abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19295096
De Nederlander streeft naar middelmatigheid.
De Nederlander heeft geen ambities.
De Nederlander is volkomen ongedisciplineerd.
De Nederlander denkt het liefst niet teveel na.
De Nederlander steekt z'n kop maar al te graag in het zand.
De Nederlander heeft een persoonlijkheid die de vlakte van het Nederlandse landschap perfect weerspiegelt.
  Moderator vrijdag 21 mei 2004 @ 16:20:33 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19295154
De Nederlander heeft een hekel aan idiote topics over nix in een serieus forum
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:21:05 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_19295166
Wat een bull.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_19295378
ik ben geen Nederlander als ik dat zo bekijk.....
Een dag niet geleefd is een dag niet gelachen.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:35:31 #5
90553 007Bontuh
vroeger was alles beter
pi_19295507
Ik woon in Limburg en daar is het landschap niet vlak
pi_19295522
* Stuart is blij dat hij Brits is
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_19296409
Oeh bah nederlanders
Billie Holiday is Lady Day!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:20:10 #8
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19296616
Generaliseren is ook een vak, TS.
Als je 't nu eens zou toelichten dan werd je OP misschien iets beter.
Nu vind ik het niet meer dan een stukje oeverloos gebrul.

[ Bericht 0% gewijzigd door Natalie op 21-05-2004 17:28:58 ]
(Un)masking for the greater good.
pi_19296673
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:20 schreef Natalie het volgende:
Generaliseren is ook een vak, TS.
Als je 't nu eens zou toelichten dan werd je OP misschien iets beter.
Nu vind ik het niet meer dan een stukje overloos gebrul.
heel goed heel goed, laat de ts maar es zweten
pi_19297122
Okee, ik zal enkele punten toelichten.

Op de middelbare school in Nederland hangt een soort mentaliteit die prestatiegerichtheid afkeurt ("een 6 is voldoende"). En dit is echt niet iets wat specifiek onder jongeren leeft. Onze hele cultuur straalt dit uit. Op het hoogste niveau presteren is er niet bij.

Ook zien we dat de Telegraaf het dagblad met de grootste oplage is. Men leest blijkbaar liever roddel en sensatie dan echt nieuws. Blijkbaar is het niet zo boeiend wat er om ons heen gebeurt.
pi_19297364
Je hebt wel een punt hoor, maar de gemiddelde nederlander, wees blij dat je er niet bijhoort.
Wees de elite, dare to be different, sloof je uit!
Heerlijk
pi_19297389
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:18 schreef thabit het volgende:
De Nederlander heeft een persoonlijkheid die de vlakte van het Nederlandse landschap perfect weerspiegelt.
Zo te zien moet ik maar verhuizen
pi_19297401
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:36 schreef Stuart het volgende:
Stuart is blij dat hij Brits is
Je tandarts vast niet
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:53:52 #14
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_19297427
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:40 schreef thabit het volgende:
Onze hele cultuur straalt dit uit. Op het hoogste niveau presteren is er niet bij.
Ik hoop dat die perceptie die je nu gewillig tentoon tracht te spreiden zich voornamelijk spitst op het heden? Wat nog ridicuul is, maar goed.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_19297564
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:53 schreef static het volgende:

[..]

Ik hoop dat die perceptie die je nu gewillig tentoon tracht te spreiden zich voornamelijk spitst op het heden? Wat nog ridicuul is, maar goed.
Mijn perceptie spitst zich op het Nederland van, zeg, de afgelopen 20 jaar, en op het feit dat de ontwikkelingen ook nu nog steeds die richting op aan het gaan zijn. Wanneer deze vervlakking op zal houden weet ik niet maar ik vrees dat het nog wel even gaat duren.
pi_19297655
thabit, geef eens een voorbeeld van hoe jij het aanpakt ? hoe zorg jij ervoor dat je ontsnapt aan de middelmaat ?
fokschaap
pi_19297867
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 18:02 schreef Viola_Holt het volgende:
thabit, geef eens een voorbeeld van hoe jij het aanpakt ? hoe zorg jij ervoor dat je ontsnapt aan de middelmaat ?
hij opent er topics over op fok
pi_19297910
quote:
omschrijving van GroenLinks of SP?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 18:26:36 #19
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_19298213
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:53 schreef static het volgende:

[..]

Vergeleken met Amerika of Azië kan je wel zeggen dat Nederland lui is.. werkweken van 36 uur en zoveel vrije dagen..

Niemand wil de zware bèta studies doen en iedereen probeert lekker lui economie te studeren..

Ja Nederland is lui...

Maar hoe komt Nederland dan aan al die rijkdommen
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_19301128
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 18:26 schreef Wuder het volgende:

Vergeleken met Amerika of Azië kan je wel zeggen dat Nederland lui is.. werkweken van 36 uur en zoveel vrije dagen..
Neehoor, Nederland is effectiever dan Amerika en Azie. Hun ouwehoeren teveel en doen te weinig.
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:58:19 #21
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19301705
Wacht maar tot China opkomt, dan kan Europa het wel vergeten (denk tussen de 5 en 7 jaar)

Trouwens niet eens met TS...
pi_19302642
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:58 schreef Libris het volgende:
Wacht maar tot China opkomt, dan kan Europa het wel vergeten (denk tussen de 5 en 7 jaar)

Trouwens niet eens met TS...
Hoe zou jij de Nederlander dan willen omschrijven?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:49:28 #23
26173 NathraX
Generaal Bajonet
pi_19303008
Nederlanders zijn ook handelaars. Ik heb eens gehoord 'waar geld is, zijn Nederlanders'. Ik weet alleen niet meer waar...
Qui deciderat pacem preaparet bellum
pi_19303055
De Nederlander heeft 1337Wolf lief.
1337ness straal je uit....
  vrijdag 21 mei 2004 @ 21:59:05 #25
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_19303263
quote:
Maar jij bent anders, natuurlijk... beter.
Zelf interressant zijn > anderen afzeiken
  vrijdag 21 mei 2004 @ 22:00:57 #26
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_19303305
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 18:14 schreef Bio_Bastard het volgende:

[..]

omschrijving van GroenLinks of SP?
De Nederlandse cultuur in het algemeen, al denk ik dat jij daar anders over denkt.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 22:03:43 #27
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_19303396
quote:
Als ik mijn klasgenoten zo bekijk, kloppen in ieder geval 4 van de 6 punten, ambities en 'het Nederlandse landschap' kan ik hier niet over oordelen, zo een-twee-drie...
quote:
Op de middelbare school in Nederland hangt een soort mentaliteit die prestatiegerichtheid afkeurt ("een 6 is voldoende"). En dit is echt niet iets wat specifiek onder jongeren leeft. Onze hele cultuur straalt dit uit. Op het hoogste niveau presteren is er niet bij.
So damn correct.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 23:16:21 #28
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
pi_19305261
quote:
Corrigeert/voegt wat toe op deze door my cynisch geinterpreteerde post

De Nederlander streeft naar middelmatigheid. Het CDA ook
(voegt zelf toe)
De Nederlander is conservatief. Het complement van klein NL ook
De Nederlander heeft geen ambities. ambities zijn relatief, de mensheid heeft een beweeg reden nodig en een ambitieus mens bestaat niet, alleen een ambitieus conservatieveling
De Nederlander is volkomen ongedisciplineerd.geld ook voor ons Aardenaars
De Nederlander denkt het liefst niet teveel na. Correctie, niet nadenken betekend stabiliteit. Wij Aardenaars kunnen alleen naar de dood toe leven in idealisme dus het is "Wij Aardenaars denken.."
De Nederlander steekt z'n kop maar al te graag in het zand.De Aardenaar evengoed, maar over de geoefendheid van deze eigenschap valt nog het 1 en ander te bespreken. Een cultuurverhaal. Ik zou zeggen dat een Moslim of Amerikaan het toch echt wint van onze degelijke middelmatigheid
De Nederlander heeft een persoonlijkheid die de vlakte van het Nederlandse landschap perfect weerspiegelt.Volgens mij weerspiegelen de gematigde golven op zee de Aardenaar toch beter.

[ Bericht 2% gewijzigd door 0d1n op 21-05-2004 23:25:43 ]
Mundus vult decipi
pi_19305617
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 22:00 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

De Nederlandse cultuur in het algemeen, al denk ik dat jij daar anders over denkt.
uhm.............jah
  vrijdag 21 mei 2004 @ 23:31:14 #30
65957 Dian-Wei
== Ancient Warrior ==
pi_19305634
TS heeft wel een punt maar had in plaats van <De Nederlander> beter <Veel Nederlanders> kunnen gebruiken. Dan had men zelf kunnen bepalen of men daarbij hoorde.

Ik herken mezelf trouwens wel een beetje in het niet-meer-doen-dan-nodig op de middelbare school. Gewoonweg omdat ik een groot aantal vakken erg onzinnig vond. Een voldoende op die vakken was goed genoeg voor mij.
I am Dian Wei, do you want to cross swords with me ?
pi_19305671
de nederlander bestaat niet....
pi_19305715
Nederlanders rijden opel
Nederlanders zijn onbeschofte boeren
Nederlanders kunnen niet voetballen
Nederlanders zijn meelopers
Nederlanders doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg
  vrijdag 21 mei 2004 @ 23:47:32 #33
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
pi_19306000
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 23:31 schreef Dian-Wei het volgende:
Ik herken mezelf trouwens wel een beetje in het niet-meer-doen-dan-nodig op de middelbare school. Gewoonweg omdat ik een groot aantal vakken erg onzinnig vond. Een voldoende op die vakken was goed genoeg voor mij.
Hehe,

En de leraren in nederland zijn te lui om het zinnig te maken.

Whohoo, I looooove humanity!
Mundus vult decipi
  vrijdag 21 mei 2004 @ 23:57:29 #34
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_19306265
Volgens mij kun je de Nederlander zo omschrijven:

Het is geen ambitieus volk, het heeft geen echte volkspecialiteit. er wordt gestreefd naar het "midden", compromisen worden gemaakt en er wordt geprobeerd een beetje stoer te doen op het wereldtoneel.

Maar het land en het volk heeft toch grootste mensen en bedrijven voortgebracht die veel invloed hebben op de wereld. Het is dus een dom volk die soms toch geniale mensen kan voortbrengen die de domheid van de rest van de bevolking recht kunnen trekken en eventueel kunnen leiden naar een betere toekomst

En ik weet totaal niet wat ik aan het lullen ben.. denk dat ik te erg in de war ben door al dat geleer voor de examens
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 01:31:50 #35
93727 kofkof
draait het maar om, hahahah!
pi_19308491
Wat een onzin allemaal TS. Er kloppen 2 dingen:

Al die rijkdom die we hebben opgebouwd, al die kennis, dat komt niet van het niksen.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 08:30:38 #36
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_19310708
quote:
Ik vind dat van die 6 halen nou niet zo'n sterke eigenlijk. Voor sommige mensen ligt dat nou eenmaal op hun niveau.

En nou ben ik wel benieuwd hoe jij tegenover de Nederlander staat thabit!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 08:33:04 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19310717
quote:
Wat een onzin.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_19310763
quote:
Dit gaat over Hollanders, niet over Nederlanders..
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_19310779
Nederlanders halen hun landgenoten maar al te graag onderuit. Iedereen klaagt over de gemiddelde Nederlander die met Pasen naar de IKEA gaat, stiekem een racist is, tevreden is met 'doe maar gewoon dan doe je gek genoeg', elke zomer met de caravan naar dezeelfde camping in Frankrijk gaat, op Balkenende heeft gestemd en zo maar verder. Maar niemand geeft toe die Nederlander te zijn.

Ik ben een Nederlander. Niet eens een écht Nederlander, omdat mijn roots elders liggen, maar ik voel me 100 % Nederlands en ik ben er trots op dat ik in dit land ben geboren en dat ik hier woon.

Daarom vraag ik me ook af waar dat collectieve minderwaardigheidscomplex van 'de Nederlander' vandaan komt. Iedereen klaagt over 'de Nederlander' en doet er alles aan om aan te tonen dat zij niet zo zijn. Als ik op vakantie ben, of hier in Nederland met mensen van andere nationaliteiten praat, zijn ze er allemaal trots op dat ze uit [betreffend land] komen. Nederlanders zijn dat bijna nooit.

Ja, we hebben flink wat debielen in onze maatschappij, maar die heb je in élk land. Maar waarom worden 'onze debielen' gezien als 'de Nederlander'? Kijk eens om je heen en vertel me hoeveel mensen in je familie, vrienden en kennissenkring aan het beeld van 'de Nederlander' voldoen. Meer niet dan wel me dunkt.

Wees toch eens trots op je afkomst.
Ik ben een Nederlander en ben er trots op!
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 09:19:40 #40
53866 moniek
met i-e-k
pi_19310947
TS gaat om met de verkeerde mensen.
ik heb geen vlakke persoonlijkheid en wél ambities
*bèta-student is.
Odi et amo.
Quare id faciam, fortasse requiris.
Nescio, sed fieri sentio et excrucior.
pi_19310986
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 08:47 schreef Insomaniac het volgende:
Nederlanders halen hun landgenoten maar al te graag onderuit. Iedereen klaagt over de gemiddelde Nederlander die met Pasen naar de IKEA gaat, stiekem een racist is, tevreden is met 'doe maar gewoon dan doe je gek genoeg', elke zomer met de caravan naar dezeelfde camping in Frankrijk gaat, op Balkenende heeft gestemd en zo maar verder. Maar niemand geeft toe die Nederlander te zijn.

Ik ben een Nederlander. Niet eens een écht Nederlander, omdat mijn roots elders liggen, maar ik voel me 100 % Nederlands en ik ben er trots op dat ik in dit land ben geboren en dat ik hier woon.

Daarom vraag ik me ook af waar dat collectieve minderwaardigheidscomplex van 'de Nederlander' vandaan komt. Iedereen klaagt over 'de Nederlander' en doet er alles aan om aan te tonen dat zij niet zo zijn. Als ik op vakantie ben, of hier in Nederland met mensen van andere nationaliteiten praat, zijn ze er allemaal trots op dat ze uit [betreffend land] komen. Nederlanders zijn dat bijna nooit.

Ja, we hebben flink wat debielen in onze maatschappij, maar die heb je in élk land. Maar waarom worden 'onze debielen' gezien als 'de Nederlander'? Kijk eens om je heen en vertel me hoeveel mensen in je familie, vrienden en kennissenkring aan het beeld van 'de Nederlander' voldoen. Meer niet dan wel me dunkt.

sluit zich hier volledig bij aan

Ik ben Nederlander in hart en nieren, je kan altijd wel blijven zeiken over Nederlanders maar je komt er zelf toch niet onderuit, het is niet zo dat je een andere nationaliteit kan kopen (nou is dat tegenwoordig af en toe anders ) maar je moet trots zijn op je afkomst en dus ook je volk en vaderland. Nederlanders zijn vaak zeikers maarja iedereen vergeet zijn landsprincipe.

Voor mij is een Ideale Nederlandse mentaliteit:

Duitsland mentaliteit 1933-1937, hand in hand in samenhorigheid de toekomst in

[ Bericht 8% gewijzigd door Bio_Bastard op 22-05-2004 09:33:28 ]
  zaterdag 22 mei 2004 @ 09:27:56 #42
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19311002
Ik ben Nederlander en streef naar een groots megalomaan rijk waarin ik de alleenheerser ben.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zaterdag 22 mei 2004 @ 10:26:10 #43
26173 NathraX
Generaal Bajonet
pi_19311493
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 08:47 schreef Insomaniac het volgende:

Amen
Qui deciderat pacem preaparet bellum
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:05:49 #44
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19313023
quote:
de nederlander is getrouwd
de nederlander heeft 2,3 kind
pi_19313176
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 09:19 schreef moniek het volgende:
TS gaat om met de verkeerde mensen.
ik heb geen vlakke persoonlijkheid en wél ambities
*bèta-student is.
De Nederlanders met wie ik om ga zijn ook niet van het beschreven slag. Beta-student zijn is natuurlijk . Welke studie?
pi_19315101
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 09:25 schreef Bio_Bastard het volgende:

Voor mij is een Ideale Nederlandse mentaliteit:

Duitsland mentaliteit 1933-1937, hand in hand in samenhorigheid de toekomst in
Laat die ideale mentaliteit van jou nu uitgelopen zijn op een wereldoorlog en gigantische massamoorden.
En niet te vergeten de verwoesting van Duitsland.
pi_19315119
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Laat die ideale mentaliteit van jou nu uitgelopen zijn op een wereldoorlog en gigantische massamoorden.
jij weer ........mag ik even zuchten

=thnx
pi_19315138
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat lag niet aan die mentaliteit en is een compleet andere discussie. De Duitsers toen wilden eenheid en daar is niks mis mee. . Dat Hitler zich ermee ging bemoeien is een heel ander verhaal.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_19315166
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:15 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Dat lag niet aan die mentaliteit en is een compleet andere discussie. De Duitsers toen wilden eenheid en daar is niks mis mee. . Dat Hitler zich ermee ging bemoeien is een heel ander verhaal.
laat hem maar gaan, hij heeft ook al een heel topic van mij volgepost met naieve bagger dus laten we er niet op reageren
pi_19315208
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:15 schreef Insomaniac het volgende:

Er is wel veel mis met het eenheidsidee van een land, een volk een führer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')