abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19334397
Van de Stemwijzer-uitslagen:
quote:
Europa moet een unie van zelfstandige staten worden, waarbij nationale parlementen de beslissingen nemen.
Allen: Eens: 50.8%

Wat grappig:
quote:
Er moet een volwaardige Europese regering komen, die verantwoording schuldig is aan het Europees Parlement.
Alle: Eens: 56.8%

Dualisme of domheid van de kiezers ?

Het wordt inderdaad tijd dat de directe D66-democratie wordt ingevoerd in Nederland, de kiezers zijn er iig klaar voor
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 13:19:22 #3
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19334424
LOL. corruptie dus in het telsysteem.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 23 mei 2004 @ 13:36:42 #4
39059 QOnline
Jolijt alom
pi_19334790
Blijkbaar zijn ze niet zo heel consequent

Dit soort uitslagen doet mij afvragen in hoeverre de StemWijzer accurate uitslagen geeft. Ik bedoel, zelfs de overheid raadt aan om hem te gebruiken om je stem te bepalen...
pi_19336175
quote:
Op zondag 23 mei 2004 13:36 schreef QOnline het volgende:
Blijkbaar zijn ze niet zo heel consequent

Dit soort uitslagen doet mij afvragen in hoeverre de StemWijzer accurate uitslagen geeft. Ik bedoel, zelfs de overheid raadt aan om hem te gebruiken om je stem te bepalen...
Ligt niet aan de stemwijzer, die vertrouw ik wel, maar wat de kiezers antwoorden niet helemaal.
  zondag 23 mei 2004 @ 15:20:12 #6
39059 QOnline
Jolijt alom
pi_19337016
quote:
Op zondag 23 mei 2004 14:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Ligt niet aan de stemwijzer, die vertrouw ik wel, maar wat de kiezers antwoorden niet helemaal.
Vraag en antwoord is een tweerichtingsproces . Ik vermoed dat de vraagstelling misschien wel dit soort antwoorden uitlokt, door bijvoorbeeld impliciet een bepaald antwoord als "goed" aan te merken.

Voorbeeld: "Europa moet meer de nadruk leggen op milieu." Jij en ik prikken hier misschien doorheen, maar veel stemmers zullen dit zien als een open deur: natuurlijk moet je aan het milieu denken! etc.
  zondag 23 mei 2004 @ 16:02:17 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19338008
Zoiets zou je ook in een lopend EU-topic kunnen melden, zoals in Stemmen voor de EU? Op wie?

Slotje.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')