oh, ondertussen al een weekje terug hoorquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:37 schreef Katinkat het volgende:
En wat zijn je plannen, nu; volgende week vertrek je al, neem ik aan.
Oh dat klinkt vrij positief allemaal. Weet je zeker dat je niet voor een reisagentschap werkt dat je zo positief bent over Libanon aangezien ik er ook nog heen wil gaan maar tegen werd gehouden door vrij veel negatieve geluiden.quote:Op zondag 30 september 2012 00:01 schreef misteriks het volgende:
[..]
oh, ondertussen al een weekje terug hoor![]()
7 nachten in Hamra, Beirut
1 dag met prive taxi naar Sidon, Tyr en Maghdouch
2 dagen met het uitstekende Nakhal georganiseerde dagtrips naar
Baalbeck, Anjar & Ksara ( ja, die wijnkelder)
en
Jeita , Byblos & Harissa
de rest vooral in Jounieh en Beirut, Hamra, downtown en Coladistrict verbleven.
Ik ben verliefd op Libanon geworden![]()
Fascinerende cultuur, geschiedenis, natuur en politiek, nog niet gesproken van het eten en bovenal een leuk en aardig volk
Bedankt!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:15 schreef Bajskorv het volgende:
Ik hoor echt nooit iets negatiefs over Libanon, en ben GVD een van de weinige van mijn vrienden die er nog niet geweest is.
dat kan zijn, maar met je ingeplakte visum van Iran kom je Israel niet in hoorquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:47 schreef Bajskorv het volgende:
Volgens mij is het zo ernstig niet. Sommige landen (volgens mij Israel) stempelen gewoon een los papiertje in je paspoort, zodat je dat probleem dus niet meer hebt.
Goede kick. Waarom zit je in Beiroet?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:14 schreef TjilpTjilp het volgende:
Dit topic kan een kick gebruiken. Ik ben namelijk NU in Beiroet en ik blijf hier nog tenminste vijf maanden. Zijn er hier nog meer figuren zoals ik?
Kom je dan nog andere dingen te weten dan wat de wereld ziet en hoort in het nieuws?quote:Op woensdag 3 april 2013 18:43 schreef TjilpTjilp het volgende:
Ik studeer hier. Ja, dat wordt het inderdaad. De populatie is de afgelopen twee jaar met 10% gegroeid (dat wil zeggen: ongeveer 400.000 vluchtelingen) en inderdaad, als je langs de Security Office loopt, staan ze daar rijen dik te wachten. Syriërs worden daar overigens niet allerhartelijkst behandeld. Maar ik heb veel van die vluchtelingen gesproken en dat is echt reuze-interessant.
Nou, niet echt concrete dingen, maar het helpt de complexe situatie te begrijpen. Het feit dat de populatie hier met 10% stijgt, laat het land niet onberoerd. Vooral niet omdat Syrië hier in 2005 met veel moeite is verdreven en Syriërs dus niet per sé geliefd zijn. En omdat Hezbollah-aanhang pro-Assad is en de rest van het land overwegend anti-Assad (in Tripoli zijn er hevige onrusten ontstaan tussen die pro- en anti-Assadgroepen). Het land zit trouwens ook vol Palestijnse vluchtelingen, die hier ook niet heel welkom zijn omdat de Palestijnen ooit aan de voet stonden van de Libanese burgeroorlog. Een Libanees-Palestijnse vriendin vertelde dat ze door haar Palestijnse accent, soms niet wordt geholpen op de markt.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:45 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Kom je dan nog andere dingen te weten dan wat de wereld ziet en hoort in het nieuws?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |