abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:05:59 #1
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19286558
Leerlingen vaker anti-islamitisch

Leraren maatschappijleer en geschiedenis krijgen vaker te maken met anti-islamitische dan met anti-joodse uitspraken van leerlingen. De helft van de leraren hoorde het afgelopen jaar in de klas kwetsende opmerkingen over joden en kent leerlingen die de holocaust bagatelliseren. Nog meer leraren (70 procent) hoorden een of meerdere keren grievende uitlatingen over de islam.

Dat blijkt uit een onderzoek naar geweld op school dat bureau Research voor Beleid deed in opdracht van het ministerie van Onderwijs. In het praktijkonderwijs en het vmbo komen de grievende opmerkingen het vaakst voor.

Mijn commentaar, deze cijfers geven wel wat aan maar je moet het ook nog corrigeren voor het aantal leerlingen van bepaalde bevolkingsgroepen. Er zijn veel minder islamitische scholieren als er scholieren zijn van die niet islamitisch zijn.. schat dat de verhouding 1 op 3 is (correct me if im wrong) dan zie je nog dat islamieten vaker de fout in gaan.. Je zou de 70% nl moeten delen door 3 om tot een goede vergelijking te komen

Dit laat weer eens zien dat bepaalde mensen graag alles bedekken met cijfers die niet kloppen net zoals het vroeger al zo vaak is gedaan.
mai pen rai
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 09:13:31 #2
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19286608
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:05 schreef niet_links het volgende:

Dit laat weer eens zien dat bepaalde mensen graag alles bedekken met cijfers die niet kloppen net zoals het vroeger al zo vaak is gedaan.

Moet dit voor een politiek statement doorgaan ofzo? Kun je dit toelichten?

[ Bericht 1% gewijzigd door NorthernStar op 21-05-2004 09:20:22 ]
pi_19286623
quote:
Leerlingen vaker anti-islamitisch

Mijn commentaar, deze cijfers geven wel wat aan maar je moet het ook nog corrigeren voor het aantal leerlingen van bepaalde bevolkingsgroepen. Er zijn veel minder islamitische scholieren als dan die niet islamitisch zijn.. schat dat de verhouding 1 op 3 is (correct me if im wrong) dan zie je nog dat islamieten vaker de fout in gaan..
Waaraan zie je dat ?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:27:19 #4
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19286726
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Moet dit voor een politiek statement doorgaan ofzo? Kun je dit toelichten?
Wil jij ontkennen dat vroeger we dom gehouden zijn omtrent de problemen met bepaalde bevolkingsgroepen ? Dat negatieve cijfers verdwenen en problemen gebagitaliseerd werden.. nou nu wordt er weer wat aan gedaan om de cijfers zo te presenteren dat het meevalt
mai pen rai
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:29:20 #5
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_19286746
Volgens mij wordt heel Nederland (terecht) steeds meer anti-islamitisch.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:30:19 #6
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19286755
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:15 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Waaraan zie je dat ?
Wat begrijp je niet ?.. dat je de percentages moet corrigeren met verhouding van aantal mensen uit bepaalde groep mee doet ? of mn schatting van de verdeling van islamieten niet islamieten gemiddeld op scholen ?
mai pen rai
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:30:37 #7
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_19286758
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_19286783
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:30 schreef niet_links het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet ?.. dat je de percentages moet corrigeren met verhouding van aantal mensen uit bepaalde groep mee doet ? of mn schatting van de verdeling van islamieten niet islamieten gemiddeld op scholen ?
Nee, dat ze vaker de fout in gaan. Daar moet vast wel een rapport van zijn, maar dat zie ik hier niet.
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 09:33:52 #9
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19286787
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:30 schreef niet_links het volgende:

[..]

70% v/d leraren hoort weleens....

Wat begrijp jij daar niet van?
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 09:34:01 #10
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19286790
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:27 schreef niet_links het volgende:

[..]

Wil jij ontkennen dat vroeger we dom gehouden zijn omtrent de problemen met bepaalde bevolkingsgroepen ? Dat negatieve cijfers verdwenen en problemen gebagitaliseerd werden.. nou nu wordt er weer wat aan gedaan om de cijfers zo te presenteren dat het meevalt
Deze cijfers zijn zo zacht als wat want er zijn geen duidelijke omschrijvingen wat anti-islam en anti-semitisme en dergelijke zijn. Dus als het niet gemeten kan worden zeggen deze percentages ook geen biet. Nu ja, de meningen polariseren, maar daar heb je geen onderzoek voor nodig om dat te zien.

Nee, ik heb dus niet het idee dat dit hetzelfde is als bijvoorbeeld harde cijfers over criminaliteit en bevolkingsgroepen niet willen onderzoeken en publiceren zoals in het verleden idd gebeurd is.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:35:07 #11
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19286804
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:33 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee, dat ze vaker de fout in gaan. Daar moet vast wel een rapport van zijn, maar dat zie ik hier niet.
Nee bedoel dat zij procentueel gezien eigenlijk vaker de fout in gaan met antisemitisme als niet islamieten met krenkende opmerkingen over islamieten. Voor correctie is dat nl 50% als je dit gaat corrigeren voor totaal aantallen ziet het er heel anders uit.
mai pen rai
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:37:29 #12
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19286829
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Deze cijfers zijn zo zacht als wat want er zijn geen duidelijke omschrijvingen wat anti-islam en anti-semitisme en dergelijke zijn. Dus als het niet gemeten kan worden zeggen deze percentages ook geen biet. Nu ja, de meningen polariseren, maar daar heb je geen onderzoek voor nodig om dat te zien.

Nee, ik heb dus niet het idee dat dit hetzelfde is als bijvoorbeeld harde cijfers over criminaliteit en bevolkingsgroepen niet willen onderzoeken en publiceren zoals in het verleden idd gebeurd is.
Je bent het dus wel eens met mijn opmerking over vroeger dat toen cijfers niet gemeten werden of niet gepubliceerd ? Ok wil je best tegemoet komen dat deze cijfers niet zo hard zijn.. maar vind gewoon dat ze gecorigeerd hadden moeten worden om de verhouding goed te zien.
mai pen rai
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:38:32 #13
56025 artyfarty
...en waarom dan wel?
pi_19286843
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:35 schreef niet_links het volgende:

[..]

Nee bedoel dat zij procentueel gezien eigenlijk vaker de fout in gaan met antisemitisme als niet islamieten met krenkende opmerkingen over islamieten. Voor correctie is dat nl 50% als je dit gaat corrigeren voor totaal aantallen ziet het er heel anders uit.
Is toch behoorlijk appels en peren. Niet iedere islamiet laat zich anti-semitisch uit, sommige niet-joodse westerlingen laten zich anti-semitisch uit en niet alle joodse of niet-joodse scholieren laten zich anti-islamitsch uit. Ik ben bang dat je iets te veel onbekende variabelen hebt om hier ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." (Mario Andretti)
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:41:26 #14
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19286876
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:38 schreef artyfarty het volgende:

[..]

Is toch behoorlijk appels en peren. Niet iedere islamiet laat zich anti-semitisch uit, sommige niet-joodse westerlingen laten zich anti-semitisch uit en niet alle joodse of niet-joodse scholieren laten zich anti-islamitsch uit. Ik ben bang dat je iets te veel onbekende variabelen hebt om hier ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Je moet hier inderdaad een paar aanames maken.. maar ik vind dit bericht gewoon zoals ik het lees te veel neigen naar zie je de islamieten worden veel meer gediscrimineert terwijl dat gewoon niet zo is als je eventjes er een correctie voor grootte van bevolkingsgroepen op los laat.
mai pen rai
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:44:28 #15
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_19286905
quote:

...

Mijn commentaar, deze cijfers geven wel wat aan maar je moet het ook nog corrigeren voor het aantal leerlingen van bepaalde bevolkingsgroepen. Er zijn veel minder islamitische scholieren als er scholieren zijn van die niet islamitisch zijn.. schat dat de verhouding 1 op 3 is (correct me if im wrong) dan zie je nog dat islamieten vaker de fout in gaan.. Je zou de 70% nl moeten delen door 3 om tot een goede vergelijking te komen

huilie - zij zijn fout - dus mogen wij dat ook booehhooo

en die vieze linksen moeten hun bek houden met hun cijfertjes alles bedekken

rot toch op man... alsjeblieft zeg...
Siamo Tutti Antifascisti!
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 09:47:40 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19286947
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:37 schreef niet_links het volgende:

[..]

Je bent het dus wel eens met mijn opmerking over vroeger dat toen cijfers niet gemeten werden of niet gepubliceerd ?
Ja, alleen ben ik in de loop van de tijd iets minder gaan denken dat het kwade opzet was. Politieke correctheid en (ongegronde) angst voor de effecten die van zulke cijfers uit kunnen gaan etc. zullen meer een rol hebben gespeeld.
quote:
Ok wil je best tegemoet komen dat deze cijfers niet zo hard zijn.. maar vind gewoon dat ze gecorigeerd hadden moeten worden om de verhouding goed te zien.
Tja, maar of dat iets opzienbarends zou hebben opgeleverd? (als het überhaubt zou kunnen, wat ik betwijfel -> dan moet je een echt 'wetenschappelijk' onderzoek houden) Mensen gaan zichzelf niet beledigen dus wie wat over een ander zegt kun je zo ook wel afleiden.

Het enige dat ik er uithaal is dat de mensen meer tegenover elkaar komen te staan en dat het allemaal harder wordt.
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 09:48:25 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19286952
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:41 schreef niet_links het volgende:
maar ik vind dit bericht gewoon zoals ik het lees te veel neigen naar
Je leest het niet goed

Als een leraar 1 opmerking hoort per jaar dan telt men die leraar mee in dit onderzoek en zit je dus binnen no time op die 70% .
Dit zegt dus veel meer over de makers van dit onderzoek .
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:49:18 #18
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19286960
Statistiek is blijkbaar niet jouw sterkste punt,
logisch redeneren ook niet.
En de edele kunst der semantiek is ook aan jouw deur voorbij gegaan.

Als ik jouw verbeterpunten voor dit onderzoek bekijk kan ik maar een ding bedenken:
"De pot verwijt de ketel...."
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:51:08 #19
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19286980
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:44 schreef wijsneus het volgende:

[..]

huilie - zij zijn fout - dus mogen wij dat ook booehhooo

en die vieze linksen moeten hun bek houden met hun cijfertjes alles bedekken

rot toch op man... alsjeblieft zeg...
rot toch op man.. wat een niveau..

Ik ben gewoon van mening dat cijfers goed gebruikt moeten worden en hier had heel simpel een correctie voor bevolkingsgroep op losgelaten worden. Of tenminste aangeven dat de cijfers een vertekend beeld geven, en het echte beeld heel anders is.

Waar heb ik links gebruikt in mn posts ? Geloof hier totaal niet want ik weet niet wie dit onderzoek gedaan heeft vind het alleen onzorgvuldig en verhullend.
mai pen rai
pi_19287004
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:29 schreef Strolie75 het volgende:
Jaja en als de moslim dat zegt van zijn kant, dan is het opeens de fundamentalistische klootzak.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:54:04 #21
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_19287009
quote:
Waar heb ik links gebruikt in mn posts ? Geloof hier totaal niet want ik weet niet wie dit onderzoek gedaan heeft vind het alleen onzorgvuldig en verhullend.
quote:

Als ik jouw verbeterpunten voor dit onderzoek bekijk kan ik maar een ding bedenken:
Siamo Tutti Antifascisti!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:55:35 #22
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19287026
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:48 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je leest het niet goed

Als een leraar 1 opmerking hoort per jaar dan telt men die leraar mee in dit onderzoek en zit je dus binnen no time op die 70% .
Dit zegt dus veel meer over de makers van dit onderzoek .
Ik lees niet goed.. van wie horen die leraren dat ? van .. leerlingen... en inderdaad is niet goed rekening gehouden met hoevaak een leraar iets hoort. Evengoed is dit beeld vertekend
mai pen rai
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:56:08 #23
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19287040
Tja, vind het niet zo vreemd. De islam is nu eenmaal geen prettige nieuwe bijkomstigheid in NL gebleken. Zodoende is men er niet zo blij mee.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:56:28 #24
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19287046
WAT is er dan onzorgvuldig aan dit onderzoek?
Hoe beoordeel jij dat? Heb jij het volledige onderzoeksrapport op je bureautje liggen?
Of heb je, net als de rest van ons, slechts één van de conclusies gelezen?

Zo te zien zijn enkel de uitspraken geteld en is er NIET geregistreerd van welke bevolkingsgroep de maker v.d. uitspraak afkomstig was. Ik weet niet wat voor "correctie" jij dan wil toepassen maar als je slechts kijkt naar hoe vaak iets voorkomt ga je DIE cijfers meteen onbruikbaar maken door er allerlei duistere correctie factoren overheen te gooien.
Dan weet je zeker dat dit onderzoek weggegooid geld is.
Laat statistiek over aan mensen die er WEL verstand van hebben.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_19287065
quote:
Klopt....
Zolang je het maar niet te ver doortrekt..
Geen Nazi-praktijken..
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_19287076
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:57 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Klopt....
Zolang je het maar niet te ver doortrekt..
Geen Nazi-praktijken..
Dan ken je Strolie nog niet zo goed
pi_19287082
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:51 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik ben gewoon van mening dat cijfers goed gebruikt moeten worden en hier had heel simpel een correctie voor bevolkingsgroep op losgelaten worden. Of tenminste aangeven dat de cijfers een vertekend beeld geven, en het echte beeld heel anders is.

Er staat in dat artikel niks over "Niet-moslims zijn hatelijker dan moslims".
Er staat gewoon dat er meer uitspraken tegen moslims worden gedaan dan tegen joden.
Dan hoef je niks te corrigeren volgens mij.
pi_19287092
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dan ken je Strolie nog niet zo goed
hoeft ook niet...
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:59:58 #29
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19287099
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:49 schreef DoctorB het volgende:

Waarom zou statistiek niet mijn sterkste punt zijn.. ben vrij goed in statistiek en rekenen. M'n nederlands laat soms wel wat te wensen over maar dat weet ik. Als je dit interpreteerd dat bij 1 keer commentaar een leraar meegeteld wordt ja dan zit ik fout met mn redenatie ik ging er van uit hoevaak een leraar iets hoorde.
mai pen rai
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:01:00 #30
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19287117
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:51 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik ben gewoon van mening dat cijfers goed gebruikt moeten worden
en hier had heel simpel een correctie voor bevolkingsgroep op losgelaten worden. Of tenminste aangeven dat de cijfers een vertekend beeld geven, en het echte beeld heel anders is.
Stel er is nu een onderzoek over respect van internettend Nederland t.o.v. andere internettende mensen waarin bijvoorbeeld de vraag gesteld zou worden "ziet u weleens onaangepast gedrag of onjuist taalgebruik van andere mensen"dan zou ik als ik dat onderzoek moest uitvoeren binnen de kortste keren al op 80% zitten voor het NWS gedeelte..

Zegt dat concreet iets?
pi_19287118
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:58 schreef MrBean het volgende:

[..]

Er staat in dat artikel niks over "Niet-moslims zijn hatelijker dan moslims".
Er staat gewoon dat er meer uitspraken tegen moslims worden gedaan dan tegen joden.
Dan hoef je niks te corrigeren volgens mij.
nee idd, zo dacht ik er ook over maar dat kan aan mij liggen .

de maatschappij boekt eindelijk vooruitgang onder haar jeugd :h
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:01:55 #32
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19287133
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:59 schreef niet_links het volgende:

[..]

Waarom zou statistiek niet mijn sterkste punt zijn.. ben vrij goed in statistiek en rekenen. M'n nederlands laat soms wel wat te wensen over maar dat weet ik. Als je dit interpreteerd dat bij 1 keer commentaar een leraar meegeteld wordt ja dan zit ik fout met mn redenatie ik ging er van uit hoevaak een leraar iets hoorde.
Het feit dat je zegt dat je goed bent in statistiek en rekenen laat zien dat ik gelijk heb...
pi_19287145
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:01 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Stel er is nu een onderzoek over respect van internettend Nederland t.o.v. andere internettende mensen waarin bijvoorbeeld de vraag gesteld zou worden "ziet u weleens onaangepast gedrag of onjuist taalgebruik van andere mensen"dan zou ik als ik dat onderzoek moest uitvoeren binnen de kortste keren al op 80% zitten voor het NWS gedeelte..

Zegt dat concreet iets?
Nee dat zegt niets..

Ik vind dat zo'n onderzoek ook weinig zegt..

Dus als een leerling een andere leerling kutmarrokaan noemt (zonder anti-islamitische bedoelingen)heeft een leraar een opmerking gehoord en die word geregistreerd..
Nou dan kom je wel snel op je procenten.
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:03:46 #34
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19287157
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:55 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik lees niet goed.. van wie horen die leraren dat ? van .. leerlingen... en inderdaad is niet goed rekening gehouden met hoevaak een leraar iets hoort. Evengoed is dit beeld vertekend
70 opmerkingen in 365 dagen op die 2500 leerlingen zou deze uitslag al geven (als ik afga op je nieuwsbericht)
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:04:40 #35
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19287169
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:56 schreef DoctorB het volgende:
WAT is er dan onzorgvuldig aan dit onderzoek?
Hoe beoordeel jij dat? Heb jij het volledige onderzoeksrapport op je bureautje liggen?
Of heb je, net als de rest van ons, slechts één van de conclusies gelezen?

Zo te zien zijn enkel de uitspraken geteld en is er NIET geregistreerd van welke bevolkingsgroep de maker v.d. uitspraak afkomstig was. Ik weet niet wat voor "correctie" jij dan wil toepassen maar als je slechts kijkt naar hoe vaak iets voorkomt ga je DIE cijfers meteen onbruikbaar maken door er allerlei duistere correctie factoren overheen te gooien.
Dan weet je zeker dat dit onderzoek weggegooid geld is.
Laat statistiek over aan mensen die er WEL verstand van hebben.
Nee ik heb niet dit onderzoeks raport. Doch logisch verstand jou blijkbaar vreemd redeneerd dat moslims vaker antisemitisch zijn als niet moslims. Moslims zullen ook geen foute opmerkingen maken over de islam. Zo kan je dus wel een verdeling maken.

Ja ik geef gelijk dat dit niet precies zou zijn maar deze conclusies geven een vertekend beeld.. Maar ja komt waarschijnlijk doordat het geen goed onderzoek is.

Garbage in garbage out.. dat moet jou als systeembeheerder toch wat zeggen.

Nog even voor jou informatie ik heb statistiek op hbo niveau gedaan en met goed gevolg 7 afgesloten dus weet ik er wel degelijk wat van.
mai pen rai
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:06:00 #36
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19287194
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:04 schreef niet_links het volgende:

Nog even voor jou informatie ik heb statistiek op hbo niveau gedaan en met goed gevolg 7 afgesloten dus weet ik er wel degelijk wat van.
Het zegt iig iets over het niveau van die opleiding .
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:06:07 #37
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_19287196
quote:

[..]

Had je ook maar Nederlands gevolgd.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:08:33 #38
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19287235
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:01 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Zegt dat concreet iets?
Ja dat zegt me concreet iets ik begrijp je punt ook zeer zeker wel. Ik heb al paar keer aangegeven dat het foute conclusies zijn of niet goed uitgevoerd onderzoek en geef toe dat mijn correctie het niet zou verbeteren omdat het al een slecht iets is kan je dan nooit meer echt goed maken.
mai pen rai
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:09:45 #39
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19287246
Dus we zijn het er over eens dat het een flutonderzoek is en dat de uitkomst nietszeggend is?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:10:47 #40
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19287260
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:06 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het zegt iig iets over het niveau van die opleiding .
Hmm zegt totaal niets over mn opleiding.. zegt alleen dat ik dingen anders zie als jou. Jij weet net zo goed niet hoe het onderzoek gedaan is als ik.. we hebben beide een andere aaname gedaan. Doch moet ik toegeven dat de mijne blijkbaar niet goed is.
mai pen rai
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:11:11 #41
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19287265
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:09 schreef Loedertje het volgende:
Dus we zijn het er over eens dat het een flutonderzoek is en dat de uitkomst nietszeggend is?
Ja ben ik het over eens
mai pen rai
pi_19287270
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:09 schreef Loedertje het volgende:
Flutonderzoek? Ik moet de eerste soortgelijke onderzoeken over anti-semitisme nog horen.

Er zijn 11.000 leraren ondervraagt, volgens mij is het niet zo'n "flutonderzoek"
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:13:15 #43
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19287296
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Flutonderzoek? Ik moet de eerste soortgelijke onderzoeken over anti-semitisme nog horen.
quote:
De helft van de leraren hoorde het afgelopen jaar in de klas kwetsende opmerkingen over joden en kent leerlingen die de holocaust bagatelliseren
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:13:32 #44
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19287300
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

50% aldus dit onderzoek.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:14:02 #45
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19287303
quote:

[..]

Nee ik heb niet dit onderzoeks raport. Doch logisch verstand jou blijkbaar vreemd redeneerd dat moslims vaker antisemitisch zijn als niet moslims. Moslims zullen ook geen foute opmerkingen maken over de islam. Zo kan je dus wel een verdeling maken.

Ja ik geef gelijk dat dit niet precies zou zijn maar deze conclusies geven een vertekend beeld.. Maar ja komt waarschijnlijk doordat het geen goed onderzoek is.

Garbage in garbage out.. dat moet jou als systeembeheerder toch wat zeggen.

Blijkbaar is die kennis samen met het bier het riool ingegaan want de aanmerkingen die je hebt op dit onderzoek en het uitgevoerde onderzoek zijn TWEE VERSCHILLENDE ZAKEN.
Er is niet onderzocht WIE WELKE uitspraken deed er is slechts onderzocht HOEVEEL uitspraken gedaan werden.
Doel van dit onderzoek is blijkbaar geweest onderzoeken hoe het met de verdraagzaamheid onder middelbare scholieren gesteld is, en duidelijk NIET om discriminerend gedrag per bevollkingsgroep in kaart te brengen. En dat laatste is waar jij nu over door blijft zaniken. DAT IS NIET ONDERZOCHT, dus die correctie voorstellen zijn VOLSTREKT ZINLOOS!

Heb je afgekeken bij dat tentamen?
pi_19287319
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:13 schreef X-Ray het volgende:

[..]

[..]
En wat zegt dat over de 70% die anti-islamitisch is? Nederlanders maken zich ook zeer vaak schuldig aan anti-semitisme. Sterker nog er was laatst een onderzoek geweest naar anti-semitisme in Europa. Het bleek dat autochtonen zich vaker schuldig maakten aan anti-semitisme dan Islamitische inwoners.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:16:17 #47
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19287344
Tijd voor een campagne "Hoe leuk zijn joden en moslims"
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19287352
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

50% aldus dit onderzoek.
Ook maar bagetalliseren? Niet normaal meer hoe de mensen die altijd zo'n kritiek hadden op links (omdat ze "oogkleppen ophadden en de problemen niet zagen") nu plotseling doen alsof er niets aan de hand is. Ook al worden er percentages voor hun neus neergelegd.

Ik ben benieuwd of er eerder onderzoek is gedaan, dan kunnen we mooi de stijgende lijn zien. Eens zien of we het dan nog bagetalliseren.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:16:39 #49
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19287353
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En wat zegt dat over de 70% die anti-islamitisch is? Nederlanders maken zich ook zeer vaak schuldig aan anti-semitisme. Sterker nog er was laatst een onderzoek geweest naar anti-semitisme in Europa. Het bleek dat autochtonen zich vaker schuldig maakten aan anti-semitisme dan Islamitische inwoners.
Nou dat onderzoek zei wat anders hoor. Namelijk dat de enorme stijging mbt anti-semitisme geheel op het conto van Noord-Afrikaanse en Turkse immigranten geschreven kon worden.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:18:13 #50
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19287374
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:14 schreef Mutant01 het volgende:

En wat zegt dat over de 70% die anti-islamitisch is?
Nix.
quote:
Nederlanders maken zich ook zeer vaak schuldig aan anti-semitisme. Sterker nog er was laatst een onderzoek geweest naar anti-semitisme in Europa. Het bleek dat autochtonen zich vaker schuldig maakten aan anti-semitisme dan Islamitische inwoners.
Als je gaat turven bij een Ajax-Feyenoord wedstrijd zit je al snel op 100% mensen die "weleens een opmerking hoorde" .
pi_19287386
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:16 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nou dat onderzoek zij wat anders hoor. Namelijk dat de enorme stijging mbt anti-semitisme geheel op het conto van Noord-Afrikaanse en Turkse immigranten geschreven kon worden.
Klopt, maar dat uit het geheel bleek dat met name autochtone extreem rechtse jongeren zich schuldig maakten aan anti-joodse uitingen. En niet de "stoute" moslims.
Allah Al Watan Al Malik
pi_19287398
Grappig altijd om te zien hoe bepaalde users dit onderzoek bagatelliseren, omdat de cijfers de autochtone leerlingen in een kwaad daglicht plaatst. Maar als er alleen zou staan dat 75% van de leraren wel een anti-semitische geluiden hoort, dan staan dezelfde users op de eerste rij om te roepen dat alle allochtonen het land uit moeten worden geschopt. Dan hoor ik ze nooit over een flutonderzoek of iets dergelijks, want dan is het wel een juiste weergave van de werkelijkheid.

Beetje hypocriet als je het mij vraagt.
pi_19287419
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Grappig altijd om te zien hoe bepaalde users dit onderzoek bagatelliseren, omdat de cijfers de autochtone leerlingen in een kwaad daglicht plaatst. Maar als er alleen zou staan dat 75% van de leraren wel een anti-semitische geluiden hoort, dan staan dezelfde users op de eerste rij om te roepen dat alle allochtonen het land uit moeten worden geschopt. Dan hoor ik ze nooit over een flutonderzoek of iets dergelijks, want dan is het wel een juiste weergave van de werkelijkheid.

Beetje hypocriet als je het mij vraagt.
Amen Kirmizi,

Het valt mij met name op hoe "rechtse" users altijd op links zitten te kankeren, terwijl ze zelf precies hetzelfde doen als het gaat om bepaalde onderwerpen die niet in hun straatje passen.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:21:24 #54
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19287421
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat uit het geheel bleek dat met name autochtone extreem rechtse jongeren zich schuldig maakten aan anti-joodse uitingen. En niet de "stoute" moslims.
Het gaat hier over het onderwerp : "Leraren maatschappijleer en geschiedenis die weleens een opmerking horen die eigenlijk niet door de beugel kan" .
Het gaat dus niet over andere onderzoeken.
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:21:27 #55
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19287423
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:16 schreef robh het volgende:
Tijd voor een campagne "Hoe leuk zijn joden en moslims"
Ik ben voor!
pi_19287445
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:21 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik ben voor!
Ik ben tegen!
pi_19287450
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:21 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het gaat hier over het onderwerp : "Leraren maatschappijleer en geschiedenis die weleens een opmerking horen die eigenlijk niet door de beugel kan" .
Het gaat dus niet over andere onderzoeken.
Ik denk dat dit er best wel bij hoort, het zijn beide onderzoeken over "opmerkingen die niet door de beugel kunnen".

70% van de leraren hoort dus anti-islamitische uitlatingen, gaat er dan nog een belletje rinkelen of moeten we wachten tot de 100%
Allah Al Watan Al Malik
pi_19287457
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik ben tegen!
Idd, ik ben ook tegen. Het is tijd voor een campagne "hoe leuk zijn nederlanders".
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:24:19 #59
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19287463
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Amen Kirmizi,

Het valt mij met name op hoe "rechtse" users altijd op links zitten te kankeren, terwijl ze zelf precies hetzelfde doen als het gaat om bepaalde onderwerpen die niet in hun straatje passen.
Heb je nu niet door dat je eigenlijk hetzelfde doet?
Wat maakt het nu uit of iemand links, rechts, moslim of jood is?

Ik ben van mening dat het een nietszeggend flutonderzoek is. (doet mijn afkomst of politieke kleur er iets toe?)
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:25:13 #60
52137 SailingAce
Aka The Ace
pi_19287468
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Idd, ik ben ook tegen. Het is tijd voor een campagne "hoe leuk zijn nederlanders".
Wij zijn wel leuk.
=Hee,.. was jij er bij? Nou dan. Sodeflikker dan op!=
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:25:33 #61
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19287475
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:23 schreef Mutant01 het volgende:

70% van de leraren hoort dus anti-islamitische uitlatingen
Bij geschiedenis én maatschappijleer...
quote:
gaat er dan nog een belletje rinkelen
pi_19287492
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:02 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Nee dat zegt niets..

Ik vind dat zo'n onderzoek ook weinig zegt..

Dus als een leerling een andere leerling kutmarrokaan noemt (zonder anti-islamitische bedoelingen)

"zonder anti-islamitische bedoelingen"
pi_19287507
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:25 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]
Dus, dat blijft 70% van de 11.000 leraren.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:27:29 #64
16625 robh
pi_19287513
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:25 schreef Loedertje het volgende:

Ja dus? ALLE kinderen volgen (of hebben gevolgd) die vakken.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19287522
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Heb je nu niet door dat je eigenlijk hetzelfde doet?
Wat maakt het nu uit of iemand links, rechts, moslim of jood is?

Ik ben van mening dat het een nietszeggend flutonderzoek is. (doet mijn afkomst of politieke kleur er iets toe?)
Hoezo is het een "nietszeggend flutonderzoek"?
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:28:17 #66
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19287527
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:26 schreef MrBean het volgende:

[..]

"zonder anti-islamitische bedoelingen"
Ja want niet iedere Marokkaan is een Islamiet
pi_19287535
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:28 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ja want niet iedere Marokkaan is een Islamiet
Dat klopt inderdaad.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:34:31 #68
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19287618
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit er best wel bij hoort, het zijn beide onderzoeken over "opmerkingen die niet door de beugel kunnen".

70% van de leraren hoort dus anti-islamitische uitlatingen, gaat er dan nog een belletje rinkelen of moeten we wachten tot de 100%
inderdaad. 70 % is behoorlijk veel. Dat betekent dat er wat aan de hand is in de maatschappij. Dat betekent dat het tijd wordt dat er eens gekeken wordt HOE HET TOCH ZOU KOMEN DAT ER ZOVEEL anti-islamitsche uitspraken gedaan worden. Zou er misschien, heel misschien een reden voor zijn? Of gaan we weer politiek correct verder en verklaren we gewoon dat de leerlingen die deze uitspraken doen dom en slecht zijn en dat ze zich in een hoekje moeten gaan zitten schamen...
Dat wordt immers al jaaaaaren gedaan, het lijkt echter niet meer te helpen..... WAT NU???
pi_19287635
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is ook zoiets. Moet ik daar dan ook aan meedoen of alleen de blanke nederlanders met blanke ouders?
pi_19287661
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:34 schreef DoctorB het volgende:

[..]

inderdaad. 70 % is behoorlijk veel. Dat betekent dat er wat aan de hand is in de maatschappij. Dat betekent dat het tijd wordt dat er eens gekeken wordt HOE HET TOCH ZOU KOMEN DAT ER ZOVEEL anti-islamitsche uitspraken gedaan worden. Zou er misschien, heel misschien een reden voor zijn? Of gaan we weer politiek correct verder en verklaren we gewoon dat de leerlingen die deze uitspraken doen dom en slecht zijn en dat ze zich in een hoekje moeten gaan zitten schamen...
Dat wordt immers al jaaaaaren gedaan, het lijk echter niet meer te helpen..... WAT NU???
Misschien komt het wel door de verscholen intolerantie van veel nederlanders, die er ook 40 jaar geleden in zat, dankzij Pim nu in de openbaarheid wordt gebracht? Dat de allochtonen vanaf het begin al werden gezien als gasten en dat ze eigelijk weg zouden moeten. Niet bepaald een gezonde voedingsbodem voor een prettige samenleving, niet waar?
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 10:42:28 #71
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19287749
Nu nog tellen hoevaak leerlingen vloeken en we hebben 99% van de leraren die kwetsende vloektermen horen waardoor christenen ook binnen dit onderzoek een plaatsje krijgen.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:43:59 #72
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_19287781
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Misschien komt het wel door de verscholen intolerantie van veel nederlanders, die er ook 40 jaar geleden in zat, dankzij Pim nu in de openbaarheid wordt gebracht? Dat de allochtonen vanaf het begin al werden gezien als gasten en dat ze eigelijk weg zouden moeten. Niet bepaald een gezonde voedingsbodem voor een prettige samenleving, niet waar?
Niet mee eens, toen de eerste Surinamers hierheen kwamen, waren (volgens bronnen) Nederlanders zeer aardig en nieuwsgierig. Ze waren vaak nog beschaafder dan de aso-blanken.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_19287819
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:42 schreef Loedertje het volgende:
Nu nog tellen hoevaak leerlingen vloeken en we hebben 99% van de leraren die kwetsende vloektermen horen waardoor christenen ook binnen dit onderzoek een plaatsje krijgen.
Een goeie opmerking.
Das waar.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:47:07 #74
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19287834
quote:

[..]

Misschien komt het wel door de verscholen intolerantie van veel nederlanders, die er ook 40 jaar geleden in zat,
Wat was er aan de hand in 1964 dan?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:47:41 #75
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19287845
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad.
Slechts 99%, mensen, dus niet generaliseren.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:47:57 #76
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19287848
quote:

[..]

Natuurlijk is het altijd de schuld van de autochtoon.
of het feit dat de nieuwkomers zich anders gedragen en zch niet geroepen voelen zich aan de normen en waarden te houden die de autochtone bevolking belangrijk acht.
Er zijn nl. allochtone bevolkingsgroepen waar bijna niemand moeite mee heeft (grieken, italianen, spanjaarden) die in het land van herkomst dezelfde normen en waarden hadden.

iemand nog een andere mogelijke oorzaak?
pi_19287968
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:47 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Natuurlijk is het altijd de schuld van de autochtoon.
of het feit dat de nieuwkomers zich anders gedragen en zch niet geroepen voelen zich aan de normen en waarden te houden die de autochtone bevolking belangrijk acht.
Er zijn nl. allochtone bevolkingsgroepen waar bijna niemand moeite mee heeft (grieken, italianen, spanjaarden) die in het land van herkomst dezelfde normen en waarden hadden.

iemand nog een andere mogelijke oorzaak?
Zij waren geen moslims. Wat versta jij onder jouw normen en waarden? Kun je mij bijvoorbeeld aangeven aan welke normen en waarden ik niet voldoe?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:59:11 #78
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_19288088
De huidige tijd en met alles wat er in de wereld en om ons heen gebeurt.... ja, ik kan me best voorstellen dan leerlingen op een gegeven moment zo'n beeld krijgen. Reuze jammer vind ik dat. Ik wijd het vooral ook aan de negatieve publiciteit op tv. Jongeren zij de toekomst, maar zijn ook beïnvloedbaar, de media snijdt zichzelf in de vingers.
't Gaat verkeerde kant op...
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:00:03 #79
16625 robh
pi_19288106
Wat hebben die joden misdaan doctorb?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:00:57 #80
95191 Iddo
www.hetforum.isactief.nl
pi_19288122
spam..doei

[ Bericht 92% gewijzigd door Loedertje op 21-05-2004 11:01:33 ]
pi_19288139
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:00 schreef Iddo het volgende:
spam..doei
Subtiel.
pi_19288412
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:00 schreef robh het volgende:
Wat hebben die joden misdaan
Doch de stadhouder zeide: Wat heeft Hij dan kwaads gedaan? En zij riepen te meer, zeggende: Laat Hem gekruisigd worden!
24 Als nu Pilatus zag, dat hij niet vorderde, maar veel meer dat er oproer werd, nam hij water en wies de handen voor de schare, zeggende: Ik ben onschuldig aan het bloed dezes Rechtvaardigen; gijlieden moogt toezien.
25 En al het volk, antwoordende, zeide: Zijn bloed kome over ons, en over onze kinderen.
26 Toen liet hij hun Bar-abbas los, maar Jezus gegeseld hebbende, gaf hij Hem over om gekruisigd te worden.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:34:26 #83
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_19288784
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:00 schreef robh het volgende:
Wat hebben die joden misdaan doctorb?
Nou, van alle monotheïstische godsdiensten is het Joodse geloof het minst tolerant en vindt het moorden van niet-Joden prima.

Maar het gaat natuurlijk over wat er in de praktijk gebeurt.
pi_19288810
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:34 schreef Flumina het volgende:

[..]

Nou, van alle monotheïstische godsdiensten is het Joodse geloof het minst tolerant en vindt het moorden van niet-Joden prima.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:36:05 #85
16625 robh
pi_19288820
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:34 schreef Flumina het volgende:

Maar het gaat natuurlijk over wat er in de praktijk gebeurt.
Nou, ik doel meer op dat hij/zij/het wel denkt te weten waarom anti-islamisisme veelvuldig voorkomt. Dus dan lijkt het mij logisch dat dit genie mij ook wel kan vertellen waar die 50% anti-semitisme vandaan komt
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19289856
En dat is slecht ofzo
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:36:09 #87
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_19290146
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:36 schreef robh het volgende:

[..]

Nou, ik doel meer op dat hij/zij/het wel denkt te weten waarom anti-islamisisme veelvuldig voorkomt. Dus dan lijkt het mij logisch dat dit genie mij ook wel kan vertellen waar die 50% anti-semitisme vandaan komt
Weet ik niet. Maar krtiek op het Joodse geloof mag best en is niet anti-semitistisch (wat een woord BTW) in mijn opzicht. Het haten van Joden wel.
pi_19290548
Tsja het is maar hoe je het bekijkt.

Als ' linkse ' mensen zo'n onderzoek gaan houden bereiden het ze echt wel zo voor dat de uitkomst van het onderzoek naar HUN wensen zijn.

Net als bij mensen die 'rechts ' zijn. Je gebruikt de resultaten van je onderzoek om JOUW conclusie eruit te trekken.

Wat dit zegt?

De islamieten stoken de joden op de joden de islamieten en de nederlanders weer de islamieten maar ook weer de joden die dan op hun beurt weer.......

En zo blijven we bezig.
De oplossing voor wereldvrede is het uitmoorden van de mensheid
pi_19290583
Het is een vicieuze cirkel...
pi_19290740
Ik vind antisemitisme wel wat anders dan anti-islamitisch. Joden zijn een volk, de islam is een geloof.

Je kan toch ook zonder problemen anti-katholiek zijn?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_19290838
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:06 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind antisemitisme wel wat anders dan anti-islamitisch. Joden zijn een volk, de islam is een geloof.

Je kan toch ook zonder problemen anti-katholiek zijn?
En wat is je punt?
pi_19290856
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En wat is je punt?
dat wat er staat...
pi_19290918
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En wat is je punt?
Dat anti-islamitisch en antisemitisme niet te vergelijken zijn.

Netzo als dat je zonder probleem anti-katholiek of anti-gereformeerd kan zijn vind ik dat je ook zonder problemen anti-islamitsch mag zijn.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 13:18:04 #94
16625 robh
pi_19290979
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:06 schreef Tikorev het volgende:
Potatoe potatoe.

Reken er maar niet teveel op dat het anti-vanalles waar het bericht zich beperkt tot "ik ben tegen de islam/het joodse geloof":
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19291072
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:15 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat anti-islamitisch en antisemitisme niet te vergelijken zijn.

Netzo als dat je zonder probleem anti-katholiek of anti-gereformeerd kan zijn vind ik dat je ook zonder problemen anti-islamitsch mag zijn.
Mag je wel anti-joods zijn dan? Waarom vergelijk je trouwens anti-katholiek en anti-gereformeerd met anti-islamitisch? Wees dan consequent en vergelijk anti-christelijk en anti-joods met anti-islamitisch of vergelijk anti-katholiek en anti-protestants met anti-soenniet, anti-aleviet of anti-shiiet.

Kortom, je bent bezig met definitieneuken. Jij vind het discrimineren van moslims natuurlijk ook geen racisme, want moslims zijn geen ras.
pi_19291100
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:18 schreef robh het volgende:

[..]

Reken er maar niet teveel op dat het anti-vanalles waar het bericht zich beperkt tot "ik ben tegen de islam/het joodse geloof":
Dat is anti-semitisme per definitie niet:

an·ti-se·mi·tis·me (het ~)
1 racisme gericht tegen de joden => jodenhaat; <=> filosemitisme
  vrijdag 21 mei 2004 @ 13:26:40 #97
16625 robh
pi_19291151
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:24 schreef Tikorev het volgende:
Dat is anti-semitisme per definitie niet:

an·ti-se·mi·tis·me (het ~)
1 racisme gericht tegen de joden => jodenhaat; <=> filosemitisme
Ah, ok.

Niet dat het voor mij iets uitmaakt. Beide zaken vind ik niet kunnen. Of je mensen nu haat om hun geloof of om hun afkomst is me om het even.

"Maar het gaat niet om de mensen, het gaat om de afkeer van de islam"

Yeah. Right. Vertel dat die pubers die dat roepen eens.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19291202
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mag je wel anti-joods zijn dan?
Anti-joods geloof? Van mij wel hoor.
quote:
Waarom vergelijk je trouwens anti-katholiek en anti-gereformeerd met anti-islamitisch? Wees dan consequent en vergelijk anti-christelijk en anti-joods met anti-islamitisch of vergelijk anti-katholiek en anti-protestants met anti-soenniet, anti-aleviet of anti-shiiet.
quote:
Kortom, je bent bezig met definitieneuken.
quote:
Jij vind het discrimineren van moslims natuurlijk ook geen racisme, want moslims zijn geen ras.
Klopt, dat is geen racisme. Overigens is discriminatie van moslims niet toegestaan en dus vind ik dat dat dan ook niet mag.
pi_19291236
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:26 schreef robh het volgende:

[..]

Of je mensen nu haat om hun geloof of om hun afkomst is me om het even.
Waarom zou je mensen meteen moeten haten als je bijvoorbeeld anti-gereformeerd bent?
pi_19291326
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:28 schreef Tikorev het volgende:

Klopt, dat is geen racisme. Overigens is discriminatie van moslims niet toegestaan en dus vind ik dat dat dan ook niet mag.
Waarom doe je het dan?
pi_19291494
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waarom doe je het dan?
Graag een bron of quote
  vrijdag 21 mei 2004 @ 13:41:12 #102
16625 robh
pi_19291499
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:30 schreef Tikorev het volgende:

Waarom zou je mensen meteen moeten haten als je bijvoorbeeld anti-gereformeerd bent?
Vertel mij eens wat voor uitspraken jij denkt dat het hier over gaat eigenlijk. Dit lult zo in rondjes en daar heb ik niet veel zin in.

"Ik vind de islam maar achterlijk"
"Mohammed is een pedo"

Zoiets?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19291579
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:41 schreef robh het volgende:

[..]

Vertel mij eens wat voor uitspraken jij denkt dat het hier over gaat eigenlijk.

"Ik vind de islam maar achterlijk"
"Mohammed is een pedo"
Zou goed kunnen...

Maar het is natuurlijk omdat er 'islam' staat dat het volgens al dat linkse volk plotseling een groot maatschappelijk probleem is. Had iemand gezegd:"Ik vind het christendom maar achterlijk" was er totaal niets aan de hand geweest.
pi_19291647
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:41 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Graag een bron of quote
Meestal lees ik snel over je veelal achterlijke en racistische reacties heen, dus heb ik ook niet bijgehouden waar je wat hebt gezegd. Maar je bent niet bepaald het meest tolerante en respectvolle usertje hier op dit forum, zullen we maar zeggen.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 13:48:47 #105
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_19291681
Anti moslim en anti semitische uitlatingen op scholen zijn toegenomen in Nederland.
Dat is een feit.
Zoekend naar de oorzaak denk ik dat de gebeurtenis van 9/11 en de komst van Pim Fortuyn beiden een belangrijke rol hebben gespeeld.
Want 9/11 schudde de wereld op zijn grondvesten en werd de bevolking geconfronteerd met moslim fundamentalisme, dat niet werd afgekeurd door de moslim organisaties in heel europa.
En Pim Fortuyn deed uitspraken die tot dan toe wettelijk verboden waren waardoor de burgers zijn voorbeeld volgden en hun politieke correctheid namens minderheid (moslims) aflegden.
En laten we wel wezen. We leven allen in deze samenleving.
We weten toch hoe autochtonen over moslims praten buiten hun gehoorsafstand.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_19291805
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Meestal lees ik snel over je veelal achterlijke en racistische reacties heen, dus heb ik ook niet bijgehouden waar je wat hebt gezegd.
Wat een onzin. Ik heb hier nog nooit een racistische reactie neerget. Ik heb nog nooit ergens een racistische opmerking gemaakt want ik ben juist anti-racist

Jouw antwoord is echt een zwaktebod...
pi_19291842
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:48 schreef lionsguy18 het volgende:
...
We weten toch hoe autochtonen over moslims praten buiten hun gehoorsafstand.
Dat weten zelfs allochtonen maar al te goed, laat staan de autochtonen dus. Dat neemt niet weg dat ook allochtonen buiten gehoorsafstand of gewoon binnen gehoorsafstand in eigen taal het hebben over het toegenomen racisme en de rol die Pim en het huidige kabinet daarin nam en neemt.
pi_19291849
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:48 schreef lionsguy18 het volgende:

En Pim Fortuyn deed uitspraken die tot dan toe wettelijk verboden waren
Werkelijk ?
pi_19291871
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:54 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik heb hier nog nooit een racistische reactie neerget. Ik heb nog nooit ergens een racistische opmerking gemaakt want ik ben juist anti-racist

Jouw antwoord is echt een zwaktebod...
Vind je het gek. Jij vindt haat tegene moslims geen racisme omdat het geen ras is. Dan is het niet gek dat je je vrijpleit van racisme.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 14:00:10 #110
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_19291933
Kirmiz enz. verwart haat met anti uitspraken.
Zou toch maar eens de dikke van Dale raadplegen of je woordenschat is niet toereikend.
pi_19291963
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Vind je het gek. Jij vindt haat tegene moslims geen racisme omdat het geen ras is. Dan is het niet gek dat je je vrijpleit van racisme.
Ten eerste haat ik geen moslims, ik heb alleen veel kritiek op de islam. Ten tweede zijn islamieten geen ras en dus is dat inderdaad geen racisme.

Zoals jij zelf definities gaat verzinnen kan ik van jou ook een racist maken door te stellen dat LPF'ers vanaf nu af aan van een ras zijn. Zelfde belabberde logica als jij gebruikt met je moslimras
pi_19291982
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:01 schreef Tikorev het volgende:

[..]

blablabla
pi_19292098
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Tja, zo kun je ook zeggen: "Tikorev, je hebt helemaal gelijk!"
  vrijdag 21 mei 2004 @ 14:07:29 #114
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_19292132
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Was ook mijn gedachte
pi_19292192
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:06 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Tja, zo kun je ook zeggen: "Tikorev, je hebt helemaal gelijk!"
Wat voor reactie had je dan verwacht dat ik ging geven op BS?
pi_19292209
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat voor reactie had je dan verwacht dat ik ging geven op BS?
BS?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 14:11:16 #117
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19292222
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

veelal achterlijke en racistische reacties heen,
Jezus wat ben jij vermoeiend.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 14:11:34 #118
16625 robh
pi_19292228
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:44 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zou goed kunnen...
Ja?

Ik denk zelf dat het hier om uitspraken gaat die erger zijn. Vergelijkbaar met antisemitisme dus, joden aan het gas etc.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19292391
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:10 schreef Tikorev het volgende:

[..]

BS?
Datgene wat een stier produceert, nadat het voedsel een verteringsproces heeft doorlopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door KirmiziBeyaz op 21-05-2004 14:45:54 ]
pi_19292475
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Datgene wat een koe produceert, nadat het voedsel een verteringsproces heeft doorlopen.
Melk?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 14:24:42 #121
16625 robh
pi_19292541
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:22 schreef Tikorev het volgende:

Melk?
BiefStuk natuurlijk. Duh
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 21 mei 2004 @ 14:29:04 #122
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_19292656
Ik zit nog steeds te wachten op een volwassen reactie op mijn voorafgaande post.
In plaats daarvan wordt aardig off topic geluld.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 14:44:12 #123
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19293002
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Datgene wat een koe produceert, nadat het voedsel een verteringsproces heeft doorlopen.
Maak van koe stier voor een goede vertaling
mai pen rai
pi_19293038
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:44 schreef niet_links het volgende:

[..]

Maak van koe stier voor een goede vertaling
Oke.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 15:12:06 #125
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_19293568
Er wordt een best zorgwekkend resultaat getoont en het enige wat hier gebeurd is dat men gaat discussieren over welke groep nou het foutste is gezien de resultaten van dat onderzoek. De hele conclusie van dat rapport (dat er weinig over blijft van onderlinge tolerantie enzo) wordt in dit topic gewoon nog eens driedubbel bevestigd.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 15:16:57 #126
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19293674
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 15:12 schreef Cruoninga het volgende:
Er wordt een best zorgwekkend resultaat getoont en het enige wat hier gebeurd is dat men gaat discussieren over welke groep nou het foutste is gezien de resultaten van dat onderzoek. De hele conclusie van dat rapport (dat er weinig over blijft van onderlinge tolerantie enzo) wordt in dit topic gewoon nog eens driedubbel bevestigd.
Die tollerantie is er wel geweesd maar een bepaalde groep weigert zich aan te passen aan de hier geldende normen en waarden. Dat is dezelfde groep die steeds fout in het nieuws komt. Ze verpesten het voor zichzelf en voor een grote groep gematigden.
mai pen rai
  vrijdag 21 mei 2004 @ 15:26:23 #127
90365 Sater
hoipoloi
pi_19293889
quote:
Héél Nederland m.i.v. van moslim ingezetenen?
iedere engel heeft een duivelse kant.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 15:44:38 #128
90365 Sater
hoipoloi
pi_19294347
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 09:56 schreef X-Ray het volgende:
Tja, vind het niet zo vreemd. De islam is nu eenmaal geen prettige nieuwe bijkomstigheid in NL gebleken. Zodoende is men er niet zo blij mee.
Zouden we ook naar positieve kanten kunnen kijken? Grotere sociale betrokkenheid bijvoorbeeld.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 15:45:56 #129
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19294379
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 15:44 schreef Sater het volgende:

[..]

Zouden we ook naar positieve kanten kunnen kijken? Grotere sociale betrokkenheid bijvoorbeeld.
Ja, bij de EIGEN gemeenschap ja.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 15:48:46 #130
3542 Gia
User under construction
pi_19294442
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 15:26 schreef Sater het volgende:

[..]

Héél Nederland m.i.v. van moslim ingezetenen?
Huh? Héél Nederland met ingang van van moslim ingezetenen?
pi_19294444
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 15:45 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja, bij de EIGEN gemeenschap ja.
Zoiets als EIGEN volk eerst, bedoel je?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 15:49:21 #132
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19294458
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 15:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zoiets als EIGEN volk eerst, bedoel je?
Zucht....
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 15:50:58 #133
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_19294495
Niet zo vreemd aangezien jongeren vaak door moslims worden beroofd en mishandeld etc. Voor de rest verschilt dit per regio lijkt me.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  vrijdag 21 mei 2004 @ 15:52:18 #134
90365 Sater
hoipoloi
pi_19294529
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 15:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Huh? Héél Nederland met ingang van van moslim ingezetenen?
Bedoelde Strolie te wijzen op de tegenstelling van zijn/haar uitspraak. Er zijn immers ook moslim - ingezetenen?
pi_19295036
Anti-islamisme is net zo triest als anti-semitisme. Mensen die daar relativerend over doen keuren in feite anti-semitisme ook goed.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:18:38 #136
3542 Gia
User under construction
pi_19295093
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 15:52 schreef Sater het volgende:

[..]

Bedoelde Strolie te wijzen op de tegenstelling van zijn/haar uitspraak. Er zijn immers ook moslim - ingezetenen?
Dan is het m.u.v. (met uitzondering van) niet m.i.v. (met ingang van)
pi_19295112
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:16 schreef SCH het volgende:
Anti-islamisme is net zo triest als anti-semitisme. Mensen die daar relativerend over doen keuren in feite anti-semitisme ook goed.
Waarom ?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:21:18 #138
3542 Gia
User under construction
pi_19295171
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:16 schreef SCH het volgende:
Ik vind dat leraren die dit opmerken, deze kinderen flink moeten aanpakken en toespreken.
Zowel allochtonen en autochtonen die dit doen.
Je kunt ergens een mening over hebben en je mag daarvoor uitkomen, maar ongefundeerd gaan zitten schelden slaat nergens op.

Zou het van mijn kinderen ook absoluut niet accepteren.
pi_19295192
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:19 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Waarom ?
Omdat het gaat om discriminatie - en de haat tegen een groep. Antismetisme en anti-islamisme zijn op dezelfde mechanismen en sentimenten gebaseerd. Dus je kan het niet 1 afkeuren en het andere in praktijk brengen.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:25:04 #140
90365 Sater
hoipoloi
pi_19295270
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan is het m.u.v. (met uitzondering van) niet m.i.v. (met ingang van)
Mij rest slechts het diep beschaamd blozen.
pi_19295284
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat het gaat om discriminatie - en de haat tegen een groep. Antismetisme en anti-islamisme zijn op dezelfde mechanismen en sentimenten gebaseerd. Dus je kan het niet 1 afkeuren en het andere in praktijk brengen.
Anti-Islamisme houdt geen haat tegen een groep in, antisemitisme wel, net als haat tegen negers of blanken.
In dit geval is anti-Islamisme waarschijnlijk wel voor tenminste een gedeelte gebaseerd op racisme, omdat veel mensen Marokkanen en Turken identificeren met de Islam. Maar anti-Islamisme hoeft niet per se te leiden tot haat, evenmin als anti-Mormonisme of kritiek op het Christelijk geloof.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:29:53 #142
16715 Mylene
*schatje*
pi_19295377
Degene die kritiek hebben op de Islam moet je sowieso niet serieus nemen. Ze halen nazi's aan om er een vergelijking mee te maken en tegelijkertijd proberen ze wat Hitler deed goed te praten door er Stalin en Mao bij te halen.

Gewoon lekker blaten.
pi_19295407
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:25 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Anti-Islamisme houdt geen haat tegen een groep in, antisemitisme wel, net als haat tegen negers of blanken.
In dit geval is anti-Islamisme waarschijnlijk wel voor tenminste een gedeelte gebaseerd op racisme, omdat veel mensen Marokkanen en Turken identificeren met de Islam. Maar anti-Islamisme hoeft niet per se te leiden tot haat, evenmin als anti-Mormonisme of kritiek op het Christelijk geloof.
Waar baseer je dat allemaal op? Het zijn dezelfde mechanismen en het is wel degelijk tegen een groep gericht en het gaat absoluut om haat. Althans - net zoveel als bij andere discriminatoire uitlatingen. Waarom het hier relativeren - dan relativeer je anti-semitisme dus ook meteen. Da's mijn punt.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:32:00 #144
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19295427
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:29 schreef schatje het volgende:
Degene die kritiek hebben op de Islam moet je sowieso niet serieus nemen. Ze halen nazi's aan om er een vergelijking mee te maken en tegelijkertijd proberen ze wat Hitler deed goed te praten door er Stalin en Mao bij te halen.

Gewoon lekker blaten.
Ga jij alsjeblieft weer met make-up spelen of de nieuwe ELLE lezen, dan gaan de mensen die wel verstand van zaken hebben gewoon rustig verder.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19295459
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:32 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ga jij alsjeblieft weer met make-up spelen of de nieuwe ELLE lezen, dan gaan de mensen die wel verstand van zaken hebben gewoon rustig verder.
Oh ja, zo denk jij over vrouwen
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:34:45 #146
16715 Mylene
*schatje*
pi_19295489
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:32 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Heerlijk gewoon. Dat jij uitgerekend hapt .

Thanks knul .
pi_19295525
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom het hier relativeren - dan relativeer je anti-semitisme dus ook meteen. Da's mijn punt.
Dat ''punt'' bestaat helemaal niet. Waarom relativeer ik anti-semitisme als ik aangeef waarop de beide definities zijn gebaseerd ?
pi_19295564
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:36 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dat ''punt'' bestaat helemaal niet. Waarom relativeer ik anti-semitisme als ik aangeef waarop de beide definities zijn gebaseerd ?
Omdat je een onterecht onderscheid maakt.
pi_19295589
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat je een onterecht onderscheid maakt.
Waarom ? Anti-Christelijke uitingen zijn toch ook niet gelijk aan anti-semitisme ?
pi_19295606
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:38 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Waarom ? Anti-Christelijke uitingen zijn toch ook niet gelijk aan anti-semitisme ?
Oh waarom niet?
pi_19295689
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh waarom niet?
Omdat je best een opmerking over een geloof kunt maken zonder de gelovigen zelf aan te vallen. Bij racisme en antisemitisme is dat onmogelijk.
pi_19295779
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:42 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Omdat je best een opmerking over een geloof kunt maken zonder de gelovigen zelf aan te vallen. Bij racisme en antisemitisme is dat onmogelijk.
Nee hoor - dat is precies hetzelfde. En het gaat in deze thread niet om opmerkingen over het geloof, maar veelal om directe opmerkingen over de gelovigen.

Dat soort me enorm - om er meteen categorieen van te maken, zo wordt het dus altijd weer goed gepraat.
pi_19295809
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor - dat is precies hetzelfde. En het gaat in deze thread niet om opmerkingen over het geloof, maar veelal om directe opmerkingen over de gelovigen.

Dat soort me enorm - om er meteen categorieen van te maken, zo wordt het dus altijd weer goed gepraat.
Ja, dan is het racisme. Wat ik al eerder opmerkte. Voorts praat ik niets goed.

Maar blijkbaar is een boek van Bertrand Russell gelijk aan Mein Kampf.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:52:23 #154
3542 Gia
User under construction
pi_19295941
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:42 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Joden zijn toch geen ras? Joods is toch ook een geloof!
pi_19295973
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, maar je hebt ook ''biologisch'' antisemitisme, zoals dat van de Nazi's. Zo'n een miljoen van hun Joodse slachtoffers waren ongelovig.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:54:04 #156
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19295991
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Je maakt de fout om Jood alleen als geloof te zien zoals de Islam dat is.
Joods is ook een ras, tenminste dat wordt bedoeld.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19296005
En dus wordt het op grond van detailgemier en definities weer goedgepraat.

Het anti-islamisme waar het in dit topic over gaat is gelijk aan anti-semitisme. Of het is geen van beiden. Ze worden niet voor niks met elkaar vergeleken.
pi_19296055
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:54 schreef SCH het volgende:
. Ze worden niet voor niks met elkaar vergeleken.
Ze worden helemaal niet vergeleken.
pi_19296078
Uit de OP blijkt van wel
quote:
Leraren maatschappijleer en geschiedenis krijgen vaker te maken met anti-islamitische dan met anti-joodse uitspraken van leerlingen. De helft van de leraren hoorde het afgelopen jaar in de klas kwetsende opmerkingen over joden en kent leerlingen die de holocaust bagatelliseren. Nog meer leraren (70 procent) hoorden een of meerdere keren grievende uitlatingen over de islam.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:00:12 #160
3542 Gia
User under construction
pi_19296124
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:53 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja, maar je hebt ook ''biologisch'' antisemitisme, zoals dat van de Nazi's. Zo'n een miljoen van hun Joodse slachtoffers waren ongelovig.
Klopt, maar ik geloof niet dat Moslims die antisemitistisch zijn, dat om die reden zijn. Ze hebben zelf namelijk helemaal geen arische trekjes. Het is dus puur tegen het geloof gericht en niet tegen het uiterlijk.
pi_19296126
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:58 schreef SCH het volgende:
Uit de OP blijkt van wel
[..]
Ja, het een komt vaker voor dan het andere, daarin worden ze vergeleken.
pi_19296159
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, maar ik geloof niet dat Moslims die antisemitistisch zijn, dat om die reden zijn. Ze hebben zelf namelijk helemaal geen arische trekjes. Het is dus puur tegen het geloof gericht en niet tegen het uiterlijk.
Ik denk eerder dat het puur op de staatsterreur van Israel is gericht.
pi_19296168
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze hebben zelf namelijk helemaal geen arische trekjes.
Nu ja, het hoeft niet om uiterlijk te draaien. Slavische volkeren haten elkaar ook.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:01:54 #164
16715 Mylene
*schatje*
pi_19296176
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:54 schreef SCH het volgende:
En dus wordt het op grond van detailgemier en definities weer goedgepraat.

Het anti-islamisme waar het in dit topic over gaat is gelijk aan anti-semitisme. Of het is geen van beiden. Ze worden niet voor niks met elkaar vergeleken.
Nou ja, er is een vergelijking die gemaakt kan worden. Anti-semitisme is iets waar Europa mee bekend dan wel groot is geworden . En het anti-islamisme is daar grotendeels voor in de plaats gekomen .
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:02:41 #165
90365 Sater
hoipoloi
pi_19296191
quote:

[..]

Net als Arabieren zijn het Semieten.
pi_19296195
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:00 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja, het een komt vaker voor dan het andere, daarin worden ze vergeleken.
Nou wat is je punt dan. Ze worden dus gelijkgesteld.
pi_19296245
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou wat is je punt dan. Ze worden dus gelijkgesteld.
Nee, ze worden niet gelijkgesteld. Er wordt gekeken in welke categorie haatdragende opmerkingen vallen.
pi_19296275
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:04 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee, ze worden niet gelijkgesteld. Er wordt gekeken in welke categorie haatdragende opmerkingen vallen.
jeemig, waarom probeer je het zo krampachtig te ontkennen? en dan weer zeggen dat je het niet ontkent.
pi_19296351
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:06 schreef SCH het volgende:

[..]

, waarom probeer je het zo krampachtig te ontkennen? en dan weer zeggen dat je het niet ontkent.
Ja, zo kun je alles wel winnen. Eerst lezen wat er niet staat, en vervolgens de ontkenning krampachtig noemen.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:10:38 #170
3542 Gia
User under construction
pi_19296389
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:02 schreef Sater het volgende:

[..]

Net als Arabieren zijn het Semieten.
Da's dan wel weer grappig. Moslims die antisemitisch zijn, zijn dus ook tegen arabieren?

Dacht het niet. Ze zijn gewoon tegen Joden en het Joodse geloof. Uiteraard ook tegen Israël, maar waarom dan Nederlandse Joden lastigvallen?
pi_19296403

Leerlingen die de holocaust (moord op alle Joden) bagatelliseren tegen leerlingen die zich grievend uitlaten over de Islam. Wat dat laatste nu precies inhoudt, komen wij niet te weten en er wordt ook nergens gesteld dat zij aan elkaar gelijk zouden zijn.
pi_19296456
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Da's dan wel weer grappig. Moslims die antisemitisch zijn, zijn dus ook tegen arabieren?

Dacht het niet. Ze zijn gewoon tegen Joden en het Joodse geloof. Uiteraard ook tegen Israël, maar waarom dan Nederlandse Joden lastigvallen?
Het is net zoiets als dat moslims in NL worden lastiggevallen, omdat er ergens in Amerika tegen 2 flatgebouwen is gevlogen. Je 'pakt' gewoon de factor die het dichtst bij jezelf zit. Terecht of onterecht.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:14:00 #173
3542 Gia
User under construction
pi_19296464
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:11 schreef Johan_de_With het volgende:

Leerlingen die de holocaust (moord op alle Joden) bagatelliseren tegen leerlingen die zich grievend uitlaten over de Islam. Wat dat laatste nu precies inhoudt, komen wij niet te weten en er wordt ook nergens gesteld dat zij aan elkaar gelijk zouden zijn.
En dan nog kan het natuurlijk zo zijn dat 80 % van de Moslims anti-joodse uitspraken bezigt en slechts 50 % van de niet-moslims anti-islamitische.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:34:39 #174
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19297000
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja, zo denk jij over vrouwen
Nee, zo denk ik over schatje. Niet zo generaliseren.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:35:38 #175
90365 Sater
hoipoloi
pi_19297030
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Vorm van broederhaat? Zoals je weet steunt de Koran grotendeels op de Thora.
Zie taalkundige overeenkomsten als: Shalom - Shalem en Halel en Halal. Tenslotte heette de halfbroer van Israel Ismael. In synagogen en moskeeën zitten vrouwen apart. Orthodox joodse vrouwen dragen een pruik. [ Fundamentalistische] moslima een hoofddoek.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:49:29 #176
3542 Gia
User under construction
pi_19297307
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:35 schreef Sater het volgende:

[..]

Vorm van broederhaat? Zoals je weet steunt de Koran grotendeels op de Thora.
Zie taalkundige overeenkomsten als: Shalom - Shalem en Halel en Halal. Tenslotte heette de halfbroer van Israel Ismael. In synagogen en moskeeën zitten vrouwen apart. Orthodox joodse vrouwen dragen een pruik. [ Fundamentalistische] moslima een hoofddoek.
Huh? Mohammed heeft de Koran toch ingefluisterd gekregen!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 18:23:05 #177
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_19298130
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:01 schreef schatje het volgende:

[..]

Nou ja, er is een vergelijking die gemaakt kan worden. Anti-semitisme is iets waar Europa mee bekend dan wel groot is geworden . En het anti-islamisme is daar grotendeels voor in de plaats gekomen .
Wat is nou erg om een godsdienst te bekritiseren dat vindt dat alle niet-gelovigen 'vernederend' worden gemarteld in de hel, de absolute waarheid te hebben en vind dat er tegen afgodendienaren (Hindus, Chinezen) actief gestreden moet worden?
pi_19298158
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 18:23 schreef Flumina het volgende:

[..]

Wat is nou erg om een godsdienst te bekritiseren dat gelooft dat alle niet-gelovigen 'vernederend' worden gemarteld in de hel, gelooft de absolute waarheid te hebben en vind dat er tegen afgodendienaren (Hindus, Chinezen) actief gestreden moet worden?
Het is erg omdat het onmogelijk is wat jij zegt. "Een godsdienst dat gelooft" - een godsdienst kan niks geloven en niks vinden. Het gaat altijd om mensen en interpretaties.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 18:25:25 #179
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_19298185
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 18:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is erg omdat het onmogelijk is wat jij zegt. "Een godsdienst dat gelooft" - een godsdienst kan niks geloven en niks vinden. Het gaat altijd om mensen en interpretaties.
Een geloof dat vindt dan, ik zal hem even wijzigen.
pi_19298221
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 18:25 schreef Flumina het volgende:

[..]

Een geloof dat vindt dan, ik zal hem even wijzigen.
Doe maar niet - dat kan ook niet. Een geloof heeft niks te vinden - het zijn de gelovigen die iets vinden. Er zijn namelijk gelovigen die op basis van dezelfde teksten tot soms tegenovergestelde conclusies komen, in de meeste religies trouwens.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 18:26:58 #181
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_19298224
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 18:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus wat wil je zeggen? Ik mag geen godsdienst aanvallen, en ook niet de gelovigen?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 18:29:04 #182
3542 Gia
User under construction
pi_19298262
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 18:23 schreef Flumina het volgende:

[..]

Wat is nou erg om een godsdienst te bekritiseren dat gelooft dat alle niet-gelovigen 'vernederend' worden gemarteld in de hel, gelooft de absolute waarheid te hebben en vind dat er tegen afgodendienaren (Hindus, Chinezen) actief gestreden moet worden?
Niks! Maar het gaat hier niet om het bekritiseren van een godsdienst, maar om ongefundeerde scheldpartijen en kwetsende opmerkingen tegen aanhangers van een godsdienst. En dat is gewoon nergens voor nodig.

Als je zegt dat je de Islam maar een achterlijke godsdienst vindt om bijvoorbeeld bovenstaande redenen, dan is daar niets mis mee. Maar als je zonder reden loopt te kankeren op die kut-Marokkanen, achterlijke moslims en bijvoorbeeld vernielingen aanricht aan moskees, dan ben je fout bezig. En dat geldt dus ook indien dit andersom gebeurt, bijvoorbeeld tegen Joden gericht.
pi_19298290
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 18:26 schreef Flumina het volgende:

[..]

Dus wat wil je zeggen? Ik mag geen godsdienst aanvallen, en ook niet de gelovigen?
Je moet vooral doen wat je niet laten kunt, ik zeg helemaal niks over wat je wel en niet mag. Ik constateerde slechts dat jij van een abstracte religie een levend iets maakte, terwijl dat slechts door mensen kan gebeuren.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 02:05:20 #184
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_19309034
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 15:16 schreef niet_links het volgende:

[..]

Die tollerantie is er wel geweesd maar een bepaalde groep weigert zich aan te passen aan de hier geldende normen en waarden. Dat is dezelfde groep die steeds fout in het nieuws komt. Ze verpesten het voor zichzelf en voor een grote groep gematigden.
Er wordt in dit topic door de één geprobeerd dit nieuws zo te interpeteren dat de allochtonen de 'bad-guys' van dit nieuwsbericht zijn, en door de ander andersom. De eigenlijke boodschap van het bericht wordt dus hier bevestigd. Die ontwikkeling is gewoon zorgwekkend. In hoeverre bepaalde sentimenten terecht zijn laat ik dan in het midden. Jij zelf spreekt overigens wel over "een grote groep gematigden", dan zou het dus niet terecht moeten zijn in jouw ogen me dunkt.
  † In Memoriam † zaterdag 22 mei 2004 @ 02:34:10 #185
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19309450
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 02:05 schreef Cruoninga het volgende:

De eigenlijke boodschap van het bericht wordt dus hier bevestigd.
Grappig hè? Dat was in het gesloten deel ook al zo .
  zaterdag 22 mei 2004 @ 11:08:07 #186
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_19312041
Volgens mij is het helemaal niet anti-islam.
Het is anti Marrokaans en in iets mindere mate anti Turks.
Indonesische moslims hebben helemaal geen last van islam discriminatie.

Het moest een naampje hebben (anti-islam) en het is verkeerd gekozen.

Het is discriminatie van een bevolkingsgroep die last heeft van een aantal van hun medemensen die het voor de gehele groep verpesten. En jongeren hebben veel 'last' van zich niet gedragende Marrokanen (intimidatie gedrag op straat en school). Daar is de 'haat' tegen gericht. Niet omdat ze moslim zijn.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_19312320
sinds fortuyn hoort dat bij een beschaafd persoon. Maar ze komen er eindelijk voor uit en houden het niet verborgen. Daar heb ik meer respect voor dan iemand die achter je rug om dingen doet. Lekker eerlijk weet je waar je aan toe bent.
pi_19312497
In gedachten houdend dat er 100x zoveel islamitsche mensen dan joodse mensen in nederland wonen, 50% grievend is naar joden en 70% naar islamieten, behoorlijk scheef.

Vooral om te bedenken dat anti-islamitsche opmerkingen vaak worden gemaakt uit negatieve ervaringen met marokkaanse jongeren, en anti-semitisme gewoon politiek is.
To be or not to be is not the question, the question is what you want to be.
pi_19324090
Leerlingen vaker anti-islamitisch ---> Islamieten vaker gericht op eigen gemeenschap.

En zo is het cirkeltje weer rond
X
  zondag 23 mei 2004 @ 08:38:33 #190
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_19331285
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 11:35 schreef spearor het volgende:

Vooral om te bedenken dat anti-islamitsche opmerkingen vaak worden gemaakt uit negatieve ervaringen met marokkaanse jongeren, en anti-semitisme gewoon politiek is.
Daar kon je best eens gelijk in hebben.
De geluiden zijn niet zozeer anti islamitisch maar anti misdragingen of reactie op anti democratische geluiden van imams.
pi_19332002
VMBO die gasten kunnen net nog zelfstandig adem halen op het moment dat iemand met een HBO of een WO opleiding zich zo gedraagt ga ik me pas zorgen maken om de scholing
  zondag 23 mei 2004 @ 21:57:59 #192
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19347507
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 02:05 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Er wordt in dit topic door de één geprobeerd dit nieuws zo te interpeteren dat de allochtonen de 'bad-guys' van dit nieuwsbericht zijn, en door de ander andersom. De eigenlijke boodschap van het bericht wordt dus hier bevestigd. Die ontwikkeling is gewoon zorgwekkend. In hoeverre bepaalde sentimenten terecht zijn laat ik dan in het midden. Jij zelf spreekt overigens wel over "een grote groep gematigden", dan zou het dus niet terecht moeten zijn in jouw ogen me dunkt.
Het zou niet terrecht zijn als die grote groep gematigden de extremisten duidelijker maakte dat dit niet gewensd gedrag is. IK heb al vaker de paralel naar extreem rechts getrokken dat hard veroordeeld wordt in media en door meeste weldenkende mensen. Wij autochtonen geven dus wel aan deze extreem rechtse idioten aan wat we niet goed vinden en laten dat duidelijk horen en pakken ze aan.

Dit gebeurd helaas niet door de gematigde moslims die hun extremere kennissen nergens op aanspreken.. ieder geval niet in de mate waarop tegen extreem rechts gesproken wordt door autochtonen.
mai pen rai
  zondag 23 mei 2004 @ 22:47:24 #193
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_19349138
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 21:25 schreef Alulu het volgende:
Leerlingen vaker anti-islamitisch ---> Islamieten vaker gericht op eigen gemeenschap.

En zo is het cirkeltje weer rond
Onzin, veel islamieten hier in nederland komen uit de lagere klasse van collectivistische samenlevingen en zijn zowiezo enorm gericht op de eigen gemeenschap. Het probleem is echter dat westerlingen de illusie hebben als zou dat niet zo zijn.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 23 mei 2004 @ 22:50:59 #194
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_19349255
quote:
Op zondag 23 mei 2004 21:57 schreef niet_links het volgende:

[..]
Dit gebeurd helaas niet door de gematigde moslims die hun extremere kennissen nergens op aanspreken.. ieder geval niet in de mate waarop tegen extreem rechts gesproken wordt door autochtonen.
Dat valt volledig te verklaren aan de hand van de culturele achtergrond van deze "gematigde" islamieten. Hun gematigdheid bestaat eruit confrontaties te vermijden. Dat geldt tov zowel de extremisten als de autochtone bevolking.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_19349304
quote:

[..]

je bent per definitie pas een jood als je in het joods gelooft en je moeder ook een joods is..
kortom is het wel een ras.
pi_19350100
quote:
Op zondag 23 mei 2004 22:52 schreef hiprepay het volgende:

[..]

je bent per definitie pas een jood als je in het joods gelooft en je moeder ook een joods is..
kortom is het wel een ras.
het lijkt mij dat als Hitler sprak over het joodse ras dat het idd gewoon ook per definitie een ras is.
pi_19350621
quote:
Op zondag 23 mei 2004 23:16 schreef Bio_Bastard het volgende:

[..]

het lijkt mij dat als Hitler sprak over het joodse ras dat het idd gewoon ook per definitie een ras is.
Ja, geen groter autoriteit dan een korporaal die pseudo-wetenschappelijke foldertjes las.
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2004 @ 13:37:20 #198
21290 NorthernStar
Insurgent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')