heel goed heel goed, laat de ts maar es zwetenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:20 schreef Natalie het volgende:
Generaliseren is ook een vak, TS.
Als je 't nu eens zou toelichten dan werd je OP misschien iets beter.
Nu vind ik het niet meer dan een stukje overloos gebrul.
Zo te zien moet ik maar verhuizenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:18 schreef thabit het volgende:
De Nederlander streeft naar middelmatigheid.
De Nederlander heeft geen ambities.
De Nederlander is volkomen ongedisciplineerd.
De Nederlander denkt het liefst niet teveel na.
De Nederlander steekt z'n kop maar al te graag in het zand.
De Nederlander heeft een persoonlijkheid die de vlakte van het Nederlandse landschap perfect weerspiegelt.
Je tandarts vast nietquote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:36 schreef Stuart het volgende:
Stuart is blij dat hij Brits is![]()
Ik hoop dat die perceptie die je nu gewillig tentoon tracht te spreiden zich voornamelijk spitst op het heden? Wat nog ridicuul is, maar goed.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:40 schreef thabit het volgende:
Onze hele cultuur straalt dit uit. Op het hoogste niveau presteren is er niet bij.
Mijn perceptie spitst zich op het Nederland van, zeg, de afgelopen 20 jaar, en op het feit dat de ontwikkelingen ook nu nog steeds die richting op aan het gaan zijn. Wanneer deze vervlakking op zal houden weet ik niet maar ik vrees dat het nog wel even gaat duren.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:53 schreef static het volgende:
[..]
Ik hoop dat die perceptie die je nu gewillig tentoon tracht te spreiden zich voornamelijk spitst op het heden? Wat nog ridicuul is, maar goed.
hij opent er topics over op fokquote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:02 schreef Viola_Holt het volgende:
thabit, geef eens een voorbeeld van hoe jij het aanpakt ? hoe zorg jij ervoor dat je ontsnapt aan de middelmaat ?
omschrijving van GroenLinks of SP?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:18 schreef thabit het volgende:
De Nederlander heeft een persoonlijkheid die de vlakte van het Nederlandse landschap perfect weerspiegelt.
Vergeleken met Amerika of Azië kan je wel zeggen dat Nederland lui is.. werkweken van 36 uur en zoveel vrije dagen..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:53 schreef static het volgende:
[..]
Ik hoop dat die perceptie die je nu gewillig tentoon tracht te spreiden zich voornamelijk spitst op het heden? Wat nog ridicuul is, maar goed.
Neehoor, Nederland is effectiever dan Amerika en Azie. Hun ouwehoeren teveel en doen te weinig.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:26 schreef Wuder het volgende:
Vergeleken met Amerika of Azië kan je wel zeggen dat Nederland lui is.. werkweken van 36 uur en zoveel vrije dagen..
Hoe zou jij de Nederlander dan willen omschrijven?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:58 schreef Libris het volgende:
Wacht maar tot China opkomt, dan kan Europa het wel vergeten (denk tussen de 5 en 7 jaar)
Trouwens niet eens met TS...
Maar jij bent anders, natuurlijk... beter.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:18 schreef thabit het volgende:
De Nederlandse cultuur in het algemeen, al denk ik dat jij daar anders over denkt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:14 schreef Bio_Bastard het volgende:
[..]
omschrijving van GroenLinks of SP?
Als ik mijn klasgenoten zo bekijk, kloppen in ieder geval 4 van de 6 punten, ambities en 'het Nederlandse landschap' kan ik hier niet over oordelen, zo een-twee-drie...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:18 schreef thabit het volgende:
So damn correct.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:40 schreef thabit het volgende:
Op de middelbare school in Nederland hangt een soort mentaliteit die prestatiegerichtheid afkeurt ("een 6 is voldoende"). En dit is echt niet iets wat specifiek onder jongeren leeft. Onze hele cultuur straalt dit uit. Op het hoogste niveau presteren is er niet bij.
Corrigeert/voegt wat toe op deze door my cynisch geinterpreteerde postquote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:18 schreef thabit het volgende:
uhm.............jahquote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:00 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur in het algemeen, al denk ik dat jij daar anders over denkt.
Hehe,quote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:31 schreef Dian-Wei het volgende:
Ik herken mezelf trouwens wel een beetje in het niet-meer-doen-dan-nodig op de middelbare school. Gewoonweg omdat ik een groot aantal vakken erg onzinnig vond. Een voldoende op die vakken was goed genoeg voor mij.
Ik vind dat van die 6 halen nou niet zo'n sterke eigenlijk. Voor sommige mensen ligt dat nou eenmaal op hun niveau.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:40 schreef thabit het volgende:
Op de middelbare school in Nederland hangt een soort mentaliteit die prestatiegerichtheid afkeurt ("een 6 is voldoende"). En dit is echt niet iets wat specifiek onder jongeren leeft. Onze hele cultuur straalt dit uit. Op het hoogste niveau presteren is er niet bij.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:18 schreef thabit het volgende:
Dit gaat over Hollanders, niet over Nederlanders..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:18 schreef thabit het volgende:
quote:Op zaterdag 22 mei 2004 08:47 schreef Insomaniac het volgende:
Nederlanders halen hun landgenoten maar al te graag onderuit. Iedereen klaagt over de gemiddelde Nederlander die met Pasen naar de IKEA gaat, stiekem een racist is, tevreden is met 'doe maar gewoon dan doe je gek genoeg', elke zomer met de caravan naar dezeelfde camping in Frankrijk gaat, op Balkenende heeft gestemd en zo maar verder. Maar niemand geeft toe die Nederlander te zijn.
Ik ben een Nederlander. Niet eens een écht Nederlander, omdat mijn roots elders liggen, maar ik voel me 100 % Nederlands en ik ben er trots op dat ik in dit land ben geboren en dat ik hier woon.
Daarom vraag ik me ook af waar dat collectieve minderwaardigheidscomplex van 'de Nederlander' vandaan komt. Iedereen klaagt over 'de Nederlander' en doet er alles aan om aan te tonen dat zij niet zo zijn. Als ik op vakantie ben, of hier in Nederland met mensen van andere nationaliteiten praat, zijn ze er allemaal trots op dat ze uit [betreffend land] komen. Nederlanders zijn dat bijna nooit.
Ja, we hebben flink wat debielen in onze maatschappij, maar die heb je in élk land. Maar waarom worden 'onze debielen' gezien als 'de Nederlander'? Kijk eens om je heen en vertel me hoeveel mensen in je familie, vrienden en kennissenkring aan het beeld van 'de Nederlander' voldoen. Meer niet dan wel me dunkt.
Wees toch eens trots op je afkomst.
Ik ben een Nederlander en ben er trots op!
Amenquote:Op zaterdag 22 mei 2004 08:47 schreef Insomaniac het volgende:
Nederlanders halen hun landgenoten maar al te graag onderuit. Iedereen klaagt over de gemiddelde Nederlander die met Pasen naar de IKEA gaat, stiekem een racist is, tevreden is met 'doe maar gewoon dan doe je gek genoeg', elke zomer met de caravan naar dezeelfde camping in Frankrijk gaat, op Balkenende heeft gestemd en zo maar verder. Maar niemand geeft toe die Nederlander te zijn.
Ik ben een Nederlander. Niet eens een écht Nederlander, omdat mijn roots elders liggen, maar ik voel me 100 % Nederlands en ik ben er trots op dat ik in dit land ben geboren en dat ik hier woon.
Daarom vraag ik me ook af waar dat collectieve minderwaardigheidscomplex van 'de Nederlander' vandaan komt. Iedereen klaagt over 'de Nederlander' en doet er alles aan om aan te tonen dat zij niet zo zijn. Als ik op vakantie ben, of hier in Nederland met mensen van andere nationaliteiten praat, zijn ze er allemaal trots op dat ze uit [betreffend land] komen. Nederlanders zijn dat bijna nooit.
Ja, we hebben flink wat debielen in onze maatschappij, maar die heb je in élk land. Maar waarom worden 'onze debielen' gezien als 'de Nederlander'? Kijk eens om je heen en vertel me hoeveel mensen in je familie, vrienden en kennissenkring aan het beeld van 'de Nederlander' voldoen. Meer niet dan wel me dunkt.
Wees toch eens trots op je afkomst.
Ik ben een Nederlander en ben er trots op!
de nederlander is getrouwdquote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:18 schreef thabit het volgende:
De Nederlanders met wie ik om ga zijn ook niet van het beschreven slag. Beta-student zijn is natuurlijkquote:Op zaterdag 22 mei 2004 09:19 schreef moniek het volgende:
TS gaat om met de verkeerde mensen.
ik heb geen vlakke persoonlijkheid en wél ambities
*bèta-student is.
Laat die ideale mentaliteit van jou nu uitgelopen zijn op een wereldoorlog en gigantische massamoorden.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 09:25 schreef Bio_Bastard het volgende:
Voor mij is een Ideale Nederlandse mentaliteit:
Duitsland mentaliteit 1933-1937, hand in hand in samenhorigheid de toekomst in
jij weerquote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Laat die ideale mentaliteit van jou nu uitgelopen zijn op een wereldoorlog en gigantische massamoorden.
En niet te vergeten de verwoesting van Duitsland.
Dat lag niet aan die mentaliteit en is een compleet andere discussie. De Duitsers toen wilden eenheid en daar is niks mis mee.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Laat die ideale mentaliteit van jou nu uitgelopen zijn op een wereldoorlog en gigantische massamoorden.
En niet te vergeten de verwoesting van Duitsland.
laat hem maar gaan, hij heeft ook al een heel topic van mij volgepost met naieve bagger dus laten we er niet op reagerenquote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:15 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Dat lag niet aan die mentaliteit en is een compleet andere discussie. De Duitsers toen wilden eenheid en daar is niks mis mee.. Dat Hitler zich ermee ging bemoeien is een heel ander verhaal.
Er is wel veel mis met het eenheidsidee van een land, een volk een führer.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:15 schreef Insomaniac het volgende:
Dat lag niet aan die mentaliteit en is een compleet andere discussie. De Duitsers toen wilden eenheid en daar is niks mis mee.. Dat Hitler zich ermee ging bemoeien is een heel ander verhaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |