abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 mei 2004 @ 12:54:49 #1
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19360338
quote:
Uitgesplitst naar onderbouw en bovenbouw, sekse, seksuele geaardheid, mate van stedelijkheid
en aantal allochtone leerlingen valt het volgende op:
· Het aantal respondenten uit het basisonderwijs dat aangeeft dat de veiligheid op school is afgenomen
is iets hoger voor basisscholen in sterk stedelijke gebieden en op basisscholen waar
de helft of meer van de leerlingen allochtoon is. Overigens hangen stedelijkheid en het aantal
allochtonen op scholen sterk samen.
· Het aantal respondenten uit het voortgezet onderwijs dat aangeeft dat de veiligheid op school
is afgenomen is hoger voor de VMBO, HAVO en VWO scholen waar méér dan de helft van de
leerlingen allochtoon is. Voor het praktijkonderwijs is deze factor niet van invloed.
· De mate van stedelijkheid en het aantal allochtone leerlingen zijn van minder belang of van
geen belang voor de toe- of afname van de veiligheid in het speciaal onderwijs/speciaal basisonderwijs.
Allochtonen geven dus een onveiliger gevoel op scholen. Of dit terrecht is of een vooroordeel laat ik me niet over uit.
quote:
Uitgesplitst naar onderbouw en bovenbouw, seksuele geaardheid, mate van stedelijkheid en aantal
allochtone leerlingen valt het volgende op:
· De variabelen ‘mate van stedelijkheid en ‘geeft les in bovenbouw of onderbouw’ zijn niet of
nauwelijks van invloed op de relatie tussen agressie en geweld en het functioneren.
· De seksuele geaardheid is binnen het basisonderwijs en binnen het voortgezet onderwijs niet
of nauwelijks van invloed op de relatie tussen agressie en geweld en het functioneren. Binnen
het speciaal onderwijs geven wél iets meer homoseksuele, biseksuele of lesbische respondenten
aan minder goed te functioneren op het werk en iets vaker te overwegen om te stoppen.
· Het aantal respondenten dat ‘door agressie en geweld minder plezier heeft in het werk’ is iets
hoger op scholen waar de meerderheid van de leerlingen allochtoon is. In het voortgezet onderwijs
is het aantal respondenten dat door agressie en geweld ‘minder goed functioneert’ of
‘overweegt te stoppen met het werk’ hoger op scholen, waar de meerderheid van de leerlingen
allochtoon is.
Op zwarte scholen willen dus meer leraren stoppen omdat de agressie daar blijkbaar als erger ervaren wordt.
quote:
De resultaten zijn weergegeven in tabel 3.5. We maken hierbij een onderscheid tussen de verschillende
schooltypen waaraan docenten geschiedenis en maatschappijleer zijn verbonden1. Uit
de resultaten wordt onder meer duidelijk dat:
· Grievende opmerkingen over joden c.q. het bagatelliseren van de holocaust is in het afgelopen
jaar ongeveer de helft van de docenten overkomen, meestal is dat één of enkele keren
per jaar of per maand. Grievende opmerkingen over joden c.q. het bagatelliseren van de holocaust
komen het meest voor op WEC-scholen, in het praktijkonderwijs en op het VMBO. In het
VMBO komt dit vaker voor op scholen waar de meerderheid van de leerlingen van allochtone
herkomst is.
· Grievende opmerkingen over de islam is in het afgelopen jaar zeven op de tien docenten
overkomen, meestal is dat één of enkele keren per jaar of per maand. Op scholen met een
meerderheid aan allochtone leerlingen komen grievende opmerkingen over de islam minder
vaak voor. Grievende opmerkingen over de islam komen iets vaker voor in het praktijkonderwijs
en in het VMBO.
· Grievende opmerkingen over homoseksualiteit is in het afgelopen jaar drie op de vier docenten
overkomen, meestal is dat één of enkele keren per jaar of per maand. Grievende opmerkingen
over homoseksualiteit komen het meest voor op WEC-scholen, in het praktijkonderwijs
en op het VMBO.

Bijbehorende Tabel:

De 70 en 50% procent uit andere forum zijn dus erg uit het verband getrokken dat ging over een of enkele keren per jaar. De echte cijfers zijn echter ook erg maar ontlopen elkaar niet veel tussen hollocaust en islam.

Ik heb dit topic opgestart om even wat juiste cijfers te geven.

Hieronder de link naar het volledige raport
http://www.minocw.nl//brief2k/2004/doc/16521d.pdf

Eerste kolom cijfers is niet.. 2e kolom is enkele keren per jaar of maand 3e kolom een of enkele keren per week. Sorry krijg hier geen mooie tabellen in

[ Bericht 3% gewijzigd door NorthernStar op 24-05-2004 13:55:59 (afbeelding tabel toegevoegd) ]
mai pen rai
  FOK!Fotograaf maandag 24 mei 2004 @ 13:19:32 #2
18921 freud
Who's John Galt?
pi_19360907
Kan ik hier uit opmaken dat de gevoelsmatige stemmingen die mensen hebben bij lager voortgezet onderwijs dus kloppen? Ik zelf was al geruime tijd van mening dat domme islamieten de holocaust bagettaliseren, homo's haten en meer geweld gebruiken, en dat domme blanke scholiertjes een hekel hebben aan de islam en ook losse handjes hebben.

Baseline: domme jeugd geeft problemen. Wat doet de overheid? Korten op het onderwijs, om zo nog meer probleemjongeren te kweken. Daarnaast worden criminele jongeren ook niet echt aangepakt, dus dat beloofd nog wat de komende jaren...

niet_links, top dat je even wat gegevens hebt opgezocht! Altijd fijn om een gevoel bevestigd te zien met feiten.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 24 mei 2004 @ 13:22:16 #3
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19360988
Ik ben van mening dat ze wel weer eens wat orde mogen scheppen op die scholen niet zoveel onderhandelen maar gewoon schorsen.. ouders uitnodigen ect. We zijn veel te soft als we het ze al niet op school leren dan gaat het helemaal fout.
mai pen rai
  FOK!Fotograaf maandag 24 mei 2004 @ 13:26:54 #4
18921 freud
Who's John Galt?
pi_19361133
Schorsen is geen straf voor die mannetjes en vrouwtjes. Daarnaast maak je ze dan nog dommer dan ze al zijn. Nee, misschien een soort gele kaart systeem met tuchscholen. Na 2 waarschuwingen ga je naar een speciale school, waar men je met harde hand in het gareel houdt. Daarnaast ook ouders meestraffen, dus bij vernielingen de ouders de rekening sturen, en verplichte hulp aan een familie. Ook eens flink wat geld pompen in de maatschappelijke ondersteuning op scholen, zodat de school ook genoeg middelen heeft om kinderen en jongeren te helpen. Misschien de komende jaren luxe uitgaven zoals ontwikkelingshulp eens in onderwijs en zorg stoppen?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_19361238
boothcamps!
Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2004 @ 13:30:28 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19361250
Waarom doe je dit niet in het lopende topic? -> Leerlingen vaker anti-islamitisch
  maandag 24 mei 2004 @ 13:31:43 #7
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19361291
quote:
Op maandag 24 mei 2004 13:19 schreef freud het volgende:
Kan ik hier uit opmaken dat de gevoelsmatige stemmingen die mensen hebben bij lager voortgezet onderwijs dus kloppen? Ik zelf was al geruime tijd van mening dat domme islamieten de holocaust bagettaliseren, homo's haten en meer geweld gebruiken, en dat domme blanke scholiertjes een hekel hebben aan de islam en ook losse handjes hebben.

Baseline: domme jeugd geeft problemen. Wat doet de overheid? Korten op het onderwijs, om zo nog meer probleemjongeren te kweken. Daarnaast worden criminele jongeren ook niet echt aangepakt, dus dat beloofd nog wat de komende jaren...

niet_links, top dat je even wat gegevens hebt opgezocht! Altijd fijn om een gevoel bevestigd te zien met feiten.
Mwah, er worden hier (iig in de tekst uit de OP) helemaal geen verbanden aangetoond, hoogstens gesuggereerd.
  maandag 24 mei 2004 @ 13:32:28 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_19361309
Je eerste conclusie is iig wat vreemd... gevoel van onveiligheid kan gewoon hoger zijn op scholen in stedelijke gebieden, ongeacht het aantal allochtonen daar. Op basis van het artikel kan je geen oorzaak aanwijzen.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2004 @ 13:32:50 #9
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19361329
quote:
Op maandag 24 mei 2004 13:30 schreef NorthernStar het volgende:
Waarom doe je dit niet in het lopende topic? -> Leerlingen vaker anti-islamitisch

Zal een mergverzoek indienen bij een fa
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2004 @ 13:33:22 #10
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19361345
quote:
Op maandag 24 mei 2004 13:22 schreef niet_links het volgende:
niet zoveel onderhandelen maar gewoon schorsen..
En wat heeft schorsen van een jongere voor gevolgen?
Geen dagbesteding meer , verveling, geen toekomstperspectief meer dus ontsporen jongeren nog meer waardoor zij júist een probleem kunnen worden voor de samenleving op termijn?
  FOK!Fotograaf maandag 24 mei 2004 @ 13:33:29 #11
18921 freud
Who's John Galt?
pi_19361350
quote:
Op maandag 24 mei 2004 13:30 schreef NorthernStar het volgende:
Ik denk omdat zijn cijfers ook ingaan op scholen met veel allochtonen, en die zullen echt niet tegen de gangbare religie van die groep ingaan. Daarnaast vind ik het toipic hier wel een mooi insteekpunt om in het algemeen in te gaan op de problemen op scholen met lager opgeleide jongeren.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  † In Memoriam † maandag 24 mei 2004 @ 13:39:08 #12
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19361516
quote:
Op maandag 24 mei 2004 13:32 schreef Loedertje het volgende:

Zal een mergverzoek indienen bij een fa
Ik heb die andere op slot gedaan. Moet wel een beetje orde zijn hier dammit.
  maandag 24 mei 2004 @ 13:39:45 #13
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19361532
Sorry dacht dat er een slot op zat bij die andere heb ik verkeerd gekeken
mai pen rai
  FOK!Fotograaf maandag 24 mei 2004 @ 13:49:18 #14
18921 freud
Who's John Galt?
pi_19361830
Admins in aktie mensen . Niet_links, kom jij dergelijke cijfers via google tegen, of zoek je bij interview en statistiekbureaus zoals CPB?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 24 mei 2004 @ 13:51:15 #15
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_19361886
Nah nadat ik zo afgebrand was door iedereen in dat vorige onderwerp heb ik gewoon het bureau opgezocht die dat onderzoek gedaan had en toen een mailtje gestuurd. Als je ziet staat er een link in mn post naar een pdf met alle cijfers en ruime 60 paginas aan informatie.
mai pen rai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')