abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19324302
HI!
Ben weer terug uit Istanbul!
Istanbul is leuk en mooi. We hebben eigenlijk alle leuke en mooie dingen wel gezien. Topkaki paleis vond ik tegen vallen, maar dat had misschien te maken met de 3000 gillende scholieren die er rondliepen, de bizarre drukte bij de treasury (die we dus maar niet hebben gedaan) en het feit dat de Harem gesloten was wegens restauratie ofzo.
Gelukkig was de Aya Sofia wel helemaal geweldig, kon je de moskees niet vergelijken met die in Cassablanca en hebben we lekker rustig aan gedaan.
Hotel was uitstekend (www.hotelside.com) en zeer goed te betalen ($ 35 per nacht en een hele mooie schone badkamer! ), eten was goed te doen (we hebben vooral erg gelachen om het eten gister toen mijn vriendje dus jarig was en we als verrassing een enorme berg fruit kregen van de kok die net de cursus "creatief met fruit" had afgerond!
Corendon is ook best te doen, je moet er niet op letten dat de zwemvesten van Air Jamaica waren, maar het was goedkoop en daar ging het om.

Nu ben ik weer even een paar weken thuis gelukkig. Eindelijk. Kan ik weer een beetje thuis koken in plaats van steeds in een hotel rondhangen enzo!

Hoest hier, nog rellen gemist ofzo??
pi_19324864
Owja, Dino, hoe zit het met jouw aardbeien op 8 juni?? Zijn ze dan al rijp voor een ritje richting westen?
Mag op 7 en 8 juni weer eens richting het zuiden.
pi_19331265
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 22:00 schreef Liejannuh het volgende:
Owja, Dino, hoe zit het met jouw aardbeien op 8 juni?? Zijn ze dan al rijp voor een ritje richting westen?
Mag op 7 en 8 juni weer eens richting het zuiden.
Ze beginnen al een beetje rood te kleuren, dus ik denk dat dat wel gaat lukken

Verder baal ik als een stekker. Bij de installatie van een nieuwe harddisk zijn wat dingen fout gegaan, als gevolg waarvan de oude harddisk (kennelijk) ook gewist is. Ik heb dus de oude pentium 1 maar uit de kast getrokken, en daar schrijf ik dit op. En om het nog beter te maken: mijn besturingssysteem stond op de harde schijf, ik heb geen disk, dus als ik opnieuw zou willen installeren moet ik volgens mij naar de leverancier. En ik wil de harde schijf nog niet overschrijven, want er staat nog ergens data op, hoop ik.
Dus het is officieel: je bent een rund als je met pc's stunt! Ik wel tenminste
pi_19331306
Kijk, dat komt dan mooi uit. Dat van die aarbeien dan, niet die PC, dat klinkt namelijk niet zo goed. MIjn truc om een pc draaiende te houden: niet te veel installeren en niet klooien aan de instellingen!

Heeft je provider al geklaagd over je dataverkeer dino??
pi_19333737
Inmiddels ben ik alweer helemaal opgeknapt. Wond(je) geneest goed. Alles prima hier. Ik ben nu in Santiago de Compostela. Ik vind het er wel erg druk. Bovendien is het dit jaar het heilige jaar, dus zijn er extra veel pelgrims op weg.
Een van de redenen dat ik hier helemaal naartoe ben gereisd is dat ik er zelf wel eens over gedacht heb om in een maand de ´Camino´ vanaf de Franse grens te gaan lopen. Een paar nadelen zie ik al: het is op weg heel druk. Mensen schijnen om vier uur ´s-ochtends op te staan om nog een overnachtingsplek te vinden rond het middaguur. Dus als ik ga zou ik dan weer een tent mee willen nemen. Dus: of het wandelen van die route nou echt leuk is, ik weet het niet.
Na wat onweer gisteren is het weer hier overigens weer prima vandaag.
  maandag 24 mei 2004 @ 15:51:39 #6
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19365109
Owwww.... dáár wassie!
Hominess Travel lounge 28

Uit dat topic dus:

Anyway: Case... que pena, probrecito!
Hopelijk laat je er de rest van je vakantie niet door verpesten. Leuk dat je naar Paco de Lucia gaat, ik heb laatst in Spanje zo'n illegale cd gekocht van hem. Kende het daarvoor niet, maar vond het erg cool!

Liejannuh... Topkapi viel tegen
Ga je schamen, jij blasé reizigerstertje!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 24 mei 2004 @ 15:54:49 #7
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19365180
By the way Liejannuh... Ik heb eindelijk mijn nieuwe fiets gekocht!
Nou ja, wel tweedehands dus, maar hij is heel mooi vergeleken met mijn oorverdovende studentenbrikkie van eerst. Ik ben nu echt een burger, heb zelfs al naar fietstassen staan kijken!
En ben gisteren heel sportief helemaal naar Den Haag gefietst

Ik heb ook belachelijk veel geld uitgegeven aan de kapper, maar ik ga terug, want je ziet niets...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_19365599
quote:
Op maandag 24 mei 2004 15:54 schreef Hik het volgende:

Ik heb ook belachelijk veel geld uitgegeven aan de kapper, maar ik ga terug, want je ziet niets...
Hoe bedoel je, je ziet niks? Je ziet niet dat er iets aan gedaan is of zit al je haar voor je ogen zodat je niks ziet?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_19367746
Ik ben er weer!
pi_19368268
quote:
Op maandag 24 mei 2004 15:51 schreef Hik het volgende:
Anyway: Case... que pena, probrecito!
Hopelijk laat je er de rest van je vakantie niet door verpesten. Leuk dat je naar Paco de Lucia gaat, ik heb laatst in Spanje zo'n illegale cd gekocht van hem. Kende het daarvoor niet, maar vond het erg cool!
Rest van de vakantie is zeker niet verpest. Het concert van Paco de Lucia was echt mooi om te horen. Veel Spanjaarden in de zaal die alleen maar olé olé zaten te roepen, zodat je eigenlijk de mooiste momenten niet kon horen.
Nu ben ik weer in Valladolid. Morgen en overmorgen wil ik richting de Sierra de Gredos, teneinde op de laatste dagen van mijn vakantie nog even van de spaanse ¨naturaleza¨ te genieten.
En dan is het alweer snel donderdag... wat is twee weken vakantie toch kort. Volgende keer toch weer beter aanpakken.
Momenteel rotweer in Valladolid overigens: moest net al 2x schuilen voor een behoorlijke stortbui.
  maandag 24 mei 2004 @ 19:55:11 #11
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19371797
quote:
Op maandag 24 mei 2004 15:51 schreef Hik het volgende:
Liejannuh... Topkapi viel tegen
Ga je schamen, jij blasé reizigerstertje!

Jamaar.... het kwam gewoon door die 3000 gillende en duwende scholieren!! En het was echt veeeeel te druk bij de treasury en de Harem was gewoon dicht. Terwijl ik me nou net zo had vereugd op de harem!
Als ik niet eens meer normaal kan lopen en alleen maar geschreeuw om me heen hoor, dan vind ik eigenlijk niets meer leuk. Dan is zelfs appeltaart bij Dudok niet boeiend meer en dat wil wel wat zeggen!
  maandag 24 mei 2004 @ 19:57:13 #12
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19371864
Owja, Hik, goed dat je een fatsoenlijke fiets hebt gekocht!
Ik heb een tijdje terug een topic geopend over fietstassen in Lifestyle, moet je maar ff op zoeken. Heb zelf een tas van Cordo gekocht, beetje sportief modelletje en makkelijk mee te nemen.

Welkom terug K_man, was het leuk in Parijs? Hoe was je bezichtiging van dat huis waar je het over had??

Veel plezier nog de laatse dagen Case!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 09:55:31 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19384695
quote:
Op maandag 24 mei 2004 19:55 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Jamaar.... het kwam gewoon door die 3000 gillende en duwende scholieren!! En het was echt veeeeel te druk bij de treasury en de Harem was gewoon dicht. Terwijl ik me nou net zo had vereugd op de harem!
Wordt ook tijd voor zo'n systeem als bij het Alhambra dus (vooraf reserveren)... Is wel een beetje gedoe, maar ik vond het zó heerlijk om daar relatief rustig rond te kunnen lopen!

Goede fietstastip.... tnx!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 21:48:43 #14
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19405153
Beter reserveren dan die immense drukte!
En die fietstas die ik dus heb, die is niet eens lomp!

Vandaag ben ik 2 keer uit eten geweest, is dat heel erg?? Vanmiddag lunch met de collega's van de afdeling, we waren om kwart over 2 terug, en vanavond hapje eten met wat andere collega's die gingen bowlen. Maar dankzij dat fietsongeluk van 4,5 maanden geleden, vind ik dat ik nog niet kan bowlen omdat dat pijn doet en ben ik voor het bowlen lekker nog inhet zonnetje naar huis gefietst!
  woensdag 26 mei 2004 @ 15:40:58 #15
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19422113
Zo... net even een groep Oekraïners rondgeleidt hier. Vorige week zuid-koreanen en twee weken daarvoor Arubanen... En we worden overal uitgenodigd!
Jammer alleen dat je iets meer dan dat nodig hebt om daadwerkelijk te mogen van de baas...

Ik ga nog even wat afronden en dan ga ik op huis aan... Mijn weekend begint alweer, want morgen ga ik iemand van het vliegtuig halen...
Brrrr....
*Zenuwen*
maar ook leuk

wah!
pi_19423636
quote:
Op maandag 24 mei 2004 19:57 schreef Liejannuh het volgende:
Welkom terug K_man, was het leuk in Parijs? Hoe was je bezichtiging van dat huis waar je het over had??
Parijs is altijd leuk.

Ik heb hier iets gepost wat je als verslagje op zou kunnen vatten: Parijs 2003/2004...hoe duur/tips etc?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2004 16:27:48 ]
pi_19446114
Goh, zat ik gisteravond te dineren aan het tafeltje naast dat van Paul Witteman.
pi_19454446
Oew! Dat is wel leuk!
Ik moet volgende week vrijdag ineens naar Maastricht, ipv de week erop op dinsdag. Soms word ik een beetje simpel hoor!
Gelukkig zijn de aardbeien van Dino dan ook wel eetbaar, dus dat scheelt al!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 18:18:12 #19
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19478052
HI!
Was ze weer!
Ik heb een dilemma. Heb een enorme berg met vakantiedagen, maar weet niet waar ik heen wil! Moet ik naar Peru en Boliva? Of moet ik naar Mexico en Guatamala?? Of is het tijd voor India, of voor Zuidelijk Afrika?? Ik moet wel echt op vakantie, want ik heb nog meer dan 40 dagen staan op dit moment en die moeten natuurlijk wel op!
Soms is het allemaal best ingewikkeld!

Owja, andere optie was opgeven voor de nieuwe variant van Peking Express. Wie gaat er mee??
pi_19478277
Tsjeee, wat een dilemma's allemaal......
pi_19482899
Zo, weer thuis, vanochtend hechtingen verwijderd.
Er staan wat fotos op: http://www.home.zonnet.nl/chnieuwstad/Spanje/Thumbnails.html
pi_19489063
Heb je het naar je zin gehad Case_??
En heb je de astronaut nog gevonden op de kerk in Salamanca??
pi_19492504
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 18:18 schreef Liejannuh het volgende:
Owja, andere optie was opgeven voor de nieuwe variant van Peking Express. Wie gaat er mee??
Volgens mij heeft Hik wel zin om mee te gaan.
pi_19499677
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 13:39 schreef Lucille het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Hik wel zin om mee te gaan.
* k_man ook.
  zondag 30 mei 2004 @ 10:46:50 #25
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
  zondag 30 mei 2004 @ 13:01:18 #26
23152 Lucille
Smartass
pi_19510583
Ja doen
  zondag 30 mei 2004 @ 13:28:28 #27
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19511089
Leuk! Dan gaan jullie zeker winnen! Wel 'vergeten' te zeggen dat je reiservaring hebt natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 30 mei 2004 @ 15:35:07 #28
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19513627
Hahaha, dat lijkt me wel een goede!
Reiservaring: Praktisch geen. Ben tot mn 24e jaarlijks met mijn ouders meegeweest naar de camping en pas daarna durfde ik het aan om een weekendje te gaan kamperen in Belgie.
Zoiets?
pi_19513973
Mag ik eerlijk bekennen dat ik dat hele programma nog nooit gezien heb?

Vanavond Nederland 3, 23.27-0.07, VPRO: On the edge of the wordl.
7-delige serie alternatieve reisprogramma's. De Denen Thomas en Mikael trekken erop uit met de digitale camera. Afl. 1: Nieuw Guinea.

Alsdus de VPRO-gids

Ook nog nooit gezien, maar klinkt wel leuk
  zondag 30 mei 2004 @ 16:09:24 #30
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19514294
Dino!! Jij cultuurbarbaar!!!
Dat VPRO programma klinkt wel leuk, alleen een beetje een rottijdstip!
Nouja, misschien blijf ik er wel wakker voor!
  zondag 30 mei 2004 @ 16:24:39 #31
23152 Lucille
Smartass
pi_19514596
Vanavond op NET5, 20:30-21:40 Making of Peking Express

In deze speciale aflevering een kijkje achter de schermen van dit unieke programma. Want niet alleen de deelnemers kwamen tijdens de opnames voor de nodige ontberingen te staan. Ook het productieteam had het geregeld zwaar te verduren.
pi_19514754
Zoals de vier peperdure terreinwagens die bij een grens in beslag werden genomen, en nu door de geheime dienst van één of ander obscuur ex-sovjet staatje gebruikt worden

For the record. Idols had ik ook nog nooit gezien, tot de meeting bij Lucille
  zondag 30 mei 2004 @ 17:44:13 #33
23152 Lucille
Smartass
pi_19516463
quote:
Op zondag 30 mei 2004 16:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
For the record. Idols had ik ook nog nooit gezien, tot de meeting bij Lucille
Ik ook niet
pi_19526562
quote:
Op zondag 30 mei 2004 10:46 schreef Liejannuh het volgende:
Zullen we ons opgeven??
Deal!
pi_19526683
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Vanavond Nederland 3, 23.27-0.07, VPRO: On the edge of the wordl.
7-delige serie alternatieve reisprogramma's. De Denen Thomas en Mikael trekken erop uit met de digitale camera. Afl. 1: Nieuw Guinea.
Net gezien en: mijn hemel, waar zijn ze aan begonnen.

In deze eerste aflevering zijn ze de jungle ingetrokken met zeven dragers en een gids die nog nooit in dit gebied geweest is. Ze gaan naar een gebied waar nog steeds praktiserende kannibalen wonen die nog nooit een blanke hebben gezien.

De aflevering eindigde toen vijf van de dragers gevlucht bleken te zijn, omdat ze het niet verder aandurfden. Met de tenten. En met het grootste deel van het eten.

Fascinerend om te zien, maar niet aan te raden. In een vooruitblik op de volgende aflevering zag je één van de twee vertellen, kennelijk in een kannibalendorpje, dat-ie nog nooit in z'n leven zo bang was geweest en er alles wat ie had voor over zou hebben als ze 'm zouden laten gaan. Gezellig!
  maandag 31 mei 2004 @ 11:32:50 #36
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19530901
Een gids die er nog nooit geweest is? Dat is echt stom als je de jungle in gaat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_19534151
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 09:32 schreef Liejannuh het volgende:
Heb je het naar je zin gehad Case_??
En heb je de astronaut nog gevonden op de kerk in Salamanca??
Jazeker heb ik het naar mijn zin gehad. Ik kijk terug op een geslaagde vakantie. Morgen weer werken...
En die astrounaut heb ik gezien. En de kikker trouwens ook. Allemaal grappige dingen.
pi_19538796
quote:
Op maandag 31 mei 2004 11:32 schreef YPPY het volgende:
Een gids die er nog nooit geweest is? Dat is echt stom als je de jungle in gaat.
Mja, maar het gebied is zo onbekend dat er uberhaupt geen gids was te vinden die er geweest was. Er was er wel eentje die dat beweerde, maar die bleek te liegen.
  maandag 31 mei 2004 @ 17:15:32 #39
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19539141
Wordt het programma nog herhaald ook toevallig??
Ik heb het gister niet gezien!
  maandag 31 mei 2004 @ 17:20:39 #40
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19539297
Ze willen trouwens maar 3 dingen weten van Peking Express:
* Wat is de naam van de persoon met wie je een duo wilt vormen?
* Wat is jullie relatie tot elkaar?
* Waarom moeten we jullie, volgens jou, als duo meenemen op dit avontuur?

Nou, die eerste 2 is niet zo moeilijk, maar verzin eens wat leuks voor die laatste??
pi_19539576
Ehm... KIOT.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2004 17:29:52 ]
  maandag 31 mei 2004 @ 17:47:33 #42
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19540057
Jullie zijn twee totaal verschillende personen hebben jullie gemerkt hier (beetje overdrijven natuurlijk), ook irl bleek dat jullie weinig overeenkomsten hebben. Dat is jullie kracht, jullie vullen elkaar erg goed aan. Wat de een niet weet of kan, doet de ander wel. Zoiets? Jullie verschillende persoonlijkheden kunnen botsen, wat goed is voor de kijkcijfers.
*OUD heilige*
pi_19540094
k_man als een publiekstrekker voor het volgend seizoen, ik zie het wel zitten.
pi_19552684
En toen was het 1 juni...

Hoi allemaal
Ik ga jullie weer een paar daagjes vervelen

En als ik uitgeslapen ben alles weer lekker bijlezen... heb weer heel wat gemist zie ik wel... K_Man in Parijs, Liejannuh in Istanbul en Rome (bedankt voor de tips, heb er erg veel aan ), BHFH een nieuwe job in Belgie, Hik een nieuwe lover? Ik ben gisteren laat thuisgekomen en heb vandaag héérlijk de hele dag in bed gelegen, en vanavond kwam een paar uurtjes langs en hebben we lekker gewandeld in de Drunense duinen. Ik zit tijdelijk in de kamer van mijn beste vriendinnetje en heb een boek van 600 blz gevonden dat ik van plan ben om deze week helemaal uit te lezen.... Mmmmmm En nu slapen
  dinsdag 1 juni 2004 @ 07:34:33 #45
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19553867
Succes met bijslapen Vogue!

Ik begin hier een lichtelijk ochtendhumeur te ontwikkelen!
Had mn pasje niet bij me en dus kan ik dan het gebouw niet in. Gelukkig kon ik wel de fietsenkelder in, want er reed iemand vlak voor me. Alleen wilde de portier de deur naar het gebouw in de fietsenkelder niet open doen voor me en moest ik omlopen. Regels zijn regels.
Nu kan ik best tegen regels, maar niet als iedereen vand e bewaking me zo ongeveer kent (ben EHBO'er hier) en ook niet om kwart over 7 's ochtends!!!!!!!
Het heeft me ongeveer 10 minuten gekost om binnen te komen. Daar word je toch niet vrolijk van, zo 's ochtends vroeg?????
Dus nu ga ik lekker met mn deur dicht zitten allemaal dingen doen ofzo. Weet alleen nog niet wat!
pi_19561729
Wat een zielig verhaal Liejannuh.
Beetje stom dat ze je wel kennen en toch niet doorlaten.

Oh ja, straks gaan we door de magische grens van 100.000 posts in TRV.
We zijn volwassen geworden vandaag.
pi_19565803
quote:
Op maandag 31 mei 2004 17:48 schreef Lucille het volgende:
k_man als een publiekstrekker voor het volgend seizoen, ik zie het wel zitten.
De nieuwe Reinier.
pi_19565830
quote:
Op maandag 31 mei 2004 17:47 schreef YPPY het volgende:
Jullie zijn twee totaal verschillende personen hebben jullie gemerkt hier (beetje overdrijven natuurlijk), ook irl bleek dat jullie weinig overeenkomsten hebben. Dat is jullie kracht, jullie vullen elkaar erg goed aan. Wat de een niet weet of kan, doet de ander wel. Zoiets? Jullie verschillende persoonlijkheden kunnen botsen, wat goed is voor de kijkcijfers.
Jah, klinkt best OK. Alleen zijn we wel zo verschillend?
pi_19566095
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 17:10 schreef k_man het volgende:

[..]

De nieuwe Reinier.
Pcies
pi_19566587
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 17:12 schreef k_man het volgende:

[..]

In veel opzichten wel denk ik. Hmm, altijd lastig om dan precies aan te geven wat dan de verschillen zijn.
Ik denk dat Liejannuh eerder zou overleggen om beslissingen te nemen (en dus met een opsomming van mogelijkheden komt), terwijl jij denk ik meteen met de argumenten komt waarom een bepaalde beslissing moet worden genomen. Niet dat de een beter of slechter is, maar tis een andere manier van benaderen.
Liejannuh is ook een stuk expressiever. En hoewel ik het mis kan hebben denk ik ook dat jij meer waarde hecht tijdens het reizen aan comfort, vooral qua slaapgelegenheid/onderdak.
Overeenkomsten zijn er natuurlijk ook (het reizen an sich natuurlijk en de behoefte om naar gebieden te gaan die nog niet platgetreden zijn).
  FOK!fotograaf dinsdag 1 juni 2004 @ 18:59:06 #51
73911 ultra_ivo
pi_19568319
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:45 schreef case_ het volgende:
Inmiddels ben ik alweer helemaal opgeknapt. Wond(je) geneest goed. Alles prima hier. Ik ben nu in Santiago de Compostela. Ik vind het er wel erg druk. Bovendien is het dit jaar het heilige jaar, dus zijn er extra veel pelgrims op weg.
Een van de redenen dat ik hier helemaal naartoe ben gereisd is dat ik er zelf wel eens over gedacht heb om in een maand de ´Camino´ vanaf de Franse grens te gaan lopen. Een paar nadelen zie ik al: het is op weg heel druk. Mensen schijnen om vier uur ´s-ochtends op te staan om nog een overnachtingsplek te vinden rond het middaguur. Dus als ik ga zou ik dan weer een tent mee willen nemen. Dus: of het wandelen van die route nou echt leuk is, ik weet het niet.
Na wat onweer gisteren is het weer hier overigens weer prima vandaag.
Ik ben net terug van een weekje fietsen door Baskenland (en wat omliggende gebieden). De camino regelmatig gekruisd. Dat lijkt me echt niks. Een platgetreden pad waar je om de paar minuten een wandelaar voorbij ziet komen. Nu kan wandelen heel leuk zijn (zeker met rugzak & tent), maar niet daar. Je moet ook nog wat eenzaamheid hebben. Dat betreft tenminste de hoofdroute. De kustroute is veel rustiger. En dan zijn er nog wat Baskische routes. Die zijn veel minder druk. In een kustdorpje kwam ik nog een Duitse tegen die van de hoofdroute weggevlucht was vanwege het enorme aantal wandelaars.
Voor de rest kan ik Baskenland echt aanraden. Bilbao vond ik vooral heel gezellig en mooi, zelfs een deel van de moderne architectuur kon ik daar wel waarderen. Alleen is het fietsen uit de steden een ramp. Borden en bewoners wijzen je altijd richting autowegen

Ivo
  dinsdag 1 juni 2004 @ 19:44:34 #52
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19569594
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 17:12 schreef k_man het volgende:

[..]

Tuurlijk, gewoon allemaal verschillen overdrijven.
man - vrouw
allebei uit de andere kant van het land
jij bent meer ongezouten met je mening en recht voor z'n raap, terwijl Liejannuh wat meer in het midden probeert te zitten en zal overleggen
jij zit in de bouwkundige wereld, terwijl Liejannuh van de scouting is
jij slaapt eerder in een 5 sterrenhotel, terwijl Liejannuh het liefste een oude jeugdherberg zoekt
jij gaat eerder georganiseerd op reis, terwijl Liejannuh het zelf uitzoekt

Nog meer verschillen?

*OUD heilige*
pi_19570757
We zijn door de 100.000 posts heen.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 20:46:42 #54
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19571595
Ik zie wat interessante verschillen voorbij komen!
Denk wel dat het een beetje klopt, maar dat is altijd erg moeilijk in te schatten. Ik kan eigenlijk altijd wel slapen en dat is wel heel prettig. En comfort boeit me ook niet echt, als het maar niet al te ranzig is! En voor hele ranzige toko's heb ik altijd mijn eigen lakenzak bij me!

Maar ik zal het formulier invullen en naar je doormailen K_man! Schrijven we ons gewoon in!

Owja, Lucille, ik ben trots op travel! Gewoon 100.000 inhoudelijke posts!! Echt goed man!

En ik ben nog steeds boos op de man van de bewaking. Wat het wel een stuk minder erg maakte was dat ik dus nog een hele berg collega's heb die deze specifieke man van de bewaking ook een sukkel vinden. Dus ik sta niet alleen!
pi_19580493
Het regende vanochtend en ik had geen zin om de auto te pakken, maar gelukkig heb ik een goede regenjas en had ik geen natte kont! De rest was wel doorweekt, maar dat is een ander verhaal!

Hoe zou het zijn met Hik dr date??? Ben wel benieuwd hoor!
pi_19589278
We horen weinig van haar, dus ik neem aan dat het wel goed gaat.
pi_19589287
En nee we zijn niet nieuwsgierig
pi_19592757
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 20:46 schreef Liejannuh het volgende:
Maar ik zal het formulier invullen en naar je doormailen K_man! Schrijven we ons gewoon in!
Kewl.

We zien wel waar het schip strandt. wellicht pas in Peking.
pi_19592808
Ja, daar zat ik nou ook net aan te denken, Hik en haar date

De info voor Rome, Vaticaanstad en Assisi heb ik inmiddels bij elkaar. Nog iemand specifieke info over Cannes, Nice en Lyon en omgeving? (de globale dingen als het filmfestival e.d. heb ik, maar zijn er bijzondere zaken daar waar je op moet letten? Legendes, aparte feestdagen, typische gerechten, etc)
pi_19592883
Lyon: mooi TGV-station
Vlakbij Nice heeft Le Corbusier een vakantiehuisje ontworpen.

Maar ja, dat is voor achitectuur-freaks.
pi_19592931
Le Corbusier Ik merk het al, ik ben geen architectuur-freak
pi_19592942
Ach, het is maar de bekendste architect ooit...
pi_19602066
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 17:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Kewl.

We zien wel waar het schip strandt. wellicht pas in Peking.
Had ik al gezegd dat ik iets heb tegen China? En dat de Peking express niet naar Peking gaat deze keer? Maar ik ga invullen!

Ik moet morgen naar de tandarts, eens informeren wat een paar kronen gaan kosten!
pi_19602240
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 22:42 schreef Liejannuh het volgende:

Ik moet morgen naar de tandarts, eens informeren wat een paar kronen gaan kosten!
Je weet dat een tandarts een tovenaar is die door zilver in je mond te stoppen, goud uit je zakken haalt? Ik was circa 200 euro kwijt voor twee gaatjes, wat tandsteen en een kennismakingsconsult + foto.

Le Corbusier ontwierp trouwens ook mijn favoriete chaisse lounge: de LC4
pi_19602413
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 22:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Je weet dat een tandarts een tovenaar is die door zilver in je mond te stoppen, goud uit je zakken haalt? Ik was circa 200 euro kwijt voor twee gaatjes, wat tandsteen en een kennismakingsconsult + foto.
Het is een kunst op zich! Ik heb nooit gaatjes, maar mijn voortanden worden wel steeds lelijker en daar ga ik me steeds meer aan ergeren. Dus moeten er maar kronen op. En dan kost dat maar wat. So be it. Als ik maar wel kan lachen!
pi_19602966
Zow! Peking Express formulier naar K_man verstuurd!
(en Yppy, Lucille en Dino! Verzinnen jullie ook nog wat voor ons?? )
  donderdag 3 juni 2004 @ 09:27:14 #67
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19608672
Jullie hebben een mailtje terug. Spannend!
*OUD heilige*
pi_19608947
Een kroon kost ongeveer 400 euro
pi_19618638
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 23:08 schreef Liejannuh het volgende:
Zow! Peking Express formulier naar K_man verstuurd!
(en Yppy, Lucille en Dino! Verzinnen jullie ook nog wat voor ons?? )
totally and so done!

Heb vandaag helpen verhuizen naar hun gloednieuwe zelfgebouwde huis.
En ik moet hoognodig eens gaan lobbyen voor een klus. Maar dat zeg ik al weken
En 2 spindels van 100 cdr's om vol te branden met bootlegs helpen niet.....

Van het weekend mooi weer!
Misschien gaan we wel naar Insel Hombroich

Hoe was het eigenlijk ook alweer met het TRV-uitstapje?
  donderdag 3 juni 2004 @ 17:10:23 #70
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19619802
Hoi!

Beetje drukke week gehad dus nog geen kans gehad om te vertellen dat mijn lang-weekend zéér geslaagd was! Een dagje Delft, een dagje Rotterdam, een dagje Amsterdam en een paar uur in de regen staan bij Dunya ( ... was toen iets minder wel! ) . Verder lekker uit eten (natuurlijk bij Kantjil) en veel wijn gedronken en gekletst....

Enneh... de volgende trip naar Andalucia is alweer geboekt! Ik ga eind juli weer die kant op!

Overigens was Rotterdam wel de leukste dag waarschijnlijk. We zijn naar Booymans geweest, maar kwamen daar heel laat binnen... Er was wel een hele leuke tentoonstelling met allemaal omgevingsobjecten waar je ín kon (beetje lastig uitleggen ), maar we konden maar een kwartier blijven want het museum ging dicht! Toen hebben we om hen te straffen de receptie gecrashed en hebben we héél veel gratis hapjes en rose-tjes genuttigt
Hoe maak je van je spaanse vriendje zo snel mogelijk een Hollander!
  donderdag 3 juni 2004 @ 17:11:52 #71
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19619853
Overigens zat ik net even te kijken op die low-cost sites en ik krijg helemaal de kriebels... Moskou voor 200 euro, Istanbul voor 150... Hmmmm...

Ok ok ok... eerst weer Andalucia!
pi_19624565
Hmmm wil op vakantie....*bah* lange zomer..... pas de laatste week van oktober vakantie...

Dat wordt een weekendje weg in de zomer anders trek ik het niet.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_19625157
Wat leuk Hik! Volgens mij doe je het er wel om hoor: spaanstalige vriendjes ver weg enzo!

En Lucille, het worden 2 kronen, mijn tandarts had het over 430 euro stuk!
Nouja, heb net een enorme declaratie ingeleverd, dus ik overleef het vast wel!

Morgen dagje Maastricht voor mn werk en ik ga vanavond nog even de adviezen van Yppy, Lucille en Dino verwerken in het Peking Express verhaal!
Komt vast goed!
  vrijdag 4 juni 2004 @ 11:09:51 #74
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19634451
Dat is een hoop geld!

Vanochtend had ik een sollicitatie gesprek. Er waren 37 reacties, 8 daarvan mocht op gesprek. Waaronder ik dus. Toen ik terugliep naar de auto bedacht ik me dat het veel te heftig en te zwaar voor me is waarschijnlijk. Ik ga dus weer verder zoeken.

Een weekendje weg kan toch gewoon Joene? Dat is net een mini-vakantie. Over vakantie gesproken, er is veel leuks in Zweden!
*OUD heilige*
pi_19635061
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:09 schreef YPPY het volgende:

Een weekendje weg kan toch gewoon Joene? Dat is net een mini-vakantie. Over vakantie gesproken, er is veel leuks in Zweden!
Jahoor weekendje weg kan wel ja , er moet alleen enorm gepland worden daar hilde op zaterdag,
werkt bij de leen bakker.

en die haar zomervakantie loopt in een periode dat ik geen vrij kan krijgen ofwel standby ben
dus dat wordt nog even een uitzoekwerkje
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_19636766
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 22:42 schreef Liejannuh het volgende:
Had ik al gezegd dat ik iets heb tegen China? En dat de Peking express niet naar Peking gaat deze keer? Maar ik ga invullen!
Ehm, nee... vertel eens.

Ik moet me nog in het formulier gaan verdiepen. Gisteren helemaal niet op internet gekeken.

Van de week nog een sollicitatiegesprek gehad in Amersfoort. Op een industrieterrein en niet per OV bereikbaar, dus dan maar met de fiets. Maar als je naar de andere kant van de stad moet, veertig minuten fietsen tegen de wind in, in de plenzende regen kom je niet echt representatief aan...

En ik ben afgewezen bij BuZa. Ze hadden 245 reacties gehad en ik ben al meteen op basis van mn brief afgewezen. Kut.
pi_19637388
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 21:27 schreef Liejannuh het volgende:
En Lucille, het worden 2 kronen, mijn tandarts had het over 430 euro stuk!
Nouja, heb net een enorme declaratie ingeleverd, dus ik overleef het vast wel!
Oh ja, voor kronen willen de meeste verzekeringsmaatschappijen van te voren weten dat je dit van plan bent. Toen ik ooit een kroon nodig had toen had ik dat niet van te voren gemeld en de verzekering deed er toen erg moeilijk over. Uiteindelijk hebben ze wel betaald, maar het kostte een hoop brieven schrijven en zo.
Mijn schatting van de prijs was dus in de juiste richting.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 13:32:00 #78
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19637951
Waarop heb je gesolliciteerd bij BuZa, k_man?

Grappig dat jullie mee gaan doen!
Ik zou het feit dat je elkaar kent via internet vooral vertellen... dat blijven mensen fascinerend vinden!
Weet wel waar PE deze keer heen gaat, als het niet naar Peking is?
pi_19638023
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 13:32 schreef Hik het volgende:
Waarop heb je gesolliciteerd bij BuZa, k_man?
"junior projectmanager huisvesting buitenland"

Dan hou je je dus bezig met de bouw van ambassades, consulaten, ambtswoningen e.d. En reis je bijzonder veel. Het had zo mooi kunnen zijn...
pi_19638218
Trouwens, Hik... nog tips voor Londen?

Ik kwam erachter dat er een grote Edward Hopper tentoonstelling loopt in de Tate Modern en de NS heeft een leuke aanbieding (transport en drie nachten, vier sterren voor 189 euro (plus eenpersoonstoeslag)).
  vrijdag 4 juni 2004 @ 13:55:11 #81
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19638459
Ik vond het House of Commons erg leuk! (wel lang wachten voor je naar binnen mag alleen... )
En heb héél veel goede sushi gegeten in van die conveyor-belt tentjes
Oeh, en de Borough-market was súper! Ontzettend lekkere dingen verkopen ze daar (marmelades, chutneys, vis, olijven, kaas....) en je mag overal van proeven! Niet eten vantevoren!
pi_19638514
En qua cultuur?

Kunst, musea, architectuur e.d. dus.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 14:14:09 #83
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19638930
Ik was voor het eerst in het British museum. Is erg indrukwekkend qua gebouw en opstellingen. Collectie natuurlijk ook, maar ik kom er maar niet overheen dat ze daarvoor half Egypte hebben moeten leegsleuren. Behoorlijk walgelijk, maar das mijn mening.

Natural History Museum is ook een geweldig gebouw met hier en daar leuke opstellingen. Wel een keuze maken, want het is té groot!

Wilde ook nog naar Tate modern, maar dat kwam er niet meer van. En naar de BBC, maar kwam er niet helemaal uit hoe en vooral: wáár

Ben bij eerdere bezoekjes in het Science museum geweest (erg leuk, zoiets als NEMO in Adam), in het filmmuseum (leueke stukjes, maar soms een beetje vergane glorie) en het design museum (hadden toen een leuke expositie, maar herinner me er verder weinig spannends van).
pi_19657882
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 12:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Ehm, nee... vertel eens.

Ik moet me nog in het formulier gaan verdiepen. Gisteren helemaal niet op internet gekeken.
Ik heb nogal problemen met rochelende mensen. Kan ik errug slecht tegen. Maar daarom misschien een extra uitdaging als ze naar China gaan!
Maar ik zal het formulier nog even aanvullen!
quote:
Van de week nog een sollicitatiegesprek gehad in Amersfoort. Op een industrieterrein en niet per OV bereikbaar, dus dan maar met de fiets. Maar als je naar de andere kant van de stad moet, veertig minuten fietsen tegen de wind in, in de plenzende regen kom je niet echt representatief aan...

En ik ben afgewezen bij BuZa. Ze hadden 245 reacties gehad en ik ben al meteen op basis van mn brief afgewezen. Kut. :')
Hoe ging je gesprek>? Ondanks dat je helemaal verregend was??
Wel jammer dat je bent afgewezen bij BuZa! Schiet niet echt op zo!
pi_19659427
* Liejannuh geniet nu van verse aardbeien uit de tuin van Dino op een boterhammetje!
  zaterdag 5 juni 2004 @ 12:17:28 #86
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19659533
Dat klinkt goed!

Ik heb geen tijd om buiten te zitten, we zijn aan het inpakken en nog wat aan het lezen. Over 24 uur zitten we in Duitsland.
*OUD heilige*
pi_19660045
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 09:57 schreef Liejannuh het volgende:
Hoe ging je gesprek>? Ondanks dat je helemaal verregend was??
Niet zo best geloof ik. Had het idee dat mijn gesprekspartner er na twee minuten al geen zin meer in had en echt bezig was z'n tijd uit te zitten.

Je hebt mail trouwens.

Ik heb al voor de spiegel geoefend. Met gebalde vuistjes en bezeten blik in de ogen: "Driiiiiiiiiiive klootzak!!!"
pi_19660095
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 12:17 schreef YPPY het volgende:
Dat klinkt goed!

Ik heb geen tijd om buiten te zitten, we zijn aan het inpakken en nog wat aan het lezen. Over 24 uur zitten we in Duitsland.
je gaat al snel op vakantie ?
  zaterdag 5 juni 2004 @ 12:58:20 #89
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19660202
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 12:50 schreef k_man het volgende:
Ik heb al voor de spiegel geoefend. Met gebalde vuistjes en bezeten blik in de ogen: "Driiiiiiiiiiive klootzak!!!"
Dat zou wel prachtige tv zijn. Ik hoop dat het gaat lukken.
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 12:53 schreef Joene het volgende:

[..]

je gaat al snel op vakantie ?
Morgenochtend al.
*OUD heilige*
pi_19660410
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 12:58 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dat zou wel prachtige tv zijn. Ik hoop dat het gaat lukken.
[..]

Morgenochtend al.
Heel Veel Plezier enzo
pi_19679035
Goedenochtend.

Ze hadden een zonnetje beloofd
  zondag 6 juni 2004 @ 13:21:57 #93
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19681577
De zon schijnt hier gewoon hoor!
  zondag 6 juni 2004 @ 17:40:02 #94
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_19686617
Volgens het KNMI wordt het dinsdag 28 graden...moet voor de meeste van ons eindelijk een aangename temperatuur zijn.

Jammer dat ik moet werken
Explore the World
pi_19692663
quote:
Op zondag 6 juni 2004 17:40 schreef bluesparkle het volgende:
Volgens het KNMI wordt het dinsdag 28 graden...moet voor de meeste van ons eindelijk een aangename temperatuur zijn.

Jammer dat ik moet werken
M'n hangmatje hangt al

Een Angkor Sunset met een rietje, en ik kom de dag wel door
  zondag 6 juni 2004 @ 22:19:20 #96
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19692710
Ik krijg bijna medelijden met je Dino!
Ik denk dat ik dan maar eens dagelijks lekker vroeg naar huis ga fietsen in het zonnetje!

Zouden ze dit leuk vinden bij PE??

-- knip -- Als je het verhaal wilt lezen, dan mag je mailen! We willen natuurlijk niet dat de concurrentie dit verhaal leest! -- knip --

[ Bericht 31% gewijzigd door Liejannuh op 07-06-2004 00:17:11 ]
pi_19692763
Inlijsten en opsturen
  zondag 6 juni 2004 @ 22:21:49 #98
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19692771
We moeten nog ff een fotosessie doen!
  maandag 7 juni 2004 @ 20:51:14 #99
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19711644
Zeg, heeft iedereen hier vandaag alleen maar in de zon gezeten ofzo?!
pi_19711734
*vreselijk benauwde dag , enorm last van hooikoorts halve dag lopen niezen, naar dokter geweest voor extra medicijnen en andere neusspray... damn wat een kut dag.
  maandag 7 juni 2004 @ 20:55:44 #101
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19711773
Oew, dat is niet mooi Joene!
En dan heb je zeker ook nog de hele dag binnen gezeten??
pi_19712085
quote:
Op maandag 7 juni 2004 20:55 schreef Liejannuh het volgende:
Oew, dat is niet mooi Joene!
En dan heb je zeker ook nog de hele dag binnen gezeten??
Ik ben vanmiddag rond 14 uur met mn bootje het wad opgegaan om zo min mogelijk tussen gras / huisstofmijt enz te zitten en wel lekker buiten te zijn
op het water ging het redelijk ...
pi_19713395
quote:
Op maandag 7 juni 2004 20:51 schreef Liejannuh het volgende:
Ja! Ik heb alleen wat rondegelummeld vandaag. Autoradiootje ingebouwd, beetje geshopt, enz.
Ik was nl. een dag eerder terug van een beoogd lang weekend Luxemburg, waar ik me had voorgenomen om voor de tweede keer een tweedaagse wandeltocht uit te gaan lopen. Maar dat is helaas niet gelukt. Dag 1 ging lekker, maar vanwege gezeur van spieren aan mijn linkerbeen heb ik besloten om gisteren niet te gaan wandelen. Dus ben ik gisteren in plaats van vandaag al uit Diekirch naar huis getravelled, met als voordeel dat ik vandaag een dagje kon lummellen, omdat ik toch al vrij had opgenomen.
  maandag 7 juni 2004 @ 21:57:48 #104
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19713730
Ah, en je collega's maar aan mij vragen waarom ik niet aan het lopen was!
Lekker vaag gedoe allemaal!

Zie je Nijmegen nu wel zitten Case_??
  FOK!fotograaf maandag 7 juni 2004 @ 22:45:44 #105
73911 ultra_ivo
pi_19715429
Vandaag even naar Aken geweest om m'n veerboottickets naar St. Petersburg af te halen. En natuurlijk wat fietsbanden en andere spulletjes gekocht.
Bij thuiskomst kreeg ik een mailtje dat OVIR (Russische vreemdelingenpolitie) eindelijk m'n uitnodiging heeft afgegeven, ik kan dus de visumbemiddelaar aan het werk zetten.

Ivo
pi_19715464
quote:
Op maandag 7 juni 2004 20:51 schreef Liejannuh het volgende:
Hangmatje.... glaasje rosé.... beschuit-aardbeien-poedersuiker-taartjes.... iced coffee.... need i paint you a picture?

O, en morgen wordt de doorbraak van de dertig graden grens verwacht hierzo.
pi_19716007
quote:
Op maandag 7 juni 2004 21:57 schreef Liejannuh het volgende:
Ah, en je collega's maar aan mij vragen waarom ik niet aan het lopen was!
Lekker vaag gedoe allemaal!

Zie je Nijmegen nu wel zitten Case_??
Huh? Vragen ze daarnaar dan?
Moeten ze zelf maar een keer mee. Kunnen ze ook 2x20 kiezen en zien hoe het is.
En dan niet zeiken dat 2x20 te zwaar is.

Nijmegen wordt om medische redenen geskipt dit jaar.
Heb gisteren mijn acommodatie "gecanceled". Vrijdag ga ik een sportkeuring doen. Dit wordt zelfs aangeraden als je aan Nijmegen meedoet. Had ik dat vorig jaar maar gedaan, dan had ik het gezeur dat ik nu heb, eerder gehad... maar was ik er wel eerder vanaf geweest.
Volgend denk ik dat ik wel weer naar Diekirch wil. De sfeer is daar zo vreselijk goed.
Ik vind het een leukere tocht dan Nijmegen. Ik vind het daar echt top!
pi_19754096
Waar is dinsdag 8 juni gebleven?

Versmolten in de brute zon? Een lastminute geboekt en gewoon vertrokken?
Met Joene naar de wadden, en daar de weg kwijtgeraakt?

Ik heb eigenlijk niks zinnigs te vertellen.

We hebben een mooie moestuin om de hangmatjes gebouwd Als alles hoog staat liggen we tussen de radijzen, tomaten, prei, brocolli, spitskool, bloemkool, kersttomaten, paprika's, worteltjes, ruccola, sla, zoete mais (NL en Thaise) en natuurlijk de zevenvingerige vriendinnen

Een soort binnenplaatsje in de tuin. Waar de veldmuizen zowat over je schoenen lopen, en je bijna van de sokken gevlogen wordt door boerenzwaluwen. Ik ga maar weer eens de architect bellen of ik mijn bouwval tot paleisje mag verbouwen..... (al weer een maand niks gehoord)

Heb trouwens vandaag ook gezocht naar huisjes te koop in Laos en/of Thailand, maar eigenlijk niks gevonden. Tips?
pi_19757734
Zo hier ben ik weer , vandaag weer op het wad geweest met het bootje en de hele dag zeehondjes bekeken , geweldig!!!!!!!!
Helaas was ik mn fotocamera vergeten
  woensdag 9 juni 2004 @ 19:35:15 #110
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19762390
Die achtertuin van jou wordt steeds leuker dino!
En ik snap ook niet waar die posts zijn, ik ga eens vragen of iemand ze heeft gevonden!
pi_19776267
Zo , het is in plaats van regen zonneschijn hier... *bootje pakt* en weer de wadden op gaat....

Veel plezier vandaag allemaal!
  donderdag 10 juni 2004 @ 11:43:42 #112
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19778312
Ik wil méér mooi weer!

*Zin heeft om in een strandtentje te zitten met een rosé
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:09:36 #113
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_19792956
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 11:43 schreef Hik het volgende:
Ik wil méér mooi weer!
idem !!!!
't is &*%$# 20 graden: koud !
Maar ja, dat duurt gelukkig maar 2 maanden per jaar
(ondertusen wel snipverkouden door die belachelijk koude toestanden hiero)
zonnig Brasil
  donderdag 10 juni 2004 @ 23:23:14 #114
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19799021
ff terug in het topic! Ik ben al een beetje geïntegreerd op mn werk en zit nu met een Schot en een Duitser aan 1 bureau (en dat in België) .. .. tis heel gezellig verder en ik heb deze week meegedaan aan een bedrijfs hardloopwedstrijd... ook heb ik al een bowlingfeest meegemaakt met de afdeling..

Verder heb ik mn appartement in enschede verkocht (morgen moet ik tekenen) en heb ik in Belgie ook al een appartement gevonden .. en dat is echt super! ik heb een paar voorwaarden gesteld aan het huurcntract , dus nog even een slag om de arm, maar tis een appartement van 180 m² met een enorm eigen terras, 5 kamers een garage en middden in het uitgaanscentrum (100m van de kathedraal van Tongeren) .. dus dat zit wel goed! Heb het erg naar mn zin in België.... vandaag brak mn richtingsgevoel me helaas op, ik ben hopeloos verdwaald in het Ruhrgebied en ben per ongeluk zowel keulen als Düsseldorf ingereden...

Iik had dus geen kaart van DUitsland bij me en dacht wel even op gevoel naar Enscchede te rijden door Duitsland.. na 100 extra kilometers toch maar even een kaart gekocht bij de benzinepomp
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_19799564
Amai BHFH, da klinkt kei neig!

Ik zit te kijken naar een documentaire over het alternatieve WK (voetbalwedstrijd Bhutan - Monserrat in Bhutan) op Nld 1. Volgens mij heb ik er een reisbestemming bij. Wat is het mooi dat Bhutan! Groen met het himalaya op de achtergrond! Wat jammer of misschien een geluk dat je er niet zomaar inkomt (permits etc.). De meeste reisorganisaties vertoeven dan ook maar een weekje of zo in Bhutan, tegen minimaal dubbele prijs. Maar het ziet er zo mooie en vredig uit.....
  vrijdag 11 juni 2004 @ 08:48:06 #116
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19803853
Jeetje BHFH, als we bij jou komen logeren hebben we ieder onze eigen kamer ongeveer!

Bhutan lijkt me ook heel cool, Dino. Las laatst ook nog zo'n heel verhaal over hun economische systeem... heel interessant. Lijkt me vooral mooi als je de mogelijkheid zou hebben wat langer op één plek te zitten en uit te vinden hoe zoiets écht werkt voor de bevolking...

Overigens kriebelt mijn reis-gen ook echt enorm deze dagen. Eerst dat mooie weer, dat je eraan herinnert hoe héérlijk dat is, en het daarna weer wegnemen zodat je alleen maar méér zin krijgt om ergens te zijn waar iedereen de hele dag buiten is! Daarbij heb ik iets te veel foto's en beschrijvingen van Cuba gezien de laatste tijd... Zie het echt helemaal zitten daarheen te gaan. Geldt overigens hetzelfde voor als voor Bhutan: het zou leuk zijn om daar wat écht contact te krijgen. Heb al wat gezocht op NGOs aldaar, maar geloof niet dat dat echt aan de orde is. Weet eigenlijk sowieso niet of het wel done is om daar over politiek te praten... Heb nog veel uit te zoeken!
  vrijdag 11 juni 2004 @ 08:53:11 #117
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19803897
Leuk BHFH! Gefeliciteerd enzo!
Is je werk inhoudelijk ook leuk??
Appartement van 180 m2 klinkt wel uitermate relaxed hoor!

Ik ga zo mn kast uitmesten. En nog wat knutselen aan de PE inschrijving.
Hij gaat van het weekend op de bus.
pi_19804508
Bhutan is waanzinnig mooi, ik ken iemand die er geweest is. Tis nog meer afgesloten van de buitenwereld als Tibet. Je moet echter wel per dag een zeker bedrag uitgeven, ik meen 100 dollar. Vandaar dat reisorganisaties er niet lang blijven. En je hebt idd verschillende permits nodig en zo.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 09:47:13 #119
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19804564
Ik heb al 4 kledingstukken op de""mag weg" stapel neergegooid!
Gaat best goed!
pi_19804656
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 09:43 schreef Lucille het volgende:
Bhutan is waanzinnig mooi, ik ken iemand die er geweest is. Tis nog meer afgesloten van de buitenwereld als Tibet. Je moet echter wel per dag een zeker bedrag uitgeven, ik meen 100 dollar. Vandaar dat reisorganisaties er niet lang blijven. En je hebt idd verschillende permits nodig en zo.
Maak er maar ruim 200 USD per dag van. Je komt er alleen binnen als je een tour boekt bij een erkende reisorganisatie.

Wanneer gaan we Hik? Zou er zo naartoe gaan, maar voor een week ofzo is totale waanzin. Da's jezelf plagen.

Als je een NGO vindt, laat je het mij ook weten? Ik moet eigenlijk sowieso eens wat dingetjes daarover in kaart brengen, zou best een aantal maanden in Azië willen helpen.
pi_19804692
Dino, combineer het dan met Nepal en/of Tibet.
pi_19804880
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 09:53 schreef Lucille het volgende:
Dino, combineer het dan met Nepal en/of Tibet.
O, we hadden een rondje Himalaya in gedachten.

Noord India - Radjastan - Ladakh - Tibet - Nepal - Bhutan

Helaas niet te combineren ivm weer. Dat wordt althans heel erg ingewikkeld om overal goed weer te hebben.

Maar mijn punt is dat als je weet dat je een enorm beperkt aantal dagen hebt (en Bhutan is nog eens niet zo klein), je een enorm gevoel van haast krijgt. En we hebben geen haast We willen geen haast Plus dat in de regel vervoer matig is, en dat zelf organiseren ook tijd kost, dan is een week bijna niks (uit den boze met een week). We hebben een maand gedaan over noord-Laos, en daar hadden we gerust nog een maand kunnen verblijven.
In een week krijg je ook niet echt veel gevoel voor land en volk.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 11:09:53 #123
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19806278
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 09:47 schreef Liejannuh het volgende:
Gaat best goed!
Is altijd prettig!

Overigens, als het gaat om "nette" kleding heb ik nog een leuke tip: In Den Haag loopt nu het Dress-for-success-project, dat bijstandsmoeders en andere vrouwen die het kunnen gebruiken van solliciatiekleding voorziet. Zodat ze een beetje goed voor de dag kunnen komen. Ik heb al een heel stel vriendinnnen, familieleden en collega's spullen afgetroggeld, want vind het een heel leuk project!

Dino, ik zal nog eens verder zoeken!
  vrijdag 11 juni 2004 @ 11:16:01 #124
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19806461
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 09:47 schreef Liejannuh het volgende:
Gaat best goed!
ik ben daar ook altijd erg slecht in, mn kasten puilden uit . Ik heb onlangs 2 zakken die ik nooit aandoe naar de kringloop gedaan...ik hou niet veel over, maar das weer wat anders.. (hoef ik ook niet te slepen met de verhuizing dat scheelt) . maar ik kan niet echt nieuw kopen, want moet een beetje van mn schamele centen overhouden voor mn verhuizing straks.. en ik wil ook nog op vakantie in het najaar
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 11 juni 2004 @ 11:17:51 #125
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19806500
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 10:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

O, we hadden een rondje Himalaya in gedachten.

Noord India - Radjastan - Ladakh - Tibet - Nepal - Bhutan

Helaas niet te combineren ivm weer. Dat wordt althans heel erg ingewikkeld om overal goed weer te hebben.

Maar mijn punt is dat als je weet dat je een enorm beperkt aantal dagen hebt (en Bhutan is nog eens niet zo klein), je een enorm gevoel van haast krijgt. En we hebben geen haast We willen geen haast Plus dat in de regel vervoer matig is, en dat zelf organiseren ook tijd kost, dan is een week bijna niks (uit den boze met een week). We hebben een maand gedaan over noord-Laos, en daar hadden we gerust nog een maand kunnen verblijven.
In een week krijg je ook niet echt veel gevoel voor land en volk.
OV in India is in ieder geval erg goed, beter dan in Nederland. (zowel bus als trein) er zijn vertragingen, maar de netten zijn dichtvertakt en er zijn veel mogelijkheden. In Nepal is het een ander verhaal.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_19807994
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 23:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zit te kijken naar een documentaire over het alternatieve WK (voetbalwedstrijd Bhutan - Monserrat in Bhutan) op Nld 1. Volgens mij heb ik er een reisbestemming bij. Wat is het mooi dat Bhutan! Groen met het himalaya op de achtergrond! Wat jammer of misschien een geluk dat je er niet zomaar inkomt (permits etc.). De meeste reisorganisaties vertoeven dan ook maar een weekje of zo in Bhutan, tegen minimaal dubbele prijs. Maar het ziet er zo mooie en vredig uit.....
Ik zie trouwens net dat de documentaire zaterdag om 11.00 op Nld 1 herhaald wordt....
pi_19808773
*jaloers op BHFH*

En Bhutan lijkt me ook erg fraai. Past ook netjes in mijn lijstje onalledaagse bestemmingen.
Aan de ene kant is het inderdaad niet gemakkelijk als bestemming, maar aan de andere kant zorgt dat er wel voor dat het land ws nog relatief onbedorven is. Ze laten per jaar maar een beperkt aantal mensen toe.

Liejannuh... hoe zijn de foto's geworden?
  vrijdag 11 juni 2004 @ 19:28:58 #128
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19818520
Ik mail de links naar de foto's wel ff

Owja, ik heb 2 vuilniszakken met kleding uit mijn kast verzameld en maar 1 bloesje erbij gekocht

Netjes toch??
pi_19818633
Heel netjes
pi_19829473
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 11:09 schreef Hik het volgende:

[..]
Overigens, als het gaat om "nette" kleding heb ik nog een leuke tip: In Den Haag loopt nu het Dress-for-success-project, dat bijstandsmoeders en andere vrouwen die het kunnen gebruiken van solliciatiekleding voorziet. Zodat ze een beetje goed voor de dag kunnen komen. Ik heb al een heel stel vriendinnnen, familieleden en collega's spullen afgetroggeld, want vind het een heel leuk project!
Dat is inderdaad een heel leuk project, maar ik heb heel weinig nette kleding. Op was jasjes na, maar die zijn zo tijdloos dat ze dus gewoon in mn kast blijven hangen.

Ik heb trouwens nog wel een enorme stapel met nostalgische t-shirts liggen. T-shirts die ik heb overgehouden aan concerten en aan reizen. Die mogen echt niet weg!
pi_19831702
T-shirts gekocht tijdens het reizen moet je blijven dragen totdat de gaten er in vallen. Pas dan mogen ze weg.
pi_19831778
Ik heb er zoveel, ik heb alleen de leukste en mooiste bewaard.

Wat zou een door Marco Borsato gesigneer Sky Radio t-shirt opleveren?
pi_19831823
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 12:12 schreef Liejannuh het volgende:

Toch wel minstens 10 euro
  zaterdag 12 juni 2004 @ 12:37:24 #135
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19832238
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 12:17 schreef Liejannuh het volgende:
Kopen?
zet hem op marktplaats, ik denk dat je daar nog best veel geld voor kan vangen, gezien het feit dat Marco momenteel razend populair is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_19833268
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 12:17 schreef Liejannuh het volgende:
Kopen?
laat maar
pi_19833727
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 12:12 schreef Liejannuh het volgende:
slecht karma?
pi_19838228
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 13:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

slecht karma?
Hmmmmm....
En is dat dan erg??
pi_19838537
Zo, er is wat afgeklept in de laatste weken! En zo te zien moeten Liejannuh en k-man eens aangemoedigd worden voor de P-express want ik ben wel benieuwd naar de nieuwe "Reinier" .

Ik ben ook weer terug uit Noorwegen (ik wil nu weer heen!). YPPY ben ik in Zweden niet tegengekomen omdat we geluk hadden met de boot in Kristiansand. Maar gedurende deze vakantie zijn we oa vriendjes geworden met een kwikstaartje in Runde (vogeleiland bij Alesund) want we hebben van hem/haar wat wormpjes gekregen ! Op de Dovrefjell een paar muskesossen van dichtbij mogen bekijken terwijl je eigenlijk 200 m van ze vandaan moet blijven.. dus: de berg op rennen (in de lente zijn ze zo sjaggo dat ze zelfs gaan "vechten" met de trein die door dat gebied loopt )... Een mooie route bereden ("is dat een museum?" "Nou, volgens mij wel want het hekje gaat open ) en naar Lysebotn geweest (hmm... de Kjerag ligt in de soep dus we kunnen er niet heen).
pi_19838668
Ah, dat klinkt leuk Pandorah!
Heb je al foto's?? Ik weet echt heel weinig van Noorwegen, behalve dat het er erg mooi is!
pi_19881584
Gisteren naar de Foto-meet geweest in Burgers Zoo.

Veruit de grootste meet die ik heb meegemaakt, maar ik ben dan ook niks gewend. We kregen zelfs groepskorting (meer dan 20 mensen).
  dinsdag 15 juni 2004 @ 08:01:22 #142
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19900715
Inschrijfformulier voor PE is op de bus!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:22:10 #143
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19901460
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 08:01 schreef Liejannuh het volgende:
Oeoeoeoeoeoeh....

Ik ga misschien wat vakantiedagen gebruiken om in Augustus weg te gaan. Dan kan ik een beetje op pad met de nieuwe liefde ( ) en bovendien... ik begin al bijna de hoop op een lange, hete zomer op te geven hier...
Maar nu nog een bestemming waarover we het eens kunnen worden. Ik sla dan al weer gelijk op hol! Aangezien meneer in zuid-zuid Spanje woont, dacht ik zo... Marokko? Daar heb ik al eens aardige verhalen over gehoord Hij woont zo vlakbij en is daar gewoon nooit geweest!
Misschien maar eens wat foto's die kant op sturen?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:49:16 #144
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19901914
Hik, in de Spits van vandaag staat een artikel over Cuba. Misschien leuk voor je volgende vakantie??

Marokko is idd erg leuk! Echt een aanrader!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 11:19:27 #145
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19903926
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 09:49 schreef Liejannuh het volgende:
Hik, in de Spits van vandaag staat een artikel over Cuba. Misschien leuk voor je volgende vakantie??

Marokko is idd erg leuk! Echt een aanrader!
Tnx voor de tip! Heb het even op internet gelezen met nu ik iedere dag fiets zie ik natuurlijk geen spits meer!
pi_19907583
Marokko schijnt idd erg leuk te zijn heb ik me laten vertellen
pi_19908657
Dino heeft inmiddels de eerste he-hallo-ik-wil-een-klus-als-interimmer-lobby-mailtjes verstuurd. Begin volgende week achterna bellen.

Wel spannend hoor, voor deze ex-loonslaaf. Vind het eigenlijk maar niks om me te moeten verkopen, geef me nou maar gewoon een klus
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:25:02 #148
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19909272
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wel spannend hoor, voor deze ex-loonslaaf. Vind het eigenlijk maar niks om me te moeten verkopen, geef me nou maar gewoon een klus
Misschien kun je een club oprichten met k_man. Hij is zo eenzaam sinds ik "van de markt ben"

Foei! niet lief!

pi_19909382
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dino heeft inmiddels de eerste he-hallo-ik-wil-een-klus-als-interimmer-lobby-mailtjes verstuurd. Begin volgende week achterna bellen.

O mijn god, die zijn snel. Kreeg zojuist een telefoontje, maandag babbeltje in A'dam.

Foei Hik
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:50:51 #150
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19909993
Wow, snel!
Wel cool!

Iemand die voorlopig niet gaat reizen zag ik net pas: Dutchie's kaboutertje is geboren!!!! Ook leuk!
pi_19912994
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 08:01 schreef Liejannuh het volgende:
Doe nog 's ff mailen.

Kwil wel zien wat je er nou uiteindelijk van gemaakt hebt.
pi_19913078
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:25 schreef Hik het volgende:

[..]

Misschien kun je een club oprichten met k_man. Hij is zo eenzaam sinds ik "van de markt ben"

Foei! niet lief!

Kan ik wel hebben.

dinsdag 15 juni 2004 @ 17:06:37 #153
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19913995
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Kan ik wel hebben.

Kusje?
pi_19917005
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:06 schreef Hik het volgende:

[..]

Kusje?
Go for it k_man, zo'n kans zou ik niet laten liggen
  dinsdag 15 juni 2004 @ 20:14:21 #155
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19918711
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Doe nog 's ff mailen.

Kwil wel zien wat je er nou uiteindelijk van gemaakt hebt.
Hij is onderweg!

Heeft iemand hier overigens nog een briljant idee voor een afstudeeronderzoek?? Ik had iets briljants bedacht, maar dat is was dus te statistisch ipv bedrijfskundig. Dus nu ben ik lichtelijk wanhopig op zoek. Niet dat ik op korte termijn ga afstuderen, maar moet wel een opzet maken!
  FOK!fotograaf dinsdag 15 juni 2004 @ 20:35:33 #156
73911 ultra_ivo
pi_19919285
Zo, ik ben weer even terug in het land. Een zeer lang weekend in Beieren geweest, een brevetje gereden (helaas moeten opgeven), en vrienden bezocht in München.
En wat nog veel belangrijker is, ik heb inmiddels de scan van mijn uitnodiging voor Rusland. En inderdaad, voor twee lange maanden!! Nu alleen het visum nog.

Ivo
  dinsdag 15 juni 2004 @ 22:35:37 #157
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19941459
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:06 schreef Hik het volgende:

[..]

Kusje?
pi_19948158
Stemming: vokomen laaiend, getemperd door een aantal Algonquins, waarvan ik uit bescherming het recpet niet zal geven

De [edit: scheldwoorden] gemeenteambtenaren van de [edit: scheldwoorden] [censuur: plaatselijke gemeente] hebben het geflikt voor de derde maal hun woord te breken. Korte samenvatting: ik heb mijn landgoed gekocht met de belofte van de gemeente dat ik het huis mocht afbreken en mocht vervangen door een huis van 825 m3.
Thans mag ik enkele tienduizenden euros betalen en mogeljjk over een aantal jaren procedures het huis vervangen door max. 450 m3. Terwijl ik het huis gekocht heb met een toezegging van onmiddelijk het dubbele, zonder gezeik, kosten en/of procedures.

Ik ben regelmeukend (ambtenaren-)Nederland een beetje zat. Sorry.
Met uitzondering van Liejannuh en _case. Want die zijn lief

Maar ik ben behoorlijk genaaid.
pi_19949731
Ik kan me je frustratie voorstellen! Daar word je niet blij van!!!
Heb je alles zwart op wit?? Dat van die toezegging??
Anders kun je misschien wel een camping beginnen tussen de aardbeienstruiken??
pi_19949947
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 21:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik ben regelmeukend (ambtenaren-)Nederland een beetje zat. Sorry.
Met uitzondering van Liejannuh en _case. Want die zijn lief
Dankje.
Maar idd. Je bent, helaas, behoorlijk genaaid.
Sterkte.
pi_19950274
Bij de overheid gaat alles trouwens om papier... het schijnt ook dat mijn werkgever ook een instantie is waar tov het bedrijfsleven erg veel mail met 'Ter Info' je mailbox in komt dwarrelen. Als je dat allemaal gaat lezen... is geeneens papier, dat zijn bits en bytes, soms een grote plaag. Geen informatie, maar 'data'...
pi_19950557
Data die een organisatie volgens mij toch wel verplicht 3 jaar moet bewaren. Owja, Case_, heb jij morgen even?? Even babbelen over een project waar jij mee bezig bent en wat ik misschien kan gebruiken als afstudeerproject!
pi_19951526
Een project waar ik mee bezig ben en wat jij als afstudeerproject kan gebruiken? Ben benieuwd. Klinkt iigv erg creatief.
Morgen heb ik, buiten een gebouwverkenning en een of ander feestje wel even tijd. Vandaag heb ik thuis gewerkt en ik heb een rapport echt een heel stuk verder gebracht. Ben er nu zelf tevreden over namelijk. Alleen nog even een uitgebreide kromme zinnen en typefoutencontrole.
Thuis werken: heerlijk rustig. Geen rikelende foon, geen "ouwhoerende" collegas, rust, dus snelheid. Maar wel saai...
  vrijdag 18 juni 2004 @ 08:26:54 #165
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19983997
Zeg, is iedereen op vakantie ofzo???
Dat ik er gisteravond niet was, dat kan. Ik had een feestje op mn werk en dat was heel gezellig en ik ben alleen maar thuis geweest om te slapen en nu ben ik nog brak en is mn stem half weg.
Case heeft diezelfde smoes, maar wat is jullie excuus????
pi_19984291
Eigenlijk ben ik uit eten geweest, dat was heel gezellig, ik ben alleen maar thuis geweest om te slapen en nu ben ik nog brak. Maar gelukkig heb ik m'n stem nog
  vrijdag 18 juni 2004 @ 10:14:10 #167
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_19985547
wij hebben net 5 weken vakantie achter de rug
  vrijdag 18 juni 2004 @ 10:28:39 #168
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_19985874
Zo even bijgelezen. Ik heb veel gemist.

BHFH wat voor baan heb je nu in Belgium?
Liejannuh en k_man: lijkt me leuk PE!
pi_19986669
ik ben nog steeds aan het werk niet op vakantie helaas
  FOK!fotograaf vrijdag 18 juni 2004 @ 12:02:21 #170
73911 ultra_ivo
pi_19988417
Ik zit nog te rommelen met m'n visumaanvraag. Vandaag de laatste papieren invullen en opsturen naar de bemiddelaar. Die heeft dan een week om m'n visum in orde te krijgen.

Ivo
  vrijdag 18 juni 2004 @ 12:11:13 #171
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_19988712
Hoi!
Mijn excuus is dat ik een dagje heb meegereden op de vrachtwagens (bij de examens). Was er leuk en leerzaam... een héél apart wereldje iig!
Van de vier kandidaten waren er 3 geslaagd, maar die ene gezakte had dan ook zó'n vette ingreep dat ik bijna door de voorruit vloog! Hij had zelf ook wel door dat-ie niet was geslaagd!

Vanavond ga ik naar de Pasar Malam en hopelijk heb ik dit weekend nog kans om Festival Mundial te bezoeken... met afstand het leukste festival van Nederland! Toch een beetje vakantie dus!
  vrijdag 18 juni 2004 @ 16:26:59 #172
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19996937
Waar ben je naar toe geweest oYo?? En was het leuk??

Heb je deze keer niet expres mensen laten zakken Hik?? Dat had je de vorige keer toch gedaan??

Wel bizar hoor Ivo, dat het regelen van een visum zo veel werk is!
En Joene, jij had toch een vakantie gepland staan>??

Ik ben overigens nog steeds brak, wel om 1 uur naar huis gegaan, dus heb wel een wat langer weekend dan normaal.
  zondag 20 juni 2004 @ 09:28:16 #173
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20034063
Zit ik dit ding in mn eentje vol te lullen ofzo??
Gister Lord of the rings deel 3 gezien. Heb alleen deel 2 nog nooit gezien en ik zat de film te kijken die m al wel een keer hadden gezien en dus de hele tijd zaten te gillen wat er allemaal ging gebeuren. Maar afijn, hadden ze die film niet wat korter kunnen maken?? Het laatste kwartier bijvoorbeeld voegede helemaal niets meer toe! En nu moet ik deel 2 ook nog een keer kijken! Dat ding is vast net zo langgerekt als deel 1 en 3.
Nouja, hoort bij je opvoeding!
pi_20035258
Verhalen vertellen wat toch een hobby van je?

Maar het is hier wel erg stil ja, is iedereen op reis?

Morgen ga ik lobbyen voor een klus (duimen maar...), donderdag nog één, en we weten waarschijnlijk het reisdoel voor deze winter/voorjaar: Bangladesh/Calcutta e.o./Darjeeling/Sikkim/Radjestan, met wat uitstapjes naar bijv. Myanmar/Sri Lanka/Nepal/Tibet of zo. We zitten nog een beetje met het klimaat te worstelen, want vóór maart hoef je in de hogergelegen delen eigenlijk niet te komen. Dus dec/jan/feb de warme stukken, en daarna de koelere. En eerst de drukkere en later de rustigere. Omgekeerd zou waarschijnlijk een deceptie worden.

Afijn, we dromen fijn verder
  zondag 20 juni 2004 @ 11:30:29 #175
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20035430
LOTR is te langdradig. Ze hadden die film gewoon moeten stoppen toen ie die ring in die vulkaan gooide. Klaar, eind goed al goed. Heel simpel.
Overigens waren diezelfde vrienden ook nogal verbaasd dat ik het boek niet gelezen heb. Het enige wat ik weet van dat boek is dat er geen doorkomen aan is!

En verhalen vertellen gaat vooral over reizen! Niet over een veel te lange film en mensen die iedere scene zitten te bespreken terwijl ik de film nog nooit gezien heb!

Het reisdoel klinkt overigens erg leuk Dino!
Weer 3 maandjes?
pi_20035879
quote:
Op zondag 20 juni 2004 11:30 schreef Liejannuh het volgende:Het reisdoel klinkt overigens erg leuk Dino!
Weer 3 maandjes?
mag het een onsje meer zijn?
  zondag 20 juni 2004 @ 11:58:25 #177
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
  maandag 21 juni 2004 @ 09:19:03 #178
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20058088
Dino
* Hik jaloers is

Ik heb ook LOTR nooit gelezen Liejannuh, heb twee keer een poging gedaan maar vond er niéts aan! En dan moet je in Delft studeren met allemaal mannen voor wie dat boek ongeveer een bijbel is...
Films heb ik ook nog steeds niet gezien. Ze zullen best mooi gemaakt zijn, maar het trekt me niet buitengewoon. Iedere keer als ik bij de videotheek sta neem ik tóch maar weer iets anders mee!

En nee, ik laat geen mensen zakken, hoe kóm je erbij!
(Ze moeten alleen geen hele mooie mannen examen laten doen en mij dan recht achter de achteruitkijkspiegel zetten )

Ik ben dit weekend én niet naar Mundial én niet naar Roots geweest...
Wel naar de Pasar Malam en gisteren lekker dansen op het strand!
pi_20059835
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 16:26 schreef Liejannuh het volgende:

En Joene, jij had toch een vakantie gepland staan>??
Jah , als het goed is gaan we 26 oktober naar gambia voor 12 dagen
  maandag 21 juni 2004 @ 12:17:05 #180
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20061703
Goedemiddag! Wij zijn weer terug van vakantie. De eerste week Zweden was fantastisch. Superleuk land, prachtige natuur, veel rust, leuke dorpjes.
De tweede week was de auto kapot (en de deden een auto rondreis), wat was een totale ramp. Na twee dagen garage (en wij in een klein dorp waar niks te beleven was), was hij nog kapot. Uiteindelijk zijn we anderhalve dag eerder teruggegaan met de boot van Goteborg naar Kiel, zodat we minder kilometers hoefden te reiden.
*OUD heilige*
  maandag 21 juni 2004 @ 13:51:43 #181
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20064174
Jee, Yppy... wat jammer!
Krijg je nog iets terug nu? (of hadden jullie 'm zelf stukgemaakt )
  maandag 21 juni 2004 @ 14:11:13 #182
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20064682
We krijgen niks terug helaas. Ook de 'reparatie' van een paar honder euro hebben we zelf moeten betalen. Maar die was nog wel goedkoper dan de boot. Dit is mijn duurste vakantie ooit. De verzekering vergoedde alleen als de garage aangaf dat het minimaal 48 zou duren om de auto te repareren, maar omdat ze niet wisten wat er kapot was, konden ze dat ook niet zeggen. Daarbij is het niet handig om na drie dagen verder te zijn gereisd met een huurauto onze eigen auto op te moeten halen aan de andere kant van Zweden.
We weten niet precies wat er mis is. Na ongeveer een half uur rijden sloeg de motor af als we onder de 1000 toeren kwamen. Maar ook weer niet elke keer. We moesten dus voortdurend stoppen op parkeerplaatsen om alles af te laten koelen. We konden niet meer naar dorpen of bezienswaardigheden de laatste week, omdat bij elk verkeerslicht de motor af kon slaan en dat is veel te gevaarlijk. De garage daar kon niet vinden wat het probleem was, nu hopen we maar dat het hier wel lukt. Het is vooral jammer dat we nu geen tussenstops konden maken, er was veel te zien en te doen onderweg, maar daar durfden we niet heen. Gelukkig was de eerste week nog wel alles goed.
*OUD heilige*
pi_20065592
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:11 schreef YPPY het volgende:
We krijgen niks terug helaas. Ook de 'reparatie' van een paar honder euro hebben we zelf moeten betalen. Maar die was nog wel goedkoper dan de boot. Dit is mijn duurste vakantie ooit. De verzekering vergoedde alleen als de garage aangaf dat het minimaal 48 zou duren om de auto te repareren, maar omdat ze niet wisten wat er kapot was, konden ze dat ook niet zeggen. Daarbij is het niet handig om na drie dagen verder te zijn gereisd met een huurauto onze eigen auto op te moeten halen aan de andere kant van Zweden.
We weten niet precies wat er mis is. Na ongeveer een half uur rijden sloeg de motor af als we onder de 1000 toeren kwamen. Maar ook weer niet elke keer. We moesten dus voortdurend stoppen op parkeerplaatsen om alles af te laten koelen. We konden niet meer naar dorpen of bezienswaardigheden de laatste week, omdat bij elk verkeerslicht de motor af kon slaan en dat is veel te gevaarlijk. De garage daar kon niet vinden wat het probleem was, nu hopen we maar dat het hier wel lukt. Het is vooral jammer dat we nu geen tussenstops konden maken, er was veel te zien en te doen onderweg, maar daar durfden we niet heen. Gelukkig was de eerste week nog wel alles goed.
He jeetje wat vervelend zeg! Balen!

Rottige Auto's ook altijd
pi_20069181
Hebben we toch iets gemeenschappelijks Lianne; LOTR boeit me totaal niet.

Kheb niks met van die rare verhaaltjes. die Matrix hype is ook totaal aan me voorbij gegaan.
Maar goed, dat je jezelf uberhaupt terugvond in een bioscoop gedraaid wordt, dat zou me toch niet gebeuren, denk ik.
  maandag 21 juni 2004 @ 18:02:33 #185
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20070556
Hoi!

liejannuh , ik zie dat je nog in: Vrijgezel of niet [2004 editie], deel I topic staat, het klopt dus niet meer, of wel... ik ga deze lijst even proberen wat actueel te maken, misschien zit er ook wat voor mij tussen.... oja , oyo, ik ben nog steeds een soort manusje van alles, maar dan op een iets ander vlak..

LOTR is trouwens wel een goed verhaal hoor, heb het gelezen , in één adem uit, toen ik een jaar of 10 was... tegenwoordig ben ik niet zo'n fantasy man meer, maar lotr is toch wel een boek waarop heel veel zaken zijn gebaseerd, ook in verhalen/films van andere schrijvers.

[ Bericht 10% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 21-06-2004 18:08:04 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 21 juni 2004 @ 18:38:31 #186
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20071460
quote:
Op maandag 21 juni 2004 09:19 schreef Hik het volgende:
Wel naar de Pasar Malam en gisteren lekker dansen op het strand!
Was je ook bij Strant op het strand van Scheveningen?? Dat zou wel heel toevallig zijn!

Balen van de auto Yppy. Hadden jullie geen reis en kredietbrief ofzo?? Of was dat allemaal vaag enzo??

K_man, ik ben blij dat we nog iets gemeen hebben! Op zich is LOTR trouwens wel mooi, maar ze moeten wel een beetje opschieten met dat verhaal. Heb me bij deel 1 ook kapotgeergerd aan het einde.
  maandag 21 juni 2004 @ 18:40:03 #187
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20071498
quote:
Op maandag 21 juni 2004 18:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hoi!

liejannuh , ik zie dat je nog in: Vrijgezel of niet [2004 editie], deel I topic staat, het klopt dus niet meer, of wel... ik ga deze lijst even proberen wat actueel te maken, misschien zit er ook wat voor mij tussen.... oja , oyo, ik ben nog steeds een soort manusje van alles, maar dan op een iets ander vlak..
Heej!!! Belg!
Bestaat dat lijstje nog?? Dat is een lijstje van 4 jaar geleden ofzo!
Maar ik geloof dat ik er vanaf mag, tenzij er een superlekker ding tussenstaat natuurlijk!
  maandag 21 juni 2004 @ 19:20:56 #188
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20072557
quote:
Op maandag 21 juni 2004 18:40 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Heej!!! Belg!
Bestaat dat lijstje nog?? Dat is een lijstje van 4 jaar geleden ofzo!
Maar ik geloof dat ik er vanaf mag, tenzij er een superlekker ding tussenstaat natuurlijk!
ik ben hem aant updaten, ik zie dat jij , Hik en yppy er nog opstaan van travel.. yppy klopt nog volgens mij, jij hebt nu toch ook een relatie en hik kan ik dus ook laten staan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 21 juni 2004 @ 19:48:42 #189
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20073304
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ik ben hem aant updaten, ik zie dat jij , Hik en yppy er nog opstaan van travel.. yppy klopt nog volgens mij, jij hebt nu toch ook een relatie en hik kan ik dus ook laten staan.
Inmiddels ben ik samenwonend.

We hadden geen reis-en kredietbrief, maar een verzekering van de anwb. Die ook handig was geweest, als we geen rondreis hadden geboekt. Nu moesten we na die twee dagen garage verder. Als we nou die twee dagen 'vast' hadden gezeten in een leuke stad, was het misschien nog anders geweest, maar we zaten in een ontzettend klein dorp, in een saai, achteraf hotel met als enige vermaak een pooltafel. Poolen kan ik nu wel.
*OUD heilige*
  maandag 21 juni 2004 @ 20:16:18 #190
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20074088
Gatsie!! Zoiets gebeurt echt altijd in een onwijs stom rot gat!
Ik ga ook echt niet in mn eentje ergens een auto huren. Stel je voor dat het ding het opgeeft op een afgelegen landweggetje en dat de eerste persoon die stopt niet een aardige meneer is?!

Poolmeeting doen dan maar?? Alhoewel ik zag dat het Nederlands Architectuur Instituut een tentoonstelling had over zitkuilen enzo! Klinkt ook erg leuk en is goed te combineren met Dudok!
Of moesten we nu eerst naar Beelden aan Zee??
pi_20074400
YPPY: welkom terug! Vervelend hoor dat je de tweede week pech met de auto hebt gehad. Ik weet er alles van met autopech want we hebben een paar jaar geleden met onze trip naar de Noordkaap ook pech gehad. We wilden toen net de stad verlaten totdat de motor erg warm werd en we bruin spul in de auto zagen. Nou.. toen hebben we de enige garage in Tromso opgezocht (enige echte grote stad boven de poolcirkel in Noorwegen) waar we vervolgens een week hebben gezeten omdat al die onderdelen overgevlogen moesten worden uit Oslo! Wij hadden toen wel die reis- en kredietbrief van de ANWB en toen hebben ze bij de garage een huurauto geregeld zodat we toch in de buurt konden trekken.

Heb je daar lekker weer gehad en waar ben je toch nog precies geweest?

Liejannuh: ik zal es gaan kijken naar leuke foto's van Noorwegen (moet ik ook iets vinden om ze ergens te dumpen)
  maandag 21 juni 2004 @ 20:34:55 #192
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20074629
Owja, Culturele appeltaart meeting:
Beelden aan Zee in Scheveningen, zondag 1 augustus (kan nog veranderd worden). Dudokappeltaart op struikelafstand te verkrijgen van het museum!
pi_20075292
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:34 schreef Liejannuh het volgende:
Beelden aan Zee in Scheveningen, zondag 1 augustus (kan nog veranderd worden). Dudokappeltaart op struikelafstand te verkrijgen van het museum!
Leuk idee!
Ik kan dan geloof ik wel want ik wil onderhand wel es die lekkere appeltaarten proeven . Mijn moeder heeft ooit es bij het NAI gewerkt, ik zal es kijken of ze nog wat mensen kent daar (rondleiding ofzo) voor een evt meeting aldaar...
  maandag 21 juni 2004 @ 20:59:53 #194
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20075483
NAI klinkt ook erg leuk. Zag een poster hangen over zitkuilen op mn werk.
pi_20080570
quote:
Op maandag 21 juni 2004 09:19 schreef Hik het volgende:
Ik heb ook LOTR nooit gelezen Liejannuh, heb twee keer een poging gedaan maar vond er niéts aan! En dan moet je in Delft studeren met allemaal mannen voor wie dat boek ongeveer een bijbel is...
Pfff. niet te pruimen dat boek, terwijl ik toch echt TN in Delft heb gedaan. Dus de generalisatie gaat voor mij niet op!
  dinsdag 22 juni 2004 @ 13:16:29 #196
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20090709
Huh, was jij ook in Strant dan Liejannuh? Ik heb je niet gezien en zo groot is het toch niet!
Was je aan het meedansen?

BHFH... hoe oud is die lijst wel niet?! Heb ik daar ooit voor ingeschreven? *proest*
Anyway... ik mag eraf hoor!

Jammer dat Bluesparkle niet mee zovaak komt. Heb een leuk boek voor hem gevonden....
Ant egg soup
Stond een erg leuke recentie in de Volkskrant (met een lekker recept ook!)

Gisteren ben ik in Amsterdam naar de film geweest. Er was een filmavond met films uit Nicaragua, waar de "Carla's song" vertoonden. Kippevel! Verplichte kost voor iedereen die ooit daar is geweest (of dat van plan is).
pi_20097473
quote:
Count me in!

*noteert*
  dinsdag 22 juni 2004 @ 19:24:38 #198
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_20101305
kan ik me bij deze inschrijven voor een stuk appeltaart per koerier ?
zonnig Brasil
  dinsdag 22 juni 2004 @ 19:38:14 #199
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20101662
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:16 schreef Hik het volgende:
Huh, was jij ook in Strant dan Liejannuh? Ik heb je niet gezien en zo groot is het toch niet!
Was je aan het meedansen?
Ja!! En Case_ was er ook! Maar we zijn om half 10 of 10 uur ofzo weggegaan. Toen Broshim afgelopen was.

Owja, de eerste 1000 km zitten erop met mn fiets!
pi_20108612
quote:
Ik zal deze datum noteren.
pi_20144720
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 19:24 schreef qwerty_x het volgende:
kan ik me bij deze inschrijven voor een stuk appeltaart per koerier ?
Maar natuurlijk! Moeten we het komen brengen??
Hou je het nog een beetje vol daar in de herfst???

Zou de storm trouwens echt vandaag nog gaan liggen. Ben op de fiets en had wind mee, maar heb niet zoveel zin om vanavond wind tegen te hebben eigenlijk. Nouja, wind tegen is niet erg, maar met deze kracht wel!
  donderdag 24 juni 2004 @ 10:09:06 #202
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20146200
Ik heb de afgelopen dagen het fietsen maar even laten zitten. Wat een ellende zeg!

Voetbal was leuk gisteren! Er genoten van de drukte en het enthousiasme in de kroeg!

Overigens ben ik (ik wissel ongeveer elke 3 dagen van bestemming! ) op zoek naar een betaalbaar ticket naar Cuba van (ongeveer) 7 tot (ongeveer) 29 augustus. Iemand nog een tip? Vliegtickets.nl en waarheenwaarvoor al geprobeerd.... Iberia had nog een leuk businessclassticket voor 5.500 euro! Het goedkoopste dat ik verder ben tegengekomen was 1300 euro... is nog steeds een beetje teveel naar mijn smaak!
pi_20147910
Volgens mij zag ik gister ergens een aanbieiding voorbij komen.
Maar weet het niet zeker!
Kijk, daar heb je wat aan!
  donderdag 24 juni 2004 @ 11:44:21 #204
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_20148134
Hik,

Check deze even:

http://www.bmair.nl/Vlieg(...)liegtickets-Cuba.htm

660 euro

Air France via Parijs.....
Explore the World
  vrijdag 25 juni 2004 @ 11:03:43 #205
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_20173959
Hik, je zit te twijfelen tussen bestemmingen waar ik ook heen wil. Cuba en Marokko. Ik wil kijken of ik in oktober naar Marokko kan aangezien het dichtbij is nu ik in Spanje woon. Ik zie hier wel waar je uiteindelijk naar toe gaat dan.

En morgen ga ik lekker 5 daagjes naar Holanda!!!! Heb er erg veel zin in.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_20173992
16/17/18 juli een weekendje naar Keulen van de Airmiles en een kleine bijbetaling
  vrijdag 25 juni 2004 @ 12:37:49 #207
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20176616
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 11:44 schreef bluesparkle het volgende:
Hik,

Check deze even:

http://www.bmair.nl/Vlieg(...)liegtickets-Cuba.htm

660 euro

Air France via Parijs.....
Klinkt goed, maar dat is maar tot de 26e vertrekken...
Dat is morgen!

Ok, doei!
Bluesparkle, had je mijn boekentip nog gezien...eerder dit topic?!
pi_20177457
Zal ik bij de appeltaartmeet mijn Trooter Cuba maar meenemen Hik? Of de foto's?
  vrijdag 25 juni 2004 @ 14:37:33 #209
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20179821
Jouw foto's heb ik al met héél veel aandacht bekeken k_man... Echt superfoto's heb jij!

Ben gisteren ook nog even naar het resibureau geweest, maar het goedkoopste waar ik op uitkom is zo'n 1100 euro...

Oef, wel ontzettend veel geld!
Als ik in oktober zou gaan kost het me zo'n 300 euro minder, maarja... dat komt weer een beetje onmogelijk uit met de planning.

- luxe-probleem -
pi_20180725
Nou, valt wel mee toch? Met jouw salaris...

Maar die Trotter gids, behoefte of niet?
  FOK!fotograaf vrijdag 25 juni 2004 @ 18:06:06 #211
73911 ultra_ivo
pi_20185284
M'n visum is binnen! Eindelijk. Dus nu weet ik zeker dat ik maandag kan vertrekken naar Rusland.

Ivo
pi_20185659
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 18:06 schreef ultra_ivo het volgende:
M'n visum is binnen! Eindelijk. Dus nu weet ik zeker dat ik maandag kan vertrekken naar Rusland.

Ivo
Sow, da's lekker op tijd! Gelukkig maar, had je anders thuis moeten blijven? Wat ga je precies doen in Rusland?

Ik ben van de week bezig geweest met gesprekjes bij bemiddelkantoren voor interimmers om te lobbyen voor opname in hun bestand en mogelijk een klus. Het ene gaf wat beter gevoel dan het andere. Ik ben opeens een "product"
Donderdag a.s. nog een afspraak, om eens door te praten over een idee. Tenzij..... zojuist belde een bekende met de vraag of ik vrij was. Hij had wellicht een haastklus die naar ik inschat ongeveer tot het einde van het jaar zal duren. Zeg maar tot begin mijn vakantie
Uiterlijk einde van de week uitsluitsel, en dan zou het direct beginnen zijn.. Dat zou mooi zijn, duimen jullie voor me?

O mijn god, ik moet voorwaarden hebben, een contract, een tarief..... een wekker.... help
  FOK!fotograaf vrijdag 25 juni 2004 @ 18:28:21 #213
73911 ultra_ivo
pi_20185881
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 18:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Sow, da's lekker op tijd! Gelukkig maar, had je anders thuis moeten blijven? Wat ga je precies doen in Rusland?
Ach, er zat nog 2 werkdagen speling in, desnoods was ik maandag via Den Haag afgereisd
Het programma zit redelijk vol:
Randonneursbrevet rondom het Ladogameer (start vanuit St. Petersburg)
Wereldcongres van de Esperantojongeren (Kovrov)
Nacongres in Novosibirsk
Fietstocht, ehm, expeditie, door het Altajgebergte (3-4 weken)
Terugreis via St. Petersburg.

Ivo
pi_20187886
Nog net op tijd dus Ivo.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 17:40:32 #215
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20207323
Veel plezier op je reis Ivo.

Hik, kun je niet op de (water)fiets naar Cuba, dat is een stuk goedkoper.

Een deel van de digitale foto's is afgedrukt, maar ik vergat natuurlijk dat de winkel om 5 uur dicht ging. Stond ik daar om kwart over 5. Nu ga ik ze maandag maar halen. En dan beginnen aan het maken van de reisverslag/foto map.

Hebben jullie de dvd's van yorin travel gezien? Die lagen bij de free record shop. Er was iets met exotische eilanden, een andere was zuid-oost Azie en dan nog de transsiberie express.
*OUD heilige*
  zondag 27 juni 2004 @ 09:59:15 #216
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20221537
Oew, dat klinkt wel leuk, die DVD's !
Maar aan de andere kant, ik vind Yorin Travel vaak ook wel weer erg oppervlakkig, maar aan de andere kant is dat ook wel een beetje de charme.
  maandag 28 juni 2004 @ 08:26:31 #217
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_20243209
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 16:26 schreef Liejannuh het volgende:
Waar ben je naar toe geweest oYo?? En was het leuk??
We zijn door Zuid-Oost Azie getrokken.
Vanuit Bangkok naar Darwin. Bangkok tot Denpasar overland, van daaruit per boot de Sunda eilanden aangedaan en vanuit Dili naar Darwin.
  maandag 28 juni 2004 @ 08:29:58 #218
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_20243230
quote:
Op maandag 21 juni 2004 18:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hoi!

oja , oyo, ik ben nog steeds een soort manusje van alles, maar dan op een iets ander vlak..
Volgens mij klinkt dat net zoals mijn baan.
Ik heb ook het idee dat ik van alles en nog wat doe.
pi_20287377
quote:
Op maandag 28 juni 2004 08:26 schreef oYo het volgende:

[..]

We zijn door Zuid-Oost Azie getrokken.
Vanuit Bangkok naar Darwin. Bangkok tot Denpasar overland, van daaruit per boot de Sunda eilanden aangedaan en vanuit Dili naar Darwin.
Ai, ai, ai, dat klinkt goed Wat vond je het mooiste stuk Indonesië, want dat staat nogal te dringen op ons lijstje

Ik krijg verder een punthoofd. Nu ik had besloten om mijn huis dan maar te 'verbouwen', nu er nieuwbouw niet inzit, komt opeens iemand voorbij die het graag wil kopen... Mooi, toch, maar wat is een redelijke prijs, wat kan ik terugkopen.... stress enzo, de perfectionist in mij roert z'n staart Ik denk er wel een klein vermogentje van te kunnen vangen, maar.... als ik in de krant kijk lijken bij de meeste panden guldenbedragen ipv eurobedragen te staan....
Er stond wel een leuk pandje in België met 45 hectare, een vijver van 4 hectare en een eiland van 5000m2...... prijs op aanvraag trouwens, dat bevordert de droomzin
Maar ik weet het allemaal niet

Goed nieuws is dat ik misschien vanaf volgende week een klus heb D'er mogen wel weer een wat centjes binnenkomen.

En ik heb tussen een stapel oude spullen een platen- en cdbon van 40 GULDEN gevonden Uit niet eens het einde van vorige eeuw
  dinsdag 29 juni 2004 @ 21:05:37 #220
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20289623
Heb je nog wat gezien in de buurt van Darwin oYo?

En Dino, verkopen die hap! En koop iets zonder kas in de achtertuin!
Een klus klinkt trouwens ook erg goed, heb je snel voor elkaar!
  woensdag 30 juni 2004 @ 08:28:14 #221
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_20298681
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ai, ai, ai, dat klinkt goed Wat vond je het mooiste stuk Indonesië, want dat staat nogal te dringen op ons lijstje
Ik ben er vaker geweest, maar deze keer maakte Sumatra (meerbepaald de hoogvlakte van Prapat en het Toba meer en Mingkabau) en Lombok, Sumbawa, Flores en Komodo indruk op ons. Komodo om de bekende draken, Sumbawa en Flores om de mooie natuur en mooie duiklocaties.
Java blijft ook gewoon prachtig.

Liejannuh: Darwin was wel apart. het lijkt wel een stuk Azie. De helft van de bevolking zijn aziaten en de helft van alle restaurants zijn chinees, indisch, thais... Het klimaat is er subtropisch en heel erg vochtig. In darwin zijn we een paar dagen bijgekomen voor we weer terug naar huis vlogen.
Beetje de beaches af (zwemmen werd afgeraden wegens de hoge concentratie kwallen) lopen en een dagje naar Fannie bay naar het fresh water lake en wallabies voeren . Litchfield National Park bezocht, een echte aanrader.
pi_20314024
Voor mij is het 5,5 jaar geleden dat ik in Darwin was. En ik ben dus niet in Litchfield geweest, wel in Kakadu. Kan me vooral nog de enorme hitte herinneren!
Je mag trouwens ook niet zwemmen vanwegen de krokodillen. Salties!
pi_20314061
Zow, gisteren thuisgekomen van een ultra-lang weekend (weekend+drie dagen vrij) naar Dublin. Ik heb het in iedergeval erg naar mijn zin gehad: mooie kliffen gezien bij Howth, een dagwandeling gemaakt in de Wicklow Mountains en de Powerscourt gardens, mooie tuinen, ten zuiden van Dublin bezocht. En nu alweer een dag gewerkt. De tijd gaat snel...
  donderdag 1 juli 2004 @ 07:57:23 #224
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_20328149
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 18:29 schreef Liejannuh het volgende:
Voor mij is het 5,5 jaar geleden dat ik in Darwin was. En ik ben dus niet in Litchfield geweest, wel in Kakadu. Kan me vooral nog de enorme hitte herinneren!
Je mag trouwens ook niet zwemmen vanwegen de krokodillen. Salties!
Ben de naam van de lokatie ff kwijt maar er was een plas die krokodillevrij was. Alleen zijn we daar niet gaan zweemmen.
  donderdag 1 juli 2004 @ 13:18:39 #225
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20334539
Zeg... wie van jullie gaat er trouwens naar die 5-jaar-meet?!

donderdag 1 juli 2004 @ 13:51:12 #226
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_20335463
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:18 schreef Hik het volgende:

Ik niet
Hou niet van massameetings, heb ook andere plannen. (=weekendje napoli)
pi_20345147
quote:

Ik ben het aan het overwegen.
Ik wil eerst weten wie er allemaal komen en dan ga ik besluiten of ik kom. En met mij nog heel veel mensen denk ik!

Ik heb vandaag trouwens 2 paar schoenen gekocht! Roze sneakers en lichtblauwe espadrilles!
pi_20349158
quote:

Ik heb daar geen plannen voor.
pi_20351401
quote:
Zelf weet ik het ook nog niet, eerst effe aankijken wie er allemaal gaan.
Maar goed, ik kan altijd even komen spieken want het is bij mij om de hoek .
  vrijdag 2 juli 2004 @ 06:47:03 #230
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20353684
Het is superdruk op mijn werk en een zooitje. Er gaat verbouwd worden en nu moet ik de komende drie maanden (!) vanuit dozen werken. De eerste dag was een ramp. Hoeveel nog te gaan?

Die meet sla ik over. Veel te massaal en de meesten zal ik niet eens van nick kennen. Het komt er dan op meer dat ik bekenden spreek en dat doe ik liever tijdens en kleinere meet.
*OUD heilige*
  vrijdag 2 juli 2004 @ 10:49:46 #231
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20356150
Help mij met mijn dilemma!

Ik ga de 22e weer voor een weekendje naar Analucia, maar ben er net achter gekomen dat mijn basiq air boeking (250 euro... au) nog steeds niet is afgeschreven (en al mijn andere credit card dingen van de afgelopen maand wel). Nu komt het mij wel héél goed uit als dat geld in elk geval voorlopig nog even op mijn rekening blijft staan, maar dan ben ik toch weer bang dat ik de 22e op het vliegveld sta en mijn boeking niet geldig blijkt ofzo...
Ik heb wel een boekingsbevestiging, maar omdat Basiq ook niet met fysieke tickets werkt voel ik me toch een beetje onzeker.

Moet ik nou gaan bellen of niet?
  vrijdag 2 juli 2004 @ 10:55:27 #232
23152 Lucille
Smartass
pi_20356290
Je hebt de bevestiging, dat zou in principe voldoende moeten zijn. Maar wat let je, als je in grote twijfel bent, om te bellen zodat je met een gerust kunt gaan slapen. Anders zit je 3 weken te twijfelen.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 11:00:08 #233
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20356435
Wat me let?
Dat ze het dan inderdaad gaan afschrijven!
pi_20361642
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Goed nieuws is dat ik misschien vanaf volgende week een klus heb D'er mogen wel weer een wat centjes binnenkomen.
En dat gaat dus niet door. Wat vorige week nog spoed had, gaat deze week niet meer door.... en da's mooi ##!%#.
quote:

Ik niet Zegt me niet zoveel
  FOK!fotograaf vrijdag 2 juli 2004 @ 15:47:16 #235
73911 ultra_ivo
pi_20364342
quote:
Nog geen idee. Die zondag is Parijs-Cambrai, daar wilde ik eigenlijk ook aan meedoen.
Maar goed eerst maar even concentreren op deze reis.
Ik zit nu in St. Petersburg. Ik voel me hier wer helemaal thuis. Mooie stad, Rusland, veel esperantovrienden hier. Het kan bijna niet beter. Zeker omdat ik morgenvroeg voor een randonneursbrevet vertrek, rondom het Ladogameer. Klein minpuntje is wel dat ik dan vanavond niet aan een 'witte-nachten fietstocht' mee kan doen. Maar aan de andere kant maak ik twee witte nachten langs het Ladogameer mee.
De bootreis ging behoorlijk prima. Wel e en enorm verschil in sfeer. Tot Tallinn was het gezellig druk, van Tallinn naar Petersburg bijna niemand aan boord. Toch een ander sfeertje. Temeer omdat ik totaan Tallinn met een Berlijnse fietster optrok. Dat was heel erg gezellig.

Ivo
pi_20367290
* k_man gaat ook niet naar die 5-jaar meet.

Kzou niet weten waarom ik er heen zou willen.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 19:03:24 #237
23152 Lucille
Smartass
pi_20369402
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 11:00 schreef Hik het volgende:
Wat me let?
Er zijn 4 mogelijkheden:
1) je hebt geen ticket en je hoeft niet te betalen
2) je hebt geen ticket maar moet wel betalen
3) je hebt een ticket en je hoeft niet te betalen
4) je hebt een ticket en moet wel betalen

Nadere toelichting:
1) kost je geen cent, maar dan heb je ook niks.
2) dat is de vervelendste optie, betalen voor iets dat je niet hebt.
3) hey, die optie is de beste
4) in de meeste gevallen is dit precies wat er moet gebeuren

Wat te doen:
1) dit is te voorkomen door te bellen
2) deze optie lijkt mij onwaarschijnlijk
3) de meeste dromen zijn bedrog zong Marco Borsato, and he was damn right!
4) geen actie nodig, de vraag is alleen hoe weet je dat het optie 4 is, bellen dus
  vrijdag 2 juli 2004 @ 19:03:54 #238
23152 Lucille
Smartass
pi_20369416
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 17:21 schreef k_man het volgende:
* Lucille gaat ook niet naar die 5-jaar meet.

Kzou niet weten waarom ik er heen zou willen.
Om handtekeningen uit te delen?
  vrijdag 2 juli 2004 @ 19:05:39 #239
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20369455
We kunnen natuurlijk ook een alternatieve 5 jaar meet doen!
  vrijdag 2 juli 2004 @ 19:06:02 #240
23152 Lucille
Smartass
pi_20369468
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 19:05 schreef Liejannuh het volgende:
pi_20371291
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 19:03 schreef Lucille het volgende:
<knip>onzettend knap georganiseerd puntsgewijs verhaal</knip>
Volgens mij doe jij iets exacts
quote:
Ik heb nog wel een kampeerveldje over
  vrijdag 2 juli 2004 @ 20:29:23 #242
23152 Lucille
Smartass
pi_20371323
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 20:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

joh

vrijdag 2 juli 2004 @ 20:45:58 #243
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20371672
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 20:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

[..]

Ik heb nog wel een kampeerveldje over
Oew, is de kas dan echt plat nu?
En heb je het al verkocht?
Of toch maar niet?
  vrijdag 2 juli 2004 @ 21:14:56 #244
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20372449
ik word helemaal gek, zon volle agenda heb ik nog nooit gehad..

mn weekje vrij word nu dus een last-minute hebben we bedacht..

vrijdag "moet" ik een dag "survivelen" in de ardennen voor mn werk, wat inhoudt kanovaren, grotten, paintball en barbeque... zaterdag wil ik dus al op vakantie.. (die vriend van me gaat nu vrijdag een last minute boeken, waarheen is nog steeds onduidelijk) daarna moet ik verhuizen, dus al afspraken gemaakt met verhuisbedrijf, ik moet nog steeds dat suffe huurcontract van die tweedehandsautohandelaar van een makelaar aangepast krijgen.. op het werk is het knetteren druk, dit weekend een feest.. aargh!.. ik moet alles nog overzetten, de tijd dringt en ik heb nog geen zekerheid.. (1e week augustus moet ik de sleuten van mn app aan de nieuwe eigenaar geven)

Ik mag voor mn werk trouwens op cursus/seminar.. heel travelig en wel weer leuk, in augustus een week naar brussel, in september een week naar londen en begin volgend jaar een week naar milaan..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 2 juli 2004 @ 22:57:05 #245
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20374947
BHFH!!!! Wat doe je?! op cursus voor je werk!

Succes met de drukte! Bij mij op het werk is nu ongeveer 70% van mijn directe collega's op vakantie en nu komt de hele afdeling de hele tijd dingen aan mij vragen! En dat is best vermoeiend!
  zaterdag 3 juli 2004 @ 12:08:42 #246
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20381231
quote:
*aanmeldt*

De tweede dag op mijn werk in de verhuisdozen was ook een ramp. Maar ik mocht al van geluk spreken dat ik een pc had gevonden. Geen e-mail, maar dat zijn we al weken gewend. Als er een wonder gebeurd, zijn er maandag meer werkplekken ingericht, aangezien dat gisterenmiddag nog niet gebeurd was.

Wat een leuke cursussen voor je werk BHFH! Wij gaan maximaal naar Zeeland.

Al mijn directe collega's zijn er gewoon, twee om precies te zijn. De hoeveelheid werk valt nu wel mee, alleen is het niet te doen omdat alles kwijt is. Nou ja, als het nog lekker weer wordt binnenkort slijt ik mijn dagen wel op een terrasje.
*OUD heilige*
  zaterdag 3 juli 2004 @ 12:19:10 #247
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20381373
Wij verhuizen nog wel eens binnen het bedrijf. En dan het allerliefste naar de kamer ernaast. Maar je moet wel alles inpakken en je kunt een dag niet werken, want ze komen natuurlijk niet je bureau, pc en telefoon tegelijk doen!
Gelukkig zit ik nu alweer een tijdje in dezelfde kamer.
pi_20382015
Interne verhuizingen
Ik ben in nog geen 3 jaar tijd al 3 keer verhuisd. Gelukkig is er in het bedrijf wel een verhuis crew.
pi_20397813
quote:
Juist. We gaan het Centraal Gezag ondermijnen.
pi_20398234
quote:
Op zondag 4 juli 2004 01:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Juist. We gaan het Centraal Gezag ondermijnen.
Altijd leuk.
  zondag 4 juli 2004 @ 09:39:24 #251
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20402148
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 11:00 schreef Hik het volgende:
Wat me let?
je hebt toch geld zat met die schaal 14 baan van je.... ik denk er trouwens wel aan om naar die 5 jaars meet te gaan, moet nog even een paar dingen afw88 of het uitkomt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 4 juli 2004 @ 09:47:28 #252
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20402179
14?! Tering man, ik ga die OU echt snel afmaken!
  zondag 4 juli 2004 @ 09:48:43 #253
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20402185
quote:
Op zondag 4 juli 2004 09:47 schreef Liejannuh het volgende:
14?! Tering man, ik ga die OU echt snel afmaken!
ik zei zomaar wat hoor !
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 4 juli 2004 @ 09:54:55 #254
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20402207
Dat dacht ik al!
Maar ik ga wel serieus nu vaart achter mn studie hebben, ben al lang genoeg onderbetaald door mn werkgever.
  zondag 4 juli 2004 @ 15:20:29 #255
23152 Lucille
Smartass
pi_20407237
Ik heb zojuist de tickets besteld voor mijn vakantie richting Tasmanie en Nieuw Zeeland.
Dit ziet er goed uit. De binnenlandse vluchten zijn redelijk goedkoop, die van Amsterdam naar Melbourne is niet de goedkoopste (1139 euro) maar wel een extreem goede verbinding met weinig vertraging. Want ik heb geen zin om 11 uur op het vliegveld van Hong Kong of Bankok te staan.
  zondag 4 juli 2004 @ 15:30:04 #256
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20407428
Doe maar duur!
Wanneer ga je precies? En welke maatschappij?
  zondag 4 juli 2004 @ 15:35:28 #257
23152 Lucille
Smartass
pi_20407528
Ja, geld moet rollen hoor

6 december: A'dam - Melbourne (Austrian Airlines)
8 december: Melbourne - Hobart (Virgin Blue) 75 AUD
18 december: Hobart - Melbourne (Virgin Blue) 65 AUD
18 december Melbourne - Auckland (Quantas) 189 AUD
11 januari: Cristchurch - Melbourne (Virgin Blue) 199 NZD
11 januari: Melbourne - A'dam (Australian Airlines)
pi_20407789
Heel wat gates verschil tussen Austrian en Australian Airlines hoor!

Is China trouwens een beetje te doen in laten we zeggen september?
  zondag 4 juli 2004 @ 15:50:42 #259
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20407807
Jemig! Dat zijn flink wat vlieguurtjes!
Hoe ga je reizen in NZ??
Op Tasmanie heb ik destijds heel goedkoop een auto gehuurd met een paar mensen. Was iets van 30 dollar ofzo. Australische dollar that is!
  zondag 4 juli 2004 @ 16:20:07 #260
23152 Lucille
Smartass
pi_20408293
quote:
Op zondag 4 juli 2004 15:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Heel wat gates verschil tussen Austrian en Australian Airlines hoor!

Is China trouwens een beetje te doen in laten we zeggen september?
Het is echt Austrian Airlines, ik vlieg met een stopover in Wenen.

China is prima te doen in het najaar, dat heb ik ook beide keren gedaan. In de zomer in Beijing bijvoorbeeld extreem heet en dat wil je niet.
  zondag 4 juli 2004 @ 16:27:02 #261
23152 Lucille
Smartass
pi_20408386
quote:
Op zondag 4 juli 2004 15:50 schreef Liejannuh het volgende:
Jemig! Dat zijn flink wat vlieguurtjes!
Hoe ga je reizen in NZ??
Op Tasmanie heb ik destijds heel goedkoop een auto gehuurd met een paar mensen. Was iets van 30 dollar ofzo. Australische dollar that is!
Door de relatief snelle verbinding is A'dam - Melbourne 'maar' 23:25 uur heen en 24:15 uur terug.

Ik ga een auto huren, zowel in NZ als Tasmanie. Voor 677 euro een 11 daagse autorondreis (dus vrij programma, maar met vaste slaapplekken en incl autohuur).

REISBESCHRIJVING:
Autorondreis Tasmanië

dag 1
Na aankomst op de luchthaven kunt u uw huurauto ophalen. Uw reis start in Hobart, de hoofdstad van Tasmanië. Het is een stad met een vriendelijke uitstraling, het doet een beetje Europees aan en ligt aan de voet van de bergen. U heeft vandaag de tijd om Hobart te gaan bezichtigen. Brengt u zeker een bezoekje aan het gezellige, oude centrum. Vooral in de wijk Battery Point loopt u over hobbelige straatjes en staat het vol met oude koloniale huizen. Macquarie Street wekt herinneringen op aan de oude tijd met haar interessante, oude gebouwen zoals het postkantoor, het stadhuis en het Tasmaanse museum. Op Salamanca Place staan vele gerestaureerde gebouwen met boetieks en voortreffelijke restaurants, waar u heerlijk kunt eten.

dag 2 Hobart - Port Arthur ca. 99 km
De geïsoleerde ligging van Tasmanië maakte het tot een perfecte gevangeniskolonie en op meerdere plaatsen werden kampen opgericht. Vandaag kunt u een bezoek brengen aan Port Arthur, gelegen op de Tasman Peninsula, een landtong van 410 meter breed. Dit was vanaf 1832 de 'ontsnappingsbestendige' gevangenis. Dit eens zo verschrikkelijke oord is prachtig gelegen aan de Carnavon Bay temidden van glooiende heuvels. De kusten zijn overwegend steil en hebben door de sterke invloed van de zee bizarre vormen aangenomen, zoals Remarkable Cave, de Blowhole en de imposante Tasman Arch, een machtige door erosie gevormde triomfboog.

dag 3 Port Arthur - Swansea ca. 249 km
Vandaag rijdt u noordwaarts naar Bicheno. Iets ten zuiden van dit dorpje neemt u de afslag naar Coles Bay, de toegangspoort naar het mooie Freycinet National Park. Dit park is een eldorado voor wandelaars met prachtige stranden en baaien en rustige wandelpaden waar u veel wild tegen kunt komen. U heeft gekozen voor de tourist class accommodatie en dus verblijft u de komende twee nachten in Swansea en heeft u morgen de gelegenheid om naar Freycinet National Park te gaan. Swansea is een knus dorpje, dat stamt uit 1820, en beschikt over diverse historische gebouwen en het lokaal historisch museum.

dag 4 Freycinet National Park
Vandaag heeft u de gehele dag om wandelingen te maken in dit prachtige nationale park, waar u o.a. de Hazards zult zien (massief roze granieten heuvels van ca. 300 meter hoog, die uit de oceaan oprijzen). Zij vormen een indrukwekkende achtergrond voor de stranden, poelen en rustige wandelpaden, waar u talloze dieren tegenkomt. Een pittige wandeling van twee uur, dwars over het schiereiland, brengt u naar de beroemde Wineglass Bay, met een schitterend wit zandstrand en kristalhelder water. U krijgt vandaag voldoende gelegenheid om fantastische foto's te maken.

dag 5 Freycinet National Park - Launceston ca. 292 km
U verruilt dit mooie stukje natuur voor het eveneens prachtige noorden. U kunt ervoor kiezen om de kustweg te nemen via St. Helens en Derby, een historisch barakkenkamp uit de tijd van de tinwinning, naar Launceston. St. Helens was een walvisstation, tegenwoordig een leuke vissershaven. Op 10 km afstand vindt u de schilderachtige St. Columba Falls. U vervolgt uw weg naar de mooie, groene en tussen de heuvels gelegen stad Launceston met tal van historische gebouwen, parken en tuinen. Een bezoekje waard zijn Cataract Gorge of Cliff Gardens, die met elkaar verbonden zijn via een stoeltjeslift over het kolkende water van de South Esk rivier.

dag 6 Launceston - Cradle Mountain ca. 149 km
Door het weidse landschap met uitgestrekte papavervelden en groene weidevelden vol met koeien, rijdt u over de smalle, kronkelige weg richting Mole Creek. Hier vindt u talrijke druipsteengrotten, waarvan de King Solomon Cave de bekendste is. U vervolgt uw weg naar Cradle Mountain - Lake St. Clair National Park, het beroemdste natuurgebied van Tasmanië. De gemakkelijkste manier om een perfecte indruk te krijgen van dit grote gebied is het maken van een georganiseerde rondvlucht. Zo vliegt u langs Cradle Mountain met zijn specifieke V-vorm en over Lake Dove, die gevormd is in de ijstijd door gigantische gletsjers. U verblijft twee nachten in de mooi gelegen en comfortabel Lemonthyme Lodge.

dag 7 Cradle Mountain
Vandaag kunt u de hele dag genieten van dit prachtig, uitgestrekte natuurgebied met talloze bergmeren, uitgestrekte heidevelden en schitterende berggezichten. De noordkant is het best toegankelijk en u heeft direct bij de parkeerplaats al een spectaculair uitzicht op de Cradle Mountain met het Dove Lake. Er zijn diverse aantrekkelijke wandelingen te maken, van een tot vijf uur durende trips tot meerdaagse tochten. U heeft een goede kans om wildleven tegen te komen zoals wombats, mierenegels of wallaby's. De wandelingen langs Lake Dove en naar Crater Lakes zijn bijzonder fraai en ook is het mogelijk om in een halve dag de top van Cradle Mountain (1545 meter) te beklimmen.

dag 8 Cradle Mountain - Strahan ca. 159 km
Volgend reisdoel is het leuke havenplaatsje Strahan. Een mooie route door de landbouwgebieden en de uitlopers van Cradle Mountain, brengt u via Lake Mackintosh, Tullah en Zeehan naar Strahan. Tullah heeft een leuk stoomtreintraject, dat ooit de westkust met "de rest van de wereld" verbond. Op ongeveer een kwartiertje rijden vanaf Zeehan vindt u de op één na grootste waterval in Tasmanië, de Montezuma Falls. Strahan is prachtig gelegen aan de baai, waarin de Gordon River uitmondt. U verblijft hier ook weer twee nachten.

dag 9 Strahan
Strahan is een uitstekende uitvalsbasis voor de verkenning van de ruige westkust en de Gordon River. Geniet hier van een zonsondergang op een van de prachtige stranden aan de Ocean Road, maak een wandeling door het regenwoud naar de Hogarth watervallen of maak een mooie cruise over de Gordon River. U vaart door de wildernis langs bijna tweeduizend jaar oude Huon bomen.

dag 10 Strahan - Mount Field National Park ca. 93 km
Mount Field National Park bestaat uit een zeer dicht beboste jungle met de Russell Falls als belangrijke bezienswaardigheid. Op zoek naar deze schitterende watervallen, komt u door een sprookjesachtige omgeving. In een vochtige lucht, door dicht regenwoud met hier en daar een bundel licht, komt u langs hoge varens, stammen vol mos en gigantische eucalyptusbomen, de "swamp gums". Volgt u het geluid van het water, dan staat u plots voor deze indrukwekkende watervallen.

dag 11 Mount Field National Park - Hobart ca. 94 km
Vandaag rijdt u terug naar Hobart. Vanaf Mount Nelson heeft u een prachtig uitzicht over Hobart, omringd door heuvels. U rijdt over de sierlijke Tasman Bridge, die de Derwent rivier overspant, de stad in. Op de luchthaven levert u de auto vandaag in.
  zondag 4 juli 2004 @ 16:30:59 #262
23152 Lucille
Smartass
pi_20408460
En dit wil ik gaan doen in NZ:

REISBESCHRIJVING:
Nieuw-Zeeland Wildernis 26 dagen met 4WD

Dag 1 en 2
U vliegt van Amsterdam -vertrek 11.20 uur- naar Singapore*- aankomst 06.30 uur. U heeft de hele dag de tijd om deze moderne en schone stad te verkennen. Het is een paradijs voor wie van winkelen houdt. Grote warenhuizen naast drukke markten waar van alles verkocht wordt, levendige terrasjes, musea en bijvoorbeeld het oude statige Raffles hotel maken het tot een leuke stad om uw lange reis naar Nieuw-Zeeland te onderbreken.
* als voorbeeld; afhankelijk van luchtvaatmaatschappij van uw keuze.

Dag 3 Auckland
Om 08.45 uur komt u aan in Auckland, de grootste stad van Nieuw Zeeland.
Een transferbus brengt naar het hotel in de binnenstad. Vanaf hier kunt u door de Queen Street, de voornaamste winkelstraat van Auckland en de studentenbuurt rond Highstreet naar de levendige haven wandelen. De haven ligt vol met grote en kleine zeilboten, die de bijnaam van de stad "City of Sails" eer aan doen. Wat suggesties om te gaan zien in Auckland: geniet van het uitzicht vanaf de Skytower, maak een rondvaart met een zeilboot, raak onder de indruk in het Kelly Tarlton's Underwater World & Antarctic Encounter, bezoek het City Art Gallery met de grootste Nieuwzeelandse verzameling oude kunst of hiertegenover de nieuwe kunst in New Gallery.

Dag 4 Auckland - Coromandel ca 225 km
Via de Pacific Coast Highway rijdt u naar het Coromandel schiereiland, een geliefde vakantiebestemming vanwege z'n heerlijke subtropische klimaat en prachtige natuur. De oostkust heeft prachtige kusten, stille baaien, kleine eilanden voor de kust en prachtige witte zandstranden. Een heerlijk gebied om wat bij te komen van de lange vliegreis. U verblijft hier twee nachten in een prachtig gelegen Bed & Breakfast. Vanuit de Bed & Breakfast is het een half uur lopen naar Cathedral Cove.

Dag 5 Coromandel
Vandaag een dag om wat rond te toeren over het groene schiereiland. Er zijn 3 off the road routes die u de nog onbekende en ongerepte plaatsen op de Coromandel laten zien. Het plaatsje Thames is ontstaan tijdens de goudkoorts, waarover u in het Mineral Museum informatie vindt. Ook kunt u hier een oude goudmijn en de laatste Stamper Battery -waarin stukken steen tot gruis werden vermalen- bezoeken. Het Mineralogical Museum heeft een goede mineralencollectie. Coromandel is een leuk kunstenaarsstadje en vlakbij dit plaatsje kunt u de pottenbakkerij van Barry Brickel bezoeken.

Dag 6 Coromandel - Whakatane ca. 179 km
U blijft de mooie Pacific Coast Highway volgen en zodra u de kiwifruitplantages rond Te Puke achter u heeft gelaten, ziet u niet ver uit de kust een rokend eiland liggen. In uw overnachtingsplaats Whakatane zijn alle ogen gericht op het spuwende en rokende White Island. Het eiland is miljoenen jaren oud, maar vulkanisch nog zeer actief. Neem als het even kan de kans waar en boek de excursie naar dit bijzondere natuurfenomeen. Een snelle boot breng u ernaar toe. Met een zodiac wordt u aan land gebracht en met een ervaren gids verkent u het eiland. De wandeling gaat over de kraterrand en dit is een zeer indrukwekkende ervaring. Het is wel verstandig van te voren te reserveren.

Dag 7 Whaketane - Rotorua ca. 85 km
Na het ontbijt gaat u op weg naar Rotorua. Voordat u er bent ruikt u dit zwavelstadje al. Een bezoek aan het Wakarewarewa Park is echt aan te bevelen. Hier dampt, spuit (zeven geisers), pruttelt het en hier hebben de Maori's hun kunst- en cultuurcentrum. Hun prachtige houtsnijwerk en weefwerk kunt u hier zien. U kunt hier ook een excursie maken naar een Maori-gemeenschapshuis (Marea), waar een traditionele maaltijd (hangi) en oude krijgsdansen u wat meer inzicht geven in deze boeiende cultuur. U overnacht in een gezellige Bed & Breakfast.

Dag 8 Rotorua - Whakapapa Village ca. 255 km
Even buiten Rotorua krijgt u een goede mix van verharde en onverharde wegen op weg naar het minst bekende thermale gebied op het Centrale Plateau The Hidden Valley.
Onderweg komt u de langgerekte Huka Falls en de Craters of the Moon, twee gratis te bezichtigen natuurverschijnselen tegen. Op weg naar het Tongariro National Park rijdt u langs het immense Taupomeer, ontstaan tijdens de grootste vulkaanuitbarsting van Nieuw Zeeland. Na Turangi gaat de weg stijgen en u komt boven de boomgrens. U verblijft 2 nachten in het hoogst gelegen hotel-complex van Nieuw Zeeland, aan de voet van een aktieve vulkaan.

Dag 9 Tongariro National Park
Vandaag een dag om dit prachtige park te verkennen. U kunt de beroemde Tongariro Crossing lopen, een pittige dagwandeling door een bizar en indrukwekkend vulkaanlandschap. Een must! In het park zijn ook kortere wandelingen varierend van een half uur tot 3-4 uur.

Dag 10 Whakapapa Village - New Plymouth ca. 250 km
Maak vanochtend nog een mooie wandeling door het vulkanisch landschap voordat u het Nationale Park verlaat. U reist over een "winding road" naar Wanganui, met de 4WD heeft u de mogelijkheid tot aan de kust langs onverharde wegen te rijden naar New Plymouth.
Dit deel van het Noordereiland is het belangrijkste melkveegebied van Nieuw Zeeland. Dit is de Taraniki-regio, die door de gelijknamige berg wordt beheerst. Van de 1400 m hoge top ziet u lavastromen naar beneden lopen en bij helder weer ziet de vulkaan er spectaculair uit.

Dag 11 New Plymouth - Wellington ca. 375 km
Langs de mooie westkust reist u naar de hoofdstad Wellington. Maak onderweg een strandwandeling langs de Tasman Zee en raap hier mooie schelpen. Uw hotel ligt in de binnenstad zodat u veel van de bezienswaardigheden gemakkelijk te voet kunt verkennen. In het groots opgezette Te Papa Tongarewa, het Nationale museum, zijn vooral de Maori-tentoonstelling en de afdeling flora en fauna de moeite waard. Ook de Beehive, het parlementsgebouw, is een architectonisch fraai gebouw. Dichtbij staat het oude parlementsgebouw, het grootste houten gebouw ter wereld. De bibliotheek is een prachtig voorbeeld van Nieuw-Zeelandse moderne architectuur. Met het rode kabeltreintje kunt u naar een mooi uitzichtpunt, en op de top een wandeling maken door de Botanic Gardens (loop hier via de mooie Lady Norwood Rosegarden) terug naar downtown. In de stad is het gebied rond Courtney Place dé plek voor het avondeten en het avondvertier.

Dag 12 Wellington - Picton
Bij de ferry levert u de auto in en in Picton ontvangt u weer een nieuwe auto. We verlaten het welvarende Noordereiland 's morgens vroeg en varen in zo'n 3 1/2 uur over naar het rustige Picton op het Zuidereiland. (inbegrepen). Een mooie overtocht, deels over (de soms woelige) Cook Strait en deels door het fjordengebied van de Marlborough Sounds. Op het Zuidereiland komen we in een totaal ander land. Hogere bergen, brede dalen, en een ruige natuur domineren het landschap van het Zuidereiland. Na aankomst in Picton kunt u meteen naar uw accommodatie in dit kleine haven- en vissersplaatsje, waar u twee nachten verblijft. 's Middags kunt u met een locale gids gaan kayakken in de Marlborough Sounds of één van de prachtige wandelingen maken.

Dag 13 Marlborough Sounds, Queen Charlotte Track
Inbegrepen in uw reis is de Beachcomber watertaxi. Deze verlaat om 10 uur de haven en zet u af op de bekende Queen Charlotte Track. Tot in de namiddag heeft u de tijd om een stuk van deze prachtige meerdaagse wandelroute te lopen. Om 16 uur wordt u weer opgehaald door de watertaxi.

Dag 14 Picton - Kaikoura ca. 157 km
In Picton haalt u de nieuwe huurauto op en rijdt u via Blenheim, het belangrijkste wijngebied van Nieuw-Zeeland (ga hier even wijn proeven), naar Kaikoura. Hier kunt u prachtig wandelen, b.v. over de peninsula, waar u heel dicht bij zeehonden kan komen. Ook is dit een prima plek voor een vogelexcursie, waarbij u kans heeft de grootste zeevogels ter wereld van dichtbij te zien: de albatros. Kaikoura ligt aan de voet van de hoog oprijzende Kaikoura Range aan een brede blauwe baai. Reusachtige walvissen (potvissen) tot zo'n 20 meter lang en talrijke Dusky-dolfijnen komen hier voor. Een boottocht op zoek naar de giganten is hier een must. Tijdens deze tocht kunt u verder orca's, robben, zeehonden en veel zeevogels zien. U kunt hier zwemmen temidden van grote groepen dolfijnen, een onvergetelijke ervaring. Eet hier zeker ook "crayfish", de Nieuw-Zeelandse langoesten. Deze koopt men vers en nog dampend in kraampjes langs de weg. U overnacht in een Bed & Breakfast in het plaatsje.

Dag 15 Kaikoura - High Country ca. 280 km
Rond de lunch arriveert u op de High Country farm van Mike en Karen. Na de kennismaking en een echte Nieuw-Zeelandse lunch stapt u in de auto en volgt Mike de grote en
indrukwekkende bergvallei in. Mike kent dit gebied als geen ander en weet alles over de flora en fauna van dit immense gebied te vertellen. Onderweg kunt u een prachtige wandeling maken, met uitzichten over de Harper river vallei en het oerbos van Craigieburn. Na een afternoon tea rijdt u via een oude schaapskooi terug naar de homestead, waar u overnacht de komende dagen.

Dag 16 High Country
Na het ontbijt stapt u weer in de 4WD en rijdt u met Mike voorop in zijn 4WD naar het meer. Hier gaat u aan boord van een jetboat. Deze boot is speciaal ontworpen om door zeer ondiepe rivieren te varen, hiermee vaart u over de Raikai river waar u zalm zult zien zwemmen. Na de lunch kunt u te paard een rustige rit over de hoger gelegen delen van het gebied maken, ook kunt u er prachtige wandelingen maken. Het diner gebruikt u 's avonds bij de boer.

Dag 17 High Country
In de ochtend gaat u op bezoek bij Doug en Noela die in de zomer aan de baai van het meer wonen. Hij neemt u graag mee op de boot om forel te vissen. In de omgeving kun je ook weer prachtig wandelen. Na de lunch rijdt u weer met de 4WD de sheep range op waar u kunt zien hoe het Zuidereiland energie maakt van witte steenkool. Daarna vervolgt u de mooie rit door de rivierbedding van de Wilberforce, een ruige 4WD ervaring!
In de avond een heerlijk diner en een laatste nacht in de homestead.

Dag 18 High Country - Fox Glacier ca 425 km
s'Morgens is er nog een mogelijkheid om de schaapshonden aan het werk te zien om de kudde schapen bij elkaar te drijven. Een indrukwekkend schouwspel. U kunt ook nog een korte wandeling maken waarna u na de lunch afscheid neemt van dit overweldigende landschap en op weg gaat naar Fox Glacier. Via de prachtige Arthur's pas rijdt u naar de groene westkust, waar regenwoud en gletsjers elkaar ontmoeten. U overnacht de komende 2 dagen aan de voet van de Fox Glacier

Dag 19 Fox Glacier
Vroeg in de morgen is de beste tijd voor een bezoek aan de gletsjers die zich als armen van ijs door de groene regenwouden naar zee lijken te dringen. De Fox gletsjer kunt u onder begeleiding van een ervaren berggids met behulp van speciale uitrusting te voet verkennen. Ook kunt u per helikopter het gebied verkennen. In de middag is er voldoende tijd voor een van de prachtige wandelingen in dit gebied.

Dag 20 Fox Glacier - Queenstown ca 396 km
Via de Haast pas rijdt u door het landschap van centraal Otago met z'n extreme klimaatverschillen naar Queenstown. Dit plaatsje profiteert van deze uitersten en hier is het hele jaar van alles te doen op het gebied van buitensport. De keuze is enorm, van wildwater raften, kajaktochten, paardrijden of per jetboat naar de adembenemend mooie achterlanden van het Aspiring National Park. Het bungy jumpen is hier uitgevonden en de dapperen onder u kunnen hun sprong wagen van de hoge Suspension Bridge. Andere mogelijkheden zijn wijn-excursies, een boottochtje met een oude stoomboot op het meer, een terrasje pikken in het gezellige centrum of met de gondel naar het Skyline Restaurant. Dit is uw uitvalbasis voor de komende twee dagen en hier verblijft u in een hotel met uitzicht op het prachtige Lake Wakatipu.

Dag 21 Queenstown - Te Anau ca 168 km
In de ochtend heeft u nog voldoende tijd om een wandeling te maken in Queenstown. Een mooie route van ongeveer 3 uur brengt u in Te Anau uitvalsbasis voor het Fiordland National Park. U heeft vrije tijd om het gebied te verkennen.

Dag 22 Fiordland National Park
Vanuit Te Anau kunt u een van de prachtige bootexcursies boeken over de Milford Sound of Doubtfull Sound. De meeste mensen bezoeken de Milford Sound omdat die per auto bereikbaar is. De Doubtful Sound is wat lastiger te bereiken en daardoor rustiger, maar zeker zo indrukwekkend. Tijdens deze dagtocht krijgt u het beste te zien wat Fiordland National Park te bieden heeft. Steile wanden, hoge bergpieken, talrijke watervallen en een prachtig wildleven, waaronder dolfijnen, zeehonden, pinguïns. Deze excursies maken grote indruk op haar bezoekers. Ook voor deze excursie is het van belang alvast vooraf te reserveren.

Dag 23 Te Anau - Dunedin ca 286 km
Op weg naar Dunedin komt u door het zogenaamde Gold Panning gebied, dus grijp uw kans en beproef onderweg uw geluk. Maar treuzel onderweg niet te veel want Dunedin en het Otago schiereiland hebben veel te bieden. Dunedin is een leuke universiteitsstad met een Schotse uitstraling en veel woningen in Victoraanse stijl. Tijdens een stadswandeling mag werelds steilste straatje, Baldwin Street niet ontbreken. Dunedin noemt zich ook wel "Wildlife Capital of New-Zealand " vanwege het vlakbij gelegen schiereiland Otago. Het schiereiland is bekend vanwege het grote aantal diersoorten wat hier voorkomt. Zo kun je hier op één dag zeehonden, zeeleeuwen, albatrossen en pinguïns observeren. De koningsalbatros is een imposante vogel met een spanwijdte van bijna 3 meter. Bij Taiaroa point kun je deze vogels onder begeleiding van een ervaren gids van dichtbij observeren. Het is de enige plek ter wereld waar deze vogels op het vaste land en in de nabijheid van mensen nestelen. U overnacht in een centraal gelegen hotel.

Dag 24 Dunedin - Christchurch ca. 362 km
Eventueel kunt u 's morgens nog naar het Otago schiereiland om de albatrossen, zeehondenkolonies en pinguïns te observeren. Ten noorden van Dunedin liggen op het strand de mysterieuze "Moeraki Boulders", afgeronde stenen die wel een doorsnee van vier meter kunnen hebben. In de loop van de middag komt u in de stad die Engelser dan Engels is: Christchurch. Dit is het eindpunt van uw Nieuw Zeeland 4WD rondreis. Uw hotel ligt aan de rand van het grote Hagley Park, op loopafstand van het centrum. De historische tram stopt vlakbij het hotel. Een bezoek aan het Discover Antarctica Centre (Christchurch is de vertrekbasis voor tal van wetenschappers naar de Zuidpool) is zeer de moeite waard. Een heerlijke "kiwi-maaltijd" op één van de uitnodigende terrasjes in de gezellige binnenstad vormt een perfecte afsluiting van de reis.

Dag 25 vlucht naar Amsterdam
Vandaag levert u de huurauto weer in en vliegt u via Singapore terug naar Amsterdam.

Dag 26
Aankomst op Schiphol.
  zondag 4 juli 2004 @ 17:07:30 #263
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20409262
Jemig man! Dat is best een druk programma!
Heb je wel tijd om bij te komen van de vluchten???

Absolute aanraders:
- spooktocht in Port Arthur, was errug leuk!
- Te Papa in Wellington (nationale museum en tevens enige interessante ding in de hele stad geloof ik!)
- Tongariro crossing, the best day walk of the world!
- Taupo Bungy, kijk waar Liejannuh zich bijna te pletter liet vallen!
- Wandelen op een gletsjer (ik heb de frans josef gedaan) en doe dan een dag wandeling of een helikopterhike, want anders mis je het mooiste gedeelte!
- Whakarawarawa (goed geschreven zo?? ) is minder mooi dan Waiotapu, qua vulkanische en thermische meuk. Beter nog doe ze allebei!
- Ga naar een Hangi!
- Ben je op een zaterdag in Hobart?? Dan heb je namelijk een markt en die is errug leuk! Allemaal op Salamanca place en dat is echt een leuke plek!
- En ga watervalletjes kijken op Tasmanie! Er zijn er genoeg!
pi_20415151
Nieuw Zeeland is gááf. Milford track. Als ik daar ooit weer heen ga, wil ik de Routeburn track nog wel lopen.
Je programma lijkt me wel druk, Lucille.
  maandag 5 juli 2004 @ 07:34:03 #265
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_20421824
Ziet er aardfig uit Lucille. Met welke bureau reis je?
pi_20446668
Ik ben ook aan het reizen. Ik ben nu in Rotterdam.

Net bij Donner naar reisgidsen van London gekregen.

Trouwens Lianne, als we door de selectie van PE komen, moeten we eigenlijk ter voorbereiding ook een stedentripje of zo maken, bedacht ik. Eens testen of we elkaar wel meer dan een paar uur verdragen.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 20:50:57 #267
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20447905
Lucille reist met Askja oYo.
En een stedentripje moet lukken! Als voorbereiding enzo.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 20:56:03 #268
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20448023
Nemen jullie dan wel een camera mee?

Het wordt steeds erger op mijn werk. Was het maar een simpele interne verhuizing. Dat ging een paar maanden terug best makkelijk. Een paar dozen oppakken en in een ander kantoor weer neerzetten. Nu wordt er verbouwd. Drie maanden lang. Daarna kan ik pas op een nieuwe werkplek terecht. Tot die tijd moeten we het met een kwart van de werkplekken doen. Gelukkig hebben we nu wel een goede reden om afspraken op een terras te plannen.
*OUD heilige*
  dinsdag 6 juli 2004 @ 21:06:00 #269
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20448247
Wat een drama yppy!!! Kun je alles nog wel een beetje vinden??

En er gaat altijd een camera mee! No worries mate! dat is Australisch, kan Lucille alvast oefenen
  dinsdag 6 juli 2004 @ 21:12:06 #270
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20448412
Nee, bijna alles is kwijt. Een collega heeft de hele ochtend lopen zoeken naar haar spullen. Ze kon niks vinden, dus heeft ze de rest van de dag maar vrij genomen. Bijna iedereen heeft 1 eigen doos, maar omdat ik "alternatief" werk doe heb ik veel gezamelijk met mijn collega's. Alles zit nu dus verspreid in drie dozen. Die ik dus alledrie voortdurend kwijt ben. Nog maar drie maanden gelukkig.

Dat is mooi, dan kunnen we een film meet organiseren.
*OUD heilige*
  woensdag 7 juli 2004 @ 06:56:01 #271
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_20456383
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 20:50 schreef Liejannuh het volgende:
Lucille reist met Askja oYo.
En een stedentripje moet lukken! Als voorbereiding enzo.
Kende ik niet. Wel Djoser, Baobab etc...
Even verdiepen in hun aanbod.

Australia heb ik nou even mogen proeven, maar ik wil dat continent wel een keertje gaan ontdekken. Misschien over een jaartje of 2. Eerst wat research doen naar de mogelijkheden om te verhuizen naar Asia. Ik heb het hier eigenlijk wel gezien. De aziatische crisis is nu toch al bijna voorbij, lijkt mij en als hoogopgeleide moet je daar wel een baan kunnen vinden. Heb verder ook wel een paar taaltjes onder de knie.
pi_20456569
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 06:56 schreef oYo het volgende:

[..]
Eerst wat research doen naar de mogelijkheden om te verhuizen naar Asia. Ik heb het hier eigenlijk wel gezien. De aziatische crisis is nu toch al bijna voorbij, lijkt mij en als hoogopgeleide moet je daar wel een baan kunnen vinden. Heb verder ook wel een paar taaltjes onder de knie.
Herkenbaar, alleen geldt voor mij helaas dat ik thans werkzaam ben in de Nederlandse fiscaliteit, en daar is weinig vraag naar in Azië..... (behalve misschien Indonesië). Tijd voor een subtiele carrieremove dus.... En als dat niet lukt misschien niet zo subtiel. Ik weet een mooie villa in Vientiane te staan, die erom schreeuwt te worden opgeknapt. Tegenover het telecommunicatieshoofdkantoor (en zowat naast de president dus)
  woensdag 7 juli 2004 @ 10:11:17 #273
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_20457988
Dino,

Probeer een baan te krijgen bij ING of ABN, die zitten ook in Jakarta.
pi_20458104
ING zit zelfs in Trat, Thailand

Het zit ook in m'n achterhoofd. Ik probeer nu als zelfstandig interimmer het zo te draaien dat ik klussen met reizen kan combineren, en later het omdraaien: ik reis/woon in het buitenland, en kom tijdelijk terug voor een klus.

Als dat over een jaartje of anderhalf blijkt niet realistisch te zijn, dan zoek ik werk dat meer universeel is, en bij een bedrijf wat aanmerkelijke belangen in Azië heeft.
  woensdag 7 juli 2004 @ 11:40:31 #275
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20460024
Hmmm... ik had een beetje moeite na de downtime op fok te komen. En dat terwijl ik een hele blijde boodschap heb! (nee, niet zoeen ) Er is eindelijk (EINDELIJK!) een ticket geboekt!!!

Ik ga 4 augustus voor 3 weken naar Zuid-Afrika!!!

Ok, ik kan me voorstellen dat jullie het spoor van afgevallen bestemmingen een beetje bijster zijn geraakt, maar het valt behoorlijk tegen een reis te boeken samen met iemand die vanuit een ander land reizen moet! Cuba bleek echt onoverkomelijk duur/moeilijk, maar dit lijkt me echt héél gaaf! Het wordt mijn eerste trip in Afrika, na al die tijd Latijns Amerika, dus ik ben erg benieuwd!

Drie weken is wel een beetje kort, helaas gaan we via Kaapstad heen en terug (ik had liever vanaf bijvoorbeeld J'burg terug gegaan), maar dat mag de pret niet drukken. Moet de komende tijd even gaan uitvlooien of we een auto gaan huren en zo ja, waar en hoe lang enzo...

Voorbereiden is leueueuk!

*Nu even het Zuid-Afrika-topic volspammen gaat*
  woensdag 7 juli 2004 @ 12:54:55 #276
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20461927
Dat klinkt oké HiK ! Wel kort inderdaad voor jou doen, maar wel ff heel wat anders..

Ik ben zelf nog steeds afhankelijk van mn maat van me die vrijdag een last minute gaat boeken, ik hoop at het lukt... en vooral dat ik niet ziek wordt, vannacht had ik dkke koorts en nu, op mn werk, voel ik me ook slecht...... aan de andere kant kan een weekje weg nog wel eens ten positieve werken..

Van mn werk gaan we de hele vrijdag paintballen, survivelen en barbequen in de ardennen.. erg leuk natuurlijk en met je nieuwe werk kun je eik ook geen nee zeggen tegen zoiets, al is de timing wel ff beroerd... ik hoop dat ik me straks weer oké voel, ik heb al drie weken het idee dat ik op mn laatste benen loop.... ff doorbijten maar, als ik straks in mn nieuwe huisje zit en gesetteld ben zal ik wel weer tot rust komen... zit er nu ff doorheen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 7 juli 2004 @ 20:15:34 #277
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20472722
Wat leuk, Zuid Afrika!
Je pakt het wel grondig aan met je nieuwe lover Hik!
Ik heb nog steeds niet gehoord van Peking Express en zit nu iedereen gek te maken met het feit dat ik minimaal 6 weken op vakantie ga!
pi_20494903
Het kan nog steeds, tot 16 juli...
pi_20495303
Kheb trouwens een nieuwe, toepasselijke TRV sig. Wat vinden jullie?
pi_20497236
Een waarheid als een
Lezen is de voorpret zal ik maar zeggen, het reizen zelf is toch wel waar het om gaat.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 14:32:15 #281
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_20530177
Ik zit NU op schiphol, ik ben met een maat van mij vanochtend op de binnefooi naar schiphol gehaald en ik heb een heel leuk strandtripje kunnen boeken naar marmaris voor 8 dagen. Ik weet het , supertoeristisch, maar ik had niet eens meer gedacht dat we nog zouden slagen gezien de drukte en het slechte weer hier.. maar toch voor 399 ,8 dagen in dit: http://www.holiday-truth.com/holiday_truths/hotel_reviews/2564/ hotel all inclusive met alle opties die daar allemaal zijn in de omgeving vond ik zeker niet slecht!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_20536634
* k_man heeft gisteren en eergisteren nieuwe vloerbedekking gelegd.

Ik had een mooie gelakte vloer van houten planken, die echter erg begon te slijten en wel zodanig dat erop lopen met blote voeten een pijnlijke ervaring kon worden (splinters!).

Maar nu ziet het er weer strak uit. En het is een mooie gelegenhied om de stereo eens uit elkaar te halen en schoon te maken. Ongelovelijk wat een bende stof zich tussen de compartimenten had verzameld.
  maandag 12 juli 2004 @ 14:39:16 #284
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20573354
Zo... Hik was een beetje boos vrijdag!

Ik had mijn ticket Kaapstad geboekt via vliegtarieven (waar op zich niets mis mee is!). Hen gevraagd mijn ticket te sturen per expresse. Kost wel 18 euro maar leek me toch wat safer dan met de gewone post. Ik leek vrijdag nog niets te hebben, wat wel vreemd was. Maar toen ik 's avonds even mijn was ging ophangen stond er buiten (!!) mijn voordeur een oranje TNT-envelop met mijn ticket!
Die gasten hadden gewoon mijn brievenbus niet kunnen vinden waarschijnlijk...MAAR DIE HEB IK WEL HOOR!

Overigens gaf vliegtarieven mij helemaal gelijk. Zeiden al eerder shit te hebben gehad met TNT. Heb net even alles op een rijtje gezet in een mailtje en zij nemen het verder met TNT op.

Maargoed, om kort te gaan, ondanks alles: Ik heb mijn ticket!!
pi_20574093
*aankomend weekend naar Keulen* Ben benieuwd , wil in elk geval zaterdagavond met vriendinnetje *avondtripje over de rijn doen* , overdag 1 van de dagen naar Chocolademuseum , nog meer goede tips ?
pi_20574986
Das best wel extreem slordig van TNT
Maar je hebt iig je ticket
  maandag 12 juli 2004 @ 16:18:23 #287
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20575754
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:46 schreef Lucille het volgende:
Das best wel extreem slordig van TNT
Ik weet niet wat dat is, vorige keer ook al zoveel gezeik met FedEx. Je zou toch denken: een organisatie die het puur van service moet hebben doet daar wel iets aan... maar nee dus!

Anyway: Gisteravond kaapstad bij Yorin travel!
pi_20601158
Zeg, die geboortedatum staat niet voor niets in m'n profiel hoor...

dinsdag 13 juli 2004 @ 17:30:22 #289
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_20601388
Hay K_Man feli!
Nog wat leuks gedaan??
pi_20601415
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 17:30 schreef oYo het volgende:
Hay K_Man feli!
Nog wat leuks gedaan??
Een rampzalig verlopen sollicitatiegesprek in assen... of all places.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 18:36:01 #291
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_20602729
quote:
Op maandag 12 juli 2004 14:39 schreef Hik het volgende:
Zo... Hik was een beetje boos vrijdag!

...
begrijp je nu eindelijk waarom wij erop hameren dat de taak van de vrouw koken, afwassen en -vooral- de was ophangen is ???
zonnig Brasil
pi_20603070
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 18:36 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

begrijp je nu eindelijk waarom wij erop hameren dat de taak van de vrouw koken, afwassen en -vooral- de was ophangen is ???
tssss, die latijnse mannen

Gefeliciteerd k_man!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 18:57:43 #293
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20603142
Gefeliciteerd k_man!
*OUD heilige*
pi_20603614
Dank, dank...
  dinsdag 13 juli 2004 @ 20:05:08 #295
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20604761
Met terugwerkende kracht: Gefeliciteerd!
Ik ben een beetje chaotisch de laatste tijd, dus mij kun je het niet kwalijk nemen!

Ik weet wel een leuk verjaardagskadootje: een uitnodiging voor de selectie voor Peking Express! Heb jij m al binnen??
pi_20606799
Gefeliciteerd k_man
  dinsdag 13 juli 2004 @ 22:10:29 #297
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20607672
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 21:29 schreef Lucille het volgende:
Gefeliciteerd k_man
Zeg doe eens wat enthousiaster!

Soort van:
Gefeliciteerd K_man

We hebben een K
We hebben een M
We hebben een A
We hebben een N
We hebben K_man!!!!!

Heb je wel leuke kadootjes gekregen K_man, ondanks dat we je heel erg per ongeluk vergeten zijn???
pi_20607837
Ow sorry

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag k_man. Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad.
pi_20609772
Zie ik dat K_man jarig is!

Gefeliciteerd k_man!
  woensdag 14 juli 2004 @ 09:01:20 #300
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_20613049
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 18:36 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Wat heeft dat nou weer met verkeerd bezorgde enveloppen te maken? Misschien was het wel een mán die mijn brievenbus niet kon vinden...

Ennuh...k_man!
pi_20613700
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 20:05 schreef Liejannuh het volgende:
Met terugwerkende kracht: Gefeliciteerd!
Ik ben een beetje chaotisch de laatste tijd, dus mij kun je het niet kwalijk nemen!

Ik weet wel een leuk verjaardagskadootje: een uitnodiging voor de selectie voor Peking Express! Heb jij m al binnen??
Voor alle duidelijkheid: ik heb nog geen uitnodiging gezien en fiets iedere dag extra snel naar huis om mn brievenbus leeg te kunnen halen. Case_ kwam het al helemaal bij me navragen daarnet, hoe het nu zat!

Gister trof ik wel een kaartje uit Normandie aan van Anthraxx, zal m vanavond even inscannen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')