Daar maak ik me nu ook wel zorgen om, doe eens vertellen knor?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:25 schreef Anitra het volgende:
btw wrom heeft knor zichzelf uit de lijst gehaald?
Ik hoop nog meer dat het niets te maken heeft met de weeën die ze laatst had...quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:51 schreef Wieteke het volgende:
Ik hoop dat het niets te maken heeft met de discussie over BI....
Edit: sorry Knorretje en Danny dat ik voor mijn beurt praat
Ja, dat vind ik ook, maar het is omdat we ons allemaal zorgen maken en meeleven!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:03 schreef livelink het volgende:
Hoewel ik het eigenlijk vervelend vind om hier over iemand anders te posten,
Ja dat is er een! En als je man ook een 'buikje' krijgt tijdens jouw zwangerschap, krijg je ook een jongen!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:16 schreef livelink het volgende:
Ja, snap ik. En ik doe er dus net zo hard aan mee. Ik weet trouwens helemaal geen bakerpraatjes, kan iemand hier een voorbeeld geven wat daar precies mee bedoeld wordt? Is dat bijvoorbeeld dat als je rond draagt een jongetje krijgt of zo?
Maar daar staat niet bij welk bakerpraatje voor een jongen en welke voor een meisje is... Of zijn de ja's voor een jongen en de nee's voor een meisje ofzow? Of andersom natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:27 schreef poemojn het volgende:
Ik hoop ook dat alles goed is met Knorretje en de baby..
Bakerpraatjes zijn ook te vinden bij Babybrabbel, inclusief test om te kijken of het een jongen of meisje is...
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:50 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe zat het ook al weer met pendelen? Rondje draaien is een meisje, heen en weer een jongetje?
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:08 schreef Brighteyes het volgende:
Maar daar kunnen ook (hele vroege) miskramen tussen zitten.
Inweze alles, maar laat maar zitten. Deze leek wordt toch niet wijzer ervanquote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:16 schreef Brighteyes het volgende:
Wat wil je weten dan? Ik bedoel, waarover? Over dat pendelen?
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:51 schreef Wieteke het volgende:
ik denk dat Knor een hele andere datum in gedachten heeft, namelijk de datum waarop d'r babietje geboren 'mag' worden. Die 4 september zal haar niet zoveel meer zeggen.
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:03 schreef livelink het volgende:
Hoewel ik het eigenlijk vervelend vind om hier over iemand anders te posten, wil ik toch zeggen dat ik denk dat het te maken heeft met Knorretjes opmerking dat ze al zo min mogelijk in het Zwangerschaps- en Geboortetopic kwam om niet de roze wolk te verstoren. Ik denk dat ze zich om die reden (hopelijk tijdelijk) heeft teruggetrokken uit dit topic.
Gelukkig, ik zat me inderdaad zorgen te maken! Dikkequote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:39 schreef Knorretje het volgende:
Lief dat jullie je dus zorgen maakten, maar er is op wat weeen na en de andere probs na nog niets aan de hand.
Alles heeft zijn eigen energie, en die verschillen onderling. Dus ook tussen de verschillende geslachten. Een pendel reageert op deze energieverschillen via onze eigen energie (concentreer je dus op je eigen energie en op dat van de baby. Focus niet op de pendelbeweging ("Ik wil een meisje, ga draaien, ga draaien")).quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:25 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Inweze alles, maar laat maar zitten. Deze leek wordt toch niet wijzer ervan
Bij mij klopt ie wel!quote:Op woensdag 26 mei 2004 11:01 schreef melonovy het volgende:
Chineze conceptietabel
Edit: Bij mij, en veel in mijn omgeving was het steeds andersom...
quote:Op woensdag 26 mei 2004 11:01 schreef melonovy het volgende:
om het geslacht van jouw kind met zekerheid te kunnen bepalen raden wij aan een echo te laten maken.
Of gewoon de negen maanden af te wachten, lijkt me ook handigquote:Op woensdag 26 mei 2004 11:01 schreef melonovy het volgende:
om het geslacht van jouw kind met zekerheid te kunnen bepalen raden wij aan een echo te laten maken.
quote:Op woensdag 26 mei 2004 11:28 schreef pluisje het volgende:
*ziet visioenen van ronddrijvend piemeltje in baarmoeder*
Hij zat er op de echo echt nog aan iig
ik geloof er ook geen snars van, van die dingenquote:Op woensdag 26 mei 2004 11:38 schreef gnoompje het volgende:
nou LadyS, volgens die rekenmethode die helemaal onderaan staat had ik 2 meiden moeten hebben heb echter een meid en een jongen.
Mag ik eerlijk zijn? Op zich vind ik dat sporten niet zo'n probleemquote:Op woensdag 26 mei 2004 13:03 schreef Sugar het volgende:
Hij wil straks wekelijks 1 avond sporten, een middag en avond (zaterdag) wedstrijd spelen en daarbij eens in de twee weken een lange avond weg.
Tja, dat kan natuurlijk niet, daar moet ie eerst maar eens een poosje mee wachten.quote:Plus misschien een avondopleiding, nog een extra avond is dat dan en ook elke week. Bovendien zal hij daarvoor ook dingen moeten voorbereiden. Op zondag ofzo?
Tja, je kunt het ook van de positieve kant proberen te bekijken (moeilijkquote:De avond dat hij tweewekelijks weg is, ben ik naar school en moet het kindje dus een hele avond naar schoonouders ofzo. Dat terwijl ik soms wel eerder klaar ben met school en dus best zelf weer het kindje zou kunnen hebben na achten of negenen. Maar schoonouders wonen in andere plaats en dus is ophalen in die gevallen ook weer omslachtig. Voelt dus alsof kindje dan "voor niks" zo lang om de week daar is, terwijl ik er best eerder weer kan zijn.
Even reageren: dat overzicht op papier heb ik net gemaakt en ga ik zo mailen. Goed idee dus, want ik was er zelf ook al mee bezig!quote:Op woensdag 26 mei 2004 13:24 schreef pluisje het volgende:
Misschien is het een idee om eens een groot vel papier te pakken.
En, heel belangrijk: wees niet alleen maar boos, maar geef ook aan dat je je er gewoon erg veel zorgen om maakt, en je er rot door voelt, en graag een oplossing wil vinden.
Jij ook, gekkiequote:Op woensdag 26 mei 2004 15:38 schreef Sugar het volgende:
Dankjulliewel. Jullie zijn écht schatten!![]()
Hij heeft al heel positief gereageerd op mijn mail!
En ik hou mijn eigen hormonen in de gaten!![]()
Lullie sijn lief!
quote:Op woensdag 26 mei 2004 15:50 schreef Anitra het volgende:
-knip- Ik kon door mijn hormonen niet rustig regeren -knip-
Je bent zelluf lief!quote:Op woensdag 26 mei 2004 15:38 schreef Sugar het volgende:
Lullie sijn lief!
Hier sluit ik me volledig bij aan.quote:Op woensdag 26 mei 2004 13:24 schreef pluisje het volgende:
Als een onderwerp eenmaal in de "ruzieachtige sfeer" is beland, is het heel moeilijk om er daarna weer rustig over te kunnen praten. Probeer een streep eronder te zetten, iig onder de manier waarop het deze week is gegaan.
Misschien is het een idee om eens een groot vel papier te pakken, en daarop de dagen van de week te zetten. Daaronder de bezigheden van zowel jou als het vriendje over de hele dag, en daarmee samenhangend dus ook wie de zorg voor de baby heeft. Misschien kunnen jullie als het op papier staat een eerlijkere/betere verdeling vinden, of ziet hij in dat hij toch wel veel meer bezigheden heeft dan jij.
En, heel belangrijk: wees niet alleen maar boos, maar geef ook aan dat je je er gewoon erg veel zorgen om maakt, en je er rot door voelt, en graag een oplossing wil vinden.
De Verloskundigenpraktijk, 20:30, SBS6quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:22 schreef dutchie het volgende:
Lig nu onderuit gezakt op de bank met de laptop op schoot.
Is er nog wat leuks op vanavond?
Daar probeerde ik nou net de aandacht van af te leidenquote:Op woensdag 26 mei 2004 20:34 schreef texelonia het volgende:
[..]
De Verloskundigenpraktijk, 20:30, SBS6![]()
Was als grapje bedoeld, omdat ze laatst zei dat ze nog steeds geen afleveringen van bevallingsverhalen kon af kijkenquote:Op woensdag 26 mei 2004 20:38 schreef phluphy het volgende:
Daar probeerde ik nou net de aandacht van af te leiden
Moet je raden wat er nu opstaat.quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:40 schreef texelonia het volgende:
[..]
Was als grapje bedoeld, omdat ze laatst zei dat ze nog steeds geen afleveringen van bevallingsverhalen kon af kijken
Ik weet het ook niet precies want ik heb het niet gehad maar ik moest echt aan de bel trekken als ik het gevoel had een band om mijn maagstreek te hebben dus dat alles strak aanvoelde.quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:42 schreef dutchie het volgende:
Wat bedoelde je eik met die 'band om mijn buik'?
quote:Op donderdag 27 mei 2004 10:38 schreef pluisje het volgende:
(en piglet: niet van die lieve dingen zeggen op de vroege morgen)
Aha. Ik was benieuwd, want mijn schoonvader heeft (lichte) reuma en fm en hij had inderdaad ook andere medicijnen, maar die tastten voor hem zijn kwaliteit van leven ook op een dusdanige manier aan (geen autorijden, suffig) dat hij dat niet meer wilde. Voorlopig houdt hij het ook uit met paracetamol en ibuprofen, al heeft hij er een soort familie-abonnement opquote:Op donderdag 27 mei 2004 10:38 schreef pluisje het volgende:
Miss d: ik slik grote hoeveelheden ibuprofen. Eigenlijk willen ze me aan zwaardere dingen hebben, maar die hadden zo'n roteffect op mijn maag en ik werd er zo suf van, dat ik dat niet wil zolang het nog gaat met alleen ibuprofen. En zelfs die neem ik niet zoals ze graag zouden willen (elke dag max dosis), maar alleen als ik een ontsteking aan voel komen. Eigenwijs, maar ook wel verstandig typje, zo noemde de reumatoloog me
Wat ergquote:Op donderdag 27 mei 2004 10:51 schreef Renegate het volgende:
hoi hoi allemaal..
Ik ben helemaal vergeten om hier door te geven dat ik terug ga naar wachten op streepje.
ik heb zondag miskraam gehad en door een cyste mag ik nu zowieso 3 maanden geen clomid slikken en dus ook niet zwanger raken.
knuffies meiden hopenlijk tot over 3 maanden
simpel, doch doeltreffend!!quote:Op donderdag 27 mei 2004 10:55 schreef pluisje het volgende:
LadyS, misschien stom, maar ten eerste veel drinken, water, om je keel te smeren. Ik heb ook een glaasje naast mijn bed staan, met een rietje, en elke keer als ik wakker word 's nachts neem ik een lurk.
Tjonge, dat is inderdaad wel een hele andere aanpak dan in Nederland zeg!quote:Op donderdag 27 mei 2004 09:05 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ben gisteren ook nog naar de vrouwenarts geweest. Hier in Duitsland gaat het echt heel anders dan in Nederland. Vanaf nu moet ik elke twee weken een half uur aan de CTG, daarnaast worden (en werden) standaard een heleboel bloedtestjes uitgevoerd, wordt en werd elke keer mijn urine getest op van van alles en nog wat, moet ik elke keer op de weegschaal, kreeg en krijg ik elke keer een echo etc. Ze zijn hier heel erg van de 'vorsorguntersuchungen'. Wel een veilig gevoel, maar soms vraag ik me af of dat alles wel zo nodig is.
Allereerst: er bestaan geen stomme vragen!quote:Op donderdag 27 mei 2004 12:23 schreef texelonia het volgende:
Even een stomme vraag hoor.
Toen ik afspraak ging maken met de verloskundige, zeiden ze dat ik ook meteen de kraamzorg moest gaan regelen. Moest ik eerst verzekering bellen, of het alleen vergoed werd bij bepaalde organisaties enzow. Nee dus, kan overal aanmelden als ze bij een zorgverzekeraar zijn aangesloten.
Okay, maar waar vind je nu dan kraamzorg?Lijkt me dat ze het bij het ziekenhuis ofzow wel hebben (verloskundige is ook van buitenkliniek van het ziekenhuis), maar van die site werd ik echt niks wijs...
Hoe hebben jullie dat dan gedaan??
Jij doet thuis zeker weer geen ene flikkerquote:Op donderdag 27 mei 2004 13:02 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Oe, Dutchie wat een toestand!
Lijkt me inderdaad erg moeilijk als je nog van alles wil (en voor je gevoel kan) doen, maar niets mag.
Het zijn echt de laatste loodjes he..
Rustig aan doen hoor.
Hi LadyS,quote:Op donderdag 27 mei 2004 10:59 schreef Stiekemurd het volgende:
LadyS, Ik heb dus net 2 dagen keelpijn gehad. Maar van de assistente van HA mocht ik wat bij apotheek halen, het is dus een gorgeldrankje: Superol. Het is mega smerig, ruikt naar zwavel en in je mond denk je dat het ontploft, maar het ontsmet goed! Ik heb maar 1 keer hoeven gorgelen. En zoals Pluisje zei, veel drinken dat het ontsmet. Je mag ook zoute dropjes nemen en thee met salie drinken. Succes!!!!
Hou er ook rekening mee dat je de eerste tijd na de bevalling geen ibuprofen mag slikken, omdat er bloedverdunners inzitten....quote:Op donderdag 27 mei 2004 10:38 schreef pluisje het volgende:
ik slik grote hoeveelheden ibuprofen.
Weet ikquote:Op donderdag 27 mei 2004 13:30 schreef jellepelle het volgende:
[..]
Hou er ook rekening mee dat je de eerste tijd na de bevalling geen ibuprofen mag slikken, omdat er bloedverdunners inzitten....
Ik dacht ook de dag na de bevalling, he he, eindelijk mag ik weer medicijnen voor het bekken, maar helaas.........een gewone paracetamol kreeg ik, en dat helpt niet echt. (bij mij niet tenminste)
Ik zie haar al helemaal liggen 's nachts in bedquote:Op donderdag 27 mei 2004 13:22 schreef Merisse het volgende:
[..]
En wat ook helpt is tonggymnastiek, klinkt debiel maar helpt ook goed doordat dat de speekselproduktie stimuleert wat genezend werkt voor je keel. Dus je tong oprollen naar onder en naar boven, naar links en rechts, met tong rondjesdraaien etc.
Beterschap!
Speekselproductie genoeg hierquote:Op donderdag 27 mei 2004 13:39 schreef pluisje het volgende:
[..]
Ik zie haar al helemaal liggen 's nachts in bed
quote:Heb net trouwens het babybedje opgemaakt, met een Bambi lakentje waar mijn zus en ik ook nog onder gelegen hebben. Zo schattig
Nou moequote:Op donderdag 27 mei 2004 16:43 schreef pluisje het volgende:
Jaaaa, in bad liggen, zoiets vindt de baby ook fijn, die draait zich dan nog even comfortabel om enzo
nu goed, maar over dag heb ik er geen last van.. Alleen 's nachts (en in de loop van de avond komt het dan opzettenquote:Op donderdag 27 mei 2004 17:09 schreef phluphy het volgende:
LadyS Hoe gaat het met je keelpijn?
Tan, als ik het goed las waren er nog andere aanwijzingen bij Dutchie. Ik kan me voorstellen dat rusten lastig wordt als je meerdere kinderen hebt, maar dat is bij Dutchie niet het geval, en ik denk dat als je op het hart gedrukt is om te rusten, het verstandig is om dat advies ook op te volgen.quote:Op donderdag 27 mei 2004 13:25 schreef Tan het volgende:
* Doet even inbreuk tussen de zwangeren *
Dutchie, wat ik niet helemaal snap... waarom denken ze aan een zwangerschapsvergiftiging bij een onderdruk van 85 en geen bijzondere klachten? Mijn onderdruk was de hele zw.sch. rond de 60 en ging in de laatste drie weken naar de 90, maar pas bij 95 moest ik voor extra controle. Bij Jessai werd ik pas ingeleid met een onderduk van 105 en een spoortje eiwt in de urine, bij Junah al met een onderdruk rond de 95-100, maar ik had toen echt véél eiwit en ben trouwens ook spontaan begonnen de nacht voor de inleiding.
V.w.b het niks doen, de frustraties ken ik, maar ik had nog meer kids rondlopen dus op een gegeven moment moest ik wel. De VK zei dat voor iedere uur inspanning moest ik twee á drie uur rusten. Misschien kun jij dat ook doen? Het beste maximaal een uurtje inspanning in de ochtend ( geen zware klussen maar een wasmachine vullen mag heus wel) want dan is de bloeddruk het laagst. dan twee uur rusten en dan wasmachine leeghalen (bijv.). Zo krijg je toch het gevoel niet een volledige nietsnut te zijn en je belast je lichaam niet dusdanog dat het risico's met zich meebrengt.
Overleg dat anders even met je gyn.? Sterkte iig.
Durf ik niets meer over te zeggen als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op donderdag 27 mei 2004 19:26 schreef phluphy het volgende:
Ik heb twee gekke bijverschijnselen, vroeg me af of jullie er wat van herkennen:
1). Zeer stuitje na (lang) zitten. Komt dat misschien omdat er meer gewicht op drukt of zo![]()
Was echt bedoeld als grapje hoorquote:Op donderdag 27 mei 2004 19:33 schreef phluphy het volgende:
Ow Loena wat lullig. Maar met stuitje bedoel ik echt stuitje... niet het bekken want daar heb ik geen last van.
Sorry als ik wat oprakelde![]()
Eind goed al goed wat mij betreft, ben blij dat je er weer bij bent.quote:Op donderdag 27 mei 2004 19:44 schreef Loena-tik- het volgende:
-knip-
Ga ik doen hoor Phluphyquote:Op donderdag 27 mei 2004 19:53 schreef phluphy het volgende:
[..]
Eind goed al goed wat mij betreft, ben blij dat je er weer bij bent.![]()
Soms doe je je best om de redenen van mensen voor akties te begrijpen, maar soms hoeft dat niet eens. Ieder mens is anders, en zal zijn/haar redenen wel hebben, ik ken jullie allemaal niet goed genoeg om daar een oordeel over te vellen. Ik hou toch al niet van (te) snel oordelen.
Ik hoop dat je de rest van je zwangerschap een beetje zonder *spoken* kunt doorbrengen en er optimaal van zult/kunt genieten.
Kook hoorquote:Op donderdag 27 mei 2004 20:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Loena![]()
Blij dat je er weer bent
Als je het resultaat maar voor je laat of tussen spoilers zet !!!quote:Op donderdag 27 mei 2004 19:59 schreef Loena-tik- het volgende:
Over tot de orde van de dag...het thema...wil nu wel ff zeker weten wat ik ga krijgen in september, hoe gaat dat pendelen nu eigenlijk![]()
Uh... waarquote:Op donderdag 27 mei 2004 20:14 schreef m@x het volgende:
PS: zoals beloofd staat er nu ook eindelijk een foto in het buik-topic
Phluphy, wat ben je toch een schatjequote:Op donderdag 27 mei 2004 17:09 schreef phluphy het volgende:
Piglet Iemand schreef al iets over het verdragen van pijn. Het kan idd best dat je gewoon een extreem lage pijngrens hebt. Ieder mens is nou eenmaal anders. Dus blijf gerust lekker schrijven hoe je je voelt, en verontschuldig je toch niet voor dat zogenaamde “klagen“.
Moet je horen wie het zegt!quote:Op donderdag 27 mei 2004 21:30 schreef piglet het volgende:
Phluphy, wat ben je toch een schatje![]()
![]()
*grin*quote:Op donderdag 27 mei 2004 21:50 schreef Anitra het volgende:
Pfff na een hele dag borduren (aangezet door phluphy en miss-d die bijna op haar knieen lag) ben ik helemaal stijf en moe. Ik ga lekker shrek kijken, tot morgen
Pfff, watjequote:Op donderdag 27 mei 2004 21:50 schreef Anitra het volgende:
Pfff na een hele dag borduren (aangezet door phluphy en miss-d die bijna op haar knieen lag) ben ik helemaal stijf en moe. Ik ga lekker shrek kijken, tot morgen
Plups! ik zie het helemaal voor mequote:Op donderdag 27 mei 2004 19:26 schreef phluphy het volgende:
2). Geen emotionele buien, maar wel lachbuien. Ik kan echt gigantisch de slappe lach krijgen. En dan gaat de buik zo raar schudden, en als ik daar dan naar kijk moet ik nog harder lachen !
quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:14 schreef m@x het volgende:
Vanmorgen zijn we gelijk voor een controle-echo geweest en het was weer geweldig. We hebben heel duidelijk het gezichtje gezien en Snotje heeft alles erop en eraan zitten (inclusief een piemeltje![]()
). Hij is gewoon prachtig!
wat toevallig, wij krijgen ook 1 van de 2quote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:41 schreef snoopy het volgende:
wij krijgen een jongen............ of een meisje![]()
Of een konijntjequote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:41 schreef snoopy het volgende:
wij krijgen een jongen............ of een meisje![]()
Sorry hoor, maar het zijn in mijn omgeving juist de MANNEN die het graag willen weten.... om de een of andere manier is dat toch een soort binding met het kindje........... ik denk dus ook niet dat je het enkel de DAMES kan verwijten!quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:52 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
![]()
Julllie dames met jullie labeldrang . . .
Dutchie, heel veel succes vanmiddag! Heb je iemand ingeseind die ons op de hoogte houd als je afwezig bent? (ik wil je anders mijn mobiele nr wel mailen, dan kan je sms-en)quote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:46 schreef dutchie het volgende:
Phluphy bedankt voor je tv-gids.Maar ik ben zwaar Buffy-fan en heb dus heerlijk die laatste 2 afleveringen gekeken.
Tan, lijkt mij voor jou heel moeilijk geweest te zijn die laatste weken. Ik snap nu eik pas wat je dwars zat. Bedankt voor je tip.
Leah, idd ik ga gewoon plat nu. Heb gister rondom het bed gehangen de hele dag. Was tip van mijn schoonzus; als je beneden op de bank zit zie je weer van alles liggen en voor je het weet ben je weer actief bezig. Dus het hele bed lag gister onder de bladen, brochures en telefoons, afstandsbediening en boeken.
De rest allemaal heel erg bedankt voor jullie belangstelling en alle dames heel veel succes! (vooral Pluisje, Knor)
Ik ga dus vanmiddag weer terug. En als jullie dus na morgen nog niets van me gehoord hebben betekent dat dus dat ik toch moest blijven.
En nu ga ik weer plat, ben alweer veel te actief geweest.![]()
Dag allemaal en ik hoop van harte tot heeeeel gauw!![]()
![]()
Dutchie heeft mijn mobiele nr.. Dus als ik wat door kan/moet geven...quote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:50 schreef Lois het volgende:
[..]
Dutchie, heel veel succes vanmiddag! Heb je iemand ingeseind die ons op de hoogte houd als je afwezig bent? (ik wil je anders mijn mobiele nr wel mailen, dan kan je sms-en)
ja, je weet het maar nooitquote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Of een konijntje
Nee, garanties krijg je nooit. Ik heb alleen begrepen dat als je het hartje ziet kloppen, dat de kans dat het goed blijft gaan 'groter' is en je hoeft je minder zorgen te maken omdat het dan relatief gezien niet zo vaak meer mis gaat. Maar er is geen garantie, dus ergens in je achterhoofd moet je dat toch houden, zonder de hele dag met angst te gaan leven, want dat is ook nietsquote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:58 schreef Martineke het volgende:
en 2) als ik over 6 dagen die echo heb gehad he en er is te zien dat het hartje klopt en het er goed uitziet is dat dan ook gelijk garantie dat het die 3 weken erop ook goed blijft gaan, of is er dan nog een aanzienlijke kans dat het misgaat ook al hebben we alles gezien??
Tja, die dames met die labeldrang altijdquote:Op donderdag 27 mei 2004 22:52 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
![]()
Julllie dames met jullie labeldrang . . .
Ik vind sowieso dat je als lurker hier niet zoveel te zeggen hebt over of mensen hier wel of niet het geslacht verklappen. Vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten, maar goed.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Sorry hoor, maar het zijn in mijn omgeving juist de MANNEN die het graag willen weten.... om de een of andere manier is dat toch een soort binding met het kindje........... ik denk dus ook niet dat je het enkel de DAMES kan verwijten!
Heb ik ook last van jaquote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:58 schreef Martineke het volgende:
Dutchie veel suc6 vanmiddag en je komt gewoon thuis hoor!
ik heb ff 2 vraagjes
1) ik heb echt veel last van afscheidingvind ik op zich niet erg maar als ik niet oplet of ook maar vergeet om inlegkruisje in te doen komt er zo ong een luchie aan
2 x andere kleren aan per dag is niks raars meer hier laatste tijd
gaat dat nog over of blijft dat zo hele zwangerschap??
Nou, ik vind het feit dat je lurker bent er eigenlijk niet zoveel mee te maken hebben.... het gaat gewoon om wat de meerderheid wil... en aangezien nieuwsgierige wijven (quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:27 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik vind sowieso dat je als lurker hier niet zoveel te zeggen hebt over of mensen hier wel of niet het geslacht verklappen. Vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten, maar goed.
Bigzequote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:46 schreef dutchie het volgende:
Dag allemaal en ik hoop van harte tot heeeeel gauw!![]()
![]()
voordat ik zwanger was had ik eigenlijk nooit last van pukkeltjes... op een verdwaalde naquote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:38 schreef pluisje het volgende:
Ik heb juist minder last van puistjes en pukkeltjes sinds ik zwanger ben, maar heb daarentegen al sinds het begin last van een enorm droge huid, ik blijf smeren.
Zal dus wel iets hormonaals zijn, gok ik.
Je bent echt niet de enige LadyS zit er namelijk ook onder sinds een weekkie of twee, geen idee waar ze plots wegschieten zeg maar. In de puberteit haast nooit een pukkeltje gehad maar nu kan ze niet tellen.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:32 schreef LadyS het volgende:
Zijn er hier meer zwangeren die onder pukkels zittenSinds een week of 3 krijg ik allemaal pukkels in mijn nek, op mijn borst, en ook in mijn gezicht
![]()
Het zal wel iets hormonaals zijn denk ik (hoop ik)
Dat ben ik over 2 wekenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 15:42 schreef LadyS het volgende:
pluisje... woei, ALLES al helemaal klaar? Dan besef je inderdaad daat het wel snel gaat ja..
Ik zat me net te bedenken dat ik over 3,5 weken al zou kunnen gaan bevallen (23 juni ben ik precies 37 weken)![]()
Oei pluisje wat komt dat dichtbijquote:Op vrijdag 28 mei 2004 15:53 schreef pluisje het volgende:
Dat ben ik over 2 weken
Er zijn best nog wel dingetjes die ik moet/kan doen hoor, het ziekenhuistasje is nog niet helemaal klaar, de uitnodigingen voor het kraamfeest moeten nog in de juiste envelopjes etc..
Maar het belangrijkste, die dingen die ik van mezelf MOEST doen, zijn echt klaar nu. En dat is overigens wel volgens planning, want ik had me voorgenomen om gezien mijn gezondheid de laatste maand alleen nog maar uit te rusten enzo
Ben blij dat er tennis op tv is, en dat dat daarna overgaat in voetbal. Niet dat ik zo'n fan ben, maar er is tenminste altijd iets wat ik kan kijken zonder na te denken enzo
een vingerhoedje voor je F5-vingerquote:Op vrijdag 28 mei 2004 16:02 schreef piglet het volgende:
[..]
* piglet gaat zich vlug klaarmaken voor de OUD zomer-geboortegolf
Ja inderdaadquote:Op vrijdag 28 mei 2004 16:07 schreef LadyS het volgende:
een vingerhoedje voor je F5-vinger
niet te vergeten wat noodrantsoenen in te slaan, want stel je voor dat je een paar dagen niet achter je computer vandaan kunt vanwege elkaar snel opvolgende bevallingenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 16:13 schreef piglet het volgende:
[..]
Ja inderdaad
Even een zooitjesmileys klaarzetten...
En zakdoekjes naast de computer om een traantje weg te pinken bij de ontroerende babyfoto's natuurlijk!
Zo, kom maar op met die beebies, ik ben er klaar voor![]()
Dan stuur je toch je mannetje op pad met een boodschappenlijstjequote:Op vrijdag 28 mei 2004 16:49 schreef LadyS het volgende:
niet te vergeten wat noodrantsoenen in te slaan, want stel je voor dat je een paar dagen niet achter je computer vandaan kunt vanwege elkaar snel opvolgende bevallingen
ow ja.. das ook een optiequote:Op vrijdag 28 mei 2004 17:01 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dan stuur je toch je mannetje op pad met een boodschappenlijstje
En anders bezorgt albert ook thuis
Nee ook nietquote:Op vrijdag 28 mei 2004 17:17 schreef pluisje het volgende:
LadyS, heb je de geboortekaartjes al wel besteld? Bij ons duurde het 2 weken voor de drukproef en de envelopjes in huis waren, en ik geloof zelfs dat de meeste drukkers de order een week of 6 voor de uitgerekende datum wel binnen willen hebben (ivm planning enzo).
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 17:16 schreef dutchie het volgende:
En Digger, ik heb dus nog niet gebigd.![]()
Dan zal ik waarschijnlijk de enige man in jouw omgeving zijn die dat dus totaal niet wil weten mocht 'ie ooit weer eens aan een relatie gaat beginnen. Binding zoals jij dat beschrijft vind ik een beetje onzin. Ouder wordt je toch (tenzij je biezen pakt als heer zijnde) en je zal toch het kindje gaan zien, voelen & de hele reutemeteut en dat allemaal zonder enige kennis over het (toekomstige) geslacht.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Sorry hoor, maar het zijn in mijn omgeving juist de MANNEN die het graag willen weten.... om de een of andere manier is dat toch een soort binding met het kindje........... ik denk dus ook niet dat je het enkel de DAMES kan verwijten!
Speciaal voor jouquote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:37 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Dan zal ik waarschijnlijk de enige man in jouw omgeving zijn die dat dus totaal niet wil weten mocht 'ie ooit weer eens aan een relatie gaat beginnen. Binding zoals jij dat beschrijft vind ik een beetje onzin. Ouder wordt je toch (tenzij je biezen pakt als heer zijnde) en je zal toch het kindje gaan zien, voelen & de hele reutemeteut en dat allemaal zonder enige kennis over het (toekomstige) geslacht.
Ik geef toe, er zitten praktische kanten aan die wetenschap (naam, kamer, kleertjes), maar voor mij zou het toch wel de zwangerschap voor 50% wel vergallen (plus dat je technisch niet meer kan zeggen dat je in verwachting bent als je het al weet. Je kan alleen nog maar zeggen dat je een zoon en/of dochter aan het uitbroeden bent of soortgelijke uitspraken). Maar goed, ik zal de statement ff aanpassen:
![]()
Julllie dames en heren met jullie labeldrang . . .
O ja, neem een voorbeeld aan Piglet. Die zette het geslacht ook tussen spoilers en tot de dag vandaag weet ik nog steeds niet wat het gaat worden. Op die manier kan jullie nieuwschierigheid gewoon bevredigd worden.
Hallo zeg, dat gaat toch één hele zware bevalling worden . . .quote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:42 schreef Sjeen het volgende:
Speciaal voor jouBij ons wordt het een jongetje/meisje/olifantje, we weten het echt nog niet.
Ik heb mijne tegelijk met het ledikantje gekocht, bij die ballentent babyspeciaalzaak.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 19:17 schreef phluphy het volgende:
Wij hebben vandaag gewerkt aan het babykamertje. Ik moet nog een matrasje…. waar o waar haal ik dat ? Hopelijk niet bij de babyspeciaalzaak want daar kom ik niet graag. Vandaag voor het eerst geweest…. ik vond het maar niks. Gek he?
phluphy, ons matrasje komt bij de Hema vandaan. Omdat we daar ook het bedje hebben gekocht hebben we het matrasje er meteen bij besteld. Als ze 'm niet op voorraad hebben dan kun je hem waarschijnlijk na 1 weekje wel op komen halen.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 19:17 schreef phluphy het volgende:
Wij hebben vandaag gewerkt aan het babykamertje. Ik moet nog een matrasje…. waar o waar haal ik dat ? Hopelijk niet bij de babyspeciaalzaak want daar kom ik niet graag. Vandaag voor het eerst geweest…. ik vond het maar niks. Gek he?
Jawel, maar toen Lucy dood ging dat wás ook heel zielig. Half Fok! moest toen huilen, en niet alleen de zwangerenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 21:11 schreef dutchie het volgende:
Tex, heb je dan ook niet vreselijk zitten brullen toen Lucy doodging, of gister toen Mark zijn vader overleed?
God zeg, ik heb al mijn kraammatrasjes lek gejankt!![]()
En het had niets te maken met het feit dat Dr. Sjors Kloenie weer even terug was?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 21:18 schreef texelonia het volgende:
[..]
Jawel, maar toen Lucy dood ging dat wás ook heel zielig. Half Fok! moest toen huilen, en niet alleen de zwangerenEn toen Marks vader dood ging ook wel even. Maar vandaag was niet een bijzonder zielige aflevering ofzow.
En nu was het erger, het wilde niet ophouden en toen ER al lang afgelopen was zat ik nog te janken![]()
Ja eindelijk! Maar toen was ik al aan het huilen hoor... Vond het bijv ook zo zielig hoe Carol Luka zo achterliet...quote:Op vrijdag 28 mei 2004 21:21 schreef dutchie het volgende:
En het had niets te maken met het feit dat Dr. Sjors Kloenie weer even terug was?'
Nou je mag nog ff Ikea maagd blijven want Ikealedikantjes hebben afwijkende maten, zo ook de matrasjes. Dus daar kan je beter even wegblijven. Maar ik heb ook een hekel aan babywinkels en ben daar ook niet heen gegaan voor het matrasje. Op de markt kan je ze kopen bij de matrassenspecialist en ook bij Leenbakker.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 21:18 schreef phluphy het volgende:
Thank you ladies. Mogelijkheden volop dus. Ik had niet verwacht dat je dat op zo veel plekken kon kopen.
Ik ben trouwens nog steeds Ikea-maagd. Ben er wel trots op![]()
Ik ben nog laaaang niet zo ver. Ik moet nog alles opbouwen. Morgen zelfs nog spullen kopen bij de Vroege vogel uren bij de Hema. Daarnaast moet ik nog 3 tentamens maken en heb ik m'n geboorte kaartje wat ik zelf wil ontwerpen nog niet klaar.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 15:25 schreef pluisje het volgende:
Er is nu technisch gezien helemaal niks meer wat ik nog hoef te doen voor de bevalling zich mag aankondigen![]()
Ik heb het ook maar van een ander hoor, ik vraag mensen namelijk gerust naar hun motievenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:37 schreef ThunderChild het volgende:
Dan zal ik waarschijnlijk de enige man in jouw omgeving zijn die dat dus totaal niet wil weten mocht 'ie ooit weer eens aan een relatie gaat beginnen. Binding zoals jij dat beschrijft vind ik een beetje onzin. Ouder wordt je toch (tenzij je biezen pakt als heer zijnde) en je zal toch het kindje gaan zien, voelen & de hele reutemeteut en dat allemaal zonder enige kennis over het (toekomstige) geslacht.
Dat snap ik dan niet! Ik kan me voorstellen dat de zwangerschap vergald is als je te horen krijgt dat je een ernstig ziek kindje krijgt dat de bevalling niet zal overleven of als je vrouw doodziek wordt van de zwangerschap en je haar bijna kwijt raakt aan zwangerschapsvergiftiging, maar als zoiets simpels als het weten van een geslacht de zwangerschap al verpestquote:Ik geef toe, er zitten praktische kanten aan die wetenschap (naam, kamer, kleertjes), maar voor mij zou het toch wel de zwangerschap voor 50% wel vergallen (plus dat je technisch niet meer kan zeggen dat je in verwachting bent als je het al weet. Je kan alleen nog maar zeggen dat je een zoon en/of dochter aan het uitbroeden bent of soortgelijke uitspraken).
Op jouw dringende verzoek ja. Maar jij bent de enige die er problemen mee heeft.quote:O ja, neem een voorbeeld aan Piglet. Die zette het geslacht ook tussen spoilers en tot de dag vandaag weet ik nog steeds niet wat het gaat worden. Op die manier kan jullie nieuwschierigheid gewoon bevredigd worden.
Nou, ik had wel medelijden met Lukaquote:Op vrijdag 28 mei 2004 21:18 schreef texelonia het volgende:
[..]
Jawel, maar toen Lucy dood ging dat wás ook heel zielig. Half Fok! moest toen huilen, en niet alleen de zwangerenEn toen Marks vader dood ging ook wel even. Maar vandaag was niet een bijzonder zielige aflevering ofzow.
Oeh, dat was ik toch bijna vergetenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 22:25 schreef Anitra het volgende:
Nog 1,5 uur en dan is het Pluisjedag
Ik was dat ook een keer, maar dat was omdat ze een liedje van K3 speciaal voor mij draaidenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 22:36 schreef texelonia het volgende:
Ik was gewoon op Fok!radio hoor ik net!
Bedoel, op Fok!radio hebben ze dus gezegd dat micha en ik kindje krijgenLuister dat nooit, maar hoorde het net van iemand. Ik ben beroemd
![]()
Ik ga voor je duimenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 22:45 schreef pluisje het volgende:
[..]
Oeh, dat was ik toch bijna vergeten
Nou, dan ga ik lekker hopen dat ik goed kan slapen, en dat ik morgen een lekker rustig dagje op de bank kan liggen enzo. Beetje leuke tenniswedstrijden op tv hoop ik, en Rick commanderen aansturen bij de dingen die hij in huis gaat doen om mij te ontzien.
Oh, en ik hoop dat mijn vegetarische lasagna gaat lukken, en dat ik er zelf ook meer dan 1 hapje van binnen krijg (en hou).
Al weer 35 weken precies morgen, ik kan me al haast niet meer voorstellen hoe het was om niet zwanger te zijn
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 22:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Piglet![]()
![]()
![]()
Ik kan me met de beste wil van de wereld het geslacht van je kindje niet meer herinneren
Wil je het speciaal voor mij nog een keer herhalen (eventueel in spoilertags)?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt me ook wel wat, maar daarvan geef ik niet mijn buik maar die mensen de schuld.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 22:56 schreef pluisje het volgende:
dat mensen weer naar mijn ogen kijken als ze met me praten ipv naar mijn buik
En dan mag je blij zijn dat je niet al te dikke jeweetwels hebt, anders blijven mensen daar alleen maar naar kijken, heb ik ooit van Lolo Ferrari begrepenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 22:56 schreef pluisje het volgende:
dat mensen weer naar mijn ogen kijken als ze met me praten ipv naar mijn buik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |