abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 oktober 2004 @ 15:20:15 #151
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22976065
Ik ken die originele Innerzone Orchestra-versie toevallig, die klinkt ook al best wel soul/jazz-achtig. Het 'origineel' is trouwens al veel ouder, een soulplaat van de Stylistics uit de jaren 70. Freddie Hubbard heeft er ook een mooie instrumentale jazzfunk versie van opgenomen (weet niet meer uit m'n hoofd op welke lp, maar 't is een van z'n platen voor CTI uit de jaren 70).
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_22976191
Ik ga even op zoek.
pi_23057722
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 15:05 schreef Zanderrr het volgende:
Cool, laat ff weten hoe het met verzenden is gegaan en of ze alles ook echt konden leveren, als je wil. Ik zie ook een hoop dingen in de catalogus staan die ik eigenlijk wel wil hebben.
mail gehad:
quote:
Hoi,
Helaas alle 3 verkocht en niet meer te krijgen.
groeten,
Amond
Nou, dat schiet op, een site niet updaten als je platen verkocht hebt.
  zaterdag 6 november 2004 @ 20:46:53 #154
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_23128368
Bij de Plaatboef in Utrecht stonden vandaag ook een aantal nieuwe Sun Ra lp's . Een stuk of 5 titels , waaronder 'Live in Paris at the Gibus' . 12,50 euro voor de liefhebbens .

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_23522393
Vanavond George Duke bij Barend & van Dorp. (er was geloof ik geen George Duke topic, dus ik plant 't hier maar, geen idee of er nog meer liefhebbers zijn)
pi_23541952
Toevallig gister 'reach for it' op m'n DJ lijstje toegevoegd.

Samen met Stanley Clarke op bass wel boter vette funk
(dat mag hier ook wel he...)
pi_23542005
quote:
Op woensdag 24 november 2004 15:06 schreef el_bario het volgende:

Face the Music met Christian Mc Bride op bass heeft ook z'n momenten
pi_23543610
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:51 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Vanavond George Duke bij Barend & van Dorp. (er was geloof ik geen George Duke topic, dus ik plant 't hier maar, geen idee of er nog meer liefhebbers zijn)
Ik ga vanavond naar George Duke in de Melkweg. Heb kaartjes gewonnen!
pi_23544679
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:07 schreef Citroentje het volgende:

[..]

Veel plezier
pi_23549926
quote:
Op woensdag 24 november 2004 16:07 schreef Citroentje het volgende:

[..]

Ik had niet genoeg geld meer. Maar veel plezier natuurlijk.
pi_23549997
quote:
Op woensdag 24 november 2004 15:06 schreef el_bario het volgende:

Tijdje terug nog School Days van Stanley Clarke gekocht en Guardian Of The Light van George Duke, uit dezelfde eurobak.
pi_23557250
Wat een avond, beste medefokkers!

Bijna 2,5 uur lang vol funk, latin, fusion en misschien ook wel een klein beetje soul. Alles klopte gewoon vanavond. Ook de improvisaties met mensen uit het publiek waren erg leuk. Erg leuk dat Michiel Borstlap nog ff er bij kwam improviseren.
Bovendien was dit concert het eerste concert met mn kersverse vriendinnetje... dat maakte de avond helemaal af...
  donderdag 25 november 2004 @ 13:00:26 #163
14505 OProg
A Life in Music
pi_23563367

Is dit eigenlijk nog een beetje aan te horen? Ik kwam hem zaterdag heel goedkoop tegen maar twijfelde een beetje of het qua gladheid niet aan de verkeerde kant van de streep zat. )
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_23566286
Gaan er nog mensen afscheid nemen van het oude BIMhuis?
Dinsdag is het allerlaatste concert in het huidige (legendarische) gebouw.
Helaas kan ik d'r dinsdag niet bij zijn...
Maar zaterdagavond ben ik d'r wel bij
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_23569009
quote:
Op donderdag 25 november 2004 13:00 schreef OProg het volgende:
[afbeelding]

Is dit eigenlijk nog een beetje aan te horen? Ik kwam hem zaterdag heel goedkoop tegen maar twijfelde een beetje of het qua gladheid niet aan de verkeerde kant van de streep zat. )
mwa, veel strijkers en het klinkt allemaal nogal concervatief en gelikt imo.
Beetje hoog 'lift' gehalte en waarschijnlijk dus aan de verkeerde kant van je 'streep'
pi_23582154
quote:
Op donderdag 25 november 2004 14:55 schreef Mister_Slide het volgende:
Gaan er nog mensen afscheid nemen van het oude BIMhuis?
Dinsdag is het allerlaatste concert in het huidige (legendarische) gebouw.
Helaas kan ik d'r dinsdag niet bij zijn...
Maar zaterdagavond ben ik d'r wel bij
Ja ik ga erheen zaterdag , wordt top denk ik
ben gisteravond naar Peter Brotzmann, William Parker en Hamid Drake geweest in rotterdam , was ook nix mis mee
>>>>fuk smooth Jazz
pi_23586060
Hey mensen, ik ben er pas gisteren achter gekomen dat een favo jazz artiest van mij optreed in Nederland, en wel in het concertgebouw!!! Diana Krall, die maakt echt fantastische muziek gewoon!! maar ja toen ik op haar site kwam stodn er al bij sold out BUMMER, maar gaat 1 van jullie er wel heen???

Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider |
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add.. but when there is nothing left to take away
pi_23625761
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 05:24 schreef JazzLuva het volgende:

[..]

Ja ik ga erheen zaterdag , wordt top denk ik
ben gisteravond naar Peter Brotzmann, William Parker en Hamid Drake geweest in rotterdam , was ook nix mis mee
Ik was er pas bij de laatste set (had d'r voor nog een concert). Maar het was weer erg goed
Wolter Wierbos
pi_23625786
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 11:58 schreef Pretzel het volgende:
Hey mensen, ik ben er pas gisteren achter gekomen dat een favo jazz artiest van mij optreed in Nederland, en wel in het concertgebouw!!! Diana Krall, die maakt echt fantastische muziek gewoon!! maar ja toen ik op haar site kwam stodn er al bij sold out BUMMER, maar gaat 1 van jullie er wel heen???

[afbeelding]
Als je d'r echt heel graag heen wilt moet je gewoon morgenavond vroeg naar het Concertgebouw gaan. En kijken of er nog kaartjes zijn... meestal kan je d'r toch nog heen
Misschien kan je zelfs met een beetje geluk een sprintplaats krijgen, en hoef je maar 7 euro te betalen
pi_23651322
quote:
Op zondag 28 november 2004 12:18 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Ik was er pas bij de laatste set (had d'r voor nog een concert). Maar het was weer erg goed
Wolter Wierbos
Als je zo voor trombone gaat , moet je zeker eens gaan luisteren naar Albert Mangelsdorff , mn fav. trombonist. Vooral ze'n 70er jaren albums zijn top , wel lastig te scoren , op het MPS label.
>>>>fuk smooth Jazz
  maandag 29 november 2004 @ 20:32:32 #171
11502 nipeng
The last ride is free
pi_23652773
Na weer eens een shitload Sun Ra gekocht te hebben (zie nieuwe aanschaf topic) kan ik maar weer eens bevestigen dat ik dol ben op zijn muziek.
pi_23653198
quote:
Op zondag 28 november 2004 12:18 schreef Mister_Slide het volgende:
Wolter Wierbos
ben jij "De Wolter Wierbos"???
http://www.wolterwierbos.nl/
Zo ja, dan is mijn eerste concert waarbij ik je gezien heb: Gerry Hemingway - Slamadam (rond 1995)
pi_23653743
quote:
Op maandag 29 november 2004 20:32 schreef nipeng het volgende:
Na weer eens een shitload Sun Ra gekocht te hebben (zie nieuwe aanschaf topic) kan ik maar weer eens bevestigen dat ik dol ben op zijn muziek.
Mooie aankopen, zoals al eerder vermeld zoek ik zelf al maanden Discipline 27-11 omdat ik Neptune wil gebruiken in een mixtape, maar die kom je niet zo snel tegen in 2e hands vinyl zaken en ik heb geen zin om ebayprijzen te betalen ervoor, geduldig afwachten maar tot ik een keer geluk heb (of geld teveel).
  maandag 29 november 2004 @ 21:43:09 #174
17228 DaafAzuil
Let's paint....
pi_23654807
hey guys,

leuk topic!
(tevens verkapte tvp)

ik ga regelmatig stappen in a'dam, maar kom die gave jazz tenten maar niet tegen! a'dam moet toch wel wát hebben?
hoor graag waar ze zitten!
...some more happy little trees!!
DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
pi_23664080
Het concert van Diana Krall was nokkie en nokkie vol!

Ik had het geluk om via via al maanden geleden kaarten te kunnen kopen na een tip op een buitenlandse Diana Krall fansite dat ze naar nederland zou komen.

Dat de vraag naar de kaartjes groot was bleek wel uit het feit dat er op oa Marktplaats al 200 euro voor een kaartje werd geboden!

Het concert zelf was super, Diana zag er mooi uit, en de 3 muzikanten die mee had waren net als bij eerdere optredens (zie bijv dvd van Nathalie Cole) helemaal geweldig.
Het was van kwart over 8 tot 10 uur zonder pauze swingen, en al de wat rustigere en commercieel klinkende nummers worden live tot echte Jazz nummers omgetoverd.

Kan niet wachten tot een evt volgende keer!
pi_23684314
quote:
Op maandag 29 november 2004 20:48 schreef sjaakie_v het volgende:

[..]

ben jij "De Wolter Wierbos"???
http://www.wolterwierbos.nl/
Zo ja, dan is mijn eerste concert waarbij ik je gezien heb: Gerry Hemingway - Slamadam (rond 1995)
Hoe kom je d'r nou weer bij dat ik Wolter Wierbos ben?
De kans dat je Miles Davis in dit topic tegenkomt is groter
pi_23775654
'Underrated', te onbekende en/of gewoon steengoed:

Miles Davis - Live at the Fillmore East, March 7, 1970: It's About That Time
Stanley Clarke - Live at the Greek
James Carter - Chasin' the Gypsy
Dizzy Gillespie, Stan Getz & Sonny Stitt - For Musicians Only

van alles wat
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_23776127
Ben trouwens vrijdag ook nog naar The Jazz Orchestra of the Concertgebouw geweest. Ik ben eigenlijk niet zo'n megafan van Big Band maar ik vond het heel erg gaaf.
Het is niet van die gemakkelijke, 'goedkope' swing. Vooral de composities van maarten van der Grinten (gitarist) waren heel mooi. Grappig om te zien hoe de drummer, Martijn Vink en pianist Peter Beets (heeft zelf ook een paar albums gemaakt) tussendoor steeds met elkaar praten en beetje dollen. Alleen jammer van de versie van Giant Steps, nou niet echt geschikt voor een achtienkoppige formatie vind ik.
Trouwens ook gelijk hun cd gekocht (Sunday Nights in Amsterdam), is erg de moeite waard. Jesse van Ruller, Peter Beets, Sjoerd Dijkhuizen etc etc zijn natuurlijk wel errug fijn om te horen.

Een week geleden nog een cd van de Japanse pianiste Aki Takase besteld. Ken eigenlijk niet zoveel van haar (ken alleen haar werk met Jackie McLean -'Hat Tricks'- en wat losse nummers). Maar wat ik ken is erg gaaf. Kent iemand haar?
pi_23787732
quote:
Op maandag 29 november 2004 21:43 schreef DaafAzuil het volgende:
hey guys,

leuk topic!
(tevens verkapte tvp)

ik ga regelmatig stappen in a'dam, maar kom die gave jazz tenten maar niet tegen! a'dam moet toch wel wát hebben?
hoor graag waar ze zitten!
Je moet bij het bimhuis zijn!
Helaas is dat nu net dicht tot februari wegens verhuizing.
www.bimhuis.nl
Echt, het bimhuis! Moet je zijn. De rest valt er bij in het niet.
pi_23787800
quote:
Op zondag 5 december 2004 12:49 schreef Doff het volgende:
-knip- Jesse van Ruller
Of je het wilt of niet... op een of andere manier kom je jesse van ruller overal tegen
  maandag 6 december 2004 @ 11:13:12 #181
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_23795075
quote:
Op zondag 5 december 2004 22:39 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Je moet bij het bimhuis zijn!
Helaas is dat nu net dicht tot februari wegens verhuizing.
www.bimhuis.nl
Echt, het bimhuis! Moet je zijn. De rest valt er bij in het niet.
Ja, doei....ik hoef niet iedereen bij mij over de vloer .....
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_23952585
Tipje voor fans van Jack Walrath of voor mensen die hem niet kennen maarw el van goeie muziek houden :
http://www.jackwalrath.net/music/
Allemaal nummers van verschillende albums van Walrath te beluisteren. Ter informatie: Walrath speelde een tijd met Charles Mingus in het quintet met Don Pullen, George Adams, Dannie Richmond enne nog iemand (die ben ik vergeten). Gave albums zijn Changes One en Changes Two. Beetje ondergesneeuwd tussen al die andere mooie albums van Mingus denk ik.
pi_23952773
quote:
Op maandag 13 december 2004 21:02 schreef Doff het volgende:
Gave albums zijn Changes One en Changes Two.
Vooral "For Harry Carney" op Changes Two is erg fijn
pi_23954299
quote:
Op maandag 13 december 2004 21:10 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Vooral "For Harry Carney" op Changes Two is erg fijn
Zelf vind ik 'Orange Was The Colour Of Her Dress, Then Blue Silk' (nummertje 2) het mooist. Vooral die wilde pianosolo van Don Pullen, opbouwend naar een solo van George Adams met die typisch schreeuwende tenorsax. Mingus is zo geweldig in het leggen van een flinke lading emotie in zijn muziek en de band van hem op deze cd kan dat ook zo geweldig goed.
Jaja.. een en al lof 'Changes Two' gaat zo weer es de cd-speler in
  vrijdag 17 december 2004 @ 18:44:42 #185
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24041937
quote:
Op maandag 29 november 2004 20:32 schreef nipeng het volgende:
Nipeng, weet jij op welke van de 10.000 Sun Ra platen een nummer staat dat ongeveer zo gaat: "They'll come back in shiny ships of gold, with wisdom never told". Volgens mij zingt June Tyson het. Ik heb het op een tapeje staan, maar ik weet niet waar 't oorspronkelijk vandaan komt.
  vrijdag 17 december 2004 @ 21:43:12 #186
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24046157
Ik heb maar een ontzettend klein percentage van zijn albums.

Maar ik heb wel ergens een live cd waar een dame zoiets zingt... maar welke was dat weer.... goed excuus om ze allemaal eens te luisteren.
pi_24046377
Zanderrr heb je Soulseek? Zoek dan ff naar user vnum218, die heeft ze bijna allemaal (geshared), die weet je 't vast wel te vertellen.
  vrijdag 17 december 2004 @ 21:58:17 #188
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24046510
Ik zie referenties naar een "Live at praxis Vol 6" album.
quote:
"We'll come back in shining ships of gold with wisdom never told a touch of myth-world splendor and they'll take back the others who are not of earth's dimensions won the others who are ready melodies harmonic rhythmic planes dramatic majictives eternal of the world pleasant spheres nothing is (at first there was nothing) and everything is all (at first there was nothing) then suddenly nothing turned itself inside out... and became something, and became something. At first there was nothing... at first there was nothing... at first there was nothing... Then suddenly nothing turned itself inside out and became something! And became something!"
—Sun Ra

Volgens mij staat het ook op een cd die ik heb : Live In Paris At The Gibus. Zal morgen eens luisteren.
  vrijdag 17 december 2004 @ 22:02:16 #189
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24046608
Ik moet denken aan iets met "the Star Gazers at the sky" oid.
  zaterdag 18 december 2004 @ 10:32:04 #190
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24054057
Staat dus niet op "Live In Paris At The Gibus".
  zaterdag 18 december 2004 @ 12:47:33 #191
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24055999
Bedankt voor het kijken in ieder geval. Die tekst die je hierboven hebt geciteerd is inderdaad van hetzelfde nummer, dus het zou dan op die "Live at praxis"-cd moeten staan.
  zaterdag 18 december 2004 @ 21:52:32 #192
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24067658
Ja, op de cd's die ik heb staat dat fragment niet. Heb wel 6 uur Sun Ra acher elkaar geluisterd.
Een heftig heftig potje space organ speelt die kerel.
  vrijdag 24 december 2004 @ 09:02:29 #193
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_24174482
Ik kwam nog een leuke site tegen : Jazzmatazz

Vooral leuk door de overzichten met nieuw uitgebrachte cd's , en binnenkort uit te komen cd's.

Er komen blijkbaar weer wat remasters aan van Miles Davis : A Tribute to Jack Johnson ( 11 januari) , en de losse cd's uit de seven steps box (15 maart ).

Dit lijkt ook leuk :
John Coltrane - John Coltrane Quintet with Eric Dolphy - DVD (Passport Video) Mar 8
John Zorn's Masada - Sanhedrin - 2 CDs (Tzadik) Mar 22
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  vrijdag 24 december 2004 @ 10:09:48 #194
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24175305
Haha, en zo te zien ook _weer_ een nieuwe uitgave van Kind of Blue, maar nu met een DVDtje er bij. Wordt die cd elk jaar opnieuw gemastered of zo?

Handige link iig, thx.
pi_24200235
Hier ben ik wel benieuwd naar:

Grachan Moncur III Octet - Exploration (Capri Records 74068) Jan 25
— Grachan Moncur III & Dave Woodley (trombones) Billy Harper (tenor sax) Gary Bartz (alto sax) Tim Hagans (trumpet) John Clark (french horn) Gary Smulyan (baritone sax) Ray Drummond (bass) and Andrew Cyrille (drums); tunes by Moncur, arrangements by Mark Masters

Sonny Rollins - TBD (Milestone)
— with Clifton Anderson, Bob Cranshaw, Steve Jordan, Kimati Dinizulu
Ik heb Sonny Rollins afgelopen mei nog in deze formatie zien optreden, was erg gaaf, ben wel benieuwd wat voor een cd dit is.

En deze zijn altijd welkom :
Tina Brooks - True Blue (Blue Note RVG Edition) Mar 2005
Pete La Roca - Basra (Blue Note RVG Edition) Mar 2005
Booker Ervin - Back from the Gig (Blue Note Connoisseur) 2004
Van sommige albums uit de jaren '60 en '70 kan je alleen maar mooie dingen lezen en nooit echt luisteren.Tof dat Blue Note toch telkens weer die oude albums blijft uitbrengen.
  zondag 26 december 2004 @ 12:32:52 #196
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24215681
Ha een Sun Ra DVD
quote:
Sun Ra - Magic Sun - DVD (Atavistic Unheard Music Series)
— directed by Phil Niblock in the 1960s
En deze lijkt me ook wel leuk:
quote:
Freddie Hubbard - Live - DVD (Passport Video) Mar 8
Verder zie ik divers Dizzy Gillespie, Art Blakey en Miles Davis spul dat me wel interessant lijkt.
  vrijdag 31 december 2004 @ 08:10:46 #197
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24313595
Ik kan dit weekend eindelijk Sun Ra ~Joyful noise kijken hoop ik.

Hier een site waar diverse gesigneerde (ook jazz) artikelen verkoopt: http://www.thejukejoint.com/duelorbsew2t.html
  vrijdag 31 december 2004 @ 15:24:40 #198
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24321174
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 08:10 schreef nipeng het volgende:
Ik kan dit weekend eindelijk Sun Ra ~Joyful noise kijken hoop ik.
Ik heb die DVD ook, vind hem zelf erg leuk.
  vrijdag 31 december 2004 @ 16:58:20 #199
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24323098
Dat weet ik, heb die clip op je DDS gezien en heb daarna de DVD meteen besteld.
pi_24338747
tvp,
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')