Negatieveling ....quote:Op donderdag 27 mei 2004 14:20 schreef forza22 het volgende:
Hij zal wel ver zakken op de ranglijst als hij deze verliest of niet?
Doe es liefquote:Op donderdag 27 mei 2004 14:22 schreef pfaf het volgende:
Is die overschatte schreeuwerd weer aan het tennisen?
let op het woordje alsquote:Op donderdag 27 mei 2004 14:26 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Negatieveling ....![]()
Moeten ze inderdaad es gaan invoerenquote:Op donderdag 27 mei 2004 14:31 schreef Hawk het volgende:
Ik neem aan dat de wedstrijden niet ergens via een stream te volgen zijn?![]()
Thanx, maar daar volg ik het al mee. Het is alleen zo armoedig.quote:Op donderdag 27 mei 2004 14:33 schreef Brutus2k het volgende:
http://www.rolandgarros.com/en_FR/scores/index2.html
Voor de stand maar niet een sreampje
http://www.rolandgarros.com/en_FR/scores/stats/day10/1078ms.htmlquote:Op donderdag 27 mei 2004 14:46 schreef forza22 het volgende:
Is er ergens op internet ook nog zoiets die de statestieken van de wedstrijden weergeeft? zoals aantal aces/ dubbele fouten/ unforced errors en dergelijke? of kan je alleen van de stand meegenieten?
Zit in hetzelfde staatje als het IBM- Real-time scoreboardquote:Op donderdag 27 mei 2004 14:46 schreef forza22 het volgende:
Is er ergens op internet ook nog zoiets die de statestieken van de wedstrijden weergeeft? zoals aantal aces/ dubbele fouten/ unforced errors en dergelijke? of kan je alleen van de stand meegenieten?
Als je bij die scorebord-pagina linksboven op de "Launch IBM Real-Time Scorebord"-button klikt, krijg je sowieso een mooier scorebordje waarbij je de baan kan kiezen welke weergegeven wordt en als je dan rechtsonder daarin op het pijltje "view additional features" klikt en dan op stats kun je vervolgens de wedstrijd met alle gegevens prima volgen!quote:Op donderdag 27 mei 2004 14:46 schreef forza22 het volgende:
Kijk, hij komt op stoom!quote:Op donderdag 27 mei 2004 14:53 schreef grapje het volgende:
Yes hij staat 5-3 voor, pak die set!
Belgen hebben echt lol vandaag, Rochus werd ook al de baan afgemaait door Costa en Malisse konden ze niet uitzenden; maar die is door, door opgave van Elsner.quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:08 schreef zjroentje het volgende:
Elseneer krijgt ze er ff van langs van Kuerten.
6-2 6-0
quote:Op donderdag 27 mei 2004 14:52 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Als je bij die scorebord-pagina linksboven op de "Launch IBM Real-Time Scorebord"-button klikt, krijg je sowieso een mooier scorebordje waarbij je de baan kan kiezen welke weergegeven wordt en als je dan rechtsonder daarin op het pijltje "view additional features" klikt en dan op stats kun je vervolgens de wedstrijd met alle gegevens prima volgen!![]()
bedanktquote:Op donderdag 27 mei 2004 14:47 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Zit in hetzelfde staatje als het IBM- Real-time scoreboard
binnen dat board op view additional features en dan Stats .......
En voila ...
waarom? het gaat over 3 gewonnen sets en niet om de best of 3.quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:26 schreef Joene het volgende:
Nou dit is einde verhaal voor verkerk denk ik zomaar
Idem.quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:45 schreef Juan Zueco het volgende:
Ik haat dat vuistje.
J.
MARTIN VERKERK! MARTIN VERKERK! MARTIN!! MARTIN!! MARTIN VERKERK!!! MARTIN VERKERK! MARTIN VERKERK! MARTIN!! MARTIN!! MARTIN VERKERK!!! MARTIN VERKERK! MARTIN VERKERK! MARTIN!! MARTIN!! MARTIN VERKERK!!! MARTIN VERKERK! MARTIN VERKERK! MARTIN!! MARTIN!! MARTIN VERKERK!!!quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:41 schreef At_Fundum het volgende:
punt 1: het publiek mag wel wat harder gaan schreeuwen en joelen voor onze Martin, dan krijgen we er weer wat mooie ballen, schreeuwen en vuistjes voor terug.
dank jequote:Op donderdag 27 mei 2004 16:00 schreef Nazzgul het volgende:
blaat
Hij heeft om een physio gevraagd die nu onderweg is .....quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:02 schreef Nazzgul het volgende:
Goh, ik leef wel helemaal mee met het IBM scoreboard zeg!
(wat gebeurd er, is ie echt geblesseerd?)
Ga door! Het helpt!quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:55 schreef Nazzgul het volgende:
[..]
MARTIN VERKERK! MARTIN VERKERK! MARTIN!! MARTIN!! MARTIN VERKERK!!! MARTIN VERKERK! MARTIN VERKERK! MARTIN!! MARTIN!! MARTIN VERKERK!!! MARTIN VERKERK! MARTIN VERKERK! MARTIN!! MARTIN!! MARTIN VERKERK!!! MARTIN VERKERK! MARTIN VERKERK! MARTIN!! MARTIN!! MARTIN VERKERK!!!
Jij hebt zeker een tv en een lekker bankstel.... ik zit aan het eind van een lange dag op het office en zonder tv.. kan je geen brilliance van verwachten maat..quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:01 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
flauw![]()
quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:55 schreef Nazzgul het volgende:
[..]
MARTIN VERKERK! MARTIN VERKERK! MARTIN!! MARTIN!! MARTIN VERKERK!!! MARTIN VERKERK! MARTIN VERKERK! MARTIN!! MARTIN!! MARTIN VERKERK!!! MARTIN VERKERK! MARTIN VERKERK! MARTIN!! MARTIN!! MARTIN VERKERK!!! MARTIN VERKERK! MARTIN VERKERK! MARTIN!! MARTIN!! MARTIN VERKERK!!!
Zou ik ook zeggen als ik zo werd afgemaaktquote:Op donderdag 27 mei 2004 16:00 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Blessure Hanescu?
Ik snap wat je bedoelt .... maar om de tegenstander uit te maken voor H*ndel#l heeft niks te maken met brilliance ... maar met respect.quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:03 schreef Nazzgul het volgende:
[..]
Jij hebt zeker een tv en een lekker bankstel.... ik zit aan het eind van een lange dag op het office en zonder tv.. kan je geen brilliance van verwachten maat..
Very nicequote:
typisch teletoeteraar gedrag. je hebt ze tegenwoordig in alle sportenquote:Op donderdag 27 mei 2004 16:06 schreef Frenkie het volgende:
Kunnen die "het is stil aan de overkant"-homo's niet gewoon weer thuis blijven
quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
damn, hoe spannend kunnen een paar cijfertjes op een IBM scoreboard zijn.
ophoerenquote:Op donderdag 27 mei 2004 16:08 schreef forza22 het volgende:
[..]
typisch teletoeteraar gedrag. je hebt ze tegenwoordig in alle sporten![]()
Oke, you're right, heb post geedit, was flauw, respectloos, et cetera!quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:05 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt .... maar om de tegenstander uit te maken voor H*ndel#l heeft niks te maken met brilliance ... maar met respect.
Maat
Ja .. dank je, en op naar de 6-0quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:10 schreef Nazzgul het volgende:
[..]
Oke, you're right, heb post geedit, was flauw, respectloos, et cetera!
En nu op naar set 5!
Wie ik? of de teletoeteraars?quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:09 schreef Frenkie het volgende:
[..]
ophoeren
wij zijn het eensquote:Op donderdag 27 mei 2004 16:14 schreef forza22 het volgende:
[..]
Wie ik? of de teletoeteraars?
als je het over teletoeraars hebt, dan ben ik het met je eens
Voor het misging stond ie weer een break voor in de 4de set hoor. En misschien had ie het wel gered, misschien niet. Maar om nou te zeggen dat ie anders had verloren .......quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:17 schreef Juan Zueco het volgende:
Wat een mazzel voor Verkerk.
J.
Heeft ie gedaanquote:Op donderdag 27 mei 2004 16:18 schreef Basje_B het volgende:
waarom geeft ie niet gewoon voor de wedstrijd op. scheelt hoop gestrest
dat verklaart natuurlijk waarom dat scorebord zolang op 3-0 blijft staan.quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:17 schreef Leatherface het volgende:
Hanescu heeft dus opgegeven bij 3- 0 voor Verkerk in de 5e set.
Er stond onder: Winner Verkerkquote:Op donderdag 27 mei 2004 16:19 schreef forza22 het volgende:
[..]
dat verklaart natuurlijk waarom dat scorebord zolang op 3-0 blijft staan.
in ieder geval gewonnen, nu wordt het pas echt moelijk de volgende ronde
Volgens mij wel. Een fitte Hanescu is beter.quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:18 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Voor het misging stond ie weer een break voor in de 4de set hoor. En misschien had ie het wel gered, misschien niet. Maar om nou te zeggen dat ie anders had verloren .......
Kunnen mensen die gefrustreerd zijn over homos gewoon hun flikkerbek houden.quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:06 schreef Frenkie het volgende:
Kunnen die "het is stil aan de overkant"-homo's niet gewoon weer thuis blijven
Grootste verrassing van vandaag vind ik eigenlijk Koubek die Ljubicic eruit gooit en Benneteau die hetzelfde flikt met Ferrer een goede nummer twee. Mocht Starace het ook lukken te winnen nestelt hij zich tussen deze twee partijen in, hij staat inmiddels ook alweer een break voor in set 3quote:Op donderdag 27 mei 2004 17:14 schreef Da_Sandman het volgende:
De als tiende geplaatste Fransman Sebastien Grosjean inmiddels twee sets tegen nul achter tegen de Italiaan Potito Starace...
beter dan dat hij nu speelde jah.quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:28 schreef Juan Zueco het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Een fitte Hanescu is beter.
J.
Ze hadden laatst al mot.quote:Op donderdag 27 mei 2004 17:25 schreef Komakie het volgende:
2 Vechtersbazen tegen mekaar.
4-3 net met al 6 breaks in de derde.quote:Op donderdag 27 mei 2004 18:46 schreef mitt het volgende:
Igor Andrejev - Juan Carlos Ferrero 6-4 6-2 2-0
oei oei
Rare forehand heeft die kerel. Wat een zwiep.quote:Op donderdag 27 mei 2004 19:16 schreef mitt het volgende:
Andrejev speelt ook als een echte Spanjaard.
Inmiddels heeft Serena de stand weer gelijk getrokken... Hoop trouwens dat Kirilenko zich langs Serena vecht, al was het alleen al om die foeilelijke rose outfit niet meer te hoeven zien... Dat lijkt echt werkelijk waar nergens op...quote:Op donderdag 27 mei 2004 18:57 schreef Butra het volgende:
S. Williams ook dik achter.
Wat een toernooi zeg.
quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik heb nu ook beeld erbij (ben thuis). Op basis van 't uiterlijk lijkt 't me vrij duidelijk wie de partij Kirilenko - Williams moet winnen .....
Of fotomodelquote:Op donderdag 27 mei 2004 19:59 schreef Chiel-Montagne het volgende:
Mocht het onverhoopt toch niks worden met de tennis-carriere van Kirilenko, dan kan ze nog altijd atlete worden....
ja, zij dus duidelijk nietquote:Op donderdag 27 mei 2004 20:04 schreef mitt het volgende:
[afbeelding]
Dat is inderdaad ook nog 'n optie... Maar dan moet ze er wel bij blijven sporten...quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:04 schreef Hedgehog het volgende:
[..]
Of fotomodel![]()
Iddquote:Op donderdag 27 mei 2004 20:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
ja, zij dus duidelijk niet
Safin dus de tie-break verloren?quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:07 schreef Ambrosius het volgende:
Safin - Mantilla beginnen zometeen aan hun 5e set.
Yep, 9-7 als ik het goed zag.quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:08 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Safin dus de tie-break verloren?
Go Marat, Go Maratquote:Op donderdag 27 mei 2004 20:08 schreef mitt het volgende:
hup Mantilla, om de verrassingen er maar even in te houden..
Misschien helpt het als ze 'Oui' roept....quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:08 schreef Butra het volgende:
Keihard 'yes' roepen als de bal via het net gaat. En dan vraagt ze zich af waarom de Fransen altijd zo tegen haar zijn.
My thougths exactly...quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
serena williams moet alleen al vanwege die dikke reet in een veel te klein lapje stof worden gediskwalificeerd.
safin liet z'n broek zakken. en dat wordt niet echt gewaardeerd, zeg maarquote:Op donderdag 27 mei 2004 20:59 schreef Butra het volgende:
Wat gebeurt er allemaal bij Safin - Mantilla?
Ik hoorde zelfs iets over een punt minder voor Safin.
Flikte hij een paar jaar geleden ook, toen op de US Open tegen Schalken. Misselijk mannetje ....quote:Op donderdag 27 mei 2004 21:49 schreef Juan Zueco het volgende:
Mantilla had een "professionele" blessure behandeling bij 4-1 achter.
Van mij mag die rat verliezen.
J.
Volgens mij alleen tijdens één service-break. De NOS moest het eventjes opblazen geloof ik. Neemt niet weg dat er een erg goede sfeer op de baan hing.quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat jochie was trouwens geweldig. Heeft ie echt de hele wedstrijd "Martin Verkerk" lopen bleren?![]()
Aan de andere kant ook niet echt goed van Safin dat hij zich daar blijkbaar zo door van de wijs laat brengen dat hij hem laat terug komen....quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:50 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Flikte hij een paar jaar geleden ook, toen op de US Open tegen Schalken. Misselijk mannetje ....
Tja ..... heb je ook gelijk in. Maar het blijven misselijke maniertjesquote:Op vrijdag 28 mei 2004 00:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
Aan de andere kant ook niet echt goed van Safin dat hij zich daar blijkbaar zo door van de wijs laat brengen dat hij hem laat terug komen....
Eerder vandaag meldde ik dat tot en met de setpoints voor Hanescu in set 3 de sfeer ronduit doods was vanuit nederlands oogpunt gezien. Zeer zelden werd de aanmoediging "Victor" beantwoordt met Martinquote:Op donderdag 27 mei 2004 23:01 schreef vanDaal het volgende:
[..]
Volgens mij alleen tijdens één service-break. De NOS moest het eventjes opblazen geloof ik. Neemt niet weg dat er een erg goede sfeer op de baan hing.
Ik wist niet dat het nog mei-vakantie wasquote:Op donderdag 27 mei 2004 22:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat jochie was trouwens geweldig. Heeft ie echt de hele wedstrijd "Martin Verkerk" lopen bleren?![]()
Die was lief.quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
en heel goed bezig zelfsquote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:22 schreef zjroentje het volgende:
Sharapova nu bezig.
Laatste partij op zijn baan, tegen de avond dus pas.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:31 schreef BVO het volgende:
Sharapova.
Hoe laat begint Sluiter?
Zvonareva breakt weer terug....quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Direct een break voor Sharapova, dat kan wel eens snel afgelopen zijn
Typisch vrouwentennisquote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:13 schreef Da_Sandman het volgende:
En de dames gaan vrolijk verder, breakkans nu voor Sharapova
En 2-3
Jij kijkt een andere wedstrijd zekerquote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:
4-4, volgens mij was er ooit een finale tussen Graf en Sanchez waar niemand z'n service kon houden
Zvonareva behoudt haar service, een mirakel (Sharapova ook nu)quote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:30 schreef okee6 het volgende:
Jij kijkt een andere wedstrijd zeker![]()
Ach ja, het oog wil ook wat.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:46 schreef Pool het volgende:
Sharapova wint![]()
Vind Henman trouwens best redelijk spelen de afgelopen rondes.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:56 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Chela staat ook weer oerdegelijk te tennissen 6-4, 6-4 tegen Corretja, de weg naar de halve finale ligt wijd open met Henman als grootste "bedreiging"
Maar tegen een speler van het kaliber Chela is hij gewoon kansloos.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vind Henman trouwens best redelijk spelen de afgelopen rondes.
Elk Grand Slam toernooiquote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Love that IBM Scoreboard![]()
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Henman pakt de eerste set tegen Blanco na 7-3 in de tie break
Henman speelt idd erg aardig tot nu toe, maar ik zie het hem gewoon niet volhouden dit toernooiquote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Henman pakt de eerste set tegen Blanco na 7-3 in de tie break
Corretja en Chela zijn wat betreft dat breken met een nog ergere vrouwenpartij bezig hoor, al 15 keer een servicegame verloren daarquote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Corretja wint de derde set met 6-4 van Chela
Henman pakt de tweede set tegen Blanco met 6-1
En Escude en Yuhzny blijven elkaar breken
Komt die hierna op het centre court ?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:42 schreef grapje het volgende:
Hopelijk gaat het zo door, dan begint de partij Sluiter-Moya tenminste eerder!!
Ja hoelaat moet die kakkerlak?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Komt die hierna op het centre court ?
God only knows.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:00 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Ja hoelaat moet die kakkerlak?
Ok. TNX.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:04 schreef Da_Sandman het volgende:
Na SQD en Yuzhny nog 1 partij dan Sluiter
Mauresmo tegen een Spaanse, dus met een beetje mazzel duurt het niet meer zo lang.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:04 schreef Da_Sandman het volgende:
Na SQD en Youzhny nog 1 partij dan Sluiter
Mooi zo.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Chela lijkt ook de beslissende slag te hebben geslagen, gaat naar 4-1 toe in de 4e set
Hier alle schema's:quote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:59 schreef tong80 het volgende:
Komt die hierna op het centre court ?
Matchpoint, en afgelopenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Chela lijkt ook de beslissende slag te hebben geslagen, gaat naar 4-1 toe in de 4e set
Ik ook, maar ben bang van niet.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 15:04 schreef Butra het volgende:
11-9 Safin. Althans, dat hoop ik.
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 15:03 schreef Da_Sandman het volgende:lekker Tony
Yomanda is er niks bijquote:Op vrijdag 28 mei 2004 15:04 schreef Butra het volgende:
11-9 Safin. Althans, dat hoop ik.
En Van Lottum en Verkerk hebben de eerste break te pakken!quote:Op vrijdag 28 mei 2004 15:29 schreef Juan Zueco het volgende:
Meer goed nieuws: Youzhny pakt de derde set.
Nou, ze hebben zelfs de eerste set... 6-4quote:Op vrijdag 28 mei 2004 15:44 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
En Van Lottum en Verkerk hebben de eerste break te pakken!
Nederlanders hadden het moeilijk, maar nu toch tiebreak.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 16:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bjorkman/Woodbridge hebben teruggebroken, het staat nu 4-4.
hehe nou had wel minimaal 6-2 verwachtquote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:05 schreef Ceriel het volgende:Minder dit wel.
Maar het was enigszins te verwachten.
Jammer maar verwacht, morgen Verkerk.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 19:15 schreef zjroentje het volgende:
C'est ca.
6-0 6-3 6-4.
Tennisles voor Raemon.
Zou je denken dat de winnaar hier tussenstaatquote:Op vrijdag 28 mei 2004 20:07 schreef mitt het volgende:
Onderste helft vierde ronde:
Moya - Robredo
Escude - Coria
Llodra - Henman
Chela - Mutis
zie het verschil tussen de twee kwarten, erg jammer..
Is altijd lastig in te schatten.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 21:23 schreef okee6 het volgende:
Zou je denken dat de winnaar hier tussenstaat![]()
Coria - Moya gaat niet lukken want die komen mekaar al tegen in de kwart-finale....quote:Op vrijdag 28 mei 2004 22:46 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Is altijd lastig in te schatten.
Nalbandian, Federer en Safin zullen om de ene halve finale vechten, de winnaar van Hewitt - Verkerk en Costa zijn kansrijk voor de andere plaats.
Ik gok op Coria - Moya en Federer - Costa en Coria - Federer in de finale
Klopt, ik denk dat die winnaar tegen Chela speelt in de halve finale. Andere halve finale is minder uitgesproken, ik denk Federer (na winst op de winnaar van Safin - Nalbandian) tegen de winnaar van Gaudio - Hewitt. Sorry, Martin....quote:Op zaterdag 29 mei 2004 02:11 schreef Komakie het volgende:
Coria - Moya gaat niet lukken want die komen mekaar al tegen in de kwart-finale....
Volgens AD Sportwereld: "begin van de avond".quote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:39 schreef Aphrodite het volgende:Go Martin
Die foto's die in de Spits stonden de afgelopen dagen van Martins verbeten look waren erg charmant.. Maar ik hoop dat ie vandaag ook de homey van Kim Clijsters van de baan af veegt...
Hoop hoop hoop hoop hoop hoop hoop...
Enige tijdsindicatie wanneer hij speelt?
Dan hoef ik niet eens een film te halen voor tijdens mijn pizzaquote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:42 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Volgens AD Sportwereld: "begin van de avond".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |