Rond kijken loont natuurlijk. Maar ga niet enkel op de prijs af. Ga ook op je gevoel af, en de indruk die de zaak je geeft. En de service die je kan verwachten.
Nog even wat zin en onzin over die topic.
@Dangerclose : IKEA keuken mag je toch niet met een echte keuken vergelijken. Een kit-car is ook een leuke auto maar geen Donkervoort. IKEA heeft leuke dingen die een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. (Enkel apparatuur keuze is wat beperkder.)
@chilipenn : De standaard garantie is 2 jaar voor appartuur. (Wettelijk) Merken hebben wel hun eigen garantie plan met hun voorwaarde. Die extra garantie gaat meestal op als er meerdere apparaten (4 a 5) van het merk onder 1 commissie worden aangeeschaft.
Garantie voor keukens kan verschillen per merk. (EN per onderdeel!!)
Er zijn af en toe wel actie's waar je gebruik van kan maken bij meerdere apparaten van 1 merk.
Dezelfde apparten heeft voordelen maar is niet noodzakkelijk. Soms ben je goedkoper (en beter) uit door apparaten van verschillende merken te kiezen. Dit is een hele goede optie en vergroot gelijk je keuze mogelijkheid.
[Uit andere topic]
De eigen monteurs, goedkoper? Nueh hoor. En beter? Wil ik ook niet zeggen. Je hebt nu de vrijheid en keuze om het te laten doen, zelf te doen. En door wie. Personeel kost nou eenmaal geld. En die betaal je indirect wel natuurlijk.
![]()
Nog even wat leuke dingen om te weten...
Bosch en Siemens zijn gelijk. Ook Whirlpool en Bauknecht bijvoorbeeld.
Er zijn weinig tot geen merken die alles wat ze voeren zelf maken. Dus als je denk "he dat komt me bekent voor!" dan kan dat. Als je een beetje oplet kan je door voor een ander merkje te kiezen het zelfde apparaat kopen te gen een betere prijs.
Zo gehete B-keus zijn apparaten die een kleine beschadiging hebben. Of uit de collectie zijn. Deze zijn volledig nieuw en nooit gebruikt. Met gewone garantie! Dit is een heel aantrekkelijk alternatief en kijk hier eens naar. Want ze hebben een goede prijs.
Zo tot hier mijn keuken advies.