abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 september 2012 @ 00:01:24 #101
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_117410314
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:37 schreef Katinkat het volgende:
En wat zijn je plannen, nu; volgende week vertrek je al, neem ik aan.
oh, ondertussen al een weekje terug hoor :@

7 nachten in Hamra, Beirut
1 dag met prive taxi naar Sidon, Tyr en Maghdouch
2 dagen met het uitstekende Nakhal georganiseerde dagtrips naar
Baalbeck, Anjar & Ksara ( ja, die wijnkelder :') )
en
Jeita , Byblos & Harissa
de rest vooral in Jounieh en Beirut, Hamra, downtown en Coladistrict verbleven.

Ik ben verliefd op Libanon geworden O+
Fascinerende cultuur, geschiedenis, natuur en politiek, nog niet gesproken van het eten en bovenal een leuk en aardig volk _O_
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  zondag 30 september 2012 @ 00:12:42 #102
97643 misteriks
pi_117410669
oh, nog vergeten
voor een autoliefhebber is Libanon en vooral Beirut de hemel. Dat land is autogek, en als liefhebber van oudere duitse toppers is het fantastisch rondkijken daar
pi_117507738
Beiroet _O_
pi_117626463
quote:
6s.gif Op zondag 30 september 2012 00:01 schreef misteriks het volgende:

[..]

oh, ondertussen al een weekje terug hoor :@

7 nachten in Hamra, Beirut
1 dag met prive taxi naar Sidon, Tyr en Maghdouch
2 dagen met het uitstekende Nakhal georganiseerde dagtrips naar
Baalbeck, Anjar & Ksara ( ja, die wijnkelder :') )
en
Jeita , Byblos & Harissa
de rest vooral in Jounieh en Beirut, Hamra, downtown en Coladistrict verbleven.

Ik ben verliefd op Libanon geworden O+
Fascinerende cultuur, geschiedenis, natuur en politiek, nog niet gesproken van het eten en bovenal een leuk en aardig volk _O_
Oh dat klinkt vrij positief allemaal. Weet je zeker dat je niet voor een reisagentschap werkt dat je zo positief bent over Libanon aangezien ik er ook nog heen wil gaan maar tegen werd gehouden door vrij veel negatieve geluiden.
pi_117630936
Ik hoor echt nooit iets negatiefs over Libanon, en ben GVD een van de weinige van mijn vrienden die er nog niet geweest is.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_117897146
Leuk dat je ook die wijnkelder hebt bezocht. Hier staat de lege wijnfles ter decoratie.
pi_118047356
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:15 schreef Bajskorv het volgende:
Ik hoor echt nooit iets negatiefs over Libanon, en ben GVD een van de weinige van mijn vrienden die er nog niet geweest is.
Bedankt!

Kun je trouwens het volgende ontkrachten a.u.b?
Wat is er van waar dat je Israel niet binnenkomt als je in Libanon of Egypte of Iran bent geweest en het in je paspoort staat? ( en vica versa)
pi_118050026
Er is wel iets van waar, maar ik weet het niet exact. Er is wel een mouw aan te passen, maar misschien dat iemand anders het exact weet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
  woensdag 17 oktober 2012 @ 20:45:41 #109
97643 misteriks
pi_118097658
Dat klopt Iwanius, enige oplossing is een ander paspoort aanschaffen zonder stempel van die genoemde landen. het omgekeerde geldt trouwens ook in sommige gevallen
pi_118097759
Volgens mij is het zo ernstig niet. Sommige landen (volgens mij Israel) stempelen gewoon een los papiertje in je paspoort, zodat je dat probleem dus niet meer hebt.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:41:49 #111
97643 misteriks
pi_118101095
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 20:47 schreef Bajskorv het volgende:
Volgens mij is het zo ernstig niet. Sommige landen (volgens mij Israel) stempelen gewoon een los papiertje in je paspoort, zodat je dat probleem dus niet meer hebt.
dat kan zijn, maar met je ingeplakte visum van Iran kom je Israel niet in hoor
pi_118105651
Zeg ik dat dan?
pi_124805786
Dit topic kan een kick gebruiken. Ik ben namelijk NU in Beiroet en ik blijf hier nog tenminste vijf maanden. Zijn er hier nog meer figuren zoals ik?
  Moderator woensdag 3 april 2013 @ 15:56:12 #114
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_124837503
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:14 schreef TjilpTjilp het volgende:
Dit topic kan een kick gebruiken. Ik ben namelijk NU in Beiroet en ik blijf hier nog tenminste vijf maanden. Zijn er hier nog meer figuren zoals ik?
Goede kick. Waarom zit je in Beiroet?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_124843482
En hoe is het daar? Wordt Libanon niet helemaal overspoeld door Syrische vluchtelingen?
pi_124844528
Ik studeer hier. Ja, dat wordt het inderdaad. De populatie is de afgelopen twee jaar met 10% gegroeid (dat wil zeggen: ongeveer 400.000 vluchtelingen) en inderdaad, als je langs de Security Office loopt, staan ze daar rijen dik te wachten. Syriërs worden daar overigens niet allerhartelijkst behandeld. Maar ik heb veel van die vluchtelingen gesproken en dat is echt reuze-interessant.
pi_124844623
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:43 schreef TjilpTjilp het volgende:
Ik studeer hier. Ja, dat wordt het inderdaad. De populatie is de afgelopen twee jaar met 10% gegroeid (dat wil zeggen: ongeveer 400.000 vluchtelingen) en inderdaad, als je langs de Security Office loopt, staan ze daar rijen dik te wachten. Syriërs worden daar overigens niet allerhartelijkst behandeld. Maar ik heb veel van die vluchtelingen gesproken en dat is echt reuze-interessant.
Kom je dan nog andere dingen te weten dan wat de wereld ziet en hoort in het nieuws?
pi_124862036
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:45 schreef TheFastOne het volgende:

[..]

Kom je dan nog andere dingen te weten dan wat de wereld ziet en hoort in het nieuws?
Nou, niet echt concrete dingen, maar het helpt de complexe situatie te begrijpen. Het feit dat de populatie hier met 10% stijgt, laat het land niet onberoerd. Vooral niet omdat Syrië hier in 2005 met veel moeite is verdreven en Syriërs dus niet per sé geliefd zijn. En omdat Hezbollah-aanhang pro-Assad is en de rest van het land overwegend anti-Assad (in Tripoli zijn er hevige onrusten ontstaan tussen die pro- en anti-Assadgroepen). Het land zit trouwens ook vol Palestijnse vluchtelingen, die hier ook niet heel welkom zijn omdat de Palestijnen ooit aan de voet stonden van de Libanese burgeroorlog. Een Libanees-Palestijnse vriendin vertelde dat ze door haar Palestijnse accent, soms niet wordt geholpen op de markt.
pi_133404767
Schopje O+

Ik weet dat een stedentrip naar Beiroet op dit moment niet heel erg voor de hand ligt maar ik zit er echt over te denken om deze stad te gaan bezoeken. Is er toevallig iemand de afgelopen tijd nog in Beiroet geweest die mij misschien wat meer over de veiligheid etc. kan vertellen?
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:36:54 #120
97643 misteriks
pi_133416742
Als je in het centrum blijft ga je in principe geen problemen ondervinden, maar erbuiten doe je het beste met begeleiding van locals. Die weten perfect wat veilig is en wat niet. Het hele land is een groot politiek wespennest, en waar die ene libanees je van harte begroet krijg je misschien van een of andere gare een hele kwaaie blik. Tevens is het zonde om enkel voor Beirut naar ginds te trekken. Het grootste risico als toerist is het regelmatig sluiten van de luchthaven (of de wegen ernaar toe) en dat het toerisme volledig plat ligt. Geen idee hoe concreet "broeiend" het daar nu is. In principe moet het hoogseizoen daar nu starten.
pi_133417038
Ik was er tot juli. Het is in Beiroet op zich veilig, alleen het zuiden (Hezbollahwijken) kun je het beste mijden. Daar was vandaag ook een aanslag, waarbij 23 mensen omkwamen. Steden als Tripoli, Baalbek en Saida - wat betreft schoonheid erg de moeite waard - zijn vaak wat gevaarlijker, je kunt het beste aan Libanezen ter plekke vragen of het daar veilig is. Het zijn wel broeierige tijden om nu naar Beiroet te gaan, de situatie kan elk moment veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')