abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45770617
quote:
Op zondag 28 januari 2007 15:41 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik ben extreem sceptisch naar alles wat ook alleen maar riekt naar "wondermiddel". Zoals de pannen die zonder enige vetstof of water kunnen koken. Dat spul is niet alleen maar om aanbranden te voorkomen maar dient ook als medium om de warmte te transporteren van de panbodem naar je voedsel. Dit principe druist in tegen al mijn kook en natuurkundelessen.

Mijn eerste gedachte bij dit soort dingen: Als het zo geweldig is... Waarom verkopen ze het dan alleen huis aan huis via piramide systemen (tegen exorbitante prijzen) en niet gewoon bij de blokker of een willekeurige zaak in kook- en huishoudelijkeartikelen.
Ja zo dacht ik er ook over! Maar ik heb het geproefd en gezien. De smaak was echt verbazingwekkend en het idee van zonder water koken staat me gewoon erg aan!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_45773342
Wat krijg je voor die 1500 euro aan pannen? En wat voor materialen is het dan? (vooral de bodems).
pi_45775137
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=804&qid=134052

Tsja, hier klinkt het wel goed, maar het vereist wel een andere manier van koken, en het smaakt ook wat anders... Overigens lijkt mij 1500 euro veel te veel voor enkel pannen. Waarom zou je het eigenlijk doen? Omdat je geen water gebruikt? Geen vetten? Gemak? Smaak? Voor de heb? Water is goedkoop, en niet erg schadelijk, en je kunt bijv ook je groentes stomen. Vetten zijn toch echt nodig in je lichaam, en als je niet in liters vet bakt en braadt, kan dat ook geen probleem zijn. Afvallen doe je niet door geen bak en braadvet te gebruiken. Echt veel makkelijker lijkt me het niet. Smaak kan inderdaad een sterk punt zijn, maar of dat die prijs nou waard is. Kun je beter 1 pan kopen....
pi_45775318
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:04 schreef Fixers het volgende:
Wat krijg je voor die 1500 euro aan pannen? En wat voor materialen is het dan? (vooral de bodems).
FF uit mijn hoofd (heb de folder niet bij de hand hier):

Een kookpan
Een grote wok
Een hapjes pan met snelkookdeksel (een stoofpotje in een half uur, echt super lekker)
Een koekepan
Een sauspannetje
en nog wat aanverwante artikelen zoals serveerschaal, audiotherm (hulpmiddeltje om de tijd in de gaten te houden, een soort kookwekker).
pi_45775396
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:44 schreef K-mail het volgende:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=804&qid=134052

Tsja, hier klinkt het wel goed, maar het vereist wel een andere manier van koken, en het smaakt ook wat anders... Overigens lijkt mij 1500 euro veel te veel voor enkel pannen. Waarom zou je het eigenlijk doen? Omdat je geen water gebruikt? Geen vetten? Gemak? Smaak? Voor de heb? Water is goedkoop, en niet erg schadelijk, en je kunt bijv ook je groentes stomen. Vetten zijn toch echt nodig in je lichaam, en als je niet in liters vet bakt en braadt, kan dat ook geen probleem zijn. Afvallen doe je niet door geen bak en braadvet te gebruiken. Echt veel makkelijker lijkt me het niet. Smaak kan inderdaad een sterk punt zijn, maar of dat die prijs nou waard is. Kun je beter 1 pan kopen....
Ik zou het vooral willen hebben allereerst voor de smaak. De groentes die ik geproefd heb waren echt zo super van smaak!
Ten tweede voor de gezondheid, en dan met name het stoomprincipe: je gooit je vitamines niet weg met het kookwater. Ik snap dat dat kleine scheutje boter in de pan indraad niet heel veel uitmaakt.
Daarnaast het gemak: je zet je pan op het vuur, en na een tijdje krijg je automatisch een piepje dat je het vuur lager moet zetten. Kan niet misgaan. Ook het snelkookprinicpe is erg aantrekkelijk, een superstoofpotje in een half uur, terwijl dat normaal de hele dag duurt (bij mij).
pi_45775439
En vooral: Wat is er nu zo revolutionair anders aan die pannen dat je daarin wél water en vetloos kan koken en in een doorsnee pannetje niet?

Overigens gewone snelkookpannen kan die stoofpot ook in. Die kan je los kopen in allerlei merken en maten voor veel minder geld: Hier al een voorbeeld vanaf 99euro http://www.surprisekookgerei.nl/index.html?lmd=39108.473356 (het eerste voorbeeld dat ik zo snel vond met google)
pi_45775859
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:52 schreef Fixers het volgende:
En vooral: Wat is er nu zo revolutionair anders aan die pannen dat je daarin wél water en vetloos kan koken en in een doorsnee pannetje niet?

Overigens gewone snelkookpannen kan die stoofpot ook in. Die kan je los kopen in allerlei merken en maten voor veel minder geld: Hier al een voorbeeld vanaf 99euro http://www.surprisekookgerei.nl/index.html?lmd=39108.473356 (het eerste voorbeeld dat ik zo snel vond met google)
Het zit um in de bodem. Helaas kan ik nu niet nazoeken welk materiaal het is. Ik heb gegoogled maar kan niets vinden. Het is veel geld, ik weet het, daarom wil ik er eerst meer over weten! Ik had eventjes gehoopt dat er misschien gebruikers van amc hier rondliepen, dat zou mooi geweest zijn!
pi_45775882
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:52 schreef Fixers het volgende:

Thx voor het meedenken Fixers!
pi_45776587
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:05 schreef Tezz het volgende:

[..]

Thx voor het meedenken Fixers!
Graag gedaan hoor. Ik heb iets tegen alles dat wordt gepresenteerd als wondermiddel en ben bijzonder sceptisch als iets "revolutionair" wordt genoemd. Ik ga dan mijn boerenverstand gebruiken. Vooral als het in ondoorzichtige piramideconstructies wordt verkocht. (Dat wordt Tupperware ook, maar daar zijn op grote schaal kopieën van te koop in de winkels).

Voor de snelkookpannen kan je waarschijnlijk het beste naar een goede zaak in huishoudelijke/kook artikelen in de buurt gaan. Daar kan je terecht voor meer keus en informatie. Fissler volgens mij wel een goed merk daarvoor, mijn beide oma's en mijn moeder hadden/hebben iig ook Fissler snelkookpannen.
pi_46086714
Let's talk blenders....Weten jullie waar ik die Blendtec Total Blender kan kopen? Of een vergelijkbare blender...??

1500 watt motor
3 BHP
13 Ampere

Het is op en top amerikaans, maar ik heb eigenlijk wel vertrouwen in amerikaanse zooi, als ze claimen dat het de beste is, want dat zegt bijv. buck messen, maglite zaklampen, en die reistassen Sumi (?). Allemaal voorbeelden van goede kwaliteit, waar je dan ook wel voor betaald (helaas).

Maar wat helemaal grappig is, is deze website: http://www.willitblend.com/

Waar ze de meest bizarre dingen blenden om te laten zien dat het best een goed ding is. Magneten, zirkonia stenen (hardheid 8.5 en diamanten is hardheid 10), ijshockypucks, gloeilampen, golfballen, bezemstelen, dat soort dingen.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_46087758
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 21:12 schreef hassanjassan het volgende:
Let's talk blenders....Weten jullie waar ik die Blendtec Total Blender kan kopen? Of een vergelijkbare blender...??

[afbeelding]

1500 watt motor
3 BHP
13 Ampere

Het is op en top amerikaans, maar ik heb eigenlijk wel vertrouwen in amerikaanse zooi, als ze claimen dat het de beste is, want dat zegt bijv. buck messen, maglite zaklampen, en die reistassen Sumi (?). Allemaal voorbeelden van goede kwaliteit, waar je dan ook wel voor betaald (helaas).

Maar wat helemaal grappig is, is deze website: http://www.willitblend.com/

Waar ze de meest bizarre dingen blenden om te laten zien dat het best een goed ding is. Magneten, zirkonia stenen (hardheid 8.5 en diamanten is hardheid 10), ijshockypucks, gloeilampen, golfballen, bezemstelen, dat soort dingen.
Nu vraag ik me af in hoeverre het nut heeft om pk te melden bij je blender, behalve de typische amerikaanse grootspraak. Daarbij zal de bewuste blender het zondermeer werken in nederland aangezien wij hier 230volt en maximaal 16 ampere op de stopcontacten hebben staan. De amerikanen werken op 110 volt.

Die "will it blend"filmpjes zijn vermakelijk, maar dat zou voor mij geen reden zijn om juist dát apparaat aan te schaffen. Want hoe vaak denk jij magneten, zirkonia golfbalen en bezemstellen te gaan blenden? Dat is wederom typische amerikaanse grootspraak. En zijn de messen dan niet bot na zo'n actie? Ik zie liever een representatieve duurtest.
  donderdag 8 februari 2007 @ 07:56:22 #287
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_46095149
quote:
Op zondag 28 januari 2007 09:12 schreef Mark het volgende:
Even een schopje:

Misschien een domme vraag, maar het is mij niet helemaal duidelijk waar nu precies een koksmes voor dient en waartoe een keukenmes. De rest van de set kan ik wel thuisbrengen, maar hier kan ik wel wat hulp bij gebruiken.

Ik neem aan dat een koksmes niet wordt gebruikt om koks te snijden
Niemand?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_46097561
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 21:53 schreef Fixers het volgende:

[..]

Nu vraag ik me af in hoeverre het nut heeft om pk te melden bij je blender, behalve de typische amerikaanse grootspraak. Daarbij zal de bewuste blender het zondermeer werken in nederland aangezien wij hier 230volt en maximaal 16 ampere op de stopcontacten hebben staan. De amerikanen werken op 110 volt.

Die "will it blend"filmpjes zijn vermakelijk, maar dat zou voor mij geen reden zijn om juist dát apparaat aan te schaffen. Want hoe vaak denk jij magneten, zirkonia golfbalen en bezemstellen te gaan blenden? Dat is wederom typische amerikaanse grootspraak. En zijn de messen dan niet bot na zo'n actie? Ik zie liever een representatieve duurtest.
"dat het kan" is een goed teken. Levenslange garantie op messen en aandrijfkoppeling geeft voor mij al aan dat ze een oerdegelijk product leveren, anders vervangen ze het. Bij normaal gebruik natuurlijk.

service is amerika is vele malen beter dan in nederland, alsmede klantvriendelijkheid. Puur omdat ze snappen dat ik anders naar de concurrent ga en al mijn vrienden zeg dat ze hun product niet moeten kopen. Wellicht ook op internet zet en dat is hen wel een goede service waard.

En als ik het apparaat gewoon normaal gebruik zal het heus wel goed komen.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_46097727
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 07:56 schreef Mark het volgende:

[..]

Niemand?
Wat is precies een keueknmes? Hoe ziet het er uit?
Helpt waar hij kan!
  donderdag 8 februari 2007 @ 10:23:54 #290
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_46097869
Keukenmes:

Koksmes:

Ik ben dus benieuwd wanneer je de ene gebruikt, en wanneer de andere. Bij een brood- of vleesmes is dat wel duidelijk
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_46098139
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:11 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

"dat het kan" is een goed teken. Levenslange garantie op messen en aandrijfkoppeling geeft voor mij al aan dat ze een oerdegelijk product leveren, anders vervangen ze het. Bij normaal gebruik natuurlijk.

service is amerika is vele malen beter dan in nederland, alsmede klantvriendelijkheid. Puur omdat ze snappen dat ik anders naar de concurrent ga en al mijn vrienden zeg dat ze hun product niet moeten kopen. Wellicht ook op internet zet en dat is hen wel een goede service waard.

En als ik het apparaat gewoon normaal gebruik zal het heus wel goed komen.
Dat het kan vindt ik persoonlijk nogal nietszeggend. Een Ferrari rijdt ook zonder problemen 230 kilometer per uur, maar of je er dan wat aan hebt in het dagelijks gebruik is een tweede. De vraag is: heb je die 1500 watt en 3 pk überhaupt nodig om je bananenyoghurtje te maken? Meer vermogen en hogere cijfertjes betekent niet altijd beter. Dat is iets typisch waar men in de VS mee prijkt. Maar wat voor kwaliteit is de motor eigenlijk op de lange termijn. Wat voor staal is er gebruikt voor de messen. Dat zijn dingen die belangrijker zijn dan een paar watt meer of minder.

De diepgang van de amerikaanse klantvriendelijkheid is zo dik als een velletje papier. Verwacht er echt niet teveel van. Dat heb ik zlef al eens gemerkt na een aanvaring met Dell en uit de tweede hand verhalen van klasgenoten die in de VS stage hebben gelopen.

En als laatste: zonder omvormer of aanpassingen zal die blender hier in nederland alleen maar blauwe rook produceren. Waarom loop je niet gewoon hier in nederland een goede zaak in kookartikelen binnen en vraag dáár om advies. Dan kan je dat ding gewoon onder de arm meenemen en als ie kapot is hoef je hem niet naar de VS te sturen. Er zijn ook genoeg goede materialen verkrijgbaar hier in de winkels, ik heb goede ervaringen met een Magimix.

[ Bericht 20% gewijzigd door Fixers op 08-02-2007 10:39:28 ]
pi_46098146
Ik zou het eerste ook een koskmes kunnen noemen als er niet onder stond dat het een keukenmes was. In mijn set zit een koksmes, wat toch wel veel lijkt op plaatje 1, alleen misschien groter.

Het eerste van onder is een koksmes, de tweede een vleesmes, maar voor sommigen zoals mijn vriendin ook handig om als koksmes te gebruiken.
Helpt waar hij kan!
pi_49807359
Hello

Een paar nieuw dingetjes voor onze (nieuwe) keuken, behalve het standaardapparatuur:
Ik ga een keramische mes aanschaffen. Waarschijnlijk van het merk Kyocera. Ik zag een kennis van ons dit mes gebruiken voor het snijden van sushi's en ik werd gelijk verliefd. Een keramisch mes is alleen vlijmscherp als je snijdt, maar voelt zelf bot aan en is zo licht als een plastic.

Voorts wil ik ook nog een snelle waterkoker hebben (net zo een als tefal) klik maar dan een mooiere en kleinere waarschijnlijk. Deze dingen bestaan in het buitenland al langer.

Ik laat het allemaal opsturen door familie uit Hong kong
  zondag 27 mei 2007 @ 11:23:33 #294
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49813386
Een Keramisch mes ben toch wel heel benieuwd hoe dat dat werkt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 27 mei 2007 @ 11:26:42 #295
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_49813450
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Een Keramisch mes ben toch wel heel benieuwd hoe dat dat werkt
Heel goed, tot je het laat vallen of bot wordt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_49814302
quote:
Op zondag 27 mei 2007 00:39 schreef shredder het volgende:
Hello

Een paar nieuw dingetjes voor onze (nieuwe) keuken, behalve het standaardapparatuur:
Ik ga een keramische mes aanschaffen. Waarschijnlijk van het merk Kyocera. Ik zag een kennis van ons dit mes gebruiken voor het snijden van sushi's en ik werd gelijk verliefd. Een keramisch mes is alleen vlijmscherp als je snijdt, maar voelt zelf bot aan en is zo licht als een plastic.

Voorts wil ik ook nog een snelle waterkoker hebben (net zo een als tefal) klik maar dan een mooiere en kleinere waarschijnlijk. Deze dingen bestaan in het buitenland al langer.

Ik laat het allemaal opsturen door familie uit Hong kong
Denk erom dat je met water van 90 graden géén thee kan zetten. Nou ja het kan wel, maar 't is gewoon niet lekker. Dat ding heeft ook een piekvermogen van 3000watt, iets waar je op moet letten als je niet je stoppen door wilt laten slaan. (je hebt dan nog 650watt over voor die zekering).
pi_49820089
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heel goed, tot je het laat vallen of bot wordt.
Volgens mij kan het inderdaad makkelijk breken of bot worden als je het op de stenen vloer laat vallen, maar ik denk niet dat het door normaal snijgebruik snel bot wordt. Je kan er niet mee hakken, dus dan valt het bot worden wel mee. Dat staat trouwens ook op de site van Kyocera Voordeel is dat gesneden groenten verser blijven dan wanneer ze gesneden zijn met een stalen mes. Handig dus met sushi!

Dit is toch geil, messen in de kleuren wit, zwart of allebei

quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:05 schreef Fixers het volgende:
Denk erom dat je met water van 90 graden géén thee kan zetten. Nou ja het kan wel, maar 't is gewoon niet lekker. Dat ding heeft ook een piekvermogen van 3000watt, iets waar je op moet letten als je niet je stoppen door wilt laten slaan. (je hebt dan nog 650watt over voor die zekering).

Ik hoef ook niet altijd thee mee te zetten, al lijkt 90 graden mij genoeg. Maar instant heet water lijkt me erg handig sowieso, ook voor het koken. En anders reserveer ik wel een aparte groep in de meterkast voor dit aparaat.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:57:57 #298
98634 Lempicka
Back to Life
pi_50523792
Vandaag in de kringloopwinkel een Bamix gekocht met 4 opzetstukjes.. voor 15 Euro.. wat een mazzel!
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  zaterdag 16 juni 2007 @ 19:25:32 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50526326
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:57 schreef Lempicka het volgende:
Vandaag in de kringloopwinkel een Bamix gekocht met 4 opzetstukjes.. voor 15 Euro.. wat een mazzel!
Gefeliciteerd
Men wist waarschijnlijk niet wat men daar had.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 19:52:54 #300
98634 Lempicka
Back to Life
pi_50527121
Er was denk ik iemand overleden die van koken hield, twee goed gebruikte maar in prima staat verkerende Le Creuset pannen, en een Romertopf komen namelijk ook mijn keuken versterken (Romertopf.. nooit gedacht dat ik er een zou bezitten)
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')