abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19295096
De Nederlander streeft naar middelmatigheid.
De Nederlander heeft geen ambities.
De Nederlander is volkomen ongedisciplineerd.
De Nederlander denkt het liefst niet teveel na.
De Nederlander steekt z'n kop maar al te graag in het zand.
De Nederlander heeft een persoonlijkheid die de vlakte van het Nederlandse landschap perfect weerspiegelt.
  Moderator vrijdag 21 mei 2004 @ 16:20:33 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19295154
De Nederlander heeft een hekel aan idiote topics over nix in een serieus forum
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:21:05 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_19295166
Wat een bull.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_19295378
ik ben geen Nederlander als ik dat zo bekijk.....
Een dag niet geleefd is een dag niet gelachen.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:35:31 #5
90553 007Bontuh
vroeger was alles beter
pi_19295507
Ik woon in Limburg en daar is het landschap niet vlak
pi_19295522
* Stuart is blij dat hij Brits is
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_19296409
Oeh bah nederlanders
Billie Holiday is Lady Day!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:20:10 #8
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19296616
Generaliseren is ook een vak, TS.
Als je 't nu eens zou toelichten dan werd je OP misschien iets beter.
Nu vind ik het niet meer dan een stukje oeverloos gebrul.

[ Bericht 0% gewijzigd door Natalie op 21-05-2004 17:28:58 ]
(Un)masking for the greater good.
pi_19296673
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:20 schreef Natalie het volgende:
Generaliseren is ook een vak, TS.
Als je 't nu eens zou toelichten dan werd je OP misschien iets beter.
Nu vind ik het niet meer dan een stukje overloos gebrul.
heel goed heel goed, laat de ts maar es zweten
pi_19297122
Okee, ik zal enkele punten toelichten.

Op de middelbare school in Nederland hangt een soort mentaliteit die prestatiegerichtheid afkeurt ("een 6 is voldoende"). En dit is echt niet iets wat specifiek onder jongeren leeft. Onze hele cultuur straalt dit uit. Op het hoogste niveau presteren is er niet bij.

Ook zien we dat de Telegraaf het dagblad met de grootste oplage is. Men leest blijkbaar liever roddel en sensatie dan echt nieuws. Blijkbaar is het niet zo boeiend wat er om ons heen gebeurt.
pi_19297364
Je hebt wel een punt hoor, maar de gemiddelde nederlander, wees blij dat je er niet bijhoort.
Wees de elite, dare to be different, sloof je uit!
Heerlijk
pi_19297389
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:18 schreef thabit het volgende:
De Nederlander heeft een persoonlijkheid die de vlakte van het Nederlandse landschap perfect weerspiegelt.
Zo te zien moet ik maar verhuizen
pi_19297401
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:36 schreef Stuart het volgende:
Stuart is blij dat hij Brits is
Je tandarts vast niet
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:53:52 #14
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_19297427
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:40 schreef thabit het volgende:
Onze hele cultuur straalt dit uit. Op het hoogste niveau presteren is er niet bij.
Ik hoop dat die perceptie die je nu gewillig tentoon tracht te spreiden zich voornamelijk spitst op het heden? Wat nog ridicuul is, maar goed.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_19297564
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:53 schreef static het volgende:

[..]

Ik hoop dat die perceptie die je nu gewillig tentoon tracht te spreiden zich voornamelijk spitst op het heden? Wat nog ridicuul is, maar goed.
Mijn perceptie spitst zich op het Nederland van, zeg, de afgelopen 20 jaar, en op het feit dat de ontwikkelingen ook nu nog steeds die richting op aan het gaan zijn. Wanneer deze vervlakking op zal houden weet ik niet maar ik vrees dat het nog wel even gaat duren.
pi_19297655
thabit, geef eens een voorbeeld van hoe jij het aanpakt ? hoe zorg jij ervoor dat je ontsnapt aan de middelmaat ?
fokschaap
pi_19297867
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 18:02 schreef Viola_Holt het volgende:
thabit, geef eens een voorbeeld van hoe jij het aanpakt ? hoe zorg jij ervoor dat je ontsnapt aan de middelmaat ?
hij opent er topics over op fok
pi_19297910
quote:
omschrijving van GroenLinks of SP?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 18:26:36 #19
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_19298213
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:53 schreef static het volgende:

[..]

Vergeleken met Amerika of Azië kan je wel zeggen dat Nederland lui is.. werkweken van 36 uur en zoveel vrije dagen..

Niemand wil de zware bèta studies doen en iedereen probeert lekker lui economie te studeren..

Ja Nederland is lui...

Maar hoe komt Nederland dan aan al die rijkdommen
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_19301128
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 18:26 schreef Wuder het volgende:

Vergeleken met Amerika of Azië kan je wel zeggen dat Nederland lui is.. werkweken van 36 uur en zoveel vrije dagen..
Neehoor, Nederland is effectiever dan Amerika en Azie. Hun ouwehoeren teveel en doen te weinig.
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:58:19 #21
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19301705
Wacht maar tot China opkomt, dan kan Europa het wel vergeten (denk tussen de 5 en 7 jaar)

Trouwens niet eens met TS...
pi_19302642
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:58 schreef Libris het volgende:
Wacht maar tot China opkomt, dan kan Europa het wel vergeten (denk tussen de 5 en 7 jaar)

Trouwens niet eens met TS...
Hoe zou jij de Nederlander dan willen omschrijven?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:49:28 #23
26173 NathraX
Generaal Bajonet
pi_19303008
Nederlanders zijn ook handelaars. Ik heb eens gehoord 'waar geld is, zijn Nederlanders'. Ik weet alleen niet meer waar...
Qui deciderat pacem preaparet bellum
pi_19303055
De Nederlander heeft 1337Wolf lief.
1337ness straal je uit....
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:59:05 #25
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_19303263
quote:
Maar jij bent anders, natuurlijk... beter.
Zelf interressant zijn > anderen afzeiken
  vrijdag 21 mei 2004 @ 22:00:57 #26
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_19303305
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 18:14 schreef Bio_Bastard het volgende:

[..]

omschrijving van GroenLinks of SP?
De Nederlandse cultuur in het algemeen, al denk ik dat jij daar anders over denkt.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 22:03:43 #27
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_19303396
quote:
Als ik mijn klasgenoten zo bekijk, kloppen in ieder geval 4 van de 6 punten, ambities en 'het Nederlandse landschap' kan ik hier niet over oordelen, zo een-twee-drie...
quote:
Op de middelbare school in Nederland hangt een soort mentaliteit die prestatiegerichtheid afkeurt ("een 6 is voldoende"). En dit is echt niet iets wat specifiek onder jongeren leeft. Onze hele cultuur straalt dit uit. Op het hoogste niveau presteren is er niet bij.
So damn correct.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 23:16:21 #28
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
pi_19305261
quote:
Corrigeert/voegt wat toe op deze door my cynisch geinterpreteerde post

De Nederlander streeft naar middelmatigheid. Het CDA ook
(voegt zelf toe)
De Nederlander is conservatief. Het complement van klein NL ook
De Nederlander heeft geen ambities. ambities zijn relatief, de mensheid heeft een beweeg reden nodig en een ambitieus mens bestaat niet, alleen een ambitieus conservatieveling
De Nederlander is volkomen ongedisciplineerd.geld ook voor ons Aardenaars
De Nederlander denkt het liefst niet teveel na. Correctie, niet nadenken betekend stabiliteit. Wij Aardenaars kunnen alleen naar de dood toe leven in idealisme dus het is "Wij Aardenaars denken.."
De Nederlander steekt z'n kop maar al te graag in het zand.De Aardenaar evengoed, maar over de geoefendheid van deze eigenschap valt nog het 1 en ander te bespreken. Een cultuurverhaal. Ik zou zeggen dat een Moslim of Amerikaan het toch echt wint van onze degelijke middelmatigheid
De Nederlander heeft een persoonlijkheid die de vlakte van het Nederlandse landschap perfect weerspiegelt.Volgens mij weerspiegelen de gematigde golven op zee de Aardenaar toch beter.

[ Bericht 2% gewijzigd door 0d1n op 21-05-2004 23:25:43 ]
Mundus vult decipi
pi_19305617
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 22:00 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

De Nederlandse cultuur in het algemeen, al denk ik dat jij daar anders over denkt.
uhm.............jah
  vrijdag 21 mei 2004 @ 23:31:14 #30
65957 Dian-Wei
== Ancient Warrior ==
pi_19305634
TS heeft wel een punt maar had in plaats van <De Nederlander> beter <Veel Nederlanders> kunnen gebruiken. Dan had men zelf kunnen bepalen of men daarbij hoorde.

Ik herken mezelf trouwens wel een beetje in het niet-meer-doen-dan-nodig op de middelbare school. Gewoonweg omdat ik een groot aantal vakken erg onzinnig vond. Een voldoende op die vakken was goed genoeg voor mij.
I am Dian Wei, do you want to cross swords with me ?
pi_19305671
de nederlander bestaat niet....
pi_19305715
Nederlanders rijden opel
Nederlanders zijn onbeschofte boeren
Nederlanders kunnen niet voetballen
Nederlanders zijn meelopers
Nederlanders doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg
  vrijdag 21 mei 2004 @ 23:47:32 #33
63792 0d1n
pi_19306000
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 23:31 schreef Dian-Wei het volgende:
Ik herken mezelf trouwens wel een beetje in het niet-meer-doen-dan-nodig op de middelbare school. Gewoonweg omdat ik een groot aantal vakken erg onzinnig vond. Een voldoende op die vakken was goed genoeg voor mij.
Hehe,

En de leraren in nederland zijn te lui om het zinnig te maken.

Whohoo, I looooove humanity!
Mundus vult decipi
  vrijdag 21 mei 2004 @ 23:57:29 #34
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_19306265
Volgens mij kun je de Nederlander zo omschrijven:

Het is geen ambitieus volk, het heeft geen echte volkspecialiteit. er wordt gestreefd naar het "midden", compromisen worden gemaakt en er wordt geprobeerd een beetje stoer te doen op het wereldtoneel.

Maar het land en het volk heeft toch grootste mensen en bedrijven voortgebracht die veel invloed hebben op de wereld. Het is dus een dom volk die soms toch geniale mensen kan voortbrengen die de domheid van de rest van de bevolking recht kunnen trekken en eventueel kunnen leiden naar een betere toekomst

En ik weet totaal niet wat ik aan het lullen ben.. denk dat ik te erg in de war ben door al dat geleer voor de examens
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 01:31:50 #35
93727 kofkof
draait het maar om, hahahah!
pi_19308491
Wat een onzin allemaal TS. Er kloppen 2 dingen:

Al die rijkdom die we hebben opgebouwd, al die kennis, dat komt niet van het niksen.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 08:30:38 #36
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_19310708
quote:
Ik vind dat van die 6 halen nou niet zo'n sterke eigenlijk. Voor sommige mensen ligt dat nou eenmaal op hun niveau.

En nou ben ik wel benieuwd hoe jij tegenover de Nederlander staat thabit!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 08:33:04 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19310717
quote:
Wat een onzin.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_19310763
quote:
Dit gaat over Hollanders, niet over Nederlanders..
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_19310779
Nederlanders halen hun landgenoten maar al te graag onderuit. Iedereen klaagt over de gemiddelde Nederlander die met Pasen naar de IKEA gaat, stiekem een racist is, tevreden is met 'doe maar gewoon dan doe je gek genoeg', elke zomer met de caravan naar dezeelfde camping in Frankrijk gaat, op Balkenende heeft gestemd en zo maar verder. Maar niemand geeft toe die Nederlander te zijn.

Ik ben een Nederlander. Niet eens een écht Nederlander, omdat mijn roots elders liggen, maar ik voel me 100 % Nederlands en ik ben er trots op dat ik in dit land ben geboren en dat ik hier woon.

Daarom vraag ik me ook af waar dat collectieve minderwaardigheidscomplex van 'de Nederlander' vandaan komt. Iedereen klaagt over 'de Nederlander' en doet er alles aan om aan te tonen dat zij niet zo zijn. Als ik op vakantie ben, of hier in Nederland met mensen van andere nationaliteiten praat, zijn ze er allemaal trots op dat ze uit [betreffend land] komen. Nederlanders zijn dat bijna nooit.

Ja, we hebben flink wat debielen in onze maatschappij, maar die heb je in élk land. Maar waarom worden 'onze debielen' gezien als 'de Nederlander'? Kijk eens om je heen en vertel me hoeveel mensen in je familie, vrienden en kennissenkring aan het beeld van 'de Nederlander' voldoen. Meer niet dan wel me dunkt.

Wees toch eens trots op je afkomst.
Ik ben een Nederlander en ben er trots op!
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 09:19:40 #40
53866 moniek
met i-e-k
pi_19310947
TS gaat om met de verkeerde mensen.
ik heb geen vlakke persoonlijkheid en wél ambities
*bèta-student is.
Odi et amo.
Quare id faciam, fortasse requiris.
Nescio, sed fieri sentio et excrucior.
pi_19310986
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 08:47 schreef Insomaniac het volgende:
Nederlanders halen hun landgenoten maar al te graag onderuit. Iedereen klaagt over de gemiddelde Nederlander die met Pasen naar de IKEA gaat, stiekem een racist is, tevreden is met 'doe maar gewoon dan doe je gek genoeg', elke zomer met de caravan naar dezeelfde camping in Frankrijk gaat, op Balkenende heeft gestemd en zo maar verder. Maar niemand geeft toe die Nederlander te zijn.

Ik ben een Nederlander. Niet eens een écht Nederlander, omdat mijn roots elders liggen, maar ik voel me 100 % Nederlands en ik ben er trots op dat ik in dit land ben geboren en dat ik hier woon.

Daarom vraag ik me ook af waar dat collectieve minderwaardigheidscomplex van 'de Nederlander' vandaan komt. Iedereen klaagt over 'de Nederlander' en doet er alles aan om aan te tonen dat zij niet zo zijn. Als ik op vakantie ben, of hier in Nederland met mensen van andere nationaliteiten praat, zijn ze er allemaal trots op dat ze uit [betreffend land] komen. Nederlanders zijn dat bijna nooit.

Ja, we hebben flink wat debielen in onze maatschappij, maar die heb je in élk land. Maar waarom worden 'onze debielen' gezien als 'de Nederlander'? Kijk eens om je heen en vertel me hoeveel mensen in je familie, vrienden en kennissenkring aan het beeld van 'de Nederlander' voldoen. Meer niet dan wel me dunkt.

sluit zich hier volledig bij aan

Ik ben Nederlander in hart en nieren, je kan altijd wel blijven zeiken over Nederlanders maar je komt er zelf toch niet onderuit, het is niet zo dat je een andere nationaliteit kan kopen (nou is dat tegenwoordig af en toe anders ) maar je moet trots zijn op je afkomst en dus ook je volk en vaderland. Nederlanders zijn vaak zeikers maarja iedereen vergeet zijn landsprincipe.

Voor mij is een Ideale Nederlandse mentaliteit:

Duitsland mentaliteit 1933-1937, hand in hand in samenhorigheid de toekomst in

[ Bericht 8% gewijzigd door Bio_Bastard op 22-05-2004 09:33:28 ]
  zaterdag 22 mei 2004 @ 09:27:56 #42
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19311002
Ik ben Nederlander en streef naar een groots megalomaan rijk waarin ik de alleenheerser ben.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zaterdag 22 mei 2004 @ 10:26:10 #43
26173 NathraX
Generaal Bajonet
pi_19311493
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 08:47 schreef Insomaniac het volgende:

Amen
Qui deciderat pacem preaparet bellum
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:05:49 #44
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19313023
quote:
de nederlander is getrouwd
de nederlander heeft 2,3 kind
pi_19313176
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 09:19 schreef moniek het volgende:
TS gaat om met de verkeerde mensen.
ik heb geen vlakke persoonlijkheid en wél ambities
*bèta-student is.
De Nederlanders met wie ik om ga zijn ook niet van het beschreven slag. Beta-student zijn is natuurlijk . Welke studie?
pi_19315101
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 09:25 schreef Bio_Bastard het volgende:

Voor mij is een Ideale Nederlandse mentaliteit:

Duitsland mentaliteit 1933-1937, hand in hand in samenhorigheid de toekomst in
Laat die ideale mentaliteit van jou nu uitgelopen zijn op een wereldoorlog en gigantische massamoorden.
En niet te vergeten de verwoesting van Duitsland.
pi_19315119
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Laat die ideale mentaliteit van jou nu uitgelopen zijn op een wereldoorlog en gigantische massamoorden.
jij weer ........mag ik even zuchten

=thnx
pi_19315138
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat lag niet aan die mentaliteit en is een compleet andere discussie. De Duitsers toen wilden eenheid en daar is niks mis mee. . Dat Hitler zich ermee ging bemoeien is een heel ander verhaal.
Echte liefde!
pi_19315166
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:15 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Dat lag niet aan die mentaliteit en is een compleet andere discussie. De Duitsers toen wilden eenheid en daar is niks mis mee. . Dat Hitler zich ermee ging bemoeien is een heel ander verhaal.
laat hem maar gaan, hij heeft ook al een heel topic van mij volgepost met naieve bagger dus laten we er niet op reageren
pi_19315208
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:15 schreef Insomaniac het volgende:

Er is wel veel mis met het eenheidsidee van een land, een volk een führer.
pi_19315213
quote:

Ook zien we dat de Telegraaf het dagblad met de grootste oplage is. Men leest blijkbaar liever roddel en sensatie dan echt nieuws. Blijkbaar is het niet zo boeiend wat er om ons heen gebeurt.
Een 6 voldoende... ik ervaar een 6 als net met de hakken over de sloot. Wel halen, maar niet beheersen. Nou nee hoor, daar doe ik het niet voor.

Welke krant lees jij en waarom?
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:22:45 #52
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_19315278
deze nederlander heeft er een hekel aan als nono`s een seriesu forum komen verneuken met hun zelfhaat

zoek een psychiater, praat er uitgebreid over en hou op je eiegen minderwaardigheidscomplex te projecteren op elke nederlander
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_19315476
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:19 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Een 6 voldoende... ik ervaar een 6 als net met de hakken over de sloot. Wel halen, maar niet beheersen. Nou nee hoor, daar doe ik het niet voor.

Welke krant lees jij en waarom?
Ik lees de NRC. Daar zijn we met het studentenhuis waar ik woon op geabonneerd. We hadden altijd de Volkskrant, maar we wilden eens een keer NRC proberen, ter vergelijking. Tot nu toe is mijn oordeel: inhoudelijk beter maar in totaal toch slechter omdat-ie pas laat in de middag komt. Hoe zit het met jou?
pi_19318367
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is wel veel mis met het eenheidsidee van een land, een volk een führer.
Le-zen. Dat is een compleet andere discussie.
Echte liefde!
pi_19319404
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 16:59 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

wijs hem erop modje, wijs hem erop
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:07:31 #56
33189 RM-rf
1/998001
pi_19319886
quote:

Juist de Telegraaf is allerminst een standaard roddelblad; vergelijk het met angelsaksische bladen als The Sun, Daily Mirror, of The Post, of anderszijds met duitse bladen als Bild;
vergeleken daarmee heeft De Telegraaf juist een enorm serieuze uitstraling, met redelijk veel tekst, en bovenal het richt zich enorm op politieke issue's:
waar de Sun of Bild erg op de man speelt, zal de Telegraaf nooit een politicus dusdanig op de man aanvallen, enkel beleid kritiseren.
Als je bedenkt dat dit het meest reactionaire en volksbrede toongevende blad is, is dat juist ook redelijk uniek in vergelijking met andere landen, de 'Nederlander' kent eerder een hoge vorm van restrictie wat betreft dit soort zaken en gaat juist niet in op aanvallen-op-de-man
(Je zag dat bv. bij Fortuijn, die profiteerde enkel van die aanvallen op de man die zich aafspeelden in de media)

verder is het ook redelijk uniek dat politici met eventuele homosexualiteit nauwelijks problemen hebben, ze kunnen dit gewoon uiten, je ziet momenteel dat dit ook heel langzaam in Duitsland naar voren komt (een bekende SPD-politicus profileerd zichzelf als zijnde Homosexueel) maar dat is pas sinds kort, in bondslanden als Beieren worden politici nog wel kapot gemaakt door sexuele insinuaties.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:07:45 #57
63792 0d1n
pi_19319889
Gadverdamme, Nou ik scheld alle mensen in mijn omgeving uit die zich conformeren met hetgeen hierboven beschreven.

Gematigd = prettig.

Pff. Nou ik dus echt no way! Ik lieg niet(corrigeer mezelf gelijk als ik die kinderachtige gevoelens heb geuit.. Brr), ik eet geen zoet als het even kan, geen drugs als het even kan en ik zou een moordenaar/racist/nsb'er/psychopaat/schoolleraar/fok bezoeker/christene/moslim/fundamentalist/beta-alfa student kunnen zijn maar ik zal mezelf nooit wijs maken dat ik er NIET 1 ben, immers genetisch wijken we allemaal niet zo erg van elkaar af.

Gadverdamme!

Straks koop ik nog echt spullen bij de ikea! Nou ik heb ze wel maar die zijn NIET door mij aangeschaft! Maar door mijn ouders, ik maak het zelf wel.

Waarom niet ikea? Nou omdat ik nog nooit iets moois gevonden heb bij de ikea. Ik heb liever iets 18e eeuws ofsow.

Volgens mij klopt deze zin dan ook wel.

De nederlander is als de gemiddelde aardse huisvrouw.

Maakt een zenuwachtige overhaastige opmerking als ze zich geconfronteerd voelt (Het intellect heeft de ondertoon)
Kiest voor groeps gedrag en compromissen in plaats van ethiek.

Nou, Een " " Voor een degenen die aan deze beschrijvingen voldoen.

BAH!

Alles mag maar bepaalde beweegredenen zijn gewoon fout en eigen belang.
Mundus vult decipi
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:09:50 #58
63792 0d1n
pi_19319933
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:07 schreef RM-rf het volgende:
Juist de Telegraaf is allerminst een standaard roddelblad
Een krant kan niet alles vertellen wil het zijn positie behouden volgens mij.

Met zoveel mensen is het volgens mij onmogelijk een roddelvrij krantje te prepereren.

Je kan hoogstens door de schrijvers heen prikken.
Mundus vult decipi
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:17:55 #59
63792 0d1n
pi_19320087
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:22 schreef speedcore het volgende:
deze nederlander heeft er een hekel aan als nono`s een seriesu forum komen verneuken met hun zelfhaat

zoek een psychiater, praat er uitgebreid over en hou op je eiegen minderwaardigheidscomplex te projecteren op elke nederlander
Als je echt zelfhaat hebt, stap er dan vanaf en blijf niet in die cyclus rondlopen. Ga ECHT tegen de mensen in die jezelf zo haat. Of laat ze stikken of maak ze duidelijk waarom je je er zo aan ergert. Maar wees inderdaad niet de nederlander die hier bijna begon te crystaliseren.

Helemaal mee eens.
Mundus vult decipi
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:22:19 #60
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19320155
quote:

[..]

Ja hallo, je hebt het tegen bluesdude hoor. Die ziet nog nazis in de pakken melk die naast elkaar staan in de koeling.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19320224
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:07 schreef 0d1n het volgende:
Gadverdamme, Nou ik scheld alle mensen in mijn omgeving uit die zich conformeren met hetgeen hierboven beschreven.

Volgens mij klopt deze zin dan ook wel.

De nederlander is als de gemiddelde aardse huisvrouw.

Maakt een zenuwachtige overhaastige opmerking als ze zich geconfronteerd voelt (Het intellect heeft de ondertoon)
Kiest voor groeps gedrag en compromissen in plaats van ethiek.

Nou, Een " " Voor een degenen die aan deze beschrijvingen voldoen.

BAH!

Alles mag maar bepaalde beweegredenen zijn gewoon fout en eigen belang.
Kan je dat ook onderbouwen? Of generaliseer je gewoon graag net als dé Nederlander?
Echte liefde!
pi_19320235
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:22 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja hallo, je hebt het tegen bluesdude hoor. Die ziet nog nazis in de pakken melk die naast elkaar staan in de koeling.
Ik ben trots op mijn nationaliteit, dus moet ik wel een neo-nazi zijn. Soms is het leven heerlijk simpel. .
Echte liefde!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:29:35 #63
63792 0d1n
pi_19320263
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:27 schreef Insomaniac het volgende:
Kan je dat ook onderbouwen? Of generaliseer je gewoon graag net als dé Nederlander?
Onderbouw het wel,

maar m'n zusje gaat er nu op.

Zal het als de (net afgemaakte) chinese muur onderbouwen als het even kan
Mundus vult decipi
pi_19320271
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:29 schreef 0d1n het volgende:

[..]

Onderbouw het wel,

maar m'n zusje gaat er nu op.

Zal het als de (net afgemaakte) chinese muur onderbouwen als het even kan
Ik wacht het af!
Echte liefde!
pi_19320318
quote:

Jazeker is deze lijn offtopic.
Maar ik reageerde op iemands suggestie dat het heersende eenheidsidee van de duitsers in 1933-1937 onschuldig was. Jij leek dat te bevestigen....of niet te begrijpen waar zijn suggestie fout zat.
En dat idee damals was echt niet zo onschuldig....
Als je zulke dingen schrijft dan vraag je om een reactie...
pi_19320404
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jazeker is deze lijn offtopic.
Maar ik reageerde op iemands suggestie dat het heersende eenheidsidee van de duitsers in 1933-1937 onschuldig was. Jij leek dat te bevestigen....of niet te begrijpen waar zijn suggestie fout zat.
En dat idee damals was echt niet zo onschuldig....
Als je zulke dingen schrijft dan vraag je om een reactie...
Het eenheidsidee van de Duitsers in die periode was ook onschuldig. Na eeuwen versplintering verlangden ze naar één staat, één natie. Daar is ook helemaal niks mis mee. Ze wilden zich 'één volk' voelen. Dus dat heersende eenheidsidee wás ook onschuldig. Helaas kwam er een verkeerd persoon aan de macht, die een iets andere opvatting had van het eenheidsidee.

En in zekere zin is dit ook wel on-topic. We hebben het over de verachtelijke simpele Nederlander, ik geef aan trots te zijn op mijn nationaliteit en Hitler komt weer om de hoek zeilen. .
Echte liefde!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:39:34 #67
75760 Archeodude
Doet zn eigen ding vanaf 1983.
pi_19320434
quote:
Vast verzonnen door een Belg....
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
Die kater die komt morgen pas,
Doorgaan tot de bodem van t vat!"
pi_19320510
quote:
Uit welk 3de wereldland kom jij?
pi_19320550
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:38 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Het eenheidsidee van de Duitsers in die periode was ook onschuldig. Na eeuwen versplintering verlangden ze naar één staat, één natie. Daar is ook helemaal niks mis mee. Ze wilden zich 'één volk' voelen. Dus dat heersende eenheidsidee wás ook onschuldig. Helaas kwam er een verkeerd persoon aan de macht, die een iets andere opvatting had van het eenheidsidee.

En in zekere zin is dit ook wel on-topic. We hebben het over de verachtelijke simpele Nederlander, ik geef aan trots te zijn op mijn nationaliteit en Hitler komt weer om de hoek zeilen. .
Wie duwde Hitler om de hoek dan ?
Ik niet....ik reageerde op BB die het duits nationalisme van 1933-1937 verheerlijkte..
Ik vind het nu wel te ver gaan in dit topic om het het duitse eenheidsidee zonder nazisme te bespreken.
Is wel een goed idee voor een ander topic.

Ontopic dan .....
Je nationaliteit is iets wat je gegeven is...voor de meeste mensen door geboorte.
Ik zie geen reden om trots daarop te zijn, immers het is niet mijn persoonlijke verdienste...
Nederlanders zijn gewone mensen net als een ieder ander mens waar ook ter wereld in principe.
Is niks verachtelijks aan..of niks groots.
pi_19320813
Er is weinig mis met de Telegraaf. Ze hebben vaak lekker te lezen uitgebreide artikels, met name over het buitenland. Ja, Hoogland en Smalhout zitten er, dat is wat minder.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 19:30:28 #71
16715 Mylene
*schatje*
pi_19321406
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 19:00 schreef Monidique het volgende:
Er is weinig mis met de Telegraaf. Ze hebben vaak lekker te lezen uitgebreide artikels, met name over het buitenland. Ja, Hoogland en Smalhout zitten er, dat is wat minder.
Ja, ik ontkom er ook niet aan. De krant die fout was tijdens de oorlog.

Maar goed, dat was toen .

.
pi_19321564
De Nederlander....

Ik denk dat hypocriet de lading wel goed dekt.

Niet allemaal natuurlijk.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 19:50:28 #73
75760 Archeodude
Doet zn eigen ding vanaf 1983.
pi_19321875
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 19:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De Nederlander....

Ik denk dat hypocriet de lading wel goed dekt.

Niet allemaal natuurlijk.
Nederlanders zijn allemaal heel schattig t.o.v. Belgen en Duitsers
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
Die kater die komt morgen pas,
Doorgaan tot de bodem van t vat!"
pi_19322106
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 09:27 schreef X-Ray het volgende:
Ik ben Nederlander en streef naar een groots megalomaan rijk waarin ik de alleenheerser ben.
Dude, ik dacht dat je alleen wat tegen allochtonen hebt ... ?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  zaterdag 22 mei 2004 @ 20:51:07 #75
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19323355
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 19:58 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Dude, ik dacht dat je alleen wat tegen allochtonen hebt ... ?
Fout gedacht.

Ik heb trouwens niets tegen 'allochtonen', ik heb iets tegen het massaal importeren van een SPECIFIEK gedeelte, nml de (fundi) islam in Europa.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 22 mei 2004 @ 22:58:21 #76
63792 0d1n
pi_19325801
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 20:51 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Fout gedacht.

Ik heb trouwens niets tegen 'allochtonen', ik heb iets tegen het massaal importeren van een SPECIFIEK gedeelte, nml de (fundi) islam in Europa.
Pcies, gewoon mensen met een redelijke motivatie en eventueel IQ importeren en dan hoeft ThaBit zijn "Nederlanders" alleen nog maar te veranderen in "Ons Aardenaars". Die relatief gezien altijd wel op vlak terein blijven voort bewegen, immers voor de gemiddelde bosjesman hebben wij ook een hightech beschaving..

Zucht...

"Waarom ben ik niet als bosjes man geboren :')"
Mundus vult decipi
pi_19326175
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 20:51 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Fout gedacht.

Alleen de fundamentele aanhangers van de Islam, of de gehele Islam?

En ik vind je plan niet echt reeel. Wat is je plan van aanpak om dit te bereiken?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  woensdag 26 mei 2004 @ 14:33:47 #78
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_19420287
quote:
Een groter percentage dan andere ontwikkelde landen idd. "Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg"
quote:
Jawel! De Nederlander streeft naar middelmatigheid!
quote:
Dat zou ik niet zo snel zeggen. Te algemeen.
quote:
En de rest van de wereld.
quote:
Ja idd. Toleratie is grotendeels onzin, we kunnen het beter onverschilligheid noemen.
quote:
Tja... de meeste Nederlanders die ik ken hebben wel een interessante persoonlijkheid, maar ik kan wel zien waar je vandaan komt..

Ik zie veel mensen dit persoonlijk nemen.. Er wordt een groep gegeneraliseerd, niet een individu. Je hebt meer kans om aan de bovenstaande punten te voldoen als je Nederlander bent (individual is ook schuldig). Generalisatie wordt gevaarlijk als je individuen gaat beoordelen als de groep waatoe ze behoren. Eigenlijk had er ipv De Nederlander, De gemiddelde Nederlander moeten staan. De gemiddelde Nederlander is trots op Nederland.

Tja, de Telegraaf is de grootste krant van Nederland, maar de Sun (ook waardeloos) is de grootste krant van de UK... Het is dus echt niet alleen Nederland het is een globaal westers verschijnsel.

Pas toen ik in het buitenland kwam te wonen heb ik Nederland en haar gewoontes echt leren kennen. Een blik van buitenaf doet wonderen.
reset
pi_19425591
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 21:49 schreef NathraX het volgende:
Nederlanders zijn ook handelaars. Ik heb eens gehoord 'waar geld is, zijn Nederlanders'. Ik weet alleen niet meer waar...
Klopt. Tetris bv is door een Nederlander bij Nintendo gekomen. Wij ruiken geld.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  woensdag 26 mei 2004 @ 18:34:04 #80
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19426777
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 01:31 schreef kofkof het volgende:
Wat een onzin allemaal TS. Er kloppen 2 dingen:

Al die rijkdom die we hebben opgebouwd, al die kennis, dat komt niet van het niksen.
Toch wel, of dacht je dat we in Indonesië zelf aan het werk waren?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_19442602
quote:
Jij lijdt ( ) vast een interessant leven!!!
pi_19453966
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 23:34 schreef Impreza_STI het volgende:
Nederlanders rijden opel

Nederlanders kunnen niet voetballen
  donderdag 27 mei 2004 @ 19:30:02 #83
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_19454062
Wat een leuk topic toch weer. Ik denk dat als de TS zoiets zegt, hij veels te weinig in andere landen is geweest. Veel te weinig met vreemde mensen is omgegaan. Veel te weinig de ellende in andere culturen heeft meegemaakt.

Je praat gewoon uit je nek.

het bovenstaande kan ik natuurlijk mishebben, om even alle opties open te houden.

Wees er trots op dat je Wiskunde studeert en jij de vooruitgang wel wil voorthelpen. Maar ik merk er ook een soort ondertoon in dat niet pure Beta studenten niet zo vooruitstrefend, gedisciplineerd enz. zijn als jij. Kan allemaal waar zijn maar iemand kiest er gewoon voor om iets te doen wat hij/zij leuk vind. Als de regering er dan voor zorgt dat er te weinig aandacht wordt besteed aan Beta studies dan is dat niet de schuld van de Nederlander.

Het bovenstaande lijkt off-topic, maar ik trek oa deze conclusie uit de posts van de TS.

Nederlanders staan kwa begrip tegenover andere mensen nog altijd behoorlijp open in vergeljiking met andere landen(Frankrijk, Belgie en de grote landen in de wereld) . Er zijn hier geen massale vechtpartijen of demonstraties resp. met en tegen buitenlanders. Nederlanders steken hun kop niet in het zand, want veel ondernemers letten goed op de buitenlandse politiek.

Voorbeeld: Benzineprijsen in Nederland zijn weer eens erg hoog. Mensen in het zuiden en oosten van het land tanken veel in het buitenland. Een benzinepomp eigenaar in Zeeuws-Vlaanderen pleit ervoor dat alle accijns in Europa rechtgetrokken worden. Ben ik het zelf ook helemaal mee eens trouwens.

Ambities heeft bijna iedereen. Ga voor jezelf maar na. De nederlander denkt liever niet zo veel na. Hmm wat moet je nou met zo'n opmerking. Jij weet toch helemaal niet wat er in mensen omgaat?
Persoonlijkheid is helemaal zoiets. Daar kun je absoluut niets over zeggen. Dat vind ik nog de grootste onzin die je uitkraamt.

Oh oh oh wat is het makkelijk om iets onderuit te halen. Je verlaagt je ver tot onder de telegraaf!

*schaamt zich dat ie bovenstaande zinnetje met TS doet(even relativeren )

Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
pi_19454937

...uitgeluld...
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:54:47 #85
79534 El_Dorko_Grande
ik vind van niet
pi_19459594
We gooien er maar eens ff een songtekst van Armand tegenaan (uit de jaren 60)

"De Nederlander is een meelzak,
Je kunt er op blijven slaan
Hij gaat toch nooit staan
De Nederlander is een meelzak
Die niet reageert
Want dat is verkkerd
En bovendien hebben ze hem dat nooit geleerd"

Iemand mee eens?
mensen vinden mij raar
pi_19517251
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:54 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
We gooien er maar eens ff een songtekst van Armand tegenaan (uit de jaren 60)

"De Nederlander is een meelzak,
Je kunt er op blijven slaan
Hij gaat toch nooit staan
De Nederlander is een meelzak
Die niet reageert
Want dat is verkkerd
En bovendien hebben ze hem dat nooit geleerd"

Iemand mee eens?
zo te zien zijn ze het niet met je eens..
Of.. iedereen hier is Nederlander (ik ook hoor)

[ Bericht 7% gewijzigd door killko op 01-06-2004 17:52:02 ]
  zondag 30 mei 2004 @ 18:23:18 #87
12221 Tijn