quote:In een afgelegen vulkaankrater in Nieuw-Zeeland heeft iemand een paarse dinosaurus vlak voor een camera neergezet. De beelden worden voor wetenschappelijk onderzoek gebruikt.
Wetenschappers van Geological and Nuclear Sciences (GNS) in Nieuw-Zeeland hadden de digitale camera geïnstalleerd in de krater van een afgelegen vulkaan op White Island. De vulkaan wordt door verschillende wetenschappers nauwlettend in de gaten gehouden. Om het uur wordt een beeld genomen dat op hun website verschijnt.
Op de beelden verscheen onlangs een merkwaardig beest. "Een of andere grapjas heeft een paarse dinosaurus in het gezichtsveld van de camera gezet", zegt woordvoerder John Callan van GNS. "Een aantal mensen hebben ons gemaild wat die dinosaurus daar doet".
De wetenschappers zijn niet van plan naar het eiland af te reizen, de vulkaan te beklimmen, en de paarse dinosaurus te verwijderen. "De zure zwavel en de zeer giftige omgeving zullen wel korte metten maken met het beest".
correctquote:Op zondag 23 mei 2004 12:43 schreef Nuoro het volgende:
Da's volgens mij Dino uit de Flintstones!
*klik klik*quote:Op zondag 23 mei 2004 12:35 schreef veldmuis het volgende:
URL van die webcam?
op de foto's waar het licht is zie ik hem nietquote:Op zondag 23 mei 2004 12:47 schreef __Saviour__ het volgende:
kapotte pixel
Hoe erg valt een licht vlekje op in het licht?quote:Op zondag 23 mei 2004 12:47 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
op de foto's waar het licht is zie ik hem niet
daar zit wat in jaquote:Op zondag 23 mei 2004 12:48 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hoe erg valt een licht vlekje op in het licht?
En in het donker?
waarschijnlijk omdat-ie dan gedingest wordt. De software heeft door dat er een dode pixel in zit, en berekent wat de pixel dan ongeveer moet zijn adhv de omliggende pixels.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:51 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
daar zit wat in ja
even zoeken of ik hem in paint zie
edit:
hij zit er niet als het licht is
Je ziet'm nog wel, hij is natuurlijk lichterquote:Op zondag 23 mei 2004 12:51 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
daar zit wat in ja
even zoeken of ik hem in paint zie
edit:
hij zit er niet als het licht is
Een grap is in het algemeen maar 1X leuk hoorquote:Op maandag 24 mei 2004 12:55 schreef ds_polleke het volgende:
dat moeten ze vaker doen.. zijn er meer van dat soort cams?
Oke heel simpel bedacht.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:46 schreef BaggerUser het volgende:
[afbeelding]
wat is dat groene stipje toch de hele tijd ?
Zou jij daar als vaste krater-cam-watcher niet nieuwsgierig naar zijn dan wanneer je zoiets opeens zag?quote:Op donderdag 27 mei 2004 19:13 schreef Nyluzzz het volgende:
Dat is een goeieMooie grap
En dat er dan ook mensen gaan mailen wat die dino daar doet
dat lullige stipje ? ... lolquote:Op zondag 23 mei 2004 12:46 schreef BaggerUser het volgende:
[afbeelding]
wat is dat groene stipje toch de hele tijd ?
Ze laten hem overlijdenquote:De wetenschappers zijn niet van plan naar het eiland af te reizen, de vulkaan te beklimmen, en de paarse dinosaurus te verwijderen. "De zure zwavel en de zeer giftige omgeving zullen wel korte metten maken met het beest".
In Nederland zouden binnen tien minuten minstens 43 reddingsfronten voor dat beest opgericht zijnquote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:38 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ze laten hem overlijden
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:38 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ze laten hem overlijden
ps de eerste foto met dinoquote:Op vrijdag 28 mei 2004 20:05 schreef P4nic het volgende:
haha die zit, geweldig !!
Reden: degene die het gedaan heeft, zal zich nu wel kunnen bewijzen tegenover zijn vriendjes
Wel jammer dat er geen foto genomen werd het moment dat de dino "lande"
ja is wel de eerste maar bedoelde dat we degene die het plaats konden zien met zijn smoel :-)quote:Op woensdag 2 juni 2004 01:37 schreef coz het volgende:
[..]
ps de eerste foto met dino
[afbeelding]
[afbeelding]
Er wordt om het uur een foto geplaatst, dus waarschijnlijk ook gemaakt. Als hij nou precies weet wanneer de foto gemaakt werd, had hij daarna een uur om dat beestje te plaatsenquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:07 schreef SilentChaos het volgende:
Wat ik me afvraag....als die zo nauwlettend in de gaten wordt gehouden, dan zou de persoon die hem geplaatst heeft ook te zien moeten zijn geweest!...En als hij dood gaat door de giftige zwavel e.d. was die plaatser wel een lefgozer!
maar wel coolDINO!!!!!!!!!!!!!
lichtvlek op webcam op white island (dino in krater)quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:07 schreef SilentChaos het volgende:
Wat ik me afvraag....als die zo nauwlettend in de gaten wordt gehouden, dan zou de persoon die hem geplaatst heeft ook te zien moeten zijn geweest!...En als hij dood gaat door de giftige zwavel e.d. was die plaatser wel een lefgozer!
maar wel coolDINO!!!!!!!!!!!!!
De mijne heeft een groen vestje/plastiekje/schimmeltje aan...quote:
Hij heeft m weer aan!quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:58 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ja maar dat is op latere foto's weer verdwenen... Wat zou het zijn?![]()
Waar kan ik een hele grote versie van dat plaatje vinden?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:32 schreef coz het volgende:
toch nog even uit het andere topic![]()
[afbeelding]
ik heb hem vanaf kleinere plaatjes moeten makenquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 14:26 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Waar kan ik een hele grote versie van dat plaatje vinden?
Wil m asl achtergrond.
Of gaat dat niet lukken?
n studentenvereniging in Sydney had ook n winkelwagentje vol lege flessen bier helemaal bovenin op de de grote boogbrug, in het bakje wat om het signaallicht staat, geplaatst!quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:19 schreef VerwerwiN het volgende:
nee neit van stundentenvereniging, daar zitten alleen maar nerds, dit is door een vet manse gast (erwin) gedaan.
je had er, toen ik er was, tours heen, waarbij je dus n gasmasker e.d. krijgt, en uiteraard de boottocht, ik had em niet genomen, ik kwam niet echt in de buurt...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:10 schreef Impry het volgende:
[..]
Er wordt om het uur een foto geplaatst, dus waarschijnlijk ook gemaakt. Als hij nou precies weet wanneer de foto gemaakt werd, had hij daarna een uur om dat beestje te plaatsen
En de plaatser zal daar niet in z'n korte broek + T-shirt gelopen hebben
Ja, dit topicquote:Op zondag 17 oktober 2004 13:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ken ik al.
Moet al ergens een topic over lopen.
En schijnt nog veel meer aan de hand te zijn dan alleen die Dino.
dat gele ding ?quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:37 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ja, dit topic
lichtvlek op webcam op white island (dino in krater)
En die lichtvlek was dus de weerspiegeling van het glas (van de behuizing voor de camera)
En:quote:It is (...) perhaps the most accessible (maritime volcano) on earth, attracting scientists and volcanologists worldwide as well as many tourists.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/White_Islandquote:(...) it is easily accessible by authorised tourist operators. Weather permitting a luxury motor launch leaves Whakatane daily for a six-hour day trip.
Ja. Dino.quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:43 schreef Luco het volgende:Voor die dino! Dat is toch de "hond" van de Flintstones?
quote:Op woensdag 7 november 2007 10:46 schreef Apekoek het volgende:
Even een tussenstand, de dino staat er nog steeds!
[ afbeelding ]
quote:# Q: Is there a dinosaur on White Island?
# A: Dino the dinosaur has been living on White Island since 2004, and is the unofficial mascot of the White Island volcano camera.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |