Inderdaad, zo hoort het.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
NOS weet tenminste fatsoenlijke beelden te leveren
Nope. NOS meldde er niets over.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:04 schreef Disorder het volgende:
Die twee doden zijn dus officiëel vastgesteld?
Werd gemeld op teletekstquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Maar niemand meldt 2 doden.. ook nos niet..
wie dan wel behalve de fp?
Laten we dan hopen dat er geen doden zijn gevallen...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Maar niemand meldt 2 doden.. ook nos niet..
wie dan wel behalve de fp?
NOS TT meldde dat wel, maar nu niet meer.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Maar niemand meldt 2 doden.. ook nos niet..
wie dan wel behalve de fp?
dat vraag ik me ook al af..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:05 schreef CloudStrife het volgende:
Niemand zegt iets over 2 doden?
Waar haalt FP het vandaan!?!
nee, dit gebeurd idd dagelijks..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:05 schreef stukovich het volgende:
Jezus, één ongeluk en heel fok doet gelijk aan rampentoerisme en sensatietopics openen.
dit is dan ook niet zomaar een ongelukquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:05 schreef stukovich het volgende:
Jezus, één ongeluk en heel fok doet gelijk aan rampentoerisme en sensatietopics openen.
Ik vermoed/hoop dat de machinist het aan zag komen en op het laatste moment eventjes van zijn stoeltje afstapte. De conducteur zat wellicht met zijn mede-conducteur in zijn eigen hokkie ergens anders in de trein.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:06 schreef Isabeau het volgende:
Er is sprake van 2 ernstig gewonden (de machinist + de conducteur die meestal bij hem zit?) en nergens van 2 doden. Hoe zit dat?
In zo'n locomotief kan je vrijwel geen kant op, helaas.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik vermoed/hoop dat de machinist het aan zag komen en op het laatste moment eventjes van zijn stoeltje afstapte. De conducteur zat wellicht met zijn mede-conducteur in zijn eigen hokkie ergens anders in de trein.
Het is ook maar een klein ongelukje zeker?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:05 schreef stukovich het volgende:
Jezus, één ongeluk en heel fok doet gelijk aan rampentoerisme en sensatietopics openen.
Wat een geil wijf blijft het toch ook hè?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
dan de veiligste plek opzoeken natuurlijk. Het zou beter geweest zijn als het een vaste loc was, dus de andere kant van de trein wellicht, waar ook mensen in kunnen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:09 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
In zo'n locomotief kan je vrijwel geen kant op, helaas.
Nee, mogelijk 2 doden, maar zeer waarschijnlijk ook niet. In irak gaan dagelijks weet ik hoeveel amerikanen dood. Zie je daar mensen net zoals hier meteen in rep en roer zijn, en iedereen ahhhhhhhh en ohhhhhhhh wat erg roepen. Sensatiebeluste proletenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
dit is dan ook niet zomaar een ongeluk
nja Dscaler moest picje van die TV ding maken achter dr maar dat deed die dus nietquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:10 schreef Disorder het volgende:
[..]
Wat een geil wijf blijft het toch ook hè?
tief op. Irak is niet mijn achtertuin dus verrot het me wat daar allemaal aan de hand is, om het maar eens bot te zeggen. Niet zo schijnheilig doen dat je ook niet zo denkt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:10 schreef stukovich het volgende:
[..]
Nee, mogelijk 2 doden, maar zeer waarschijnlijk ook niet. In irak gaan dagelijks weet ik hoeveel amerikanen dood. Zie je daar mensen net zoals hier meteen in rep en roer zijn, en iedereen ahhhhhhhh en ohhhhhhhh wat erg roepen. Sensatiebeluste proleten
Wat doe je dan hier in vredesnaam..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:10 schreef stukovich het volgende:
[..]
Nee, mogelijk 2 doden, maar zeer waarschijnlijk ook niet. In irak gaan dagelijks weet ik hoeveel amerikanen dood. Zie je daar mensen net zoals hier meteen in rep en roer zijn, en iedereen ahhhhhhhh en ohhhhhhhh wat erg roepen. Sensatiebeluste proleten
1) Irak is iets anders dan Amsterdam wat voor iedereen binnen zo'n 200KM afstand ligtquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:10 schreef stukovich het volgende:
[..]
Nee, mogelijk 2 doden, maar zeer waarschijnlijk ook niet. In irak gaan dagelijks weet ik hoeveel amerikanen dood. Zie je daar mensen net zoals hier meteen in rep en roer zijn, en iedereen ahhhhhhhh en ohhhhhhhh wat erg roepen. Sensatiebeluste proleten
Moraalridder alert.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:10 schreef stukovich het volgende:
Nee, mogelijk 2 doden, maar zeer waarschijnlijk ook niet. In irak gaan dagelijks weet ik hoeveel amerikanen dood. Zie je daar mensen net zoals hier meteen in rep en roer zijn, en iedereen ahhhhhhhh en ohhhhhhhh wat erg roepen. Sensatiebeluste proleten
Ja, en weet je waarom? De doden in Irak zijn militairen, noem het dom, maar het blijft risico van het vak. Het ongeluk wat net gebeurd is had heel veel mensen kunnen overkomen. Dagelijks nemen duizenden mensen die route, duizenden mensen komen op het CS, dáárom is dit zo belangrijk. Mensen realiseren zich nu dat de omgeving toch niet zo veilig is als het lijkt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:10 schreef stukovich het volgende:
[..]
Nee, mogelijk 2 doden, maar zeer waarschijnlijk ook niet. In irak gaan dagelijks weet ik hoeveel amerikanen dood. Zie je daar mensen net zoals hier meteen in rep en roer zijn, en iedereen ahhhhhhhh en ohhhhhhhh wat erg roepen. Sensatiebeluste proleten
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:12 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Wat doe je dan hier in vredesnaam..
Je lijkt dat wijffie van SBS6 die in Dit Was het Nieuws zat wel.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:10 schreef stukovich het volgende:
[..]
Nee, mogelijk 2 doden, maar zeer waarschijnlijk ook niet. In irak gaan dagelijks weet ik hoeveel amerikanen dood. Zie je daar mensen net zoals hier meteen in rep en roer zijn, en iedereen ahhhhhhhh en ohhhhhhhh wat erg roepen. Sensatiebeluste proleten
3m?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:13 schreef Caen het volgende:
het viel ook wel mee.. ik zat in de 2e wagon... en het ging echt langzaam... max 20km/u.. en hij stopte in 3 meter ofzo..
'k stoote m'n knieen tegen de stoel voor me.. maar niets erg... ging aan de achterkant van de wagon naar buiten... en toen zag ik dus de wagon voor me..... zag er wel stoer uit.. dus ik foto maken met m'n telefoon... en toen zag ik dus een vrouw uit de wagon hangen... was best minder...
Aapjes kijken.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:12 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Wat doe je dan hier in vredesnaam..
Je dacht niet even, kijken of er in de 1e wagon iemand misschien dringend hulp nodig heeft?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:13 schreef Caen het volgende:
het viel ook wel mee.. ik zat in de 2e wagon... en het ging echt langzaam... max 20km/u.. en hij stopte in 3 meter ofzo..
'k stoote m'n knieen tegen de stoel voor me.. maar niets erg... ging aan de achterkant van de wagon naar buiten... en toen zag ik dus de wagon voor me..... zag er wel stoer uit.. dus ik foto maken met m'n telefoon... en toen zag ik dus een vrouw uit de wagon hangen... was best minder...
ik denk 2 dingen: je bent best snel thuis dan...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:13 schreef Caen het volgende:
en toen zag ik dus de wagon voor me..... zag er wel stoer uit.. dus ik foto maken met m'n telefoon... en toen zag ik dus een vrouw uit de wagon hangen... was best minder...
mwa, het is onderhand al weer 3 kwartier geleden.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:15 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
ik denk 2 dingen: je bent best snel thuis dan...
en hoe oud ben je in hemelsnaam? Het zag er stoer uit?!?
dan denk je dus net als de meesten.. alleen vertaal je dat dan een beetje anders..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:15 schreef stukovich het volgende:
[..]
Aapjes kijken.
FF ontopic: Ik vind het natuurlijk ook hartstikke erg wat er gebeurt is. Sinds de privatisering van de NS is de situatie van het bedrijf achteruit gegaan en dat blijkt vandaag ook maar eens. De verpaupering van de infracstructuur enz... Sterkte voor die mensen.
Gelukkig dat jullie zo langzaam gingen; moet ook wel want je reed net het station bijna binnen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:13 schreef Caen het volgende:
het viel ook wel mee.. ik zat in de 2e wagon... en het ging echt langzaam... max 20km/u.. en hij stopte in 3 meter ofzo..
'k stoote m'n knieen tegen de stoel voor me.. maar niets erg... ging aan de achterkant van de wagon naar buiten... en toen zag ik dus de wagon voor me..... zag er wel stoer uit.. dus ik foto maken met m'n telefoon... en toen zag ik dus een vrouw uit de wagon hangen... was best minder...
Alsof die privatisering er iets mee te maken heeft. Dit kan altijd gebeuren hoe goed iets ook georganiseert is.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:15 schreef stukovich het volgende:
[..]
Aapjes kijken.
FF ontopic: Ik vind het natuurlijk ook hartstikke erg wat er gebeurt is. Sinds de privatisering van de NS is de situatie van het bedrijf achteruit gegaan en dat blijkt vandaag ook maar eens. De verpaupering van de infracstructuur enz... Sterkte voor die mensen.
Een trein rijdt ook met 40 het station binnen...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:16 schreef smash789 het volgende:
Caen, laat dan die foto die je hebt gemaakt zien, het is anders zo moeilijk te geloven. Lijkt mij dat je veeeeeeeeeeeeeeeeel minder schade hebt als ie maar 20km/u ging. Jezus, dat ding is helemaal omgebogen, dat lukt je toch niet met 20km/u? MINSTENS 40km/u denk ik.
Je vergeet het gewicht van de trein mee te tellen...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:16 schreef smash789 het volgende:
Caen, laat dan die foto die je hebt gemaakt zien, het is anders zo moeilijk te geloven. Lijkt mij dat je veeeeeeeeeeeeeeeeel minder schade hebt als ie maar 20km/u ging. Jezus, dat ding is helemaal omgebogen, dat lukt je toch niet met 20km/u? MINSTENS 40km/u denk ik.
ja zo'n trein drukt wel ff doorquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:18 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je vergeet het gewicht van de trein mee te tellen...
feit is wel dat de infrastructuur en het materieel verslechtert is (net als wat in Engeland het geval was)quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:17 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
[..]
Alsof die privatisering er iets mee te maken heeft. Dit kan altijd gebeuren hoe goed iets ook georganiseert is.
aye, en dan is het eens wachten tot er wél een chloortrein op een andere trein klapt. Dan denk men pas dat het wel handig is wat meer geld aan het OV uit te geven ipv wat minderquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:22 schreef Mr_Rammstein het volgende:
[..]
feit is wel dat de infrastructuur en het materieel verslechtert is (net als wat in Engeland het geval was)
Maar dan vraag ik me nog af waarom dat iets te maken zou hebben met DIT ongeval. Kijk als het zou gaan om de ontsporing van een trein of iets dergelijk zeg ik JA, het komt door de verslechterde situatie bij de spoorwegen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:22 schreef Mr_Rammstein het volgende:
[..]
feit is wel dat de infrastructuur en het materieel verslechtert is (net als wat in Engeland het geval was)
De kans op een auto ongeluk is honderden malen groter hoor...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:24 schreef KonnieKipke het volgende:
ik snap sowieso niet waarom mensen nog met OV willen reizen
Het kan altijd wel gebeuren. Maar sinds de privatisering holt de NS behoorlijk hard achteruit.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:17 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
[..]
Alsof die privatisering er iets mee te maken heeft. Dit kan altijd gebeuren hoe goed iets ook georganiseert is.
materieel? je moest eens weten wat een verbeteringen er zijn gedaan en hoeveel nieuw spul er gekocht is. Valt best wel mee.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:22 schreef Mr_Rammstein het volgende:
[..]
feit is wel dat de infrastructuur en het materieel verslechtert is (net als wat in Engeland het geval was)
omdat mensen in de spits niet zo happig zijn op ellendelange file's? het erg relaxed is?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:24 schreef KonnieKipke het volgende:
ik snap sowieso niet waarom mensen nog met OV willen reizen
voorlopig is dat nog niet bekend, maar het zou naast menselijk falen dus aan de infrastructuur hebben kunnen gelegen. (dus ook slecht onderhoud aan wissels, seinstoring, of iets dergelijks)quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:23 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
[..]
Maar dan vraag ik me nog af waarom dat iets te maken zou hebben met DIT ongeval. Kijk als het zou gaan om de ontsporing van een trein of iets dergelijk zeg ik JA, het komt door de verslechterde situatie bij de spoorwegen.
Nee, met de auto kan er geen ongelukken gebeuren...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:24 schreef KonnieKipke het volgende:
ik snap sowieso niet waarom mensen nog met OV willen reizen
maar de NS is niet verantwoordelijk voor onderhoud van het spoor zelfquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:22 schreef Mr_Rammstein het volgende:
[..]
feit is wel dat de infrastructuur en het materieel verslechtert is (net als wat in Engeland het geval was)
dan heb je dat totaal mis...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:27 schreef Eveli het volgende:
Nu weten we min of meer ook hoe een aanslag als die in Madrid er bij Nederlandse treinen uit zou zien.
Nee precies en dat is wat ik bedoel.. Railinfra die gaat over het spoor, de NS over de coördinatie/kaartverkoop/etc, weer een anders bedrijf over het materieel, goederenvervoer, etc..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
maar de NS is niet verantwoordelijk voor onderhoud van het spoor zelf
Dat vind ik veel enger klinken dan "het valt allemaal wel mee..."quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
of zich voorin in de trein nog mensen bevinden is nog ondduidelijk.
ik ook ja.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat vind ik veel enger klinken dan "het valt allemaal wel mee..."
sorry maar 30 minuten file heb ik er wel voor over om heerlijk relaxed met een muziekje zonder geblaat, geschreeuw, gebel en gebedel van andere mensen te hebben... Hier in Amsterdam is OV echt niet zo leuk en dat zou jij moeten weten.. Bovendien bespaar je na 19.00 's avonds tijd.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:25 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
omdat mensen in de spits niet zo happig zijn op ellendelange file's? het erg relaxed is?
in ieder geval kan ik dan zeggen dat het niet mijn schuld was..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:26 schreef sa-sa het volgende:
[..]
Nee, met de auto kan er geen ongelukken gebeuren...
![]()
hoop ik..... duimt dat het echt meevalt...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:28 schreef Libris het volgende:
Ik denk eigenlijk ook dat het erger uitziet dan het werkelijk is, de foto's zien er erg schokkend, maar als het inderdaad met 20 km/h is gebeurd dan is de impact niet zo groot geweest and heeft het gewicht van de trein (10 a 12 wagons) de voorste wagon omhoog gedrukt, als dit niet te snel gebeurd zijn mensen uit het voorste gedeelte naar achteren gevallen en dus niet bekneld geraakt. En dan nog een geluk dat het vandaag een stuk rustigere spits is dan normaal (denk vooral aan studenten die eerder naar huis zijn gegaan..)
dat zou best kunnen ja (wit en blauwe kleding of iets dergelijks)quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
zie ik op die tweede foto die vrouw "zitten"?>
yepquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
zie ik op die tweede foto die vrouw "zitten"?>
ik gok dat t een hulpverlener is eigenlijks want t liep toen net langs dat gat waar een ruit hoort te zitten zeg maarquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
zie ik op die tweede foto die vrouw "zitten"?>
na 19.00 uur wel.. en ik erger me idd kapot aan het OV in A'dam.. maar dan vooral de trams, bus en de metro (50).. de trein rijdt tenminste in meer dan 80% van de gevallen op tijd.. de tram is volgens mij nooit op tijd.. en de bus slaat zelfs een paar keer zijn rondje helemaal over..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:30 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
sorry maar 30 minuten file heb ik er wel voor over om heerlijk relaxed met een muziekje zonder geblaat, geschreeuw, gebel en gebedel van andere mensen te hebben... Hier in Amsterdam is OV echt niet zo leuk en dat zou jij moeten weten.. Bovendien bespaar je na 19.00 's avonds tijd.
Er hangt een arm uit het raam op die foto..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
zie ik op die tweede foto die vrouw "zitten"?>
Het lijkt wel een hand aan een draadje br...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er hangt een arm uit het raam op die foto..
Dat helemaal links moet ongetwijfeld een mens zijnquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
zie ik op die tweede foto die vrouw "zitten"?>
Nee, het raam daarvoor,daar hangt iemandquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik gok dat t een hulpverlener is eigenlijks want t liep toen net langs dat gat waar een ruit hoort te zitten zeg maar
Nou zie ik hem ook jaquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er hangt een arm uit het raam op die foto..
dat was me nog niet eens opgevallenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er hangt een arm uit het raam op die foto..
nou je t zechtquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:34 schreef My_Way het volgende:
[..]
Nee, het raam daarvoor,daar hangt iemand![]()
jezus je hebt gelijkquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er hangt een arm uit het raam op die foto..
Inderdaad. Dat ziet er echt niet prettig uit zo...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:35 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
Er hangt ook een hoofd met lang blond haar bij volgens mij
Zijn dat armen om die gele stoel heengeklemd? dus voorin, eerste raam, tweede foto?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:34 schreef My_Way het volgende:
[..]
Nee, het raam daarvoor,daar hangt iemand![]()
t lijkt er wel op jaquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:35 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
Er hangt ook een hoofd met lang blond haar bij volgens mij
lastig te zien, maar 't lijkt er wel op.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:35 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
Er hangt ook een hoofd met lang blond haar bij volgens mij
quote:Aan de oostzijde van het Centraal station in Amsterdam is vrijdagavond om 18.30 een Intercity vanuit Utrecht naar Haarlem op een leeg treinstel gereden. Daarbij zijn vermoedelijk gewonden gevallen. Het betreft de Intercity die onderweg was van Utrecht naar Haarlem. Het treinverkeer van en naarAmsterdam is momenteel stilgelegd. De prognose is dat dit de komende uren blijft. Voor actuele reisinformatie kunt u bellen 0900 - 9292. NS heeft een calamiteitenlijn geopend. Het nummer is 0800 - 0540. Hier kunt u terecht met vragen over inzittenden van de trein. Via dit nummer kunt u géén reisinformatie opvragen. Kijkt u voor actuele reisinformatie op de pagina Storingen onder Reis & Prijs of op Teletekst pagina 751.
Ja, en een arm uit het raam.Haar hoofd kan je ook zien volgens mijquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:37 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Zijn dat armen om die gele stoel heengeklemd? dus voorin, eerste raam, tweede foto?
Zie het niet zo goed.
op de onderste foto is die arm niet meer te zien.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:37 schreef TimmyAsd het volgende:
de persoon van wie die arm is, kan toch niet meer leven lijkt me..
ik hoop vadat deze het overleeft, zou ik een wondertje noemen..
je ziet de rechterarm inderdaad ook.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:37 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Zijn dat armen om die gele stoel heengeklemd? dus voorin, eerste raam, tweede foto?
Zie het niet zo goed.
wat een sufferds zitten daar.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:36 schreef weirdinside.nl het volgende:
[offtopik]
Hij gaat lekker bij nu.nl;
[afbeelding]![]()
[/offtopik]
dies er vlak na genomen vanaf ned 1,quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
op de onderste foto is die arm niet meer te zien.
dan is dee persoon al weggehaaldquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
op de onderste foto is die arm niet meer te zien.
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:40 schreef Sanne het volgende:
op AT5 nu iemand die het over onbevestigde berichten heeft van 8 doden.
ziet er naderhand gezien wel een beetje levenloos uit.. :Squote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:40 schreef Mr_Rammstein het volgende:
[afbeelding]![]()
Onbevestigde berichten van hulpdiensten melden 8! doden op At5
this een foto.....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ziet er naderhand gezien wel een beetje levenloos uit.. :S
DOH!quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:43 schreef F-racing het volgende:
[..]
this een foto.....![]()
Helaas zou het kunnen natuurlijk. Als je in het voorste deel van die wagon zat, en je ziet hoe die er nu uitziet, zouden daar mijns inziens mensen kunnen hebben gezeten die het ongeval niet hebben overleefd.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:41 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]8 doden? das wel een erg vreemd gerucht..
Er wordt altijd wel een autospuit en ladder achter de hand gehouden en anders rukt de brandweer van een omliggende gemeente uit (halfweg, Zwanenburg, Ouderkerk a amstel, Duivendrecht, Nieuwendam, etc). Waarschijnlijk staan deze inmiddels zelfs al standbij (vrijwillige korpsen) of zijn ze paraat in de Amsterdamse kazernes inmiddels.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:43 schreef TimmyAsd het volgende:
al het mogelijke materiaal van de A'damse brandweer is uitgerukt..
ik wil er niet aan denken dat er errgens anders brand uitbreekt..
of zie ik dit verkeerd?
Okay, nu zie ik het pas echt goed. Als je goed kijkt kun je beide armen van deze persoon zien. De andere arm klemt om de stoel heen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:40 schreef Mr_Rammstein het volgende:
[afbeelding]![]()
Onbevestigde berichten van hulpdiensten melden 8! doden op At5
Beschikbaarheid wordt regionaal gecoördineerd, brandweerwagens van andere korpsen vullen de Amsterdamse aan. Sommige wagens worden daar reeds heen gedirigeerd uit voorzorg.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:43 schreef TimmyAsd het volgende:
al het mogelijke materiaal van de A'damse brandweer is uitgerukt..
ik wil er niet aan denken dat er errgens anders brand uitbreekt..
of zie ik dit verkeerd?
als dit de enige manier is om zo te liggen/hangen.....joh ik weet het toch ook nietquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DOH!
maar zou jij dr zo bij hangen als je niet dood / zwaar gewond bent?
For the record: hij is verslaggever/presentator bij AT5 en geen ramptoerist voordat we dat weer krijgen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:41 schreef static het volgende:
Mijn neef is daar nu ter plaatse (bij het veldhospitaal) om live verslag te doen, ik ga hem maar niet bellen hoe het nou zit.
geh, wel triest dat een website die "nu" pretendeert, na 2 uur na een ongeluk nog niets vermeldtquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:36 schreef weirdinside.nl het volgende:
[offtopik]
Hij gaat lekker bij nu.nl;
[afbeelding]![]()
[/offtopik]
ze meldden om 19.26 al iets, maar wel met ;t verkeerde plaatje.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:45 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
geh, wel triest dat een website die "nu" pretendeert, na 2 uur na een ongeluk nog niets vermeldt
yup.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond dat "het valt wel mee" ook heel erg voorbarig. Iedereen kan zien dat het voorste deel helemaal in de kreukels ligt en je maakt mij niet wijs dat daar he-le-maal niemand zat/stond. Daarbij werd er gezegd dat het nog niet eens bekend was òf er mensen zaten, hoe kan je dan wèl zeggen dat het allemaal meevalt.
ik heb vaak de gewoonte vast naar het balkon te lopen als de trein het station bijna binnenrijdt, duseh..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
yup.
en dat van die mogelijk beknelde mensen werd pas door die kerel van de NS aan 't einde van 't journaal gezegd.
De 8 doden zijn nog steeds onbevestigd. Er is geen enkele melding hierover op de sites van NOS, ANP of AT5. Ook op teleteksten RTL en NOS wordt hierover niet gesproken. Derhalve is het nog steeds een gerucht.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:49 schreef magicel het volgende:
8 doden....Als ik het goed heb, liep de trein Amsterdam binnen. Ik kan mij voorstellen dat er al wat mensen naar de uitgang zijn gelopen en in <hoe heet dat hokje bij de in- en uitgang ook al weer> hebben gestaan. Volgens de foto is daar weinig meer van over.
shit ja. grote kans idd dat er mensen op het balkons stondenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:50 schreef indahnesia.com het volgende:
de trein kwam het station binnen, DUS gaat juist iedereen naar de balkons toe. Het liefst als állereerste, want dan kunnen we snel de trein uit, toch? Of ben ik nu de enige die dat opvalt?
Nee, precies wat ik dacht. Ik gelóóf domweg niet dat daar niemand stond.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:50 schreef indahnesia.com het volgende:
de trein kwam het station binnen, DUS gaat juist iedereen naar de balkons toe. Het liefst als állereerste, want dan kunnen we snel de trein uit, toch? Of ben ik nu de enige die dat opvalt?
Dat is het laatste wat de politie nu aan hun kop wil hebben.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:48 schreef Mr_Rammstein het volgende:
Sjonge ene Meneer Vermeulen van de verzekering meldt zich al bij de politie![]()
het kan niet zo zijn dat dat balkon leeg was, echt.. no way..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, precies wat ik dacht. Ik gelóóf domweg niet dat daar niemand stond.
En toch lopen ze er over te discussiëren via de portoquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:53 schreef Morpheus het volgende:
[..]
Dat is het laatste wat de politie nu aan hun kop wil hebben.
het kan wel leeg geweest zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
het kan niet zo zijn dat dat balkon leeg was, echt.. no way..
Wisselstoring? zou je eigenlijk beter met een luchtfoto kunnen zienquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:57 schreef magicel het volgende:
Twee dingen die opvallen:
De schade tussen de loc en de dubbeldekker lijkt beperkt.
De wagon is OVER de loc heen gegaan (links of rechts uitknikken lijkt meer voor de hand)
in theorie kan alles, maar mensen doen er alles aan een plekje bij een deur te hebben om eruit te gaan.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:58 schreef Caesu het volgende:
[..]
het kan wel leeg geweest zijn.
meesten nemen het balkon in het achterste gedeelte van de wagon - dichterbij te trappen.
deze trein is héél lang. als je helemaal voorin uitstapt moet je ver teruglopen om bij een trap te komen.
hij zei ook duidelijk dat dat zijn eerste indruk was..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond dat "het valt wel mee" ook heel erg voorbarig. Iedereen kan zien dat het voorste deel helemaal in de kreukels ligt en je maakt mij niet wijs dat daar he-le-maal niemand zat/stond. Daarbij werd er gezegd dat het nog niet eens bekend was òf er mensen zaten, hoe kan je dan wèl zeggen dat het allemaal meevalt.
Dat was toen bij dat ongeluk op Den Haag ook, de wielen stonden nog op de grond tegen het stop-hekje aan, de coupé zelf was de lucht in gegaan. Het zal wel iets natuurkundigs zijn ofzo. Vanwege het gewicht zit er heel veel kracht achter, en dat moet toch ergens heen. Naar boven zal wel de minste weerstand bieden.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:57 schreef magicel het volgende:
Twee dingen die opvallen:
De schade tussen de loc en de dubbeldekker lijkt beperkt.
De wagon is OVER de loc heen gegaan (links of rechts uitknikken lijkt meer voor de hand)
Lijkt mij als volgt te verklaren:quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:57 schreef magicel het volgende:
Twee dingen die opvallen:
De schade tussen de loc en de dubbeldekker lijkt beperkt.
De wagon is OVER de loc heen gegaan (links of rechts uitknikken lijkt meer voor de hand)
Lijkt me toch een structurele zwakke plek in het ontwerp van het NS materieel... Dit is inderdaad niet de eerste keer dat dit op deze manier gebeurt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:02 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dat was toen bij dat ongeluk op Den Haag ook, de wielen stonden nog op de grond tegen het stop-hekje aan, de coupé zelf was de lucht in gegaan. Het zal wel iets natuurkundigs zijn ofzo. Vanwege het gewicht zit er heel veel kracht achter, en dat moet toch ergens heen. Naar boven zal wel de minste weerstand bieden.
NS materieel? het standaard onwerp van de trein bedoel je dan toch.. Maar misschien is dit wel vele malen veiliger dan een kreukelzone dwars door de coupe zelf...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:04 schreef Jalu het volgende:
[..]
Lijkt me toch een structurele zwakke plek in het ontwerp van het NS materieel... Dit is inderdaad niet de eerste keer dat dit op deze manier gebeurt.
Nee, ik heb het toch over de NS treinstellen. Bij vergelijkbare buitenlandse ongelukken heb ik dit soort reacties van treinen nooit gezien, en dit is al zeker de tweede keer dat het bij een Nederlandse trein op deze manier gebeurt. Zeker gezien het feit dat de snelheid erg laag geweest moet zijn en de manier waarop de halve wagon omgevouwen is...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:06 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
NS materieel? het standaard onwerp van de trein bedoel je dan toch.. Maar misschien is dit wel vele malen veiliger dan een kreukelzone dwars door de coupe zelf...
Bij de dubbeldekker is de kreukelzone duidelijk zichtbaar. Tussen de deur en de laatste zitplaatsen. Als de kracht aan de voorzijde van de loc ongeveer net zo groot was als aan de achterzijde, dan heeft de kreukelzone aardig z'n best gedaan.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:06 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
NS materieel? het standaard onwerp van de trein bedoel je dan toch.. Maar misschien is dit wel vele malen veiliger dan een kreukelzone dwars door de coupe zelf...
Bij het ongeluk op Den Haag was het juist beter dat de wielen bleven staan en de coupé losraakte. Anders had de coupé in de kreukels gelegen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:06 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
NS materieel? het standaard onwerp van de trein bedoel je dan toch.. Maar misschien is dit wel vele malen veiliger dan een kreukelzone dwars door de coupe zelf...
da's ook een minder fraaie oplossing. Dan vind ik deze toch de meest nette in een dergelijke situatie.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:09 schreef Libris het volgende:
Of dat de coupe dwars het perron op schuift....
Wel jammer voor die mensen die toevallig in dat als erger als een harmonica opvouwende deel zitten...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:11 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
da's ook een minder fraaie oplossing. Dan vind ik deze toch de meest nette in een dergelijke situatie.
En geluk voor de mensen die op het perron stonden.... Denkend aan die mensen, die zullen ook wel een hartverzakking hebben gehad...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:12 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wel jammer voor die mensen die toevallig in dat als erger als een harmonica opvouwende deel zitten...
dat is zonder meer waar, het is altijd een afweging, nooit een voorkoming van iets als dit.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:12 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wel jammer voor die mensen die toevallig in dat als erger als een harmonica opvouwende deel zitten...
Dan is het blijkbaar toch een typische reactie voor deze rijtuigen, bij dat vorige ongeluk waar een rijtuig omhoog schoot, ging het ook om een koploper volgens mij...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:13 schreef KonnieKipke het volgende:
Die rijtuigen zijn gebaseerd op de eerste koploperrijtuigen 4001-4004 en zijn gebouwd in Aken door Talbot.
Nee, dat was er een van t type sprinter.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:16 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dan is het blijkbaar toch een typische reactie voor deze rijtuigen, bij dat vorige ongeluk waar een rijtuig omhoog schoot, ging het ook om een koploper volgens mij...
de trein uit Utrecht die aankwam op het CSquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:24 schreef Caesu het volgende:
maar het is een vertrekkende trein toch?
zal het balkon wel leeg zijn.
volgens mij is dat ook de bedoeling. Het balkon is de kruekelzone van de trein. Hoe erg het ook is voor de pasagiers die daar vertoeven, zeker nu. Daarmee spaar je wel de pasagiers die verderop in de trein zitten.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:16 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dan is het blijkbaar toch een typische reactie voor deze rijtuigen, bij dat vorige ongeluk waar een rijtuig omhoog schoot, ging het ook om een koploper volgens mij...
ja en ik 365 dagen en 21 uur geleden in hetzelfde rijtuigquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:32 schreef meneer draak het volgende:
hebben ze nog mazzel dat het de dag na hemelvaart is. Vandaag waren veel mensen vrij, het had dus erger gekunt.
En dan te bedenken dat ik 11 uur voor dit ongeluk in dezelfde trein heb gezeten
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:33 schreef Mr_Rammstein het volgende:
Laatste nieuws volgens Zonnet: 20 Doden bij treinbotsing![]()
[afbeelding]
wat lomperds doden en gewonden door elkaar halen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:33 schreef Mr_Rammstein het volgende:
Laatste nieuws volgens Zonnet: 20 Doden bij treinbotsing![]()
[afbeelding]
Zo weet ik er ook nog wel een.. Ik was van plan vandaag een dagje naar Aken te gaan met mn Pa (maar ja erg koud enzo, brr) dus had ik net zo goed ook in deze trein kunnen zitten op de terugwegquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:34 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
ja en ik 365 dagen en 21 uur geleden in hetzelfde rijtuig![]()
Wat is daar dan voor een speciaal gebouw? Ik bedoel, echt op de hoek zit deze straat niet..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:35 schreef Libris het volgende:
Gewonden worden opgevangen op de Admiraal de Ruijterweg.
Sorry hoor maar de Admiraal de Ruijterweg ligt in Amsterdam Bos en Lommer.. lijkt me eerder de Ruyterkade of iets dergelijks }Oquote:Mr Pieter van Vollenhoven is inmiddels ook aangekomen bij het Centraal Station. Hij is daar om zijn steun te betuigen als voorzitter van de Spoorwegongevallenraad. Gewonden worden opgevangen op de Admiraal de Ruijterweg.
Er zit een politiebureau, maar dat is veels te klein voor opvangquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:39 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Wat is daar dan voor een speciaal gebouw? Ik bedoel, echt op de hoek zit deze straat niet..
En het is de schuld van links... Man, leven is gevaarlijk... zuchtquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:42 schreef Samson het volgende:
Treinreizen wordt levensgevaarlijk onderhand![]()
zoals iemand al zei.. tis in bos en lommer.. niet echt om de hoek..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:42 schreef Mr_Rammstein het volgende:
[..]
Er zit een politiebureau, maar dat is veels te klein voor opvang![]()
Kan wel zijn, maar waarschijnlijk gaat t om een stomme fout van de wissels of zo lijjkt me, een fout dus van prorail of zoiets? Lekker om wbt je leven aan een stel oetlullen overgeleverd te zijn die de wissels fout zetten.......quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:44 schreef Libris het volgende:
[..]
En het is de schuld van links... Man, leven is gevaarlijk... zucht
Ik denk dat zolang er niets over de oorzaak bekend is, speculeren weinig zin heeft. Voor hetzelfde geld was het een wisselstroing waar geen mens iets aan kon doen. Niemand weet dat nu, dus het lijkt me geen moment om al conclusies te trekken.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:47 schreef Samson het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar waarschijnlijk gaat t om een stomme fout van de wissels of zo lijjkt me, een fout dus van prorail of zoiets? Lekker om wbt je leven aan een stel oetlullen overgeleverd te zijn die de wissels fout zetten.......
elke dag leg je je eigen leven in andersmans handen. Wie verzekerd mij dat ik morgen niet op straat wordt neergeknalt, dat de tram morgen gigantisch ontspoort. Genoeg wegpiraten die je kunnen doodrijden..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:47 schreef Samson het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar waarschijnlijk gaat t om een stomme fout van de wissels of zo lijjkt me, een fout dus van prorail of zoiets? Lekker om wbt je leven aan een stel oetlullen overgeleverd te zijn die de wissels fout zetten.......
quote:Dutch Passenger Train in Collision
AMSTERDAM, Netherlands - Two people were killed Friday when a passenger train crashed into an empty train at Amsterdam central station, the national news service NOS said.
Ten to 15 people were injured, the Netherlands' disaster information service ANWB said, but it could not immediately confirm the fatalities.
The accident happened about 300 yards outside Amsterdam's 19th century railway station, a Dutch landmark.
The engine of a double-decker intercity train slammed into a local train, shoving the rear car high into the air.
Hours after the accident, rescue workers in yellow jackets were still clambering over the two trains and medical helicopters were on standby.
Je hebt wel gelijk, maar het lijkt me wel het meest waarschijnlijk, we zullen t later wel horen...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik denk dat zolang er niets over de oorzaak bekend is, speculeren weinig zin heeft. Voor hetzelfde geld was het een wisselstroing waar geen mens iets aan kon doen. Niemand weet dat nu, dus het lijkt me geen moment om al conclusies te trekken.
Als treinreizen levensgevaarlijk is, wat is autorijden dan?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:42 schreef Samson het volgende:
Treinreizen wordt levensgevaarlijk onderhand![]()
Zelfmoord.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:52 schreef Glacius het volgende:
[..]
Als treinreizen levensgevaarlijk is, wat is autorijden dan?
Er is een tent opgezet bij het oude PTT gebouw, dat is bij de De Ruijterkade, ik denk dat ze die bedoelen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:41 schreef Mr_Rammstein het volgende:
nog ééntje van Zonnet:
[..]
Sorry hoor maar de Admiraal de Ruijterweg ligt in Amsterdam Bos en Lommer.. lijkt me eerder de Ruyterkade of iets dergelijks }O
dat is hij ja.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:00 schreef Samson het volgende:
Voozitter van de spoorwegongevallenraad? wat is dat nu weer, ik wist niet eens dat het bestond, en steun betuigen doe je toch alleen als er doden gevallen zijn dacht ik?
Dan kan ze netzogoed bewusteloos zijnquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DOH!
maar zou jij dr zo bij hangen als je niet dood / zwaar gewond bent?
Dat heet tegenwoordig Raad van Transportveiligheid (algemeen dus). www.rvtv.nlquote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:00 schreef Samson het volgende:
Stukje van Zonnet:
"Mr Pieter van Vollenhoven is inmiddels ook aangekomen bij het Centraal Station. Hij is daar om zijn steun te betuigen als voorzitter van de Spoorwegongevallenraad. Gewonden worden opgevangen op de Admiraal de Ruijterweg"...............
Voozitter van de spoorwegongevallenraad? wat is dat nu weer, ik wist niet eens dat het bestond, en steun betuigen doe je toch alleen als er doden gevallen zijn dacht ik?
Er zijn al een tijdje drie kranen onderweg van 550 tot 600 ton ieder, van het bedrijf die daar ook met werkzaamheden bezig is. De oorzaak zou misschien ook best wel een verzakking van 't spoor geweest kunnen zijn?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
ze zijn met shovels een oppervlakte gelijk aan het maken om een kraan de trein die bovenop de locomotief ligt eraf te takelen
Zou wel verklaren waarom die lege trein dwars over het emplacement stil stond, zoals op één van de SBS6 videocaps was te zien.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:34 schreef layd-dd het volgende:
maar als dat zo is dan rijd je toch niet op een andere trein??? of wel ?
lachen!quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:36 schreef firecow het volgende:
Ik heb wat fotos gemaakt met 25x zoom... interesse ?![]()
Ja satellietfoto's net wat we nodig hebben voor ons onderzoek.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:36 schreef firecow het volgende:
Ik heb wat fotos gemaakt met 25x zoom... interesse ?![]()
En hoe wil je dat uitleggen??quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:31 schreef the.moderator het volgende:
[..]
Er zijn al een tijdje drie kranen onderweg van 550 tot 600 ton ieder, van het bedrijf die daar ook met werkzaamheden bezig is. De oorzaak zou misschien ook best wel een verzakking van 't spoor geweest kunnen zijn?
sorry dat had ik niet gezien ben benieuwd dan naar die foto's...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:36 schreef the.moderator het volgende:
[..]
Zou wel verklaren waarom die lege trein dwars over het emplacement stil stond, zoals op één van de SBS6 videocaps was te zien.
wordt er weer zoals altijd informatie achter gelaten....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:38 schreef Samson het volgende:
Lekker suf trouwens die NS voorlichtster: Dit is het nummer dat de NABESTAANDEN kunnen bellen.....
en die bron is?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:41 schreef dennisdotcom het volgende:
Uit betrouwbare bron heb ik inmiddels vernomen dat de machinist van de rangerende trein vermoedelijk een rood sein heeft gepasseerd.
ff offtopic...sdeel staat voor??quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:41 schreef FEESTsdeel het volgende:
knap genomen die foto's ... thnx
Los van het ongeluk, zijn het wel enorm goeie foto'squote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:40 schreef firecow het volgende:
nah zo lollig bedoelde ik het eigenlijk niet... maar hier de foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
©![]()
Mensen die altijd dicht bij het spoor betrokken zijn en die ik via iemand anders (die ik net sprak) goed ken.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:43 schreef TimmyAsd het volgende:
en die bron is?
mooie foto's van firecow btw.. en het is je vergeven
hebben ze geen ATB op dit baanvak ?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:41 schreef dennisdotcom het volgende:
Uit betrouwbare bron heb ik inmiddels vernomen dat de machinist van de rangerende trein vermoedelijk een rood sein heeft gepasseerd.
Hoeft niet meerquote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:45 schreef TimmyAsd het volgende:
ik w8 nog op de bron van dennisdotcom..
Zoals al is gezegd, ATB werkt alleen boven de 40 km/h. Op rangeerterreinen is het bovendien vaak niet aanwezig.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
hebben ze geen ATB op dit baanvak ?
Ik weet niet of je de situatie daar kent, of dat je wel eens vanaf spoor 2 richting Utrecht bent gegaan, maar zo ligt het spoor daar nu eenmaal. Het zijn heel veel kruisingen en wissels en alles loopt kris-kras doorelkaar. Als je wilt weten hoe elke wissel er precies bijligt, moet je dit eens bekijken:quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:36 schreef the.moderator het volgende:
[..]
Zou wel verklaren waarom die lege trein dwars over het emplacement stil stond, zoals op één van de SBS6 videocaps was te zien.
En wat heeft die foto met het verzakken van een spoor te maken?? Dan zou de wagon omlaag zijn gegaan en niet omhoog. Lulkoek dus :|quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:43 schreef the.moderator het volgende:
[..]
Zo:
[[url=http://home.deds.nl/~gamekeep/treinramp/thumbnails/DSC02195_JPG.jpg]afbeelding][/url]
Daar kun je gelijk in hebben, omdat de foto die ik bedoelde niet geheel duidelijk is. Voor mij lijkt het dat de stilstaande trein over een aantal wissels, dus min of meer dwars op de rijrichting van andere sporen, staat. Het kan ook zijn dat er daar een flauwe bocht is?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:44 schreef layd-dd het volgende:
maar er staat hier toch geen trein dwars????
Zie mijn uitleg hierboven. En ja, daar zit ook een boog.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:53 schreef the.moderator het volgende:
[..]
Daar kun je gelijk in hebben, omdat de foto die ik bedoelde niet geheel duidelijk is. Voor mij lijkt het dat de stilstaande trein over een aantal wissels, dus min of meer dwars op de rijrichting van andere sporen, staat. Het kan ook zijn dat er daar een flauwe bocht is?
[afbeelding]
Nadelen ATB-EGquote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:46 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Zoals al is gezegd, ATB werkt alleen boven de 40 km/h. Op rangeerterreinen is het bovendien vaak niet aanwezig.
Ik denk dat die trein 'gewoon' uit de rails is gedrukt door de intercity, en dat hij er daardoor wat vreemd bij staat.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:53 schreef the.moderator het volgende:
[..]
Daar kun je gelijk in hebben, omdat de foto die ik bedoelde niet geheel duidelijk is. Voor mij lijkt het dat de stilstaande trein over een aantal wissels, dus min of meer dwars op de rijrichting van andere sporen, staat. Het kan ook zijn dat er daar een flauwe bocht is?
[afbeelding]
Die werkt toch niet beneden 40km. per uur. Ja dat is eigenlijk ook een schande.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
hebben ze geen ATB op dit baanvak ?
Tsja. Het beveiligingssysteem is verouderd. Komt oa omdat er veel is/wordt bezuinigd op het spoor. Heeft NS verder niks mee te maken. Is een ProRail/overheid/regeringszaak. Oh wacht, en de keuze van het volk natuurlijk...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:56 schreef the.moderator het volgende:
[..]
Die werkt toch niet beneden 40km. per uur. Ja dat is eigenlijk ook een schande.
Heb je die super grote damwand niet gezien. Bij zo'n damwand vinden altijd verzakkingen plaats van millimeters tot centimeters. Een beetje verzakking van een paar centimeter tot een decimeter is genoeg om een wissel te blokkeren of terug te laten vallen, lijkt mij?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:47 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
En wat heeft die foto met het verzakken van een spoor te maken?? Dan zou de wagon omlaag zijn gegaan en niet omhoog. Lulkoek dus :|
quote:Bron: Trouw:
Chaos na treinbotsing Amsterdam
Intercity rijdt op rangerende dubbeldekker ** Zevenentwintig gewonden; zeven ernstig
van onze verslaggevers
2004-05-22<<--
AMSTERDAM - Door een treinbotsing bij het Centraal Station van Amsterdam zijn gisteravond zevenentwintig gewonden gevallen, onder wie zeven zwaargewond. De zwaargewonden werden naar ziekenhuizen vervoerd. Niemand verkeert in levensgevaar.
Reddingswerkers waren gisteravond uren bezig om ook de laatste passagier, een vrouw, te bevrijden die tussen het verwrongen staal bekneld was geraakt.
Het ongeluk gebeurde, toen omstreeks halfzeven de intercity uit de richting Utrecht bij een wissel aan de oostzijde van het station inreed op een trein die juist het station was uitgereden om te rangeren. De oorzaak en precieze toedracht was gisteravond nog onduidelijk. De chaos was enorm. Het voorste treinstel van de binnenkomende trein was over de locomotief van de andere trein heengeschoven en stak meters de lucht in. Een deel van de voorste wagon was volkomen geplet. Reddingswerkers van de brandweer hadden aanvankelijk grote moeite hun werk te doen en moesten daarmee zelfs even stoppen, omdat eerst de spanning van de bovenleiding moest worden gehaald.
Twee traumahelikopters en ambulances werden ingezet voor het vervoer van gewonden. Omstreeks halftien vertrokken de traumahelikopters weer. De machinisten van de twee treinen zijn er goed vanaf gekomen. Een machinist is lichtgewond geraakt, de ander mankeerde niets. De passagiers van de trein die van Heerlen op weg was naar Haarlem, werden opgevangen in een NS-kantoor op het station. Volgens een politieman bij het Centraal Station was de botsing voor de inzittenden extra traumatiserend, omdat zij aanvankelijk dachten dat er sprake was van een aanslag.
Na het ongeluk werd het Centraal Station ontruimd. Treinverkeer van en naar het station was niet meer mogelijk. Het stationsplein was niet meer toegankelijk voor trams en bussen. Dranghekken werden geplaatst om het publiek op een afstand te houden.
Door het ongeluk in Amsterdam liep het treinverkeer elders in het land vertragingen op. De NS raadden reizigers aan Amsterdam zoveel mogelijk te mijden. Naar verwachting zullen reizigers ook vandaag Amsterdam vanuit het zuiden en oosten van het land niet of moeilijk kunnen bereiken per spoor. De berging van de treinen zal vermoedelijk vandaag voortduren.
Ondertussen is het onderzoek naar de oorzaak van de botsing begonnen. Voorzitter mr. Pieter van Vollenhoven van de Raad voor de Transportveilighheid liet zich gisteravond direct ter plekke voorlichten over het gebeurde. Ook de divisie Rail van de Inspectie Verkeer en Waterstaat stelt een onderzoek in. Dergelijke onderzoeken nemen doorgaans veel tijd in beslag. Later zullen conclusies volgen.
Voor iemand die het niet lollig bedoelt, smijt je wel met smileys.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:40 schreef firecow het volgende:
nah zo lollig bedoelde ik het eigenlijk niet... maar hier de foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
©![]()
1 hele smiley's Ga je het nu tegen je papa zeggen ?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:04 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Voor iemand die het niet lollig bedoelt, smijt je wel met smileys.
inkoppertje in 1400 vcquote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:08 schreef firecow het volgende:
[..]
1 hele smiley's Ga je het nu tegen je papa zeggen ?
Volgens mij is het niet actief zijn van ATB beneden de 40 km/u niet veroorzaakt door het verouderd zijn van de beveiliging, maar een keuze geweest in de jaren '60. Overigens moet de machinist onder de 40 km/u nog steeds laten weten dat ie alert is door de dodeman te bedienen (ook boven de 40 trouwens). Een nieuw systeem is in ontwikkeling (ERTMS, ATB-NG wordt niet verder uitgerold volgens mij) en zal worden toegepast op de Betuweroute en Amsterdam - Utrecht als de viersporigheid een feit is.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:00 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Tsja. Het beveiligingssysteem is verouderd. Komt oa omdat er veel is/wordt bezuinigd op het spoor. Heeft NS verder niks mee te maken. Is een ProRail/overheid/regeringszaak. Oh wacht, en de keuze van het volk natuurlijk...
En een ongeluk als dit zat er al aan te komen... Zoek maar eens op de FP naar bijna-ongeluk Gouda, of ongeluk Roermond... Of de scenario Boxtel (Waarvan ik hoop dat dat nooit zal gebeuren), allemaal dingen die met nieuwe ATB-NG voorkomen (hadden) kunnen worden...
Die treinen zijn helemaal niet slap, je hebt gewoon geen rekening gehouden met de enorme massa van die trein, zo'n intercity is 12 rijtuigen lang + loc, 40 ton per rijtuig. Moet je voor de gein eens nadenken als dat abrupt stil moet staan..........quote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:10 schreef gijsbert2002 het volgende:
Imho is zo'n trein dan wel heel erg slap. Wel heel dubbel lullig als je bekneld komt te raken in de trein doordat die trein slap is en niet eens omdat de botsing zo heftig is.
Ik weet het, maar anno 2004 mogen we wel van een verouderd systeem spreken.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet actief zijn van ATB beneden de 40 km/u niet veroorzaakt door het verouderd zijn van de beveiliging, maar een keuze geweest in de jaren '60.
Ik doelde op het feit dat negeren van een rood sein bij snelheden onder 40 km/h niet tot gevolg heeft dat dat ding automatisch stopt...quote:Overigens moet de machinist onder de 40 km/u nog steeds laten weten dat ie alert is door de dodeman te bedienen (ook boven de 40 trouwens).
Een trein is geen massief blok....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:20 schreef gijsbert2002 het volgende:
jawel, maar dan zijn ze nog altijd relatief slap. Als je twee blokken ijzer op deze manier met hoge snelheid tegen elkaar laat knallen, een klein en een groot blok, zul je zien dat ze relatief even ver indeuken. Het feit dat één trein met zo weinig snelheid zover kan indeuken betekend dat hij relatief heel slap (elastisch) is in verhouding tot zijn gewicht. Dat is wat ik bedoelde.
Hoorn - Hoofddorpquote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:51 schreef Againzender het volgende:
Hier naast mij op het baanvak Lelylaan-Schiphol is het erg rustig, alleen de trein Hoorn-Den Haag rijdt volgens mij nog.
quote:Er blijkt veel onduidelijkheid over het aantal gewonden: De Amsterdamse brandweer meldt vrijdagavond rond 22.30 uur dat er bij de botsing tussen de treinen bij CS 27 gewonden zijn gevallen. Twintig van hen raakten licht gewond en zeven personen zijn ernstig gewond. Twee slachtoffers zaten bekneld.
De machinisten zijn er goed van af gekomen. Een raakte lichtgewond, de ander bleef ongedeerd.
Het is volgens de KLPD niet bekend hoeveel passagiers in de intercity zaten die frontaal op de andere, lege trein botste. Over de oorzaak van het ongeval kon het KLPD nog niets zeggen.
Keep us updated. RTL nieuws nu.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:31 schreef static het volgende:
Straks om 00:00 een extra AT5 Journaal, mijn neef is nog steeds ter plekke.
Vechtsportgala begint nu.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:32 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Keep us updated. RTL nieuws nu.
Dan krijgen we van jou een samenvatting?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:31 schreef static het volgende:
Straks om 00:00 een extra AT5 Journaal,.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |