna dagelijks op z'n societeit te vinden is. Af en toe haalt dat dan wel een beetje het plezier weg. Maar goed, in een zekere zin heb ik het ook aan mezelf te danken natuurlijk.quote:Op zondag 16 januari 2005 18:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Niet zo zeuren, keeper, part of the game. En ik ben ook ZEKER een ervaringsdeskundige op dit gebied.
Keepertje, keepertje, wat heb je nu weer uitgespookt?quote:Op zondag 16 januari 2005 19:34 schreef keeper het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik vind het meer sneu voor die mensen dat zij daar hun invulling van een vereniging vandaan moeten halen, te meer omdat ik zelf juist totaal niet zo ben. En nu is het op een roeivereniging sowieso wel anders dan bij normale verenigingen, want ik neem aan dat niet iedereen bijna dagelijks op z'n societeit te vinden is. Af en toe haalt dat dan wel een beetje het plezier weg. Maar goed, in een zekere zin heb ik het ook aan mezelf te danken natuurlijk.
Ja. Kijk, ik ga met studiegenoten ook wel eens wat drinken, maar veel daarvan wonen niet in amsterdam, of zijn veel te hard met hun studie bezig, terwijl je bij een studentenvereniging allemaal wel min of meer hetzelfde wil. Bovendien is het bier veel goedkoper en doe je ook veel andere dingen dan alleen maar bier drinken (nou ja, de meeste mensen dan).quote:Op zondag 16 januari 2005 21:17 schreef pimpin het volgende:
Als ik dit zo lees, is het eigenlijk gewoon om mensen te leren kennen als je in een andere stad gaat wonen![]()
Ik vind het nogal raar, ik bedoel hoelang doe je er over om vrienden te maken, 1 of 2 weken? Daar kan je toch ook bier mee gaan drinken of feesten? Of praten of dingen doen? Of mis ik iets?
Dankzij mijn promiscue gedrag is mijn reputatie wat gedaald, so zu sagen.quote:Op zondag 16 januari 2005 21:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Keepertje, keepertje, wat heb je nu weer uitgespookt?
Tss. Ik heb vorige maand een woedende exvriendin gehad die mijn kamer binnen kwam rennen en zei dat ze me ging slaan vanwege mijn gedrag op cyclades, dus het valt vast wel mee bij jou.quote:Op zondag 16 januari 2005 21:37 schreef keeper het volgende:
[..]
Dankzij mijn promiscue gedrag is mijn reputatie wat gedaald, so zu sagen.
Ok, jij wint. Maar mijn ex zat dan ook niet bij mij op de vereniging. Alleen nu wordt het beginnen met iemand op de vereniging weer wel moeilijk gemaakt door die vervelende reputatie. Ach ja.quote:Op zondag 16 januari 2005 21:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
Tss. Ik heb vorige maand een woedende exvriendin gehad die mijn kamer binnen kwam rennen en zei dat ze me ging slaan vanwege mijn gedrag op cyclades, dus het valt vast wel mee bij jou.
Bijna, Frans. Wie ben jij dan?quote:Op zondag 16 januari 2005 14:32 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik kende ook zo'n iemand. Heet je toevallig Hans?En anders mag je me gerust negeren.
Klopt doen ze bij alle verenigingen, het liefst laten we ze kruipen natuurlijk, lopen is te goed voor ze, maar ja met al dat glas op de grond is dat ook weer zo lullig.quote:Op maandag 17 januari 2005 09:51 schreef Rnej het volgende:
ik schijt op studentenverenigingen en laat het ze ook allemaal duidelijk weten.. vervolgens proberen ze met een "redelijk" gesprek hun vereniging goed te praten.. lukt ze trouwens nooit want hoe dan ook hebben ze zelf ook wel door dat die ontgroeningen en van die crappy regels achterlijk zijn (bijv. alle eerstejaars mogen in bepaalde gangen van de societeit niet naar iets anders kijken dan de grond)
Yep, en toen kwam de grote boze wolf, en die blies het verhaaltje uit.quote:Op maandag 17 januari 2005 09:51 schreef Rnej het volgende:
ik schijt op studentenverenigingen en laat het ze ook allemaal duidelijk weten.. vervolgens proberen ze met een "redelijk" gesprek hun vereniging goed te praten.. lukt ze trouwens nooit want hoe dan ook hebben ze zelf ook wel door dat die ontgroeningen en van die crappy regels achterlijk zijn (bijv. alle eerstejaars mogen in bepaalde gangen van de societeit niet naar iets anders kijken dan de grond)
moet wel zeggen: tis een ideale manier om mensen te leren kennen als je net ergens komt studeren... maar vind het niet bepaald ideaal ofzo.....
Mja, mn vriendin heeft een tijdje in Assen gewoont, bij dat kunstmuseum en dat parkje. En in dat huis woonde oa een Hans, die volgens mij connecties had met Cleo ( hij had er ooit es een Schotse kilt uitgeleend en nooit weer teruggekregen ofzo ) Lang haar, luisterde naar metal enzo. Maar die heette dus Hans, volgens mij. En geen Frans. Dus eigenlijk boeit dit hele verhaal niet.quote:
Grappig Roellio, me 2! En ik ben ook heel erg geinteresserd in DERM en Cyclades. Zal hun eens gaan bezoeken in februari!quote:Op zondag 16 januari 2005 19:48 schreef Roellio het volgende:
Ik ga a.s. weekend naar Amsterdam verhuizen en sta niet afwijzend tegenover een studentenvereniging door een goede indruk die ik heb van de studentenvereniging van m'n ex, cleopatra in Groningen.
Ik heb die verenigingswijzer van I.R. gedaan en kom uit bij DERM en als 2e en 3e Liber en Cyclades.
Ik ben overigens al 2e-jaars, maar dat maakt op zich niet zoveel uit.
Ja, ik.quote:Op donderdag 15 januari 2004 02:12 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
BTW zijn er mensen in R'dam lid hier?
Haha, oh daar. Heb geen langhaar, luister geen metal, eerder punk hehe. Anyway, laat maar hangen.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mja, mn vriendin heeft een tijdje in Assen gewoont, bij dat kunstmuseum en dat parkje. En in dat huis woonde oa een Hans, die volgens mij connecties had met Cleo ( hij had er ooit es een Schotse kilt uitgeleend en nooit weer teruggekregen ofzo ) Lang haar, luisterde naar metal enzo. Maar die heette dus Hans, volgens mij. En geen Frans. Dus eigenlijk boeit dit hele verhaal niet.
Ja, Lennart is mij zeker bekend.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:20 schreef anoukforza het volgende:
iddIk werd net door Fulton (jou bekend? Lennart) uitgenodigd om de 25e januari langs te komen, maar dan kan ik niet. Wanneer is er daarna weer een open avond?
![]()
Dat had niet met het forum te maken, maar met een ongelukkig gesprekje in real life.quote:Op zondag 16 januari 2005 21:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Tss. Ik heb vorige maand een woedende exvriendin gehad die mijn kamer binnen kwam rennen en zei dat ze me ging slaan vanwege mijn gedrag op cyclades, dus het valt vast wel mee bij jou.
De zaak waar de heer Keeper over sprak had -hoop ik voor hem- ook niks met het forum te maken.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:41 schreef vaag-persoon het volgende:
[..]
Dat had niet met het forum te maken, maar met een ongelukkig gesprekje in real life.
Holy shit nee.quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
De zaak waar de heer Keeper over sprak had -hoop ik voor hem- ook niks met het forum te maken.
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 18:00 schreef Zhenar het volgende:
Studentenverenigingen blijven een interessant fenomeen: iedereen lijkt er wel een mening over te hebben, al dan niet gefundeerd. Op de middelbare school was ik zelf altijd fel tegen ontgroeningen, maar toen ik ging studeren hoorde ik van veel mensen dat een studentenvereniging echt wel de moeite waard is, dus ik heb me er wat in verdiept en besloot uiteindelijk ontgroening te gaan lopen bij een vereniging die mij wel aansprak. Ik dacht: als de vereniging leuk is, prima, en als dat niet zo is, dan heb ik in ieder geval een ontgroening meegemaakt en kan ik daar een echte mening over vormen. Ben inmiddels bijna zesdejaars bij deze vereniging en heb er totaal geen spijt van: hele goede vrienden gemaakt, prachtige feesten beleefd en diverse commissies gedaan waar ik erg veel plezier mee heb beleefd. Natuurlijk kun je al deze dingen ook zonder studentenvereniging doen (wat ik ook zeker gedaan heb); who cares, zolang je maar lol hebt. Ik heb voor een vereniging gekozen en heb daar zeker geen spijt van; het is toch een andere ervaring dan bijvoorbeeld wekelijkse stapavonden met je studievrienden o.i.d. Het verenigingsleven ligt je, of niet. Mij zal je niet horen zeiken over mensen die niet lid zijn geworden, maar ik heb ook geen behoefte aan gezeik van niet-leden die vinden dat ze hun ongefundeerde mening over leden over mij kunnen uitstorten. Prima als je tevreden bent met de keus die je hebt gemaakt, of dat nu wel of niet lid worden is, maar je hoeft die keus niet te verdedigen met kansloos gemekker.
Bah, Audrey, wat was je degelijk vanavond.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 01:57 schreef AudreyHepburn het volgende:
Nou, dan zie ik jullie wel bij Cyclades dinsdag..
.
Zusjes de gekste.
Mij ook, coole gast is dat hè.quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, Lennart is mij zeker bekend.
Wageningen wél noemen en dan Delft vergeten!?quote:Op maandag 5 januari 2004 16:01 schreef sonnie het volgende:
Moet je ff zoeken op google voor maastricht dan vind je er zo een aantal.
Oh ja ik wil even de mensen verbeteren die zeggen dat in elke stad een corpora is. Dit is dus niet zo!! Corpora zijn er enkel in: Amsterdam, Leiden, Groningen, Rotterdam, Utrecht en Wageningen.
Iedereen die dus een ruzie maakt met zoals ik ook las "corpsballen" van een vereniging uit Nijmwegen die maakt dus ruzie met wannabe verschoning "wil graag lijken op" mensen.
Amsterdam: ASC
Een vriendinnetje van me zit bij Tragos. Wat ze als "wel corporaal" beschouwde.quote:Op maandag 5 januari 2004 14:49 schreef EddyMR het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat de leuke verenigingen in Maastricht zijn?
Zegt wie? HBO-scholier die in Assen woont?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:12 schreef =HellFire= het volgende:
Beetje zoals Abortus Magnus uit Groningen? Zo'n nét-níet verhaal.
Hahah, ja. Mooi dat je hapte.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:53 schreef TheHolyOne het volgende:
[..]
Zegt wie? HBO-scholier die in Assen woont?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |