abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 mei 2004 @ 19:00:54 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19274853
Vervolg van Zwangerschap en Geboorte deel 55

a.s. papa's en mama's:

21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
***27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger***
30 juni 2004: RRRobert
02 juli 2004: Xeliana
***03 juli 2004: pluisje en rickmans***
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
10 juli 2004: BubbleBabe
10 juli 2004: Luchtbel
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
18 augustus 2004: Sugar
23 augustus2004: Anitra
23 augustus 2004: phluphy
28 augustus 2004: Bar_en_ Mar
02 september 2004: Loena-tik-
16 september: Reanimatie.com (papa)
16 september 2004: piglet
8 oktober 2004: m@x
19 november 2004: Stiekemurd
7 december 2004: AnnieB
***23 december 2004: Texelonia en Micha***
3 januari 2005: Sanne72
7 januari 2005: Bietjuh
8 januari 2005: Martineke
16 januari 2005: Renegate

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's

[ Bericht 2% gewijzigd door knorretje op 25-05-2004 10:04:18 ]
  donderdag 20 mei 2004 @ 19:01:59 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19274875
Knorretje en Danny? Hoe is het nu? Als ik het goed zie geen update meer sinds gisterenochtend. Is alles ok daar?
  donderdag 20 mei 2004 @ 19:42:46 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_19275698
Zo, in verband met de grote verbouwing hier in huis (zolder zonder ramen en trap omtoveren in slaapkamer + badkamer met een heleboel ramen en vaste trap), heeft mijn man vandaag de computer naar beneden gebracht. Hij (de computer dus) staat nu in de 'tuinkamer annex bibliotheek' (wat klinkt dit decadent zeg, sorry).
Helemaal geweldig, want nu kan ik in de laatste maandjes van de zwangerschap rustig achter de computer zitten terwijl Indy lekker in de tuin speelt. Erg fijn!

Verder gaat het hier zozo. Ik merk dat de hormoontjes toch weer vat beginnen te krijgen op mijn humeur. Ik kan dagen lopen piekeren over iets dat iemand tegen me gezegd heeft en ik denk de hele tijd dat ik raar doe en dat niemand me aardig vindt enzo. Ben echt vreselijk onzeker!
Dat ben ik normaal ook wel, maar dan kan ik rare en nare gedachten wegrationaliseren. Helaas lukt dat onder invloed van de hormonen nu wat minder. Gelukkig heb ik in de gate wat er met me aan de hand is en kan ik het op die manier in de hand houden. Ik ben niet van plan om net als tijdens de vorige zwangerschap te eindigen in een depressie!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 20 mei 2004 @ 21:21:45 #4
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19278194
Even een quotje van mij uit het vorige topic
quote:
Heb trouwens een ideetje voor Z&G-topic in het algemeen.
Is het een idee om aan elk deeltje 1 of meerdere thema's te verbinden? Niet dat dat dan het enige is waar dan over gebabbeld wordt, maar als een rode draad door het topic?
Zo zou ik voor het volgende deel het bijv. leuk vinden om als thema te hebben: DE mannen.
Hoe zij de zwangerschap ervaren enz.
Zo kun je natuurlijk elke keer een bep. thema oppakken. Maar het belangrijkste blijft dan natuurlijk de steun onder elkaar en de vraagbaak.
In de titel zou dan bijv. (ook om het passend te maken) komen te staan: Z&G deel 56: thema DE mannen.
Is dat wat?
Pluis en Loena vonden het een leuk idee.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_19278591
Ik vind het ook wel een leuk idee Dutchie

Morgen ga ik de huisarts bellen voor een bloedtest, ik heb gister een zwangerschapstest gedaan en die was negatief. Vorige week had ik er ook al 1 gedaan en die was ook negatief (ik durf dit alleen nergens te vertellen..ik ben zo bang dat ik dan ook echt niet zwanger ben...beetje het gevoel van hoe meer ik praat over WEL zwanger zijn hoe zwangerder ik word...totale onzin dus )... Ik heb dus een beetje heel erg het gevoel of was de positieve test gewoon een valse positieve, ik ga me er gewoon heel erg op instellen dat ik niet zwanger (meer) ben, dan kan het alleen maar meevallen. Hoewel als de bloedtest negatief blijkt te zijn dat het dan wel heel moeilijk zal zijn allemaal....maarja dat zien we dan wel weer.

Dat is dus een beetje de reden dat ik niet echt actief meepost hier, zit een beetje in een dip enzo..ik lees wel alles! En ik leef echt ontzettend met jullie mee! Maar ik blijf nu gewoon ff alleen lezen tot ik de uitslag heb van de test.
  donderdag 20 mei 2004 @ 21:39:16 #6
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19278659
dutchie:
ik vind het ook een goed idee moet je even de topictitel aanpassen

mallemeid, moeilijk hoor een bloedtest zal inderdaad duidelijkheid geven
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:05:47 #7
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19279267
Oke, dan doe ik dat.

Heb de titel nu aangepast. Misschien is het handig als we onderling even wat afspreken. Heb nu dus zelf het thema DE mannen aangehaald. Maar de volgende keer is het ms verstandig als we aan het eind van een deel samen overleggen over het volgende thema. Degene die het volg. deel opent moet die dan wel even verwerken in de titel.
Of dat degene die het volg. deel opent het thema bepaalt. Iemand andere ideëen hierover?

Wat ik dus wel belangrijk vind is dat het slechts een rode draad is van een deel. Het belangrijkste doel van het topic is dat iedereen hier steun kan vinden en met alle vragen terecht kan hier.

Maar goed, DE mannen dus. Hoe beleven onze kerels de zwangerschap en hoe bereid hij zich bijv. voor? Enz.
Daar ben ik dus wel benieuwd naar.
Waar zijn jullie benieuwd naar?

[ Bericht 95% gewijzigd door dutchie op 20-05-2004 22:28:09 ]
pi_19279574
Mallemeid ik hoop zo erg voor je dat de bloedtest positief is. We duimen voor je hoor meid
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_19279589
Mallemeid, wat vervelend die onzekerheid... Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt (en het liefst natuurlijk duidelijkheid )

Dutchie leuk idee!
Het mannetje hier vindt de zwangerschap helemaal geweldig. Hij kan niet wachten tot m'n buik nog groter is en het kindje ook voor hem voelbaar aanwezig is (dat lijkt hem heel erg leuk). Daarnaast roept hij regelmatig, als hij ergens een schattig babietje ziet,: O, ik heb er al zo'n zin in!
Lief he?
Enne: het vadersinstinct qua geslacht van de baby was hier beter dan het moedersinstinct
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:30:08 #10
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19279813
Peter wil graag een jongetje zodat hij allemaal stoer speelgoed kan kopen wat hij zelf vroeger nooit gehad heeft
Verder vindt ie het allemaal prachtig. Hij zegt het nooit met zoveel woorden, maar het is wel te merken.. Het babykamertje is het mooist afgewerkte kamertje in huis.. Alles moest perfect.. Hij legt regelmatig zijn hand op mijn buik als we op de bank zitten of in bed liggen. Dat soort dingetjes..
pi_19279850
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 22:30 schreef LadyS het volgende:
Peter wil graag een jongetje zodat hij allemaal stoer speelgoed kan kopen wat hij zelf vroeger nooit gehad heeft
Verder vindt ie het allemaal prachtig. Hij zegt het nooit met zoveel woorden, maar het is wel te merken.. Het babykamertje is het mooist afgewerkte kamertje in huis.. Alles moest perfect.. Hij legt regelmatig zijn hand op mijn buik als we op de bank zitten of in bed liggen. Dat soort dingetjes..
wat kunnen ze lief zijn he?
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:36:23 #12
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19279908
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 22:33 schreef piglet het volgende:

[..]

wat kunnen ze lief zijn he?
Ja
En straks heeft ie dan zo een klein wurm in zijn armen dat vind ik altijd zo een mooi gezicht
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:39:10 #13
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19279966
Piglet, ik herken het helemaal!

Het mannetje is nl. vanaf het begin heel betrokken geweest. Je ziet hem gewoon genieten van de zwangerschap en gaat graag mee naar de controles. Hij houdt me wel constant in de gaten, of ik niet teveel doe. En soms moet ik hem ook wel eens terugfluiten.

Ik had nooit verwacht dat hij hierin zo gevoelig zou zijn. Het is nl. een nogal erg nuchtere (tikte ik toch per ongeluk 'nichterige' in ) vent, maar sinds ik zwanger ben ontdek ik weer een hele nieuwe kant van hem. Ik kan mijn vinger er niet precies op leggen, maar ik vind deze metamorfose geweldig. Naar mij toe was hij altijd al lief en gevoelig, maar sinds het kaboutertje op komst is...

Toen hij de kleine voor het eerst voelde, maakte hij een vreugdedansje door de kamer. En ik natuurlijk weer .

De reden waarom ik dit thema aanhaal is ook, omdat ik van diverse vrouwen het tegenovergestelde hoor. Dat hun mannen juist niet zo betrokken waren bij de zwangerschap, omdat zij niet meemaken wat wij meemaken. Voor hun is het allemaal erg onwerkelijk. Meestal pas bij een echo hebben ze het een beetje in de gaten, of als ze het voelen.
Maar in sommige gevallen hoor je zelfs dat de man zich gewoon buitengesloten voelt.
pi_19280843
Hier is het mannetje ook al heerlijk gevoelig. Wat ben ik blij dat ik nu een vent heb die gewoon lekker zijn emoties toont. Hij is druk bezig met alles wat met de baby te maken heeft en afspraken met de gyn mag ik alleen maken als hij er ook bij kan zijn. Hij heeft gelijk door wanneer frummel verkeerd ligt en duwt hem dan even weg zodat ik weer normaal kan zitten. Vol trots kan hij ook vertellen over frummel. Hij zorgt heel goed voor mij en Djen. Ik vind het geweldig
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:28:59 #15
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19280911
Peter ging de eerste paar keer wel mee naar de vk, zei hij toen ik nog niet zo lang zwanger was, maar daarna moest ik maar alleen gaan, want als ik om de 2 ŕ 3 weken zou gaan, dan zou het hem veel vrije dagen kosten die hij liever na de bevalling gebruikte

Ondertussen issie nog wel veel vaker meegeweest en wil hij de volgende keer ook weer mee..
Hij is 2x niet meegeweest, en de rest wel

lievvv
  donderdag 20 mei 2004 @ 23:33:57 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_19281015
John is zowel bij Katja als bij Job altijd meegeweest naar alle afspraken bij vk en later gynaecoloog. Hij wou het ook echt niet missen en ik vond het zelf ook heerlijk dat hij er altijd bij was. Dat voelde op een of andere manier als heel vanzelfsprekend aan.
Laatst zat hij trouwens met Job op schoot en zei toen dat hij voor het eerst in zijn leven verliefd op een jongen was. En hij is ook echt verliefd op zijn kinderen. En wat Katja betreft is dat volledig wederzijds
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_19286266
quote:
Zabb - donderdag 20 mei 2004 @ 18:47

Snoopy, was jij nou op vakantie geweest naar Toscane?? Ik kan me herinneren dat iemand daar naartoe ging, maar ik weet niet meer wie! Zelf lijkt het me namelijk ook ontzettend leuk om daar eens naartoe te gaan!
Klopt, ik was in Toscane en het is daar ook geweldig maar dit keer had ik heeeeeeeel slecht weer dus werd ik er een beetje verdrietig van
Maar in principe is het er dus super! Florence, Sienna, Luca en al die andere kleine plaatsjes zijn prachtig. En het eten is natuurlijk lekker. En de wijn (als je niet zwanger bent tenminste... ).
Nou ja, uiteindelijk door het slechte weer wel weer veel gewinkeld voor de kleine. Benneton heeft ook schattige babydingen en ze verkopen zelfs zwangerschapskleding!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_19286704
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 08:23 schreef snoopy het volgende:

[..]

Klopt, ik was in Toscane en het is daar ook geweldig maar dit keer had ik heeeeeeeel slecht weer dus werd ik er een beetje verdrietig van
Maar in principe is het er dus super! Florence, Sienna, Luca en al die andere kleine plaatsjes zijn prachtig. En het eten is natuurlijk lekker. En de wijn (als je niet zwanger bent tenminste... ).
Nou ja, uiteindelijk door het slechte weer wel weer veel gewinkeld voor de kleine. Benneton heeft ook schattige babydingen en ze verkopen zelfs zwangerschapskleding!
Oh, das balen van het weer zeg!
Ik denk dat ik ook vooral voor het lekkere eten zou gaan ! En de wijn natuurlijk (ben niet zwanger) !
Maar leuke babydingen kopen is ook leuk toch!
pi_19286823
Dan is er niets dat je tegenhoudt Zabb. Gaan! zou ik zeggen

En om de rode draad van deze aflevering verder te laten gaan: mijn vriendje is vandaag jarig! Zijn laatste verjaardag als niet vader. Nou ja, eigenlijk is ie dat toch al wel een beetje nietwaar. Hij kreeg een boekje met tips cadeau: op vakantie met kinderen. Wel leuk hoor. vanmiddag ben ik lekker vrij en gaan we samen de maxi-cosi ophalen in de winkel.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:49:01 #20
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_19286957
Mallemeid ik ga heel hard duimen voor je dar je vandaag gelijk naar de ha kan voor een test en dat de uitslag uiiteraard positief is t zou toch wel erg raar zijn als die negatief is terwijl je zelf wel een positieve hebt gezien, en zo niet is die positieve test stom maar daar ga ik niet vanuit.

verder gaat het hier wel goed met mij, ik merk dat ik langzaam aan een beetje misselijk ben, tis niet erg en tis met vlagen maar toch... me eetlust is ook al minder..... das op zich niet zo erg want ik kan vreten en nog 1 week en 6 dagen en mag naar de vlos en owjaaa ben vandaag 7 weken wat kan een mens blij zijn zeg met 7 weken, wil niet weten hoe blij jullie zijn met 7 a 8 maanden

over mannetje kan ik nog niet zo heel veel vertellen eigenlijk, wel een leuk thema overigens.
mannetje vindt het uiteraard leuk en helemaal geweldig dat we zwanger zijn maar is wel net zo uhh hoe noem je zoiets, terug getrokken als ikke, het kan uiteraard nog steeds mis gaan ik denk dat het wel komt als we over kleine 2 weekjes naar de vlos mogen lijkt mij dan wel vrij snel duidelijk of alles goed is met kleine, of dat het gestopt is, of dat het gaat stoppen. we merken het wel.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:51:30 #21
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19286987
Gefeliciteerd met je vriendje Snoopy

Mijn man is ook een fantastische zwangerschapspartner! Hij gaat ALTIJD mee naar het ziekenhuis, als hij niet al vrij heeft (onregelmatige diensten) dan regelt hij dat hij toch mee kan. Hij is enorm gedreven om alle klussen in-en-om-het-huis af te hebben de komende 2 maanden. Verder leest hij veel informatie in baby-en-ouders bladen om te weten wat er met mij en in mijn buik gebeurt, hij weet soms meer dan ik!
En als hij 's avonds niet hoeft te werken dan mag ik tegen 'm aankruipen en gaat ie heerlijk mijn buik of rug kriebelen omdat ik daar zo lekker van ontspan.

P.S. Dutchie : Leuk idee, zo'n thema !
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:03:34 #22
43556 miss_dynastie
pi_19287154
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 21:37 schreef mallemeid het volgende:

Dat is dus een beetje de reden dat ik niet echt actief meepost hier, zit een beetje in een dip enzo..ik lees wel alles! En ik leef echt ontzettend met jullie mee! Maar ik blijf nu gewoon ff alleen lezen tot ik de uitslag heb van de test.
Oei wat spannend
Sterkte met afwachten
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:09:35 #23
43556 miss_dynastie
pi_19287245
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 23:28 schreef LadyS het volgende:
want als ik om de 2 ŕ 3 weken zou gaan, dan zou het hem veel vrije dagen kosten die hij liever na de bevalling gebruikte
Misschien een stomme vraag, maar valt dit niet onder een of andere bijzonder verlofregeling? Of onder doktersbezoek voor 'eigen gebruik'? Toch lullig als het papa min of meer onmogelijk wordt gemaakt mee te gaan !
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:11:48 #24
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_19287273
Mijn vriendje is ook fantastisch!

Hij gaat vrijwel nooit mee naar de vlos (1 keer) en heeft er soms geen behoefte aan om wéér aan mijn buik te voelen als apie beweegt. Soms ook wel uiteraard.
Op het kamertje heeft hij alles echt mooi gemaakt en in elkaar gebouwd en hij leest met veel enthousiasme een boek dat ik hem heb gegeven.
Tegelijkertijd vindt hij het nog niet fijn om nu al af te spreken welke dingen (hobby's, sociale verplichtingen) hij straks laat vallen en hebben we daar soms een discussietje over.
Hij vertelt me heel vaak dat ie me mooi vindt en kan niet wachten tot de baby komt. En een enkele keer zegt ie dat hij de baby ook wel een paar dagen in zijn buik zou willen hebben.

Ik vind hem heel lief en fijn, zoals hij reageert. Ben blij met zijn eerlijkheid over zijn behoeften (en dus ook non-behoeften) en wil eerlijk gezegd ( ) geen man die "overgeëmancipeerd" betrokken is bij swanger zijn. Vind het zo al echt genoeg en daarvoor hoeven van mij uitspraken als "Wij zijn zwanger" niet zo nodig...
Maar ieder zijn meug!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:20:55 #25
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19287410
Je hebt gelijk hoor Sugar. Iedereen beleeft de zwangerschap natuurlijk op zijn eigen manier.

Mallemeid, ik duim voor je. Ik kan me voorstellen dat je je onzeker voelt nu. Maar misschien heb je gewoon niet veel HCG, dat kan ook. Ik bedoel een test slaat eerder negatief dan positief uit. En je hebt al een keer positief getest. Stel, puur hypothetisch gezien, dat je idd niet meer zwanger bent, dan blijft dit hormoon nog wel een tijdje in je lichaam zweven. Dus zou je eerder nog positief testen dan negatief.
Sterkte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')